Advertisement
login |

Mom: vége a 2. évadnak

2015. 05. 10. 15:30 - Írta: winnie

4 hozzászólás | kategória: 2014/15 finálék, kritika,

Chuck Lorre igazi szitkompápa, csodálkozom is, hogy nem készít minden évben egy-egy pilotot, hogy aztán a CBS mindegyiket agyatlanul berendelje csak azért, mert Chuck Lorre. Lorre olyan klasszikusokat jegyez, mint a Grace Under Fire vagy a Cybill és… Szóval folytathatnám a sort olyan szitkomokkal, mint a Dharma and Greg, a Two and a Half Men és a The Big Bang Theory, de ezek nem tudom, hogy mennyire Lorre sorozatai és mennyire a mellé odaírt társkészítő agyszüleményei – nyilván egy készítő szívesen felez a gázsiján, ha Lorre-t maga mellé csábítva sok-sok évre bebetonoz egy sorozatot, és minden részben megkapja a fix pénzt a ‘created by’ kreditért.

Ugyanez a helyzet a Mom-mal, aminek a készítője Gemma Baker és Eddie Gorodetsky (meg Lorre, aki egyébként a Mike & Molly-ban is executive producer, de legalább nem készítő), és a fentieket csakis azért írtam le, hogy rákérdezzek arra, hogy e sorozat népszerűsége miért nem ér fel a korábbiakéhoz idehaza?

Pedig Anna Faris és Allison Janney a főszerepben igen ismert arc, és nagyon durva mellékszereplői gárdát alakítottak ki a készítők: Jaime Pressly a 3. szezonban már állandó is lesz, de mellette Octavia Spencer, Mimi Kennedy, French Stewart, Kevin Pollak és vissza-visszatérve Justin Long, David Krumholtz vagy Beverly d’Angelo is jeleskedett.

Lehet, hogy a téma taszítja a nézőket? Mármint itthon, hiszen odakint kellőképpen sikeres a sorozat. A Mom úgy tűnik nem akar sima családi szitkom lenni, nem dobja el a függőséget, az alkoholizmust, rágja, amíg csak lehet, miképp az Anger Management, az epizódok egy része a támogatói csoportban játszódik.

Vagy a téma által “hozott” drámai felhang nem hiányzik a nézőknek? A Mom számomra egyetlen erénye ugyanis még mindig az a keserédes stíl, továbbra is képes olykor nagyon komoly kérdésekről komolyan beszélni a szitkom, s bizony a tragikus színezetű események sem hiányoznak belőle.

Éppen ezért kicsit fura volt, hogy a finálé közel sem lett annyira “ütős” (a szál a főhős kisfiával szerintem nem volt az), már-már limonádéban hajlott, amit még akkor is sajnáltam, ha nem vagyok a sorozat rajongója. Mert korábban legalább ki tudtam emelni a merészséget, de itt inkább a szezon közben részekre hagyták azt..

Nekem továbbra is felejtős a sorozat, és nem csak azért, mert a jobb poénok igen ritkásak, hanem azért is, mert a készítők számára a Mom fő fókusza az anya-lánya érzelmes, se veled-se nélküled kapcsolata (mi más?), illetve az ezzel kapcsolatos párhuzamok. Én pedig, érzelmesség ide vagy oda, pont Anna Farris és Allison Janney kétszemélyes jeleneteit unom legjobban.

4 hozzászólás Ne habozz!

mark - 2015. 05. 10. 16:11

Számomra nagy kedvenc lett ez a sorozat. Az évad első fele nagyon erős volt, a 2. felére esett a színvonal szerintem. Valóban, az évadzáró pedig olyan semmilyen lett, sima évközi rész érzésem volt. Alaposan körüljárja a függőség témát, annak minden egyes válfaját, néha azonban önismétlővé válik. Amúgy abszolút nem tipikus sitcom, nagyon sok benne a drámai elem, nem egyszer ért véget úgy egy jelenet, vagy rész, hogy nem egy nagy poén jelentette a befejezést, hanem szép csendben sötétedett el a képernyő, érzékeltetve a drámaiságot, a dolgok súlyát. Én nagyon örülök, hogy lesz 3. évad, kíváncsian várom, mit fognak benne művelni. Remélem, kicsit tágul a kör és nem lesz ilyen nyomasztó fölénye a Christy-Bonnie viszonynak. Személyes kedvencem Jill, ezért is örülök, hogy jövőre már állandó szereplő lesz. Szintén nagyon élvezem a Bonnie-Marjorie beszólás-párbajokat, ezekből nagyon visszavettek sajnos. Mindenesetre én bizakodva várom a következő szezont.

asdf - 2015. 05. 10. 17:33

Ha mar epp most futottam bele:
SAG foundation: Conversations with Mimi Kennedy of MOM
https://www.youtube.com/watch?v=JHsVqt3Md64 (39:30)

bullseye - 2015. 05. 10. 18:17

Nos nézzük az utóbbi évek kínálatát:
– Dúsgazdag közepesen szimpatikus playboy a tengerparton, lúzer tesóval, meg a gügye kölykével –> még gazdagabb rendesebb fickó, a lúzer tesóval, meg ilyesmik. Semmi komoly.

– Lúzer de zseniális fiatalok kalandjai, akik képtelenek becsajozni, meg a szembeni szöszi –> Lúzer de zseniális fiatalok, akik becsajoztak valahogy, és éldegének 1st world problémák közepette. Általában semmi komoly (kivéve most Howard mamáját).

– Ex alkoholista elvált nő, aki egyedül neveli a gyerekeit vacak melóval, a gimnazista lánya terhes lesz, és az ex-kábítós anyja hajléktalan ezért befogadja –> a nő szerencsejáték függő lesz, és elveszti a lakását, ezért ide-oda sodródnak, a lánya örökbe adja a babát, az anya visszaesik, mindenki folyamatosan utál mindenkit, vagy legalábbis ezt állítja. Ja és volt egy rákos barát, meg egy halott apa/expasi.

Szóval szerintem az időpont miatt nem nézik annyian. :)

Flanker - 2015. 05. 10. 18:53

A vége felé egyszer elkezdtem számolgatni a TAAHM (különböző nevű) producereit a credits résznél, 7 vagy 8 volt a vége asszem :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz