login |

True Detective: kezdett a 2. évad

2015. 06. 22. 20:20 - Írta: winnie

171 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Ez a jó az antológiákban. És az a rossz az antológiákban. Hogy minden évadnyitós vélemény olyan, mintha egy pilotkritika lenne. Érdekes lenne olyanok véleményét olvasni, akik kimaradtak az 1. évadból.

Mese nincs, én is azzal kezdek, hogy tudni kell elvonatkoztatni, hiszen a True Detective második szezonja a világon semmilyen kapcsolatban nem áll az elsővel, mindössze az írója ugyanaz. A történet, a helyszín, az időpont, a színészek, de még a rendező is más. És mégis, mintha megpróbálnának belőlünk bizonyos emlékeket előhívni, hiszen a Leonard Cohen-nel aláfestett főcím látványra nem üt el annyira az 1. évadostól, ráadásul már az első percekben látunk egy kihallgatós jelenetet, amiben a bajszos főhős visszaflashback-kel egykori, bajusznélküli énjére.

De mindez csak afféle kalaplengetésnek, önhommage-nak tűnik. Lehet, hogy később még visszaugrunk a múltba, de Colin Farrell zsarukarakterének erre az egy visszaemlékezésre futotta, később már a jelenben ismerjük meg őt és igen hányattatott sorsát.

Mint ahogy megismerünk két másik, kissé defektes rendőrt is, mindegyiknek megvan a maga keresztje, hordozzák magukban egy-egy jó figura ígéretét, de kifejtésükre várnunk kell még, hiszen egyelőre még egymást sem ismerik. De persze kitalálható, hogy egy bűnügy összehozza őket.

Egy olyan bűnügy, ami nem random, mint az első évadban, hanem az egész epizód alatt be van lebegtetve számunkra, kissé már soknak is tűnhet, hogy állandóan azt hajtogatják, hogy eltűnt egy hivatalnok. Ami egyébként a helyi keresztapának tűnő Vince Vaughn-t is igencsak megviseli – az ő kifejezetten normális figurája jó ellenpólus a három törvényszolgával szemben.

A készítők igencsak próbálkoznak azzal, hogy a kaliforniai környezetet is kiemelt karakterré tegyék a gyártelepeivel, illetve a mindent behálózó útrendszernek köszönhetően, de az biztos, hogy a korábbi, fülledt, rejtélyekkel teli és nyomasztó hangulattal nem veheti fel a versenyt egy ennyire személytelen, elidegenítő miliő, s ezt a praktikus, de közel sem egyedi rendezés sem segíti elő.

Nem volt rossz ez az évadnyitó, de hiányoltam benne egy olyan kampó, ami odaszögezett volna a sorozat elé, márpedig tavaly rögtön a kezdéskor több ilyet is bedobtak. Hiába művel Colin Farrell olyasmit, amit nem gyakran látunk egy főhőstől, pusztán antihősnek lenni a tévében ma már nem elég.

Szóval, ha azt nézem, hogy mennyivel jobban szórakoztam az első évad pilotján, és hogy sokkal jobban felkeltette az érdeklődésemet, akkor erre a kezdésre nem tudok 6/10-nél jobban adni. És ennek az osztályzatnak is egy része a potenciál. Mert valljuk meg, hogy ha egy random rendőrös/nyomozós sorozat kezdődik így, akkor talán még ennyit sem kap sokaktól. (És halkan hozzá is tehetjük, hogy ez eddig egy random rendőrös/nyomozós sorozat. Ami nem feltétlenül baj, maximum fájlaljuk az eredetiség hiányát.)

Egy valamitől félek: ha ebben a szezonban jobban kiemelésre kerül a nyomozás, akkor kevésbé bízom Nic Pizzolatto-ban, hiszen a rejtélybe neki már az S1-ben is beletört a bicskája, csak a krimi magában ott zsenge lett volna, a megoldásról nem is beszélve. Viszont, ha a folytatásban sikerül érdekesebbé tennie a körítést, illetve a karakterek közti kapcsolatokat, akkor ez a szezon is beránthat.

Mert van egy olyan érzésem, hogy az HBO nem véletlenül 3 részt adott ki a kritikusoknak az új szezonból. Lehet, hogy ennyi esélyt illik adni a szezonnak. De szerintem mindenki jobban járna azzal, ha úgy készültek volna, hogy már rögtön egy epizód után “felelős döntést” tudjunk hozni.

171 hozzászólás Ne habozz!

Shyllard - 2015. 06. 22. 20:31

Féltem nagyon ettől az évadtól, most már meg méginkább. Nem mondom utolsó 20 percnél már kezdett jönni a feeling, de vajon tartani fogják?

Mindenesetre a vége felé levő Farrell-Vaughn kocsmás rövid jelenetet kiemelném, mert szerintem piszok jól működött az a rész és itt csillant fel először a szememben a remény, hogy na csak meg fogja ez az egész közelíteni az első évadot. Ha meg nem, akkor is ott lesz nekünk örökre az a feledhetetlen tavalyi True Detective.

Play - 2015. 06. 22. 20:49

Farrel és McAdams szenzációs a szerepben. Kitsch egyelőre még csak lavírozik, Vaughntól meg nem kapok hányingert. Az utóbbi elég nagy teljesítmény :) Mindenképpen végignézem az évadot, mert az első számomra klasszikussá érett és ennyivel minimum tartozok magamnak és Pizzolattonak.

Lajoska67 - 2015. 06. 22. 21:02

Hát én elég jól elaludtam rajta azért, baromira nem fogott meg ez a tét nélküli nyöszörgés az első 50 percben, még arra is gondoltam, hogy szégyenszemre ráhagyom. Az előző évad már rögtön az elején valami sátánistás gyilkossággal kezdett, meg ott volt az örökké okoskodó McConaughey-féle Cohle is, de itt aztán a nagy semmi. Eddig kuka. A vége meg tényleg egy bármilyen nyomozós sorozatba való esemény. Soványka sztori volt, na.

Sepuku - 2015. 06. 22. 21:22

Nekem jobban tetszik mint az első évad pilotja. Az teljesen más volt, az másért tetszett. Nem kell ahhoz hasonlítani, és nem is lehet. Ez jobban lekötött, kevésbé figyeltem a színészekre. Az első évadból semmire nem emlészem, csak arra, hogy két jó alakítás elvitte a hátán az egészet. Most várom a következő részeket, de nem a színészi játék miatt. Jó a hangulata. 8/10

sandor555 - 2015. 06. 22. 21:44

Winnie és a 6/10 :D

Dalmayr - 2015. 06. 22. 21:48

Tetszett. Jó a hangulata, nekem bejön ez a lassan csordogáló történet. A színészek közül abszolút Rachel McAdams volt a legjobb, de Colin Farell is jól hozta a széthullott nyomozót. Taylor Kitsch eddig felejthető,de remélem lesz még jobb is, nekem ő nagyon nagy kedvencem. Szerintem Vince Vaughn a leggyengébb, elég hiteltelen, de ettől még erős 7/10 várom a folytatást :)

sepörd - 2015. 06. 22. 21:52

csak azt a főcímzenét tudnám feledni. ott van a sorozathoz készült kiváló TD hangulatú Lera Lynn szám, erre berakják ezt a semmit a főcímbe. ejj de kár.

Shannen - 2015. 06. 22. 21:57

Én is kicsit félve ültem le a premier elé, tudtam, hogy el kell vonatkoztatni az első évadtól, de ez a próbálkozás folyamatosan próbára volt téve azzal, hogy 5 percenként követték egymást az olyan beállítások, rendezői,operatőri húzások, amik folyamatosan a korábbi évadra hajaztak. Ez egyrészt adott egyfajta TD-hangulatot, ugyanakkora nem éreztem ennek szükségét és olykor zavart is kicsit.

Ugyanis nekem ez a kezdés abszolút bejött, mondjuk olyan 7/10 szinten, mert bár sok minden nem történt, de a hangulatot sikerült megteremteni, a karakterekben is van potenciál, a színészekre sincs nyilván panasz. Konkrétan ez a kezdés jobban berántott, mint anno a pilot, ott nálam a 3.résszel kezdődött igazán el a sorozat.

Várom a folytatást, nem számítok rá, hogy akkorát fog ütni, mint az első évad, de az alapból olyan magasra tette a lécet, hogy ha valamivel alatta is marad ez az évad, akkor is nagyon jól fogunk járni.

Silas - 2015. 06. 22. 22:10

gyengusz volt ez. annyira nem estem tőle hanyatt.. 5.5/10

Lemoni - 2015. 06. 22. 23:32

Nekem kicsit sem hozta azt a berántós fílinget, mint az első évad. Valahogy minden annyira mesterkéltnek tűnt, különösen a párbeszédeket tartottam gyatrának. V. Vaughn nem játssza a szerepet, nem beleéli magát, hanem csak “színészkedik”, ez itt elég gyenge. McAdams sem tetszik, tiszta klisés kemény rendőrlány, Farrell is elég hagyományos módon hozza a félvilági zsarut, Taylor Kitsch meg még nem találta el a karakterét. És éhgyomorra túl sok volt a “hű de látványosan szenvedek”. De én is látom a potenciált, ami kihozható, bírják egyelőre a bizalmamat. Egyébként nem tudom, kinek van a sorozatnál ennyire “hülye bajusz” fétise, McConaughey ocsmány takonyfékje után most Farrell fizimiskáját csúfították el. 5/10, mert akarom, hogy jobb legyen.

sevenside - 2015. 06. 22. 23:45

felemás. voltak bugyuta párbeszédek benne, és nekem se tetszett az egész részen át belebegtetett halott faszi. de Colin Farrell szenzációs volt, fantasztikusan alakította a lecsúszott zsarut, emellett persze az ő karaktere messze a legérdekesebb. jó alapozás volt, és a winnie által említett személytelen hangulat szerintem el lett találva, nagyon tetszik. egyébként mindenki leírja, hogy el kell vonatkoztatni az előző évadoktól, aztán mindenki ahhoz hasonlítja:D

sevenside - 2015. 06. 22. 23:50

bocs, annyit még kifelejtettem, hogy a zenei aláfestés még mindig felülmúlhatatlan. 6/10 az első 50 perc, de az utolsó 10 perc azzal a zenével, hangulattal nagyon felhúzta, be is rántott teljesen. tbone burnette telibe.

Bandido - 2015. 06. 22. 23:53

Amilyen jó volt az első évad főcímzenés annyira szar a mostani. Nagyon mellélőttek vele.
A mostani első rész viszont sokkal jobban bejött mint az első évad első része.

A kritikában az első kép (Farell az asztalnál) pont ugyanúgy néz ki mint ez a jelenet:

http://static.sorozatjunkie.hu/wp-content/uploads/2014/01/True-Detective-1×01-01.jpg

Egyből ez ugrott be az egész beállítás ugyanaz volt. Még a háttér is hasonló meg a színek is.

Farell nagyon jól játszik. Vaughn meg egyenlőre egy súlytalan figura.
Amúgy nagyon kiszámítható volt az egész.
Pl
Spoiler!
Amikor Farellt kérdezgette a nő, hogy elkapták e a felesége bántalmazóját és mondta, hogy nem. Ott egyből tudtam, hogy “persze, hogy nem mert eltette láb alól”.

Összességében egy 8/10 volt.

sleepwalker77 - 2015. 06. 22. 23:53

A főcím zene nekem abszolút nem jön be, inkább az a szám lett volna amit a csaj nyom a kocsmában. McAdams karaktere a legkevésbé érdekes, egy karót nyelt, kemény csaj. Vaughn már jobb, de Farrell a legjobb eddig. A vége felé már a sztori is kezdett érdekes lenni, adok még ennek néhány részt, szerintem javulni fog.

Sadie - 2015. 06. 23. 00:34

Keresztapa Vaughn sosem tudott színészkedni – s félelmem beigazolódott, nem tanult meg az utóbbi fél évben sem. És ha egyedül az ő karaktere kapta az intelligens párbeszédeket, ajjajj.

És hát sajnos McAdams sem egy jó színésznő… Nem hiszem el neki sem a széthullott családot (úgy néz ki, mint aki öngyilkos anya, szektás apa, drogos húg közé keveredett?!), sem a dühöt.

Hol a humor? Az első évadban ‘regular-dude-with-a-big-ass-dick’ Harrelson hozta a comic relief-et a sötétségbe, itt el sem tudom képzelni, ki tenné ezt meg.

beforesunset - 2015. 06. 23. 00:40

Nekem nagyon adta a “pilot”, a színészek jók (Farrellt bírom, Rachel McAdams, Kelly Reilly régi kedvenceim, és a latina kislányt is jó volt viszontlátni a Célszemélyből), a hangulat, zenék rendben, a GTA-s helyszínek is bejöttek. Az “ügyről” persze nem sok derült ki, de nem is ez volt a cél, pörgetném azonnal mind a nyolc részt, ha lehetne.

sepörd - 2015. 06. 23. 00:48

sok helyen téma ez a főcímzene kérdés, én nem is értem honnan jött nekik ez a Leonard Cohen zene.

Nic, ébredj fel, 2. résztől ezt kérjük:

https://www.youtube.com/watch?v=SF2TampTY5g

plechazunga - 2015. 06. 23. 05:14

Én imádom Cohent, de T-Bone, mi a francért pont ezt a számot választottad??! Áh

perfect0 - 2015. 06. 23. 07:25

Pizzolatto első regénye, a Galveston is valami ilyesmi lett végül nálam, kriminek nem erős, a hangulatisága meg szintén nem annyira karakteres, mint a TD első évadja. Ne legyen igazam, de az előző szezonnal lehet, hogy elérte pályája csúcsát.

crashland - 2015. 06. 23. 09:28

focim nekem se jon be.

Amugy kb egyetertek az irassal, bar nekem kicsit jobban tetszett, valahogy tetszik ez a “van baj” rendorosdi :D

Bituz - 2015. 06. 23. 09:45

Sadie: Majd Vince Vaughn szállítja a komikumot! :D

clegane - 2015. 06. 23. 10:33

engem random nyomozós sorozatként is megfogott volna.
sztem fasza volt.

Lalolib - 2015. 06. 23. 11:06

6/10? Ez ugye csak a első évad utáni vágy hozadéka? Gyenge klisék, utánzott színészi játékok és dög unalom. Talán még egy részt bevállalók, de ha nem történik földrengés, egyből kasza.
Nagyon vártam – nagyon csalódtam.

Vinie - 2015. 06. 23. 11:12

Szerintem meg éppen jól el van találva a zene, nekem talált ez a “I live among you, well disguised” gondolatkör.

Malachi - 2015. 06. 23. 11:48

nagyon jó a hangulata, a végére összeállt. a zenék nagyon erősek. már csak az a plusz hiányzik, amit az első évadban a rejtélyes/misztikus gyilkosság adott. na meg az elszállt monológok, de olyat gondolom hiába is várnék. többet a harmadik, negyedik rész után.

a Mr. Robot lett most a nyár nagy favoritja nálam, pedig (mivel a Leftovers-t eltették őszre) azt hittem a TD lesz.

Bandido - 2015. 06. 23. 13:33

“Lalolib – 2015. 06. 23. 11:06

Gyenge klisék, utánzott színészi játékok és dög unalom.”

Pont ugyan ezt éreztem az első évad első 3 részénél. Számomra az dögunalmas volt aztán szerencsére beindult a 4 rész környékétől.

Anikó - 2015. 06. 23. 14:44

Én az első évadot nem láttam végig.Fél év alatt néztem meg az első 2 részt. :D
Dögunalom volt számomra.

Farrell-t nagyon bírom úgyhogy miatta megnéztem az első részt és nem aludtam be rajta. Lekötött.

Meglátjuk milyen lesz a többi rész.

De aki nem látta az első évadot és a másodikkal kezdi az szerény véleményem szerint a ténylegesnél is dög lassúbbnak fogja érezni az első évad első részét.

Néma Harcsa - 2015. 06. 23. 17:55

Szerencsére nem voltak nagy elvárásaim, így nem is volt annyira rossz. A korábbi évad csavaros narratív megoldása (ami az 5.epizódban csúcsra járattak) és az MM/WH páros persze eléggé hiányzik, illetve a párbeszédek helyenként meglehetősen döcögősek (nem tudom, hogy Pizzolatto írja-e mindet), azért nézni fogom. Azaz nem rossz, de a jó nem ilyen, ugyebár, viszont még kibontakozhat. Nálam 5,5 lenne az 6 pont, de kerekítek a főcím és a zenék miatt.

Néma Harcsa - 2015. 06. 23. 18:04

(Az első évadban MM játéka és az aranyköpések miatt belefért, hogy a sorozat nagyon komolyan veszi magát, itt néha már kontraproduktívnak éreztem pl. a jelentőségteljes nézéseket.)

steelwolf - 2015. 06. 23. 19:17

Mi a szám címe a az 1. rész végén?

roni - 2015. 06. 23. 19:30

Nick Cave and Warren Ellis: All The Gold In California.

paranoid android - 2015. 06. 23. 20:02

Valamilyen szinten az a gondolat, hogy az antológia-sorozatok évadkezdései pilotokként működnek csak elméletben állja meg a helyét. Gyakorlatban Pizzolatto is másképp ült le megírni a második évad első részét, és a nézők is másképp fogadták be. Engem azonnal beszippantott az előző évad, míg ez csak az utolsó tíz percben lett igazán érdekes, de mégsem gondolkodtam el egy pillanatig sem a kaszán, bízom az alkotóban. Persze új történet (és feltételezhetően vannak új nézők is), ezért a készítő több nézőt-berántó elemet is rakhatott volna a kezdésbe, de az első évad miatt megtehette, hogy kényelmesre veszi a tempót. Anélkül az évad nélkül nem hiszem, hogy egy ilyen kvázi-prológus első részt írt volna. Így azzal, hogy a főkaraktereket csak az utolsó jelenetben hozta össze, kissé darabos lett a végeredmény, de reméljük a későbbiekben kifizetődik ez az aprólékos felvezetés.
A színészekkel természetesen nincs gond, a karakterek is ígéretesek, így elsőre Colin Farrell emelkedett ki. A zene változatlanul remek; a főcímzene azért engem is meglepett, érdekes választás, de nem kell azonnal elutasítani, szerintem csak szokni kell, és az évad közepére már ez is ugyanolyan remek része lesz a sorozatnak, mint az első évados.
Az első évad egyik legizgalmasabb része a filozófiai-irodalmi utalásai, gondolatai voltak, ezek most egyértelműen kevesebb teret kaptak, de elszórva fel-feltűnt pár, és McAdams karakterének (akit Antigonénak hívnak) apja révén most is kaptunk egy adag filozofálást.

Ördög Zoli - 2015. 06. 23. 20:07

“Érdekes lenne olyanok véleményét olvasni, akik kimaradtak az 1. évadból.”

Egynek itt vagyok én. :)

A történet szerintem jó, és abban potenciált is látok.

A problémám a szimpatikus szereplők hiánya.

A gonoszaknak nálam nagyon különlegesnek kell lenniük, hogy szimpatikusak legyenek. Egészséges lelkületű emberként mégiscsak a jók a szimpik, nekik drukkolok. :)

Elvileg maradt nekem 3 rendőr is, de az egyik csak azért vert össze egy férfit mert annak gyereke bántja az ő fiát… Nekem ez sok(k).
A nő egyelőre hisztis, és semmi sem fog meg benne. A harmadik meg bogyókat szed, lelki beteg, hű de eredeti… Ám neki meg a nőnek még adok esélyt.

ergo: A történet jó, ám egyelőre nem tudok a szereplők sorsáért izgulni.
Nehogy már a rendőr fia legyen a legnormálisabb! Ez mégsem vígjáték.

Limepie - 2015. 06. 23. 20:40

Szembe megyek az arral, mert nekem pont CF jateka nem jott be.
Az elso szezont imadtam, ezen a reszen viszont bealudtam. Sokat kell javulnia, ha a vegeig megakarjak tartani a nezoket.

Malachi - 2015. 06. 23. 20:43

hát, én az első évad elejéről sem tudnék egy igazán szimpatikus szereplőt sem felidézni. :) selejt mind vagy így, vagy úgy – de éppen ez teszi őket érdekessé, mert a hibáikon, gyengeségeiken át mutatják be őket és a tetteiket is azok határozzák meg. de idővel fejlődnek majd biztosan, na akkor már szimpatikusabbak lesznek. az első évad utolsó jelenete milyen tökéletes volt már, ugye. szóval meglátjuk!

Miss Keamy - 2015. 06. 23. 21:05

VV nem irritált (ez már pozitívum :D), McAdams kisasszony nem volt rossz, szokni kell.. Taylor Kitsch favoritom FNL-ből, na ő pont csalódás lett míg Farell úrfit szintén szoknom kell. ez a bajusz borzalom, miért kell erőltetni:)
2x néztem meg a rész közben mennyi van hátra, nem rossz ez. 1. évadot pár hónapja daráltam, annyira nem maradt meg az első része hogy valami hihetetlen. nekem nagyon egyszintnek tűnik eddig a kettő. Várom a folytatást, főleg a történet és karakterizáció terén :)

paranoid android - 2015. 06. 23. 21:45

“A problémám a szimpatikus szereplők hiánya.”

“de idővel fejlődnek majd biztosan, na akkor már szimpatikusabbak lesznek.”

Meg nem is feltétlenül kell szimpatikusnak lennie egy karakternek, hogy empátiát keltsen az emberben. Én jobban szeretem a komplex, morálisan szürke karaktereket, akik tetteinek megértéséhez a karaktert magát kell megérteni, nem pedig csak elfogadni, hogy az adott karakter így cselekedett mert “jó” vagy “gonosz”.

Pl. most az a jelenet, ahol Ray Velcoro összeverte “Ass-pen” apját furcsán kettős volt. Az egész természetesen egy durva túlreagálás, ahol az amúgy is láthatóan dühkezelési problémákkal küzdő karakter átlépett egy határt. De ez az egész a “My son is my son.” hozzáállásban gyökerezik, ami adott egy groteszk hősies színezetet a jelenetnek. És emiatt az életszemlélet miatt juthatott idáig Velcoro. Elég biztosan feltételezhetjük, hogy a(z ex-)felesége támadóját azért nem kapták el, mert megölte őt (vagy legalábbis a feltételezett támadót, ki tudja, hogy Semyon nem verte-e át), ami miatt kötött ott ki, ahol most van.

Jellemzően True Detective karakter (ha lehet már ilyet megállapítani): ez a munkakör felőrli az embert, aki az életének többi területében sikertelen lesz, de cserébe kiváló nyomozóvá válik, aki elkaphatja az igazi rossz embereket. Rust Cohle szavaival: “World needs bad men. We keep the other bad men from the door.”

Ördög Zoli - 2015. 06. 23. 22:07

“Én jobban szeretem a komplex, morálisan szürke karaktereket, akik tetteinek megértéséhez a karaktert magát kell megérteni, nem pedig csak elfogadni, hogy az adott karakter így cselekedett mert “jó” vagy “gonosz”.”

Persze. Én sem úgy értettem, hogy szélsőségesen jó vagy rossz valaki.

És amit itt írtál, azáltal vált ki empátiát az emberben. :)

Ám belőlem nem váltanak ki egyelőre.
Pl. még csak nem is hirtelen felindulásból verte meg a másikat…
Én nem hiszem hogy a feleségét ő ölte meg, hiszen ha mégis, mitől kevésbé bűnös ő, mint akit elkap?

Nekem az már unalmas felállás, hogy a “rablóból lesz a legjobb pandúr”.

paranoid android - 2015. 06. 23. 22:46

Az ex-felesége még él. A nő támadóját ölte meg. Legalábbis a flashbackben megkapja az állítólagos erőszaktevő információit. Ebből következtettem, hogy megölte őt (ha ő a tényleges tettes, ha nem).

Az meg, hogy nem hirtelen felindulásból verte meg a fickót, épphogy érdekesebbé teszi a karaktert. Hirtelen felindulásból bárki csinálhat hülyeséget, de Velcoro csaknem örömmel üdvözölte a lehetőséget szerintem, hogy a felgyülemlett dühből kiengedjen egy adagot. Emellett egyfajta önutálatot is felfedezhettünk a tettében. Ő is egy “bully” csak a felnőtt világban, az újságírót megverte azért, hogy ne írja tovább a cikksorozatot. A fiával is degradálóan beszélt, amikor meg akarta büntetni azt, aki bántotta – elég ironikusan. Szóval mintegy a saját személyiséghibáit akarta megbüntetni a gyereken és az apán keresztül. Ez a mondata: “You’re 12 years old and you’re already evil as fuck.” baromi érdekes. Akár arra is utalhat, hogy szerinte mindenki gonosz lesz az élete során, beleértve saját magát is.

szk - 2015. 06. 23. 23:15

Eddig egy egyszerű iparosmunka. Eredetiség nem sok van, már elégszer láthattunk hasonló karaktereket. A Vaugh-Farrell párbeszéd sekélyes, egyedül a Lera Lynn szám menti meg az egész jelenetet. A Cohen szám abszolúte nem illik a főcímbe, ami azért érdekes mert az előbb említett dal tökéletes lenne, de látom ez másoknak is feltünt (csak a készítőknek nem). Remélem a történet érdekes lesz mert a casting eddig közepesen muzsikál (Michael Irby kaphatott volna egy kicsit több szerepet).

Marci - 2015. 06. 24. 09:24

Nekem bejött. Még mindig inkább ez, mint McConaughey erőltetett monológjai, amit próbáltak túlzottan intelligensnek beállítani, de nagyon rosszul állt. A kevesebb több lett volna az előző évaddal.

Marci - 2015. 06. 24. 09:24

A főcím alatt viszont vagdostam az ereimet, tényleg borzasztó.

Gaabor - 2015. 06. 24. 10:43

Teljesen el kell vonatkoztatni az előző évadtól, csak úgy fog működni. Alapozásnak nem volt rossz, ráadásul engem az első évadnál is csak a 2. résztől rántott be a sorozat (de onnantól nagyon), nem a pilot. Az tény, hogy a főcím tényleg gáz, első alkalommal “tiszteletből” végighallgattam, de innentől áttekerem azonnal. Az első évad főcímét minden alkalommal öröm volt hallgatni, mert annyira egységes volt a sorozat hangulatával, hogy szinte ráhangolta az embert az újabb epizódra. Ha azt is belekalkuláljuk, hogy jelenleg krimi/thriller (pláne átívelős) szegmensben mennyire gyenge a felhozatal, akkor ez a sorozat ajándék.

clegane - 2015. 06. 24. 12:45

az tök vicces amikor annyira kibaszottul kanapészakértő már mindenki hogy nem azt mondják hogy “nekem sajnos nem tetszett az intróbeli dal” hanem azt hogy “a vak is látja hogy tény hogy nem volt eszénél aki ezt az objektíve fost választotta”

fészpalm bazmeg, fészpalm

roni - 2015. 06. 24. 19:08

‘Welcome to Vinci’ Podcast A sorozatbeli fiktív várost Vernonról mintázták. Az egyik helyi rádióadó podcastja fikció és valóság találkozásáról.

cathy - 2015. 06. 24. 22:17

Fura, nekem az első évad első része se jött be annyira, aztán meg rászoktam, mint Rust a kokainra :-D

Nem volt kiemelkedően rossz, Vaugh nem volt ripacs, ami nálam egy plusz pontot ér. Farelltől a hideg rázott, benne bízom nagyon. McAdams szódával elmegy, eddig semmi sajátságos nincs benne, de vannak fasza színészi pillantásai meg momentumai. Kitsch egyelőre a legunalmasabb.

Remélem jó kis bűntény lesz belőle, mert amúgy nekem a misztérium-faktor nagyon átjött eddig, bár tényleg szájbarágósan lett előkészítve. Meg az is izgi, hogy ezek hárman hogyan fognak összecsiszolódni, totál más karakterdinamika ez, de érdekes.

sepörd - 2015. 06. 25. 02:46

clegane: azért a neten minimum 90% ezen a véleményen van, valami csak van benne. szerintem a vak is látja kategória, egyszerûen nem passzol oda az a dal. sem a sorozathoz, a képsorokhoz meg aztán végképp. én mégegyszer meg nem hallgatom.

Aredhel - 2015. 06. 25. 20:43

Pocsék kezdés volt. Az első 1 percben még csak azt mondogatta a hang a fejemben, hogy “ez egyáltalán nem rántott be úgy, mint az első”, aztán a hang egyre hangosabbá vált, és már azt mondogatta, hogy “nem értem”, majd ordította, hogy “unom, unom, unom”. Csak azért nem hagytam az egészet a fenébe, mert a közepén felhívott egy barátnőm, és arra biztatott, hogy a végére összeáll. Nos eddig egy rakás f*s. Nem is vagyok benne biztos, hogy továbbnézem. Nagy csalódás :-(

Mazsola - 2015. 06. 26. 16:54

Banyeg lehet hogy túl álmos voltam, amikor néztem, de nekem kellett a hogyvolt ahhoz hogy meg is értsem amit láttam.

http://hogyvolt.blog.hu/2015/06/25/true_detective_2x01_the_western_book_of_the_dead

Próbáltak a hangulat (ismétlésre) menni, és ez időnként nekem át is jött, de azért egy kicsit csalódtam is a nyitóepizódban.

TD - 2015. 06. 27. 22:18

Mit sírtok ríttok, jó lesz ez.

fyktyvf - 2015. 06. 28. 00:00

Nekem 7/10, nem rántott be annyira, de bőven élveztem. Sőt, nekem Vaughn karaktere is bejött, igaz nekem nincsenek ilyen előítéleteim, a nevével fémjelzett buta vígjátékokat élből elkerültem. Van benne potenciál, hogy egy visszafogott, “okos bűnözőt” fog alakítani, engem meg ilyen apróságokkal már meg lehet venni.

Zefyr - 2015. 06. 28. 01:17

Nagyon nehéz az első évad fényében bármit is mondani. Nyilván hatalmasok az elvárások. De én is megpróbáltam elvonatkoztatni. Sikerült is volna. De ennek a második évadnak már rögtön az elején látszik, két nagy baja is akad. 1. – s ez talán még nem is akkora baj – egy basic nyomozós krimit kínál. Amiről szerintem most már sok bőrt nem lehetne lehúzni. Megtette a Killing, a Híd és a többiek. Szerintem ilyen irányba tök felsleges elmenni, az előbbieket lekőrözni nem nagyon lehet. 2. – s ez számomra az igazi gond – nincsenek olyan karizmatikus karakterek, akik valóban odaszögezték az embert a képernyő elé. Messze nem elegendő pusztán kiégett, dekadens, megnyomorodott karakterekkel operálni. Pontosabban nem is kell ez. Érdemes megnézni a Fincher-féle Zodiákust. Ott a nyomozók egyáltalán nem ilyen szétesett, megkeseredett karakterek, s mégis annyira szuggesztív a jelenlétük, hogy csak na. El kellene végre engedni ezt a felcseréljük a protagonistát az antagonistával dolgot. Ez egyszer jó volt, Rustnál működött. Nagyon is. Dehogy folyamatosan ezzel a fegyverrel lövöldözni… Ócska sablonná degradálódik így. Ergo a True Dtective 2 karaktrei laposak, unalmasak eleddig.

roni - 2015. 06. 29. 08:27

2. rész. WTF? A cinikus(?) kérdésem: így akarták garantálni, hogy az esetleges fanyalgók megnézzék a 3. részt is (legalább)?

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 14:19

Mehh. Ez egy ritka hülye és felesleges cliffhanger, sajnos nincs jobb szó nincs rá. (Az 1. évadnak érdekes módon nem volt szüksége ilyenekre.)
Egyébként nem lett volna rossz, így viszont összképben szrabb lett, mint a pilot.
Az legalább örvendetes, hogy az okkult szál talán mégsem marad ki teljesen.

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 14:52

(Utánanéztem: de, kimarad.)

Malachi - 2015. 06. 29. 15:52

hát persze, hogy a legjobb karaktert veszik ki. mert az gondolom világos, hogy neki vége.

ezen kívül megvettek, nem kell többet agyalnom, nálam felért az első évadhoz ez is. szóval nézni fogom, aztán a végén meglátjuk.

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 15:58

LOL.
Nincs neki vége. Épp ez az. Ócska húzás a TD-től epizód végére berakni egy ilyen kamuhalált.

Malachi - 2015. 06. 29. 16:01

komoly? akkor egyrészt örülök, másrészt WTF, milyen golyóálló fog meg két sörétes löketet, ráadásul a másodikat point blank? O.O ez azért durva, nem?

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 16:05

Ha arra gondolsz, hogy a közeli lövéstől golyóállóban is meg kellene halnia, persze, hogy meg kellene. De nem fog. Írnám, hogy fogadjunk, ám ez az úriember meg a biztos esete…

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 16:06

Elkerülték egymást a kommentek. :)

Malachi - 2015. 06. 29. 16:10

akkor Stannis is él. :D

de komolyan, mi ez már. na jó, várjuk meg a jövő hetet.

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 16:10

Kb. annyi értelme lesz ennek a történet szempontjából, hogy kiderül a fusimunka.

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 16:11

:D
Vagy gyön a Vörös Asszony, és főtámasztya.

danNN - 2015. 06. 29. 16:38

Sóval is meglehet tölteni egy shotgunshellt, csak mondom. Itt is crow “öli meg” a közkedvelt karaktert, hehe.

roni - 2015. 06. 29. 19:17

Igazából azért nem értem, mert ha meghalt, akkor az lesz a baj (a legjobban bemutatott karakter, jó színész stb.), ha meg nem halt meg, akkor meg az (micsoda olcsó cliffhanger és hasonlók). Vajon mi járhatott Pizzalatte fejében?

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 20:10

@Roni: sajnos a karakter sem olyan nagyon izgalmas, Rust C.-hez képest számomra sablonos már ez a típusú zsarufigura. Hogy őt mutatták be alaposabban, és mégis meghal a 2. rész végén, az engem nem zavarna, sőt… Erős lenne, ha a további nyomozás tárgyát képezné. Viszont a lfszt fog meghalni.
A 3. rész nyitásaként még belefért volna, de ettől a megoldástól olyan érzésem támadt, hogy itt most éppen hülyének néznek, ezt pedig csak azon keveseknek bocsátom meg mozgókép vagy irodalom vagy bármilyen művészet terén, akik igazán megdöbbentő módon csavarosan csinálják a hülyének nézést (Lars Von Trier vagy D. Lynch mestere ennek pl.).
Ez a zárás csak egy klasszik fstos cliffhanger, hogy beszéljenek a sorozatról. Kár, mert egyébként legalább nem voltak pl. mindenhol-rokonba-belefutós húzások az epizódban.
Arról pedig, hogy az első évadban nem szorult ilyesmire a sztori, már írtam. Épp megint nem szorult volna feltétlenül.

Herceg - 2015. 06. 29. 20:14

istenem, most néztem meg, ez tényleg gagyi húzás volt.
got fináléra emlékeztet. ez lesz az új módi? jó sorozatok süllyednek olcsó cliffek szintjére. tavaly megvoltak nélkülük. remélem a többség elítéli, és nem tapsikolnak örömükben, hogy mennyire izgi.

sevenside - 2015. 06. 29. 20:19

egyeseknek nagyon jól sikerül az előző évadtól való elvonatkoztatás

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 20:53

Mi a halálért is kellene elvonatkoztatni?

Lajoska67 - 2015. 06. 29. 21:44

Ez egyre rosszabb. Próbálják erőltetni a nyomasztó légkört a hosszú fura beszélgetésekkel pl., de a közelébe nem érnek az előző évadnak. Ahhoz ott kellett a 15 évvel ez előtti kor, Louisiana csóró kisvárosi környezete, hogy csak 2 szereplő volt, legfőképp meg az okkultista szál. Ez a Los Angeles-i sztori nem tud a közelébe érni. Erre jön, hogy de nem is akar ugyanolyan lenni, viszont akkor nem értem, miért ugyanaz a címe.

Ha se a környezet, se pedig a szereplők nem stimmelnek, a hangulat meg az előző közelébe nem ér, akkor miért True Detective? Nagyon gáz ez így. Maximum altatónak jó. A végéből még talán lehetne valami, ha Colin Farrell meghalna esetleg.

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 21:46

(A madárral mindemellett amúgy nincs bajom, bár messze nem egy budiból kisétáló Reggie, ha már elvonatkoztatás.)

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 21:55

@Lajoska: egyelőre úgy tűnik, hogy egy sorozatgyártásba merült louisianai íróember, aki más egyebek mellett azért leginkább a dialógokba ültetett ún. pesszimista filozófiában, az okkultizmusban, a kevésbé ponyvás elbeszélésmódban és Louisianában van otthon, most olyan terepre tévedt, ahol botladozik.

Adäm - 2015. 06. 29. 22:03

Tekintsetek úgy az évadra, mint egy, az autópályákat bemutató dokumnetumfilmre! Ha már úgyis percenként az arcunkba vágják… :)

Néma Harcsa - 2015. 06. 29. 22:20

Jó ötlet, ezen túl úgy nézem, akkor viszont még ténylegebben kár, hogy kimarad a régebben belebegtetett amerikai szállítmányozási infrastruktúra mögött álló ősi okkult összeesküvés.
Hátha pótolják egy gyilkos bohóccal vagy egy karambollal nagyon lassított felvételben.

Lajoska67 - 2015. 06. 29. 23:50

Talán másik, önálló sorozatnak elmehetne, nem tudom, nem tudok rá így tekinteni, elvileg nem is kéne. Lehet ahhoz túl vontatott a dolog, már megbukott volna.

Bandido - 2015. 06. 30. 09:13

Malachi:

A neten vannak fent olyan forgatási képek amiken vígan elvan CF és ezek a jelenetek még nem voltak az első két részben.—-> tehát nem hal meg. Szóval kíváncsi vagyok, hogy hogy magyarázzák meg a dolgot.

clegane - 2015. 06. 30. 11:06

aki ezt az évadot 2 rész alapján vontatottnak találja, az mit szólna minden idők legjobb sorozatához, a Wire-höz.

Trader - 2015. 07. 02. 12:45

Vagy a breaking bad-hez?
Szerintem elég jól kezd beindulni ez az évad is.

mélytengeri sutyerák - 2015. 07. 03. 15:26

Szerintem lágyékon lőtték Colint, mint a hullát, mondjuk sóval,vagy valami könnyebb cuccal, de biztos nem söréttel… majd jól megkínozzák, azt kapja amit megérdemel és ez segít neki jellem fejlődni :-)

roni - 2015. 07. 06. 15:38

Eddig ez a (3.) rész tetszett a legjobban (VV színészi játéka + a poénok miatt, amik voltak, végre). És nem bánom, hogy hagyományosabb krimi, mint az előző évad.

Változatlanul ajánlom a ‘Welcome to Vinci’ podcastot, mindenféle háttérinfókért.

danNN - 2015. 07. 06. 21:30

Teljesen érdektelen ez eddig. Senki sorsa nem érdekel, az ügy megoldása meg aztán végképp.

beforesunset - 2015. 07. 06. 23:56

Nagyon fasza volt a harmadik epizód is, a hangulat, a zenék és a karakterek önmaguk jogán elvinnék a vállukon a sorozatot, de az ügy is egyre érdekesebbnek tűnik. Úgy látszik, a True Detective igazi színészfelhozó márkanév lesz, Farrell sosem volt még ilyen jó, de szerintem sokakat meglep(ett) Vaughn alakítása is.

8/10

deku82 - 2015. 07. 12. 21:57

Jól megfogytak a kommentek. :)
Az eset valóban nem annyira érdekes eddig, és MM-hez sem ér fel senki innen. Ugyanakkor engem jól elszórakoztat, és 7/10 eddig a 3 rész. Várom a holnapot! :)

Rezsidémon - 2015. 07. 13. 11:44

Nézem ahogy Rachel McAdams, Vince Vaughn még Taylor Giccs próbál húde kemény lenni, és olyan érzésem van, mint amikor megugat egy palotapincsi.
Bizony túltolták az ‘árnyalt jellemábrázolás’ biciklijét a ‘bennünk lakozó sötétség’ főútján, és már csak egy tükör-előtt-arcot-mosós snittnyire vagyunk a legrosszabb fajta Denzel Washingtoni műmájerségig:

borostás vagyok, kiégett és tragikus múltú, mert ugye ettől lesz ám olyan fene érdes a karakterem.

Az egész sorozat annyira izzadtságszagú, mint a fiúöltöző, ahol Nick Pizzolatto próbálta a leghangosabbat fingani, de a nagy erőlködésben végül beszart.

Adäm - 2015. 07. 13. 12:37

Nagyon erősen próbálom szeretni az évadot, de egyáltalán nem könnyítik meg..

4. rész WTF túl-ál-filozofált idézete:
“Those moments, they stare back at you. You don’t remember them, they remember you.”

Még 4 rész, valahogy csak át tudom kínlódani magam rajta…

roni - 2015. 07. 13. 13:15

Deku82, valszeg az adott epizód posztjához ‘került át’ sok komment.

A 4. részben nekem tetszett Kitsch (végre!) + ahogy összeértek a szálak (ideje volt). Vince Vaughnnak nem hiszem el, h ő Frank, de a “whatever they’re calling MDMA now” nekem bejött.

Én kíváncsi vagyok/maradtam, mi lesz ebből, de s jobb párbeszédeket (tényleg mint egy paródia néha) nem bánnám.

Malachi - 2015. 07. 13. 13:29

emberek, baj van. 20 perc után úgy éreztem én ezt nem bírom tovább nézni. ráadásul azt hittem, már csak percek vannak a részből, annyira lassú volt az egész. hová lett a feszültség? mi ez a mélabús nyafogás? hol az értelem, vagy BÁRMI, ami összefogná ezt az egészet?

én nem értem komolyan, a harmadik rész már mutatott valamit végre, erre most megint vissza a béka segge alá az eddigi legrosszabb résszel. mindegy, most ebédelek, aztán befejezem, de nem igazán tudom már, hogy miért.

Malachi - 2015. 07. 13. 16:38

attól még nem lesz jó, hogy három és fél rész után negyed órát lövöldöznek.

Shed - 2015. 07. 13. 17:22

A lövöldözés kicsit betette a kaput. Maga a film próbálja komolyan venni magát, de kb. itt lenne vége a nagy nyomozósdinak. Megöltek nem is tudom hány rendőrt meg civilt, de 10 felett van a halálos áldozatok száma az tuti. Még a magyar Híradóban is ez menne napokig:D

Innen az egész nyomozást elvenné az FBI tőlük, meg mindenkit átvizsgálnának. Tudom hogy ez csak film, de legyen már benne logika.Ha már normális párbeszédek nincsenek.
Nem gondoltam volna hogy kaszálom a nagyon kedvelt true detective második évadját, de ez lett a sorsa.

danNN - 2015. 07. 13. 17:45

Ott kellett volna elkaszálnom mikor mekedemsz a húgával dumál az emlékekről. De én is maradok a végéig mostmár.

Malachi - 2015. 07. 13. 18:30

Shed, amibe nincs miért, abba felesleges belekötni. Úgy lett vége, hogy fogják a fejüket, a hatalmas szopás miatt. Az majd a következő részből derül ki, hogy mi lesz a következménye. Még az is lehet, hogy FBI ügy lesz belőle, ahogy írod.

Marcipáncica - 2015. 07. 13. 18:32

Rezsidémon kommentjén röhögök egy perce. Igen! A hét kommentje, minden benne van ahogy kell. Köszi! :)

deku82 - 2015. 07. 17. 10:56

“You don’t remember them, they remember you.”
Igen, itt már én is nagyokat pislogtam.
Frank szála nagyon semmilyen volt, és jó sok időt elvett. A nyomozás meg addig jutott, hogy a főhullánk óráját megtalálják a zaciban, aminek következményeként kihalt a fél nyugati part.
Felén túl vagyunk, kár lenne kiszállni. :)

Anthonz - 2015. 07. 20. 19:09

Hehe, mégis kezd előtűnni a hasonlóság az 1. évaddal: időt ugrottunk, és az esélytelenek nyugalmával vadásznak a bad guyokra. Frankó lesz ez a végére.

roni - 2015. 07. 20. 20:07

Nagyon tetszett ez a rész (kivéve néhány borzalmas mondatot, amit Pizzolatto már megint VV szájába adott). Indul az egész előről, csak már többet tudunk a szereplőkről és a sötét ügyeikről. Vajon Ray a jók vagy a rosszak oldalán köt ki (ha egyáltalán a végére egyértelművé válik, h ki melyik)?

Thrasher - 2015. 07. 20. 21:42

“Because my powers of influence are so meager in this sublunar world of ours, I try to limit the people I can disappoint.”

Idén elgondolkodok néha, hogy MM játéka miatt működtek tavaly a monológok, vagy a karaktere volt annyira megbomlott, hogy nem hangzottak furcsán a szájából az ilyenek, vagy a sztoriban végig jelenlevő misztikus hangulat miatt nem volt furcsa.
Mindenesetre Pizzolatto egy sznob 21 éves filmsulis szintjén mozog néha.

szerintem - 2015. 07. 20. 22:18

@Thrasher
eppen a negyedik reszhez kapcsolodo kibeszeloben irtam, hogy a kinos egysorosok mennyire mukodtek rust eseteben, szerintem foleg azert, mert ott egy elvont, elborult ficko gyotorte magat allo nap a sajat borus gondolataival, total passzolt hozza ez a dolog…es persze MM kivaloan hozta a figurat. en azt irtam mult heten, hogy kepzeljuk csak el a “time is a flat circle” mondatot vince vaughn vagy barmelyik karakter eseteben es inkabb kell rohogni, mint borzongani….

nem akarom tulgondolkodni a dolgot, de pizzolatto szerintem is eleg tragikus iden, ami talan azert is olyan szembetuno, mert nincs meg hozza a formabonto rendezes, mint tavaly. engem rettentoen zavar tovabba, ahogy a noi karaktereket kezeli, neha az az erzesem, hogy nogyulolo, mint von trier.

_Peter - 2015. 07. 20. 23:00

5 rész után: Baromi unalmas. Érdektelen bűnügy, mind a négy karakterrel túltolják a depis mélabút, rémes mondatok, erőltetett kínlódás az egész.

Lajoska67 - 2015. 07. 20. 23:45

Nézem tovább,változatlanul használhatatlan. Sok szálon fut, közük nincs a szálaknak, de ez még a Trónok harcában is nehézkessé teszi a történet követését az izgalom ellenére is, nem hogy ebben a sorozatban, ami szinte semmiről nem szól.

Gondoltam, félig átaludtam vagy két részt, meg esetleg az angol szöveg/felirat nélküliség ront az élményen valahogy, elolvasom az angol Wikin az 5 rész tartalmát, de bizony 95%-ban megvolt minden, vagyis nem a megértés hiányzott.

Egész egyszerűen egy hitvány valami, ami egy jó 1 évados sorozat címét megszerezve akart nézettséget szerezni.

clegane - 2015. 07. 21. 01:09

nekem tetszett az 5. rész.
nem akarom senki elől elvitatni az élményét, de szerintem néha túltoljátok a fikázást.

Piligrim - 2015. 07. 21. 13:20

+clegane
szerintem is teljesen rendben van a sorozat, nem az előző évadhoz, hanem más krimi sorozatokhoz hasonlítva egészen kiemelkedő hangulatú és történetű, nem beszélve a szereposztásról. Antológia sorozat révén sajnos nem maradhatunk a “megszokott” első évados környezetben, de ebbe bele kell törődnünk. Gondolom a készítők direkt arra törekedtek, hogy más legyen az idei felhozatal a megszokottól, valami újat tegyenek le az asztalra. Ez pedig sikerült. Ha ugyanolyan lenne ez a történet, mint az elődje, akkor mindenki azon fanyalogna, szóval ez egy ördögi kör … vagy egy lapos kör, akár az idő.

szerintem - 2015. 07. 21. 13:39

@Piligrim
senki nem azon fanyalog, hogy ugyanolyan legyen – azt szeretnenk, hogy ugyanolyan szinvonalu legyen. a ket dolog eg es fold. nem egyertelmu, hogy mitol nem mukodik ez az evad annyira, mint az elozo, ennek is koszonheto, hogy a sokfele fanyalgas lefedi a teljes sorozatot szinte es ugy hat, mintha minden szar lenne. egyesek szerint a parbeszedek nem jok, vagy a karakterek, masok szerint a sztori gaz, egyesek a rendezesre is panaszkodnak, a fenykepezesre, a szineszekre, nekem peldaul iden a zene sem jon be……szoval mindenki erzi, hogy valami nem franko es probaljuk megtalalni, mi lehet az, ami miatt nem mukodik.
szerintem.

clegane - 2015. 07. 21. 15:04

na jó, de attól még hogy a színvonala nem éri el az első évadét, azért nem rossz.
nyilván szolgáltat okot a fanyalgásra, de úgy összességében így önmagában egy teljesen nézhető valami ahhoz képest, hogy mennyi ekézést kap.

atomreaktor - 2015. 07. 21. 19:24

Lehet, hogy egyedül vagyok vele, de én nem láttam az első évadot:)
Tehát tiszta lappal indulva, nekem bejön a sorozat. CF nagyon jó, nekem Rachel McAdams is bejön.
Láttunk/hallottunk már ennél rosszabb párbeszédeket. Valahogy ez passzol a hangulatához a sorozatnak. A főcím, a zene, az egész olyan egyben van, egyáltalán nem érzem, hogy nem tudták volna mit akarnak.
A sztori lehetne érdekesebb, aláírom és nekem az ötödik rész a negyedik után gyengébb volt. De soha rosszabb sorozatot :) Akármi is történik benne, akármilyen dumákkal, de megvan neki a maga hangulata és ez a lényeg.
Hozzáteszem nekem a Low Winter Sun is bejött, úgyhogy lehet, hogy velem van a baj:)

clegane - 2015. 07. 21. 19:34

nekem amúgy most tűnt fel, hogy változik a dalszöveg a részek elején a főcímben.

paranoid android - 2015. 07. 21. 21:38

Annak ellenére, hogy nekem már az előző rész is tetszett, most éreztem igazán, hogy megérkezett a sorozat. Egyrészről már érdekel a három nyomozó sorsa annyira, hogy élveztem a magánéleti jeleneteket is, másrészről most kezdődött el igazán a nyomozás. Korábban mindenkinek hátsó érdekei voltak, akadályozták is őket belülről, így a nyomozás sivár volt és unalmas. De most végre erősebb a kapocs a nyomozók között és erősebb a motivációjuk is, sőt érdekes dolgok is kiderültek a bűnüggyel kapcsolatban.

Szóval most már végre várom a következő részt. Viszont az, hogy ez az évad felénél történt meg, kissé gáz, szóval Pizzolatto rászolgált a kritikák egy részére, de ez a hisztizés, ami körülveszi a sorozatot nevetséges. Sokkal inkább, mint a kritizált dialógusok.
Pl. Frank Semyon karaktere egy álarcot visel, próbál úriember lenni, miközben a nyomorból jött. Nem is szimplán utánoz valakit, hanem él a fejében egy kép, hogy az ilyen emberek hogyan viselkednek, de ez a kép is hamis. Valószínűleg vett magának egy szinonima szótárt, amit betanult, hogy szofisztikáltabbnak tűnjön, és mindig próbál okosabbnak hangzani, mint amilyen. Nem a dialógusaival, és nem Vince Vaughn alakításával van a gond, hanem azzal, hogy a kritizálók nem is akarják megérteni a karaktert.

Malachi - 2015. 07. 21. 22:15

ezt a részt még nem láttam (beszédes), de az utolsótól kérdeznék, szóval P. Android – ezek az infók az első 4 részben mikor derültek ki? azon kívül, hogy szegény volt és az apja is elég szarul bánt vele. más egyebet közölt velünk az író ezen kívül a múltjából? mert én most csak annyit látok, hogy egy piti ügyeskedő, bűnöző, aki élete nagy fogása előtt áll. és nagyon nyomasztja a múltja.

mondjuk ezt is csak azért, mert az első három részben az egyik érdekes karakter ő volt. a kettőből.

Thrasher - 2015. 07. 21. 22:40

“Nem a dialógusaival, és nem Vince Vaughn alakításával van a gond, hanem azzal, hogy a kritizálók nem is akarják megérteni a karaktert.”

nem. a többiek is hoznak néha egész valószerűtlen karaktereket, és mivel tavaly is ilyen volt a cucc, ezért egyértelmű, hogy ilyen az író stílusa.
a baj az, hogy nem érti, tavaly miért működött.
az interjúiból, és a Fukuanagával kapcsolatos sértődöttségéből is az jön le, hogy egy kicsit egy sznob s*ggarc a csávó, aki túlművészkedi a képességeit.

és tényleg nem rossz még így se az évad, de tapasztalatlanság azon meglepődni, hogy mindenki nemtetszését fogja kifejezni afölött, hogy valami egészen kitűnőből csak “kicsit jó” lett.

laca - 2015. 07. 22. 00:49

sziasztok
új vagyok itt (hozzászólónak – olvasónak régi;)

az első évadot imádtam, én is
ezt is szeretem, egyre jobban

viszont amiért írok: szerintem ez (lesz) vincent pulp fictionje

(ha akad itt valaki elég idős, aki még real time emlékszik travolta imidzsére a p.f. előttről, majd utánról, az értheti)

nekem itt vv messze a legjobb (és azelőtt sose kedveltem, közömbös volt, sőt érdektelen)

paranoid android - 2015. 07. 22. 01:32

@Malachi
Volt ez a pár elszórt információ a gyerekkoráról, és azok a viselkedésével együtt nekem ezt a képet adták ki. Nem fogok tudni semmi dialógust vagy konkrétumot elővenni, ami bebizonyítja az igazamat, mert nem is feltétlenül van igazam, én csak így látom. És ez a kép beleillik az eddig látottakba. Lehet, hogy Pizzolatto csak ügyetlenkedik ennél a karakternél? Lehet. De én inkább arra a befogadási módszerre szavazok, hogy próbálom felfedezni a karaktert abból a kevés infóból, ami rendelkezésemre áll, minthogy azt feltételezzem már előre, hogy az író nem tudja mit csinál. Az utolsó mondatommal erre akartam utalni, és nem feltétlenül arra, hogy az én fenti véleményem a karakterről az egyetlen helyes vélemény.

@Thrasher
Csak részben tudok igazat adni. Néha fel-felbukkan pár furcsa szöveg más karaktereknél is; bár most hirtelen csak egy ugrik be, Bezzeridesnek az “emlékek emlékeznek rád” vagy mi volt. A fentebbi általad írt idézetnél pl. Velcoro szerintem ironizált, direkt ál-okoskodott. De lehet rosszul látom. Velcoro a fiának felvett üzeneteinél még vannak hasonlók, de szerintem azok működnek. Másra meg már tényleg nem emlékszem. De nem is ez a lényeg, hanem hogy ezeknél még azt mondanám, hogy oké a kritika, de Semyon okoskodásai nem ilyenek. Látványosan akar nagy szavakat használni, és mély gondolatokat közvetíteni, miközben ilyenek hagyják el a száját: “It’s like blue balls in your heart.” Azt felejtik el sokan, hogy az első évadban nem csak Rust hanem Marty szövegét is Pizzolatto írta. A második évad eleje talán túlságosan komolyan vette magát, de most már nem vagyok biztos benne, hogy a nézők nem látják-e hiányosan, előítéletekkel a részeket, mindenféle humort és iróniát pszeudo-intellektuális sznobságnak félreértelmezve.

Pizzolatto személyét én nem tudom megítélni, alig olvastam interjút vele, abból a kevésből én inkább úgy látom, hogy tudja, hogy van mit tanulnia, mert szűk területen mozog csak otthonosan, így a bizonytalanságát álcázza ezzel a szerinted sznob művészkedő personával. Ezért sem merte jobban elengedni az első évad stílusát, szerintem.

A negatív véleményeken meg senki nem lepődött meg, csupán baromi fárasztó ugyanazt olvasni már megint, öt rész mélyen az évadban, miközben sokan meg sem próbálják már élvezni. Amilyen divat volt az első évadot imádni, olyan divatos ezt lehúzni, ha már az alkotó sznobsága szóba került.

winnie - 2015. 07. 22. 04:21

paranoid android: tippre sokan megpróbálják élvezni, és az túl könnyű megoldás, ha valaki azzal “nyugtatja magát”, hogy ez divat. ilyen alapon bármilyen pozitív vagy negatív vélemény divat, csak azért, mert többségben van? valaki kezdjen el ódzkodni attól, hogy tetszik neki a TD S1, mert csak “divat”? ugyan már.

az megint csak egy védekezési mechanizmus és önmagunk megnyugtatására jó, hogy senki nem lepődik meg a negatív véleményeken. ez így üres kijelentés. mert nem azt mondod, hogy “mivel túl nagy volt az örömködés az 1. évad után, így magától értetődő, ha most nem”, hiszen, akkor sem lepődnénk meg a negatív véleményeken, ha az 1. évad szar lett volna. vagyis a konklúzió az, hogy egy sorozat második szezonja, legyen bármilyen az első, lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni. big whoop, nem? naná. ilyen alapon, ha csupa hozsánna lenne az s2 és jön valaki, akinek nem jön be, azt mondja, hogy “nem lepődök meg a sok pozitív véleményen, mert az s1 miatt sokan elfogultak. mindenki tudta, hogy ez lesz”.

hát, basszus, mikor lepődjünk meg akkor a negatív véleményeken, ha nem egy jól fogadott első évad után??:) (oké, antológiáról van szó, ez igaz, nem fonalas 2. évadról. ez a nulláról indult, de mégiscsak van egy közös pont, az író.) megjegyzem, voltak hasonló sorozatok, pl. a homeland, annál a 2. évadnak hasonló volt a megítélése, mint az elsőnek (meglepődtünk?), ott a 3. évad lett ördögtől való – majd a 4. évad megint jó véleményeket kapott. )

az, hogy fárasztó, az lehet, de ha nem lennének negatív vélemények, akkor mi maradna?

winnie - 2015. 07. 22. 04:24
clegane - 2015. 07. 22. 09:50

egyébként, ha nagyon akarom, Bezzerides hülye szövegeit is meg lehet védeni azzal, hogy hát ilyen new age-es apukával nőtt fel, csoda hogy nem lépten-nyomon Coelhot idéz.

paranoid android - 2015. 07. 22. 14:09

@winnie

A gondom nem azzal volt, hogy valakinek nem sikerült élveznie, és ennek hangot is ad, hanem azzal, hogy minden True Detective-es íráshoz be kell írnia valakinek, hogy mennyire rossz, és a nyolc részes évad ötödik része után is olyan magvas gondolatokat kell olvasnom, hogy “ez még mindig értékelhetetlen”. Ilyen ritkán fordul elő tapasztalatom szerint. Akinek ennyire nem tetszik az adott sorozat/évad elfelejti, megy a dolgára, nem foglalkozik vele. Ez miért más? Talán mert antológia, így már úgy gondolják sokan, hogy azért is kitartanak a végig. Szóval a divatot erre értettem, vagyis a nem-tetszés látványos kimutatására, nem konkrétan a nem-tetszésre. Amennyire jó volt ez első évad kibeszélőjét böngészni, annyira rossz ezt, és nem elsősorban azért mert sok a negatív vélemény, hanem mert egysíkúak. Persze én magam is elősegítem, pl. ezzel a kommenttel, hogy ne magáról a sorozatról beszélgessünk.

Azzal, hogy nem lepődtem meg a negatív véleményeken Thrasher kommentjére reagáltam, hogy “tapasztalatlanság azon meglepődni, hogy mindenki nemtetszését fogja kifejezni afölött, hogy valami egészen kitűnőből csak “kicsit jó” lett.” És nem általánosságban értettem. Ha kívülről nézzük, tényleg meglepő, hogy milyen sok a negatív vélemény az első évados véleményekhez képest, nem semmi a kontraszt. De mivel láttam az első évadot és imádtam, és a második évad kezdetével én sem voltam elégedett, nem lepődtem meg azon, hogy mások is hasonlóan éreznek. Én találtam benne később értékes dolgokat, mások nem. Ez sem meglepő. Ami meglepő számomra, ahogy fent is írtam, az a konstans vágy sokakban, hogy ezt a csalódottságot megoszthassák.

SpockCooper - 2015. 07. 22. 14:11

Nekem a vége nagyon vicces volt. Tehát Farrel karaktere megtudja, hogy Vaughn kb. egy évtizeden keresztül hazudott neki (Frank set me up). Gondoltam, milyen jó lesz, ha kigondol egy tervet és majd váratlanul ellene fordul és bosszút áll rajta.
Persze, ha van egy ellenséged és ártani akarsz neki, a legokosabb húzás, ha ezt rögtön közlöd vele.

szerintem - 2015. 07. 22. 15:42

winnie, kosz a linket, elolvastam az irasokat mind az ot reszrol, nagyon tetszik. nagyjabol mindenrol beszelnek, amiket mi is erintuk a kibeszelokben.
ehhez tennem hozza a filmgeekradio podcast-jet, a detect this-t, ami szerintem szinten nagyon erdekesen es jol foglalkozik a sorozattal.

Néma Harcsa - 2015. 07. 23. 04:44

Fentebb írta valaki, és a “nehézkes” tényleg elég jó szó erre az évadra (mivel azért egy rakás szrnak messze nem nevezhető, bár Rezsibiztos kommentjein bevallom, jókat röhögök).
Szerintem Pizzolatto egy tipikus pcsölős íróember alapvetően, és úgy tűnik, ennyi idő kevés neki ahhoz, hogy újra nagyot villantson képernyőn. Ha két-három évet kap még erre a sztorira, akkor feltehetően eleve eléggé más és ennél érdekesebb történettel/karakterekkel találkozunk. Remélem, ezek után ő is ráérez (de lehet, már tudja), hogy nem egy Rejtő Jenő-típus, a szöszölősebb munkatempó tesz jót a cuccainak.
V.V. amúgy nekem ennyi rész után konkrétan csalódás, valószínűleg jelentős részben a meglehetősen elbsztt karaktere miatt. Ezt a figurát nála jobb színészek sem nagyon tudnák hitelesen eljátszani.

winnie - 2015. 07. 23. 07:26

paranoid android: okés, köszi.

Gevin - 2015. 07. 24. 01:46

@ Thrasher

“az interjúiból, és a Fukuanagával kapcsolatos sértődöttségéből is az jön le, hogy egy kicsit egy sznob s*ggarc a csávó, aki túlművészkedi a képességeit.”

Ehhez tudnál valami linket adni? Köszi, előre is!

Rezsidémon - 2015. 07. 25. 03:57

Ha már így fennakadtunk a negatív vélemények megfogalmazásának témakörén, visszanézek az első évadra, ahol a főgonosz kapta a legtöbb kritikát. Miért ilyen kidolgozatlan, miért csak ennyi játékidő, miért nem Billy Tuttle – kérdezgette minden hivatásos kritikus és kommenttestvér.

Szerintem jogtalanul. A True Detective nem egy whodunit, és nem a nyomozás izgalmaival akart szórakoztatni. Annál sokkal mélyebb, sokkal tartalmasabb volt, de ezt sokan nem értették, és részről részre találgatták, hogy ki a gyilkos, mintha Agatha Christie-t néznének. Jöttek is az idétlen teóriák szép számmal; Cohle a gyilkos, Hart apósa a gyilkos, stb. – emlékszünk még?

Örömmel jelentem, hogy Nick Pizzolatto meghallotta bölcs szavunkat és a második évadnak már van (az eddigi összes részben megjelenő) főgonosza, és én már azt is tudom, hogy kicsoda. Most pedig felfedem a kilétét, úgyhogy vigyázat, SPOILER!

A második évad fő antagonistája nem más, mint az álommanó. Akárhányszor Colin Farrell kiüresedett tekintettel maga elé bámul, vagy Vince Vaughn belekezd egy terjengős semmitmondó monológba, az álommanó előjön, hogy gonosz kacajjal álomport hintsen a szememre.

Csak azért pofozom éberre magam, mert titokban abban reménykedem, hogy végre lesz valami durva szürkeötvenárnyalatos szexjelenet Rachel McAdams-szel. Annyiszor a szánkba rágták már, hogy keményen szereti. Látni akarom. De most őszintén, ti is erre vártok nem?

sepörd - 2015. 07. 26. 13:13

egyre jobb, jót tett az ugrás is, Farrell zseni (mikor megtudja, hogy elkapták a tettest az az arc, azt az eget..), de az ügy még mindig egy nulla. de már ott kezdõdik a dolog, hogy hol érdekel engem ki õlte meg ezt az õreg züllött Caspere-t? hát sehol.

sepörd - 2015. 07. 26. 14:59

“egyébként, én most gaines véleményéért voltam oda – nem tudom, más osztja-e ezt”

uhh, az nekem nagyon nem jött át..

roni - 2015. 07. 27. 11:58

A 6. epizód szerintem korrektre sikerült. Random kérdések: Hogyan kapcsolódik (ha kapcsolódik) a mexikói banda a Vinci telekspekulációhoz? Miért játssza Frsnk felesége mindig a csábítót? Miért kellett a végére a telihold?

roni - 2015. 07. 27. 13:52

Azt értem, h mit akartak mondani a holddal, csak miért kellett ennyire a szánkba rágni?

Rezsidémon - 2015. 07. 27. 14:31

Az abnormálisan nagy telihold művészi célja az volt, hogy emlékeztesse a nézőt arra, hogy milyen bárgyú is ez az évad. Kellett, mert ez a rész már majdnem elfeledtette velem az eddigi sérelmeket, sőt, a tágrazártszemekes beginázott orgiajelenet kifejezetten jó volt, hát ezért a zárókép ordító giccsesztétikája.

roni - 2015. 07. 27. 15:07

Köszi, Rezsidémon, így már értem is. És egyet is értek.

Néma Harcsa - 2015. 07. 27. 20:21

Ebben a hatodikban végre tényleg több volt az erős jelenet, mint a harmatos vagy az egyenesen idegesítő. Egy szerény telihold a végén engem nem zavart volna, na de ez a méret…

Golyo - 2015. 07. 28. 10:35

Az utolsó percekben volt jó pár hatásvadász vagy egyenesen idióta részlet, de a sztori alapvetően jó irányba halad. Izgalmas, kidolgozott történetet kaptunk, és ennek én örülök.

_Peter - 2015. 07. 28. 12:36

Nem tudom miért, de furcsa ahogy két percenként bevágják a lüktető városképet felhőkarcolókkal, kígyózó autópályákkal és rengeteg autóval, aztán a jelenetek helyszíne eldugott bárok, vidéki házak és mindhárman falusi, kisvárosi rendőrök egy nagy ügybe keveredve.
Farrell alakítása messze kiemelkedik, csak a haján röhögök mindig.

Adäm - 2015. 08. 03. 10:45

7. rész teljesen korrekt lett! Minden készül a nagy a fináléra. Mondjuk ezt a Bezzerides+VoltBajusz dolgot nem kellene annyira erőltetni.

Néhány dolog mégis zavar: baromi sok a klisé az évadban… A Kölyök üres tárral is szétgyak mindenkit, de utána épp az angolosan távozás közben nem figyel, hogy nincs-e még további ember?! (Mondjuk a lassított felvétel és zene kombónál tudni lehetett, hogy neki itt és most vége lesz.) TerhesCsaj pedig pont akkor riad fel, amikor a Kölyök kileheli lelkét?! Nnna, itt egy tök jó rész, ne rontsuk már el ilyenekkel – mert ez még a múltkori teliholdazásnál is kellemetlenebb volt…

roni - 2015. 08. 03. 12:04

Szerintem is klassz volt a 7. rész. (Az, hogy Ani & Ray összejönnek, már a 4. rész óta készült, folyamatosan tükrözték egymás mozdulatait.)

bvr - 2015. 08. 03. 16:25

A season 2-n belül ez egy jó rész volt.
De a Woodrugh-szálba szerintem sem kellett volna így belefogni, ebből nem lehetett csak valamilyen sablonnal kijönni. Kár érte.

blabla - 2015. 08. 03. 20:23

Ádám bszod, ekkora spoilert azert ne irjal mar ide. Vagy elotte hivd fel a figyelmet ra.

bvr - 2015. 08. 03. 21:47

@blabla: hát ez az évadkibeszélő, szerintem aki ide úgy jön írni/olvasni hogy nem látta a legfrissebb részt – az mégis mire számít?

Lajoska67 - 2015. 08. 03. 23:01

45 percnél el kellett mennem szundítani egyet, olyan rossz volt megint. Pedig az előző után azt hittem, végre lesz valami újra, és az utolsó 2 rész már jó lesz. Hát nem. Ugyanolyan trágya, mint eddig. Nem baj, majdcsak meghal a másik két rendőr (vagy mi?) is, és akkor meghal az évad is, meg talán a sorozat is.

roni - 2015. 08. 04. 08:42
Anthonz - 2015. 08. 04. 09:48

Szerintem meg jó kis folytatásos thrillert rettyintettek össze, szépen állnak össze a szálak így a végére.

Nem tudom más hogy van vele – lehet a heti követés miatt van – de néha eléggé nehezemre esett lekövetni az eszmefuttatásokat. A nyelvezet sem egyszerű, meg van egy csomó név, akihez nem tudtam arcot társítani, de így a végére egyszerű: mindenki sáros :)

A végére jó kis tűzijátékot várok, kérdés hogy kik fogják túlélni. Az meg nyilvánvaló volt számomra is, hogy Ray és Ani előbb-utóbb egymásra talál.

Lehet, hogy nem volt könnyen fogyasztható a sorozat (4 karaktert követni, és mindegyiket külön kibontani eléggé széttördeli az egészet), de szerintem egészen jó lett így a végére, nekem egészen biztosan tetszik.

clegane - 2015. 08. 04. 11:06

roni: köszi, nagyon kell egy ilyen összefoglaló ehhez az évadhoz (sajnos)! :D lehet hogy regényben működik ez a túlbonyolított háttér, de így csak kapkodja az ember a fejét hogy mivan.
én már akkor asszem csak azt nem értem, hogy amikor volt az a jelenet, amikor valaki felgyújtotta az autót aztán szaladtak utána, akkor
– mi volt a szerepe annak az autónak
– hogy jutottak a nyomára a nyomozók
– kié volt
– kinél volt
– miért kellett felgyújtani
(azt már meg se merem kérdezni hogy ki gyújtotta fel mert az alighanem egyelőre tényleg rejtély)

blabla - 2015. 08. 04. 12:20

Bvr, arra, hogy spiler elott felhivja a figyelmet ra, mint ahogy a kommentelok 99% a is teszi.
Meg gozom nem volt hogy mar kijott a 7. resz, de nem erdekes. Mindenesetre keves spoileresebb dolog van annal, amikor valaki elkopi az egyik fohos sorsat.

blabla - 2015. 08. 04. 12:29

Clegane, nincs ez tul bonyolitva, sot, ez egy klasszik sztori a bunos varosrol, ahol viragzik a korrupcio, meg a maffia, a varosi elitnek szexorgiakat rendeznek.
A kocsi mondjuk nekem remlik, tippre azzal furikaztak a padra az elso reszben a tanacsost /nem biztos/, es a forgatasrol tunt el.
Mivel bizonyiteknak szamit, nyilvan olyan ember gyujtotta fel, akinek koze volt az ugyhoz.

_Peter - 2015. 08. 04. 12:31

Pech belefutottál, de nem az ő hibája, leadott részről beszélni nem spoiler. Ha én nem láttam a legújabb részt valamiből, addig közelébe se megyek az évadkibeszélőnek, sőt még a sorozatos oldalakat is kerülöm.

A Slate cikkért köszönet, tényleg nehéz volt követni a szálakat és ki kicsoda az évadban. Talán ezért sem tetszik idén. Ez a 7-es azért tele volt feszültséggel, ez most tetszett. Utolsó rész gondolom a bosszúról és a 12 millió megszerzéséről fog szólni, akár úgy a két üldözött rendőr összeáll Frankkel.

clegane - 2015. 08. 04. 12:53

blabla: én elhiszem hogy realisztikus, de mondjuk ha azt szerették volna hogy követhető legyen a krimi szál, akkor a felét simán kihúzhatták volna.

Adäm - 2015. 08. 04. 14:24

@blabla Két hónapja megy a sorozat, ennyi idő után kicsit kínos arra hivatkozni, hogy ‘sry, de én nem tudtam melyik nap adják a sorozatot’.
Poszt legelején világosan le volt írva, hogy melyik részről lesz a hozzászólás: “7. rész teljesen korrekt lett!“, illetve ha még ezek után is tovább olvas az ember fia, aki még nem látta a HETEDIK részt, még mindig ott volt egy figyelmeztetés: “Néhány dolog mégis zavar“. Nyilvánvalóan itt arra gondolt a költő, hogy mi zavarja őt a HETEDIK részben.
Egyrészt pech, hogy belefutottál, másrészt inkább felelőtlenség. Peace!

roni - 2015. 08. 04. 15:57

@clegane Igen, ahogy blabla írta, azzal az autóval szállították Caspert a padhoz, ahol Paul megtalálta. Az autó a filmforgatásról származik, és a maszkos figura gyújtotta fel, akit Ani & Ray nem tudott elkapni. Azt hiszem, ennyit tudunk.

Rezsidémon - 2015. 08. 04. 16:02

A spoiler-vita szerintem ott kezdődik, hogy attól, hogy tudod valami végkifejletét, még nem ‘romlott el’ annak élvezeti értéke. Ha valami csak előre nem látható fordulatokkal akar szórakoztatni, kizárólag ‘nagy leleplezés’ jeleneteket kínál a nézőnek, nos azt hívjuk Agatha Christie-színvonalnak. A True Detective azért tartalmasabb ennél. Elismerendő egyéb dimenziói is vannak, pedig magam is elég sok szart dobáltam már erre az évadra.

Az epizódról meg annyit, hogy Ani és Velorex összejövése kínosabb volt, mint egy hetedikes sulibuli. Az egész évad egyetlen összefolyó, végtelenített ‘két ember szembe ül egymással az asztalnál egy sötét szobában és farkasszemet néz’ jelenetté vált.

paranoid android - 2015. 08. 04. 21:45

A felgyújtott kocsi témához még: Ani és Ray ezért voltak pont ott, mert elmentek kikérdezni a fickót, aki a filmforgatáson dolgozott, de gyanúsan pont a kocsi eltűnése körül mondott fel. A maszkos pedig valószínűleg rá akarta terelni a gyanút, azzal hogy a lakása közelében gyújtja fel a kocsit, csak pechére pont ott voltak a nyomozók.

A hetedik részhez (spoiler következik! – a gyengébbek kedvéért): nekem rohadtul tetszett. Teljesen rendben van szerintem, hogy Ani és Ray összejöttek. Érzelmileg hasonló állapotban vannak, mindketten hosszú évek óta (Ray a felesége megtámadása óta, Ani meg az elrablása óta, vagyis kábé egész életében) érzelmileg elzárkózva éltek, egymásban végre találtak egy embert aki megérti milyen ez, ehhez hozzájönnek az együtt átélt események és az, hogy könnyebb ezt az érzelmi nyitást szex-szel kifejezniük, mint szavakkal.
De a rész MVP-je Paul volt. Ugyan Ray ill. Farrell látványosabb jeleneteket kapott, de nekem mégis Woodrugh volt a kedvencem, szóval nagyon sajnálom a halálát. Különösen érdekesnek találtam benne, ahogy minden cselekedete, döntése szinte fizikai fájdalmat okozott neki. Katonaként mindig követte a parancsot, hazatérve meg végig próbálta azt tenni, amit egy “rendes férfinak kell”, látogatta az anyját, aki egyértelműen rossz anya volt Paul gyerekkorában, megkérte a terhes barátnője kezét, hogy családot alapítson. De persze egyik sem működött, mindig ellenállásba ütközött, mert nem mert önmaga lenni. Egyedül akció közben, amikor csak a jelen pillanatban kellett lenni. Ray-t és Anit a múltjuk és döntéseik kísértik, Paul viszont saját magával küzdött állandóan. Ezért is tragikus a története vége, és számomra ütött rendesen – hogy sosem sikerült belső békére lelnie.

Néma Harcsa - 2015. 08. 04. 23:16

Szerintem túlélte, mruhahahah…

danNN - 2015. 08. 05. 18:46

roni linkje tökéletesen bemutatja mi is a gond ezzel a sorozattal.

torjack - 2015. 08. 05. 19:19

Bakker, épp mikor nyugtáztam magamban a rész nézése közben, hogy Woodrough tényleg egy hadisten, Ares földi helytartója, egy kiszabott terminátor, hát nem hátba lövik?! :D

Elar - 2015. 08. 06. 00:09

Mondjuk az is megérne egy misét, hogy mennyire realisztikus, hogy PONT annál a kijáratnál volt a gyilkos…
Honnan tudta egyáltalán hogy jönni fog Woodrough? És hogy pont ennél a kijáratnál?
Meg a 2. lövés előtt miért nem látszódott az első lövés lyuka? :)

rezsódínomdánom - 2015. 08. 06. 01:52

Részről-részre jobb — a hibát azok követik el, akik az első évadhoz mérik — holott ez alapjaiban és összességében is más! És végre nincs hangsúlyozva a kötelező kisgyerek és feleség vonal, ami sokszor még a Breaking Bad jobb részeit is agyonvágta.

roni - 2015. 08. 06. 09:23

Méláztam én is ezen egy kicsit, hogy mennyire gáz, hogy 7 rész után így összekuszálódtak a szálak, de arra jutottam, h ez végül is jól mutatja (amit a ‘Welcome to Vinci’ podcastban is mondtak), h ebben az évadban nem egy ‘ellenség’ van, akire rá lehet mutatni, h ő az (+ ők a segédei, mondjuk), hanem maga a ‘rendszer’ az ellenség a korrupt politikusokkal, tisztára mosott gyanús vagyonokkal, emberkereskedelemmel stb.

Más. Szerintetek lesz valami csavar Jordan (Frank felesége) történetszálában? Csak mert elég sokat mutatták az eddigi szerepéhez képest + mintha utaltak volna rá(?), h közel állt Blake-hez. Lehet, h ő irányít a háttérből? (“The husband leads, the wife commands”, szól a főcím.)

_Peter - 2015. 08. 06. 14:07

Elar – 2015. 08. 06. 00:09

Ezen én is forgattam a szemem. Ha Pizzolato trollkodna a finálé úgy kezdődne á csak gumilövedék volt. :D

sophieexful - 2015. 08. 06. 21:36

Éééééés az első résszel el is búcsúzom ettől az évadtól, köszönöm a lehetőséget.
Borzasztó unalmas, nulla hangulattal. Tudom, hogy pilot, de na. Megy ez ennél jobban is.
Már az első évad sem fogott meg annyira, mint ahogy szerettem volna, de ott valami mégis vitt előre a részeknél és végül ledaráltam az egészet. Most örülök, hogy ezt az egy órát túléltem.
Remélem a harmadikkal megint visszahúznak.

sepörd - 2015. 08. 07. 01:26

para jól leírtad. mikor a pilotban még öngyilkos hajlamú Paul az utolsó pillanatig küzd, hogy már pedig õ nem halhat meg, aztán mégis, na az ütött. még ez a sebhelyesarcús megoldás is fokozta. és nekem most esett le hogy a srác talán a legjobban megírt karakter az évadban.
nekem a Ray/Ani is mûködött, elhittem, meg volt a kémia.
a sztori sajnos nagyon kusza.

szerintem - 2015. 08. 07. 14:52

dobbenet, hogy mennyi indulat van egyesekben meg mindig.
az is erdekes, hogy akiknek nem tetszik az evad, azok reszletesen, hosszu sorokban kifejtik az erveiket. akiknek tetszik, azok viszont valamifele legyozhetetlen keztetest ereznek arra, hogy beszoljanak ezeknek a kommenteloknek es minositsek oket. “mi nem tetszik ebben, hat ennek minden perce arany”, illetve “akiknek ez a zsenialis sorozat nem tetszik, az csak divatbol kritizal” es hasonlok. erdekes, meg egyetlen olyan kommentet sem olvastam, ahol a sorozatot kedvelok reszletesen leirjak, mitol mukodik nekik a sorozat, akkor talan lehetne pro es kontra erveket talalni, megvitatni. nem, azt csak el kell fogadni, hogy ugy van es kesz. olyan kommentet viszont egyet sem olvastam, amiben az evadot lehuzo emberek lesajnalo hangnemben kritizaltak volna azokat a kommenteloket, akiknek tetszik az evad. szerintem jo lenne mar, az evad vege fele elfogadni, hogy ugyanazt nezzuk, megsem ugyanazt latjuk. ennyi.

es akkor a 2×07-rol egy kicsit.
ez a resz vegre mukodott, nem kicsit annak koszonhetoen, hogy a sztori haladt elore es osszeertek a szalak. en vegig hajtogattam, hogy ebben az evadban a tortenet (lenne) a fontos, kar, hogy tul kusza lett. aki azt allitja, hogy mindent tudott kovetni, az valoszinuleg jegyzetfuzettel nezte vegig, mert gyakorlatilag keptelenseg volt kovetni, ki kivel van. burgess neve peldaul nem hiszem, hogy korabban elofordult volna, a fejet is csak parszor par jelentektelen masodpercre lattuk. az a sztorivonal pedig, amit paul lebuktatasara kitalaltak, hogy dixon fotozta a sracot, majd a kepek a zsarukhoz kerultek, majd azok ehhez a fickohoz (akirol en most sem tudom, kicsoda), az mar tenyleg tulzas, total kovethetetlen. minden mindennel osszefugg, meg az eltunt lany esete is….ehhez kepest oriasi meglepetes nekem, hogy a nagy osszeeskuves kellos kozepen caspere gyilkosa valoszinuleg egy ilyen agatha christie-s dolog lesz, a hajanal fogva elorangatott paula/erica gyerekkori bosszuja lesz talan…..azert erre igazan nem szamitottam, hogy meg egy ilyen total bena szalat is beletesznek.
paul karaktere szerintem sokkal erdekesebb lehetett volna, ebben lattam a legtobb potencialt es eppen ezert ugy erzem, ez lett legjobban elrontva, felszinesre es klisesre megirva, es ezen a rossz szineszi jatek csak rontott.
frank mondjuk szinten nagyon jo sztorit kapott igy a vegere, de szerintem aranytalanul nagy hanyadat vitte el a teljes evadnak az o tortenete, ami csak erintolegesen kapcsolodott a fo szalhoz. erre meg racafolhat valami extradurva meghokkento fordulat az utolso epizodban, ahol esetleg kiderulhet, hogy miert is o volt a fo(bb)szereplo ebben az evadban. az asszony meg annyira jo, hogy az mar gyanus, de nem hiszem, hogy pizzolatto nagyot huzna vele, egyszeruen nem irt tobb szerepet a nonek, mint tamogatni a ferjet tuzon-vizen at es gyermek utan vagyakozni.
ray es ani……na, az szerintem nagyon nem mukodik. ertem a koncepciot, de itt ez most nagyon nem fert bele szerintem. semmilyen szinten nem volt felepitve, rosszul volt idozitve es zero kemia volt a ket szinesz kozott. a jelenet kulonben (az asztalnal ulos) nagyon eros lehetet volna, egy the killing-tipusu sorozatban peldaul, de ez a ket karakter a true detective-ben egyszeruen nem jutott el idaig szerintem. abban a sorozatban, amit en nezek, legalabbis biztosan nem. ezert aztan ertelmetlennek, feleslegesnek tunt. mintha pizzolatto akart volna valami ilyesmit is ebbe az evadba, hogy hasznalja is a ferfi-no karaktereket.

egy resz van hatra, ami raadasul dupla, kivancsi vagyok, mi minden lesz itt, amilyen kapkodos a tortenetvezetes, rengeteg dolog beleferhet. talan idougras is lesz….mindenesetre nem josolok tragikus veget, szerintem itt is valamifele happy ending varhato. vagy nem, remelem, meglepodom.

Malachi - 2015. 08. 10. 12:33

én most winnie szokását követve megnézem az évadzárót. aztán jöhet a harmadik, valamikor.

Néma Harcsa - 2015. 08. 10. 14:45

Fináléval együtt 5,5/10. Remélem, az következő évad összsszedettebb lesz.

roni - 2015. 08. 10. 15:32

(Finálé spoiler!) Persze, bele tudnék kötni egy csomó dologba (pl. miért világít egy nyomkövető), de nekem tetszett a finálé, mert volt benne egy csomó minden, amit nem vártam. Szerintem jól ki volt találva Frank látomása, az erdő-sivatag-tenger 3asa, Nails lojalitása + a végén Ani és Jordan mint Thelma & Louise.

bvr - 2015. 08. 10. 16:18

hát ez a finálé nagyon nem jött be. Azzal egyetértek hogy a látomás (de amúgy az az egész jelenet) vizuálisan nagyon jóra sikeredett.
De amúgy egy nagy rakás… öhm, hulladék benyomását keltette az egész. Nem felfelé javított nálam az amúgy is max közepes szintű évadon hanem lefele.

baker - 2015. 08. 10. 18:41

Nem volt ezzel az évaddal baj azért. Egyszerűen túl erős volt az előző szezon, nem bírták megütni a saját mércéjüket. Mindenki az előzőhöz hasonlítja, pedig nem feltétlenül kellene.

Sadie - 2015. 08. 10. 18:49

Jó estét, ez itt a TD2 csoportterápia? :)

Finálé Spoiler:
miééért?.. Nekem csak annyi kellett volna, hogy Velcoro és Antigoné eltűnjenek a naplementében, és megnyugodott volna az én lelkem. Ha már arról le kellett mondani, hogy az igazság győz.

Franket is sajnáltam, de hogy lehet ilyen csóró főgengszter 3 beosztott gengszterrel, akik közül az 1. kivájta a 2. szemeit, a 3.-at pedig elküldte az asszonnyal, így a végén tökegyedül kellett vergődnie…

Anthonz - 2015. 08. 10. 18:56

Hát igen Frank a 3 emberével télleg nem tudom hogyan lett maffiás arc :D
Nem gondoltam volna, hogy ennyire unhappy endet betolnak az arcunkba, néha kívántam hogy legyenek ilyen filmek is, de ezmost bevallom nem esett jól.
Ráadásul kicsit erőltetett volt: Franket pont elcsípik a nagyváros közepén a mexikóiak, Velcoro nem volt képes lerázni egy darab autót, aki üldözi őt. És az egész bagázst nem tudták lebuktatni, pedig ha átadják egy másik államban a bizonyítékokat + a médiával szerintem lett volna esély. Ja meg a Tony Chesani lett a főgengszter, a kis drogos hülyegyerek, na ne.

De a megfogalmazott kritika ellenére azt mondom koherens, következetes kis évad volt, más mint az S1, de azért tetszett a keserű hangulat, a szereplők is bejöttek, nem bántam hogy megnéztem az évadot.

davidcsomor - 2015. 08. 10. 19:26

Nekem ez az évad nagyon bejött. Érdekesen volt felépítve, tény, talán az első fele vontatott és unalmas volt picit, de én szívesen néztem minden jelenetét a hangulata miatt, amin nagyon sokat segített a zene. Aztán az 5. résztől kezdve imádtam az egészet, ez az utolsó két rész meg teljesen mást adott, mint amit az évad sugallt volna, előtérbe került a karakterdráma, és ez egy igen erős érzelmi töltetet adott bele, főleg hogy én nagyon megszerettem a mi kis bukott angyalainkat.

SPOILER

Ray halálán nem annyira lepődtem meg, de annál nagyobb hatással volt rám, nagyon jól megkomponálták, az utolsó mondata pedig egy ilyen ‘basszátok meg, én itt hagyom ezt a mocsok szart’ üzenettel bírt, ami át is jött.
Frank esetében nem is gondoltam arra, hogy baszki, ott vannak még a kurva mexicoiak!(szerintem nem érdemes ezen rágódni, hogy hogyan találtak rá, azért nem lehetetlen kinyomozni az ő esetükben) Érte végig drukkoltam, hogy na hátha, aztán a kis sétája elég megható folyamat volt, kitűnő befejezéssel, telitalálat.

Amúgy a végén az a kvázi cliffhanger odaillő volt ugyan, de kicsit bánom, hogy nem nézhetem végig, ahogy leszámolnak az összeesküvőkkel, vagy éppen fordítva. De ez így van rendjén, ez is szimbolizálja, hogy végül is mégsem a bűnügy volt ennek a lényege, hanem az, ahogyan ez a karakterekre hatott.

Nagyjából ugyanannyira tetszett mint az első évad, azonban itt nagyobb karakterfejlődéseknek voltam szemtanúja, és ez tetszett. Végtére is egyikőjük sem annak a rettenthetetlen szuperzsarunak indult, ráadásul nem túl jó embernek ismertük meg őket, de a zárásra azt hiszem mindegyikőjük több lett, mint egy lecsúszott/jelentéktelen zsaru/gengszter.
Részemről az évad 10/9.

Ayrons - 2015. 08. 10. 19:36

Egy másik állam, egy másik sztori , egy másik vég ennyi kérem szépen.
https://www.youtube.com/watch?t=49&v=NJyUhoLx-qE

m76 - 2015. 08. 10. 20:26

Nyuhaha, én tényleg hittem ebben az évadban, én marha. True Detective megmutatta hogyan kell igazán szar befejezést csinálni, ami abszolut nem működik. A legszánalmasabb, hogy átjön milyen hatást akartak a készítők, de én csak röhögni tudok rajtuk, hogy ezt komolyan gondolták.

Ahogy ez meg volt valósítva az a hülyeség magasiskolája.
Az, hogy meg sem próbál menekülni hanem megy mint egy vadbarom amíg ki nem fogy a benzin az azt hittem hab volt a tortán.

Erre a másik idióta még ezen is túltesz azzal, hogy amikor már futni hagynák először beszól, utána meg még rá is támad a 10x túlerőre fegyvertelenül.

Egek. Ez hihető lett volna ha mindkettőnek valami öngyilkos hajlama lett volna. Amit velcororól még az évad elején el is hittem volna, de a karakterfejlődése az évad során pont egy ezzel ellentétes íven futott.

Szóval totál katasztrófa. A 6/10-es évadot megkoronázták egy 2/10-es fináléval. Én HBO helyében itt és most kaszálnám az egészet a francba. Ezt ne lehesssen már megcsinálni büntetlenül, hogy egy ilyen fost tesznek az asztalra.

winnie - 2015. 08. 10. 21:58

“Mindenki az előzőhöz hasonlítja, pedig nem feltétlenül kellene.”

megint valaki, aki megmondja, hogy én vagy mások hogy gondolkodnak?:)

mindenki hasonlítja az előzőhöz – így helye, mert minden sorozatnál szokás az előzőhöz hasonlítani, de az, hogy tetszik-e vagy sem, csak a mostanitól függ.

nekem speciel tök mindegy, hogy milyen volt. az elsőt nem kaszáltam el (azt azért nem mondanám, hogy túl erős volt. nagyon jó lett, de nem top10-es 2014-ben). ezt igen. ennyi volt a különbség.

de ettől nem volt rossz, csak rohadtul nem az én szám íze szerint érdekes.

laca - 2015. 08. 11. 01:17

a férfiak ‘hősök’, a nők túlélik

ez van

giccses, de mindent átértelmező befejezés

szerintem jobb volt, mint az első évad

laca - 2015. 08. 11. 01:18

a férfiak ‘hősök’, a nők túlélik

ez van:)

giccses, de mindent átértelmező befejezés

szerintem jobb volt, mint az első évad

laca - 2015. 08. 11. 01:19

Duplicate comment detected; it looks as though you’ve already said that!

sorry:(

SpockCooper - 2015. 08. 11. 15:27

Az volt érdekes számomra, hogy folyamatában sem tetszett az évad, de egy jó befejezéssel beértem volna. Nem kaszáltam el a 3., 4. résznél, hanem kivártam a végét. Így jártam, legalább nem volt hosszabb egy évadnál.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz