login |

Doctor Who: vége a 8. évadnak – írta dzsiaj

2014. 11. 16. 21:10 - Írta: vendegblogger

72 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Oh, don’t be so selfish! I’m going to miss her, too!

Az előző, 7. évadot ért egyik legnagyobb kritika volt, hogy a Jenna Coleman által megformált Clara Oswald egy szürke kisegér, nem méltó társ a Doctornak. Nem véletlen, hogy Matt Smith búcsújában a legszomorúbb pillanat az volt, mikor néhány másodperc erejéig feltűnt Karen Gillan.

Azt az egyet nem lehet elmondani, hogy a showrunner, Steven Moffat idén nem szentelt volna kiemelt figyelmet Oswald (újra)alapozásának, és szemmel láthatóan mindent megtett azért, hogy az aktuális „companion” felérjen a Doctor mellé, a történetek során egyenlő társak legyenek; és bár Coleman idén is megosztja a rajongókat, a 8. évad nagy erénye az volt, ahogy a kémia kiteljesedett közte és az idén pont kétszer olyan idős Peter Capaldi között.

Clara végre nem csak egy csinos kellék volt: komoly döntések sorozata hárult rá az évad során, miközben próbálta a helyes irányba terelni machiavellista társát.

És ha már Capaldi, szerintem a sorozat nagyot húzott a leigazolásával. Már csak a korából kifolyólag sem lehetett eljátszatni vele a David Tennant és Smith által megformált hiperaktív „idiótákat”. Azáltal, hogy képbe került, egy teljesen új karaktert kellett alkotni köré, és a kegyetlen, érzéketlen, az apró finomságokat észrevenni képtelen, saját identitását kereső Doktor figurája az évad nagy telitalálata volt.

Csakhogy amíg karakterek terén a sorozat 2005 óta talán még soha nem volt ennyire erős, a történetek színvonala tovább gyengült. Ez bármely ilyen idős széria esetében még érthető is lenne, de egy átlagban 2-3 évente kvázi teljesen megújuló sorozatnál nem egészséges. A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Nem értek teljesen egyet azokkal, akik azt mondják, hogy Moffat „one-trick pony” lenne, mégis csak arról az emberről beszélünk, aki tető alá hozta a Coupling-ot meg a Sherlockot is, és számtalan emlékezetes epizódot írt a Doctor Who-ba már az első évadtól kezdve. A gondot sokkal inkább az jelenti, hogy Moffat nem hajlandó megújulni: görcsösen ragaszkodik az általa egyszer már kitalált dolgokhoz, trükkökhöz, és aztán sajnos túl is használja azokat (ld. Weeping Angels).

Írói lustaság? Minden bizonnyal, ami viszont abból fakad, hogy Moffat túlságosan sokat vállal magára: két sorozatot visz egyszerre, ráadásul úgy, hogy idén a 12-ből öt epizódot egymaga írt, egyet társíróként jegyez, és nyilván a karácsonyi különkiadást is ő veti papírra. Akkor hogy is van az a mondás a minőséggel meg a mennyiséggel?

Pedig utólag visszanézve idén „csak” két vállalhatatlan részt kaptunk (Kill the moon, In the forest of the night), középszerűt (Into the Dalek, Robot of Sherwood, The Caretaker) illetve valahol félresiklottat viszont annál többet: a „Listen” egyértelműen az új „Blink” szeretett volna lenni, csak sajnos túl izzadtságszagúan, és Moffat mintha nem tudta volna, hogy hol kell kilépni a jelenetekből. A Time Heist ígéretesen indult, de végül túlzsúfolt lett, egy iszonyatosan lapos csattanóval a végén.

Ha kiemelkedő epizódokat kellene sorolni az idei adagból, igazából kettőt említenék meg: a Mummy on the Orient Express esetén szépen hangolódott össze az ötletes sztori és a karakterizáció, míg a Flatline a rajongók körében volt zajos siker (nekem személy szerint túlságosan „angol” volt a humora). Viszont mindkettőt egy bizonyos Jamie Mathieson írta, aki korábban a Being Human-ben is jegyzett epizódokat. Lehet, hogy érik a generációcsere?

Ezek után gondolom nem lesz meglepő, hogy a finálé sem ragadott magával: míg a Dark Water teljesen korrekten vezette fel a végső konklúziót, a Death in Heaven magában hordozta az összes újkori Doctor Who-betegséget.

A legnagyobb gondom az volt a zárással, hogy teljesen úgy nézett ki, mintha az előző showrunner, Russel T. Davies írta volna (lehet, hogy ez más szemében dicséret): ismét jött a Mester, aki ismét világuralmi tervekre tört, ismét lehetetlen helyzetbe, sőt helyzetek sokaságába hozta a főszereplőt, aki az újkori hagyományoknak megfelelően-már amikor a Mesterrel csap össze- teljesen karakteridegen módon csak sodródott az árral, hogy aztán az ötvenakárhány percen keresztül felépített problémahalmazt egyetlen mozdulattal megoldja.

Capaldi szemlátomást nem is tudott mit kezdeni a helyzettel és az évad legrosszabb játékét produkálta. Michelle Gomezt ezzel szemben rettenetesen istenítik a rajongók, holott nem mindig sikerült megtalálnia a vékony határt a zseniális színészi teljesítmény és a teljes ripacskodás között.

Cliffhanger ezúttal nem volt, így fogalmunk sincs arról, hogy mire számíthatunk a következő évadban. Egyedül egy, a karácsonyi különkiadást felvezető szösszenetet kaptunk, ami nálam toronymagasan nyeri az év „cápaugrását”. Komolyan? A Doktor vs. Télapó? Komolyan? Értem én, hogy Nick Frost, de… komolyan?

A helyzet az, hogy iszonyatosan ráférne a sorozatra a showrunner-csere. Megfáradt, már csak régi árnyéka önmagának, Moffat pedig szemlátomást kifogyott az ötletekből. Ideje lenne, hogy ismét érkezzen egy teljesen új gondolkodásmódú, a sorozatot új irányba terelő vezető.

72 hozzászólás Ne habozz!

Phoenix - 2014. 11. 16. 21:25

Moff ellenére néztem nem pedig miatta. Mióta ő a showrunner számomra lejtmenet van, aztán amikor Matt Smith lelépett rájöttem, hogy miatta néztem már csak. Nálam kasza, amíg Capaldit le nem cserélik. Abban nem is merek bízni, hogy moff is lelép de az egy szép nap lesz nekem. Addig darálom a régebbi részeket.

Értem én hogy öreg doki=klasszikus felállás, de az új sorozat eddig nem erről szólt, az ős-sorozatot pedig még nem láttam.

orla - 2014. 11. 16. 21:31

” Flatline a rajongók körében volt zajos siker (nekem személy szerint túlságosan „angol” volt a humora)”

Ezt nem értem, mire gondolsz?

emese - 2014. 11. 16. 22:22

Nagyjából mindennel egyetértek.
A karácsonyit valszeg megnézem, és mazochizmusból majd az új évad első egypár részének is adok esélyt, de csak ha új companion lesz. De nagyon nagyon nyekergős ez már…nem szórakozásból nézem, csak mert ez Who.

Igazából ennek kellene egy akkora reboot, mint 2010-ben, és nagyon nagyon sajnálom, hogy Capaldi nem AZ a Doktor lett. Pedig annyira vártam az elején! :(

Whovian - 2014. 11. 16. 22:22

Telitalálat ez az írás, minden szavával egyetértek!

Még talán annyit tennék hozzá, hogy nekem nagyon furcsa az, hogy az új Doki mennyire nem tartja tiszteletben azokat az alapelveket, amik mentén a doktorok működnek. Gondolok itt a “You’re not special” mondatra a holdos epizódból, vagy ahogy gond nélkül ölt (sokszor feleslegesen) az évad során. Értem, hogy Capaldinak a “főnök vagyok, a szemöldököm a bizonyíték erre” a meghatározó tulajdonsága, de ezt a többiek erölködés nélkül is tudták hozni.

DarylD - 2014. 11. 16. 22:31

Se a Capaldi által alakított Doctort, se Clara karakterét nem tudtam megkedvelni, Dannyről meg nem is beszélve. Ezek után érthető, hogy nem tudtam élvezni az évadot, és erre még rátett egy lapáttal a ‘heti ügyek’ romlása is. Sajnos fájó lett az összkép, még úgy is, hogy a finálé végső soron tetszett.

Bullseye - 2014. 11. 16. 22:39

Szerintem meg juszt is Capaldi a legjobb doktor :)

De tényleg. A korábbiakkal nem nagyon fért néha össze, hogy olyan érzelmes, meg jópofi fiatalos – aztán kiírt egy teljes fajt, mert így jön ki a lépés. Ebből a vén *ciből kinézem, hogy megteszi amit kell, és azt is tudja, hogy néha áldozatok kellenek, pl. a múmiás részben.

Én ebben az új felállásban Pinktől mentem falnak, rettegek is, hogy visszahozzák karácsonykor.

LoGi - 2014. 11. 16. 22:42

Nem tudom hol esik a rangsorba nekem ez az évad, de ahogy látom, mindenki mással ellentétben, nekem sima 7.5/10 az évad, hétről hétre vártam, és élveztem. Clara-val nekem már előző évadban sem volt semmi gondom, Capaldi is oké, Danny nekem se jött be annyira, de ő se volt túl vészes.

LoGi - 2014. 11. 16. 22:46

Whovian: mikor ölt amúgy az évad során a doktor? sokszor volt, hogy elfogadta, hogy nem tud megmenteni valakit, próbálta a legjobban kihozni a helyzetből, de ölés nem jut eszembe. na jó a flatline-os szörnyek igen, de szerintem ezzel egyáltalán nem sértett moral codexet :D

nekem az is tetszett, ahogy évadzáróban mondta, hogy igen is ő nem mer a kezébe venni egy mindent meghódítani képes hadsereget, ő csak egy öreg ember, aki utazgat, és segít itt-ott, ahol tud.

galocza - 2014. 11. 16. 22:47

már korábban kidühöngtem magamat evvel az évaddal kapcsolatban, szóval azt a részt most hanyagolom.
ami viszont felmerülhet: nem lehet, hogy master a ripacs, nem gomez? már lifeonmars masterként is nem kicsit volt teátrális, s viktoriánus fehérmájú vénkisasszony bőrben még jobban áll neki.

robi110 - 2014. 11. 16. 22:49

Hát ez az évad is kicsit olyan lett mint az orvosi ló esete, akárcsak a 7-edik.. Voltak benne teljesen korrekt, sót kifejezetten jó részek, de amikor az átívelő szárra került a sor. Annak a Mester vissza hozatala volt az eredménye. A nő szerintem abszolút ripacs volt, és az egész jelenléte izzadságszerű és logikátlan. Sokan mondják, hogy a sorozat lényegét alkotják a retconok, de ez általában csak arra jó, hogy Moffatot kicsit védjük. Ez az ember idén is bizonyította, hogy egy részen belül nem képes tartani a saját maga által írt játékszabályokat. De ezt már megszoktam korábban is. Nagyobb baj, hogy egy két résznél már az “ütem” sem volt meg.
Az mondjuk szerintem elég erős kijelentés, hogy hű de jók lennének a karakterek. Inkább a színészek akik őket játszák, de komoly karakterépítésről most sem beszélhetünk.
Pozitívum, hogy a Doktor szerepében Capaldi tényleg zseniális és tényleg próbálja menteni a menthetőt. Clara is fejlődött valamelyest és amikor nem tinidrámát játszatott vele Moffat, már már meg is kedveltem a karaktert. Az évad vége tipikus 7 évad lett. Még a Dark Water felénél is teljesen pozitív voltam, aztán jött a Mester… Missy karaktere egy nagy rakás Steven Moffat féle bullshit. Szadista, őrült, feketében jár, és vastagon fog a rúzsa, ja és az első dolga rácuppanni a Doktorra. Milyen meglepő. És ha már a tumblr-ön annyit nyavajogtak egy női doktor után, akkor ha nem is a doki, de a mester legyen egy nő. A történet másik fele pedig egy csomó váratlan Moffatos húzás, amire Moffat-os válaszokat fogunk kapni, amit vaskos retconok árán húz elő a kalapból.
Azt hiszem, hogy ha a Time of the Doctornál nem szálltam ki eztán sem fogok, így maradnak a szép emlékek azokról az évadokról, ahol még voltak rendes karakterek és nem csak sztereotípiák, és a remény, hogy 2-3 évad múlva ütősebb lesz a végeredmény mint a hetedik évad végén.

galocza - 2014. 11. 16. 22:50

ó jaj, elfeledtem példának írni a szintén bohóc brit sherlockjos moriartyt.
szóval példa: brit sherlockos moriarty 8).

emese - 2014. 11. 16. 23:02

@galocza: egyetértek. Nekem Simm alakítása tényleg ripacskodás volt, Gomez viszont még belül esett a határon, nem ő volt ripacs, hanem a Master.

kw - 2014. 11. 16. 23:02

szerintem egy kalap szar az új évad.

a Kati néni - 2014. 11. 16. 23:03

A cikk írójának totál igaza van, az Ecclestonos évad mellett a mostani az, amelyik a legkevésbé tetszett.
Lehet, hogy utáltok, de a 9. doki + Rose és a 10. doki + Amy sztorijait nálam nem übereli egyelőre semmi. Jó, Freema Agyemant is imádtam.

eYeBaLL - 2014. 11. 16. 23:51

Nem mindenben értek egyet a kritikával. Nálam a Listen egyértelműen az évad legjobb része volt amivel Moffat ismét egy remekművet alkotott. Én még mindig hiszek benne hogy tud újat húzni, annak ellenére hogy az átívelő szál kicsit erőltetettnek tűnt.
Capaldi karaktere nem tud közel kerülni a szívemhez, bármennyire is jó színész, szerintem túl nagy a hype a játéka körül. Clara viszont az évad fénypontja volt nálam! Jenna Coleman játéka nálam sokkal több részt elvitt a hátán mint Capaldi. Örülnék ha még maradna egy évadra.
Összességében valóban egy gyengébb évad volt, az évadzáróból is hiányzott valami. Nem volt meg benne sem az az érzelem ami a Tennant érában sem az a feelgood hangulat epic pillanatokkal mint a Smith években. Valahogy lógott a levegőben. Lesz ez még jobb is, bízok benne, hogy ismét megvillan Moffat zsenialitása.

Numfar - 2014. 11. 17. 00:14

Szerintem Matt Smith távozása után kellett volna egy showrunner-csere. A Time of the Doctorban viszonylag szépen összefutottak az évadok átívelő szálai, de az idei évadé nem nagyon tetszett. Nekem Simm Mestere az egyik kedvenc karakterem, de Michelle Gomezé egyszerűen idegesített. Az évaddal az volt a legfőbb bajom, hogy túl sokszor éreztem azt, hogy ezt a részt/jelenetet/csavart már láttuk.

guthmate - 2014. 11. 17. 00:39

Én abban bízom, hogy ha az évadzáróban említés szintjén végre előkerült akkor jövőre elő is veszik a Doctor lányát.
Továbbá bízom benne, hogy nem csak ennyi volt a Clara nem is Clara vonal.

Cared - 2014. 11. 17. 00:49

Nálam egyértelműen Clara vitte el ezt az évadot. Több és jobb szerepet játszott mint az előző évadban, pedig abban is kedveltem. Bár néha túl sokat változott a viselkedése részeken belül, de nálam átvette a kedvenc companion szerepet Rose-tól. Capaldi jó volt, de nem éreztem azt, hogy ő a legjobb doctor aki valaha volt. Danny karaktere meh érzést váltott ki belőlem, lehetett volna sokkal jobb társait is írni Clarának, de nem a világvége. Gomez alakítása meg nálam végig a ripacskodás kategóriájába esett. Annyira idegesítő, túljátszott volt hogy az már nem igaz.
Az évad fénypontja nálam egyértelműen a Listen (zseniális volt) és a Flatline. A többi szódával elment, kivéve a két évadzáró részt, amik katasztrófálisak voltak. Ennyire évadzárót én még nem untam. Eddig semmi nagy bajom nem volt Moffattal, de ebben a fináléban annyi borzasztó dolog volt (pl.: repülős rész, Missy = Master, az egész temetős rész megy úgy az egész…), hogy majdnem szünetet tartottam rész közben, ami még sose fordult elő. ez az évadzáró nagyon izzadság szagú lett, kb 1 perce sem tetszett, pedig milyen jónak volt beharangozva…

Perseus - 2014. 11. 17. 00:57

a Kati néni: eccleston-os évadot nem szeretjük ,de a 9. doki + Rose sztorijait nem übereli semmi ? ahogy a 10. doki + Amy sztorijait sem hmmm…úgy tűnik nekem sokminden kimaradt a soriból.

Hogy a kritikához is hozzászóljak az évad maga nagyon jó volt, a finálé viszont pocsék. Missy zseniális. A Listen pedig sztem nem az új Blink akart lenni, sokkal inkább tenném egy csoportba a Midnightal.
A Kill the moon ,mint vállalhatatlan rész ?? ugyan kérlek

humorpalanta - 2014. 11. 17. 01:36

Nálam a Midnight és a Blink egy kategória, s csatlakozott a Listen is. Az egyetlen igazán jó rész lett az évadból, de az az egy nagyon bejött. Még a Time Heist és a Mummy jó, de a többi pocsék. A Flatline egy nagy rakás cucc volt szerintem, a random elkapásokkal együtt. Gagyi lett, nagyon. A Kill the Moon meg a mélypont. Rettenetes. Az átívelő is borzalmas volt, de a színész zseniálisan alakította a Mestert szerintem. Capaldi próbálkozott, de nem tudta a hátára venni ezt az esetlen karaktert. Clara meg számomra teljességgel követhetetlen volt, mint egy igazi nő. Ez lehet jó pont, de most nem annak veszem. Moffat nagyon elfáradt. Cseréljék le, de évente egy részt megírhat. Pink meg borzalom volt, egyszerűen szenvedtem, mikor képernyőre került.

kecskebégető - 2014. 11. 17. 02:39

Hiányzott az agycsesztetős szétívelő átívelő szál de akkor is nagyon jó volt az évad.

evelyna - 2014. 11. 17. 08:44

Ha valaki olvasta a Harvest of Time című könyvet, mégkevésbé lepte meg a Missy-s dolog. Abban ugyanis van szó róla, hogy a Mesternek van/lesz női regenerációja is.
A Doktor lányát én is látnám szívesen újra, csakhogy Moffatra nem jellemző, hogy a korábbi éra szereplőihez nyúlna. Jack, Martha, stb is végleg eltűntek.
Az külön tetszik, hogy ez a Doktor olyan lett, amilyen. Korábban is akadtak eléggé különböző regenerációi és jó, hogy nem erőltették tovább a Tennant&Smith féle vonalat.
Egybéként a Mester MINDIG ripacs, szóval nekem nem volt bajom a nő játékával.

Claire8310 - 2014. 11. 17. 08:49

Hát igen nekem is hiányzott valami az évadból. Capaldi szerintem remek Doktor viszont.
A Mummy volt a legütősebb rész a Listen értékéből nekem levon, hogy maga a sztori nem lett megoldva, a végső csattanóra való kihegyezés miatt, ennek ellenére kiemelkedő rész volt, de a Mummy mindent vitt.
Szerintem is a Mester a ripacs. John Simm zseniális Mester volt,Gomez meg nem rossz. Ez jobban állt azért Simmnek

Na és Clara. Jobban megkedveltem mint az előző évadban, de a szerelmi szála nagyon gyengécske volt. A fináléban át sem tudtam érezni ezt a nagy drámát, mert abszolút nem kedveltették meg velem Dannyt. És ha azt nézem Rory már az 5. évad végére olyan szépen fel volt építve! Amy-Rory szál az egyik legszebb a televíziózásban (lehet csak nekem) és ezt meg se közelítette pl. Clara “ezeket a szavakat csak neked mondom ki” és a többi kissé izzadtságszagú szerelmi vonala. Valahogy nagyon erőtlen volt. Pedig tudnak itt romantikát írni a Doctor Whonál, ha kell. Nem lett volna ez zavaró egyáltalán, ha a finálé egyik nagy érzelmi hatását nem erre a szálra építik, de így..
Hát, nem volt túl erős.
Mindenesetre, persze várom a többit és Nick Frostot is. Csak ez most gyengébbre sikerült.

crashland - 2014. 11. 17. 09:10

okadek szar volt az egesz evad 1-2 resz kivetelevel… moffat nagyon nagyon gyenge reszeket irt…

Capaldi miatt nem kaszaltam el csak, de mar komolyan rossz volt nezni, hogy az a nagy fordulat bazd+, hogy a master all mindennek a hattereben.. ismet.. komolyan???????????

sandor555 - 2014. 11. 17. 09:16

Három dolog zavart, ha ezek az “apróság” nem így lettek volna, akkor most nem írnék ide.

Melyik idióta gondolta, hogy az a totál utálni való Dany-t érdemes behozni? Szívlapáttal neki párat…
Mikor megláttam a képernyőn legszívesebben…

Ugyanez Claranal, mert míg az előző évadban legalább kussban volt, itt már osztotta az észt végig.
Álszent, Bunkó, nagyképű karakter. Pfúj. Legrosszabb útitárs a sorozat történetében.

Ja, igen és sztorik is gyengék voltak…

Bocs, hogy felhúztam magam, de ez a sorozat nagy kedvencem, és totál felhúz, hogy ilyen baromságokat csinálnak vele.

Bala - 2014. 11. 17. 10:00

Számomra ez az éved volt eddig a legrosszabb.
Unalmas, érdektelen, talán egyszer-kétszer mozgatott meg úgy, mint a korábbi évadok, hogy “izguljak” a doctorért, a történésekért.

A karakterek is bénák (szegény Pink :( ), szóval eddig hatalmas rajongó voltam, de most elgondolkodtam, hogy fogom-e tovább nézni a sorozatot.

lumiere - 2014. 11. 17. 10:37

@evelyna: “A Doktor lányát én is látnám szívesen újra, csakhogy Moffatra nem jellemző, hogy a korábbi éra szereplőihez nyúlna. Jack, Martha, stb is végleg eltűntek.”
Egyetértek! De lehet, hogy jobb is így, mert félek, h azokat a karaktereket is megerőszakolná…

Kicsit leülepedett már bennem az egész évad, de az évadzáróval még mindig irtó nagy problémáim vannak, a többi rész simán elment, voltak kedvencek is belőle (és itt nem nagyon fogunk egyetérteni a cikk írójával, de nincs is ezzel semmi gond, kinek hogy ugyebár :)). Viszont totálisan egyetértek a Moffat kapcsán írtakkal. Szerintem sokan így látjuk és ennek hangot is adtunk a kibeszélőben. Mintha egyszerre több lovat is meg szeretne ülni, ami ugyebár egyik sorozat esetében sem túl pozitív.
Kellenek új írók, kell igen Jamie Mathieson, szerintem kell több Gatiss is (bírom nagyon), és korábban írtam már (talán meghallgattatik egyszer) , hogy visszatérhetne Neil Gaiman is. Mindegy, de így nem maradhat, valami változás kell! Esetleg új infó erről? Csak elgondolkodnak azon, hogy az évad elejéhez képest csökkent a nézettség a fináléra (valahol olvastam)…

A karácsonyi részt várom, de nem nagy gőzzel.

Tiresias - 2014. 11. 17. 11:10

Mark Gatiss-t és Jaime Mathieson-t Moffat helyére!
Charles Dance-t (TH-ban öreg Lennister) Gomez helyére Mesternek! vagy Rassilonnak is vagy egy újabb időlordnak, mert Mestert már unom :P

Perseus - 2014. 11. 17. 12:04

Mark Gatiss Moff helyére ? komolyan ? ti megnéztétek miket írt az az ember ? cseréljék Moffot ,de véletlenül se Gatissre.

enbé - 2014. 11. 17. 12:07

Clara karakterét a Danny szállal nagyon elbénázták. Clarának ez a túlzott magabiztossága, hogy vagyok valaki a Doktor mellett totál irritáló volt. Emellett túl sok iskola túl sok gyerek (bár a forest rész korrekt volt). Capaldi első két részben játszott túlérzelmességén szerencsére hamar túlléptek és jó lett az új Doktor. Összességében egyet értek, hogy egy-két rész volt kiemelkedő (nálam pl. a Times Heist és a múmiás), az évadzáró meg…elment, szóval kár az évadért. Valóban, Moffat stílusa szerintem kiüresedéshez vezetett: mindig egyre nagyobb és nagyobb és nagyobb csavar, míg végül csavar helyett kicsavarodás lesz.
Legalább egy rész lehetett volna ami közelebb vitte volna a Doktort Gallifreyhez.

Névkötelező - 2014. 11. 17. 12:14

Moffat Mattnél még elviselhető volt, bár túlbonyolított az egész ott is, de még követhető.
Pinktől szétestem, akárhányszor ránéztem, egy picsogó katona, aki hőst akar játszani, brrrrr……
Clara: hullámzó. A játéka is. Az arcmimikája is. Ahogy a Doctor mondta, lehetetlenül kerek az arca. Nem lenne vele baj, de mégis van, mert többször unalmas, mint érdekes.
Missy: bírom a stílusát, de nála meg pont a mimika sok, neki elég, ha csak a mozdulatlan arcát nézzük, attól is kitör a frász. :D

Syches - 2014. 11. 17. 12:54

Sok dologgal egyetértek a cikkben.

Szerintem a legfőbb gond az volt (legalábbis számomra), hogy nagyon úgy promózták ezt az évadot, hogy a doktor egy “beast” lesz, illetve, hogy sok hibát elkövetett az életében, amivel itt az ideje, hogy tegyen valamit.
Ezek egyfelől egy jóval sötétebb dokit vetítettek elő (ez csak részben sikerült), illetve egy nagyon komoly átívelő szálat (nem sikerült).

Plusz egy gond volt még, hogy annó egy interjú során Moffat és RTD elmondták, hogy van egy nagyon ütős elképzelésük arra, hogy hogyan magyarázzák meg azt, hogy Capaldi-ra esett a választás, aki ugye már kétszer szerepelt a doktor világában (Fires of pompeii és Torchwood: children of earth). Erre nagyon vártam, de nem került rá sor ebben az évadban.

De!

Lehet, hogy én értettem félre, de nekem Missy tevékenysége nem úgy jött le, hogy világuralmi terveket szó, hanem inkább úgy, hogy a doktort akarja valamire ráébreszteni. Ezzel együtt volt egy jelenet is, ahol korábbi részekből voltak flashback-ek,(you are a good dalek, stb.), ami nekem kicsit cliffhanger érzést adott, hisz mintha a doki kezdene tényleg rájönni, hogy Ő már nem kifejezetten jó fiú. Az az érzésem erre építik majd a következő évadot.

edg - 2014. 11. 17. 13:14

Eddig még nem néztem meg a 8. évadot, én is azok pártját fogom, kik szerint lejtmenet van az 5. évad óta.

Egy barátom viszont Moffat-fan és ez az évad szerinte is vacak volt.

Showrunner cserével egyetértek, nem megy ez már neki, azon meglepődtem, hogy 5 részt egymaga írt. Hát senki sem jelzi vissza neki, hogy tán nem kéne ezt erőltetni?

Laci - 2014. 11. 17. 14:09

Nem értek egyet, én féltem Capaldi doktorától, de nagyon tetszik, és az évad is jó volt szerintem, nekem mindenképp kiemelkedik a Listen, a Time Heist és a Mummy on the Orient Express rész. :)

emese - 2014. 11. 17. 14:27

Sok mindenhez lenne kedvem hozzászólni, de talán inkább csak egyhez: Jaime Mathieson oké, jöjjön többet Gaimannal együtt, de Gatiss mint showrunner? Ha még több Crimson Horror, Robin Hood és játékbaba babaházban epizód jön, akkor ha fizetnek sem fogom nézni. Sorry, de az ő írásai nekem minden évadban a legmélyebb mélypontot jelentik.

emese - 2014. 11. 17. 14:30

@Perseus: azért lehet érteni, hogy Kati néni a Rose + 10 és Amy+11 szálakra gondol. Azért nem kell egymással feleslegesen kivagyiskodni itt. Szerintem.
Az összes többi hozzászólásoddal viszont egyetértek.

evelyna - 2014. 11. 17. 14:51

Egyébként nem tudom, ki hogy van vele, de Neil Gaiman írhatna több epizódot is. A The Doctor’s Wife nekem nagyon tetszett még a hatodik évadban. Bár meglehet, hogy elfogult vagyok, mert Gaimant én pl. szabályosan istenítem. De legalább tud írni és cselekményt vezetni, és nem ragaszkodik görcsösen mindig ugyanahoz.

lumiere - 2014. 11. 17. 15:20

@emese
Nekem pont ezek miatt tetszett Gatiss, más az ízlésünk :) :) Meg akkor veled is @Perseus :)
A lényeg, h változás kell, nekem tök mindegy kivel/kikkel, csak végre megint legyen már TÖBB olyan rész, aminek a végén leeshet az állam :D :D

@enbé:
Találó volt a csavaros mondatod. Nekem is ez a benyomásom és idegesít már.

@Syches
Az első részben (a dinoszauruszosban) amikor a Doki megszökik és találkozik a hajléktalannal, akkor teszi föl azokat a kérdéseket, hogy ismerős-e neki az arca, látta-e már, merthogy a Doctornak csak úgy eszébe jutnak valahonnan, és hogy ismerős már neki ez az elvileg új arc. Én ezzel ki is egyeztem volna, mint magyarázat, de igazad van, el is felejtettem, hogy a Torchwood-ban is (3. évad) játszott Capaldi. Hát szerintem simán figyelmen kívül hagyták, mert úgy sem nézték olyan sokan, vagy mittomén. :D :D

Perseus - 2014. 11. 17. 16:26

Nem tudom ki hogy van vele,de szerintem Neil Gaiman, Neil Cross, Jaime Mathieson mindenképp írjon a 9. évadba.

Perseus - 2014. 11. 17. 16:31

Talán még Steve Thompson is.

Brynden Rivers - 2014. 11. 17. 16:41

Perseus – 2014. 11. 17. 00:57

“A Kill the moon ,mint vállalhatatlan rész ?? ugyan kérlek”
A Hold felrobbant és ennek nincs katasztrofális hatása.
Ez már túl meseszerű, over-the-top és cápaugrás.

Brynden Rivers - 2014. 11. 17. 16:48

Azzal 100%-ban egyetértek, hogy új showrunner és új írók kellenek.
Az évad minden szempotból és szinten alultejesített :(

Ha Moffat 0-3 részt ír a követező évadból, akkor a karácsonyi részt kihagyva (már az előző is szörnyű volt)
maradok a sorozatnál.

Ha marad Moffat akkor részemről kasza.

És remélem ezzel sokan vannak így Angliában.

chipesz - 2014. 11. 17. 16:55

Az előző évadban nem tudtam megszokni Clara karakterét, talán azért mert annyira megszerettem a Karen Gillan által megformált Amy Pond-ot.
Viszont idén egyre inkább jobb lett, s én Capaldit is sokkal hamarabb elfogadtam, mint anno Smith-t.
Az epizódokkal sem volt nagy problémám, összességében 7-8 számomra az évad.

pehnemer - 2014. 11. 17. 19:09

Nekem hiányzott az utazás ide-oda, távoli űrbe, vagy a messzi múltba, jövőbe. Capaldi miatt végignéztem, nagyon lapos volt a sztori ebben az évadban, sajnáltam….

runval - 2014. 11. 18. 11:25

Szerintem kitűnő évad volt ez sok szempontból.
Az új Doktor felfrissülés az új sorozat eddigi jópofa Doktoraihoz képest (bár 11-t jobban kedvelem) csak azt kívántam, hogy bár több olyan pillanata lett volna, ahol kimutatja az érzékeny oldalát is.
Clara ezzel az évaddal nálam simán átvette a legjobb útitárs címét, pedig nem hittem volna, hogy bárki is leelőzheti Ace-t.
Az átívelő szál most nem történetalapú volt, hanem karakteralapú, és csodálatosan működött, még a gyengébb részek is elviselhetőbbek voltak azoknak a remek karakterpillanatoknak köszönhetően.
Az egyetlen probléma az epizódok hullámzó minősége volt, nálam egyedül a Mathieson, Gatiss és Moffat produkált valamit, de ők nagyon. (Azért azt érdekes látni mennyieknek tetszik itt a Time Heist. Úgy látszik sokan sírják vissza az RTD-era gyengén megírt történeteit) Úgyhogy nem showrunner cserére van szükség, hanem jobban összeválogatott írói gárdára. Szerintem.

lumiere - 2014. 11. 18. 11:25

Capaldi tuti marad kövi évadra, úgyhogy aki miatta nézte, ez azoknak jó hír. Jenna Coleman nem biztos. Showrunner cseréről szó sincs…Szerintem nem szabadulunk meg ilyen könnyen M-től.
Itt olvastam: http://www.tvguide.com/News/Peter-Capaldi-Doctor-Who-Season-9-1089367.aspx

zagloba - 2014. 11. 18. 13:59

Az új évadot még nem láttam / a korábbiak miatt még nem tudtam rávenni magam arra, h megnézzem/, de:

Teljes mértékben egyetértek dzsiaj-jal és a kritikával.

Az általa, és a kommentelők többsége által leírt jelenség számomra az 5. évadtól érzékelhető volt.

Szerintem az egész Matt Smith-éra egy nagy bukórepülés volt, de erről nem ő tehetett, hanem az, hogy rettentő ripacsra írták a szerepét.

Nagy gond az is, hogy míg a korábbi évadokban fajsúlyos, és nagyon jól eltalált mellékszereplők adtak plusz ízt az epizódoknak Mickey, Jack Harkness, Jackie Tyler, a Mester, az Oodok/, addig, ez az 5-től teljesen hiányzik. Madam Vastra, Strax és a többiek inkább a kellék szerepében tűnnek fel.
A DW lényegében egy one man show lett. Amy és Rory kettős útitárs bevonása már arra utalt, h nincs kivel ellenpontozni a Doctor túlsúlyát.

Az érzelmeket és a tartalmi mélységet átvette a túlpörgés, és az idétlenség /timey-wimey…/

A Moffat-évadok nagy hibája a túlbonyolítottság, ami a csavar csavarásának csavaráshoz vezetett. Mára unalmas, kiüresedett. Hol vannak az olyan egyszerű, de ütős részek, mint az Impossible Planet-Satan Pit, vagy a Gridlock, a Human Nature-Family Blood?

Iskolapéldája annak, lehet, hogy remek részeket írt a korábbi évadokhoz, de attól, hogy valaki jó játékos, még nem lesz automatikusan jó szövetségi kapitány is.
Váltani kéne nagyon, és ahogy látom a kommentelőtársak zöme is így véli.

Perseus: De az Eccleston-évadot is szeretjük, egyrészt mert az az alapozó, nagyon jó történetekkel /oké, a gyerekbetegségeket aláírom/, de valljuk be: Chris a legjobb színész az eddigi Doctorok közül. Nem a legnépszerűbb, mert csak 1 évad adatott neki, de színészként messze ő a legjobb.
És milyen társakat kapott! Rose a legjobb útitárs, Jack, Mickey, stb.

runval: “Az átívelő szál most nem történetalapú volt, hanem karakteralapú”
A legszebb megfogalmazása annak, hogy nem történt semmi :)
Én úgy vélem, hogy az RTD-éra jóval több színvonalas epizódot hozott.
A showrunner ad irányt a sorozatnak, ráadásul M. írt is bőséggel, szóval bőven rajta áll ez a mélyrepülés.

Teszem hozzá, a kedvenc sorozatom volt.
Volt. Ma már max. dara szintre jó, de a kasza is leng erősen.
Engem nem zavar, ha valakinek tetszenek az utóbbi évadok, de már nem tartozok közéjük.

Szerintem.

zriff - 2014. 11. 18. 17:15

zagloba: Jó kritika.

Guruman - 2014. 11. 18. 20:57

A legrosszabb az új évadok közül, de a legjobb Doktorral: Szóval szerintem a történetek nem voltak elég jók, egyik sem volt olyan jó mint az előző évadokban, voltak persze kiemelkedők. A másik fantasztikus dolog az Missy karaktere, a színésznő olyan jól játszik. A befejezés meg olyan semmilyen lett, ahogy az egész évad is. Clara, te úristen…az új DW történelem legirritálóbb karakterét alkották meg, részről-részre utáltatták meg velünk és a 11. részben amit leművelt…már előtte is utáltam, de azután nagyon szívesen dobtam volna bele a lávába.

emese - 2014. 11. 18. 21:19

@zagloba: majd’ mindennel egyetértek, egy valamivel nem, mégpedig hogy számomra a 6. évadtól, különösen a “Good Man Goes to War”-tól indult meg a lejtmenet.

Egyébként Capaldit eszméletlenül jó színésznek tartom, viszont sajnos a legelidegenítőbb Doktornak.

És ahogy felnéztem a DW oldalakra, “chances are good”, hogy sajnos nem csak Capaldi és Moffat, hanem Clara is marad… merthogy ebben a tekintetben meg @Guruman véleményét osztom. Így ha még companiont-sem cserélnek, nem leszek hajlandó egy percet sem megnézni ebből a s****ből.

geomarton - 2014. 11. 19. 14:30

Nekem meg pont a “Kill the Moon” tetszett legjobban, mondjuk már majdnem pont átlépte a túlzott szimbolizmus határát. :D
Capaldi nagyon jó, Capaldi+Clara majdnem jó, de nem előzi meg a no1 tennant+donnanoble(doctordonna :D)-t.
Az évad történetileg nem a legjobb, vizuálisan viszont nagy a fejlődés, majd várom h kiegyenlítődjön a történet-vizualitás. talán következő évad?
Még annyit, hogy Clara-t én már cserélném, még max akkor szerettem a karakterét, amikor nem lehetett tudni, hogy miért bukkan fel váratanul eltérő helyeken és időben. Szerintem ott ki kellett volna fullni a karakternek.
Missy-Masterből többet is ki lehetett volna hozni, amikor a részek végén felbukkant, mindig felcsigázódtam, ehhez képest a fináléban gyenge volt szerintem. Bár azért az “” oh missy you’re so fine, you’re so fine, you blow my mind, hey missy” -t muszáj volt hallanom, az zseni volt. :]] A karácsonyik szerintem mindig gyengék, bár a titanic os tényleg adta, nyilván azt a sztorit se akkor találták ki :) de tisztelgésnek jó volt :)

Brynden Rivers - 2014. 11. 19. 15:42

@emese

“@zagloba: majd’ mindennel egyetértek, egy valamivel nem, mégpedig hogy számomra a 6. évadtól, különösen a “Good Man Goes to War”-tól indult meg a lejtmenet.”

+ 1000 upvote! :D

emese - 2014. 11. 19. 20:02

@geomarton: hát nagyon remélem, hogy a karácsonyi ezúttal nem lesz gyenge, mert nálam az dönti el a kasza-kérdést.
De az szinte biztos, hogy Titanic-szintűt nem fogunk kapni…

panti - 2014. 11. 22. 00:11

Nekem:
Deep breath: 10/9
Into the dalek: 10/7
Sherwood: 10/8
Listen: 10/10
Time heist: 10/8
Caretaker: 10/10
Kill the Moon: 10/7
Mummy: 10/10
Flatine: 10/7
Forest: 10/6
Dark water: 10/8
Death in heaven: 10/9

Szóval szerintem, ez egy egész jó kis 10/8-as évad lehetett volna, ha nem Capaldi játssza a Doctort….mert így viszont valami zseniális volt! Engem valószínűleg annyira elvakított a színész játéka, hogy nem látom a fától az erdőt, de nem bánom :D Nekem eddig ő a legjobb Doctor,, mind színész, mind karakter tekintetében, sokkal összetettebb, mélyebb, érdekesebb számomra mint az elődök.

Az egyetlen dolog, ami nagyon nem tetszett az Danny, azaz P.E.,brr. Semmi pluszt nem adott hozzá a sorozathoz, csak egy kellék volt, kémia Clarával nuku, egyedül azt bírtam, hogy a Doki se bírja.
(Érdekesség: Coleman azt nyilatkozta, hogy amikor a Mummyban mondja P.E-nek, hogy i love you azt valójában a Doctornak szánja. Akkor erre vonatkozhatott az a 8×11-ben, hogy “mostantól csak neked fogom mondani?” Hoppá.)

Meg ami még zavar, na jó, megüt a guta miatta, hogy nem derült ki az Orson Pink rejtély.

zagloba - 2014. 11. 27. 00:48

@emese

Igen, egyéni ízlés, és sok más tényező kérdése, hogy ki honnan érzi a lejtmenetet.
De érezzük.
Sajnos.

Capaldi kiváló színész, én is kedvelem, róla, mint Dokiról még azért nem írtam, mert az új évadot nem láttam.
De amit írtál róla- elidegenítő ebben a szerepben -, nem túl biztató!

emese - 2014. 11. 27. 13:20

@zagloba:
Azért biztos van, akit nem idegenít el. :D
Én ezt úgy értem, hogy számomra eddig mind a 3 új doki könnyen megszokható figura volt, Eccelstonnál és Smithnél pillanatok alatt, Tennantnél 2 rész alatt belejöttem abba, hogy igen, ő a Doktor! Capaldinak számomra csupán villanásai voltak, amelyek Doktorosak. Viszont tényleg ez már annyira egyéni…! És tényleg ez semmit nem ront azon, hoyg mekkora színész, lehet hogy csak nekem nem klappol az ő szerepfelfogása.

Wisp - 2014. 12. 07. 13:04

Szerintem valamiben nagyon nagyot téved a kritika: a DW az pont az a sorozat, amit nagyon nehéz, szinte már inkább lehetetlen ténylegesen megújítani. Lehet, hogy a karakterek, színészek, díszletek és egyéb történeti “kellékek” mind cserélődnek, viszont van egy alaphelyzet, amiből minden epizód indul, és ahova a karakterek minden epizód végén visszatérnek. Ehhez az alaphelyzethez pedig az írók, épp azért, mert minden más folyamatos változásban van, nem nyúlhatnak, hisz ha egyszer csak lecserélnék a TARDISt csillagközi rombolóra, vagy a Doktorból bérgyilkost csinálnának, akkor semmi sem maradna az egészből.
Épp ezért tartom hülyeségnek azt is, hogy a DW x ideje lejtmenetben lenne: a sorozat egyenletes minőséget nyújt, csak épp sokan még mindig azt az élményt várnák tőle, amit akkor kaptak, mikor elkezdték nézni, és még fogalmuk sem volt az egészről. Ezt szerintem mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a nyolcadik szezon egy az egyben azt a tempót, szerkezetet, hangulatot hozta, mint a korai RTD-évadok, mégis széleskörű fújolást kap, meg régen mennyivel jobb volt… nem volt az, csak azóta már megszoktuk. Nagyon kevés sorozat lenne képes ugyan úgy meglepni és lenyűgözni a nézőket a nyolcadik évadban, mint az elsőben, a DW pedig az, ami teljes egészében alkalmatlan erre, hisz ennyi idő alatt már tökéletesen megismertük a teljes eszköztárát. Én viszont épp ezért nézem továbbra is, mert jólesik a kiszámíthatóságnak és ötletességnek ez a kombinációja, ami mellett néha mégis kapok egy-egy jó kis meglepetést. Lehet tévedek, de az évadzáró legfontosabb momentuma felett mintha még azok is elsiklottak volna, akik amúgy dicsérték: másnak tényleg nem tűnt fel, hogy az újraindítás óta először a Doktor felhagyott a görcsöléssel, hogy mindenképpen helyes döntést hozzon, és valaki olyanra hagyta a világ megmentését, akiben jobban bízott magánál? Azt hiszem, végül is erre akarta Moffat kifuttatni ezt az évadot: hogy végleg megszabadítsa a Doktort az időháború miatti bűntudat hatásaitól, és a kilencedik szezonban egy teljesen megújult Doktor ugorhasson neki Gallifrey felkutatásának. Ne feledjük, jövőre lesz az újraindítás, és így Gallifrey kiírásának tizedik évfordulója, ami egy jó alkalom lenne a visszahozására :)

lumiere - 2014. 12. 18. 10:18

@Wisp: Hm érdekes látásmód, tetszik :)

Viszont nagy álmom meghiúsulni látszik: “Neil Gaiman azt mondta, hogy túl elfoglalt most ahhoz, hogy a Doctor Who 9. évadjába epizódot írjon.” :'( Sírok.

zagloba - 2014. 12. 20. 04:00

@Wisp:

Ennyi erővel akkor folyamatosan nézhetnénk egy adott évadot, nem?
Én úgy vagyok vele, hogy mondjuk a Murdoch nyomozó rejtélyei című sorozatban nehéz újat hozni /kötött a kor, a ruhák, a technika, a gondolkodásmód stb./ DE ettől az még jó sorozat.
Viszont a Doctor Who? Time And Relative Dimension In Space?

” a DW pedig az, ami teljes egészében alkalmatlan erre, hisz ennyi idő alatt már tökéletesen megismertük a teljes eszköztárát. Én viszont épp ezért nézem továbbra is, mert jólesik a kiszámíthatóságnak és ötletességnek ez a kombinációja”

Övék a tér és az idő. Oda mennek, és azt csinálnak, amit akarnak. Más idő, más technika, más morál, más szokások stb.
Mi többről álmodhat egy sorozatkészítő? Más tér, más fajok, bolygók, a Föld múltja, jelen, jövője. Ha ez nem elég merítés valakinek, akkor nem tudom mi.
Sci-fi! Azt találnak ki, amit akarnak!!! Hol a fantázia?
Plusz a Doktor változásai lehetőséget adnak/adnának a karakter teljes megújulására, az útitársak is mindig új színt hozhatnának. mi lenne, ha mondjuk nem földi lány lenne a companion? És máris eltértünk a “vissza az alapokhoz”-tól!

” Ehhez az alaphelyzethez pedig az írók, épp azért, mert minden más folyamatos változásban van, nem nyúlhatnak, hisz ha egyszer csak lecserélnék a TARDISt csillagközi rombolóra, vagy a Doktorból bérgyilkost csinálnának, akkor semmi sem maradna az egészből.”

Nézd meg pl. a Hegylakót. Régi sorozat mai szemmel nézve, mégis ebből az egyszerű szituból annyi jó dolgot kihoztak /igen, azt is, hogy Duncan átállt a sötét oldalra-majd vissza/. 6 évadot simán megélt, és mehetett volna tovább is. Ha ma menne, bőven több lenne! csak ötlet kell. Na, ez kezd a mostani készítőknél fogyni.

Ha egy ilyen sorozat, mint a DW kiszámíthatóvá válik, akkor azonnal be kell fejezni. Ugyanis az azt jelenti, hogy elfogyott a puskapor.
Egyébként, hogy lehetne itt más dimenziókat is nyitni, nézd meg pl. a Torchwood-ot.

“Épp ezért tartom hülyeségnek azt is, hogy a DW x ideje lejtmenetben lenne: a sorozat egyenletes minőséget nyújt, csak épp sokan még mindig azt az élményt várnák tőle, amit akkor kaptak, mikor elkezdték nézni, és még fogalmuk sem volt az egészről. ”

Egyrészt ugye más véleményét én nem nevezném hülyeségnek, ha eltér az enyémtől.
Másrészt: a gondolatmenetedben van egy apró bökkenő. Nevezetesen, hogy az elején a készítőknek sem volt fogalma az egészről, ők sem tudták mi lesz, így nekik,és nekünk, nézőknek együtt volt időnk kóstolgatni a folyamatos változást. Tehát nem úgy volt, hogy az 1. évad után megnéztem a 6-at, és elszörnyedtem, hogy ez mi? Mert én nem ezt vártam…
Harmadrészt: egyetlen sorozat sem nyújt egyenletes minőséget. Egy sem.

winnie - 2014. 12. 20. 04:33

ezt én sem értem, ez megint annak a példája, amikor valaki megmondja, hogy mások valójában hogy éreznek, miközben fogalma sincs. de ha wisp azt feltételezi, hogy más rosszul látja és mégsem változik semmi (talán épp ez a baj?), akkor nem merül fel benne, hogy ő is rosszul láthatja és tényleg annak van igaza, aki szerint változik?

(a megoldás persze az, hogy ezt mindenki meg tudja ítélni magának, hogy az, ami érdekli őt, mennyire változik.)

winnie - 2014. 12. 20. 04:33

“Harmadrészt: egyetlen sorozat sem nyújt egyenletes minőséget. Egy sem.”

ezzel vitatkoznék, hiszen hét darab egyenletes minőséget nyújt.

nem mintha jelentene bármit is a fenti kitétel, hiszen van olyan is, ami részről részre egyre jobb.

zagloba - 2014. 12. 20. 12:42

winnie: Egyetértek, én itt inkább a több évados, sok epizódos sorozatokra gondoltam. Ott elkerülhetetlen az, hogy egyre jobb, vagy rosszabb legyen, illetve legyen benne hullámvasút.

humorpalanta - 2014. 12. 26. 17:43

Hát, hogy is fogalmazzak? Nem ezt vártam. Megint a semmiből előhúznak egy inváziót, pont mikor egy másik lezárult… Most komolyan? Ennyi? Csak és kizárólag invázióban lehet gondolkodni? És megint a Földön. De legalább nem Londonban. A facehuggeres téma nem volt rossz, de ezt az inváziósdit be kellene már fejezni. Borzasztó. All of time and space, erre a 21. századi Londont meg akarja szállni és semmisíteni valami. Világvége, jaj… Uncsi… Ezt csináljátok már mióta…
Mi lenne, ha egy fél évadot mondjuk egy űrháborúban töltenénk, vagy valami? Ki kellene már szakadni ebből, rettentő unalmas. Ráadásul most Clara marad… Juhé… Nem volt ám rettentő idegesítő a karaktere… Elméletileg egy új korszakot kezdtünk Capaldival, de semmi nem változott. Semmi. Jobban forognak a fogaskerekei a Doctornak, de ennyi. Az írók helyett valami pekingi kislány írja a pincében a forgatókönyveket szerintem, mert ez a nyálasodás, s ötlettelenség más magyarázatot nem rejthet.

humorpalanta - 2014. 12. 26. 22:07

Hol a hozzászólásom?

korum - 2014. 12. 27. 10:43

Azért valamennyire ez az invázió már a karácsony része… nem lehet csak úgy lecserélni :)

zuioptre - 2014. 12. 30. 15:28

Szerintem nagyon jó rész volt! Amikor megláttam a filmplakátot, kicsit megijedtem, de szerencsére alaptalanul.
Aki unja a sorozatot, nem értem, miért szenvedi mégis végig?

emese - 2015. 01. 02. 21:07

@zuioptre: mert reménykedik, tudod, az hal meg utoljára.

Nade többet biztos nem szenvedek végig. Bár egyvalamire jó volt: rájöttem, hogy nekem már nem elég ha Clara megy, cseréljék az egész bagázst, mint 2010-ben. Addig én erre nem leszek hajlandó megint ránézni.

Az “eredetiségért” meg egy jó kis plágium-per járna Moffatéknak.

teammy - 2015. 01. 20. 16:08

Nekem az 5. évad mellett eddig ez tetszett a legjobban, ebből tudtam naponta a legtöbb részt megnézni :) A 11. doktor volt a kedvencem, igazából miatta kezdtem el nézni a sorozatot, rettentően jól játszott, még ha “idióta” is volt, engem nem zavart. Pont ezért lepődtem meg azon, hogy milyen gyorsan megszerettem ezt az új doktort, szerintem telitalálat!
Egyébként a ‘kill the moon’ kimondottan tetszett, nem tudom, mi a baj vele.

Selfor - 2015. 05. 18. 13:12

Az írás elég nagy részével egyet értek. Az, hogy Matt Smith lelépett elég mély csorba esett a Doctor szállon. Viszont, ha végig gondoljuk ( legalább is én azt tapasztaltam,hogy) Tennenek és Smithnek is az első évada elég döcögősen indult és elég mély pontokat látott: gondolok itt Tennent: New earth, the idiot’s lantern, love And monster
Matt esetében: Victory Of Daleks ( a rész jó volt meg a mondani való is, de ez az újabb Dalek száll fárasztó. The vampeires Of Venecie, Amy chocie: a száll jó volt de maga a kèpi dolgok nem igazán voltak o

Selfor - 2015. 05. 18. 13:17

Optimalizálva. A the lodger csak a karakterek miatt volt jó.

Mindent össze vetve láttunk már kritikus részeket és kritikus kezdéseket és bár Matt Smithet nem véletlenül jelölték a Brit Emmyre és nem hiszem, hogy valaha volt/lesz ennyire minden téren jó Doctor, de ennek ellenére Capaldi is megérdemel egy lehetőséget.

De az biztos, hogy Matt Smith az én doctorom és tudnám díjazni, ha vissza jönne, de 11 már elmúlt és hiába szakad szívem ès ér vèget számomra a Doctor who sorozat és kezdődik egy új, Capaldival Matt elment hiányozni fog olyan játékot adott elő amilyet nem gyakran látni a tvben és a búcsúja is nagyon megható lett.

Someone - 2015. 06. 27. 18:29

Először is: a hetedik évadban én nagyon bírtam Clara-t, szerintem azért is volt jó évad, mert lezárta a Pond szálat, volt egy kis átmenet, és jött Clara, aki szerintem teljesen korrekt companion. Vele kapcsolatban: a karakter fejlődése jó volt a nyolcadik szezonban, de a végére teljesen bosszantott (amikor zsarolja a Doktort, eldobja a kulcsokat, veszekszik vele), nem tetszett a viselkedése.
Peter Capaldi szerintem nagyon jól hozta a figurát: szezon eleji belépője poénos volt, és a szezon végére már egy kifejlődött jellemet láthatunk.
Ami a részeket illeti, valóban elkélne a frissítés, a nyolcadik szezon részeit így értékelném:
-zseniális sajna nem volt
-jó részek: Deep Breath, Into the Dalek, Mummy on the Orient Express, Flatline, Death In Heaven (a hangulata miatt)
-megfelel: az összes többi, ami nem:
-rossz: Kill the Moon, In The Forest of the Night, Dark Water.

Mirjam - 2015. 11. 13. 18:37

I do my most intense liisnnteg while I’m writing or coding, so the wire doesn’t bother me. Speakers are more natural, but they need to be real good speakers, turned up a wee bit. Though I suspect my neighbors would have objected to my 400W Marantz turned up to 11.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz