login |

The Walking Dead – 6×04: Here’s not here

2015. 11. 02. 22:01 - Írta: human

92 hozzászólás | kategória: kritika,

“Komolyan kíváncsi vagyok, hogy erről mit és mennyit fogsz írni.” winnie. Ez fogadott a leveleim között, még mielőtt nekiültem a résznek. Azt hiszem, teljesen jogosan, mert egy akkora filler epizódot kapunk, mint a ház. Sőt, igazából bottle-részt is, hiszen láthatóan a premier trióra elment rengeteg pénzt ellensúlyozták ezzel a résszel.

morgan1

Szóval a fentieknek megfelelően kell leülni elé. Itt nem volt sok helyszín, statiszta, vagy éppen akció, és a történet sem haladt előre. Mondhatnánk ugyan, hogy Morganről megtudtunk dolgokat, de a 6×01-ben levő viselkedése után igazából felesleges háttérinfókat kapunk, amik a karaktert maximum látszólag mélyítik.

Nyilván ezzel vitatkozni fognak páran, de azok a “miben változott Morgan a mai résznek a fényében?” kérdésre válaszoljanak először maguknak. Igen, információkat kaptunk, de befolyásoltak bármit is?

morgan2

És nehogy azt higgyétek, hogy nem tetszett a rész. Szerintem szórakoztató volt, még ha nem is érdekes, a színészek valahogy görgették előre. Na persze itt is akadt baromság a zombikkal, de legalább nem hangtalan osonásos, mint legutóbb.

92 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2015. 11. 02. 22:07

pro és kontra olvasok véleményeket, de meglep, hogy nem szélsőségeseket.

ugye a fillerek általában nagy kedvencek szoktak lenni, egy kisebbség meg rühelli őket, pont a héten több sorozat is húzott hasonlót, ld. agents of shield, viszont a nagyon negatív és pozitívak csak kis részt képeznek, sokan mérsékelten jónak vagy mérsékelten bénának tartják – még ez sem jött össze a készítőknek:)

és basszus, az imdb nem jó semmire, de egy valamire igen: onnan lehetett tudni előre, hogy john carroll lynch lesz a vendégszereplő (mert ugye ez is hétpecsétes titok volt, mert ha kiadták volna, akkor…, ööö, akkor mi lett volna?:), hogy a dublőre felvitte magát a részhez, mint “john carroll lynch dublőre”. a noname arcok folyton frissítik a saját oldalukat, és a kaszkadőr is ezt tette. nem mintha annyira érdekes lenne, hogy épp ő volt, de ha már ekkora titok volt…

winnie - 2015. 11. 02. 22:11

viszont. oké, hogy morgan sztorija így meg úgy, de az írók úgy érzik most, hogy jót tettek vele? eddig volt jóarc morgan, most meg…, ez.

oké, nyilván utazás meg minden, és ki fog billenni ebből az állapotból, de lesz akkora payoff, hogy megérte “töketleníteni”? nem magam miatt kérdem, engem nem zavar, de elég sokan csalódtak a mostani, első 3 részben látott morganben a kommentek alapján.

bëiz - 2015. 11. 02. 22:12

Tartottam ettől a résztől, féltem, hogy zen mester Morgan előtörténete túl idétlen lesz és erőltetett. Ehhez képest egész jó részt kaptunk, nem volt vele különösebb bajom.

patrikp03 - 2015. 11. 02. 22:12

Ez a dolog ahogy Eastman meghalt az teljesen értelmetlen volt egy ilyen embernek élnie kellett volna.

NikoXXX - 2015. 11. 02. 22:18

Egy kozepes reszt hozott a Walking Dead a filler-jevel.
A kovetkezo reszre azert a kedvet meghoztak szerintem.

NikoXXX - 2015. 11. 02. 22:20

Egy jo filler resz volt, ami egy kis uresjaratot biztositott a kovetkezo minden bizonnyal jobb reszhez.

Gera87 - 2015. 11. 02. 22:22

Az az igazság hogy nekem ez a rész tetszett a legjobban ebben az évadban… Nem tudom miért, de nálam nagyban verte a nyitóepizódot is! Szóval, nem tudom lesz-e még rajtam kívüli, de én imádtam ezt a részt!

Skog - 2015. 11. 02. 22:23

Részemről top hármas epizód.
Gyönyörűen foglalta keretbe a jó és a rossz viszonyát, naná hogy itt így kisarkítottan ezt a jinges-jangos kerek, véget nem érő örök harcot.
Szép metaforákkal dolgozott. Jól volt megírva, leheletnyi mínusz azért a hátbaharapásért.
Igaz ez fejlődéstörténet csak akkor lehet teljes, ha Rick visszatér a pszichopata kényszerpályáról és a Farkasok vezetője pedig egy mindenkinél karizmatikusabb geci.

razs - 2015. 11. 02. 22:24

Ez nem spoiler, mert a mai részben volt, de nekem a nézése közben nem tűnt fel. :)
“Steven Yeun’s name is removed from the opening credits”

Nézőke - 2015. 11. 02. 22:24

..hét én ezen most nagyon becsodálkoztam,mert semmilyen infóm nincs ÉS NEMISKELLNEKEM a képregényekről,de most értetlenül néztem magam elé,hogy honnan tud a farkasfickó dolgokat,úgymint Eastman,meg hogy tudom,hogy az maradtál aki voltál,meg ilyesmik. Méghogyha később találkozik is velük, Eastmanról honnan tudhatna???
NA mindegy. Mindenesetre új akcióhős született,aki egy bumszli bot használata helyett inkább saját testét kínálja oda a walkernek.
..és egy apróság: ÁLLATOT is esznek járkáló barátaink. No akkor hogy is van ez a teória?

winnie - 2015. 11. 02. 22:27

nézőke: korábban is ettek állatot, és farkasfickó azért tud eastmanről, mert arról szól a rész, hogy mesélt neki eastmanről.

razs - 2015. 11. 02. 22:28

“In “Coda” when Morgan reached Father Gabriel’s church, he put 3 things on the altar: Eastman’s rabbit’s foot, a pack of Goo Goo Clusters, and the bullet that the woman gave Morgan. This episode shows where he got these items.”
Basszus, és kíváncsi vagyok, erre ki emlékezett fejből a rész nézése közben. Nem tudom bennem van-e hiba, hogy én nem. :)

Norbi_023 - 2015. 11. 02. 22:35

Ilyet nem szoktam csinálni, de mivel Morgan annyira nem szimpatikus, ezt a részt kihagyom. Valahogy a fent olvasottak alapján nem vesz rá semmi, hogy leüljek elé. Majd a jövő heti rész… :)

pistakis - 2015. 11. 02. 22:37

Kimerevített pacsit, hogyha te se nézted végig/el se kezdted! :D

Desmond Wallace - 2015. 11. 02. 22:38

Tök jó volt ez a rész.
A sztorihoz persze semmit sem ad hozzá, de előzménynek kiváló.

winnie - 2015. 11. 02. 22:38

razs: uhh, szép:)

Nézőke - 2015. 11. 02. 22:38

winnie: oh lehet,bocsi! de én már kombóztam,mert ugye a támadásos részben is szóba elegyedett a Wékkel, és ott is mintha ismerték volna…

winnie - 2015. 11. 02. 22:42

Nézőke: csak morgant ismerték, mert már találkoztak az 5. évad fináléjában.

Lajoska67 - 2015. 11. 02. 22:44

Igazán szép rész volt. Nagyon tetszett.

Őszintén szólva az amerikai sorozatok, filmek mezőnyéből ki is lóg ezzel az életpárti témával. A mészárlás, gyilkosság ugye alap szokott lenni. Eszembe is jutott, hogy esetleg valaki megpróbálhatná az ellenkezőjét, de nem valami nyálas buddhista ezoterikus módon, hanem értelmesen.

Nem ide tartozik, de tuti biztos vagyok, hogy pl. a Bud Spencer-Terence Hill filmek, de pl. a Columbo is azért olyan sikeres máig, mert teljesen vértelenül, civilizáltan működnek. Ma nem nagyon van ilyen. A Person of Interestben van még ugye a térdlövöldözés, de ott nekem rettentően gagyin hat, nem illik a történetbe. Nyilván a zombis sorozatban sem fog menni. De ettől még tényleg feltűnő volt most ez az dolog nekem.

Enzo - 2015. 11. 02. 22:53

@razs: wow, szép találat :)

noodles - 2015. 11. 02. 22:53

Szerintem nagyon jó volt ez a rész, Morgan még mindig az egyik legjobb karakter. Egyedül az nem jött be ahogy Eastmant megharapta a zombie. Annyi ilyen “suta” megoldást láttunk már eddig is, úgy látszik ez valahogy nagyon nem megy a készítőknek :)

LoGi - 2015. 11. 02. 22:56

Mivel tudtam előre, hogy filler lesz, ezért volt egy olyan előítéletem, hogy unalmas lesz, de végül a karakterek nekem is elvitték a hátukon az egész részt. Bár nem lepett meg, hogy kinyiffant a pszichológus csávó, de sajnálom, hogy ennek kellett történnie, mert egyik legérdekesebb karakternek látszott. A filler epizód legalább annyit elért nálam, hogy így Morgan karakterét érdekesebbnek találom már, hogy tudom honnan ragadt rá ez a személyiség, egy olyan karakterről aki elsőre nagyon bejött és szívesen láttam volna még többet, helyette ott van Morgan.

Dav3883 - 2015. 11. 02. 22:57

Nem volt rossz rész, nyilván mindenki az előző történéseinek a folytatását várta, de tudják a készítők hogyan kell húzni a nézők agyát.. :)

Viszont egy érdekesség: Steven Yeun neve nem szerepelt a főcímben. Most ez mit jelenthet? Vagy tényleg meghalt és azért. Vagy azért, mert elakarják hitetni a nézővel, hogy meghalt, és közbe nem, és pár rész múlva újra benne lesz. hmm érdekes mindenesetre.

winnie - 2015. 11. 02. 23:02

Dav3883: vagy ez, vagy az, épp ezért nem is érdemes foglalkozni vele, mindkettő verzió benne van. (sőt, szerintem hülyeség volt kivenni akkor is, ha halott, mert fordítva tuti nem kérte volna senki számon, max akkor meg arra hivatkoznak az élő-pártiak, hogy él, mert maradt a neve.) (de mintha lett volna már ilyen, vagy mindenkit azonnal kivesznek?)

Enzo - 2015. 11. 02. 23:04

Tipikus filler, és valóban látszódott a low budget feeling is, de ettől még teljesen korrekt rész volt.
Jó, hogy Morgan megbékélt a világgal, mert a rész elején látott őrült viselkedése egész kiborító volt.
Eddig nem voltam benne biztos, hogy a jelenben nem ölte meg a W srácot, meg is lepődtem az elején, hogy neki mesél. Remélhetőleg valaki megöli, mielőtt kiszabadulhatna, szép volt a metafora, hogy Morgan ugyanazt szándékozik tenni vele, mint Eastman azzal a Crighton nevű alakkal.
Apropó Eastman, remek karakter volt, kár hogy nem csatlakozott állandóra, nekem tetszett a sztorija és a hozzáállása.
(tökre úgy nézett ki, mint Bellick a Szökésből)

Egyéb kommentdarabkák:
-Hehe, hagyták a fekete-fehér történetmesélést, és inkább csak kiírták hogy NOW meg THEN (nem mintha lett volna ugrálás :D)
-Az égő zombis jelenet adta :)
-A kifelé álló lándzsákkal bekerített terület jó ötlet, több ilyen is lehetne.
-Morgan amikor megöli a zombit, amelyiknek gyűrű van a nyakában, az egy az egyben Gyűrűk Ura feeling volt, jót röhögtem rajta :D
-Eastman kiszólása, hogy “fogsz még kisbabát tartani a kezedben”, megvolt? Igazzá is vált :)
-Eastman lakásában teknősös képek voltak a falon -> visszautalás a 6×02-re? :D
-RIP Tabitha the goat :/
-A végén szerintem nem Rick ordít, hogy “Open the gate!”, csak nem lőtték el így a 6×03 cliffjét…

yuuki - 2015. 11. 02. 23:04

Jobb volt, mint amire számítottam, bár őszintén szólva úgy álltam neki, hogy ha nagyon felidegesít Morgan, akkor kinyomom.
Az sejthető volt, hogy valami úton-módon meg kell halnia a pszichi ürgének, de azért ez eléggé bagatell volt, azt kell mondanom.
Na igen és valahol azt is lehetett sejteni, hogy nyomorult kecskének is valahogy kaszálni fognak, egy egész részen keresztül mondjuk érte izgultam.
A W-s srác cracktől szétsárgult fogazata nagyon élethűre sikeredett egyébként. De azért nyomtam egy facepalmot azon, hogy Morgan most rajta gyakorolná szíve szerint a térítő szerepet….

A hatodik évadban egyelőre ami leginkább zavar egyébként, az a konstans Darylmentesség. :( Na de bizakodom, hogy a következő résztől már felpörögnek az események, ha nagyjából összeérnek a szálak. :)

Dav3883 - 2015. 11. 02. 23:05

Én úgy emlékszem, hogy nem vettek ki mindenkit azonnal, talán csak Chad L. Colemant. De igen, nincs értelme ezen gondolkozni, nem tudjuk mi járhat a készítők fejében, rájuk bízom :)

Hoax - 2015. 11. 02. 23:21

http://googoo.com/

vki kostolta mar?

sepörd - 2015. 11. 02. 23:26

hát hát, azért az nem tetszet hogy gyilkost csináltak Morganből, plusz az első 10 perben bemutatott őrületet kihagyhatták volna, azt nem hittem el Lennie James-nek. a másik pedig a már említett Eastman harapás, komolyan nem tudták jobban megoldani? amúgy tetszett, lekötött, hasonló volt mint a Daryl-Beth a kunyhóban rész, ami az egyik kedvencem. de mostmár gyorsuljanak fel az események.

Benzin - 2015. 11. 02. 23:32

Teljesen jó kamaradráma, a megszokott trehány rendezéssel.

JohnDoe - 2015. 11. 02. 23:35

Szerintem is egy jó rész volt. Filler volt, de legalább jó :D Kissé mozgalmasabbra számítottam, abszolút nem erre a “békés harcos útjára”. Az mindjárt sejthető, hogy útközben vette fel ezt az attitűdöt Morgan, de arra nem gondoltam, hogy effektíve tanítani fogják. Eastman egy érdekes figura volt, bár a halálát szerintem elbaltázták. Pl. Neki meg se kellett volna halnia. Elég lett volna annyi, hogy Morgan tovább áll. ( Legalábbis, amikor eléri a Jedi lovag szintet) Viszont, így, hogy ismerjük Morgan új jellemét, kíváncsi leszek, hogyan állja meg a helyét majd a következő részekben. Mivel neki a Ne Ölj az új mantrája/elve, ez pedig egy ilyen világban inkább hangzik luxusnak. Fog ez még életet menteni neki…vagy kegyetlenül mellé lőni.

winnie - 2015. 11. 02. 23:36

“Filler volt, de legalább jó :D”

mivel általában az ilyen fillerek a legjobbak, ezért az az elvérés egy fillertől, hogy jó legyen. egyszer kéne egy hét kérdése zseniális fillerekről, mert 10-et rögtön le tudnék írni:)

Kissur - 2015. 11. 02. 23:38

pistakis: Itt a pacsid másik fele.
Velem a 2.évad óta nem volt olyan, hogy kinyomtam volna egy részt. Mostanáig. Ez valami borzalmas volt. Pedig az eddigi fillereket szerettem.

ombre - 2015. 11. 02. 23:42

most akkor morgan fater lett a w-k sintó nagymestere?

_Peter - 2015. 11. 02. 23:55

A sajtmester története jó volt és a padawan tanítása is hangulatos, különben Morganről nem adott nekem újat ez a rész. Amikor Carollal beszélt egyértelműen látszott tapasztalatból beszél, ő is volt ilyen nem kérdez hanem öl fázisban. És ahogy a sajtmester őt, ő is próbálja Carolt visszahozni az erő sötét oldaláról. Viszont a farkasok hozzáállása miatt rájött az ő új zen mester minden élet értékes felfogása sem működhet, ezért is zárta kulcsra a végén. Tudta ahogy ő is rátámadt a sajtmesterre, a rab farkas is támadna. Nagyjából azt várom kicsit inkább Morgan igazodik Carol és Rick felé. A full zen mester hittérítő dolog nem működhet ebben a világban (sem) amíg ilyen vad pogány farkasok garázdálkodnak.
Amikor elhagyta a házat csak nekem hiányzott egy érzelmes jelenet? Jedi Morgan megízleli a mester sajtját és az utolsó kísérlet finom lett.

sepörd - 2015. 11. 03. 00:10

olvastam hogy valaki azt várta hogy mielõtt Eastmam fejbelövi magát bevallja hogy õ volt a családirtó gyilkos. na az ütött volna.

Jacques - 2015. 11. 03. 00:38

Nem tudom, lehet én értelmezem félre, de Eastman nem volt egy tapasztalt túlélő. (Bele is pusztult, egy ilyen bagatel harapásba.) Miután szétéheztette a Dallas nevű ipsét, fel akarta adni magát, csak nem volt már kinek, mert a civilizáció darabjaira hullott. És utána már nem is ölt embert, hisz’ megbánta, hogy Dallast is kinyírta. A falfestményért ugyan elment és elég őrült ötletnek tartotta, de ahogy én kivettem a szavaiból, csak zombikkal találkozott. Aztán visszament a kunyhóba élni. Ott éldegélt, portyázott a környéken, de ezek szerint max. a kóborlók akartak az életére törni. Ebben a felfordult világban az a bizonyos 825-ből 1 gonosz pont hogy a visszájára fordul, mert a körülmények arra kényszerítik őket, lásd az elmeroggyant W-sek, Kormányzó, Terminusiak, Claim-Clan… stb. A tapasztalt Morgannek ezt észre kellett volna vennie, hogy Eastman meglátása hamis, erre a világra nézve, hisz’ ő még az apokalipszis előtt ölt embert, ráadásul bosszúból, nem azért, mert az életét kell védenie.

Kisvesza - 2015. 11. 03. 02:03

“Jedi Morgan megízleli a mester sajtját és az utolsó kísérlet finom lett.”

:D :D :D :D :D Tudom, nem úgy kell érteni, de… :D

Mark Bolt - 2015. 11. 03. 02:14

Morgan jellemfejlődéséhez egy egész évad kellett volna hogy hiteles legyen, kb. ahogy Ricknél kidolgozták, hogy idealista jófiúból 2-3 évad megpróbáltatásai után lett igazi badass túlélő. Morgannek adtak 1 darab epizódot, ehhez mérten lett röhejes kábé minden momentumában. Ennél az is jobb lett volna ha csak elmeséli mi történt néhány mondatban, és a nézőkre bízzák, hogy mi történhetett vele. Akkor hitelesebb marad, mert ugye bármit el lehet képzelni. Most el kellene fogadjam, hogy néhány vízparti botos bohóckodás után aikido mester lett belőle? Amit évekig oktatnak ahhoz, hogy valaki tűrhetően művelje? Vagy el kellene fogadjam, hogy Morganból szent pap lett néhány beszélgetés meg egy könyvecske átolvasása után? Morgihoz szerintem egy sokkal egyszerűbb sztori kellett volna, ez az aikido-s bullshit egyszerűen túl összetett.
Mindenesetre annak örülök, hogy a rendező is érezte, hogy Morgannak kell egy rész amiben valamit előad, hogy mi történt vele. Mondjuk az hogy a fiáról egy momentum nem volt, az rossz pont. Én pl. nem emlékszem mi történt a gyerekkel, sokan lehetünk még így ezzel.

Quantumleap - 2015. 11. 03. 03:30

Mark Bolt: Morgan gyerekét megölték a zombik. Mesélte a harmadik évadban, amikor belebotlottak.

Amúgy egy kicsit szerintem is erőltetett és egyben szájbarágós módja volt ez Morgan jellemváltozásának megmagyarázásának. Ennél erőltetettebb csak az lett volna, ha azt tudjuk meg, hogy földönkívüliek elvitték, és kiműtötték belőle az agresszív géneket.

winnie - 2015. 11. 03. 05:07

Mark Bolt: Volt momentumm a fiáról, említették, de Morgan 3. évados epizódjának kábé az volt a lényege, hogy megölték a gyerekét.

Snoopyzit30 - 2015. 11. 03. 06:00

Már a rész felétől azt éreztem, hogy mennyivel inkább nézném Eastman-t, ahogy eljut Alexandriáig, mint Morgan szenvedéstörténetét. Egyébként Eastman azután jött rá, hogy minden ember értékes miután végignézte, ahogy a családja gyilkosa 47 nap után éhen halt? Jól értettem ezt a részét?
A résznek a vége nagyon bejött, ahogy Morgan előadja a W-csávónak a konklúziót, mire ő szépen a szemébe mondja, hogy oké, de én meg mindenkit ki fogok nyírnia pi*ába.
Reméljük Morgan hamar vissza tér a “tökös” énjéhez, mert így csak a szarkavarás lesz a nagy idealizmusából.

dexike3 - 2015. 11. 03. 06:46

az kimaradt, hogy az egyik évadfináléban az after creditsben megjelent Morgan maszkban!szóval nem akkor eredt Rick nyomába, amit ebben a részben sulykoltak, hanem korábban… ejnye-bejnye író bácsik!

ayren - 2015. 11. 03. 07:46

Anyám borogass. Morgan mint Karate Kid/ifjú padavan. Ennél még az is izgalmasabb volt, amikor csak jött, jött…

winnie
“mivel általában az ilyen fillerek a legjobbak, ezért az az elvérés egy fillertől, hogy jó legyen.”

Már akinek jók. Én speciel én csak akkor élvezek egy fillert, ha a kedvenc karakterem áll a központban, ezért untam rohadtul pl. Tyreese halálát, vagy a Daryl/Beth duót az erdőben.

ayren - 2015. 11. 03. 07:47

Hű winnie, látom te a jövőből is tudsz kommentelni! Király!:)

ayren - 2015. 11. 03. 07:50

Egyébként én is Eastman karakterét értékeltem valamire ebből az epizódból. Érdekes lett volna, ha csatlakozik a csapathoz. De hát a mestereknek mindig el kell hullaniuk ahhoz (így vagy úgy), hogy a tanítványból is mester legyen.

winnie - 2015. 11. 03. 08:19

ayren: a komment mögé akartam tenni, csak a napot nem állítottam vissza:)

winnie - 2015. 11. 03. 08:21

dexike3: “amit ebben a részben sulykoltak, hanem korábban… ejnye-bejnye író bácsik!”

alapvetően mindig arra kell gondolni, hogy ők tudják jól és te nem, de ettől eltekintve nem nagyon mondtak időpontokat, vagy más a gond? mit sulykoltak? hirtelen nem látom a problémát.

anno valóban volt morgan, de nem rickék nyomában, és amikor megjelent morgan, az nem az adott rész idején történt, hanem az adott rész eseményei után pár héttel, ahogy arra a környezet változásával is utaltak.

Xelas - 2015. 11. 03. 08:39

Nekem nagyon nem tetszett ez a rész. Unalmas és nyomasztó volt! Egyszerűen nem bírtam végig nézni, a második felét csak tekergettem.
(Az asszony is bele aludt, pedig alig várta, hogy nézhessük az új részt)

bajan122 - 2015. 11. 03. 09:21

Mivel én a fillér részeket kevésbé értékelem ezért meglepő de ez tetszett. Mondjuk tény hogy a vendégszereplő alakítása sokat nyomott a latban.

Morgen karaktere számomra érdektelen. Valahogy semmilyen formában (sem a dühöngő, sem a világbéke verzió) nem fog meg. Nagyon végletes. Arra jó hogy a jövőben sok bonyodalmat és másoknak sok szenvedést okozzanak vele, amivel erkölcsi vitát is lehet majd generálni (ölni, nem ölni stb.).

Ez az évad eddig a legjobb nálam, ha levesszük az első évad újdonság adta előnyét. Nem volt olyan rész amit ne néztem volna szívesen a hibákkal együtt is. Bele tudtam élni magam a szituációkba, ami fontos a jó élményhez nekem.

Forgesz - 2015. 11. 03. 09:28

Bárki bármit mond,szerintem jó rész volt.Sok olyan dolgot megtudtunk Morganről amire szerintem tudat alatt de kíváncsiak voltunk.:D
Annak idején amikor Rick újra összefutott Morgannel- aki már akkor is tisztogatott-,Morgan ugyanúgy megtámadta Ricket mint bárki mást,pedig tudta,hogy ki ő csak nem ismerte meg.Később úgy tűnt mintha Ricknek sikerült volna “megtéríteni” Morgant. Amikor később találkozik Eastmannel, szintén megtámadja de sikerül neki sikerül megtanítania őt a fegyelemre(…stb.) és ez által jobb nyugodtabban és tisztábban gondolkodik,ami sokat segít neki,mert az 5. évad végen a W-s emberkék ellen fel tudja venni a harcot és megmenti magát,igaz meg kellett volna ölni őket,de mégsem tette a fogadalma miatt…igaz ezzel több ember halálát okozta. Elmondja nem egyszer hogy “minden élet fontos”. Szerintem inkább öljön meg 1 embert minthogy az az 1 miatt haljon meg több ember.
A jellemfejlődéséhez szerintem is minimum 1 évad kellett volna,bár felesleges lett volna az az évad.
Nem tudok mit írni befejezésnek. :D Valószínű sok olyan dolgot leírtam ami semmitmondó.Ez azért lehet mert először írtam.Majd meglátjuk mi lesz később., :D

Mortanius - 2015. 11. 03. 10:11

Kész szenvedés volt ez nézni, ilyen egy unalmas egy részt… Ráadásul egy órán keresztül. Ezt az egészet simán le lehetett volna nyomni 15 percben.

Tomtaker - 2015. 11. 03. 10:23

Közepes rész volt, tetszett, de annyira jó sem volt. Feleslegesen volt elhúzva 1 órásra, és pont a lényeget nem tudtuk meg, hogy Morgan felesége és gyereke hogyan haltak meg, mert sokan végülis ezt akarták tudni. Most csak elmesélték, hogyan tanulta meg az aikidot és miért olyan a gondolkodásmódja amilyen. Eastman meg tényleg nem volt rossz karakter, csak nagyon idegesítő, ostoba módon halt meg. A lényeg, hogy jó rész volt, de fele ennyi idő is elég lett volna rá, mert alig történt valami.

Sheen - 2015. 11. 03. 10:29

Tetszett volna ha az egyik jelenetben Morgan, az erdőben tisztogatva torkonszúrja Travist. Vagy legalább a síroknál láthattam volna valahol felkarcolva a nevét. :) Egyébként az epizód tetszett, Eastman jó karakter volt, Morgan viszont abszolút érdektelen. Az a fickó nem százas, remélem a szintén gyagyás farkasember kinyírja ahogy megígérte.

soldierdsgn - 2015. 11. 03. 10:48

Nézőke: Nem most először ettek állatot a walkerek, már az első részben is megették a lovat!

Mark Bolt: az lehet, hogy a mi világunkban lassabban megy az ilyenek elsajátítása, de ott koncentráltabb lehet a dolog, hisz míg itt tanítják 1-másfél óráig heti kétszer ott nap, mint nap többször is, akár egész nap, hisz nem téríti el sok minden az embert, így könnyebben is tud tanulni és remek boxzsákjaik vannak :)
Volt már ember, aki egy jól irányzott mondattól is 180 fokot tudott változni vagy hitet váltott, nem nagy dolog, főleg, ha nincs értelme az életednek.

soldierdsgn - 2015. 11. 03. 10:54

Tomtaker: A felesége még régen meghalt és az első részben, mint járkálót láthattuk(aki mellesleg használni próbálta a kilincset), szóval ő még Rickel való találkozása előtt bezombult és Morgan nem tudta lelőni…
A gyereke, asszem Duane meg az anyja által lett megharapva, legalábbis ezt olvastam a wikia-n… De a 3. részben elmondja, hogy megharapták.

Lajkreal - 2015. 11. 03. 11:25

Forgesz : +1 .
Az viszont nagyon érdekes , annyira sulykolják a készítők Rick szemléletét , hogy a nagyon-nagyon nagy többség elfogadta : ” Szerintem inkább öljön meg 1 embert minthogy az az 1 miatt haljon meg több ember. ”
Ez szerfölött kétséges , hogy univerzális igazság lenne ?!?

ayren - 2015. 11. 03. 11:43

Lajkreal
Akkor is, ha az az egy pszichopata sorozatgyilkos, és a többi miatta halna megy? Szerintem így értette.

Lajkreal - 2015. 11. 03. 12:01

Nem tudom .
Akkor miért lőtte fejbe Rick az orvos-sebész Pete-t ?
Eastman , aki a másik pólus ( minden élet értékes = sorozatgyilkos / pszichopata ) meg elbukott .
Morgannak van rá megoldása : bezárta egy cellába .

ayren - 2015. 11. 03. 12:08

Ja, ahonnan jó esélye van bármikor megszökni. Plusz még nem tudni, Morgan nem fog-e mégis végezni vele később.

Pete meg közveszélyes volt, épp a szemük láttára nyírt ki egy ártatlan embert. Lehet vitatni, mennyire volt jogos Rick tette, de 50 %-ban szerintem mindenképp.
Úgy gondolom, ilyen helyzetben egy szűk közösségnek jogában áll megvédenie magát, a tagjait egy potenciális gyilkos/egy pszichopata ellen. Már persze ha egyértelnműen az.

getkey - 2015. 11. 03. 13:58

soldierdsgn:

Igen, a felesége harapta meg a fiukat. A második találkozásuk alkalmával pár mondatban elmesélte a lényeget Ricknek:
Morgan egy pincét nézett át éppen (ha jól emlékszem), mialatt Duane fent őrködött. Mikor feljött, a felesége – illetve ami egykor a felesége volt – már ott állt a fia mögött. És már nem tudta megakadályozni az újabb tragédiát. Nyilván itt borult meg teljesen és lépett át tisztogató “üzemmódba”.

A résztől nem voltam elragadtatva különösebben, de igazából problémám se nagyon volt vele.
Egyébként Eastman privát cellájának csak számomra volt nagyon erős Szemekbe zárt titkok áthallása? Amikor elmesélte a cella történetét, nekem azonnal ez ugrott be.

A Morgan karakterével történtek pedig megint alapot adtak egy kiadós elmélkedésre.
Számomra mind a tisztogató, mind pedig Gandhi-Morgan egyfajta menekülés a nyomasztó valóság elől. Az első esetben a családja elvesztésének tragédiája miatt borult meg lelkileg és vált “vadállattá”, aki válogatás nélkül megöl bárkit, aki a közelébe megy. Alászállás a primitív (nem pejoratív értelemben), ösztönlényi dimenzióba, ahol falat húz maga köré, és legalább minimális esélye van arra, hogy ne kelljen minden pillanatban szembesülnie az elszenvedett veszteségekkel (a minimális erősen hangsúlyozandó). Gyakorlatilag az elme védekező mechanizmusa.
A második esetben pedig Eastman hatására billen ki az addigi állapotából, hogy aztán ugyanazzal a lendülettel át is essen a ló másik oldalára. A két mentális helyzet szöges ellentéte egymásnak, a képzeletbeli egyenes ellentétes végein helyezkednek el. Vagyis egyik végletből esik a másikba, valódi szembenézés nélkül.
Eastman által megérti, hogy az addigi út nem járható, ugyanakkor bizonyos értelemben az új alternatíva sem működőképes. Az egész csapongás jellegzetesen egy lelkileg instabil ember kálváriája, aki görcsösen magára húz egy mentalitást, majd mikor abból kénytelen kibillenni, nem a valósággal való megbékélést és az alkalmazkodást választja, hanem keres egy újabb szerepet, amihez ismét foggal-körömmel ragaszkodik. Nincs középút. “Ha ez nem volt jó, akkor majd ez lesz a megoldás! Csakis ez!”
És pont ebben különbözik annyira a Rick, vagy a Carol által képviselt jellemfejlődéstől. Ők nagyon hosszú idő alatt, folyamatos veszteségek és keserves tapasztalatok, helyes és helytelen döntések árán jutottak el addig, ahol jelenleg tartanak. De mindketten szembenéztek a valósággal, a posztapokaliptikus világ által támasztott körülményekkel és kihívásokkal, és adaptálták önmagukat. És ez az, ami miatt moralitás ide vagy oda, sokkal nagyobb biztonságban érezném magam mellettük egy ilyen világban, mint egy Morgan-karakterű ember mellett, akármennyire mesterien forgatja is a botot.
Mert a valóság Morgan személyes drámája ellenére sem fog meghajolni. Szép dolog a pacifizmus és az élet tisztelete, de szerintem kevesen gondolják azt, hogy egy gátlástalan, családirtó pszichopata, vagy egy ártatlanokat ész nélkül feltrancsírozó W-tag élete ugyanannyit ér, mint a saját társainké, vagy akár egy random alexandriaié.

ayren - 2015. 11. 03. 14:03

getkey
+1

micimaci - 2015. 11. 03. 14:41

Pistakis: Dobom a pacsit én is. Kinyomtam 20p után, számomra szenvedés volt az egész rèsz (màr amit láttam belőle..)
Nálam simán befutò a hét legrosszabb része cìmre… :/

winnie - 2015. 11. 03. 14:49

“zerintem kevesen gondolják azt”

igen, csakhogy abban a világban nincs kívülálló, mindenki elfogult. a w-k például azt gondolják, hogy többet ér az ő életük, mint pár senkié:) de igazából nem az élet értékének a megítélése a kérdése, hanem mondjuk az, hogy hisz abban, hogy mindenki számára van visszaút, nem?

wrZK - 2015. 11. 03. 14:52

Valaki megmagyarázná,hogy miért égette el Morgan a zombikat?

Lajkreal - 2015. 11. 03. 14:59

Morgan / Eastman moralitása a ZA-világban .
Mindkettőt bukásra ( halálra ) ítélték . Tiszta sor .
Ráadásul előtte még Glennt is a walkerek közé vetették . Nagyon tolják : moralitás versus túlélés , nem férnek meg egymással .
Azért itt emlékezzünk arra , hogy van moralitás . Rick például száműzte Carolt a negyedik évad elején . Persze Rick sem különb .
Kíváncsi vagyok a készítők ezzel a biztonság = túlélés = immoralitás viszonnyal hova akarnak eljutni . Főleg az lenne érdekes , ha a Rick – Carol párosból ellentétesen mozgatnák el őket a jelenlegi szürke-zónából . Egyik menne a sötét , másik a világos zóna felé . Az ütne nagyon !

getkey - 2015. 11. 03. 15:26

winnie:

Szerintem mindkettő fontos kérdés. :)
Az meg természetes, hogy mindenki elfogult magával és a társaival szemben. Ez az emberi természet egyik alapvető tulajdonsága.
Viszont ahogyan a pszichopata, vérengző gyilkos élete joggal nem esik olyan súllyal a latba, ha mérlegre kell tenni, mint egy józan lelkületű, morálisan ép, békés emberé, úgy az ő saját magával szembeni elfogultsága sem érdekli az egyszeri embert túlságosan. A trancsírozós vadállat is élni akar és a békés túlélő is. Mindkettő elfogult a saját életét tartja fontosabbnak. A nem elhanyagolható különbség viszont az, hogy utóbbi nem lohol készakarva az előbbi nyomában, hogy megölje, illetve nem töri rá az otthonának ajtaját és aprítja fel fejszével.
A pacifizmusnak is csak ésszerű határokon belül van értelme. Tisztelem az életet és alapvetően taszít az erőszak, mert a legtöbb esetben végtelenül primitív eszköz, de ha teszem azt, éppen a földön fetrengenék, mert egy gátlástalan állat éppen gyilkolna, akkor igenis azt akarnám, hogy az arra járók keljenek a védelmemre és ha kell, akár a támadó halálának árán is, de óvják meg az életemet, ha lehetőségük van rá.
:)

getkey - 2015. 11. 03. 15:28

“Mindkettő elfogult a saját életét tartja fontosabbnak.”

Khmm… Szóval mindkettő a saját életét tartja fontosabbnak. :)

Tatala7 - 2015. 11. 03. 16:21

Pár dolgon fennakadtam:
– 47 nap halt éhen a csóka? Nem az van, hogy 1 hét max. víz nélkül, 2 hét kajak nélkül? Nade majd’ 7 hét??
– ha meghalt a csóka, miért nem lett zombi? Mint tudjuk a Fear TWD-ből, rögtön a járvány kitörése előtt is már mindenki fertőzött volt, ergo a csávónak is zombiként fel kellett volna kelnie, mivel mire Eastman bement a városba, hogy feladja magát, már javában tombolt a zombijárvány…
– nem lesz senkiből aikido mester ennyi idő alatt, kizárt. Tanultam harcművészetet, 3 év után is semmi volt a tudásom az igazi mesterekhez képest…
– pláne nem lesz életvédő senki egy könyv és egy kis beszélgetés után…
Uff, ez a rész nem jött be, teljesen másként kellett volna megoldani, mint pl. ahogy az egyik rész kezdődött Abraham flashback-kel, és hogy mi történt a családjával…

Nok3dli - 2015. 11. 03. 16:43

Ez a rész nekem sem lesz a kedvencem. Eastman kifejezetten jó arc volt. Morgen meg nálam totál ellenszenves lett, amennyire kedveltem a rövid játékidő ellenére is, most annyira nem bírom az arcot :/

Ez jó és rossz ellentét érdekes lesz a sorozatban is. Viszont itt a junkie kommentekben is! :D
Emlékszem mikor Ty nem ölte meg a basball sapis csókát, itt mindenki ki volt akadva, hogy Ty mekkora barom/felelőtlen/töketlen/gyenge/féleszű stb…
Most majd jön megint a Pacifista Morgan, és van egy olyan érzésem, hogy ez még tragédiához vezet majd, előbb vagy utóbb. De vajon megéri kockáztatni, és élni hagyni a legyőzött ellenségeiket?

A gyűrűs-nyakláncos zombinál én is felkiáltottam, hogy: “Szevasz Frodóó!” :D

getkey - 2015. 11. 03. 17:03

Tatala7:

A 47 nap teljesen reális. Az éhezés általi halál dokumentáltan bekövetkezhet akár a 45. és a 60. nap között is. Nyilván nem úgy kell elképzelni, hogy a 45-ik napig semmi baja az illetőnek, utána pedig egyik percről a másikra meghal. A szervezet folyamatosan épül le, de a halálig ennyi idő is eltelhet.

Az, hogy miért nem lett zombi, jó kérdés. Lehet, hogy zombivá vált. Ezt igazából nem fejtette ki bővebben Eastman. Akár az is lehet, hogy a foglya halála után rögtön (vagy 1-2 órán belül) elindult feladni magát Atlantába, és emiatt nem volt tanúja az átváltozásnak, mivel az ugye több órát is igénybe vehet. Lehet, hogy mire visszaért, a holttest már zombivá vált, csak erről nem esett szó, mert a történet jellemformáló erejének szempontjából ez már irreleváns volt. A lényeg az volt, hogy a halála után döbbent rá arra, hogy számára innentől kezdve minden élet egyformán fontos.
Vagy akár az is lehet, hogy azonnal eltemette a sírba, amit láttunk, és így megint csak megoldott a kérdés. Ha 1-2 méternyi tömör földet borított rá, esetleg egy hevenyészett koporsót is ácsolt neki, akkor könnyen elképzelhető, hogy ott is maradt. Szóval a lényeg az, hogy Eastman konkrétan nem mondta, hogy nem változott át. És azt is tudjuk a sír alapján, hogy eltemette. Több variáció is elképzelhető a történtekre. Csupán arról van szó, hogy ez a részlet már nem volt releváns.

Aikido: mentségükre legyen mondva, nem is tűnt mesternek egyikük sem. :) A dramaturgia és a történet szempontjából a szellemiségen van a fő hangsúly, a bot pedig ezt hivatott szolgálni. A mozgásuk sem éppen egy sokdanos aikido mestert idézett. :)

ayren - 2015. 11. 03. 17:23

Lajkreal
biztonság = túlélés = immoralitás

Szerintem a TWD-ben Rick csapata esetében egyáltalán nem az immoralitásról szól a dolog. Éppenhogy próbálnak morálisak maradni – amennyire lehet, és az utolsó két szót most akkor megnyomtam. Egy késpenge élén táncolás volt eddig minden epizód, ami ezzel a kérdéssel foglalkozott.
Abban az univerzumban nekik a moralitás mást jelent, mint nekünk, képernyő előtt kibicelő konyhafilozófusoknak. Ők abból indulnak ki, hogy a közösség érdeke mindenek felett, de embert nem ölnek, ha csak nem önvédelemből. Muszájból.

Carol börtönbeli kettős gyilkossága, akárcsak Pete Rick általi kivégzése, felfogható úgy is, mint előrevetített önvédelem, a csoport védelme. Ők nem l’art pour l’art gyilkolásznak, nem örömmel teszik, hanem a túlélési ösztönnel megtámogatott kötelességtudatból.
(Tény, hogy már rég nem kiscserkészek, és adott esetben szó nélkül elhúznak a kocsival egy kétségbeesett túlélő mellett az úton. Viszont nem támadnak rá, és nem ölik meg a készleteiért, és ez egy fontos határvonal, amit még soha nem léptek át.)

Morgan nem érti: ha a bezárt W kiszabadul, és megöl pár embert, az az ő sara lesz azért, mert egy veszett kutyát nem iktatott ki. Mondhatni, lelki finnyásságból, önzésből. Hiszen a saját elveit, a saját lelki jólétét helyezi mások élete elé.

Anno a híres Look at the flower! jelenetnél ki lett már tárgyalva, hogy ebben a világban nincsenek meg azok a társadalmi megoldások (börtön, pszichiátriai kezelés – tehát a veszélyes egyének elkülönítése a potenciális áldozatoktól), ami alternatíváját nyújtaná a halálbüntetésnek.
Szerintem ha az erőforrások ennyire beszűkülnek, muszáj, hogy a racionalitás vegye át az uralmat a vallásos hit és nagy eszmék felett.

dexike3 - 2015. 11. 03. 17:33

winnie: igazad van 5. évad első rész végi jelenetre gondoltam, de az enneka mostani résznek a folyamodványa volt:
https://www.youtube.com/watch?v=MVYn7Ti3hgg

getkey - 2015. 11. 03. 18:42

ayren:

Teljes mértékben egyetértek! :)
Sokszor felmerül a jó és rossz kérdése a sorozatban bemutatott világgal és a karakterek cselekedeteivel kapcsolatban. Sokan azt hangoztatják, hogy egy ilyen posztapok. világban már nem is léteznek ezek a fogalmak. És így pl. Rick és csapata sem morálisabb, mint X vagy Y, vagy legalábbis szinte alig van árnyalatnyi különbség köztük.
A magam részéről is azt vallom, hogy minden helyzetben, minden körülmények között léteznek ezek a fogalmak. a posztapokalitikus világban is van jó és rossz. Már hogyne lenne?!
A különbség csak annyi, hogy ott ez másként nyilvánul meg. Mást jelent a jó és mást a rossz, mint pl. a mi világunkban, ahol a civilizáció meglétének köszönhetően a mindennapok szintjén az ember nem farkasa az embernek globális szinten. Minden valamivel relációban nyer értelmet és létezik.
A probléma ott van, hogy sokan egyszerűen azt nem veszik figyelembe, hogy ezeket minden helyzet esetében az adott körülményekből lehet csak levezetni.
Ha Rick otthagyja az útszéli stoppost, ha lelövi Pete-t, aki fél perccel azelőtt vágta át egy másik ember torkát, ha a halálba segít egy egyébként is haldoklót, aki az egész közösség biztonságát veszélyezteti a kiabálásával, akkor sokak szemében rögtön hasonlatossá válik a kormányzóhoz és a terminusiakhoz. Ez számomra nagyon furcsa.
Az a bizonyos határvonal mindig létezik, csak mindig mást jelent és máshol húzódik.
A terminusiak levágnak és megesznek mindenkit, aki feléjük vetődik (ráadásul ők csalogatják oda a gyanútlanokat), függetlenül azok szándékától. Rickék nem. A W-banda megkeresi a túlélőket, a menedékükben ront rájuk, és trancsírozza, akit ér, legyen az gyerek, nő, öreg, fiatal, bárki. Rickék nem. A kormányzó 1-2 tucat naiv túlélő megvezetésében, gátlástalan hazudozásban és minden általa veszélyesnek ítélt külső csoport vagy egyén megölésében éli ki a pszichopátiáját, de gond nélkül halomra lövi a “sajátjait” is. Rick(ék) nem.
A Claiming-klán simán csak megöl mindenkit, akivel összeakad (minimális kivétellel, de azt is csak a taglétszám növelése érdekében), hogy elrabolhassa az áldozatok felszerelését, élelmét, stb. Rickék nem.
Szerintem elég markáns a szakadék a két mentalitás között.
Jó és rossz, fent és lent, morális és amorális itt is létezik.

ayren - 2015. 11. 03. 19:27

getkey

Hát, nem okoztál csalódást, mi már eddig is többnyire egyetértettünk morális kérdésekben a TWD kapcsán. :)

getkey - 2015. 11. 03. 19:51

ayren:

Igen. :)

Neaira - 2015. 11. 03. 21:17

Közepesen unalmas, viszont 100%-ig fölösleges rész volt. Semmi, de semmi +-t nem kaptunk Morgenről. Ennyit magamtól is kitaláltam, miután nem ölte meg az első embert annó, amikor újra föltűnt.
Vki írta, h úgy kellett volna megoldani a flashbacket, mint annak idején Abrahammal. Így van! Úgy kellett volna.

Már az első 5 perc után tudtam, hogy:
– Eastmann (bocs ha nem így kell írni) meg fog halni
– a kecske is meg fog halni
– morgen=karate kid

A harapás olyan béna lett, mintha egy értelmi fogyatékos írta volna meg.

Senki nem tanul meg ilyen hamar aikidózni. Aikidózni főleg nem! Még vmi más támadóbb jellegű küzdősportot talán. Azt sem, de azt picit talán jobban. Az aikidó nagyon nehéz. Még szar is csak évek alatt lehetsz. Utána csak rossz leszel évekig, aztán közepes, aztán semmi, mert feladod, de ekkor már majdnem danos vagy.
Csak a nagyon tehetségeseknek való.

Mondjuk se morgen se eastmann nem voltak profik. Mozgásuk olyan volt, mint a Barátok közös akciójelenetek…

Nem tudom ki volt ez a vendégszínész, de a testalkata nem arra utált, h annyi éve túlélt már. Meg a mentalitása sem. Nagy szerencséje volt, h nem mentek rá még sokan, mert a fejében lévő irracionális gondolatokból kiindulva, kb. 2 és fél éve halottnak kellene lennie, aikodo ide vagy oda. (Szóval mégiscsak van csoda. Hajrá Glenn!)
De mint színész jó volt. Jól alakított, csak testdublőrt kellett volna hozzá fogadni.

Nagyon felhergeltem magam azokon, akik védeni merészelik a “rosszakat” azzal, h egy kalap alá vesznek mindenkit és puffogtatják a “de ki ítéli meg, h mi a rossz, meg a jó” stb fa*ságot, de szerencsére Getkey és ayren helyre rakták a dolgot.
Én olyan ideges lettem, h írni sem tudtam, szal köszönöm srácok(?), h szóltatok!

De h jó is legyen: szép volt a rész. Fölösleges, unalmas néhol, de szép. Rövidebben vagy sokkal hosszabban jobb lett volna. De sokkal hosszabban meg nem érdekelt volna. Morgen sajna sohasem érdekelt. Csak a szürke karakterekkel tudok mit kezdeni. A feketék és a fehérek számomra értelmezhetetlen lelkek.

És végezetül:
R.I.P
Tabitha the goat
& Dawn <3

winnie - 2015. 11. 03. 21:26

dexike3: persze, jogos, azt elfelejtettem, hogy itt is látta a végén a feliratot. (ugyanaz a jelenet volt?)

pepe úr - 2015. 11. 03. 23:05

worst twd episode ever

minden szegmensében giccs, butaság,
erőltetettség.

pete és kis pete fater :D

suno - 2015. 11. 04. 07:34

Jó rész volt. Bár ilyen lenne minden “töltelék ” epizód.

CrM - 2015. 11. 04. 11:24

Ennél sokkal jobbra számítottam. A harapásos rész szörnyen volt koreografálva és teljesen irreális reakción alapult. Miért nem a botot használta, vagy rúgott, vagy ütött? Ez nagyjából a leglassabb, legnehezebben kivitelezhető, legtöbb veszélyt rejtő megmozdulás volt. Nem hiszem, hogy ne lehetett volna valami sokkal reálisabb, hatásosabb koreográfiát kidolgozni. Kár érte. A másik meg a vége. Egyrészt ilyenünk már volt (hagyjuk életben – Tyreese a kunyhóban Judtith-al), másrészt jól mutatja, hogy az ‘every life is precious’ mantra nem sokban különbözik a ‘kill everything’ mentalitástól. Egybites gondolkodás mindkettő. Remélem lesz következménye, hogy életben hagyta a tagot és kinyír pár ártatlan embert. Ez még mindig jobb opció, mintha végül ‘megjavítaná’. Egy ilyen világban ez egyszerűen nem működik.

winnie - 2015. 11. 04. 13:44

crm: a világ nem “ilyen” – vannak ilyen részei, de nem feltétlenül hadakoznak emberek egymás ellen. oké, morgan a másik oldalról jött, és eastman is gyilkos, de az emberek többsége soha nem ölt embert és nem is fog. és ezen még akkor is fura, hogy fenn akad valaki, ha abszolút jogos lett volna a dolog. rickék bandájában is jó páran sosem öltek embert és nehézséget is okozna nekik.

randomguy23 - 2015. 11. 04. 18:40

– Mivel az aikidó és a mögötte húzódó filozófia (kvázi: pacifizmus) is keleti gyökerekkel bír, nyilván nem véletlenül keresztelték Eastmannek a sajtkészítőt. Ha mégis, az meglepne.

– Az elején hirtelen azt hittem, abba a házba akar beosonni Morgan ahol Tyrese és Carol meghúzták magukat a gyerekekkel Terminus előtt. Na, az fincsi lett volna.

– Morgan “pálfordulásához”: számomra amiatt volt hihető(bb), mert az alaptermészete mindig is életpártinak tűnt. Az átélt borzalmak hatására nihilizmusba zuhant, a világ kegyetlensége pedig folyamatos pozitív megerősítést nyújtott ehhez. Eastman felbukkanása után kontrasztanyag szolgált, megmutatta Morgannek hogy igenis létezik (az eredeti önmagához sokkal illőbb) alternatíva. Érzelmi oldalról a pont az i-n a túlélőpáros volt, akiktől Morgan a konzervet és a lőszert kapta. A karakter számára az évad kérdése (nyilván azon túl, hogy Rick / Carol felé tükröt tart) az lesz, hogy a tisztogató periódus egy kósza eltévelyedés volt avagy valóban átértelmezte Morgan személyiségét.

– Tetszett, hogy a mai részben megismertek legalább valamelyest megmagyarázták, miért is segített Morgan anno a walkerek által körbezárt Daryl – Aaron párosnak.

@wrZK: feltehetőleg a tisztítás tematika hozadéka (tisztítőtűz?), gyakorlati szempontból nem sok értelme van.

Samu - 2015. 11. 05. 00:06

Hát ez nekem totál érdektelen volt…

amazemez - 2015. 11. 05. 15:05

Pedig 100% hogy Rick kiabál a szinkronos verzióból tisztán hallani!

CrM - 2015. 11. 05. 21:50

winnie: Persze, sokan nem öltek vagy ölnének embert, de ahogy te is írtad, Morgan a másik oldalról jött. Ezzel a csavarral csak a bitet billentette át egyik állásból a másikba (kill everything – kill nothing). Egyik sem igényel gondolkodást vagy mérlegelést, gyakorlatilag átengedi magát az ember a morális kódnak, így minden egyszerűvé válik. A mérlegelés hiánya pedig mindkét esetben igen nagy veszélyeket rejt magában.

mattkirby - 2015. 11. 05. 22:10

ez a bajom ezzel a sorozattal. hogy egy először látott karakter halálát jobban sajnálom mint bárkiét sajnálnám a törzsgárdából.

ayren - 2015. 11. 06. 07:41

mattkirby

Akkor mi a csudának nézed, ha a hatodik évadra se sikerült senkit megkedvelned?
Én úgy vagyok vele, hogyha nem tudok azonosulni egyetlen szereplővel se, pár rész után dobom a sorozatot. Ráadásul ez egy karakterdráma (ha nem is a legkiválóbb), ahol a szereplők jellemére és interakcióira helyeződik a hangsúly.
Ha meg a zombihentelés miatt nézed, akkor tök mindegy, kedvelsz-e valakit. :)

fireblade - 2015. 11. 06. 23:13

csak egy a gond..ez nem Aikido volt :)

inkább Bo-jutsu..de végülis mindegy :)

vérnarancs - 2015. 11. 07. 19:21

Morgan vak, félvak, szürke hályog mibenlétére még ebben a részben sem kaptunk választ. Vagy az én figyelmemet kerülte el valami? Vagy valahol volt már utalás rá, csak én nem emlékszem?

szinkrobi - 2015. 11. 09. 13:20

elolvastam mind a 90 hozzászólást, és mivel senki nem említette meg, így elmondom hogy

szerintem a legjobb része az epizódnak az volt amikor Morgan a cellában fogoly volt és még a “táguló szemében ott szűköl az állat”, és a csapdából próbál megszökni, és a körömreszelővel (jó, tudom nem az volt) próbálja a fát meg a fémet reszelgetni,
ÉS KÖZBEN A CELLAAJTÓ NEM VOLT ZÁRVA B+

hát már csak ennyiért megérte (vagy lehet hogy csak ezért érte meg) végig nézni ezt a részt.

mekkora már… nekem nagyon tetszett
és nem mert vicces, az is lehetne,
hanem mert sokmindent elmond az emberről, az ösztönről, és ha belegondolsz sokminden másról is

El Presidente - 2015. 11. 09. 23:08

Én megmondom őszintén, hogy a TWD-ben az ilyen típusú részeket utáltam a legjobban, de ez a rész kimondottan jól sikerült számomra.Egy pillanat erejéig sem untatott, a másik karaktert is kedveltem, a (SPOILER ON) kecskét meg majdnem elsirattam. (SPOILER OFF)

Jó volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz