login |

The Strain: vége az 1. évadnak

2014. 10. 06. 21:30 - Írta: CyClotroniC

57 hozzászólás | kategória: kritika,

This is the part where the whore declares herself a virgin.

Azt hiszem, meghajlok a pilotnál kaszálók éles látása előtt, mert én bizony bőven optimistább számot szórtam ki a kezdésre, mint ami ezután a 13 rész után vállalható lenne. Belekapaszkodva a guilty pleasure-szemléletbe legyűrtem a teljes szezont, várva, hogy valami különleges mégis csak összeáll majd a végére, ám főhőseink enervált, üveges tekintetén osztozva hallgattam a záró monológot azon elmélkedve közben, hogy hogyan lehet ez annak a Del Torónak a munkája, aki minden idők egyik legjobb filmjét, A Faun labirintusát vagy az Ördöggerincet alkotta.

Azoknak, akik köszönték szépen egyetlen epizód után a részvételt: ez a fenti izé a sorozat főgonosza. A Mester. Minden vámpír ura. Akinek a legyakására felhúzták a teljes szezonzárót, noha jól tudtuk, hogy nem fog ilyen hamar megoldódni a vámpír-invázió, hiszen mégiscsak egy könyvtrilógia alapján készült a széria.

Az egészben az a szomorú, hogy nem lehet eldönteni, hogy mi is akar lenni igazából a The Strain, mert pont abban a seszínű zónában levitál, ami nem elég karcos és naturalista, ugyanakkor nem is meri felvállalni lazán, hogy csak szórakoztatni akar, pedig lehet, hogy remekül működne, ha tényleg poénra vennék az egészet.

Mert lássuk be, veszettül szórakoztatóra meg lehetne csinálni a járványügyis, a patkányírtó és az öreg zsidó harcát a Mester, a náci tiszt és a halhatatlanságért sóvárgó öreg milliárdos ellen egy olyan világban, ahol holt természetes, hogy az internetet lazán kinyíró piás hacker csaj távirányítót hajít a nem működő tévéhez, majd később szemrebbenés nélkül osztja a fejlövéseket ezüstgolyókkal.

A szórakoztató trash-faktort azonban rendesen megtöri főszereplőnk családi drámája nyűglődése az aranyhal agyú gyerkőccel, aki filmes gyerekhez képest egész értelmes következtetéseket tud levonni elvétve, majd 5 perccel később már boldogan rohanna foszló bőrű anyukája szerető karjaiba, mintha már napok óta nem ilyeneket aprítanának apuval. Mentségére legyen mondva, anyu korábban sem rendelkezett sokkal karakteresebb jellemvonásokkal.

Ami pozitívum, hogy van egy jól felismerhető, következetesen kitalált látványvilága a sorozatnak, és bár lehetne vitatkozni a CGI-on és a maszkmesteres munkán is, az akciójeleneteket és egy-két tolakodóan agresszív közeli beállítást leszámítva, voltaképpen rendben van a rendezés és az operatőri munka.

Ezzel szemben a szereplők közül senkit se tudnék kiemelni, aki emlékezetes alakítást nyújtott volna, de nem igen tudom rájuk kenni a dolgot, mert ha a House of Cards első szezonjában brillírozó Corey Stoll is csak fotoszintetizál többnyire a képernyőn, akkor aligha a színészek a ludasak a kialakult helyzetért.

Tulajdonképpen a fő probléma az alapsztorival van, és lévén, hogy adaptációról beszélünk, aligha hiszem, hogy 180 fokos fordulatot venne majd a történet a második évadtól kezdve, pedig alaposan hozzá kéne nyúlni, hogy működjön.

A legnagyobb gondot talán az egész alapszituáció abszolút hiteltelen kezelése okozza, és hogy voltaképpen semmit sem kapunk New York hétköznapjaiból, de még csak snitteket sem. Nem számoltam, de 10+ helyre egész biztosan betört a csapat a szezon során (mindegyik ki is volt halva), halom számra vannak eltűntek a városban, de tépett már ki fertőzött ember sofőrt is a mérföldes dugóban, a belváros közepén, még sincs karantén, evakuálás vagy káosz, egyáltalán nem csapódott még le az apokaliptikus hangulat.

Ha globális szinten túl is tennénk magunkat a hiányosságokon, személyesebb síkon se képes hatni a The Strain, mert hiába hullanak benne úgy a karakterek, mint a Game of Thrones-ban, szinte semmi energiát nem ölnek bele abba, hogy megismerjük és közel engedjük őket magunkhoz, így se izgulni nem tudunk értük, se sajnálni őket, ha torkon nyalogatják őket a vámpírok.

Ahogyan a The Strain átváltozott lényei is a vámpírok és a zombik furcsa keverékei, ugyanúgy egy mutáns massza maga a sorozat is, ahol lazán megférnek egymás mellett a 90-es évek nyári akciófilmjeinek vicceskedő egysorosai, a vérkomolyan kimondott életbölcsességek és az öreg vámpírvadász haláltáboros visszatekintései, amivel a mitológiához csepegtetnek hozzá eléggé kimérten.

Legyen egy halovány közepes 4.5/10 az első évad azok számára, akik szeretnek csak a kritikák alján ácsorgó, kivastagított pontszámra rápillantani, ám azt mindenképpen meg kell említeni, hogy a The Strain kesze-kuszasága rejt néhol aprócska értékeket is, de ember legyen a talpán, akinek van türelme ezeket gondosan kihalászni a butaságok és klisék középszerű hálójából.

(Kérünk titeket, hogy kommentben mellőzzétek a könyves spoilereket, azoknak a könvyes kibeszélőben van a helyük. Ott még spoilerekről is lehet érdeklődni.)

57 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2014. 10. 06. 21:32

http://www.sorozatjunkie.hu/2014/07/26/the-strain-2-resz-utan/

én ezek után nézegettem az olvasói véleményeket, eléggé pörgött a topik, de sem azok, sem a finálé előttös kommentek, sem cyclo kritikája nem győzött meg a folytatásról. azért nagyon sajnálom.

schray - 2014. 10. 06. 21:39

Az első rész nagyon tetszett, a második egy hmmmmhátmeglátjuk, a harmadik meg okémiezaszar. Valami elképesztő szinten ment át remekből gyengébe nálam :(
Kár értem, még volt egy kis Fringe beütése is kezdetben :/

Tyberius - 2014. 10. 06. 21:44

Nekem még hátra van az utcsó 3 rész, de eddig kb csak Del Toro miatt nem kaszáltam, viszont mivel így is érik a kasza, asszem évad végén le is fog sújtani. Kár érte… Én azt se értem ez mit keres az FX-en. Oké kísérletezzünk meg ott az AHS, de akkor is WTF?

szabieable - 2014. 10. 06. 21:46

Én a vámpírvadászos szálat vártam a hátralevő részekben mert abban volt potenciál de az előző részben megint kaptak fél percet. Gondolom a záróban nem szerepelnek. Trash pleasurenek elmegy háttérként de a világot nem fogja megváltani :/

winnie - 2014. 10. 06. 21:55

Tyberius: én így gondoltam eleinte az fx kapcsán, de… szóval a számításuk végülis bejött. nagyon fiatal a sorozat – az ugyancsak nem annyira öreg last ship kétszerannyi néző mellett hozott olykor gyengébb 18-49-es számokat.

egyébként del torot annyira nem érdemes bántani, hiszen azért a fő írómeló a showrunneré (carlton cuse) és még inkább az ő második emberéé volt, aki most nem ugrik be, hogy itt ki-

korum - 2014. 10. 06. 22:21

8 jó részre meg lehetne vágni…
de végignéztem, annyira nem volt rossz (csak néha :) ), a második évadra is kiváncsi vagyok, ha lesz…

J1GG4 - 2014. 10. 06. 22:47

szabieable: itt elég sok játékidőt kapnak a vámpírvadászok. :)

Stiel - 2014. 10. 06. 22:48

szabieable: szerepelnek a záróban, percre nem is keveset, de azért még mindig mellékszálként.

korum mondja jól, sokszor vontatott is volt, ez volt a másik baj a logikai hülyeségek mellett (ld. semmi káosz, pedig…). Még így sem reménytelen, voltak pozitívumok is (képi világ, akciójelenetek, néhány karakter). Az alapsztori is érdekes.

jky - 2014. 10. 06. 23:12

Rettentő ostobán megírt sorozat, de a látványvilága nem rossz, potenciál volt benne, és talán még lehet is (bár nagyon nem bizakodok). Guilty pleasure sorozatnak elment nálam, végig tudtam nézni. :)

S84 - 2014. 10. 06. 23:12

Nem egy mestermunka az tény, de olyan 6/10 simán.
Nekem azzal van a legnagyobb gondom, hogy egyik részben (sötétedéskor, éjszaka) tombolnak a vámpírok, a következő részben (másnapra) meg semmi nyoma nincs…

Don Fanucci - 2014. 10. 06. 23:12

Kissé igazságtalan kritika – ha minden mással lehet is vitatkozni an sorozatban, azt nagyon nagy erőkkel elvárnám, hogy tessék elismerni, hogy Eichorst és Setrakian harca egyszerűen epikus és a karaktereik is igen erősre sikeredtek, nem is beszélve Fet-ről…

Illetve természetesen azt is illenék figyelembe venni, hogy az anyag hiánypótló.

Don Fanucci - 2014. 10. 06. 23:14

Bár az is igaz – kétségtelenül – hogy tengernyi logikátlanságot, következetlenséget és ostoba bukfencet kaptunk, amelyek végső soron nagyon lehúzzák az osztályzatot…

winnie - 2014. 10. 06. 23:15

don fanucci: nem hiszem, hogy az, ha valaki nem lát valamiben logikát sa ját vagy a készítők hibája miatt, annyira lehúzna bármit is. ha valami jó, akkor ilyesmin nem gondolkodik az ember. ha valami nem jó, akkor meg úgyis mindegy. nem érdemes mentségeket keresni vagy mást kérni bármi elismerésére. figyelembe van véve minden, talán azért sem annyira negatív kicsengésű a fenti írás, mint sok komment. inkább azt fejtsd ki, hogy miben láttad a sorozat erényeit, minthogy más véleményét egészítsd ki:) az sokkal többet használ egy kaszálónak és ki tudja, hátha meggyőzi őt a folytatásról.

az pedig, hogy hiánypótló, nem hiszem, hogy bármire is mentség. (bár mondjuk vámpíros sorozat van, bár tény, hogy a true blood most ért véget, de nem hiszem, hogy az hiányt okozna bárkinek is, amit pótolni kéne:)

jky - 2014. 10. 06. 23:16

@Don Fanucci

“Eichorst és Setrakian harca egyszerűen epikus és a karaktereik is igen erősre sikeredtek”

Inkább mondanám, hogy a két régi ellenfél macska-egér játéka volt, nem pedig epikus. De a karakterek tényleg nem rosszak. :)

S84 - 2014. 10. 06. 23:18

Na ja Eichorst, az őt alakító színésznek minden elismerésem. Tökéletesen hozza a karaktert.

TheFool - 2014. 10. 06. 23:26

Nekem nagyon tetszett. Végig! Egyébként is imádom az ilyen “Epidemic van srácok. Can we stop it?” thrillerek hangulatát. A vámpíros vonal számomra kis túlzással sokadlagos volt, és épp ezért a vége némileg nekem is csalódás volt, hiszen ez a vonal egyértelműen egyre hangsúlyosabb lett.
Ettől eltekintve a 95-ös Dásztin Hoffmanos Vírus, és a 2011-es Contagion atmoszféráját hozta, egy kis ReGenesis-el megbolondítva. Ezeknél is az volt a fősodor kritika, hogy “lassú, vontatott, meg egyébként is…”, de én akkor is csak pislogtam, hogy “basszus, egy filmet néztünk? Engem végig lekötött.”

CyClotroniC - 2014. 10. 06. 23:47

Don Fanucci: A pozitívum az, hogy szájhúzás ellenére is végignéztem. Voltak azonnal kaszált 6/10-es sorozataim is, a téma iránti érdeklődés nem hiszem, hogy pozitívum lenne.

TheFool: Az elejént azért tetszett nekem is a pilot, mert azt az említett 95-ös Vírust én is bírtam, meg úgy általában az epidemic filmeket. A fent leírtakon kívül viszont az is csalódás volt, hogy ez nem egy epidemic film, vagyis nem olyan, mint amilyenre én számítottam. :S

TheFool - 2014. 10. 07. 00:10

CyClotroniC: Így van. Legalábbis a vége felé haladva egyre inkább az öldöklést domborítják ki. Jó lett volna ha a megoldásban ellenérdekelt (vagy szimplán korlátolt) hatalmi figurák több teret kapnak. Egy kicsit több “virológusoskodás” is elfért volna, ilyen bombasztikus “Uh, gyererek, ez a vírus nagyon durva; jó lesz vigyáznunk…” stílusban.
De ezek a hiányok csak most tudatosulnak bennem, annyira beszippantott a világa. Jó volt ez azért, na. Én legalábbis csillogó szemmel várom a folytatást. :)

SASI - 2014. 10. 07. 01:03

Én szerintem az a sorozat legnagyobb hibája hogy nincs meg az egyensúly, még részeken belül sem, volt jó pár 7+/10-es jelenet az évad során amelyeket rendszerint egy vagy több totál béna jelenet követett vagy előzött meg. Már fentebb írták, én is úgy gondolom hogy kb. fele ennyi részből egy ütős évadot ki lehetne hozni ha újravágnák az egészet, így viszont egyszerűen túl sok volt a töltelék jelenet. Engem ez annyira nem zavart mert egyszerűen átpörgettem ami nem tetszett. Mindenesetre egy tömörebb évadban talán a logikátlanságok sem lettek volna annyira szemet szúróak mint így.

ggabor - 2014. 10. 07. 01:31

szerintem fa..a
szazszor inkabb ez, mint mondjuk a twd

gjdsnz - 2014. 10. 07. 01:35

Lejtett az évad. A helyzet globális kezelése valószínűtlen, főleg USA-ban, ahova egy arab cserediák se megy be testüregi motozás nélkül. Karakterek következetlenek, logikátlanul viselkednek. Egy számomra pozitív karakter van, a patkányvadász Fet. Akit feláldoznék a sorozat életben maradásáért: Eph fiát, Zachet, egyfelől sötét, mint a vakablak és színészkölyök is egy müzlireklám-kategória, másfelől meg Eph találna valami motiváló tényezőt, a bosszút, hogy ne maradjon ilyen lagymatag pöcs.

Syrew - 2014. 10. 07. 02:25

Én a könyvek miatt néztem,kíváncsi voltam mit hoznak össze,érdekes volt látni képernyőn a szereplőket…de gyenge.
A rossz hír ugye,hogy a könyvek is lefelé mennek,legalábbis a 3. az katasztrófa.
Trash/guilty pleasureben egyébként én ajánlani tudom a Z Nation-t…igen,tudom milyen kritikát kapott de: nem csinálják rosszul.Minden részben bedobnak valami új problémát,ami új helyszínre viszi a szereplőket,aztán persze gyorsan előkerülnek a zombik,és válogatott módon pusztulnak az épp megtalált túlélők,én remekül szórakozok :)

bélabá - 2014. 10. 07. 04:50

Sajnos fos volt a vége. Az ilyen jelenetektől lett ilyen szar ez az egész sorozat, mint a harc a Mesterrel.

Hogy bénán állnak egymással szemben, mint a zsé kategóriás szarokban, és percenként csapnak egyet a másikra, közte meg jelentőségteljesen néznek.

Aztán mikor a Mester a napon vergődik, akkor nem szúrnak bele, nem vágják le a fejét, hanem döbbent tekintettel állnak felette.

Ehhez egy normális dramaturg kellett volna, aki kitalálja, hogyan lehet ezt a jelenetet életszerűvé tenni, hogy a szereplők úgy reagáljanak, ahogy ezek az emberek valóban reagálnának. Mert biztos, hogy nem így.

Óriási csalódás a sorozat, kihagyott lehetőségek tengere.

Lajosék a másodikról - 2014. 10. 07. 08:22

Teljesen jó ZS-sorozat lehetett volna ebből, ha az évad max. 10 részes és a szőke hekkercsajt eltüntetik/bele se írják/mást castingolnak helyette.

Értelme ugyan semmi, de az itt nem szempont.

rio - 2014. 10. 07. 08:28

@Don Fanucci Ezek szerint nem vagy tisztában az epikus szó jelentésével. Feküdtem a röhögéstől a “végső leszámoláskor”. Ha ez a “mester” ilyen ostoba, hogy volt képes ennyi időn keresztül fennmaradni? Tipikus 10/2 sorozat, márpedig azért, mert értelmetlen. Körbe-körbe futkosnak a szereplők részeken át. Dinamizmus? Feszültség? Mi van? A két pozitívum a haláltáboros visszaemlékezés, meg Fet, úgy ahogy van. Martin Christopher Keamy még mindig badass.

n5wrr7 - 2014. 10. 07. 09:09

Szerintem az egyik hibája, hogy túlságosan követi a könyvet. A könyveket kétszer is olvastam, nagyon lendületesek, szórakoztatóak. A képernyőn azonban nem működik úgy, ahogy kellene. Kesze-kusza, néhol vontatott, “túl pontos” akar lenni. Valahol olvastam, hogy a tervek szerint az 1. könyvet az 1. évad dolgozza fel, a 2-at a 2-3. évad, a 3-at pedig a 4-5. évad. Tény, hogy a 2-3. könyv eseménydúsabb, de ha mind a kettőt 2-2 évadra akarják széthúzni, akkor sajnos azok is az 1. évad hibáival fognak küzdeni. Ettől függetlenül nézni fogom, talán a következő évadban jobban ki tudnak bontakozni a karakterek.

ar - 2014. 10. 07. 09:18

Hatalmasatt esett az evadzaro szinvonala az egyebkent is ‘alloviz’ evadhoz kepest. A Lugosi Bela korat idezo vampirfilmek mozdulatait hozta a fogonosz jateka amint a napfeny erte, ami kifejezetten szomoru, latva agilissagat pl az elso reszekben (a koporso elragadasa peldaul ahol kikockazas kozben is epphogy eszreveheto volt a biztonsagi kamera felvetelen). Dehat le kellett lassitani valahogy, hogy legyen nemi eselye a bandanak hogy egyaltalan eltalaljak valamivel. Nem tudom minek koszonheto ez a borzalmas zaras, de en kb a kovetkezo evad max elso harom reszere maradok ha nem valtozik semmi, mert ugyis erdektelensegbe fullad elobb vagy utobb.

Csilla0422 - 2014. 10. 07. 11:03

Tény, hogy hullámzó volt az évad, de annyira azért nem volt rossz. Voltak kifejezetten jó jelenetek és karakterek is. A múlt meg (a nyelvi hibától eltekintve) mindig jó volt.

Nora vergődését az anyja halálával kapcsolatban megértem. Egy édesanya elvesztése az élet legkegyetlenebb dolga.

Eph nekem az elején nagyon szimpatikus volt. Sajnálom, hogy így leamortizálták a karakterét. A fia eltávolítása tényleg jót tenne neki. Kevesebb lenne a rinya és több lenne az érdemi munka.

A hekkercsaj nekem szimpatikus. Setrakian, Fet, Gus és
Eichorst meg egyszerűen jók.

Ha ez a “mester” ilyen ostoba, hogy volt képes ennyi időn keresztül fennmaradni?
– Úgy, hogy ha valaki meglátta halálra röhögte magát. Gyerekzsúron bohócnak elmenne. Gyíkkapitány sokkal jobban lett “kimaszkírozva”, nekem ő félelmetesebbnek hat. De azért a Mesterrel sem futnék össze. Nyilván vannak olyan képességei, amiről még eddig nem tudunk. Az már lejött, hogy tud manipulálni és bírja a fényt.

Az tényleg durva volt, hogy csak álltak és bámultak amíg a főgonosz a napon vergődött. Talán még egy fohászt is elmondtak… Ez nem legjobb megoldás volt, kár érte.

sandor555 - 2014. 10. 07. 11:32

Kicsit ZSé, de nembaj, én egyelőre még élvezem a nézését fura mód, pedig én szoktam elsőnek kaszálni az ilyen kaliberű sorikat. :)

Shyllard - 2014. 10. 07. 12:38

Szerintem jó kis b-kategóriás horrorsorozat ez, úgyis kaszáltam minden más guilty-pleasure sorozatomat, itt legalább még hűek önmagukhoz.

Rettus - 2014. 10. 07. 14:35

A vámpírok alul teljesítettek a végső összecsapásban, különösen Eichorst volt az akinek nem sikerült a formaidőzítés, kb. fél perc alatt kapott ippont :D

Még most is alig hiszem, hogy Del Torónak köze van ehhez

mark bolt - 2014. 10. 07. 16:54

Évadzáró csalódás, utolsó nemtudom hány részben kb ugyanazt csinálták. Csúcspont szerintem a benzinkutas rész volt. Csak ugye várjuk hogy mikor jön a nemzeti gárda vagy valami, de mindig egy résszel kitolták, végül lecsúsztunk arról hogy a város is felfogja mi zajlik pedig szerintem így lett volna kerek az első évad.

Miss Keamy - 2014. 10. 07. 19:26

mikor már kezdtem volna izgulni és élvezni az eseményeket, csak sikerült azzal elronditani, hogy állnak a mester felett 5 percig, várják majd kiszívja teljesen a nap, de neeeeemááám hogy levágni a fejét, nézik tétlenül jééé elmenekül :) szóval ez miatt nálam 10/5
imádom Eichorst-ot, nagyon jó színész az őt alakító csávó + ugye Martin Keamy.. :)

Thomas - 2014. 10. 07. 20:44

Nekem tetszett az évad, de ez a finálé kevés volt… ennél az is jobb lett volna, ha a 11. résszel zárják le, az teljesen rendben lett volna. De most hogy menjenek még egy felesleges kört a Mester után, akit tudtunk jól, hogy nem fognak megölni, hááát…

Ráadásul nagyon nem szeretem, amikor szereplőket csak azért nem ölnek meg a fináléban, mert még kellenek a folytatásra. A Mester is ott feküdt előttük kiszolgáltatott állapotban, meg sem próbálták levágni a fejét, még azután sem, hogy felállt. És anyu is ott volt, talán utána kellett volna menni, hogy ne kelljen a következő évadban majd amiatt rettegni, hogy mikor talál rájuk…

Szóval ez a finálé nagyon közepes volt, és most engem is felhúztak a hülyeségek, de ettől függetlenül az évadot élveztem (pont mint a Bittennél), nem bántam meg, hogy maradtam!

Eli - 2014. 10. 07. 22:02

Nekem ennyi volt ez a sorozat, habár ennek nem is a minőség a legfőbb oka. Nem lenne ezzel semmi gáz, igazi horror, akciódús, izgalmas, tökös vámpírsztori. Az a típus, amit egyszer simán megnéz az ember. Itt jön a problémám, hogy olvastam a könyveket. Már azok is afféle egyszer kellemes szórakozást nyújtó cuccok voltak, semmi több. Itt pedig nagyon nem olyan szinten adaptálnak, mint például a GoT-ban. Valahogy nincs szívem mozgóképen újranézni ugyanazt a közepesen jó történetet, amit egyszer már megvolt írásban. Ilyen sorozatos repertoár mellett, ami manapság van, ez csak időpazarlás. Ha nem olvastam volna a könyveket, biztosan kitartanék, de így viszlát.

Tímea - 2014. 10. 07. 23:22

Összességében nem volt rossz,de kiemelkedő sem. Erős start után lagymatag folytatás,stagnálás zárásra.
Sok volt a visszatekintés,de az legalább fullra sikeredett.
Sokan dicsérik Nora mama halálának drámáját,én ezt megcáfolnám.
A karakterek nem voltak szerethetőek,bár nem is foglalkoztak a bemutatásukkal,így jelentéktelennek tartottam ezt a szálat.
Ahogy fentebb említették,ismét időhúzást észleltem az évadzáróban,ahogy az előző részben is (kibeszélőben reklamáltam) olyan pillanatra helyezték a picsogást,amikor épp szaladni kellett volna.
A mexikói fazon kedvelt jellem lett,ahogy Fet is. Kihozták a maximumot egy kis humorral megspékelve.
Az öreg ninja kissé komikusan hat,főleg,amikor ordibálni próbál,vagy fejvesztve lekaratézni a Mestert.
A gyermek is érdekes karakter,az ő reakciói sem korának megfelelő.
Amit hiányolnék az apokaliptikus hangulat.
A végén olyan nyugiba teker minden autó egymás után,mintha a rakparton hazafelé tartanánk a melóból :)
Ettől függetlenül izgalmas évadzárót kaptunk egy kis csavarral a végén.
Várom a folytatást :)

Thrasher - 2014. 10. 07. 23:28

na azért aki Ruta Gedmintas karakterét akarná kiíratni, annak csalánnal ütök a kis kukijára, az egyetlen megbízhatóan élvezetes pontja volt az évadnak, már persze nem a karakter…

szerintem is az a baj, hogy nem merik leengedni a hajukat, aztán odazúzni, keménykedtek itt rokkercsávó vámpírral pl, de minek, az is csak random mob.
vagy itt van Kevin Durand teljesen röhejes, B-filmbe illő karaktere, belőle is valami totál balls-out badasst kellett volna csinálni.
vagy ugye a legfeltűnőbb probléma, hogy mivel TV-n vagyunk, mégse férne a költségvetésbe egy rendesen felfordult, apokaliptikus New York (jó, Toronto…), ezért zárt falak mögött mindig hallgatjuk a kintről beszűrődő káoszt, a kint játszódó jeleneteknél viszont csak a távolban van néha egy kis tűz…

nem rossz, nem rossz, csak néha buta, néha látványosan a költségvetés csapdájába esik a történet (már ha nem pont ilyen volt könyvben is, mert akkor nem ez a helyzet), és bár a noname vámpírok ugyan a második felére rendbejöttek, de a Master röhejes, Del Torotól ez nagy csalódás.
élvezhető, de én is többet vártam.

és igen, Stoll nagy csalódás, persze attól még, hogy itt is alkesz, nem is kapott olyan jó anyagot, mint a HoC-ban

jky - 2014. 10. 08. 09:04

Stoll karaktere kb. a legjelentéktelenebb lett, ahogy haladt a sorozat. Az elején még szakértő, így meg úgy, aztán kb. tök felesleges háttérkarakteré vált, csak benne hagyták az együgyű fiával, hogy legyen egy kis családi dráma is az anyucival. Szerintem Eph a benzinkutas rész után kezdett egyre inkább feleslegessé válni.

Na jó, a hacker csaj volt talán még feleslegesebb és erőltetettebb, az egyik legnagyobb ökörséget a sorozatban amúgy is neki köszönhetjük.

ar - 2014. 10. 08. 10:00

… azt hiszem a keszitok vegul tisztaba tettek, hogy a cimmel nem a ‘fertozo agens torzsere’ akartak utalni, hanem arra a kellemetlen es idegesito fajdalomra amit az ember a lapocka alatti meghuzodott izmokbol erez, pont amit az evadzaro is hagyott maga utan …

pehnemer - 2014. 10. 08. 10:54

Nem erre számitottam a pilot után, nagyon gyenge…A Mester meg egy B-kat Lugosi Béla!! Senki nem mondta a maszkmesternek h ez nagyon gááázz….???
kasza:(

ayren - 2014. 10. 08. 17:22

Csak magamat hibáztatom, amiért végignéztem, holott igazából már a pilot se fogott meg. Már akkor ki kellett volna nyomnom, amikor az izé (khm, mindenki tudja, mire emlékeztet gigantikus méretben)kijött az első vámpír szájából. Ritka gusztustalan vizuális megoldás (nyilván direkt) – de némi humorral, kikacsintással lehetett volna ellensúlyozni, ami sajnálatos módon hiánycikk volt a filmben.
És igen, a karakterek nem szerethetőek, a gyerekszínész kimondottan irritáló. Szóval nálam kizárt a második évad, inkább hegyeztem volna zabot ebben a 13 órában…

Sawyerx - 2014. 10. 08. 17:33

Tegnap még viszonylag “védtem” a sorozatot, de hogy ez az évadzáró ótvar szarra sikeredett, az biztos. Nekem az eleje valahogy a Fringe-re emlékeztetett, be is jött ez a fokozatosan kialakuló apokalipszis, de miután a csapat összeállt, egyszerűen semerre sem haladt semmi (kábé a benzinkutas rész volt a fordulópont).

Eph alapból egy idegesítő figura, sablonos “családapa krízishelyzetben”, nyilván nem volt meglepetés, hogy visszanyúl a piáért; az öreg zsidó egyszerűen jellemtelen, csak hőbörögni tud meg károgni, akárcsak Fricsként a Potterekben; a csaj és az anyja katasztrofális, a kölyökről nem is beszélek… Egyedül a patkányirtó “viszi” a sorozatot a bandából, viszont a náci, a haldokló öreg és a feka testőr nekem nagyon bejöttek. A Mester nevetségesen néz ki.

Az elmúlt 3-4 részben egy helyben toporzékoltak, semmi nem történt, de még az évadzáróban sem volt olyan hangulat, hogy akkor most lesz valami. Legalább egy Prison Break 1. évad végi izgalmat képzeltem el, de ez egy szaros töltelékrésznek is gyenge.

Tegnap néztem a zárást, egyelőre még nem tudom eldönteni, összességében milyen is volt, talán egy 6/10, de a 2. évadra mindenképp maradok.

Sragi - 2014. 10. 09. 15:58

Nem azt mondom ebben is sok bukfenc van stb.
De legalább élvezhető! Tény,hogy jóval többet ki lehetett volna belőle hozni.Azért még remélem 1 évad lesz és azt meg is adom neki.Egy nyári sorozattól soha nem várok sokkal többet.Nálam olyan 7/10 de csak is a sztori érdekessége miatt.

Stiel - 2014. 10. 09. 23:03
winnie - 2014. 10. 10. 05:26

sragi: de épp ezt írják sokan, hogy nem élvezhető.

“Egy nyári sorozattól soha nem várok sokkal többet”

hogyhogy? nyáron vannak a normális sorozatok. ősszel jön az ncis meg a csi, és a többi közepes országos – tisztelet a kivételnek.

NLZ - 2014. 10. 11. 02:29

Lol, észre se vettem az utolsó rész alapján, hogy évadzáró volt, csak visszalapozva a blogban láttam meg ezt az évadzáró kritikát. :)

Jersey - 2014. 10. 13. 12:53

Én nagyon rákattantam a sorozatra. A 2. rész mondjuk meglepett, mert egészen más lett, mint az első, de az évadot nézve bőven találtam benne emlékezetes momentumokat, részeket. Ami meglepett, hogy tizenvalahányszor megrémített. Szemben a The Walking Dead-del (ami sajnos egyáltalán nem rémisztő, csak szolidan undorító néha) ez elég jó eredmény.

Néhány karakter nekem a kevés építgetés ellenére is a szívemhez nőtt (hekker csaj, patkányírtó, Argus Friccs bácsi…

A nem csak megjelenésében szánalmas Mester mellett a gonosz oldalon is találtam izgalmas karaktereket. Eichorst a visszaemlékezős jelenetek miatt engem megfogott, a fiatal “Argus bá” miatt is izgultam a sötétben, és szerintem Eldritch Palmer is érdekes figura. Nagyon emberinek találtam, amit tett (sajnos a mögötte levő motivációt is). Én várom a folytatást!

Akinek eddig meséltem a sorozatról, mindig úgy írtam le, mint egy B kategóriás vámpíros filmet, ami mintha a 90-es évek New Yorkjában játszódna csak szélessávú internettel, és okostelefonokkal. És ha az illetőnek valamilyen megmagyarázhatatlan módon tetszett a Penge 2. része, akkor ez is fog!

Amúgy Quinlan és csapata FTW! Stephen McHattie az első jelenetében (7. rész) a teammel együtt egyszerűen epic volt! Ők kottára olyanok voltak, mint a Penge 2.-ben a vámpírölő vámpír osztag.

Jersey - 2014. 10. 13. 13:01

“Feka testőr” valóban jó volt. Anyuci a Bűbájos boszikból szintén. Lehet, hogy nem mutatták meg milyen emberek, nem építették őket, de abban a kevés időben, amíg láttuk őket hihetőek voltak. Na jó, Anyu megkapta a 10. részt, mint főszereplő….

Ohhh és majdnem elfelejtettem Gust! Ekkora suttyó gyökeret még életemben nem láttam, de a sorozat végére őt is megkedveltem, és örültem, hogy Quinlan magával vitte beavatni. Az Ő családi drámája lényegesen jobb volt, mint amit Nora és Nora Mami által próbáltak erőltetni.

Sawyer - 2014. 10. 13. 17:41

Főleg az a baj, hogy éppen a mellékszereplők voltak nagyon jól megcsinálva, a lényegesek meg elhanyagolva vagy rosszul összeszedve. Én nem olvastam a könyvet, de szerintem a “feka testőr” még jelentős szerephez jut a második évadban, egyrészt mert stílusosan és határozottan távozott, ráadásul jó húzás lenne, ha a jók oldalán összecsapna volt mentorával, másrészt a színész nem egy utolsó zs, most meg nem mondom, milyen filmekben/sorozatokban láttam, de viszonylag ismert. (talán a 24-ben is játszott?)

Gus és a patkányirtó szála volt a legjobb, utóbbi sajnos leragadt a többiekkel, de Gusé nem volt túlkomplikálva, hihetőnek tűnt az adott körülmények közt. Nekem a favorit, el is felejtettem, a vámpírfejű kommandós osztag, remélem beugranak még párszor segíteni.

Andie - 2014. 10. 17. 23:04

A kritika minden egyes szavával egyetértek. Ezt én se írhattam volna le szebben :)

Rational Gaze - 2014. 10. 18. 14:55

Ugyanez. Minden szóval egyetértek. A pilot totálisan behúzott, nagyon tetszett és aztán óriásit csalódtam. Nagyon idegesít mindenki, miközben unatkozok a rész közben, messze nem jó, hogy az sem érdekelne, ha az összes szereplő meghalna…

Llew - 2014. 10. 18. 23:04

Nézzük meg milyen szar lett alapon csak megnéztem a finálét. A pilot egynek elment, de semmi kiemelkedő, aztán onnantól folyamatos lejtmenet. Totális időpazarlás az egész.

G. - 2014. 10. 21. 20:31

Annyira nem vagyok negatív véleményen, mint a kritika írója ill. a hozzászólók nagyja, azt azonban el kell ismernem, hogy
a: lejtmenet volt az évad
b: Eph és kicsi fia idegesítőek
c: sok a logikátlanság, még több a valószerűtlen jelenet.
Cserébe viszont kapunk néhány remek színészt/karaktert, (a közelmúlt bizonyos alkotásainál) értelmes(ebb) vámpírokat és mindenféle gyilokszerszámot.
Nekem ez 6/10 és folytatni fogom, addig is remélem a legjobbakat (értsd: a legjobb minőséget) a folytatáshoz.
G.

Stiel - 2014. 11. 30. 22:21

Random leszek. A 3. rész végén, amikor Bolivar az öltözőben bevámpírul, a zene alatta Jet Set Satellite – Lady Killer, aminek a klipje pont vámpíros. (Amúgy a szám pár évvel korábbi, mint a sorozat.)

Tyutyi - 2014. 12. 30. 02:07

nekem teccik a sorozat, 1 nap alatt ledaráltam az első 10 részt szinkronnal, majd a maradék három részt már csak felirattal, szerintem jó kis sorozat, igaz van 1-2 idegesítő jelenet, de azok is elviselhető mennyiségben

jolly911 - 2015. 01. 21. 10:27

Én még nyáron az 5. vagy 6. részig jutottam el utána pihentettem, mert elég közepes volt. Aztán most ősszel a FOX-on megnéztem még 3 részt és végleg kasza…

Harmadik Éva - 2015. 02. 24. 13:22

Alapvetően igaza van a fanyalgóknak és a poszt írónak is, hasonlóan látom a helyzetet, bár még csak az évad felénél járok.

Igazából az egyetlen mentségem a kitartásra, hogy bírom az ilyesmi sorozatokat (az elcsépelt, gonosz – az ostoba, kövér, ügyetlen vonalat sajnos kihagyták – nácikkal együtt), és túl nagy választék nincs, valamint, hogy azért a The Walking Dead-nél (eddig) sokkal jobb a The Strain, márpedig a TWD-t is nézem (jobb híján).

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz