login |

Supernatural: vége a 10. évadnak – írta Rileey

2015. 06. 03. 15:20 - Írta: vendegblogger

54 hozzászólás | kategória: 2014/15 finálék, kritika,

Vajon vannak-e még elvárásaink egy 10 évados sorozattal szemben? Minden sorozat megkopik egyszer, ez tény. Újra és újra ugyanazokat a köröket futja, tudjuk jól, és mégis mi, hű rajongók folyamatosan hiszünk abban, hogy talán egyszer olyan lesz, mint fénykorában.

Vagy ha nem is pont olyan, de tud hozni egy szintet, mely a régi felé konvergál. A Supernatural egyszer már kimászott a gödörből, de úgy tűnik, idén elfogyott a lendület.

Ha egy szóval kéne jellemeznem ezt az évadot, azt mondanám, hogy felejthető. Nemrég ért véget, és csak pár epizód történése rémlik előttem, annyira nem hagyott bennem nyomot.

A remény a 200. epizódnál csillant fel, amit az évad egyik legjobbjának tartok, igazi ajándék volt a rajongók számára, aztán a Cluedós tippelgetős rész a régi időket idézte, amikor még sikerült szórakoztató heti ügyes részeket szállítani. Ilyenkor látszik, hogy, ha a készítők nagyon akarnak, képesek letenni az asztalra azt, amit elvárunk tőlük. A szezon egészét nézve viszont a sorozat a középszer tájékán mozgott.

Pedig adott volt egy ütős felütés a 9. évad WTF-cliffhangerje után, amit nem sikerült jól kihasználni. Hosszabb ideig végigvihették volna a démonszálat, bár kvázi örülhetünk, hogy nem rögtön az első részben oldották fel. Így viszont maradt a “le kell szedni Káin jelét, mert különben baj lesz”-küldetés, ami főszálnak nem volt elég erős.

Spoileresen folytatom a tovább mögött.

Alapvetően a Supernatural fő problémája a készítői erőltetés. Valamelyik tesóval mindig történnie kell valaminek, és én nem értem, hogy miért, mikor nincsen tétje. Nyilván már mindenki felfogta, hogy Sam nem hagyná annyiban Dean halálát és viszont, így erre felhúzni egy egész évadot sokadszorra egyszerűen értelmetlen.

Igazán be lehetne látni, hogy nem normális, mikor a nézők azt találgatják, hogy a fináléban melyik tesó fog meghalni. Nekem még azzal sincs különösebb gondom, mikor a srácok nekiállnak lelkizni, de mikor e köré összpontosul, a hazugságokban és besértődésekben nyilvánul meg, már én is bosszúsan ráncolom a szemöldököm. Mert unalmas így, hogy tudom, mi lesz a vége. Hiányzik a feszültség.

Az évad lényegében annyiból állt, hogy Dean beletörődött az elkerülhetetlenbe, Sam nem törődött bele, vitatkoztak, Dean próbált küzdeni, vitatkoztak, Dean nem tudott küzdeni, vitatkoztak, és a végén milyen meglepő, lekerült Deanről a jel. Erre nem számítottam, persze, hogy nem (irónia a köbön).

Azért mondom, hogy nem kellett volna olyan hamar visszaváltoztatni Deant emberré, mert az új énje színt csempészett a sorozatba, és jól állt a karakternek a kőkemény lazaság és a kegyetlenkedés kombinációja. A kikúrálás után csak a látványosan szenvedő tekintet jött, noha bevallom annak is megvolt a maga szépsége, mikor elvesztette a kontrollt, és lekaszabolt mindenkit, aki az útjába került.

Castiellel és Crowley-val látványosan nem tudtak mit kezdeni az írók. Castiel külön szála hamar kifulladt, aztán csak lézengett végig, a végén meg bébiszitterkedett, ráadásul nem tiszta, miért jó nekünk, nézőknek, hogy nem teljes funkciós angyal és nem ember, hanem valahol a kettő között.

Crowley addig működött nagyon jól, míg Deannel mulatta az időt. Egyébként érdekes, milyen kellemes bromance alakult ki köztük, az a jelenet mutatta be ezt nagyon szépen, mikor leültek egyet inni a Rowenát ért „támadás” után. Hogy azért mégiscsak történjen valami Crowley-val, behozták az egyik legidegesítőbb karaktert a világon, az anyját, Rowenát. Az a nő olyan szinten irritált, hogy minden pillanatban az arcomat kapartam, amit a képernyőn töltött.

Két dolgot lehetett volna jobban kidomborítani: a boszorkányos vonalat és az utolsó részekben bedobott Frankenstein családot, de egyiket sem sikerült, ami rossz döntésnek bizonyult. Mint ahogy az is, hogy kiírták az egyik közkedvelt karaktert, Charlie-t, amit nem fogok megbocsátani nekik.

A fináléban ismét bebizonyosodott, hogy a hazudozás és a felelőtlen döntések sorozata mihez vezet. A Halál rávilágított arra, hogy csak akkor találhatnak a tesók végérvényesen nyugtot, ha az egyikük végleg meghal, mert mindig a másikat választják majd, nem számít, mi az ára. Kicsit sok volt a dráma csúcspontra járatása az epizódban, hiszen nyilvánvaló volt, hogy Dean nem öli meg Samet. Ellenben egy suhintással kinyírta a Halált.

Sam Rowena kezére juttatta a Kárhozottak könyvét, és Káin jelének megpiszkálásával magukra szabadította a Sötétséget. Annak ellenére, hogy felemás érzéseim vannak az évaddal kapcsolatban, az évadzáró nagyon tetszett, valahogy a záró képsoroknál mindig el tudják érni, hogy csak döbbenten pislogjak. Vajon mi lesz így, hogy Dean elrendezte a Halált? Mit tesz Rowena a könyv által nyert hatalmas erővel? Hogyan állítják meg a Sötétséget? Előkerül-e Isten?

A repetitív jelleg és a hibák ellenére is még mindig nagyon szeretem a Supernaturalt. Bizakodó vagyok a jövőre nézve, mert ez az új irány, az új főellenség nagyon izgalmasnak tűnik, és hiszek abban, hogy lesz ez még jobb is.

54 hozzászólás Ne habozz!

wondorog - 2015. 06. 03. 15:27

Az a baj, hogy itt van a Sötétség meg minden, de tudják-e jól használni? Anno a leviathánokat is beállították, hogy hú mekkora kemény ellenségek, erre nálam a leggyengébb évadot hozták. Ha továbbra is rá akarnak menni a MotW-re, nem hiszem, hogy a Sötétség nagyon kibontakozhat, mint hatalmas ellenség. De bízok a legjobbakban.

Bagosz - 2015. 06. 03. 15:31

Igen,igen vannak hibái,de a befejezés tényleg izgalmas új szálakat nyit meg.
Supnat függővé tesz.

Lamantin - 2015. 06. 03. 15:38

nagy g*ci ez a sorozat. mindig valahogy végigszenvedek egy évadot, már pont abbahagynám, de a fináléval felkeltik az érdeklődésem a következőre és reményt adnak. de a következő is ugyanolyan lesz. és mindig van következő. mikor lesz ennek vége? :D (tudom, tudom, nekem kéne magamnak kaszálni)

Tatala77 - 2015. 06. 03. 15:53

Azt nem értem, hogy ha a Halált kinyírta Dean, akkor senki sem hal meg ezután??? (Ld. Terry Pratchett, mikor a Halál szabira ment:))
Évad eleje kicsit pörgött, közepe leült, pár rész kivételével, évad végére megint felpörögtek.
Jobb volt, mint a 9. évad, de már nincs hova emelni a tétet, Isten kivételével tényleg már minden bibliai főbb faj, szereplő szerepelt már:)

Play - 2015. 06. 03. 15:54

Az lenne a legkirályabb, ha az új szezon posztapokaliptikus lenne. Nyilván nincs pénz rá, meg durva váltás lenne, de ha már ilyen gigantikus az új fenyegetés, akkor gyaluljon már egy kicsit. De ez persze csak az én véleményem :D
Ez a sorozat indított el a függőség útján, úgyhogy kizárt a kiszállás. Ha lesz 20. évad, én ott leszek :)

Kissur - 2015. 06. 03. 16:08

Isten szerintem az író, Chuck volt, aki ugye visszatért a 200.részben egy cameora.
A Sötétség olyan lesz szerintem, mint a Smallville 10.évadában Darkseid. Nem lesz teste.
A Stein család kiírtása és Charlie megölése mindkettő fájt nekem. A Stein családból simán lehetett volna spinoff.
Azzal, hogy a Halál meghalt, akkor most nem lehet meghalni? Vagy a többit elintézik a kaszások?
Kaszálni akartam, de a francba is, maradok. Egyelőre.

Lilith - 2015. 06. 03. 16:14

Ha jól tudom addig fogják folytatni a sorozatot ameddig a színészek meg nem unják.Szóval,lesz még pár.A rajongókon nem múllik. :D

Bia - 2015. 06. 03. 16:30

Hát igen ezeket a köröket már lefutották ezerszer!mindig örültem mikor Charlie feltűnt a szinen mert üde szinfoltja volt az epizódoknak,sajnáltam hogy kiírták!sokkal jobb lenne ha több vadászt látnánk mert ez a bromance már nagyon idegesítő!lassan több lesz a dráma mint egy szappanoperába! Rowena az elejétől fogva egy borzasztó nőszemély az egész lénye irritáló,remélem Crowley eltünteti.Castiel angyalos szála unalmasra sikeredett.talán a “lánya” feldobta egy kicsit a történetet.

Silas - 2015. 06. 03. 16:44

ez az egész sorozat kezd átcsapni unalomba. rég le kellett volna zárni

evone - 2015. 06. 03. 16:48

“kiírták az egyik közkedvelt karaktert, Charlie-t, amit nem fogok megbocsátani nekik.”

ki kedvelte? hol volt közkedvelt? ki szerette? minden részt úgy kellett végigszenvednem amiben benne volt, számomra a legidegesítőbb sorozat karakter ever, és nem is ismerek olyan embert magam körül aki szerint nem az. :/ nincsen semmi bajom azzal aki szereti, de szerintem rémesen irritáló volt. viszont a mártír halál amit halt nem tetszett, értelmetlen volt. szerettem volna, hogy végre eltűnjön a sorozatból de nem így, hogy még akár meg is sajnáljam. (kicsit sajnáltam, de örülök neki hogy végre nem lesz benne) bocs mindenkitől aki szereti (már ha van ilyen…)

winnie - 2015. 06. 03. 16:55

evone: ő azt írta sokan kedvelték, te meg ezzel szemben felhozod, hogy te nem kedvelted? mások kedvelték. (még én is tudtam, hogy charlie fanfavorit, pedig én elég hamar elkaszáltam a sorozatot:)

Kissur - 2015. 06. 03. 16:55

evone: Én bírtam. Lakótársam is. Haverom is. És az, hogy ennyiszer visszahozták jelzi, hogy külföldön is.

Sawyer - 2015. 06. 03. 16:56

Hosszú kínszenvedés után a 200. résznél kaszáltam, de valami írja már le a sok marhaság közül, hogy Crowley anyja ki a fene? :DDD démoni anyja, vagy mi?

Sancho Pansa - 2015. 06. 03. 17:03

Silas: Lezárni? Unalom? Hát, zárd le. Amíg mások nem unják, addig nem fogják. Vicces ez a hozzáállás. Ha te is nézed, másoktól ne várd el, hogy ne nézzék és vége legyen.

JamJam - 2015. 06. 03. 17:05

Nem, az igazi anyja volt, aki Crowleyt eladta egy zsák babért :D
Évek óta nézem heti szinten, elvagyok vele. Kell ez a heti férfiszappan :D Ez lassan olyan, mint a nőknek az Esmeralda volt annak idején :D

maxxid - 2015. 06. 03. 17:07

Rowena szerintem direkt ilyen irritáló :D Amúgy jó középszer a sorozat, a történet kicsit gyengébb, viszont abszolút feelgood, szóval nálam simán marad a 11. évadra is fáradt estékre :)

xl2 - 2015. 06. 03. 17:22

tetszik a sorozat nekem is a egyik kedvencem van egy elmééletem a sorozatra tegyükfel isten végig tudot minden röl ami a sorozatbban fojoik söt ötervelte ki a egészet hogy dean meg ölje a halált azért hogy az majd egyszer netudja meg ölni öt emlékezetek visza az egyik részre hogy a halál azt monta hogy ha akarná isten hejét is átvvehetné meg hogy ö sokal régeb ota létezik mint isten és egyszer istent is meg fogja ölni ere den ezt válaszolta megölöd isten halálmeg egyszer mindenki meg hal de mivel a halál halot igy gondolom nem udja meg ölni senki istent mert ö a leghatalmasabb

Lajoska67 - 2015. 06. 03. 17:42

Jó volt az, főleg amennyi retek szar sorozat van mostanában.

yagami - 2015. 06. 03. 18:08

Charlie kiírásának én is örültem, Nekem sem volt szimpi a karakter. Stein család lemészárlása is jó volt. Szvsz. a 18. résztől beindult újra az évad és egész jó szintet hozott, nem beszélve az utolsó részről… Az évad elején kb. az összes szál gyengébb volt Dean-én kívül. A démon Dean tényleg nagyon jó volt, összes percét élveztem. Viszont.. összességében jobb volt, mint a 9. évad ( bár azért ott is voltak nagyon nagyon jó részek, lásd Gabriel ) és talán a 8.-nál is? Én azt érzem, hogy a 8. évados fellendülést most talán egy újabb fellendülés követte a 10. évaddal. Látszott, hogy több pénz van benne és a szellemek is jobban megvoltak csinálva, na meg ötletesebbek voltak a sima vadászós részek is. Viszont igen, pár rész erejéig azért megmutatkozott megint, hogy ha akarnak, akkor tudnak alkotni. :)
Szóval szerintem a fellendülés folytatódott és ez által kíváncsi leszek a következő évadra… csak Rowena tényleg haljon már meg.
Még egy kérdőjelet azért hozzátennék a végére, ami nem volt megemlítve: S vajon Metatron mit kezd a démon táblával? Mert ugye az nála van. Ja, és mi van a Halál gyűrűjével? Az csak megmaradt belőle nem? Ha igen, miért nem szedték fel vagy valami? :P Mondjuk nem tudom ki helyettesíthetné, de.. na.
Éééés mivel a sötétséget Isten az arkanygalokkal verte vissza, a következő évadban megint nagyobb szerephez jutnak? Gabriel jó lenne, ha élne és visszatérne. :) Meg szerintem ehhez Luci és Mihály is kéne, ha már annyira erősek. Én viszont látnám őket… meg ott van a démongyerek aki még nagyon erős. Viszont, hogy ha Isten mindent tud, hogy engedhette, hogy ez megtörténjen? :P Na mindegy, várom a következő évadot, de vannak azért kérdések:D

Cseho - 2015. 06. 03. 18:21

Szerintem rohadt felemás volt a vége. Dean végig azon nyüglődött, hogy ha leszedik a jelet akkor jön a sötétség és elpusztul minden. Erre mikor lekerül akkor vállat ránt és kb leszarja a Halál figyelmeztetését és vigyorogva elballag. Ez elég wtf volt. Máskor is láttunk már combos cliffet amitől azt vártuk, hogy megváltja a világot. Rendszerint nem használták ki rendesen. Ősszel már a 11. évadot kezdjük. Most már szeretném megismerni Istent. Egy olyan Jolly Joker karakter aki 11 éve csak talonban van. Sötétség komolynak hangzik. Isten és az angyalok harcoltak vele. Ideje lenne Istent is behozni ha már 1 régi ellenfele szabadult a világra.

yagami - 2015. 06. 03. 18:42

Nem úgy emlékszem, hogy mosolygott volna. Inkább meglepődött és később irónikusan megjegyzi, hogy ” ja, biztos minden rendben van “. Nem volt ezzel baj részemről.

castorp - 2015. 06. 03. 18:42

A bibliai téma után behozhatnának frissítésként egy kis Lovecraft-i mitoszt. Nem tudom, miért jutott ez eszembe, talán az Isten előtti sötét erő emlegetésétől. Arra rá lehetne hózni pár évadot.

Bazsa - 2015. 06. 03. 19:10

Számomra a legnagyobb meglepetés az volt, hogy Gabriel (még) nem tért vissza…
Amúgy kíváncsi vagyok mennyire kerülhetnek most újra előtérbe az arkangyalok, ha már egyszer ők kellettek a múltkor a Sötétség ellen. Illetve még mindig az az álmom, hogy a sorozatzárást visszakötik Lucifer jóslatához, miszerint Sam nem tudja elkerülni, hogy Lufcifer beléköltözzön, bármit is csinál. Ehhez most tökéletesen passzolna, ha tényleg vissza kellene hozni Lucifert a börtönéből.

Silas - 2015. 06. 03. 19:44

Sancho Pansa: de, igazam van. ezt a végtelenségig elhúznák és mindig ugyanaz az “ördögi kör”. írta valaki, én is azért nézem mert várok 1-1 jobb pillanatra. és ahogy egy előttem író írta, a vége nagyon jó lett, de lehet megint a finálé előtt kapunk 21 db semmilyen részt. az a vicces hozzáállás, hogy rögtön a másiknak támadsz. nem hinném hogy te is annyira élvezed ezt a sorozatot mint mondjuk az elején. 5 évad elég lett volna, azóta olyan… semmilyen

Silas - 2015. 06. 03. 19:45

Lucifer kéne ide, de nagyon!

BenJoe - 2015. 06. 03. 21:03

Engem a SupNat rántott be a sorozatok világába az első 5 évadával, aminél nem egy ponton értem el olyan izgalom szintet mint most a GoT-nál, a 6. évadtól pedig felpattantak a minőségi hullámvasútra, amiből a 8.évad mutatt némi kiutat, aztán jött a minősithetetlen 9-10.évad, én sajnálom a SupNat-ot mert nemcsak, hogy elvesztette régi értékeit hanem, mert mig a régi részeket még mindig újra szoktam nézi néha, ezt egyik újabbra se tudom elmondani.

Apost - 2015. 06. 03. 21:22

Engem hetiben untat.. a végén fel sem tűnt hogy már 5 részt kihagytam.. de egybe nézve tetszett.

Egyébként előző évadban is félbemaradt pl hogy a színházas részben mikor a supnat volt a darab.. a végén felbukkant a harmadik testvér.

Másik, hogy az előző supnat írásban is olvastam meg itt a hozzászólásokban hogy a frankenstein szálnak annyi..de miért? Elmondta a család feje, hogy sokan vannak világ szerte. Bármikor visszajöhetnek.

De szintén előző évadban volt az a náci csapat is, akik szintén ígéretes ellenfélnek tűntek, de sosem mutatták őket többet…

Charlie szerintem valahogy visszajön, vele már túl sok fura történt hogy ne tudják őt könnyen visszahozni. Ugye volt kettészakadva, félig Óz birodalmában..talán abból kitudnak hozni vmit…de akár mivel egy frankenstein ölte meg, az sem kizárt hogy ők támasztják fel egy villámmal, vagy eleve valami kamu testet hagytak ott.

Amúgy az poén volt hogy dean-éknek mennyi ideig tartott átfésülni a bunkert, de a 3 frankenstein 3 óra alatt átnézett minden könyvet és össze is pakolták a fontosakat…bár kb egyszerűbb lett volna kizárni a deanéket, mint elpusztítani a csodabunkert…

Egyébként engem az érdekelne, hogy mondjuk egy hasonló induló sorozat hasonló témával, neadjisten hasonló főszereplőkkel és persze hasonló esetekkel mi újat tud adni?

Mármint aki már unja a supnatot (mint én), az igazából mit un? a főszereplőket? hogy ők már nem képesek újat mutatni? Mondjuk a Constantine-ban is pont zavar 1-2 helyen hogy már az első évad olyan klisés történeteket kapott amit mondjuk már láttunk a supnat-ban ezerszer.
De mondjuk csullagkapuknál is volt szerintem minden szériában olyan, hogy 1 főszereplő azthitte hogy a valósága csak álom és egy elmegyógyintézetben kezelik igazából…De emlkeim szerint a startrek szériák is elég önismétlőek voltak.

Lion78 - 2015. 06. 03. 22:35

Az valakinek eszébe jutott, hogy a halál nem halt meg? Csak simán a teste porladt szét, vagy valami ilyesmi.

Silas - 2015. 06. 03. 22:39

azt sajnálom, hogy pl. Bobby az halott. de aztán lehet visszajön az aki már meghalt :D

az Istenes-Luciferes szál visszajöhetne. lehet ez a Sötétség ezt takarja: a Sárgaszemű (emlékszünk még rá?), Lucifer és a többi.

Apost - 2015. 06. 03. 23:45

Silas: Abban mondjuk tényleg van valami hogy Luciferékkel együtt harcolhatnának a megasötétség ellen. Talán Lucifer is eleve jóvá válna hisz ez a sötétség adta az ő sötétségét is.

Amúgy mind1 ki halt meg vagy ki hal még meg, a lényeg hogy Gabriel támadjon fel!!! :) Legeslegjobb…róla kéne spinoffot cisnálni ahogy bohóckodik a világban.. kis timeloop itt..kis ufó emberrablás ott… :)

Silas - 2015. 06. 04. 00:10

nem, nem. félreértesz. én azt remélem, hogy ez a Sötétség jelenti a gonoszok összeségét (Lilith, Sárgaszemű, Lucifer stb)

Reinhardt - 2015. 06. 04. 02:12

Én pl örültem Charlie kiírásának, nagyon irritált, “Peace Out Bitches” a műmájerkedés csúcsa.
Sajnos ez volt az egyetlen ami pozitív és megmaradt az évadból…

energy - 2015. 06. 04. 10:08

“idén elfogyott a lendület” Ez vicces!

“Hiányzik a feszültség.” Nem is számolom hányszor haltak már meg a főszereplők:D

Vajon mi kellene ahhoz, hogy a nézők elpártoljanak a sorozattól?

Deanmon - 2015. 06. 04. 11:07

Az “aki unja, mit un” kérdésre:

én személy szerint a repetitív, “idén ki ment meg kit” jellegét unom a sorozatnak. És hogy nincs igazi tétje a dolgoknak. A “junkie” jelleg a SupNat-nél van meg részemről leginkább, mert tényleg nem tudom abbahagyni, pedig amikor Sam megharagudott Dean-re, mert belekölöztette az angyalt és “akarata ellenére megmentette”, akkor “megfogadtam”, hogy ha ezt még egyszer eljátsszák, kaszálom a sorozatot. Erre tessék, itt van, és mégis nézem, illetve folytatni fogom.

Amikor teljes évadra bejelentették Crowley-t, illetve bedobták a Dean-mon szálat, akkor nagyon kíváncsivá tettek és az első részek baromi jók voltak. Sőt, még amikor elfogták Dean-t, akkor is reménykedtem benne, hogy még megszökik egyszer vagy lesz valami. Sőt, a a bosszúra szomjazó militáns csávó is érdekes új adaléknak tűnt, DE – amit még nagyon unok, hogy az írók túl töketlenek ahhoz, hogy valamit is kezdjenek az ígéretes szálakkal.

Csupa lehetőség volt ez az évad, és majd’ minden szál érdektelenségbe fulladt. Dean-mont túl hamar száműzték, a bosszúra vágyó figura is elgyengült, amikor lehetősége lett volna beteljesíteni a bosszúját, aztán kvázi vadászként láttuk újra a bajtársa ügyében nyomozni. A Káin pecsétje dolog is sokkal nagyobbat ütött volna, ha mondjuk átkerül Cass-re vagy Crowley-ra. Vagy akár Rowenára.

Charlie felemás karakter volt, kicsit “túl soknak” tűnt néha, mert az írók is túl sokat akartak a karakterbe tolni: nörd zseni, fantasy királylány, és még leszbikus is, és még kicsit wigger is a “peace out bitches” lazaságokkal, ebből kicsit sok volt nagy dózisokban, de ezekben az utolsó részekben pont, hogy helyén volt a karakter, erre kinyírták “évi sokkoló pillanat”-ként.

De ami már tényleg sok, ez a “nem vagyunk testvérek, nem a vér teszi a családot, hazudtál, eltitkoltad, soha nem bocsátok meg, de végül is csak mi vagyunk egymásnak, te vagy a testvérem, keblemre bratyó” ördögi kör. Most akkor vagy mindent lehessen és lássák be a tesók, hogy olyan világ van, amiben egymásért minden lehet, vagy akkor egyszer már legyen következménye a dolgoknak, mondjuk annak, hogy Sam miatt Charlie, Dean miatt a másik vadász halt meg, és ha neheztelnek egymásra, akkor az ne 15 rész szappanoperás picsogás után Esmeraldás kibékülésbe csapjon át. Vagy változzon a dinamika végleg, vagy ne írjanak üres, felesleges konfliktusokat a srácok közé, hanem máshonnan hozzák be a konfliktusokat.

Számomra a vége óriási csalódás volt, mert ez a “jön a fekete füst és ellepi a kocsit a mezőn, miközben Cass rávetődik a csapádban vergődő Crowley-ra” egy újabb katarktikusnak szánt, de üres cliffhanger volt. Dean, Sam, sőt még az Implala is nyilván megússza sértetlenül, miközben Crowley úgyis életben marad, mert nem írnák ki ilyen jelentéktelenül. Akkor meg minek? Hogy visszajöjjünk? Aki eddig kitartott, úgyis ki fog, azt meg nem hiszem, hogy ilyen olcsó húzásokkal új nézőket lehet toborozni, de hát nem is vagyok showrunner.

Juan - 2015. 06. 04. 12:47

Hát én nem tudom a vendégblogger ugyanazt az évadot nézte-e,mint én. Crowley ebben az évadban szerintem szárnyalt, pláne az utolsó pár részben (I am bloody Crowley,I am te king, I do whatever I want) , Torna katalizátor volt a számára, rengeteget változott. A Deanmon vonal is ász volt, az pedig ahogy a Styne családok likvidálta, az egy igen erős megjelenés volt. Castielt nem tudtam hova tenni viszont, de voltak jó pillanatai. Egyébként teljes angyal, csak úgy jelzem.
Nekem magasan az eddigi legjobb évad volt, minden percét szerettem. Hogy nem lehet mondjuk Káinra emlékezni? A 200. is nagyon jó rész volt. Charliet nem igazán bánom, nem szerettem.

Rileey - 2015. 06. 04. 13:43

@Juan A hozzászólásokból elég egyértelműnek tűnik, hogy sokan nem voltak elégedettek az évaddal. Szóval igen, biztosan mindannyian mást néztünk. Castiellel pedig biztosan van valami, mutatták a sérült szárnyait, és mondjuk elég feltűnő, hogy nem látjuk teleportálni…

@Deanmon foglalta össze jól a lényeget. Talán valami ütős főellenség kéne, tétje mondjuk akkor sem lenne a dolgoknak, hiszen a tesók nem halnak meg, de nem arról szólna, hogy egymást kell megmenteniük, picsognak emiatt egy sort, hanem a világot, és úgy talán izgalmasabb lenne.

sandor555 - 2015. 06. 04. 15:55

De jó, hogy már nem nézem! :D

+1 mert kiírták azt a nőt. :P

klaudianna - 2015. 06. 04. 19:22

A Halál előrelátó. A Halál mindent tud előre. (korábbi részek tapasztalata) A Halál irányítja a kaszásokat, most jelenleg nincs köztük vezető. Legalábbis, ha tényleg meghalt a Halál. Akit csak a saját kaszájával lehet kinyírni, ez pedig szerintem nem az volt.
Ezt ő tudta, ezt tervezte.
Az egyetlen baj szerintem, hogy minden olyan kiszámíthatóvá válik, és nemcsak az Odaátban, hanem más, hosszú évek óta futó sorozatban is, ugyanakkor annyira találgatok (pl. ezt a Halálosat is) hogy nem tudnám nem nézni. Meg persze ezer más okból sem tenném le.

Charlie halála tényleg kiborító volt, végre egy viszonylag állandó női karakter… Na mindegy, hála Istennek, helyette itt van Rowena… Akit amúgy éppen kezdek megkedvelni, de csak és kizárólag a színésznő, Ruth miatt. Van benne valami zsenialitás. Persze nem kárpótol Charlie miatt. :(

yagami - 2015. 06. 04. 19:35

” mutatták a sérült szárnyait ”
Az azért van, mert bukott angyal vagy mi. Szerintem.. Mikor a 9. évadban Samben volt Ezekiel ( vagy ki ) és mikor megmutatta az erejét mikor egy rakás démonnal volt körülvéve valami helyiségben Sam és kiütötték, akkor Neki is megvoltak tépkedve a szárnyai… gondolom mert amúgy börtönben volt és ő is bukott meg minden.

Facsong - 2015. 06. 05. 10:57

Az senkit sem zavart, hogy Dean leoltja Sam-et, hogy miatta halt meg Charlie, hogy rosszul döntött, de pár évaddal ezelőtt, meg Dean miatt halt meg Kevin, miattuk és még neki állt feljebb, azéért igen lényeges momentum volt, kár hogy írok elfelejtik mi volt eddig.. :P

veva - 2015. 06. 05. 11:46

Apost

Gabirelnek nem kell feltámadnia, ugyanis életben van. Nem csak a producerek, de a színész is megerősítették ezt. Szóval őt aztán tényleg bármikor elő lehetne kapni a kalapból, még feltámadással sem kéne ügyködni.

Rileey - 2015. 06. 05. 14:03

@yagami igen, azért nem olyan erős, mint régen. Elég bizonyíték rá, hogy nem tud teleportálni, Dean simán péppé veri, Rowena bűbájt bocsát rá…

Zora - 2015. 06. 06. 21:11

Meg ha Castiel teljes angyal lenne, az első dolga lett volna Charlie-t életre kelteni.
Szóval, nem, C nem teljes, asszem, mert lopta az erejét egy másik angyaltól.

neon - 2015. 06. 07. 12:03

Majd visszaolvasok, de így, hogy a kritikát olvastam az villant be, hogy a sorozat vége általában baromi jó..várós, aztán valahogy túl könnyen oldódik meg. Plusz a régi részeknél részről részre is várós volt, most kicsit szétesett az évad, Styne-ékat tényleg hamar elrendezték, nem volt hihető, hogy ott a házban volt mindenki aki számít. Charlie halála tök fölösleges volt, nem fáradt még el az a karakter.. Szerintem lenne több jó ötletük, csak nem dolgozzák ki rendese. Nálam marad, nézni fogom amíg megy :)

sinyster - 2015. 06. 07. 12:47

Hát ez az évad se alkotott maradandót. Nekem a legnagyobb bajom a karakterekkel van. A meglévőkkel nem tudnak soha se használhatót kezdeni, és minden évadban behoznak valaki újat. Hálisten Charlie eltűnt, iszonyat irritált a csaj a végén már, ugyanazokat a köröket futotta a “bicsiz” szövegével, és a hasonló megnyilvánulásaival. Viszont Rowena az, aki a végére egész jól kiforrta magát, bár mint előttem írták nagy eséllyel főleg a színésznőnek köszönhetően. Őt remélem megtartják, és sűrűn elő is veszik majd. Én a harmadik évad vége óta néznék szívesen egy Ruby ( Katie Cassidy szigorúan, a másik csaj annyira semmilyen volt) vagy Bella Talbot visszatérést, ők voltak az utolsó igazán maradandó új szereplők számomra. Jövőre meg majd lemaradással, darálva hozom be az aktuális évadot, nem fognak nagy eséllyel olyan újat mutatni, hogy köröm rágva várjam hetenként.

yagami - 2015. 06. 07. 21:05

Zora: Asszem a 18. részben visszakapta az erejének a maradékát.

bellarea - 2015. 06. 08. 17:19

Csodálkoztam rajta, hogy meg merték lépni Charlie halálát, de nem bántam, mert szerintem az ő szerepe kimerült már, nem tudtak újat mutatni vele. Ráadásul én azt figyeltem, hogy nagyon megviselt volt végig a színésznő arca, rajta is látszik az idő.
Nem gondolom, hogy Rubyt vagy Bellát visszahoznák, hiszen Katie Cassidy az Arrowban nyomul, Lauren Cohan pedig jól elvan a Walking deadben, rá semmi esély.
Viszont Gabrielnek nagyon örülnék, kedvenc szereplőm :D de Michaelt és Lucifert inkább hagyják ott, ahol most vannak, viszont Isten felbukkanását már várom, bár nem biztos, hogy meg merik lépni.

Nem fogom kaszálni a sorozatot soha, remélem, a színészek is akarják még folytatni pár év(tized)ig. Lehet kritizálni, vannak hibái, de könyörgöm, nincs olyan sorozat, aminek nincs.

De Rowena átkozottul idegesít, remélem, Crowley lassú és fájdalmas halált szán neki :D

Ela - 2015. 06. 09. 00:16

En most nyomtam le az egesz evadot.Nekem bejott.Ha valasztanom kellene Crowley anyja es Charlie kozott, biztos, hogy Rowenat valasztanam.En sem kaszalnam el a sorozatot soha, mert ha belegondolok,szinte ezen nottem fel.Kivancsian varom a kovetkezo evadot!!!

Nikki - 2015. 06. 14. 13:32

Évad közben párszor leült a sorozat, és sajnálom, hogy az elején nem használták jobban Deant, mint démont. A Halál szerintem nem halt meg, valahogy nem hiszem, hisz ő a legerősebb az összes eddigi szereplő közül.
Plusz szerintem is elfelejthetnék ezt az “összeveszünk, vagy évad végén mégis egymást választjuk” dolgot. A finálé tetszett, végre nem halt meg senki, és remélhetőleg egy jófajta ellenség lesz a Sötétségből. Szóval meglepett, mert nem erre számítottam.
Charlie: bírtam őt, de a kiírását sem bánom, csak azt, ahogyan tették. Értelmetlen volt, érzelmi csúcs nélkül.
Rowena: az elején idegesített, de hamar megkedveltem őt. A legjobban a beszédét, akcentusát imádom; számomra vicces a személyisége.

Tempo - 2015. 06. 18. 01:16

Sawyer: Rowena Crowley igazi anyja, aki elhagyta gyerekkorában, és boszorkányságot tanult. Persze ahogy ő is lekerült végre a pokolba évszázadokkal később találkoztak újra.

chulo - 2015. 06. 20. 14:47

nekem a fő bajom a sorozattal igazából “csak” annyi, hogy nem tudom miről szólt az évad. Egyszerűen már nem is emlékszem rá, legalábbis meg kell erőltetnem magam.

Ami hiányzik az tényleg a TÉT. Szokásos szövegem, hogy az első 5 évad etalon volt, ott látszott, hogy tudják hova akarnak kilyukadni, szépen fel volt építve az egész, a motw részek esetében tudtak újat mutatni (évek óta sehol egy ötletes szörny, kivéve talán a kukacot ami vérszívóvá tette az embereket).

Valamiért az a tévképzete az íróknak, hogy a népnek az kell, hogy emeljék folyamatosan a tétet.
-vámpírok, vérfarkasok, szellemek
-kis istenek
-démonok
-angyalok (isten)
-alfák
-minden gonosz anyja
-leviatánok
-be se ugrik mi volt a 8. évad sztorija :D

most pedig a “sötétség”…és 2 ember nyilván elbánik vele, miközben ugye Istennek és az angyaloknak egy nagy háborúban sikerült csak legyőzni őket, és akkor is csak bezárni tudták.

Ráadásul minden évadban van 2-3 olyan sztori amit feldobnak, tök jó dolgokat ki lehetne hozni belőle de 1-2 rész alatt lezárják
csak az utóbbi pár évadból – men of letters, boszorkányok, frankensteinék

nézem majd mert “muszáj” de akkor is … kapják be, hogy nem tudnak jó sztorit írni

yagami - 2015. 07. 21. 19:15

” Emily Swallow visszatérő lesz a “Supernatural” c. sorozatba. Játszott már A szépség és a szörnyeteg, A mentalista, Született detektívek, Ringer – A vér kötelez, A férjem védelmében, Terepen, N.C.I.S., Médium, és a Jericho c. sorozatokban. ”

” Jeffrey Dean Morgan nyilatkozatában elárulta, hogy szívesen visszatérne a ‘Supernatural’ c. sorozatba, ez valószínűleg meg is fog történni, amit Jensen Ackles fogna rendezni, de még nincs hivatalos közlemény. Közben kiderült, hogy The Good Wife-ban hosszabb szerepet vállalna ”

Na… kíváncsi leszek. Gondolom csak 1(-1?) epizód elejéig térne vissza, mint ahogy Bobby ( szokott ).

Carlo Blaine - 2015. 08. 03. 16:43

Azt utálom az ilyen sorozatokba, hogy teljesen töketlenek az írók, és bármi is történik úgy is tudjuk a végét… Ez az állandó lelkizés a két testvér között meg . . . nem is tudom hova rakni annyira gáz, folyton minden évadban ismétlik önmagukat csak fordítva.
Mondjuk rohadt nagy pozitívum, hogy kiírták Charlie -t, mert hánytam tőle, csak ne hogy visszahozzák, bár akkor meg örömmel kaszálom a sorozatot a francba, úgy is zavaróan gyenge már önmagához képest.

Amida Aihara - 2015. 10. 09. 16:59

Nekem két dolog tette be a kaput…
1.Charlie megölése.szerintem abszolút fölösleges volt feláldozni…Vannak kivétlek,de sok ember szerette,és szerintem nagyon menő volt,és jól kidolgozott karakter.
2.HALÁL HALÁLa.
“Dean nem öli meg Samet. Ellenben egy suhintással kinyírta a Halált.”
Egy suhintással.
EZ nagyon valószíntlen,éslekicsinylő a Halállal szemben.
Mintha valami semmis kis lény lenne…
Zavaró,mivel amikor először feltűnt a sorozatban,hozzá méltó “üdözlést” kapott.Nagyon badass belépője volt,imádtam.Az a rész is nagyon jó volt.
Richings alakítása elképesztő,és a Halál karaktere szintén az.A kedvencme volt a sorozatban mert egyszerűen mgvolt benne minden ami kell.Sejtelmes,előkelő,hatalmat sugárzó,tiszteletet követelő,de még is humoros valahol,a gyorskaják iránti sznevedélyével.Ráadásul semleges karakter,és ezt rögtön elsőre ki is fejti,hogy őt igazából nem izgatja az apokalipszis,ez cska eg ybolygó.Még is segít a winchestereknek néha.Viszont azt vettem észre,hogy egyre inkább csak erre akarták használni a karakterét,és mintha szegény Winchesteréknek élne csak a halál,aki az egyik legidősebbés leghatalmasabb lény az univverzumban.Ráadásul az első szereplése alkalmával azt láthatjuk,hogy nem tudta őt kinyírni Dean,a kaszájával sem,mert Halál előre látta.Igaz,hogy ezennel ő adta a kaszáját Dean kezébe,de nem hiszem hogy nem tudott volna kitérni,vagy bármi.Egy ilyen hatalmas karaktert megalázó egy suhintással megölni.Ez nem így mködik,akkor sem,ha a saját kaszája főhősünk kezében van.
Ezt még nem nagyon tudtam megemészteni.
Nekem ez az évad csalódást okozott,többet vártam tőle,és rmélem a következő jobb lesz.:D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz