login |

Daredevil: vége az 1. évadnak

2015. 05. 02. 20:10 - Írta: human

40 hozzászólás | kategória: kritika,

A Marvel majdnem megcsinálta. Na jó, nem magukban, hanem a Netflix-szel közösen, de végre sikerült igazi felnőtt tartalmat létrehozniuk, ami működik is, szemben például a Punisher: War Zone-nal.

Nálam csak pár napja fejeződött be, de voltak akik sokkal gyorsabban haladtak, hiszen a Netflix szokás szerint feltette az összes részt a premier időpontjában. Ez amúgy felvet egy ilyen sorozatkibeszélési dilemmát is, de nem csak a blogon, hanem még ismerősökkel is: “az mekkora volt amikor ez és ez…! Ja te még csak 4. résznél tartasz?” és el is hal a társalgás.

Persze utólag a jó sorozataik megkapják a hype-ot, de azért kevesen ülnek le egynapos darára, és vajon tényleg ők lennének a fontosabbak? Meglátjuk, ez hosszú távon mit hoz, de az biztos, hogy a kevésbé tömeg kedvenceiket ki fogja nyírni. A Daredevil-nek nem sokat jelentett a modell. De akkor inkább rá is térek a tényleges sorozatra.

Kezdeném azzal, és lehet, hogy nem lesz népszerű a kijelentés, de lehetett volna sokkal jobb is. Nyilván így is jól szórakoztam, hiszen még a legmélyebb pillanataiban is ütötte a sorozatok többségét, de valami hiányzott.

Az biztos, hogy a Daredevil-képregényekkel karöltve mindenki szeme előtt a Batman Begins lebegett a sorozat készítése közben. Mondjuk a képregény is pont így alakult a 80-as években, szóval nem meglepő, hogy ilyen darkos, realista képet kapunk a vak igazságosztó történeteként.

A 13 részes forma előnye, hogy bőven van idő felépíteni mindent, így hiába eredettörténet a sorozat, nem lesz gyenge, szemben a filmes változatokkal, ahol a hős megszerzi a képességét, felkészül a harcra, megérkezik az első főellensége (akire amúgy sincs sok idő szánva…) és vége. Hát, itt nem ez történik.

Mindenki rendes alapokat kap. Legyen az egy újságíró, egy közepes zsaru, a főszereplő társa, de még az asszisztensük is. Ráadásul bőven van idő a főellenség felépítésére, és pont ez a rész az ami zseniális a sorozatban. Ahogy az 1×03-ban felbukkanó Kingpin szépen lassan napfényre kerül, és megtudjuk meddig ér a keze. Rengeteg meglepetést hoz, merész lépéseket az írószobából, és ebben erős a Daredevil.

A gonosz mellett sajnos a főhős kicsit unalmasabbnak tűnhet, de leginkább azért, mert egy ideig csak végigmegyünk az “apja halála – miért is lett ő igazságtevő – titkolja a szerettei előtt”-témafüzéren, amit annyiszor láttunk már. A jó unalmas, hiába szürke karakter a teljes fehérség helyett? Egyszerűen a moralizálása a tetteiről nálam nem működött, főleg, amikor emelkedtek a tétek.

Ezzel el is jutottam oda, hogy a 9-10. rész környékén elkezd csökkenni a minőség. Ugyan katartikus véget írtak neki, és a finálé végül jó irányba billenti a mérleget, de épp úgy esik szét a jó és a rossz szereplő körül a rendszer, amiben eddig éltek, miképp a sorozat is önmagában.

Kicsit szomorúan konstatáltam, hogy elapadt a szezon végére az írószoba kreativitása. A második részben olyan vágás nélküli bunyó van, amiből süt az erő, és később még akad egy igazi ellenfele a főhősnek, na meg ott a finálé, viszont közben sokszor fordul elő, hogy “ezt meg azt még meg kell vernie a hősnek, ebből megszerzi ezt az információt, ami előrébb viszi a sztorit”, s ez teljesen mechanikusnak, kiszámítottnak, cseppet sem természetesnek érződik.

Egy 7/10-et így is adok az első szezonnal, nagyon sok jó percet hozott, na meg pár közepest, de a végére valahogy csökkent a lelkesedésem, még akkor is, ha akadtak merész húzások az utolsó részekre.

40 hozzászólás Ne habozz!

werewere - 2015. 05. 02. 20:58

Remek volt az egész sorozat, mindenki alakítása, különösen Fiské… mondjuk DD képességeit szerintem kicsit eltúlozták… supermanes hallás, a dobozban lévő tartalom hallás alapján való felismerése (két flare :D), az életveszélyes sérülések ellenére való ugrabugra…

Llew - 2015. 05. 02. 21:09

Én is kicsit lassabban haladtam, de nagyon jó volt. Kimondottan nem bántam, hogy képregényes létére nem az akción volt a hangsúly, hanem inkább dumálós volt. Persze azért az akció részeknél is odatették magukat. Nagyon jót tett a sorozatnak a netflix háttér, vagyis hogy a sötétebb hangnemhez ott volt a vér is végre.
A színészekre szerintem abszolút nem lehet panasz, a főhősre meg a csapatra sem, de Donofrio volt, aki óriásit alakított. Örülök, hogy végül lesz folytatás. Stick és a főnöke, meg a jakuzás, kínai mamás vonal sok érdekességet ígér még.

human - 2015. 05. 02. 21:23

Llew: sajnos a végére már nagyon sokat spóroltak a bunyón, nagyon sokat verekedett képernyőn kívül is a főszereplő.

CyClotroniC - 2015. 05. 02. 21:23

“lehetett volna sokkal jobb is. Nyilván így is jól szórakoztam, hiszen még a legmélyebb pillanataiban is ütötte a sorozatok többségét, de valami hiányzott.”

Pontosan ugyanez volt a legelső érzésem miután elfogyott a szezon. Kezdve mondjuk azzal, hogy annak ellenére, hogy a Netflix-modell be is tud rántani nagyon durván, meg eleve szeretek darálni, a Daredevil furcsamód csak kisebb darabokban csúszott le, annyira nagyon hasonló jellegű volt az összes rész (kicsit a Fortitude volt még ilyen). Lehet, hogy baromság, de teljesen úgy éreztem, mintha nagyon hasonlóan épülnének fel az epizódok, mintha mindegyik valahogy ugyanarról szólna, ennek ellenére mégis voltak kedvenc részeim, jeleneteim és összességében baromi szép ívet írt le az egész, mégsem etette magát.

Az is fura volt, hogy bár oda voltam a pilotnál az atmoszféráért, Murdock lakásáért, a zöldes fényekért a sötétben, baromira egyhangúvá vált a végére, amellett, hogy most se mondanám, hogy rossz volt.

Ezt leszámítva, amiben erős volt, abban nagyon erős volt. Wilson Fisk ellopta a showt, túlzás nélkül mondom, hogy szerintem Vincent D’Onofrio megérdemelne egy Emmy-jelölést is érte. Ráadásul szerintem nem volt egyetleg felesleges vagy rosszul eltalált karakter sem benne és a casting is működött minden apró ponton.

Főleg három dolog tetszett: Fisk és Vanessa kalandja, a papos beszélgetések és az elősztorik elősztorijai (Murdock és Fisk gyerekkora vagy akár a kis bepillantás az egyetemi évekbe). Egyébként Murdock szerintem rendben volt, de egy tény, hogy Fisk mellett sokkal haloványabb lett az ő története és dilemmája, hiába na, a villain mindig sokkal érdekesebb, főleg ha ennyire humánusan állnak hozzá, ami talán tényleg a legjobb döntés volt a Daredevil első szezonjában.

Epizódok közül az 1×08 volt a kedvencem, de az 1×02, 1×07 és az 1×10 is remekül sikerült. Az utolsó három epizód talán azért is lett gyengébb, mert addigra már kellően megismertünk mindenkit és simán végig lehetett zongorázni, hogy ki hova és hogyan fog kifutni. A folytatásra biztosan maradok.

Balumedve - 2015. 05. 02. 21:24

Nagyon jó lett a sorozat. Mondjuk, én sokkal több öldöklésre számítottam a főhős részéről. A film miatt azt hittem, Daredevil egy vérengzősebb hős ill. antihős. De nem várhatom el minden hőstől, hogy átmenjen Dexterbe. Na, meg ebbe a történetbe nem is igazán passzolt volna a dolog.
A gyönyörű, sötét képvilág már a plakátoknál meggyőzött arról, hogy ebből dara lesz, és nem is tévedtem, rögtön beszopódtam.
A Balumedve tetszési index is kb 99% százalék volt, ami nálam azt jelenti, hogy a játékidő 99%-át sikerült megnéznem beletekerés nélkül. A maradék 1% pedig az újságíró nyűglődése volt a feleségével, amitől dezsavű-rohamot kaptam minden alkalommal, ami már életveszélyessé vált antihisztaminok nélkül, így kénytelen voltam átugrálni őket. Ha valakinek sokkoló az átugrálós sorozatnéző politikám, annak mellékesen elárulom, hogy a Falling Skies 2. évadánál csak 30%-os volt az a bizonyos index.
Volt egy nagyon érdekesnek tűnő szál a Vakok árnyék ligájáról, meg a Black Sky nevű fegyverről, amelyekről azért reméltem, hogy több infót kapunk ebben a sorozatban. Mostanra, csak abban bízom, hogy a többi Marvel sorozatban kifejtik jobban a dolgot.

werewere - 2015. 05. 02. 21:24

Amúgy a kínai mama valami földönkívüli volt? Mert amikor rákérdezett Leland, hogy Kínába megy-e haza, akkor azt mondta, hogy sokkal messzebbre annál…

I Empire - 2015. 05. 02. 21:25

Nyilván, nem 10/10, de azért lényegesebben pozitívabb nálam az összkép, mint a kritikában.
Ügyesen építkeztek, a bunyók is rendben voltak, a színészi teljesítmények is. Nem hiszem, hogy elfogyott volna az ötlet, csak ilyenre képzelték, vagy nem is tudom. Kíváncsian várom, hogy tudják-e tartani a szintet a 2. évadban

werewere - 2015. 05. 02. 21:30

human:

“Llew: sajnos a végére már nagyon sokat spóroltak a bunyón, nagyon sokat verekedett képernyőn kívül is a főszereplő.”

Ezt hogy érted? Volt valami rendőrségi ügye és amiatt kellett visszafogni?

Szaby59 - 2015. 05. 02. 21:31

Én is ma fejeztem be. Nekem nagyon bejött, a legjobb képregényes adaptáció eddig. Színészek, sztori, világ rendben volt nagyon. Én egyébként örültem, hogy a végére kevesebb verekedős jelent lett, soha nem szerettem mikor filmben/sorozatban 5 percig azt kell nézned, hogy gyepálják egymást…

9/10 és várom a második szezont.

human - 2015. 05. 02. 22:05

werewere: nem, hanem puff puff hangokat hallottunk de nem mutatták, így nem kellett dolgozni a koreográfián meg a többi ami ilyen jelenettel jár.

CloudyMadness - 2015. 05. 02. 22:26

WoW. Teljesen egyetértek, azt hittem bennem van a hiba és a Marvel iránti ellenszenvem miatt nem tetszett az évad utolsó pár része (pont olyan unalmas lett a végére a sorozat, mint az utóbbi évek marvel filmjei). Azért azt meg kell hagyni, hogy még a vége felé is volt pár erős pillanat, de a sorozat első fele sokkal erősebb volt.

Jóval többet is ki lehetne hozni ebből, de miután láttam a főszereplőt abban a bőrcuccban minden reményemet elvesztettem a folytatással kapcsolatban :/

Vitto - 2015. 05. 02. 22:27

Nagyon vegyesek az érzéseim. Sajnos közel sem üti meg azt a szintet mint amekkora hype van körülötte. Nem volt rossz, de tényleg lehetett volna sokkal jobb. D’Onofrio sokszor annyira átment ripacsba, hogy kellemetlen volt, mint Foggy karaktere is párszor. Elfogyott a végére a lendület és besokallt az atmoszféra. Az utolsó pár részben meg minden második jelenetben valaki könnyes szemmel drámázott. Ami jó volt az elején, pont az fogyott el a végére. Teljesen jogos a 7/10,egy fél pontot még akár csökkenhetne is. Persze ez csak az én véleményem :)

jiliac - 2015. 05. 02. 22:29

Egész jó volt, nekem legalábbis ez így bejött, ellentétben az arrow, flash, és társaival. Én is éreztem, hogy a végére kifulladt a dolog, de az összkép mégis pozitívra jött ki. A folytatásra mindenképpen javulást várok, mert ugyan ezt a szintet már nem nézném meg a 2. szezonban. De az első mindenképpen egynek jó volt.

NPeete - 2015. 05. 02. 23:00

Nagyjából egyetértek a kritikával, mondjuk számomra az újságíró-asszisztens szál néha kicsit fájóan buta volt, de azért én így is adnék rá egy 8-ast.

szpojleres mókus - 2015. 05. 02. 23:27

9/10 simán.

Az egész megmondom hol fogott meg, a legelső részben amikor a maffiavezérek ültek az építkezésen a viharban, egyik megjegyezte hogy hideg van, az öregasszony meg elkezdett röhögni.

Remekül megvan írva az egész, sehol sincsen egyetlenegy üresjárat sem. A bűnözők nem azért bűnözők mert HEJJ TYÚKANYÓ ÉN VAGYOK A KÖTELEZŐ BŰNÖZŐ, hanem mindenkinek van valami motivációja. Fisk telitalálat, főleg az életútjának a bemutatása, és a kémia a csaja között hatalmas, rendesen sajnáltam őket a legutolsó rész végén, na meg a szimbolikus fal, nagyszerű.

Ugyanúgy a kínai öregasszony, olyan hatalmas mértékű tisztelet sugárzott, hogy öröm volt őt nézni.

Jófiúk közül Mattet játszó Charlie Cox nagybetűs TELITALÁLAT. Ha a marvelnek lenne esze már most szerződtetné filmre. Foggy is nagyon jól hozza az ügyetlen, de szipatikus társat, Karen is nagyon jó, nekem még eyecandy is volt.

A látogassuk meg Fisk anyját jeleneten kívül semmi logikai hiba, hülyeség nem volt az egészben, a harcok borzalmasan jól voltak kitalálva, (főleg a legelső részben az esős jelenet).

Sorozatnézésben azt utálom ha megfog valami hogy mindig ki kell bírni a következő hetet a következő részhez, bárcsak itt is ez lett volna. bárcsak itt is ez lett volna, ennyire jó sorozat és a folytatás valamikor a jövőben….

isaz - 2015. 05. 02. 23:36

Én sem dobtam magam hanyatt az első évadtól, de kétségtelenül nézhető volt. Egyedül azt nem értettem, hogy miért volt mindenki annyira elájulva attól hosszú snittes akciójelenettől a második részben. Ez szerintem már tévében sem olyan rohadtul nagy kunszt. Tavaly már megcsinálta a True Detective, idén pedig hasonló szekvenciák voltak a Banshee-ben (na jó, itt voltak vágások) és az Agents of Shield-ben is.

Solmyr - 2015. 05. 03. 01:10

Én Adu Ász miatt imádtam az évadot. Ritka az ennyire hatásos villain-ábrázolás, még ha néha túljátszottnak is éreztem D’Onofrio játékát. Az évad végén kicsit megalapozatlannak éreztem a felismerését, hogy ő mégsem a város megmentője, hanem csak szimplán genya, ez túlegyszerűsítette nekem az addig gyönyörűen építgetett karaktert. Kifejezetten tetszett ez az évad így, de pont a fináléban felvett irány nem jön be annyira. Kíváncsi leszek, képesek lesznek-e megugrani a szintet a 2. évadban, de tartok tőle, hogy sablonosabb és unalmasabb lesz.

Vödör - 2015. 05. 03. 01:33

most kezdtem el nézni, de a Foggyt játszó színész az egyik legrosszabb akit valaha láttam. Hihetetlen ilyen szintű “alakításokat” eddig csak magyar rettenetekben lehetett látni.

Pr13m - 2015. 05. 03. 07:42

Tökéletesen egyetértek az írással. Amennyire remek volt a sorozat elején, kb a 9. részig, onnantól úgy belassult és számomra sokszor szenvedőssé vált a sok indokolatlan elhúzott dráma, és a kevés tényleges történés, verekedések hiánya miatt, hogy azt vettem észre hogy nézem mikor van vége a résznek. Ettől függetlenül én is imádom a sorozatot, és a vége azért valamennyire helyre tette, de egy 7/10nél többet én se tudok rá adni.
És amivel még kihúzom a gyufát – Fisket alakító színész remek, de hogy nem azt a Kingpint kaptam amit látni akartam…talán mjad a 2. évadban – az is tuti. Ez inkább csak egy szánni való, akaratos nagy gyerek volt, aki ha nem kapta meg amit akar akkor mérgesen toporzékol. A Képregényekben azért nem pont ilyen – és tudom, hogy ezzel csak azt mutatják be, hogy lesz olyan, de akkor se jött be a megformálása.

Néma Harcsa - 2015. 05. 03. 09:02

Én nem volnék ilyen szigorú, összességében 7,5/10, időnként baromi erős epizódokkal.
Egyáltalán nem jó, hogy lesz 2. évad, a vörös ruciból ennyi épp elég lett volna a Defenders-ig.
Szegény szuperhősök nagy hátránya, hogy amint lemásznak a képregény lapjairól, nagyon könnyen röhejessé válnak a kis kosztümeikben, ellenben az 1. évad ezt jól megoldotta az egyszerű fekete cuccal.
Fisk sztorija is éppen eléggé kerek volt így, de bsszák csak el, ha erre van igény.
D’Onofriónak pedig mehet az Emmy.

galocza - 2015. 05. 03. 11:10

az utolsó egyharmadba valami (stílushoz képest) iszonytató mennyiségű nyálat sikerült belevinni, kliséhalmazba csomagolva. nem az akciót hiányoltam, elvagyok én anélkül is, ráadásul, bár titkolom, időről-időre megnézek én romkomokat, de az ömlengés vagy nem kellett volna, vagy túl sok volt, vagy csak rosszul sikerült összehozni – nálam hozzáértőbbek eldöntik.
a főszereplőt marhára utáltam, főleg a napszemüvegben. anélkül tudott kicsit kevésbé antipatikus lenni, de a napszemi alatti gúnyos mosolytól erősen el kezdtem szurkolni, hogy valaki törölje már képen.
a többi karakter tetszett, több szót nem is, de…

a sorozatot nyilván fisk vitte el, s gondolom, ezzel nem vagyok egyedül. amúgy is mintha a sorozat inkább az ő eredetsztorija lett volna, nem daredevilé, elképesztő, hogy ez a színész mit tud művelni az arcával…
összességében jól szórakoztam, hiába nyfogtam feljebb.
a 7/10 nálam is megvan.

galocza - 2015. 05. 03. 11:12

(ps: nem ismerem a képregényeket, az adaptációkat önmagukért ítélem.)

Allan - 2015. 05. 03. 11:36

Sajnos többet vártam ettől a sorozattól, hype és kritikai elismerés stb. De a végére úgy érzem időt fecséreltem, már csak azért néztem meg, hogy befejezzem.
Legnagyobb problémám a karakterek és a párbeszédek voltak, mind sablonos, kiszámítható volt. Pont ami a sorozat szíve lett volna, mivel kb 95% ezzel ment el. Egy darab karaktert sem sikerült megszeressek. Minden scene olyan volt mintha azért lenne ott, hogy legyen, tovább vigye a történetet. Nem pedig azért mert ez történne. Gondolom a képregény adaptáció hibája. Előttem említették. hogy a részek mintha egymást ismételték, én napi egy/két részt néztem meg, és pont így éreztem.
A moralitás kérdése jó és rossz között pedig már lerágott csont, mint könyvolvasó az ottani kultúrában már évtizedek óta itt tartunk, és nem kell kibeszélni. Show, do not tell.

Szóval nekem nagyon nem jött be :)

redneck - 2015. 05. 03. 15:27

Még csak a 9. résznél tartok, de nálam simán az év sorozata. Minden elismerés a készítőké. 9.5/10

clegane - 2015. 05. 03. 16:07

nekem összességében nagyon tetszett az évad, de tényleg leült kicsit a végére. a finálé se volt olyan jó mint amilyen bombasztikus akart lenni, de mondjuk a befejezést tényleg mindig nehéz megoldani.
mindenesetre szerintem így 13 rész alatt pont fárasztóvá illetve feltűnővé vált ugyanaz a monoton hangulat, vmi nagy újítás kell a második évadra, és ezalatt egyáltalán nem a nevetséges piros rucira gonodolok.

Szaby59 - 2015. 05. 03. 16:10

Mondjuk pont a végére verték félholtra a főszereplőt ezért is kellett “pihennie” pár részt nemcsak neki, de a sorozatnak is.
Legalább kihasználták a többi karaktert/szálat is.

Nekem a főszereplővel sem volt bajom, színészileg nagyon is rendben van mint kb. mindenki más, szerintem is nagyon jó választás volt.

Monster Mike - 2015. 05. 03. 18:52

A cikk elejéhez, bár kicsit off leszek:

Mi volt a baj a Punisher War Zone-al? Most a filmről van szó ugye, vagy lemaradtam valamiről? :D Mert a film nekem pl. bejött, végig szórakoztató volt, semmi üresjárat, ha jók az emlekeim…

torjack - 2015. 05. 03. 21:29

Teljesen jó évad, követendő példa a többi képregényes TV adaptációnak. Vincent D’Onofrio külön pacsit érdemel.

Poghy - 2015. 05. 03. 23:29

Teljesen jó évad volt, végig lekötött. Remekül megírt karakterek és színészi játékok voltak végig, erős 8/10. Ami viszont hiányzott, az valami nagyobb WTF, egyszerűen semmi hajtépős meglepetés nem volt az évadban, szerintem ez kellett volna egy jobb évadhoz.

A másik dolog, amivel úgy látom kisebbségben vagyok, hogy én nem voltam megelégedve D’Onforio játékával. A karakter zseniális volt, ezt nem vitatom, de nekem egyáltalán nem jött be a színész játéka. A nehézkes beszéd, folyamatos szemöldökráncolgatás, stb. egyszerűen túljátszotta ezt az igen hálás szerepet, én nem asnék neki semmilyen díjat, sőt szerintem ő volt az évad gyenge pontja.

Néma Harcsa - 2015. 05. 03. 23:54
Imre - 2015. 05. 04. 00:48

Fisk nekem is sok volt. gyakorlatilag a legnyugodtabb pillanataiban is olyan volt mint aki fenyegetni akar. sokkal jobban is játszhatott volna a színész a hangjával, vagy éppen kevesebbet. ami viszont nem a színész hanem az írók hibája hogy tényleg egy nagy gyerekként lett papírra vetve, legtöbb esetben mindenféle logikát nélkülözve. a You hurt Vanessa őrjöngések a végén, meg az orosszal az elején olyanok voltak mint egy elnyomott gyerek dühkitörései, amit meg is magyaráztak flashback-ben, de na, nem ilyennek képzeltem el. nem vagyok persze nagy képregényismerő, de ha a 90-es évek spiderman animációs sorozatából indulok ki, ég és föld a kettő, gyanítom hogy papíron is az utóbbihoz áll közelebb

maga a sorozat remek volt, de a vége tényleg kicsit gyengébbre sikerült (kivéve az utolsó perceket)

Imre - 2015. 05. 04. 00:53

a harcokról még annyit, hogy bármennyire jól meg voltak koreografálva, a végén Fisk és DD bunyója, amikor Matt úgy dobálta néha mint kavicsot a parton kicsit kilógott, nem éreztem annyira hitelesnek a fizikáját

Néma Harcsa - 2015. 05. 04. 08:58

Persze, hogy ez az írók és rendező és a színész Fisk-értelmezése, de eddig még nem Kingpinként, a bűnözőfejedelemként találkoztunk vele. A háttérből manipulált, illetve a nyilvánosságban áldozatként próbált nyomulni a szerinte jó cél érdekében. Mivel a város végül ugye nem díjazta bájos erőfeszítéseit, az a gyanúm, most jön a III. Richárdos “úgy döntöttem, gazember leszek”-fordulat (holott ugye azértvégső soron eddig is az volt).
D’Onofrio épp ezt a fenyegető, “mikor robban ki belőle a feszültség?”-típust mindig mesterien alakította, illetve kicsit hasonló volt az első nagyobb szerepre, nem is tudnék most így hirtelen jobb színészválasztást. Esetleg Marlon Brando az Apokalipszis mostból átemelve.

wirth6 - 2015. 05. 04. 10:16

A sorozat tetszett, de az utolsó összecsapásból nekem hiányzott az igazi tét. Mire odakerült a sor, hogy megküzdenek egymással, igazából már eldőlt, hogy ki nyert.

winnie - 2015. 05. 04. 12:36
sorozat/gyilkos - 2015. 05. 05. 12:30

A hatodik rész után írt lelkesedésem csökkent. A harc és a szuszpenz a töredékére esett vissza, elkezdtek sablonosodni, okoskodni és moralizálni, ami a tizedik részre heveny coelhozásba torkollott. Mondjuk 10 perc ilyen elfér egy epizódban, ha jól csinálják de itt egy egész részen át, mindenki bölcselkedett, vagy lelkipxrnózott (annyira nem jól). Ha ezt karakterépítésnek szánták, ordas félrecsúszás.

Érdekes: Onofrio pengén megcsinálta a karaktert, de ahogy haladunk, egyre kevésbé tudja uralni. Egyre kevesebb erő jön belőle, pedig a belépője után (még a nagy ajtócsapkodás előtt is) egy előétel-rendelésnél is benne volt, hogy puszta kézzel tépi ki a pincér patkóbelét, ha rossz bort tálal fel.

Szóval igen: 8-ról 5-6 pontra szállt le az anyag.

Alex - 2015. 05. 09. 00:54

Parádé, két nap alatt ledaráltam, baromira el lett találva az egész. Karen idegesítő kicsit sokszor de minden más nagyon zsír. Kiemelhetnék rengeteg jelenetet de mikor a szállító autó hátuljában Fisk “átváltozik” Kingpinné végleg és lenyomja azt a dumát a szamaritánusról az pl. zseniális volt az utolsó részben.

baggio - 2015. 05. 09. 01:49

A pilot nagyon tetszett, de a második részben látott “az egyik pillanatban majdnem meghalok, rá pár percre meg mintha mi se történt volna” nagyon elvette a kedvem a folytatástól (plusz pontosan az aznap néztem meg újra a Ponyvaregényt, a főhös apjának dilemmáját egy az egyben onnan vették át – csak a Bruce Willis által játszott karakter sorsa kicsit másképp alakult :))…

Néma Harcsa - 2015. 05. 09. 14:48

@Winnie: eléggé pontos, hogy miért is lett az elbszva. Az első (na nem a Lundgrenes) megint másért. Annyival vitatkoznék, hogy a szimpla rabló kinyírása simán belefér a Megtorló-profilba, talán ő a legkevésbé “közmegegyzésileg” jófiúként értelmezhető Marvel-főhős. A filmben persze elég hülyén jött ki.
@Baggio: ne add fel, akadnak benne ilyenek, ám többször is próbálkoznak azért reálisan ábrázolni, hogy mennyie “reálisan” sebezhető DD. Ha nem jutsz el az ellenlábas megjelenéséig, tulajdonképpen kihagyod a sorozat savát-borsát.

Light - 2015. 07. 24. 21:14

Ha valakit érdekel itt a véleményem egy videó “kritika” formájában az 1. évadról. Minden visszajelzésnek örülnék, hogy hogyan sikerült. :)

https://www.youtube.com/watch?v=1tgjVS5ozoA

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz