login |

Pilot-mustra: Dig – 1×01

2015. 03. 13. 17:45 - Írta: winnie

54 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

A USA csatorna egy bibliai felhangokkal, ősi rejtélyekkel megtűzdelt átívelős krimit indított el múlt héten csütörtökön, melyet Tim Kring (Heroes) és Gideon Raff (eredeti Homeland) készített. Az Izraelben játszódó, abszolút átívelős akcióthrillerben akadnak régészeti rejtélyek, szekták, fura vallási vezetők, meg olyan, az átlagember számára nem feltétlenül ismert kulcsszavak is, mint esszének vagy Urim Ve Thummim.

DIG – 1×01 – 6/10

A sarkvidéken, Norvégiában egy csoport zsidó vallásos figura érkezik meg egy tanyára, hogy egy különleges borjú születésének legyen szemtanúja, s ott hagyják egyik emberüket, hogy vigyázzon az állatra, míg eléri a megfelelő kort.

Eközben Amerikában, Új-Mexikó államban egy sivatagban lévő sterilnek tűnő épületben egy vallásos közösség nevelget hazugságban egy kisfiút, aki még életében nem járt a külvilágban. És most lesz 13 éves, amikor történni fog vele valami. Csakhogy egy fiatal, bentlakó nő elkezd gyanakodni.

Ezalatt Izraelben, Jeruzsálem városában egy FBI-ügynök rendőrtársával elkap egy vallási kegytárgyat (valami főpap-mellvértet) elemelő tolvajt, akit kiadnak Amerikának, majd pedig egy régész megölésének ügyében kezd el nyomozni, hogy kisvártatva ő váljon gyanúsítottá.

A többit nagyjából el lehet képzelni. Vagyis nem lehet, csak annyit, hogy a három igencsak különálló szál elkezd közeledni egymás felé és nyilván össze fog futni a 10 részes első évad közepe vagy vége felé, mi pedig ott fogunk állni egy évezredes rejtély és/vagy összeesküvés kellős közepén.

Az efféle sztorik inkább könyvben szoktak nagy sikert aratni, ez a felépítés is tipikusan regényes, szinte érezni, ahogy a helyszínváltások egy-egy fejezetet fednek. A Dig tehát megpróbálkozik a tévében azzal, hogy sikerre vigyen egy régészes-vallásos sztorit, amiben ugyan történik gyilkosság, de egyáltalán nem az az érdekes, hogy ki a tettes (persze az is fontos), hanem a big picture, az, hogy miképpen és mivé áll össze a kép.

Addig pedig biztosak lehetünk abban, hogy mindenki valami disznóságon töri a fejét, ezerféle hátsó szándéka van, hogy a főhőst mindenki felhasználja saját céljai elérésére, s, hogy minden barát valójában ellenség. Az efféle krimi mindig is a gyengém volt (nem Dan Brown miatt, őt csak a filmek alapján ismerem, meg itt egyelőre nem volt rejtvényfejtés), s talán ennek is köszönhető, hogy fájóan generikusnak találtam a Dig első részét.

Nem volt vele semmi nagyobb baj, tisztességesen van elkészítve és eljátszva, de egyelőre folyamatosan ilyen meg olyan üldözéses jelenetekkel generálják a kamu feszültséget, a rosszfiúkat meg úgy próbálják húde-gonosszá tenni, hogy bizonyos időközönként kíméletlenül és szívtelenül megöletnek velük egy-egy senkit sem érdeklő mellékszereplőt. (Az író ilyenkor mélyen a szemünkbe néz és azt mondja: “A bácsi nagyon gonosz. Értem?”)

A klisés megoldások sajnos csak a tipikusságot erősítik, már-már szinte várom (NEM!), hogy természetfölöttibe menjen el a sztori, mert akkor biztos, hogy kaszálom a Dig-et. Egyébként meg szerintem kitartok mellette afféle délutáni matinéjellegű szórakozásként, hátha valami jóféle kisül belőle. Az esély megvan rá.

Egyébként megnéztem az eheti második részt is, és igazából nem nagyon tudok változtatni a véleményemen. Korrekt, tippre idővel béfilmesbe elhajló, ide-odarohangálós, mérsékelten izgalmas akciókrimi a Dig, némi misztikus felhanggal és megkapó körítéssel, amin maximum az fog rontani, hogy a produkciónak idővel Izraelből Horvátországba kellett költöznie.

54 hozzászólás Ne habozz!

Isteee - 2015. 03. 13. 18:18

Kellemes meglepetés volt a klisék ellenére, nem ragadtam rá a képernyőre, de jó volt nézni és engem is a nagyobb kép érdekel. :)

ubul - 2015. 03. 13. 19:06

Jason Clarke miatt várós volt nagyon…hátha kinövi a gyerekbetegségeit :)

ubul - 2015. 03. 13. 19:06

akarom mondani Jason Isaacs :D

fv - 2015. 03. 13. 19:07

Leírás alapján ez olyan, mint valami South Park epizód.

JKJ - 2015. 03. 13. 19:38

Az első rész után azt érzem, hogy bár potenciál van benne, csak rétestészta lesz végig és az utolsó részben sem jutunk sokkal előrébb. Armageddon mégsem lehet… Bár ne lenne igazam :-)

Dave - 2015. 03. 13. 19:44

Ez egy retek volt

winnie - 2015. 03. 13. 19:56

jkj: lezárt, ezzel nincs gond, bár az is igaz, hogy 6 részesnek indult.

Deny - 2015. 03. 13. 20:11

winnie, vannak még ilyen hasonló jellegű sorozatok? Csak a Zero Hour-t ismerem még ezen kívül.

winnie - 2015. 03. 13. 20:34

nekem is az ugrik be hirtelen, nem egy nepszeru mufaj. de mindjart vegigporgetem a sorozatos listamat.

NitRo - 2015. 03. 13. 20:53

Az ilyen misztikus dolgok a gyengéim. Dan Brown hat regényéből ötöt olvastam, megfogott, persze ha kiismered a stílusát, akkor egy idő után már nem lep meg a fordulataival. Ez a Dig nekem bejött. Vannak ennél jobb sorozatok, az tény, de ebben ott van az a valami ami nem hagy nyugodni és fenntartja az érdeklődésemet.

Deny - 2015. 03. 13. 21:24

NitRo: Tényleg? Engem ugyanúgy meglepett mind a 4 Robert Langdonos könyve :D Én is felfedeztem pár azonos, hasonló elemet, de azért mindig meg tudott lepni. A Megtévesztés fokát még nem olvastam.

A Da Vinci-kód film még egész jó volt, de a Angyalok és démonokat ocsmányul tönkretették. Most várom az Infernót, de sajnálom, hogy pont a kedvencemet ugrották át (Az elveszett jelkép)

Nekem is tetszik a Dig, egyszerűen imádom ezt a műfajt.

winnie, nem kell feltétlenül ilyen ősi, vallási misztikum, csak valami ilyen jó kis összeesküvős :) Mintha a Rubiconról hallottam volna, hogy az is ilyen.

a Kati néni - 2015. 03. 13. 21:47

Az Inferno befejezése eléggé pocsék lett, kíváncsian várom, hogy mit kezd majd Langdon világával, mert a regény végén olyan történik, amelynek hatása van az jövőre.

winnie - 2015. 03. 13. 21:57

deny: a rubicon jóóó, szó szerint rejtvényes:) de megint lefagytam. tuti, hogy van még…, ehh.

Lemoni - 2015. 03. 13. 23:20

Nekem a vallásos, proféciás régészes, rituális, misztikus, ősi titkos, jeruzsálemi helyszínes, esszénusok stb. mind hívó szavak, csak kellően érdekesek legyenek a sztorik és a karakterek. Bár eredetileg darára szántam a Dig-et, a fenti kritikát elolvasva nem bírtam várni, muszáj volt elkezdenem, egyelőre nem is bánom, mert ugyan vannak benne hajmeresztő hülyeségek és összecsapott jelenetek is, de érdekel, miként tovább. Nem hiszem egyébként, hogy valami nagyon eredeti történet és végkimenetel lesz, a kisfiú túl Ómen Damien-es, az armageddon szót már bedobták, megszállott vallási vezető is van minden hasonló sztoriban. Ami a legjobban izgat, mit lesz a szerepe a mikvének, mert tuti nem volt véletlen a fürdés benne a pilotban, az annyira kilógó jelenet volt, hogy kell lennie valami jelentőségének. Vagy túlmagyarázom, mindegy, akkor is tetszik eddig a sorozat.

JKJ - 2015. 03. 14. 08:18

winnie:

Nem tudtam, hogy lezárt. Ez sokat javít az összképen!

ubul - 2015. 03. 14. 08:59

ergo minisorozatként indították? annyira lezárt, hogy nem is terveznek belőle több évadot? Mert akkor tényleg megérné elkezdeni :D

winnie - 2015. 03. 14. 09:39

azt hittük, hogy mini, mert eventként harangozták be, de nem az, eleve folytatással számoltak, de az új eset lesz, vagy más sztori, ezt egy egész történetnek ígérik.

bikkbakk - 2015. 03. 14. 16:59

ez eddig értelmesebb, mint bármelyik Dan Brown zavgyaság.

Gedeon74 - 2015. 03. 14. 18:49

Érdekel a téma, akarom szeretni, de egyelőre a második rész nem az alig várom már, hogy láthassam kategória, hanem csak egy második esély. Hiába a belengetett titkos szálak, a valós életből átemelt izgalmas kérdések, a kivitelezés elég laposnak tűnik nekem, szinte unalmasnak hatott a pilot. Remélem javulni fog.

@Deny

Ha már kémes-összeesküvős Rubicon, ami tényleg nagyon jó, akkor talán belefér a (nem győzöm emlegetni) The Game is, ami szintén nagyon jó.

ubul - 2015. 03. 14. 22:13

winnie: köszi a kielégítő választ :)

Lemoni - 2015. 03. 20. 23:26

Hát, ebben a 3. részben elég össze-vissza vágások voltak, nehéz volt követni, mi valóság és mi képzelgés. Jason Isaacs valami olyasmit nyilatkozott, hogy a 6. rész végén lesz majd egy nagy wtf és addig is nagyon érdemes figyelni. Figyeltem, figyeltem, de összezavarodtam. Ha most a borjúból klónozták a gyereket vagy fordítva, akkor egy világ omlik össze bennem. De még mindig nagyon kíváncsi vagyok, hogyan ér össze a 3 szál. (És honnan szedtem össze ebbe a pár mondatba ennyi “összét” :o)

Lemoni - 2015. 03. 21. 22:56

Aludtam rá egyet, de nem lettem okosabb. Legutóbb az Intruders-szel voltam így, hogy az első pár rész után minden zavaros volt és csak kattogott az agyam rajta, de én az ilyet roppant élvezem. Most itt mi a helyzet? Elvileg valami nagy harc folyik a jók és gonoszok között, a proféciás témák mindig erről szólnak. De itt most kik a jók? A Sátánkát nevelgető szektások, a borjút rejtegető haszidok, a jeruzsálemi titkos vegyes brigád is mind öltek ártatlanokat. Az egyetlen jó ember eddig a szerencsétlen haszid srác, aki akkora lúzer, hogy az a legnagyobb csodatétel a történetben, hogy ő életben maradt a hajón. Két kérdés sem hagy nyugodni: 1. miért kell egy Anne Heche arra, hogy néha főnökként rápirítson a főszereplőre illetve ágya bújjon vele, ezt olcsóbbért kisebb kaliberű színésznő is meg tudta volna csinálni, hacsak a későbbiekben nem lesz valamiért fontos az ő karaktere, 2. miért kellett egy (szerintem) pokolfajzatkának bar micvó :O ??? Vagy mindent pont fordítva kell érteni és aki nagyon gonosznak látszik az a nagyon jó?

roni - 2015. 03. 27. 12:02

Az első rész után kicsit húztam a számat, de most 4 után azt érzem, h (még mindig/már) érdekel, h kivel mi lesz, hogyan és hol érnek össze a szálak. Ami nekem nagy pozitívum, h a sorozat nem veszi halálosan komolyan magát (a múltkori “Mi vagyunk Rosenbergék” nagyon ott volt) és Jason Isaacs + Ori Pfeffer nagyon jó párost alkot.

Lemoni - 2015. 03. 27. 20:46

Hehe, lehet, nem csak borjú, hanem Avram “tisztasága” is kéne a nagy tervhez, de megjelent a gaz kísértő nőszemély :) Amúgy ez most trend, hogy ha egy karaktert nagyon meg akarnak utáltatni, akkor csutak hajra vágott meglehetősen rusztikus fejű fekete színésznőt raknak be? (ld. még pl. Broadchurch, közelmúltban a Cult stb.) Nem ide tartozik, de így elnézve, Jason Isaacs sokkal jobb James Bond alapanyag, mint Daniel Craig…….

Lemoni - 2015. 04. 03. 21:41

A helyzet fokozódik. A borjú egyre közeledik Jeruzsálem felé. Hogy Sátánka hová közelít, most nehéz megmondani. Kíváncsian várom a következő részben a beígért nagy durranást.

zolkó - 2015. 04. 06. 09:18

Még csak a 4. résznél tartok, mert meg szoktam várni a feliratot hozzá. De a 4. részben /SPOILER/ a hosszúhajú szakállas gyereknek aki Debbie-t keresi, hogy nem esik le az, hogy ott áll vele szemben a nő a, akiről a pincérnő beszélt neki, akit Debbie intézett el a mosdóban? /SPOILER VÉGE/ Eddig egyébként tetszik a történet, de ezen nem bírtam túllépni.

roni - 2015. 04. 10. 16:38

A 6. rész nagy meglepetés(ek sora). Eddig nem gondoltam, h nehéz kivárni az 1 hetet, most nagyon azt gondolom.

Lemoni - 2015. 04. 10. 21:06

Na nézzük, hol tartunk: Debbie Sátánkának megmutatja a csillagos eget, hogy az a lelkek kútja, gyanús régész megmutatja csutakhajúnak, hogy a Szikla dóm alatt a lelkek kútja, tehát lelkek kútja 1:1-re áll. Vörös borjú eltűnik, vörös Emma előkerül, így vörösök is döntetlen. Van még 4 részük, hogy ezt nekem tisztába tegyék.

ubul - 2015. 04. 14. 09:01

valahogy nézeti magát. Nem mondanám minőséginek, de különösebb gond sincs vele, heti szórakozásnak bőven elég. Persze így az 5. rész végére se derült még ki sokminden, azért apránként adagolják az információkat.

még 5 rész számomra (magyar feliratra várva), remélem a minőséget tartják

Lemoni - 2015. 04. 17. 19:49

Na nehogy már a végére csesszék el ilyen kincskeresős hülyeségre, mert begorombulok! Tessék csak a próféciát erőltetni, az érdekesebb. Valaki szerintem nagyon kettős játékot űz Peterrel, vöröskére gyanakszom, fura a sztorija. Avram hol vagy? És a vörös borjú?

ubul - 2015. 04. 18. 12:43

a 6. rész azért nem hozott akkora nagy meglepetéseket…mondjuk a vége tényleg érdekes volt

roni - 2015. 04. 21. 12:06

Tipp: az esszénus fickó lesz a finálé kulcsfigurája.

Lemoni - 2015. 04. 24. 21:30

Hurrá, megvan Avram és a borjú is! Kettővel a vége előtt még mindig nem tudom, hogy fog kapcsolódni Sátánka a szentföldi dzsemborihoz és az esszénusok melyik titkos projektet fogják megtorpedózni, gyanítom, nem a régész kincsvadászatát. Petert életét ki menti meg vajon, ott a csodaborjú, de az azért mégse…..

roni - 2015. 04. 29. 10:18

Talán mégsem jön be a tippem (már most nagyon előtérbe került).

Várom, h mi lesz a vége, de be kell vallanom, legalább annyira érdekelnek Jason Isaacs (live) tweetjei és Lemoni kommentjei, mint a részek maguk.

Lemoni - 2015. 04. 29. 12:47

*halkan rebegi* köszönöm *szerényen pislog* :)

roni - 2015. 05. 01. 08:18

:)

Szerinted mi lesz a fináléban? Szuper lenne, ha Avram mentené meg a világot, nem?

Lemoni - 2015. 05. 01. 09:37

Ööö, még nem láttam a legújabb részt, de mostanra Avram lett a kedvenc karakterem a történetben, annyira kis béna, hogy muszáj szeretni :) Bár ugye alamuszi macska….. de csak nem……. szerintem is mentse meg a világot és ne legyen klóntestvére Sátánkának (Krisztus-Antikrisztus, hmmm, nekem kellett volna írnom a forgatókönyvet :D)

roni - 2015. 05. 01. 10:00

Akkor nézd meg jól, és találjuk ki, mi lesz a fináléban! (Úgysem fogjuk, de időtöltésnek nem rossz.)

Lemoni - 2015. 05. 01. 22:40

Ó, egyem Avram pici szívét, hát nem legraffitizte a bornyút, hogy megmentse, ki másnak jutott volna ilyen eszébe :D
Annyira éreztem, hogy van valami kehe a vörösfejűnek, szegény Golan, pedig őt is mennyire bírtam, tök jó fej volt :( Mérgemben rá is fogtam a ribire, hogy Sátánka-klónnak tán ő a béranyja. Csutakhajú meg mekkorát hajbókolt a kis klónhulladéknak. Egyet nem értek az egész sorozatban (na jó, még sok mindent sem, de most ilyen megvalósításos cuccra gondolok), ha valaki menekül, rejtve akar maradni, miért úgy csörtet, hogy onnan még a nyolcadik kibucban is hallani, kopogós cipő, lihegés, ajtócsapkodás, ilyesmi. Az esszénus meg tuti tud teleportálni, mert mindig éppen ott jelenik meg és az utolsó pillanatban, ahol kell. Az armageddon másvilágra küldésében továbbra is team Avram vagyok, egyszer neki is sikerülhetne már valami :)

roni - 2015. 05. 02. 10:01

Yes, go Avram, go! Vagy ahogy Golan mondaná (RIP, barátom): yalla, yalla!

Igen, ez nekem is eszembe jutott, h a “mi lesz a fináléban” mellett összeszedhetnénk a “jó, jó, de lehetett volna jobban is” dolgokat.

Tippek, hogy hogy végződik mindez?

Lemoni - 2015. 05. 02. 19:20

Hát, nem tudom. Én már azon is kombináltam, hogy amikor Sátánka kinyírta Debbie-t, ugye ő is vörös(hajú) volt, ez vajon már rituális áldozatnak számított, mint a majd feláldozandó vörös borjú vagy csak főpróba volt a gyereknek a valódi rituáléhoz. Szerintem a végén mindenki (jók és rosszak) egy helyen (Szikla dóm alatti barlang?) gyűlnek, elkezdődik a szertartás, már majdnem megérkezik Armageddon, de akkor Avram szokás szerint elbénáz valamit és Armageddon huss! (Éljenek a klisék! :D) B. terv: megérkeznek az esszénusok és a két tábor addig veri egymást, míg Avram ellopja az élő borjút, Lynn belöki csutakhajút valami mély kútban, Peter elintézi a régészt és a rabbit, Golan fiúja a gyilkos ribit, a fő esszénus meg a Sátánkával menekülő szektást és szektás nőt. Sátánka a végén egyedül marad és az esszénusok elviszik átnevelő agymosásra. Esetleg Armageddonnak nem a világ elpusztítása kell, hanem Sátánka és magával viszi melegebb éghajlatra (pokol?). Végül is mindegy, csak Avram és a borjú meneküljön meg :)

roni - 2015. 05. 03. 07:15

Nekem mind2 változat szimpatikus, Lemoni, a lényeg, h Avram legyen a hős. :) De a graffiti után esélyesebb, h nem véletlenül, hanem mert felnőtt a feladathoz, nem? Ami tovább bővítené a kliségyűjteményt.

Kérdések, amire talán választ kapunk: Kik rángatták bele ebbe az egészbe Petert? (A telefonhang-feleség segítségével az esszénusok?) A pszichiátrián lévő srác hogy kerül majd a helyszínre és mi lesz a szerepe? (Lásd sakkfigura a régész készletéből.) És Golan papája megint segít elolvasni valami rejtélyes szöveget?

Lemoni - 2015. 05. 03. 21:06

Petert Emma rángatta bele a buliba, szándékosan festette vörösre a haját, hogy jobban emlékeztesse Petert a halott lányára, így cserkészte be. De ő honnan tudhatott Peter családi drámájáról, arról infót vagy Peter feleségétől vagy az amerikai követségről valakitől kaphatott és miért kellett megkörnyékeznie a férfit, mi köze lenne Peternek a projekt Armageddonhoz, talán a (vöröshajú) halott lánya révén valahogy….. jó’ van na, nem tudok leakadni a sok vörös színről…… Pszicho srác még kavarhat valamit, mert Golan kipucolta a szert belőle, Golan papa meg a rabbival vívhat ideológiai csatát és mivel az esszénusok állnak (úgy tűnik) a jó oldalon, akár a kumráni tekercsekben is lehet a rabbiék próféciájának az ellenszere.

roni - 2015. 05. 04. 13:21

Hm… Nekem az a furcsa (de nagyon valószínű, h valamit nem vettem észre), hogy ha Emma a ‘rosszak’ (Armageddon-pártiak) oldalán áll, akkor nem sok érdeke fűződik ahhoz, hogy Petert bevonja. Peter bevonásának a ‘jók’ oldaláról van értelme. De ha Emma ‘jó’, nem logikus, h kinyírta Golant. Hm…

Lemoni - 2015. 05. 04. 23:01

Lehet, ő is egy klón és a valódi Emma tényleg meghalt, bár ez túl gagyi megoldás lenne, főleg hogy a Sátánka-klónoknál is a normálisabbikat simán kinyírták. Én még mindig Peter múltjában keresem a magyarázatot a megkörnyékezésére, miért lett öngyilkos a lánya, tényleg öngyilkos lett? Mert abból elég sok ízelítőt kaptunk, hogy mennyire szenved a lánya halálától, csak részleteket nem. Ám ha valami izraeli szálat talált volna a lánya (halála) körül, akkor direkt azért akart oda szolgálatba kerülni, eleve nyomozási céllal és lehet valami, amivel veszélyezteti a tervezett rituálét, csak még talán ő sem tud róla. Pár nap és nincs több találgatás, jön a megoldás :)

roni - 2015. 05. 05. 08:46

Igen, én is erre a múltbeli (feleség + lány) magyarázatra szavaznék… Meglátjuk.

Ez egy korrekt interjú Jason Isaacs-szal (9 rész után, de nem spoileres).

roni - 2015. 05. 05. 08:59

Bocs, de. Az előző posztban linkelt interjú utolsó 5 percét ne nézze az, aki nem látta még a 9. részt!

Lemoni - 2015. 05. 07. 15:40

És ma(holnap) lehull a lepel…… Kíváncsi vagyok, mennyire kacifántos/egyszerű a világ megmentése. Avram győz, visszamegy a szőke csajhoz és a borjút örökbe fogadják. Csutakhaj helyett Lynn lesz a követség vezetője és boldogan élnek Peterrel, míg újabb Sátánka nem fenyegeti a világbékét.

Lemoni - 2015. 05. 08. 22:41

Ez a hét a finálé-csalódások hete. A Dig-é is csalódás, de másként, mint a Gotham, a Forever és a PoI zárója. Itt most nem gyenge, összecsapott zárásról van szó, hanem én szerettem volna, ha nem ilyen “földi” a dolgok megoldása, hanem a misztikum, a természetfeletti dominál. Nem számítottam arra, hogy sima robbantásos terrorakcióval akarják alátámasztani a próféciát. Meg én nagyobb vérengzést csináltam volna a zakkantak között. És nagyon nem kellett a végére az Emma-féle szerelmi és bosszú melodráma. Ezek annyira emberi motívumok voltak és semmivé tették az én szépen felépített misztikus ötleteimet :D Ahogy várni lehetett, győzött a klisé, Peterék az utolsó pillanatban elterelték a vizes Armageddont, Avram kilopta borjúkát, gonoszok meg így-úgy elnyerték a büntetésüket. Nem volt rossz így sem a finálé, de mennyivel jobb érzés a próféciákra és túlvilági lényekre tolni a felelősséget az emberi gyarlóságokért, mint belegondolni, hogy pl. egy víztározó mennyire időzített bomba lehet néhány elmebeteg miatt.

roni - 2015. 05. 09. 10:44

Abszolút egyetértek, Lemoni!

Tyberius06 - 2015. 05. 09. 17:33

Jah én is egyet értek az előttem szólókkal. A finálé csalódás volt. Golan halálakor még valami baromi ütős dologra számítottam, de ez amolyan semmi volt. Összességében a Die Hard 3 jutott az eszembe róla, ott is a kincs volt a lényeg. Csak itt több volt a történetszál.
Momdjuk nemtom ezt minek szánták, egy egy évados mininek, vagy mi, de lezárt lett eléggé.

roni - 2015. 05. 12. 08:15

Igen, lezárt évadnak (event series). De már szó van a folytatásról. Spoileres (annak, aki nem látta a finálét): http://variety.com/2015/tv/news/dig-finale-season-2-plans-ending-twist-1201491288/

karit - 2015. 05. 15. 16:35

Én sajnos nem igazán értettem a finálét (és emiatt az egész sorozatot sem), talán ezért nem is tetszett annyira, de nincs erőm újranézni.

Szerintem nem baj, hogy kimaradt a természetfeletti (bár egy apró kétértelmű történés azért belefért volna), de nem jött át, mi a fenét akart elérni/bizonyítani (kinek?) a bocis csapat a legnagyobb titokban, “családi körben” elvégzett áldozati gyilokkal a gátrobbantással paralel? Ha a rabbit és a fő-klón-kiképző papot totál hidegen hagyta az istenfélés, és az egész színjátéknak készült, mi szükség volt a köves-öves szálra? Én nem figyeltem eléggé, vagy összeragadt pár lap a forgatókönyvben?

És mihez kellett pont Peter? Mert hogy nem Golan fiának korrepetálására, az az egy világos. Golan csúnya megölésének oka viszont nem az. Meg az sem, mi lett a Balatonnyi vízzel? És miért tartóztatnának le valakit egy halottról készült FÉNYKÉP alapján? És egyáltalán, hogy a fenébe őriznek egy amerikai követséget, aminek falán fényes nappal, működő kamerák erdejében pókemberként mászhat fel egy jogi attasé?

pehnemer - 2015. 09. 07. 22:58

Igy a kritika alapján az Elveszett Jézus videó nyomában ugrott be, ami elég gáz volt! Nem hiszem h érdekelni fog, bár talán visszanézek miket irtok róla 3-4 rész múlva

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz