login |

Finálé előtt: The Walking Dead

2015. 03. 23. 21:46 - Írta: winnie

37 hozzászólás | kategória: video,

Az 5×15 kritikája már kikerült (ott az előzetesről ne legyen szó), az 5×16-os epizód promója pedig a tovább mögött. És még két jelenet is a nettó 60 perces szezonzáróból.

Ez az a pont, ahol az évadban feldobott, de még ki nem játszott, payoff nélkül szálakkal (Morgan, W) kapcsolatban muszáj lépniük a készítőknek, de hogy ezeken kívül mire számíthatunk, az majd kiderül. A kérdés, hogy lesz-e cliffhanger? Csak mert eddig talán sosem volt.

37 hozzászólás Ne habozz!

lynx - 2015. 03. 23. 22:20

Hmm. 90 perces szezon finálé. Ez nagyon jó.
Egyébként mióta itt vannak a zárt városban, tök Lost hangulatom van.

karli - 2015. 03. 23. 22:36

Carol a király! :D

Jacques - 2015. 03. 23. 22:46

Imádom Carol karakterét, de könyörgöm képezzék már egy kicsit a színésznőt. Olyan sután tartja a fegyvereket, mind a lőfegyvert, mind ahogy a késsel bánik. :) Jól alakítja a figurát Melissa Suzanne McBride, de kicsit ront az összképen, mikor így tartja a kést is, mint ebben a sneek peek-ben.

mogsta - 2015. 03. 23. 22:49

(kicsit lemaradtam, ezért még csak) pont most nézem a 14. részt, és már azt hittem sose, erre kiderül, hogy csak a 4. évad 14. rész 15. percéig kellett várni az első armored zombie-ra!

ha utolértem magam, tolok pár kör Dead Island: Epidemic-et az biztos!

fireblade - 2015. 03. 23. 22:52

@lynx: hál istennek nekem nem!! :)

akkor most persze Ricket zárják be mert ő a naaagy bünöző?
Kisvároska hibája: előtte elmegyógyintézet volt itt..és az ápoltak maradtak :)
most komolyan..az hogy bunyóztak, ok nem kellett volna..de itt a doki a rosszfiú..

szerintem teljesen jól tartotta a kést..ez az alázásról szólt..

Jacques - 2015. 03. 23. 23:37

@fireblade: igazad van, nem fogcsikorgatva adja elő a fenyegetést, nem dühből, akkor tényleg ökölbe szorítva kéne fognia, de nézd meg a korábbi részekben, mikor fejbe szúr egy walkert, ott nagyon suta. És az évadnyitóban is olyan bénán tartja a mesterlövész puskát. Bár lehet én viszem túlzásba a CoD-ot?! :D

Jah… és mi ez a lila telekomos sz*r? Az Adblock Plus miért nem fogja meg?

fireblade - 2015. 03. 23. 23:40

@Jacques: Ha a fegyverleadásos részre utalsz, ott Carol direkte fogta bénán :) és nem mesterlövészpuska igazából :)

Hát ez jó kérdés..tudod az Adblock ad felmentés bizonyos reklámozó cégeknek, ha sokat fizetnek érte..akkor kikerülnek a tiltó listából gyárilag…

benzz - 2015. 03. 24. 00:53

Én azt nem értem hogy Rickék többen vannak és képzettebbek is. Miért várnak ennyit a hatalomátvétellel.

Zombiebie - 2015. 03. 24. 01:01

Carol karaktere valami elképesztő változáson ment keresztül és ez nagyon tetszik nekem. Ahogy a csajok Darylért vannak oda, én ő érte. :)

Pocok - 2015. 03. 24. 03:40

De ugye egy nap adják le a duplát és nem két hét alatt?

mogsta – 2015. 03. 23. 22:49
A börtönben is voltak már. Azok lehet nem voltak golyóállók, de ott is közelről kellett harcolni.

winnie - 2015. 03. 24. 05:08

nem dupla lesz.

winnie - 2015. 03. 24. 05:11

“Én azt nem értem hogy Rickék többen vannak és képzettebbek is. Miért várnak ennyit a hatalomátvétellel.”

1. hogy lennének már többen? a városlakók jóval többen vannak.

2. miért akarnák átvenni a hatalmat csak úgy? ők nem olyan típusok. meggyőzik idővel a többieket, hogy jobb, ha ők irányítanak-

Gabe - 2015. 03. 24. 06:48

Azt, hogy “netto 60 perc lesz”, honnan vettétek? Csak mert ugye mindenhol 90 percesnek van reklámozva az évadzáró, még a trailerben is, gondolom nem véletlenül… nyilván lesz benne reklám, de hogy egy 30 perces blokkot qrnának bele? Ne már. :D Ez egyrészt kb. fizikai képtelenség, másrészt meg nyilván a készítők se lehetnek olyan hülyék-pofátlanok stb., hogy egy 60 percest 90 percesnek adjanak el.

winnie - 2015. 03. 24. 07:00

gabe: ezt nem vesszük, hanem ez így van, mindig is így volt. de ezért is emeltem ki, hogy nehogy bárki is félreértse a dolgot. a 90 perces epizód azt jelenti, hogy nettó 60 perc (valójában 62) – per definitionem. szóval nem véletlen, hogy 90 percet mondanak, mert 90 perces lesz a rész. reklámokkal. (a two hour episode pedig azt jelenti, hogy 84 percees.)

a walking dead egy “one hour show”, egy órás sorozat. ha egy bruttó 60 perces epizód nettó 40 perc, akkor egy 90 perces nettó 60. szóval ez is, mint minden klasszikus formátumú sorozat, 41-42 perces és mellé jár 18 perc reklám. a reklámmenyiség arányosan nő.

a készítők nem pofátlanok, ők nem adnak el semmit. a csatorna reklámoz, de ez sem pofátlanság, hiszen az amerikai néző tudja, hogy a 90 perc azt jelenti, hogy 21:00-tól 22:30-ig fog tartani az epizód. ami a megszokott 5-6 megszakítás helyett valószínűleg 8-9-et fog jelenteni.

Gabe - 2015. 03. 24. 07:12

Én nem emlékszem rá, hogy korábban is “így lett volna”, azaz 90 percesnek reklámozták volna az évadzárót, ez meg szerintem arra utal, hogy ez igenis hosszabb lesz a korábbiaknál. De majd meglátjuk. :)

winnie - 2015. 03. 24. 07:24

hosszabb lesz, én is ezt mondom. nem 60, hanem 90 perces. sok sorozatnál láthatsz ilyet, a sons of anarchy szállított sorra 90 perces részeket például tavaly év végén.

a twd esetében az 1. és 2. évados premier is hosszabb volt.

de ez olyan dolog, amit nyugodtan elhihetsz nekem. csekk például itt: http://www.thefutoncritic.com/showatch/walking-dead/listings/

3/29/15 (Su.) 9:00 PM AMC (#516-90) Conquer
3/22/15 (Su.) 9:00 PM AMC (#515) Try
10/16/11 (Su.) 9:00 PM AMC (#201-90) What Lies Ahead
12/5/10 (Su.) 10:00 PM AMC (#106) TS-19
10/31/10 (Su.) 10:00 PM AMC (#101-90) Days Gone Bye

hirtelen google-ből előkapva a 2. évados premier 90 percességéről ez a hír szólt anno: http://screenrant.com/the-walking-dead-season-2-premiere-mcrid-130444/

Sragi - 2015. 03. 24. 10:03

Carol badass :D

wolfeone - 2015. 03. 24. 12:48

Winnie: Az előző évad vége pont cliffhanger volt, mikor a kannibálok bezárják őket, s Rick betol valami “kemény” dumát. :) De amúgy a többi valóban nem volt cliffhanger.

winnie - 2015. 03. 24. 12:53

wolfeone: de…, az nem volt cliffhanger. nem? csak betolta a dumát. ha lett volna valami felfedezés, de az, hogy mondott egy öblöset, szerintem nem az. főleg, hogy csak mondta, tehát nem is kellett mit feloldani.

wolfeone - 2015. 03. 24. 12:53

Sztem most is lesz cliffhanger. Darylék kb pont a rész végén megtalálják a “W” jeleket vésőket. Talán még csapdába is esnek.

wolfeone - 2015. 03. 24. 12:57

@winnie: arra gondoltam, h csapdába estek a kannibáloknál, s nem tudtuk egész nyáron, h hogy másxnak ki a szarból. :) Erre gondoltam cliffhangerként.

marsters - 2015. 03. 24. 13:22

Lassan lehetne egy kérdés erről hogy te mit tartasz cliffhangernek :)

Jacques - 2015. 03. 24. 13:37

@fireblade – 2015. 03. 23. 23:40
Nem a fegyverleadásos részre gondoltam, hanem úgy általában bénán tartja a pisztolyt és egyéb fegyvereket. Pl. az évadkezdő részben, mikor kilövi a nagy tartályt, úgy emlékszem akkor is suta volt. Nagy unalmamba majd mentek ki pár printscreent és feltöltöm valahova. :)

winnie - 2015. 03. 24. 13:47

Lassan lehetne egy kérdés erről hogy te mit tartasz cliffhangernek :)

a cliffhanger az cliffhanger. egy olyan pillanat a rész végén, amiről az ember kaparja a falat. egy felfedezés, egy kérdés, stb. tipikus cliff, amikor krízis alakul ki és bizonytalanság lesz, amikor valaki él vagy hal. szerintem mindenkinek nagyjából hasonló.

a twd-ben voltak cliffhangerek bőven (amikor daryl kiszólt, hogy gyere ki a bokorból vagy más), csak nem az évadok végén. a 4. évados fináléban is akadtak pillanatok, amikor, ha elvágják a részt, akkor cliff.

aláírom, ott volt a “most mi lesz?”, de minden sorozatévad végén az van, hogy “and now what?”. a 4×16 nem úgy volt felépítve, hogy bármilyen pillanatra ki lett volna hegyezve. elkapták őket, utána több percig tartott, míg beküldték a kocsiba, majd rick mondott egy tartalmasat. igazából ez olyan momentum, amiről tudjuk, hogy úgyis kijutnak. de lehet olyannal zárni, amikor az ember nem tudja, hogy mi lesz. na, az a cliff.

wolfeone - 2015. 03. 24. 16:22

@winnie: igen, tudtuk a mondtaból, h kijutnak, de fogalmunk sem volt, hogy hogyan. Ahogy előbb is írtam, izgulhattunk, hogy hogyan jutnak ki. Ha szigorúan vesszük a fogalmat, s csak az utolsó pillanatra szűkítjük le, nem az utolsó jelenetre akkor igazad van. Bár ha mélyebben elemezzük: bezárták őket egy kontenerbe a túlerőben lévő fegyveres kannibálok, Rickéknél meg nem maradt fegyver, első gondolata a nézőnek: ebből a szarból nincs kiút, ha nem is mind, de sokan fognak meghalni. Erre Rick benyögi, hogy rossz emberekkel fogtak ki. Mi van? Miért lett ilyen magabiztos hirtelen? Mission: Impossible, de uccsó mondat nem várt megoldást sugall. Vágás. Majd a köv. részből tudjuk csak meg, hogy HOGYAN menekülnek meg.
Egyébként igazad van, pillanatnak hosszú volt a jelenet, :) s a fogalom tényleg pillanatról szól. Amúgy bocs ezért az off-ért. Egyébként érdekes maga a téma, mert nagyon sokszor a sorozatokban egy jelenet a “cliff” (fogalom szerint nem), s nem egy pillanat. Mint ahogy ez esetben is, mostmár így végiggondolva. Maguk az írok is úgy érezhetik néha, hogy írtak egy fasza cliffet, de valójában mégse. Meg ha mélyebben elemezzük, ahogy előbb én, az is lehet egy pillanat, kérdést felvető pillanat. Szóval nem egyszerű fogalom. Egy a lényeg: Jövő hétre írjanak egy olyan zárást, ami miatt tűkön fogok ülni őszig.

Orpheus - 2015. 03. 24. 20:09

Tehát “odaát” a filmeket 2-3 órásnak reklámozzák, mert reklámmal együtt értendő? :D

jnsz88 - 2015. 03. 25. 09:32

“cliffhanger. egy olyan pillanat a rész végén, amiről az ember kaparja a falat.”
Ez pont ráillik a 3. évad végére, amikor Woodbury elárvult lakói andalító zene mellett beköltöztek a börtönbe. Na attól kapartam a falat…

De komolyra fordítva, nekem a következő záróepizódok jelentettek cliffhangert:
2×13: a farm pusztulása után a háttérben felsejlik a börtön.
3×08: aréna+Merle
4×08: a börtön pusztulása után mi lesz? hogy lesz? ki halt meg, ki nem?
4×16: mi ez a Terminus? kannibálok?

És amik szerintem nem voltak azok:
1×06: utazik a csapat, mindenki optimista
2×07: Sophia előkerül, mindenki szomorú
3×16: szimpatikus emberek békés beköltözése a börtönbe, mindenki optimista
5×08: Beth meghal, mindenki szomorú

Nem biztos, hogy mindenre jól emlékszem, de talán így történtek.

winnie - 2015. 03. 25. 13:03

jnsz88: a beth halála tipikusan nem cliff, hiszen megtörtént a dolog, ezzel egyetértek, de a felsejléseket, vagy az, hogy elindulnak, illetve megérkeznek valahova, nem érzem cliffnek.

“4×16: mi ez a Terminus? kannibálok?”

inkább: “4×16: mi ez a Terminus? kannibálok.”

a kannibáloknál az lehetett volna, ha éppen rányitnak valami nagy kajálásra vagy feltűnik beth, vagy más ismerős arc, vagy akár az, hogy megérkeznek és benyitnak. viszont így, hogy bemennek. menekülnek. elkapják őket, beszélgetnek, vonulnak stb. – nem nagyon lett volna különbség hatását tekintve, ha 1-3-5 perccel korábban fejezik be a részt.

nyilván az ember kíváncsi a folytatásra, de nagyjából úgy, mint bármelyik rész esetében.

Zombiebie - 2015. 03. 26. 11:39

!!!Spoiler!!!

Rickre nagyon ráerőltetett lett ez a “dúvad” kirohanás. Ennél ő sokkal józanabb és higgadtabb ember kéne, hogy legyen (az idő függvényében). Egész egyszerűen az írók nem bírták máshogy megoldani az előttük álló feladatot. Értem, hogy minden évadban kell, hogy legyen egy katarzispont a végén, de ez ennél nem hogy nem jött össze, hanem egyenesen, egy sietségben összetákolt valami benyomását kelti. Szvsz a kisfarm szízon óta ez egy újabb mélypont, melyen nem segítenek az átmeneti karakterek, vagy akár egy “állandó” karakter kigyilkolása sem. Várni fogom a badass fordulatot a 15.-ben…

winnie - 2015. 03. 26. 17:27

Zombiebie: az írók ismerik a karaktert. tudják, hogy mit csinálna egy adott szituációban. az ilyet nem viseli el. de nem is ez a lényeg, hanem, hogy a karakteríveket előre megtervezik és nem csak random változtatják ilyenné, hanem tudják, hogy ilyen lesz, és éppen ezért előtte úgy alakítják, hogy ez a lépése abszolút következzen a viselkedéséből. ha nem érzed azt, hogy következetes lenne rock, akkor lehet, hogy te nem vettél észre pár húzást, amivel megágyaztak neki, de azt láttuk, hogy közel van hozzá a “sötét oldal” és, hogy az ő értékrendjébe nem beleférő dolgokra máskor is reagált extrém módon.

K-10 - 2015. 03. 26. 18:38

Nem értem, miért erőlteted ilyen mereven ezt a hülyeséget. Meg azt se, hogy honnan veszed. **Egyáltalán nem csak az a cliffhanger**, ha az utolsó másodpercekben történik valami váratlan.
Nesze, wiki: “features a main character **in a precarious or difficult dilemma**, or confronted with a shocking revelation at the end of an episode”
Vagy itt a tvtropes: “ends an Act Break, episode, or even a whole season … with some or all of the main characters **in peril of some kind**”

winnie - 2015. 03. 26. 19:34

K-10: bocs, én nem idézgetek, vannak saját gondolataim, tudom, hogy mi a cliff. attól, hogy te leírod, hogy más mit gondol, még nem cáfolsz meg. saját gondolatokat írj, azok mellett könnyebb érvelni.

persze nincs ezzel baj, de olyasmit idéztél be, ami nekem ad igazat. ezt viszont nem értem. nem ezeket írtam le?

“egy felfedezés, egy kérdés, stb. tipikus cliff, amikor krízis alakul ki és bizonytalanság lesz, amikor valaki él vagy hal.”

a wiki dilemmája vagy felfedezése a rész _végén_ nem volt jelen. a tvtropes dolgát írtam én is fentebb. tipikus cliffhanger az életveszélyes szituáció. ez volt néhány twd epizód végén. de nem volt évad végén. ezért írtam, hogy be tudták volna úgy fejezni a 4. évadot, hogy életveszély legyen. de nem tették, hanem “biztonságba” kerültek a karakterek, és pontosan tudtok, hogy nem fog bajuk esni. mint ahogy nem is esett. ellenben ha az 5×01-es torokelvágásoknál fejezik be, akkor…, az szép cliff lett volna.

szóval, köszönöm a megerősítést.

Zombiebie - 2015. 03. 27. 11:48

Spoiler!!??

Nagyon sután építették fel Rick karakterét. Az oké, hogy még a börtönben Lori után megbomlott az elméje, ez simán érthető, a nyomás is nagy volt rajta, kvázi a “vezetése” alatt veszített el embereket. Most viszont a claimers és a kannibálok után azt hihetnénk, hogy minden poklot megjárt, harcedzett férfiról van szó, erre ott fetreng kirántott fegyverrel, mint egy dackorszakos kisgyerek, aki nem kapta meg a legóját. Ez abszolút nem következetes, számomra csalódás. Nem azt mondom, hogy csuklóból nyírjon ki mindenkit, aki az útjába áll, de ez a megfontolatlan viselkedés nem tesz jót a renoméjának, ezt tudnia kellene. Egyedül Carolon látszott, hogy valamilyen szinten büszke rá, hogy kiordítja a lelkét csóri.

A cliffhanger, mint olyan, csak azért kell, hogy az évadok ill. félévadok közötti szünetben fenntartsák a nézők érdeklődését. Szerintem a Cliff-be sokminden beletartozik, nem csak a feszkó a végén, hanem évad közben elhintett morzsácskák, melyek nem lettek még kidolgozva. Ezzel gondolom nem mondtam újat…

K-10 - 2015. 03. 28. 19:48

‘pontosan tudtok, hogy nem fog bajuk esni. mint ahogy nem is esett. ellenben ha az 5×01-es torokelvágásoknál fejezik be, akkor…, az szép cliff lett volna’
Egy frászt.
Akkor *pontosan ugyanúgy tudtuk volna*, hogy nem fog bajuk esni.
Ennyit ér a “logikád”. Bocs.

winnie - 2015. 03. 29. 06:29

K-10: nem kell elnézést kérned, ha így gondolod. de szívesen elmagyarázom hosszabban is, hogy én mire gondolok, mert biztos, hogy nem volt mindenkinek egyértelmű.

az egyik szituációban nem ölik meg őket, beültetik őket egy vasúti kocsiban és nem fenyegeti az életüket semmi. mert egy szóval nem céloznak arra, hogy “grr, meg fogunk ölni titeket”. semmi okunk sincs azt gondolni, hogy bajuk esik, nem tudjuk, hogy mi a szándékuk velük. bizonytalanság van. igen. mint minden részben, amikor grasszálnak a nagy világban.

a másik szituációban odaültetik a vályúhoz őket és elkezdenek torkokat vagdosni. fenyegetik az életüket. “céloznak” arra, hogy “grr, meg fogunk ölni titeket”. minden okunk megvan arra, hogy azt gondolni, hogy bajuk esik. tudjuk, hogy mi a szándékuk velük.

hanem még ezután sem érzed a különbséget, és azt mondod, hogy “nem is!” és rám öltöd a nyelved, miközben szamárfület mutat, akkor nyilván eleve nem tudnálak meggyőzni, de akkor érdemes ezzel kezdened, hogy ne is próbáljam.

K-10 - 2015. 03. 29. 12:56

‘semmi okunk sincs azt gondolni, hogy bajuk esik’
Á, persze, semmi okunk nincs.
Szerinted itt hagyd abba.

K-10 - 2015. 03. 29. 12:57

SzerinteM…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz