login |

Better Call Saul: vége az 1. évadnak – írta DarylD

2015. 04. 21. 21:20 - Írta: vendegblogger

50 hozzászólás | kategória: kritika,

Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy Vince Gilligan egy zseni. Minden idők egyik legjobb sorozata, a Breaking Bad megalkotása miatt eddig is sokan kedveltük, de legnagyobb szerencsénkre úgy döntött marad ennek univerzumában, és készít egy előzmény sorozatot Peter Gould segítségével. De még milyet! (Két pilotkritikánk, a Breaking Bad-et ismerő és a Breaking Bad-szűz tollából származó is önmagáért beszél.)

A Better Call Saul, annak ellenére, hogy komédiának indult és más stílusú, a Breaking Bad szeretnivaló kistestvére lett, ami, bár egyelőre nem nyúlt olyan magasröptű témákhoz, mint elődje, mégis gyakran képes volt BB-s mértékkel is erősnek mondható drámát adni nekünk. (Éppen ezért valahol meglepő, hogy sem Amerikában, sem itthon nem ültette le a Breaking Bad fanatikusainak jelentős részét. Majd az 5. évadban felfedezik ezt is.)

És ezzel el is érkeztünk a Saul egyik legnagyobb pozitívumához: a sorozat teljesen sallangmentes. Tele van egyszerű, emberközeli jelenetekkel, amik gyakran még humorosak is. Nem használ hatásvadász jeleneteket, itt nem számíthatunk nagy mindfuck-okra, mégis az idei év legjobb újoncáról beszélhetünk. Továbbmegyek, a Better Call Saul az idei év egyik legszórakoztatóbb sorozata is ezidáig.

Nagy dicséret illeti a szereplőgárdát, a sorozat tele van jobbnál-jobb színészekkel. Mégis kiemelkedik közülük a két főszereplőt, Sault és Mike-ot alakító Bob Odenkirk és Jonathan Banks. Pedig Odenkirk-nek nem volt könnyű dolga, hiszen most egy egészen más típusú karaktert kellett eljátszania, mint a Breaking Bad-ben, mégis könnyedén vette az akadályt.

A sorozatban ugyanis nem a gerinctelen ügyvéd áll a főszerepben, akit annyira szerettünk utálni a Breaking Bad-ben. Jimmy McGill az évad során számtalanszor tanúságot tett emberségéről. Elég csak a pilotra gondolni, amikor élete kockáztatásával próbálta megmenteni két fiú életét, vagy arra, hogy milyen odafigyeléssel gondozta testvérét.

A Better Call Saul egy aprólékosan kidolgozott fejlődéstörténet. Nagyon érdekes élmény nézni ezeket az eseményeket, tudván mivé fog lassan átváltozni főhősünk. Ráadásul flashbackeket is kaptunk rendszeresen, amik Jimmy és Saul után Slippin’ Jimmyt is bemutatták nekünk. (A pilotban pedig még a Breaking Bad utáni időkből is kaptunk egy jelenetet, szóval később ennek a vonalnak a továbbfűzésére is számíthatunk. Ha az írók nem rontanak el valamit, x évaddal később, mikor véget ér a sorozat egy ember teljes életét láthatjuk majd. Egy igen kalandos életet.)

De ne szaladjunk ennyire előre, térjünk vissza a piszok erős első évadhoz. A Saul, bár főszereplője egy ügyvéd egyáltalán nem nevezhető jogi sorozatnak. Tárgyalótermes jeleneteket szinte egyáltalán nem kaptunk, Jimmy ügyei pedig inkább a karaktere formálását szolgálták. A bemutatott esetek egyébként többnyire érdekesek voltak, sokszor ezen a vonalon jött be humor a sorozatba.

Jimmy élete, mint az mér a legelején kiderül, önmagában is egy kalandos darab, de kellett a sorozatba Mike Ehrmantraut is, aki adott egy plusz hangulatot az epizódokba, amely remek egyveleget alkotott a főszállal. Jimmy egyelőre igyekezett ugyanis a törvény ezen oldalán maradni (mondjuk így is sikerült belekeverednie egy-egy mocskosabb ügyletbe), de Mike hozta magával a bűnös tölteléket.

Még ő sem a Breaking Bad-ből megismert ember volt az első évadban, de sokkal jobban hasonlított jövőbeli énjére, mint Jimmy Saulra. Mike-hoz nagyon sok erős jelenet kötődik, Jonathan Banks hihetetlenül ért a feszült párbeszédekhez. A múltjával foglalkozó hatodik rész pedig szerintem az évad egyik legjobbja volt – ezt a sorozatot nem néző Breaking Bad-eseknek is ajánlom.

Fentebb már említettem az erős szereplőgárdát, akik közül még Michael McKeant és Michael Mando-t emelném ki. Előbbi Jimmy elismert ügyvéd bátyját alakítja, Chuck-ot, aki úgy gondolja allergiás az elektromosságra. Érdekes volt látni a BB után, hogy Jimmy mennyire felnéz rá, beszélgetéseik mindig a sorozat legjobb jelenetei közé tartoztak. Az évad végére ugyanakkor elég nagy fordulat következett be kapcsolatukban, kíváncsi vagyok hogyan viszik tovább jövőre ezt a szálat.

Mando pedig egy Nacho nevű gengszter szerepében tisztelgett. Elsőre azt hittem csak egy Tuco-szerű figurát fogunk látni, de meglepően karizmatikus bűnöző. Egyelőre nem szerepelt állandó jelleggel, de később szívesen látnám még, ha Jimmy esetleg közelebb kerül a “sötét oldalhoz”.

Hogy végre valami negatívumot is mondjak a sorozat elég lassú folyású. Nem annyira, mint mondjuk a Rectify, de a BB-nél lassabb, főként az ötödik évadhoz képest. BB-nézőként egyébként nekem a pilot volt a leggyengébb rész. A végén biztos nem folytattam volna, ha nem ismerem az elődjét, de nagyon jól tettem, hogy adtam neki még egy esélyt, mert a második részt már imádtam. Tényleg érdemes próbálkozni még vele, ha nem jött be elsőre, különben egy nagy sorozatélményről maradhattok le.

Az évadzáró is nagyon erősre sikeredett. Jimmy kilépett a megszokott környezetéből, és egy kis időre újra Slippin’ Jimmy lehetett. Közben elég nagy trauma érte őt, és talán ez kellett ahhoz, hogy megváltozzon, a rész végén ugyanis belengették az elsaulosodás lehetőségét. Ennek én személy szerint nem örülök, megszerettem Jimmyt, nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet lenne már most antihőst csinálni belőle.

De ez még a jövő zenéje. A Better Call Saul első évadja hatalmas élmény volt, stabil 8/10-es szórakozás, ami gyakran a 9 felé hajlott. A második évad pedig már be is van rendelve, így Jimmy folytathatja útját az elkerülhetetlen tragédia irányába.

50 hozzászólás Ne habozz!

kuktin - 2015. 04. 21. 21:31

én is ismételni tudom: Better Call Saul első évadja hatalmas élmény!!!!
Breaking Bad minőségét simán hozza
a kritika pedig nagyon jó munka lett!!!

sherlock20 - 2015. 04. 21. 22:25

Csak egyetérteni tudok a kritikával. Kiváló sorozat.

KG - 2015. 04. 21. 22:44

legjobb újonc, 9/10 volt az évad.

Silas - 2015. 04. 21. 22:45

nem rossz, nem rossz.. 7.5/10

bestyen - 2015. 04. 21. 22:47

“belengették az elsaulosodás lehetőségét. Ennek én személy szerint nem örülök, megszerettem Jimmyt, nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet lenne már most antihőst csinálni belőle.”

Egyetértek, de szerintem nem fog elsaulosodni. Ez kb. olyasmi lehet szerintem, mint amikor a BB 1.évad végén is gyakorlatilag megmutatták, hogy milyen lesz Walter az 5.évadban.

rszabi - 2015. 04. 21. 22:47

Teljesen egyetértek. Mestermű.

Bazsi - 2015. 04. 21. 22:52

Hú de messze van még a második évad, imádtam mind a 10 részt!!! nagy kedvenc lett, remélem a jövőben is minimum ez a szint lessz! Gilligan tényleg egy zseni!

mperlaky - 2015. 04. 21. 23:09

Nem értem a kritikát, meg hogy mi tetszik benne nektek, mi volt izgalmas, érdekes vagy akármi. Nekem az egész sorozat rettentően unalmas volt, unreális sokszor, depresszív a hangulata. Lassú, és az egész jimmy frusztráló életéről szól amit nekem speciel rossz nézni. Közben tele volt unalmas “karakterépítéssel”, slippin jimmy-s rész például. És maga a sorozat nem áll össze egy egésszé. Jimmy életéről szólna elvileg, de akkor minek mutogatják a portás (mike) dolgait? Nem passzol bele semennyire (még), szinte semmi közük egymáshoz.
Nekem tökéletesen az jön le hogy ez egy nyűg sorozat amit meg “kellett” csinálni a BB mellé, nagyon ötlettelen, a BB hibáival viszont a pozitivumai nélkül, egy szépen fényképezett kínszenvedés nekem.

winnie - 2015. 04. 21. 23:16

pedig elég hosszan le van írva, hogy mi tetszik benne, de az van leírva, hogy _neki_ mi tetszik, nem az, hogy neked. mindenkinek más izgalmas, érdekes vagy akármi.

azt nem lehet elvárni, hogy mindenkinek bejöjjön. ez nem a te sorozatod, de úgy tűnik, hogy sok más emberé mindenképp.

ha nyűg lenne, akkor nem hiszem, hogy a vince gilligan maradt volna, nem volt rákényszerítve, sőt. mégis megtette pihenés vagy más projekt helyett.

elkon - 2015. 04. 21. 23:18

Szerintem is nagyon jó volt. Hihetetlen gyorsan elszaladt minden rész, még néztem volna. Minden rész végén a “máris vége?” érzés volt, ami mindig jó jel.

Viszont azzal talán nem értek egyet, hogy korai a fordulópont. Ahhoz képest, amire számítani lehetett még így is eléggé sokáig húzták.

Sok potenciál van abban, hogy jut el odáig teljesen (nem lesz az se gyors és konfliktusmentes) és még több abban, amikor már a BB-ből megismert Sault látjuk, szóval jó lesz ez.

Asszem - 2015. 04. 21. 23:24

Nekem az évadzáró már kicsit csalódás volt, nem igazán éreztem tejesen megalapozottnak, hogy miért fordult vissza a siker kapujából. Kicsit sok szálon futott a történet, ez is zavart, vagy legalábbis reméltem, hogy a Tuco vonal visszajön még ebben az évadban.

Néha kicsit lassú volt és vontatott és a Mike-os szálat is erőltetettnek éreztem, vagy legalábbis sablonosnak, főleg a bosszú kivitelezését, annyira esetleges volt az a terv és mégis működött pedig ezer ponton elbukhatott volna, hát nemtom.

Mindegy, jövőre meglátjuk merre megy tovább.

noar - 2015. 04. 21. 23:31

Azért valahol vicces, hogy a sorozat címe tulajdonképpen semmilyen módon nem kapcsolható össze a teljes első évadban látottakkal. :) Persze BB, meg cold opening a pilotban, de amúgy…

Mortanius - 2015. 04. 21. 23:32

Nem tetszett! Tömény unalom volt az egész.

clegane - 2015. 04. 21. 23:43

azért annyira jó nem volt sajnos. alapjában véve nagyon tetszett volna, de ezt már sokszor vontatottan túlhúzták. fele ennyi epizód elég lett volna erre, és még csak azt sem lehet elmondani hogy tartalmas volt a töltelék, pedig én igen szeretem a lassú sorikat, mint pl a Rectify. itt egyszerűen csak túlismétlő, fölöslegesen elnyújtott jelenetek voltak. remélem a második évadra jobban összeszedik magukat.

polovcev - 2015. 04. 21. 23:46

Amikor meghallottam, hogy a Breaking Bad világában csinálnak egy “komédiát” nem hittem, hogy működni fog. Kedveltem Sault, de nem hittem, hogy egymagában képes elvinni egy saját sorozatot. Tévedtem és ennek igencsak örülök. Egy pillanatra sem untam, a játék, a karakterek, a fényképezés és a párbeszédek pontosan azt a világot adták vissza amit kedveltem.

ubul - 2015. 04. 22. 07:23

Michael Mando amúgy vajon mennyire kötelezte el magát ide? Orphan Black-ben jó lenne, ha még vissza térne, de 2. évadnál is inkább csak meglepetés volt ,hogy benne volt 2-3 részben, nem tudtam korábbról, hogy “vendégszereplő” lesz

rhynn - 2015. 04. 22. 07:50

Ez a sorozat vaalmi fantasztikus. Gilligan megengedheti magának a 2-3 perces szinte cselekmény nélküli jeleneteket, s akkora drámák vannak benne, amit máshol ritkán látni.

Nem tudom, melyik volt a csúcspontja az évadnak, de:
– Amikor Jimmy rájön arra
– Amikor a fénymásoló és az ablak mögül nézzük a jelenetet és nincs hang!
– A Bingos jelenet
– Mike és lányának jelenetei

Egyszerűen ezek miatt éri meg sorozatot nézni.

Van egy remek companion podcast, ahol az editor hív be színészeket, rendezőket, azt hallgattam 1-1 nappal a részek után, annyi mindent tanultam belőle a sorozatkészítésről, hogy visszanézve egy-egy jelenetet már teljesen máshogy látok.

sehrezad - 2015. 04. 22. 08:34

Én a sikkasztó családot bírtam még, baromi jókat kacarásztam rajtuk :)

promo921 - 2015. 04. 22. 09:11

Jó lett. Emlékszem, hogy fikázták a pilot után, hogy mit keres ott Mike, mert aki nem látta BB-t az nem fogja érteni, aztán ő lett a másik főszereplő :)

winnie - 2015. 04. 22. 09:20

promo921: azt a premier előtt lehetett tudni, hogy ő lesz a másik főszereplő – azt is tudtuk, hogy a 4-5. rész környékén fogják kiemelni őt.

azoknak, akik a pilot után írtak róla, igazuk volt, mert csak lógott a levegőben azok számára, akik nem ismerték őt – számukra a jelenléte nem bírt jelentőséggel. ugyanúgy, ahogy a pilot flashforwardja a breaking badet nem nézőknek nem bírt érzelmi plusszal.

Brynden Rivers - 2015. 04. 22. 09:46
egy igazi szakember - 2015. 04. 22. 09:51

Az év újonca nálam, jobban tetszett, mint anno a BB első évadja.

_Peter - 2015. 04. 22. 09:59

Nagyon jó volt. Nekem jobban bejött mint anno a Breaking Bad első évada, azt erőltetve kellett néznem.
Lehet ha nem ismerném Sault és Mike-ot a BB-ből akkor nekem is unalmas lenne és Mike nem Mike, hanem csak a portás. De így piszok érdekes volt az előzmény. Lehet sokaknak unalmas és lassú, de ki voltak dolgozva a jelenetek, súlya volt a szavaknak. A parkoló matricás jelenetek is huszadszor is nem unalmasak voltak, hanem mutatja a szabályokhoz való viszonyát. Kimre ki lehetett volna térni az írásban, mint a nő Jimmy életében és aki egyedül hitt benne. Jól kidolgozták miért tért Jimmy Saul útjára, de mégsem teljesen a körülmények miatt, hanem választásból is. (lenézték a cégnél, testvére árulása, hiába próbálta a becsületes utat nem jutott előre) Hiába szerzett neki Kim új helyet, valahol benne volt Saul. Slippin’ Jimmy szintet lépett a Saul Goodman világba. Legjobb újonc sorozat.

Krain - 2015. 04. 22. 10:06

Ezt érdemes nézni a BB előtt vagy csak úgy adja át élményt ha előtte megnézem azt is?

Futaki - 2015. 04. 22. 10:08

ó, jee, nagyon jó sorozat volt. A végét nem értettem. Nem volt túl szép cliff, hogy visszafordul, mert nem derül ki, hogy miért is rúgja fel a nagy lehetőséget, mi a terve. Ezt leszámítva nagyon tetszett.
A kommentekben sokszor előkerül, hogy depis sorozat – ezt nem értem. Nehézségekkel kell szembenéznie az emberünknek, padlóra kerül, majd feláll. Mi ebben a depis? Teljesen jó ívvel építették a karaktert, mélypontokkal, fordulatokkal, felemelkedéssel. Nem látom be, mi a depressziós ebben.

Futaki - 2015. 04. 22. 10:10

Krain: Érthető a BB nélkül is, de ad némi pluszt, ha ismered az anyasorozatot. Vannak kikacsintások, de a történet egyébként teljesen értelmes egész önmagában is.

Kryss - 2015. 04. 22. 10:47

Mindenképp tovább kell jutni az első borzalmas részen, ami szerintem sem hangulatában, sem történetileg nem illett az egész sorozathoz, de azt követően 9/10-es sorozatélmény, igazi dráma (az első részt követően semmi köze a komédiához).

Cha-b - 2015. 04. 22. 12:54

Kryss: Na jah, az első rész nekem is eléggé nehezen “csúszott”, de a második résztől megvett kilóra, egy unalmas percet nem tudnék mondani… eleinte nem annyira tetszett a Chuck-os rész, de utólag visszagondolva minden párbeszédnek/jelenetnek volt helye. Nagyon jó sorozat 9/10, bár lehet elfogult vagyok, mert a BB a kedvenc sorozatom, kb. 4-szer végignéztem már. :)

rhynn: “- Mike és lányának jelenetei”
Stacey Mike fiának (Matt) a felesége, és nem Mike lánya.

Ha találgatni kéne, hogy miért fordult vissza a végén a “siker kapujából” ahogy fentebb írták…. Sztem az járt a fejében amit Chuck mondott neki a “gagyi” egyeteméről, az ügyvédi hivatásról… és félt, hogy nem fog/tud helyt állni, illetve csalódást fog okozni ismét Chuck-nak, mert hiába tette azt vele amit, felnéz rá és a báttya.
Ezért megmarad annak amihez igazán ért, és amit Marco is sugallt neki “ha ügyvédként nem keresed halomra magad, akkor valamit rosszul csinálsz” Biztos nem pontos az idézet, de a lényeg ez, nem emlékszem már. :)

_Peter - 2015. 04. 22. 12:58

Elment az előző sajnos, szóval nekem messze jobban tetszett a BB első évadánál. Érdekes előzmények és egy csomó kidolgozott drámai jelenet. Humor is akadt bőven, ahogy védte az idiótákat vagy a Kevin Costner vicc. Szerintem kell némi BB ismeret hozzá, Mike és a kikacsintások miatt is.

“nem igazán éreztem tejesen megalapozottnak, hogy miért fordult vissza a siker kapujából”

“mert nem derül ki, hogy miért is rúgja fel a nagy lehetőséget”

Dehogynem. Elárulta a testvére akit gondozott évekig, nem tartja igazi jogásznak mert büfészakos a diplomája. A cégnél lenézték, hiába vitt volna oda olyan milliós ügyet ami normál esetben partnerség és tisztelet, kiszúrták volna a szemét pár tízezres csekkel. Próbálta a becsületes utat, nem jutott előre. A parkolójegyes jelenetek sokadszor is igazolták agyára mennek a szabályok, miközben ő a kiskapukat jó érzékkel megtalálja a jogban. Csak Kim hitt benne, de a végén ő is kevés. Az új cégnél is utolérte volna nem igazi ügyvéd. De nem is csak a körülmények miatt tért le az útról, a választás is benne volt. Slippin’ Jimmy szintet lépett Saul Goodmanre, James McGill csak egy állomás volt.

sandor555 - 2015. 04. 22. 13:55

IMÁDTAM!

szilagyigyab - 2015. 04. 22. 15:06

Szerintem ez is egy olyan sorozat, amihez meg kell érni, éppen ezért nem is mindenki fogja élvezni. Fontos az is, hogy éppen úgy ahogy a BB-ben hosszú részekig építenek fel egy kulcsjelenetet, amire sokáig emlékezni fogsz. Ilyen volt BB-ben Walter lebukása, vagy amikor Walter hagyta meghalni Jesse nőjét, itt pedig nekem Mike szemlélete a jó/rossz emberekről, illetve a végén Jimmy döntése.

noodles - 2015. 04. 22. 15:46

a 7.résznél járok éppen. szerintem eszméletlenül hangulatosak a részek, Jimmy karaktere nagyon el van találva, Odenkirk pedig zseniálisan hozza a figurát, mind emellett az ügyei is érdekesek

bostone - 2015. 04. 22. 15:53

Tényleg nem értem, hogy találhatja ezt a sorozatot valaki unalmasnak.
Mindent eltaláltak benne a készítők, a sztori, a figurák, na és a hangulat.
Egyszerűen gyönyörű.

Stanlee - 2015. 04. 22. 17:22

Az elmúlt egy év egyik legjobb sorozata. Habár kicsit összevisszának tűnik, hogy Jimmy és Mike dolgai kerülnek bemutatásra, úgy, hogy nem látni a kettejük közötti kapcsolatot. A BB-t nem láttam, szóval biztosan van benne sok olyan mozzanat, amit nem érthetek, de ettől függetlenül minden részét élveztem, minden héten vártam az újabb epizódot.

Sawyer - 2015. 04. 22. 17:25

6. részig néztem, de messze nem kötött le annyira, mint a Breaking Bad. Talán egyszer végignézem, szerintem sincs benn semmi érdekes, Saul lúzerkedését fáj nézni, de még a rendezés sem tetszik annyira, hogy megfeledkezzek a vontatottságról. A BB-ben bizonyítottak, hogy egy légy üldözése is lehet izgalmas, ám a BCS eléggé lemarad tőle…

winnie - 2015. 04. 22. 20:54

“Ezt érdemes nézni a BB előtt vagy csak úgy adja át élményt ha előtte megnézem azt is?”

ez elozmeny, utana nezd meg a BB-t:)

egyebkent erre van a masik kritika, a bcs remek ugy is, ha nem ismered a BB-t. de… ha azt meg akarod nezni, akkor nezd meg, de ha eddig nem tetted, akkor csak ezert ne nezd meg. nyilvan colt oka, hogy nem nezted.

Quantumleap - 2015. 04. 23. 09:19

Nekem is bejövős, eddig 4 epizódon vagyok túl. Mostmár ledarálhatom a maradékot.
Ami most eszembe jutott: A pilot legelején a fekete-fehér blokkban Sault a BB utáni időszakban láthatjuk, ugye? Kérdésem, kik elől bújkál és menekül? Hisz a genyák, akiktől tarthatott, mind megmurdéltak a BB végén. Vagy valamire rosszul emlékszem?

annak5604 - 2015. 04. 23. 10:05

Nálam van egy kiemelkedő tulajdonság, ami miatt élvezet nézni ezt a sorozatot. És ez a fényképezés, a kamerahasználat. A hosszú másodpercekig mutatott “üres”, mozdulatlan képek, amik többet mondanak minden szónál. A szokványosnak egyáltalán nem mondható beállítások. Áááhh, látni kell, nem lehet leírni.

szerintem - 2015. 04. 23. 10:32

en nagy nehezen vegigneztem a breaking badet, nagyon nem nekem keszult, az biztos. sault es mike-ot birtam benne egyedul, ugyhogy nagyon vartam a better call sault.
es megerte.
siman az ev legjobb sorozata szerintem.
elkepesztoen jol megirt tortenet, tokeletes tempo, kivalo karakterek.
bob odenkirk oriasit jatszik benne, a karaktere egyszeruen imadnivalo. minden mozzanat erdekes, minden jelenet hozzatesz a tortenet es a karakter fejlodesehez, meg akkor is, ha egyesek total ertelmetlennek vagy uresjaratnak tartanak nehanyat. mindennek szerepe van, ez nem egy akciosorozat, hanem egy keves szereplos drama, van ido elmelyiteni a karaktereket.
mike is erdekes, de szerintem a szinesznek azert nem sok dolga van, en nem vagyok elhasalva tole, de a karakterhez illenek a manirjai.
nagyon varom a kovetkezo evadot. minoseg szuletett.

s’all good, man

Tommy Drama - 2015. 04. 23. 12:17

Quantumleap: Gondolom a zsaruktól. Azért elég mélyen részt vett Walter ügyeiben, amiről nyilván már tudomást szerezhettek.

Tommy Drama - 2015. 04. 23. 12:22

Amúgy a sorozatról: Nem csalódtam Gilligan-ékben, hozták a BB féle hihetetlen magas színvonalat. Jimmy karakterét nagyon megszerettem, és tökre tudtam vele azonosulni, sztem még nem alakul át a következő évadban teljesen Saul Goodman-é, ez csak egy nagy lépés volt afelé. Az évad legjobb része sztem a 9 rész volt, az a legjobb BB részekkel van egy szinten. Ja és Mike.. Baromi jó őt is újra látni, amit a 6 részben művelt Jonathan Banks az eszméletlen volt, kötelező azért odaadni az Emmy díjat, a 9 részért mondjuk Odenkirk is megérdemelné. Azon amúgy meglepődtem, hogy 1 részt sem írt Gilligan az évadból.

A BB utalások remélem mindenkinek megvoltak.:)

kopottas - 2015. 04. 23. 14:47

Húúú, aztán engem is jól berántott, egy délelőtt alatt kivégeztem az utolsó 5 részt… :) Kicsit (nagyon) maximalistának gondolom magam, de most készen vagyok teljesen. A szereplők nagyon nagyok, a kitalált karakterek szintén, a történet BBes sokszor, a fényképezés (a fénymásolós résznél én is csak tátottam a számat mielőtt visszanéztem kétszer..:) Egyszóval zseniális. Még ha annyira egy szereplővel sem tudok azonosulni, amilyen életeket írtak nekik, lenyűgöző, abszolút fenntartja a figyelmet.
Szóval kérek tippet, merre tovább az S02ig? :)

Quantumleap - 2015. 04. 24. 21:43

Tommy Drama: A pilot legelején azt láttuk, hogy a munkahelyén, a gyorsétteremben, egy rosszarcú, rövidre nyírt hajú csávó láttán kezd el magában majrézni, majd megkönnyebbül, mikor látja, hogy csak a barátnőjével randizik az ipse. Nekem nem úgy tűnt, mintha azon parázott volna, hogy mi van ha zsaru a fickó, hanem inkább azon, hogy esetleg valami bérgyilok, akinek feladata likvidálni őt. Ez persze csak az én meglátásom.

Snoopyzit30 - 2015. 04. 25. 16:25

Nekem egészen az utolsó részig tetszett, de az utolsót én unalmasnak találtam. És én sem értem, hogy miért pont most “fordul vissza” amikor már tényleg ott lehetne egy jobb ügyvédi irodában, mint társ. Én ezt a fordulatot úgy tudtam volna elképzelni, hogy betársul az ügyvédi irodába, de ott valami gond adódik ezzel a perrel (vagy mással) és úgy kezd el egy egészen más (rosszabb) irányba menni morálisan vagy etikailag vagy mittudomén. Ez persze semmit nem változtat azon, hogy várom a folytatást és a 2. évadot, csak én évadzárónak valahogy mást vártam. A rész nekem 5/10 a sorozat egésze úgy 7-8/10.

bettercallszolfézs - 2015. 04. 29. 00:26

A BCS (ahogy Breaking Bad is) nem csak szórakoztatás, hanem kultúra, mégpedig igen magas szintű kortárs kultúra. Figyelni kell rá, (szellemi) erőfeszítést tenni azért, hogy igazán üssön, nem adják a szádba előre megcsócsálva az “izgalmakat”.

Én azt gondoltam, hogy majd a Kimmel való kapcsolat (vagy annak hiánya) lesz az, ami Jimmy-t a rossz útra viszi, de így még ütősebb lett a vége.

Régen haragudtam ennyire egy kitalált szereplőre mint Chuck-ra. A legundorítóbb emberi tulajdonság ha valaki folyamatosan beleveri a másik orrát a múltbéli hibáiba, annak ellenére, hogy hosszú ideje máson sem dolgozik, csak, hogy bizonyítsa, hogy megváltozott.

Esküszöm besétálnék a házába egy hatalmas kondenzátorral, aztán lenne olyan “slippin”, hogy a füle kettéáll. :D

sepörd - 2015. 04. 29. 13:21

na, hát ez fura volt. néha a rész után már tettem is volna be a következőt annyira vártam a folytatást, olyan 2-3 részen pedig kifejezetten szenvedtem. de összességében szerettem, persze miután visszahozta a BB hangulatát nem volt nehéz dolga. a vége nekem sem tetszett, hogy pont a várva várt lehetőség előtt fordul át a karakter, sokkal életszerűbb lett volna ha egy újabb koppanás, pl. Kim visszautasításának hatására sokall be.
ja és a történetvezetés is szokatlan volt, szétvágták két darabra, mikor vége lett a gengszteres szálnak az olyan volt mint egy évad vége, 10 részen belül azért ez nem bevett szokás. második évadra gszerintem már jobban egyben lesz a sztori.

karit - 2015. 05. 01. 12:56

Szerintem ez csak egy ügyesen felhúzott, a várakozások alá lovat adó cliff volt, semmi több, végképp nem az S2 “promója”.

Saul most feldúlt, de ha mondjuk Kim érveit átgondolja egy hideg sör mellett, a dacát hamar kiüti az ambíciója: hogy csak azért is megmutassa Chucknak (és magának).

Ha pedig abból indulok ki, hogy az alkotó az a minden témát “agyonrágó” fajta, aki egy k. légy hajkurászásával ki tudott tölteni 40 percet, akkor nagyjából a budapesti olimpia évére várható Saul igazi átváltozása.

SpockCooper - 2015. 08. 11. 16:43

Én nem néztem a Breaking Bad sorozatot, de ez a sorozat nagyon tetszett. Biztos, hogy emiatt újabb kísérletet teszek majd a BB-vel, de egyelőre nem merem, mert csúnya darálás lehetne belőle.

Golyó - 2016. 02. 25. 02:45

Túl vagyunk a második részen is az egyik legjobb sorozatnál, és sehol egy poszt vagy valami. Tényleg csak én imádom ezt ennyire?

CyClotroniC - 2016. 02. 25. 09:26

Golyó: írtunk róla.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz