login |

Fargo: kezdett a 2. évad

2015. 10. 13. 22:22 - Írta: CyClotroniC

172 hozzászólás | kategória: antológia, kritika, pilot-mustra,

– It’s a diner robbery in Minnesota, Karl. Not a presidential assassination.
– Oh, sure. That’s how it starts, with something small like a break-in at the Watergate Hotel. But just watch. This thing’s only getting bigger.

Nem csak a sors, de a sorozatgyártás is tud kellően ironikus lenni, ha akar, mert hát ki gondolta volna, hogy az elmúlt pár év legjobb sorozatai között olyan filmklasszikusok feldolgozásait fogjuk majd emlegetni, mint a Hannibal vagy a Fargo?

fargo1

Ha valamit bebizonyított a két készítő, Bryan Fuller és Noah Hawley a “nincsenek manapság eredeti ötletek” mantraklub törzstagjainak, az az, hogy bizony ott is lehet egyedit alkotni, ahol az alapanyagra érinthetetlen klasszikusként tekintünk, csak kellő bátorság, tisztelet, kreativitás és játékosság kell hozzá.

A Fargo-ra ráadásul mondhatjuk, hogy halmozottan hátrányos helyzetből indult, ha előítéletekről van szó, hiszen antológiasorozatról beszélünk, és láttuk már az American Horror Story vagy akár a True Detective jóvoltából is, hogy ami papíron ígéretesnek tűnik, az nem mindig működik a gyakorlatban.

fargo2

Nos a Fargo esetében szó sincs ilyesmiről, legalábbis a mai szezonnyitót követően nem, hiszen úgy váltotta be minden hozzáfűzött reményemet a kezdés, hogy jóformán minden megmaradt az első szezon sajátos ízéből, és továbbra is érződnek rajta a Coen-es elemek. Mégis teljesen más fába vágta a fejszéjét, ráadásul egy terebélyesebb, vaskosabb, szerteágazóbb darabba.

A tovább mögött folytatom, hogy miért dúl a szerelem a tavalyi kedvenc sorozatom iránt még idén is, de azért annyit előre lelőnék, mielőtt lapoztok, hogy lazán 9/10-es kezdést produkált az idei nyitány és minden esélye megvan rá, hogy rápakoljon a tavalyi évadra.

fargo3

Biztos emlékeztek még az első évadban megismert Molly apjára, az öreg Lou Solverson-ra az első szezonból, aki bicegős járásával szolgálta fel a reggelit a helyi vendégeknek és folyton a Sioux Falls-i mészárlást emlegette, ahol halomban álltak a halottak.

A Fargo második szezonja 1979-ben játszódik, alig pár évvel a vietnami háború és a Watergate-botrány után, az egykori színész, Ronald Reagan elnöksége előtt, amikor még Molly csak 6 éves volt és Polly Pepper mesékre tudott csak elaludni.

fargo6

Ami azt illeti, csupán a kis Molly és a fiatal Lou (Patrick Wilson) az egyetlenek, aki a második szezont az előzőhöz kötik, arról nem is beszélve, hogy a Fargo második évadja jóval több helyszínen játszódik, kevésbé összpontosítva csupán 2-3 főszereplőre, mint a tavalyi évben tette.

Úgy tűnik, nem lesz tehát Lorne Malvo kaliberű központi főgonoszunk, cserébe kaphatunk valami olyasmit, amiről nem csak Coen-ék, de akár a Justified második szezonja, néhány Tarantino-film vagy a Lock, Stock and Two Smoking Barrels szerencsétlen bagázsa is eszünkbe juthat majd.

fargo5

A történet magját egy kisstílű maffiaháború adhatja, hiszen a szezon kezdetével a Kansas City maffia arra készül, hogy átvegyék a minnesotai Gerhardt család területét és üzleteit, miután a családfő agyvérzése után feleségére és három fiára szakad a vállalkozás, akiktől nyilván nem várhatjuk majd, hogy szerető együttérzéssel viseltessenek majd akár a família kétes ügyletei akár egymás iránt a továbbiakban.

És ha ez sem lenne elég, ott van még az egész bonyodalomba merő véletlenséggel belekeveredett fiatal pár (Kristen Dunst és Jesse Plemons), akikből bár még nem sokat láttunk, de szenzációs köztük a dinamika már most. Plemons fel is szedett pár kilót a szerep kedvért, és hát olyan csupaszív, egyszerű henteslegényt alakít, aki a szerelem rózsaszín ködétől nem lát tovább az orra hegyénél, hogy egyszerűen nem lehet nem drukkolni neki.

fargo4

Talán már ennyiből is látszik, hogy idén sokkal szerteágazóbb történetet kapunk majd Hawley-tól, aki ezúttal nem egyedül írta a teljes szezont, hanem hajlandó volt másokkal is megosztani a munkát. Kellett is, hiszen idén belekóstolt a rendezésbe is egy kicsit, ráadásul éppen a következő, 2×02-t dirigálja, így azt ebben a tudatban is várhatjuk.

Egyébként ha már rendezés, a vizuális kreativitás mit sem kopott idén se, sőt ami azt illeti sűrűbb és átgondoltabb lett, mint tavaly, és már a nyitórész rögtön szállított egy olyan baromira erős jelenetet a Waffle House-nál, aminek minden egyes képkockája a lengő ajtótól kezdve, a kintről mutatott távoli beállításokig tökéletes volt.

fargo7

Felvezető epizód lévén a történetről ugyan még sokat nem tudhattunk meg, főleg úgy, hogy kevesebb játékidővel és több szálon vezették fel a történetet, mint tavaly, de a körítés minden igényt ki fog elégíteni, ha így folytatják, mert már az első 40 perc mindent kipipált számomra, amit elvártam a folytatástól.

A Coen-es utalások továbbra is megvannak és baromi organikusan, egyáltalán nem erőltetetten tálalva. A Fargo mozifilm ágyban összebújós jelenete itt is visszaköszön Lou és rákkal küzdő felesége, Betsy között (akire egyébként mennyire atipikus és milyen remek választás volt már Cristin Milioti), a vége főcím alatt az O Brother, Where Art Thou? szirén-jelenetének a dalát hallhatjuk egy másik feldolgozásban, aki pedig bírta a The Big Lebowski-ban az összeesküvés elméleteket, az garantáltan oda lesz Nick Offerman karakteréért.

fargo8

A sorozat persze nem csak a filmek szellemiségéhez maradt hű, de önmaga és a filmgyártás múltjához is. Az első szezon eszméletlenül eltalált filmzenéje itt is visszaköszön minimális változtatással, kapunk bibilai példázatot, némi visszakacsintást a szarvasgázolásra – ha csak egy apró füllentés formájában is -, míg az itt-ott felcsendülő dalok, vagy a jó pár osztott képernyős megoldás mind-mind a 70-es évek végét idézik.

Mondom, nálam ez a kezdés simán hozta a 9/10-et és mondanám azt is, hogy könnyen lehet, hogy némileg elfogultan, de mikor megláttam, hogy a metacriticen szemlézett 33 külföldi kritikából (akik elvileg négy epizódot is láthattak már) 23-an maximális pontot adtak, el is hessegettem ennek gondolatát: Okay then, akkor a Fargo nem csak szerintem a jelen talán legjobb sorozata.

172 hozzászólás Ne habozz!

roni - 2015. 10. 13. 22:41

Köszi, CyClotroniC!

Diablo - 2015. 10. 13. 23:15

Én most fogok nekileselkedni, már nagyon vártam és ha hihetek Neked (miért ne tenném), akkor továbbra is ütős lesz! :D és teljesen igaz, hogy a jelenkor egyik legjobb, legizgalmasabb sorozata!

unrealnoise - 2015. 10. 13. 23:18

A legvárósabb sorozat volt idén. Akármit is teszek mellé, ez a hangulat, képi világ, minőség… áááh, abszolút kedvenc. Jó volt a The Jinx is, a maga nemében 10/10-es, jó a Show Me a Hero is (bár meglepően lassú szerintem, The Wire fanként is)…

De ez az ami kurvára várt, és rohadt mód agyondicsért is, és igen, már az elejétől, az első részektől kedve imádni lehetett, erre tessék.

Remélem szebb számokat hoz mint tavaly, hiszen megérdemelné.

Bár ha csak ugyanolyanokat is hoz, ez a kritikusok és nézők körében elért “minőségi” siker is lehet egy jó indok a folytatásra…

tobias88 - 2015. 10. 13. 23:39

Nekem annyira nem tetszett, valahogy nem volt meg az a hangulat mint tavaly és a hangosan nevetős viccek is elmaradtak. Színészgárda jó, de a tavalyi kettős azért jobb volt

CyClotroniC - 2015. 10. 13. 23:44

Szerintem ha valamiben többet adott a mostani nyitány, mint a tavalyi (az azért fókuszban, történetben és játékidőben is bővebb volt), azok éppen a poénok. A legkisebb Gerhardt kölyök, aki összehozta a hárma gyilkosságot, baromi szórakoztatóan béna volt, meg hát amit fentebb is írtam, Plemons karaktere, aki mindent elhisz Dunstnak is nagyon ígéretes elsőre.

Löfli - 2015. 10. 14. 00:05

Szerintem a második felére picit szétesett az epizód a sok szál miatt, ettől függetlenül nagyon jó volt, a cold open pedig tökéletes volt. A poénok tényleg adták, igazi Coenes hangulata volt. A vágás kiemelkedő volt, zseniális megoldásokkal, a soundtrack szintén (főleg a végefőcím alatti).
BTW nagyon magával ragadott, egyből újra akartam nézni az első évadot (ha már a 2.-at még nem tudom) :)

Cyrax - 2015. 10. 14. 08:15

Nagyon jó a poszt. :) A nyitány már kevésbé jött be, egyelőre nem tudom eldönteni, hogy maradjak-e, úgy érzem, az egész évad ilyen lesz és ez nem jönne be, mint az előző.

Cristin Milioti atipikusságával vitatkoznék, amikor kiderült, hogy beteg, nem tudtam elvonatkoztatni az előző híresebb sorozat szerepétől, elég nagy a hasonlóság…

Néma Harcsa - 2015. 10. 14. 08:30

Kicsit talán még jobban ráfeküdtek a WTF-faktorra, mint az előző szezonban, lesz itt még epizódonként három békaeső. :D (Na jó, nem.) Helyenként a Twin Peaks fekete komédiás szekvenciáira is emlékeztetett.
Szóval szerintem is teljesen rendben volt, a hét epizódja eddig, eléggé lazán.

Néma Harcsa - 2015. 10. 14. 08:32

(A Meth Damon/bepánikolt -mruhahah- Dunst páros valóban frenetikusnak ígérkezik.)

Nina - 2015. 10. 14. 12:43

Szenzációs első rész volt, hozta a “megszokott” színvonalat. És A HÓ. :-)
Remek kritika, köszönjük!
(Hazahoztad az őzet??) :D

BotondB - 2015. 10. 14. 13:06

CyClotroniC: mondd hogy lesz hetente kritika! :))

CyClotroniC - 2015. 10. 14. 13:47

BotondB: Terveztem, hogy lesz, ha termel heti kibeszélni valót, meg hát az AHS-t idén amúgy sem akarom hetiben vinni, már csak azért sem, mert a Fargo például jobban megérdemli. Legrosszabb esetben 2-3 hetente azért írok róla, meg hát lehet hogy winnie is fog majd, ha jól tudom.

prat - 2015. 10. 14. 15:50

Semmi piszkálás, de nem szívrohama volt az öregnek hanem agyvérzése.

Amúgy totál egyetértek a kritikával, jöhetnek a heti írások!

CyClotroniC - 2015. 10. 14. 16:03

prat: Tényleg. Javítottam, köszi.

BotondB - 2015. 10. 14. 16:38

CyClotroniC: hát én is nézem az AHS-t és szeretem is de szerintem túl lett sztárolva és a minőség annyira nem jó. A Fargo viszont hihetetlenül erős hangulatban, cselekményszálban és karakterekben is. Szóval örülök ha lesznek róla írások. :))

paranoid android - 2015. 10. 14. 18:29

Kissé darabos lett ez a kezdés, a történetet csupán felskiccelték, a karaktereket éppen csak megmutatták, szóval én annyira nem voltam oda érte. De a színészek, a hangulat és a megvalósítás kreativitása még mindig első osztályú, így nem is aggódok, később nekem is biztos annyira fog tetszeni, mint az első évad.

winnie - 2015. 10. 15. 14:47

BotondB: annyira nincs túlsztárolva – ha valami sztárolva van, az a fargó. de nem túl. az ahs “csak” nagyon népszerű, de közel sem elismert és dicsért.

wellwellwell - 2015. 10. 15. 15:26

Okay then.
zseniális! :)

BotondB - 2015. 10. 15. 23:46

winnie: a nézettsége mégis kb 3-4szerese a Fargóénak közben ugyanazon a csatornán megy azonos idősávban hétfőn és szerdán. Persze az AHS-t divat lett kritizálni nyilván nem is ok nélkül mégis tömegkedvenc lett amit lassan mindenki néz és olyan ismerőseim is egész sokat tudnak róla akik nem is nézik, míg a Fargot kevesen ismerik ehhez képest. Mondom ezt AHS és Fargo rajongóként is :)

BotondB - 2015. 10. 15. 23:46

De nyilván ha a minőség megítéléséről beszélünk akkor mar teljesen egyetértek. De ez egyik esetben sem indokolatlan szerintem.

monti - 2015. 10. 16. 18:51

jó volt, kicsit zavart az a ufos jelenet, valahogy nem volt oda illő de végül is jó volt az első rész

Horace - 2015. 10. 16. 19:25

Egyik percben még szakadok a nevetéstől a másikban meg akkora feszült jelenet, hogy még levegőt is elfelejtek venni. A következő percben meg ismét szakadok a nevetéstől. Egyszerűen fantasztikus élmény.

CyClotroniC: akkor ez a szezon is egy filmet dolgoz fel? Mi a címe?

CyClotroniC - 2015. 10. 16. 19:59

Horace: Hát elég sok filmhez nyúltak már eddig, ahogyan az első szezon sem csak a “Fargo”-ra kacsintgatott. Igaz ott jégkaparós/pénzes áthallás eléggé erős volt, itt ilyesmi nincs, inkább csak a Coen szellemiség van a középpontban.

Benjy - 2015. 10. 16. 21:31

Zseniális volt, legyen 8/10, de csak mert keveselltem ezt a cirka 50 percet a nyitásra. Nagyon hamar visszaszippantott magába ez az abszurd, groteszk világ. Írhatnám azt is hogy ígéretes kezdés volt de az első évad után, és pláne ezután a premier után nem kételkedek hogy remek évadot fogunk kapni. A Waffle Hutos jelenet mind rendezésileg, mind képileg, mind forgatókönyv szerint is briliáns volt.

Benjy - 2015. 10. 16. 21:34

Ja a cold open kiamaradt. Az nagyon kész volt. Az olyan ötletek miatt már csak megéri nézni ezt a sorozatot.

Tommy - 2015. 10. 16. 21:48

Rengeteg utalas volt a Coen filmekre..:) A bingos jelenetnel mintha a Big Lebowski-t neztem volna. Mar csak a Dude-ra hasonlito faszi kellett volna. Walter es Donnie mar megvolt.:D

Az ufo a garazsba a polcon megvolt amugy?:D

https://m.youtube.com/watch?v=YfUDTfXexKk&feature=youtu.be

Zoli - 2015. 10. 16. 22:18

A True Detective mellett a tavalyi év nagy kedvence volt nálam a Fargo, így nagyon vártam a folytatás(oka)t.

Nekem kicsit hiányzik egy Lorne Malvo féle ütős karakter, de kárpótol a látvány, a lámpa villogtatós rész nagyon ott volt.

A látványvilág 10 pont nálam, a hangulat 9.

steweio - 2015. 10. 16. 22:26

Jó kezdés volt.
Óriási karakter volt a gyerek tényleg, aki összehozta a gyilkosságot. (Elvileg Macaulay Culkin testvére a színész)

PTOBI - 2015. 10. 16. 23:41

Remek nyitány volt. Remélhetőleg innen már csak felfelé vezet a minőség.
A tavalyi parádé után nem csalódtam a mostani pilotban sem.
Noha színészgárda és karakterek terén számomra az első évad majdnem verhetetlen volt, de feltűnt néhány ismerős arc, akikből kiindulva mindenképpen bizakodva néze a jövő elé.
A fényképezés továbbra is pazar, a történet már most érdekfeszítő, a fekete humor pedig, mellyel részről-részre lenyűgöz a sorozat, továbbra is egyedi, és tanulságosan szórakoztató.
Kíváncsian várom a folytatást.

tomex - 2015. 10. 17. 10:11

Ez hatalmas volt! 10/10 minden..

- 2015. 10. 17. 10:59

tízpertíz részemről. Ilyen erős kezdést sem láttam még soha.

Shannen - 2015. 10. 19. 07:41

Nem is tudtam, hogy ennyire hiányzott már a Fargo, amíg bele nem kezdtem a 2×01-be. A cold open már önmagában eszméletlen volt. Aztán belekezdtünk a sztoriba és újra csak ámultam, hogy milyen minőséget voltak képesek újra összehozni. A fényképezés és zene és ezáltal a hangulat csillagos ötös, a színészek idén is ígéretesnek tűnnek. A fekete humor még mindig nagyon fekete, de remek. Annyira nagyon jó, hogy a 70-es évekbe tették az egészet, nagyon meg dobja a hangulatot.
A Waffle Hut-os jelenet tényleg az epizód csúcspontja volt minden szemszögből, amit remekül lezárt az ufo-s rész.
Talán az idei legerősebb kezdés volt, olyan 9,5/10 körüli (csak, hogy legyen még hova fejlődni).

sepörd - 2015. 10. 20. 02:14

jó volt a Culkin gyerek, alkalmazhatnàk többször, üdítõ casting. kicsit kár is hogy kiírták. waffle hutos jelenet mindent vitt, Plemons és Solverson is jó, Dunst karakterével mondjuk volt bajom, remélem nem lesz tùltolva. Egyelõre a sztori nem olyan érdekes mint az elõzõ a maga egyszerûségével, de meglátjuk.

payskin - 2015. 10. 21. 17:27

A második részben az a jelenet az úton keresztbe álló Ted Dansonnal, a néma Kitchen tesókkal és az afroamerikai sráccal (akinek nem tudom a nevét), az vérfagyasztó volt. Két kézzel kapaszkodtam a székkarfákba. :)

Eszméletlen jó az egész.

Néma Harcsa - 2015. 10. 21. 18:24

Az első epizód több szempontból őrültebb volt, de a második is remek, a fent említett országúti beszélgetés (különösen a lezáró duma) és a trehány hentelés pláne.

Benzin - 2015. 10. 22. 12:04

Minden a helyén van. Eddig jó. Még várom azt a gyomorszájon rúgást, amit az első évad adott.

Culkin lejátszott mindenkit, maradhatott volna. Dunst /Fatt Damon imbecilis párosa nagyon ígéretes.

Pipacs - 2015. 10. 23. 00:30

Kötelező elemek: vér a hóban, gyilkosság a alagsorban, nagykutya rángatja a szákakat-maffiasztori… Annyira nem láttam benne túl sok fantáziát az előzőhöz képest. Plusz nekem igenis hatásvadász volt pl. a kávézós jelenet. (Ilyen formán a Tarantino párhuzammal egyetértek.) A színészválasztásokkal, alakításokkal viszont kompenzálták némiképp az ellenérzéseimet.
Még 1-2 rész esélyt adok neki, tavaly is a 3. résztől lett érdekes számomra.

Gatts - 2015. 10. 27. 21:31

Vajon a 3. évadban ugrunk még egyet vissza az időben 1951-ig és megnézzük a Gerhardt család felemelkedését? Dieter nagypapa 19-szeri főbe lövése eléggé olyan sztorinak hangzik, amit el tudok képzelni ebben a sorozatban. :)

roni - 2015. 10. 28. 09:44

Spoiler! Azt mondja Noah Hawley ebben az interjúban (Vigyázat! Automatikusan indul az audio!), hogy a következő, 4. rész elején megyünk vissza 1951-be. Kalaplengetés Gatts előtt, h ezt így kitalálta.

Stiel - 2015. 10. 30. 23:01

Lou Solversont játszó színész jó, most nagyon átjött az első évadból az öreg Lou stílusa.

A Kitchen fivérek vörös ing/fekete kabát – fekete ing/vörös kabát kombója megvolt?

ender1112 - 2015. 10. 31. 14:05

Az előző évad is jó volt, de a mostani még jobb, eddig gyak tökéletes.

Miss Keamy - 2015. 11. 02. 19:42

nekem is jobban bejön a mostani évad, mint a tavalyi. igaz nem gondoltam hogy ezt valaha lefogom írni :)

Miss Keamy - 2015. 11. 02. 19:44

jut eszembe, Cyclo lesz írás külön a 3. részről?

CyClotroniC - 2015. 11. 02. 20:53

Az a baj, hogy eddig csúszott, szóval a 3-4-et holnap megnézem, és ha lehet róluk külön is írni, akkor fogok, bár picit ennyit csúszva suta lesz. Ha más nem, a napokban lesz mindenképpen a 3-4. epizódról együtt, de ez csak a B-terv.

ALDO - 2015. 11. 04. 22:06

Nekem az első évad a tavalyi szezon nagy meglepetése volt.
A második évad – legalábbis az eddig lement epizódok alapján – eddig jobban tetszik, mint az első. Nem tudom miért. Lehet, hogy jobban bírom ezeket a színészeket, vagy mert az előzőt egy kicsit zavarosnak és fárasztónak találtam néha. Itt gyakorlatilag fel sem tűnik, hogy milyen hamar lemegy a majdnem egy órás játékidő.

Néma Harcsa - 2015. 11. 05. 08:04

Nekem csak a 2. szezon pilotja tetszett jobban, egyébként ugyanaz a színvonal, mint az elsőé volt.

Néma Harcsa - 2015. 11. 11. 06:52

Az S02E05 egy akkora Év Epizódja részemről, hogy nem is látom a tetejét. Csak azért 9,5/10, mert remélem, hogy még fokozható.

Gatts - 2015. 11. 11. 09:25

Nagyon jó volt! :) Az első hentesboltos jelenetnél egyszerre röhögtem szegény srácon és rettegtem, hogy mi fog történni. Aztán amikor megjelent a kocsiban egy tábla szalonnával, akkor felsírtam. :)
De minden jelenet kiváló volt. nem gondoltam volna a tavalyi évad után, hogy lehet majd fokozni, de egy teljesen új stílussal sikerült.

roni - 2015. 11. 11. 19:47

Tudom, hogy ez olyan csajos (“I ship it”), de úgy szeretném, ha Chsrlie és Noreen együtt olvasna Camus-t + gyakorolna célbalőni.

CyClotroniC - 2015. 11. 11. 20:51

Mondtam én hogy Noreen a legjobb karakter.

De a sorozat mennyire szemét már, hogy rájátszik a kiszámíthatatlanságára. “Megyek majd hátra én is… hacsak addig nem halok meg” :D

csernakakos - 2015. 11. 12. 20:14

Ez az az alkotas, amit passziv megfigyelokent kovetek hetrol hetre, a legkisebb erzelmi csatolas nelkul. Kitartok, de nem rajongok erte. Nezem, de nem tudok elmerulni benne. Annyira profi munka es csucsra jaratott kivitelezes minden teren, hogy mar majdnem tokeletesnek hivnam, de inkabb csak a hibatlan jelzovel tudom illetni, mert valahogy pont a zsenialis megkomponaltsaganal fogva hianyzik belole az az esszencia, amitol rajongojava valnek. Mig a jelenlegi kedvenceimben (The Leftovers, The Affair, OITNB, Sense8) teljesseggel elveszek, addig a Fargo-n mindossze meghokkenek es inkabb tekintem stilusgyakorlatnak, mint izig-verig sorozatnak.
Azert persze varom a sztori alakulasat. :)

Néma Harcsa - 2015. 11. 17. 16:18

Aztaleborultszivarvégit, ez a hatodik is mi volt már?
Inkább nem spoilerezek, majd ha lesz külön kibeszélője, mindenesetre nem lepődnék meg nagyon, ha a showrunnert még az évad végéig megverné valaki az utcán.

Néma Harcsa - 2015. 11. 17. 18:34

@csernakakos: ez tök jogos “ellenérzés”, olvastam afféle véleményt is, hogy a 2. évad olyan érzetet kelt, mintha már csak és kizárólag a kritikusok pozitív értékelésére hajtanának a készítők.
Azt is megértem, ha valakinek ez már túlhajtott, kiszámíthatóan kiszámíthatatlan, stb. – én rettenetesen jól szórakozom.

pluhi - 2015. 11. 17. 20:34

Óriási volt, mikor Milliganék megjelentek a háznál.

Aredhel - 2015. 11. 17. 21:41

Micsoda rész volt! Csak tátom a szám. Tuti a hét epizódja, de nevezném az év legjobbjának is, pedig láttam idén egysmást.

Gatts - 2015. 11. 17. 23:24

Karl Weathers for president!
Megint volt feszültség rendesen, jó párszor megvolt a “csak őt ne” érzés…
Tényleg nem tudnék már találgatni, hogy a végére kinek mi lesz a sorsa, annyira jól szövik a szálakat.

Néma Harcsa - 2015. 11. 18. 06:44

Talán még jobb is volt, mint a múlt heti.
A Jabberwocky-t pedig remélem, a magyar feliratkészítők nem próbálják saját maguk lefordítani. Egy versszak után kapcsoltam, hogy mi a franc ez. :)
http://www.magyarulbabelben.net/works/en/Carroll,_Lewis-1832/Jabberwocky/hu/7865-A_Gruffacs%C3%B3r

szerintem - 2015. 11. 18. 15:34

2×06
csodalatos resz volt, minden perce arany

baggio - 2015. 11. 18. 21:41

Ezzel a magyar fordítással még egyszer minimum muszáj lesz visszanézni a részt :) Káprázatos epizód volt amúgy, sorozatban még talán nem is láttam ennyire jó példát arra, mikor a “művészkedés” a szórakoztatással találkozik (sajnos a művészfilm szó eltörölhetetlenül pejoratív jelzővé vált, pedig…)

bélabá - 2015. 11. 19. 20:55

Zseniális a 2. évad, még az elsőn is túltesz.

mxyzptlk - 2015. 11. 21. 09:21

Igen, pedig az első évad után én egyáltalán nem gondoltam hogy a második majd felér a szintjéhez, ehhez képest szinte simán veri, pedig az első sem volt gyenge évad, sőt.

Néma Harcsa - 2015. 11. 23. 16:22

Khm, a Hulu tartalomfeltöltőinek köszönhetően (az s01e07-et kis ideig felcserélték a második szezon hetesével) kiszivárgott az eheti rész. Ha valaki esetleg türelmetlen, kis kutatással megtalálja…
Angol felirat sincs még hozzá, na meg persze meg sem néztem, szóval fogalmam sincs róla, hogy megintcsak eléggé odabsz, pedig nem igazán értek mindent minnesotaiul.

Rammsch31n - 2015. 11. 23. 22:22

Holnap reggel úgy is fent lesz már, meg remélhetőleg a felirat is gyorsan! :)

Néma Harcsa - 2015. 11. 24. 12:38

Meg is van. Szerintem ez a 7. epizód sokaknak nem fog már annyira tetszeni a történetvezetés és a picit komorabb hangvétel miatt, én viszont élvezem, ahogy szórakoznak velem (+ önmagukhoz képest is kivételesen sok Coen-utalást zsúfoltak bele, vagy csak nekem tűnt úgy).

Rammsch31n - 2015. 11. 24. 14:43

Annyira nem volt jó tényleg a korábbiakhoz képest, kezdik kutyulni a szálakat, de az élvezetből sokat nem vett el.

Néma Harcsa - 2015. 11. 25. 07:45

Szerintem csak egy leheletnyivel. Afféle átvezető epizódnak tűnhet, de mégsem az, tök ügyesen pakoltak bele elég sok történést, hamar elrepült a játékidő.
Nagyon picike spoilerveszély: ebben az évadban rengeteg karaktert mozgatnak (ennyiben hasonlít a TD2-höz), a szokásos meghökkentésen túl lehet, ezért bontották ketté nyakatekert kronológiával a cliffek feloldását. Hogy jó döntés volt-e, az csak a részben nyilván flashbackes következő epizód megtekintése után derül ki. :) Az egyetlen negatívum a mellőzött karakterek hiánya, belőlük viszont kapunk még hamarosan eleget, ha jól sejtem.

Néma Harcsa - 2015. 11. 25. 07:51

(Már nem is bírom számon tartani, hány színész érdemelne díjat az évadból.)

szerintem - 2015. 11. 26. 10:18

szerintem a hetedik resz siman hozta a szokasos minoseget es izgalmat, az egyetlen szivfajdalmam peggy es ed hianya volt, viszont dramaturgiailag nagyon szepen megagyazott az utolso percnek….
az elso evadban egyertelmu volt, hogy lester bukasat kovetjuk vegig az evadon, itt viszont nem tudom, hogy peggy, ed vagy eppen mindketto fogja bejarni ugyanazt az utat. nagyon erdekesen fejlodik mindket karakter kulon-kulon is es az egymashoz valo viszonyuk is szepen valtozik.

Cave - 2015. 11. 30. 10:23

Danny Boy az erdőben ? Németek, nem írek :)

Néma Harcsa - 2015. 12. 01. 15:51

A 8. megint iszonyat jó lett minden szempontból (többször felröhögtem). Így utólag jó döntés volt a kronológiai kavarás, Dunst (és a többiek) hosszabban lubickolhattak a szerepükben. Ez 10/10 (ízlésem szerint).

pluhi - 2015. 12. 01. 20:03

Nem gondoltam volna, hogy még ebben a részben sem derül ki, mi történt a Gerhardt háznál. Király rész volt amúgy, beszartam, mikor elkezdte szúrkálni:)

mxyzptlk - 2015. 12. 02. 09:49

Óriási volt a 8. rész pedig az elején egyáltalán nem gondoltam volna hogy mi fog kisülni belőle :) 9/10

Rammsch31n - 2015. 12. 02. 10:13

Ez a Peggy nem százas… korábban csak idegesített, most meg átment dilinyósba… :D

Néma Harcsa - 2015. 12. 02. 10:28

Ne feledkezzünk meg Doddról sem (az az arcjáték! – plusz a monológ). De Plemmons valaint (a múlt epizódbeli Bear után szintén mélyebb karaktert kapott) indián is elképesztő volt. Objektíven persze nem 10/10 – akadt pár dramaturgiai lyuk, blabla, viszont magasról leszrom, ez számomra maga volt a színtiszta szórakoztatás, ha már feketekomédiáról beszélünk, illetve annál azért persze mégis összetettebbb műfajilag).
Annyi keresztcsavar (létezik ez a szó?) van a sorozatban (pl. Hanzee Peggyhez hasonlóan feltehetően szintén önmegvalósított részben a tequila hatására, illetve a tükörfigura Milliganhez hasonlóan egy rasszista főnökkel akadtak végül gondjai), hogy nem csodálom a rendszeres kritikák hiányát, iszonyú nehéz lehet röviden írni az epizódokról, annyira sok szempontot kínálnak.

Néma Harcsa - 2015. 12. 02. 10:32

(Dunst hosszú idő után már Von Trier Melancholiájában is nagyot játszott, itt pedig folytatja, és mintha kisujjból rázná ki a tragikomikus, egyben elég rémisztő figurát.)

Rammsch31n - 2015. 12. 02. 10:37

Ez a Peggy egy pofoznivaló nőszemély, ahogy halad előre a 8. rész egyre jobban. Nem tudom túltenni magam ezen… Egyébként egyetértek veled Harcsa, túl sokrétű a sorozat.De zseniális.

Néma Harcsa - 2015. 12. 02. 11:53

Jómagam már csak a humorfaktor végett szurkolok a házaspárnak az évad utolsó epizódjáig történő túléléshez (ennyi szerintem amúgy nem igazán kérdéses, a vég az már más tészta), hiszen ráadásul szegények épp most vesztették el véletlenül adoptált nagykorú gyermeküket (:D).
Jut eszembe, az előző epizódban emlegetett úttesten guruló fejek képe a szesztilalom idején elég esélyes kiindulópont a 3. évadhoz, utána nem is baj, ha nincs 4., csak maradjon a színvonal.

Anthonz - 2015. 12. 02. 13:15

Peggy karakter buta, mint a föld, erre azért hamar rá lehetett jönni. A férje, ő csak egyszerű :)
Amikor elkezdte szurkálni Doddot én is majd lefordultam a székről :))
Őszintén az indiános ügyet nem vagyok benne biztos, hogy bele kellett volna keverni, maradok a tragikomukus vonalnál.
A 7-es részből az érdekelne igazán, hogy az öreg rendőr házában mi a fenét is talált a lánya??

paranoid android - 2015. 12. 02. 19:30

Talán a sorozat egyik legszebb momentuma volt a mostani részben, amikor Peggy éppen belekezdene Hanzee új, professional frizurájába, ami egy új élet kezdetét jelenthette volna az indiánnak (“I’m tired of this life.”), amikor jönnek Lou-ék és Hanzee feláll, így Peggy a levegőbe vág bele. Nem egy bonyolult szimbolika, de baromi hatásos volt számomra a jelenet, ahogy az egész szituáció groteszk humorát egy pillanatra felváltja valami szomorú.

pluhi - 2015. 12. 02. 20:10

Nekem nem teljesen tiszta Hanzee motivációja amúgy. Az ok, hogy vége az eddigi életnek, Gerhardtéknak annyi. Ő már “most wanted” státuszban van, eldönti, hogy kiszáll. Miért keresi meg mégis Doddot? Ésszerűbbnek tűnne beülni egy fodrászhoz, hajat vágatni és balra el. Persze lehet, hogy eleve meg akarta ölni őt, de akkor hiányzik valami a kirakósból még.

Rammsch31n - 2015. 12. 02. 20:48

pluhi: Szerintem Hanzee-nak egyszerűen az volt, hogy az összes kisvárosi alkesz csak egy indiánnak nézte, miközben ahogy emlékszem 3x megjárta Vietnámot, ami azért nem gyenge…és akkor erre csak egy bennszülöttnek nézik, hát én is ki lennék akadva, jó nem ennyire, hogy lelövök mindenkit. :D

des - 2015. 12. 02. 21:53

WOW! :)

Az első évad tetszett, de ez a 2. még inkább WOW: :) Eddig csak gyűjtögettem a részeket. Most néztem meg 2 nap alatt a 8 részt…

Szuper egy sorozat!

margarita - 2015. 12. 03. 10:30

A legujabb részhez még nincs felirat, igy a középiskolás angol tudásommal néztem meg, ezért nem vagyok biztos benne, de a telefonfülkében az akasztófa játéknál, nem az volt odaírva hiányosan, hogy a sziú inkdián nyomotokban van? sioux follow …?

az akasztás motívum pedig feltünt még, mikor Ed belép a kunyhóba és a függöny rojtja is egy akasztási zsineg csomóra van kötve.

Az is eszembe jutott, hogy Hanzee változásához hozzájárulhatott a fodrásznővel ( Lifespring !)találkozása. :).
Nyilván nem, csak számomra volt egy ilyen áthallása is a dolognak, hogy Hanzee is önmegvalósít mostantól.

És persze a hét mondata: I think Satan is a woman.

Valaki látott még a fentihez hasonló kis szösszeneteket, mert nekem nagyon kellett az angolfeliratot is néznem, hogy vmennyire értsem, így lehet elkerülte vmi a figyelmemet.

CyClotroniC - 2015. 12. 03. 13:20

Mostanában elmaradt a Fargo post, mert el voltam én is havazva, de a héten mindenképpen írok egyet, főleg hogy a mostani epizód volt a kedvencem eddig idén a Fargotól.

margarita: Az Sioux Falls, azaz a hely neve, ahol a szálloda is van, ahová Peggy ment volna a szemináriumra. Mondjuk érdekes nyelvi játék lehet még a hely nevével, hogy a Falls – ami itt ugye vízesésre utal -, simán fordítható bukásnak is, szóval ilyen szempontból hátha érthető lesz majd a fináléban Hanzee-ra is.

szerintem - 2015. 12. 03. 14:20

ez ez epizod volt az ev epizodja szerintem. (igaz, mintha mult heten is ezt irtam volna)
elkepesztoen jol el vannak talalva a tragikus, fekete humorral atszott, nehol burleszkes jelenetek, ed a telefonfulkeben, ahogy elkeseredetten kuzd, hogy komolyan vegyek, vagy a jelenet ejszaka, mikor aludni probalnanak….
annak ellenere, hogy valamilyen szinten szimpatizalok a hazasparral, remelem, hogy elnyerik melto buntetesuket. kivancsi vagyok, mi lesz meg a kovetkezo ket reszben.

a fargo annyira egyedi, olyan szep, orom nezni minden percet

baggio - 2015. 12. 03. 21:58

A harmadik részben amúgy Molly ugyanazt az ál-Ronald Reagan filmet nézte, amibe Peggy most belefeledkezett (Operation Eagles Nest) :)

Dunst élete alakítása volt szerintem ez a nyolcadik epizód.

Néma Harcsa - 2015. 12. 04. 07:47

baggio: sőt, Reagan azt a filmet hozza fel háborús élményként Lounak a vécében, csak épp nem emlékszik, hogy túlélik-e. Ez egyébként most sem derült ki, mert miután Reagan lelövi a náci tisztet, az még felkel és elindul utánuk. :)
Egyébként Hanzee eléggé a poszttraumás Rambora hajaz a 1. részből, megfejelve az indián problematikával.
Doddot szerintem is a “nehéz nap” utáni további sértegetések miatt lövi le, viszont az előző rész végén már ő telefonál a Gerhardtoknak, hogy megtalálta, szóval talán még tisztábban látjuk majd, hogy mi is volt ez az egész.

Rammschein - 2015. 12. 04. 21:07

Aztarohadt milyen meta az a Reagan-film, nekem fel sem tűnik ha nem írjátok. :D

A 8. részben a Gerhardt rezidencia jó üres volt, gondolom a következő részben az ő sorsuk derül ki a következőkben.

Aquarius - 2015. 12. 06. 02:02

@Anthonz
“A 7-es részből az érdekelne igazán, hogy az öreg rendőr házában mi a fenét is talált a lánya??”

UFO írásjelek voltak mindenhova irkálva, és a jelentésük angolul, mintha az öreg tanulmányozná titokban az idegenek jeleit.

Néma Harcsa - 2015. 12. 06. 07:21

@Rammschein: a papa halott, illetve a Gerhardt-mama akkor még kb. a rendőrségen van, Bear pedig Simone-nal sétálhat, szerintem azt nem fogják már pontosan kibontani.

Miss Keamy - 2015. 12. 06. 14:23

nekem viszont erőltetettnek tűnt dodd lelövése. persze szépen adagolták a jeleket, hogy az indián már pedig “kitör” stb., + dodd ahogy sértegette. de eddig végig azt nyomták hogy mennyire hűséges és nekem olyan mintha nem lőhette volna le peggyt v. a butchert.. ettől függetlenül szenzációs részt kaptunk megint, dunstról nem gondoltam volna ilyen hiteles alakítással rukkol elő.

uccsó 2 részben várom a nagy henteléseket :D

Zoli221 - 2015. 12. 06. 21:20

Azt azért túlzásnak érzem, hogy PONT elfogyott a tölténye….

Néma Harcsa - 2015. 12. 07. 22:23

Mindent túlzásnak érzek, és élvezem.

gyerecske - 2015. 12. 07. 22:55

Hatalmas volt a 8. rész is.

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 08:52

Aztbdskrvrstnt, spoiler nélkül: minden idők legtrollabb 9. epizódján vagyok túl éppen.

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 09:00

(Vagyis jópáran háborogni fognak.)

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 09:45

(Részemről 10/10, ismét.)

wondorog - 2015. 12. 08. 11:58

Basszus ezek elmebetegek, amit itt leműveltek, és az a bizonyos Lou-Bear jelenet vége, kész vagyok.

roni - 2015. 12. 08. 14:18

Gondolom, más is szereti Hanzee-t. Korrekt interjú a színésszel: Meet Zahn McClarnon, the Man Behind the Lethal Hanzee Dent of ‘Fargo’.

Szuper 9. rész. Lou-Bear mellett bejött még Martin Freeman mint mesélő (és a képeskönyv), Peggy (“Ez csak egy UFO, gyere má’, Ed”) és ahogy Mike befutott a végére (rezignált “OK, then.”).

Szerintetek ki marad életben a végén? (Már most sem sokan vannak.) Hank tényleg megússza? És Hanzee?

Rammschein - 2015. 12. 08. 17:44

az UFO-k szerepe baromi érdekes. :D

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 19:22

Ha valakit véletlenül elvisznek az UFO-k, az életben maradásnak számít? :)
A nyilvánvalóakon (Lou, Molly, Ben Schmidt) kívül olyan nagyon nem mernék tippelni, esetleg Charlie (ha Milligan nem akarja eltenni láb alól a biztonság kedvéért), Noreen, Karl Weathers és a cimborája.
A UFO (amellett, hogy Rye is eleve miatta lett elcsapva a pilotban) egyrészt a legelvetemültebb deus ex machina, amit eddig képernyő láttam, hiába volt az egész évadban előkészítve a felbukkanása, másrészt volt benne egy erőteljes “Íme, az ember!”-érzet egy felsőbb hatalom perspektívájából. Peggy beszólása nem csak vicces, a bekattanás ellenére (?) ő már teljesen magáévá tette Camus filozófiáját: a világ abszurd, egyszerűen csak fogadd el. :)

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 19:26

Valami módon azért egy kisebb happy endre számíthatunk a végül-mindenki-azt-kapja-amit-megérdemel elvének mentén, az azért Fargo-védjegy.

pluhi - 2015. 12. 08. 21:04

Etalon. Mondjuk én kibirnám UFOk nélkül is, illetve belengetett természetfelettivel. Hát ez most eléggé az arcunkba lett tolva:) Vicces, hogy a múlt heti kérdésem központi elem lett, persze valahol logikus is. A zene meg csak simán tökéletes.

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 22:20

Ugyan. Csak UFO-k.

Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 22:22
Néma Harcsa - 2015. 12. 08. 22:34

Ha arra gondolsz, hogy az UFO-téma egyeseknél ellophatja az epizódot, miközben az egyébként is pazar volt (szerintem ezért minden idők legtrollabb 9. epizódja, a stáb tulajdonképpen saját magát is bátran megtrollkodta) az félig igaz – viszont tényleg maximális szintre fokozták vele az őrületet, ami épp előtte már Bear fizikai képességeinek bemutatásánál is eléggé magas szinten mozgott.

szerintem - 2015. 12. 08. 23:23

szerintem megint oriasi volt az epizod, csodalatosan oldottak meg, hogy tokeletesen elfogadtam az ufo felbukkanasat, akarcsak peggy. hat eppen akkor volt ufo-jelenseg, na bumm. :)

minden jo, ha jo a vege, egy epizod van hatra, csak nem nagyon tudom, hany szereplo maradt egyaltalan. ha oszinte akarok lenni, peggynek es ednek mindenkepp jar a vegere valamifele buntetes, en boldogabban zarnam az evadot, ha nem autokaznanak el a napsuteses kaliforniaba peggy eszelos mosolyaval es ed kisse zavart tekintetevel.

a fargo beirta magat minden idok legjobb sorozatai koze.

westhammer - 2015. 12. 09. 16:17

hát levegőt alig kapok a 9-es rész után, 10/10-es volt, egyszerűen fantasztikus. A Fargo feljött a második helyre a kedvenc sorozataim között.

Minden fantasztikusan van felépítve, csodálatosan van fényképezve és még az UFO-s fordulat is, bármennyire totál randomnak tűnik, teljesen logikusan lett beépítve.

Néma Harcsa - 2015. 12. 09. 19:17

Igen, úgy tűnik, a csatornánál az 1. évad kritikai sikere után totálisan hagyták elszabadulni Hawley agyát, de olyan háttértámogatással (a castingtól a társírókon át az audiovizuál stábig), hogy tényleg valami egészen különleges sült ki belőle. (Megnéztem újra a kilencest is, és magyar felirattal is meg fogom.)
Azért jó lenne valami finálé előtti írás, annyi, khm, kevésbé ínyenc cuccról van, ez pedig nagyon megérdemelné a részenkénti elemzést is, utoljára az ötösről volt külön poszt, pedig a legutóbbin kívül volt egy baromi erős 6. és 8. epizód is. :) Kétségtelenül nehéz, én mondjuk nem is tudnám, hol kezdjem, a kilencesben pl. az UFO tulajdonképpen valóban tök mellékes (na jó, egyenértékű) volt egy halom másik történés/megoldás/csavar mellett. :D

Aredhel - 2015. 12. 09. 22:12

Elképesztően jó volt. Én csak tátottam a számat, vagy harsányan röhögtem.
Gondolataimat és érzéseimet kiválóan összefoglalja Tim Surette review-ja:

http://www.tv.com/shows/fargo/community/post/fargo-season-2-episode-9-the-castle-review-144950512639/

bélabá - 2015. 12. 10. 01:30

S09 10/10

Ennyi.

Anthonz - 2015. 12. 10. 08:27

Hát gyerekek a rész történései jók voltak, epic végig. Azt tudtuk, hogy előbb-utóbb lesz valami ufo téma, mert eléggé sok erre utaló jel volt, de őszintén nekem annyira nem jött be az a bizonyos jelenet, valami “jobbat, többet” vártam volna. A narráció szintén nem tudom minek kellett, annak sem örültem igazán.
A többi az viszont eldobom az agyam baromi jó volt, kíváncsian várom a lezárást.

baggio - 2015. 12. 10. 13:56

Igen a legdurvább tényleg az, hogy az UFO-s jelek adagolásával mennyire szépen adták el Hawley-ék a nagyjelenetet, miközben minden más teljesen logikusan (nyilván sok esetben a szerencsétlen véletlenek közjátékaként) ért el a moteles végkifejletig. Még Néma Harcsa is azt hitte, hogy lesz háborgás, de én nagyon nem olvasok ilyet sehol, én is Peggy módjára elfogadtam a helyzetet, pedig a következetlenségek, az irracionalitás érzete általában nagyon el tudja rontani számomra sokszor a sorozatélményt (khm, Leftovers, khm).

A. - 2015. 12. 10. 17:09

Óriási élmény számomra ez a sorozat. Minden várakozásomat felülmúlta. Az eredeti filmet is nagyon szerettem, és az első évad is bejött, de ez… Órákig, napokig tudnám nézni.
Minden pillanata tökéletes, kitalált, mégsem erőltetett. A részek napokig megmaradnak bennem, eszembe jutnak jelenetek, egy pillantás (ahogy Hanzee ránéz Floydra például, amikor kettesben marad vele), mondatok. Ad valami olyan pluszt, amit csak a kedvenc filmjei, kedvenc könyvei adnak az embernek.
És én is nagyon szívesen olvasnék újabb kritikát CyClotroniCtól végre, mert kiváló összefoglalókat ír, olyan részletekre rávilágítva, amik nekem sokszor fel sem tűnnek:)

Rammschein - 2015. 12. 10. 17:26

Ennél nagyobbat a 2. évad már csak akkor ütne, ha darálva nézné az ember. De ezt lehetetlenség darálva nézni frissen, mert mindig várni kell egy hetet, és az ember nem tud betelni vele, mert nézné azonnal! :D Ki várná össze mind a 10 részt, ha ilyeneket produkálnaK? Én tuti nem! :D

bélabá - 2015. 12. 10. 20:01

Sokan említették hogy sok UFO-s utalás volt. Én nem vettem észre korábban ilyet. Mire gondoltok?

baggio - 2015. 12. 10. 21:12

Wow, egyet se vettél észre, azt hogy? :) Az első részben Rye Gerhardt egy világító objektumra nézett fel, ezért ütötte el Peggy a kocsijával, a második rész egy “Világok harca” idézettel zárult olyan kamerabeállítással, mintha épp az UFO-ban ülnénk, a harmadikban Lou egy fura beszélgetést folytat valakivel, akinek a kocsiján az “I want to believe” felirat olvasható, a negyedikben Hanzee-nak két óra valahogy kiesett, mikor a Waffle Huthoz visszatért és belenézett a fényekbe… és akkor ott volt még Molly rajza az ötödik epizódban (http://media.vanityfair.com/photos/566604b1d8f216a72b80c4fa/master/w_690,c_limit/fargo-2×5-ufo.jpg), vagy Betsey felfedezése apja szobájáról, ami teli volt őrült rajzokkal, de még a kilencedikben az UFO megjelenése előtt, a shopban is jelezték egy táblával, hogy “az idegenek köztünk élnek” (szerintem biztos, hogy kihagytam valamit).

Obscuriloquium - 2015. 12. 10. 22:16

bélabá: Az első részben Rye-t azért csapja el Peggy, mert a srác figyelmét eltereli az ufó megjelenése. Aztán, mi volt még… Hanzee, amikor a helyszínen rekonstruálja magában a történteket, a flashback alapján szintén rájön, hogy ufó járt ott. A rushmore-i boltos boltjában ufós matricák vannak felragasztva. Molly nagyapjának a házában mindenféle rejtélyes piktogrammok vannak kirakva a falra (ufó-ABC?). Hirtelen ennyi jut eszembe.

Néma Harcsa - 2015. 12. 11. 01:18

Minden epizódban volt minimum utalás, de még a hatosban is felvillant a horizonton a 9. végén látható távolabbi UFO-fény, csak, ha jól rémlik, két rendőrautó ment egymással szemben, így kevésbé volt feltűnő.
Amúgy háborgás van, ha szétnéztek külföldi oldalak kommentszekciójában, vagy akár kritikáiban is, de tényleg kevesebb, mint gondoltam volna. :)
A Floyd-Hanzee jelenet csupán a mimikával és tekintetekkel megoldva csodálatos volt (illetve az is az volt).

Néma Harcsa - 2015. 12. 11. 01:40

@Anthonz, röviden: az UFO feltűnéséhez hasonló módon váratlan True Crime könyves kerettel és a narrációval (a “bizonytalan narrátor” egy klasszikus irodalmi és egyéb fogás, csak itt ezzel a húzással összévadilag a “váratlanul nagyon bizonytalan narrátor”-t sikerült megalkotniuk) egyrészt veled, mint nézővel trollkodnak (“azt hitted, megmondjuk, pontosan mi van Hanzee-val? nem, feltesszük ugyanazokat a kérdéseket, amiket te, pedig eldönthetnénk, mert mi írjuk, de a világ nem így műdködik, sosem tudhatod, ki mit miért tesz”), másrészt Coen-hommage, plusz a kamu-Reagan-film-a-filmben-nel kissé analóg módon mesekönyv-a-filmben-né vátoztatják a “True story” felvezetést, mert egyébként még mindig meglepően sokan beszpják, hogy ezek tényleg megtörténtek.
Ez volt a rövid magyarázat a hirtelen megjelent narrációra, ha viszont hosszas, fárasztó bölcsészfszságokat is szeretnél olvasni pl. az iróniáról, akkkor csak jelezd, állok rendelkezésedre.

Néma Harcsa - 2015. 12. 11. 01:56

(Egyébként Martin Freeman narrálta.)

roni - 2015. 12. 11. 04:39
szerintem - 2015. 12. 11. 12:16

“Ez volt a rövid magyarázat a hirtelen megjelent narrációra, ha viszont hosszas, fárasztó bölcsészfszságokat is szeretnél olvasni pl. az iróniáról, akkkor csak jelezd, állok rendelkezésedre.”

en mondjuk mindig szivesen olvasom a nema harcsasagokat :)

Rammschein - 2015. 12. 11. 20:02

Csípem Néma Harcsa hozzászólásait a sorozattal kapcsolatban, sok érdekes dolgot gondol a sorozatról. :) Míg én nem “gondolkozom” rajta, így nem látok annyi meta dolgot benne. Csak élvezem, amit összedobtak. De azért kösz, utólag jó elolvasni, mit kellett volna esetleg észrevennem. :D

Néma Harcsa - 2015. 12. 11. 22:36

Ohh, köszönöm. Hogy magam is önironikus legyek végre, a Fargo FB-oldalán (érdemes nézegetni, szórakoztatóak a moderátorai) régebben olvasott kommentet idézném: “Fargo = crack for the hipsters”

margarita - 2015. 12. 12. 15:15

A mostani résszel- ha jól számolom – egy Gerhard maradt, a fiatal sérült kezű fiú, aki böriben van. Az összes többi Gerhard kinyiffant, és szerintem eggyel sem a Kansas City maffia végzett, hanem saját maguk csinálták ki magukat, illetve az első részben PEggy elütött egyet.

Szóval a Kansas City maffia, Milligan gyakorlatilag ha ült volna egy helyben akkor is megszabadultak volna a Gerhard családtól.

Néma Harcsa - 2015. 12. 12. 15:24

(Gyengébbek kedvéért: nem az informatikai crack, hanem a másik ;))
Amúgy többek közt épp azért zseniális az évad, mert a némi (popkult, töri, Coen-filmek, irodalom, filzófia, stb.) háttértudást igénylő jelentésrétegek nélkül is élvezhető a karakterek, a feszültségteremtés és a humor miatt, a többi csak plusz, és ráadásul nyilván én sem fedezek fel mindent. :)

Néma Harcsa - 2015. 12. 12. 15:32

Az első évadban is volt sok kikacsintás, a Coen-filmek mellett ott inkább bibliai, alkalmazkodván Malvo nem egészen evilági figurájához, itt viszont szinte már túlzsúfoltnak hathat néha a cucc (mármint nem számomra).

Néma Harcsa - 2015. 12. 12. 16:15

@Maragarita: a papát azért ők ölték meg, illetve elég jelentős számú Gerhardt-szövetségest is.
(Doddnak egyébként maradt még három lánya, ha jól sejtem, a hetedik rész eleji temetésen mindenki látható.)
Hogy Milligan mekkora gé, azt egyébként eddig is lehetett már tudni, de a kilencesben újra jelezték, mivel esze ágában sem volt a reggel nyolcas találkozóra menni, fura mód Peggyék a mészárlással szinte egy időben megúsztak egy másik éjszakai merényletet is M. részéről.
(Jut eszembe, a magyar fordítóknak egyébként ezer köszönet, ez az évad elég nehéz meló lehet, csak annyiba kötnék bele, hogy az “O.K., then”-t inkább “Jól van akkor”-nak fordítottam volna, mint “Rendben van”-nak, de ez apróság.)

Zoli221 - 2015. 12. 12. 22:13

Hát akkor én háborgok, nekem nagyon nem jött be az ufó, dramaturgiailag se éreztem szükségét, és igaz, hogy sok utalás volt rá, de sokkal szebb lett volna, ha csak csalogatják az embereket, de nem mutatnak semmit, mert így már nem lehet komolyan venni a sorozatot.

Aquarius - 2015. 12. 12. 22:56

Okay, then. Dinner Sunday? :D

Aquarius - 2015. 12. 12. 22:57

Az UFÓ szimbolikus volt. A jó győzedelmeskedett a rossz felett.

Aquarius - 2015. 12. 12. 23:14

@margarita: “Szóval a Kansas City maffia, Milligan gyakorlatilag ha ült volna egy helyben akkor is megszabadultak volna a Gerhard családtól.”

Azért a szarvasvadászaton is irtották a Gerhardt családot, de az tény, hogy nem ők kezdeményezték. :)

szerintem - 2015. 12. 12. 23:33

egyebkent mennyire van benne a keze a coen fivereknek ebben a sorozatban…..azt latom, hogy executive producerek, de valojaban mindent nick hawley csinal, ha jol tudom….vagy nem

ALDO - 2015. 12. 12. 23:42

margarita:

Ha a családok nézzük, akkor még ott van Dobb és Bear felesége, valamint Dodd további három lánya. Bár ők nem számítanak, mert csak megemlítették őket, de sosem szerepeltek. Így valóban már csak Charlie maradt, akit név szerint ismerünk. Remélhetőleg őt már nem tekintik fenyegetésnek és életben maradt. Így talán Noreennal megvalósul a tinirománc.

Érdekes, ahogy alakították a sztorit. A végére a szótlan, parancsot teljesítő Hanzee lett a főellenség, akinek Bloumquisték az elsődleges célpontjai. Bár elvileg már a többi gyilkosságot is ráverhetik, így nem értem miért nem akar elmenekülni.

Az évad eleji, ki éli túl játék jelenlegi résztvevői a 9. rész végén: Lou Solverson, Peggy és Ed Bloumquist, Hank Larsson, Karl Weathers, Mike Milligan, Noreen, Ben Schmidt, Hanzee, Kitchen.
100%, hogy közülük még valaki meghalt, így tényleg kb 5-6 karakter ússza meg.
Már nem emlékszem biztosan, de az előző szezonban az öreg Lou nem sántított?

Aquarius - 2015. 12. 12. 23:48

Hát vagy Nick Hawley csinálja, vagy nem, de a végeredmény qrva jó! :)

Néma Harcsa - 2015. 12. 13. 00:29

Megint kösz a modoknak, inkább felejtsétek el az utolsót.
Némi képzavarral élve akkor inkább újra leírom a veszett fejsze nyelének egy részét: a Gerhardt-papát és egy rakás emberét, valamint a 7. epizód elején több környékbeli szövetségest a K.C. nyír ki, plusz a Simone-szál sem így alakul, ha nincs Milligan.
Az UFO pedig nem csinált semmit, csak megjelent, aztán eltűnt. Mint a természeti jelenségek, pl. egy futó zápor, vagy egy égő csipkebokor, heheh. Vagy egy Beart váratlanul bámulni kezdő medve. Csak a néző vetít bele erkölcsi dimenziót.
No meg: hogy a sorozatot tényleg konkrétan ettől a ponttól kezdve nem lehet komolyan venni? Mruhahah. Ember, nem szoktam ilyet írni, mert általában baromság, de te tényleg vagy valami totál mást néztél eddig, vagy sikerült alaposan bekapnod a Mastertroll lvl. 99-et Noah Hawleytól.
(Coenék amúgy hivatalosan csupán csak pénzt kapnak ebből, semmi más közük nincs a “termékhez”. N.H. állítása szerint néha megilletődve érdeklődik náluk, hogy tetszik-e nekik, mivel maguktól nem küldenek semmilyen visszajelzést.)

Néma Harcsa - 2015. 12. 13. 00:34

(A Gerh.-család a már elhunytakon és Charlie-n kívüli tagjai nagyobb részt feltehetően láthatóak egyébként a 7. rész eleji temetésen, pl. Dodd másik 3 lánya is.)

Aquarius - 2015. 12. 13. 06:43

@Néma Harcsa

“Az UFO pedig nem csinált semmit, csak megjelent, aztán eltűnt. Mint a természeti jelenségek, pl. egy futó zápor, vagy egy égő csipkebokor, heheh.”

Ez tetszett! :)

“Csak a néző vetít bele erkölcsi dimenziót.”

Ezért van. Hogy erkölcsi dimenziót vetítsünk bele. Én úgy gondolom, a készítők emiatt tették bele. Te lehet, hogy úgy véled, hogy egy természeti képződményként. Ennél én többe tartom a készítőket. Persze ez nyilván világnézet függő is. Szerintem (ahogy én sem) ők sem materialisták.

roni - 2015. 12. 13. 09:53

Dana Gonzales, a sorozat (egyik) operatőre kitett pár fekete-fehér képet a forgatásról (ha valaki még nem látta a 9. részt, spoileres). 1. adag, 2. adag

karit - 2015. 12. 13. 12:25

Pazar. Ezt az ufós izét (és öreg Lou visszaemlékezését) méltó módon koronázná meg, ha a végén Malvo szállna ki belőle, és kötne az utolsó szíú harcossal egy “előnyös” üzletet. Bilbo Baggins váratlan mesemondása után simán belefér.

Néma Harcsa - 2015. 12. 14. 07:21

Na de nem erről van szó, hogy bárki materisalista-e vagy sem. Csinál mást az UFO azon kívül, hogy megjelenik, világít, aztán eltűnik? Nem. :)

Miss Keamy - 2015. 12. 14. 08:28

én boldogabb lettem volna, ha az ufos jelenet nem kerül bele. a sejtelmesség, ahogy eddig megjelent az tetszett de így elrontani ehh.. :( így csak 10/9 :D

karit - 2015. 12. 14. 18:17

“Csinál mást az UFO azon kívül, hogy megjelenik, világít, aztán eltűnik? Nem. :)”

Na jó, de elvonta Medve figyelmét, aki talán csak miatta halt meg (akár az öccse az első részben); azaz már a jelenlétével is beavatkozott. Kétszer.

(Azért érdekes, hogy bár ez nem az X-akták, még sem érződött cápaugrásnak (ha az ebben a műfajban egyáltalán értelmezhető) – de lehet, csak a felvezetése, meg Peggy atomcsapásnál kijózanítóbb megállapítása miatt. Mindenesetre, ha ez írói trollkodás, akkor az vajon mi lett volna, ha a cukkoló előzmények után nem jelenik meg többé…)

Néma Harcsa - 2015. 12. 14. 20:59

Igen, elvonta. Viszont csinált tettlegesen bármit? Nem.
A puszta megfigyelés hatása a megfigyeltre persze konkrétan tudományos tétel, ellenben nem lőtt lézert senkire, nem szippantott fel senkit, csak megjelent, és eltűnt.

Néma Harcsa - 2015. 12. 15. 09:55

Ú, na most jön majd az igazi háborgás, pláne, ha valaki nem látta az első évadot. A finálé nálam 9/10, az évad 9,5, a legjobb epizód pedig talán a 8., de ezt elég nehéz eldönteni.

roni - 2015. 12. 15. 11:32

Nagyon szépen elvarrták a legtöbb szálat a végére. Peggy & Lou az autóban zseniális volt (színészileg is + az utalás a filmre & az előző évadra).

margarita - 2015. 12. 15. 13:58

Vki fenn említette,h az ufo tevőlegesen nem csinált semmit.
Ezzel azért vitába szállnék.

A btk is ismeri azt a fogalmat h pszichikai bűnsegéd, felbujtó. Egyik sem csinál semmit, igaz?
Vagy mondjuk otthon szexelsz a pároddal és vki közben figyel, a megfigyelő semmit nem csinál, mégsem tudod befejezni amit elkezdtél. :)
Szóval az ufo igenis hatással volt a történetek folyamatára.Szerintem.

ALDO - 2015. 12. 15. 15:15

Jó finálét hoztak össze. A Blumquist házaspár esetében valami ilyesmire számítottam: az egyik megy a sittre, a másik pedig nem éli túl.
Hanzee sorsa is érdekesen alakult, ismerve az első szezon eseményeit. És az is meglepett, hogy arra a rövid jelenetre összehozták az első évad szereplőit.
Azért Solversonék megkapták a maguk happy endjét.
Összességében egy nagyon jó évadot láthattunk, ami simán hozta, sőt talán felül is múlta az előzőt.

pluhi - 2015. 12. 15. 19:10

Hmm, meglepett a finálé. Valami rendes showdownt vártam volna. A Hanzee-Tripoli link szerintem erőltetett. Nálam a e09 a csúcspont.

Néma Harcsa - 2015. 12. 15. 20:14

A kölyök Mr. Wrench és Mr. Number tetszett, illetve Hanzee megindulása is, de hogy ő Tripoli, az nekem nagyon karakteridegen. Illetve Karl még belefért volna azért 2 percben, hogy Charlie mellett Peggyt is ő védi pl., plusz pár apróság, amúgy a többi részemről tök rendben volt, az is, hogy a második felére leeresztett a feszültség.

Néma Harcsa - 2015. 12. 15. 20:19

(Dunst megint zseniális volt, de ezt talán fölösleges leírnom.)

szerintem - 2015. 12. 15. 21:04

az egesz evad nagyon jo volt, de az utolso epizod alulmulta a varakozasaimat. nem rossz volt, hanem mas, nagyon mas. sem a szerkezetvaltas, sem a stilusvaltas nem jott be. nehany szalat jobban elvarrhattak volna, nem azert, mert hianyzott a tortenetbol, hanem mert erdekes lett volna. egy kis nick offerman is belefert volna szerintem…..hamar camus-ra jutott ido.
ed es peggy a hutohazban valami zsenialis volt, illetve a beszelgetes/parhuzamos monologok a rendorautoban is nagyon szepek, meghatoak voltak.

osszessegeben nagyon elveztem, a fargo minden idok egyik legjobb sorozata szerintem.

clegane - 2015. 12. 15. 21:54

ki a fene az a Tripoli?

amúgy ez most ilyen filmszerű befejező epizód volt, semmi önálló életet nem élt, csak lezárta a sztorit.
igazából ha az előző az utolsó rész, akkor is pont ennyit tudnánk. ilyen szempontból teljesen felesleges volt. de ha 10 órás filmnek darálja le valaki, akkor biztos kellemes lezárása a történetnek.

clegane - 2015. 12. 15. 21:55

de így egy hetet baromira nem érte meg várni rá, fel is hypeoltam magamnak hogy hű mik lesznek benne, erre nem volt semmi XD

azért az évad összességében nagyon jó!

pluhi - 2015. 12. 15. 22:18

Azt nem is irtam, hogy Black Sabbath zenéjével kezdeni külön mocsokság volt. Már dörzsöltem a kezem, hogy itt milyen durvulás lesz, azt semmi se.

Toma - 2015. 12. 15. 22:48

Sajnos csalódás lett a befejezés nem erre számítottam, valahogy nem volt meg a katarzis.

baggio - 2015. 12. 16. 00:11

Persze hogy nem, mert még ki kell volna irtani Solversonékat is Mike Milliganékkel, akikkel pedig az indián szakács végezhetett volna a konyhában, miközben Peggy és Hanzee szétvagdossa egymást a hűtőszoba ajtajánál.

Véletlenül se örüljünk annak, hogy egy sorozat mer sokadszorra is váratlant húzni, utoljára pont azzal, hogy a durvulást nem akarja még csakazértis megfejelni.

Na és akkor most mehet az első évados dara, kíváncsi vagyok, hogy a parádés második szezon fényében az így hogy fog átjönni.

Anthonz - 2015. 12. 16. 08:17

Nem maradt sajnos kakaó a végére, de valóban a Fargot (is) egyben kell nézni, a 10 rész az egy tökéletesen szép egészet alkot.
Az utolsó részben sok utalás meg nosztalgia volt, de nekem akkor is a Mike Milligan pofára esése tetszett a legjobban :)

mxyzptlk - 2015. 12. 16. 11:25

Nem volt meglepő a viszonylag lapos befejezés, az első évad végén is összességében valami hasonlót húztak.

Rammschein - 2015. 12. 16. 18:02

Egyet kell értenem, a puskaport ellőtték a 8-9.-ben, de legalább viszonylag majdnem mindent szépen lezártak… a probléma, hogy lehet, hogy darálva kell nézni, de én nem bírnék annyi hetet kivárni rá. :P

G. - 2015. 12. 16. 21:04

Nekem borzasztóan bejött a zárás, annyira jól oldották meg a dolgokat! Kevés vérengzéssel is zseniális lett, amikor (SPOILER!) mikrofonfejet berakták abba a patkánylyuknyi irodába végig mosolyogtam, neki ez az igazi büntetés a sorozat “ki milyen volt úgy végzi” elve alapján.
Az évad simán 9/10, nagyon odatették. Várom már a következőt!
G.

pluhi - 2015. 12. 17. 06:54

Milligan lezárása a legjobb, az tuti. De hogy jól oldották meg a többit, azzal vitatkoznék. Ahogy irtam is, szerintem Hanzee megoldása erőltetett. Hank magyarázata sem jött be nekem. Ha azt mondja évek óta titokban ufo buzi, mert látta már korábban ezt a csészealjat, az is jobb lett volna. Tolkient játszik, aha. Kb. olyan fejet vágtam, mint a lánya:)

Néma Harcsa - 2015. 12. 17. 19:18

Milligan királykodása és végül az asztalán fekvő “bombaüzlet” írógép (a szituval kikacsintva egy már klasszikus krimisorozat zárására), Peggy és Ed a hűtőben a Twin Peaks-szintű indián-halukkal, plusz a kocsiút, a végére szaporodó “filozofikus” párbeszédek (egyébként Camus is arra jut kb., mint Betsy, csak hát Noreen nem olvasta végig a könyvet :) – mind kiválóak voltak, beleértve, hogy direkt kihagyták a feltehetően sokak által várt Milligan-Hanzee összecsapást.
Nálam csak Hanzee lezárása nem stimmelt, értem, hogy esetében így oldották meg részben a bűnhődést is (gyak. tudjuk, hogy az Ördög egyik földi helytartója végez majd a gyilkológéppel elég lazán), de a két karakter nagyon-nagyon távoli. Bár ezt már írtam feljebb.
Szerintem a végkövetkeztetés szempontjából (a világ kaotikus, erőszakos és nonszensz, mégis vannak szigetek, ahol, ha időlegesen is, de létezik boldogság és “normalitás”) nem fognak egyik évadban se elszakadni a filmtől.

Néma Harcsa - 2015. 12. 17. 19:23

Hank magyarázata szerintem ült a banalitásával együtt, mivel az évad eseményei tele voltak a “nem-az-aminek-látszik”-motívummal, direkt hazugsággal és kommunikációs zavarral (utóbbi ügyében talán Ed és Charlie tudta a legkevésbé kifejezni magát).

Néma Harcsa - 2015. 12. 17. 19:30

Csak megjegyzem: szintén kiváló vizuális ötlet volt, hogy ahogy lassan – persze még csak szimbolikusan – véget értek a hetvenes évek, úgy lassan el-elmaradt az évtized filmjeire jellemző osztott képernyő is, ami egyébként az egész évadban jó szolgálatot tett a sok szereplő miatt. Nem beszélve az olyan apróságokról, hogy Reagen a valóságban nem mentette meg a szerelmespárt, stb.
Szóval szerintem pár hiányosság ellenére erős volt ez is, de a csúcsok nála a pilot, valamint az 5., a 6. a 8. és a 9. epizód. Azok meg nagyon.

Néma Harcsa - 2015. 12. 17. 19:32

Érdekes lehet darálva, sajnos már sohase fogom megtudni, milyen.

Néma Harcsa - 2015. 12. 17. 19:48

@clegane: ő Moses Tripoli az első évadból, a jelnyelven kommunikáló két killer és Sam Hess főnöke: http://fargo.wikia.com/wiki/Moses_Tripoli (már frissítették az új infókkal.)

baggio - 2015. 12. 17. 22:47

A harmadik évadnak is ez lesz amúgy a fő témája, mármint az emberek közti kommunikációs zavarból adódó problémák (és a szelfi-“kultúra”).

Néma Harcsa - 2015. 12. 17. 23:26

Jaja, olvastam, és gyanúm szerint vizuálisan is belefűzik majd, mint ebben az évadban a fent említett jellegzetes osztott képernyőt.

Zoli221 - 2015. 12. 24. 00:07

@Néma Harcsa,az ufón kivül volt valami más a sorozatban ami nem történhetne meg a valóságban? (A legelején az ufót csak Rye látta,az még akár képzelődés is lehet mint a füst). Ezért irtam hogy ez nem volt egy komoly húzás.

Zoli221 - 2015. 12. 24. 00:19

Most olvastam az évadkritikát, összecseng a véleményünk :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz