login |

Ascension: vége a “minisorozatnak”

2014. 12. 19. 22:05 - Írta: human

41 hozzászólás | kategória: kritika,

Minisorozat my a**? Előre szólok mindenkinek, hogy bár tényleg sci-fi az Ascension, de sokkal másabb, mint azt előre sejtettük, na és vége sincs. Vagyis van, csak az nem lezárás vagy befejezés, maximum felvezetés néhány cliffhangerrel. Hogy lesz-e folytatás, berendelik-e a 2. évadot, nem tudni. A nézettség nem túl jó, de nem is szörnyű, bármi előfordulhat.

A pilotról itt írtam, akadtak benne meglepetések, de aki épphogy bele akar nézni, az inkább tegye meg gyorsan mindenfajta komolyabb olvasgatás nélkül. Aki már látta, azzal eldumálunk a sorozatról egy kicsit., mert igencsak van miről.

Spoilerek és kommentek a folytatásban.

Szívesen írtam volna a meglepetések felfedése nélkül is a sorozatról, de egyszerűen nem lehet. Bár külföldi pilotkritikák mind utaltak rá ködösen, de már az is vesz az élményből. Ha tudod előre, hogy hatalmas csattanó jön, akkor próbálod kitalálni, és szerintem sikerülni is fog.

winnie konkrétan belenézés nélkül elsőre belelőtt a közepébe, amikor Twitteren mégis fecsegtem, miközben a kislány felébredt az űrvihar közben, de a készítők nyilván nem hagyták annyiban. Na ezért lett olyan a pilotról szóló írásunk, amilyen.

Végül jött még egy hatalmas csavar.

Szóval hőseink valójában a Földön vannak, elzárva egy űrhajóba, amit kintről figyel a kormány. Képesek emberek 100 évig összezárva élni? Illetve hogy viselkednek majd az emberek az első nagyszabású űrutazás során? Konkrétan az első generáció utániakra kíváncsiak elvileg – legalábbis eleinte erre céloznak.

És akkor jött a második meglepetés, miszerint valami Csillaggyereket akarnak csinálni, olyat aki több lépcsőt is átugrott az evolúciós folyamatban. Ez érdekes lehetne, de engem nagyjából el is vesztettek a “mini” végére.

Egyszerűen jobban érdekelt volna, ha veszély valós, ha szelik az űrt és közben adódnak gondok a hajón. Esetleg tényleg ők az emberi faj utolsó… Ööö, várjunk csak, azt már megcsinálták egyszer. Természetesen ezt lett volna nehezebb tényleg jóra írni, ehelyett viszont a készítők inkább kinyitották a klisékönyvet.

Kintről figyelik mi folyik a hajóban, elvileg beavatkozás nélkül? Nyilván. Persze, hogy rengetegszer nyúlnak bele a kintiek a dolgokba, sőt, még beépített emberük is van. Ezt megfejelték egy idegesítő, látomásos kislánnyal, és meg is volt a kegyelemdöfés.


Mindeközben a hajón pedig különböző hatalmi játszmák is folynak. Osztálykülönbségek, politika, szex, igazi szappanoperás környezetet kapunk, amin a nem is tudom mivel jellemezzem, talán leginkább merev színészet sem segít sokat.

Ha akarom belelátom a színészek kezelésébe, hogy kicsit régimódi sci-fit akartak csinálni a hajón belül. Mármint ez volt a tervük. Van aki késve adja a reakciós képkockáját, néha csak állnak egymás mellett és nem tudnak mit kezdeni egymással, monotonan előadják a szövegüket és kész. És még sorolhatnám.

Szóval sejtem a tervüket, mivel az űrhajón kívüli részek máshogy voltak megcsinálva, de így a hajó belsejében történő dolgok még inkább szappanoperára hasonlítottak. Ezen nem segített, hogy a Cougar Town-ban évekig buta karaktert játszó Brian Van Holt itt kapitányként sajnos ugyanazt a figurát hozta, holott hatalmi, komoly pozícióban volt.

A gyerekszínészekről pedig oldalakat lehetne írni. Mind borzasztó, de komolyan. A Star Child a legjobban.

Dicséretes a Syfy próbálkozása, hiszen minden hibája ellenére legalább sci-fit csináltak. Persze egyeseket lehet, hogy megvezettek a mini-, vagy limitált sorozatként történő reklámozással, hiszen lezárás minimális szinten sincs, mindössze megalapozták az esetleges teljes sorozatot. Engem azonban ezzel nem győztek meg, az esetleges folytatásnál már nem leszek ott, hiába képes a Star Child embereket teleportálni.

41 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2014. 12. 19. 22:28

nekem bejött. nem volt nagy dolog, de cseppet sem bántam meg. sőt. a finálé igazán epic volt, legalábbis az utolsó 10 perc, krueger kivégzése nem kicsit sokkoló volt – már elképzeltem, hogy ő lesz a főhős (ő is volt), erre…

viszont, nekem abszolút, de tényleg, abszolút nem volt szappanoperás, amit láttunk. amikor nekiültem, a pilotkritikából azt hittem, hogy tinirománc meg miegymás lesz, így is kezdődött a rész, de utána semmi. ez-az volt, de nem hangsúlyos, számomra abszolút tolerálható szinten történt.

a kislánnyal szerintem gond nem volt akkora (a többieket pláne nem vettem észre, de róluk nem nyilatkozom, annyira nem voltak jelentősek), viszont ez az idegesítő szájtátása nagyon zavart engem is. de ez szerintem nem rajta múlott, azt mondták, hogy csinálja ezt.

egyedül az lehet a negatívum, hogy a 3. dupla középső harmadában egyrészt eléggé begyorsították a dolgokat, kipipálták a jeleneteket, nem volt semmi felvezetés vagy lecsengetés, plusz elég bénán szabdalták szét az egymással párhuzamosan zajló eseményeket.

de jól esett elgondolkodni azon, hogy ez milyen lehet meg minden.

összességében a star child szál (meg lorelai, a kísértet), ami végülis a sorozat lényege, abszolút hidegen hagy, az effélét sosem szerettem, de a céges dolgok (bellows, de mocsok:), a kikerülz stokes szála (előbb ismerkedés a világgal, majd nyomozás? vagy csak menekülés?), meg még a politikai szervezkedés is okés volt.

kiskiraly - 2014. 12. 19. 22:44

Igéretes próbálkozás, de a végére valami félre ment. Amúgy a kritikával egyetértek.

kiskiraly - 2014. 12. 19. 22:45

Első mondat természetesen a sorozatról szólt :)

human - 2014. 12. 19. 22:45

winnie: nálam az olyan jelenetek rontották el, mint a véletlenül épp beszélget valakivel amikor a másik tini begyalogol és erre az elmegy a bálból meg hasonlóak.

Annatar - 2014. 12. 20. 00:05

Most néztem végig, nekem tetszett. És volt benne magyar jelenlét, küldtem emailt :)

human - 2014. 12. 20. 01:25

már beidőzítettük, többen jelezték

S84 - 2014. 12. 20. 11:31

Nekem is tetszett bár Tricia Helfer-en meg a Nora-t játszó színésznőn kívül más kedvencem nincs.
James karaktere kb. annyit ugrott 3 rész alatt mint más sorozatokban 3 évad alatt szokott :D
Az XO-t alakító színész akinek a nevét se tudom meg az évtized egyik legrosszabb castingja, ráadásul “főbb” szerepre.

Isteee - 2014. 12. 20. 11:57

Winnie-vel értek most egyet :D
Nekem is bejött, a vége pedig baromi jó volt. :)

montanosz - 2014. 12. 20. 15:27

Hát én az első rész felééig bírtam, de majd lehet egyszer ledarálom unalmas perceimben.

Khaal - 2014. 12. 21. 09:33

Szerintem a legnagyobb baj az volt, hogy amit megkaptunk 6 részben azt simán el lehetett volna mondani a karaktereket rendesen kikerekítve (akár flashback-ekkel, bár tudom nem mindenki híve az ilyennek) és a sztoriszálakat rendesen megalapozva 13 részben. Vagy erősen megvágva, kicsit kevesebb karakterrel, pár szálat ejtve jó lett volna egy másfél órás pilotnak.

Így most kissé úgy érződött mintha egy listából dolgoztak volna, amin aztán sorra kipipálták a dolgokat, aztán végül a felére nem jutott elég idő és el lett kapkodva, össze lett csapva. Ilyenekre gondolok hogy: sz*rkeverő politikus aki keveri a sz*rt PIPA, szerelmi háromszög tinikkel PIPA, társadalmi ellentétekből származó feszültség PIPA, szerelmi háromszög felnőttekkel PIPA, sz*rkeverő számító nő aki a háttérből keveri a sz*rt PIPA, a háttérben megbúvó beépített ember akinek aztán fontos szerepe lesz PIPA, kedvelhető karakter akit aztán egy sokkolónak szánt jelenettel elintézünk PIPA….és így tovább.

Na nem mintha más sorozatoknál nem így menne, csak itt marhára kilógott a lóláb szerintem. Ezt a limitált sorozat témát én nagyon nem értem, tényleg egyáltalán nem volt lezárva a történet, nem érződött kerek egésznek.

Ha esetleg folytatnák akkor meg tényleg remélem, hogy a projekt hátterével, történetével is foglalkoznak majd, pl. a 70 of 63 történetét is kibonthatnák egy kicsit, engem sokkal jobban lekötne mint ez az érdektelen csodagyerekes szál.

m76 - 2014. 12. 21. 17:25

Első gondolatom ami a kritika olvasása közben eszembe jutott, hogy mintha az író befogott füllel nézte volna az Ascension-t.

Azért mert nincsenek űrben a veszély még nagyon is valósi, ezt többször az ember szájába is rágják, de úgy tűnik van akinek még ez is kevés.

Az első dupla rész vége bevallom csalódást keltett bennem, mert valódi űr scifi-t vártam, így valamivel kisebb lelkesedéssel ültem le a 2. adag elé, de a 3. végére meggyőztek, hogy ez bizony így is működik.

De még milyen jól működik. Felüdülés volt végre egy jó scifit látni a tv-ből. Mert Ascension ki merem jelenteni egy jó scifi, a sok fanyalgó ne riasszon el.

Lehet itt pipálgatni, hogy milyen dolgok voltak benne, amik klisék, de ezek egy jó sorozat építőelemei akkor mégis mi baj vele? Azért mert volt már más sorozatban is ügyeskedő politiku soha többé senki nem veheti elő ezt a kártyát? Elég hamar kifogynánk az ötletekből. Olyan hogy eredeti ötlet nincs, max olyan amit te még nem láttál, vagy nem merült fel benned. Azt érzed eredetinek, aztán tapsikolsz, miközben lehet másnak ugyanaz az ötlet nem eredeti mert benne már rég felmerült, vagy éppen látta valahol. Egy szó mint száz az eredetiség öngmagában még nem erény.

Ami a színészek ostorozását illeti, szerintem túlzó. Egyik se volt annyira szar kategória, tény, hogy a kapitány nincs a helyzet magaslatán, meg a hős szerelmes tini aki 2 perc alatt lesz földönfutóból befutott tisztnövendék. De a többiek szerintem vállalható alakítást nyújtanak.

Az utolsó jelenet pedig engem igenis érdekllődéssel tölt el, hogy vajon mi lesz ebből. Lehet ezt sokan szentségtörésnek fogják tekinteni, de nekem Lost-ot juttatta eszembe, mert azóta nem volt scifi ami ennyire felkeltette volna az érdeklődésem.

Ami a kezdést illeti szerintem Ascension még jobban is kezd mint Lost.

Ha pontozni akarom a kezdés egy 6-os fölé. A vége pedig sima 8-as csont nélkül.

Várom a folytatást epekedve, de ha mégsem lesz, akkor is megérte ezt a pár órát bőven.

a_n_d_r_e_w - 2014. 12. 21. 18:15

Most tartok part 3-nal, szoval a veget meg nem tudom, de eszmeletlenul szenvedek :D Az elso este elment, bar a vege hatalmas csalodas, atverve erzem magam, de ott meg nem irtam le a dolgot teljesen. A masodiknal mar a perceket szamoltam mennyi van hatra. A mindent lato kiscsajt meg lehet pozitiv szereplonek talaltak ki, de regen kivantam mar ennyire gyerekszereplo halalat, valami eszmeletlen idegesito karakter, a szinesz is irrital raadasul az egesz medium dolog szornyen kilog a temabol, nalam ez lesz a dealbreaker. Remelem nem rendelnek be sorozatot belole. Ilyenkor jon a kerdes, miert zavar engem, legfeljebb nem nezem: Azert, mert ha ilyen gagyit forgatnak, akkor egyreszt azt hiszik ez jo irany, masreszt a penzt is kolthetnek inkabb uj probalkozasokra.

m76 - 2014. 12. 21. 18:34

PS: jobb oldalon a kibeszélő linket nem kéne erre a posztra átirányítani?

a_n_d_r_e_w - 2014. 12. 21. 20:07

Nah most ertem a vegere, velemenyem a harmadik etappal se valtozott, sot meg lesujtobb. Kritikat is csak most olvastam el ezert, abszolut egeytertek minden pontjaval. Orulok, hogy a starchild nem csak engem idegesit halalra es nem csak szerintem olte meg az egesz sztorit.

BTW a vege azert hemzsegett az ordito logikai baromsagoktol, csak 2-t emlitenek:
– Orvostanhallgato tanonc a nagy katasztrofa kozepen mikor boldog-boldogtalan a korhazban surgolodik (meg az is aki nem is egeszsegugyis), vidaman terelget egy disznot a folyoson. Eszebe se jut, hol lenne ra igazan szukseg.
– Zuhogo viz az mindenutt jot tesz az elektronikanak, foleg egy otven eves urhajon, ahol latszolag semmi nincs szigetelve. Mindegy, a zuhogo eso nagyon dramaian nezett ki…

Khaal - 2014. 12. 22. 14:14

m76:
Nem a klisés húzások meglétével volt a problémám (sőt, szerintem az eredetiség hiányát se lehet felróni a sorozatnak), hanem a kivitelezéssel. Jó pár szál erőltetettnek vagy összecsapottnak érződött, mintha csak azért kerültek volna bele mert szerepeltek egy kötelező elemeket tartalmazó listán, csak éppen a kidolgozásra már nem jutott idő vagy energia.

m76 - 2014. 12. 22. 20:15

Sajnos a fókuszcsoportozás meglátszik rajta. A tini szerelmi szál totál fölösleges volt, egy 20 részes évadban lehett volna érdemben pazarolni rá időt. De amíg a corporate fejesek nem értik meg, hogy attól mert van egy két perces nyalizás még nem fogják tinilányok nézni a sorozatot addig hiába háborgunk.

Broáf - 2014. 12. 23. 18:28

Alapötlet jó, még a forgatókönyv is, de a színészek és a vágás nem tett jót a sorinak. Ha a 2. “évadra” változtatnak ezeken, akkor rendben lesz (bár a csillaggyermeket a legközelebbi csillagba lőném ki, abszolút megérdemelné a castingos a tarkón lövést).
Nem bántam meg, h leültem elé, a folytatást is megnézem, ha lesz, ha nem, akkor sem leszek szomorú.
6/10

Tímea - 2014. 12. 25. 08:16

Több helyről is vérzik a sztori. Ugyan “nem értek a lovakhoz”- szokták mondani,ettől függetlenül azért nem volt egy jól felépített koncepció.

Elviekben nem rendelkeztek tv-vel,internettel,így nem értem hogyan tudtak haladni a korral,és jelentek meg szuperebbnél – szuperebb rucikban egy – egy összejövetelen. És itt rögtön felvetődik a kérdés,hogyan is készülnek ezek a ruhák? Egyáltalán miből?

Hőseink egy űrhajón utaznak immáron ötven éve,legalábbis tudatuk szerint,a valóságban csak egy helyben állnak.
Azt látjuk ,hogy sertést nevelnek,tyúkokat,de miből etetik őket? Hol termesztenek zöldséget,gyümölcsöt? Egyáltalán fény nélkül?
De ha még erre is találnának magyarázatot a készítők,ugyan mégis honnan vesznek annyi vizet,ami elegendő annyi éven át ennyi embernek?
Aztán….az üzemanyag? Mégis miből nyerik?
Összességében ha ettől eltekintünk,akkor egy izgalmas kis drámát kapunk ármánykodással,szerelmi és hatalmi vonalak kibontakozásával. Nekem tetszett,én maradok,ha folytatják…

winnie - 2014. 12. 25. 08:57

a tevenek es az interrnetnek mi koze a ruhakhoz? es tudtommal szazadokkal ezelott, de meg a hatvanas evekben is sokkal szuperebb ruhak voltak, mint manapsag.

a tobbi kerdest plane nem ertem. nyilvan nem tertek ki mindenre, de eleg sok dolgot elmagyaraztak. es ezek zome nem sorozatspecifikus, hanem barmilyen urhajos sorozatra vonatkozhat. nvenyeket lehet termeszteni, allatokat es magukat tudjak etetni.

Fromdtod - 2014. 12. 25. 12:36

Engem sci részből egyedül a gravitáció magyarázata hiányzik. Ha valaki emlékszik magyarázatra a műből, szóljon.

a_n_d_r_e_w - 2014. 12. 27. 23:28

winnie: Azt magyarazzak a sorozatban, hogy a sok osszezart tudosnak hala van MRI meg csomo egyeb talalmany a kulvilagnak. Na itt bukik az egesz, eroforrasok nelkul nem lehet ilyeneket csinalni, max elmeletben (de lattuk volt sajat fura MR-juk, szoval valahogy megcsinaltak). Az egesz urhajo akkora mint az empire states building, egyszeruen nem fer el benn jol felszerelt gyar es laborok. Meg a kiegett egoket se tudnak maguknak legyartani.
A masik meg a vetitett galaxis, mikor kineznek a fedelzetrol a tobbszazszoros nagyitasu teleszkopjaikkal, senkinek se tunt fel 50 ev alatt, hogy apro egok vannak csillagok helyett?
Stb, okosnak kara latszani, de borzasztoan gagyi.

@Fromdtod: en sem emlekszem magyarazatra, de ha folyamatosan 1G kozeli sebesseggel gyorsul az urhajo a cel fele, akkor megmagyarazhato a gravitacio. Bar ilyen tavon ilyen gyorsulast ilyen tomeggel lereni brutalis mennyisegu uzemanyaggal lehetne csak, az meg ugye nincs. Sot, mivel feltavon jarnak, mostmar ugyanennyivel kellene lassulniuk (azaz megfordulna a gravitacio) ha nem akarnak gyorsvonatkent elszaguldani a celjuk mellett.

Tímea - 2014. 12. 28. 23:03

Winnie
Igazad van,valóban a hatvanas években csini ruhák voltak,de azt hordták is,és mosták- ergo a minőségnek romlani kellett volna.
Gondoljunk bele. Az a farmer,amit most hordasz,50 év múlva hogy fog kinézni? Az unokádra vagy jó lesz,vagy nem,de az anyag kopni fog,és nyúlni.
Hacsak nem építettek fel hirtelen felindulásból egy szövőgyárat is ott az űrhajón :)
Nézegettem a csajokat a medencében,hát nekem két év után nem néz ki ilyen jól a fürdőrucim ,mint nekik ötven év elteltével :)
Elviekben beszállt száz ember kb (vagy mennyi?) és vittek egy bizonyos mennyiségű ruhát magukkal,élelmet,vizet,üzemanyagot.
Van,amit ők maguk is elő tudnak állítani,mint pl élelem.
Legyen az növény,zöldség termesztése,állatok nevelése.
A vízzel viszont mi van? Azt hol tárolják? Hol állítják elő ivóvíz tisztaságúra? Egyáltalán hogyan?
Hogyan fejlődött a technika is pl?
Mert bizony láttuk ,hogy ők egész jól megoldották a fogamzásgátlás kérdését :)
Nálunk még 2015-ben sincs ilyen egyik országban sem,pedig itt nemzetközileg is összedugják a fejüket a tudósok.
Összességében rengeteg kérdés felmerül az alapsztoriban,ha kukacos akarok lenni :) de nem leszek. Mert csíptem ám :) nekem tetszett.
Nem voltak amatőrök a színészek,mint ahogy azt fentebb említették. Szerintem teljesen jól előadták,és tök szimpi volt a ravaszkodásuk is.
Kissé néha Twin Peaks érzés fogott el :D
Szóval,tényleg várom ám a folytatást,mert nagyon ütős zárást kaptunk.

a_n_d_r_e_w - 2014. 12. 29. 14:16

Kis adalek az gravitacios kerdeshez :)
Szoval ha 50 eve 1G-vel gyorsulnak, akkor ha jol szamolom a jelenlegi sebesseguk 15 468 408 000 m/s, a fenysebesseg 299 792 458 m/s, azaz jelenleg 51.6x fenysebesseggel haladnanak. De ez a sok tudos kozul biztos senkinek sem tunt fel az urhajon :D

Nah befejeztem :D

djangyu - 2014. 12. 31. 18:44

nekem először igénytelenségnek tűnt, hogy nem forog a hajó, mégis van gravitáció :D

aztán most hogy elolvastam, lám… :D

Félóra után szenvedek, nekem olyan mint egy reality só :D

Hiroshima32 - 2015. 01. 01. 23:31

Oh, látom, ez is az Under the Dome sorsára jutna itt a blogon, ha a CBS rendeli be 13 vagy 22 részre, nem a Syfy. Amúgy a Syfy újabb vonalát még ez is hozza, inkonzisztenciák ide vagy oda.

m76 - 2015. 01. 06. 11:38

Megmagyarázták a ruha kérdést a sorozatban. Hogy minden levetett elhasznált göncöt újrahasznosítanak. Persze a konkrét eljárást nem mondták el, de ezt ne is várjuk már el egy szórakoztató műsortól.

Szerintem Ascension még azok közé a sorozatok közé tartozik amik meglepően kevés helyen akarják hülyére venni a nézőt. Persze van pár dolog ami tudományos szempontból nehezen emészthető meg, de ez még mindig 100x jobb annál mint amikor totál hülyének veszik a nézőt részenként 3-4x, az istenség sorozat TWD-ben.

Szajko - 2015. 01. 11. 14:55

Nagyon kellemes meglepetés, nálam a tavalyi év legjobb sci-fi-je. Minden tekintetben veri például a The 100 színvonalát. Nekem pont a bázison zajló intrikák voltak kevésbé hitelesek, a hajón belül zajló folyamatok pedig az izgalmasabbak.

NLZ - 2015. 01. 23. 19:52

Végre megnéztem én is. Nem estem hanyatt, de viccces volt a Star Child állkapcsát nézni, ahogy abszurd módon kifordul a fejéből. :D

Bagosz - 2015. 02. 13. 23:15

Abszolút bejött,remélem folytatják.Volt benne három hatalmas wtf: 1.nem az űrben vannak,2.szőke hölgy fejbelövés 3. Gault odaért a bolygóra
Várom a folytatást!
A logikátlanságokat meg hagyjuk.Ezen szinte minden film,kitalált történet megbukhatna.

Thomas - 2015. 02. 15. 22:25

Én is megnéztem végre:) Hát mit mondjak, látva most a 12 Monkeys meg a Helix nézettségét, nagyon remélem, hogy inkább ez kap esélyt legalább még egy rendes, 13 részes évadra, mert baromi jó volt!!:)

És mindezt úgy mondom, hogy a hosszú, unalmas pilot felénél majdnem kilőttem, mekkora nagy hiba lett volna:) Mondom, mi a fene, csináltak egy nyomozós sorozatot az űrben, hát ezt biztos nem fogom nézni… Aztán pont ott kezdett beindulni egy kicsit, így a pilot végéig kitartottam, de még akkor is befejeztem volna, ha nem jön a cliffhanger:)

Engem pont az vett rá a folytatásra, ami többeket eltántorított, hogy kiderült, hogy a földön vannak:) Mert abból sejtettem, hogy a folytatásban már nem a nyomozás lesz a középpontban, de csak reméltem, hogy valami érdekeset hoznak ki belőle.

A 2. részt már egyértelműen jobb volt (főleg az első fele), az űrhajón kívüli jelenetek hozzá tudtak tenni az egészhez, tetszett, hogy látjuk az egésznek a hátterét. Akkor még úgy voltam vele, hogy megnézem a harmadikat is, aztán elfelejtem, de az még jobban sikerült. Azt már az első perctől az utolsóig élveztem, pörgős volt, izgalmas, csak egy idő után már sejtettem, hogy ez az egész csak egy felvezetés lesz, és így is történt:)

Én nagyon nem akadtam fent semmilyen logikátlanságon, még a gyerekszereplő sem idegesített, mert ahogy elkezdett volna idegesítővé válni, úgy lett a sztori egyre érdekesebb:) Szóval az 1×01-re adnék egy 5/10-et, azzal együtt, hogy a vége felhúzta, az 1×02 már megért egy 6,5/10-et, amit meg a második fele húzott le kicsit, a finálé pedig már 8/10 volt nálam. Jöhet a folytatás!:)

winnie - 2015. 02. 15. 22:28

ehh, meg kene irnom a kritikamat, kene par pozitiv hang is rola.

Thomas - 2015. 02. 15. 22:42

Írd meg, megérdemli!!:)
Azt ki is felejtettem, hogy itt is írta valaki, hogy a pilot felénél abbahagyta, és a tesóm is pont ezt tette. Most írtam meg neki, hogy mindenképpen folytassa, mert ha átjut az első unalmas 40 percen, utána egyre jobb lesz:)

Amik meg kérdések is felmerültek, arra szinte mind adtak valamiféle választ szerintem, persze nem tudományos részletességgel, de egy ilyen sorozattól ez nem is elvárható:) Gondolok itt a ruhákra, az ételre vagy a vízre. Pl. bennem is felmerült az elején, hogy hogy lehet még normális állapotban lévő ruhájuk, de mondták, hogy az anyagot újrahasznosítják, és maguknak készítik, tehát nyilván van valami gépük, amivel szőni tudnak, engem ennél bővebben nem is érdekelt:)

Thomas - 2015. 02. 15. 22:57

Winnie: egyébként nem abból jöttél rá a csavarra, hogy valaki az egyik nézettséges poszthoz beírt valami olyasmit, hogy “nem is úrhajós sci-fi”:) Most kerestem ezt a hozzászólást, de nem találtam, így gondolom, kitörölted:) Így utólag nagyon poénos, hogy nem jöttem rá ebből, de nagyon bennem maradt, mert furcsálltam a dolgot. Szerencsére ez csak most jutott eszembe, nézés közben nem kombináltam ezen, így meglepődhettem a végén:)

Enzo - 2015. 02. 16. 19:05

Na, jó volt ez. Mondjuk inkább érződött egy hosszú pilotnak, mint egy minisorozatnak, de volt benn 2 és fél pofánrúgás erejű csavar (én bevallom, meglepődtem az 1.rész végén, a másik meg ugye az Eva×Krueger szál vége..)

Pozitívumok:
-Eyecandy nagy mennyiségben
-Krueger szála és karaktere (és színésze)
-2.részben amikor a kislány belenézett a kamerába és kiborította a tejet, az hátborzongatóan jóra sikerült :O meg úgy egyébként is, talán egy picit sok volt, de azért para lett Christa…
-Zombi Lorelei is félelmetes volt!
-Az űrhajó maga
-Lower-upper deck kasztrendszer
-Stokes, ahogy rácsodálkozik a “jövőre”
-A csavarok, főleg a 3.részes…”nem is mondtam, hogy hol dolgozott” :O
-A politikai játszmák
-A tény, hogy a genetikai összepárosítás miatt a megcsalás gyakorlatilag “alap”

Negatívumok:
-Kissé bonyolult családfa
-Összecsapott befejezés, pár szál kevésbé erőltetésével belefért volna vmi lezárás-szerű, mert így minden szálat csak elvágtak
-Cliffhanger (kivéve, ha lesz folytatás)
-“Starchild” szál, ez mi már hogy elektromos kisülést okoz meg elteleportálja Gaultot a Marsra :DD
-Medici is eltűnt, neki nem kéne a Marson lennie?
-Carrillo hogy a fenébe nem vette észre több órán át, hogy eltűnt a belépőkártyája?

Pontozás:
Part 1 – 7.5
Part 2 – 6.5
Part 3 – 7.5

b - 2015. 02. 19. 12:04

brutálisan jó, volt nagyon bejött! jöhet az ellenkritika! :)

nekem csak a szellemes rész nem tetszett, miért kell minden szellemet, ilyesztően ábrázolni? :)

ez a logikátlansá dolgot hagyjuk már egy scifisoorzatnál, nézzetek dokumentum filmeket meg ismeretterjesztő sorozatokat
(az energiát meg ha jól emlékszem pedig egy atomreaktor biztosította, az meg azért elketyeg egy darabig)

a 60s évek beli mililőt nagyon szépen hozták sztem, az űrhajó belső, a használati tárgyak stb

szép volt a 3 egymásra licitáló cliff is, lenne mire építkezni

@Enzo
Starchild: itt az a lényeg, h genetikailag fejlődött a lény, azaz szintet lépett az evolúcióban. ezért lát olyan dolgokat, amikről nem tudhatott, az elektromos kisülés pedig a teleportáció hozadéka (az elsőnél is az lett volna, csak akkor még nem jött össze)

@Medici: azon a képsoron az látszik, h elöszőr lebomlott, utána pedig eltűnt gault. tehát tipperem, meghalt. de lehet, h ő is teleportált, csak máshova.

Enzo - 2015. 02. 20. 00:07

Starchild: inkább arra utaltam, hogy hülyén hangzik, valahogy nem illett számomra ebbe a sorozatba :/
@Medici: igen, igazából sejtettem hogy így volt, csak lusta voltam visszanézni :D

Yamagato - 2015. 07. 26. 14:49

Én is csak ajánlani tudom, 3,5 óra az egész és egy abszolút pozitív élményként fog megmaradni bennem. Az nagy baki, hogy az űrhajón kívüli szálat már az első fejezetben elkezdték, egyből leesett, hogy a Földön vannak és a rész végi wtf pillanat nekem elmaradt. Ezt leszámítva (a kevés időnek hála semmi fölös drámázgatásra nem került sor)végig pörgős, izgalmas, fordulatos volt, Krueger halála, na az nagyon ütött. Pedig annyira elnéznék még egy Stokes-Krueger duót és kalandjaikat a “modern” világban :) Apropó, szerintem Stokes karaktere, mind az őt játszó színész remek volt, Tricia Helfer mellett a másik kiemelkedő pont. És bár alakításilag nem volt nagy szám, de Enzmann elég összetett személyiségnek lett megírva. Megszállott, istenkomplexusos genyó, de ha kell bármi áron megvédi a “családját”. A hajó hangulata remek volt, elég egyedi a koncepcióból fakadóan, ez a fake 60-as évekbeli amerikai álom világ baromi jó lett. És viszonylag jól bemutatták milyen is a valóság mögötte. A cliffhangernek meg nem Gault teleportálását vártam, hanem azt, hogy a kiscsaj a komplett hajót kiviszi az űrbe, az még nagyobbat ütött volna!

András - 2016. 01. 25. 19:17

Szerintem teljesen rendben volt!!! Harris-en kívül, mert az a színész gyenge.. de amúgy így hat részbe rendben volt!! Kifejezetten üdítően hatott és különlegessé tette a 60-as évek hangulata a hajón!! Én roppant csalódott voltam, mikor kiderült, hogy a Földön maradtak, de a vége kárpótolt!!!
Különösen, ha mondjuk az a zárszava Harris-nek például, hogy: “készek az indulásra”… Nyílván úgy tervezték, hogy lesz folytatás..! Kár, hogy nem lett!!! Merthogy gondolom ha eddig nem lett, akkor már nem is lesz… :((
A mai szegényes sci-fi felhozatalban pedig pláne szuper kis sorozat volt!!! Bárcsak egy csomó ilyen “gyenge” sci-fi sorozatunk volna… :((

winnie - 2016. 01. 25. 21:14

persze, hogy folytatasra terveztek, ez termszetes.

Andor - 2016. 03. 28. 18:49

Nekem nagyon be jött ez a kis sorozat. A végén azt éreztem, hogy ez jól esett.
Én valamiért a kinti világból Enzmann-nak drukkoltam, a szőke picsát meg rüheltem, hatalmasat röhögtem, amikor fejbe küldték, kicsit meglepő volt.

_Molly - 2016. 04. 17. 15:04

winnie – 2016. 01. 25. 21:14
“persze, hogy folytatasra terveztek, ez termszetes.”

Azt már lehet tudni, hogy nem lesz folytatás.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz