login |

The Legend of Korra: kezdett a Book 4 – írta jky

2014. 10. 05. 16:30 - Írta: vendegblogger

151 hozzászólás | kategória: animáció, kritika,

Még fel sem dolgoztuk igazán a harmadik évad fináléját, mikor jöttek az első hírek, hogy a jövő év elején érkezik a folytatás. Aztán pár hétre rá jött az újabb hír, hogy még addig sem kell várnunk, hanem már idén, október elején megtudhatjuk, miképp is alakul Korra sorsa az előd sorozatot megidéző, szívszorító finálé után.

A keserédes hír hallatán valószínűleg minden rajongó felkapta a fejét, és ugyan várta a premiert, de egyben előre gyászolta is ezt az egykoron szebb sorsú sorozatot, amivel a Nickelodeon méltatlanul mostohán bánt ebben az évben. Örülünk, hogy újra elmerülhetünk az Avatar csodálatos világában, de egyben szomorúak is vagyunk, mert ezzel az évaddal nem csak Korra legendája, de az is lehet, hogy az egész Avatar széria örökre véget ér.

De még ne búslakodjunk, hiszen az utolsó – és remélhetőleg a legizgalmasabb – fejezetek még csak most következnek. Lássuk hát, hogyan is alakult Korra és barátai élete a finálé óta, nyissuk ki a negyedik és egyben utolsó könyvet!

A továbbiakban spoilerekkel folytatom.

Három év telt el, mióta Korra tolószékbe került a Zaheerrel való összecsapást követően. Az ígéretüknek megfelelően a légidomárok békefenntartóként és védelmezőként járják a világot, és ott segítenek, ahol csak tudnak. Eközben Republic City-ben az Asaminak köszönhetően felújított vasútállomás átadóján feltűnik Wu herceg, az Earth Kingdom trónörököse, aki a koronázási ünnepségére készül.

Ladies and gentlemen, the world is entering a new age of peace and prosperity. Soon, Prince Wu will take his rightful place on the Earth Kingdom throne.

Wu herceg mögött ott van Mako is, aki a rendőrségi szolgálatból kiszakadva jelenleg épp a herceg személyi testőrének szerepét tölti be. Ahogyan azt sejteni lehetett, Jinora és Kai, illetve Opal és Bolin is egy párt alkotnak, ez utóbbiaknak viszont nem felhőtlen már a viszonyuk, köszönhetően a távkapcsolatnak, hiszen Bolin jelenleg éppen Kuvira, a „Nagy Egyesítő” szolgálatába állva utazgat.

Kuvira, akit az előző évadban éppen hogy csak megvillantottak egy rövidke időre, most az utolsó évad antagonistájává vált. Célja, hogy az Earth Kingdom minden részét egyesítse, és nem fél erőszakot vagy zsarolást alkalmazni, ha szükséges.

Proclaim your loyalty, if you wish to keep your post.

Teltek-múltak a percek, szépen bemutatták a karaktereket, alapozták az évad eseményeit, jó ötletnek tartottam az időugrást, és örültem, hogy ez a karakterek külsejében is tükröződött, de gondolom nem voltam egyedül azzal, hogy többször is az járt a fejemben, hogy „jó, de hol van már Korra?”. A készítők jól felcsigáztak minket, ami egyrészt lehet, hogy egy picit rányomta a bélyegét az évadnyitó epizódra, ugyanakkor a végét látva már inkább azt mondom, hogy jó ötlet volt őt a legvégére hagyni, főleg azzal a kisebb „csavarral” a hajó megérkezése után.

– You know, you look very familiar. Yeah, you kind of look like that avatar girl.
– I get that a lot.
– Whatever happened to her anyway?
– I wouldn’t know.

Látva Korrát, ahogy ketrecharcban alulmarad egy átlagos ellenféllel szemben, nagyon megsajnáltam. Ugyanakkor égett a tűz a szemeiben, látszott a küzdeni akarás, s az, hogy nem fogja feladni, mindent megtesz majd, hogy újra ereje teljében térhessen vissza rég nem látott barátai körébe.

151 hozzászólás Ne habozz!

Cseho - 2014. 10. 05. 16:50

Csak nekem van olyan érzésem mintha hiányozna a kritika vége?

winnie - 2014. 10. 05. 16:57

nekem teljesnek tűnik.

spooyla - 2014. 10. 05. 17:36

Valaki tudja esetleg, miért érne véget az egész széria?

djangyu - 2014. 10. 05. 17:38

nekem is hiányzik, hogy most 6/10 avagy 7/10 avagy 8/10. Sőt, igazából egy tök jó kis tartalomismertető volt, kb. mint a io9-en.

winnie - 2014. 10. 05. 17:39

djangyu: mi mindig próbáljuk kerülni az osztályozást, ha nem pilotkritikáról van szó. nem az a lényeg, hanem kábé minden más.

djangyu - 2014. 10. 05. 17:40

@spooyla: biztos nincs, csak annyi, hogy gyengén muzsikált a harmadik könyv, és egyelőre nincs szó új Avatar-spinoff-ról.

Dontpanic - 2014. 10. 05. 17:43

@spooyla: itten azt írják, hogy ez az utolsó könyv:
https://www.youtube.com/watch?v=NCEFMY4TWGw

Villám - 2014. 10. 05. 17:44

Egyre inkább azt veszem észre hogy ha egy animációs sorozat próbál kicsit is kimozdulni a 8-10 éves és Teen Titans go! “minőségégi” köréből azt gyorsan tüntetik is el. Jó tudom kevesen nézik nem éri meg a Nicknek az eredeti sorozat is komolyabb volt..stb de basszus akkor is. Az előző évad is inkább felnőttebb korosztálynak szólt mint sem a kisebbeknek és ahogy elnézem ez az évad sem nagyon fog ettől eltérni.
De hogy témánál maradjak tetszett a kezdés és nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra főleg. Az hogy most a föld idomárokon van a sor a bunkózásban kicsit kevésbé érdekel de majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Egyébként október 22. fog megjelenni The Legend of Korra címen egy játék előzetesek alapján egész fogyasztónak tűnik (de ezeknek már rég nem hiszek :P) és elméletileg a 3 és 4 évad közti időszakot fedi le valahogy történetileg.
Néhány infó ha valakit érdekel és vagy még nem halott róla: ign.com/articles/2014/08/25/the-legend-of-korra-game-release-date-and-new-mode-plus-what-to-expect-in-book-4

jky - 2014. 10. 05. 17:48

@Cseho

Hm, lehet, hogy egy kicsit rövidre fogtam a végét, azért tűnik így, de tényleg csak ennyi. :) Az utolsó idézet volt az epizód végén is, és ehhez fűztem hozzá a rövid gondolatot még a végén.

@spooyla

A készítők teljesen kimerültek. Lassan 12 éve már, hogy az Avatar szérián kezdtek dolgozni, végigvitték az ATLA-t, most a Korrát, rengeteg kemény munkán vannak túl. Szeretnének feltöltődni és más munkába belevágni majd. Szóval egyrészt kreatív okok, másrészt a TV és online területek átalakulása, nézettségi, pénzügyi okok is közrejátszottak. Nem zárják ki a lehetőség, hogy egyszer még visszatérnek az Avatar világához, de egyelőre most biztos, hogy befejezik ezzel.

jky - 2014. 10. 05. 17:53

@djangyu

Nem szoktam pontozni. Nem igazán komoly kritikának szántam, inkább csak annak, hogy legyen egy kibeszélő ehhez az évadhoz is. :) Mondjuk úgy, hogy a Book 3 kezdése nekem azért jobban tetszett, plusz Zaheer és társai is érdekesebbek tűntek akkor, mint most Kuvira, de ki tudja, hogyan alakul még. Remélem, hogy sikerül majd ütnie a harmadik évadot. Nehéz lesz, de bízom benne. :)

teamAvatar! - 2014. 10. 05. 18:19

jky!
Mire gondoltál ott, hogy méltatlanul elbánt a sorozattal a Nickelodeon?
Leveszik műsorról, de ez érthető ha rossz a nézettsége, nem??

Polgb - 2014. 10. 05. 18:30

teamAvatar!: szerintem arra gondolt, hogy egyeltalán nem reklámozták az előző évadot/könyvet, sokan úgy voltak vele (mint pl én is) hogy “már megy a Korra 3. évad? Ja hogy már leadták 5 részt” és csodálkoznak ha nincs nézettség.

energy - 2014. 10. 05. 18:31

Miért fejezték be az Avatár – Aang legendáját?

jky - 2014. 10. 05. 18:48

@teamAvatar!

Már rég kész volt a Book 3, de nem adták le, inkább eltették nyárra a premiert, amikor amúgy is kisebb a nézettség, ráadásul szinte nulla promócióval, péntek estére (ami rossz időpont). Ez így ki is nyírta az évadot. Meg sem próbálták más idősávban adni, egyből levették műsorról és kipörgették inkább online az évadot.

A Book 4 azért tudott ilyen gyorsan jönni, mert kb. amúgy is ez lett volna az ütemtervben, csak mivel a Book 3 késett, így közelebb került egymáshoz a két évad, ami egyrészt jó ugye, mert láthatjuk, másrészt azért kellett volna neki a nagyobb szünet, nagyobb várakozási faktor, meg egy kicsit hosszabb promóciós időszak. A három éves ugrás a történetben szerintem amúgy is megkívánt volna egy kicsit nagyobb szünetet.

Továbbá a csatorna kommunikációja néha elég felháborító volt (kb. lesz@rták, hogy jobban kellene reklámozni a sorozatot).

jky - 2014. 10. 05. 18:50

@energy

Mert vége lett a történetnek. :) De egyébként képregényekben folytatták az ő történetüket is.

pehnemer - 2014. 10. 05. 18:53

Nekem eddig a második évad jött be a legjobban, a Spirits. Remélem az utolsó jobb lesz mint az előző, elég halovány volt, egy csomó szál nem kapott elég súlyt, Zuko meg a sárkány csak disznek jöttek vissza….

lynx - 2014. 10. 05. 19:16

Aang legendáját lezárták történetileg, Ez úgy kerek, ahogy van. Persze lehetett volna folytatni, de számomra nem lett volna értelme. Egyébként Aang folytatása Korra, a sztoriba sok választ kapunk Aangék múltjából.

Fura, pár éve a Legend of Korra hírét elég skeptikusan fogadtam, majd az első pár rész után sem változott a véleményem. De mostanra oly mértékű mélységet talált magának a sorozat, hogy ritkán látni ilyet.

A készítők pihizzenek most egy 5 évet, szedjék össze magukat, majd rukkoljanak elő valamivel. Akár Avatar világába, folytatás, vagy korábbi érdekes Avatar, nekem mindegy, vagy teljesen új világban játszódót, én azt is kajálni fogom, akár hány éves leszek. De a fiam a megfelelő kort elérve ott fog ülni, és nézni, azt tuti.

Poghy - 2014. 10. 05. 19:32

Alapozásnak jó volt az első rész, és a készítőket ismerve valószínűleg az utolsó évadra hagyták a legtöbb puskaport. Korrát én is sajnáltam, de ez a fajta rehab még mindig jobb, mintha tolószékben ücsörögne.

Kai-ék támadóit valószínűleg Kuvira bérelte fel, látszik rajta, hogy mindent megtenne a célja érdekében. Arra tippelek, hogy sikerülni fog neki a Föld Királyság egyesítése, és itt nem is fog megállni, valószínűleg Ozai nyomdokaiba lép majd és világuralomra tör.

coldeyes - 2014. 10. 05. 20:32

én felnőtt létemre könnyű szívvel merem azt állítani, hogy a LoK minden idők egyik legjobb, ha nem a legjobb animációs sorozata
ma napig nézek animeket, szeretem az elvetemültebb alkotásokat mint a Kalandra fel! illetve hasonlókat, de ez a sorozat kreativitásban, a karakterek szerethetőségében és maga a világ amit megalkottak összetettségében messze veri az összes alkotást, természetesen, fontos szempont, hogy a sorozat nem lép át egy bizonyos kor-határt, amit a Rick és Morty meg is ugor és így az egyetlen vetélytársa az avatarnak.

számomra az évadnyitó 9.5/10 lett (kicsit több információt akartam magamba szívni a kiesett 3 évből)

szél-víz - 2014. 10. 05. 20:52

Nekem jobban bejött, mint a 3. évad nyitánya, és jó volt látni, mire megy a világ Korra nélkül is. Jinora mesterre kíváncsi leszek, Meelo szupermókás azzal a hajzattal. :)

Llew - 2014. 10. 06. 14:22

Nekem nagyon tetszett a kezdés. A posztban írtakkal szemben fel sem tűnt, hogy Korra a végéig nem szerepelt. Zaheer tavaly nagyon magasra tette a lécet, igazi kedvelhető antagonista volt. Kíváncsi vagyok Kuvirának sikerül-e ezt meglépnie. Ha ő maga nem is lesz olyan karakteres, mint Zaheer, az mindenképpen nagy potenciál az évadban, hogy egy megtört Avatárt kell visszahozni.

Elsőre furcsa, hogy a csaj levegő idomárok által is ismert rossz híre ellenére Republic Cityben az öregek tanácsa szerint minden rendben. Ellenben a csajnak a Föld Királyság egészének egyesítéséről tett nyilatkozata alapján nem lepődnék meg, ha az évad során Republic Cityt is vissza akarná csatolni (ATLA-t nem ismerőknek: A Föld Királyságtól elfoglalt területen létesült Tűz Népe kolónia területén alapult a város)

Ami meglepő volt még, az a technikai fejlődés felgyorsulása 3 év alatt. A repülő kb. első évados szint, de a mechák látványosan fejlődtek a Sato verziókhoz képest és a vonat is mágnes vasút félének tűnt.

Polgb - 2014. 10. 10. 20:29

Ez a rész eléggé a Tophon volt

(☞ ゚▽ ゚)☞

jky - 2014. 10. 10. 22:14

Úristen. Nem találom a szavakat.

A hét epizódja, a hét idézete:

“Nice to see you again, twinkle toes”

jky - 2014. 10. 11. 08:59

Na szóval, akkor kicsit bővebben:

Szerintem a sorozat egyik legjobb epizódja volt ez a második, nálam simán 10 pontos.

Én eleve nagyon szeretem egy sorozatban a narrációt, és itt a levélfelolvasós jelenetek nagyon szépek voltak. Aztán ott volt még Katara segítsége, az első lépések, Korra traumája, félelme, küzdelme a belső démonjával, mind-mind remek jelenetek. A látvány a szokás szerint gyönyörű volt, és örülök, hogy újra ellátogatott szellemvilágba meditálni. Aztán ahogy vándorolt a sivatagban, ahogy hallucinálta Raavat, ahogy csak vándorolt és vándorolt válaszokat és megnyugvást keresve… Áhh, remek.

Az erdős, mocsaras helyre megérkezéskor azonnal a Star Wars Dagobah-s jelenete ugrott be. :) Azt hittem, swampbender terület lesz. Aztán amikor megláttam lent az öreglányt (“Yoda” :)), akkor azt hittem hirtelen, hogy a bloodbender nyanya az még az ATLA szériából (ami furcsa lett volna, mert már akkor is rohadt öreg volt).

Erre a meglepetésre viszont nem számítottam. Odavágott a vége, kőkeményen.

Shalafi - 2014. 10. 11. 09:21

Épp emlegettem havernak, hogy mutogathatnák kicsit hogy milyen volt az “öreglány” mikor ereje teljében volt mert kedvenc karakterem, erre bumm! egy hetet kell várjak -.-

Llew - 2014. 10. 11. 09:34

Nagyon jó rész volt. Az ATLA-s Zuko alone is jó volt, de ez a visszamelékezés most mindent vitt. A mocsárnál már elég egyértelmű volt, hogy a évad előzeteses Toph jelenet itt jön, de így is remek lett. Kár, hogy egy hete kell várni, hogy remélhetőleg a “kiscsaj” életéről is kapjunk valami visszaemlékezést.

jky - 2014. 10. 11. 10:05

@Llew

Ilyenkor örülök, hogy eszem ágában sem volt évadelőzetest nézni. :)

jky - 2014. 10. 11. 10:28

Amúgy youtube-on fent van egy 30 perces videó a New York-i Comic-Con-ról. Ez volt az utolsó Con, ahol így együtt megjelentek. Nem linkelek, mert úgyis elnyeli a szűrő, “Korra NYCC 2014” néven megtaláljátok, ha még nem láttátok.

winnie - 2014. 10. 12. 06:31

szerintem a youtube linkeket nem nyeli el:) csak ha túl sok van.

Llew - 2014. 10. 13. 18:14
jky - 2014. 10. 13. 22:45

De jó kép. :) Hát igen, sokaknak a Star Wars ugrott be az egész jelenetről. :)

Brynden Rivers - 2014. 10. 15. 09:12

@jk remek kritika, köszönet érte!
Valamiért a 10 napja elkerülte a figyelmemet :)

Próbáljuk meg a youtube-linket
https://www.youtube.com/watch?v=-Yaa7SGSAkY

Brynden Rivers - 2014. 10. 15. 09:43

Akkor itt a Legend Of Korra Season 4 NYCC 2014 Panel
https://www.youtube.com/watch?v=5hAMrVFQzEk

Nekem az év sorozata lett a Legend of Korra.

– a mostanában drámának csúfolt túlzott durvulás nélkül is képes komoly drámát prezentálni
(mint a Doctor Who 6. évad). Nem kell ahhoz senkinek valami horrorisztikus módon meghalnia, hogy megszakadjon az ember szíve.

– kb. ez az egyetlen sorozat amely komolyan foglalkozik a 20. századi “nagy” történelmi témákkal (diktatúra, demokrácia, terrorizmus, fejlődés, háború)

– a Trónok Harcához, Witcher-hez mérhető komplexitású és kidolgozottságú alternatív fantasy-történelem

– gyönyörű és egyre jobb látványvilág
– humor, életképek, remek karakterközi dráma
– mindig képesek érdekes főgonoszt bemutatni, és emelni a tétet
– remek évadokon és sorozatokon átívelő történetek és mitológia

A mostani főgonosz Kuvira egyfajta Avatar-pótlék, aki eredetileg az előző gonoszok által okozott káoszt és pusztítást akarja kezelni. És aki nem létezhetne, ha nem lett volna egy sor előzménye, szinte az összes lehetséges főgonosz-típus (diktátor, terrorista, gonosz nagybácsi+démon, nagybácsival szövetséges szimpatikus démonimádók) hogy eljussunk a barátból lett diktátorhoz.

jky - 2014. 10. 15. 10:06

Én még a Potter-univerzumhoz tudnám hasonlítani az Avatar szériát. Elég sok párhuzam vonható (4 ház – 4 nép, varázslat-bending, coming of age történet gyerekekkel, akik főgonosz(ok) ellen küzdenek, kalandoznak stb.)

Sajnálom, hogy nem sokkal népszerűbb a sorozat, gondolom sokan előítéletesek, mert animációs, meg mert Nickelodeon csatorna, ugye. Bevallom, régebben engem is elriasztott a csatorna miatt, azt hittem, hogy ez is valami kis gagyi, értelmetlen gyerekműsor. Amire rá is erősített a katasztrofális mozifilm (amit akkor még nem láttam, de a rendező meg a trailerek ott is elriasztottak). Gondoltam, hogy na, akkor ez már jó nem lehet. Aztán esélyt adtam neki, és milyen jól tettem! Azóta az egyik kedvenc sorozatom lett. És minden idők legjobb animációs sorozata, “hands down!”. :)

Ha ez az évad ütni fogja az előzőt, és erős lesz a befejezése, akkor valószínűleg nálam is az év legjobbja lesz. A második epizód már így is a legjobbak között van, az biztos.

Brynden Rivers - 2014. 10. 15. 13:17

Azt azért nem állítom hogy objektíven az év legjobb sorozata, de az egyik legjobb és amit te is írsz a legalulértékeltebb.

Azt hogy “minden idők legjobb animációs sorozata” nem állítanám 100%-os bizonyossággal, de az első 3-ban simán benne pl. a Cowboy Bebop mellett :)

A Harry Potter-hasonlatot a felszíni hasonlóságok ellenére nem gondolom annyira relevánsnak, a HP átgondoltságban, világépítésben és “realizmusban” valahol az Éhezők viadal mellett van félúton a Twilight felé. :)

jky - 2014. 10. 15. 13:59

@Brynden Rivers

Nem nagyon akarok offolni, de a HP-ből a könyveket kell elolvasni (mindet, lehetőleg eredeti nyelven), aztán meglátod, hogy van ott átgondolt és jól felépített világ, bőven. A filmek távolról sem adták vissza a történetet. Azelőtt én is így vélekedtem, hogy kb. Twilight meg hasonló szint, de nagyon nem az, erősen téves gondolat. A különböző pédiákban és infógyűjteményben pedig annyi plusz részlet van, hogy az embernek nincs ereje végigolvasni sem. :)

A toplisták (hét/év epizódja, sorozata stb.) nyilván szubjektívek, de a “minden idők” véleményeket más, külföldi kritikákban is kommentekben is nem egyszer olvastam már. De igazából nem is számít, hogy most top 1 vagy top 3, vagy top 5, minőség szempontjából simán ott a helye a legjobbak közt. Inkább csak azért bánkódok kicsit, mert nem kap annyi elismerést és dicséretet a sorozat, amennyi megilletné, meg azért, ahogyan a csatorna bánt vele. De azért szerencse, hogy így is be tudták fejezni, és végig tudták vinni, és nem kapott idő előtt kaszát. A mai világban már ez is nagy dolog.

Poghy - 2014. 10. 17. 17:42

A mocsaras jelentekről nekem is egyből a Birodalom visszavág jutott az eszembe. :)

Toph hozta a régi formáját, most is szakadtam a beszólásain. Kuvira meg egyre inkább Ozai-hoz kezd hasonlítani, továbbra sem hiszem, hogy a föld népének területe elég lesz neki. Az új “spiritvine-meghajtásos” technológia is fontos lehet a jövőre nézve, a szellemvilág egyedül Korrára számíthat, ha nem akarnak az emberiség fejlődése érdekében leharvesztálódni.

Llew - 2014. 10. 17. 21:26

Hát ez fenomenális volt. Toph jobb, mint valaha. Fetrengek.
Ha a történet további részében nem is tart Korrával, akkor is bőven megérte visszahozni és sokkal jobb volt, mint Zuko.
A felbukkanása azért elég nagy meglepetés volt, pedig ha belegondolunk, hogy ő volt a legfiatalabb a Gaangből, akkor egyáltalán nem furcsa, hogy még él. Ahogy az sem, hogy bőven harcképes, mikor Zuko már 90 fölött van és Zaheerék ellen eléggé odatette magát.

Nagyon remélem kiderül kik a Beifong lányok apjai, mert bár Lin inkább az anyja sokkal enyhébb. Jó, hogy Su visszatért.

Túl szép lenne egy Gaang+a gyerekeik+Korráék együtt Kuvira és csapata elleni harc.

Jó, hogy a Bolin és Mako – legalább időlegesen – ellentétes oldalon vannak. Kíváncsi vagyok Bolin miért olyan fontos Kuvirának.

Korra, meg később Mako arca pedig simán a “hét idézete”.

Érdekesség:
Ha valaki Aangal egykorúként 12 éves volt az ATLA premierjekor, akkor az most Korrával egykorúként 21 a TLoK finéjánál.

jky - 2014. 10. 17. 22:53

Sejtettem, hogy számomra elkerülhetetlen lesz, hogy ez a rész ne okozzon egy pici csalódást. Egyrészt azért, mert a fenomenális 2. rész olyan magasra tette a lécet, hogy tudtam, hogy azt nem fogják tudni megugrani, másrészt azért, mert a herceg számomra nagyon irritáló karakter. Tudom, ez a szerepe, alkalmatlan kis mitugrász, de akkor is… tenyérbemászó és idegesítő, ami eléggé megöli a hangulatot amikor képernyőn van. Továbbá Kuvira elég közvetlen coming out-ja is elég egyszerű és sima volt. Mako és Bolin ellentét meg azért kell, hogy a végén úgyis újra béke és egyetértés legyen köztük. :)

Viszont a rész másik felében Korra és Toph fantasztikusak voltak. Nem csak hogy hasonlít az öreglány a fiatalkori önmagára, de a stílusa, a dumái, a beszólásai is mind-mind felidézték, hogy milyen is volt. Mert most is ugyanolyan: egy kis kiképzőtiszt, aki nem kíméli az Avatarokat. :D Már az előző rész vége is a Birodalom visszavágot idézte, de ez a kiképzős rész meg aztán pláne. Ezért nagy plusz pont.

Azt viszont remélem, hogy nem csak a méreg miatt van még mindig rosszul. Többnek tűnt annál az egész trauma, csalódott lennék, ha kiürülne a méreg és egyből jobban lenne.

“I’m the original Beifong.”

Ez viszont a hét idézete nálam. :)

Llew - 2014. 10. 18. 00:19

Korra Tophnál vágott fejéből még nincs gif, de Makoból már igen
http://38.media.tumblr.com/f2d1dcef010c3f077b2c1f357c5b91d9/tumblr_ndl3mvaJwi1tda6puo2_500.gif

jky - 2014. 10. 18. 10:24

Amúgy Zuko lányát láttátok 9:58-nál a háttérben? Ott ült Zuko mellett. Elsőre fel sem figyeltem rá, csak miután az most olvastam az IGN-es cikket, ott említették. Egyébként a cikk és a kommentek egy része is kiemeli, hogy Wu eléggé zavaró karakter. De nyilván az ő változását is fogja majd követni évad, hogy alkalmas vezető váljék majd belőle.

Brynden Rivers - 2014. 10. 20. 08:41

Szerintem simán tartotta a szintet a 3. rész, Toph zseniálisan Yoda :)

Wu-t inkább sajnáltam. A “spiritvine-meghajtásos” technológiát szerintem már láttuk a trailerben.

Nekem egy nagy hiányérzetem van: Zuko-ról kicsit lehetne több szó, főleg hogy Iroh annyit szerepelt már.

jky - 2014. 10. 24. 22:44

4. rész:

Örülök, hogy a gyerekek kaptak most egy kis időt, főleg Ikkinek, mert ő eddig mindig csak háttérben volt. Korra traumás flashback jelenetei is nagyon jók voltak. Ami negatívum, hogy helyenként kicsit szájbarágós meg kicsit egyszerű volt, pl. ahogy megérezték egymás jelenlétét, meg a végén a gyógyulás.

És van egy olyan érzésem, hogy Toph-ot még látni fogjuk. :)

Llew - 2014. 10. 24. 23:24

Jópofa kis könnyed rész volt. Korra back in business, jöhet a durvulás, meg Zaofu megvédése.
Amit, hiányoltam, az egy fél mondat, hogy Toph üdvözli a lányait, mert szerintem tőle búcsúztunk.

Vektor - 2014. 10. 25. 12:37

Kétlem, hogy Toph visszatér. Már ezzel a két epizóddal is több játékidőt és fontosabb szerepet kapott, mint bárki más a TLA-ból.

Kíváncsi vagyok, hova tart a főszál, mert az egyszerű főgonosz vs. Korra kicsit unalmas lenne negyedszerre, főleg, ha Kuvirából az évad közben Ozai-t csinálnak. Eddig a kedvenc teóriám az, hogy a szellemek is fel fognak lázadni, mert Kuvira az ő energiájukat is felhasználja a céljai eléréséhez, és ebből egy Princess Mononoke féle szellemek vs. technológia ütközet fog kikerekedni. Így legalább a szellemek is komolyabb szerepet kapnának a végére.

jky - 2014. 10. 25. 13:16

– Bye, Toph!
– Bye, see you later.

Tudom, hogy ez egy “általános” elköszönési forma, de lehet, hogy utalás is, hogy még látni fogják egymást “onscreen” is. Na majd úgyis kiderül, mindenesetre az igaz, hogy kapott elég időt, szóval nem panaszkodom.

Llew - 2014. 10. 27. 01:10

ATLA és TLoK zene élőben (első ~30 perc):
http://www.fuengirolatv.com/nuestros-programas/especiales/concierto-sinfonico-playfest-2014/
Utána még ezek vannak:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10502508_727334223994841_7997348953575437232_n.jpg?oh=0a5159f889aefe92bda2f11d25c6cd28&oe=549441F5

Az avatar.wikin kérdez felelek volt a készítőkkel és elhangzott pár dolog:

Ming Hua kéz nélkül született
Vaatu Korrában él, de legyengülve, erőtlenül a cselekvéshez
Sokkával és Sukival nem sok minden történt a két rajzfilm közötti időben, a kertávrosba költöztek. :)
P’li nem volt Combustion Man rokona

és ami SPOILERes az évad maradékára

Toph még szerepel majd az évadban.
Zuko és a lánya is kicsit bővebben szerepel majd, mint a háttérben ücsörgés.
Korra és Kuvira szándékosan hasonlítanak, így Korrának mint egy saját maga korábbi verziójával kell megküzdenie.

Valaki megvette a most kijött TLoK játékot?

jky - 2014. 10. 27. 08:48

Köszi a koncertes linket! A Spoilert nem olvastam el, ha valaki válaszolna arra, akkor csak óvatosan, jelzéssel, ha lehet! :)

sápadtarcú - 2014. 10. 27. 17:19

hmm.. a sorozat készítői azt mondták, hogy lesz még toph bőven, és kiderül az is, hogy kik az apák.

röviden-tömören - 2014. 10. 27. 21:39

“P’li nem volt Combustion Man rokona”

hanem a barátjának az ismerőse azaz az ismerősének a nagyanyjának a bridzspartnerének az unokaöccse. :-)

Aang történetei szórakoztatóbbak voltak. persze gyerekesebbek is.. :-) mégis valami egyedi, ritkánlátott animációs sorozat kerekedett belőle. a lezárása meg egyszerűen tökéletes volt. a Korrás történet viszont már valahogy nem annyira összefüggő (elkülönülő könyvek), cserébe szintet ugrott a grafika, és több benne a mélység. ez a 4. évadra sem változott, sőt. mostanra aztonban vannak olyan nagyobb üresjáratok, amikor fejben pl. a Breaking Badet mozizom párhuzamosan – Tenzin egy az egyben Walter White – de azért még önmagában is érdekesek a részek.

remélem a vég előtt választ kapunk a legfőbb kérdésekre. később pedig jó lenne egy animációs mozi. köztes időszakból, előző avatarokról.

Brynden Rivers - 2014. 10. 28. 14:03

Remek filler rész volt, én örülök hogy kicsi lelassult a sorozat és van idő foglalkozni a karakterekkel.

@Llew: köszi a linkeket!
A spolier igazából nem is spoiler.

“Valaki megvette a most kijött TLoK játékot?”

Ha lesz rá időm héten fogom kipróbálni majd írok róla.

Vannak a youtube-on fenn gameplay-ek, abből kiderül, hogy nem egy világmegváltó játék, de nem rossz és megőrzi a sorozat hangulatát. https://www.youtube.com/watch?v=KSoy7NVWkKY

Persze nem egy Force Unleashed-et vártam tőle, de a videok alapján elem-hajlítások minimálisan reagálnak a környezettel (pedig Korra esetében a 4 elemmel a lehetőségek száma szinte végtelen)

@röviden-tömören:
“később pedig jó lenne egy animációs mozi. köztes időszakból, előző avatarokról”

Képregény szerintem lesz, sorozat mostanában biztos nem :(
A földhajlító női avatar sztorija, amiben megver egy földkirályságot elfogalaló hadurat, mondjuk annyira nem lenne izgalmas a mostani évad után. De pl. a szabadszellemű vízhajlító avatar története érdekes lenne.

Llew - 2014. 10. 31. 20:01

Bolinék kicsit gyorsan váltottak oldalt, de megbocsájtom, mert egyrészt szűk a 13 rész adta keret, másrészt Varrick végül a jó oldalra került. A 3 közül Zhu Linak pedig legalább van egy kis esze is.
A következő rész durva lesz, remélem Su és asrácok megússzák egészben.
Remélem az írókban lesz annyi kurázsi, hogy nem lesz totál happy end, Batar Jr. a végére nem világosodik meg, hanem kitart Kuvira mellett és vele bukik.

Llew - 2014. 10. 31. 20:06

A következő résszel lassan kifogyunk a trailerben előtt képsorokból.

Poghy - 2014. 10. 31. 21:27

Tetszett a rész, de a mechák grafikája nagyon elüt az egyébként gyönyörűen megrajzolt avatárvilágtól. Lehet, hogy pont ez volt a készítők célja, de akkor sem rajongok a megoldásért. Zhu Li gondolom csak kijátssza az önteltségétől elvakult Kuvirát. Valószínűleg Asami faterja is segíteni fog a Team Avatarnak. Komolyabb összecsapás meg elvileg akkor a következő részben várható.

jky - 2014. 10. 31. 21:57

Jó volt ez, a cím alapján erre is számítottam, hogy most jön a holtpont, az észérvek, aztán következhet az elkerülhetetlen harc. Zhu Li szerintem sem áruló, okos lány, beférkőzik és majd belülről szabotál. :) A mechák grafikája azért üt el, mert CGI, mint a többi jármű.

Ez a duma meg hatalmas volt Varricktól:

“I can’t clean this place up by myself. Grab a broom!”

:D

Llew - 2014. 11. 01. 12:07

Varrick a romantika királya. :)

Brynden Rivers - 2014. 11. 05. 15:40

Nagyjából ki lehet találni mi lesz a továbbiakban, nekem csak az a kérdés, hogy fut ki mindez?

Korra megalapítja az ENSZ-t és választásokat ír ki? :)
Mi lesz a magánéletével?
Elkezdi járni a világot és abból lesznek a képregények?

Azt egyébként megfigyeltétek, hogy a harci robotok tűz és föld/fém hajlítást imitálnak?
Léghajlító légi erő kell ide :)

Llew - 2014. 11. 05. 19:07

A mechák érdekesek, de pont a harc mutatta meg, hogy igazából földidomárok ellen lettek fejlesztve. Pont a fém kaszni miatt tűz és villám ellen nem igazán védettek.
Kíváncsi leszel Zuko, Iroh, vagy Mako szembe kerül-e velük és akkor lesz-e villámszórás? Az Ming Hu-t is eléggé gyorsan hazavágta.

Brynden Rivers - 2014. 11. 06. 12:51

Iroh nevű tűzidomár már nincs a fizikai világban. :)

Iroh, a flottatiszt meg sajnos eltűnt mintha nem is létezne :(

Llew - 2014. 11. 06. 17:33

Kuvira szerintem Zaofu után nem fog megállni és Republic City lesz a következő állomás, a város sorsában illetve a világpolitka alakulásában pedig érintett a Fire Lord is, így nem zárnám ki, hogy az Egyesült Haderő élén epizódistaként felbukkan még Iroh.

Llew - 2014. 11. 07. 20:05

Nem sok esélyt látok rá, de remélem lesz olyan flashback, ami megmagyarázná, hogy Baatar Jr. miért ilyen seggparaszt a családjával. Az ehhez kevés, hogy nem bírják a nőjét. Illetve érdekelne, hogy tényleg kölcsönös-e ez a nagy odaadás, vagy Kuvira csak kihasználja?

Hihetetlen, hogy majd az évad fele elment és még nem volt egy igazán jó bender harc. A múltkori mechást nem számítom annak. A mostani meg pont olyan gyenge volt, mint Korra. Úgy mozgott, mint egy kezdő, nem csak Kuvira, de bármely tetszőleges idomár felmosta volna vele a padlót. Mondjuk igazából Kuvira sem mutatott sokat, öreg Toph fél perc alatt hazavágta volna. Furcsa volt egy kitérésre, elkerülésre játszó földidomárt látni, hisz az alapvetően egy agresszív, támadó elem. Remélem lesz még egy jó harca Linnel, Sueval, vagy bárkivel csak nem Korrával.

Mondjuk az várható volt, meg jó is, hogy nem oldották meg egycsapásra a gondot az évad közepére.

Kuvira szerintem egyértelműen Republic City ellen tör, de az is lehet, hogy teljes világuralomra, különben minek kéne neki a Birodalma egyesítése után is annyira az ultimate vine weapon. Jöjjön a Fire Nation, meg a United Army.

Varric óriási volt, de most minden Zhu Li-n múlik.

Meloék miért nem mentették ki Opal tesóját és faterját? Mind tudták mi lesz velük. Bár jó eséllyel ők nem akartak menekülni.

jky - 2014. 11. 07. 21:47

Ez a 6. rész most kicsit gyenge volt szerintem. Mármint az eddigiekhez képest. Nem tudom, mi lesz az évad második felében, de nem vagyok benne biztos, hogy ütni tudják majd az előző évadot. Azért bizakodom, de úgy érzem, hogy kicsit nyújtva van az egész Kuvira-konfliktus, annak ellenére, hogy már most megkaptuk az első összecsapást. Valahogy hiányzik valami plusz az egészből. Nagyon remélem, hogy nem csak annyi lesz, hogy Korra visszanyeri az erejét és simán legyőzi a végén, és kész…

Poghy - 2014. 11. 09. 22:30

Ami a Korra-Kuvira harcot illeti, nagyjából az történt, amire számítani lehetett. Az még nem teljesen tiszta, hogy miért haluzta Korra Kuvirára a világító szemeket, talán a Zaheer összecsapás óta nem tudja annyira kontrollálni az avatar statet, és jobban előjön belőle a gyilkos ösztön (már ha tényleg halu volt és nem Kuvira valami trükkje/titka, de ezt nem tartom valószínűnek). Kuvira amúgy teljesen úgy harcolt mint egy airbender, ami azért is furcsa, mert az a föld ellentéte, és Aangnak is gondot okozott ellentétes stílusban harcolni.

A hét hőse viszont Varrick volt, nem csak a zseniális poénjaival, de szokatlanul hősies is volt. Jó párost alkotnak Bolinnel, úgyhogy már várom a jövő heti kalandjaikat.

Abban egyetértek, hogy bender harcokban eddig meg sem közelíti az előző évadot, és remélem a sztori sem lesz túl egyértelmű, de azért bízok a készítőkben, és szerintem láthatunk még az előző évadhoz hasonló epikus részeket.

jeneas - 2014. 11. 10. 18:18

a 9gag-en találtam, ők már megoldották a problémát Zaofu-val
http://img-9gag-lol.9cache.com/photo/aW07p84_700b_v1.jpg

Brynden Rivers - 2014. 11. 11. 08:41

@jeneas – LOL, ez jó :)

@Poghy – mi van ha Kuvira airbender is?

Igazából ha nem bénáznak feltarthatták volna valameddig Kuvira seregét, még akkor is ha Korra ilyen gyenge – az airbenderek légörvénnyel megbénítják a léghajókat, Bolin vulkánt csinál a város és a sereg közé. Sue-k meg fedezik őket.

De Annak örültem volna, ha Kuvira-t pirruszi győzelmet arat és a Beifong-család emigráns kormányt alakít Republic City-ben.

jky - 2014. 11. 11. 08:54

Elvileg lehetetlen, hogy két különböző bendingre legyen képes valaki. Mármint a 4 fő elem közül. De ha most az lenne a csavar, hogy Kuvira is kapott airbender képességet a 3. évadban, csak eddig titokban tartotta, hát az, őőő… nem biztos, hogy tetszene.

Poghy - 2014. 11. 12. 01:33

Érdekes felvetés, nem tudom, hogy mennyire valószínű. Az viszont furcsa, hogy már az első sorozatban is nagy hangsúlyt fektettek a készítők a különböző bendingek különböző lemodellezésére, azokhoz illő harcművészeti stílusokkal. Amit meg Kuvira leművelt legutóbb az minden volt, csak nem earthbender stílus.

http://www.youtube.com/watch?v=EkIr7Wqr5FU

Alice - 2014. 11. 12. 11:41

Elgondolkodtató rész volt a legutóbbi, alig várom a következőt. Az évad eddig nem igazán a kedvencem, bár nagyon különleges is ezzel a nagy és bátor időbeli ugrással.

Egy órát röhögtem a Varrick-Bolin jeleneteken. Varrick zsenális, egyébként naponta csak kb. 15 percet produktív, azt is úgy 15:45 körül :)))

Llew - 2014. 11. 12. 18:47

Poghy
Azt igaz, hogy az egyes stílusok alapjait a videóban látottak alapján alakították ki, de ha visszanézed a sorozatot láthatod, hogy főleg a főszereplőkön túli kiemeltebb mellék karakterek (itt a Korrásban szerintem szembe tűnőbb, a több ilyen figura van) stílusa már igen csak kevert jegyeket mutat. Pl. Tonraq hiába vízidomár, elég “szögletes a stílusa”, olyan földidomáros, ahogy Korráé is, bár nála magyarázat lehet a többi elem befolyása. Ugyan akkor ott vannak a Beifong lányok, mindkettő földidomár, de nagyon eltérő stílussal, Liné szokásos szögletes földidomítás, míg Sue-é lágyabb, vízidomáros jellegekkel.

Poghy - 2014. 11. 13. 00:28

Llew: Végülis igazad van, de Kuvira stílusát még mindig jóval messzebbnek érzem az eredeti earthbendingtől mint pl. Toph lányaiét. Persze lehet, hogy csak arról van szó, hogy a készítők egyedibb stílust akartak adni az utolsó évad főellenségének.

Poghy - 2014. 11. 13. 01:08

Épp régebbi jeleneteket csekkoltam és ezt találtam: 3×08, 6:28-nál: “We have you sorrounded, it’s over. Release the avatar!” :)

jky - 2014. 11. 14. 21:48

7. rész: na ez egész jó volt, voltak látványos harci jelenetek, autós üldözés, vonatos menekülés, aranyos pillanatok, Varrick ismét elemében volt (EMP!), és Wu herceget is kezdem megkedvelni, kicsit olyan figura, mint Leo Getz a Halálos Fegyverből. :D

Azt azért hozzá kell tennem, hogy szerintem továbbra is érezhető, hogy nyújtják a történetet, és egyre jobban félek, hogy a Fire Nation nem fog szerepet kapni az évadban.

Poghy - 2014. 11. 15. 02:28

Jó volt megint együtt látni a Korra-Mako-Asami csapatot, és Bolinék szála is korrekt volt. A rész végi cliffhangerből viszont úgy tűnik, hogy látni fogjuk még Toph-ot ebben az évadban. :)

Llew - 2014. 11. 15. 12:20

Jó kis könnyed rész volt, nosztalgia faktoros együtt akciózás, humor. A fő szál mellett Bolin és Varrick továbbra is remek páros.
Kuvira sikeresen dolgozik rajta, hogy az egész világ összefogjon ellene. A cliffhanger elég húzós folytatást sejtet. Csak összejön az a Toph vs Kuvira harc. Azért remélem Linnek és Suenak lesz még alkalma találkozni az anyjukkal.
Korra eddigi ellenfelei sem voltak angyalok, de Kuvira esetén kicsit úgy érzem őt lehet elviszik addig a készítők, hogy a legyőzése nem fog összeférni az életben hagyásával.

Nif - 2014. 11. 16. 17:59

Miért van egy olyan érzésem, hogy azok a katonák ott a mocsárban NAGYON rosszul fognak járni? :D

Poghy - 2014. 11. 16. 23:44

Nemsokára ugyebár vége lesz a sorozatnak és valószínűleg jó ideig nem készül semmilyen széria ebben a világban, úgyhogy valamelyik nap azon gondolkoztam, hogy hogy lehetne a legepikusabb finálét összehozni a Korrához, és a következőre jutottam. Kuviráék serege, főleg ha elkészül a szuperfegyverük igencsak megállíthatatlan lesz. Ha valahogy bele lehetne írni a történetbe, hogy Korra – akár csak ideiglenesen – feltámassza/megidézze az összes előző előző avatárt, és a végén lenne egy gigantikus harc a high-tech sereg és az avatárok közt, az azért elég szuper lenne. Korrát, Aanget, Want és persze a többi badass avatárt jó volna látni együtt harcolni, egy cél érdekében. :)

A másik, kicsit reálisabb gondolatsor, ami mostanában megfogalmazódott bennem az évaddal kapcsolatban, hogy a sorozatnak eddig is bőven volt mondanivalója amit le lehet fordítani a mi világunkra. Kuviráék spiritvine-fegyvere – hiába lesznek olyan hátráltató tényezők mint pl Toph – lássuk be, hogy el fog készülni. És szerintem valamilyen szinten ez egy atombomba-hasonlat lesz. Varrick-et szeretjük, főleg a humoráért, de az utóbbi pár részben egyre inkább előjött a moralitása, az erkölcsössége. Egyre inkább érezhető rajta a felelősség súlya, és ha elkészül a fegyver, tuti, hogy bármit megtesz majd, hogy megállítsa a művét, az önfeláldozást is beleértve. Szóval én arra tippelek, hogy ebbe az irányba fog elmenni az utolsó évad, és Varricktől fogjuk kapni a legjobb jeleneteket.

jky - 2014. 11. 17. 09:09

Jó gondolatok. Én is filóztam, de én a Fire Nationt és Zukót szerettem volna, illetve szeretném látni, vagy még inkább Toph/Zuko/Katara hármast együtt legalább egy rövid pillanatra, mint a Last Airbender végén a White Lotust. :) Mindenképpen egy több frontos finálé kellene, mint az előző sorozatnál is.

Nem tudom, mit találtak ki, de erősen remélem, hogy olyan finálét fogunk kapni, ami utána a padlóról kell majd felkelni és méltó lesz nem csak sorozatzárónak, de az egész Avatar-széria lezárásának.

Brynden Rivers - 2014. 11. 17. 17:16

Nagyon jó rész volt, és volt egy nagyon fontos mondat

Kuvira átnevelő táborokba (!!!) küldi az más bendereket és az vét/valós ellenségeit

Ezzel kicsit többet kellene foglalkozni, ha már megemlítették, remélem a 8. rész arról fog szólni, hogy Bolinék egy ilyen tábort szabadítanak föl.
És igen jöhetne végre az tűzidomár-vízidomár sereg is :)

Mi van, ha Kuvira az összes eddigi főgonosz betetőzése?

– diktátor, mint Ozai
– elveszi a bending képességet az átnevelőtáborban (mint Amon) – ehhez vagy higanyt vagy a technológiát használja
– lehet hogy a Vörös Lótusz is neki dolgozik
– a spritivine technológival pedig a szellemvilágot torzítja el a saját céljaira, mint Unalaq.

Brynden Rivers - 2014. 11. 17. 17:22

Elveszett a kommentem a spamszűrőben.

Lassan vége a sorozatnak, összeírtam a listát a híresebb színészekről, nekem több meglepő volt :)

Tenzin – J. K. Simmons
Kya – Lisa Edelstein
Tonraq – James Remar
Eska – Aubrey Plaza
Ming-Hua – Grey DeLisl, Azula hangja
Kuvira – Zelda Williams
Wan – Steven Yeun
Hadnagy 1. évad – Lance Henriksen
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Korra

Llew - 2014. 11. 17. 18:46

És David Faustino, alias Bud bundy, mint Mako az smafu?
:)
Vagy Anne Heche, mint Su Beifong

Egyébként, ja, ja egy csomó ismert arc szinkronizál. Van aki könynen felismerhető, pl. Henricksen az első évadban, vagy James Remar, de van aki nehezen. Én kb. a harmadik könyv alatt lepődtem meg, mikor párhuzamosan néztem őket és leesett, hogy Korra a hangja Janet Varney, a You’re the worstből a feleség. Bolin hangja meg az Intelligenceből a fő tudós fia, ha ez így valakinek mond valamit.

Brynden Rivers - 2014. 11. 18. 10:01

És Janet Varney, You’re the Worstből a feleség, tényleg
Nem értettem, hogy miért szimpatikus az az amúgy ellenszenvesnek szánt karakter :)
Bár az fordított eset, ő pont Korra-val lett híres.

Kinek ki a híres, ugye. Anne Heche-ről és David Faustino-ról soha nem halottam még, utána kellett néznem, hogy miben játszottak.

Llew - 2014. 11. 18. 17:20

David Faustino kb egyetlen ismert szerepe, mondhatni skatulyája Bud Bundy.
Anna Heche meg azért szerintem egy elég ismert filmes, sorozatos (Men in trees) arc, de ezen nem veszünk össze.

Brynden Rivers - 2014. 11. 19. 15:54

Újranézve a részt: felmerült bennem egy kérdés:

az elmúlt három évben amíg Kuvira kiépített egy komplett totalitárius autoriter rendszert, a World Leaders (Tenzin, Zuko, Tonraq, Raiko) mégis mit csináltak?
A 1. évad óta nem láttunk a jó oldalon rendes hadsereget akcióban, pedig lett volna miért.

Carabas - 2014. 11. 20. 15:28

Én is érzek vmi olyan dolgot, h vki feláldozza magát a sorozat végén. Sajnos szerintem Korra lesz az

Lálá - 2014. 11. 20. 15:43

Valószínűleg azért nem avatkoztak be Kuvira ámokfutásába, mert 1.)nem egészen voltak biztosak benne, mi is történik, 2.)semmi joguk beleszólni a Föld Királyságának az ügyeibe.
Iroh pedig akkor is hozta a flottáját, amikor Unalaq megtámadta Republic City-t.

De gondolom most, hogy Kuviráék nekimennek a szellemvilágnak, már egészen más lesz a helyzet. Egyébként tippre hasonló sorsuk lesz, mint Zhao-nak. Ő is a szellemekkel vacakolt és bele is pusztult.
Visszajöhetne már az az arcrabló…mert ő volt eddig a legkirályabb. :D

Llew - 2014. 11. 21. 18:55

Ú, ez csúnya volt. A múltkori cliffhanger után egy ekkora töltelék rész, nagy pofán vágás.
Három évad alatt ilyenre sosem volt szükség, most miért? Eddig minden évad eltérő számú részből állt (12, 14, 13), szóval nem hiszem, hogy szükségük lett volna plusz egy részre hogy kijöjjön a megfelelő epizód szám.

Llew - 2014. 11. 21. 19:09

Utána néztem, kérdés megválaszolva.
Röviden:

Kb. másfél éve megvágták a 4. könyv költségvetését kb egy résszel, ők meg nem akarták szélnek ereszteni a csapat egy részét, így ezt a megoldást választották.
Ez mellét még van némi – rizsa gyanús -szöveg arról, hogy szerették az ilyen részeket és akartak egy ilyet csinálni. Plusz emlékzetetnek arra, hogy az ATLa-ban is volt ilyesmi a nagy finálé előtt, csak ott nem volt ilyen szembetűnő, mert a színházi előadás tök új animáció volt. Szóval a lényeg, hogy innentől fogva jön a nagy finálé.

Eredetiben:

A few preemptive words about Episode 408, “Remembrances”…

In a couple hours the eighth chapter of Korra Book 4 will be released online, and I suppose, if you are none the wiser, a few minutes into it you will feel duped and yell at your screen, “Hey! This is a crummy clips episode!” And that is (almost) exactly what it is––except we all worked really hard to make sure at the very least it isn’t crummy. I’m here to explain why we ended up having to do one. Sometime around a year and a half ago we were similarly duped on a large scale. We got the news from the higher-ups that our Book 4 budget was getting slashed, almost to the tune of an entire episode’s budget. We had two options: 1) let go a significant number of crew members several weeks early, or 2) make a clips episode. We never considered the first option. We weren’t going to do that to our crew, and even if we were callous enough to do so, we never would have been able to finish the season without them. But having grown up on TV in the ’80s and ’90s, we all dread clips episodes, where characters sit around saying, “Remember that time when…” and leftover footage is reheated for no one’s enjoyment. Anyone who suffered through TNG’s “Shades of Gray” knows what I’m talking about.

Anime fans know this is a common occurrence in Japanese series as well. In fact, as Mike hung his head in disappointment at our fate, I remembered how one of my favorite anime series, Samurai Champloo, made what I thought was a really awesome and clever clips episode. They mixed about 5 minutes of new footage in with the old, and set up a context where the characters would be reflecting on past events while narrating over them, offering new insights or at least providing some humor. I pitched this angle to Mike and he agreed this was the best way to turn this big old lemon into some lemonade.

Back on Avatar, we had something that functioned as a sort of clips episode, though it was all new animation and really hard to make, Episode 317, “The Ember Island Players.” Our heroes went to a play where they saw themselves and their tales performed by actors on stage. It was simultaneously a reckoning for the characters before they headed into the denouement, and a lighthearted romp where we got to poke fun at our own show before things got really serious in the remaining episodes. Korra’s “Remembrances” ended up serving the same function, albeit with old footage instead of a newly animated play. There is about 5 minutes of new footage, wonderfully animated by Studio Mir, and a bunch of funny and touching narration from the characters. There are also some fun chibi heads and other treats in there to spice up the old footage.

What started out as a reluctant chore ended up being a really fun episode to make, and in the end I truly love it. Mike did an awesome job directing it and storyboarding all the chibi hilarity, as well as overseeing the wonderful script by Josh Hamilton, Katie Mattila, and Tim Hedrick. Joaquim Dos Santos, Ryu Ki Hyun, and Lauren Montgomery drew fantastic storyboards for the new footage (particularly Lauren’s insane Varrick posing). Lots of other folks worked their tails off on this one, namely Amaris Calvin, our animatics editor; Christie Tseng, our character designer who drew and colored all of the final chibi art; Matt Gadbois, our After Effects editor; and Chris Hink, our final picture editor. Last but not least, Aran Tanchum and Vinny Guisetti on foley, Benjamin Wynn on sound design, and a stellar new score with all your favorite hits by Jeremy Zuckerman. And plenty of other fine folks I’m forgetting!

So now you know what it is and why it happened. I hope you do end up enjoying it after all, especially as a last lighthearted, nostalgic romp before POOP. GETS. REAL. And then the series is done.

Love, Bryan

jky - 2014. 11. 21. 22:03

Ja, én is éppen most olvastam Bryke bejegyzését. Valóban filler volt, és ugyan sehol sem volt az “Ember Island Players”-höz képest, azért nem volt olyan rossz. Értettem és éreztem, miről akart szólni: egy utolsó nagy visszaemlékezés a nagy finálé előtt, ami elég komolynak ígérkezik. Azért jó néhány jelentnél kirázott a hideg megint, főleg mikor Korra mesélt, illetve mikor Tenzin mesélt és mutatták Korrát, hogy honnan is indult… Meg az egész Pro-Bending visszaemlékezés… Azért szép kis utat jártak be itt is a karakterek. És mindjárt itt a sorozat vége. :(

Brynden Rivers - 2014. 11. 23. 07:45

Én megengedő vagyok a pénzhiány miatti spórolással szemben, de

Lehetett volna egy kicsit több új animált jelenet, pl. amikor először találkozik Korra és Mako akkor Mako szemszögéből látjuk mondjuk 30mp-re aztán jöhet a már meglévő jelenet újrafelhasználása.

+ azért a vágással is lehet volna jobban variálni
(oké Varrick sztorijánál ez megvolt)

+ az igaz az lett volna, ha másképp emlékszik vissza két szereplő ugyanarra, vagy ha először nem pont úgy meséli el ahogy történt, aztán elmondja rendesen

De Varrick története az zseniális volt :D

– Glad I caught you at home

Llew - 2014. 11. 24. 21:32

Kész, a nickelodeon hülyék gyülekezete. A 3. könyvet levették a TV műsorról évad közepén, erre most a 4-et a felén túl visszateszik. Normális.
http://io9.com/nickelodeon-comes-to-its-senses-brings-legend-of-korra-1662700410
A poszt végi gif zseniális választás.

jky - 2014. 11. 24. 23:18

Megáll az ész. :D

Poghy - 2014. 11. 28. 21:02

Toph még mindig nem tűnt fel. :( A Korra-Zaheer jelenet azért felhúzta a részt, de ez a Linék titkos küldetése igencsak bukás-szagú, ha csak hárman mennek.

A napokban ezen mulattam egy jót: http://9gag.com/gag/aZWEWo6

jky - 2014. 11. 28. 22:14

9. rész:

Nem indult túl erősen, de ahogy haladt, egyre javult, a Spirit World, na és persze Zaheer megjelenésétől már nagyon tetszett. És végre megjelent Raava is. Számomra megint csak szembetűnő volt az, hogy Zaheer mennyivel érdekesebb és karizmatikusabb ellenfél volt, mint Kuvira.

“Neither of us are the same as before.
I learned to fly, but now I’m bound in chains.
You have all the power in the world and the freedom to use it, but you choose to hold yourself down.”

“You think your power has limits;”
I say it’s limitless.”

Az ilyen és ehhez hasonlókért is szeretem Zaheer karakterét.

Llew - 2014. 11. 30. 12:49

Nagyon jó kis rész volt. Zaheer egyértelműen a sorozat egyik, ha nem a legjobb karaktere. Jó, hogy visszahozták, még ha csak ennyire is. A spirit word pedig mindig hangulatos részeket adott. Az érdekes lenne még, hogy Korra onnan irányítva a spirit wineokat csapna le Kuvirára a mocsárban.
Toph szerintem most fog majd visszatérni Lin és Opal mentőakcója keretében, egy nagy családegyesítő Beifong akcióban.

Brynden Rivers - 2014. 12. 01. 09:51

Óóóóh na ez nagyon jó volt, csak kár hogy nem ez volt a 6. rész. Nagyonkevésrészbe lesz az sorozat végén nagyonsokminden. Pl. Zuko, Toph és Katara nem is talákoztak.

@Llew: “Toph szerintem most fog majd visszatérni Lin és Opal mentőakcója keretében”
Toph nem a mocsárban van és készül Kuvira ellen?

Varrick fegyverét (EMP) miért nem használják? Remélem Bolin dühe (lávája) önmagában elég lesz arra, hogy a Beifong-ok megússzák ezt a rosszul szervezett mentőakciót.

Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy Zaheer-nak nem esik le hogy mennyire súlyosan tévedett egész életében? Hamár ezt a témát Toph olyan szépen bevezette (Balance vs. Extremes)

Llew - 2014. 12. 01. 17:44

@Brynden
Mivel Toph a fán keresztül mindent lát, így szerintem tudja, hogy lánya és az unokái bajban vannak. Ez csak kimozdítja.

Az egyetlen alakalommal amikor lehetett használták az EMP-t. Mikor kellett volna még? Illetve az is elég kiforratlan még, mint a spirit wine bomb. Varricknak igen csak rá kéne készülnie, hogy hordozható és azonnal bevethető legyen a mechák ellen.

Fire “Lord” Izumi döntése viszont pontot tett arra a felvetésünkre, hogy General Iroh felbukkan-e még. (Nem)

Brynden Rivers - 2014. 12. 02. 08:50

@Llew: Remélem a köv. részben kiderül. :)

General Iroh nem a Republic Fleet parancsnoka? A 2. évadban Raiko elnök utasította.
Mármint annak a flottaegységnek a parancsnoka a 2-ből, ami megmaradt és Bumi behajózott vele az első évad végén.

jky - 2014. 12. 05. 22:08

10. rész

Na ugye, mondtam én már az elején, hogy lesz itt Beifong családi egyesülés. Nem is akármilyen lett. Az egy dolog, hogy Toph epic, mint mindig, de Suyin és Kuvira harcát visszatekertem egy jó párszor, akkora királyság volt. Ahogy páncélt csinált magának a fémdarabból harc közben, óbazzeg, nem semmi… :O A cellából menekítés is jó volt.

“You gave metalbenders a bad name!”

“At some point, you gotta leave it to the kids.”

:)))

Poghy - 2014. 12. 06. 00:41

Nagyon epik volt a Beifong-akció, a végén amikor Toph rászólt Kuvirára, hát jól leszabályozta. :) Nekem az említetteken kívül még ez ütött nagyot:

“She is lying.”

Llew - 2014. 12. 06. 13:33

És igen, Toph még megvillant kicsit. Ez a Beifong akció nagyon jó volt.
Su és Kuvira harca gyönyörű. Su mozgásának koreografálása az egyik legszebb a sorozatban, mintha táncolna. A páncél használata pedig roppant kreatív. A “múltkor” P’Linél támadó fegyverként használta most meg ahogy a környezetből páncél csinált az is nagyon ötletes.

Viszont a vonat megtámadásához igen csak elkelt volna Bolin lávabendingje, azzal sokkal többre mentek volna. Szépen elsüllyeszti a vonatot aztán szevasztok.

röviden-tömören - 2014. 12. 09. 12:03

a “páncélhasználat” nem újkeletű dolog. Aang is hasonlót csinált a fire lord Ozai-jal való harca közben. csak earthbendinggel. fejlődtek és tanultak az idomárok.

éppen emiatt tartom valószínűnek, hogy lennie kell mostanra olyannak is közöttük, aki legalább kettőt is tud hajlítani a fő elemek közül. hasonulnak az avatarhoz.

Kuvira valószínűleg.

szóval ez: jky – 2014. 11. 11. 08:54 – sanszos. sajnos-nem sajnos, de illik a képbe.

azt jól vettem ki kutyafuttában nézésből, hogy Toph egy random beszélgetés közben spontán elárulja ki volt Lin apja, miközben Linnek soha nem mondta el? (mert ha igen akkor ROFL így utólag is. :-D)

Bolint kezdik kicsit túlzásba vinni; szinte reméltem, hogy Toph hasba hajlítja, hogy leszálljanak végre a golyói.

“Baatar Jr. miért ilyen seggparaszt a családjával”

szerelmes. egy kemény nőbe. nem mutathat irgalmat. (meg attól függetlenül is lehet “seggparaszt”. minden ok nélkül.)

a CGI-vel az a baj, hogy bántóan elüt a környezettől; külön élt, belső árnyékot adtak a mecháknak és az élességet is feltolták. jobbak lennének utólag “lebutítva”.

fire nation meg kifáradt a nagy attackokban az előző több mint száz évben. most pihennek.. :-p

Brynden Rivers - 2014. 12. 10. 14:38

Toph!
Hét idézete:
“At some point, you gotta leave it to the kids.”

Su-Kuvira harc!

No igen ez egy jó rész volt.
Azt hittem Opal veszélybe kerül, aztán Bolinból előjön az állat. Nekem is hiányzik a 3. évad végi önazonosabb Bolin, aki nem csak másokhoz viszonyítva határozza meg magát.

@röviden-tömören
A Toph&Sokka shipereknek rossz napja volt. :D
Továbbra is furcsa, hogy Sokka és Suki gyerekei nem szerepelnek a sorozatban :( http://avatar.wikia.com/wiki/Thread:1204417

“Kuvira airbender” elméletet én hoztam fel korábban, de tévedtem.
Egyszerűen csak a tánc miatt ilyen (kitérő, folytonos mozgású, elegáns) a stílusa, ahogy Su-nak is.

Baatar Jr. motivációi sajnos nincsenenek kifejtve, ahogy Kuvira sem. Ez ez évad pedig különösen összecsapottnak tűnik :(

A LoK-ban általában véve is sok mellékkarakter nem túl mély/ árnyalt az ATLA-hoz képest – Ozai jelleméről pl. sokkal többet tudtunk, mint Kuviráéról.

Poghy - 2014. 12. 10. 22:51

Lehet, hogy Kuvirának semmi köze sincs az airbendinghez, de én még nem zárnám ki annak a lehetőségét, hogy van valami titka, és nem csak egy sima earth/metalbender. Igazándiból szerintem kéne is valami plussz, hogy ne csak annyi legyen Korra érdeme a végén, hogy legyőzött egy tehetséges földidomárt.

Poghy - 2014. 12. 10. 22:57

Ha megnézzük az előző főellenségeket:

Amon: Tudott bloodbendelni telihold nélkül is

Unalaq: Ő volt a dark avatar (+”spiritbending”)

Zaheer: Tudott repülni

Kuvira: Tehetséges (???)

jky - 2014. 12. 10. 23:15

Én is abban reménykedek, hogy Kuviráról kiderül majd valami és leesik majd az állunk… De félek, hogy “csak ennyi”.

CyClotroniC - 2014. 12. 11. 15:57

Jelenleg jobb helyet nem tudok a kérdésemnek, de szintre hoztam magam a sorozatból és baromira imádom az egészet. Nyilván nem is akarom így utolsó vendégként elhappolni, ha eddig jky népszerűsítette itt, de azért megkérdem, hogy írnál-e a fináléról. Mindenképpen írj, ha van kedved és időd, csak gondoltam jelzem, hogy én is szeretnék majd egy hosszút összedobni a Korra-ról, de a sorozat egészéről egy nagyobb ajánlót (talán még az elődszériát is belevéve), szóval akár fel is oszthatnánk.

Egyébként beleolvasva az eszmecserébe, szerintem Kuvira egy rendkívül érdekes főgonosz (a sok ideológiát felvonultató sorban, rá osztották a fasizmust úgy látom). Talán abban nyerő, hogy eleinte őt mutatták be a legszimpatikusabbnak és most már őt utálom a legjobban a villainek közül. Egyébként nekem Amon volt a kedvencem ilyen szempontból, bár az ő szezonját sajnos felhigította a pro-bending.

Az extra nehézség Kuvira-ban, mint ellenfélben a metalbendingen túl nyilván a bazi nagy ágyú és a hadsereg. Én abban reménykedem, hogy epic csata helyett a saját hívei fognak kisétálni mögüle majd. Na de meglátjuk.

Ezt pedig itt hagynám bónusznak:
https://www.youtube.com/watch?v=lVyGC6O_Ck8
(úgy tapsikoltam ennél a jelenetnél, mint valami tinilány) :D

Brynden Rivers - 2014. 12. 11. 20:22

@Poghy:
Kuvira-nak van egy szervezete / hadserege, ami lehet hogy nélküle is működne -> ha megölik az sem megoldás.

Plusz van egy 22. századi szuperfegyvere és 21. századi mechai egy 20. század közepi háborúban!

És vélhetően ő a legerősebb szabadon lévő bender Korra után
– a régi csapat (Toph, Katara) már nem harcol
– a legerősebb waterbenderek a gonoszok voltak (Unalaq, Amon, Ming-Hua) és meghaltak. Unalaq gyerekei és Korra apja egy szinttel gyengébbek náluk.
– Kuvira-hoz mérhető earthbender csak Ghazan volt. Talán még Su van olyan erős, mint ők.
– Tenzin erős, de nem annyira mint Zaheer, vagy mint Jinora lesz vélhetően.

@CyClotroniC:

Welcome :)

Igen, igen legyen két cikk! Ha van sorozat ami alulértékelt a Junkie-n akkor az ez. (meg a Justified)

Kuvira-t “utálom a legjobban a villainek közül.”

Jé öcsém is :D Kvuira nekem inkább sótlan üres héj. Szerintem lehet te is azt utálod amit jelképez és nem a karaktert.

Nekem Amon a legrosszabb mind közül. Amikor elkapta Tenzin gyerekeit, meg tudtam volna ölni. Amikor meghalt tapsoltam és meghajoltam Unalaq áldozata és “önmegváltása” előtt.

A sorozat végéről:
volt egy tételmondata Zaheer-nak:
Korra a spritworld-ben a legerősebb!
Ez szerintem azt jelenti, hogy tud a spiritwolrd-ből a külvilágra hatni

Brynden Rivers - 2014. 12. 11. 20:24

Apropó:

Epic módon erős, hagyományos fire-bendert még nem láttunk a sorozatban Korra-n kívül :(
Mako összeszedhetné magát, az öccse már sokkal erősebb bender, mint ő.

CyClotroniC - 2014. 12. 11. 20:27

Félig-meddig azt. Azaz azért utálom őt a legjobban, mert nála érzem a legkevésbé azt, hogy szenvedélyesen rombolna. Amon vagy Zaheer megszállottságában ott volt az egész múltjuk is, Kuvira meg csak azért gennyláda, mert megteheti és ereje van. Ez persze vesz el a karakter mélységéből a többiekhez képest, ugyanakkor van valami taszító a peckes magabiztosságában, ezért is örültem, mikor Toph leoltotta :D

Amon nekem pont azért a kedvenc, amit te is írtál, de a leginkább az tetszik, hogy négy szezon alatt végigvették a kommunizmust, a teokráciát, az anarchiát és most a fasizmust, és mindezek ellenére rettentő empatikusan álltak a készítők a gonoszaikhoz, azaz volt egy törékenyebb, emberi oldaluk is. Oké, Kuvira esetében ez tényleg hiánycikk.

Brynden Rivers - 2014. 12. 11. 21:05

Érdekes amit mondasz az ideológiákról, ezt szerintem hatalmas hozzáadott értéke a sorozatnak!

– nem tudok SEMMILYEN más mostani “felnőtt” sorozatot ami ezekkel behatóbban – vagy általában a 20. század rémségeivel – foglalkozna

A régebbiek közül a Battlestar Galactica foglalkozott még a kommunizmus-fundamentalizmus-anarchia-fasizmus között vergődő demokráciával.

– pont most olvasom a Diktátorok kézikönyvét (2014-es),
a Korra sorozat remek szemléltető lenne hozzá.

.
Szerintem Kuvira “semmilyenségének” két oka lehet

– mert 4. évad eléggé mostoha körülmények között született, a 3. és 4. évad között nem telt a szokásos idő, szerintem ezért összecsapottabb az írás és ezért gyengébb Kuvira karaktere. (Ha gyengébb)
És ezen kívül jóval kevesebb pénzük van ezért van kevesebb action, meg a látvány ami ezt ellensúlyozhatná.

– Kuvira “semmilyensége” lehet alkotói szándék is.
Azt üzeni: bárkiből lehet diktátor

Truly - 2014. 12. 11. 22:58

Amúgy nem emlékszek de arra kaptunk választ hogy Amon hogy volt képes bender erőt elvenni ?

jky - 2014. 12. 11. 23:07

@CyClotroniC

Nocsak, egy újabb rajongó. Örülök. :) Tervezek írni a fináléról, de ha esetleg nem jönne össze, mindenképpen jelzek majd. Ettől függetlenül lehetne majd népszerűsítő cikk, főleg ha daráltad, mert akkor eléggé friss lehet még az egész élmény. :) De én azt gondolom, hogy fontosabb lenne az előd sorozatról írni először, mert arról szerintem nincs is írás a blogon, pedig nagyon megérdemelné.

@Brynden Rivers

Volt idejük a két évad között, csak a Nick sokáig ült a 3. évadon, ezért került közel egymáshoz ennyire ez a két évad, plusz a negyediket valószínűleg direkt előrébb is hozták. A büdzsé viszont biztos csökkent, ennek egyik bizonyítéka a 4×08-as “clip episode” is, ugye.

CyClotroniC - 2014. 12. 11. 23:11

jky: A kettőről együtt terveztem, mert az is nagy szó, hogy a spinoff ennyire össze van dolgozva az eredetivel. Akkor nem foglalkozok majd külön a szezonnal, az a tiéd, de majd írok az egész 7 szezonos, két sorozatos jóságról. Az élmény meg egész friss, novemberben kezdtem a darát a Korra pilottól, az eredetit meg már rettentő régen láttam.

CyClotroniC - 2014. 12. 12. 18:51

Asszem a mai rész mindenre választ adott :D Side note: most már remélem érti mindenki, hogy miért Kuvirat utálom a legjobban :O

Llew - 2014. 12. 12. 18:56

Bakker, ilyen cliffhangerrel megyünk neki a finálénak?
Gyakorlatilag az össze főszereplő egy helyen volt, mennyi az esélye, hogy mindenki túlélje?
Beifong fater, meg Huan hol voltak a családegyesítésről? Simán az ikrekre hagytam volna, hogy a szart is kihajlítsák a bratyóból, még ha látszott is, hogy a fenyegetés esélytelen.
Az várható volt, hogy Kuvira valamikor leírja Batar Jr.-t, de az tetszett, hogy azért valamennyire számított neki.
Már tudjuk hova lettek Zaofu kupolái. Vajon a giga mechát teljesen Kuvira bendingje mozgatja, vagy van benne mechanika is, mint a kicsikben?
Iroh tábornok csak előkerült és még szövege is volt.

CyClotroniC - 2014. 12. 12. 19:05

Llew: Én már annak is örülök, hogy legalább Asami nem volt ott (kedvenc a team avatarból), a 3 airlurkót és Korrat meg csak nem nyírják ki. A többit még képes lennék elviselni (persze miután kivágtam a monitoromat az ablakon).

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2014. 12. 12. 21:54

Én csendes rajongó vagyok már Aang legendája óta, de meg kell szólalnom. :)

Sőt, ha a készítők tökösek, no nem Martin és Clavell módon (aki gond nélkül kinyírta az egyik legszimpatikusabb főhősét, grrrrrrrr), de bevállalják a hősök egy részének halálát.

A fentebbi kérdéskörhöz (kommunizmus-teokrácia-anarchia-fasizmus):

A készítők szerintem tudatosan építettek arra közönségre, aki felnőtt az évadokkal együtt. Bár mindkét széria a főhős (Aang, Korra) éréséről és a lelki fejlődéséről szól, Korra a témák és sorozat sötétsége tekintetében sokkal inkább szól egy tizenéves és egy felnőtt korosztálynak (szóba kerülnek pl. a párkapcsolatok is, Aangnál és Kataránál inkább ez ‘gyermeki’ és tinédzser módon jelenik meg), mint pl. egy hat-nyolc-tízéves gyerkőcöknek, míg Aang útja inkább a mesék világának hőseink útját követi, noha nem teljesen!

Természetesen az Aang-érának is volt egy sötétedő íve, főleg a harmadik évadnak, amikor már arról kellett döntenie, hogy hallgat-e az előző életeire és megöli az ellenfelét vagy új utat választ. Ott is voltak érett gondolatok.

Az egyik kedvencem ‘Iroh meséje’ a ‘Tales of Ba Sing Se’ c. részből, ahol egy dalt úgy tud előadni, hogy megnevettet egy kisfiút majd a nap végén zokog az abeli tehetetlensége felett, hogy nem tudta megmenteni a fiát. Van még egy pár apró jelent ebben a pár percben és olyan remekül meg lehet érteni a karakter mivoltát és mélységét, amit sokan évadok alatt nem képesek felépíteni!

Továbbá mindkét szériában, abszolút reálisan van ábrázolva a múltbéli terhek hordozásnak, a szülő-gyermek és a testvér-testvér konfliktusoknak a következményei (lásd az előző rész zseniális jelenetét Lin és az anyja között, akkor a mostani részben Su és a fia beszélgetését).

Zseniális ez a széria, harminc éves fejjel ezt nyugodt szívvel ki merem jelenteni! Igazi gyöngyszem abban mesének csúfolt szennyáradatban, ami mainstream csatornákon ömlik a gyerekekre.

S bár imádtam Aang történetét, amikor belecsöppentem a folytatásba, ebbe a 20-as/30-as évek bender-féle változatába, nem tudom miért, de jobban megfogott, m int az előző korszak.

Ha már szóba került, kedvenc főellenfél: Zaheer.

Sőt, Tophnak igaza van, a három első ellenfele Korrának: Amon, Unalaq, Zaheer céljai alapvetően nem vethetőek el teljesen, csak az eszközeik és módszereik, a kivitelezés volt problémás. Sőt, alapvetően ők rejtve működtek.

Ezzel szemben Kuvira a diktátorok mintaképe, nyíltan fellépő, Ozai óta ő az első igazi szuperhatalom.

CyClotroniC - 2014. 12. 12. 21:59

“Igazi gyöngyszem abban mesének csúfolt szennyáradatban, ami mainstream csatornákon ömlik a gyerekekre.”

Ez azért érdekes, mert amellett, hogy imádom, nem vagyok benne biztos, hogy mondjuk 14 év alatt megmutatnám egy gyereknek, mert nem nézném le annyira, hogy a felnőtt dolgokat nem érzékeli belőle. Érett, komoly történet, rettentő pozitív üzenettel, viszont szerintem tele van olyan réteggel, amit egy gyerek nem tud még feldolgozni rendesen.

Korra szériája hozzám is közelebb áll, mint Aang, talán pont azért, mert Korra-t imádom, Aang pedig kicsit a megtűrt főszereplő volt számomra egy nagyon jó történetben. Azt főleg a fire nation lányok miatt néztem (a The Beach toronymagasan a kedvencem az eredetiből).

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2014. 12. 12. 22:06

@CyClotroniC :

“Ez azért érdekes, mert amellett, hogy imádom, nem vagyok benne biztos, hogy mondjuk 14 év alatt megmutatnám egy gyereknek, mert nem nézném le annyira, hogy a felnőtt dolgokat nem érzékeli belőle. Érett, komoly történet, rettentő pozitív üzenettel, viszont szerintem tele van olyan réteggel, amit egy gyerek nem tud még feldolgozni rendesen.”

Éppen ezért írtam, hogy ez a széria inkább szól a felnőtteknek és a tizenéves (ami alatt 14 felettit értettem főként) korosztálynak.

Az első évadból fire nation lányok? És mi van a kyoshi harcoslánnyal, Sukival ?:D Nekem ő volt a kedvenc. :D

CyClotroniC - 2014. 12. 12. 22:09

Na igen, rengeteg jó karakter volt, de nálam az Azula-Mai-TyLee triót senki sem múlta felül. Közülük alig tudnék választani, de talán TyLee a kedvencem, imádom ezt a karaktertípust.

jky - 2014. 12. 12. 22:27

Na erre az óriásmechára nem számítottam. :O Durvul a helyzet rendesen, nagyon bízom benne, hogy a készítők odatették magukat a dupla fináléra.

A fentebbiekhez annyit fűznék hozzá, hogy Aang, mint karakter, picit közelebb áll a szívemhez. Az ő története számomra súlyosabb és komolyabb volt abból a szempontból, hogy mennyire tragikus gyerekkora volt (népirtás, hibernáció, üldözöttség, reménytelenség stb.), így számomra az Ő felnövéstörténete, főleg a fináléjával ott van minden idők legcsodálatosabb művei között.

Most bennem van kicsit a félsz, hogy Korra fináléja nem lesz elég ütős, nem fog felnőni az eredeti sorozathoz, bár az előző évad fináléja már majdnem hozta azt a szintet, főleg Zaheer miatt. Na de majd meglátjuk, Kuvira durvul, de úgy érzem, hogy kellene valami plusz is majd a látványos csihipuhi mellé. :)

CyClotroniC - 2014. 12. 12. 22:32

Szerintem az S3 fináléja és az S4-ből a Korra Alone feltörölte a padlót az eredeti széria zárásával. Mondjuk ez nyilván vitatható, de engem annyira meglepett, hogy ilyen gödörbe bele merték lökni a főszereplőjüket, hogy le a kalappal a húzás előtt, a Korra Alone nálam biztosan Top10 epizód idén az összes sorozatot egybevéve is.

Llew - 2014. 12. 12. 22:49

Aangék sztorija is remek volt, jó karakterekkel, szép ívű történettel, de amit a LoK-ban láttunk az egész avatar lét kezdetének bemutatásával, az előző életekkel való kapcsolat megszakításán keresztül, a Zaheer féle szállal, majd annak utóhatásával. Na ezekkel a LoK szerintem messze túllépett a ATLA által felállított eleve magas küszöbön.

Ami a friss epizódot illeti kihagytuk a legfontosabbat:
Zhu Li done the thing!

jky - 2014. 12. 12. 23:11

A ‘Korra Alone’ nálam is topban van az idei évben, meg az egész sorozatban is, az évadban pedig eddig toronymagasan a legjobb volt.

Brynden Rivers - 2014. 12. 13. 00:32

Senki ne haljon meg pls… sírok :(

Poghy - 2014. 12. 13. 08:35

A legutóbbi részben volt pár meglepetés, de összességében inkább csak egy felvezetés volt a fináléra, amivel kapcsolatban nyilván nagy elvárások vannak. Most hogy itt szóba került ez a két téma, én is elmondanám a véleményemet.

Ami a sorozat legjobb részét illeti, a Korra alone jó, sőt kiemelkedő rész volt. De nekem egy fokkal jobban tetszett a Wan-ról szóló duplarész, már csak a grafikai megoldások miatt is. A top rész nálam viszont az Ultimatum, vagyis 3×11. Kezdve a város evakuálásától, folytatva Iroh-val, majd Zuko elcsukló hangja “Wait, you spoke with my uncle?”, aztán Tenzin stílusosan közli Zaheerral, hogy van választása, amit a legepikusabb teamfight követ a sorozat történetében az “As long as Im breathing its not over”-rel és a nosztalgikus yip-yip befejezéssel… nálam az év sorozatepizódja volt.

A másik felvetett téma pedig, hogy miért is tetszett az első sorozat. Nem tagadom, hogy Aang érdekesebb szereplő volt, mint Korra, de engem mindig a karakterfejlődéssel lehetett megfogni legyen az pozitív vagy negatív irányba (például a Breaking bad-ben is ezt szerettem). Szóval számomra az ATLA főszereplője Zuko volt, már az elején is lehetett látni, hogy nem rosszfiú ő, csak “rossz helyre született”. A sorozat nézése közben pedig végig annak szurkoltam, hogy Zuko találja meg a helyét, és álljon be Aangék csapatába. Aki látta, tudja, hogy nem volt zökkenőmentes Zuko útja, lásd S2 finálé, de pont ettől volt jó.

Brynden Rivers - 2014. 12. 13. 09:32

Közben túltettem magas a sokkon.
Az óriásmecha nagy húzás volt, illetve így ezzel megspórolták az epic battle-t, hiszen se hajókat, se légierőt nem kell animálni.
Azért remélem egy mecha-kolibri megmaradt Asaminak.

Miért nem lefelé a földbe menekültek (Bolin?) :(

Az mondjuk picit zavaró, hogy mintha Korra-ék butábbak lennének, mint a 3. évadban, meg az ottani hibáikból se nagyon tanultak, nem feltételeztek elvetemültséget az ellenségről.

És hol a ménkűben van a Fire nation meg Korra apja?

Brynden Rivers - 2014. 12. 13. 09:41

Többi témához vázlatszerűen

@Llew: “LoK szerintem messze túllépett a ATLA által felállított eleve magas küszöbön.”
Témákban lehet, de karakterek kidolgozottságában nem.

Nincs Zuko-hoz hasonló komplex fejlődéstörténet, és Azula-hoz hasonló szánni való, vonzó és borzongató “gonosz” karakter sem, aki ráadásul Zuko-nak remek ellenpárja.

Kedvenc LoK főellenfél: Zaheer. DE nincs úgy kidolgozva a múltja, mint pl. Azula-é.

Apropó amikor Korra-t megmérgezi Zaheer, ugyanúgy lebilincselve fúj tüzet mint Azula az ATLA végén

Én sose tudtam egy sorozat egyes részeit egyértelmű prefernciasorba rakni.

Kedvenc ATLA rész: rengeteg van, kb. a részek fel. mivel nekem is Zuko útja a legérdekesebb ezért az amikor Blue Spiritként először együtt dolgozik Aang-gal de még ellenségek.

Kedvenc Lok részek:
Wan része egyértelműen kiemelkedő, de utána az 2. évad utolsó felénke majdnem minden része nagyon jó volt, főleg amikor Korra Spiritworld-ben találkozik Iroh-val.
3×11, és a 3. évad utolsó 2 része ugyanígy.
Kivétel a TOP részek közül a Korra Alone, mert az nagyon kiemelkedik az évadból, a 4. évad színvonala azért elég hullámzó.

Összeségében nekem egyetlen egy nagy bajom van a LoK-kal az ATLA-joz képest: lehetne kétszer ennyi rész, hogy jobban kidolgozzák a karaktereket :)

Llew - 2014. 12. 13. 09:46

Brynden:
“Miért nem lefelé a földbe menekültek (Bolin?) :(“
+Korra+Su+ikrek. Tele voltak földidomárokkal.
Ugyan úgy lefelé kellett volna menni, mint mikor Bolin és Varrick a vonatból menekültek a spiritbomba robbanáskor.
Talán azért nem, mert akkor túl simán megúszták volna, így meg talán legalább páran harcképtelenek lesznek (halált én sem akarok, de benne van).

“És hol a ménkűben van a Fire nation meg Korra apja?
Izumi megmondta, hogy támadó háborúban nem segít, csak védekezni. Ennek keretében pedig ott van Iroh a flottával és az egyesített sereggel. Tonraq még felbukkanhat, de szerintem nem fog, így is túl sok a főkarakter a tűzvonalban.

Llew - 2014. 12. 13. 10:03

@Brynden Rivers:
Igaz. Ugyan akkor a rövidebb szezonok és a mindig új főellenfél bontás miatt a negítv szereplők kibontására nem is volt idő.

Ami fájóbb, hogy a végig jelen lévő pozitív szereplők között sem esett át senki akkora változáson. Talán Korra.
Illetve itt bejön az, hogy a szereplők terén nagyon eltérő a két sorozat felépítése.

Az ATLA-ban volt a jól megismert Gaang, rajtuk kívül viszont kb. csak Iroh és Azula volt igazán kidolgozva, Tylee és Mai meg egy kicsit. A többi mellék és visszatérő szereplőről nem sokat tudtunk meg.

Ehhez képest az LoK-ban ott van a Team Avatar, de ők sem kaptak annyi időt, mint a régi csapat tagjai, különös képen Asami volt méltatlanul hanyagolt. Viszont rengeteg visszatérő mellékszereplőnk van, akik kisebb-nagyobb szinten, de az ATLA mellékszereplőkhöz képest jóval nagyobb szinten ki vannak dolgozva. (Tenzin, Lin, Tonraq, Su, … + az öregek).

Brynden Rivers - 2014. 12. 13. 11:13

@Llew: Nem úgy tűnik, hogy sok segítséget küldtek volna a segíteni a víz és tűz népe. A
Egyébként ha a lányod halálos veszélyben akkor nem mész neki segítenie? Ejnye Tonraq!
Iroh amúgy nem Fire Nation Navy, hanem a Republic Navy admirálisa.
http://io9.com/11-jaw-dropping-weapons-from-world-war-ii-you-probably-511010752

Még azt tudom elképzelni, hogy költségcsökkentés miatt nem minden színésszel, pl. Seychelle Gabriel-el sem tudtak megállapodni és ezért szerepel kevesebbet Asami.

Azt amúgy tudtátok hogy Seychelle Gabrie (Asami) volt Yue-t a fehérhajú waterprincess az Last Airbender című (amúgy szörnyű) fimben? http://en.wikipedia.org/wiki/Seychelle_Gabriel

Brynden Rivers - 2014. 12. 13. 11:19

Jah amit linkeltem az Kuvira railgunjának egyik valós ihletője – a német Gustav és Dora II. Világháborúban.

A másik az amerikai atomtöltetű tüzérség:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_artillery

Ez railgun egyébként zseniális húzás volt a készítők részéről, mert minden néző azt hihette, hogy Szevasztopol 1941-42-es ostromához hasonló csata lesz.

Aztán jött az óriás-mecha, hiszen ha van metalbending akkor nincsenek olyan technikai korlátok, mint a valóságban. :)

Brynden Rivers - 2014. 12. 13. 11:20

@winnie, @CyClotroniC – valaki engedélyezze a
2014. 12. 13. 11:13-es kommentem és törölje ezt.

Köszönöm :)

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2014. 12. 13. 15:39

Egyet kell értenem Zuko kapcsán, nekem is az ő fejlődése volt komplexebb vagy pontosabban hozzám közelebb álló. :)

Sőt, remek elgondolás az, hogyha több részre kaptak volna “megrendelést”, akkor több idejük lett volna karaktert építeni. De még így nagyon sok mindent kihoztak az egészből, nem?

Llew - 2014. 12. 13. 21:04

@Brynden Rivers:
Szerintem csak simán sok a karakter és nem lehet ott mindenki minden jelenetben.
Ha a Daniel Dae Kim által szikronizált Hiroshi Satot vissza tudták hozni, vagy Zaheert egy részre, akkor nem hiszem, hogy nem lett volna a pénz a szinkron színészekre.
Meg a készítők képeit elnézve, volt annyira jól összeszokott, családias a csapat, hogy az utolsó részekre talán kevesebb bérért is megcsinálták volna a szinkront.

Llew - 2014. 12. 13. 23:30

Megszokta nézni valaki rajtam kívül a preview klippeket? (a következő rész első egy perce a főcím előtt)

jky - 2014. 12. 14. 09:25

Hogy mi? Az aktuális rész előtt van egy egy perces előzetes az azt követő részből? WTF? :S Vagy úgy érted, hogy az aktuális részt foglalja össze még a főcím előtt? Egyikkel sem találkoztam még web-dl/webrip forrásoknál.

Amúgy sosem nézek semmilyen előzetest, preview-t, az égvilágon semmit, ami akár 1 képkockát is elspoilerezhet a még nem látott részből. 100%-os élményt akarok.

Llew - 2014. 12. 14. 13:15

Nem, kb. minden szombaton kiadják a következő heti rész első egy percét. A fekete-fehér összefoglaló és a főcím közötti új cselekmény.
Azért kérdem, mert a mostani egyrészt az utolsó, másrészt, ha valaki nagyon a falat kaparja a cliffhanger után, akkor ez annak pont a feloldása.

Llew - 2014. 12. 14. 13:16

nem az aktuális rész után szokott lenni, hanem külön videó, amit gondolom a nick.com-ra raknak ki

jky - 2014. 12. 14. 13:46

Kizárt, hogy előre megnézzek belőle akármennyit is. :D Majd a dupla részt egyben. :)

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2014. 12. 19. 12:13

Nekem tetszett (bár szerintem lesznek, akik a végső párosításra “:O :/” reagálnak), és végül is a végét már az előző évadtól kezdve szépen felépítették (bár ezzel a készítők átléptek egy nagyon komoly határt, és mindezt egy gyerekeknek szánt mesecsatornán, olyan intelligens formába öltve, hogy talán még a fanyalgók is elismerhetik, hogy mindezt finoman, nem a képünkbe tolva közölték, hanem csak sejtették, még a véső képsorokkal is).

Volt hősi halál is, így van rendjén, volt súlya a dolgoknak.

A kis zárt térben való idomítás meg kurva jó volt! :D :) Az atomrobbanás, wááááá.

Külön piros pont Varrick és Wu fejlődéséért.

Amit negatívumnak tartok egy kicsit, hogy Kuvira gyorsan megtört (ezt a lelkileg sérült, múlt terhes motiváció hatást túl sokszor elsütötték), de még így is tetszett a befejezés.

A Korra és Kuvira hasonlóság pedig helytálló és magyarázatot ad arra, hogy miért látta Kuvirában az első összecsapáskor “önmagát”.

CyClotroniC - 2014. 12. 19. 12:27

Just f*cking WOW. Imádtam. :O

jky - 2014. 12. 19. 22:21

Csak annyit mondok: KorrAsami :) )(Na és persze “Do the thing”.)

Igyekszem majd összeszedni a gondolataimat, és még a hétvégén írni róla.

Llew - 2014. 12. 20. 10:23

Eszméletlen jó volt. A harcok óriásik, mindenki megvillanhatott, megvolt az önfeláldozás is, a végén az esküvővel egybekötött búcsú minden szereplőtől, Varrick&Zhu Li, és a legvégén a Korrasamit úgy elsütni, hogy előtte még bedobják Mako-t. Le kalappal a készítők előtt. A sorozat simán az all time best lista élén, és a záróepizódként is az egyik legjobb látott.

Llew - 2014. 12. 20. 10:44

Varrick és Zhu Li “do the thing” vallomás, eljegyzése azt hiszem az egyetlen, ami fel tud zárkózni a Han&Leia “I know” mellé. :)

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2014. 12. 20. 12:22

@Llew: Ez egy remek párhuzam. :)

Más.

A KataraFanSite-on ki vannak akadva a kétértelmű befejezésen, valahogy “tinilányosnak” tekintem azt a hozzáállást, hogy “jajcukiMakoésKorra”. Érdekesek ama vélemények is, amik már-már a Bibliával példálóznak.

Nem mondom, hogy nincs igazság abban, hogy olykor klippekben, tévében, moziban egy kicsit “tolva” van az LMBT-témakör, de nem hinném, hogy bárkit “meleggé” tenne egy olyan befejezés, amit lehet értelmezni úgyis, hogy két barátnő elmegy együtt “nyaralni”.

Nekem inkább az az üzenete, amit az előbb említett oldalon is páran megjegyeznek, hogy inkább az elfogadásra fókuszálnak, ami a sorozat egyik alaptémája volt.

che - 2014. 12. 20. 17:09

@Juraviel.Ihuan.Bedvin: A Bilia csak azért lett felhozva, mert abban lehet választ kapni hogy hogyan/miért lesz valaki meleg.

jky - 2014. 12. 20. 17:15

Na, elküldtem az fináléról szóló írást winnie-nek, reméljük, hogy minél előbb ki tud kerülni. Majd gyertek oda (is) véleményezni. :)

CyClotroniC - 2014. 12. 20. 17:35

Majd megyek. Én úgy 26-27-28 valamelyikére terveztem a teljes sorozat ajánlót az Aangeseket is beleértve.

A Korra-Asami témához, szerintem az A.V.Club gyönyörűen leírta: http://www.avclub.com/tvclub/legend-korra-day-colossus-last-stand-213266

Akinek az angol nem akadály, ajánlom, mert nagyon szépen leírta, hogy miért zseniális a lezárás. Az meg csak a hab a tortán, hogy ‘A’ osztályzatot kapott (náluk az 12/12) és jelenleg csak ‘A’ szavazat van közel 200 nézőtől.

Így kell lezárni tökéletesen egy sorozatot.

jky - 2014. 12. 20. 19:24

winnie nagyon gyors volt, kint is van az finélés írás. :)

chulo - 2015. 09. 24. 22:20

hűűűű de félve írom, le ezt most a többi régi komment után :)
lehet csak én vagyok túl gyerekes még így had ne mondjam hány évesen, de nekem az egész korra sorozat nem jött be. Megnéztem persze, jó volt, de az Aanghoz képest fényévekkel elmaradt. Valahogy ez a 20. század eleji körítés a rádióval, nagyvárossal, autókkal, robotokkal abszolút nem passzolt az idomár mítoszhoz. Sorry gyerekek, ez van :/
Aang legendáját meg fogom majd pár év múlva újra nézni, de a Korra esetén ezt biztosra mondom hogy nem fog lekerülni a polcról újra

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz