login |

Arrow: vége a 3. évadnak

2015. 05. 18. 20:20 - Írta: superpityu

114 hozzászólás | kategória: 2014/15 finálék, kritika,

– Barry!
– Thank you Felicity! You just outed my secret identity to a supervillain.

Végre vége! Nagyjából ez a gondolat futott végig az agyamon, amikor az utolsó képkocka is lement az Arrow 3. évadjából. Tavaly rengeteg alkalommal emlékeztem meg az Íjász kalandjairól, hiszen hatalmasat fejlődött a sorozat és kilépett a guilty pleasure kategóriából, még a kritikai visszhang is elismerte, hogy rengeteg fejlődött az Arrow. Idén viszont…

A 3. évad szinte mindent lerombolt, amit korábban felépített, történetileg rettentően idétlen lett az egész szezon. A karakterek jórészét olyan idegesítő alakokká formálták, hogy a korábban sokat szidott Laurel is megirigyelte volna ezt fénykorában (szipp, Felicity…).

Ellenben az érem másik oldalán sikerült a korábban kevésbé érdekes szereplőket jobban felépíteni. Mind Laurel, mind Thea nem volt korábban több egyszerű eyecandy-nél, idén viszont már szerves részét képezték a történetnek, és bevallom, talán az ő szálaikban látom a legkevesebb hibát a szezon során. Persze lehet azzal jönni, hogy de hát Laurel így, úgy, amúgy…

Az idei évad az identitásról, az útkeresésről szólt, de mindezt valahogy nagyon sótlanul sikerült átadnia a készítőknek. De spoilerekkel folytatom a tovább után. 

Amikor először felmerült Ra’s al Ghul neve még a 2. évadban, azonnal örömködni kezdtem, hogy Slade után ismét egy remek gonosz karaktert fogunk kapni. Kár volt, mert Ra’s nem volt jó, sem kidolgozott, sem megérthető főellenség. Bár már a legelején sem volt számomra túl szimpatikus Matt Nable ebben a szerepben, ahogy haladtunk a végkifejlet felé, egyre kevésbé tudtam elviselni.

Pont az hiányzott Ra’s karakteréből, amitől meg lehetett volna érteni a motivációit, és hiába próbáltak az utolsó perceiben egy értelmes indokot adni a tetteinek, ezzel nem tudták már megmagyarázni a bizonyítványt.

Az évad visszatérő motívuma pedig a titkolózás lett, (ha nem ment volna az ABC-n a Secrets and Lies, simán idetolhatták volna alcímnek…) mindezt nagyon idegesítő formában csinálták. Először nem beszélnek Sara haláláról, aztán arról, hogy Thea volt a gyilkos, és még sorolhatnám. Borzasztó volt az egész, ahogy senki sem mondott semmit, aztán mikor kiderült valami, akkor meg részeken keresztül ment a durci.

Ra’s ténykedésének köszönhetően az Arrow már nem létezik, lezárult egy fejezet. Oliver elkocsikázott Felicity-vel a naplementében (ők ketten a tökéletes példája annak, hogy mennyire nem szabad csak a rajongókat kiszolgálni, mert amint elkezdődött a szerelmi vívódás köztük, egyből idegesítőbbé váltak és megszűnt kémia). Lehet tippelni, hogy merre mennek, vagy miért kell visszatérniük majd jövőre Starling City-be.

Sokkal fontosabb esemény, hogy Thea végre tényleg felöltötte az új ruháját és megszületett Speedy. Laurel rengeteget fejlődött, bár néhol kilóg a lóláb, amikor Liga-tagokat fél kézzel elintéz. Viszont itt akkor meg is jegyezném, hogy korábban volt rá utalás, hogy nem idétlen a csaj, így az edzések Ted-del és Nysaa-val csak erősítettek rajta.

A Malcolm-os fordulatot ki nem látta előre? Biztos voltam benne, hogy valami hasonló lesz a megegyezés, de amikor Nyssa eléggé háttérbe szorult a finálé folyamán, szinte egyértelmű volt, hogy ki lesz az új Ra’s al Ghul. Az pedig egészen jó dinamikát adhat a Nanda Parbat-i eseményeknek, hogy a lány úgy tűnik behódol az új démonnak. Persze…

Egyébként kaptunk cliffhangert Ray és Oliver szálán is, amiknek a feloldását már tudjuk is, mármint azok, akik megnézték a DC’s Legends of Tomorrow előzetesét.

Most ott tart az Arrow, hogy ennél rosszabbat nehezen tudnának produkálni jövőre, mert ez így évadszinten is csak 5/10, a finálé pedig még ezt sem ütötte meg. Sokkal jobb is lehetett volna, kicsit olyan mintha a készítők most inkább csak a The Flash-re koncentráltak volna.

A következő évad pedig tartogathat bőven puskaport magában, elsőnek ugye ott van Damien, mint következő főellenség, ha egyáltalán ellenség lesz belőle. Aztán szinte biztosra vehető a H.I.V.E. is, ahogyan egyre valószínűbb az is, hogy Felicity apját is megismerjük, aki biztos valami komolyabb karakter, mint az anyja. Persze ezek csak tippek, de egyelőre csak az biztos, hogy a továbbiakban kevésbé komor hangulatot akarnak a készítők.

Viszont azt egyelőre nem látom, hogy a flashback-szál merre megy tovább. Két lehetőség van, az egyik az oroszoké, a másik pedig egy olyan hely, ahol Oliver megtanul repülőt vezetni. Itt pedig már beindult a kombinálás, hiszen van a DC tarsolyában egy remek pilóta, akire eddig is rengeteg utalás volt, mind az Arrow, mind a The Flash epizódjaiban, de kérdéses, hogy tényleg beírják a történetbe Green Lantern-t, vagy csak a fanszerviz működik ilyen jól.

114 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2015. 05. 18. 20:26

A legjobb az volt az évadban, hogy végre véget ért. Borzalmas, hogy minden szereplő szuperhős vagy valami hasonló. Hova tűnt az első évad hangulata? Szerencsére ott van a The Flash, ami nagyon jól elszórakoztat.

ALDO - 2015. 05. 18. 20:30

Az első két évadot magyarul néztem. Egy fárasztó hét után kikapcsolódásnak elment péntek este. A közelmúltban akartam elkezdeni darálni a 3. évadot, de a sok negatív vélemény valahogy elvette a kedvemet.
Lehet, hogy a Flasht kéne előbb elkezdeni, ha már szuperhős és cw.

Iceman - 2015. 05. 18. 20:34

Egyetértek a kritikával, ez az évad borzalom volt és ez főleg Felicity picsogásainak köszönhető. Persze Oliver feltámadása is enyhén nevetséges volt. Jelent illetőleg már most le merem fogadni hogy Damien Felicity apja és ebből lesznek az újabb csapaton belüli viszályok. A Flashback utolsó jelenetében eléggé ráfókuszáltak hogy a hajó amire Oliver felszállt Coast Citybe való így szerintem tényleg bevezetik Hal Jordant. Magam sem tudom miért de maradok jövőre.

Szaby59 - 2015. 05. 18. 20:44

Nálam ez az évad az utóbbi évek legnagyobb csalódása sorozatok terén.
Ennyire ötlettelen/idegesítő/összecsapott/gagyi évadot nem sikerült semminek sem produkálnia.

Felicity óriási léptekkel ment át idegesítő kis libába aki állandóan csak könnyezett – komolyan mondom az első évados Laurel ehhez képest szerethető karakter volt.

Silas - 2015. 05. 18. 20:50

ez az évad borzasztóan rossz volt..

Cared24 - 2015. 05. 18. 20:58

Borzasztó évad évad volt ez a mostani az előzőhöz képest. Laurel, Thea, Ray és Nyssa idén viszonylag jó karakterek lettek, jó volt őket látni, főleg az évad második felében ahol kevesebb suss-muss volt. Ra’s gyenge volt mindvégig, a karakterek hülyék, a történet klisés és a harcokon is éreztem inkább, hogy egy betanult koreográfiát játszanak el mint egy valós harcjelenetet (az utolsó Ra’s vs Oliver katasztrófális volt).
Az viszont még mindig nem értem, hogy Oliver hogy juttot vissza az élők sorába (felirat nélkül nézem) mert azt élő ember nem élheti túl, és vártam valami évad végi nagy leleplezésre, de nagyon pofára estem ez ügyben. Laurel-t sose utáltam, így örültem amikor a 2. évadban előhozták a piálást, így inkább előrébb hozták a készítők”szenvedjen-a-hős-majd-jobban-lesz” klisét és Canary karaktere így nem szenvedett nagy csorbát.
Tudnám még folytatni, de mindenkit megkímélel ömlemgésemtől, remélem jövőre átvesznek több képregényes alapot, sztorit (Kill Machine, Q-Core) és karaktereket (Emiko, Hal Jordan) mert ez a mostani szál már kezd leülni és a belebegtett szálak meg nem érdekelnek annyira. Flash jobb volt. Sokkal. 5/10

leslieb - 2015. 05. 18. 21:00

Ennyire azért nem volt rossz a teljes évad, legalábbis az évad második fele-vége javított rajta.

zulu - 2015. 05. 18. 21:03

Mi alapján gondoljátok Damient Felicity apjának? Valami nagyon kimaradhatott nekem…

s.cs. - 2015. 05. 18. 21:04

a flash-es crossover után kicsit magára lelt a sorozat, de utána is sok mellényúlás volt, elég csak Felicity pasigondjaira gondolni.

superpityu - 2015. 05. 18. 21:05

zulu: csak tippek mennek, nincs semmi komoly mögötte. bár felicity-damien kapocs szerintem is túl sok lenne.

Villám - 2015. 05. 18. 21:06

Csatlakozom az előttem szólókhoz nem volt valami meggyőző évad valahogy a 2. évad után nem így képzeltem el a folytatást. Tényleg tömve volt az évad idegesítő minden logikát nélkülöző titkolózással, amiket simán ki lehetett volna hagyni. Laurel továbbra is idegesítő számomra nem tudom, hogy hirtelen miért lett mindenki kedvence. (A falnak neki tudtam volna menni mikor elkezdte a ”hősködést” és neki állt kioktatni a többieket, hogy ő igen is jobban tud mindent, mint ők). A vissza emlékezéseknek idén 0 értelme volt (jó megtudtuk, mi azaz Alfa meg Omega vírus ezt 2 mondatban is el lehetett volna intézni) sőt megkockáztatom, hogy néhány részbe csak azért tettek, hogy meglegyen a kötelező műsoridő.
A story romlása mellet a harci jelentek is eszméletlenül bénák lettek főleg a Ra’s vs Oli meccs volt valami kritikán aluli legalábbis számomra.
A folytatásra maradok, de ha következő évad is ilyen lesz akkor egy sorozat mínusz számomra remélem a Flash-t nem akarják így elrontani mert jelenleg az sokkal szórakoztatóbb.

Flanigen - 2015. 05. 18. 21:07

Ugyanazt a sorozatot nezzuk??

Iceman - 2015. 05. 18. 21:16

zulu

Az elmondások szerint Felicity apja egy okos, karakán ember aki elhagyta őket. Ráadásul Mama Smoak se sokat mesél róla és nem véletlenül lebegtették be idén többször is. Ez simán lehet Damien. A sorozat hihetetlen logikáit és kényszeredett drámázását ismerve én elég biztosra veszem ezt a csavart:D Persze tényleg csak találgatás, semmi több.

cgyur - 2015. 05. 18. 21:18

Nekem az évad a vége csúszott félre.
Voltak benne jó lehetőségek, és jó pár alkalom volt, hogy “na most ebből hogy fognak kimászni”. De a készítők túl egyszerü válaszokat húztak.
Nem nagyon kockáztattak Oliverrel.
A végjátékban rossz volt ráeszmélni, hogy az írók nem hagyják, hogy Ra’s megszorongassa Olivert, mivel mégis ő a főszereplő, így Ra’s egy szánalmas figurává alacsonyodott és komolytalanná vált az egész.
És aztán még feltüntek a repülő és gyoran mozgó szuperhősök , hogy megmentsék a helyzetet.
Ott lettem paff és már csak nevetni tudtam ezen az egész katyvaszon.

Silas - 2015. 05. 18. 21:18

tele volt logikai bakikkal.. a Lian Yu-s Thea vállát kificamítjuk dologtól kezdve még baromi sokkal… a flashback gagyi, felesleges.. Laurelt viszont megkedveltem. (és sztem jobban is néz ki a színésznő.)

a crossoverek jót tettek neki. ellenben ha Arrow jelent meg Flashben, az olyan semmilyen volt.. a komor képével.

amúgy a Legends of Tomorrowban jól láttam h megint rajta van a zöld ruhája? mármint Oliver megint Arrow lesz?

werewere - 2015. 05. 18. 21:18

“Damien Felicity apja”
mivel húszéves srácot kerestek a szerepre, nem valószínű, hogy ilyen viszony lenne – de Oliver fia még nincs kizárva az egyenletből! :D

Green Lantern szerintem túl nagy falat lenne…

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

Én abban bízom, hogy Barry valamit elcsaklizik a múltba tett időutazásakor és az egész Arrow évad mehet a levesbe mint félresikerült kísérlet :))

FPeter - 2015. 05. 18. 21:21

AZ évad tényleg pocsék volt, alapvetően csak azért maradtam, mert csütörtökön is kellett hogy menjen valami vacsi közben. A második évad alapvetően ott lépett nagyot, hogy egyszerre láttuk, hogy a flashback-szál és a fősodor nagyon összetartott, míg sem itt, sem az első évadban nem ez volt az általános, csupán az egyes részek esetén jelenthető ez ki.

DennyKeh - 2015. 05. 18. 21:22

Én valami furcsa teremtmény lehetek, mert én az ilyeneket nem veszem észre. Ami jó, az jó. Ami bejön, az bejön. Lehet csak elfogult vagyok, mert imádom a sorozatot és a szereplőket.

FINÁLÉRÓL: Ezaz! Nyssa maradt! (Azt hittem az apja végez vele, miatta izgultam 3 részen át) Az egyik legjobb karakter az egész sorozatban, előléptethetnék jövőre főszereplőnek. Ez nem kérés, ez parancs!

naughtyl - 2015. 05. 18. 21:27

érdekes, hogy mindenki ilyen derűlátó a Flash-t illetően. az első évad végén járunk, de már beindult a szenvedés. Mert ez még csak a kezdet. És azért elég nagy részét tette ki az évadnak a belebegtetett csodálatos szerelmi szál, eddig is. És isten tudja, hol van még a vége.
de erről majd ott.

Szent Szar:(

Megint csak azt tudom mondani, hogy nem feltétlenül kell idiótát és kedvelhetetlent csinálni két karakterből csak azért, mert mittomén, szerelmesek lesznek vagy vonzódni kezdenek egymáshoz.
amúgy olyan fura, mert elvileg ez egy képregényes sorozat lenne, és azt gondolná az ember, hogy még CW ellenére is, főként hímneműek nézik. És ha ezidáig jól figyeltem meg a dolgokat a fiúk nem preferálják az ilyen “nyálas” dolgokat. Erre csinálnak egy ilyet. tényleg Mindent elbasztak, ami működött.
tényleg az a legjobb az egészben, hogy vége lett.

Viszont ennek ellenére nekem meg sem fordult a fejemben, hogy kaszáljam.

Capri - 2015. 05. 18. 21:29

Sokaknak nem tetszik, a téma jó, de a megvalósítás nem sikerült túl jól.

Van benne azért néhány pozitívumok:
– Nyssa
– Thea karakterfejlődése és Speedy lett belőle, ennek örülök, szép frizuja van :)
– Felicity fejlődik Oliver mellett, azért sír sokat, mert hiányzik neki. Több aranyköpés kéne tőle. Rájön ő is, h nélküle nem tud létezni. Van vki itt rajtam kívül, aki örül Olicity-románcnak? (A képregényben Oliver és Laurel elváltak!)
– Ray elején idegesítő volt és utáltam, de a szezon végén megcsillant néhány humor pl. kezdő hős minden hibáját elkövet.
-Malcolm gonosz, de badass volt mindvégig.
– Laurel tiszteleg húga emléke előtt, neki is fontos a világ megmentése
– Tatsu + Maseo remek színészek, fiuk aranyos. Szomorú családi történetük volt, idilli pár voltak.

Amit sokan nem értenek, az a lényege! Oliver Queen nem Arrow része, mivel “meghalt”, nem létezik, ő egy bérgyilkos volt, egy bűnöző volt.(Lance kapitány szerint.) Ami Oliver szívében van, egy érintetlen része, aki mindent túlélt 5 év alatt, az az igazi énje, identitása, az igazi hős lelke, nem más, mint a Green Arrow! Ami 4.évadban azzá válik.

Ez a sorozat nem tiniknek való a sztori megértése, mert mélyebb pszichológiai ismeret is kell hozzá. (pl. lelki egyensúly, trauma, bűntudat(!), kettős identitás, poszttrauma stressz szindróma stb.)Ráadásul érvényes még a fény-sötétség elmélet is a sorozatra.

laci311 - 2015. 05. 18. 21:31

iskola példáját láthattuk annak hogy hogyan lehet egy évad alatt szinte minden karaktert szétbarmolni, nehéz lesz az út felfelé, sőt szinte lehetetlen

Silas - 2015. 05. 18. 21:31

milyen szenvedés indult be a Flash-nél?? :D

Aredhel - 2015. 05. 18. 21:39

Szerintem nem volt annyira rossz az egész. Én másokkal ellentétben az első felét kifejezetten élveztem, és Oliver “halálánál” még tényleg izgultam is.

A flashback-eket kihagyott lehetőségnek tartom. Jó volt ott a setting, de értelmetlenné, elhúzottá vált az egész.

Az igazi gondnak persze én is a bődületes hülyeségeket tartom. Mert oké, hogy az volt a cél, hogy mondjuk visszahozzuk Malcolmot, meg haljon meg Sarah, meg akkor legyen egy ideig ellenség Malcolm, aztán meg szövetséges, ugyanígy a Liga is, de ahogy kibontották az egészet, ahogy eljutottunk ezekhez a felállásokhoz, az szerintem a sorozat belső logikáját csapta arcul (elnézést a képzavarért).

Ha agyhalottnak tettettem magam, és sikerült elfelejtenem ezeket az értelmetlenségeket, akkor nagyon tudtam örülni a karakterpillanatoknak és az akciónak. Ugyanúgy hétről-hétre vártam, és továbbra is sokkal jobban szeretem, mint a Flasht, és eszembe nem ötlött a kasza gondolata.

Amit viszont bánok, az ahogy az “Olicity”-vel elbántak. Egyszerűen nem akkor és nem ott kellett volna összehozni őket, és gyakorlatilag lenullázták kettejük kémiáját. Pedig én nagyon drukkoltam nekik:-(

Kissur - 2015. 05. 18. 21:41

2.évadot imádtam. Most viszont a folyamatos negatív kritikák miatt nem folytatom.

Scott21 - 2015. 05. 18. 21:42

2. évados részeket, volt hogy reggel megnéztem suli előtt annyira vártam már, most meg az utolsó pár részt 5 perc alatt végig tekertem, és még így is elviselhetetlenül idegesítő volt mindenki, 4.évadot csak akkor kezdem el ha jók a kritikák, de nagyon sajnálom, hogy idáig jutott :(

BlackLee - 2015. 05. 18. 22:02

Nekem is van egy olyan érzésem, hogy itt jönni fog Hal Jordan.
Annyiszor belebegtették az utolsó pár részben a Ferris Air-t, a tesztpilóta eltűnése meg még feltűnőbb volt, szóval ez kihagyott ziccer lenne, ha mégse jönne, bár a tévés megvalósítástól kicsit félek.,Atom is néhány megmozdulásban nagyon gagyi volt. De tudom, TV, nem kell az effektektől sokat várni, valahogy a Flash-be mégis mintha jobban menne nekik.

Hiroshima32 - 2015. 05. 18. 22:07

Damien simán lehetne Felicity apja még úgy is, ha egy huszonévest castingoltak a szerepre. Ra’s maga említette az évad utolsó előtti epizódjában, hogy Damien lelépésekor vitt el egy adagot a Lazarus Pit vizéből. Erről ennyit, én mondjuk nem szeretném, ha így történne.

Logikai hibák – ebben az egész univerzum jeleskedett ebben az évadban, a Flash is, és nem is várok mást a LoT trailer alapján a következőben sem.

A karakterfejlődést meg simán elszúrták azzal, hogy háttértörténeteket kezdtek adni nem túl fontos mellékszereplőknek is.

superpityu - 2015. 05. 18. 22:12

mondjuka tv-s megvalósítástól már egyre kevésbé kell tartani. itt is voltak egész jó dolgok már, mint amikor atom ment a repülő ellen. vagy a flashben grodd is jól néz ki.

kecskebégető - 2015. 05. 18. 22:26

Nem volt annyira rossz évad ez 10/7 a 2 uccsó rész meg simán 8

Zsanna - 2015. 05. 18. 22:48

Annyira nem volt rossz. Bár azt be kell látnom, hogy nem nagyon néztem hétről-hétre, hanem inkább tömbösítve, több részt egyszerre, és néha bizony bele-belepörgettem a hülye flashbackes részekbe, mert nagyon uncsi volt az egész, és idegesít Stephen Amell sárga, cafrangos parókája… Engem az idegesít még az összes CW-s sorozatban, hogy a szerelmi szálakat rohadtul elhúzzák… pl.: nem lehetsz az enyém, mert rossz ember vagyok, nem leszek a tiéd, mert hibáztál/hazudtál, szeretlek, de a világ/barátok/korábbi szeretők megmentése miatt nem lehetünk egymáséi stb. Ha ezeket gyorsabb lefolyásúvá tennék, akkor nem lenne olyan nagy a baj. De itt is, komolyan, azért mert Ra’s azt mondta, hogy Felicityvel ne legyenek együtt, nem voltak együtt… De minden mást, amit Ra’s mondott, Oliver nem hitt el, vagy csak egyszerűen lesz@rt… És Felicity karakterét nagyban befolyásolta az állandó picsogása Oliver miatt, ami az egész évadra rányomta a bélyegét.

David R. Blake - 2015. 05. 18. 22:49

Hááát, a crossover tényleg jó volt, majd azután az Oliver-nélküli 3 epizód Vinnie Jones gonosza ellen, ahol szépen kibontották, hogy a csapat már nélküle is boldogul és Laurel is itt fejlődött talán a legtöbbet!

Ray is nagyon jó karakter lett az évad végére.

SPOILER: Alig várom, hogy jövőre mit fog alkotni a Legends of Tomorrow-ban! SPOILER VÉGE

Felicity karakterét viszont tényleg leépítették, de nagyon!Az első évad szerethető comic-releifjéből csináltak egy rinyap*csát!

És az említett évadközépi szálakon kívül elég kevés jó rész volt!
Talán még az utolsó 3-4 epizód, de pl. az évadzáróról is sokat elmond, hogy a legjobb része nekem kb. Barry 5 perces kis vendégszereplése volt!

A flashbackek is bár a végére szépen körbeértek, de most mégis unalmasra sikerültek…

Jövőre könnyebb hangvétel ide, vagy oda, de remélem, hogy kicsit összekapják magukat a készítők, mert konkrétan tényleg csak amiatt a pár jobb epizód, és a Flash-sel való közös univerzum miatt nem kaszáltam!

delilah - 2015. 05. 18. 22:55

Nekem nagyon gagyi volt atom minden szempontból, és ray palmer egyre idegesítőbbé vált az epizódok alatt :(

És sajnálom, hogy összehozták olicity-t, sokkal de sokkal jobb volt amikor csak kis tease-elgetések mentek köztük..

Akik viszont tetszettek az Malcolm, Thea, Nyssa és Ra’s.

Ezt a videót pedig mindenkinek ajánlom : https://instagram.com/p/2G2HJOBs8-/ :’)

Marcipáncica - 2015. 05. 18. 23:06

delilah: ez a videó most feldobta az estémet!! :D és pont az egyik kedvencemmel. :)
a posztra eredetileg nem nagyon terveztem hogy reagálok, mert elég sok mindennel csak egyetérteni tudok, viszont pár emberrel ellentétben azért én igencsak várom Atom sztoriját, mert megkedveltem a srácot. Oliver nyüglődése viszont egyre jobban zavart az évadban (főszereplő ide-vagy oda), nem tudom hogy miként hozzák majd őket vissza a következő évadra, de valahogy ezt az állandó bedepizést most már hanyagolhatnák.

Vielon - 2015. 05. 18. 23:07

Mindkét sorozatot nagyon-nagyon szeretem (hibákkal, mindennel együtt), de az Arrow évadzáró utolsó 3 percénél konkrétan azt hittem, h véletlenül átkapcsoltam valami brazil adóra…

Bevallom bírtam Felicity és Oliver lehetséges szerelmének bevillantását, egészen addig, amíg csak utalgattak rá (kedvesen, alig-alig), és amolyan háttér-fűszerként, vagy poénforrásként használták…de így, hogy ellovagoltak a naplementében, csak azt figyeltem, h mikor mennek neki egy fának…

teljesen…totálisan valószerűtlen volt…látványban, hangulatban, logikában….mindenben…pontosan ilyen jelenetek után szoktak a főhősök zihálva (vagy csalódottan) felébredni az ágyukban, mert csak álmodták az egészet…

+ kicsit életidegen, hogy Oliver, aki nonstop aggódik Thea miatt, beszívott vigyorral az arcán rábízza a várost egy olyan csapatra, akik napi szinten teszik kockára az életüket, és az egyetlen pici tesója is masszív tagja? Mivan??

a titkolózós dolog jól is működhetett volna, ha indokolt…de annak mindössze dramaturgiai oka volt, hogy Oliver eljátszotta Anakint (izguljon a néző, h gonosz lett), logikai kb. nulla. 3 éve dolgozik olyan emberekkel, akik 1000 bizonyították, hogy hűségesek, megbízhatóak, talpraesettek…erre jön a naaagy “nemmondommeeeg, h védjelek titeket”…nane…

az ilyen, és ehhez hasonló bődületes bukfencek sajnos engem folyamatosan kirepítettek a történetből az egész évad során, nem tudtam azonosulni egyik szereplő motivációjával sem, csak kapkodtam a fejem, h “ezt most miért kellett”.

Sokszor volt olyan érzésem, mintha kihagytam volna pár epizódot, amiben épp megmagyarázták, h A, vagy B miért mondja/teszi azt, amit.

A flashbackek sem működtek úgy, ahogy eddig…egyetlen szálat húztak végig…ami valljuk be, túl sokat nem adott hozzá az eddigiekhez, és nagyon komoly szinkornicitása sem volt a jelenben játszódó történésekkel…ok AlfaOmega…de Oliver csak ugrált a standok között a kis sapijában nonstop…

Rash sajnos egydimenziósra sikeredett…szintén motiváció nélkül…annyit tudtunk róla, h naaahhhgyonveszélyes (és van egy jacuzzija…Barry beszólásán sírtam a nevetéstől:))…és pont…pedig bőven lett volna még benne potenciál (főleg, hogy magát a karaktert egészen a tényleges megjelenéséig nagyon jól harangozták be még korábban)…

Laurel engem kicsit kevésbé idegesít, nem kedveltem meg, csak már nem szeretném golyóval a fejében látni.

Thea karakterének viszont örülök, sokat fejlődött, logikusan építkezve, és furcsa, de szerintem Malcolmnak sem tett rosszat az apa-vonal.

Diggle-ből egy duzzogó 4 évest varázsoltak…magaspacsi:) Ha szuperhős lenne, akkor valószínűleg az lenne a képessége, hogy amikor az ellenfél támad ő nagyon veszélyesen megsértődik….nice

szóval, egyetértek a kritikával…az évad nálam is 5-6/10…de nagyon bízom abban, hogy a következőre összekapják magukat!

Poghy - 2015. 05. 18. 23:08

Nagyon haragszom erre az évadra.

Leginkább azért, mert az egykori kedvenc sorozatomat, amit anno már reggelente néztem, mert nem bírtam kivárni a következő részt, na ezt a sorozatot sikerült így elbarmolni. Egész évadban arról ment a szó hogy ez most ilyen identitás-krízises útkeresős építkezős évad. És nem elég, hogy tele volt hibákkal, még a főszál is arra ment ki, hogy Oliver elkocsikázzon Felicityvel a naplementében, miután bejelenti, hogy ő többet nem fog hősködni. Gratulálok, ennyi erővel azt is mondhatták volna a készítők, hogy most nincs ötletünk, idén a Flasht nyomjuk, nézzetek vissza jövőre!

De nem, muszáj volt ezt az ötlettelen évadot az arcunkba tolni, kellett a 100% olicity. Meg kellettek a HIBÁK. Ebből több féle is volt.

Voltak a kisebb hibák, amikor az 1×08-ban Roy megtorpan és nem vesszük fel megint, vagy később az Oliver kezébe vízszintesen érkező nyílvessző, amit felülről lőttek, a sorozatra nem jellemző igénytelen kaszkadőri munka, és még sorolhatnám.

Aztán voltak a nagyobb hibák, sajnos ebből sem volt kevesebb. Hogy élte túl Oliver, miért nem ott volt a sebhelye a következő részben, MI A PÉK LEHETETT MALCOLM TERVE SARA MEGÖLÉSÉVEL, miért hagyták ott Royt, és még bőven sorolhatnám sajnos.

De ami a legfájóbb, hogy elcseszték Felicityt. Szinte a kedvenc sorozatos karakterem volt, és ma már ha meglátom a képernyőn akkor rosszul leszek, mert tudom, hogy valami karakteridegen picsogásba fog kezdeni.

Nincs mentség az idei Arrow évadra. Menthetetlen optimizmusomnak és a showrunner váltásnak köszönhetően bele fogok nézni az új évadba, de ha nem győz meg, akkor ez egy fájdalmas kasza lesz.

Poghy - 2015. 05. 18. 23:11

Még annyit tennék hozzá, hogy az ilyen kisebb hibák, mint pl. Oliver kezében a nyílvessző általában nem viszik ki a biztosítékot, de mivel az Arrow idei szezonjában kb. minden részre jutott egy ilyen vagy rosszabb, így azt látom, hogy a készítők magasról tesznek a sorozatra, és ez az ami leginkább elszomorító.

Adam - 2015. 05. 18. 23:17

Én sem látom annyira tragikusnak az évadot. A második jobb volt egyértelműen, de ezt is élveztem ugyanúgy.

A legnagyobb probléma szerintem az volt, hogy nagyon erőltetik a hősöket. Nem azzal van a baj, hogy ennyien vannak, hanem hogy mindig mindenkinek ott kell lenni. Sokkal jobb és változatosabb lett volna, ha váltogatták volna, hogy éppen ki segít Olivernek. De ami tetszett, hogy látszott az univerzum építés valamint szerintem az Arrow->Green Arrow átalakulás is lassan bekövetkezhet.

A flashback nem volt rossz, de tényleg nem kapcsolódott valami szorosan a főszálhoz. De szerintem ez már szerves része a sorozatnak, azért nem örülnék ha kihagynák a következő évadból.

A szerelmi szálakat meg inkább hagyjuk, szerintem az minden sorozatnak a gyenge pontja(itt meg főleg:D)…

Összeségében tetszett az évad és kiváncsian várom a következőt. :D

superpityu - 2015. 05. 18. 23:20

Egyébként valaki nem jegyzetelte, hogy felicity melyik rész hanyadik percében tört ki valami taknyos-bőgős kifakadásban? Viccen kívűl, érdekelne. Mert a 22. rész szinte azzal nyitott. De a többiben hova helyezték a súlypontot?

Latza - 2015. 05. 18. 23:21

Ez a kettesben elautózunk a naplementébe befejezés nekem annyira valószerűtlennek tűnt. Simán el tudom képzelni, hogy a csapat “elgázosítása” utáni történések csak Felicity álmában játszódtak le, és a kövi évad elején semmissé teszik Ra’s halálát meg a vírus kiengedését és megváltoztatják az évadzáróban történteket.
Palmerről meg az jutott eszembe, hogy megszületett A.T.O.M. Anti. :D

gmontana - 2015. 05. 18. 23:25

Sajna még az utolsó két rész még várat magára, de ahogyan itt olvasom sokról nem maradtam le. Sajnos én is csatlakozom azokhoz, akik valahogy gyengébbnek érezték ezt az évadot. Igazából még mindig szórakoztat,de úgy érzem valahogy eltűnt volna az az egyediség, amitől egy kicsit anno kilógott ez a sorozat a cw soraiból. Nem volt tele csöpögős jelenetekkel. (Félre értés ne essék szeretem romantikát, sőt mondhatni a CW minden sorijának célcsoportja vagyok.) Most ehhez képest Oliver és Felicity nyáladzását kell nézni. Már a falra mászok mikor utóbbi megszólal, pedig ő volt az egyik kedvenc karakterem. De amilyen nyálasan beszél, ha Olihoz beszél az kész… Mintha Julia Plec ebédszünetben besurrant volna és kicserélte volna a szövegeket.
De hogy pozitívumokat is kiemeljek. Laurel és Thea történetei tetszettek még a legjobban ebben az évadban. Emlékszem tavaly még azt kívántam, hogy írják már ki Laurelt. Milyen jó, hogy nem tették!
A végére még Ray-t is szerethető karakterré tették, sőt a poénjain is jókat mosolygok. Tetszett, ahogyan fejlesztette a projektjét és milyen elszánt volt. Remélem őt is tovább építgetik majd a következőkben.

Poghy - 2015. 05. 18. 23:31

Capri: Az Arrow idei évada egy tinisorozat volt, ami tiniknek készült. Én is szeretném meglátni benne azt a fényt, amit a DC-s képregényekben láttam nem egyszer, de sajnos ez csak egy Olicity fanservice évad volt, hibákkal tele, és minden más csak belemagyarázás.

Én megértem azokat, akik védik az évadot, de ez akkor is csak egy borzasztóan nagy bakihalom volt, nem pedig egy átgondolt évad.

superpityu - 2015. 05. 18. 23:34

Capri: Szerintem sokan értik ezt, hogy az arrow már nincs, teljesen újjá fog születni green arrowként. Ettől még körítés igenis rossz.

Claire8310 - 2015. 05. 18. 23:38

Nem volt jó évad nem volt jó, jaj de nagyon nem volt jó. Voltak pillanatai ugyan (Arrow-Flash crossover pl), és hogy Laurelt elviselhetővé tették az pozitívum, de a problémák… jócskán kifejtették itt előttem mik voltak. Egyetértek, az utolsó részek meg teljesen hazavágták a már amúgy is sántító sorozatot. Klisék klisék hátán. Bugyuta megoldások tömkelege.
Amikor Felicity hisztizett, hogy Olivert kell megmenteni a több száz, több ezer ember helyett, még azt hittem Ray is felképeli. (Mellesleg Ray 2 fejjel magasabb, de Felecityre illik az Atom jelmez. Yep.)

Ha mélyebb pszichológiailag be akarsz menni a szuperhősökbe, és a szuperhős létbe ajánlom a Watchment, vagy a V for Vendettát, az Arrow (sorozatos verzió) még csak kapargatni is alig kapargatja ezt a témát.Vagy szimplán nem is akar nagyon foglalkozik vele, pont a tinidráma miatt.

Innen szép visszajönni. Még nem adom fel. Csak hagyjuk már a párkapcsolati témákat, vagy ne ez legyen a hangsúlyos plíííííz

jkinga01 - 2015. 05. 18. 23:41

Engem csak az zavart, hogy a fanok miatt Olicity összejött. Nemhogy a 3.évadban, de az első 2 évadban sem éreztem romantikus kémiát közöttük. Ellenben Felicity és Ray között megvolt a kapocs, a színészek ott jól csinálták a dolgukat szerintem. Szóval amikor Felicity szakított Ray-jel, én csak úgy voltam vele, hogy “hát ha neki nem kell, én elfogadom…”

Capri - 2015. 05. 18. 23:48

Csak bele kell élnie magában Oliver helyében, h ő miért akar Felicity-vel lenni. Nem lenne nehéz rájönni.

Az első 2 évadban már barátok lettek, fontosak lettek egymásnak.

Poghy - 2015. 05. 18. 23:48

Még amit hiányoltam az évadból, az Ra’s ésszerű legyőzése. Reméltem, hogy jó DC-s képregény történethez híven valami csellel győzik le az öreget, mint amit anno megléptek az S2 fináléban. De nem, ötlet nem volt, maradt a kardharc, aztán Oliver húzott egy Spartacust és kész. Ez volt a nagy harc az évadban, erre ment ki, egy kardpárbajra, hát gratulálok.

Capri - 2015. 05. 18. 23:53

ráadásul hirtelen úgy döfött le Ra’s-t, mint a félévadkor (3×09-ben, fordított helyzet).

És az éles kardot megfogott is, tenyérbe. Ez a párhuzam. (Parallel)

Poghy - 2015. 05. 19. 00:02

Capri: Igen így értettem, hogy húzott egy Spartacust. :) De ennyi erővel Ra’s is életben maradhatott, mert ennyi Oliverrel sem végzett.

rm - 2015. 05. 19. 00:06

Poghy: Az egyéb fenntartásaidat megértem, de a főgonosz legyőzése hasonló volt, mint az előző évadban, megvolt a csel is, hogy Oliver beépült, mintha átalakulna, közben meg Malcolm-mal tervezgettek már hónapok óta, Slade-nél is csak a szérumot adták be csellel, de attól még ugyanúgy le kellett nyomnia bunyóban, annyi a különbség, hogy itt megölte, nem csak “lefegyverezte”.

Liena - 2015. 05. 19. 00:17

Ez az évad szerintem sem lett a legjobb.
Rengeteg logikátlan döntés született, amit nem tudok hova tenni.
A Felicity – Oliver szálat egy az egyben feleslegesnek érzem, fillernek sem jó. Sokkal értelmesebb lett volna, ha megmarad Ray-jel, néha van szerelmi szálas jelenet, slussz.
Sikerült a készítőknek átesni a ló túloldalára, megutáltatták velem Felicityt a rengeteg lelkizésével együtt. Ott van viszont Nyssa, akivel ezek helyett lehetett volna foglalkozni.
Az évad vége nagyon mellélőtt, remélem a következőre összekapják magukat.

Poghy - 2015. 05. 19. 00:19

rm: Igen, ezzel meg az a gondom, hogy úgymond a nézőt nem szórakoztatták. Az S2 esetében csak az utolsó pillanatban derült ki, hogy Oliver csellel él, most viszont már részek óta lehetett tudni/feltételezni, hogy Oliver csak kamuból állt be a ligába, sőt, az évadzáró első 5 percében ki is derült Ra’s számára is, hogy miről van szó. Szóval nem csellel győzte le, nem úgy mint Slade-et.

Tyberius06 - 2015. 05. 19. 02:56

Poghy: nagyon sok jó meglátásod van a hibák terén, de még mindig azon rugózni, hogy Oliver hogy élte túl, hogy Ra’s leszúrta fárasztó. Lazarus Pit. A Jakuzzi.
Maseo mentette meg, majd elvitte Tatsuhoz, előtte kicsórt egy adag jakuzzilét azt ennyi. Persze lehettek volna totál szájbarágósak a készítők, és írhattak volna egy nagyon felesleges magyarázó magyarázatot erre, de annyiszor volt rá utalás. Tatsu gyógyítja; mi ez?, á csak gyógytea.
Ugyan nem mondják ki és nincs kimerevített “wow” pillanat Olivernél sem, hogy á szóval így éltem túl, de nincs is jelentősége. Onnan, hogy elmondták, ez tartja életben Ra’st, ez mentette meg Thea-t, megkapta a magyarázatot a néző is, Oliver életben maradására. Csak nála tovább tsrtott a gyógyulás, mert ne akkora dózist kapott, mint a húga.

Az évad szar volt; Felicity rosszabb lett, mint Laurel volt a legmélyebb pontján, az évad összecsapott volt, a főellenség kidolgozatlan (bár engem Slade is idebesített a totál hülye motivációjával, illetve hogy alapon az értelmi képessége 0 alatt van ezzel a bosszú sztorival), és ha a köv évad egy álmodta vki a finalét resettel kezd, akkor besuhintom az Arrownak a kaszát.

Ádám - 2015. 05. 19. 08:39

Nem ismerem a képregényt, de érdekel, hogy mi a különbség Arrow és Green Arrow között! Valaki le tudná írni? Köszi!

lumoss - 2015. 05. 19. 09:20

Hát ez az évad eléggé félre sikerült. Nem is tudom, hogy volt-e olyan rész, amiben nem hisztizett volna valaki. Érdekes, hogy a baromi jó 2. évad után, így elrontották. Remélem a 4. évad jobb lesz.

ChesterB - 2015. 05. 19. 09:21

nekem sem tetszett az évad összességében, de nem fogom kaszálni.

hiányzott belőle az izgalom, amiért a korábbi évadokban odavoltam, az idei túl sablonos volt. sarah megölése volt az egyetlen olyan dolog, amire nem számítottam, elég korán ellőtték ezt a lehetőséget… a félévzáró után azért érezhetően jobb részek születtek, ugyanakkor nem vagyok teljesen megelégedve azokkal sem.

a fizikai hibákba vagy logikai bukfencekbe nem megyek bele, mert azok sosem érdekeltek, elvégre ez egy képregénysorozat, de az, hogy a sorozat legjobb karakterét (felicity) így tönkretegyék, az valami művészet. várom a 4. évadot, egy jobb, az első két évadhoz méltó folytatás reményében.

Stiel - 2015. 05. 19. 09:32

2. évadban Olicity-t eltolták addig, ameddig még nem volt gáz. Meg kellett volna állni vele. Kár, hogy így alakult. Meglep, hogy ugyanaz az írói gárda, aki a 2. évadot összehozta, nem tudott legalább valami közel olyan jó 3.-at letenni az asztalra. Hát, majd jövőre. Reméljük, veszik a lapot, hogy szegény Felicity-t túltolták. (És igen, volt más baj, azokon is lenne mit javítani a továbbiakban.)

Vas - 2015. 05. 19. 09:37

Nekem az nem jött be baromira, hogy itt ütközött ki a legjobban az, hogy a flashbackeknek a világon semmi értelme nincs. Nem tudom, miért kell minden áron eröltetni. Milyen érdekes, hogy a szigeten történt események kronológiája pont megegyezik a mostanival, a jelenben minden pontosan ugyanúgy zajlik.
A másik, amit szintén többen felvetettek: hát azért szuperhős ne legyen már mindenkiből :D Kicsit vicc, hogy már a fél város szuperhős lesz, mindenki simán lezúzza a liga tagjait, meg a legnagyobb bűnöző bandákat egyedül. Értem én, hogy csapat, de akkor is.
Remélem tényleg kicsit kilépnek ebből a komorságban, mert ez megpecsételi az egészet. Egy vidám rész nincs benne, csak ha Barry megjelenik. Meg talán néha ATOM.
Ra’s-tól, mint szupervilliantól többet vártam volna, Slade klasszisokkal “gonoszabb” és félelmetesebb volt.

Ettől függetlenül nézem, amíg vége nem lesz, de az első és második évados hangulatot közel sem adja már vissza.

Ádám - 2015. 05. 19. 09:47

Mi a különbség Arrow és Green Arrow között?

lumoss - 2015. 05. 19. 09:59

Vas: Igazad van. Nem is kell ide Oliver, mert ott van egy rahedli szuperhős.

Capri - 2015. 05. 19. 10:25

Azt hiszem, a 4.évadban fogjuk megtudni mi a különbség.
A fináléban Oliver meg akarja ismerni az új identitását.

Arrow a sötétséget szimbolizálja. Azért darkos hangulatú eddig. Bérgyilkosból hőssé vált. De nem gonosz.Aztán jön Felicity, aki fényt szimbolizálja. Aranyos, okos nő és vicces, egy ártatlan nő. Mindig biztatja őt. (“Hiszek benne” 2x elmondta)

Valamelyik részben Oliver elmondta Felicity-nek h 3 év alatt mit ért el Arrow: sok közeli családtagjai távoztak (Tommy,Moira stb.) Sok problémát nem sikerült megoldani, mivel újabb, nagyobb jönnek.

Green Arrow lesz a város igazi megmentője. Akit a város lakói elismernek majd.

Nem fél város a szuperhősök, csak 1 maroknyi csapat. Oliver Queen életével inspirálja őket.

Claire8310 - 2015. 05. 19. 10:38

Képregényes szempontból nincs különbség Green Arrow és Arrow között, ez ugyanaz a név, csak a sorozatban nem használják a “Green-t”. Mint ahogy sokszor nem használják a karakterek (főleg gonoszok) képregényes nevét sem.

Innentől kezdve azt lehet belemagyarázni, amit csak akartok.

De ez nem olyan, mint amikor Robinből Nightwing lesz, vagy ilyesmi.

Ádám - 2015. 05. 19. 10:44

Köszi!

_Peter - 2015. 05. 19. 12:59

A Flash szórakoztató, ezt nem tudtam megszeretni régen se amikor elvileg jobb évadok voltak. És emiatt eléggé unom mikor a CW összekapcsolja a kettőt. Tök béna ahogy Flash küzd a nemezisével egy évadon át, aztán jön az íjászgyerek vendégszerepelni és 5 perc bunyó után csodanyíllal elintézi. Miközben képességeket nézve RF egy pillanat alatt elpakolhatta volna 200 mérfölddel odébb. Ja és Caitlin > Felicity :)

Kiss53 - 2015. 05. 19. 14:20

Az egész évad érezhetően rosszabb volt mint a 2., főleg a sok unalmas drámával/durcival/kummantással tudtak kiidegelni. Felicity amúgy szerintem még mindig elviselhetőbb mint a Flashben Iris.

Smile - 2015. 05. 19. 14:23

Nem tudom, hogy jól látom-e, de amikor Oliver a végén először leszúrja Ra’s akkor komolyan olyan szögből veszi a kamera, hogy telibe látszik, hogy csak a hóna alatt dugja át a kardot? Nekem baromi fura, hogy ott a hangeffekt, de úgy néz ki mintha hozzá se érne. Tudom, hogy ez is csak technikai szőrszálhasogatás, de azért ez egy elég nagy baki ha igaz.

Lilith - 2015. 05. 19. 15:29

“- Barry!
– Thank you Felicity! You just outed my secret identity to a supervillain.”
Jót röögtem ezen a jeleneten.Amúgy a vége szerintem jól sikerült,sokkal rosszabbra számítottam.Laurel pedig kibújt az idegesítő karakteréből (mwahaha,helyette Flashben kapunk Iris-t pepitában).

JcB - 2015. 05. 19. 15:54
Glocc - 2015. 05. 19. 16:01

Capri: Nem kell ezt az évadot Interstellar szintű mélységekben megmagyarázni, hogy jó-rossz, gyilkos-hős stb…Még a készítők se tudták, hogy mit akarnak ezzel az egésszel kezdeni, csak annyi 14 éves tini csaj nézi, hogy Olicity miatt az összes lájkolni fogja fészbúkon meg nézni a tv-ben, és sajnos a készítők ezekre az emberekre alapoztak.

Amell nem jó színész, ő nem a dark téma, mint egy Daredevil, hanem ennyit tud a színész, nézni maga elé és hallkan susmogni, ellenben egy Flash, aki kb. elviccel mindent de nagyon is jól áll neki, mert tud színészkedni.

A végső harcot a hídnál kiröhögtem, főleg amikor Oliver nyúl Ras kardjáért….Ras odatartotta a kardot, hogy na fogd meg fiam és szúrj le.

Ádám - 2015. 05. 19. 17:38

@Smile! Azon én is pislogtam! Tényleg fura volt…

David R. Blake - 2015. 05. 19. 19:06

@Smile: vagy csak kétszer tekertem vissza, hogy tényleg jól látom-e! Nagyon gáz volt…

@Capri: Oké, lehet itt magyarázni a dolgokat, de azért nehogy már mindennek Felicity legyen az alfája és ómegája (bocsi a pun-ért, eskü, hogy nem volt szándékos amikor kigondoltam! :D )

@JcB: Ez kamu. Dig elég valószínű, hogy fog valamilyen maszkot kapni, de nem ő lesz John Stewart.
Hal Jordan-re viszont van esély, mert elég sok utalás volt rá idén mind itt, mind a Flash-ben, és azért ő elég jó barátja Olivernek is. Ha Green Lantern-ként nem is, de a civil alteregójában még szerintem simán felbukkanhat jövőre!

torjack - 2015. 05. 19. 20:19

Gyengusz volt ez, kár is ragozni. Az, hogy a sztori nem adta, egy dolog. Az, hogy nem színészgéniuszok játszanak benne, na bumm. De olykor a készítők kifejezetten hanyag munkát végeztek. Pl. a fentebb említett kardos dolog, vagy amikor a Roy gyereket Ray lesokkolja, majd egyből elkezd dumcsizni Olivérrel, miközben a kölyköt otthagyják. Ezt a bakit még a készítők is beismerték.

Zordon - 2015. 05. 20. 08:05

Az elso evadot kimondottan elveztem.

A masodikban jo volt a fogonosz es a kuzdelmuk, bar szemely szerint kevesbe jonnek be az ilyen hosszan elnyujtott hadakozasok.

Ebben az evadban meg csinaltak egy szappanoperat a sorozatbol. Felicitybol meg egy hulyepi…t. Jovore a kezdest megnezem, de hogy a folytatasra maradok-e, az mar nagyon nagy kerdes.

Ripazha - 2015. 05. 20. 13:36

Nekem valahogy a Flashback-ek jobban bejöttek mindig is jobban érdekelt, mit és hogy csinálnak ott :D Sokszor persze nme tudtunk aggódni a szereplőért, de azért én szeretem a visszaemlékezéseket. Szerintem most az oroszok jönnek, nem tudom miért így gondolom, és majd uccsó évadban tanul meg repülőt vezetni, és jöhet Zld lámpás, ami érdekes lenne :D
Amúgy az évad, igazság szerint én végig nevettem komolyan :D olyanokat csináltak meg benne :D szerintem nem borzalmas :D újszerű, de élvezhető :D ÉS akkor most külön fog megszületni Zöld Íjász? Ebben lehet valami, kiváncsi vagyok a kövi évadra :D

gipszesjaki - 2015. 05. 20. 22:50

De milyen fanservice emberek? Nem értem én ezt… szerintem mi vagyunk a fanok és mégis 99% egyetért, h elcseszett egy évad volt ez, akkor hol a service vagy kiknek a kívánságát lesik az írók?

Tudja valaki hol lehet kívánni, mert kajak szeretnék egy olyan sorozatot ami nagyon macsó :D nincs benne idegesítő kisgyerek karakter, kötelező szenvedős érzelmi vagy családi dráma, csak fordulatos átívelős jó történet. Ha valaki tud ilyen ne fogja vissza magát, szóljon. (talán a wire volt ilyen)

sgtGiggsy - 2015. 05. 20. 23:55

Komolyan fájdalom volt végigszenvedni ezt az évadot, de nem akartam szezon közben kaszálni. Nem is értem, hogy mi a toszt akartak ezzel az írók. Adva van egy lepkefing súlyú főgonosz, erőltetett romantikus picsogás, értelmetlen húzások… Most komolyan, az például milyen, hogy Oliver nagy hálásan felkeresi Merlynt, hogy segítsen legyőzni R’as Al Ghoult, miközben eleve nem is került volna szembe az Árnyak ligájával Merlyn szarkavarása nélkül. Elképzelem a helyzetet, hogy egy tömeggyilkost egy másik tömeggyilkos kezére juttatok, vagy szembeszálljak egy legyőzhetetlen harcossal, hát én biztos nem az utóbbit választom. Mindenki tudott a tudatbefolyásolós drogról, mégis ki hitte volna el, hogy Thea csak úgy saját kútfőből ölte meg Sara-t (ugye Nyssa egyetlen pillanat alatt megbocsátott a lánynak, ergo full fölösleges volt belemenni Merlyn játékába)? Vagy ha Ollie ott helyben kinyírja Merlynt, ahogy megtudta, hogy ő állt Sara halála hátterében, akkor ki kérdezősködött volna tovább. Eleve is Merlyn volt a fő gyanúsított, átadhatta volna a hulláját az Árnyak ligájának, és egy percig sem kérdőjelezték volna meg az igazát.
Aztán az is milyen már, hogy egy egész szériát építettek fel arra, hogy a bonyodalmat mindig a semmilyen körülmények közt nem eltitkolandó dolgok eltitkolása hozza? Theát veszélybe sodorják a dolgok amiket nem tud? Nosza, titkolózzunk még előtte! Az pedig hogy van, hogy a széria fanfavorit karakterét így sikerült leépíteni? Most komolyan, kitalálta valaki az írók között, hogy Ollie nőjének muszáj egy rinyáló picsának lenni, és mivel Laurellel ez nem működött, inkább átírták ilyenre Felicityt? Totál elvettek attól a csajtól !MINDENT! ami az első két évad során népszerűvé tette.
Ollie meg… Most komolyan, mégis mit képzeltek azzal a félévad záróval!? Mit!? Komolyan volt, aki izgult amiatt, hogy az Arrow című sorozatban meghal az Arrow? Most komoly? Az meg, hogy szíven szúrják, aztán később valahol gyomortájékon van a seb… Hát legalább a maga megalkotott világában lenne következetes a sorozat, de neeem. De ha a szúrást nem is vesszük, cirka száz métert zuhant (alsóhangon) ezt akármilyen szúrás nélkül sem lehet túlélni. Mégis minek kell ilyen baromságokat betenni?
De ha az előző évadot vesszük, hát az sem volt nagyon jobb, csak oda sikerült egy erős ellenséget írni. De komolyan, Moira a város leggyűlöltebb embere, az emberek 90%-a lelkiismeretfurdalás nélkül meglincselné, erre pár hónappal később reális polgármester-jelölt? Laurel kicsit többször ön fel a garatra egy olyan kéthónapos időszakban, erre rögtön alkoholista lesz? Mert az alkoholizmus az ilyen, nem ám évek alatt kialakuló masszív fizikai és lelki függőség…
Arra egyébként igen komoly fogadásokat mertem volna kötni, hogy Sara valahogy visszatér, mert ebben a sorozatban mindenkit halottnak hisznek, aztán visszatérnek. Ollie (többször) Sara (többször) Merlyn, Slade, Roy, Felicity expasija… Az előző évad még guilty pleasurenek elment, ez már durván cápaugrás volt.

jessm - 2015. 05. 21. 08:51

Ahogy átfutottam a kommenteken, talán én vagyok az egyetlen , akinek tetszett az évad. Szerintem jó volt.

Például a flashbacket most elöször tudtam végig nézni, az első évadban értelmes volt, csak sladet utáltam végig, és ezért 2. évadban is nezhettük plusz megfejelték ezzel a hajós sztorival, nagyon-nagyon nehezen néztem végig.
A 3. évados flash-ben MAseo és Tatsu abszolut szimpatikus volt, és a végén kiderült , hogy hogyan ért össze a múlt és jelen. A konkluzió is tetszett, ahogy Oliver elindult a lejtőn. Plusz a jelenet Mei-vel amikor mesél Shadoról szép jelenet volt.

A jelen : Öszzseégében a 2. évad jobb volt, de az elsőnél nem volt rosszabb. Az első évadhoz képest legalább nem erőltették a Laurel Oliver szálat, ami egést első évadban idegesített. A 2. évadnál az volt a bajom, hogy Sara-t szerintem csak azért tették bi-nek mert kell egy LGBT karakter… Plusz Sladet alakító szinésztől vakartam a falat, és karakterrel is volt bajom, mert egy kissé nevetségesnek találtam a tervét, hogy tönkre teszi Olivert Shado miatt.

Ebből a szempontból sokkal jobban megértettem Ra’s tervét, hogy Oliver az örököse és hagyonányokat követi és baromira nem érdekli ha egy várost is el kell pusztitania.

Én nem értem, az egész Felicity utálatot, szerintem teljesen érthető volt, hogy 2 év után már nem akart Oliverre várni, de azért felejtés nem megy könnyen. Én nem értem miért fan service Olicer és Felicity össze hozása? Annyiban fan service, hogy Laurellel hiteltelen lenne összehozni. Akkor csak Felicityvel hozhatják össze a föszereplőt, és még a rajongók is szeretik , akkor miért ne?

Sara megölése egy célt szolgát, hogy Laurel is szuperhősé válhasson, ez volt az újra tervezés, mert eredetileg Oliver miatt lett volna az , de miután kidobták a kukába azt a sztorit (hála égnek!), Így más nyómos indokot kellett találni.
Ez rendben lett volna, de a probléma ott volt, hogy ezzel akarták Olivert Liga és Ra’s irányába terelni.

Oliver identitás keresése már az első évadtól tetszik, ahogy folyamatosan halad előre. tetszett a vég is ,ahogy elfurkázik a naplementébe. Ezzel egy korszakot lezárva.
A doulbe-double crosst is jó volt nézni, és ahogy megkavarta az álló vizet Dig. Megoldották a dolgot Felicityvel, de most Dig-gel lesznek problémák.

A corssover részek nagyon jól sültek el, várom a következőket.

Szóval az évad hullámzó volt , volt hogy kételkedtem , hogy ebből mi lesz (amikor Oliver megölik, Ra’s ajánlatánál). Végül összeállt az évad és így össz benyomásom is megjavult.

Remélem következő még jobb évad lesz , és eléri a 2. évad szintjét!

jessm - 2015. 05. 21. 08:55

sgtGiggsy: Laurel több hónapon keresztül egyre jobban öntött fel a garatra, miután Tommy meghalt, utánna egyfolytába ivott és drogozott. Nemnvéletlen , hogy elvesztette munkáját. Szóval igenis függő volt, és nem kellett évekig várni , hogy függő legyen hiszen az apja is az .

winnie - 2015. 05. 21. 09:30

gipszesjaki: ne legy eltevedve. inkabb 95%-nak tetszett. oke, ez tulzas, de akinek nem tetszik, az ugyis kiszall altalaban, es sok helyen olvashatsz izgatott sikkantgatasokkal teli kommenteket a sorozatrol.

es ez a fan service. ebbol csak az kovetkezik, hogy az itteniek zome nem fan. a fan szo mára már más jelentest nyert, sokkal elhivatottabb emberkekrol van szo.

Stiel - 2015. 05. 21. 10:37

gipszesjaki: a sorozatjunkie-kommentelők kis része a teljes nézőközönségnek és egyáltalán nem reprezentatív. Pl. tini lányok tuti többen vannak, és hát ők azok, akikre fan-service alatt gondolunk.

Ayrons - 2015. 05. 21. 11:15

Ras így is úgyis elpusztította volna a várost Damien miatt , évadzáró részből kiderült , hogy ez volt az eredeti kis titka.
Szóval Ollivert ezen a szálon is terelhették volna Ras felé , de nem ők egyet ezen még tekertek.

Slade meg egyértelműen jobb gonosz volt mint Ras. Ahogy írták Rasból kimaradt egy nagyon fontos elem.

Nálam az évad 4/10. Meglátjuk jövőre mi lesz.

R1213 - 2015. 05. 21. 13:52

Én azért igazán örülök annak, hogy akadnak még emberek, akik nem zombultak be. Komolyan. No mert hát azért rajongani, meg teljesen, kritikátlanul odalenni dolgokért nem ugyanaz.

Tulajdonképpen, ha máshogy nézzük, akkor szórakoztató volt ez az évad. Szenvedés volt végignézni, de ha kicsit odafigyelt az ember a rettentően primitív és rosszul megírt dialógusokra, az oda nem illő arckifejezésekre, a rosszul beállított kamerákra, és minden egyébre, sokat lehetett nevetni rajta.

Alexejevic - 2015. 05. 21. 16:36

Egyértelmű, hogy ez az évad sokkal gyengébb volt akció és “történések” szempontjából, mint a 2. Slade-del nagyon magasra tették a lécet, a flashback jelenetek is ütöttek, valamint érthető volt a “főgonosz” motivációja.

Én ott kezdtem el félni a 3. évadtól, amikor bejelentették azt, hogy ez az évad az identitásról és a lelki tényezőkről fog szólni. Amivel nem is lenne baj, egy dolgot leszámítva…Azt, hogy ez a sorozat a CW-n fut…A komplett rendezői és szereplő gárda alkalmatlan arra, hogy ezt a stílust tökéletesen hozzák. Ez egy képregény adaptáció, szupererővel, szupergonoszokkal, jelmezekkel. Igen, dráma kategória, de meg kell húzni a határt.

Mindezek ellenére nálam a szezon 7/10-es. Nekem Oliver és Felicity kapcsolata abszolút nem volt erőltetett. Sokkal hitelesebbek ők együtt, mint Oliver és Laurel lenne, szerintem…Az első évad óta kerülgetik ezt a témát. A főhős mellé kell egy társ, ennyi. Szerintem azzal, hogy ők összejöttek, egy bizonyos érzelmi görcsölés lezárult. Oliver megtalálta önmagát és a társát is, a sorozat elmehet egy teljesen új irányba.

Ami engem nagyon bántott ebben az évadban, az a mérhetetlenül gyenge rendezés, forgatókönyvek…Adott a DC univerzum egyik legnagyobb antihőse (Ra’s és az Árnyak Ligája). Adott egy kész csapat, tele szuperhősökkel, jelmezekkel. Erre csinálnak egy teljesen érzelgős senkit Ra’s-ból, valamint egy analfabétákból álló csapatot fekete ruhákban…Nálam ez nagyon kiverte a biztosítékot. Itt éreztem a túlzott bénaságot Marc-ék részéről. Nagyon gyengén rendeztek idén.

A 4. évadot nagyon várom. Nekem az egyik kedvenc sorozatom az alapanyag miatt. Szerintem Amell tökéletesen hozza ezt a mélabús figurát, amit hoznia kell (nem egy nagy színész). A DC sorozatot univerzuma tágul, szóval elég sok minden változhat. Nem tudjuk még, hogy ki lesz Damian, valamint milyen szerepet tölt majd be a H.I.V.E., és kik lesznek a tagjai…
De remélem nem valami über gagyi öregembert kapunk majd, aki lelkileg terrorizál mindenkit.

Szóval szerintem óriási potenciál van ebben a sorozatban minden szempontból. De illene már élni vele:)

Beyzie - 2015. 05. 21. 22:18

Én bírtam ezt az évadot, sőt, egyre jobbnak és jobbnak vélem a sorozatot, bár ha az Íjászt átrakják ebbe az új Legends-vacakba és kevésbé lesz központi a következő évadban, az egész el lesz carva.

Ez a Legends-cucc nekem az irtó gagyi kategóriába esik így első blikkre, a sok másodosztályú hős másodosztályúvá teszi a sorozatot is.

Egy próbát azért megér, ha már a The Flash elkaszálódott nálam, annyira erőltetett.

Capri - 2015. 05. 21. 22:18

Teóriám: A fény-sötétség Arrow sorozat világában
(A teória a sajátom, korábban portálon volt elérhető.)

A tételem szerint az ellentét egyensúlya van minden ember lelkében, ki jó/világos/fény oldalán vagy sötét/rossz oldalán van. Két ellentét egyensúlya minden emberben van, mint egy billenő mérleg. Az egyensúly fokozata van: lehet túl fényes vagy nagyon sötét.
Egyensúlyát nem nehéz felborítani valamilyen traumával. Oilver Queen-t, a főszereplőt sok trauma ért. Flashbackek alapján látszik, hogy Oliver Queen jelenleg nem régi önmaga volt. Sokat változott a hajótörés óta.
Azonban nemcsak Oliver Queen keresi a valódi önmagát, hanem a többi szereplők is, mindannyian identitáskrízisben szenvednek. A teóriám fontos szereplővel foglalkozik, tehát nemcsak két főszereplővel: Sara Lance, Laurel, Malcolm, Thea, Maseo, Tatsu. Ahogy rájöttünk az általam felsorolt szereplők még egy közös tulajdonságára: két énje van. Hogy miért lett kettős énképe Oliver-nek és másoknak? Igen, belecsempézem egy kis pszichológiát is.
Igen, egy kis pszichológiai elemzést fogom írni lényegre törően a szereplőkről az első 3 évad alapján. (Tudjuk h a 3.évad még nem ment le az egész évad, 3×17.résznél tartjuk.Akkor írtam meg ezt. Lesznek még váratlan meglepetések, fordulatok, még nem ismertünk meg Yamashiro-család teljes történetét, mi történhetett a múltban. Ezért néhol jelzem, hogy tippelek, megjósolom.) Nem nagyon ismerem a Zöld Íjász képregényeket, de figyelembe vesszük, ez is adaptáció. A sorozat egy fejlődéstörténet, Smallville is ilyen volt. Látjuk a főszereplő és mellékszereplők sorsait és evolúciójait.
Lefordítom a sorozat nyelvéről, amit az Arrow-írók sokszor belecsempéznek jeleket, utalásokat. Ilyen terjedelmes fogalmazásomat 2 részre osztom: egyik a szereplők és a másik a főszereplő zanzásított leírása lesz a tartalma. Az a célom, hogy megértjük a szereplőket, lelki énképüket, és következtetünk, h mi várható a fináléban.
Először leírom, hogy a sorozat világában mit jelent a fény. Hogyan jelent meg Arrow c. sorozatban? A teóriám nem hibátlan, nekem is van jogom valamiben tévedni. De remélem, hogy hihetetlen sztorit tudnak írni még Arrow csapatról, amire én se gondoltam volna.
Mi a fény? Mit jelent?
Röviden: minden pozitív dolgot jelent, élet, boldogság, szeretet, igazi szerelem, normális és hétköznapi élet, emberség/emberiség.
Utalás volt 3×01-ben, amikor Oliver randin elárulta Felicity-nek, hogy ő volt az első ember a sziget óta.
Barry Allen alias Flash mondta, h van még benne fény, azért élte túl öt évet, mert van benne emberségben való hite.

Sötétség?Mit jelent?
sötétség: negativitás, minden negatív dolgot jelenti. Passzív, depresszió, üres lélek, boldogtalanság.
A sötétség: Malcolm által teremtett konfliktus helyzet, ami lefelé mennek a dolgok. Ra’s Al Ghul elé lökte Oliver-t. Ra’s Al Ghul neve arabul a szellem feje. A sorozatban őt Démon Fejének hívják. Ő a sötétség. Ő a Démon. Boldogtalanság.
Oliver útja, személyisége:
Nézzük csak Oliver Queen útját, személyiségét 3 évad alapján.Oliver-ben kettős énje van: egy egyszerű amerikai állampolgár, milliárdos playboy és bukott üzletember, a másik pedig törvényenkívüli, vagyis Arrow.
Oliver/Arrow: Ő a címszereplő és a főszereplő.
1.évad: Akaratlanul rálépett a sötétség ösvényére Oliver, amióta szigetre került a hajótörés után. Oliver lelkében pici sötétség jelent meg, amikor elvesztette édesapját szeme láttára. Akit nagyon szerette. Nagyon traumatikus élmény volt a fiatal Oliver számára. Ez volt a kezdet. Lakatlan szigetről kiderült, hogy egy katonai bázis működik, ő ártatlanul jött ide. Megismerte támogatóit és ellenségeit.
Amikor Oliver Queen-t letartóztatták Starling City-ben, ügyésznő azt feltételezte róla, hogy poszttraumás stressz szindrómában (angol rövidítése: PTSD) szenved. Ez egy nagyon fontos pszichológiai tényező, ez egyfajta mély, erős trauma (pl. háborút túlélt katonák).
Megtört fiút játszik a nyilvánosság előtt, Thea így jellemezte őt Roy-nak.
Starling City-ben hőssé válik az Átvétel éjszakáján, a város megismerik megmentőjét. The Hood volt a neve (Csuklyás).
2.évad: Nagyrészt Slade Wilson történetét tudjuk meg. Barátból ellenség. Az ő sötétsége, hogy megmérgezte mirakuru-val, és ezzel összezavarja az elméjét, legyőzhetetlenné vált. Tommy barátja tiszteletére eldötnti, hogy nem gyilkol többé. Az évad kérdése gyilkos vagy hős? Gonosz „Csuklyások”, akik elrabolták Thea-t, miattuk nevet váltott, Arrow lett. Felicity ebben az évadban sokat segített neki. Hős lett. Az ő sötétsége volt annak tudatában lenni, hogy gyilkos volt.
3.évad: A témája az identitás. Amanda Waller elkezdte kiképezni Oliver-t bérgyilkosnak és kínzónak. Nem önszántából lett ilyen Oliver, hanem ARGUS főnöke kényszerítette őt. Ő a sötétség oldalára még tovább taszította. De szerencsére Yamashino család az ő oldalára állt.
Párhuzama van a múlt (Hong Kong) és jelen (Starling City/Nanda Parbat) között:
Amanda Waller = Ra’s al Ghul. Mindketten kényszerítenek Oliver Queen-t. Ő menekülni akart mindkettő gonosz vezető elől.
Barry vagyis Flash mondta neki 3×08 végén: van még benne fény, azért élte túl. Maseo és családja sokat segített neki.
Megtudja az évad végén, hogy ki ő valójában. Green Arrow lesz? Elfogadja-e Ra’s ajánlatát? Ő lesz a Liga új vezetője, ha elfogadta.

Másik oldalról
Ra’s al Ghul: Mit lát benne pontosan? Ő azt látja Oliver szemében, h két énje vívódik Oliver Queen lelkében. A szem a lélek tükre. Azért tette ajánlatot, mert Oliver nemcsak túlélte a párbajt az ősrégi prófécia szerint, hanem túlsúlyba került a sötétsége, ő lenne alkalmas az újabb Démon Feje. Vagyis Al Saheem. A gonosz énje. Hogy miért gonosz a liga vezetője? Nemcsak a neve miatt, hanem valami gonosz tettre is képes. Én arra gondoltam, hogy arra képes boldogtalanná tenni az embereket, képes elvenni az emberiséget. Lásd Sara, Malcolm és Sarab! Azért Sarab, mert nincs többé Maseo, ő mondta, átvitt értelemben nem létezik Maseo, csak Sarab. Átvitt értelemben meghalt Maseo, nincs a testében a fényes lélek, akit Maseo-nak hívnak. Ilyesmi történhet Oliver-rel is, képes elvenni egy kis fényt, h egy másik identitást felvenni, a ligás énjét, a boldogtalanabbik énjét. Sara–> Ta-er al Sahfer, Malcolm–> Al Sa-Her, Maseo—>Sarab, Oliver—>Al Saheem.

Ayrons - 2015. 05. 22. 15:56

Nagyon szép és jó de ez több pontban is a sorozat logikáját nézve megbukik.

Akiket írtál ők nem Ras miatt lettek olyanok hanem a sorsukat alakító traumák miatt. Ras semmit nem vett el tőlük épp ellenkezőleg egy támaszt adott nekik egy hitet amibe kapaszkodnak az életben. Valaki egy új családra lelt , másik erőt nyert a bosszúra a harmadik pedig egy menedéket az elől , hogy mint apa és férj elbukott.
Ras nem gonosz egyáltalán nem Slade mellett az egyik legnagyobb antihős a Dc-ben. Embereken segít , támaszt ad nekik stb. Van egy oldala , amit itt nem mutattak be még pedig , hogy a gonoszság ellen küzd a világban. De nem úgy mint a hősök csapata , ő nem riad vissza attól hogy egy egész város elpusztuljon, milliók meghaljanak ha azzal a gonoszt megállítja , ő öl ha kell, és ezért különbözik a hősöktől. Batman ahogy mondja neki emiatt lesz olyan pont mint az ami ellen küzd.
Oliver Tomi miatt nem öl többé de tudja valahol azzal hogy öl nem lesz különb azok ellen akik ellen küzd.
Olivert mért választja utódnak ? Mert látja benne a vezetőt , látja , hogy követnék , látja benne hogy ölni is képes de ezt megint nem rakták bele a sorozatba csak pár pár utalással. Batmant is ezért választja mert látja benne a vezetőt ( Igazság ligájába nagy részt Batman a vezető ).

Érdekes , hogy Batman-Íjász nagyon hasonlítanak , szerintem nem véletlen a készítők Batmanből sokat merítenek.

mro26 - 2015. 05. 24. 16:12

Ayrons: Az Arrow sorozat eredetileg Batman sorozat lett volna. A csatorna a Smallville után akart még egy DC-s sorozatot és egyértelműen Batmant akarták (még a Smallville-ben is akarták anno Bruce Wayne-t szerepeltetni, de nem kaptak rá engedélyt, a 6. évadban jelenlévő Zöld Íjász került be Batman helyett, mert ez a karakter hasonlított Batmanére leginkább, ezért is kerül Clark és Oliver a sorozatban sok összetűzésbe pl. 8. évad ), de nem kaptak engedélyt akkor sem, így maradt a Smallville-ben bevált Zöld Íjász, csak a karaktere nem az a laza, vicces karakter lett, hanem Batmanről mintázták. Úgyhogy első nekifutásnak ( a Smallville után és a képregények ismeretében) elég fura volt ez a Batman kópiás Íjász, de maga a sorozat jó (volt). Elvileg a 4. évadban behozzák a könnyedebb stílust jobban kötödve a képregényes karakterhez.

Cherry - 2015. 05. 27. 10:01

Csak nekem tűnt egyértelműnek, hogy Damien a H.I.V.E főnöke? Miért kezelitek külön őket? Ra’s explicite elmondta Olivernek (hive of supporters), és azt is, hogy ő akarta megvenni a földrengés cuccot, amit ügye a H.I.V.E akart megvenni.

Ayrons - 2015. 05. 28. 15:26

mro26 : Hoppá ezt nem tudtam , szóval akkor ezért hajaz ennyire Batmanre és Rash is ezért jött be a képbe. Érdekes.

mro26 - 2015. 05. 28. 20:00

Ayrons: Bizony, a Smallville-ben azért nem engedték, mert akkor foglalkoztak a Batman Begins előkészítésével és nem akarták, hogy összezavarják a nézőket….
Az Arrow-nál nem tudom mi volt a gond, hogy nem kapták meg Batman használatát… lehet a pénz :D
Mert a Flash-t megkapták de abból külön mozifilm is lesz, na meg a Justice League filmben is ott lesz, két teljesen különböző Flash, szóval nem értem mi volt az akadálya…

Ezért a Batman-es beütés, a hangulat, a komorság, a földhözragadtság, a Suicide Squad, Ra’s stb. ez mind inkább Batmanhez kapcsolható mint az Íjászhoz.

Megjegyzem én szívesebben néztem volna egy élőszereplős Batman sorozatot :)

winnie - 2015. 05. 29. 04:43

“A csatorna a Smallville után akart még egy DC-s sorozatot és egyértelműen Batmant akarták”

nem. eleve fel sem merült a batman, mert pontosan tudták, hogy mire van esély. batmanra nem volt, ez hamar kiderült – nem összezavarni nem akarták a nézőket, hanem tudták, hogy batmant vászonra tervezik. a smallville és a superman returns is egyszerre ment, senki nem zavarodott össze. (arról nem is beszélve, hogy a batman begins előkészítése egy évvel a smallville startja után kezdődött. nyilván akarták batman smallville-be, de mivel rögtön kiderült, hogy nem lehet, így nem is foglalkoztak vele.)

többek között blue beetle sorozatot akartak, meg a smallville közben aquamant. meg utána nightwinget.

“Ezért a Batman-es beütés, a hangulat, a komorság, a földhözragadtság, a Suicide Squad, Ra’s stb. ez mind inkább Batmanhez kapcsolható mint az Íjászhoz.”

bocs, de ez így nagy butaság. összekevered a csatornát, a stúdiót, sőt, még a készítőket is. egy dolog, hogy az egyik mit akar. az írók pontosan tudják, hogy mit akartak, amikor készítettek egy arrow-pilotszkriptet. a akrakterek mind a DC-univerzumhoz kapcsolhatóak. attól, hogy batmanhez is, még nyugodtan szerepelhetnek itt is. főleg azért, mert szinte csak batman volt jelen a dc

egy író sem fog batman sorozatban gondolkodni csak akkor, ha megvannak a jogai hozzá. és mivel sosem voltak meg a jogai, ezért egy greg berlanti nem tervezett ilyesmivel). de még ha gondolkodnak is batman sorozatban, akkor sem fogja egy meg nem született sorozatnak elképzelni az ikszedik szezonját, hogy a saját sorozatának a harmadik évadjába hozzon be onnan figurákat. nem úgy működnek, hogy “jaj, de kár, hogy nem batmant írok, de ha batmant írnék, akkor most ra’s al ghult szerepeltetném, nosza, akkor beleírom az arrow-ba is”)

pont a the flash példája mutatja, hogy semmi gondot nem okoz, ha valamit akarnak tévében és moziban is készíteni.

winnie - 2015. 05. 29. 04:46

(egyébként pusztán annyi történik, amit ayrons ír, hogy megpróbálnak hangulatilag próbálnak hajazni a sötét lovag-trilógiára, mert tudták, hogy az nagy siker volt. plusz green arrow karaktere eleve egy batman-klónnak készült annak idején a képregényben. mindkettő milliomos, mindkettőnek van egy tini sidekickje (speedy/robin), a képregényben ugyanúgy van arrowcave, arrowcar és arrowplane. naná, hogy az embernek batman jut eszébe róla. vagy robin hood.

mro26 - 2015. 05. 29. 13:27

Érdekes, anno az Arrow pilot előtt talán pont itt a junkie-n olvastam, hogy mivel NEM ENGEDÉLYEZTÉK a Batman karakter használatát (Batman és Superman sehogy sem jelenhet meg tv sorozatban jelmezben ez ki lett nyilatkoztatva a DC által, ezért sem volt benne Superman így a Smallvilleben és ezért sem lehet a Gothamban úgy, hogy jelmezben mutassák, Flashre és a többi DC karakterre ez NEM VONATKOZIK ezért mehet a Flash sorozat akadály nélkül), ezért döntöttek az Íjász mellett és mivel a Sötét Lovag filmek nagy sikert arattak, áttették a Batman jellemzőket a karakterre. A KÉPREGÉNYEKBEN NEM ILYEN DEPRESSZIÓS, TRÉFÁT NEM TŰRŐ, KOMOLY karakter, hanem pont ezeknek az ellenkezője.
Na és nem csak Ra’s tipikus Batman ellenfél, az egész sorozatban leginkább Batman ellenfelekkel, vagy Batmanhez inkább kapcsolható karaktereket hoztak be már a korábbi évadokban is.
Szóval egyértelmű a Batman majmolás, kb. csak a karakter nevét és a hozzá kapcsolható szereplők nevét változtatták meg.
Ne mondja nekem senki, hogy nem Batmanre írták a sorozatot, mikor mind a főszereplő karakter jelleme, az ellenfelei, a realitásnál ragadás, a sötét komoly hangulat jellemzi. A Green Arrow képregények ezzel szemben teljesen mások.
Slade, Suicide Squad, Waller , Deadshot, még Harley Quinn is!!!!!!! (amit szintén ki kellett vágniuk a sorozatból mikor elkezdték a Suicide Squad film előkészületeit)csak hogy példát hozzák ezek Batmanhez kapcsolhatók leginkább. Felteszem a kérdést:
Ha alapból Green Arrow sorozatot akartak és nem Batmant, akkor miért úgy tűnik minden, mintha Batman sztorik is lehetnének, csak annyi a különbség, hogy a főszereplő karakter nevét átírták?
Már a Smallvillben is Batman hiányában hozták be Green Arrow-t hiánypótlásnak, mert az hasonlított leginkább Batmanre, de később azért előjött a könnyedebb Íjász, mint ahogy most az Arrow 4. évadjában vélhetőleg.

,, The creators of Smallville were originally thinking of making a Bruce Wayne TV series before the idea of a Superman-oriented show ever came about, but it was never realized. The idea was conceived as a pitch from screenwriter Tim McCanlies and went as far into development until being shelved in favour of, at that time, the planned film Batman: Year One. The concept would later be rethought and turned into the television series Smallville, this time focusing on a young Clark Kent before he became Superman.[11][12]
Due to Batman’s restarted film franchise, Bruce Wayne did not appear on Smallville because the film division of Warner Bros. (DC’s parent company) was working with the character.
eful appearance in the early seasons, Alfred Gough and Miles Millar saw Bruce as a rival for Lana’s affections, but they were disallowed the use of the character. [citation needed] (Elvileg Ian Somerholder szerepe lett volna Wayne, de ezt át kellett írniuk)
Clark and Oliver’s friendship on Smallville have a somewhat similar to that of Superman and Batman’s friendship in the comics. In both cases, both characters are skeptical about the others’ view on justice before ultimately warming up to each other and becoming good friends.
Oliver and Lois’s relationship in Smallville also resembles the relationship between Bruce Wayne and Lois in the Superman/Batman animated episode “World’s Finest”. Lois didn’t like a rich billionaire at first but slowly fell for him. Unfortunately he spent the night as a superhero. She found out the hero’s identity by accident.”

Poghy - 2015. 05. 29. 23:46

Szerintem a DC maga alatt vágja a fát. És ezt nem csak azért mondom, mert szerintem nagyon rosszak lesznek az elkövetkezendő mozifilmjeik (a Suicide Squadban még van egy kis hitem), hanem mert ha lenne egy kis eszük, akkor nem korlátoznák be így a sorozat-világot. Tényleg semmibe nem került volna nekik, ha odaadják Tom Wellingnek a Smallville évadzárójában a 2005-ös filmben használt jelmezt, és nem olyan kamu-megoldásokra kényszerül szegény sorozat, mint amilyen lett a sorozatzáróban.

Engem speciel nem zavar, hogy az Arrow-ban Oliver batman-es lett, vagy hogy batman-ellenfeleket láthattunk, már csak azért sem, mert a két karakter elég hasonló, és értem, hogy ez tűnt logikus üzleti lépésnek a Dark knight sikere után, de a DC korlátozásai akkor is illogikusak és nem is konzekvensek. Harley-t, Bruce-t betiltják, mert lesz majd egy film, de Flash az mehet, hol itt a logika? Lehet, hogy a nézőt nézik ennyire hülyének, vagy csak negatív kampánynak ítélik meg a tévésorozatokat? Akkor meg milyen univerzumépítésről beszélünk, ha még erre sem képesek?

Ayrons - 2015. 05. 30. 12:43

Gothamban alapból max a végén lehet majd Batman..
Ezt már többször írtam , hogy ezekkel a korlátozásokkal nagyon tönkreteszik egyes karaktereket és csoportokat.
Batman vendégszereppel vagy a Sqaud teljes csapatára részeket építeni már hozná a nézőket. Bár lehet utána vinné is :D

Suicide Squadba én nem bízok Feláldozhatók és GOG keverék lesz de szerintem nem fogja a nézőket megfogni.
BvS ha megcsinálják darkosra az még lehet jó. DC most nagyon kapkod.

Morgana - 2015. 05. 31. 11:06

Nekem tetszett az évad, igaz én a 2.től nem volt elájulva. Ott egy igazságosztó próbál hős lenni és nem gyilkolászik, mert egy hős sem tesz olyat, csak ha minden kötél szakad. A főgonosz motivációja teljesen béna és idegesítő. A város elpusztítása, mint cél, alapból érthetelen (de azért meglépték az Flash-ben is atornádóval és a cunamival).

“Pont az hiányzott Ra’s karakteréből, amitől meg lehetett volna érteni a motivációit, és hiába próbáltak az utolsó perceiben egy értelmes indokot adni a tetteinek, ezzel nem tudták már megmagyarázni a bizonyítványt.” Ra’s motivációját értem, bedilizett a jóslatba és mindenáron meg akarja valósítani. A LoA célja viszint nem volt kibontva, így Diggle szövege a sorsuk elől meneküló félő gyávákról teljesen helyén van a fejembe. Az élet elől a tetszhalálba (saját börtönbe) menekülés nem lehet senki célja. Oliver éppen ezt érti meg végre. Abbafejezi az önutálatot és éli az életet. Kész, jöhet az új Oliver.

“Az évad visszatérő motívuma pedig a titkolózás lett, (ha nem ment volna az ABC-n a Secrets and Lies, simán idetolhatták volna alcímnek…)”
Melyik évadé nem volt? Oliver/Arrow végig titkolózik. Moira is, plusz hazudik, mint a vízfolyás. A főgonoszok Merlyn, Slade, Sebastian és Isabell is titkolózik. Laurel önmagához sem őszinte…. Durci is volt eddig is pl.: Quentin, Laurel, Tommy, Oliver, Thea, plusz az összes gonosz is durciból teszi, amit tesz.
“Oliver elkocsikázott Felicity-vel a naplementében (ők ketten a tökéletes példája annak, hogy mennyire nem szabad csak a rajongókat kiszolgálni, mert amint elkezdődött a szerelmi vívódás köztük, egyből idegesítőbbé váltak és megszűnt kémia).” Nem értem, mert én nem láttam sem idegesítőnek, sem kémia rombolásnak. Oliver a 2. évad rész 6-7 része óta szereti Felicityt (ezért öli meg Vergító nem egy hanem 3 nyillal, plusz bevágja a féltékeny arcokat Barry megjelenésével), aki már az első évadban “látom hogy néz a fiamra”…Itt nem simán szerelmi vívódás folyik. Felicity kiutat keres, Oliver meg saját magát. Közben hatnak egymásra, társak maradnak és egy szemvillanásból értik egymást, ezt még a vágásokkal fel is erősítik a készítők.

Nekem a FB-vel sem volt bajom, a Maseo/Tatsu/Akio család, ahogy Oliver küzd a gyilkossá ás kínzóvá válás kényszerűségével, de közben próbál ember is maradni, kötődni a családhoz, felismerni, hogy emberek életét nemcsak elvenni lehet, hanem menteni a biofegyvertől amit aztán meg is tesz a múltban és a jelenben. Amell az első évadtól kezdve jól játssza ezt a hármas (érzelmeit ki nem mutató mai Oliver, a volt léha Oliver, és az Arrow/Al Sahim) szerepeket és azok karakterfejlődését.

Várom a 4. évadot Coast Cityt, a HIVE-t, Nyssa bosszúját, kí és miért hívja vissza őket…

Morgana - 2015. 05. 31. 11:19

Aryons:
” ők nem Ras miatt lettek olyanok hanem a sorsukat alakító traumák miatt. Ras semmit nem vett el tőlük épp ellenkezőleg egy támaszt adott nekik egy hitet amibe kapaszkodnak az életben. Valaki egy új családra lelt , másik erőt nyert a bosszúra a harmadik pedig egy menedéket az elől , hogy mint apa és férj elbukott.
Ras nem gonosz egyáltalán nem Slade mellett az egyik legnagyobb antihős a Dc-ben. Embereken segít , támaszt ad nekik stb. Van egy oldala , amit itt nem mutattak be még pedig , hogy a gonoszság ellen küzd a világban. De nem úgy mint a hősök csapata , ő nem riad vissza attól hogy egy egész város elpusztuljon, milliók meghaljanak ha azzal a gonoszt megállítja , ő öl ha kell, és ezért különbözik a hősöktől.”

Nem vett el tőlük semmit? Ja, ezért van az agymosás.

Szerintem, aki embereket a saját céljai érdekében manipulál, lelketlenné tesz, szándékosan ártatlan embereket képes ölni az gonosz. Ebben Digglevel vagyok. Tudom, egyszerű vagyok, mint a faék. Számomra Ra’s ugyan azt teszi, mint Merlyn és Slade is, csak az indítéka nem egy kifacsart bosszúvágy, hanem simán beleőrült a saját fixa ideájába.

A Suicide Squadba én sem bízok.

Morgana - 2015. 05. 31. 11:39

Cherry:
“Csak nekem tűnt egyértelműnek, hogy Damien a H.I.V.E főnöke? Miért kezelitek külön őket? Ra’s explicite elmondta Olivernek (hive of supporters), és azt is, hogy ő akarta megvenni a földrengés cuccot, amit ügye a H.I.V.E akart megvenni.”

Nem, nem csak Neked. Plusz ugye az ARGUS ügynökök valódi kilétét is Ő akarta megvásárolni, amiből eredően nemcsak au új Ra’s/LoA, hanem Amanda Waller és csapata is ismét játékba kerülhet.

amaranta - 2015. 05. 31. 16:06

A második résznél kaszáltam a sorozatot. Egy arca van a főszereplőnek, mint Törőcsik Marinak.

Gedeon74 - 2015. 05. 31. 20:23

@amaranta

Azért valljuk be őszintén, minden hasonlóságuk ellenére, Törőcsik Mari még ennyire sem lenne hiteles Arrow szerepében. Mondhatnám azt is, Amell-nek nem csak egy arca van, hanem egy teste is. És ide ez épp elég. (Szarkazmus off)

amaranta - 2015. 05. 31. 20:54

Gedeon74
csak ki kellene gyúrni…:)))

gere - 2015. 06. 01. 06:59

Van, akit az arcok érdekelnek. Mást a történet, vagy a párbeszédek, vagy a karakterek. Mások vagyunk.

Morgana - 2015. 06. 01. 09:46

amaranta:
“Egy arca van a főszereplőnek”

Sokszor hallom, olvasom ezt, de soha nem értettem, igaz engem mindig a karakter(ek) és annak megformálása érdekel elsősorban.

Itt három fő karakter van egy-egy epizódban:
Ott van Oliver Queen, hideg, szenvtelen, távolságtartó, nem mutatja ki az érzelmeit, mert nem akar beszélni velük a történtekről és csak pillanatokra látod, ha figyeled a szemét és a szája környékét, hogy ez milyen erőfeszítésébe kerül. Másként viselkedik a családdal és másként a többiekkel, akiknek nincs mit eljátszani.

Ott van a céltudatos, csak a feladatra koncentráló stratéga az igazságosztó/Arrow/Al Sahim aki nem elrejti, hanem kizárja az érzelmeit

Végül ott van a felelőtlen ifjonc, akit több iskolából kirúgnak, egy playboy, akiből gyilkos és a kínzás mestere válik, miközben megpróbál ember meredni valahol a lelke mélyén.

Ezekhez a szerepekhez társul három arc, három hang és három beszédmodor. Ahogy múlik az idő, fejlődik, változik a karakter ezek az arcok változnak, bejönnek új hangok is. Figyelni kell. Nagyon.

amaranta - 2015. 06. 01. 15:19

Figyelni a Fanny és Alexanderre kell szerintem, ha már…
Az Arrow elvileg szórakoztat…ha elolvadna a főszereplő fenekében az a bizonyos uborka, legalább vicces lenne, így viszont… Atlast játszik egy homokozóban.
De az én hibám, hogy megnéztem. :)

Dark Archon - 2015. 06. 03. 23:22

Öregem, ahogy telnek az évadok, ez tényleg egyre nevetségesebb lesz. Minek kellett pl. összemosni az egészet Flash-sel? Már az évad elején lenyomhatott volna mindenkit Nanda Parbat-ban és akkor nem kellett volna végigszenvedni ezt az egészet. Komolytalan, vártam, hogy megjelenik még Batman, Superman meg még Robin Hood is.

Dark Archon - 2015. 06. 03. 23:27

Ja, meg Laurel mióta tud üvegrepesztően visítani? :D Ezt a baromságot végképp nem tudtam hova tenni.

Morgana - 2015. 06. 04. 10:04

Dark Archon
Anya-lánya sorozatviszony. Inkább az a baj, hogy ha sok ilyen “leszármazott” lesz, az írók nem fogják szusszal mindegyiket színvonalasan vinni, plusz kár az Arrow-ot beáldozni ilyenekkel (lásd ATOM). Nekem egyébként tetszettek a cross-over részek.Igaz én nézem mindkét sorozatot.

Miért nem ment Barry rögvest Nanda Parbatba rendet vágni? Más dolga volt és csak, mert…Superman sem veri le Gotham rosszfiuit…Itt legalább időnként összedolgoznak, segítik egymást.

A Flash 01×19-ben Laurel megkérte Ciscot, hogy Sara kütyüiből csináljon valami általa inkább használhatót. Csinált neki egy nyakpántot (képregényben is van ilyen, mikor elveszti a képességét) és javasolta a Canary Cray elnevezést. Ezen a sikításon még javítani kellene.

alex - 2015. 06. 16. 09:21

Valaki elmagyarázná hgy miröl is szol a mellékszál, a virusokkal meg a többivel?

Morgana - 2015. 06. 19. 14:23

Alex, hogy érted a mellékszálat?
Van a visszatekintés (FB) és a jelen.
A vírus (ami egy antibiotikum kutatás véletlen mellékterméke, a TRIÁD meg akarja szerezni és elárverezni a legtöbbet fizető gonosznak) mindkettőben fontos, mindkettőben egy őrült kezébe kerül (a tábornok illetve Ra’s) aki el akar pusztítani vele egy várost és mindkettőben megállítja Oliver/Arrow/Al Sa-him, mikor ki van jelen. Alapvetően mégis Oliver, mert őt hajtja a szeretet, odaadás, benne van meg az emberség, a küzdeni és túlélni akarás. Arrow és Al Sa-him tkp kényszerű eszköz a hogyan túlélni kérdésben. Az FB-ben látjuk, hogy a playboy-ból lett túlélő Oliverből hogyan lesz kényszerűségből gyilkos (Slade) és a kínzás mestere(Amanda Waller), miközben küzd – kötődése a családhoz, célja több millió ember életének megmentésének – az embersége maradékának megőrzéséért. A jelenben azt, hogyan szerzi vissza az emberségét, tanulja meg, hogyan lehet és tud élni is, nemcsak túlélni, miközben védi azokat akiket szeret. Még nincs vége ennek az útnak.
Szóval melyik a mellékszál?

Morgana - 2015. 06. 19. 14:31

Alex, hogy érted a mellékszálat?

Van a visszatekintés (FB) és a jelen
A vírus (ami egy antibiotikum kutatás véletlen mellékterméke, a TRIÁD meg akarja szerezni és elárverezni a legtöbbet fizető gonosznak) mindkettőben fontos, mindkettőben egy őrült kezébe kerül, aki el akar pusztítani egy várost és mindkettőben megállítja Oliver/Arrow/Al Sah-him, mikor ki van jelen. Alapvetvetően mégis Oliver, mert Őt hajtja a szeretet, az odaadás, benne van meg az emberség, a küzdeni és túlélni akarás. Arrow/Al Sah-him egy túlélési eszköz/álca/”üzemmód” a kérdésben.
Az FB-ben látjuk, hogy a playboy-ból hogyan lesz kényszerűségből túlélő gyilkos (Slade), a kínzás mestere (Amanda Waller) miközben küzd – kötődve a családhoz, célja az emberi életek megmentése – az emberségének megőrzéséért. A jelenben, hogyan küzdi le a bűntudatát és önutálatát, szerzi vissza az emberségét, a képességét, hogy megtanulja hogyan kell, nemcsak túlélni és védeni másokat, hanem élni, szeretni és szeretve lenni.

Még nincs vége ennek az útnak.

Szóval melyik a mellékszál?

Morgana - 2015. 06. 19. 14:32

Bocs a dupláért.

Dark Archon - 2015. 06. 24. 11:02

Morgana: ja, igen, mondta is Flash, hogy valami tárgyalásra kellett mennie. Sokkal fontosabb lehetett, mint megakadályozni egy városnyi ember halálát… s tényleg nem ért volna rá 5 percre 1 év alatt? Hiszen olyan gyors, mint a… ööö… nem jut eszembe :-)

Tudom, hogy egyébként nem kell túl komolyan venni az ilyen képregény-sorozatokat, de ez önmagát túrta farba. Külön bosszantó, mert az első két évad igen jó volt.

Elemezgethetném még a hülyeségeket – pl. Oliver túlélt egy oldalba vágást + egy mellkas átszúrást egy bitang nagy karddal + zuhanást (csak egy kis kötszer meg kínai tea kellett hozzá), míg az élet vizén nevelkedett Démon eldőlt egy kis pengétől – de minek… remélhetőleg az elégedetlenség visszhangja eljut az írókhoz is és összeszedik magukat.

Ela - 2015. 07. 05. 03:31

Szezon befejezve, ledaralva.En sosem ertettem meg azokat az embereket, akik csak amiatt, hogy egy adott sorozat negativ kritikat(is) kap, nem is nezik tobbet vagy el sem kezdik.Szerintem dontse el mindenki maga.En ezen a szezonon is pont olyan jol szorakoztam mint a ket korabbin.Vagy szeressuk vagy nem, nezzuk vagy nem.Persze hogy vannak abszurd,logikatlan, mar szinte nevetseges jelenetek a tortenetben, de ettol lesz szorakoztato.En sosem a logikat kerestem benne.Akit mar az elso szezon rajongova tett, az az is marad akarhany szezon is legyen.En kivancsi vagyok a folytatasra barmilyen negativ kritika ellenere is.

Renikee87 - 2016. 09. 29. 21:34

Sziasztok! :)
Kicsit sok a hozzászólás, olvasgatom de sosem érek a végére :D
Nekem tetszik a sorozat és én annyira szorítok Oliveréknek, hogy légyszi áruljátok már el nekem, hogy kibéküknek-e? :) Mi még csak a 3. évadnál tartunk és most szakítottak.
Köszönöm!

winnie - 2016. 09. 30. 05:51

van sok írásunk a 3. évad végéről és 4. évadról, szerintem olvasd el őket.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz