login |

Fear The Walking Dead: vége az 1. évadnak

2015. 10. 05. 21:55 - Írta: winnie

95 hozzászólás | kategória: kritika,

Na, most kéne visszamenni az időben és egymás után megnézni a hat részt, ahogy a pilotos írásomban is utaltam rá. Mert így, hetiben is remek élmény volt a Fear, de úgy még intenzívebb lett volna végignézni, hogy miképp omlik össze Los Angeles. (És közben elgondolkodni azon, hogy vajon mindenhol hasonló forgatókönyv szerint zajlottak makroszinten az események.)

Csak üdvözölni tudom az AMC merész döntését, miszerint bevállalták az alacsonyabb nézettséget azzal, hogy nem egy klónsorozatot akartat készíteni, nem csak egy máshol játszódó The Walking Dead volt a cél. Legalábbis, ami az első szezont illeti, hiszen a folytatásban bármikor átválthat a sorozat a TWD által 5 évadon át megszokott “megyünk és hentelünk”, illetve “letelepedünk és hentelünk”-kombóra.

Fear The Walking Dead - 1x06-06

Nyilván a fentieken kívül nincs is sok más lehetőség, ha sok-sok részt akarunk készíteni egy zombiktól hemzsegő világban a repetitivitás kényszerűség, de minden olyan próbálkozást csak üdvözölni lehet, amely megpróbál más lenni. Így például a The Walking Dead is végre ismét érdekessé válhat azzal, hogy letudta az 5 évados alapozást, és elkezdhet egy újabb 5 évados történetet, amikor a társaság letelepedik egy városban. (Aztán persze lehet, hogy 1-2 rész és minden kezdődik elölről, de bizakodni lehet, nem?)

De most a Fear-ről van szó, mely egy végletekig feszült fináléval rukkolt elő, majd pedig egy hátradőlős lecsengetéssel, remek kiszállási pontot biztosítva azoknak, akik nem ilyen lovat akartak. (human, akinek előző írásaiból az derült ki, hogy bejött neki a sorozat, már nem nagyon lelkesedett a zárásért.)

Fear The Walking Dead - 1x06-02

Az 1×06-ban már azok is csápolhattak, akik zombikra vágytak, hiszen annyit láthattunk, amennyi láttán még a TWD-sek is csettintenének, bár az is igaz, hogy akkora közelharcokra már nem került sor, hiszen a legtöbb szereplő még csak amatőr státuszban van zombivadászilag. De legalább láttuk, hogy a világ jelen állapotában mennyire van felkészülve rájuk.

Mint már korábbi zombis filmekben, a Fear-ben is leginkább a zombik jelenlétére való reakció fogott meg leginkább, hatásos volt, ahogy láthattuk a hatóságokat, illetve a katonaságot reagálni a fenyegetésre, azt az időszakot, amikor az emberek és a döntési pozícióban lévők bizakodtak abban, hogy valamilyen helyrerántható ez a világ.

Fear The Walking Dead - 1x06-01

A többségben talán a fináléra már tudatosodott, hogy egyre nagyobbak a bajok, s hogy egyáltalán nem csak a zombik, hanem az emberek is gondot jelenthetnek. Ki tudja, most már talán Travis is végre sutba dobja az emberekbe vetett hitét, és a többiek is rájönnek arra, hogy hiába menthetnek meg sok embert, vannak pillanatok, amikor az embernek önzőnek kell lennie, és csak azzal foglalkozni, aki igazán közel áll hozzá. (Érzelgős vagyok, de a lassított autózás megint megfogott.)

Tök felesleges ismételni, de nyilvánvaló, hogy inkább az fog pozitívan nyilatkozni a szezonról, akit érzelmileg is megérintett valamennyire, akinek bejöttek a karakterek, hiszen nekik volt kiért izgulni és aggódni, főleg, hogy mindenki tudta, hogy lesz olyan a kiemelt szereplők közül, aki nem éli túl az első évadot. (Azért a többiek is kapaszkodhattak Daniel Salazar-ba vagy Victor Strand-be, belőlük fanfavoritok lehetnek. Ha életben maradnak.)

Fear The Walking Dead - 1x06-04

És, mivel még csak most kezdődött a sorozat, így megvolt a kellemes bizonytalanság is, egyelőre a Fear-ben még nincs meg az, ami a TWD-ben igen, miszerint bizonyos karakterek abszolút biztonságban vannak. Itt a félelmü(n)k mindenképp valós lehetett.

– We’re not gonna help them.
– Why?
– Because helping them could hurt us. There’s no value add.

Szóval részemről nagyon élvezetes első szezont produkált a Fear The Walking Dead, popcorn módra nagyon nézette magát, sikerült úgy összerakni, hogy nem is zavartak a klisésebb megoldások, főleg, hogy épp elégszer kerültek el magától értetődő fordulatok.

Fear The Walking Dead - 1x06-03

Azt aláírom, hogy a végső “csavarnál” klasszikusabbat elképzelni sem nagyon lehetett volna, de ilyen alapon az is tipikus megoldás, ha egy zombi, esetleg egy ember öl meg valakit. A lényeg, hogy működött a dolog.

Hiába akartak viszont a készítők komolyabban vehető sorozatot összerakni, mint a The Walking Dead, ez még mindig nem lesz elég ahhoz, hogy a franchise a magasabb szinten is elismert darabok közé lépjen és díjátadók előszobájába kerüljön. De kit érdekel, hova kerül, ha várós a második évad? Amellett, hogy abban bízom, nem válik valami üres akciósorozattá, sok monoton zombinyiszatolással.

95 hozzászólás Ne habozz!

razs - 2015. 10. 05. 22:25

Az az igazság, hogy én ebben a sorozatban kifejezetten azt vártam és az tetszett, ahogy folyamatosan összeomlik a még épp civilizáció. Onnantól már jóval kevésbé, ahol a TWD kezdődött. Még akkor is, ha itt más karakterek másképp reagálnak majd. Ilyen tekintetben addig a 9 napos ugrás előttig nekem jobban tetszett.
De azt elismertem, hogy abból maximum egy 10 részes sorozatot lehetne valószínűleg csinálni, de az is lehet hogy lapos lenne.
Még így is kellemes heti egy órás kikapcsolódás, csak saját szubjektív elvárásaim alapján vártam mást, hogy az a része egy picit tovább fog tartani.

Nok3dli - 2015. 10. 05. 22:34

A sorozat elején nagyon bizakodtam, vártam hogy bemutassák azt a pár napot amiben elszabadul a pokol/amik történtek Rick “téli álma” alatt… aztán elkeseredve rájöttem, itt is átlépünk pár fontos napot… de a finálé! Nálam egy az egyben működött, kiemelkedő rész volt ha a TWD részeit is hozzáveszem. 9/10

Kliséj ide vagy oda, élveztem minden percét ennek a résznek. Jár a pacsi!

ui: ugy néz ki eldőlt Travis (jeemegtanultamvégreanevét) a két asszony közül melyik felé húz majd.

Rammschein - 2015. 10. 05. 22:38

Én egyet nem értek, ha az ex-szel annyira hűdenagyon jóba voltak, hogy a legvégén sírva beletérdel az óceánba, majd a felesége kezét fogva, minek írták úgy, hogy az exe volt… oké, nyílván így írták meg a szereplőket, de számomra ez nagyon logikátlan… csak egyszerűen nem értem, ha van egy feleségem, akkor vagy őt szeretem, vagy visszamegyek az ex-hez… nem puszipajtásokat játszok mindkettővel, nem? :) Vagy Travis egy édeshármast akart volna összehozni vagy mi? :D

Kissur - 2015. 10. 05. 22:55

Basszus, az utolsó képen azt hittem, hogy Ellie van a Last of us-ból. :D

nadi - 2015. 10. 05. 22:56

@Rammschein

Van az úgy, hogy az ember szívesen kinyírná egy exét. Ez most pont nem olyan kapcsolat volt.
Szóval azért sírt mert megölt egy embert akit valaha szeretett és aki szült neki egy gyereket. Szerinted kellett volna egy sört pattintania utána?

Amúgy ahogy írtad Winnie. Azoknak jött be igazán a The Fear akik megkedvelték a karaktereket. És számomra pont ezzel volt a gond. Tudom, hogy ez a zárás nagyon EPIC kellett volna, hogy legyen de számomra semmi extra nem volt. Lehet, hogy a rövid szezon az oka, de bárki meghalhatott volna ott a parton. Talán a kis eyecandy az akit sajnáltam volna. Jellemző módon még az ő neve sem ugrik most be. Az is lehet, hogy a TWD után már magasabb az ingerküszöb, nem tudom. De ott már az első pillanattól izgultam Rick miatt. Azért várom a 2. évadot, és nem mondom, hogy rossz, de még mindig nem az igazi. Ja, és igen, szerintem is átugrottunk jó pár fontos napot… :(

Dav3883 - 2015. 10. 05. 22:59

Egyre több sorozatba rakják bele a ‘Kettering’ számot, ez nálam már alapból pozitív! :)

Maga az évad tetszett, bár volt olyan rész ami tényleg unalmas volt, viszont így a végére megkedveltem a karaktereket. A néger csávóban hatalmas potenciál van, illetve Travis is váltott most egy jó nagyot, szóval várós a season 2!

Cardas - 2015. 10. 05. 23:00

azért lelőni közvetlen közelről fejbe egy olyan embert, akit éveken át ismertél és szerettél, miközben azt is tudod hogy van tőle egy fiad, hát eléggé megértem a reakcióját.

f4sk4l@p - 2015. 10. 05. 23:02

Mi úszkált a végén a tengerben?

AuroraBorealis - 2015. 10. 05. 23:05

Azt hiszem most alakult Travis érzéketlen gyilkológéppé :D :D

Kár hogy vége, innentől lett nézős nekem.

AuroraBorealis - 2015. 10. 05. 23:09

f4sk4l@p: szerintem hínársziget.

_Peter - 2015. 10. 05. 23:09

5-6 rész végre tempós volt, előtte nem tetszett a lassú kertvárosi szál időugrással pláne, az első négy részben Salazar papa beindulása és Junkie Depp kalandjai alakultak, amúgy nem érdekelt a kertvárosi családi dráma. Nem tetszett a katonaság automatikusan gonosz felállás. Az ígért (?) nagyvárosi összeomlásból keveset kaptunk, egy kis riot, aztán a villalakók feszkója a kertvárosban, majd az utolsó két részben felpörgették a történéseket. Most kezd el érdekelni, erre vége. Nem tetszett az időzítés, valahogy 3-4 rész idején úgy éreztem úgy indult mintha 10 részes évad lenne.

Fájt a fejem ezektől:

Nem szólnak a szomszédoknak mi a helyzet a Cobalt tervvel, mivel neheztelnek rájuk mert félelmükben lapítottak, amikor a katonák elvitték a betegeket. Azért kicsit erős nyitva hagyják a kaput amikor távoznak. Közben az elején Madison ugyanúgy lapított mikor Aliciával látta az ablakból kergeti a szembeszomszédban a nőt egy zombi. Akkor milyen alapon kéri számon, hogy mások féltek közbelépni, mikor ő is érdekből cselekedett, nem hagyta egyedül a lányát és a fiát hogy kimenjen rambozni, akkor a szomszédoktól miért várta volna el az éjszaka közepén kötekednek a katonákkal. Emberi és mondhatni reális, de azért gyakorlatilag otthagyták a náluk is naivabb vacsorázó, kutyasétáltató szomszédokat információ nélkül zombieledelnek vagy golyófogónak.

Nem figyeltem egyáltalán csapatként beszéltek a baromi nagy tervről, vagy Salazar különakciója volt? Egy stadion zombit szabadon engedni és persze illedelmesen követte a horda a fickót, na ne. Salazar papa psycho Shane a köbön. Mikor esik le Travis-nek hogy a feleségét Salazar nagyszerű terve miatt harapták meg? Ő okozta a káoszt a kockázatos lesz ami lesz lépésével. Persze a két feleség egy csárdában helyzetet úgyis fel kellett volna oldani. És ha Ofeliát elkapják a zombik vagy meghal, hát talán elterelő hadműveletnek mást is kitalálhattak volna, nem rögtön szabadon engedni 2000 zombit. A tisztességes katonákkal szúrtak ki meg a fogvatartott civilekkel. Aliciával kikezdtek a szemét katonák, az sajnos reális volt. Bár nem tetszik a gonosz katonaság vonal, túl klisé. És nem tetszett semmi tervezés, vagy megbeszélés: hopp vágás és már csak annyit látunk Salazar vezeti a bárányokat a bázishoz. Az komoly volt ahol hamvasztották a pácienseket, ott volt a féllábú tetem. (Griselda)
Kölyköknek mondják: Ha nem vagyunk itt 30 percen belül, menjetek el nélkülünk. Még nem tudok vezetni. Jó akkor a csaj vezet majd. Következő jelenet: a srác ül a volánnál. :)

És mikor odaértek a végén a házhoz? Mondja Strand szolgálják ki magukat, hát agyam eldobtam mindenki ment szanaszét és hagyták nyitva az ajtókat az óriási házban.

Háromcsillagos armchair general énem szempontjából:

A csata elég olcsóra sikerült, az őrtorony jó helyen lehetett csak akkor vették észre a zombikat, amikor már ott voltak. Légitámogatás lelépett. Apropó: a Cobalt szerint a katonaság kinyírt volna mindenkit. Leléptek a fejesek, a mezei katonák húztak el az új tévéjükkel, a Chinook ha nincsenek ott a zombik simán leszállt volna és evakuálta volna a doktornőt, személyzetet, betegeket.
Semmi nagyobb kaliber, csak kézifegyverekkel célzás nélkül összevissza automata módban. Egy zombi sem esett össze, hát kínos volt. Pötty-pötty-pötty fejre első két sor zombi hamar megvan, a harmadik elbotlik a tetemekben és lehet ismételni, közben gránátok stb. És semmi második védelmi vonal, csak egy kapu. A zombiknak kell győzni ez érthető attól még nem kell ilyen egyszerűre csinálni.

A doktornőért kár, feladta mint a TWD-ben a CDC-ben a fekete nő. A bicskás geek srác csak nem bukkant fel, majd olyan lesz mint Morgan, 2 évad múlva megjelenik. Lefogyva a sok futástól szuper túlélő képességekkel. :)

Alicia mint eyecandy (eléggé wow nő) és Strand karaktere érdekel csak igazán. A csaj lehetne az itteni Maggie remélem harcos lesz. A főbb karakterek alig, talán Madison mint egy Andrea 2.0 javított verzió vagy női Rick. És jó hogy képbe került a hajó, eléggé csodálkoztam volna ha kihagyják ezt a logikus lépést. Gondolom azért lesz valami gikszer és nem hajókáznak el Alaszkába néptelen vidékeire, de azért jó látni egy ilyen karaktert akinek vannak tervei. A stílusa is jó, higgadt meg a szövege zárva az ajtó, jönnek a zombik oh that’s unfortunate tök lazán :). És a TWD szakadt karakterei után vicces látni valaki a világvége idején is elegáns. Talán Junkie Depp kaphatna tőle valami normális ruhát.

Nagyon nem akartam lehúzni, 6-ból 2 rész nekem kevés és talán az előzetesek miatt mást vártam. Az időugrásnál már tudtam nem azt fogom kapni.

sankovari - 2015. 10. 05. 23:14

Mitha én is azt láttam volna, hogy van valami a vízben. Ha azok zombik és kisodorja őket a hullám kezdetét is veheti a menekülés….

AuroraBorealis - 2015. 10. 05. 23:18

Egyébként az tényleg szemétség volt, hogy a kétezer zombit ráirányították a civilekre csak azért, hogy két embert kihozzanak. A Cobaltot egyébként nem reggel 9ig kellett volna bevetni? Vagy az sima katonai evakuálást jelent? A néger fickó tűnik a legérdekesebb szereplőnek, a többivel még mindig úgy vagyok, hogy felőlem bármelyik meghalhat.

Jacques - 2015. 10. 05. 23:22

Hogy mi úszkált a tengerben… azt én is kiszúrtam. Vártam, hogy a kamera átrepül a szemközti kontinensre, Japán vagy Kína partjaira és ott ferdeszemű zombik sokasága járkál a homokban. De sajna vágtak.

Ez a rész nagyon jó volt, ilyennek kellett volna lennie az előző 4 résznek is, az első rész rendben volt. Sajna itt is alkalmazzák az erős kezdés/befejezés… közben pedig töltelék/időhúzó sémát.

A fekete szamaritánus már az előző részben feltűnt, hogy remek karakter lesz, kicsit hasonlít a konzoljáték egyik néger szereplőjére, kár, hogy azt nem játszottam végig. Ha megtartják, akár még egy Morgan is lehet belőle. Salazar papa is jó színész, ő is maradhat és most már Travis? is nagyot nőtt a szememben. Végre ledobta magáról a szoknyát.

Ha nem is várom úgy, mint a TWD-t, de azért visszatérek a második évadra… bár erősen gondolkodom a darán, mert hétről-hétre csak csalódok a latymatag részek miatt.

_Peter - 2015. 10. 05. 23:40

A vízen szerintem csak hínár volt, mielőtt sokan waterwalkereket látnának bele, talán ahhoz kell hogy majd elakadjon a yacht?
Hangulatos volt ahogy a csatornán autóztak a rendes autóutak alatt és az üres város látványa, de hova lett több millió ember/zombi?

Az előbb elfelejtettem, az elejét amennyire húzták, itt a végén érdekes volt látni a TWD-vel szemben mennyire gyorsan felfogták: megharaptak kaputt nincs remény, lőjetek le. (a katona is inkább belesétált direkt a helikopter rotorjába) Liza látta ezt és hamar realizálta. 10 nappal a kitörés után és a TWD-vel összevetve ez elég gyors, ugye Hershel papa hónapokig tárolta a farmon a szomszédokat hátha még van remény alapon. És úgy is érdekes volt Hershel börtönbeli harapásához képest Liza sebe csak egy karcolás volt, ha Liza Travis helyett Salazarnak mondja el a fertőzés hogyan öl, akkor lehet rögtön levágja a karját és kész. Rickék az utolsó pillanatig próbálták volna megmenteni, itt meg Liza meg se várta a lázasodást, Travis megtette amit kellett.

Aragorn83 - 2015. 10. 05. 23:47

Dav3883

Emlékszem a Sense8 évadnyitójában hallottam először a Kettering c. számot és ma mikor a FearTWD évadzárójában újra felcsendült elmosolyodtam. Illett a záró képsorokhoz. :)

Crias - 2015. 10. 05. 23:52

Hááát a csata az azért elég gáz volt… minden golyó a drótkerítésen csattant… mi ez már kérem??? Egy zombó se esett össze.
Az meg tényleg genyaság hogy 2-3 emberért megölnek több százat (ok ők úgy tudták hogy reggel a katonák teszik ugyanezt)
Az hogy nyitva hagyták a kaput az mi volt már??? Dögöljön akkor meg mindenki a katonák is meg a lakók is?… ajh

sziki - 2015. 10. 05. 23:55

Nekem ez nagyon bejött. Nem tudom merre mennek, mit fognak csinálni. De rendben van a dolog.
Klasszikusan nézős sorozat. Én amiben bízom az az, hogy itt valamivel jobban kiterjesztik majd a drámát, nem fog annyira elbúvárosodni a sorozat, mint az eredeti széria.
Jó lenne tényleg pár olyan dolgot húzni, amiből többet tudhatunk meg. Engem amúgy nem is állandó szereplős sorozat érdekelne, hanem éppen ellenkezőleg egy olyan történet, ahol a világ több pontjain látjuk az eseményt kitörni. Vagy legalább egy beteg epizódot szánnának egy ilyenre, ahol egy ázsiai vagy európai történést látunk.
Na mindegy, a TWD örök, nem tudom a képregény is meddig fog menni, de szerintem az eredeti sorozat is lehúzhat akár 15-20 évadot is ha kitart a lendület. Nem tudom pl. Carl helyettesítését miként oldják meg, de ez legyen a legkisebb baj.

szpojleres mókus - 2015. 10. 06. 00:10

Nem nagyon értettem meg a végét.

Mennyire fel volt háborodva a család, hogy a katonák kivonulnak.

Azzal, hogy kiengedték a zombikat, ugyanarra a szintre mentek vissza, vagy még annál is lefele mint a katonák, mert csak azért hogy visszaszerezzék a szeretteiket kiengedtek több ezer zombit ami felfalja majd azokat az embereket akik a katonaság kivonulása után védtelenek maradtak. Mutatják is a részletet amikor szőke anyuka látja hogy egy másik család éppen vacsorázik. Mennyire fel volt az anyuka háborodva hogy a katonák gonoszak, ő nem akart hányni magától hogy csak azért hogy kiszabaditsa a ő gyerekét, a zombik kiengedésével aláírja pld. annak a családnak a halálos ítéletét?

Ahogyan ugyanúgy, a kórházban a sok beteg akit elvittek volna, az mind a család lelkén szárad az a sok halott. Én ezzel a tudattal élni már szimplán golyót nyomnék a felyembe, nem csak azért mert megharaptak.

Apropó harapás, számomra az egész teljesen ízetlen sótlan volt. Jaj most lelőtték a másik anyukát. whocares. Egyetlen karaktert sem lehetett megszeretni. Tinilány állandóan lelkizik. Féltesó serdülő hülyegyerek. Drogos gyerek egy seggfej. szőke anyuka önző (juj elvitték a gyerekemet BIZTOS A VOLT FELESÉGED MIATT), apuka egy tehetetlen kínlódó karakter, elvált feleségnek csak most volt valami szerepe, de attól mert önzetlen volt és segíteni akart nem nagyon szerettem meg.

Bárcsak visszatérne a WD legelső évadjának legelső részének a hangulata. Emlékszem hideg kirázott amikor Rick felébredt, majd utána a zombik forgatták a kilincset. Azóta az egész franchise lelkizésre meg drámázásra ment le, tiszta Under the Dome, csak a under helyett With a Dome meg Zombies.

sziki - 2015. 10. 06. 00:17

Nem derült ki konkrétan pár dolog.
Milyen messze volt a katonai tábor (bár mintha erről lett volna valami), merre volt a csarnok, ahová bezárták a zombikat. Azok miként jutottak el ilyen szépen a katonai részhez?
Azt pedig nem tudjuk, hogy a zombik vajon átvonultak-e a városrészen vagy esetleg néhány leszakadva körülnézett-e, de azt nem jelenthetjük ki, hogy mindenkit felzabáltak a zombik arrafelé ahol laktak, sőt…

Quantumleap - 2015. 10. 06. 01:09

-Peter:

“És úgy is érdekes volt Hershel börtönbeli harapásához képest Liza sebe csak egy karcolás volt, ha Liza Travis helyett Salazarnak mondja el a fertőzés hogyan öl, akkor lehet rögtön levágja a karját és kész. Rickék az utolsó pillanatig próbálták volna megmenteni, itt meg Liza meg se várta a lázasodást, Travis megtette amit kellett.”

De hisz nem a karjára kapta a harapást, hanem a hasa aljára. Azt pedig csak nem lehet levágni. :) És már nem volt teljesen friss a seb, már eléggé szétáramolhatott a fertőzés a testében.

KoNor - 2015. 10. 06. 01:19

Én csalódott voltam a fináléval. Oké, hogy voltak zombik, de az egész epizód hiányosnak-erőltetettnek tűnt. A civilizációs összeomlást 10, de akár 16 részben is meg lehetett volna csinálni, így viszont összecsapottnak tűnt (sőt, valójában hogy omlott össze a civilizáció?). A záróepizód meg főleg! Csinálunk valamit és hopp, már egy másik dolgot csinálunk és hopp, már egy harmadik dologba fogunk. Oké, nem kell szájbarágás, de ezek túl nagy ugrások voltak. Ráadásul sok a logikátlan (negatív értelemben vett nem várt) dolog. A morális dolgokról már ne is beszéljünk!
Egy szó, mint száz: a sorozat (ahogy a TDW is) továbbra is nézős, de annyira nem várom a második évadot, mint ahogy azt tettem az elsővel…

Enzo - 2015. 10. 06. 01:19

Na, ez az utolsó 2 rész nálam nagyon feldobta az évadot.
A finálé szerintem elég akciódús lett, korrekt történetvezetéssel, feszültséggel, ahogy kell.
És végre kaphattunk sok távolabbi snittet a leamortizált városról, ez mindenképpen pozitív!
További pozitívumok:
+Strand karaktere marhára érdekel, nagyon el lett találva.
+Travis végre megférfiasodott, hű de szétverte Adams-et, wow. Mondjuk érthető, elengedi, erre az a hála, hogy meglövi Ofeliát? (Ezt amúgy nem értem, ha Salazarra lő, az még OK)
+A “Strand&Nick a folyosón” jelenet király volt, egy pillanatra megijedtem, hogy elveszítjük a két legjobb karaktert (Papán kívül), a villogós lámpa kicsit klisé, de most kifejezetten jól mutatott.
+A kórtermes jelenet (amikor Exnert otthagyták) az kicsit a TWD 1×06-ra emlékeztetett, ahogy a CDC-ben témázgattak, meg Jacqui (hű,emlékszem a fekete csaj nevére:O) ott maradt.
+Fura lett volna, ha mindenki túléli a dolgot. Azért eltátottam a szám, valahogy mégis sikerült meglepniük Lisa sebével. A lövés és az utána levő jelenet remek lett (ahogy Chris & Alicia nyalja a jégkrémet és egyszer csak BUMM)…
+Szintén jól sikerült jelenet: ahogy Nick mondja az anyjának, hogy ő már régóta ebben a világban él, az el lett találva, pluszpont érte.
+Még egy: a katonák mikor vegzálták Aliciáékat: életszerű, és egész jó lett, ahogy kiálltak egymásért a gyerekek.

Egyéb:
~Strandnak milyen szép kis kecója van, wow, marha szép a kilátás, és még egy yacht is, nem semmi.
~Amikor Strand visszavette Melvintől a gyűrűket, a katonát evő zombi abszolút nem zavartatta magát. Vajon az elején még ilyenek (kevésbé éhesek -> ha van kaja, akkor nem csesztetik a közelben levőket)?

Apróbb negatívumok:
-A zombik kiengedése kicsit valóban összecsapott lett (bár menő, ahogy Papa S besétált :D), és hát azért valami utóhatása remélhetőleg lesz (pl.Travis rájön, hogy emiatt harapták meg Lisát)
-A katonák lőnek mint az őrültek, pazarolják az ammot, holott annyit kellett volna, hogy odaállni 3 méterre, és 1-1 golyó a fejbe szép kényelmesen.
-Amikor a távcsövön át nézték a yachtot, az csak nekem tűnt nagyon CGI-nek?
-Travis színészi játéka, amikor megtudta hogy mi van Lisával, nem volt az igazi…a lövés utáni, na az inkább.
-A legvégén úgy kisvenkeltek a tengerre, mintha lenne ott valami fontos, és NEM. Miért?? :D

Mark Bolt - 2015. 10. 06. 02:26

Drogos gyerek anyukájával beszélgetve közben elnyöszörögte minden zombifilmek esszenciáját.

Anyuci: – Mi az?
Drogos: – Nem tudom, nem tudom, furcsa az egész.
Anyu: – Igen, felborult a világ rendje. Nem tudjuk merre tartunk.
Drogos: – Pont ez az. Én sosem tudtam merre tartok. Mintha már régóta ebben a világban élnék. És most mindenki azt kezdi érezni amit én.

CSODÁLATOS!!! Szinte senkinek nem tökéletes az élete, a többség kicsit úgy érzi félrecsúszott az egész és nem tudja merre tart, és irigykedik azokra akik látszólag tudják merre mennek. De a zombiapokalipszisben mindenki egyenlővé válik. Olyan mint a kommunizmus. :-D

Quantumleap - 2015. 10. 06. 02:28

Enzo: “-A legvégén úgy kisvenkeltek a tengerre, mintha lenne ott valami fontos, és NEM. Miért?? :D”

Valószínűleg útra kelnek Strand hajójával, ahogy ő tervezi. A TWD-ben a második évad végén a börtönre svenkeltek, és utána ott játszódott a következő majdnem két évad. :) Lehet, itt kapunk egy vízi vagy szigetes TWD-t? :) Lenne benne ráció, elvégre sok szempontból praktikus menekülési útvonal, illetve cél.

GR-44 - 2015. 10. 06. 02:37

Itt aztán minden hülyeség megtörténhet, kábé arra jó, hogy sörözve röhögjön rajta az ember a haverokkal. A semmiből tűnnek fel emberek csak úgy, a szereplők kilépnek a karakterükből és össze-vissza cselekszenek. Aztán mindig van valaki, aki úgy viselkedik, mintha látta volna az eredeti sorozatot… Először a kisgyerek a suliban, aztán az öreg, mostanában meg a feka. Amúgy mit csencselnek órákkal, meg ékszerrel, mikor itt a világvége??? Később zaciba akarják vágni, vagy mi?!? Majd a pénzből gondolom elmennek bevásárolni, ha két zombiroham között kinyit a pláza.

Malachi - 2015. 10. 06. 02:41

hát végig a hajó nevét emlegette a négus, emberek. hogy majd az jelenti a menekülést. vajon miért mutatták akkor az évad végén?

Csabesz - 2015. 10. 06. 03:17

GR-44

Nekem is az jött le : hajmeresztő ostobaságok , logikátlanságok tömege a történetvezetés . Tulajdonképpen , amikor Salazar papa odasétált az őrökhöz walker díszkísérettel a háta mögött és szarkasztikusan diskurált velük , akkor én is hangosan felröhögtem és ráébredtem , ezt nem szabad komolyan venni , drámai köntösbe öltöztetett Z-Nation . És miután ezután ilyen szemszögből néztem tovább , már nézhető lett . Mint Z-Nation 2. évad 3. rész epizódja például .
Természetesen nézhető , de akik jónak tartják , azoktól kérdezem ( a készítők szerint is dráma a műfaji meghatározása a sorozatnak ) :
1., Mi lenne az az eredeti , erős vonal , ami vezeti a történetet , lendületet és lényegi választ ad a kialakult helyzetekre ? [ család-megvédése ?!? , túlélés nekem eddig nem jött át ]
2., Dráma-sorozat : főbb karakterek morális jellemhibákkal vagy súlyos lelki problémákkal küzdenek . Ahol is a sorozat afelé halad , amikor rájön a saját etikai vakságára , téves életfölfogására . Ki is lenne az : Travis , David Salazar , Nick ?!? Ugyan már .
Ld. TWD : Carol , Merle/Daryl , Gabriel atya , …
3., Néző hisz a főbb/szeretett/azonosult karakter harcában . Pl. TWD : Rick ; Carol ; Daryl ; Maggie stb.
Itt kivel lehetne azonosulni ,stb. ?!?
4., Morális vitá(ka)t ábrázol , ahol a hős(ök) cselekszenek a cél(ok) érdekében , mi nézők ítéletet hozhatunk . Cobalt nem ilyen ; David S.-féle kihallgatás sem . Ráengedik a Walker-sereget a táborra ; kertváros lakóinak nem szólnak . És ?!? Néző elítéli és ennyi ?!?
Ld. TWD: Merle a tetőn ; Sophia keresése ; Randall sorsa a farmon , stb.

Csabesz - 2015. 10. 06. 03:37

a_Peter
Az előbb elfelejtettem, az elejét amennyire húzták, itt a végén érdekes volt látni a TWD-vel szemben mennyire gyorsan felfogták: megharaptak kaputt nincs remény, lőjetek le.

Na ne már . Ahogy írtad korábban , az ezektől fájdulhat meg a néző feje sorhoz tartozik .
Olcsó fogás az egész szerintem . Travis gondolkodása , viselkedése változzon meg az évadzárásra – semmilyen előzménye nem volt . Valamelyik főbb karakternek meg kellett halnia – kijelölték Liza személyét . Ennyi .

takingsider - 2015. 10. 06. 07:41

megmutatták, hogy azon túl, hogy a hatóságok elszúrták, meg az emberi naivitás úgy általában elszúrta, és most azt is, hogy az emberi érzelgősség és önzőség mennyire végtelen tud lenni, nem számol a következményekkel, és hogy bizonyos helyzetekben a következmények felfalnak minket, bárhogy is gondoljuk, hogy a legrosszabb nem következhet be – a zene tényleg fasza volt – a fekete fickó zseniális, Ofélia és Alicia másképpen

redriot - 2015. 10. 06. 08:51

Izgalmas rész volt de pár furcsaság azért zavart:

-Travis az előző részben még képtelen volt távcsövessel lelőni egy vadidegen, láthatóan teljesen megzombult nőt. Most képes volt fejbe lőni azt a nőt akivel évekig együtt élt, aki gyereket szült neki.

-csendben kisurranni a kapun, majd azt tárva-nyitva hagyva svédasztalos reggeliként tálalni a szomszédokat a zombiknak. Ezt akkor most hogy? A sárga vénasszony elvesztésétől teljesen befordultak a többi emberre meg ilyen szinten szarnak?
Jó lenne ha később még felbukkannak egy túlélőcsoport a szomszédságból és ráfognák a puskát Travisékre: “ezek a gecik engedték be a zombikat”. Ezért kéne vmi bűnhődés.

-2000 zombót ráengedni a táborra, “majd csak lesz valami” alapon.

Valaki fentebb kifogásolta hogy elég gagyin védekeztek a katonák a bázison, szar volt a védelem. Nem lehet hogy azért volt így mert ez csak a Nemzeti Gárda volt nem a “rendes” hadsereg? Nem lehet hogy ezért nem voltak igazi nehézfegyverek meg légitámogatás? Valahogy így kellett megoldani mert ha lett volna ott akár csak 2 Abrams tank akkor a zombik foggal és körömmel nem sokra mentek volna.

Kérdés: a jachtot nem lopták el? Nem volt kikötve mólóhoz, csak sodródott ott bent a vízen…

petya7 - 2015. 10. 06. 08:56

Gyengere, sot unalmasra sikerult a finale szerintem.

Sablonok elohuzasa a kalapbol, tuldramatizalva….
Gyenge karakterek, kibontatlan tortenet,- amelyben rengeteg a gyermeteg hiba.
Utolso resz egyszeruen unalmas volt, tobbet vart tole az ember.
Itt volt 6 resz, amilyen erdekesen indult, annyira erdektelen lett szamomra. Nem tudtak elegge kibontani a sztorit es atadni a nezoknek.
Szamomra hatalmas csalodas.

bostone - 2015. 10. 06. 08:57

Az eslő résszel voltak gondjaim, de a teljes évad köröket ver az eredeti twd egészére.
A fear-ben kevésbé voltak képregényszagúak a karakterek.

Csilla0422 - 2015. 10. 06. 08:58

“Zombimars” – durva és kegyetlen húzás volt. Papa Salazar és Mama Clark ennyire ne legyen már tökös. Anno sokat ekéztem Ricket a stopos miatt, de az még elfogadható volt. (Nem akarom az okokat részletezni.) De ez, gyakorlatilag a lakóövezetem kiirtása. Olyan emberekre küldtem a halált akiket ismerek, akikkel együtt éltem. Még ha nem is voltam baráti viszonyban az összessel, de ismertem őket. Ezt úgy tették meg, hogy még mindig nem 100%-ig tiszta minden.

Ofélia lelövése tiszta sor volt, sima bosszú. Amiért megkínoztál én is meg foglak az egyedüli lehetséges módon.

Travis passzív/agresszív? A kórházban és Oféliával történtek miatt lett ilyen tökös? Ez egyszeri alkalom vagy már így is marad?

Lizat egészen megszerettem…

A két tini tényleg egyre jobb közös jeleneteket szállít. Bár az nem tudok vezetni dolog fura volt. :) A végén az jégkrémes/nyalókás rész tök jó volt (Carl+puding) egészen addig amíg nem mutatták Alica hogyan eszi. Komolyan ezt muszáj volt? Nagyon nyomatják ezt az eyecandy dolgot – pedig ő ennél tényleg többre képes.

Az előzmények, az altatás alapján túl sok volt ez a rész. Nem kaptunk minden kérdésre választ stb. De váróssá tették a folytatást.

karit - 2015. 10. 06. 09:01

Én Rickék vonala alapján azt hittem, hogy ilyen sebekbe nem kell feltétlenül bele halni. Meg az még durvább lenne Travisre nézve, ha később kiderül, hogy feleslegesen tette, amit tett.

De ha már ezzel akartak sokkolni, lehetett volna életszerűbb is Travis. Nem igazán tiltakozott, még a sebet sem akarta megnézni. Mindenesetre szép fricska volt ez neki a múltkori távcsöves puskás nyavalygására.

Quantumleap - 2015. 10. 06. 09:16

karit: Az általad írtakon ugyanúgy értetlenkedem, mint amit _Peter írt. Mit tehettek volna? Próbálják meg levágni a csaj oldalát? Vagy részlegesen kibelezni? Nem végtagot ért a harapás, így a sorsa meg volt pecsételve. Ha pedig végtagot is ért volna, szerintem eltelt annyi idő, hogy a csonkítás ne gátoljon meg semmit.

Csabesz - 2015. 10. 06. 09:41

Liza halálához .
Több oldalon is felemelő pillanatnak írják le . De ezt igazából a fanok mondják .
Az írók elképzelése nálam nem jött át . Travis változása még nem tart ott , hogy szeretteit élőként lelője . Lizát vissza akarja tántorítani – csak beteg , lesz rá gyógyszer , kezelés mondogatja . Pár mondat és elfogadja a halál tényét . Ok . De lelőni , face to face ?!? Ha jól emlékszem , még walkert sem ölt eddig . Talán ha átváltozik , akkor hiteles . Nagyon zavar még most is , mert egyértelműen kidolgozatlan hatásvadász megoldás . TWD ilyen butaságot nem lépett .

lavor - 2015. 10. 06. 09:49

Sajnos a finálé is gyengére sikeredett.
Erőltetett badass jelenetek, hiteltelen, levegőben lógó, irritáló karakterek, dráma nélküli dráma.

Mindenféle lelkizés nélkül ráengednek egy zombihordát egy kórházra…a csapat morálisan 6 rész alatt jutott el arra a szintre, ahova Rickék 5 évad alatt. A jelenetnek hiányzott a sava-borsa, ami egy drámánál alap lenne, a moralizálás, a lelki vívódás, hogy lássuk egy-egy karakter hogyan reagál egy ilyen döntésre…mindegy.
Arról nem is beszélve, ahogy ott hagyták a többi embert, a szomszédjaikat, szó nélkül. Tudva, hogy hamarosan mind halott lesz, persze ha szólnának nekik, akkor ez elkerülhető lenne, de nem, mert anno nem segítettek ők sem….Whaaat???
Ezek a karakterek már most szörnyetegek, és mindenféle előzmény nélkül váltak azzá.
Travis, a nagy humanista, mindezt szó nélkül hagyta? Na ne már, ez annyira karakteridegen.
Ha már Travis, nekem az ő karaktere az egyik leghiteltelenebb, nyilvánvaló hogy a készítők őt szánták annak a karakternek, aki egy naiv, emberséges, baráti tagból válik rideg, hidegvérű arccá.
Na, de milyen karakterfejlődést is kapunk?
A környéken mindenki által szeretett Travis, a közösségi ember, akinek kocogás közben mindenkihez van legalább egy jó szava, a naiv, anyámasszony katonája, aki azt hiszi, hogy ez a világ még mindig megmenthető, a 6. részben lazán hagyja meghalni a szomszédságot, lelkizés nélkül konstatálja, hogy egy kórház a zombi hordák martalékává válik, puskatussal püfföli a zombik fejét, simán félholtra ver egy katonát, és fél perc alatt lerendezi az exet.
Hú!

Na mindegy, vannak itt gondok, amiatt már nem is bosszankodom, hogy mennyi helyzetet hagyott ki ez a sorozat, pedig az alapfelállás tökéletes volt, de elfogadom, ez nem az a sorozat, aminek beharangozták (false advertising?), hanem egy dráma, de hogy annak is milyen gyenge.

_Peter - 2015. 10. 06. 10:32

Quantumleap – 2015. 10. 06. 01:09

Igazad van. Elnézést, vak vagyok. Így jár aki nem teljes képernyőn nézi. Talán az kavart be a fejemnek Ofeliát lőtték karon és mondták nem vészes. Na mindegy bocsi hülyeséget írtam, Liza menthetetlen volt tényleg. Akkor csak az a gondolatom marad érdekesnek, hogy így sem várták meg a lázat, nem mindenki változik át 10 percen belül. Szóval így nézve kemény volt, se búcsú Travis-től stb. hanem rögtön rohant le a partra öngyilkosnak lenni. Bár ő látott pár dolgot a kórházban és a doktornő hatással volt rá, nem látta értelmét húzni az időt.

Viszont azt talán nem néztem el, csak nekem furcsa mennek megmenteni az egyik gyereket hogy közben a másik kettőt egyedül hagyják egy zombikkal elárasztott bázison és tudják a katonák se barátságosak a civilekkel?

Lehet le kellene darálnom egyben, talán úgy jobb élmény.

Dean - 2015. 10. 06. 10:43

Amikor Nick és Strand beragadtak, na akkor éreztem egy jó nagy feszültséget. :D Kedvenc karakterem lett Nick, szóval nem szeretném, hogy egyhamar meghaljon, vagy hogy egyáltalán meghaljon. Végig üvöltöttem, hogy “JÖJJÖN MÁR A KÁRTYÁVAL, JÖJJÖN MÁR A KÁRTYÁVAL!”. És aztán Liza megjelent. :D Viszont kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ezzel a hajós dologgal. Nem hiszem, hogy eltudnak vele menni.

winnie - 2015. 10. 06. 11:04

“Viszont kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ezzel a hajós dologgal. Nem hiszem, hogy eltudnak vele menni.”

nem írom le a választ, de a reggeli hírekben lévő interjúban beszél arról a showrunner, hogy mi várható.

Nok3dli - 2015. 10. 06. 11:05

” Szóval így nézve kemény volt, se búcsú Travis-től stb. hanem rögtön rohant le a partra öngyilkosnak lenni.”

Elbúcsúzott tőle rögtön mielőtt kiment a partra, megölte a fiát és elsírta magát, és Nick anyu ott levágta, hogy vmi nem stimmel, azért is ment utána!

Dean - 2015. 10. 06. 11:13

>winnie
Tudnál adni valami linket? :)

winnie - 2015. 10. 06. 11:14

csabesz:

“Nagyon zavar még most is , mert egyértelműen kidolgozatlan hatásvadász megoldás .”

még csak nem is mutatták. sem a gyilkosságot, sem azt, hogy miről beszéltek, sem azt, hogy mennyi idő telt el a pisztoly kézbe vétele és a lövés között, sem azt, hogy ki lőtt – ez minden, ami a hatásvadászat ellentéte. kvázi csak felületesen utalnak rá, mert nem akarták túlpörgetni a jelenetet.

majd, ha lesz visszaemlékezés, meg verejtékes rémálomból való felriadás, akkor kiderül, hogy mindez milyen hatással volt rá, de

“TWD ilyen butaságot nem lépett .”

az nem butaság, ha egy számodra vadidegen ember olyasmit cselekszik, amit nem értesz. más szót keresel. de attól, hogy te úgy érzed, hogy ismersz egy karaktert, az író jobban ismeri és tudja, hogy mit miért lép meg. (maximum vagy az író nem festette le jól a karaktert, vagy benned nem csapódott le megfelelően.)

de nem is ez a lényeg, mert azt végképp nem hiszem, hogy nagyon magyarázni kéne azt, hogy miért tette meg, miért akarta ő megtenni. több teljesen elfogadható válasz is létezik, amikre mindenki rájön, ha belegondol. például abba, hogy mi lett volna, ha ő nem teszi meg. akkor madison csinálja. hagyja, hogy az a nő váljon gyilkossá, akit a legjobban szeret?

egyébként ez a szokott módon fordított logika: nem abból kell kiindulni, hogy amit egy karakter tesz, az hülyeség. abból kell kiindulni, hogy megtette, és kitalálni, hogy mi motiválta. ami valaki számára hülyeség, az másnak logikus. (biztos van olyan, aki szerint butaság feltenni azokat a kérdéseket kommentben, amiket feltettél. más szerint meg teljesen jogosak a kérdések:)

winnie - 2015. 10. 06. 11:14
Snoopyzit30 - 2015. 10. 06. 11:22

Csabesz – 2015. 10. 06. 03:17
+1

Én is azok táborához tartozom, akiknek csalódás.
Nekem az egész évad csalódás, nálam biztosan kasza.
Talán majd ha lement a 2. évad és jobbak a kritikák, akkor ledarálom, de hetiben fix, hogy nem nézem. Időpazarlás.

Nok3dli - 2015. 10. 06. 11:39

Egyébként Nem mutatták hogy Travis húzta meg a ravaszt! Lehet itt is elgyengült, és a szöszi elvette tőle a fegyvert, csak úgy mint a zombikilles jelenetben a soldier-ek.

Ez persze lehetőséget nyitva hagy, Travis magára vállalja, hogy a fia ne utálja jobban a mostohaanyut/anyóst :) szép kis család…
és ezt majd lehet csak a 2. évad végén tudjuk majd meg egy visszaemlékezés vagy egy vallomás formájában.

Van ebben még sok potenciál!

bauxit - 2015. 10. 06. 12:13

kivancsi vagyok hogyan megy tovabb a sorozat, hiszen vegulis keves civilizacio bukast kaptunk, azt is inkabb a katonasagon keresztul, a konyhakeses srac elbeszelese alapjan es nehany autos jelenetbol.
Itt inkabb az emberiesseg bukasat lathattuk, ahogy Salazar visszater a regi szerepebe, ahogy Travis kikel magabol.

Nem tudom, hogy fogjak elkerulni h ez mas sorozat legyen mint a TWD, szerintem vissza kene menni a virus kitoresehez Strand szemszogen keresztul, esetleg a konyhakeses srac szemszogen keresztul.

En nem neztem tul kritikus szemmel, jol szorakoztam es tetszett.

Csabesz - 2015. 10. 06. 12:21

winnie
Ahogy írtad , többeknek átjött Travis tette . A nagy többség nem látott benne logikátlanságot . OK.
Nekem Travis nem tudta volna megtenni . Még ha nem is mutatták hogy ki húzta meg a ravaszt , de előtte a színészi játék nem utalt rá hogy nem fogja megtenni , hiszen elkérte a fegyvert . Más angoltanár képe élt bennem . Ha a szőke húzta meg a ravaszt , akkor nagyon meglepnek a készítők .
Még hezitálok , hogy nézzem majd 2016-ban.
Igazából , amikor az utolsó 10 percben kibontakozott a családi dráma , Liza magához ölelte a fiát , akkor beugrott – most jön a szokásos koreográfia , hogy ki fog meghalni . Ez rengetegszer megfogalmazott kritika TWD-vel szemben is ( pl. Kóda ) , úgy ér el drámai hatást , hogy jelentős karakter/hős meghal jobb esetben csak elbukik . Nem azért mert ezt vagy azt tette , vagy amiért harcolt legyen az jó vagy hibás az kudarcra volt ítélve . Nem . Dördül a fegyver , meg van a drámai hatás . Természetesen ZA-világ értem én . De a kritikusok már hegyezik a tollaikat és ha jól olvastam , akkor az AMC ezt a sorozatot szerette volna , ha jelölik valamilyen díjra ??
Tényleg azok nyertek élményt / szórakozást , akik nem nézik túl kritikus szemmel . Jövő héten TWD !

Jacques - 2015. 10. 06. 12:21

“egyébként ez a szokott módon fordított logika: nem abból kell kiindulni, hogy amit egy karakter tesz, az hülyeség. abból kell kiindulni, hogy megtette, és kitalálni, hogy mi motiválta. ami valaki számára hülyeség, az másnak logikus.”

Ezt nagyon jól megfogalmaztad. Anno a TWD egyik részének kibeszélőjében kifogásoltam, hogy miért kell egyesek szájába rágni minden apró mozdulatot/cselekvést, hogy az adott karakter mit/miért csinál, felhoztam pár példát, erre én voltam lehordva, hogy az még nagyobb hülyeség. :)

AuroraBorealis - 2015. 10. 06. 12:38

Csabesz: Travis tette szerintem onnan vált legitimmé, hogy Ofélia meglövésével végül is ledőlt benne az emberiességbe vetett hite. (a katona akiben megbízott át@szta, a jószívűsége és asszonyi jelleme miatt majdnem meghalt valaki a csoportjából). Megtalálta a tökeit, végre :D Remélem nem alakul át megint nővé később.

GR-44 - 2015. 10. 06. 12:50

A nő lelövésénél nem Travis viselkedése az érdekes, hanem Lizáé. Jó megharapták, de ez azt jelenti, hogy most rögtön meg kell halnia?! Ha a láz viszi el, az olyan, mintha elaludna. Még lenne egy kis ideje együtt lenni a családjával, elköszönni vagy valami. De nem, ő azt kéri a “szeretteitől”, hogy loccsantsák ki az agyát a sziklára, mielőtt annyit mondana a fiának, hogy kisnyúl.
Így nem lehet Travis dilemmáját sem komolyan venni, itt egyszerűen nincs súlya semminek.

AuroraBorealis - 2015. 10. 06. 12:53

Szerintem felelősségteljes döntést hozott, mi van ha mondjuk meghal a fertőzéstől (amit mindenkinek végig kell néznie) és a gyászolók közül majd senki nem akarja megölni? Vagy átalakul és megharap valakit?

Csabesz - 2015. 10. 06. 12:56

AuroraBorealis
Igazad van . Sajnos én szerettem volna , ha még marad valamennyire a pacifista vonalon és nem lesz ilyen hamar kemény fegyvervonalon . Abban láttam potenciált , hogy erős akaratú , aki védi a családját , tettre kész de az élet kioltása nem megy nála olyan könnyen . Így láttam fölvezetve , erre tessék . Ez a hajó elment . Ellenpontozhatta volna Salazar papa és Strand karakterét . Azért kiváncsi vagyok , hogy a humánum versus emberségesség hogyan lesz ábrázolva a csoporton belül .

Suttyom - 2015. 10. 06. 13:48

Érdemes elolvasni a winnie által linkelt interjúkat, mert kiderül egy pár dolog belőle. Pl. Salazar nem lemészároltatni akarta a hordával a Nemzeti Gárda katonáit, hanem elterelni a figyelmet, ameddig ők a túloldalon besurrannak. A gárdisták állig fel voltak fegyverkezve, erős (mint kiderült, nem ELÉG erős) kerítés védte őket, semmi oka nem volt feltételezni, hogy ne tudnák megvédeni magukat. A szomszédságot is látszólag tálcán kínálták fel a zombiknak- honnan tudjuk, hogy Travis nem szállt ki az autóból, hogy visszazárja utánuk a kaput? Ha figyelmeztetik a lakókat, kitör a pánik, Travisék pedig pont ezt szerették volna elkerülni, hogy megmenthessék a szeretteiket. Satöbbi.

Én kíváncsi vagyok a második évadra, nem is a történet, hanem a karakterek miatt, hogy kiből mi lesz. Madison, Salazar, Strand egyértelműen túlélő típusok, Nickből és Ofeliából is lehet még valami. Kíváncsi vagyok, Strand (zseniális karakter) mit látott Nickben, amiért ragaszkodott hozzá. Ő egy olyan figura, aki mindenkiből hasznot akar húzni, nyilván nem véletlenül engedte meg a családnak sem, hogy beköltözzenek hozzá. Lesznek itt még kérdések, és kíváncsian várom a válaszokat.

karit - 2015. 10. 06. 13:55

@ Quantumleap:
“karit: Az általad írtakon ugyanúgy értetlenkedem, mint amit _Peter írt. Mit tehettek volna? Próbálják meg levágni a csaj oldalát? Vagy részlegesen kibelezni? Nem végtagot ért a harapás, így a sorsa meg volt pecsételve. Ha pedig végtagot is ért volna, szerintem eltelt annyi idő, hogy a csonkítás ne gátoljon meg semmit.”

Mondjuk, várhattak volna. Nem úgy tűnt, mintha Liza a végét járná. De nem akarta, hogy a fia “úgy” lássa. Hát, “így” sokkal jobb volt, ehh…

Az, hogy ő mit gondolt a sebéről a kórházban látottak alapján, nem releváns. Végül is nem lőtték fejbe ott sem az összes újonnan érkező harapottat. A vénákban a véráram sebessége 10-15 cm/sec, ehhez képest Hershel lábát sem fél mp alatt vágták le, szóval neki is bőven mindegy lett volna már, ha igaz a seben át fertőződés.

Amennyi nyál meg vér fröccsent már Rickék horzsolt, karcolt kezére, bármijére, hogy rég végük lenne, ha… De emlékeim szerint azt mondták, a vérveszteség a baj, a sebekből ki lehet gyógyulni: csak szurkolni kell, ne fertőződjön el, ha nincs kéznél Zombicillin. De itt tonnaszám állt az antibiotikum…

Na mindegy, drámát akartak, minden áron, és azonnal. Pedig még durvább lenne, ha később megtudják, hogy lett volna esélye Lizának, Travis viszont lelőtte.

karit - 2015. 10. 06. 14:05

Én inkább a veri titkos akció fedőnevén értetlenkedtem, a “Cobalt” alapján minimum a stadionra (incl. a környék) dobott bombára gondoltam, ez így túl kommersz volt. :)

Enzo - 2015. 10. 06. 14:16

Tényleg érdemes az interjút elolvasni, pár dolgot megmagyaráz
http://www.ew.com/article/2015/10/05/fear-the-walking-dead-finale-showrunner-dave-erickson-season-2
(Lisa halála betervezett volt, Adams azért lőtte Ofeliát meg, hogy így jobban ártson Salazarnak, meg némi 2.évados jövendölés is)

A legutolsó svenkkel kapcsolatban: azt én is tudom, hogy a yachtra mennek (-.-), de utána úgy kifordult a kamera a tengerre meg a hínárra, mintha még valami célja lenne, aztán nem mutattak semmit.

Benzin - 2015. 10. 06. 14:18

És akkor végre megérkeztünk a TWD világába.

Én csápoltam a zombiknak, végül is egy élőhalott-apokalipszis elengedhetetlen kellékei. Morális kérdésekről, hogy valamelyik cselekedet helyes-e amúgy sem zombi sorozatokból tájékozódom, úgyhogy nekem jól esett a feszültség, a pörgés.

A támaszpont lezavart 25 perces káosz a TWD legjobb első évados pillanatait idézte. Ofélia a konyhában mekkorát ment az erővágóval :DD

Valahol a 3. epizód környékén elkönyveltem, hogy ez már nem lesz jobb, ám a finálé meglepett. 8/10

Mark Bolt - 2015. 10. 06. 14:19

Sajnos nem mutatták be, hogy “összeomlik Los Angeles” mivelhogy elintézték az egészet annyival, hogy elfogja a családot a nemzeti gárda, és a következő részben már akár hetekkel-hónapokkal később járhatunk. Pontosan az a rész marad ki, ami a sorozat velejét adta volna. Az összeomlás.

Az utolsó rész számomra legnagyobb jelenete a drogos srác monológja, ami minden zombifilmek filozófiai esszenciája, miszerint a kisember azért vágyik a zombiapokalipszisre, mert ő maga már jó ideje abban él, céltalan az élete, és jobban érezné magát egy olyan világban, amiben hozzá hasonlóan sokkal több lenne az elveszett ember.

zs - 2015. 10. 06. 14:19

En is azt vartam hogy tobbet mutatnak a jarvany kitoresebol. ugyanaz a story mint a TWD elso evada. A ferfi megmenti a csaladjat… Jobb lett volna mondjuk a feherhaz vagy a pentagon szempontjabol bemutatni a dolgokat mint monjuk a Fuggetlenseg napjaban vagy valami. Inkabb globalis szinten erdekelne a dolog.

ps: (TWD SPOILER)

Az viszont ertelmet nyert hogy Alexandriaban miert van kivulrol megtamasztva a fal. valoszinuleg a hadsereg zarta be oket is ugy mint itt.

Benzin - 2015. 10. 06. 14:35

zs:
Sajnos nem, Deanna Darwin-díjas férje, az építészet professzora (professor of architecture LOL) tervezte a falat. Rémlik, valami közeli félbehagyott építkezésről hordták össze hozzá az anyagot.

Könnyezem, ha eszembe jut az a fal

Csabesz - 2015. 10. 06. 14:41

Jacques
Nem a kekeckedés okán , tényleg csak a világosabb nézőpont miatt .
Winnie klasszikust idéztél . És azon fogást keresni nagy bátorság lenne . Winnie már vagy 100 + 1 szer leírta .
Mindazonáltal : ha jó , netalán remek tv-dráma a Ftwd , akkor érhetné olyan kritika , hogy kevés a zombi walker , nincs látványos hentelés , akció benne , kisebb logikátlanságok , amik az évad végére azért értelmet nyerhetnek . Ha karaktert szapulják mert gyökér , vagy mert tutyi-mutyi , vagy sötétlelkű , vagy drogos srác mit keres már itt jellegű kritikákat valóban nem kell elfogadni . Na de pont a lényegi részeken találunk komoly repedéseket . Én azért nézem , mert ZA-világú tv-drámát ígért AMC . Ezt az élményt vártam , ezért ültem le a képernyő elé . De sehol az összeomlás ! Többek leírták , hogy mitől is fájdult meg az ember / néző feje . Winnie klasszikusa nem vigasztal , hogy elfogadjam . Bár írta , hogy aki nem ezt várta , most remek kiszállási lehetőséget kapott . De én nem akartam kiszállni , most sem akarok – legalábbis úgy tűnik . De most tényleg . Egy évadzáró után kell elmagyarázni , hogy mit is gondoltak a készítők . Miért nem a filmben mondják el képi , dramaturgiai eszközökkel .
Csak megjegyzés : Miért nem lett pl. dupla / 90 perces évadzáró ?!? Akkor jutott volna idő mindenre . Talán már megint a költségek ?!? Ehh. befejeztem . Amúgy : több angol nyelvű oldalon is található komolyabb kritikai észrevétel .

winnie - 2015. 10. 06. 16:16

“Egy évadzáró után kell elmagyarázni , hogy mit is gondoltak a készítők . Miért nem a filmben mondják el képi , dramaturgiai eszközökkel .”

nem kell elmagyarázni. elmondják. nem mindenkinek van kérdés. elmagyarázni annak kell, akinek kérdése támad – nem gondolhat mindenki mindenre. és ha valaki elmagyarázza, az megértette, legalábbis egy változatot megértett.

Zombiebie - 2015. 10. 06. 17:20

Más is írt hasonlót, hogy amit Rick átaludt, azt itt meg 9 nappal átugrották. Na PONT ez az, amit nagyon nem fog tudni a sorozat jóvá tenni nálam. Még akkor is, ha a finálé egész jó lett. Lehet, hogy belém van programozva a pusztulás végignézése utáni vágy, de ebben a soriban pont ez lett volna a megfelelő alap. Ilyen ziccert kihyagni?!?! :O

Quantumleap - 2015. 10. 06. 18:24

Zombiebie: Rick 2 hónapot volt kómában. Tehát elvileg még alszik, nem értünk el ahhoz az időponthoz. Ettől függetlenül elmondható, hogy a készítők részlegesen s*gget csináltak a szájukból. Erről illene nyilatkozniuk valamit.

winnie - 2015. 10. 06. 18:37

rick még bőven kómázik. a keszitoket passzolom, de ezt mas csinalja, mint a twd-t. mi nem tetszett, quantumleap?:)

de a fenti komment is mutatja, hogy vannak, akik olyasmit kernek szamon, amirol eleve nincs szo. pedig sok mindent jogosan lehet kritizalni.

chulo - 2015. 10. 06. 18:38

fikahegyek – részemről is
nem ezt vártam. Az utolsó rész – nézés közben legalábbis – tetszett. Utólag persze nekem is millió kérdés beugrott, ez is tele volt bugyutaságokkal (amit winnie majd talán megmagyaráz, hogy én vagyok helikopter :D)
– az alap – zombi apokalipszist ígértek, helyette kaptuk a pár napos időugrást. Épp a lényeg maradt ki, emiatt iszonyatosan csalódott vagyok. Szerintem nem csak én vagyok úgy, hogy pont arra a 9 napra lettem volna kíváncsi, hisz az utána következő hónapok, évek már tiszták előttünk, ezt nézzük a TWD-ben 5 éve. Azt kellett volna megmutatni hogy lett 1 bóklászó zombiból egy akkora tömeg hogy megdönti a komplett civilizációt.
– cobal hadművelet. Oké, értem, logikus is – visszavonulás, felperzselni magunk mögött az ellenség “utánpótlását”. Világos. Erre miért nem figyelmeztette a kiccsalád a szomszédokat?
Itt ugye írták már páran, hogy a szemét szomszédok nem mentek neki a felfegyverzett katonáknak mikor elvitték a srácot. Emiatt egyértelmű hogy a komplett várost ki kell irtani, ha nem is azzal, hogy a nyitott kerítésen az megy be aki akar, hanem azzal hogy sorsukra hagyják őket, ha mégis izzítaná a katonaság a hadműveletet.
– 2000 zombi szabadon engedése. Elég merész húzás csak úgy elcsalogatni ekkora tömeget és aztán egy kórházra ráengedni őket, pláne úgy, hogy az épület tervrajzát egyedül egy általuk megkínzott szerencsétlen sráctól tudják. Mondjuk ha épp csapdába csalta volna őket akkor cumi van
– feka pasi szimpi (nevek esetében erősen kellene törnöm a fejem), de nem értem a mozgatórugóját. Kőgazdag(nak tűnik), felszerelése is van (mondjuk vicces volt hogy a dolcsegabanna ingeket pakolgatja az utazóba, ott a hajó és magával akar vinni ennyi embert. Magamból indulok ki, de ha már ennyire felkészült vagyok és össze tudom gyűjteni a csapatomat akkor viszek 3 rambót, meg 6 ribit (csak hogy ne legyen veszekedés és tuti jusson nekem is)

kaszálni akartam, de tudom hogy úgyis maradok következő szezonra is fikázni – viszont sose bocsájtom meg hogy a komplett apokalipszist kihagytuk!!!44!

paranoid android - 2015. 10. 06. 19:27

A pilotot még “élőben” láttam, de aztán kábé egy hónapig nem tudtam semmit sem nézni, így egyben nyomtam most le a maradék 5 részt, és tényleg jó volt megszakítások nélkül látni az összeomlást, és hogy honnan hova jutnak el a karakterek, de a finálét hatalmas pofáraesésnek éltem meg. Mindenféle feszültségtől mentes volt számomra. Tudtam, hogy valami csoda folytán beválik Salazar papa idióta terve, és persze mindenkit megtalálnak a káosz közepette. Egészen az utolsó részig megvolt (valamelyest) a realisztikusság érzése, de a fináléban ez teljesen elillant. És itt már zavart, hogy – ahogy a TWD-ben is, de ott legalább fokozatosabban felépítve – a könyörtelen viselkedést csakis pozitív feedback követi. Mivel daráltam, csak kevés véleményt olvastam, de azok alapján Daniel Salazar a többség kedvence lett. Hát engem a finálénál már idegesített. Megkínoz egy embert (ami persze sikeres, és nem kamu információkat szed ki a megkínzottból), majd a kínzott lesz a rosszfiú, aki lelövi a lányát. De persze a csaj nem hal bele, hanem akcióhős sebesülést szerez. Emellett Salazar ráenged kétezer zombit a városra, de semmi baj, mert csak névtelen statiszták és a csúnya katonák halnak meg, így a néző el is felejtheti a következő évadra, hogy mennyi élet szárad a lelkén. Minden egyes morálisan megkérdőjelezhető tettét végül igazolta a következménye, ami engem baromira idegesített, mert ez csak azért volt, mert az írók így döntöttek. A megkínzott katona is pontosabban célozhatott volna, vagy a fél csapatot megehette volna az általa kiengedett zombihorda. Ellenben Travis minden emberségesebb döntését direkt negatív következményekkel szólták le. Nagyon remélem, hogy az íróknak ez a hozzáállása nem folytatódik, vagy legalább nem lesz ennyire kiszámítható.

Elég negatív hangvételű lett az a hozzászólás, de azért, mert az első öt rész kifejezetten tetszett, és nem egy ilyen gyenge finálét vártam azok után. Pozitív oldalról viszont: Nick-et baromira megkedveltem. Az első részben féltem, hogy egy drogos milyen idegesítő lesz az apokalipszis közben, főleg hogy a színész srác feje alapból kissé antipatikus. De szép lassan a legérdekesebb karakter lett számomra, sőt jelenleg csak az ő sorsa érdekel igazán.

winnie - 2015. 10. 06. 21:14

chulo: dehogy magyarazok, max trivialitasokat es donteseket – mert az, hogy valaki nezo mas csinalt volna, nem kifogas. a tobbi esetben mase a szo:)

chulo - 2015. 10. 06. 21:17

winnie: nem beszólás akart lenni, csak mindig más megközelítésed van, és rá tudod döbbenteni az embert ha hülyeséget ír. Ezért vártam volna hogy esetleg megcáfolsz vagy ilyesmi :) (az nem érv hogy az írók így gondolták és az ő szemszögükből logikus :P )

winnie - 2015. 10. 06. 21:24

, nem is vettem annak. egyebkent moralisan megkerdojelezheto dontesek vannak, amiket megléptek, ezekbol kiderulnek a prioritasok. de nyilvan ugy vannak vele, hogy mindenki probaljon boldogulni, senkinek nem kotelessege az emberek megmentojet jatszani. de ez nem csak a csalad sara. a katonak sem torodtek veluk, akik nem ertettek egyet a dolgokkal, stb. vagy ld. travis volt felesege is csak a ferjet mentette volna a fiaval – az irok nagyon emlegetik a what is family? kerdes fontossagat.

Asszem - 2015. 10. 06. 23:20

1/10 a csalódás faktor miatt, a szereplőket a végére már jobban utáltam, mint a TWD gárdát, pedig ők sem szimpatikusak, ahogy sokan írták az apokalipszis bemutatása elmaradt, azt már láttuk a TWD-ben mi történik utána, arra lettem volna kíváncsi még a kiváltó okok és patient zero ismerete nélkül is, hogy miért nem tudták elkerülni az emberek a káoszt, miért futott bele az egész világ (?), miért nem működött a hadsereg, miért nem jutott eszébe senkinek, hogy a lassan mozgó, mászni és eszközt használni nem tudó, hanggal terelhető, maximum harapni és tépni tudó, nagy tömegben támadó ellenséget nem frontálisan kell lőni, hanem mondjuk körbe-körbe terelni mondjuk egy üstdobos katonazenekarral és szépen egyesével leszúrni őket?

OKé, hogy az első pár héten erre még nem jönnek rá, de azért lett volna idejük.

Valamint baromi szar volt a kommunikáció is, úgy éreztem az egész sorozat alapján az adja, hogy senki nem tudja értelmesen elmondani, hogy mi van. Ha a lakosságot megfelelően tájékoztatták volna, mire kell figyelni, hova ne menjenek és miért, mi fog történni és hol, stb. egy csomó minden elkerülhető lett volna.

Llew - 2015. 10. 06. 23:56

Csalódás a finálé. Jórészt ugyan azért mint fentebb sokaknak.

Öt részig húzzák a más lesz mint a TWD, látjuk az elejét, építgetjük a karaktereket vonalat aztán egy rész alatt utolérjük és ugyanott vagyunk, csak kicsiben.

Az ember embernek farkasa, de még nem kannibálok vannak, hanem csak genyó katonák. A csapat még nem annyira csapat, de már csak magával törődik. Ezeknek az embereknek kéne szurkolnom? Szarabb alakok, mint Rickék annyi év után. Gond nélkül faképnél hagyják a szomszédokat mert nem szimpik, aztán meg egy ugrással ott tartunk, hogy ráeresztenek kétezer zombit egy kórháznyi ártatlan betegre.

És ennyi a master plan. Utána majd lesz valami. Aztán jönnek az klisé lépések, mint a giga épületben véletlen összefutás, csodás megmenekülés, de valaki megsérül, dráma, hogy ki segítse át.

Ha valamiért visszatérek az a gazdag csávó, meg a hajója ötlet. A TWD kibeszélőkben évek óta megy a túlélő ötletelés, hogy hajóra kell szállni, aztán az a tuti zombi védelem. Na itt végre meghúzzák, kíváncsi vagyok mire mennek vele.

f4sk4l@p - 2015. 10. 07. 03:38

Újra nézve mintha Lizát nem harapás érte volna , hanem karmolás. Érdekes seb mindenesetre.

winnie - 2015. 10. 07. 07:29

“Ha a lakosságot megfelelően tájékoztatták volna”

attól, hogy valamit nem mutattak, még megtörtén(hetet)t. a sorozatban csak azt látod, ami dramaturgiai szempontból fontos, a töltelék nem kerül bele, ha nincs jelentősége.

Sheen - 2015. 10. 07. 10:42

Llew: hajóra szállást már láttunk (dawn of the dead). Az ftwd első évada után megjósolható viszont egy kevésbé érdekes, kabinokban leforgatott újabb El Barco szerű második évad. Vagy mégsem szállnak hajóra. A második évad vagy egy kabinban, vagy egy házban fog játszódni, mindegy is, arra kínosan ügyelni fognak hogy véletlenül se kapjunk rálátást a külvilágra. Bár már az is mindegy, a kilenc napos ugrás után.

tghooker - 2015. 10. 07. 15:58

Maga a sorozat ötlete jó lett volna. Nem kell itt óriási költségvetésű részekre gondolni. Zárt térben, épületben is lehetett volna kelteni a feszültséget rendesen. SPOILER01: Megnyírja a kerítést Madison, kimegy körülnézni a városba, 0 zombi. Semmi lövöldözés, hogy esetleg a családi házas övezetet a zombik néha megtalálták volna. Full gáz a multikulti karatkerömlengés (sok szempontból elég liberális vagyok, de fehér-fehér kapcsolat semmi nem volt, maori-fehér, néger-fehér, fehér-latinó). Totál életszerűtlen. A városban elharapózó zombijárványt sokkal jobban ki lehetett volna aknázni, tényleg, mint egy ismeretlen járványt. Salazar papa full hatásos, mikor elmeséli lányának, hogy ő valójában melyik oldalon volt odahaza…
SPOILER02: lent vannak a kórház garázsában következő kép, már LA-ban nyomják a menekülést. Sehol nem futnak bele összetorlódott kocsisorba, a közel 4 milliós városban itt-ott egy-két kósza zombi….
SPOILER03: Az egész családiházas övezetben a vágottszemű bácsinak volt egyedül puskája? AZ USA-ban? Hiteltelen.
Nézni fogom továbbra is, mert a folyamatos agyalás jól esik, melyik balf@sz lépést csináltam volna másként…

Quantumleap - 2015. 10. 07. 16:34

winnie: Az nem terszett, hogy a készítők azt ígérték, a sorozat (legalábbis az első évad) a civilizáció fokozatos összeomlását fogja bemutatni. Erre kaptunk egy 3 részes nagyjás betekintést, majd lecsapták a dolgot egy “9 nappal később”-el. Ergo megszegték az ígéretüket. Ezt meg kellene valami interjúban vagy affélében magyarázni.

razs - 2015. 10. 07. 19:46

Többen tippelgették, hogy Rick mennyi időt lehetett kómában. Egy biztos: Miután Shane odatolta a kórházi ágyat torlasznak, az után már csak max. egy hetet, mert az infúzió cseréje nélkül szomjan halt volna. Igaz, hogy addigra már ott voltak a zombik, szóval előtte viszont bármennyi időt lehetett.

A másik amit nem értettem az nem cselekménnyel kapcsolatos, hanem hogy nagyon csúnya CGI-nek láttam a hajót. Ha a második évadban nem fog szerepelni, akkor egy bármilyen hajót bárhol lefilmezhettek volna (nem lett volna egyszerűbb?). Ha viszont fog szerepelni, akkor úgyis szerezniük kell majd egyet a forgatáshoz, már most is megtehették volna. Szóval nem értem, miért így oldották meg.

chulo - 2015. 10. 07. 20:20

razs – 1, én simán kinézem belőlük ezek után, hogy még maguk se tudják mi legyen a második évadban. 2, (ez már winnie azstala :D) egy hajóbelsőt simán fel tudnak húzni stúdióban is aztán odacgi-zik a vizet a háttérbe

én nagyjából úgy számolom hogy Rick kómája kb a nulladik beteggel egy időben történhetett vagy max 1-2 héttel később. Amerikai szinten egy p.csányi kisvárosban volt sheriff, valszeg ott nem csapott le olyan gyorsan a vész mint a nagyvárosokban, tehát az is lehet, hogy akkor lövik le mikor itt végetér az első évad

_Peter - 2015. 10. 07. 20:51

“Az egész családiházas övezetben a vágottszemű bácsinak volt egyedül puskája? AZ USA-ban? Hiteltelen.”

Ez éppen pont hiteles szerintem. Kaliforniában sokkal szigorúbbak a fegyvertartási törvények főleg kézifegyverekre, mint pl. Georgiában. Pont az lenne furcsa mindenki előkapná a Glockot a fiókból. Érdekes lesz így is nézni, Rickékhez képest nekik nincsenek automata fegyvereik és sok lőszerük.
És vajon az itteni szereplőknek is lesz kedvenc fegyverük, mint Darylnek a nyílpuska, Ricknek a Colt, Michonne-nak a Katana?
Salazar puska?
Ofelia pisztoly?
Travis baseball ütő?
Madison kalapács?
Nick rossz lehelet?
Alicia selfie bot?

Quantumleap - 2015. 10. 07. 23:06

chulo:

“én nagyjából úgy számolom hogy Rick kómája kb a nulladik beteggel egy időben történhetett vagy max 1-2 héttel később. Amerikai szinten egy p.csányi kisvárosban volt sheriff, valszeg ott nem csapott le olyan gyorsan a vész mint a nagyvárosokban, tehát az is lehet, hogy akkor lövik le mikor itt végetér az első évad”

Ez teljesen kizárt. Amikor felébred a kómából, a zombik teljesen meglepetésként érik, csak néz, hogy mi a franc folyik. És a lelövése előtt Shane-nel normál módon, piszlicsáré hétköznapi dolgokról beszélgettek, ha már hírek terjengtek volna a járványról, nem lettek volna olyan nyugodtak. Szerintem legkésőbb a FTWD legelejének időintervallumában kerülhetett be a kórházba.

winnie - 2015. 10. 07. 23:27

“a sorozat (legalábbis az első évad) a civilizáció fokozatos összeomlását fogja bemutatni. ”

a sorozat azt mutatja be. te láttál hat részt. itt elkezdődött az összeomlás. később folytatódik. az, hogy te mást értettél ezen, az egy dolog, de a civilizáció még nagyon messze van az összeomlástól.

Quantumleap - 2015. 10. 08. 08:55

winnie: Mégis miről beszélsz? A zombik elszabadultak, a város elnéptelenedett, a túlélők szétszéledtek. Az elektronika kifújt, média kifújt. Ergo: beállt a TWD-ből ismert állapot. És ugye azt mondták a készítők, hogy a második évad felére eljutunk Rick ébredésének időpontjáig.

Benzin - 2015. 10. 08. 09:03

_Peter:
Ez egy pacifista kertvárosi övezet volt :D

Amúgy évi majd’ egymillió lőfegyvert vesznek a polgárok Kaliforniában, dolgozik a fegyverlobbi:

http://www.calgunlaws.com/more-guns-less-crime-california-style/

Blobov - 2015. 10. 08. 10:05

winnie: “a sorozat azt mutatja be. te láttál hat részt. itt elkezdődött az összeomlás. később folytatódik. az, hogy te mást értettél ezen, az egy dolog, de a civilizáció még nagyon messze van az összeomlástól.”
Ja, egy sok milliós város kidöglött, valszeg így járt a többi is. Akkor ez mi, ha nem összeomlás?

Jut eszembe, a fekete fiúnak saját kútrendszere is volt, hogy volt folyóvíz a házban?

Sheen - 2015. 10. 08. 12:21

Ez Travis szerint sem összeomlás hiszen többször is a szájába rágta a nézőknek hogy minden rendben van. :) Na komolyra fordítva a szót: láttuk hat epizód alatt a dolgok kezdetét és végét, azt hogy hogyan történt, azt nem. A második évad nem érdekel innentől. Egy reboot érdekelne.

tghooker - 2015. 10. 08. 13:26

Blobov:
Simán elképzelhető, hogy egy ilyen szintű házhoz a tartalék generátorokon kívül saját vízhálózat (fúrt kút, óceánból nyert, tisztított víz) is dukál.
1-2 részt nyugodtan szentelhettek volna a városból kijutásnak is. Így tényleg össze lett csapva az egész.
Öreg Salazar szándéka teljesen érthető. Nem – feltétlenül – akart ő áldozatokat, csak elterelni a figyelmet a zombikkal a kerítésnél.

winnie - 2015. 10. 08. 15:28

Quantumleap: leírtam, hogy miről beszélek. még közel sem omlott össze a civilizáció. az nem pár nap alatt történik meg.

de dekódold úgy, hogy te és az, aki mondott ilyet, mást ért civilizáció alatt. ennyi, nem ördöngösség – ez megint arról szól, hogy valamit elképzeltél, valaki pedig mást képzelt el. és mindketten ugyanannak nevezitek.

chulo - 2015. 10. 08. 18:03

Quantumleap – 2015. 10. 07. 23:06
2 hét alatt omlott össze az egész kártyavár (ugye volt egy 9 nappal később mozzanat)
Tehát itt ha jól rémlik, akkor az első és utolsó rész között túl sok idő nem telhetett el, a 6 rész nagyon max 3 hét alatt lezajlott.
Rick lelövése vagy napokkal (max 1 hét) a 0. beteg előtt, vagy kb akkor történhetett, de az is lehet hogy már az FTWD ment amikor történt. Ha mucsaröcsögén vagy sheriff akkor nem biztos hogy az a napi téma, hogy valamelyik nagyvárosban volt egy kis randalírozás.
Azt kizártnak tartom hogy sok-sok héttel korábban lőtték meg, a készítők se utaltak rá hogy hónapokig feküdt volna ott. Sőt – nem is kóma volt, szimplán bibis lett és gyógyulgatott a sebéből.

Ettől függetlenül most napokon vitatkozunk csak :D

winnie – 2015. 10. 07. 23:27
a katonaság egyértelműen elvesztette az irányítást, csak itt alapból volt 2000 hulla, világ szinten már tíz milliókról beszélhetünk, mindenki menti az irháját, a technikai vívmányok becsődöltek (áram, kommunikáció)

Quantumleap – 2015. 10. 08. 08:55
óóó vazze :( :D

winnie – 2015. 10. 08. 15:28
egye fene, még nem totális a pusztulás – viszont még mindig tartom, hogy a készítők felültettek mindenkit ezzel a 9 napos időugrással, pontosan a legfontosabb részt hagyták ki. Az idilli preapokaliptikus állapotot ismerjük, a TWD világát ismerjük, itt lett volna a lehetőség a 2 közti átmenetet megmutatni. Nem sikerült

Zombiebie - 2015. 10. 08. 22:35

Visszakanyarodva kicsit a Rick-féle kóma paradoxonhoz feltűnt nekem valami, ami ebben a sorozatban kérdéseket vet fel. Rick a Days Gone Bye-ban már lát szerteszéjjel foszlott, rohadó Zombit. (Amelyiknek hiányoztak a lábai és húzta magát a fűben.) Kérdés: Mennyi idő kell ahhoz, hogy egy tetem annyira elrohadjon, mint az? Ha Californiában 9 nap alatt lement a java, akkor Rickre ki vigyázott a kórházban, ha mindenki csapot papot otthagyva elmenekült? (Ez ugye kiderült a FEAR-ből, hogy mindenki magának kapar…) Jó, tegyük fel, hogy a bajban mégis kitartanak mellette egy darabig, de ha jön a krach már magára hagyják, kap egy utsó infúziót, és lekoccolnak mellőle. Ha az volt az utolsó üveg infúziója, akkor a kitörés időpontja jóval későbbre tehető, mert nem élte volna túl újabb adag nélkül, de a kint mászó Zombi meg már széjjel volt rohadva, most akkor hogy van ez? Rick már kifosztott plázákra meg benzinkutakra megy ki felfedezni, ezek meg a FEAR-ben nem mutatták meg ezt a szétesést, csak a buta tűntetőket… /ÁTPÖRGETTÉK!!/ Nekem ez sehogy sem matekolódik össze. Ráadásul Rick sztorija sok sebből vérzik. Egy kómásnak van ugyanis gyomorszondája. Nos, Ricknek nem volt, tehát már megébredhetett korábban, és akkor valaki ott volt, hogy kihúzza a szájából a csövet és bekössön neki mégy egy infúziót, de erre nincs is visszaemlékezés /vagy nem mutatják/. Lényegében fekszik egy csomót, felkel, a világ romokban, ez a FEARben meg 9 nap, de ott még viszonylag “zsengék” a halottak. Így nem sok esélyt látok arra, hogy premierplánban mutassák azt, amit Rick “átkómált”.

augustulus - 2015. 10. 11. 00:49

Zombiebie: A konszenzus szerint az összeomlás után kb 1 hónapig volt kómában Rick (Morgan szerint kb 1 hónapja álltak le a közművek). A hadsereg viszont még egy darabig tartotta a kórházat és Rick az evakuáció utáni napokban, max 1-2 héttel később ébredt fel.
A járványügyi központban Jenner azt említette, hogy 64 nap telt el a járvány világméretűvé válásában, ez Rick felébredése után kb 1 héttel volt.
Ezekből arra lehet következtetni, hogy az ébredés előtt legalább 2 hónappal kezdődött a járvány. Előbb a nagyobb városok omlottak össze, a kisebb városok valamivel tovább húzták, végül a hadsereg zárta a sort.

Brynden Rivers - 2015. 11. 04. 10:43
winnie - 2016. 02. 07. 05:07

Brynden Rivers: akkora, de akkora luxusnak tűnik számomra, hogy más emberek írásait olvassam sorozatokról… egy dolog, hogy van, aki szerint kihagyott ziccer, de az érdekes maximum az, hogy szerinted mi.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz