login |

Pilot: Gracepoint

2014. 10. 03. 22:34 - Írta: human

56 hozzászólás | kategória: 2014/15, kritika, pilot-mustra,

– He is from the city.
– Sorry to hear that.

A FOX folytatja a “majdnem kábel”-tematikát, és egy, a The Killingre hasonlító nyomozós sorozatot villantottak országos tévén. Persze biztosra mentek, ez is import, mint a Killing volt az AMC-nél, ezúttal az angol Broadchurch esett áldozatul. Vagy ez lehet kemény fogalmazás a helyzetre?

Bevallom sosem láttam az eredetit, pedig ti is szerettétek és mi is sokat írtunk róla, de winnie elmondása alapján már nincs is igazán értelme a pótlásnak, hiszen elvileg szinte beállításról-beállításra forgatták újra Amerikában. Akkor ennyit alapozásnak, lássuk, hogy első nézői szemmel milyen volt.

A Gracepoint mint említettem, egy nyomozós sorozat, de az egy évadra széthúzott, ügyes fajtából, méghozzá kisvárosi környezetbe helyezve. Az első részben egy gyerek holttestére akadnak Gracepointban (innen a cím). Bár elsőre öngyilkosságnak tűnik, de a helyszínen levő halottkém villámgyorsan lelövi ezt az elméletet, tehát a gyereket valaki valahol csúnyán megölte, és ezt az embert el kell kapni.

Hogy ne legyen egyszerű a helyzet, a rendőrségen belül is gondok vannak, mivel az előléptetésére váró helyi nyomozónő helyett inkább egy külsőst fogadott fel az őrs vezetésére a rendőrfőnök. Szóval az új ember és a helyi erő között jelentős súrlódások vannak, és innen kezdődik a titkok tárháza is.

Egyszerűen minden bemutatott szereplőnek titkolnivalója van. Persze, kisvárosról van szó, de akkor is durva, hogy bárki tűnik fel, az valamit el akar rejteni a rendőrség elől, miközben az új rendőrnek is van valami sötét dolog a múltjában. Gondolom ezek idővel ki fognak derülni, és ez adja majd a sorozat sava-borsát.

I urge everyone, don’t hide anything.

Mindezt remek szereplőgárdával. Mondjuk a főszereplő David Tennant az konkrétan másodszor játssza a szerepet, mivel anno az eredetiben is ő volt a nyomozó, de a többiek is mind bevált arcok, akiknek egy tekintetében ott van az összes titok. A helyszín is gyönyörű, pont ettől lesz érdekesebb a város esetleges romlottsága.

Ami nem tetszett, hogy elvileg a nüanszok számítanának, ha már kihallgatásos felépítésű a sorozat, erre a készítők végig fogják a nézők kezét, minimum a zenével. Például amikor az asszony megkérdezte a férjét, hogy hol volt a gyerek eltűnésének éjszakáján akkor szinte random sokkal agresszívabb zene szólt, ha a színész padlóra nézését és tétovázását nem fogta volna fel mindenki. Ez nem hiszem, hogy spoiler lenne, mivel mint említettem, mindenki titkol valamit.

Az a helyzet, hogy profi munka, és van benne némi hangulat, de messze nem keltette fel annyira a kíváncsiságom, mint a múlt héten startoló How To Get Away With Murder. Persze itt más a tempó is, és nem fogom mélybe pontozni, szerintem egy 7/10 a kategórián belül simán benne van, de valahogy nem várom a jövő hetet.

56 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2014. 10. 03. 22:34

remélem, sok új nézős vélemény lesz, mert van egy olyan érzésem, hogy szájhúzós, eredetit ismerős kommentekkel nem mennek sokra az infóra éhesek.

de persze azért leírom, mit gondolok, mondhatni kezdem a sort.

—-

próbáltam, de nem ment az elvonatkoztatás, de nem élveztem annyira, így…, nem tudom. 5/10 legyen? nem jó, mert nyilván nem közepes. de mindegy, erről bővebben a kritikában. anna gunn szerintem félrement, más típusú karakter kéne oda, olivia colman mérföldekkel jobb a szerepre (a szülés után visszatérő háztartásbeli rendőr szerepére), viszont cserébe például nem hittem volna, hogy jodie whittaker után virginia kull is jó anya lesz, de a legtöbb szereplő teljesen jó.

mivel a pilot kvázi egy az egyben, jelenetről jelenetre hozta az eredetit, ezért ha az 7/10 volt, akkor ennek is annyinak lenne, ha először láttam volna, max a zenék közti különbség miatt “vonnék le”, az eredeti ugyanis annyira jó.

a fentiek ellenére hiszem, hogy ezzel az első résszel az égvilágon semmi hiba nem volt.

KG - 2014. 10. 03. 22:43

nekem nagyon nem jött be mivel 100%-ban lemásolták a broadchurchöt. mondjuk nem tudom mire számítottam.

bár aztán azt írták, h a végkifejlet nem ugyanaz lesz.

de, hogy a nyomozónő mindkettőben ellie miller, a kissrác david, david tennantet meg már mondani sem kell :DDD

na a lényeg, azt hittem azért minimálisan belenyúlnak, de hogy minden egyes karaktert, jelenetet, díszletet, még mondatokat is változtatás nélkül átvesznek, nekem nem tetszett-

a Kati néni - 2014. 10. 03. 22:46

Húha, holnap belenézünk és összevessük az eredetivel!

kietle - 2014. 10. 03. 22:56

sztem csak a pótlásnak van értelme, nekem ez inkább vígjáték volt.

jky - 2014. 10. 03. 22:57

Nem láttam az eredetit én sem, és kb. hasonló a véleményem nekem is: jó, de nem elég erős (még), kábeles minőség felé tendáló, de mégsem eléggé kábeles. A színészek, főleg a mellékszereplők nem túl jók, viszont a hangulata egész rendben van. A zenével rá is segítettek gyakran, néha már tényleg kicsit sok is volt. A “mindenki gyanús” a The Killingben annyira nem zavart, de itt úgy éreztem, hogy kicsit erőltetett módon direktbe tolják a szemük elé, hogy “figyelj, gyanús!”. A fényképezés viszont nagyon király, és talán elég izgalmas is lesz, úgyhogy nézős marad. De azért remélem, hogy nem 100%-os másolat lesz tényleg. :S

Dr. Agy - 2014. 10. 03. 22:57

Az eredetiből egy percet se láttam, ellenben a Killing folyamatosan, pedig amabból csak a pilot volt meg. Mivel a kritika első mondatában szerepel, nem csak nekem…

A hangulat eddig nem rossz, alakulhat kifejezetten jól is, a szereplőgárda remek, pedig nem vagyok különösebben nagy Anna Gunn-rajongó.

Meglátjuk, mi lesz belőle.

búsképű - 2014. 10. 03. 23:46

volt szerencsém látni az eredetit, és az fantasztikus volt. nem sodródó lendületű, de rohadtul hangulatos, eredeti nyelven remek…
na kérem,.. az amerikai verzió sz……lonképtelen.
honnan veszik, hogy ha európában, vagy a szigeteken készített filmeket fel kell dolgozni, újra kell forgatni?
de ha már megteszik miért kell ennyire el b…rontani???

winnie - 2014. 10. 03. 23:58

komolyan?:) még mindig itt tartunk? amikor a legjobb amerikai sorozatok közül több is remake, még mindig zavar egyeseket? a feldolgozások nem az eredetit ismerőknek készülnek, hanem annak a nagy többségnek, akik nem ismerik az eredetit.

“honnan veszik, hogy ha európában, vagy a szigeteken készített filmeket fel kell dolgozni, újra kell forgatni?”

nem kell. de ami jó, azt érdemes. ez meg nagyon jó volt. és onnan veszik, hogy a bejáratott alapanyagok mindig esélyesebbek a sikerre – nem véletlen, hogy ennyi a sikeres és zseniális feldolgozás. ezt is az eredeti írója írta

“de ha már megteszik miért kell ennyire el b…rontani???”

lényegében tök ugyanaz a kettő – nem hiszem, hogy bármit is elrontottak volna. ld. fent a véleményt. elég jó lett.

Lemoni - 2014. 10. 03. 23:59

Gyönyörű itt is a táj, de nincs meg az a hangulat, amelyet egy brit környezet hozzáad, elfogult vagyok ebből a szempontból na, éppen ezért ha összevetem a két pilotot, az angolnak jobb volt atmoszférája, ott majdnem olyan volt, mintha kicsit belülről látnám az eseményeket, míg itt inkább mint külső szemlélő, nem tudom jobban elmagyarázni :) Amivel az amerikai jobb, az nekem Anna Gunn, sajnos szegény Olivia Colman már a látványával, orgánumával, stílusával irritál, hiába jó színésznő, nem szeretem nézni, látni. David Tennantet nagyon bírom, mindkét verzióban, de akkor sincs lövésem, miért pont ő kellett ide is. Nekem eddig kellemes meglepetés az új változat, rosszabbra számítottam, hogy túlamerikanizálják, de szívesen nézem tovább, ez most 7/10 nálam is.

emese - 2014. 10. 04. 01:02

Na jó, akkor nemcsak én húztam a szám. Emlékszem, a Broadchurchot daráltam, azonnal muszáj volt néznem a második részt. Ezután ezt nem éreztem, de azt hittem, csak mert láttam az eredetit. Ezek szerint viszont más is ugyanazt gondolja, ettől függetlenül.
Másrészt, a szereplőgárda nem jött be, Anna Gunn még csak-csak, Tennant detektívjével viszont nem tudom mi történt, ott volt benne valami spiritusz és úgy volt kőbunkó, itt csak kőbunkó spiritusz nélkül (és bár nagyon valószínűtlen, itt még belőle is kinézem, hogy ő a gyilkos).
Nekem a Solano-család sem jött be úgy, mint a Latimer. Hiteltelen, hogy az anyának van egy 15 év körüli lánya, hiszen ő is kb 30 csak, nagyon babaarc. Ugyanez a problémám a kb 23-24 éves újságírónővel, évekkel korábban a gimiben tudósított a másik említett esetről?
És nüanszok, nüanszok hiányoznak: az apa hosszabban sír, amikor megtekinti a fiát a Broadchurchben, a don’t call me Miller párbeszédnek itt csak fele volt meg, az újságíró srác motivációja itt nem volt felépítve, stb… érdekes, egyszer láttam és így megragadt a Broadchurch. :)
Mindezzel együtt valszeg végig fogom nézni, hátha alakul, onnantól, hogy a sztori divergál. De ez nem tudott berántani.
A nézettségi adatok kijöttek, annak alapján jó ha nem kaszálja el a fox. (bár ez még nem az egész heti és foci volt…)

winnie - 2014. 10. 04. 01:44

emese: az anyában ez a lényeg, hogy nagyon fiatal. de virginia kull annyi idős, mint az angolból jodie whittaker, szóval max az arca miatt érheti vád:) és az újságíró is 30 éves – amerikában jobbak az arckrémet.

“A nézettségi adatok kijöttek, annak alapján jó ha nem kaszálja el a fox. (bár ez még nem az egész heti és foci volt…)”

event sorozat, 10 rész, nem hiszem, hogy ilyesmire sor kerülne.

fisher - 2014. 10. 04. 02:18

“Amivel az amerikai jobb, az nekem Anna Gunn, sajnos szegény Olivia Colman már a látványával, orgánumával, stílusával irritál”

nálam ugyanez, ebben az egyben volt jobb az angolnál, de megnézem ezt is, annyira szerettem az erdetit, meg ha a vége màs lesz azt látni akarom azért.

winnie - 2014. 10. 04. 04:45

“bár aztán azt írták, h a végkifejlet nem ugyanaz lesz.”

a befejezés. nem a végkifejlet. a konklúzió gondolom ugyanaz lesz, csak mivel itt többi idő áll a rendelkezésükre, hosszabb epilógus lehet.

nem tudom, persze, de azért ne nézze senki, mert más megoldást vár, annak nem lenne értelme.

waces - 2014. 10. 04. 08:34

(eh. bogmotor tovabbra se szereti a mobilrol kuldott postokat)

egyedul leszek a velemenyemmel, de ennek igy konkretan semmi ertelme. ez nem remak. az a the killing vagy a bridge volt.
adott egy sorozat, ami szerintem messze az egyik legjobb szerializalt nyomozos cucc volt. jo hangulat, tokeletesen atjott az angol kisvarosi let, jo alakitasok, parades zene. es baromira mukodott.
ehhez kepest most fogtak azegeszet, atdobtak parezer kmrel nyugatabbra es sokkal gyengebb szereplokkel leforgattak jelenetrol-jelenetre (ofkoz tennantra nem vonatkozik, hogy ugyan azt a szerepet gyengebben jatszana el). ez az abszolute felesleges valamik halmazaba tartozik.

ezerszer inkabb az eredetit erdemes (akar ujra is) ledaralni, mert az egy atmoszferikus, jol osszerakott darab. ez meg nem (ok, evadzaroval dicserjuk a napot, de megelolegeztem a negativ felhangot ;) majd legfelejbb korrigalok).

Dark Energy - 2014. 10. 04. 09:02

Sajnos van összehasonlítási alapom. Próbálok elvonatkoztatni, de nehéz. Ha David Tennant helyett más volna, lehet sikerülne.
Van egy igen hülye mániám, nehezen viselem, amikor brit színészek amerikai akcentussal beszélnek. Tudom, hogy bizonyos szerepekben, amikor amerikait játszanak, muszáj, csak én tudom ezt nehezen elfogadni.
No mindegy, összességében nem volt annyira rossz, sőt. Kellően átjött a tragédia és a fájdalom, sz@rul éreztem magam miközben néztem, vagyis abszolút átjött a hangulat, az érzés.
Anna Gunn eddig nekem pozitív, mert egyszer sem jutott eszembe Olivia Colman, pedig nagyon szeretem a színésznőt.

winnie - 2014. 10. 04. 09:42

“Anna Gunn eddig nekem pozitív, mert egyszer sem jutott eszembe Olivia Colman, pedig nagyon szeretem a színésznőt.”

egyébként gunn-nal nekem sincs bajom, csakis azért említettem, mert mivel nem tudok elvonatkoztatni, ezért hasonló karaktert vártam volna. és ő az egyetlen mondhatni, aki igencsak különbözik. colman sokkal inkább volt kisvárosi anyukás nyomozó, akiről elhiszem, hogy nem túl járatos a komoly rendőrségi munkában, de jó munkaerőként megkapja az előléptetést. gunnról viszont nem annyira az anyuka, hanem inkább a feleség jött le, akit sokkal inkább hozzáértőnek látok. és persze lehet, hogy eleve lehet, hogy ez volt a szándék, és ide jobban is illik az ő figurája.

viszont az akcentusok hiánya nekem elfér, olykor fura látni őket, de hugh laurie és a house óta ez természetes. (ezen a héten egyébként is ránk zúdultak az “amerikai angolok”, itt tennant, a selfie-ben karen gillan, a resurrectionben michelle fairley és még gondolom vannak mások is.)

winnie - 2014. 10. 04. 09:52

waces: ezt eskü, hogy nem értem, hiszen a bridge és a killing pilotja is kvázi ugyanaz volt. mindkettőben elég sok konkrét jelenet volt átvéve. szándékosan, mert legalább valamiben akarnak kapcsolódni az eredetihez. nem véletlen, hogy a legtöbb pilot a remake-ek esetében ugyanaz. az az egyetlen kapaszkodó, ami megegyezik, utána lehet eltérés. nem mindig van, de lehet. (de éppen az egyezés miatt, nem hiszem, hogy akkora eltérés lenne minőségben a kettő között.)

de mindkét általad említett sorozatnál később bejöttek az eltérések – tippre itt kevésbé fognak, de ahogy írod érdemes megvárni szerintem a szezont.

de egy biztos. illetve kettő. először is feleslegesnek szerintem nem felesleges, erről 5M néző tanúskodik, őket érdekelte a sorozat. (az eredetit adták 1-200 ezer nézőnek a bbc americán.) másodszor pedig ugyanazt tudom mondani, mint a bridge esetében, hogy szerintem nagyon sokat számít a befogadó és biztos vagyok benne, hogy ha valaki újonnan érkezőként megnézi az amerikai és angol pilotot, akkor nem feltétlenül az utóbbi mellett fogja letenni a voksát. a környezet, a színészek, a megközelítés, ki tudja milyen tényező miatt, de lesz, aki az amerikait nézné tovább, és persze lesz olyan is, aki az angolt. a bridge-nél, ahol persze a környezet miatt sokkal nagyobb volt a kontraszt, is volt, akire az amerikai/mexikói sztori jobban hatott, mint a svéd/dán. itt is lehetnek olyan nüanszok, amik az egyik vagy a másik oldal mellé helyezi az embert – például, mint többen is írják, a nyomozónő.

bullseye - 2014. 10. 04. 11:01

Egymás után néztem az első 20-25 perceket. Érdekes.
Kicsi eltérések, kimaradó infók vannak a feldolgozásban. Tennant jobb angolnak. :) Szerintem megnézem azt, és utána majd egyszer bedarálom ezt is.

Azt kedvelem az angol, és főként francia sorozatokban, hogy hajlandóak djönörű emberek helyett rondább, leharcoltabb, de karakteres arcokat választani, ha a szerep azt kívánja. Átlag USA sorozatban az elmebeteg hobó sorozatgyilkos is jobban néz ki sokszor.

Evana - 2014. 10. 04. 11:29

Jaj, én reméltem, hogy el tudok vonatkoztatni, de sajnos nem. Én úgy voltam, hogy ha a színészek és a zene jó, akkor ez jó lesz. De ez nem igazán jött össze. Tennant nyilván jó, félelmetesen más Carver és Hardy, pedig esszenciálisan ugyanaz a karakter. Tennant zseni, de hát ezt eddig is tudtuk. :D
A zene nekem például egyáltalán nem jött be és kevés is volt. De lehet csak azért, mert nagyon magas elvárásaim voltak Broadchurch után, ahol a zene az fenomenális.
Valamint ha Tennant nem lenne benne, akkor én konkrétan kaszálnám egy rész után, mert szerintem unalmas.

Valamint egyetértek bullseye-jal. Én is azt szeretem az angol (vagy más nem amerikai) sorozatokban, hogy nem próbálják eladni nekem ezt a “mindenki gyönyörű ezen a bolygón” dolgot, és sok minden ezért olykor sokkal hihetőbbnek is tűnik. :) (Ettől függetlenül még nézek vagy egymillió amerikai sorozatot, szó se róla.)

orla - 2014. 10. 04. 12:09

Este megnézem majd, és beszámolok, de az egyik kommentelő ötletét támogatom
legyen Tennant a gyilkos.
Na, az lenne a csavar a végén, és nagyon érdekelne:)

zolkó - 2014. 10. 04. 13:02

Aki látta az eredetit, az nagyon nem lesz képes elvonatkoztatni tőle. Itt becsülettel végignéztem a pilotot, de nem látom értelmét tovább folytatni.És nem azért mert rossz volt, hanem mert nem látom értelmét a kockáról kockára szolgai másolásnak. Ha bátrabban bele mertek volna nyúlni, és kicsivel nagyobb változtatásokat eszközölnek, akkor talán maradnék. Mindenesetre az utolsó 2-3 részre majd visszanézek, mert kíváncsi leszek, mennyire lesz eltérés, amit ugye a készítők ígértek.

emese - 2014. 10. 04. 13:35

winnie: vagy az arckrémek, vagy más. :)

waces - 2014. 10. 04. 13:37

winnie: _ennyire_ nem volt 1:1 ujraforgatas szerintem a killing se, meg a bridge se. itt konkretan a kamerabeallitasok is ugyan azok. jo remakere pelda a ringu/the ring vagy a girl with the dragon tatoo. ahol legalabb egy kicsit beleturtak es nem ennyire szolgai masolat keszult (a remake nem egyszeruen masolat,haanem idoben v terben mashova helyezett tortenet amiben tobb vagy kevesebb valtoztatas is akad).
persze tobben neztek, mint az eredetit, ez mondjuk nem sokat jelent, mert az us officet is tobben neztek, mint az angolt :)
ami nekem (ez erosen szvsz) zavaro volt az egyreszt a nyomozono, aki meg se kozelitette az eredeti verziot. masreszt a zene. az angol verzio soundtrackje zsenialis, itt meg kb semmi nincs.

jky - 2014. 10. 04. 13:42

Azért ebben sem mindenki topmodell, Anna Gunn pl. eléggé leharcolt állapotban van. Nem tudom, hogy csak a szerep kedvéért, vagy amúgy is, de nem néz ki jól.

Julian Plenti - 2014. 10. 04. 13:55

Nagy Broadchurch rajongóként én is megnéztem a pilotot, és hát én sem… Oké, nem fogadom el, de megértem, amit winnie írt, hogy miért kell amerikai remake-t csinálni, pláne itt, ahol a nyelv is ugyanaz? (a Bridge ilyen szempontból azért más… mindegy, túltettem magam rajta)
DE pont azok a nüanszok, amik miatt az eredeti olyan jó volt, ebből hiányoznak.

És ha szóba jött Latimer anya és Solano anya, a Broadchurch-ben én azonnal elfogadtam, hogy Jodie Whittaker az igazi angol munkásosztály gyermeke (a ház, amibe tették, a szókincs, amivel beszélt, a ruhái, minden stimmelt), aki 16-18 évesen teherbe esett, és azért van kamasz lánya. És asszem kb. az egésszel ez volt a bajom, hogy míg az eredeti hiteles(nek tűnik), itt valamiért nagyon olyan, mintha ki lenne ragadva a természetes környezetéből, és bele lenne téve valami műanyag díszletbe. De hát ez is történt :)

Ezt is írták, de igen, a Broadchurch zenében is jobb, nyilván Ólafur Arnalds azért dobott a hangulaton: http://open.spotify.com/album/2Kny8hDeQLdRBV4YZuEPNm

Az pedig már csak hab a tortán, hogy ha gyakorlaitiag képról-képre le van másolva, miért van az, hogy pl. míg Ellie Miller neve nem változik, Alec Hardyé igen? Ha ezt vki megmagyarázza, fizetek neki egy sört :)

bullseye - 2014. 10. 04. 13:59

Állítólag ugye más lesz a vége. Az elkövetés már más. Mivel itt több rész lesz, vagy több mellékszálra, vagy több red herringre számíthatunk.

@jky
Anna Gunn legfeljebb úgy néz ki, mint egy családanya nyomozó, aki csak azért nem dögösebb, mert nem ér rá a melótól, amit komolyan vesz (Not another teen movie-ban volt azt hiszem, hogy ki kell bontani a haját és levennie a szemüveget és húúúú..). Azért persze hitelesebb, és visszafogottabb, mint pl. a hasonló karaktert alakító Debra Messing, meg úgy az USA sorozatokbéli női nyomozók 90 százaléka. Colman viszont úgy néz ki, mint egy elhanyagolt háztartásbéli, aki helyi piti ügyeket old meg mert ez a munkája, ozt kész.

Julian Plenti - 2014. 10. 04. 14:19

@bullseye
@jky

Pontosan, Anna Gunn így “lelakva” (= természetes sminkkel és kócosra belőtt hajjal) is ezerszer megcsináltabb, mint Olivia Coleman.

orla - 2014. 10. 04. 14:19

Virginia Kull elképesztően szép. De nagyon.

David Tennant más hajszínnel teljesen más ember. Az akcentusán kibújik, hogy skót, de nem baj. Carver mérföldekre van Hardy-tól, hogy csinálja ezt ez az ember? Pedig a mondatai ugyanazok.

A főszereplő nőt én nem ismertem, egyszer jól játszik, egyszer meg rettenetesen, mindezt fél percen belül. Érdekes.

Apukát jól leírja a jelenet, amikor megmondják, hogy Danny van a parton. ‘És?’ vagy a színész nem oké.. de, a színész nem jó. Az a jelenet amúgy is hiteltelen volt, azok a sírások…

Ez tényleg tök ugyanaz a beállítás minden képkockánál, mégis teljesen más a hangulata. A tájból süt, hogy ez Észak-Amerika, és az, hogy Danny-t nem a nyílt, homokos parton találták meg, hanem egy szirt előtt közvetlenül, nekem teljesen más ízt ad a jelenetnek. Zárkózottabb, sötétebb (de ugyanannyira nyomasztó) itt a tájválasztás miatt a hangulat szerintem.
Ez sietősebb és papírízűbb, pedig ugyanazok a a szövegek, még meg kell szoknom, azt hiszem.

A zene hatásvadász és gyenge.

A rendőrfőnök nem volt a Killingben is? Ismerős.

Sokszor volt olyan érzésem, hogy a két főszereplő csak felolvassa és egymás mellett elmondja a soraikat, semmi élet nem volt a közös jeleneteikben – kivéve, amikor Carver beszólogatott. Shut it down. De látok bennük lehetőséget, hogy ez is egy olyan jó dinamikájú duó legyen, mint a Broadchurch-ös változataik.

Mi lett a Broadchurch-ben a gördeszkával? Susan elvitte, mert azt hitte, hogy Nigel volt az?

Kicsit olyan ez, mint mikor az új orosz Holmes-ot néztem: más színészi elvárások voltak, amikhez igazodnom kellett. Az amerikai és angol színjátszás is különbözik, az amerikai szájbarágósabb, elmázoltabb, és érzelmesebb, az angol realisztikusabb. Ez van.

Van ebben potenciál, de nem volt kiemelkedő első rész.

DarylD - 2014. 10. 04. 18:22

Elkezdtem nézni, de 10 perc után kikapcsoltam. Semmi baj nincs vele, de annyira görcsösen próbálják utánozni az eredetit, hogy számomra élvezhetetlen, főleg, hogy kb. két hete daráltam le a Broadchurch-öt. Ettől függetlenül szerintem érdemes mindenkinek megnézni valamelyik verziót, az angol nekem nagy élmény volt.

Meácska - 2014. 10. 04. 19:39

Jó volt látni újra Anna Gunnt és David Tennant de semmi több eddig…
A Broadchurchban már az elején elkapott a zene is és onnantól nem volt menekvés. Itt meg bár minden szinte ugyan az volt mégsem volt meg az a hangulat.

JackPackage - 2014. 10. 05. 13:34

Én nem láttam az eredetit, de valahogy nem állt össze így önmagában sem. Az apát játszó színész mondjuk ehhez sokat adott, valami elképesztően mesterkélt volt, Tennant nyilván jó, Gunn is kevésbé idegesítő mint a BB-ben volt, de nem nagyon hozott hangulatba az első rész…

Shyllard - 2014. 10. 05. 15:35

Élveztem, úgyis újra akartam nézni a Broadchurch-öt, de így van benne egy kis csavar legalább :D A színészek nagyon helyén vannak itt is, David Tennant egyelőre egy szinttel jobbnak is tűnik, mint az eredetiben, (ott ő volt a legsemmilyenebb az egészben, annyira elnyomta őt mindenki más) egyedül a zenét hiányolom. Hamár úgyis annyi mindent szóról szóra lemásoltak a Broadchurch-ből, legalább meghagyhatták volna azt a motívumot, ami konkrétan a legnagyobb lelket adta az önmagában is piszok erős sorozatnak.

VanillaSky - 2014. 10. 05. 23:07

Most néztem meg, de valószínűleg kasza is lesz. Attól, hogy egy szimpla szolgai másolat lett sem esem hasra, de egyszerűen a szereplők is alsóbb kategória az eredetihez képest. Leginkább Gunnál és Penanál éreztem, de kollektíve az egész család gyenge. Buchanen lehetett látni érzelmeket, Pena olyan volt mintha megtudta volna, hogy nincs otthon zabpehely és ma nem az lesz a reggeli menüje. Colman szintén egy emberközelibb szereplő volt, el lehetett hinni neki, hogy átérzi a szituációt.

orla - 2014. 10. 06. 17:49

“Pena olyan volt mintha megtudta volna, hogy nincs otthon zabpehely és ma nem az lesz a reggeli menüje.”

Ez mekkora, és tényleg ennyire jó színész.

winnie - 2014. 10. 08. 06:07

lehet, hogy ilyen pena karaktere. visszafogja magát. erősen.

ha valamiben eltérhet a sorozat, ld. anna gunn karaktere, akkor azok a szereplők, a fő figurák megközelítése. és ez nem lenne rossz ötlet.

jky - 2014. 10. 08. 09:07

Hát én sem azt éreztem, hogy visszafogná magát és erős maradt volna, inkább azt, hogy simán pocsék színész. A fenti zabpelyhes hasonlat nagyon találó, kb. ilyen szinten rázta meg a dolog. :D

jky - 2014. 10. 10. 19:41

2. rész már jobban sikerült, a nyomozópáros is jobb már együtt, de főleg Tennant király ezzel az arrogáns, hűvös stílusával. Mindenki gyanús, kezd beszippantani, maradok. :)

Amúgy anyuci terhes, gyanús, hogy nem apucitól, hanem a paptól. :) De lehet, hogy túlkombinálom. Pena továbbra is gyenge viszont.

Brynden Rivers - 2014. 10. 11. 11:29

@jky: Láttad az eredetit? Szerintem jobban jársz ha azt nézed meg.

A 2. rész nem volt rossz, de nekem semmi pluszt nem adott az angol eredetihez (sőt ellenkezőleg), úgyhogy kiszállok.

jky - 2014. 10. 11. 11:42

@Brynden Rivers: Nem láttam, így érthető, hogy nekem jobban tetszik, mert nem hasonlítom ahhoz. De önmagához képest érezhetően javult, illetve a The Killing-hez mérve sem olyan rossz (bár az nyilván erősebb). Végignézem ezt, aztán majd valamikor pótlom az eredetit is, főleg, ha más befejezése lesz.

winnie - 2014. 10. 11. 17:30

1×02: 6/10. Aki látta az eredeti, annak továbbra sincs itt semmi látnivaló, továbbra is szinte ugyanaz a sorozat, lényegében csak pár jelenet sorrendje változott, 1-2 pedig kimaradt, volt helyszínmódosulás is. Két komolyabbnak tűnő eltérés volt, az egyik Nick Nolte flashback-jének egyik szereplője, a másik pedig Danny üzeneteinek hangsúlya. (Volt is egy Budapest-említés, ami nem rémlik az eredetiből.) Még a “főcím” is hasonló jellegű.

Aki viszont nem látta az eredetit, annak nem hiszem, hogy sok gondja lenne, ha egy The Killing-klónt vár. A különbség csak annyi, hogy a Gracepoint-ban erősebb a “Ki tette?”-aspektus (az első rész végén a montázs is erre utalt), mert nagyjából látjuk, kik a gyanúsítottak, míg a The Killing-ben egyre-másra bukkantak fel új karakterek. Egyébként a melankolikus hangulat stimmel, mint ahogy az is, hogy főleg a nyomozókra és az áldozat családjára koncentrálunk. Hiszem, hogy teljesen korrekt munkáról van szó, csak kár, hogy sosem tudom meg, hogy ha előbb ezt látom és utána az angolt, akkor utóbbi tűnne-e “feleslegesnek” a történet ismeretében.

Verdikt: már a 3. részre sem maradok, mert nincs értelme így, hogy láttam az eredetit – egyébként biztos, hogy nézném. A végén azért visszanézek, hogy mit terveznek a plusz két epizóddal. Egyelőre pontosan ott tartunk, ahol a Broadchurch – 1×02 végén.

winnie - 2014. 10. 11. 17:31

“Láttad az eredetit? Szerintem jobban jársz ha azt nézed meg.”

ez irdatlan marhaság, már bocs. te jársz jobban. másnak simán lehet, hogy ez jönne be. de legnagyobb eséllyel az, amelyiket először látja.

orla - 2014. 10. 13. 21:12

Egy dolog, ami mindennél jobban zavar ebben a sorozatban: az apuka. Ki az. Miért. Egyszerűen nem is az, hogy rossz színész: meg se próbál játszani, egy fa is lehetne a helyében.

orla - 2014. 10. 13. 22:31

És fejlődés: a közös jelentekben már nincsen felolvasásjelleg, szimplán csak a rossz vágás miatt olyan, mintha az éppen beszélő a kamera mögött álló, szövegét olvasó színészhez beszélne, és nem egymással beszélnének. Pedig a burritós jelenet jó lett volna, ha ezt valahogy megoldották volna.

Na, a papocska itt más történetet kap, kíváncsian várjuk.

Tennant akcentusa külön szórakozás az időnként felbukkanó unalomban (learn, reluctant), de maga a karakter is jól van eljátszva.
Anna Gunn is jó, illetve jobb, mint a pilotban.

A halottlátó figurája az első, akinek az átültetésével maradéktalanul elégedett vagyok. A legtöbb karakter itt túl idős vagy nem olyan szép (gondolok itt a fogadósra, aki, mivel itt nem néz ki olyan jól, hanem kis kedves teremtés, teljesen más karakter, ami oké, de furcsa volt először), vagy csak gondom van vele, de ez a karakter ugyanolyan elcseszett magányos feltűnésmániás szerencsétlen, mint előzőleg.

jky - 2014. 10. 17. 19:03

3. rész:

Ez is rendben volt, Pena is javult talán egy icipicit (nem sokat) a kihallgatásos jelenetnél. De a végén, amikor találkozott a csajjal, és az asszony meglátta, háát, az elég klisé volt.

A telefonszámok nem egyeztek meg (halottlátó és a talált cetli), és pont jött a telefonszámos kliffhangár a végén, úgyhogy várhatunk újra 1 hetet.

És továbbra is mindenki gyanúsnak van beállítva, ami egyrészt jó, mert lehet sakkozni, másrészt azért néha már egy picit túlzás.

A fényképezés és a zene szinte azonnal beránt, szóval nekem tetszik.

Collector - 2014. 10. 22. 14:07

Broadchurch-öt nem láttam, ezt elkezdtem. Nem Killing-színvonal, de abszolút élvezhető. Egy nagyon nagy melléfogást tudok említeni, ez pedig Michael Pena, mint “színész”. A fejembe nem fér, hogy miért őt sikerült kasztingolni, és ezt így egyáltalán hogy.. tényleg nem értem. Ennyire nem volt kikből válogatni? Nálam a harmadik részre sem lett jobb az apuka alakítása.

emese - 2014. 10. 25. 19:08

Most hogy elkezdett eltérni a Broadchurchtől, szerintem sokat javult. Vagy csak azért gondolom így, mert ismét tudok agyalni a tettesen, és elmúlt a deja vu-m. :) (végülis már majdhogynem örülök, hogy van amerikai változat, legalább ismét élvezhetem a mistery-t)
De Pena, tényleg, őt miért? Igen, zabpelyhes doboz. vagy egy üveg szájvíz. Az! :D

jky - 2014. 10. 26. 21:36

4. rész

Nem volt rossz, de nem volt benne most olyan sok szép külső jelenet. Viszont a Ellie fia meglátta otthon a rendőrségi papírok között a telefonszámot, beütötte a számítógépbe, az meg ki is jelezte, hogy hol is van a telefon. WTF? Ez komoly? És akkor a rendőrség még nem nyomozta le, de a kis srác otthon simán igen? Ez így elég gáz. :-/

winnie - 2014. 11. 03. 08:54

mi volt az 5.?

Collector - 2014. 11. 04. 19:43

Nálam az ötödik részre “ért be” a sorozat. Mostanra jutottam el oda, hogy élvezetes nézni minden percét, a karakterek kezdik megtölteni élettel a képernyőt (kis képzavar, hiszen egy élet kioltása a fő sztorivonal). Átjön a tengerparti kisváros hangulata, az ottani emberek gondolkodásmódja, hogy mit miért és hogyan tesznek.

Masszívan feljött a How to get away with murder mellé pénteken nézősnek.

VanillaSky - 2014. 11. 14. 00:17

Ledaráltam az eddigi 6 részt. Igazából csak kíváncsiságból, hogy lesz e bárminemű eltérés az eredeti és az amerikai változatban. A pap egyes jellemvonásain kívül nem lényeges a differencia, ha csak a színészi teljesítményt nem veszem annak. Persze nehéz így elvonatkoztatni, de akkor is csak ismételni tudom, hogy itt sokkal gyengébb a teljesítmény. Egyedül a fogadós nőt és Owent tudnám pozitív példaként kiemelni, ők illenek a szituációba, Pena és a lánygyerek barátja viszont katasztrófa! Természetesen Nolte is hozta amit kellett.

Barbi - 2014. 11. 14. 16:25

A 7. rész minden részlete teljesen eltért, szóval annak is érdemes megnéznie, aki az azonosság miatt kaszálta a sorit. Teljesen új szálat hoztak be, sőt kettőt is, ami a Broadchurch-ből kimaradt. És nem is zárták le a szálat ebben a részben, még az is lehet, hogy a maradék három részben ennek a végkifejlete fog a gyilkoshoz vezetni. De lehet elterelés is, ki tudja :)

Barbi - 2014. 11. 14. 17:53

Ja, és volt egy Budapest, Hungary említés is :P

emese - 2014. 11. 15. 19:54

Hát ez mostmár tök más, és így már éppúgy élvezem, mint egy éve a Broadchurch-öt. :)

winnie - 2014. 12. 12. 08:51

összességében minden ugyanúgy zajlott, mint a broadchurch-ben eltekintve a 7-8. részes plusz eltűnős száltól, de az utolsó 15 percben csavartak egyet a sztorin és mást hoztak ki tettesnek. ami őszintén meglepett.

ez a megoldás is klisé (vagy “klasszikus”), mint az eredeti, de talán egy fokkal logikusabb (és ütősebb, elgondolkodtatóbb), bár így a nyomra vezetéses megoldás nem annyira indokolt.

de csak a másféle megoldás miatt nem éri meg megnézni a sorozatot, hiszen az mondhatni az utolsó 15 percben jön el, kvázi leválasztható függelékként funkcionál.

Vero - 2014. 12. 28. 16:39

Mikor már a 14. percben kiderült, ami kiderült, utána sejteni lehetett, hogy mi lesz a csavar, bár én azért jobban örültem volna ha maradnak az eredeti megoldáson. Bár a pasi így is, úgyis ugyanúgy hibás volt…

VanillaSky - 2014. 12. 29. 23:29

Ez a 10es rész valami szörnyű volt. Nem hittem el, amit látok. Penatól nem is vártam többet, de Trenant és Gunn is katasztrófa volt, mint valami amatőr színi társulat felolvasóestje. A gyerek színész szintén tragikus. A csavar egyébként rejt némi potenciált, de ezzel kinyírták a párost.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz