login |

Pilot-mustra: Blindspot – 1×01

2015. 09. 23. 13:25 - Írta: winnie

99 hozzászólás | kategória: 2015/16, kritika, pilot-mustra,

You’re not helpless. We’re defined by our choices. You just don’t remember yours. So, keep trying new things. See what your body remembers. Or make new choices. The more you make, the less helpless you’ll feel. Even if nothing ever comes back, you can still find yourself.

(A másik pilotkritikánk itt olvasható.) Így kell eladni egy sorozatot. Persze könnyű most okosnak lenni, hogy kijöttek a nézettségi adatok, de a Blindspot-nak eleve a koncepciója is érdekes (első hallásra), a plakátja is felkelti a figyelmet, ráadásul az első jelenete simán berántja azt, aki semmit sem tud róla. A néző tehát ráharap a horogra, most már csak az a kérdés, hogy milyen lett a sorozat. Nos, eddig rendben van.

Blindspot - 1x01-11

BLINDSPOT – 1×01 – 6,5/10

Kora este, dugig tömött Times Square, a járdán magára hagyott táska – kisvártatva pedig: tűzszerészek. Azonban még mielőtt hatástalaníthatnák a csomagot, az mozogni kezd, és előmászik belőle egy meztelen, agyontetovált nő, aki reszket, és mintha nem nagyon tudna magáról. A hátán viszont ott van kiemelve egy felirat: Kurt Weller, FBI.

Her narrative memory has been obliterated, but her procedural memory still seems to be intact.

Az alapozás során megismerhetjük az ismeretlen, mesterséges módon emlékeitől megfosztott nőt (Jane Doe), illetve a vele összefüggésbe hozott FBI ügynököt (plusz pár random FBI-ost, a főnököt, két társat és egy geeket), valamint az is kiderül, hogy a tetoválások afféle térképként funkcionálnak. Az egyik tetkó egy igencsak közeli dátumot jelez ráadásul.

Blindspot - 1x01-14

Ha a Blindspot-ról lehántjuk ezt a vizuálisan erős, hitech vázat, akkor nem sok marad belőle, még tipikus nyomozós sorozatnak is gyenge lenne, annyira gagyi az első “eset”, azonban már a pilotban is kiderül, hogy itt nem a fejtörő a lényeg, hanem a nyomok (mechanikus) lekövetése, a lényeg pedig, hogy eközben legyen lövöldözés, robbanás és/vagy üldözés, és persze valahogy magyarázni kell mindvégig, hogy az FBI miért nem boldogul Jane Doe nélkül – illetve azt is, hogy őt mi motiválja, hogy velük nyomozzon.

Ez utóbbi tényezőt érdemes is inkább feledni, s mivel a “nem tud magáról semmit”-koncepció mindenképpen megkapó (mindig is az volt), ezért ez nem is lesz gond. Valahogy annyira valószerűtlen az egész, annyira potenciállal teli lehet az önfelfedezés folyamata a főhős részéről, hogy az magával ragadhatja a nézőt (végig a compelling jelző járt a fejemben) – még akkor is, ha az alapfelállást le lehet silányítani heti tetkó (megvolt a pilotban), heti új képesség (megvolt a pilotban, i know kung fu), heti random emlék (megvolt a pilotban)-szintre.

Blindspot - 1x01-18

Tényleg sok fog azon múlni, hogy mennyire lesznek bevállalósak a készítők, mennyire merik feladni a paneleket (egy pilotban háromszor elsütni a “maradjon a kocsiban/irodában”-dumát?), mennyire akarnak többek lenni, mint valami bé-akciófilm – igaz, a biztonsági játék lehet a siker záloga. Az szerencsére biztos, hogy a szezon nem csak duma szintjén van feltérképezve, ugyanis a pilotban vannak olyan flashback-ek, amik azt sejtetik, hogy a sorozat kitalálója pontosan tudja, hogy mi a szitu.

Oké, mondjuk a kötelező és tipikusan viselkedő, sejtelmes szemétember nélkül meglettem volna, azon pedig a nyomozók is elgondolkodtak, hogy mi a franc értelme van valakit teletetoválni, ha csak figyelmeztetni akarja a zsarukat, de majd kiderül, mi van a háttérben. (Az mondjuk gázos elsőre, hogy az első ügy időérzékeny volt, mert semmi biztosíték nem volt arra, hogy időben felfedezik az arra utaló tetkót, és ha minden épül mindenre, akkor borult volna a dominósereg, de ugye suspension of disbelief, vagy mi.)

Blindspot - 1x01-09

Honestly, we have never had a case like this before. And when I say “we”, I mean the entirety of medical science.

Teljesen korrekt volt a Blindspot kezdése, a főhős karaktere papíron érdekes – de főleg azért, mert a szemünk előtt fog alakulni, formálódni, karakterizálódni. Cserébe a többiek egyelőre nagyon szürkék, Sullivan Stapleton a világon semmit nem adott el nekem. De mivel felidézte bennem a megboldogult John Doe-t (szipp), amit összekevert némi The Blacklist-tel (aminek jó a koncepciója, csak a megvalósítását utálom), ezért egyelőre bizakodom.

Blindspot - 1x01-15

A nyáron kikerült verzióhoz képest két apró változást vettem észre. Egyrészt kapott egy rövidke, tetkódizájnos főcímet, másrészt pedig az utolsó jelenet anno fekete-fehér volt, most viszont színes. Hogy ennek mi az oka, passzolom.

99 hozzászólás Ne habozz!

Neoprimitiv - 2015. 09. 23. 13:41

Megnéztem, de a mostani állapotában nálam instant kasza.

Lehet, hogy valami egészen jó fog kisülni belőle, mert amiket írtál azok lehetőségként valóban benne vannak, csak arról nem sikerült egy picit sem meggyőzniük, hogy ezekkel élni akarnak. Ha a visszajelzések alapján úgy látom, hogy érdemes, akkor örömmel visszatérek, de egyelőre kevés.

Claire8310 - 2015. 09. 23. 14:09

Ugyanez. A koncepció jó, nekem mégsem működött. A tempó rossz volt, ismétlődő események: nem jöhetsz-megyek-nem-de-na jó. logikai nem stimmelések. Sok egymásra bámulás szuperközelről, semmibebámulás szuperközelről. És esküszöm végig néztem a Strike Backet, de itt volt először időm elnézegetni Sullivan Stapleton fogait.

Szóval nem fogott meg, pedig a koncepció nagyon tetszett. Ha mondjuk 10 rész múlva szuperlatívuszokban beszélnek a sorozatról, akkor visszatérnék, ha jól sülne ki, de hetiben tuti nem lesz nézős. De hajrá a javulásért. Így én sem kérem.

DarkEagle - 2015. 09. 23. 14:43

Nekem bejött a Pilot, nagyon is. Mondjuk én alapból szeretem Jaimie Alexander-t. Meg eléggé nagy gyengéim a tetkós csajok. :D Plusz van benne némi harcművészet is, sejtelmesség. Oké nem egy agyon gondolt story így elsőre de a 7/10 simán megvan nálam. Ha tartják a szintet és nem lesz dögunalom az összes heti ügy akkor maradok. Mondjuk ez a sori tuti hogy nem a heti ügyekkel fogja elcsábítani a nézőt hanem a karakter fejlődéssel. Az meg ugye külön érdekes hogy már van egy tetkó a csajon ami az FBI főnök nőre utal. Szóval tuti lesz belső balhé is.

Sherlock20 - 2015. 09. 23. 15:14

Meglátjuk milyen lesz a következő ket resz. Ha nem el a potenciális lehetőségekkel, kasza lesz, egyelore nem egy nagy kaland…

kisanna - 2015. 09. 23. 17:05

én is maradok a következő részig, de félek, hogy ez a heti esetes koncepció nem fog magával rántani…

Cyrax - 2015. 09. 23. 18:46

Nekem ez meglepően eléggé bejött, 4 éve, a The Playboy Club óta nem tetszett ennyire NBC dráma pilot. Várom a folytatást. :)

Roland - 2015. 09. 23. 21:37

Az elso 5 perc tenyleg berant,de a heti ugy az nem erdekelt ,kiszamithato volt es unalmas, meg maradok a szineszek miatt egy ket reszt de ez a felalas nekem igy kassza!

Kissur - 2015. 09. 23. 21:37

Én már a Chuckban sem értettem, hogy hogyan lehet a fejében egy olyan terrortámadásról információ, ami mondjuk 1 évvel később következik be.

Ancsa - 2015. 09. 23. 23:30

@Neoprimitív: +1
Ha évad közben nagyon hallelujáznak lehet, hogy visszanézek, ellenkező esetben max. elolvasom az évadzáró kritikáját :) Ez így most nem rántott be.

CyClotroniC - 2015. 09. 24. 02:29

Gondolom azért lett színes a korábbi fekete-fehér, mert nekünk mutatták csak meg, a csaj nem élte át és a kettőt nem akarják keverni. Szóval ha nem a csajé a flashback, akkor van szín. Gondolom legalábbis :D

CyClotroniC - 2015. 09. 24. 02:32

Egyébként a részről is egy kicsit: elég fasza volt, a srác rendben van, Jaimie Alexander meg kifejezetten jó. Régóta nincs kommersz nyomozós, kirakós, akciós sorozat a néznivalóim között, úgy hogy én egyelőre beszállok a Blindspotba.

winnie - 2015. 09. 24. 05:51

CyClotroniC: persze, csak akkor eredetileg miért volt más?:)

Stiel - 2015. 09. 24. 09:03

Nekem nagyon tankönyv-szagú volt az egész. Korrekt, minden kötelező elem megvolt benne, de valahogy a karakterek nem elég érdekesek. Az elvileg hasonlók közül a PoI és a Blacklist pilotja is jobban bejött.

CyClotroniC - 2015. 09. 24. 12:31

winnie: Azt nem tudom, de utólag erre jutottam. Gondolom eredetileg úgy voltak vele, hogy a flashback az flashback, aztán lehet rájöttek, hogy félreérthető.

Doga - 2015. 09. 24. 13:29

Számomra nem volt meggyőző. Nyári uborkaszezonban talán nézős.Túl sok klisé, kiszámítható jelenetek, mindenre éppen időben rájövünk és megmentjük a világot koncepció. Túlságosan kínai volt a cucc, ez az “alkatrészek” megmunkálatlanságából is látszik. A leghihetőbb figura az a rendőr volt aki megtalálta a táskát. (Azért egy fánk lehetett volna a kezében.)
Azért még adok neki egy esélyt.

danzi - 2015. 09. 24. 14:48

ez valami förtelmeseb béna pilot… 3-ast adnék neki max… A szökéssel lelőtték már ezt a tetkós dolgot. Ebben meg klisé klisé hátán… jajj!!

justx - 2015. 09. 24. 19:28

most hogy forever kasza, jó lenne egy szórakoztató nyomozós. így hogy gyk minden fel van varrva a csajra, könnyen eshet logikai bukóba a dolog, ami a koncepció miatt igen gáz lenne, igen lerontaná az élményt.
ui. mi van ezzel a mindig feka (meg már nő is) kötelező rendőrfőnök? ez amcsiba már vmi íratlan szabály vagy nem tom :D

Munin - 2015. 09. 24. 22:54

Nem tudom miért, ezzel kezdtem a pilotszezont, mert sajnos ettől vártam a legkevesebbet…. És azt hiszem, bejött a balsejtelmem. A concept nem elég high nekem, a nyomozás pilothoz mérten már most nullához tendál.Kliséhegyek és valahogy egyszerűen amatőr az egész. Végig az volt az érzésem, hogy valami 90-es évekből itt ragadt sorozatot néznék.Szóval ez így instant kaszának tűnik. Talán évad után megnézem a kritikákat, hogy merre indult el a dolog, de nem igazán fog hiányozni a táncrendemből.

Ettől függetlenül arra kíváncsi leszek, hogy Amerikában mit fog hozni hosszú távon nézettségben, hogy meddig képes felrángatni az óriási előzetes hype az egészet.

fireblade - 2015. 09. 24. 23:46

Abban egyetértek, hogy nagyon tankönyvszagú..vették a bevált recepteket, abból baj nem lehet, krumpli rántotthússal..azt mindenki szereti..unalmas de tudod mit kapsz :)
Kicsit a vége nekem csalódás..túl sokat tudtunk meg..tudjuk mi volt a csaj,mi tud, honnan jött, megvan a főrossz?
A Blacklist-ben nem tudunk ennyit :)pedig abból már lement pár rész :)
már csak a heti bénázások maradnak, némi átkötéses sztorival? a főrossz néha felbukkan és elvarrja a szálakat ha sokat tudnának?
elsőre ez így kevés volt, és sok is..
maradok még pár rész, de nem ez az év újonca az már biztos.

Enzo - 2015. 09. 25. 02:25

Szerintem korrekt “hétpertíz” volt.
Pörgősre csinálták a részt, nemigazán volt benne üresjárat.
A főcím frankón néz ki, a nyitójelenet a kiürített Times Square-rel szintén jól meg lett csinálva.

Kíváncsi leszek a főnöknő (Mayfair) ügyére, a nőci nem szimpatikus, de az a gyilkosságos-sikkasztós akta egy érdekes szál lesz még, úgy érzem. A szakállas fickót valóban elég gyorsan belengették (annyira ismerős vhonnan), de ha jó magyarázat lesz a végén, én nem bánom…

Jaimie Alexander jól néz ki, nagy színészi játékra meg nem számítottam senkitől, úgyhogy emiatt nem is kellett csalódnom :D

Ja! A kávés-teás jelenetben az ügynök csávó fent is idézett beszéde szerintem meglepően inspirálóra sikerült, az egyik kedvenc jelenetem volt a részből, nemtom más is volt-e így ezzel.

winnie - 2015. 09. 25. 06:12

“A szökéssel lelőtték már ezt a tetkós dolgot.”

??? tetováltak a szökés előtt is voltak, ráadásul is teljesen más a történet és a tetoválások is másra vannak. de oké a prison break merül fel azért, mert tele van tetoválva? oké, legyen, de “lelőtték”? jelent valamit a minőségre nézve, ha már korábban is volt tetoválás?:)

azt megértem, ha valaki azt mondja, hogy olyan, mint a john doe vagy akár a blacklist, de komolyan,

winnie - 2015. 09. 25. 06:13

“az a gyilkosságos-sikkasztós akta egy érdekes szál lesz még,”

egy sikkasztás és egy gyilkosság, akár együtt lehet bármilyen szinten “érdekes”?:)

Enzo - 2015. 09. 25. 15:08

@winnie:
Hát ha úgy nézzük, hogy a főnökasszonyról van szó, é ráadásul az akta száma a csajra volt tetoválva, akkor én azt mondom, hogy érdekes.

yeeeyha - 2015. 09. 25. 21:01

@Enzo: a The 100-ban 2. évadban volt állandó.

Enzo - 2015. 09. 25. 21:16

@yeeeyha: na, köszi, most hogy így mondod, már felismertem, hogy ez a Mt.Weather-ös srác, Cage
http://static.sorozatjunkie.hu/wp-content/uploads/2015/03/The-100-2%C3%9716-02.jpg

winnie - 2015. 09. 26. 09:25

Enzo: egyrészt még nem is ismerjük igazán a karaktert (lehet, hogy nem is főszereplő, nincs érzelmi kötődésünk, véleményünk róla), ez a 15. részben lehet, hogy némiképp érdekes lehetne, de ma már em hiszem, hogy az, hogy az egyik mellékszereplőnek van valami a múltjában, bármilyen szinten izgalmat keltő lehetne. ráadásul az, hogy egy ügynök (lehet, hogy) megölt valakit (nem tudjuk, csak egy szót láttunk), messze van az érdekestől. a sikkasztás meg sosem volt érdekes.

ez kábé annyival volt egyenértékű, mintha azt mondanák, hogy valaki valamit lehet, hogy csinált.

mosolyogva - 2015. 09. 26. 17:44

Engem berántott :)
Várom a következő részt :) Remélem, hogy többet kihoznak belőle, mint a pilotban, mert van benne fantázia, bőven.

Tyberius06 - 2015. 09. 26. 22:44

3 részig maradok, utána döntök. Elsőre tetszett, nem dobtam el tőle az agyam, de nem is untatott.

winnie - 2015. 09. 29. 10:22

1×02: pff, ez rém érdektelen volt. a lány helyett a zsarura kncentráltak, aki kapott családi szálat, gyötrő múltot, elrebegett vallomást. az ügyis érdektelen volt, céltalan rész eleji flashforward, kötelező lövöldözés és autós üldözés. gagyi cliff (az minek, több lett tőle a rész?) ez így nulla volt. 3/10

már most látszik, hogy nagyon közhelyes és nem túl érdekes módon függnek össze a dolgok. oké, jordana spiro plusz pont volt, de ilyen szerepben ő sem érdekel. (amennyit szomorkodott és amilyen szimpatikus volt, tuti, hogy valami gonosz lesz.)

A_A - 2015. 09. 29. 11:50

még bármi lehet belőle… Bourne-t bírtam
amin viszont kiakadtam, hogy pont azt a tetkót fejtik meg elsőnek, ami egy pár órával későbbi eseményre utal… pfff

winnie - 2015. 09. 29. 17:50

A_A: ezen nem kell kiakadni, oka van. illetve nem véletlen. lehet irányítani is, hogy melyik tetkó legyen megfejtve, illetve a megfejtéshez is tud alkalmazkodni a bűncselekmény, hiszen biztos, hogy van valami “tégla”. mert nem arról van szó, hogy random minden.

a második részben pedig eleve kitérnek arra, hogy sorrendben kell csinálni.

galocza - 2015. 09. 29. 21:10

megértem azokat, akiknek nem jött be, de 2 rész után úgy tűnik, pont nekem való. semmi extra, de azért érdekes az alap, nincs túl sok dráma (a franc se akar vacsi közben gyomorgörcsöt az izgalomtól), amíg megy a piff-puff addig meg el lehet menni s(z)ör(p)ért.
aki intenzitást akar, sötét drámát, esetleg elgondolkodtató sztorit, álljék tovább. aki megelégszik egy böcsületes szemrágógumival (mint én), annak érdemes megpróbálnia.
(sok szó esett az átívelős vs heti témáról, de én pl átívelőst csak darálok – legalábbis ha bírok magammal. de akkor mit nézek esténként kaja közben? híradót? na ne… pont arra kell az ilyesmi.)

Lemoni - 2015. 09. 29. 21:52

A 2. rész egyszerűen unalmas volt. Még maga az akció is, de az még mindig jobb volt, mint a drámázás. Az eltűnt kislány szál meg érdekesebb volt annak idején Mulder húgánál.

payskin - 2015. 09. 30. 00:16

Hű, a mindenit, ez bűn rossz volt! Nem közhelyes, hanem kegyetlenül logikátlan és rossz, és ráadásul még szarul is nézett ki.

– Az elején a ház felrobbanása?
– A második robbanás, amire először azt hittem, hogy a kapubejárót robbantották fel? WTF?!
– Tényleg ki kell vinni a ház elé, és ott jut eszükbe, hogy egy drón repked odafent?
– És mi lett a másik pilótával? Meghalt? Senki nem halt meg közülük a robbanásban, még komolyabb baja sem lett senkinek, de a drónpilóta meghalt?
– 2015-ben komolyan jelenetet lehet arra építeni, hogy nem tud leszólni egy szar rádión a tőle 30 méterre ülő csajnak? Ha kihajol a korláton, és leordít, azt is meghallotta volna.
– Emberünk kilép a liftből, szemtől szembe lövi az autót, és egyetlen golyó sem megy a motorba? Eszébe sem jut oda is lőni? Kerekekre? Esetleg az oldalsó ablakon belőni a bent fetrengő emberre, ha már mindenképpen le akarta lőni? Ha nem, akkor minek lőtt egyáltalán?
– Weller megérkezik harmadikként az ütközés helyszínére, és nem a felfegyverzett emberhez megy oda előbb és intézi el először, hanem a csajhoz?
– Miért nem beszél a csaj a szakáll-mukiról? Főleg mikor látja? Főleg a robbanás után?
– Miért nem beszél a gyilkosságról? Csak van valami nyoma, ha agyonlőnek valakit egy templomban…
– Weller kristálytisztán emlékszik, hogy a csajon, akit 10 éves korában látott utoljára, hol, milyen sebhely volt?
– Most minek bele a családi szál? Megismerjük majd a teljes FBI családi hátterét is? Komolyan békülni kell apával, aki mindjárt meghal?
– A fő-FBI-os néni brutál rossz. Rossz a szöveg, amit a szájába adnak, de a színésznő is nagyon rosszul játssza. A végén a közös jelenet Stapletonnal…

– […] I’ve already ordered Taylor’s old case files to be sent to our lab. Patterson can test Taylor’s DNA against Jane’s.

Köszönjük, nyilvánvaló kapitány.

– It’s gonna match.

Ezután valami iszonyat gáz hangsúllyal:

– I don’t know. If she is Taylor, where she been for 25 years? Where did she learn these skills? And why did someone erase her memory and send her back to you? I doesn’t make sense.

Ez mi? Összefoglaljuk, miről szól a sorozat azoknak, akik most kapcsoltak ide? Mégis hogy illik ez a kontextusba? Mi a francot tud erre Weller válaszolni, amikor épp ezekre a kérdésekre próbálnak választ találni napok óta… Ez borzalmasan rossz volt.

Összefoglalva: ez így hirtelen irgalmatlan sok baromság egy második részre. Most nem tudom, mit csináljak, mert ezt nézni akartam, de itt és most kéne elkaszálni… Eddig azt gondoltam, hogy kettőjük új sorozata közül a The Player a nagyobb blőd hülyeség. Hát teljes tévedésben élek.

Dave - 2015. 10. 01. 16:37

A 2. részt napok óta nem tudom végignézni annyira érdektelen vagyok hozzá. :(

ALDO - 2015. 10. 03. 19:17

Ez a második rész már gyengébb volt, mint az első, pedig az se 10/10-es kategória.
Sajnos tele van felesleges, időhúzó, már-már nevetséges párbeszédekkel, csak azért, hogy a totál érdektelen, csereszavatos mellékszereplőkről is tudjuk, hogy léteznek. A szereplők ahogy említettem totál érdektelenek, rosszabb esetben kifejezetten rosszak. A főszereplő pali kifejezetten tenyérbemászó, még a csaj a legkisebb rossz az egészben.
A seb a nyakon elég olcsó húzás volt, nyilván nem a harmadik részre derül ki az igazi személyazonossága. A legfőbb probléma mindkét rész esetében, hogy hihetetlenül gyenge volt a heti eset. Szerintem maradok a harmadik részre, de a lelkesedésem alaposan megcsappant. Nincs kedvem egy második Blacklistet nézni, mert arra ott van az eredeti.

payskin - 2015. 10. 03. 22:21

Közben megkaptam “oldalról”, hogy felületesen nézem a sorozatot, mert nem is halt meg a másik drónpilóta a robbanásnál. Ó, ezer bocsánat. Ettől máris sokkal jobb lett a rész. :D

kiss - 2015. 10. 04. 11:44

lehet egyedül vagyok, de nekem tetszik.

Enzo - 2015. 10. 05. 02:01

Nekem ezzel a második résszel csak egy nagy bajom volt.
Hogy lehetett ezt a Taylor dolgot MOST ellőni??? Kábé 70 perc ment le az egész sorozatból, nulla alapra ráépítenek egy ekkora “epic” felfedezést?
Hát kb 10 perccel előtte hallottuk először ennek a Taylor kislánynak a nevét…
Ez a találgatás, hogy “Jane lehet ő is”, sokkal jobban ütött volna mondjuk hat résszel később….
ejj de zavaró
-még amiket payskin ír, azokból is pár feltűnő volt…
-kicsit gyorsan behozták a szakállas fazon szálát is teljesen
-mindkét robbanás a kameraállásból borzasztó kiszámítható volt, legalábbis én azonnal megéreztem még a bumm előtt
+pozitívum viszont, hogy nagyon szép a főcím! miért nem írta még senki?

Nem rossz ez, kaszálni azért nem szeretném, de lehet hogy a heti nézős státuszát elveszti.

ALDO - 2015. 10. 05. 14:20

Enzo:

Mindegy mikor vetik be a Taylor szálat, nyilván nem fogják lelőni a poént. Az első évadban semmi esetre sem. Bár tényleg elég fura, hogy már a második részben előszedték.
Az pedig elég szomorú, ha egy sorozatnál a főcím a legjobb rész. Viszont abban én is egyetértek, hogy lehet, hogy el fogja veszíteni nálam is a heti nézős státust.

Enzo - 2015. 10. 05. 15:10

Itt is legyen meg, ne csak a híreknél:

“A Blindspot készítői az epizódok címeiben rejtettek el egy versikét, ami esetleg adhat némi infót. A megfejtéshez vissza kell anagrammásítani a címeket – itt az első pár rész esetében a megoldás ( -> http://galacticdrift.tumblr.com/post/130121075995/with-the-shows-focus-on-puzzles-and-ciphers-the ). Ja, a pilot eredeti címe: Woe Has Joined, ha valaki meg akarná fejteni.”

ez király :)

Cyrax - 2015. 10. 06. 12:36

ALDO: Megnézted már a 3. részt? :)

Nálam eddig tartott a lelkesedés, 3 rész után kasza, nem érdekelnek a további fejlemények…

winnie - 2015. 10. 07. 08:05

1×03: hú, de érdektelen, kasza.

– Ki vagyok?
– Ha elengedsz, megmondom.

a végén meg:

– honnan ismersz engem?
– nem emlékszel, ugye?

Annyira ócska megoldások. nyilván nem fogjuk megtudni a végéig, de akkor ne tegyék fel a kérdéseket, amit tudnak, hogy nem válaszolnak meg, mert nagyon gagyi, hogy a válasz előtt mindkettő meghal.

az mondjuk meglepett, hogy kinyírták szakállvokált, de így legalább abban a tudatban szállok ki, hogy valami rejtélyes szervezet van a háttérben, ami eleve kaszaok önmagában is.

stapleton ritka rossz, a két fbi-os kolléga közös jelenete közben majdnem kikapcsoltam, hát hol érdekelnek engem ők?

mondjuk itt is hangsúlyosak az engem cseppet sem érdeklő lövöldözések, ez nem sokat segít.

a végén pedig a “Daylight”-művelet, amiről a világon csak 4-en tudnak és az egyik már meghalt kifejezetten felszabadító röhögést váltott ki belőlem.

winnie - 2015. 10. 07. 08:06

lehet egyedül vagyok, de nekem tetszik.

egyedül – több millió másik nézővel:)

sivá - 2015. 10. 07. 18:51

de hát a végén kiderült ki ő… az tényleg vicces lett volna, ha a dns egyezést kereső csaj is meghal.

winnie - 2015. 10. 07. 22:41

:) de ez csak egy név, még kiderülhet, hogy csak azt akarják, hogy erre gondoljanak. túl sima lenne, lehet, hogy ezért választották wellert.

de ha így is van, akik ismerik őt, azok most ismerték, nem az eredeti kilétéről tudtak. de nem válaszoltak, hanem visszakérdeznek vagy, á…:)

ALDO - 2015. 10. 08. 03:59

Cyrax:
Még nem láttam a 3. részt, mert ahogy fentebb írtam, a 2. miatt alaposan megcsappant a lelkesedésem, pedig már a pilot sem vágott a földhöz.
Vagy felhalmozok pár részt és mini darálásokat tartok, vagy szépen elfeledkezek róla.

Cyrax - 2015. 10. 09. 09:13

ALDO: Oké, csak a fenti posztjaid tükrében kíváncsi lennék, mit mondasz a 3. részre. :)

Enzo - 2015. 10. 13. 00:02

Az epizódcímek anagrammái:
1×01 “WOE HAS JOINED” – WHO IS JANE DOE
1×02 “A STRAY HOWL” = TAYLOR SHAW
1×03 “EIGHT SLIM GRINS” = THE MISSING GIRL
1×04 “BONE MAY ROT” = OR MAYBE NOT
1×05 “SPLIT THE LAW” = WILL THE PAST
1×06 “CEDE YOUR SOUL” = CLOUD OUR EYES
1×07 “SENT ON TOUR” = ?
1×08 “PERSECUTE ENVOYS” = SUSPECT EVERYONE

CyClotroniC - 2015. 10. 13. 01:55

Enzo: Tippre a hiányzó darabod a “Trust No One”

Tyberius06 - 2015. 10. 13. 02:36

3-dik rész után parkolópályára teszem a cuccot és évad végén kap egy darát. Nem kaszálom, mert egy picit érdekel, szóval egy darát megérhet (mint anno az Event).

Egyébként a fentebb elhangzott olcsó húzások engem is zavarnak. A titkos szervezettel nincs gondom, a 4 emberes hadművelettel már akadnak, mert adja magát, hogy aki már meghalt, az nem halt meg, vagy a rész elején halt meg, miután megalkotta a tetoválást.

Egyébként ami vicces, felvetődött a kérdés korábban, hogy vajon miért volt színes a flashback a pilot végén a preairhez képest. Persze adja magát, hogy míg a visszaemlékezések fekete fehérek voltak, addig az a flashback nem Jane visszaemlékezése volt, hanem egy a nézőknek szánt fordulat. Mert aztán a második részben/vagy a harmadik elején nagyon sértődötten adja magát elő, hogy akarata ellenére tetoválták ki, de mi meg tudjuk, hogy nem annyira erről van szó…

dragon1986 - 2015. 10. 13. 23:11

1×04 nem kellett ez a jelenet így a végére a női ügynökkel

és

1×04 “BONE MAY ROT” = OR MAYBE NOT, valószínű, hogy az utóbbi :D

ALDO - 2015. 10. 18. 12:31

Cyrax:

Megtisztelő, hogy ennyire adsz a véleményemre, bár nem hiszem, hogy ennyire mérvadó lenne.
A 3. részről nagyjából ugyanazt tudom írni, mint az előzőekről. Úgy érzem, hogy a játékidő nagy része időrablás. Ugyanazokat a felesleges köröket futották le, mint az előző részben. Semmitmondó párbeszédekkel igyekszenek kitölteni a tartalmat, megfejelve totál érdektelen karakterekkel.
Az elején megint volt egy beszélgetés a pszichiáterrel, ami sehová sem vezetett. Weller megint megkérte Jane-et, hogy maradjon a kocsiban, akinek ez persze nem tetszett és fegyvert szeretett volna, de hát nem mert a szabály, meg mi vagyunk a profik bla bla. Jane persze úgyse marad a helyén és persze ő fogja megtalálni a gyanúsítottat, akiből nem szednek ki semmit, mert vagy meghal, vagy elmenekül. Azután megint jön a fekete főnökasszony (ez is mi már, valami új trend?), akiről messziről látszik, hogy sumákol valamit, majd a másik fekete ügynök, akinek aggodalmaskodó mondatokat adnak a szájába, ha már úgy is itt van. Na és persze a laboros csaj, akire az összes geek klisét ráaggatták, mert hát a laborosok azok ilyenek. Haladunk tovább, mert ugye van egy főgyanúsított, aki nyilván tud valamit Jane múltjáról, aki kétségbeesettben újra és újra megkérdezi, hogy “ki vagyok, mit tud rólam”. Ezután kell valami látványos akciójelenet, ahol Jane lekaratéz, vagy lelő mindenkit, hiszen van egy SEAL tetkója is. A lövés után felcsapó vérről már nem is mondok semmit. Úgy látszik 2015-ben baromi drága lett a vérpatron és azt is ilyen gagyi számítógépes effekttel kell megoldani.
A legszomorúbb az egészben, hogy az írók mintha meg se erőltetnék magukat. A tetkó részletei nem valami komoly dologhoz vezetnek el, hanem egyszerű, hétköznapi esetekhez, amik egy átlagos krimibe valók.
Az epizód végen azért belebegtettek valami hiperszuper összeesküvős komoly dolgot, amiről legkorábban is a fináléban fog kiderülni valami. Az viszont meglepő volt, hogy az DNS minta egyezett és nem húzták ezt el évadokon át.
Úgy tekintettem erre a sorozatra az elején, mintha a Prison Break, a John Doe és a The Blacklist keveréke lenne, de azokban legalább volt valami érték, ami nézhetővé tette/teszi. A Blindspot jelenleg egy egyszerű, közepes krimi, ami többet akar elhitetni magáról, de nekem közel tíz éves junkieság és rengeteg sorozat epizód után, ez már kevés 2015-ben. Még nem kaszálom el, de szerintem megvárok 2-3 epizódot és egybe nézem meg őket.

jeges - 2015. 10. 21. 00:41

alapvetően egy nagyon jó ötletből indul ki de egyrészről túl gyorsan bontakozik ki minden, kb már tizenx szál van negyedik rész után, másrészről szvsz gyenge történetek, itt is túl gyorsan kibontakozik és jobbára meg is oldódik minden. na mindegy
Jane kiképzőtársa (vagy ki) rögtön megmurdál (wháááá) ezek a flashbackek alapvetően nem rosszak, egyelőre nem kasza, ha nem tanulnak Blacklist rendezésből viszont az lesz :D

winnie - 2015. 10. 21. 13:28

átpörgettem az 1×05-öt, de a végén mosolyogtam. és persze ki fog derülni, hogy a tégla valójában nem is az, de hát meg kell vezetni a nézőt, hogy legyen cliff. (szerencsére annyira hidegen hagyott már eddig is az a karakter, hogy nem maradtam le semmiről.)

viszont magáról a résről jókat is olvastam.

kacagomikulas - 2015. 10. 22. 18:52

@winnie

A rész vége a sorozaton belül logikus volt, hiszen az előző részben kiderült, hogy a csajnak kell a pénz! :)

A - 2015. 10. 26. 04:17

Úgy kezdtem el nézni, hogy nem olvastam semmit a sorozatról előre (böcsületemre: ledaráltam az 1-5-öt végig). Soha többet nem teszek ilyet.
Többször volt olyan, hogy komoly késztetést éreztem arra, hogy kikapcsoljam. Annyi felesleges szr sablont pakoltak bele, hogy csak na. Pedig az alapötlet jó, csak nem kellett volna belőle sorozatot forgatni.

Narakh - 2015. 10. 28. 17:05

Itt az új guilty pleasure-öm Alexander kisasszony jóvoltából. Egyszerűen kellemes a szemnek, na.

dragon1986 - 2015. 10. 30. 18:47

Narakh

Tényleg ?Kyle XY-ben jobb volt itt szerintem túlságosan fehér és bambafejeket vág igaz megkívánja a szerep ürességet kell sugározni.

Narakh - 2015. 10. 30. 22:42

Engem épp ezzel vett meg, azokkal a szép szemekkel elragadó kiskutyatekinteteket produkál. Mondjuk ehhez sokat ad hozzá a rövid frizura, és még többet a tinta a bőrén. A flasbackben és a Kyle XY-ról guglizott képeken zéró hatást gyakorolt rám.

dinnyemano - 2015. 10. 31. 11:57

A főszereplő csaj olyan szinten üres, hogy egyszerűen fáj. Nem szeretném többet látni a fejét.

Múlt hetekben daráltam le az összes Strike Back-et, amiben imádtam Sullivant, de ebben valahogy ő is olyan
ronda és fáradt.
A tetko Kurt Weller FBI része is ultra gagyi…

A pilotot másodszori nekifutásra sikerült végignézni,
kasza.

Kissur - 2015. 11. 09. 22:57

dinnyemano: Én is úgy érzem, hogy Stepleton Winchester nélkül üres. Vagy ez az extrém keménycsávó nem áll neki jól. SB-ben laza volt.

Enzo - 2015. 11. 11. 01:54

1×04 – 3 rész után parkolópályára raktam, most néztem meg a negyedik részt.

Egész jó volt. Ilyenekre gondolok, mint:
-Végre kapott a többi ügynök is egy kis karakterépítést:
Pattersonnal indítottak, a szemüveges srácról meg nem mondanám így elsőre hogy pontosan kije. Zapata meg Reed (elvileg Reade, de…eh.) is kaptak jelenetet, sőt, előbbinek egy baljós mellékszálat is behoztak, amin egy kicsit meglepődtem, rég láttam ilyen típusú konfliktust.
-Ötletes volt az UV megmagyarázása, nyilván megnézték a laborban is, de ezek szerint a CDC-é más.
-Megvolt az az 1 másodperces kis snittrészlet, amikor a dokival való harcban Weller nyúlna a pisztolyáért, de rájön hogy hazmat suit van rajta? Értékelem az ilyen kis apróságokat!

Viszont:
-Az megint elég klisés volt, hogy Jane/Taylor jön a végén, és megmenti. Meh.
A homemade légmentes sátor még esetleg hihető, a végén a cliff meg elég WTF: így 1 résszel a bebizonyosodás után elbizonytalanítják a nézőt hogy mégse ő Taylor Shaw…

Theo - 2015. 11. 15. 19:38

Sok színészt beskatulyáztak már egy szerepe alapján, hogy ő borzalmas, mikor valójában ő annyira jó volt, hogy teljesen azt hozta, amit kértek tőle, szóval csak a karakter volt “gázra” megírva.
Stapleton jó arc ezt tudjuk Strike Backből, a karakter nem sokban különbözik, mégis közel se kedvelhető, és többnyire bénának is tűnik.
Alexander viszont nekem eddig egyik szerepében se jött be, Kyle XY-ban lényegében a sztori miatt is lehetett olyan, amilyen. Thorban csak mellékalak volt, nem sok vizet zavart, de kb az emelte meg a szintjét, bár még közel se mondanám nagynevű színésznek, SHIELD-ben jó volt. Másban nem láttam.
A többi szereplő, illetve karakter is borzalmas, a főnök nőnél a színész is.
Sőt ahhoz képest, hogy mióta társak a dinamika köztük is szörnyű. Readenek a mimikája, és hogy öltönyben szaladgál többnyire csak tovább rontja az amúgy is gyenge karaktert.
Patterson az egyetlen aki úgy rendben van.
És lassan Zapatat kezdik “életképessé” alakítani.
Az ügyek még úgy el is mentek eddig, mind másmilyen, eddig nem igen derülhetett ki semmi, hogy ki is áll a tetkók hátterében.
Viszont a 7. részt már egy kicsit túlzásba vitték, kb mintha látták volna előre a jövőt, pedig ez nem az MR. Ugye 3 tetoválást is használtak egy ügyre, amik csak útbaigazítások voltak, ezekkel nem is lett volna gond, helikopter is belefér, de hogy elásták a fegyvereket meg felszerelést, mert biztosra tudták, hogy szükségük lesz rájuk, na ez már sok, alapból hogy nem viselték már gáz, bár ezt ugye a nem akartak feltűnést dumával elintézték.

Amúgy nemrég olvastam, bár persze nem hivatalos inkább pletyka hogy Alexander beteg lett, és arra fogta, hogy a tinta, amivel felfestik rá a tetkókat minden nap újra, több mint 7 óra alatt, az mérgező, és attól van rosszul. Bár én ezt se gondoltam, hogy mindig újra festik főleg ennyi ideig, manapság azért erre biztos lenne valami egyszerűbb módszer. És hogy ezért miatta több alkalmazottat ki is rúgtak.
És bár Stapleton se túl nagy név, de hogy Alexander annyira magas pozícióba érzi magát, hogy kérte hogy cseréljék le Stapleton-t mert olyan rossz a viszony köztük, hogy nem akar vele dolgozni, ami mintha azért látszana a részekben is.

Bár nem igazán ide tartozik, csak a Strike Back miatt, és én nem követem az ilyeneket, hogy melyik mennyi nézetséget hoz, és mikor melyik csatornán mennyit kéne. De számomra teljesen meglepő a Player kaszája. Winchesternek nagyon jól megy a szerep, Wakefield is sokkal jobban alakít, mint ebben bárki. Snipes többnyire már leégette magát a B filmekkel az utóbbi időben, bár még nem annyira, mint Seagal, de ha eltekintünk a múltjától, akkor még rá se lehet igazán panasz. A részek is rendben vannak, többnyire minden szempontból. Bettsnél mondjuk nevettem egyet az elején, hogy gyorsegymásutánban 3 sorozatban is kinyírták, bár itt ugye még csak félig.
Szóval, bár ez a számozás se az én stílusom, de a Player kb 8, míg a Blindspot legjobb esetben is 5 jelenleg. Sok kaszát megértem már, többnyire meg is értettem, sőt egyetértettem vele, és sok nagyon gyenge sorozatot láttám évekig kitartani, de ez nekem akkor is magas.

Enzo - 2015. 11. 16. 15:04

1×05
Huh, erős volt ezt a részt megnézni a párizsi dolgok után, a túszejtős jelenetre gondolok nyilván.
Az áltúszozás, amit Jane/Taylor észrevett, az viszont ügyes trükk volt, tetszenek az ilyenek.

Ami nem tetszett: mennyire hihető, hogy a CIA igazgatóhelyettese személyesen kimegy fényes nappal a temetőbe lelőni egy távcsövessel Jane-t? :DD annyira nevetséges volt az egész FBI-CIA standoff jelenet, meg hogy pont Mayfair is odament akkor…eh.

Annak örülök hogy nem lőtték el a végén a Kurt-Jane csókot, az elég tré lett volna. Meg ez a Zapata belengetett szál is érdekes lehet (BTW milyen kis szexi volt a részben a csaj :))

Jaimie Alexandert meg egyszerűen csak jó elnézni órákig, bár a mai hírhétfős pletykák azért kicsit visszavettek a lelkesedésből, ha csak a fele igaz, akkor elég kiállhatatlan lehet a hölgy.

Rammsch31n - 2015. 11. 24. 20:38

1×10 vége eléggé érdekes húzás. :D

DenisaW - 2015. 11. 24. 20:58

Rammsch31n
Az hogy eléggé érdekes húzás, szerintem gyenge kifejezés. És erre van arcuk 3 hónap szünetre menni?!
A sorival kapcsolatban azt kell mondjam, hogy részről részre jobb lett. A szereplők kezdenek végre összeszokni, és lett egy jó kis dinamikája az egésznek. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan fogják ezek után folytatni. Most ezen rágódhatok 3 hónapig…eszem megáll, 3 hónap?!

Rammsch31n - 2015. 11. 24. 21:45

DenisaW: hát ez olyan. mint a WalkingDead-nél, hogy félévadzárónál bedobnak mondjuk egy olyan cliff-et, mint mondjuk, amit Glennel alkottak.Tudniillik, hogy rágódjon a jónép rajta, míg vissza nem jönnek 3 hónap után a nézők tűlkon űlve…generálva a nézettséget.

DenisaW - 2015. 11. 24. 22:05

Igen, gondolom itt is ez a céljuk. Nálam ez a sori alapból nézős volt, csak hát a fene se gondolta, hogy tényleg egy jó sorit raknak össze. Ilyenkor szokott rajtam kiütközni az elvonási tünet..:D

Enzo - 2015. 11. 26. 02:37

1×06
Ha a rész látszólag a felénél véget ér, tudod hogy valami nem stimmel, ezerszer használt klisé. Mondjuk ez a hackeres téma tetszett, ha nem is Mr.Robot szinten, de egész legit-re sikerült. (A Python/Perl utalás meg LOL :D)
Sőt, csekkoltam a kódot, amit a csaj írt, egészen témába vágónak tűnt, bár volt benne 1-2 TODO, ami azért így elég tré :DD

Töredékek:
-Ez a pszichológus csávó, aki mindig beszélget Jane-nel, valahogy nem illik még bele a sorozatba. Most kezdett el zavarni, hogy abszolút nem tudunk semmit róla, gyakorlatilag csak 1 helyszínre és 1 fajta jelenetre korlátozódik a munkássága.
-Nem hittem volna, hogy a “needle in a haystack” kifejezésnél van durvább, de sikerült megalkotni :D
-majdnem #hétidézete:
“Or we could catch a movie. I can almost promise you I won’t have seen it.” :D
-Patterson micsoda kis OCD, készítő alapján ABC-rendben tartani a társasjátékaid elég beteg dolog. De lassan kiderülhetne hogy kije a srác, akivel beszélget.
-Az arcfelismerés Ana webcam-képéből egy kicsit talán irreálisan gyorsan ment :D
-Várom, hogy mikor kerülnek elő Jane intimebb helyen levő tetkói. Hja, kényes téma, de hát azért csak vannak arrafelé is, és idővel sort kéne rájuk keríteni…

Enzo - 2015. 11. 30. 16:45

1×07
Egész jó volt, ügyes kis scavenger hunt típusú rész.
Patterson szálára kíváncsi vagyok, hogy hova viszik, bár ez elég tré volt, hogy a végén kihátrált a dologból (de legalább megtudtuk hogy a pasija a srác).
(meg kicsit creepy hogy Jane tetkóival kitapétázta otthon a falat :D)
Végre kaptunk update-et a Guerrero üggyel kapcsolatban, és megtudtuk, hogy kapcsolódik a Daylight-hoz is. Huhúú, everything is connected.

Töredékek:
-Fura hogy Jane fél a repülőn, de jó húzás, legalább gyengíti a “superwoman” érzést.
-Ez a Draclyn érdekes hely, vajon tényleg lehet ilyen Amerikában? :D
-Az vidám volt, amikor Jane letolta a nadrágját, hogy Reade rárakhassa a térképet :D (ez már közelíti azt, amire az előző kommentemben utaltam)

Tilia - 2015. 12. 05. 07:05

Nagyon remélem, hogy a The Player kaszája után Winchestert becsempészik a Blindspotba és végre Stapleton is elmosolyoghatja magát… Szinte minden részben azt érzem, hogy görcsösen visszafogja magát. Látni, ahogy egyes jeleneteknél ökölbe szorul az arca, pedig ez a Strike Back-ben sosem fordult elő.

winnie - 2015. 12. 09. 05:59

“udniillik, hogy rágódjon a jónép rajta, míg vissza nem jönnek 3 hónap után a nézők tűlkon űlve…generálva a nézettséget.”

ez már nem így működik. minden soorzat próbálkozik hasonlóval, de sokszor csak csökken a nézettség, hiszen az ember számára luxus egy sorozaton rágódni hónapokig. egyszerűen csak néz mást addig és el is felejti 3 hónap alatt, hogy létezik ilyen sorozat.

Enzo - 2015. 12. 09. 14:58

1×08
Tetszett a rész realitása: az NSA adatgyűjtése központi téma volt (bár Snowdenből Douglas Winter lett – ééérted, snow-winter), a fergusoni lövöldözést is megemlítették, és 2 szálon is előkerült a homoszexualitás. (Mayfairén lepődtem meg jobban.)
Végre volt egy kis Daylight flashback, és ahogy arra számítani lehetett, a harmadik beavatott személy halott, nagyon is érezhető volt hogy a jelenben Sofia már nem él.
A végén a csavar Rossi kapitány árulásával király volt, a kedvenceim ezek a jelenetek, amikor egy plusz infóból derül ki, amit nem kéne tudnia :) Mayfair mondjuk gyorsan lerendezte a dolgot, a Rejtélyek városában volt anno hasonló céllal ütközés.

Töredékek:
-Zapata-Jane kickbox jelenet mennyire nyami volt eyecandy szempontból!
-Weller már kicsit túlzásba viszi a Mayfairnek való beugatást.
-Kicsit zavaró volt, hogy végig azt hittem, hogy Costello a fickó és Johnson a nő, erre a végén derül ki, hogy fordítva… már csodálkoztam hogy a nő belehalt volna a láblövésbe, a másik meg túléli a mellkasit. :D
-Több ilyen közös bonding+viccelődés kéne a csapat között, mint a végén az öltözői ugratás meg a közös ivás.

kirst - 2015. 12. 16. 14:26

Remek sorozat, örülök, hogy a kollégám rábeszélt. Anno itt olvastam erről a sorozatról, hogy a “Válaszcsapás másik főszereplője milyen pórul járt” Bezzeg aki a Playerben játszik. Örülök, hogy megnéztem, és nem hallgattam a kritikára:) Pörög, látványos, tökéletes a kikapcsolódásra. Nem kell nagy értelmet kutatni, csak szórakozni.

Enzo - 2015. 12. 19. 19:06

1×09
Egész átlagos rész volt (bár az undercover epizódokat szeretem), de a vége, az igen…
Where Is My Mind feldolgozás, 9.rész végén, + némi cliffhangerek.
Nem ismerős ez valahonnan?
Enyhe Mr.Robot érzés :D ott is pont a 9.rész végén volt…

Kemény volt ez így egyszerre: Guerrerot megölik, Davidet is, és Zapata meg a jó oldalt választja (bravó!)

-Szegény David :( és szegény Patterson :( Várható volt, hogy nem lesz jó ötlet követni a titokzatos vöröshajú csajt, de szerintem a Davidet követő fickó is benne lehet a dologban, annak ellenére hogy ő hívta a mentőket. (vagy nagyon csavaros a történet, és a Carter-nek küldött “It’s done.” SMS nem is Guerreróra vonatkozott)

Enzo - 2015. 12. 29. 01:09

1×10
Na, ez egy átlagos rész volt, kivéve a végét.
A csók elég klisé lett, Jane waterboardingoltatását (de szép szó lett:D) meg lelőtték az előzetesben. Úgyhogy csak azon lepődtem meg, hogy egyszercsak felbukkant a fakezű manus, és Carternek meg reszeltek.
Az meg mennyire király, hogy Jane a jövőbeli önmagának mondja el videón, hogy mi a szitu :D Ha valakinek hinnie kell, akkor az saját maga.
Mondjuk azon meglepődtem, hogy az egészet ő maga csinálta. Az 1×11 lehetne egy flashback epizód erről, csak akkor mi lenne tovább a történet? :D
Ja és Zapata érdekesen oldja fel a dilemmáját – kilép. Lol.

Szula 25 - 2016. 01. 19. 16:26

Enzo: Ez a fakezű manus telitalálat. :D
Azt hogy a fakezű csávó pont a csók után tűnt fel és menti meg a csajt tényleg klisés lett kicsit de annyira nem zavaró.
Ezzel a cliffel a végén gondolom a 10 rész ki is vagyok én részt le is zárhatják, most jöhet a miért is csináltam dolog megfejtése kizárólag Jane szempontjából. Kérdés a fakezű mennyi mindent fog elárulni a tervről de gondolom fokozatosan fogják adagolni nekünk. Jane is gondolom egyre többet fog kamuzni Kurtnek (amit eddig is megtett pl. azzal hogy nem mondta el hogy látta a fakezű arcát) akinek ez biztos fel fog tűnni és fog még köztük súrlódást okozni.

Zapata meg bizos megússza a dolgot így hogy az igazgató meghalt. Reedet is előveszik szerintem mert csak az ő magánéletével nem foglalkoztak eddig.

Nekem a színészekkel egyáltalán semmi gondom nem zavar senkinek a játéka sem a jelenléte.

El Presidente - 2016. 01. 21. 21:06

Hát ez tényleg gyenge.

Az alap elgondolás tetszene, tartalmaz annyi rejtélyt, hogy megfogna. De kb. ennyi, ami pozitív ebben számomra.

Gyengék a színészek. Nevetségesen gyengék a párbeszédek, kicsinyes és valószerűtlen események sorozata követi egymást. Különösen a fekete rendőrparancsnok a legalja az egészben, de a “hekker” szőke nőci se valami. Mondjuk a csávó és a csaj nem lenne annyira rossz, de rajtuk kívül elég semmilyen.

Akkor éreztem, hogy el kell kapcsoljak, amikor a második részben (SPOILER ON) a légierő tisztje nagy nehezen elárulja a nyomozóknak, hogy a drónprogramot ugyanabból az épületből vezérlik, ahol ők – az FBI – vannak. Na itt éreztem, hogy az én és a Blindspot közös történetnek ezennel vége. (SPOILER OFF)

Na még ha nagyon megengedő vagyok, a képek azok többnyire elmennek, és a főszereplő csajszin a tetkók szépek. Na meg az intró, az is jó. De ennyi.

Majd ha egyszer nagyon unatkozom, akkor majd talán-talán adok egy esélyt. (De nem fogok, mert rengeteg más cuccot is tervezik nézni, valójában felejtős).

2/10

dragon1986 - 2016. 03. 02. 21:46

legnagyobb klisé amit utálok, 1×10 vége juttatta az eszembe

gonosz elrabolja a hőst mivel túl sokat tud (de valójában csak az 1%-t tudja a dolgoknak)

elkezdi kínozni, vallatni csevegnek egy keveset aminek eredménye az, hogy a hős aki eddig semmit sem tudott már mindent ért vagy rohadt kíváncsi lesz. Ergo gonosz ember már tényleg bajban van, pedig megúszta volna ha nem lenne paranoiás

amúgy ez önmagam csináltam a castle is előtte, ott is amnéziával oldotta meg Castle a dolgot :D

Szula 25 - 2016. 03. 03. 17:20

Nekem tetszett a visszatérő rész. Most már az is biztos hogy Jane Taylor Show. Kíváncsi vagyok azok a feladatok amiket kapni fog milyen hatással lesz a többiekre nézve. A szerelmi szál miatt meg egy ideig biztos nem kell majd aggódni, főleg ha Jane Wallerék ellen fog a háttérben tevékenykedni.
Kérdés hogy Jane a jók vagy a rosszak közé fog tartozni.

hummel - 2016. 03. 03. 19:05

Korábban Jane a Dr. Borden-nel való konzultáció során eléggé frusztrált volt és csapongó. Most meg nyugodt és fokuszált. Elég nyilvánvaló volt a különbség, a doki is felfigyelt rá. Ha meg lejelenti Mayfair-nek, akinél most kérte Jane a kíséret elhagyását, akkor a nőnél egyértelműen gyanús lesz Jane viselkedése.

Zapata fellélegzett, de szerintem nincs kint a vízből. Nyilván lesz valami szál, ami Carter-hez köti majd, és akkor lesz csak bajban igazán.

Ami érdekes lesz, hogy Jane kiben bízhat valójában. Az elején a védett házban lelőtt alak vajon az FBI-ra, vagy a saját társaira célzott, amikor azt mondta, hogy Jane nem bízhat bennük? És ha az FBI-ra, akkor ez az egész összefügg a Daylight művelettel? Kicsit gyanús, hogy a legtöbb küldetésnél egy, max kettő tetoválás volt a kulcs, Guerrero esetén pedig öt, a Patterson által talált aktával együtt hat.

A részben egyébként simán ki kellett volna lőni a gépet még a felszállás előtt. Golyó lyuggatta szárnnyal, vagy géptesttel nem hiszem, hogy sokáig emelkedett volna.

Szula 25 - 2016. 03. 06. 19:35

Hummel:Ami érdekes lesz, hogy Jane kiben bízhat valójában. Az elején a védett házban lelőtt alak vajon az FBI-ra, vagy a saját társaira célzott, amikor azt mondta, hogy Jane nem bízhat bennük?
Ezen én is elgondolkodtam, lehet hogy a tetoválások előtt jól beetették Janet aki azt hitte mindezzel jót fog cselekedni közben őt is jól felültették és más lesz a céljuk?
Mindenesetre én nagyon várom a folytatást.

Cave - 2016. 03. 26. 21:57

A tetkós srác ügyesen érvel a jófiúságuk mellett : ha kihátrálsz, megöljük Wellert ! Engem meggyőzött :)

Cave - 2016. 03. 26. 21:59

Siobannak pegig mindig a kemény fickók jönnek be !

hummel - 2016. 03. 29. 20:29

FBI megrohamoz egy épületet, de a kijáratot nem őrzi senki? A készítők nem sokat agyalhattak ezen. Mennyivel lett volna komplikáltabb, költségesebb egy hihető verziót összedobni? Kb. semmivel.

Nem tudom hány fővel állt neki Taylor és Oscar a tervnek, de erősen csökken a létszám. Cade ellenük fordult, és már legalább három taggal végzett. Oscar pedig még azt sem tudta megállapítani, hogy meghalt-e. Jane jól mondta, Oscar korábban arról papolt, hogy minden a terv szerint halad, de tulajdonképpen elég bizonytalan lábakon áll az egész. A srác szavára nem lehet alapozni.

DarkEagle - 2016. 04. 24. 20:15

Na végre beértem a sorozatot, jó ideig parkolóra tettem kb a 3. rész óta. No nem azért mert nem jött be csak időhiány miatt. Viszont így egyben ledarálva is azt érzem hogy néha a felesleges dráma miatt feláldozzák a jó történetvezetést. Pl vegyük a csók esetét. Weller várja Taylort de nem jön el mert az exével randizik erre kitalálja hogy ő se ment el és helyette megrépázza a saját exét. Talyor meg csak úgy random ráül Oscaréra. :D Komolyan az írók közül mindenki hülye? :D Oké nem akarják összehozni őket, kit érdekel de ettől még nem kell őket 10 évesnek beállítani. Na mindegy.

Maga főszál érdekes pláne így hogy kiderül Taylor tervezte ezt az egészet. Ráadásul meg is halt. Szóval már nagyon kíváncsi vagyok mégis miért állt össze ez a csapat hogy lenyomják az állítólagos gonoszokat. Mert ahogy fentebb is írták ez az Oscar gyerek sem épp a tökéletesség mintapéldánya. Elég átlagos sorozat 1-2 kivétellel jók a szereplők a főszál érdekes, ha ennél rosszabb lenne valószínű akkor is maradnék Jaimie miatt de hál’ Isten nem annyira vészes eddig. :D

kecskebégető - 2016. 05. 01. 21:21

1×19 kiválló rész volt.Sajnos az ilyenből van kevesebb.13 rész bőven elég lenne rengeteg a lenyesendő zsír…

Zora - 2016. 05. 19. 23:40

Ja, hogy ez a kibeszélő, akkor idemásolom, amit egy másik poszthoz írtam:

1×22

Hú, na ez, az előtte lévő résszel egyetemben, igen jó volt!

Végül is, emiatt ment az egész tetkósdi, meg emlékezetkiesés, hogy Mayfair-t elkapják? Mert így, hogy meghalt, már nincs mit csinálni.

Viszont, ha Taylor meghalt, akkor kicsoda Jean? Mert az nekem is fura volt, hogy a fogminta nem egyezett – még a 2. részben.
És miért hitették el vele, hogy ő Taylor?
Az öreg meghalt, szóval tőle sem tudnak meg többet.

Cave - 2016. 05. 21. 19:08

Nem a fogminta, hanem a fogban lévő anyagok nem egyeztek azzal a környezettel, ahol Taylor élt az eltünéséig . A dns-e egyezett, amit az adatbázisban kicserélhettek, hiszen az új mintát azzal vetették össze.

Cave - 2016. 05. 21. 19:17

Ha a Napvilággal és annak illegális, hivatalosan fel nem használható információival lett volna bajuk, nem tetoválták volna Janere az infókat, hiszen az legalább olyan illegális, és felhasználhatatlan ! Szerintem inkább pont, hogy folytatni akarják, csak előbb megszabadultak a régi szereplőktől. Ne feledjük a felkérés a Fehér Házból jött, csak forró lett a talaj, ezért egy gyors zurück, takarítás, majd minden mehet tovább .

dragon1986 - 2016. 05. 22. 04:35

1×21

én is ha két szerettem bent ragad egy liftben és tudom hogy 2 és fél percem van megmenteni őket én is egy civillel kezdem mivel rengeteg időm van mert amugyis a másik szerettem félig a sírban van nem oszt nem szoroz legalább nem lesznek magányosak a másvilágban.

meg annyira bírom eladjuk a titkos infot terroristáknak majd ők paypalon átutalják a pénzt és kész mert két golyó a fejbe drágább :D

Kaktusz - 2016. 05. 24. 08:42

1×23

Halleluja összeértek a szálak! Azóta kezdett igazán izgalmas lenni a dolog, hogy a szereplők végre elkezdtek beszélni egymással. Értem én, hogy kell a feszültség meg az intrika, de elég idegesítő volt, hogy egy csomó helyzetet tisztázni lehetett volna sokkal korábban és akkor talán egy sor dolog elkerülhető lett volna.

Nagy meglepetés számomra nem volt a fináléban, egy ideje lehetett már látni, hogy ide vezetnek az események (persze ez nem von le a dolog élvezeti értékéből). Külön pluszpont hogy Oscarról kiderült, tényleg kicsit kattant volt, és hogy nem csináltak melodrámát a “búcsúból”, végülis a jelenben nem volt köztük valódi kapocs, a múltban meg már elbúcsúztak egyszer. Érdekes, úgy tűnik, Jane a memóriatörléssel tényleg lehetőséget kapott a normális életre, ahogy kinéznek a dolgok, az egész kis szervezetüket szépen agymosták, ő legalább ettől megszabadult. A korábbi emlékeivel és azzal amit Oscar elmondott (és feltehetjük, hogy most az egyszer igazat mondott), kezd alakulni, hogyan is szedhették össze Jane-t még gyerekkorában és miért. Mindenesetre a rész megválaszolta a legtöbb kérdésünket, és bár feltett egy sor újat, azért bőven kibírható lesz ez a szünet, a korábbi részek szinte mindegyike nagyobb cliffhangerrel ért véget.

hummel - 2016. 05. 24. 15:31

Valóban nem volt különösebb meglepetés az évadzáróban, a titkok jó része felszínre került, mégis talán a legjobb rész volt az évadban. Milyen ironikus volt, hogy Jane a saját szerepének leplezése végett Cade-re hivatkozott, akiről a szervezet és ő is úgy tudta halott, és aki mégis életben van. Jó volt látni újra Ana-t is, mikor korábban megfejtette Jane egyik tetkóját volt egy olyan érzésem, hogy még szerepelni fog.

DenisaW - 2016. 05. 24. 23:37

Azta. Hát ez a 1×23. Na ez nagyon rendben volt. Különösen tetszett, hogy Jane-t és Oscar-t összeugrasztották. Mondjuk számítottam arra, hogy Oscar nem lesz sokáig tagja a sorozatnak, hiszen főszerepet kapott a Midnight, Texas sorozatban. Meg hát amúgy sem hiszem, hogy másképp tervezték a sorsát. Amire kíváncsi vagyok, hogy vajon a pendrive-ot Mayfair vagy a titkos csapat rakta oda? Azért Jane-t egy kicsit sajnálom, hiszen minimális érzelem csak fűzte Oscarhoz, csak voltak “közös” emlékeik, még ha kevés is. Most pedig tele kérdésekkel, és esélye sincs, hogy válaszokat kapjon. A tetkói is csak arra jók, hogy az ellenségeiket eltakarítsák az útból. Kurt kicsit megzakkant szerintem, remélem, hogy viszonylag normálisan fogja kiheverni, és nem esnek túlzásba az írók. Vajon ki Shepherd? Az már tuti, hogy nem igazán Jane a terv kiötlője, sokkal inkább Shepherd lesz az, aki ki tudja, hogy hogyan szervezte be Jane-t, Oscart, és a többieket. Egyébként arra még mindig nincs válasz, hogy ki Jane valójában, és mi történt vele gyerekkorában. Gondolom nem véletlenül voltak olyan emlékei, hogy valaki elviszi, és összerakja egy csomó másik gyerekkel. Elég sok kérdés lett megint. Éppen ezért várom nagyon, hogy mit hoz a következő évad. Amit remélek, hogy a továbbiakban az ilyen jó részek lesznek többségben, mint a finálé is, és nem töltik fel gagyi részekkel az évadot. De majd meglátjuk. Nekem bejön ez a sorozat, így szurkolok, hogy jó legyen a következő évad.( A többi is, ha lesz berendelés)

Zora - 2016. 05. 26. 19:39

1×23

Én nagyon szeretem ezt a sorozatot.
Ami nem tetszik, az a kézikamerás felvétel. Vagyis, gondolom, hogy az, mert annyira remegnek a képek, hogy megfájdul tőle a fejem. Anno a CSI:Miami-nál is voltak ilyen részek.

Erre a dologra rá tudna valaki világítani? Mármint, hogy miért számít ez menőnek?

Az évadzáró nagyon tetszett, viszont szívesen megnéztem volna, hogy Jane kap még egy löketet a szérumból, és megint elfelejt mindent. Ez jó húzás lett volna.
Kurt apja meg – hát, nem tudom. Kicsit hülyeség volt kitálalni, dehát ugye halálos ágy, meg minden…
Miért nem maradhatott minden a régiben???

Krill - 2016. 05. 26. 21:42

Én is imádtam ezt a sorozatot. Régen láttam ilyen jót.
Nekem a részenkénti esetek is bejöttek nagyrészt, és az is jó volt, hogy az átívelő szál sem volt idegesítően rejtélyes hanem szépen apránként kirajzolódott az egész kép. A szereplők közötti kémia is jól működött, meg az akció jeleneteket is élveztem.

Ami idegesítő volt az a kamera rángatás. Valamiért azt hiszik, hogy a kézi kamerás felvétel realistább hatást kelt, de azért mégsem egy epilepsziás operatőrnek kéne a kezébe adni, mert tengeribeteg lettem tőle. Én szeretem élvezni a színészi játékot, az arckifejezéseket figyelni, de így elég nehéz.

Másik, hogy az ügyeletes kerékkötő ki is írhatta volna a homlokára hogy ő a tégla. Elég hiteltelenül akarta megakadályozni a nyomozást, és ebből következik, hogy következőnél sem lesz más a történet, az is nyakig sáros. Ezért minden tiszteletem ellenére a továbbiakban nem várok túl sokat ettől a sorozattól. Tetszett eddig, de ellőtték a puskaport, de majd kiderül a következő évad elején.

Enzo - 2016. 06. 09. 15:27

Most pótolok, az 1×13-nál járok, hát akartam írni, hogy ennél a Jonas Fischernél tenyérbemászóbb, idegesítőbb, felpofoznivalóbb figurát talán még sose láttam se sima sorozatban, se realityben…hiányoltam egy jelenetet, ahol valaki izomból bemos neki egyet, csak ezért nem tudtam örülni a halálának.
Ez most egyébként dicséret a sorozat felé, mert neki (John Hodgmannek) pontosan ezt a karaktert kellett eljátszania. Amúgy is, az 1×13 meglepően minőségire sikerült.

Raisen - 2016. 10. 08. 22:42

ahogy winnie, úgy én is kaszáltam. semmi új nincsen benne, csak a tetkókból eredő témák. az meg kevés…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz