login |

Pilot: Marvel’s Jessica Jones

2015. 11. 21. 18:50 - Írta: human

101 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

(A Netflix szokás szerint új sorozata egész szezonját (13 rész) elérhetővé tette a premier napján. Nemsokára érkezik az évadkritika is valamelyikünktől, így a totális kibeszélést oda tartogassátok. Ezért konkrét spoilereket a folytatásból ne írjatok kommentbe, de általános vélemények későbbi részekről és a teljes évadról ide is jöhetnek.)

Ha jobban belegondolunk, nem is annyira furcsa, hogy a Marvel pont tévében újul meg, hiszen sokszor maguk a képregények is hosszabb történetet ölelnek fel. Míg a filmjeik egyre közepesebbek, és az ezekhez szorosabban kötött Agents of SHIELD marad a popcornnál, addig kábelen kaptunk egy Daredevilt, és most egy Jessica Jones-t, ami látszólag még darkosabb, mint a nem látó társsorozata.

jjones1

Jessica Jones magánnyomozó, akit egy család felfogad, hogy kerítse elő látszólag eltűnt lányukat. Ez az egyszerű ügy viszont már rögtön az elején az évad főgonosza felé mutat. Őt egyelőre még nem látjuk a premierben, csak az egyik tettét, és azt, hogy hősnőnk, aki már találkozott vele, miképp viszonyul hozzá. Ez bőven elég alapozásnak?

Nemcsak a főgonosz közeli rejtélyt kapjuk természetesen, hanem a kapcsolati hálót, karakterépítést is. Szépen lassan kibontakozik előttünk ez a PTSD-ben szenvedő szuperhős, aki rengeteg ‘fal’ mögött retteg, és ennek megfelelően bánik is az emberekkel. Biztosan elő kell majd bújnia, össze kell szednie magát.

Mindezt már most sötétebb tónusban tálalják, mint a Daredevilben. Itt nem lassú ügyekkel, meg eredetsztorikkal ringatnak minket, sokkal inkább olyan érzés, mintha valami második évadot néznénk, és most a mély vízben gázolnánk. Ez által rejtélyesebb is az egész, viszont érzésre, ha kicsit lassan is, de rögtön a közepébe vágtunk.

jjones2

Őszintén szólva előzetesen kicsit kételkedtem Krysten Ritterben. Rendben, volt a Bad Reputation trailer, ami jelezte, hogy a készítők tudják mit akarnak, viszont ez a csaj igazán kedvelhetőként, sőt, főszereplőként még sosem adta el magát.

A kidolgozás persze rendben van. Netflixes terméknél nem meglepő, hogy technikailag nincs baj a sorozatukkal, ha a készítő és az írók hozzák a szintet. És hiába a darkosságot emeltem ki, azért pár poén is elfért. Mondjuk a nyomasztó hangulatot csak pillanatokra oldják fel velük.

jjones3

Kíváncsi vagyok, hogy a pilot folyamatos neo-noir hangulatából mennyi marad a végére. A Daredevil kicsit elvesztette a lendületét a szezon záró harmadára, de az biztos, hogy ez a kezdés legalább 8/10 volt, remélem, nem lesz nagy pofáraesés belőle.

101 hozzászólás Ne habozz!

Lilith - 2015. 11. 21. 18:54

Kezdés nekem annyira nem tetszett,de valahol a harmadik résznél bemelegedett rendesen,Tennant meg hát Tennant tudtam róla,hogy képes eljátszani bárkit,de ez már betegesen jó amit csinál. :D A főhősnőt alakítő színésznő nem rossz,de Luke esküszöm mérföldekkel jobb,pedig nem is szerepel benne ahhoz képest olyan sokat (legalább is az elején).Remélem okés lesz tovvábra is.Bár ha választanom kellene nekem DareDevil jobban bejött.

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 18:58

Ez is príma, de a Daredevil hangulatában jobban megfogott, ez sem sokkal marad el…a főgonosz itt is kiemelkedő, de valahogy az itteni főszereplő nekem nem nő fel a Daredeviles-hez…én a a noir hangulat nem jön át annyira valahogy, annak ellenére, hogy ez elvileg sokkal sötétebb…az nekem kimerül abban talán, hogy a főgonosz sokkalta szemetebb alak karakteréből kifolyólag.

Cardas - 2015. 11. 21. 19:02

Ledaráltam az évadot (Netflix-nél már csak így szokás.) Egy résznél voltam úgy, hogy kicsit unatkoztam, de lehet csak azért, mert túl sok volt egyszerre. Krystenben én is kételkedtem kissé, valaki kevésbé törékenynek tűnő színésznőt vártam, mikor még nem volt meg a szereposztás, de sikerült meggyőzzön, jó JJ volt.
Nagyon jól össze lettek rakva a részek, a legkisebb mellékszereplő is érdekes volt, és lehetett sajnálni, ha esetleg meghalt a nagy kalamajkában. Filmes utalások, képregényeseknek egy-két érdekesség szintén volt, de nem vitték túlzásba őket, ami nem baj.

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 19:02

és a* (kicsit elgépeltem fentebb) sry

Benjy - 2015. 11. 21. 19:11

Már túl vagyok a harmadán, mázli hogy nem vizsgaidőszakban pottyant az ölembe mert akkor…Szóval már a pilot is csont nélkül bejött, de a folytatás talán még jobban sikerült. Rittert imádom, szerintem nagyon jól hozzá a szarkasztikus, PTSD-ben szenvedő főhőst, de a többiek is nagyon rendben vannak. Rachael Taylor minden jelenetét imádom, de Tennant és Colter is marhajók. Ami még hatalmas pluszpont nálam az a jazz zene (eleinte kicsit szokni kellett), ami szerintem baromira passzol ehhez a neo-noiros hangulathoz. Ja és azért is jár a pacsit ami a kritikában is meg van fogalmazva, hogy nem kell lefutni a kötelező köröket, mint a DD-nél, itt rögtön egy rutinos PI-t kapunk.

Bazsi - 2015. 11. 21. 19:12

Én már a BB-s időkben is mondtam h ennek a csajnak kell egy brutál főszerep, na ez most így pár év után eddig nagyon bejött!

DarkEagle - 2015. 11. 21. 19:15

A Pilot nem volt rossz de ha ez nem Netflix lenne lehet kaszálnám egyből. De hál’ Isten egyre jobbak lettek a részek ahogy mentem előre. Viszont tényleg sokkal darkosabb mint a DD. Őszintén szólva itt nem is érzem annyira hogy a karakterek annyira összeszoktak volna mint a DD-ben. Nem a szexjelenettel volt bajom de annyira idegen volt az egész mintha egy pornót néztem volna kb. Nem tudom mi lesz a végére de végig fogom nézni de egyáltalán nem érzem azt itt mint a DD-nél hogy huh ezt nem bírom abbahagyni.

Úgy érzem a túl sok dark rosszat neki mert Jess pont hogy nem ilyen sokkal jobban áll neki a poénkodás. Persze értem én hogy Kilgrave miatt kell ez a stílus de szerintem túl van erőltetve.

6 rész alapján egyelőre egy erős 6-os kb.

winnie - 2015. 11. 21. 19:36

DarkEagle: azért az Alias képregény tónusa (talán az egyetlen, amit olvastam, mert anno azt hittem, hogy van köze a sorozathoz:), nagyon erőszakos és sötét volt.

Mardred - 2015. 11. 21. 19:44

Nekem a pilot 10/10 volt, holnap, vagy hétfőn jön a folytatás, de ennek nem adok többet egy hétnél, aha végig ilyen.

Cardas - 2015. 11. 21. 19:47

Egyetértek, Jess-el sokkal kevesebbet történtet találni, amiben poénkodik. Max a New Avengers-ben, de ott is elég sok probléma szakad rá, szóval ha viccel, az is keserű ízű, nem őszinte mint pl Pókinál. és mivel az Alias-t igyekeztek itt megragadni, evidens volt, hogy ilyen lesz.
A szexjelenetek pedig szerintem azért kellettek, mert ezzel mutatták be hogy Jess kb senkivel sem tudta levezetni azt a nyomást, ami eddig benne volt éveken át, most pedig kétségbeesetten kap a lehetőségen. Inkább szomorú/drámai, mint pornó.

An - 2015. 11. 21. 19:52

Ha valaki (én) mindent utált/unt életében, ami szuperhősös, annak ezt tudnátok ajánlani legalább egy bepróbálásra?

tomex - 2015. 11. 21. 19:52

Benne van az írásban is amitől én mindig félek a netflixes sorozatoktól.. Az írói munka. Pár sorozatot már kaszáltam amiatt mert 13 részt nem bírtak rendesen megírni, és a DD is pengeélen táncolt az utolsó 4-5 résznél. Bepróbálom és bízom benne h jó lesz! :)

Eny - 2015. 11. 21. 19:53

tul vagyok a 5ik reszen es mondhatom,h nagyon bejon. ma nem is fekszem le ,amig meg bar 2 reszen nem leszek tul.
nekem pont megfelelo a stilusa, a sxezjelenteket viszont felolem kihagyhattak volna.
Eljen JJ !!

Eny - 2015. 11. 21. 19:54

szexjeleneteket* (pont ezt irtam el ) haha

Lilith - 2015. 11. 21. 19:55

@An
Ez attól függ,hogy eddig mit láttál szuperhősöset és mi az amitől herótot kapsz.Az alapján könnyebb mondani egy igen vagy nem választ.

Cardas - 2015. 11. 21. 19:55

Egyetértek, Jess-el sokkal kevesebbet történtet találni, amiben poénkodik. Max a New Avengers-ben, de ott is elég sok probléma szakad rá, szóval ha viccel, az is keserű ízű, nem őszinte mint pl Pókinál. Mivel az Aliast vették alapul, evidens volt hogy ilyen lesz a hangulata, szóval nem erőltetett.
Az ágyjelenetek szerintem azért kellettek, mert ezzel mutatták be, hogy Jess senkivel sem tudta eddig levezetni az nyomást, ami éveken keresztül zúdult rá, és most kétségbeesetten kap a lehetőségen, ráadásul csak fizikailag képes nyomást levezetni, annyira magába zárkózott hogy utána beszélgetni se tud, hanem eltűz, ezért még mindig rajta marad a teher, amit aztán egy újabb éjszakai kalanddal próbál lerázni. Inkább szomorú/drámai.
u.i.: most nekem se küldte el, szóval ha utólag megjelenik háromszor, bocsi

An - 2015. 11. 21. 20:10

@Lilith

A Batmaneket csak untam, az X-Men eleinte oké volt, aztán herót, full herót az Iron Man, az összes Pókember, egy kb. 10 éves Fantastic Four, a régi Superman sorozat, egy évad Smallville, valamelyik Hulk, a Hancock, meg ha számít, akkor az Arrow első évadáról is gyorsan lepattantam…

Ez érdekelne, de lehet, hogy reménytelen vagyok. :(

Lilith - 2015. 11. 21. 20:40

@An Huuuha,ez elég hosszú lista.Szerintem ezek alapján akkro ez sem fog tetszeni,pilot alapján meg szerintem nem fogod megkedvelni.Kivéve,ha valamelyik színészt-színésznőt nagyon kedveled akkor érdemes belekukkantanod. :/

Lilith - 2015. 11. 21. 20:45

Bár ha jobban belegondolok ez és a Daredevil nem épp olyan stílusu mint a felsoroltjaid.Vagy a hangulata miatt vagy a sztorik miatt.Most jó nagy dilemmába tettél. :D

Valaki esetleg érv-ellenérv,hogy kicsit segítsünk @An-nak/nek? :)

JH94 - 2015. 11. 21. 20:45

Nekem jobban tetszik, mint a Daredevil. Eddig Krysten Ritter-t csak vígjátékokban láttam játszani. Nem gondoltam volna, hogy ennyire jól fogja játszani a depressziós magánnyomozót. Eddig csak 4 részt láttam, jól fel van építve a sztori, a noir, vontatott hangulat abszolúte átjön. Én is azt érzem, mintha egy második évadot néznék. De talàn pont ez adja a hangulatot, hogy Jessica perspektíváját,félelmét és zavarodottságát lássuk/átérezzük. David Tennat nagyszerű főgonosz! Egyedül talán Luke zavaró nekem, de talán később megkedvelem.
Mindenesetre szuper ez a Netflix-Marvel kooperáció. 9/10

Lemoni - 2015. 11. 21. 20:47

Két részen vagyok túl, tehát nézős maradt. A Daredevilt 1 rész után kaszáltam, mert untam, itt viszont tetszik a történet, a hangulat. Hiába női hősös a történet, sajnos egyik női karaktert sem kedveltem meg, viszont Luke Cage-t nagyon bírom. Remélem, kitart a végéig a lelkesedésem, képregényes sorozatnál nálam nincs erre garancia, de mivel most a daralistám élén van, jók az esélyei :)

jessm - 2015. 11. 21. 20:55

Nekem tetszett a pilot,bár tényleg lassu folyású a történet, hagynak időt a kidolgozásra. Felépíti a karaktereket.
Nekem jessica abszoliut érthető mondon zakkant, és olyan mint egy szúros kaktusz. Szerintem megfelelő volt a kémia Luke és közte, és érezhető volt végig , hogy ő sokkal jobban ismeri lukeot mint amit neki megmond.Szóval nem volt gond sexjelentekkel .

Moss is jól alakítja ezt a hideg ügyvéd cápát.

Az évadról késöbb, de egész évad végéig c idegesített a rendör pacák.

szpojleres mókus - 2015. 11. 21. 21:03

Első rész elsó 10 perce után először kikapcsoltam, mert azt hittem hogy minden egyes részben új nyomozás lesz és elrontják mint a limitlesst.
Utána néztem, annyira nem fogott meg a dardevil de elmegy. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy nagyon sötét néha néha thriller hangulata van. Nem nagyon tudom eldönteni hogy ez plusz e egy marvel dolognál vagy minusz.

An - 2015. 11. 21. 21:03

@Lilith

Köszi, ez bőven elég, hogy más stílus! :)) Nekifutok, jövök az eredménnyel is, hátha van még valaki hasonló helyzetben.

repa - 2015. 11. 21. 21:04

Így 5 rész után Jessica szuperképességét hiányolom, ha már szuperhősös sori, nem kéne mutatnia is vmit az ugrabugrán kìvül?

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 21:08

repa: de hát csak annyi a képessége, hogy nagyot ugrik meg nagyot üt, meg nem képesség, de jól nyomoz. :)

Uszadékfa - 2015. 11. 21. 21:19

@An

Ha sorozatot keresel, akkor inkább a DareDevilt ajánlanám, de elsősorban mégis a Watchment (bár ez nem sorozat), mert nagyon emberiek/szerethetőek a karakterei ráadásul javarészt félreállított, kiégett, egyszerű emberekből áll, akik semmiféle szuperképességgel nem rendelkeznek, de elkeseredésükben mégis fellépnek a mindennapi szenny ellen. Szerintem a szuperhős műfaj csimborasszója.

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 21:21

Hú, még van 3 epizód, de szerintem ahogy halad az évad úgy lesz egyre jobb…

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 21:23

Asszem azt a véleményt, hogy nem elég dark visszaszívom. :)

repa - 2015. 11. 21. 21:40

Rammsch:
De hisz 2-nél több emberrel egyszerre nem is tud elbánni ez a Jessica. Többször is bizonyította. Nála még DD is badassabb, pedig neki nincs fizikailag nagy ereje.
Ezt sztem elégge elk*rták…

Cardas - 2015. 11. 21. 21:58

Repa: Daredevil-t ha jól tudom, szépen kiképezték az évek folyamán, volt saját mestere, aki lelkileg-fizikailag felkészítette, aztán az utcán is gyakorolt, és a célja az volt, hogy verekedésből ötös legyen. Még egy yakuza taggal szemben is túlélte VAKON. Jessica ezzel ellentétben csak akkor verekszik kb, ha rátámadnak, teljesen civil, amatőr, így nem tud legyűrni sok embert egyszerre, ahhoz képzés kéne, és mivel sebezhető, akármilyen erős, pár jól bevitt ütés lelassítja, elszédíti. Szóval mi van elk*rva, mert eztán nem értem mi lenne az…

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 22:03

Jessica DareDevil-lel ellentétben nincs kiképezve,mint ahogy Cardas is írta és szerintem semmi baj nincs vele…ő inkább az eszét használja és csak végső esetben erőt, ezért nyomozó. +Nem akarom elspoilerezni, nem is fogom, de repa ilyen indok alapján a főgonoszt sem tartanád ütős villainnek, szerintem.

hummel - 2015. 11. 21. 22:06

A Daredevil-nél valamivel sötétebb tónus, de érthető. A főhős nemcsak az átélteket nem képes rendesen feldolgozni, hanem még a világot is kirekeszti, amennyire tudja. Nem akar senkihez kötődni, hiszen bárki lehet Kilgrave bábja és/vagy célpontja. A Netfix nagyon odatette magát ezekkel a Marvel sorozatokkal. Mind a történetek, mind a főszereplők remekül ki lettek dolgozva. Egyébként jó volt látni Claire-t a Daredevil után. Volt egy két remek beszólása.

Ami érdekelne, hogy lesz-e folytatás. Korábban mintha arról lett volna szó, hogy egy évad lesz, az orvosi kísérletekkel viszont behoztak egy másik igen erőteljes szálat.

TD - 2015. 11. 21. 22:06

Lehet, hogy teljesen el vagyok tévedve, de az lenne a kérdésem, hogy ez a sorozat a The Avengers után játszódik? Mintha a Daredevilben is lett volna utalás a New Yorkban történtekre. Vagy keverem a Shielddel?

Cardas - 2015. 11. 21. 22:11

Igen, ez is az Avengers után játszódik, lesz majd benne több utalás is rá:)

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 22:12

Nem tudom, a Shieldet elkaszáltam még az elején, de szerintem igen, mert itt is említik a rombolást, hogy az idegenek lerombolták New Yorkot.

Lehet lesz folytatás is, gondolom érdekeltségtől függ, a DD-nek sem terveztek, és úgy tudom még is lesz.

Egyébként mostanában, amilyen minőséget a Netflix hoz, ha lenne Magyarországon erősen elgondolkoznék az előfizetésen. :) Pedig én nem vagyok nagy híve ezeknek.De azért mondjuk pl.: nálam a Fargo magasabb szint ennél is. :)

Neoprimitiv - 2015. 11. 21. 22:13

Repa: az azért elég sokat elmond a két karakter közti különbségről, hogy JJ úgy lett korábban “szuperhős”, hogy egy balul sikerült repülési próbálkozása végén pont egy rosszfiú fejére esett. Kb. annyira szuperhős emberileg, mind Dorothy az Óz-ból. Ráadásul éppen az e miatt hirtelen iránta megnyilvánuló érdeklődésnek köszönheti élete legszarabb részét.

ldavid - 2015. 11. 21. 22:14

nekem az tetszett benne, hogy ha nem lenne erős, akkor simán lehetne “nem képregény sorozat” is.
néhol egész jó volt, szóval egyelőre még nézek pár részt.

TD - 2015. 11. 21. 22:22

Cardas, Rammsch31n: köszi, akkor jól gondolkoztam. :)

Lilith - 2015. 11. 21. 22:48

@An
Feltétlen kíváncsi vagyok rá,hogy bejött-e és ha igen miért :D

Most tartok az évad felénél és azt kell mondaom,hogy voááááá JJ amit csinál a nemmondom mikor és nem mondok kivel na innen mondhatom azt,hogy megérte elkezdeni nézni.:D

Rammsch31n - 2015. 11. 21. 22:54

Egyébként érdemes megfigyelni, hogy néha a stílus kedvéért rájátszanak a lila színre, vagy nem tudom csak nekem tűnt úgy…. :D

Neoprimitiv - 2015. 11. 21. 23:04

Aki egy Daredevil 2-t várt, csak nővel, az csalódni fog. Igen, ez is dark, de egész máshogy dark.

A DD egy akciófilm volt. Ez egy pszicho thriller. A DD-ben egy megfogható, megnevezhető ellenség volt. Itt is van ugyan neve, alakja, de itt inkább magától retteg mindenki. Attól, amit vele tettek, amit vele tettettek, amit másokkal tehetett volna. Murdock-nak erőt ad a múltja, Jessicának a legnagyobb teher és csapás.

Csigusz - 2015. 11. 21. 23:07

@Neoprimitiv:
köszi ezt a pár soros jellemzést, mehetne valami ajánlóba a főoldalra vagy ilyesmi :)

Neoprimitiv - 2015. 11. 21. 23:11

Rammsch31n: ez nyilván tudatos, ha már Tennant fejét – szerencsére – nem festették lilára.

Neoprimitiv - 2015. 11. 21. 23:22

Csigusz: szívesen :)

A 4. rész után nekem nagyon bejön. Ami kevésbé az éppen az alapanyag miatt van. Nekem pl. a DD Kingpinje a maga megalomán, de mégis csak pozitív céljaival érdekesebb volt, mint a l’art pour l’art Gonosz.

Krysten Ritter-rel erős fenntartásaim voltak, de mindaz ami nálam korábban színésznőként, IRL ellene szólt itt teljesen passzol a figurához, nagyon jó a szerepben. Ugyan ez igaz Mike Colter-re is Luke-ként.

Annak, hogy JJ főnökéből nőt és így egy csapásra leszbikust is csináltak nem tudom lesz-e később szerepe – ha nem, akkor ez egy nagyon olcsó PR fogás volt. Ráadásul az, hogy egy “power woman” fix, hogy leszbikus, mára szerintem legalább akkora klisé, mint amit el akarnak kerülni vele.

Pocok - 2015. 11. 22. 00:31

Olvasva a kommenteket… lehet magam maradok. Szerintem iszonyat rossz volt, nagyon nem tetszett. Első rész után kaszáltam is.

CyClotroniC - 2015. 11. 22. 01:18

Nálam is 8/10 a pilot és bár a trailerek alapján is vártam, de nagyon örültem, hogy ennyire lassan építkezős, slow burn kezdéssel nyitott. A legjobb az atmoszféra, a noir hangulat, a neonfényes éjszaka meg ezekhez a borús jazzes zeneválasztás. A bárjelenetet imádtam Jessica és Luke között, Ritternek pedig nagyon jól áll a szerep és simán elviszi eddig a one-girl-showt.

Egyszóval műfajra és hangulatra is sokkal közelebb áll hozzám, mint a Daredevil vagy a többi comic cucc, így gyors dara lesz belőle.

Lilith - 2015. 11. 22. 01:25

UI:Valaki nem tudja,hogy milyen szám szól az 1×10-es rész utolsó egy percében? Megőrjít,hogy nem tudom. :D

prat - 2015. 11. 22. 01:43

szpojler: mert az a nő felelős minden rész forgatókönyvéért akinek a twilightokat és step up c. mesterműveket is köszönhetjük.
ep4 – csopi terápiás – safe places nyáladzás után ordas nagy kasza.

Tr7 - 2015. 11. 22. 06:52

Nekem pont, hogy a DD atmosztferaja nem tetszett…ez viszont total bejovos

winnie - 2015. 11. 22. 07:32

prat: még nem láttam, de nem hiszem, hogy melissa rosenberg írta az összes rész szkriptjét. vagy igen? ő a készítő és a showrunner. de ha igen, attól ő még többek között a Dexter egyik fő showrunnerje volt, ha tévésorozatokról van szó.

persze, ha úgy érezted, hogy a Twilight-filmek nem jó adaptációi voltak a Stephenie Meyer, akkor az egyértelműen az ő sara, de aki látta a filmeket és olvasta a könyveket, az általában azt mondta eddig, hogy jó lett az adaptáció.

tomex - 2015. 11. 22. 08:38

Megnéztem az 1. részt és teljesen jó volt. Arról mit lehet tudni hogy miért ugrik ez a csaj helyből 8 métert, és miért emeli meg fél kézzel a kocsit?

Rammsch31n - 2015. 11. 22. 08:51

tomex: a későbbiekben lesz róla szó…itt nem úgy magyarázzák, mint a DareDevil-ben, hogy az elején… hanem szép lassan adagolják a múltat is a jelen mellett.

Silas - 2015. 11. 22. 10:18

én már reggel végeztem az egésszel :D marha jó volt

bengabéni - 2015. 11. 22. 11:21

hihetetlen undorító nyálas “progressive sjw” köntösben tálalva.
evil white man:check
wise black man of reason:check
black friend: check
lots of anal sex: check

ptsd rape syndrome a legroszabb. “Jajj mosolyognom kell pedig nem is akartam” pánik attack-ok

Megyek is bebújok a szekrénybe amíg egy black stallion kielégíti a feleségemet.
Nemtom mit vártam a twilight filmek készítőitől.

inb4delete mert kimondom a véleményem

majsz - 2015. 11. 22. 12:55

@benga neked úgy látom nem a sorozattal van bajod, hanem alapból képregény koncepcióval.. ne haragudj de a DD meg a JJ lett a legkevésbé nyálas undorító comic adaptáció, ahhoz képest mik mennek, ezek alá értem a filmeket is. Mit akarsz ha adottak a karakterek, cseréjék le őket, hogy te ne tudd kicsekkelni a sztereotípáidat? Akkor nem kell nézni..

Összességében, ahogy a DD kicsit vontatottabban indult be, úgy részemről itt a végére fogyott el a lendület, 10 részbe is belefért volna. Itt a legtöbbet Tennant hozta, Ritter gyengébb volt, viszont a JJ jobb mellékszereplőkkel van ellátva mint a DD.

prat - 2015. 11. 22. 13:00

winnie: minden részt ő írt, dexternél viszont csak maroknyi részért volt felelős.
olyan tipikus illogikátlan cselekmények infesztálják ezt a sorozatot, hogy konkrét sajnálom, mert érdekelt volna, de a bengabéni által megfogalmazott jelenkori befolyás erősen érezhető rajta, ami rohadtul rányomja a bélyeget. DD legalább a konkrét Frank Milleres alapanyagot követte (man without fear), ilyen baromságok teljes hiányával.

CyClotroniC - 2015. 11. 22. 13:12

prat: De rohadtul nem egyedül írta, csak a pilot az övé és félig a finálé. Az megint más kérdés, hogy a fene se tudja, hogy ő pl mennyire erős kezű showrunner, mert minden írószobában más a hierarchia és a demokrácia is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Jones_(TV_series)#Episodes

winnie - 2015. 11. 22. 14:27

prat: belenéztem egy random részbe és nem, nem ő írt minden részt. egy ilyen produkciónál a teljes íróstábban (7-12 fő) szétosztják a részeket, nem lenne energiája egy embernek rá, főleg a showrunnernek.

“dexternél viszont csak maroknyi részért volt felelős.”

itt viszont a showrunner fogalmát kell akkor helyére rakni. a showrunner a sorozat, illetve az évad egészéért felel, ő határozza meg az irányt, stb.

persze ez tök mindegy, mert ez nem befolyásol semmit, a lényeg, hogy rosenberg ugyanolyan funkciót tölt be itt, mint a dexternél vagy a red widow-nál, hogy frissebbet említsek tőle. illetve nem ugyanolyat, mert itt készítő is.

az, hogy mi alapanyaghű vagy sem: a matvel studios képviselője mindkét sorozatnál producer, az övé a végső szó. és míg a daredevilnél például frank miller nem volt benne az íróstábba (egyébként nem követte feltétlenül az ő írott anyagát a sorozat), addig a jessica jones-nál a karakter megalkotója és az alias c. képregény készítője, brian michael bendis benne volt a sorozat íróstábjában.

nyilván ez sem változtat semmin a véleményen, nem is kell, de mindenképp nagy pozitívum. minden mást érdemes elolvasni némelyik készítői interjúban:

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/jessica-jones-preview-showrunner-melissa-842294

az interjú második rész ma jön ki talán.

Neoprimitiv - 2015. 11. 22. 14:54

prat: “jelenkori befolyás erősen érezhető rajta, ami rohadtul rányomja a bélyeget”

Tényleg rohadt ciki, hogy egy 2001-ben bevezetett, a mában játszódó sorozat alapanyagán a jelenkori befolyás érződik. Érződhetne rajta a kora-középkori befolyás, esetleg a 3057-es Justin Bieber Intergalaktikus Szentév hangulata is. Az valóban meglepő lett volna, ha Miller 1980-as írásain érződik, legalább is mivel tudtommal nem időutazó.

DarkEagle - 2015. 11. 22. 20:20

Oké le is tudtam eme évadot várom a következőt. :D
Ugyanis úgy fest jön a 2. évad még a Defenders előtt.

Egyébként nem volt rossz de a DD inkább nekem való. Szeretem a dark dolgokat de néha kicsit túlgondoltnak éreztem a sorit. Lehet sok volt egyszerre. Meg azért volt bőven WTF pillanat. Mivel ez nem spoiler kibeszélő és még mindig nincs képregényes topic így többet nem is írok. :D Khmm khmm Winnie! :P

Maga a sorozat teljes egészében egy erős 7/10 nálam. DD az úgy 8/10 volt de az sokkal közelebb is áll a szívecskémhez hisz sosem voltam nagy JJ olvasó.

monti - 2015. 11. 22. 21:17

Gilmoe girls óta felszedett pár kilot de még mindig soványka))
Jó volt a pilot pár zavaro volt néhány se füle se farka mozzanat, mondjuk az a vendéglős jelenet meg hogy miért mejenek el a szülők, ilyesmi. Kocsit is hogy bírta felemelni, a mindegy azért jo volt

Neoprimitiv - 2015. 11. 22. 21:33

monti: ezek nem se füle se farka mozzanatok, hanem később kapsz rá magyarázatot. Mivel Netflix sorozat, nem kényszerülnek mindent azonnal a néző szájába rágni.

Cardas - 2015. 11. 22. 21:38

monti: hogy bírta felemelni a kocsit? ez egy marvel. szuperképességek? :D

piszkosfred - 2015. 11. 22. 21:59

10/10, nekem talan a DD-nel is jobban bejon… Es tenyleg egyre jobb lesz minden resszel, pedig a pilot is abszolut beszippantott.

Éva - 2015. 11. 22. 22:33

Abszolút 10/10, meg is lepett, mennyire bejön a sorozat, számomra Krysten Ritter telitalálat, itt nagyon szerethető de közben kemény, fájdalmas múlttal rendelkező csaj. Nagyon hiteles szerintem. Trish is nagyon jó figura meg a szőke rendőr pasiját is bírtam.
DE David Tennant valami hihetetlen, ez persze nem újdonság. Mindig is kicsit gonosz arca volt, ennek nem sokszor vette a Harry Potteren kívül hasznát, de most bravúrosat alakított mint pszichopata.
Nagyon nagy élveztem a Jessica Jonest, nem jobban és nem kevésbé mint a DD-t, nincs is sok értelme hasonlítgatni a krimit a pszichotriller hangulatú JJ-hez szerintem. Mindkettő kitűnő!

Benjy - 2015. 11. 22. 23:03

“Ugyanis úgy fest jön a 2. évad még a Defenders előtt.”

Remélem igazad lesz, és mielőbb jön valami bejelentés féle. Minap olvastam egy Rosenberg interjút hogy ő szívesen folytatná, innen már csak a Netflixen múlik.

Alterego9 - 2015. 11. 22. 23:42

majsz: Szerintem itt elég egyértelmű hogy a bengabéni-féle kritikáknak nem a sorozattal van bajuk, de még csak nem is a képregénnyel, hanem úgy általában a világ egy jelentős részével.

Az hogy “black friend” az önmagában még csak nem is egy sztereotípia, hanem egy olyan valami ami szükségszerűen megtörténik egy olyan sorozatban ami New Yorkban játszódik és a készítők nem vették külön az erőfeszítést hogy mindenkit szegregáljanak.

Az hogy “ptsd rape syndrome” az nem hogy nem egy sztereotípia, de nem is egy értelmezhető valami, csak egy kupac egybehányt szó amiket összeköt az hogy bengabéni nagyon utálja őket.

Az hogy “progressive sjw” az nem egy sorozatokhoz köthető sztereotípia, hanem az amerikai politikai kultúrának egy törzsi csatakiáltása az ellenfél felé.

Nem véletlen hogy bengabéni fél kommentje angolul van írva. (Amúgy is tényleg sokat beszélünk itt angolul, vagy azért mert sorozatokat idézünk, vagy azért mert zsargont használunk.) De ez itt inkább olyan mintha a “rape” meg a “safe space” szavakat hallva egyesek agyában átkattant volna egy kapcsoló, mint egy pavlovi reflex, amitől elkezdtek hadrendbe állni és “az ellenség” iránti undorukat kifejezni pont úgy mintha a reddit-en lennének, attól szinte függetlenül hogy pontosan miről is van szó.

winnie - 2015. 11. 23. 07:49

““Ugyanis úgy fest jön a 2. évad még a Defenders előtt.””

éppen az nyilatkozza a készítő, hogy fogalma sincs, hogy lesz-e, és hogy ha lesz, akkor mikor lesz, előtte vagy utána, szóval egyelőre nem fest sehogy.

DarkEagle - 2015. 11. 23. 08:15

Én itt olvastam és itt ha jól értem azt írják már van terv a 2. évadra amit a Defenders előtt le akarnak adni. Vagy legalább lehetőség szerint úgy szeretnék. :D

http://www.comicbookresources.com/article/rosengberg-on-jessica-jones-season-2-tennant-hopes-for-kilgrave-in-movies

Neoprimitiv - 2015. 11. 23. 08:36

DarkEagle: mivel a DD-nek is berendeltek plusz évadot a korábbi tervekkel ellentétben, nyilván a készítők itt már eleve számoltak a lehetőséggel. De ő maga is azt mondja, hogy egyelőre semmi sincs: “of course they haven’t given us a second season.”

Az ő részéről van meg a hajlandóság a folytatásra – de ezt interjú nélkül is borítékolni lehetett.

winnie - 2015. 11. 23. 08:53

mindig az eredeti interjút érdemes csekkolni, mert ez csak összefoglaló, de persze nincs vele gond, mint ahogy tény, hogy aki egy sorozatot ír, annak van terve, de ugye nemhogy konkrétumot nem tud, még azt sem tudja, hogy kikkel írná, mert írógárdája sincs feltétlenül.

a hírekbe ezt is (illetve a varietys), meg a THR-interjút is linkelem, de mindegyikben azt mondja el, hogy tudná folytatni, és hogy nem tudja, mikor kerülhet képernyőre, amiben természetesen benne van, hogy akár a defenders előtt is, de erről meg nem ő dönt.

prof.zoltan - 2015. 11. 23. 10:00

A Daredevil nekem valamiért nem jött be, ezt most kezdem el nézni, remélem ez nézős lesz, mert egyébként meg imádom a Marvel filmeket/sorozatokat!

Aredhel - 2015. 11. 23. 10:20

A Daredevillel szemben engem sem rántott ez be rögtön. Az azonnal függést okozott, és két nap alatt le is daráltam az egészet. Itt még “csak” a 9 résznél tartok. Valahogy a Daredevil humorosabb volt, és érdekesebbek voltak a mellékszereplők. Itt az első két résznél csodálkoztam, hogy rendben van, hogy a főszereplő jól játszik, átjön a noir és a depresszió, és szépen van fényképezve, de csak Jessica Jones szenvedése hogyan fog engem lekötni egy egész évadig, az rejtély volt. Szerencsére a 3. résztől már a többi szereplőnek is több tere lett, bár a barátnő nem szimpi, a főnöknő sztorija meg annyira nem érdekel, Luke pedig kicsit keveset szerepel.
A 7-9. részig igazán tetszett. Most nézném is tovább, de lassan mennem kell dolgozni :-)

hummel - 2015. 11. 23. 11:13

Szegény embert az ág is húzza. Kilgrave és az általa irányított emberek mellett ott voltak az akarattal rendelkező sétáló idióták is. Jeryn Hogarth, Will Simpson, Robyn. Ők aztán komolyan megnehezítették Jessica életét, ráadásul mindegyik közvetve, vagy közvetlenül valaki más halálát okozta.

Theo - 2015. 11. 23. 13:17

Hát sajnos ez nagyon gyenge lett. Első rész bűn rossz, az alapján nem vártam volna egy hetet a másodikra, max mert Marvel, de később se lett sokkal jobb.
Luke Cage már alapból itt elkaszálta magát, kár is leforgatni a sorozatát. Jobb lett volna egy Elektra, Punisher kettős ezek helyett.

CyClotroniC - 2015. 11. 23. 13:54

3. rész után vagyok még csak, de egyre inkább látszik, hogy ez a legfaszább Marvel sorozat eddig. Továbbra is imádom a hangulatát és a tempóját, meg azt, hogy ennyire “civil” a többihez képest.

Brynden Rivers - 2015. 11. 23. 15:00

Pár dolog amit nem volt említve:
– Rachael Taylor nagyon jó, a karaktere egy pillanatra sem idegesítő, talpraesett, szimpatikus
– Tennat nagyon jó mint főgonosz, és bár erősen lejjebb vették a “gonoszságát” a képregényekhez képest, pont így volt jó.

A 8. rész volt nálam a csúcspont (tudjátok miért), de a végjáték is meglepő és fordulatos volt.

everest456 - 2015. 11. 23. 15:27

Húú, ez nagyon vacak volt.
Történet baromi gyenge, papírmasé karakterek, kötélre való színészek ( Tennant kivételével)
Kilgrave karakterébe némi energiát fektetek az írók, de a végére ő is ellaposodott
Ehhez képest pl a Gotham maga megtestesült minőség.
A Neflix ezzel a “minőséggel” nálam elvágta magá jó pár évre.

MT90 - 2015. 11. 23. 15:39

Tennant elmondta, hogy szívesen szerepelne Bosszúállók filmben :D Ha választhatna, akkor Vasembert (és így a páncéljait) irányítaná.

JKJ - 2015. 11. 23. 18:19

5. résznél tartok, de gyengébbnek érzem mint a Daredevil. Ott sokkal kiforrottabb volt az egész, itt ezt még nem érzem.

Kicsit off, de nem unalmas már ez a tömény alkoholfogyasztás minden sorozatban? Bármi egy kicsit is negatív történik, a főszereplő alkoholt vesz magához. Sokszor csak úgy. Ezt valahol értem, mert nehéz élete van és szar is, de egy olyan életben ahol bármelyik sarok után felbukkanhat az ellenség, nem kellene inkább józannak lenni? Arról nem is beszélve, hogy még agymunkát is végez, hiszen nyomoz.

zolij - 2015. 11. 23. 19:24

JKJ: szerintem egyáltalán nem túlzás, több hónapig abszolút nem volt ura a saját cselekedeteinek, megölettek vele valakit. A saját létét ezek után csak alkohollal tudja elviselni, az meg totál nem érdekli hogy bármelyik sarok után felbukkanhat az ellenség, mert nincs miért élnie.

Maga a sorozat amúgy nem volt rossz, bejött a stílus. Legyen 8/10, a Daredevil talán egy fokkal jobb volt, de lehet szimplán csak más.

Dantes - 2015. 11. 23. 19:38

Megnéztem az első két részt, és ez baszott jó. Nem hittem benne, ugyan magánnyomozó? Mi lesz ebből? És jó lett, ez tényleg nagyon jó. Teljesen beszippantott.
A komor hangulat, a brutalitás. Felnőtt témák, nehezebben emészthető dolgok, egy szuperhősös sorozatban? Na ügye ,hogy lehet ilyet is, nem csak tizenéves hülyegyereknek lehet szuperhősös dolgot készíteni!

Benjy - 2015. 11. 23. 19:44

Arra kíváncsi lennék hogy Hogarth a képregényben is ennyire antipatikus karakter, mert itt számomra ő volt az egyik legellenszenvesebb.

Nem volt rossz amúgy az évad egésze, olyan 8/10, de csak azért nem több, mert a 9. rész után érződött enyhe időhúzás, meg a kreativitás apadása. Itt a vége számomra jobban helyrebillentette a mérleget, mint a DD, aminek kissé összecsapott lett a befejezése. A csúcspont abszolúte az 1×08 volt, ebben egyetértek, Tennant óriásit alakított. De Ritter és Taylor is kiválóak voltak. Egy esetleges folytatásban látok potenciált, hiszen nem varrtak el minden szálat.

JKJ - 2015. 11. 24. 13:26

Nyolcadik részt nézem, de egyre inkább úgy érzem, hogy ez gyerekeknek készült. Felnőtt fejjel nézve teljesen logikátlan és két dimenziós karakterekkel, akik kínosan tipikus döntéseket hoznak. Arról nem is beszélve, hogy a főszereplő karaktere a legklisésebb. Remélem a végére ez rendeződik.

Dantes - 2015. 11. 24. 20:25

JKJ:

Ugyanazt néztük? Gyerekeknek készült?Azokkal a témákkal amik benne vannak? Mondjuk hogy egy szereplő azt kéri öljék meg, hogy megszabaduljon a szenvedéstől, mert lebénult? Hogy valaki kivégzi a szüleit mert agymosást kapott?
Ezek gyerektémák? Hát szar gyerekkorod lehetett.

Klisés a főszereplő? Depressziós, alkoholista, PTSD-s, hát…ilyet gyakran látni sorozatokban?

Neoprimitiv - 2015. 11. 24. 20:35

Dantes: hozzáteszem: ráadásul pozitív szereplőként?

JH94 - 2015. 11. 24. 22:37

A 8. résztől kezdett unalmas lenni. Voltak persze utána is jó dolgok. De az utolsó 4 részt már nem túl lelkesedve tekintettem meg. Összeségében, azt mondom amit fentebb. Tetszik ez a noir stílus, Krysten Ritter és David Tennant telitalálat a szerepre. Nagyon realisztikus sorozat, a szuperhős dolgoktól eltekintve. Tetszett az 1-2 utalás a Marvel többi filmjére.
Voltak pillanatok amikor Kilgrave-et sajnáltam. Időközben Luke-ot megkedveltem.
8/10

Spoiler:

Ami nem tetszett annyira:
Miután elkapták Kilgravet valahogy unalmas kezdett lenni. És utána jött egy néhány logikálatlan dolog. A Wendy-Pam-Jerri dráma hidegen hagyott.
Néhány dolgot jobban kivesézhettek volna.
A flashback jelenetek semlegesnek hatottak.

CyClotroniC - 2015. 11. 25. 21:11

A 4. rész is pipa, eddig magasan ez tetszett a legjobban, főleg a második fele.

JKJ - 2015. 11. 26. 11:06

A daredevil sztem kifejezetten jó lett, főleg a kiváló főellenség miatt. Végig néztem a Jessica Jonest is, de a közelébe sem ér az elődnek. Bugyuta volt az utolsó pillanatig. 13 óra az életemből amit már soha nem kapok vissza.

danNN - 2015. 11. 27. 16:32

4. résznél járok és eddig borzasztó gagyi a szuperhős része. A csaj aki dobálja az autókat úgy tombol, hogy nekivág egy széket a falnak és széttör egy tükröt. Nevetségesen szarul van megoldva, a feka pultos csávó viszont egy fokkal jobb volt a kocsmai bunyóban. Mind1, nézem tovább a daredevil is csak 4 rész után indult be.

CyClotroniC - 2015. 11. 27. 18:27

JKJ: Nekem Tennant teátrális, passzióból genyózós főgonosza még Fisktől is jobban tetszik. Én pont fordítva éreztem, hogy a Daredevil az akcióival popcornosabb, fajsúlytalanabb, ez egyelőre közel féltávon nekem sokkal érdekesebb. Nyilván nincs olyan lélektani játszma itt, mint a The Fall-ban, de így felvizezve is többet ad picit, mint a Daredevil, ami jó volt, de mégis csak tipikusabb, akciósabb volt. Bár lehet az egész abból is fakad, hogy a thriller veri nálam az akciót műfajban és Jessica Jonest sokkal szórakoztatóbb főhősnek tartom a cinikus flegmaságával.

Dantes - 2015. 11. 27. 19:58

danNN : Nem tud autókat dobálni.

Nella - 2015. 11. 29. 16:34

Azzal szeretnem kezdeni, hogy nem szeretem kulonosebben a kepregenyes dolgokat, meg sem nezem oket. Ezt a darkossagves Krysten miatt probaltam be. Nekem bejott, es en vagyok ezen a legjobban meglepodve.

Enzo - 2015. 12. 01. 18:00

1×01
Egész jó, nagyon sötét hangulata van, amúgy is tök depresszív ez a délután négyes naplemente dolog, ahhoz abszolút passzol.
A lilára váltás, főleg az első, nagyon állat volt, jó lesz ez a Kilgrave.
Jessicában különösen tetszik, hogy abszolút az esendő emberi mivoltát próbálják bemutatni, főleg a falból kihúzott töltős jelenetnél jött át.
Pluszpont: hogy megudtuk miért ismétel utcaneveket ; hogy nem játszották el a fürdőszobatükrös klisét ; és hogy máris kaptunk némi Purple Man eredetsztorit.
És aztaqrva, a végén lehidaltam kicsit, mennyire para lett a liftes jelenet!

Még 2 apróság:
-Honnan ismerős nekem ez a “Trish Talk”? Volt valami másban ez a kitalált műsor, vagy csak trailerben láthattam?
-Baki: amikor a hotelszobában Jessica felhívja Hope apját, a telefonon végig a hívásfogadásos képernyő látszik.

venndi - 2015. 12. 02. 23:42

Huh, úgy látom én vagyok az egyedüli, aki kaszálta. A 7. epizódig néztem. Az egész történet valamiért nem fogott meg. Ez az érzelgős vonal a néger csókával, aztán a rendőrségen veszekszik az ügyvéddel, hogy ő ölte meg…, amikor elkapták a főgonoszt, és a testőrők kiszabadították, JJ egy ütéssel megölhet bárkit, de legalábbis biztos kiüti pár órára, erre mindegyik fószer fel áll pár másodpercel később, ne már, áhh…A DD abszolút bejött. A főhősnő alakítása is hagy kívánni valót maga után.

mSO - 2015. 12. 03. 20:09

Azért ügyesen beleszőttek pár kikacsintást: “Don’t blink” meg “You are not TEN anymore.”

lusty - 2015. 12. 04. 19:44

Valaki mondja már meg, melyik korábbi filmet kéne megnézne, hogy értsem ennek a Killgrave-Jessica afférnak a lényegét!
Köszi

Neoprimitiv - 2015. 12. 04. 21:18

lusty: semelyiket, ez nem szerepelt a filmekben.

Enzo - 2015. 12. 07. 14:47

1×02
Jó kis építkezős rész volt.
A felső lakók elég fura perverz népség :O
Az meg poén volt, hogy a “crush syndrome” más értelmet nyert a rész során, mint ahogy előre sejteni lehetett.

#hétidézete:
“-Pray with us.
-Nah, I’m just getting over a cold.” :D

Izsák Krisztián - 2015. 12. 07. 22:21

Tudom teljesen off,de mikor felbukkan ez a Kilgrave tag
elsőre azt hittem Csiszár Jenő angol rokona ;)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz