login |

Wayward Pines – 1×05: Az Igazság

2015. 06. 12. 15:21 - Írta: winnie

95 hozzászólás | kategória: kritika,

Hát, kiderült az igazság, vége a felvezetésnek, most kezdődhet a Wayward Pines igazi története – akár így is meg lehet közelíteni a titok leleplezését. Korrekt rész volt az 1×05, és most nem is annyira a témájára gondolok, vagy a megoldásra, hanem a technikai megvalósításra, ahogy a három szálat egymás mellett futtatták és éreztették velünk, hogy a végén kvázi ugyanoda fogna kifutni.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel, de igazából egyelőre nem bocsátkozom elemzésékbe, mert ilyenkor mindig óvatos duhaj vagyok, és ahelyett, hogy leírnék elméleteket és elképzelem, hogy most mi fog jönni, bevárok 2-3 részt, hogy lássam, merre kanyarítják a történetet.

Oké, nyilván adott, hogy lesz egy központi konfliktus, de arra igencsak kíváncsi leszek, hogy mire megy ki a játék, mert biztos, hogy nem arra, hogy megteremtsenek valamiféle békés egymás mellett élést Wayward Pines-ban. Szóval klikk.

Szóval lett még egy posztapokaliptikus sorozatunk, egy külön bejáratú istennel, a béke szigetével, meg sok mutánssal – mindez 4028-ben. Szép, akkor erre most fel lehetne húzni valami marha bőséges mitológiát is, de nem hiszem, hogy az első évadból hátralévő maradék 5 részben annyi mindent tudnának mesélni nekünk a múltról, illetve az Abbie-kről. (Akik érdekelnek minket?)

Ben tudja az igazságot, a doki és az ápolónő is, a gyerekek (az Első Generáció) dettó, sokan viszont nem – kérdés, hogy ők is “kiválasztottak”, vagy csak random emberek. Illetve persze azt is érdekes lesz látni, hogy mire mennek ők, és mire megyünk mi ezzel? Mi fogja hajtani innentől a főhőst? A rejtvényt megfejtette, konfliktusba felesleges bocsátkozni, jöhet a letelepedés.

Vagy mégsem? Adja magát, hogy kívülről, mármint a múltból érkezzen valami, ami felborítja a status quo-t – ki tudja, talán már meg is érkezett. Persze, ha Ben-nek van valamiféle Messiás-komplexusa, akkor megpróbálhat fellépni a fennálló renddel szemben, de…, nem tudom, ehhez valami alapos indíték kéne.

A könyves spoilereket a könyves kibeszélőbe írjátok, ha lehet. A sztori ugyan eltért bizonyos részleteiben a regénytől, de a rejtély megoldása és a végjáték nem hinném, hogy változna.

95 hozzászólás Ne habozz!

JKJ - 2015. 06. 12. 16:01

Kicsit célozgatnak az időutazásra, mert az ex-serif is jelen volt mindkét idősíkon, nem? Vagy lemaradtam valamiről?

winnie - 2015. 06. 12. 16:03

az elvileg csak flashback volt. mindenki élt akkor is, mielőtt átkerült volna ide.

TD - 2015. 06. 12. 16:03

Nem olvastam a könyveket, és megmondom őszintén, el sem tudtam képzelni, hogy ez erről fog szólni. De tetszik, így még jobban várom a következő részt.

Silas - 2015. 06. 12. 16:22

nagyon meglepett ez a fordulat.. konkrétan akkor 2014-ből hibernálódtak 2000 évet és most 4028ban vannak? :D király

JKJ - 2015. 06. 12. 16:25

winnie: Flashback? Pont mielőtt “balesete” volt a nőnek és a fiának? Ráadásul amit a serif okozott? A raktárban lévő autó is maximum 10 éve lehetett ott. Nem stimmel ez sehogy sem.

winnie - 2015. 06. 12. 16:33

jkj: pont, hiszen a baleset nem volt véletlen. de egyébként léteznek véletlenek. ha pedig nem véletlen műve volt, akkor nyilván ki fog derülni a dolog, mint ahogy talán az is, hogy ki és miért kerül oda. nemsokára világos lesz a dolog.

a mostani tudásunk alapján lehetne az egész pusztán egy trükkös megoldás volt arra vonatkozóan, hogy a nézőt megkavarja:)

JKJ - 2015. 06. 12. 16:35

Én trükkre gyanakszom. Ha jól emlékszem még a doki is volt a jelenben és beszélt a főhősünk főnökével.

Elnézést, hogy nem tudom a neveket :-)

Dani - 2015. 06. 12. 17:02

Ha teljesen elkülönítitek a Wayward Pines béli, és a “régi” eseményeket, akkor teljesen megmagyarázza magát a dolog időutazás nélkül is (legalábbis számomra).
Anno elspájzolták a népeket a fennmaradás érdekében. Mikor főhősünk kollégája visszakozni akart már késő volt, mert emberünk be volt készítve a frigóba (és ahogy az lenni szokott, a kiolvasztásra még nem volt technológia vagy ilyesmi). A famíliának meg az lett a veszte, hogy elkezdte őt felkutatni, amikor is jött a későbbi “megoldó ember” és őket is “jégre tették” (azért láttuk őket a kórházban, mert végig ott voltak, együtt 2000 éve +- pár nap). Ha az ex-rendfenntartó úr már akkoriban úgy viselkedett, az magyarázatot ad a jövőbeni habitusára is, ami a kivégzéseket illeti. A tanárnő megmondta, hogy nem bírnák a népek az igazságot, ezért kezelik őket úgy, ahogy. Ezért sem beszélhetnek a múltról, hisz még csak időben sem egyszerre gyűjtötték őket (az elején a pultos csaj is elcsúszott pár évtizedet).
Eddig szerintem kerek a történet, ha egy jó film lenne, kb. itt ért volna véget egy kicsit feszítettebb csúcsponttal. Ezek után én is kíváncsi leszek, merre viszik a sztorit.

Llew - 2015. 06. 12. 17:23

Ha a kiválasztott “elrablós”, hibernálós vonal igaz, akkor miért törték magukat előző részben öngyilkos lett ingatlanosnál, hogy Pam megöregedve ott legyen az ébredésénél? Illetve ha valóban eltelt ~2000 év akkor elég gáz, hogy kint semmit nem fejlődött a technika (lásd. helikopter+ a kinti biztonságis felszerelése, fegyvere stb.).

napocskin - 2015. 06. 12. 17:44

Uh. Ez nálam akkora kasza, hogy csak úgy suhan. Nem tudtam, mi sül ki belőle (nem olvastam a könyveket, úgy tűnik, már nem is fogom), de most, hogy láttam, kiderült, hogy nem nekem való.

Reeka - 2015. 06. 12. 17:49

Nem bírtam várni a magyar feliratig és megnéztem. Nem semmi wtf pillanat volt, amikor kimondta a tanárnő, milyen évet is írnak most…
Nagyon tetszett ez a rész is… de utána még több kérdést kaptunk, mint választ, úgy érzem :)

mxyzptlk - 2015. 06. 12. 18:07

Mit lehet tudni, biztos hogy csak ez az egy évad lesz vagy ha jó a nézettség esetleg jöhet még egy évad?

Anon - 2015. 06. 12. 18:26

Llew, szerintem nem gáz, előbb-utóbb mindenki le lett fagyasztva, azokkal az eszközökkel kell gazdálkodniuk amik akkor elérhetőek voltak. De ha mégsem, kint akkor sem sokat fejlődhetett a technika, talán még 100 évet jobb esetben, utána kipusztult az emberiség.

Aniko - 2015. 06. 12. 18:47

Engem kimondottan felb*szott ez a rész….. Én nem olvastam a könyvet fogalmam sem volt erről az “időutazós-hibernálós” dologról.

De nekem több helyen sántít a dolog.

Inkább arról van szó, hogy Wayward Pines egy kísérleti hely (nyilván a lények valósak de a részét képezik kísérletezésnek).
A gyerekek agyát megpróbálják átmosni hogy elhiggyék már 4028 van.
Azt mondták a kis Burke-nek hogy kiválasztottak. (Ja meg a lópikulát…nem is kellene ott lenniük, de mivel apucit keresték (és a benzinkúton a srác is mondta nekik hogy van egy fura város Wayward Pines nem messze innen) ezért lépett közbe Pope.

Meg ezek a kivégzések stb… Meg ha valóban eltelt 2000év akkor honnan jönnek új emberek? A hibernáló kamrábók kiengedik őket?
Az ingatlanos-Pam nővér jelenetet én sem értettem…

Ha valóban beigazolódik hogy tényleg ez az igazság akkor hatalmasat fogok csalódni a sorozatban, mert tele van így logikátlanságokkal…
Így a könyvet én sem fogom elolvasni.

sivá - 2015. 06. 12. 18:49

De hát ez hülyeség! A felnőttek sem hülyék, sokkal boldogabban élnének egy ilyen posztapokaliptikus világban, mint egy ilyen 1984-ben! Így is elveszett mindenkijük akiket eddig ismertek csak plusz így még titkolózniuk is kell. Inkább csináltak volna belőle egy vicces búra alatt-ot.

Balazs - 2015. 06. 12. 19:52

csak azt nem ertem, hogy a doki hogy beszelt Ben fonokevel? visszament a multba? Illetve a csaladja hogy tudott a multbol visszajonni a jovobe?

JBen - 2015. 06. 12. 19:59

Dani írta feljebb:
„Eddig szerintem kerek a történet, ha egy jó film lenne, kb. itt ért volna véget egy kicsit feszítettebb csúcsponttal. Ezek után én is kíváncsi leszek, merre viszik a sztorit.”

A könyv három kötetből áll, és eddig a pontig tart az első kötet.

Innentől kezdve a VOX magazin májusi számára hagyatkozom. Ott azt írták, hogy a másik két kötet még nem jelent meg, amikor a producernek már tovább kellett haladni a sztorival.

És még ha a nézettség alapján fel is kénék egy második évadra, akkor sem vállalná, mert nincs hozzá alapja, ő meg nem szeretne magától történetet kitalálni.

paranoid android - 2015. 06. 12. 20:12

Egyáltalán nincs logikátlanság. A Wayward Pines-on kívüli jelenetek nem párhuzamosan történtek (csak a vágás miatt tűnt így) hanem a múltban. David Pilcher évtizedeken keresztül rakta össze a várost, folyamatosan raktározva el az embereket. Valakit a 90-es években (Juliette Lewis), valakit 2014-ben. A felszerelések, a környezet is ezért ilyen enyhén eklektikus. És azért nem fejlettebb, mert valószínűleg valamikor 2014 közelében végződött a beszerzés, vagy akkor történt valami jelentős a világban, és Pilcher saját magát is lefagyasztotta. A kiolvasztás után pedig beindította a várost, de az elraktározott embereket más-más időben olvasztották ki. Carla Gugino ugyan 15 évvel később lett lefagyasztva, mint Juliette Lewis, de évekkel előbb lett kiolvasztva. A nővér azért lett öregebb, mert ő sokkal korábban lett kiolvasztva, mint az ingatlanos, mert valószínűleg ő egy alapító tag, hisz a múltban a begyűjtésben is részt vett.

A “kiválasztottság” pedig csak szöveg szerintem, hisz a lényeg az, hogy gyerekek legyenek. A kiválasztás valószínűleg eddig terjedt, max. még valamennyire intelligensnek is kellett lenni hozzá, de gondolom inkább random módon gyűjtöttek megfelelő számú gyereket.

Az egyetlen dolog, ami furcsa, hogy nem árulják el a felnőtteknek. Lehet, hogy lennének, akik bekattannának, de sokkal elenyészőbb számban, mint a most lázadó gondolkodásúak.

Shyllard - 2015. 06. 12. 20:53

Hááát, eléggé fogtam a fejemet, sejtettem hogy nem fogsz tetszeni a fordulat, de itt ahogy előadta az a hülye tanár a gyerekeknek fájdalmas volt nézni. Pedig ott mondták a lényeget, de komolyan annyira rossz a Ben-t alakító gyerek és a tanár is annyira hatásvadász, hogy röhej. Eddig tetszett a sorozat, ezek után nem tudom hogy maradok-e egyáltalán az évad végéig. Még érdekel mi lesz ebből, de ez a First Generation dolog borzalom.

winnie - 2015. 06. 12. 21:03

“csak azt nem ertem, hogy a doki hogy beszelt Ben fonokevel? visszament a multba? Illetve a csaladja hogy tudott a multbol visszajonni a jovobe?”

van a múlt. és van a jövő. aki a jövőben élt, az a múltban is élt. nem kell időt utazni, hogy ott legyenek. elég egy flashback.

winnie - 2015. 06. 12. 21:06

“Mit lehet tudni, biztos hogy csak ez az egy évad lesz vagy ha jó a nézettség esetleg jöhet még egy évad?

ilyenkor olvassátok vissza, amiket írtunk, vagy nézzétek a kategóriát:) nem minisorozat, normál sorozat, lesz folytatás, ha akarják. (manapság szinte nem is csinálnak minit.)

winnie - 2015. 06. 12. 21:09

“Innentől kezdve a VOX magazin májusi számára hagyatkozom.”

na hagyatkozz másodközlésekre, vagy ha hagyatkozol, akkor itt vagyunk mi is. például reggel négy interjút linkeltem a készítővel. amit a voxban írtak, azokat mi is megírtuk.

“Ott azt írták, hogy a másik két kötet még nem jelent meg, amikor a producernek már tovább kellett haladni a sztorival.”

leírtuk, podcastben is többször elmondta a készítő. blake crouch és chad hodge kábé egyszerre írt, volt, hogy egymás ötleteit használták fel, stb. hasonlít a kettő, de nem ugyanolyan. a vége ettől még nem változik nagyon.

“fel is kénék egy második évadra, akkor sem vállalná, mert nincs hozzá alapja, ő meg nem szeretne magától történetet kitalálni.”

pontosan az ellenkezőjét mondja. a kezdetektől. ld. az említett tegnapi interjúkat.

“Sure, of course, and you’ll see a window to that, but it also is a complete ending as it is.”

lezárt a sztori, de megmutatják, merre menne a második szezon, és naná, hogy folytatja, ha kap ré lehetőséget.

Stiel - 2015. 06. 12. 23:11

Nem tudom, az emberi faj ilyen devolúciójára én nem azt a választ adnám, hogy akkor fagyasszunk le egy jó adag embert 2000 évre, hanem valahogy proaktívabban tegyünk ellene. (Amúgyis, nehezen hiszem, hogy a civilizáció ilyen módon megsemmisülhetne.)

Enzo - 2015. 06. 12. 23:54

Na ez érdekes volt.
Az évszámon én is meglepődtem, de a többi, a fal miértje, és hogy kívül elpusztult a világ, az egy picit kiszámítható volt.
Hogy miért nem beszélhetnek a múltról, arra tényleg jó ötlet a fenti magyarázat, logikus lenne…de azért van itt még rejtély (bővebb magyarázat, tücskök, stb)

emjozsi - 2015. 06. 13. 00:08

Bemásolom ide is az évad kibeszélőbe írt kommentem:
Az feltűnt másnak is a negyedik részben, hogy Arlene school bus driver? A színésznő játszotta Forrest Gump buszsofőrjét is :D

karit - 2015. 06. 13. 01:19

Elég Majmok bolygólyás volt (lehetett volna) a reveláció, tetszett is, és meg is lepett (scifisebbre számítottam), bár kicsit jobban is vághatták volna, hogy hirtelen üssön, perceken át húzott sejttetés helyett.
De talán a gyerekek mellett a nézőket sem akarták hirtelen sokkolni, nehogy félre nyeljék a popkornt. Mondjuk a seriff is kibírta röhögés nélkül.

Teljesen logikus eddig, leszámítva azt a két dolgot, hogy miért bíznak egy ekkora titkot gyerekekre, és hogy miért vártak 2000 évet a kiolvasztással.

Az utóbbra remélem nem egy Y3K bug lesz a megfejtés, hanem valami ésszerűbb, ami miatt nem lett volna elég 108 év múlva seggbe rúgni az evolúciót, amikor még talán kevésbé voltak gyilkológépek a jetik. Bár tény, a 2x 2014 év jóval kúlabb. (Képzelem, hogy anyázhattak a készítők, amikor tavaly skipelték a bemutatót.)

A másik tűnik az akutabb problémának, és itt is csak remélhetem, hogy nem dramaturgiai okokból vannak épp a gyerekek beavatva. Elég egy kis sértődés, egy buta elszólás, és robban a közösség, akkor pedig seriff legyen a talpán, aki győzi majd a torkok vagdosását.

Megöl a kíváncsiság, hova tovább innen (a jövő hetet jó lenne átaludni). Ha heti ügyek jönnek, dühös leszek, szóval lrpjenek meg.

karit - 2015. 06. 13. 01:25

Ehh, a “beküldöm a kommentet” gombot nem lehetne picit lejjebb tenni, hogy a tömpe ujjammal ne nyomhassam meg a komment box alsó sorában matatva?

Deny - 2015. 06. 13. 02:35

“a jövő hetet jó lenne átaludni”

LOL, ezt direkt így írtad, vagy véletlen alakult így? :D
Egyhetes hibernáció :D

Zizi - 2015. 06. 13. 03:17

Nekem tetszett a “megoldás”, sok mindenre gondoltam, de erre nem.

És véleményem szerint logikátlanságok sincsenek benne, mint ahogy azt sokan írják.
Aki most itt él Wayward Pines-ban, annak nyilván élnie kellett a múltban is, mikor a doki elkezdte a gyűjtést. Az emberek meg azért érkeztek más évből, mert máskor kapták el őket és tették frigóba, ennyi. Sztem nem kell ezt túlgondolni.

VanDerBosch - 2015. 06. 13. 07:24

“…a jövő hetet jó lenne átaludni”

Két hét lesz az, folyt köv június 25-én. És még örülhetünk hogy nem egész nyárra húzzák le a rolót, mint más sorozatoknál :)

Lackó - 2015. 06. 13. 07:29

Szerintem amit most meg tudtunk, még nem a teljes igazság. Nagy valószínűleg nem az az ember fogja kimondani az igazat, akit azért hoztak a városba, mert jól tud hipnozitálni.

karit - 2015. 06. 13. 10:19

Igen, az remek lenne, ha további csavarokat tartogatnának az írók, wtf függő vagyok. (És átívelésbuzi, a minden hasonló sorozatban unalomig ismételt heti ügyektől /járvány, kiszökő tinédzserek, zavarodott papok által félig visszazárt kapuk stb./ falra mászok.)

Mondjuk, így, hogy a fő vonzerő kiderült, az is kétesélyes, mi lesz a nézettséggel, azaz, hogy rejtély híján merre tovább.

Mert ha már mászás, a folytatás nyilván adja magát: eleve furcsa, hogy az utolsó menedék nincs teljesen körbe kerítésezve (sőt, burázva :) ), mégis megúszták eddig invázió nélkül.

Na talán majd most; ahol fel lehet mászni, ott le is, a derék seriff pedig otthagyta a sziklán a kötelet a jetiknek, kösssz.

A szürkék értelmi képességeit ugyan (mi) nem ismerjük, de ha sárkányrepülőjük még nincs is, akkor is csoda, hogy az első, vekkerre ébresztettek nem az üres házakba beköltözött kertésznadrágos vadakra nyitottak rá.

Vajon az egy darab rendőri erőtől várják a rendet, ha kitör a káosz? Vagy lefagyasztottak anno pár nehézfiút is? Ha a doki előrelátó volt, krionizálta melléjük Stallonét is.

Gaabor - 2015. 06. 13. 13:46

Nem volt rossz a megoldás, csak az a kérdés, hogy vajon fenn tudják-e tartani továbbra is azt az izgalmi faktort és kíváncsiságot, amit a sorozat eddig hozott. Nem lesz könnyű, de ha sikerül, akkor nagy respect a készítőknek.

mazsi258 - 2015. 06. 13. 15:33

Nekem személy szerint tetszik az egész sorozat, csak a bökkenő: ki olvasztotta ki az első embert/embereket? Illetve miért vártak 2000 évet? Ezalatt az idő alatt nem fejlődött semmit a technológia, tehát a hibernációs “felébresztős” problémára meg kellett találni a megoldást még a kiolvasztás előtt. Vagy végig laktak a városban, csak még őket nem említették? Sok a kérdés, várom a folytatást!

Quantumleap - 2015. 06. 13. 16:37

Nekem ez a hibernációs dolog nem egészen tiszta. Mind le voltak fagyasztva, eddig oké. De hogy olvadtak ki? A tudós olyan spéci szerkentyűt talált fel, aminek megadhatta, hogy kétezertizennégy év múlva automatice olvassza-ébressze őt, a seriffet meg a nővért? :O :)

Twinworld Peakines - 2015. 06. 13. 19:28

Nekem eddig tetszett, minden logikus. Viszont ne feledjétek az első rész legelején található párbeszédet a fekete pszihiáterrel: Valamit felrobbantott Burke és hibáztatja magát, meg a hallucinációkat is megkérdezi, hogyan áll vele hősünk. Ergo mi van, ha ez mégiscsak egy tesztszerű dolog, és felmerül, hogy valamit elkövetett, amivel el kell számolni utólag a civilizációban?

Mardred - 2015. 06. 13. 20:09

Azért érdekes egy elgondolás, hogy az ember ilyen irányba- tökéletes vadász- fejlődik tovább, főleg látva, hogy miképp ék a mai átlagember.

Thomas - 2015. 06. 13. 22:24

Nekem nagyon tetszik eddig:) Persze, megfordult már a fejemben hasonló, hogy a jövőben vannak, meg ők az utolsó emberek, de mindig valamivel ügyesen félrevezettek, úgyhogy valahogy mégis meglepetésként ért az egész, amikor kiderült. Tényleg nagy kérdés, hogy innen merre tovább, de valahogy biztos beüt majd a gebasz. A jövő héten szerintem újranézem az eddig részeket ennek a tudásnak az ismeretében, akkor még inkább helyre fognak kerülni az apróságok, hogy ki mit miért mondott:)

“Két hét lesz az, folyt köv június 25-én. És még örülhetünk hogy nem egész nyárra húzzák le a rolót, mint más sorozatoknál :)”

Ez tetszett:) Ez nyári sorozat, ennek majd júliusban húzzák le a rolóját kb. 9-10 hónapra. Már ha lesz egyáltalán folytatás. Most akkor minek örüljünk?:)

Horace - 2015. 06. 14. 00:03

Hogyha valóban ez az igazság, akkor abba nem gondoltak bele, hogy ez csak egy ideiglenes mogoldás? Mivel az első generáció utódai is mutálódni fognak és a hibernált emberek is előbb utóbb elfogynak. Valamint nem lett volna egyszerűbb önkénteseket keresni, hogy megspórolják a szökések megakadályozásába fektetett energiát? Szóval remélem, hogy nem a mai részben bemutatott igazság a valódi igazság, mert ennek így nem sok értelme van.

Quantumleap - 2015. 06. 14. 00:24

Horace: Ki beszélt itt hirtelen mutációról?

Quantumleap82 - 2015. 06. 14. 01:08

Számomra két kérdés van:

1. Ki olvasztotta ki őket? És hogy lehet, hogy a mutánsok nem rombolták szét a hibernációs helyiséget?
2. Az élelmezés akkor csak ideiglenes? Idővel kifogy a készlet, és vadászniuk kell az élelemért?

Oké, végül nem csak két kérdés lett. De legalább végre hozzá tudtam szólni.

karit - 2015. 06. 14. 01:17

Biztos kigondoltak a fő kérdésekre értelmes válaszokat. Az efféle fikciós történetekben az apró részleteken meg érdemes túllépni, különben oda az élvezet. Nekem sosem sikerül. :)

(Az is mekkora már, hogy a seriff zsebében egy kulcscsomón fityeg egy távirányító, amire véletlenül ráülve kinyílik a nagykapu a jetik előtt.)

Quantumleap82 - 2015. 06. 14. 01:22

Azt amúgy vágjátok, hogy a sorozat címe (és egyben a város neve) azt jelenti, hogy “Akaratos Fenyők” (vagy Csökönyös Fenyők)? :O :)

Quantumleap82 - 2015. 06. 14. 01:30

winnie, szerintem valmit csináljatok a blogmotorral! Ez nem állapot, hogy egyszer elmegy a hsz., egyszer nem, máskor elmegy, de csak egy óra múlva jelenik meg, meg ilyenek…

Quantumleap82 - 2015. 06. 14. 01:32

Amúgy a sorozat tiszta Lost&Truman-show keverék.

winnie - 2015. 06. 14. 04:58

Quantumleap: ha nem jelenik meg valami, nem az a megoldás, hogy hússzor beírod. hanem az, hogy vársz, mert ezzel csak nekem adsz plusz munkát.

a kérdésedre a válasz pedig: nem egyszerűbb megvárni a következő rész(eke)t, amikben szó lesz erről?

Horace - 2015. 06. 14. 08:54

Quantumleap: a 2000 év evolúciós szinten eléggé hirtelen mutációnak számít.

Quantumleap - 2015. 06. 14. 09:32

winnie: Volt már rá példa, hogy 24 órát vártam, és nem jelent meg a hozzászólásom. Nem annyira jó lutrizni, pláne, ha nem 1-2 sorosat, hanem hosszabbat írok.

Oké, de akkor ennyi erővel minek a kibeszélő? Úgyis választ kapunk majd, fölösleges találgatni, nemde?

Quantumleap - 2015. 06. 14. 09:35

Horace: Szerintem majd kiderül, hogy valami történt a Földdel (pl. atomrobbanás), amitől mindenkinek mutáns gyerekei születtek. Na jó oké, ez végül is hirtelen mutáció. :)

karit - 2015. 06. 14. 10:54

Mintha a doki elmondta volna, hogy előre látható volt a faj genetikai “tovább” fejlődése, retardálódása, vagyis nem kellett hozzá atom, az legfeljebb rásegített (ha volt ilyen). Hogy jó megoldást választott-e, remélhetőleg kiderül. Vagy nem.

Egyébként vicces (vagyis dehogy az), hogy a Föld népességének átlag IQ-szintje és műveltsége a tudomány fejlődése ellenére valóban egyre jobban csökken.

Persze ennek oka – egyelőre – nem a faj degenerációja, hanem a statisztika. Sajnos (no offense) a “több szempontból hátrányos helyzetű” népcsoportok – jobb híján – úgy szaporodnak, mint a nyulak, ami lassan eltolja a globális értelmi átlagot a jetik irányába.

Erre rásegíthet a belterjesség is, és ki tudja, hogy a várható népvándorlások miatti genetikai keveredések milyen irányba hatnak majd. Talán tényleg a jetik kora közeleg.

Ezzel tényleg kezdeni kellene valamit, bár globálisan körülnézve lehet, már rég késő, és a villanykerítés (meg a kék plakátok) elég béna opciónak tűnnek.

Szóval, aki utálja a magas kerítéseket és teheti, időben költözzön másik bolygóra. Sőt, inkább másik galaxisba.

Ewe - 2015. 06. 14. 10:54

Nalam abszolut mellelottek ezzel a magyarazattal. Egyebkent is gaz, hogy 5 resz utan megmagyaraznak mindent, mindig az izgalmas, ami sejtelmes. Sokkal de sokkal erdekesebb volt, amig parasan kutakodtak az igazsag utan, mint ez a posztapokaliptik kvazizombis jovokep. Eleve kinyilik a bicska, amikor az emberi evoluciot agyatlan vadallatokka valassa egyszerusitik…
Az meg hogy a felnottek errol nem tudhatnak, ne farasszanak mar! Foleg h az ot perce odakerult csoka meg tudhat?
Amugy egy csomo lostos flashem volt kozben, arra is gondoltam h ezek is mind halottak. Mivel igen jonevu szineszek a hullak, arra gyanaxom h valahogy visszaternek meg. Teljesen elkepzelhetetlen h az ingatlanos srac ezt a szerepet elvallalta volna…
Nezem meg, de nekem ez most oriasi csalodas volt.

Ewe - 2015. 06. 14. 11:01

@quantumleap: re lost&trueman +1!
@winnie: ez most komoly h ne spekulaljanak az emberek?! Miert is ne?

Mordekai - 2015. 06. 14. 11:17

Kasza.

Eleve minőségileg kissé tucat a sorozat (se látványban, se hangulatban semmi extra) és ez az irány meg teljesen más, mint amit én vártam. Ráadásul nemrég daráltam le a The 100 két évadát, ami kicsit hasonló felállás. Dillon és Gugino miatt sajnálom.

VanDerBosch - 2015. 06. 14. 11:27

@Thomas: “..Már ha lesz egyáltalán folytatás..”

Miért ne lenne? A nézettséget már kezdi hozni a sorozat, az írónak meg jó pénzt fognak hozni a folytatások :)
És remélhetőleg több lóvé jut majd az akciójelenetek kidolgozására mint most. Ebben az évadban szerintem a sztárgázsik miatt még olcsósítani kellett a megvalósítást és emiatt egyszerűsítették le ennyire pld a helikopteres jelenetet is, pedig hát… ;-)

karit - 2015. 06. 14. 11:29

Egyébként láttunk pár feszült családi vacsorát: próbált már valaki 10 éven át kamerák között, egy “ismeretlennel” együtt élni, titkok, tiltások és statárium közt?

Valami übertuti port keverhetnek a vízcsapba, különben a Hárshegyi Vigyorgóba érkezett volna az új seriff.

sehrezad - 2015. 06. 14. 11:48

“Vajon az egy darab rendőri erőtől várják a rendet, ha kitör a káosz? Vagy lefagyasztottak anno pár nehézfiút is?”

Láttuk, hogy igen: a megfigyelők között ott vannak a fegyveresek is. A seriff csak a “hóhér” volt.

Horace - 2015. 06. 14. 12:00

Nekem az is szemet szúrt, hogy a “csúcsragadozó” nem tud sziklát mászni, de egy egyszerű homo sapiens sörétessel a kezében megmássza :D

Quantumleap - 2015. 06. 14. 12:51

Már említve lett a hasonlóság Matt Dillon és Bruce Campbell között. Én már azt mondom, lehet hogy inkább Dillonnal kellett volna elkészíteni az Evil Dead-remaket. :)

Thomas - 2015. 06. 14. 15:38

VanDerBosch:
“Miért ne lenne? A nézettséget már kezdi hozni a sorozat, az írónak meg jó pénzt fognak hozni a folytatások :)”

Én nem is mondtam, hogy nem lesz, de amíg nincs berendelve, addig csak feltételes módban tudok beszélni a folytatásról:) De nem is ez volt a lényeg, hanem hogy ez sokkal hosszabb időre húzza majd le a rolót, nem egy nyárra, hanem várhatóan 9-10 hónapra, még ha be is rendelik.

Ronaldo - 2015. 06. 14. 19:01

Fura, hogy senki nem vetette fel, de nekem az egész dolog eredete a legfurcsább. Vagyis amit amit a tanárnő magyarázott, hogy volt ez a tudós, aki előre látta(!) az aberráltak eljövetelét. WTFAKK? Vagyis valami képletből kiszámolta, hogy 2000 év múlva az emberekből zombi-szerű ragadozó lesz, ezért felépített egy egész várost, meg úgy mellesleg feltalálta a hibernációt stb. Na, ne már.

Busmen - 2015. 06. 15. 08:27

Az hagyján , hogy 2000 év qrva kevés egy ilyen evolucios visszafejlődéshez, de pl a kerítést mi , vagy ki tartotta fent 2000 évig? Vallai-k folyamatosan karbantartották? A házak? Zsír újnak látszik minden a cuccokat is lefagyasztották? Na meg aztán miért pont 2000 év? Mi van itt , vagy mi lesz itt , hogy pont most? Mi a céljuk a főhősünkkel , hogy neki mindent szabad??
Sok -sok kérdésem lenne , de az a gyanúm , hogy lesz itt még csavar a sztoriban , mert ez így elég lyukacsos :D

Ronaldo - 2015. 06. 15. 10:09

@VanDerBosch:
Nekem úgy rémlik, hogy a tanárnő azt mondta, hogy konkrétan az abberáltak kifejlődését is előre látta a tudós, tehát nem csak annyit, hogy valami torzulás lesz. De majd utánanézek.

Katarinea - 2015. 06. 15. 14:17

Nos az előttem hozzászólóknak sok mindenben igaza van:
1. vagy tényleg ez az igazság- és 2000 évig hibernálták őket, de valaki mindig ébren volt, vagyis annak a 2000 éves leszármazottjai- ami rengeteg embert jelent, hiszen egy kerítés 2000 év alatt tönkremegy, kb. úgy nézne ki, mint a város a végén…
2. Az élelmiszer, a faanyag, építőanyag, szerszámok, papírok, csomagolóanyagok, ruhák, ruhaanyagok stb.- hogy maradnak fel 2000 évig? Létezik ilyen technika?- hogy kb. 2014-ben mindent eltudtak raktározni, hibernálni? – mert a könyvek, a ruhastílus stb. abból a korból való kb.
3. Egyszer úgyis elfogy minden, elalszanak a fények (egy generátor se bírja örökké)
4. A Justin Cronin regényekben kb. kétszáz év után már minden esett szét ( ha valaki olvasta, tudja miről beszélek)
5. Tehát ez így logikátlan, de biztos lesz még benne pár csavar.
– és mi történt 2090 környékén, hogy az a legutolsó ismert pénz?

fm! - 2015. 06. 15. 16:06

Talán az első sorozat a LOST óta, amikor gondolkodom/gondolkodunk a lehetséges megoldásokon. Már megéri nézni…

Quantumleap - 2015. 06. 15. 16:56

Katarinea: Igen, az elektromosség, az élelmiszerek, ruhák, egyéb dolgok nekem is eszembe jutottak. A leghitelesebb az lenne, ha a következő epizódban hősünk feltenné az evvel kapcsolatos kérdéseket. :)

rechter - 2015. 06. 16. 08:20

Nálam szerintem MOST kasza. Eddig is úgy éreztem, hogy minden részben 2-3 percben történik valami érdemleges, most meg ezek az ööööööö Abik????? Most komolyan? Ennyire futotta?

Eddig volt valami misztikus felhangja a sztorinak, de nem hiszem el, hogy az íróktól már megint csak egy ilyen poszt-apokaliptikus faszságra tellik.

Nagyon felbosszantott.

winnie - 2015. 06. 16. 08:29

“@winnie: ez most komoly h ne spekulaljanak az emberek?! Miert is ne?”

dehogy, nem erre celoztam, o kerdezett, es olyankerdeseknek tuntek, amikre elvarta volna a magyarazatot, de nem kapott. tehat affele szamonkeresnek tunt. ha nem az, akkor termeszetesen felreertettem.

winnie - 2015. 06. 16. 08:34

rechter: megint posztapokaliptikus ahelyett, hogy megint egy osszeeskuvos lenne?:) mondjuk itt nem is biztos, hogy a posztapokaliptikussag a lenyeg.

en speciel orultem annak, hogy nem tipikus a megoldas, mert nem hiszem, hogy tul sok sorozat jatszodna a 4000-es evekben.

Tomy - 2015. 06. 16. 12:03

rechter: Ha nekem minden epizódban 2-3 perc érdemleges akkor tényleg nem neked való.
Szerintem meg nagyon pörög a sorozat, minden perce élvezetes. Rég nem láttam ennyire jó sorozatot.

karit - 2015. 06. 16. 13:34

Mindig visszajutunk oda, hogy a hasonló sorozatok sokaknál addig izgalmasak, amíg a rejtély rejtély marad.

Mégis, közben végig az megy, hogy “na, ezt már biztos nem fogják tudni értelmesen megmagyarázni”. Ilyenkor szokta írni winnie, hogy attól, hogy valaki nem tudja elképzelni, az írók még nyilván tudják, mi miért történik.

Aztán mikor egyszer csak félrehúzzák a függönyt, tízből kilenc nézőnek tuti nem fog tetszeni, és még viccesebb, hogy vagy azért mert tök mást várt és ez micsoda hülyeség már, vagy azért, mert pont ezt várta és miért nem voltak kreatívabbak az írók.

Talán ezért jobb (biztonságosabb) megoldás, ha csak az utolsó rész végén derül ki, hogy hogy a fenébe lehet Jacknek az ALT-ban kamasz gyereke – persze, akkor meg a nézők felénél jön az öntökönszúrás, hogy mi a francér’ áldoztam éveket erre a fosládára???

Úgy látszik, tök mindegy, hogy van rajta sapka, vagy nincs. :(

Ezek szerint a legnagyobb elégedettséget az adná, ha sosem derülne ki a titok? Nyilván nem, de hogy lehet így egyáltalán, bármilyen csavaros történetet kreálni?
Hogy itt jól jártunk-e vele, hogy máris kiderült a fő titok, a jövő héten talán elválik, bár sokan már most hanyatt-homlok… szóval az írók nem jártak jól.

noodles - 2015. 06. 16. 22:15

személy szerint örülök annak, hogy nem húzták el a titok feloldását és még a magyarázat is tetszik. ami viszont nem az 1-2 színész, burke neje, a gyerekük, a tanárnő, borzasztóak. jó ez a jövőbe helyezett sztori de, hogy miért nem lehet elmondani a felnőtteknek és, hogy aki nem olvad be mint valami agymosott hülye azt miért kell kivégezni, nem tiszta. burkeot a tudós hibernálta nem? akkor mit kell titkolózni. szóval biztos lesz még más csavar is

Stanlee - 2015. 06. 17. 08:22

Csak en nem lattam TV-t, internetet, mobilt, ujsagokat? En biztos belepusztulnek, ha 0 szorakoztatoipar lenne az eletemben, de foleg net nelkul lenne nagyon rossz. A gyerekek is kb. olyanok lehetnek, hogy az egyik a 90-es evek elejebol valo, a masik meg 15 evvel kesobbrol, na az tuti hogy az iPhone nelkul nem tudna elni, a masik meg azt sem tudna, mi a szosz az internet, vagy a szamitogep. Amugy jo a sorozat, lehet, hogy elolvasom inkabb a konyvet, ugyis van ra ido most.

karit - 2015. 06. 17. 09:25

Nekem az tűnt fel, hogy nem mutattak (még) templomot és papot, pedig az ilyen kényszeres tudatlanságban, kvázi terrorban tartott (amerikai) emberek biztos kezelhetőbbek lennének, ha valami kifacsart magyarázatot, lelki biztosítékot kapnának, csak hogy nyugton maradjanak. Meg a hit a legtöbb sorozat alapkelléke.

Persze, lehet, hogy direkt ateistákat fogdostak össze. Nem került szóba még az sem, hogy az egy szem seriffen kívül milyen általuk már megtapasztalt karhatalom tart rendet a kulisszák mögött. Mi már láttuk, hogy van ilyen erő, de vajon ők is? Vagy lehet, hogy csak a közismert majomkísérletet vetették be?

Én biztos megőrülnék hamar. Mondjuk, nem is engem vittek el. :)

Rettus - 2015. 06. 17. 13:21

Sci-fi irodalomi paradigma, hogy max. 70 év a jövő, ehhez képest a 4000 év izgalmasan hangzik

karit - 2015. 06. 17. 13:23

“Persze, lehet, hogy direkt ateistákat fogdostak össze.”

Jobban belegondolva, ilyen külvilág láttán hamar ateistává válna a legbigottabb jezsuita is. :/

Rettus - 2015. 06. 17. 13:24

Mondjuk első blikkre úgy tűnik ez az évezredes kulissza egy jó nagy kamu..

noodles - 2015. 06. 17. 13:41

Szerintem valami kísérlet lesz ez az egész és a most kapott magyarázat csak valami maszlag. Még azt is el tudom képzelni, hogy ezek a nyilvános kivégzések meg vannak rendezve és, hogy J.Lewis fel fog bukkanni később. Bár jobban tetszene ha nem így lenne :D

Ricsi - 2015. 06. 17. 15:29

Jöjjön egy jó terminátor a múltból, és SCHWARZIT is be lehet venni a sorozatba.

(AMúgy érdekelne, hogy egy ilyen méretű területnek mekkora az eltartóképessége, a lakossági szemetet hogyan kezelik, miből van üzemanyag a néhány gépnek – az apró, de nem jelentéktelen részletek!)

Tunyacsáp - 2015. 06. 17. 15:35

Kerítéseket emelnek???
Akkor Hungary = Wayward Pines? :-)

karit - 2015. 06. 17. 18:33

Azért ez túlzás. De hogy a jetik kialakulása itt kezdődött el, az tuti.

Dublebee - 2015. 06. 18. 16:49

Talán pont azért kell a mostani csütörtököt új rész nélkül töltenünk, mert a Fox-nál is úgy érezték, hogy sokan fognak értetlenkedni és úgy gondolták, hogy most van itt az ideje az első 5 rész újra vetítésének. Így szerintem nem kizárólag felzárkóztatásul szánják azoknak, még nem látták, de hallották a haveroktól, hogy ez egy tutkó széria. Sokkal inkább gondolhattak azokra, akiknek most leesett az álla, mert szándékosan olyan volt a vágás, mintha a Fekete Sheriff kijákálna a való világba. (De hát ugye időgép hiányában nem tud szegény)…Ha viszont a megoldás ismeretében nézik végig előlről, akkor akár sok minden a helyére is kerülhet. Mert ez egy okos és jól szerkeztett valami, és nem mint a régi kedvencem, a toldozott-foldozott Lost, ami megvalósításában zseniális volt, ám nem a logikus sztorivezetés volt a legfőbb erénye… Mindkét csoport a fél-dara lehetőségének hiányában ezt ugyis megtenné a neten. Így – telespékelve reklámokkal – megnézhetik legalább egyben az ötöt a TV-ben. Bár ebből a szempontból jobb lett volna ezt így múlt pénteken lenyomni. Mert ha gazdagabb ország lennénk, és kinéznék belőlünk, hogy meg bírjuk fizetni lenne fizetős, szinkronos FOX HD megszakító reklámok nélkül, ami már méltó konkurenciája lehetne a netes letöltésnek…

Dublebee - 2015. 06. 18. 17:26

Voltak akik említették,hogy mi értelme annak, hogy a bottal járó ingatlanos a kissé megöregedett Pam ápolónő mellett ébred fel, bár egy egyéjszakás aktus után és másnaposan a drogtól ugyan melyikünk látná szépnek a csajt? (Ki korán kel, ráncokat lel.) Szerintem a magyarázat Pam dominás jellemében keresendő, a szadisztikus személyiségéből fakad, hogy sokkolni akar mindenkit és élvezi a kiváltott hatást. Arra gerjed. Ő is és Pope Sheriff is “az emberi lelkek vámpírjai”, (Stephen Kingnek van sok ilyen alakja) talán pont ezen személyiségjegyek miatt lettek kiválasztva ezekre a feladatkörökre még a jelen korban. (Persze az is egy érdekes motívum, hogy a notóriusan csalfa, mellesleg drogozó ingatlanos és Ethan is bűnt követtek el a feleségükkel, családjukkal szemben. Így Pem igazolva láthatta, hogy megérdemlik, hogy pokollá tegye az életüket.)
Amúgy szerintem nagyjából az történhetett, hogy egy potenciálisan bekövetkező atomháború vagy egy bizonyosan bekövetkező atomkatasztrófa miatt fagyasztották le a szerencsétleneket. Egy időkapszulányi emberiséget. Ha a 90-es években például rájöttek, hogy egy nagyméretű égitest tart a föld felé és 100 év múlva 2095-ben becsapódás mindent feléget és elpusztítja az emberi civilizációt, akkor Ti mit tettetek volna? Ha nincs még meg a technológia az elpusztítására, akkor az pusztítja el az összes atomerőművet! Gondolták, hogy legalább lesz még száz jó éve a civilizációnak…

kulup - 2015. 06. 18. 18:09

Kijött a 6-os rész is. Nem úgy volt, hogy a héten szünet ?

Dublebee - 2015. 06. 18. 18:34

Végezetül ez a Hermetikusan zárt időkapszula lehetett Wayward Pines alatt az a bázis, ahová a kajásfurgonnal lejutott Ethan. Kereken 2000 évig temperált környezetben az autók is hűvösre lettek téve (hőmérséklet,páratartalom szabályozva, hogy minél lassúbb legyen az enyészet, az idő vasfoga…) A hibernáló kapszulákban is lehettek élő marhák a stakehez és ugyanúgy a kinti őzeket is vadászhatták később, mikor ez elfogyott…
Aztán 2000. év után a sugárzásmérők egyszercsak már nem mértek jelentős szintet és automatikusan felnyíltak a kapszulák…Némelyike. És Pope, Pam, a Professzor és sok kommandós lépett ki belőlük.
Az 5. részből ugye, aki figyelt, annak a számára nyilván kiderült, hogy a felszínen,a Wayward Pines-i iskola helyén egy kedves kis tisztást találtak, békésen sétálgató Bigfoot-okkal. Akik aztán egyszercsak támadtak… Tehát a falakat csak akkor kezdték felhúzni. Nem lehetett egy zavartalan feladat…Meg a fa kivágása sem az erdőben, a felépítendő városhoz. Valószínűleg, talán félidőben műszaki hibából kifolyólag kijuthatott egy emberpár a cryoshasis-ból és azok elszaporodni és sokasodni kezdtek… A felhalmozódott vérfertőzött gének és a rájuk ható még mindig jelen lévő túl magas dózisú sugárzás aztán együtt gyorsan megtehette a hatását…Mindenesetre a Professzort még mindig aggaszja a fenyők túlontúl gyors növekedése és legalább 2 bennszülőtt csecsemő is van már Wayward Pinesban (a második generáció)…Lehet hogy még mindig túl magas a háttérsugárzás? A szülők meg azért nem tudhatnak az időszámításról és a külvilágról, mert az pont az utolsó dolgot ölné meg bennük, ami egyáltalán még élteti őket: a reményt, hogy egyszer hazajuthatnak! Szegény Ethannak pedig marad a valódi bűnösök megbüntetése, remélem főleg a túlbuzgó Pamé!

Babette - 2015. 06. 19. 00:34

egy csomo olyan dologrol irtok, amit en nem lattam egyik reszben sem

honnan van kaja?
honnan van aram?
ki telefonal?

de amiert idejottem: jovo hettol felboritja a csut esti vetitest?mert a tcom szerint nem csut este 9 kor lesz a kovetkezo resz

gd42 - 2015. 06. 19. 01:26

Babette:
Kijött a 6.-rész ma. Érdekes, mert a műsor szerint csak jövő csütörtökön jött volna. Kérdéseid egy részére választ kapsz, ha megnézed.

Eddig egyre jobban tetszik, elkezdtek minden értelmetlennek tartott dolgot megmagyarázni. Sok lehetőség van a sztoriban, rengeteg irányba elindulhatnak innen (családi dráma, nyomozós, posztapokaliptikus-túlélős), a hatodik résszel nagyot nőtt a szememben a sorozat, várom a következő részt (ami ki tudja mikor jön…)

winnie - 2015. 06. 19. 04:40

“Kijött a 6.-rész ma. Érdekes, mert a műsor szerint csak jövő csütörtökön jött volna. ”

nem csak amerikában adnak sorozatokat:)

zedtheant - 2015. 06. 19. 05:30

Megnéztem a 6.-at és tényleg minden a helyén logikailag. Nincs ebben hiba. Tetszik az irány is, amerre elindultak. Eddig is tetszett a sorozat, de a 6. résszel szerintem szintet léptek és még komolyabb minőséget tehetnek le az asztalra a sztori terén. Várom a következő négyet.

karit - 2015. 06. 19. 08:48

Akkor a jövő héttől náluk a szomszédokhoz képest mindig az előző részt fogják adni? Ez nem vesz le durván a nézettségből egy efféle “ide a következővel” sorozatnál? Vagy az usákok türelmes népség?

ubul - 2015. 06. 19. 14:20

szerintem jövőhéten éppenséggel mivel 6. rész lesz usákoknál, emiatt nálunk nem lesz új rész (első rész is mint ha hamarabb kjött volna, utána vártunk a 2. -ig, amíg be nem értük őket)

bara - 2015. 06. 20. 06:34

Érdekes, eddig nem tetszett. Műfajváltás (kisvárosi nyomasztós-rejtélyeskedőből posztapok társadalmi dráma), de szàmomra most lett érdekes.

szerintem - 2015. 06. 20. 10:23

en csak tegnap lattam az otodik reszt, a hatodikat meg nem, szoval nekem is rengeteg kerdesem van, amiket talaln megvalaszolnak a hatodikban, nem tudom, de ez igy egyelore elegge hajanal fogva van elorangatva.

alapkerdes. jol ertem, hogy volt egyetlen professzor, egy felisten, aki 2014 korul kitalalta, hogy kabe 2000 ev mulva kialakul egy mutans emberi faj, ami elol jobb elzarkozni? szoval a felisten, ahelyett, hogy mondjuk jo tudoshoz meltoan megvarna, mig elkezdodik a mutacio es bura alatt, zart kornyezetben tanulmanyozna, inkabb hagyja, hogy szepen kialakuljon, o meg visszahuzodik egy maroknyi emberrel egy picike teruletre ahelyett, hogy mondjuk elpusztitana oket, amikor meg csak 5-10 van beloluk mondjuk? szoval akkora koponya, hogy kiszamolja 2000 evre elore, hogy mi lesz es nem tesz ellene semmit. haat, nem tudom….
arrol nem beszelve, hogy akkor most a tudosunk 2000 akarhany eve eletben van? miert nem inkabb ezen csodalkozunk? egy ilyen jellegu mutacio soha az eletben nem fejlodik ki 2000 ev alatt, nekem ezt nem tudjak megmagyarazni a hatodik reszben sem semmivel. szoval nalam mar az alap koncepcio sem stimmel.

nade vannak aprobb kerdeseim is.
nem nagyon ertem, hogy az autobaleset mit is takar valojaban. valaki kivalasztja oket egy kesobbi wayward pines-i ebredesre? es megis milyen alapon? miert nem valaszt valakit mondjuk 1870-bol, vagy neadjisten, del-ausztraliabol. mindenki amerikai es mindenki 1990 es 2014 kozott lett autobaleset aldozata? hol vannak azok, akik 2056-ban eltek peldaul? az 1990 korul komaba esett juliette lewis miert nem csodalkozik a technika fejlodesen es mondjuk miert nem a 2095-os technologia jelenik meg wayward pinesban? a gyerekek tudhatnak mindenrol, a felnottek nem, ehhez kepest szinte minden szereplo roppent sejtelmesen beszelt, amikor a szerencsetlen burke csalad megerkezett. most kiderul, hogy mindenki vakon van, akkor megis miert nem merulnek fel legalabb hetkoznapi kerdesek a varossal kapcsolatban bennuk, miert nem lehet utazni, hol vannak a rokonok, satobbi.

nekem egyelore nagyon nem tetszik az irany, amit vettunk, kicsit lostos altudomanyos-fantasztikus, posztapokaliptikus kaosz megspekelve nemi vallasos-szektas vonallal. ezen egyelore matt dillon sem tud segiteni, a tobbi szinesz szerintem is felejtheto.

Balee - 2015. 06. 20. 18:37

Fel sem merült senkiben, hogy eleve a gyereket akarták odacsalni a városhoz? Ahogy észrevettem sokan családostól kerültek oda. A gyerekek tudják az igazságot és egy támpontot jelentenek nekik a szüleik. Ezért vannak ott a felnőttek és azért, hogy a közösséget ellássák. Teljesen egyszerű a magyarázat a jelenkori eseményekre. Elkezdték összeszedni az embereket és van egy olyan érzésem, hogy ez kb 2000-2028-ig tartott. A doki és a segítői utolsóként lettek lefagyasztva és elsőként kelhettek fel. Az első perctől nem értettem, hogy a falu méretű városnak minek ez az erőd méretű kórház. Szerintem itt vannak a lefagyasztott emberek és mindig azt szedik elő, akit kell, valamint a gyerekeket lassan, egyesével integrálják a csoportba. Okosan oldották meg, mert a flashbackek így párhuzamos történéseknek tűntek.

Amit még nem értek, nem láttam a hatodik részt, hogy mit akarnak ezzel elérni? Ha kipusztult az emberi faj és az akkori tudomány sem segített, akkor ez a kis jövőbeni kolónia mit érhet el? Meg nekem a város és a felszereltsége is fura. Azt még elhiszem, hogy a 21. században épült egy kerítés a város köré és valami megújuló energia működteti, de honnan a sok új cucc? Ezek a házak nem bírnak ki 2000 évet és a használati cikkek sem. Lennie kell itt valami időkapunak is, ez a hibernáció sántít.

Olyan ez, mint a Terra Nova, csak a jövőben. Azt is de sajnáltam a sok bénaság ellenére, hogy nem folytatták.

sword - 2015. 06. 23. 14:23

Számomra inkább az a furcsa, hogy a kerítésnek és a városnak 2094 előtt léteznie kellett, hiszen, mint mondták, a 2094-es pénzérmék az utolsó emlékei a civilizációnak. Szóval senkinek nem tűnt fel egy ilyen hatalmas komplexum az erdő közepén? Sőt a város biztos, hogy létezett már 2014-ben is, hiszen a benzinkutas srác is megemlíti, hogy Wayword pines csak egy gagyi kisváros. Hogy rejtették el az egészet az emberiség eltűnéséig? Vagy ilyen formán még nem létezett a város a kerítéssel, a hibernált testeket máshol tárolták volna? Mi értelme az egész városnak? A faj fennmaradását néhány száz ember biztosítja? Hogyan, ha kerítés veszi őket körbe és nem tudnak területeket visszahódítani a mutáns lényektől? Remélem ezekre kapunk értelmes válaszokat a következő részekben.

Lou major - 2015. 06. 27. 16:52

Üdv.

Szztem, Nem 4048, hanem 2014. maradt. A doki kopaszon beszélt az első részben Ben főnökével, arról hogy már nem lehet leállítani a projektet. Az állítólagos hibernálás kezdetekor és az ébredéskor is hosszú hajú volt.

Átverésnek tűnik a 2000 éves ugrás.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz