login |

The Americans: kezdett a 3. évad (+ némi visszatekintés)

2015. 02. 08. 22:21 - Írta: Neoprimitiv

67 hozzászólás | kategória: kritika,

Kicsit rendhagyó lesz ez az évadnyitó kritika, mert a 2. évad végén (Valóság nevű nagybátyám hathatós jelenléte miatt) elmaradt az összefoglaló. Így most megpróbálom az előző évad történéseit is feleleveníteni azoknak, akik már elfelejtették és kedvet csinálni vele azoknak, akik eddig kihagyták az FX hidegháborús, orosz kémes sorozatát. Mert még mindig riasztóan kevesen nézik.

A tavalyi évad három fő szálat vitt: az évadnyitóban látott családirtás felderítését, a Beeman-Nina viszonyt és ennek a kémkedési-kémelhárítási fordulatait végül a Jennings család belső gondjait, Paige-dzsel a középpontban.

A háromból kettő az évad végére összeért, a harmadik pedig (látszólag) lezárult, innen kezdjük a harmadik évadot. A tovább után spoilerek, Top Secret és minden, ami a kémeknél szokásos.

A “második generációs ügynök” fordulattal masszív bombát pakoltak a készítők az idei évad alá. Eddig csak Philip és Elizabeth között volt némi ellentét, a saját elkötelezettségüket illetően. (A “New Car” epizódban tanulságos volt a beszélgetésük arról, hogy a haza szolgálata mellett bűn-e, ha élvezik a körülményeket, a kocsit, a ruhákat?) Az viszont nem volt kétséges, hogy a gyerekeiket védeni akarják – csak éppen most saját maguktól kellene megvédeni őket.

Az az írókat dicséri, hogy mind Elizabeth, mind Philip álláspontja védhető, Paige és Claudia szinte elismételték egymás szavait. Bár az uszodai jelenetről azóta sem derült ki, hogy Elizabeth csak képzelte vagy megtörtént, kettejük  eltérő felfogása arról, hogy mi lenne jó a gyerekeknek, teljesen nyilvánvaló. Az évadnyitóban Margot Martindale helyét Frank Langella (Gabriel) vette át mentorként, kíváncsi leszek rá.

Amiben a The Americans nagyon eltér a hasonló jellegű sorozatoktól az az, hogy mindkét oldallal egyformán foglalkozik. Nem csak a kémekre vagy az üldözőikre koncentrál, többé-kevésbé arctalan ellenfélnek mutatva a másik oldalt. A második évadban Beeman és Nina kapcsolata a számomra szinte izgalmasabb volt, mint a főszereplőkre testált feladatok.

Nina Beeman miatt az évadnyitó szerint a legjobb úton van a kivégzőosztag, de legalább is egy szibériai láger felé, így csak remélni tudom, hogy az előző évad végi tervek (hogy még szánnak neki szerepet) nem változtak meg a szünetben. Nem lenne nagyon erőltetett, Beeman ha kémkedésre nem is volt rávehető, de a kompromittálásával elég nagy zavart okozhatnának az FBI soraiban. (Közben lement a második rész és nem, Nina nem tűnt el végleg.)

Az orosz rezidentúra működése, belső harcai már a második évadban is érdekesek voltak, Brezsnyev halálával pedig a nagy felfordulások kora kezdődött meg. Gyanítom, hogy szovjet politikai élet hatalmi harcai gyorsan le fognak csapódni ebben a körben is, sőt vélhetően Philip-ék munkájára is hatással lesznek.

Közben pedig zajlik az élet, az afganisztáni háború, egy pakisztáni hírszerző itt, két bevert orrú FBI-os ott, jönnek a napi feladatok amelyek a pókháló szövögetése közben az adrenalint biztosítják a sorozatban.

A színészeket korábban is dícsértem, mostanra a Keri Russell-lel szembeni fenntartásaim is elmúltak, egyszerűen élvezem nézni a gárda játékát. A főszereplők mellett a Ninát alakító Annet Mahendru-t emelném külön is ki és Holly Taylor-t, aki nagyon jó Paige-ként – ismét egy példa, hogy lehet jó gyerekszereplőt találni, ha akarnak.

Nem azért, mert muszáj, de voltak azért nekem nem annyira működő dolgok is. Az egyik a Martha sztori – ez nekem már sok a suspension of disbelief-ből, hogy Philip kettős élete ilyen flottul működik. Az is elég meredek volt, hogy miután Elizabeth fejét karosszéria lakatoláshoz használták most az évadnyitóban, egy kis púder elég volt ahhoz, hogy ezt egy profi FBI-os ne vegye észre. Egy sorozatban, amelyik általában inkább a valósághoz próbál közel maradni, ez nem volt szép.

De ezek a dolgok sem befolyásolják, hogy a The Americans igazi néznivaló sorozat. Nem száguld, nem egy dzsémszbond akcióorgia, viszont akinek bejönnek az erősen karakterizáló krimik, az továbbra nem fog benne csalódni.

67 hozzászólás Ne habozz!

simontheonly - 2015. 02. 08. 22:28

A rezidentúrán gondolom az új nővel fognak gondok lenni leginkább.
És az is érdekel, hogy Beeman most, hogy teljesen egyedül maradt, mit fog csinálni…

Memari - 2015. 02. 08. 23:27

Sztem az uszodás jelenet megtörtént, Elizabethtől telik ilyenre. :D
Claudia nekem szimpatikusabb volt, Gabrielből még nem nézem ki, h feladatokat ad, inkább lélek ápol.
Remélem Nina a politikai felfordulásban kiszabadul, és akár az anyaországból is támogathatná az amerikában állomásozó csapatot, ha már személyesen nem is.
A Martha sztori már ellaposodott, nem szomorkodnék, ha már nem szerepelne többet vagy elhitetnék vele, hogy özvegy lett.
Paige szolgálni szeretné a hazáját, de orosz hazát kellene, ami neki nem jelent semmit. Ő amerikai, még ha néhány politikai lépéssel nem is ért egyet. Jelenleg nem tudom, h hogy reagálna, ha felfednék előtte a nagy titkot és az új életcélt.

Szóval lesz még itt mit kifejteni. :)

Shannen - 2015. 02. 09. 00:30

“Mert még mindig riasztóan kevesen nézik.”
Ez nagyon igaz, és szomorú, mert szerintem sokaknak bejönne, ha tennének egy próbát vele, tényleg minőségi darabról van szó.

Nálam a 2.évad egy picit lemaradt az első után, de így is élveztem. Most még csak a 3×01-et láttam. Ez tetszett, de annyira nem nyűgözött le, de mivel ez csak a felvezetés volt, remélem nemsokára beindul a dolog.
A színészek továbbra is jók, a hangulat még mindig remek, de egyetértek, a Martha-szál egyre hihetetlenebb és feleslegesebb, sőt fogadni mernék rá, hogy ott nagyon gubancok lesznek még, amiken a fejemet fogom fogni, ha nem is ebben az évadban.

És az is jó lenne, hogy az olyan apróságokra is figyelnének, hogy ha valakit nagyon durván elvernek és fájnak a bordái és válla, akkor pár órával később a nagy ölelkezésnél, ne szorongassák úgy, hogy közben ezt meg sem érzi…

Amúgy a 3.évad kezdése 7/10, várom a folytatást.

Neoprimitiv - 2015. 02. 09. 08:01

Memari: nekem is úgy tűnt, hogy az uszodás jelenet megtörtént, ezt az álom ötletet egy Q&A során vetették fel és a készítők végül is nem tagadták – amolyan mindenki gondoljon amit akar módon. A lényegen nem változtat, Elizabeth valóban ilyen szülő.

Nina – hacsak nem szakadnak el teljesen a kor realitásaitól – legfeljebb a szojuzból dolgozhat, egy ilyen ügy után már az is csoda, hogy még él. A lefortovo-i börtön ábrázolása is kicsit fura volt nekem – államellenes bűncselekmények gyanúsítottjainál nem szokták a saját ruhájukat meghagyni, bármi lehet benne elrejtve. Ráadásul abban az időben a farmernadrág kemény valuta volt Moszkvában (még a magyar Trapper farmer is) kizárt, hogy a “lakótársának” meghagyták volna.

Paige érdekes kérdés, ma nagyon máshogy látjuk a Szovjetunió szerepét, mint akkor. Most otthonról egy óra alatt a szélsőjobbtól a szélsőbalig minden véleményt elolvashatsz egy kérdésről. Az afganisztáni háborúig a Szovjetunió nagyon hatékonyan közvetítette magáról azt a képet, hogy ő igazából békét szeretne, és csak kényszerűségből fegyverkezik és persze támogatja a szabadságukért küzdő népeket. Nyilván Paige-nek hatalmas megrázkódtatás lenne/lesz a felfedezés, de nagyon is lehetségesnek érzem, hogy elhiggye, ha a szovjeteknek is az a célja, mint neki (béke, egyenlőség, stb.), akkor Amerikát szolgálja azzal, ha segít az ottani “héják” támadásainak a kivédésében.

Mordekai - 2015. 02. 09. 09:22

Az uszodás jelenethez csak annyit, hogy emlékezzünk vissza az első évadra, Elizabeth otthoni kiképzésére… Ahhoz képest Paige-t bedobni a mélyvízbe, az kb. kellemes lubickolás.

Keri Russell egyébként igen kiváló színésznő, bennem fel sem merült ilyesmi, hogy ne lenne az, sőt. Nem tudom te melyik csatornát nézted, Neoprimitív. Inkább Noah Emmerich-nél (Beeman) van hiányérzetem.

A sorozat nálam már abszolút az elitbe tartozik, a korszakot nem a kedvencem, de a hangulat, meg a sok rejtőzködés miatt nagyon adja, főleg este nézve. A kémes felállás + a realitásra való törekvés az eleve jó páros. Jó, persze néha kilóg a lóláb (nem, nem Annelise, őt rendesen bepakolták, haha), pl. most amikor Gaad szédülten próbált ráfókuszálni Elizabeth-re az kicsit vicces volt. :)

Remélem kitart végig a sorozat kettőssége és nem süllyed majd nagy USA-zászló lobogtatásba.

Neoprimitiv - 2015. 02. 09. 09:34

Mordekai: ezt néztem eddig is, csak nekem Keri Russell nagyon sok korábbi szerepében éppen azért nem jött be, amiért itt nagyon jó: amikor a “helyes szomszédlányt” játszatták el vele, akkor nekem mindig hideg maradt. Ez a szerep viszont rá van szabva és tökéletes is benne.

Challen - 2015. 02. 09. 11:49

Tavaly tényleg mindenki azt várta, hogy Nina nem is éli túl a szezont, ehhez képest furcsa lenne, ha kiengednék, pláne ha visszatérne Amerikába is. Ez utóbbi szerintem nem fog megtörténni, és az előző részben felvetett történetvonal alapján most arra gondolok, otthon kap valami szerepkört, és talán abban segédkezik majd, hogy Elizabeth haza tudjon menni meglátogatni az anyját (ezt biztos nem csak úgy véletlen lógatták be).

Mordekai - 2015. 02. 09. 11:55

Neoprimitív: Igaz, a lányos/romantikus dolgairól én konkrétan lemaradtam, lehet hogy ezért hatott rám ilyen kellemesen a The Americans-ben. Ahogy olvasom volt egy időszak, amikor kifejezetten szexszimbólum státuszban volt, de nekem eddig csak egy ilyen “ismeretlen ismerős” arc volt a 90-es évekből. Lehet, hogy én jártam jól. Most a szépsége mellett a komolyság is árad belőle. A Majmok Bolygójában is korrekt volt.

gabgab - 2015. 02. 09. 13:49

ez a vizbelokos jelenet nem tudom miert meglepo sokaknak, mert idehaza is szokas volt igy “tanitani” a gyereket uszni
jo par embert ismerek aki hasonloan kezdte

Nimand - 2015. 02. 10. 09:39

Én tavaly ősszel fedeztem fel, és nagy kedvencem lett, mindenkinek csak ajánlani tudom, elképesztően izgalmas 2 évadot láttam.

A harmadikról:
– bár erről semmi háttérinfóm nincs, feltűnt, hogy az idei évad mintha visszavett volna a messze földön híres látványvilágából, a “jelmezekből” és a környezet megjelenítéséből. Továbbra is minden a helyén, de már nem érzem azt a kirívóan jól megjelenített, remekül elhitetett 80-as évek érzést valahogy. Nekem eddig egy vizuális élmény, időutazás volt ez a sorozat, most ez picit hiányzik. Lehet, hogy bennem a hiba.

– egyelőre a sztori nem izgat különösebben. Sosem volt bajom a lassú építkezéssel, de S3-nál tartunk, lassan “törvényszerű” egy gyengécske szezon, lehet, hogy pont ez lesz az

– a színészeket én már megszoktam, egyik sem zavaró, tudok értük drukkolni, bár jó lenne egy minőségi sorozat gyerekek és családi konfliktusok nélkül. Claudia érzelemmentes gólemje viszont sokkal jobbat tett a sorozatnak, mint az új, lágy hangú, kedveskedő öreg

Zoli - 2015. 02. 10. 15:45

Először is kezdem azzal, hogy imádom a kémkedős történeteket, szóval nekem nagyon bejön ez a sorozat, az már csak hab a tortán, hogy a ’80-as években játszódik.

Nagyon tetszik, ahogy minden részben fenntartják a feszültséget, szinte nincs is unalmas rész. A másik pedig, hogy nem nagyon tudok belekötni a sorozatba. :)

Az elején azt hiányoltam, hogy a Szovjetunióból nem látunk semmit, csak azt, hogy jönnek az utasítások, meg van egy szovjet nagykövetség. Aztán beláttam, hogy a sorozat szempontjából igazából lényegtelen lenne, csak elvenné a műsoridőt (aztán a 3. évadban, ha egyelőre csak pár jelenet erejéig, de megkaptam :D).

Jenningsék családi életére is pont annyi időt szánnak, amennyi kell. Néha a sorozatokban túlzásba viszik a családi drámákat, amik engem általában kevésbé tudnak érdekelni. Itt nem ez a helyzet, ebbe se tudok belekötni, mint ahogy a színészek alakításába sem. Hitelesek.

A történet tetszik, fordulatos, feszült, izgalmas, ill. mentes a gagyi, ótvar fordulatoktól (egy kivételével). A 2. évad végén nem igazán jött be a zárófordulat. Szerintem ezzel a Paige-es történettel veszélyes vizekre evezhet a sorozat. Remélem, hogy nem fordul át a sorozat egy családi drámává, és Paige előtt rejtve marad az igazság.

Neoprimitiv - 2015. 02. 13. 12:22

Megnéztem a részt és most mind a két lyukas fogam elkezdett fájni…

Challen - 2015. 02. 15. 15:37

A Rezidentúra az összes létező mentőakciót meg tudja valósítani pár perc alatt, de pont egy fogorvost nem tudtak keríteni néhány hét alatt sem?

Memari - 2015. 02. 15. 17:09

Igazán lehetne beépített orvosuk, vagy akit ilyen helyzetekben használhatnának. pl az 1. évadvégi golyót kiszedő orvos

rob - 2015. 02. 15. 18:03

“Egy sorozatban, amelyik általában inkább a valósághoz próbál közel maradni, ez nem volt szép.”

Első börtön jelenet, Nina ül a bádogon, csurgat.

Cipőkből hiányzik a fűző, de a nadrágjában ott a másfél méteres, a cipőfűzőnél többszörösen hosszabb és nagyobb szakítószilárdságú madzag:)

_Peter - 2015. 02. 22. 10:24

Szerintem egyszerűen le akarták forgatni ezt az otthoni foghúzás jelenetet. Elég komoly jelenet volt. Nem spórolnak az ilyen nézősokkolással, múltkor is ahogy tördelték a megfojtott csaj karját, lábát hogy beférjen a bőrőndbe…

simontheonly - 2015. 02. 22. 21:05

a legutóbbi rész jó volt, bár nem tudom, hogy mit akarnak a fiatal lánnyal…
És (a 90-es évek gyermeke vagyok :D ) ki az a ,,Yaz”? :)

Neoprimitiv - 2015. 02. 22. 21:28

simontheonly: jó kérdés, majdnem rávágtam, hogy ez:

https://www.youtube.com/watch?v=QjO0rQMbEo0

de aztán rájöttem, hogy ez 1988-as, most meg még csak 1982-ben járunk.

Memari - 2015. 02. 22. 21:55

Ez az, a teljes album: https://www.youtube.com/watch?v=6J5CIU9AiwA :D

Yazoo brit synthpop duó, de amcsiknál Yaz néven fut.
A zenét ismertem, de nem tudtam az előadót.

A fiatal lányt (Kimmy) sztem be kell építeniük, bár kérdéses, h miért; vagy ez lesz a szoktatás, h barátkozzanak a gondolattal, h akár Paige is lehetne.

Neoprimitiv - 2015. 02. 22. 22:06

Memari: miket nem tudsz?!! A Yazoo-t persze ismertem, de nem tudtam, hogy az usákoknál álnevet használtak :)

Memari - 2015. 02. 22. 22:25

gugli a barátom :) (és a heardontv is)

_Peter - 2015. 02. 24. 19:47

“A fiatal lányt (Kimmy) sztem be kell építeniük, bár kérdéses, h miért”

A csaj apja egy CIA fejes. Ő irányítja az afgán-CIA együttműködést a szovjetek ellen a háborúban.

Engem kivételesen most jobban érdekel Beeman szála, a disszidált kémnővel aki most lebukott a csokival.

Sigismundus - 2015. 02. 28. 21:17

3*04

Azért ez elég durva volt a vége, a beszívott Philip flashbackjei.. Biztos vagyok benne, szépen lassan ő fog megtörni, a kettős élet terhétől. Hosszabb távon, ha a sorozatvégen is gondolkodnak az írók, ez lehet az egyik fő szál.
Paige ügyesen megvezette szüleit a 3*03-ban a keresztelő ügyében. De nem hiszem hogy ettöl jó kém lenne.

zetorg - 2015. 02. 28. 23:31

A nagykövetséggel tekintve, hogy az állandó megfigyelés alatt áll, nem tarthatják a kapcsolatot. Mivel mély fedésben lévő ügynökök, csak a rezidenssel érintkeznek. Nekem nagy kedvenc a sorozat.

challen - 2015. 03. 05. 10:11

Nem láttam még olyan sorozatot, ami ennyire stabil színvonalat hozna, mint a The Americans – immár két és fél évadon át. Tényleg elképesztőnek tartom, amit csinálnak. De persze ennek a stabilitásnak előnyei és hátrányai is vannak.
Egyrészt nagy kedvenc, a téma is érdekel és tudom, hogy nem fogok csalódni a minőségben. Másrészt viszont épp emiatt nincs se kedvenc, se legkevésbé kedvelt részem – nem nagyon tudok csúcs- és mélypontokat kiemelni. Azt leszámítva, hogy a finálékban mindig próbálnak valami nagyot dobni, folytonos, egybefolyt az egész. Persze az ilyen szérializált sorozatokat szeretem igazán, de továbbra is tartom, hogy a sztori néha szinte kiált azért, hogy ezt izgalmasabbra is meg lehetett volna írni. Megvan ugyan a maga már-már védjegyévé vált ritmusa és hangulata, de például nem véletlen, hogy kihaltak a kibeszélőtopikok. Izgatottan nézem, de igazából nincs mit hozzáfűznöm.
Tetszik, hogy messzire visszanyúlnak, a legutóbbi részben például két elsőévados szereplő neve is felmerült, bár aki tévében nézi, azt ez aligha hozza lázba, mert már nem is emlékszik rájuk.
Félek a kaszától, a harmadik évadra egymillió alá zuhant a nézettség. És tartok attól, hogy ha ezt bármikor bejelentik, akkor a levegőben lesz hagyva az egész a megszámlálhatatlan átívelő szállal. Legfeljebb úgy tudnám elképzelni, ha most szólnak, hogy kap még egy évadot, és azzal van vége (de ne legyen!).

Memari - 2015. 03. 08. 22:28

Kb 3 rész óta egyre jobban éleződik, h Phillip előbb-utóbb, de bekattan és Elizabeth is egyre rosszabbul viseli P. alanyait.
Most nyugisabb részek vannak, kíváncsian várom mi és hogyan fog durvulni és h hogyan adagolják tovább Paignek az igazságot.

gd42 - 2015. 03. 13. 05:13

Hú, a 3×07 az eddigi legjobb rész, és összességében is az elmúlt egy év legjobb sorozatepizódja. Valahogy nagyon passzolt minden, feszültség, dráma, nem volt egy unlamas perc. Noah Emerich (Stan) első rendezése parádésan sikerült (mondjuk nyilván segített a remek forgatókönyv). Színészi játék szokásosan profi (nem is ismerek még egy most futó “kis” kábeles sorozatot, ahol ennyire jó színészek szerepelnének, remélem legalább Beeman ügynök kap majd valami díjat.)

Szerencsére a nézőszám is visszajött (1,2M) az elmúlt hetek mélyrepülése után. Eddig ez az évad 9,5/10 számomra, hihetetlen, hogy folyamatos felívésben van a sorozat az első rész óta.

Stanlee - 2015. 03. 13. 20:10

@Memari, simontheonly: Az a szam a Yazoo 1982-es Don’t go-ja, amikor Stan atkutatja a WC-t. A resz vegen is egy Yazoo szam van, az Only you.

@Peter: A Milky Way-es utalasod nem ertem, mivel nem talalt a WC-ben Stan semmit, a csokipapirt meg elrakhatta volna maganak, ha ugy gondolja, hogy valami uzenetet hagyott benne Zinaina a szovjeteknek. Ha meg forditva van, marmint a szovjetek akartak a nonek uzenni, akkor az lett volna alegegyszerubb, ha megtartja, es kielemzik, hogy mi van benne a csokin kivul :-)

Sigismundus - 2015. 03. 14. 08:57

3×07
Nekem is nagyon tetszett. Végre Martha elég unalmas szála is izgalmassá kezd válni, köszönhetően ennek az új, fekete ügynöknek. Akartam is írni korábban is hogy nem véletlen érdeklődik, meg nézegeti a fickó az iratszállító kocsit annyira. Nem csak bevágódni akart az új fiú.
Kell is egy kis izgalom, mert Beeman szála már nagyon unalmassá vált, se az orosz disszidens utáni szaglászás, se Nina, csak önképzőkör.

Philip, kezd egyre jobban szétcsúszni, a katonafia emlegetése és az amerikai fia és lánya élete közti ellentét csak jobban rá fog játszani a meghasonlására, szerintem.

Minden adott egy kemény évadzárás felé felvezetéshez.

Memari - 2015. 03. 16. 20:27

Végre a Martha szálon is történt vmi érdemi, remélem hamar lebukik/elhagyja Carl, mert már nem infó forrás. Egyébként emlékszik vki, h milyen előnyük származott már abból, h beszervezték Marthat (néhány aktán kívül, amit az iratszállító kocsiról hozott el)?

wovbagger - 2015. 03. 19. 17:40

Most gyűröm a harmadik évadot. Nekem az első pillanattól kezdve tetszik, mert a nyolcvanas évek első felében voltam annyi idős, mint Henry. Így a nemcsak a “valódi” történések, de minden más is – a divat, a zene, a tudósítások, a csokik, a technikai felszerelés – nagyon ismerős. Az idiótán óriási szemüvegeket anno borzalmasnak gondoltam, most már csak nevetek rajtuk.

Szóval szerintem jó a sori, kíváncsi vagyok, hogy merre fogják kifuttatni – a hidegháború történetének, illetve a szovjetek afganisztáni kalandjának ismeretében belefér az is, hogy a főszereplők a sorozat végén eltűnnek az USÁ-ban, mint szürke szamár a ködben, de az is, hogy dekonspirálódnak.

addictsheep - 2015. 03. 19. 18:52

Eddig nagyon élveztem a harmadik évadot, de most morcos vagyok: csak én gondolom hogy Philipnek azonnal likvidálni kellett volna Marhat?

wovbagger - 2015. 03. 19. 19:10

AS, a valóságban biztos ez történt volna.

Más: a Yaz/oo Vince Clark Depeche utáni és az Erasure előtti bandája volt. Két nagylemez után oszlottak, és a duó másik fele, Alison Moyet szólókarrierbe kezdett.

Gerdina - 2015. 03. 20. 20:41

Szerintem azért nagyobb dilemma lesz Philip számára Martha megölése. Carl szövegének az a része, hogy Martha az egyik legőszintébb, legjobb ember, akivel valaha találkozott, valószínűleg még igaz is volt. Plusz Philipnek már rég vannak kétségei az “ügyük” értelmét illetően. Persze a végén szerintem is vagy ő vagy Elizabeth megöli Martha-t. Nem véletlenül vette meg Martha azt a pisztolyt és tanulta meg használni, ebből lesz valami. Előre félek, mert én kedvelem. És Alison Wright az utolsó két részben hatalmasat alakított.

Az évad maga nagyon jó. Van egy elég erős tippem, hova fog vezetni ez a Paige-es szál, mi lesz a nagy csavar benne. Tetszik, hogy ilyen lassan bontják ki a főtörténést, mesterien növelik a készítők a feszültséget. De azért már várok valami nagy, minden karakter életét megváltoztató fordulatot. Jó lesz ez.

Memari - 2015. 03. 21. 22:21

Több verzióját is el tudnom képzelni a Martha száll lezárásának, nekem is először a megszabadulás jutott eszembe, de nem feltétlen csak ez a megoldás lehet.
Nina is megdolgozik a szabadságáért. :)

A Paig szál szépen építkezik, remélem nem az évadzáróra tervezik a teljes igazságot számára.

Sigismundus - 2015. 03. 21. 22:34

3×08.

Philiph kezd gyengülni, ezért nem ölte meg Marthát azonnal. Na meg azért mert így hamar lebuktatná, azonnal rájönne az FBI hogy ő volt a hunyó, és elhallgattatnák. Viszont ő az aki legközvetlenebbül lebuktathatná Philipet.
Nem véletlen hogy Elizabeth kikérte Misa fiát Afganisztánból, nem akarja hogy még ez is streszelje a férjét.

Ninának meg nagyon nem jönnek össze a dolgok, a volt főrezidenssel fut össze megint.

genzo - 2015. 03. 22. 14:43

Elképesztően bejön ez az évad. Jobban, mint az első kettő. Nagyobb a feszkó, nagyobbak a tétek, na meg persze a brutalitás. Az abroncsos jelenetnél leszakadt az állam. A Martha szál eddig nem nagyon rántott be, de most csúnyán felkaptam a fejem. Na ebből a kakiból nem lesz egyszerű kimászni.

Sigismundus - 2015. 03. 29. 09:07

3 x 08
Ez mi volt? Ez nagyon gyenge volt… Az a 25 perces beszélgetés az öregasszonnyal az irodában. Nem látom magyarázatát miben változtatja ez Elisabeth karakterét ez a beszélgetés. Nem tűnt úgy hogy megszánta, kemény maradt, megölte. Soha még nem tartott ilyen sokáig bepoloskázni valamit, és nem a két top ügynökre kell az ilyet bízni, az ilyenre vannak kisegítő talpasok szerintem. Na meg, igazából az irodába sem kellett volna belopakodni, lent is figyelhették volna.
Szerintem ez időkitöltés volt, hogy legyen valami ebben a részben.

Többi szál, elmegy, Beeman akciózásában könnyen belebukhat saját maga is. Engedély nélkül teszi, és az orosz nő – ha valóban küldött kém – is okozhat még meglepetést neki, nyilván neki is jár az agya az éjszakai látogató miatt.

A délafrikai diák leszámolás nem volt érdekes. Martha meg éppen megbocsátó hullámban van, de ez remélem megváltozik.

Philip még, aki a végén lázadozni kezd az az öreg tartótisztje ellen szemtől-szemben, ennek lehet még következménye.

Neoprimitiv - 2015. 03. 29. 21:05

Sigismundus:

– amíg nem ment be, Elizabeth nem tudta, kivel állnak szemben. Ez nem egy előre jól leinformált, felderített akció volt, hanem egy rögtönzött kényszermegoldás. Philipnek idő kellett, nem kockáztathatták, hogy közben – tőlük teljesen függetlenül – esetleg odahívjon még valakit.
– A poloskának nem szabadott feltűnnie egy biztonsági ellenőrzésnél, sőt egy rutin karbantartásnál sem, vagyis nem csak berakni kellett, úgy kellett elhelyezni, hogy a szerkezet részének tűnjön. Ettől persze még nyilván pont addig tartott, ameddig a forgatókönyv íróknak kellett, de azért 20 perc nem olyan irgalmatlanul nagy idő (megnéztem).
– Hiába van a rezidentúrának esetleg profi műszerésze, a fedett akciókhoz ritkán veszik igénybe a legális-illegálisokat éppen azért, mert nem lehet letagadni utána.
– Hogy miben változtatta meg Elizabeth karakterét, az majd kiderül. Az viszont biztos, hogy ez egy részen belül két halál volt, amelyek szükségtelenek voltak és mindkettőért ő volt a felelős. Az öregasszony ráadásul olyan valaki volt, akivel különösebb gond nélkül azonosulni tudott, aki akár az anyja is lehetett volna.

Eddig ő volt a szilárd pártkatona és Philip az “elhajló”. Szerintem éppen, hogy nagyon is fontos volt ez a beszélgetés. Akarja-e, hogy egyszer majd Paige öljön meg így valakit? Az, hogy ő gonosz, ettől az embertől mást jelentett, mint egy FBI-ostól vagy rendszer részét képező valakitől. Lehet, hogy a sorozat megszokott tempójához képest lassabb volt, de megint csak azt mondom: 20 perc. Ha valaki hitének a kikezdéséhez ennél kevesebb idő is elég, akkor annak nincs is hite.

Memari - 2015. 03. 29. 21:16

Tényleg nem volt egy pörgős rész, de az egész éved arra megy ki, h lelkileg kezdenek megtörni a főszereplők.
Bár az azért picit fáj a romantikus lelkületemnek, h P és E szinte 2 idegenként van egymás mellett.

Neoprimitiv - 2015. 03. 31. 21:19

4. évad berendelve!! (A nézettség alapján aggódtam egy kicsit.)
http://www.ew.com/article/2015/03/31/americans-renewed-season-4

Neoprimitiv - 2015. 04. 02. 09:02

Ha Tim atya nem a KGB-nek dolgozik, akkor megeszem a kalapom.

challen - 2015. 04. 02. 11:09

Neo, nekem is ez jutott eszembe, miközben néztem, és hallgattam azt a telefonbeszélgetést. Elsőre kicsit mintha az jött volna le belőle, hogy talán Paige tőle már tudta is, hogy mit fog hallani a szüleitől (másodikra már nem ez jött le, de addigra elolvastam az interjúkat – de persze abban úgysem árulnak el semmit, szóval még tényleg bármit el tudok képzelni).

De végre egy kimagasló rész. Pár hozzászólással fentebb írtam, hogy mennyire azonos(an magas) színvonalú részeket hoz ez a sorozat, de ez most tényleg egy olyan volt, amire lehet majd emlékezni, hogy ja, a harmadik évad tizedik része volt az a bizonyos.

És minden szál különösen érdekes most – és milyen szép, hogy mindig ennyi tud futni egymás mellett: az FBI belső nyomozása, Zinaida tervei, valamint Nina viszonya Anton Baklanovval, akinek “egy napjáról” többet meg is fogunk tudni a következő részben, legalábbis a cím alapján.

Jön a 4. évad, és már beszélnek az 5.-ről. Már csak azt remélem, hogy ha egyszer vége lesz – ne legyen -, akkor valamilyen módon tényleg pont kerül a történet végére. És akkor minden tökéletesen rendben lesz ezzel a sorozattal.

addictsheep - 2015. 04. 02. 18:56

Igen, ez egy klassz gondolat. Philipnél tett látogatása után már szerintem is elképzelhető.
Hamár itt tartunk, nekem Philip fia is gyanúsan csak a Center kitalációja a motiválásukra.

Neoprimitiv - 2015. 04. 02. 20:03

addictsheep:

Eddig az atya eléggé a háttérben maradt, de valahol logikus, hogy ha a KGB be minden áron be akarja szervezni Paige-et, akkor kell egy “mentőöv”, ha valami nem jól sikerül. Akár azért, mert a szülei nem akarnak belemenni, akár azért is mert történhet velük valami. De azért is, hogy ha Paige ellenségesen reagálna, akkor a bizalmasa szerepében megóvhassa Philip-éket a lebuktatástól.

Philip fia: nincs kizárva, hogy csak kamu.

gd42 - 2015. 04. 03. 19:36

Neo, addictsheep:

Igen, az atya gyanúsnak tűnik a most történtek alapján, de szerintem nem valószínű, hogy KGB-s. Paige ugye úgy került a befolyása alá, hogy elment megkeresni Elizabeth “nagynénjét”, a buszon találkozott egy lánnyal, akivel összebarátkozott, majd rajta keresztül került a templomba, ami ateista neveltetése ellenére tetszett neki. Elég nagy szerencse kellett volna hozzá, hogy ez egy előzetes terv alapján ennyire működjön (mi van, ha Paige nem akar beszélgetni a buszon, mi van, ha nem jön be a templom, stb.) Ráadásul Philip-ék mintha ismernék a többi hozzájuk hasonló illegális-t, és ha a pap KGB-s akkor nyilván ő is közéjük tartozik (feleség, saját gyülekezet, ráadásul ő is teljesen amerikainak tűnik). Bár ki tudja.

Viszont a Nina, Oleg, Stan trióért egyre jobban aggódom. Stan-t nyilván nem írják ki (ő az egyik legjobb színész, plusz nyilván valami Philip-ékkel kapcsolatos dolog lesz a végzete), de simán el tudom képzelni, hogy Oleg és Nina végét jelenti Stan mentőakciója. Zinaidát elkapja Stan, aki így nem tudja végrehajtani küldetését ami Baklanov és Nina kudarcát jelenti, Oleg meg lebukik valahogy.

Neoprimitiv - 2015. 04. 03. 20:37

gd42:

-Stan, Oleg, Nyina: Stan biztosan marad. Ő a személyes vonal a sorozatban, nélküle szimpla kémek vs. kémelhárítók sztori lenne. A Philipékkel való barátsága (különösen most, hogy Henryvel így egymásra találtak) ad egy speciális csavart a történetnek.

Szerintem Nyina is marad, bár ehhez hamarosan vissza kellene hozzák Amerikába, amit egyelőre nem látok, hogy hogyan történhetne meg cápaugrás nélkül. (Bár a Ljubjankánál is elég lájtosan követték a realitásokat, szóval fene tudja, de ez azért komoly rossz pont lenne nálam.)

Oleg a legveszélyeztetettebb. Ha Nyina marad a szojuzban, akkor Oleg is meg fog maradni szerintem, ő köti Nyinát a történethez. Ha valamilyen ürüggyel visszapaterolják az USA-ba, akkor Oleg jelentősége csökken, akár ki is írhatják.

– Tim atya: Már a másik kém-páros ismerete is abszurd volt – a fedett ügynöknél pont az a lényeg, hogy legfeljebb diplomáciai mentességű hírszerzőt, vagy eseti kisegítőt árulhasson el egy lebukásnál. Nincsenek ötórai teák alvó ügynököknek. Ettől tehát lehetne KGB-s. Paige felszedése valóban esetlegesnek tűnik, de a hétvégén meg akarom nézni újra ezt a részt már mostani szemmel, lehet, hogy volt ott más támpont is. Vagy nem és csak utólag döntötték el ezt a – még nem is biztos – irányt.

Az a helyzet, hogy forgatókönyvi logikában azért a sorozat nincs mindig a topon, már tavaly is voltak benne bakik. Erre általában kényes vagyok, itt viszont a színészi játék, az egyéni konfliktusok vannak annyira jók, hogy még úgy is élvezem a sorozatot, hogy közben azért regisztrálom a bakikat.

gd42 - 2015. 04. 03. 20:53

Pedig nem csak az előző évadban megölt házaspárt ismerték, a legelső részben meghalt társuk is fedett ügynök volt ha jól emlékszem. Plusz Philip régi szerelme (igaz ő Kanadában élt, ha jól emlékszem). Ráadásul egy csomó baráti ország ügynökével dolgoztak együtt (és találkoztak velük paróka nélkül), szóval a show logikája szerint elfogadható, hogy elég sok “munkatársukat” ismerik. Persze még megjátszhatják azt is, hogy a papot csak később szervezték be (nézetei miatt annyira nem is lenne hiteltelen), eredetileg is amerikai. Remélem azért nem ez lesz a csavar.

Neoprimitiv - 2015. 04. 03. 21:21

Az első részben meghalt srác szerintem helyi fickó volt. Komplett legendával rendelkező fedett ügynökök nem teremnek minden bokorban, hogy csoportosan akcióztassák őket. Az “ismerésnél” a paróka, megjelenés kevésbé fontos, az már inkább, hogy a fő alteregójukat ismeri-e az illető.

A 70-es, 80-as években a főleg Latin-Amerikából kiinduló, a baloldali értékekkel az ottani junták kegyetlenkedései és a nyomor miatt szimpatizáló egyházi mozgalmak nagyon gyorsan a KGB vadászterületévé váltak. A legtöbb esetben nem is tényleges ügynökökről volt szó, hanem csak megvezetett, tudtukon kívül manipulált jó szándékú emberekről. Ez, hogy egyébként a leszerelés pl. egy jó dolog volt, nem mond ellent annak, hogy rajtuk keresztül egy általános fellazító ideológiai hadviselés is folyt.

_Peter - 2015. 04. 04. 12:18

Az a jó ebben a sorozatban stabilan hoz 7-es részeket, nem hullámzik.
A pap nekem is KGB gyanús. Elizabeth-ék mellett jó sok szálat kell követni most már, Paige mihez kezd, a dél-afrikai srác, Martha le fog bukni vajon, Nina helyzete, Stan és Oleg az új szovjet kémmel.

hummel - 2015. 04. 09. 12:56

Elizabeth és Philip miért nem gyanakszik, hogy van egy KGB ügynök Paige közelében? Még példa is van a folyamatra, legalább ezt alapul vehetnék. Jared esetén ott volt Kate. Itt akár a pap, akár az előző évadban megismert Kelli, vagy bárki más, de elég valószínű, hogy van valaki Paige közelében. Egyrészt befolyásolhatja a lány döntéseit, másrészt megfigyelheti az alanyt és jelentheti, ha szerinte veszélyeztetné a Jennings házaspár álcáját.

Az Oleg-Stan közös akciózás Nina kimentésére az egyik legjobb szál az idén. Mindketten vékony jégen táncolnak, miközben Nina a saját erejéből is boldogul. A vége viszont kérdéses, az elég valószínű, hogy Nina visszatér, kérdés hova. Hol veheti több hasznát a KGB?

mezgag - 2015. 04. 12. 16:38

Nagyon köszönöm a kritikát és a hozzászólásaitokat, sokat segítenek a sorozat finomságainak felfedezésében. Én is csak ámulok minden részen, mennyire jó, lélegzetvisszafojtva figyelem az eseményeket. Önmagukban semmitmondó dolgok (pl. Stan játszik Henryvel) rém izgalmasak lehetnek – ilyet ezen a sorozaton kívül csak a Rectify-ban éltem át.

challen - 2015. 04. 16. 16:48

Na, abból a lakásból én már nem tudom elképzelni, hogy Martha élve kijutna.

Heisenberg - 2015. 04. 17. 00:24

Hátborzongató volt a befejezés!! Olyanokat csinál ez a sorozat, hogy nem igaz. Komolyan a legjobb!

Gerdina - 2015. 04. 17. 11:59

Szerintem nem fedte volna fel magát Philip, ha meg akarná ölni Martha-t. Biztos, hogy így próbálja meg maga mellé állítani, megvédeni. Már nem tudta, hogyan győzze meg, hogy maradjon és az őszinteség, a sokkolás maradt az egyedüli eszköze.

Lehet, hogy reménytelen romantikus vagyok, de én hiszem, hogy Philip valamilyen szinten megszerette ezt a nőt és ha meg is ölné, azt nem ilyen pszichopata módon tenné.

Neoprimitiv - 2015. 04. 17. 14:00

Gerdina: lehet, hogy nem akarjamegölni és lehet, hogy ez tényleg valami utolsó próbálkozás, de nem hiszem, hogy ez működne. Az önleleplezése után még kevésbé.

Martha egyszer már lenyelte a békát, hogy akit szeretett, az kihasználta, becsapta. Most azzal kell szembesülnie, hogy még az, amit akkor őszinteségnek hitt, az is hazugság volt, maga “Clark” is hazugság.

Egy ekkora érzelmi traumát önmagában is nehéz lenne elviselni, nem egy hazaárulási vád esélyével megspékelve. Esélytelennek tartom, hogy Martha össze tudja szedni annyira magát, hogy Philip-nek ne az maradjon az egyetlen választása, hogy megölje.

Más: nagyon zavar, ahogy a Paige-dzsel kapcsolatos dolgokat kezelik. Úgy érzem, mint ha szántszándékkal butábbnak írnák őket, akik a legrosszabbul állnak hozzá a helyzethez. Philip-nél legalább volt valami próbálkozás a képekkel, de ezen kívül semmi.

challen - 2015. 04. 17. 16:58

Nem tudom, mi lehet Philip terve. Lehet, hogy nem akarja mindenképp megölni és van ötlete, lát kiutat Martha számára, de egyáltalán nem biztos, hogy működne a terve. Ha viszont megöli, tele van a lakás az ujjlenyomataival. Én most azt tartom legvalószínűbbnek, hogy Martha lesz öngyilkos, vagy Philip úgy állítja be, mintha az lenne. Elvégre ott a nő saját pisztolya. És akkor az álca felfedése azt a célt szolgálta, hogy teljesen összetörje, összezavarja vele Marthát, aki kétségbeesésében majd jól végez magával. Bár ez sem olyan, amit előre ki lehetett volna számítani…

Barbi - 2015. 04. 17. 18:24

Én is hiszek abban, hogy Philipnek nem közömbös Martha, és nem tudja megölni, érzelmileg már kötődik hozzá. Viszont már túl nagy terhet jelent, főleg hogy kezd bepánikolni és Stan is a nyomában van. Én sem tudom elképzelni, hogy élve elhagyja a lakást, de szerintem nem Philip fogja megölni, valaki más. Azt sem hinném, hogy átállna az oroszok oldalára, bár gondolom Philipnek ez a terve, hogy rábeszélje. Mert mindenáron meg akarja menteni, ahogy megígérte neki. Én próbálok belelátni egy kis romantikát, bár az utolsó jelenet és Philip tekintete olyan hátborzongató volt. Nem csoda, hogy Martha sokkot kapott, ahogy megjelent előtte egy idegen férfi. Brutális volt.

Gerdina - 2015. 04. 18. 11:04

Igazatok van, meg persze az is felmerülhet, hogy ha életben is marad Martha, őt már így is sikerült tönkre tenni. Nem tudom elképzelni, hogy az életben még egyszer tudjon bízni valakiben vagy úgy lelkesedni bármi iránt, mint eddig. Nagyon szomorú az ő története. Amikor hazatelefonált, biztos voltam benne, hogy meg akarja ölni magát. Onnantól kezdve, hogy megvette a pisztolyt, a készítők nagyon tudatosan játszottak az ehhez a történetszálhoz kapcsolódó elvárásainkkal. Talán éppen ez miatt gondolom, hogy mégsem oda tart a cselekmény, ahova minden jel mutat.

Bár lenne még legalább két rész az évadból! Nem tudom elképzelni, hogy hogyan fognak mindennel érdemben foglalkozni ebben az egy részben. Azt pedig nagyon nem szeretném, hogy cliffhangerrel zárjanak.

hummel - 2015. 04. 19. 16:11

Philip tett még egy kísérletet önmaga felfedésével Martha előtt, hogy elodázza a dolgokat. Valószínűleg megpróbálja majd valakire ráterelni a gyanút az FBI-os vizsgálattal, de végül is szerintem Martha nem fogja bírni a nyomást és ez a halálát jelenti.

Egy rész van hátra és sok nyitott szál van. Vajon mit fog szólni hozzá Paige, hogy be akarják szervezni? Philip és a pap konfrontációja elkerülhető-e? A KGB milyen irányban tereli tovább Ninat, mikor megfejti Antont? Miként lép tovább Stan és Oleg, mikor leleplezik Willowt? Martha vajon összeszedi-e magát, és ez elegendő lesz-e arra, hogy túlélje az elkövetkező napokat?

genzo - 2015. 04. 19. 17:23

Na kérem tisztelettel, így kell clifhanert csinálni! Respect!!!

Memari - 2015. 04. 19. 21:36

Philip miért fedte fel magát Martha előtt?
– ha nem teszi meg, Martha hazamegy, vagy gyanús lesz az FBInál vagy nem, h lelépett kis időre, összeszedi magát visszatér – mint infó forrás már egy ideje nem használható, és talán emberileg is így járna legjobban
– M már annyira össze van törve és elkeseredve, h erre még rátéve egy jó nagy lapáttal vagy megzakkan vagy kárt tesz vkiben/magában. Ha P vmilyen szinten kötődik hozzá-ezt miért akarja? Kiben bízik jobban, a lányában vagy Marthában? Melyikőjük a nagyobb veszély Jenningsékre?

Vagy most, h a csajok meglátogatják a nagyit, Philipnek lesz ideje Martahval foglalkoznia és felkészítenie?

Mordekai - 2015. 04. 23. 21:59

genzo:

Akkor mit szólsz az évadzáró cliffhangerhez? :)

Sigismundus - 2015. 04. 26. 18:40

3×13 évadzáró, nagyon jó volt !
Philiph oda sem figyel a Gonosz Birodalma beszéd alatt..

Memari - 2015. 04. 27. 23:38

Hú, azért a végére elég sok mindent odatettek!
Azt vártam volna, h a csajok kirándulásán fog történni vmi és az lesz a cliff. Lesz itt mit kibontani a 4. évadban!

Az viszont rossz pont, h nem tudni Martha hogy reagált az átváltozásra.

Shannen - 2015. 06. 04. 10:42

Lehet, hogy még túl friss az élmény (tegnap néztem meg az utolsó 4 részt), de én kifejezetten elégedett vagyok az idei évaddal. Szerintem sokkal jobban sikerült, mint a második. Nem mondom, hogy nem volt itt-ott egy kis megbicsaklás, de összességében tudták tartani a színvonalat.
És ami külön öröm volt, hogy a Paige-s szálat nagyon szépen építették fel és nagyon korrektül kezelték, nem volt felesleges drámázás, teljesen érthető és reális volt minden reakció. Sőt, még a Nina-s szálat is úgy-ahogy sikerült megtartani anélkül, hogy nagyon kilógott volna.

Viszont szomorú, hogy a The Americans továbbra is az egyik legalulértékeltebb sorozat (legalábbis a nézők körében). Bár bizakodok, de kétlem, hogy ez a 4.évadra változna, amiről egyébként nem lennék meglepve ha az utolsó lenne.

Carlo Blaine - 2015. 07. 17. 13:36

Szerintem nem véletlenül annyira ismeretlen ez a sorozat, mert rohadtul hiányzik belőle valami + amitől lehetne igazán jó is.
Ez az egész téma meg kor amibe játszódik millió lehetőséggel kecsegtet, de szerintem a legtöbb dolog amibe belefogtak abból sokkal többet is kihozhattak volna.
A megbízások rendszerint elég bénák, a legtöbb csak a b….son keresztül történik, pedig biztos vagyok benne, hogy a küldetéseik 80% hoz nem kellett ez valójában.
Már az elejétől ugyanazt a közepes színvonalat hozza, és hiába történtek dolgok, mint mikor Elizabeth -et meglőtték végül ugyan oda esett vissza a sorozat.
Nekem tetszik, hogy az ő családi életükön van a hangsúly, de emellett nagyon hiányolom a fasza megbízatásokat.
Most először érzem úgy, hogy fog valami igazán izgalmas is történni, és végre az a rohadt színvonal emelkedhet és felülkerekedhet a közepesem, bár persze erre várhatok még jó sokat . . .

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz