login |

Pilot: The Expanse

2015. 11. 24. 21:30 - Írta: human

166 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Komolyan vett űrhajós sorozat? A Syfy-on? Álmodom? Csípjetek belém, mivel a Killjoys és a Dark Matter B-mozis hangulata után most tényleg mintha a Battlestar Galactica lábnyomába lépés lenne a cél. (Könyves spoilereket a könyves kibeszélőbe, ha lehet.)

expanse1

A történet alapja, hogy a Naprendszert kolonizáltuk, de az emberi faj 3 részre oszlott: a Földön az ENSZ szívja a levegőt, a marsiak katonai államot létesítettek, a maradék pedig az aszteroida övet lakja. A három oldal között egyre erősödik a nyomás, csak egy szikra kell, hogy kirobbantsa a háborút. Nyilván ez utóbbi lesz a fő téma, akárhonnan is indulnak a szálak.

Itt kapcsolódunk be, amikor is az aszteroidákon már alakul a Föld elleni felkelés magja. Ekkor kezd el Thoma Jane karaktere nyomozni egy eltűnt gazdag lány után. Talán kicsit neo noiros is lesz ez a szál, legalábbis a kalapból ezt gondolhatnánk, de erre nem sok időt szántak egyelőre. Ahogy a Földön levő titkosszolgálatról sem tudunk meg sokat, csak hogy CIA-szerűen black site-juk van nekik is.

expanse2

A legtöbb időt a jégszállítókra szánták, akik kapnak egy vészjelzést az űrben. Elmennek kivizsgálni, így láthatunk pár tényleg korrekten megvalósított, rendes CGI-os jelenetet, súlytalanságot, és egy kísértetiesen elhagyatott hajót.

Egy dolog biztos, ez a pilot kevés volt. A cliffhanger után rögtön indítottam volna a folytatást, erre vagy 3 hetet kell várnom rá. Mondjuk lehet, hogy csak az űr téma miatt van így, mert hiába kapunk több szálat, mégis alig jut idő a karakterek jobb bemutatására. Tulajdonképpen másfélről tudunk meg kicsit többet ebben a 45 percben.

expanse3

Nehéz beszélni egyelőre a The Expanse-ről, mivel még elég sok minden volt semmitmondó benne. Mintha tényleg inkább dupla premiert terveztek volna, így most még karcsúak a karakterek, a dráma sem túl erős. Nem azért, mert nincs kiért aggódni, hanem egyszerűen csak lógg a levegőben minden, kivéve azt, hogy “vészjelzés, ki kell vizsgálni!”, ami jó alap beindítani a tényleges cselekményt.

A színészekre mondjuk nincs panasz, már persze tévés szinten. Nem világmegváltóak, de Thomas Jane-t mindenképp jó volt látni, és a jégszállító legénysége sem húzza ki a gyufát. Egyedül a 24-ből ismert, mélyhangú nő zavart a Földön, na de kapott 2 percet, mit tudott volna kezdeni vele többet.

expanse4

Mindenképp jöhet a folytatás. Pontszámilag legyen olyan 7/10 a kezdés. Hiába nem kőkemény űr sci-fi, azért bőven a jelenleg futó társai fölött van még így is.

A Syfy a pilotot premier előtt pakolta fel a netre. A sorozat hivatalos bemutatója 12.14-én lesz, s a folytatás már másnap érkezni fog.

166 hozzászólás Ne habozz!

Desmond Wallace - 2015. 11. 24. 21:48

Ennek örülök. Még nem néztem meg, de majd decemberben rástartolok.
Kell már egy jó sci-fi!

spire69 - 2015. 11. 24. 22:20

Hát, ha valamennyire is könyvhű lesz a cselekmény, lesz itt dráma rendesen, meg kőkemény űr sci-fi is. Mondjuk amire a leginkább kíváncsi vagyok, hogy a horrorba hajló akciójeleneteket be merik e majd vállalni. Mindenesetre az alapanyagban benne van, hogy annyi év után, végre egy újabb remek sci-fi sorozattal gazdagodjunk.

mikkamakka - 2015. 11. 24. 22:46

olvastam mind az öt könyvet és ezen “Hiába nem kőkemény űr sci-fi” azért felvontam a szemöldököm
pilotot még nem néztem meg, lehet kivárom h leadjanak pár részt

westhammer - 2015. 11. 24. 23:03

látom, a jövőben minden annyira PG-13, hogy nincsenek mellbimbói a nőknek

Doomod - 2015. 11. 24. 23:13

A könyv iszonyat jó volt, nem vártam sokat a scifi-tól sőt! De nagyon pozitívan csalódtam, elég hű a könyvhöz egész jó a cgi és minden kis apró részletre figyeltek.

schray - 2015. 11. 24. 23:23

Hát ez nagyon ott volt!

Nyilván sok apróságba bele lehet kötni és mint önálló epizód tényleg nagyon kevés volt – valóban érdemes megvárni a 2. részt – viszont a megvalósítás nagyon ott van. Főleg a Ceresen ámultam, a könyv alapján nem egészen ilyennek képzeltem el, de a város, az övbéliek beszéde, gesztikulációja szuper lett, még a testalkatbeli különbségeket is sikerült ábrázolniuk. A CGI végig pöpec volt, talán a madaras jelenetet kivéve mindenhol részletes és igényes volt.

Karakterek terén Holden, Naomi, Amos és Alex teljesen korrekt, Avasarala pedig tökéletes – legalábbis a színész alapján, a könyvekben korántsem tűnt ennyire szemétnek. Miller nemrossz, még alakul, Havelockot valahogy idősebbnek gondoltam, de ugyanúgy kilóg itt is a közösségből, mint a könyvben.

Mint különálló epizód, vagy akár pilot, azoknak akik nem olvasták a könyvet, valószínűleg nem működött annyira, bár elég sok ígéretes szálat feldobtak. A világépítés és az expozíció viszont kell a későbbi események fényében, amik elképesztőek lesznek, ha a kivitelezés színvonala marad (óóó, mi lesz itt ha megvalósul a második könyv is… )

schray - 2015. 11. 24. 23:26

Ja, el is felejtettem. Nagyon nagy plusz, a főcím nagyon hangulatos! Ez jutott eszembe róla: https://www.youtube.com/watch?v=Q6goNzXrmFs

Khaal - 2015. 11. 25. 00:20

Határozottan ígéretes volt, de tényleg jöhetne azonnal a második rész.

Jeol - 2015. 11. 25. 00:43

bazze ilyen lebegős dugást én is akarok :)))

Gariss - 2015. 11. 25. 02:08

Wow, kellemes csalódás a pilot, könyvhű és SyFys átlaghoz képest jóval igényesebbnek tűnik a sorozat. Remélem megmarad ez a szint végig és marad pénz az akciódúsabb jelenetek megvalósítására is.

winnie - 2015. 11. 25. 06:46

könyves spoilereket ne írjunk. a premierre, vagy akár most is, csinálok könyves kibeszélőt, jó?

BigBadWolf - 2015. 11. 25. 06:49

Főcím 10/10
történet egyenlőre könyv hű
szereplők; Amos kivételével teljesen rendben vannak (nem a színésszel van bajom, hanem a testével nem így képzeltem el). Alex kifejezetten főnyeremény. Össze kell még szokniuk a díszletekben. Millert sem így képzeltem el, de őt jobban eltalálták mint ahogy elképzeltem! 8/10
Hangulat: 10/10 nagyon eltalálták

Nekem 9/10 egyenlőre, erősen kezdett remélhetőleg fenntartják a hangulatot, és összeszoknak a szereplők!

ayren - 2015. 11. 25. 08:13

Én úgy voltam a könyvvel, hogy az első kötet felénél feladtam. Pont azon a határon voltam végig, hogy érdekelt a sztori, mégis egy csipetnyit untam az olvasást, talán mert stilisztikai szempontból annyira ízetlen a könyv. Viszont a vizualitás biztosan kárpótolni fog, úgyhogy a sorozatot mindenképpen elkezdem.

Annatar - 2015. 11. 25. 08:42

Akkor tőlem egy-két negatívum, mert a könyvek ismeretében nagyon vártam a sorozatot, és egy kicsit csalódtam a megvalósításban. Mármint nem a sztorival van gond, az szinte szóról-szóra követi a könyvbeli eseményeket (kivéve a Földi szálat, mivel azt az első kötetben nem igazán érintették), és ez teljesen jó. De megvalósításában nekem nagyon szájbarágós lett. Persze, be kell mutatni a világot, és ha erre csak 40 percet szánnak, akkor annak nagyon kapkodósnak és direktnek kell lennie, és bár mindez az alapozás a könyvben is megvolt (Havelock-on mint kívülállón keresztül megismerjük az övbeli viszonyokat, a baleset a jégszállítóknál, stb.), ott erre több fejezetnyi idő is volt, itt meg csak rövid percek, úgyhogy nagyon beledugták az orrunkat, hogy “lááátoood milyen elváltozásokat okoz a csontozatban az alacsony gravitáció? lááátooood, milyen veszélyes odakint az élet? láááátooood, hogy elnyomják a belső bolygók az Övet?”
A másik, ami zavart, az a zene, túlságosan tolakodó.
De hogy jót is írjak, Miller ugyan kicsit más, mint a könyvben, de attól még nagyon jó, Alex pedig telitalálat. Holden is teljesen OK, vele csak annyi bajom van, hogy nem jön be, mint pasi :P

zolij - 2015. 11. 25. 11:12

könyv nagy kedvenc, a sorozatnak vannak hibái, amiket remélhetőleg majd kinő. Mindenesetre a Dark Matter és a Killjoys B-s hangulata után felüdülés volt, jöhet a folytatás.

Ace - 2015. 11. 25. 12:38

Még nem láttam de nagyon szurkolok neki. Remélem végre jó űr scifi érkezik. Már a BSG óta várok ilyenre.

juhaszvik - 2015. 11. 25. 12:53

nekem a könyv (első) nem jött be. mondjuk főként nem a történettel volt bajom, hanem az írással. viszont tele van jó ötlettel, kíváncsi leszek, hogy hogyan oldanak meg benne bizonyos dolgokat.

monti - 2015. 11. 25. 17:40

A könyvek is hullámzóak minőségileg de tényleg kellene már egy jó scifi.

human - 2015. 11. 25. 17:54

ha a könyvek hullámoznak, azt pont javíthatná egy adaptáció.

Elar - 2015. 11. 28. 22:03

Jó lesz. Végre egy normálisnak tűnő sci fi

Dzsozy - 2015. 11. 30. 23:39

Amikor kb másfél éve megjelent a hír itt junkien, hogy ebből a sci-fi könyvsorozatból sorozat lesz, elhatároztam, hogy amint lehet (épp még csak neki estem a sárkányok táncának ekkortájt és már a WWZ is tervben volt) bepróbálom a Leviatánt és hát nagyon elkapott ez a világ, így számomra 2015 legjobban várt újonca lett.
Igaz, majdnem 2016 lett belőle, de megérte várni.
Kicsit tartottam, hogy ezt is elolcsósítja a syfy, de eddig úgy tűnik, hogy ebben most van anyag is a jó sztori mellé. Nagyon kéne már egy valódi, komoly, lényegében BSG utód. Az alap meg van hozzá és úgy tűnik a syfy is komolyan gondolja.

Az első résszel engem meg vett kilóra a sorozat is. Számot nem mondanék, mert az végképp nem lenne objektív. A könyvet kedvelő ként én tátott szájjal néztem ahogy megelevenednek a karakterek és az első fejezetek. Így csak annyit írnék még, hogy DE ROH@DT MESSZE VAN DECEMBER 15! 😁

Divexa - 2015. 12. 12. 00:40

Nem olvastam a könyvet, de így is tátott szájjal néztem. Végre 1 hiányt pótló sorozat. Néztem volna tovább. Erre ilyen sokat kell várni a köv.részre. Nagyon aljas húzás így lógva hagyni minket egy ilyen rész után :(

Desmond Wallace - 2015. 12. 14. 17:59

Megnéztem.
Nagyon kell már egy ilyen sorozat!
Jöhet a folytatás!

zolij - 2015. 12. 15. 21:44

belenéztem a 4. részbe, nem rossz :)

Kis spoiler a nem könyveseknek, bár szerintem ebből nem sok szűrhető le.

Én a Rocit máshogy képzeltem el, de valószínűleg csak túl sok Babylon 5-t néztem anno :)

schray - 2015. 12. 15. 22:13

@zolij – hát amennyi leírás van róla a könyvben, az alapján sörénye is lehetne. “Ék alakú hajótest, a végén kúp alakú hajtőművel.” ha jól emlékszem négy könyv alatt kb ennyi derült ki róla.

A negyedik rész amúgy valóban elég akció dúsnak tűnik. És mi lesz még itt…

Stiel - 2015. 12. 15. 22:48

@zolij: ‘belenéztem a 4. részbe’ – azt hogy? Még két hét a 4. epizód premierje, nem?

Stiel - 2015. 12. 15. 22:51

nvm, megtaláltam.

G. - 2015. 12. 16. 19:33

Az első 4 rész alapján mindenképpen nézős, kíváncsi leszek merre mozdulnak a sztorival.
G.

Khaal - 2015. 12. 16. 22:11

Kinézetre ez marha jó, főleg az utóbbi idők terméséhez képest. Dark Matter, Killjoys után főleg jó látni hogy azért még tvben is képesek látványos űroperát mutatni. CGI is teljesen korrekt, de főleg a kosztümökön és a díszleteken látszik a beleölt plusz pénz.

A történet is pörgött egész rendesen, főleg a negyedik részben, ráadásul pont a számomra kissé érdektelen karaktereket futtatták ki, szóval kezd ez a része is rendben lenni. Közben meg rendesen épülget az univerzum a háttérben szóval nagyon kíváncsi leszek a folytatásra.

Seerorin - 2015. 12. 17. 09:43

Két problémám van a sorozattal. Az első a hatalmas tágas belső terek a hajókban. A könyvekben többször is szerepel az, hogy a hajók igenis kicsi szűk klausztrofób helyek. Ami igenis szerintem eléggé hozzátesz a hangulathoz. Főleg, hogy pont a Ceres nyílvános tereiről mondták, hogy azok viszont nagyok, de zsúfoltak. Bár a Ceres még így is tetszik, de a hajók belső terei egyáltalán nem. Főleg a Rocinante belső tere ami már arcon vágott. A hajó formájáról valóban nincs sok infó, de a jól szegmentált és védett belső térről többször is szó volt. Szinte minden hajónál beszéltek erről. A zéró G és a változó G minden hajóban szükségessé teszi, hogy ne zuhanhass. Erre minden standard 1 G-re van tervezve. Nem tetszetős. Azokban a hatalmas belső terekben össze vissza tudnak repkedni az emberek. A falak nem párnázottak és lekerekítettek az éleik, hogy egy gyors irányváltás során ne öljék meg az utasokat. Hanem kemény fém tele kiálló dolgokkal. Egy pillanat alatt haláldobozzá válnak. A könyv pont erőltette erősen ezt a direktben funkcionális dolgot. Az egyetlen csata amit láttunk egész jó lenne, ha érzékeltük volna a mozgást amiről a könyvekben szó volt. Itt nem igazán érzékeltem ezt.

Ez minimálisan spoileres lehet: A második a legénység és Holden kapcsolatának megváltozása. Mert az eredeti könyvben egyértelműen bíztak benne, még akkor is, ha nem kedvelték jól ismerték már egymást. Itt meg, hogy plussz “feszültség” legyen Holden “új” a legénység számára. Még csak nem kezelik vezetőként. Innentől sokkal nehezebb lesz jól felépíteni Holdent a kapitányt. Akiért az emberei a világ végére elmennek és aki miatt Amos Burtun az aki. A feleslegesen beerőltetett belső feszültség logikátlanná teszi az egészet. Ezek emberek akik rühellik egymást, innentől közel sem lesz okuk úgy megtartani a rocit mint a könyvben. Nem lesz egyértelmű, hogy Holden a kapitány és ő tárgyalhat mindenkivel. Aztán a mentésnél is ez a szegregáció. Bár ott már Holden vezetőként lép fel, de a legénység akkor is egy katyvasz. Persze a következő részben instant mindenki “behajol” Holden akaratának. Aztán majd a nézők értetlenül bámulnak, hogy mi van. Pedig ez a dinamika legalább jól fel volt építve. Itt nincs meg ez. A legénység egyetértése és egymásért kiállása a könyv egyik fontos alkotó eleme, már az első résztől jelzi, hogy Holden mennyire karizmatikus személyiség. Itt ezt nem érzem. :( Az apró változásokról már nem is beszélve amit a sztoriban eszközöltek és nem tetszett. Hát remélem azért még fejlődik a dolog.

Annatar - 2015. 12. 17. 12:56

Seerorin:

Bár egyet kell értsek veled, ezek tényleg furcsa változtatások a könyvhöz képest, de ennek ellenére engem azért magával sodort a történet. Tényleg furcsák a tágas terek, bár épp a marsi hadihajó a könyvben is nagynak volt leírva. A Rociból pedig még nem láttunk sokat. De gondolom, egyszerűbb volt inkább egy légtérbe tenni az embereket, mint hogy folyton a kommrendszeren beszéljenek egymással :P

A legénység közötti dinamika kicsit zavart engem is, de azért még működhet a dolog. Szerintem meg akarták mutatni kicsiben is azt a bizalmatlanságot és széthúzást, ami a Föld, a Mars és az Öv között feszül. Talán arra játszanak, hogy épp az események hatására kovácsolódnak össze. Tulajdonképpen a könyvben is ez volt, ott sem ismerték egymást igazán annak ellenére, hogy már együtt dolgoztak egy ideje.

Ami nekem kicsit zavaróbb volt, az technikai dolog, nem is nevezném hibának, mert nem könnyű 1 g-nél 0.3 meg 0 g-t tettetni, meg Coriolis-erőt rendes gravitáció helyett, de furcsa volt, hogy néhol illusztrálják ezeket egy-egy kiemelt jelenettel (a madárka repülése, Miller italt tölt magának), de nem alkalmazzák mindig következetesen. Persze nem is igazán férne bele a költségvetésbe…

Seerorin - 2015. 12. 17. 23:15

Sajnos nekem úgy tűnik így a negyedik rész után, hogy igencsak megváltoztatnak mindent. Túlságosan siettetik a sztorit. Nincs idő kidolgozni a karaktereket úgy, ahogy szerintem kéne. Sajnos. :( Valamint egyes karakterek túl hamar jelennek meg máris 4 helyen zajlik a sztori pedig még el sem indult. Ez a kapkodás nem tesz jót a karakterek kidolgozásának.

A belső terek: Igen a Donnager belsejében volt egy nagyobb tér a hangár. Azon kívül minden zárt és kicsi tér volt. Azért mert egy űrhajón belül a szabad légtér elég nagy pazarlás. Valamint még mindig eléggé fent-lentben gondolkodó terek vannak. Például a Roci belső terében nem látni mindenhol a kapaszkodókat és a párnázást. Pedig az egy kis hajó sok manőverezésre tervezve. A nagyobb hajóknál is ez fontos lenne. :) Szerintem erre odafigyelhettek volna. Főleg a korlátok kifejezetten gagyinak hatnak egy olyan űrhajón ahol a gravitáció nem állandó irányú és erejű, főleg nem harci helyzetben. Szóval ott egy ilyen függőhíd kvázi öngyilkosság. Sőt bármilyen manőver közben az. Pedig azért minden egyes irányváltásnál nem állhat meg az élet teljesen egy ekkora hajón.

Annatar - 2015. 12. 18. 08:26

Igazad van. Így második nézésre nekem az is feltűnt, hogy milyen nyeszlett kis székek vannak a zseléágyak (? crash couch angolul) helyett… A nagyobb terek használata valószínűleg részben költségvetési dolog, részben nem akarták annyira klausztrofóbiásra csinálni az egészet :P Ennek ellenére szerintem azért egész jó lett a végeredmény, nekem eddig tetszik.

schray - 2015. 12. 18. 19:13

Még ha szinte minden igazatok is van, ezt szerintem akkor sem róhatjuk fel a sorozatnak… ugyan, mutassatok már egy sorozatot is, ami legalább ennyire realisztikusan közelítette meg a témát és amellett, hogy látványos, jók a karakterei és a története is! Sokkal több dolgot csinálnak nagyon jól, mint rosszul… pl én kifejezetten tartottam attól, hogy oldják még a vézna, magas, nagyfejű övbélieket, de az eredmény remek lett. A Coriolis erő demonstrálása épp elég, amikor nem mutatják, akkor pont nem is lényeg, csak elvonná a figyelmet a történésekről. Talán egyszer éreztem a következetlenséget, amiről beszéltek, valaki haja feltűnően lelapult súlytalanságban, de ennyi bőven belefér, mert másban kárpótolnak.

A Roci fedélzetéből még nagyon keveset láttunk, bár az tény, hogy a Knight sokkal funkcionálisabban és könyvhűen volt összerakva. A szűk terek dologgal már a könyvben sem értettem egyet… az űrben nem drága építkezni, a hajó nem lesz lényegesen nehezebb ha vannak üres tereid, ellenben nem őrülnek meg olyan gyorsan a lakói többhetes utak során. Ha sok jelenet lesz a Roci fedélzetén, valahol azért érthető, hogy földhözragadtabban oldották meg… a nézettségéhez képest sajnos így is elég drága a sorozat.

@karakterfejlődés: Nekem Holden pont hogy nem tűnt sem megbízhatónak, sem jófejnek a könyv elején, később vált azzá az önfeláldozásra való hajlamával. Eddig teljesen hitelesnek éreztem a csapattagok hozzáállását, fokozatosan alakulgat ez. Az e03-04-ben remekül építgették köztük a bizalmatlanságot és az, hogy végül visszament értük jó alapot ad ahhoz, hogy később hogy lesznek összetartóak. Alex-Amos barátsága is meg lett alapozva a negyedik részben és egyébként is a karakterek már most kidolgozottabbak, mint a könyvben valaha voltak… Papírmasé Firefly koppintás érzésem volt a teljes legénységről az első regény alatt, a sorozatban eddig ennek nyomát se látom.

@Seerorin – Siettetik? Tíz rész az egész, és mennyi minden jön még?! Rengeteg dolognak meg kell még történnie és ha belegondolsz, az első könyv történései alatt nincs jó kiszállási pont a vége előtt. Gondolom a készítők akartak egy évadot, ami valamennyire magában is megáll, ha nem kap folytatást, viszont elég eseménydús és elég sok kérdésre választ ad, hogy érdekessé tegyen egy folytatást. 15 rész talán jobb lenne, de ezt a történetet 20 részre széthúzni már rétestészta effektus lenne, vagy csak fillerekkel menne, azt meg inkább ne…

Malachi - 2015. 12. 19. 23:33

könyvek passz, csak egy tweet hívta fel a figyelmem a sorozatra, de milyen mázli! ez egy igényes és okosnak tűnő sci-fi! nézni fogom, amíg marad.

m76 - 2015. 12. 22. 19:37

Hát nem értem mire a nagy lelkendezés. Ez ezer sebből vérzik. És mintha a világ legrosszabb hangmérnökét alkalmazták volna, mert a beszéd sokszor totálisan érthetetlen suttogásként jön át. Ami még azt a minimális élvezetet is lehetetlenné teszi amire amúgy futá a sorozatból.

Az első rész 5/10 volt, de határozottan bizalomkeltő. Aztán jött a 2. ami lefelé mozdította a minőséget, pedig pont az ellenkezőjében reménykedtem.

Amúgy meg miért gerinctelen balfék mindenki az űrhajós szálon? Plusz mi az, hogy csak úgy felrúgják a rangokat? Mintha az csak opcionális lenne. Az egész egy logikátlan katyvasz ezen a szálon. Mintha mindenki egy 2 éves logiaki képességeivel rendelkezne az 5 kemény túlélő közül.

Ufó Pista - 2015. 12. 23. 21:10

Örülnék ha kialakulna egy stabil BSG színvonal mert kevés jó sci-fi van, a futók közül a Dark-Matter elég B mozis, a Falling-skies szappan, a Defiance meg bugyuta.
Az első részek alapján optimista vagyok.

Enzo - 2015. 12. 24. 13:21

Most néztem meg a pilotot – tetszett, jó lesz ez. Mondjuk elég tömény volt így elsőre, dupla pilot kellett volna a sorozatnak, mert ennyi új helyszínt-szereplőt-szituációt bemutatni 44 percben, hát nem igazán fért bele, volt ahol csak kapkodtam a fejem.

A csavar a végén elég ütősre sikerült (hogy nem a kishajót célozzák, hanem a Canterburyt), így legalább pár szereplővel kevesebbet kell megjegyezni :P (a kis szöszit azért sajnálom, helyes volt)

-A főcím frankó látványilag meg zeneileg is
-Yay, új nyelv itt is: ezt már bírtam a Defiance-ben meg a The 100-ban is.
-Antigravitációs szexért pluszpont :)
-Az mondjuk zavart, hogy Holden meg Alex(?) nagyon hasonlít, a többieket legalább meg lehet különböztetni.

Annatar - 2015. 12. 24. 13:55

Alex indiai, nem Amosra gondoltál? Vagy a dokira? De amúgy nagyon nem egyformák, főleg jellemre…

Enzo - 2015. 12. 24. 14:07

@Annatar: Na, 5-en voltak a kis Knight hajóban:
Holden, ő a főszereplő
Amos a kopasz csávó (vagy legalábbis majdnem kopasz)
Naomi a csaj
Eddig oké :D
Van a sapkás-fejhallgató srác, aki vezet
Meg van még egy srác.
Na ezt az utolsó kettőt nemtom hogy hívják, és utóbbi hasonlít Holdenre nagyon.

@adminok: oldalsávba kimehetne ez a poszt, köszi :)

Annatar - 2015. 12. 24. 16:22

Amos azért messze van a kopasztól :P Alex a pilóta, akkor Shedre gondolsz. Szerintem egyáltalán nem hasonlít Holdenre, de mindegy. Szerintem ne zavarjon :P
Amúgy a hivatalos oldalon sok infó van, pl. http://www.syfy.com/theexpanse/cast/1

Thrasher - 2015. 12. 24. 22:51

No, most kezdtem el, rögtön le is kellett tolnom 3 részt. A 4. hiába van kint, inkább megvárom vele a sugárzást, nem szeretem az össze-vissza tempót.
A BSG óta a SyFY egyedül a Helix 2. évadával tudott megnyerni, de abban is csak az volt a jó, hogy bátran keblére ölelte a saját gagyizmusát, ez viszont most végre tényleg minőségi.
Fordítanak annyi időt és energiát a technikai részletekre, amennyit reális elvárni, az epizódok meg seperc alat elsuhannak, mindhárom után meg kellett néznem, hogy tényleg megvolt-e a 40 perc.

Ufó Pista - 2015. 12. 25. 23:38

Jó volt a 4-ik rész is, azt hiszem ha lesz minőségi felirat újra leszedem 720 vagy 1080-ban, amit nem szoktam megtenni sorozatokkal, de ez úgy jobban mutat.
Elkezdtem könyvben is, mert kíváncsi vagyok abban hogy alakul a sztori.

Desmond Wallace - 2015. 12. 26. 16:31

Eddig nagyon bejön a sorozat.

Balee - 2015. 12. 26. 21:21

Gyerekek bocs, de KURVARÉGEN borzongtam úgy sorozatos akciókon, mint itt.

A 4. rész valami gyönyörű. Remélem nem kaszálják el, eddig fantasztikus a sorozat, a hangulat, a történet, a háttérvilág.

Desmond Wallace - 2015. 12. 27. 13:13

Balee: Egyetértek. Végre újra van egy nagybetűs sci-fi.

Netrat - 2015. 12. 27. 16:33

Túl vagyok az első négy könyvön, valamint az első négy epizódon. Nekem tetszik, jöhet a többi rész…
Többen írtátok, hogy realisztikus a technika, ez nekem is bejön. A hangmérnököt viszont el kellene zavarni, mert micsoda dolog az, hogy a vákuumban terjed a hang?! Ha már annyira rámentek a készítők a realisztikusságra, ezt az űrbéli hang-gagyiságot nyugodtan kifelejthették volna, sokkal jobb lenne a sorozat hangulata. (Emlékszik még valaki a Fireflyra?).

Claire8310 - 2015. 12. 28. 00:29

4. Rész után vagyok, szinten még mindig bejön, huuu nagyon is! Nekem nagyon tetszik ahogy a csapatot építgetik, a könyvek ismeretében is.

Akcióból is csillagos ötös, az a pillanat mikor Naomi és Holden elemelkedik a null gravitációban, és Holden lereagálása… Ötször tekertem vissza annyira kiraly volt.

Örülünk Vincent van rendesen:)

Ufó Pista - 2015. 12. 28. 14:31

További részek vajon mikor jönnek? IMDB-n nincs az 5-ik epizódtól infó.

winnie - 2015. 12. 28. 15:59

ufó pista: múlt héten volt a 3. rész, ezen a héten lesz a negyedik. és így tovább.

Enzo - 2015. 12. 29. 13:18

1×02
Továbbra is tetszik, szeretem az izolált csapatos történeteket.
Note to self: ne nézzem vonaton, mert nagyon sötét tónusú :D

Naomi a brit akcentusával eléggé megfogott, öve a hét idézete is:
“I’m sorry, does anyone need a backrub first?” :D

Havelock marha vicces volt a kis kaktuszával, Miller (meg néha mások is) nagyon zártan beszélnek, olyan helyen is felirat van, ahol nem is hallok semmit, fura. A fenti Alex/Shed kikicsoda-félreértés meg most már tiszta a második rész után :)

G. - 2015. 12. 29. 16:59

@Ufó Pista: A myepisodes.com szerint így alakul az 5. résztől a menetrend:
(EPIZÓDCÍMEK is vannak, ha valaki esetleg ez zavar (igen, ismerek olyat), akkor ne nézzen oda!)
05-Jan-2016 The Expanse 01×05 Back to the Butcher
12-Jan-2016 The Expanse 01×06 Retrofit
19-Jan-2016 The Expanse 01×07 Windmills
26-Jan-2016 The Expanse 01×08 Salvage
02-Feb-2016 The Expanse 01×09 Critical Mass
09-Feb-2016 The Expanse 01×10 Leviathan Wakes
(talán nem töri szana széjjel a blogmotor :D)
G.

Ufó Pista - 2015. 12. 29. 19:17

Köszi! :)

Stiel - 2016. 01. 01. 16:12

Na, elkezdtem, és jó. :)

Ééés berendelték a második évadot, 13 epizóddal.

http://deadline.com/2015/12/the-expanse-renewed-season-2-syfy-1201674459/

Stiel - 2016. 01. 01. 16:39

Eddig MINDEN epizód vége olyan volt, hogy ide nekem a következőt. Mindig epizódok közepén kellett félbehagyni – kivéve persze most, hogy várhatok rá hetiben.

Thrasher - 2016. 01. 01. 22:39

nagy hajrával lehet, hogy megcsípte az év meglepetésének járó díjat.
az elmúlt 2 naptári évben csak a True Detective, és a Fortitude tudott úgy nyitni nálam új sorozatként, hogy az első 4 részből 3 is legalább 8 pontot kapjon

Thrasher - 2016. 01. 01. 22:51

@Claire8310
“Akcióból is csillagos ötös, az a pillanat mikor Naomi és Holden elemelkedik a null gravitációban, és Holden lereagálása…”

Hja és igen, remek kis pillanat volt ez, még egy példája annak, hogy igyekeznek kreatívan bánni a speciális környezettel.
Valamint durva, hogy a Gravity mennyi pénzből, mennyi hype után volt sokkal, de sokkal ostobább a fizika működését tekintve, mint egy SyFy sorozat… ¬_¬

Llew - 2016. 01. 02. 10:53

Nagyon jó nem tudom miért nem kezdtem el azonnal mikor kijött. Mondjuk tényleg olyan, hogy rögtön nézné az ember a következő részt, így azért könnyebb volt a négyet egybe.
A karakterek egyelőre nem fogtak meg, de a világ és a megvalósítás nagyon. A negyedik rész űrcsatája baromi jó volt.

TheExpanseHun - 2016. 01. 02. 14:01
Desmond Wallace - 2016. 01. 02. 14:53

“Mondjuk tényleg olyan, hogy rögtön nézné az ember a következő részt”

Egyébként a könyv is pont ilyen.

Enzo - 2016. 01. 03. 17:17

1×03
Miután a 3.rész óta kb minden második mondatban szerepel az OPA (KBSz) rövidítés, most már gondoltam megnézem, hogy mit jelent…

Érdekes a világ továbbra is, pörögnek az események, nem egyszerű átlátni ezt az egészet, az biztos. Avasarala terve viszont ügyes volt, és érthető, úgyhogy az a szál tetszett.
Holdenéknél meg eléggé félbehagyták a dolgot, vajon Naomi tényleg áruló lenne?

Ufó Pista - 2016. 01. 03. 19:35

Elolvastam az első kötetet, hát a vége felé túlbonyolítják az írók, nem tudom hogyan fogják ezt adaptálni filmre.
Az első kötetben nyoma sincs a földi politikusnőnek, csak Miller és Holden fejezetek váltogatják egymást. Hawelockot sem próbálják megölni. A könyvek olvashatók, bár nem egy Asimov vagy Stanislaw Lem minőségű munka, hanem eléggé ponyva szerű, de azért nem rossz.

Annatar - 2016. 01. 03. 20:25

A sorozatban felpörgették az eseményeket, néhány dolgot máshogy oldottak meg, és a földi szálat is előbb behozták, hogy kerekebb képet kapjanak a nézők a világról. Gondolom, a Havelock elleni támadás is azért került bele, hogy egyszerűbb legyen megmagyarázni azt a döntését, aminek majd jelentősége lesz (nem akarok spoilerezni). Nincs ezzel semmi gond. A könyv és a tévé két külön médium, máshogy működnek. Persze, akinek tetszik a sorozat, annak érdemes elolvasni a könyveket is.
Nagyon remélem, hogy sikeres lesz a sorozat, amilyen tempóban írnak az írók, jópár évad van még ebben a sztoriban :)

Yooha - 2016. 01. 08. 12:05

Én még most láttam a pilotot és nekem ez alapján elég ígéretes, kiváncsi vagyok a folytatásra. Szerencsére már van 5 epizód :)
Azt nem értem, hogy a Ceres-en miért van akkora gravitáció, de biztos nehéz lenne ábrázolni mittudomén 0,1 g-t.

Annatar - 2016. 01. 08. 13:13

Yooha:
A sorozatban nem tudom, említik-e, mindenesetre a könyvben le van írva, hogy nem gravitációja van, hanem felpörgették a forgását, és a Coriolis-erő hat gravitáció helyett, minél közelebb a felszínhez, annál nagyobb, de asszem, a maximum 0,3 g körül van. Nyilván 1 g-nél ezt nehéz szimulálni, de azért próbálkoznak legalább demonstrálni időnként.

karit - 2016. 01. 08. 14:38

Annatar: “felpörgették a forgását”

Vagyis a Földhöz képest fejjel lefelé laknak? És a hajók rükvercben indulnak / orral előre szállnak le? Vagy valamit nagyon félreértek. :o

Annatar - 2016. 01. 08. 16:41

A The Expanse wikián ezt írják: “Many of the large asteroids, such as Ceres, Eros and Pallas, have been outfitted with reaction drives, giving them a stable spin gravity and allowing them to be colonized by humanity. Their population can number in the millions.”

A könyvben valahol el van magyarázva, nem tudom, pontosan hogy működik, szerintem részben forgás mentén oldalirányban, részben a centrifugális erőnek köszönhetően a középponttól a felszín felé ható erőhatások lehetnek. Az emberek által lakott létesítmények az aszteroida/törpebolygó felszíne alatti alagút- és barlangrendszerekben vannak.

http://expanse.wikia.com/wiki/Ceres

Enzo - 2016. 01. 09. 13:06

1×04
Ez a rész is frankó volt, de kicsit kezd zavarni, hogy (főleg Miller szálán) hiányoznak a magyarázatok, minden olyan töményen és gyorsan történik, nem tudunk meg semmit a nyelvről se, valami törióra-szerűség kéne :D az űrcsatáknál meg úgy kapkodják a képeket hogy fogalmam sincs, melyik űrhajót mutatják, valahogy kevésbé azonnal felismerhetőek külsőre.

-A nagyon távoli űrcsata elég érdekes volt, nem hiszem hogy valaha láttam ilyet, hogy több perc alatt ér célba a torpedó :D
-Van annak bármi fontossága, hogy marha jelentőségteljesen mutatják mindig a gravitációs bakancsokon hogy bekapcsol és pirosra vált?
-RIP Shed…na ez kemény volt, pláne mikor visszajött a gravitáció és lelöttyent a vér.
-Az oxigénnek amúgy nem kellett volna egy pillanat alatt elszöknie a szobából? Vagy ha nem, akkor mi miatt sözökött lassan?
-A nyugtatós ötlet tetszett, meg sok szempontot kellett hozzá figyelembe venni (Naomi ébren kell, Amos lélegez a legtöbbet, viszont Alex nem bírja el őt)
-WTF, Havelock nem halt meg??
-Végre megtudtuk mi volt ez a Phoebe-incidens, amit emlegettek. Egész szimpatikus lett ez a Lopez nevű ember is a végére.
-Holdenék hajóról hajóra szállnak folyton, komolyan… Canterbury->Knight->Donnager->Tachi :D

Stiel - 2016. 01. 10. 08:11

@Enzo:
– a bakancsok mágnesesek, nem gravitációsak, ki-be kapcsolgatják a mágnest attól függően, akarnak-e tapadni a fémpadlóhoz vagy nem. Igazán jelentősége szerintem nincs.
– oxigén szökése: a szellőző rendszer folyamatosan pumpált új levegőt a szobába

Parci - 2016. 01. 10. 13:42

Sziasztok!

A könyveket ismerőktől szeretnék kérdezni: mennyire erős a sci-fi a történetben? a BSG-ban sem az egyéni sorsok, jellemfejlődés, ármánykodás fogott meg igazán, hanem a tényleg főcselekmény, a megoldás a végén stb. Azért kérdezem (önző módon), mert ha “csak” egy űrruhában zajló összeesküvős-háttérhatalmakos-ármánykodós-szabadságharcolós sorozat, akkor – idő híján – elkaszálom, ha viszont tényleg igazi sci-fi, akkor megkeresem rá az időt és nézni fogom. Az első öt részből igazából nem derült ez ki, de ha tippelnem kéne, akkor sajnos inkább csak a fentiek űrjelmezben. Ugyanakkor halálosan boldog lennék, ha mégsem, ezért is kérdezem :)

Annatar - 2016. 01. 10. 14:08

Parci:
A sci-fi elég tág fogalom, bőven benne van a sorozat még az eddigi részek alapján is, szóval fejtsd ki bővebben, hogy mit hiányolsz ;)
Ha ez segít, a könyvben két szemszögből ismerjük meg az eseményeket, Miller és Holden oldaláról. Amikor összeérnek a szálak, onnantól az egész értelmet nyer. Türelem, nézd, figyelj, szerintem tetszeni fog a végeredmény. A politikának és az emberi természetnek persze végig nagy szerepe lesz, ahogy a BSG-ben is, de van itt más is…

Parci - 2016. 01. 10. 14:33

Nehéz megfogalmaznom, de a lényeg a “van itt más is”. Ha csak csupa emberi dolog (ilyen-olyan sorsok, jellemek) van és mindössze a színpad (föld, mars, xy) és a ruhák (űrhajó, szkafander) mások, az számomra “kevés”.

A Mass Effect játékok például tetszettek, ahogy a BSG is, mert ott volt érdemi történet, ami egy frappáns világmagyarázat, jövőkép is egyben. De jó volt az olcsó Primer című film, korrekt iparosmunka volt a drága Interstellar is stb. Persze, volt a BSG-ben is sok politika és ármánykodás is, azokat megpróbáltam kibekkelni. :)

Itt is csak attól félnék, ha nincs más, nincs tudomány és fantasztikum, mint fő szál, ezeken felül.

Parci - 2016. 01. 10. 14:38

…de talán megfordítom a dolgot: egyik karakter sem érdekel egyelőre, se a múltjuk, a köztük lévő kémia, ármány és igazából a BSG-ben sem ez tetszett, sőt.

Hanem a teljesen hihető világ, a gépek kontra emberek, az erős kezdés és végig hihető menekülő állapot, majd ahogy kiderültek a dolgok a cylonokról, végül pedig a finálé.

Ott ráadásul rögtön a fő cselekményt tették fókuszba és később jött az elaprózás és nyújtás, itt egyelőre szinte csak a karakterek és a finoman adagolt háttérhatalmakokság van :)

Annatar - 2016. 01. 10. 14:40

A pilot legelején volt egy kis előzetes.

Parci - 2016. 01. 10. 16:03

Igen, Miss Mao valami furcsaságosságban. No jó, az évad végéig most már mindenképp nézem aztán meglássuk. Éljenek a jó sci-fik! :)

karit - 2016. 01. 11. 00:47

Kérlek, ide semmi spoilert ne írjatok, akkor se, ha az utolsó oldalon egy bárzongorától maga Starbuck áll majd fel, hogy behozza a macskát. Thx.

Ufó Pista - 2016. 01. 11. 21:24

Szerintem érdemes elolvasni a könyveket, úgy szórakoztatóbb a sorozat is, arról nem is beszélve, hogy nem kell tűkön ülve várni a következő részt.
Most kezdem a negyedik könyvet, az olvasott három könyv rendben volt, és ebben is van legalább annyi érdekes sci-fi mint a BSG-ben.

schray - 2016. 01. 12. 18:43

@Parci – azt hiszem sejtem mire gondolsz és hát ha az első évad az első könyvet fedi le és nem szedik szét, akkor az utolsó pár részben sokkal hangsúlyosabb lesz ez a fajta sci-fi aspektus amire gondolsz (bár a többiekkel egyetértve, az is bőven kimeríti a science fictiont, hogy a társadalomtudományt meg a “geopolitikát” kiteszed az űrbe). Viszont a könyvekben is inkább a történések politikai, társadalmi, emberi hatásán van a hangsúly, biztos, hogy ez nagyobb súllyal fog képernyőre kerülni (már csak megvalósítani is olcsóbb)
Mielőtt megvádolna valaki, hogy spoilerezek, ez puszta spekulációval is levezethető: az első rész első jelenete akkora csehovi puska, hogy hülyeség lenne azt hinni, hogy nem fog elsülni.

Amúgy meg kérünk könyves kibeszélőt, mert ez így már nem állapot :D És az évad végén is probléma lesz, mert még hátravan három könyv, talán négy is lesz, mire kijön a negyedik évad!

schray - 2016. 01. 12. 19:10

@karit

Igen, fejjel lefele élnek, de a hajóknak nem kell rükvercben indulni, gyakorlatilag csak elengednék az állomást és kilökődnek az űrbe (~haladnak tovább egyenesen az elengedés pontjában vett érintő irányában, mert nincs ami a köríven tartsa őket) Leszálláskor meg fel kell vegyék az állomás forgását, tehát gyakorlatilag oldalazva, a bolygó felszínével párhuzamosan (is) kell mozogniuk.

Ugyanaz az elv, mint mikor a mosógépben centrifugáláskor a ruha a dob belső oldalára “tapad”. A centrifugális erő, ami nem igazi erő, (~tehetetlenségi erő). Az oka nagyon általánosan megfogalmazva az, hogy amikor körívre vagy kényszerítve, a mozgásod iránya minden pillanatban változik, tehát minden pillanatban van valamilyen gyorsulásod, ehhez pedig a téged köríven tartó dolog erőt kell gyakoroljon rád. (ez esetben itt a padló, amiről “fejjel lefele” lógsz/állsz) Ennek az erőnek az egyik komponense a centrifugális erő, amit “gravitációként” élnél meg egy forgó űrállomáson.

De ez csak “pszeudogravitáció”. Még az első részben próbálták ezt a madárral bemutatni: Ha elrugaszkodsz az állomástól, akkor többé nem hat rád ez az erő és súlytalanságban vagy, de ezt nem fogod érzékelni, mert az elrugaszkodás pillanatában volt egy érintő irányú sebességed, tehát haladsz tovább egyenesen, de eközben az állomás fordul tovább, így újra találkoztok. Ha elég nagy az állomás köríve, amin állsz, akkor ezt hasonló ballisztikus pályának látnád, mintha a Földön dobnál el valamit, de kisebb körívnél már elég látványosan nem úgy “repkednének” a dolgok, mint az ember várná. Na most, ha madár lennél, elég lenne az érintő irányú sebességedet legyőznöd a szárnyaiddal és onnantól kezdve súlytalanságban lennél az állomáson belül (de nem a talajhoz képest, azt úgy látnád, hogy folyamatosan elfordul alattad)

Ami a szememben különösen érdekessé teszi a sorozatot, hogy ilyesmikre és más hasonló apróságokra gyakran odafigyelnek (egyik részben Miller vizet öntött a pohárba, ott meg látszott a Coriolis erő hatása) és egész korrekt módon ábrázolják. Működik a “science” része is a “fiction”-nek. :D

Annatar - 2016. 01. 12. 22:11

schray:

Nyáron már a hatodik könyv jön ki (a magyar kiadó is egész jól halad), amilyen tempóban ezek írnak, 8-9 is lesz, mire a sorozat eljut a negyedik évadig :) Reméljük, hogy eljut. Vagy nem negyedik évadot akartál írni? :D

De tényleg jó lenne egy könyves kibeszélő.
BTW megvan valakinek a The Butcher of Anderson Station novella?

Thrasher - 2016. 01. 12. 23:27

“Miller vizet öntött a pohárba”
hát ez nem hangzik túl Milleresnek :p

Az 1×05 lelassult picit, se a háttérjátszma nem bonyolódott tovább, se izgi akció nem volt, de még csak az eggyel feljebb említett apró fizikai trükkökre se volt most példa, ha jól emlékszem.

Miller meg Fred Johnson (BOB ROONEY) kapott egy kis karakterépítést, amiből az utóbbié elég “meh” volt, és ennyi. Még a CGI is béna volt most.
Nem tűnt kimondottan bottleneck epizódnak, de azért olcsó volt viszonylag, az tuti.

Na mindegy, ettől függetlenül jó ideje az első olyan sorozat, aminél számolom vissza a napokat. \m/

karit - 2016. 01. 13. 01:50

@schray: “de a hajóknak nem kell rükvercben indulni, gyakorlatilag csak elengednék az állomást és kilökődnek az űrbe”

Ez oké. Úgy értettem, hogy pont a “centrifugában pörgő” lakók irányához igazodva, a felszínhez képest fejjel lefelé fordulva (azaz maradva) kell leszállniuk, hacsak nem akarnak közben a hajó plafonján sétálni (vagy hagyományos irányban, égnek meredő hajjal állni a bekapcsolt mágnescipőkben, remélve, hogy minden polcon hagyott fogkefének van saját mágnescipője).

Induláskor dettó, csak elengedik az állomást, és (akár seggel) kilökődnek az ürbe, 1. kozmikus sebességgel.

Annatar - 2016. 01. 13. 11:55

schray:
“ha az első évad az első könyvet fedi le és nem szedik szét”

Az epizódcímekből az derül ki, hogy az évad lefedi az első könyvet :) Ja és igen, Miller nem vizet öntött, abban a jelenetben legalábbis biztosan nem :)

schray - 2016. 01. 13. 14:35

@Annatar – valóban, második évadot akartam írni, csak Freudi elírás lehetett :D

@karit – jah, felszín felé mutató orral, (a hajókat állandó tolóerőre rendezik be a könyv szerint, így a talpad a hajtómű felé mutat. Gyakorlatilag dokkolás után felmászol egy létrán, le a bolygóra :D
A könyvben elég fontos szerepe van ezeknek a dolgoknak (főleg egy komoly szituációban a harmadik regényben) nem csak látványos érdekesség, a történetre is hatással van.

Annatar - 2016. 01. 13. 21:49

(Azért csak zavarnak azok a kis nyeszlett ülőkék, amikben utazgatnak. Szépek, dizájnosak, csak éppen nagyon nem olyanok, mint amilyennek le vannak írva a könyvben. Hogy véd meg egy ilyen az időnkénti több g-s gyorsulástól?)

Thrasher - 2016. 01. 13. 22:01

kitűnő, ahogy Ty Franck osztja twitteren azokat, akik kiakadtak azon, hogy uncle Mateo nem tolt azonnal egy Total Recallt, amikor kinyitotta a sisakját.

https://twitter.com/JamesSACorey

egyébként is kötelező követni, nagy arc

mikkamakka - 2016. 01. 13. 23:25

hohó ez így eddig elég tömény:) nem irigylem azokat akik nem olvasták az eredetit. vagy csak a nézettség ismeretében kattogok azon h miért nem nagyobb siker a sorozat?
másnak is feltűnt hogy célozgattak a legénység tagjainak múltjára, amiket csak könyvekkel később tudhatnánk meg elvileg?
btw könyves kibeszélő lesz?

Annatar - 2016. 01. 13. 23:43

Célozgatások voltak a könyvben is szerintem :)

Neoprimitiv - 2016. 01. 14. 09:52

Még egy szög a munkavégzés koporsójába… Este ledaráltam az eddigi hat részt, jöhet a folytatás.

Látom, hogy nagyon megy a “bezzeg a könyvekben nem így, hanem úgy” nyafi – szerencsére nem olvastam őket és most már egészen biztos, hogy a sorozat befejezéséig nem is fogom. Egyelőre teljesen jó a sorozat hangulata, képi világa, nem kell hozzá mankó.

Egyetlen megjegyzéssel értek egyet: a színészek nekem elég jellegtelenek. Nem rosszak, csak olyan 12 egy tucat kategória. Általában a megírt karakterek szoktak gyengék lenni és a színészek próbálják valamivel kitölteni őket. Itt most a fordítottját érzem, mint ha kicsit nagy lenne a többségükre a szerep.

Annatar - 2016. 01. 14. 10:21

Ahol a történetet igazítják úgy, hogy jobban megfeleljen egy tévésorozat kívánalmainak, ott nem nyafogok. Az adaptáció mindig jár változásokkal. Tudom, hogy drága sorozat, és ott spórolnak, ahol tudnak, de engem zavarnak azok a leegyszerűsítések, amikor a könyvben le van írva és jól megalapozva egy technikai dolog (crash couch, ivógömb, stb.) és a sorozatban egyszerű, számunkra hétköznapi dolgok vannak (egyszerű ülés, vizesüveg és poharak, stb.). Persze máshol meg igyekeznek pontosan bemutatni dolgokat, de pont az apróságok tudnak bosszantani.

A színészek nekem nagyjából okésak, Naomival vannak csak kisebb problémáim. Ő a könyvben inkább visszahúzódó és csendes, aki elbújik a hosszú haja mögé, de tud kemény és határozott is lenni, ha kell (nem mellesleg magas és vékony, mivel övbeli), míg a sorozatbeli mása inkább arrogáns és keménykedő. De azért alakul…

Neoprimitiv - 2016. 01. 14. 11:32

Annatar: egy könyvben, sőt bizonyos stílusú filmekben (ld. pl. a Marsit) elmegy a technikai magyarázkodás. Én is élvezem, szeretek könyvekből megtanulni dolgokat. Scifi irodalomnál különösen pozitív, ha nem csak a “fi” részével foglalkozik, hanem a “sci”-t is fontosnak érzi.

Viszont ez a sorozat hangsúlyozottan a történeten és nem a “tudományos hozzáadott értéken” alapul. Amíg a cselekményhez vagy a karakterekhez nem ad többletet egy két oldalnyi műszaki leírással megtámogatott biszbasz egy bögre helyett (sarkítok), addig nekem abszolút nem hiányzik belőle. Egy Jókai regényt sem lehet az összes lábjegyzetével és háttérleírásával együtt filmre vinni.

Annatar - 2016. 01. 14. 13:00

De még csak nem is kellene magyarázkodni. A Rocin a kávésbögre kapott egy masszív fedőt, és elintézték vele a dolgot, az rendben van. De a sziklagyűjtő hajón a sima palackozott víz? Miért nem lehetett egy zárt, szívószállal ellátott valamit legyártatni? Aki már látott közvetítést az űrből, annak tudnia kell, hogy súlytalanságban a könnyen elszabaduló folyadékok veszélyesek. Még csak az sem magyarázat, hogy szegény embereknek csak ez jut, mivel az övbeliek már nemzedékek óta alacsony és nulla gravitációban élnek és dolgoznak, az életük múlik a vízen, és a lehető legbiztonságosabban, legtakarékosabban kell tárolniuk és használniuk. Nem földi módra palackozott vizeket visznek magukkal. Persze lehet, hogy ez hosszas magyarázat nélkül nem lenne értelmezhető az amerikai közönség számára, és emiatt tették egyértelművé, hogy az víz, ami fontos. De egy ilyen okos sorozatnál, ami egy jól kidolgozott könyvön alapul, engem zavar. Főleg, hogy más dolgokat meg látványosan demonstrálnak közben.

Persze igazad van abban, hogy a sztori és a karakterek a lényeg, és ebben jó munkát végeztek. De azért ott van az a kis de :P

Neoprimitiv - 2016. 01. 14. 13:21

Annatar: igazad van, nyilván meg lehetett volna csinálni, nem is lett volna gondolom egy tétel és tényleg valósághűbb lett volna a jelenet. Készítői hiba.

Viszont ezek azok a dolgok, amelyek nálam 100%-ban a suspense your disbelief kategóriájába tartoznak. Különösen akkor, ha egyébként, általánosságban a sorozat igyekszik még az ilyen részletekre is figyelni.

Ha egy részben azon fog bonyolódni a cselekmény, hogy az normál üvegből kiszabaduló víz miatt kerülnek életveszélybe, akkor csúnyán fogok nézni, mert valóban, ne nézzék hülyének a szereplőket (és rajtuk keresztül a nézőket). Addig viszont átugrom rajtuk és betudom annak, hogy valaki elfelejtette a forgatás előtt a kellékeseknek jelezni, hogy kellene valami spéci ivóeszköz is a másik hatezernyolcszázötvennégy kelléken kívül.

Annatar - 2016. 01. 14. 20:27

OK, az ülések nem zavarnának, ha nem olvastam volna a könyveket. De olvastam, és elég sok szerepük van (lenne) az emberi test gyorsulás elleni védelmében (különös tekintettel az alacsony gravitációban felnőtt belterekre, akiknek 1 g is sok), emiatt zavar. De az a vizesüveg olyan szinten kizökkentett, hogy azt a teljes jelenetet hazavágta a számomra, és tette volna ezt akkor is, ha nem olvastam volna. De mindegy, hagyjuk. Ettől azért még abszolút élvezhető a sorozat :)

Ufó Pista - 2016. 01. 15. 01:39

Jó, hát ha szigorúan nézzük lehetne a fizikáján még így is rengeteget kötözködni, de értékelni kell, hogy legalább próbálkoznak.

Neoprimitiv - 2016. 01. 15. 07:15

Egy BTS podcast a sorozat operatőri munkájáról, plusz egy ábra a hajók méreteiről. Sajnos a képből nincs nagyobb felbontás, de ha jól látom, akkor egy sáv 50m

http://www.starwalkerstudios.com/expanse/14

Neoprimitiv - 2016. 01. 15. 07:19

Pontosítok: a felső sorban 100 m, az alsóban 50, a kiemelt részben (Scopuli, Stealth, Rocinante, Knight) pedig 10 m.

Thrasher - 2016. 01. 15. 21:48

@Neoprimitív:
“Viszont ez a sorozat hangsúlyozottan a történeten és nem a “tudományos hozzáadott értéken” alapul.”

mondod ezt annak ellenére, hogy szerintem ez az egyetlen hasonló sorozat, ahol látványosan leforgatnak néhány másodperces jeleneteket csak azért, hogy foglalkozhassanak a speckó fizikával?
nyilván technobabble nincs, de pont, hogy elég egyértelműen komoly szempont, hogy ilyen téren is legyenek extrák

Neoprimitiv - 2016. 01. 15. 22:26

Thrasher: ahogy mondod: extrák.

A kommentek alapján nyilvánvaló a számomra, hogy a könyvek fontosnak tartják a tudományos megalapozottságot is, legalább is, amennyire ez lehetséges. Nagyon értékelem, hogy ezt a készítők is figyelembe vették és ahol lehet igyekeznek ennek is megfelelni.

De – szintén a kommentek alapján – a könyvek mozgatórugója sem ez, hanem a politikai játszma, az emberi kapcsolatok, a krimi – a “Minden tudás egyeteme” csak körítés ehhez. Itt a fő konfliktusok mind emberek között alakulnak ki, nem pedig az ember és a környezete között.

Ez a sorozat nem egy dramatizált Öveges professzor előadás. Az a The Martian volt, ahol az volt a lényeg, hogy megoldható-e valami technikailag. Vagy Clarke Holdrengése vagy a Randevú a Rámával.

Ezt a sorozatot a kutya nem nézné, ha a Coriolis erő demonstrálása vagy a 8 g-re méretezett optimális űrhajós szék kialakítása lenne a középpontban. Vagy ha igen, akkor az nem ez a sorozat lenne, hanem egy teljesen más.

Enzo - 2016. 01. 16. 02:41

1×05
Jeeez, indokolatlanul sok komment van itt belsőépítészet és gravitáció-fizika témakörben, wow.
Na de hogy a részről is legyen szó:
-Valahogy nekem még mindig egy kicsit olyan érzésem van, mintha egy sorozatnak a 2.évadát nézném, és nem láttam volna az elsőt. Főleg a külön övbeli(?) nyelvnél zavar, hogy nincs is feliratozva, és nem annyira kitalálható, hogy mit mondanak – a The 100-ban meg a Defiance-ben valahogy jobban kezelték ezt az egészet.
-Tetszett, hogy Amos most már nem csak pincsikutyaként követi Naomi döntéseit, hanem megkérdőjelezi, sőt meg is változtatja azokat. Ha már Amos: az utolsó jelenetét nem teljesen értem: most vagy Naomitól csórt piát, vagy ha az a saját cucca volt, akkor mit keresett nála egy melltartó?
-Dawes szerepén Jared Harris még mindig király, elhallgatnám egy darabig a fura beszédét.
-Na most már vágom hogy mi a Rocinante, amiről beszéltek, eddig nem tudtam hogy a Tachit nevezik át :D
-Ezt a Marama Brownt játszó színészt én már valahol láttam, az volt az érzésem, aztán meg is kerestem, és tádááá: Defiance, Bebe hadnagy :)

És amit abszolút nem értettem:
Volt az a jelenet, amikor Holdent kérdezték, hogy Fred Johnsonnak ugye nem árulta el a nevüket vagy ilyesmi, és mutatták a híradós medinai felvételeket, ahol egy “Remember the Cant” táblán ott volt Holden arca. Most hogy jön ez a Frednek küldött üzenethez? És miért ne lehetne Holden arca a táblán, amikor a Donnagerre átszállás előtt küldött üzenetet nyilvánosan bemutatták mindenhol? (amikor még azt hitték hogy a Mars lőtte le a Cantet)

schray - 2016. 01. 16. 08:39

Szerintem rendben van, ahogy a sorozat kezeli a fizikai dolgokat. A könyvben persze fontosabb volt és valóban vannak benézések, de azért igyekeznek odafigyelni és mutatni néha dolgokat. A vérrel kapcsolatos részek pl kifejezetten hatásosak voltak. A sima földi palack nekem fel sem tűnt. Amúgy a présülést én is bánom, de már a könyv alatt is gondolkodtam, hogy hogyan fogják ezt megvalósítani ha netán képernyőre kerül. Ahogy a könyvben működik és le van írva, baromi drága lenne megvalósítani. Itt a valamit valamiért döntött, és szerintem jobb, hogy a hajókra és látványra fordították a lóvét és nem… székekre. ;)

A többinél meg úgy érzem, hogy inkább szervezési probléma. Valószínűleg nem minden kellékes van benn 100%-ig a belső körben, így bekerülnek olyasmik, amik helyett egyszerűen lehetett volna mást használni (pl palack legalább lett volna sportkupakos, vagy biciklis termosz) Az ivógumók pont beleférnek, műanyagpohár, fedéllel, nem olyan “rendkívüli” mint a könyvben volt, de hihető.

Amúgy meg miért ne lehetnének rendes földi dolgaik?
Nem feltétlenül hajózik mindenki napi rendszerességgel. Aki egy felpörgetett állomáson, vagy egy holdon él, ahol van nehézkedés simán használhat hagyományos tárgyakat is. És elég sanszos, hogy azok olcsóbbak lennének, mint a 0g-re felkészített változataik. Uncle Mateoból simán kinézem, hogy magasról tesz rá, hogy tele van szeméttel a hajója és sörszaga van a visszaforgatóknak, mert az olcsóbb palackot vette mikor legutóbb kikötött, és abból elszökött az üveg fele, ameddig részegen repült… :D

Annatar - 2016. 01. 16. 11:30

Enzo:

A nyelv a könyvben sincs megmagyarázva, bár a fordító valamit variált rajta, hogy magyarul is valamelyest értelmezhető legyen, de ez benne van. Nincsenek hosszú párbeszédek, ezért nem feliratozzák, mi nézők meg lesünk, mint kezdetben Havelock, de azért pár szót már kezdünk kapisgálni. Egyébként meg egy keverék nyelv.

Amos és a melltartó: ez egy használatban lévő hajó volt, és azok a katonák (űrtengerészek :P), akik rendszeresen szolgáltak rajta, azok ott tartották a cuccaikat, vagy azok egy részét. A kabinban, amit Amos használatba vett, egy nő lakott korábban.

Holdenék nem tudták, hogy mit indított el az üzenetük, mással voltak elfoglalva. A könyvben egyébként sokkal nagyobbat szólt a dolog :) Mindenesetre mivel Fred Johnson OPA, és a sorozatban leginkább a belterek kapták fel a dolgot, aggódtak, hogy mibe másztak bele.

Annatar - 2016. 01. 16. 21:23

Moderálásra került valami miatt egy kommentem még délelőtt, és azóta sem került vissza. Csak elfelejtődött, vagy törölve is lett?

Neoprimitiv - 2016. 01. 16. 21:57

Annatar: nem moderálták, valamiért a spamszűrő megette. Gondolom winniéknek még nem volt ma idejük a végigböngészni a téves szűréseket (01.16 11:30 az időpont). Visszarakni sajnos nem tudom, nem az enyém a poszt.

Enzo - 2016. 01. 17. 11:27

Annatar: áh, szóval ez volt az üzenet, ami eddig nem látszott :) köszi a választ!

-#Nyelv: A könyvet épp most kezdtem el olvasni :)
Egy-két szó már tényleg megy, meg van amelyiken érződik az angol eredet hatása.
-#Melltartó: hmm, jogos, ez valamiért fel sem merült bennem, hogy az nem valamelyiküké :D
-#Holden arca: akkor félreértelmeztem csak, szóval azon lepődtek meg hogy Holden kvázi a forradalom arcává vált, és emiatt volt fontos hogy Fred ne tudja, hogy ők azok, ha jól értem.

Annatar - 2016. 01. 17. 12:45

Legalábbis addig ne, amíg nem találkoznak személyesen. De ez legalább segített nekik felkészülni a találkozásra :)

Neoprimitiv - 2016. 01. 17. 13:28

Annatar: Naomival kapcsolatban, szerintem egyszerűen költségtakarékosságból változtattak a karakteren. A fogolynál és a prostinál is nagyon klasszul megcsinálták a “nyújtást”, de ők csak pár jelenetben szerepeltek. Naomi viszont állandó szereplő, folyamatosan külön utómunkát igényelt volna a karakter.

Lesz majd egy évad közbeni poszt is a sorozatról, hátha mások is kedvet kapnak hozzá, akiknek a karácsony előtti rumliban elkerülte a figyelmét.

Annatar - 2016. 01. 17. 14:44

Nem vártam volna el, hogy megnyújtsák, de nem akadt egy magas, vékony színésznő, aki legalább egy kicsit magasabb Holdennél? ;) Kezdem kedvelni a csajt, de azért viccesen töpszli belter létére :)

Annatar - 2016. 01. 17. 15:10

Egyébként ez zavar egy kicsit a megvalósításban, hogy következetlenek. Bemutatnak egy-két klasszikus beltert, de mindenki más normális. Nincs igazán különbség az emberek közt. OK, Havelock kicsit alacsonyabb Millernél, de a Roci legénységénél egyáltalán nem látszanak az arányok. Gondolom, emiatt próbáltak a frizurával is játszani, de az sem következetes. (Az meg vicces lesz, amikor összekerülnek olyan karakterek, ahol az az alacsonyabb, akinek a magasabbnak kellene lennie.) Nyilván a CGI-os rásegítés túl költséges, de a castinggal lehetett volna talán jobban próbálni visszaadni a különbségeket, még ha nem is olyan látványosan, ahogy a könyvben le van írva. Persze azt is tudom, hogy a szereposztásnál a külsőn kívül sok más szempontot is figyelembe kell venni. És ennek ellenére nagyon jó sorozat ez. Csak kár, hogy mindig ott van egy kis “de”.

Thrasher - 2016. 01. 17. 20:28

én azt szeretem a leginkább a sorozatban, hogy nem foglalkoznak egyáltalán technikai dolgokkal, és a gravitáció hiánya miatti furcsaságokkal, és a My Little Pony-flashbackek is nagyon jók :)

schray - 2016. 01. 19. 18:49

@Trasher MIVAN? :D

@Neoprimitív: évadközi poszt így a 70%-nál jöhet! :D
És kérünk könyves kibeszélőt is!
Köszi!

schray - 2016. 01. 20. 10:45

Korábban beszéltük, hogy az első évad lefedi az első könyvet a címek alapján… hát ez szerintem megdőlni látszik, hiszen három rész van csak hátra és addig még ezer dolog történik a könyvekben. Vagy nagyon eltérnek, vagy nagyon pörgős három rész jön, vagy kb egy elég logikus ponton elvágják ketté, szépen keretbe foglalná az első évadot és bőven marad esemény a második 13 epizódra. Talán épp ezért kapta meg ilyen gyorsan a második évadot…

Neoprimitiv - 2016. 01. 20. 11:00

schray: kétlem, hogy három rész alatt letudnák a hátralévő részét az első kötetnek.

Annatar - 2016. 01. 20. 11:32

Szerintem viszont simán. A lényegi akció belefér egy epizódba, ha másra nem koncentrálnak közben. A könyvben leírva persze hosszú, de filmen fel lehet pörgetni.

schray - 2016. 01. 20. 13:37

***Annatar – szívesen kifejteném, hogy mennyi dolog jön még, ami miatt szerintem vagy nem férne bele háromba, vagy nagyon összecsapott lenne, de nem akarom elrontani a könyvet nem olvasók örömét, könyves kibeszélőt meg kértem már elégszer :)

De ha belegondolsz, még alig derült ki valami a fontos háttérben történő dolgokról, ezek szépen ki vannak bontva a könyvben, néhány elég vad esemény mellett. Ha ezeket besűrítik, az nagyon szokatlan tempóváltás lenne az eddigi részekhez képest. A Donnaggeres szakasz is két epizódot vett igénybe, még a pörgős 1×04 is egy relatíve rövid esemény a könyvben. És még legalább négy-öt ehhez mérhető, sőt, összetettebb dolog van hátra. Ha a jelenlegi tempóban fejtik ki, akkor épp eljutnak addig a részig, ahol azok a dolgok vannak, amiknek a nevét olyan rettenetesenborzasztóan sikerült magyarra fordítani… Ami történet még hátravan azután legalább hat-nyolc részt simán szolgáltat a következő évadhoz jelenlegi tempóval. Mellé még előrehoznak pár szálat, meg karaktert, háttértörténeteznek kicsit, és meg is van a második évad…

Nekem végülis mindegy, ameddig jó a sorozat, nem érzem most sem rétestésztának…

Annatar - 2016. 01. 20. 14:53

schray:
Eddig is nagyon leegyszerűsítették a sztorinak a politikai részét. A könyvben ezen a ponton már full háború volt, mindenki lőtt mindenkire. Itt csak zavargások vannak, és azok is főleg az Övet érintik. Ne higgy nekem, de az Expanse wikián olvasható az epizódok összefoglalása is, nem csak a címek. Természetesen csak könyvolvasóknak ajánlott, ha tudni akarják, mikor mi fog történni. Az egyetlen változás a könyvhöz képest, amit el tudok képzelni, hogy a feloldást átteszik egy cliffhangert követően a második évad elejére, de szerintem ezt sem fogják meglépni.

Annatar - 2016. 01. 20. 14:55

(A 7. részt még nem láttam, így nem tudom, hogy abban mi volt. Csak megjegyzem :))

Neoprimitiv - 2016. 01. 20. 15:10

Annatar: megnéztem a wikiát. a leírás alapján kb. az első könyv feléig jutnak el. Ez nagyjából passzol is a mostani tempóhoz és a következő rész előzeteséhez is.

Annatar - 2016. 01. 20. 15:51

Régen olvastam a könyvet, nem emlékszem az arányokra. Lehet, hogy igazatok van, nekem nem rémlett, hogy a tudjátokmi és a tudjátokmi között még annyi minden történik. De az is simán előfordulhat, hogy a két dolgot jobban összevonják. Majd meglátjuk.

schray - 2016. 01. 20. 18:51

@Annatar:
Jaja, az kb a könyv 2/3ánál volt, amivel véget ér a 10.rész a wikia szerint. Eztán jön még csak a tudodhol, ahol megtudják a tudodmit és megismerik a tudodkiket, csak ez megér 1-2 epizódot… és csak aztán a probléma kezelése tudodhogy, a tudodmivel, aminek tudodmi lesz a következménye, tudodhol. Bahh, ez így hülyeség… namindegy. :D

Előbb vagy utóbb valaki el fogja spoilerezni itt a dolgokat a könyvből…

Dark Energy - 2016. 01. 20. 19:35

Most daráltam le a hétvégén az eddigi hat részt és bejött. Iszonyat várós volt, de valahogy csak most jutottam oda, hogy meg is nézzem. Pedig olyan sci-fi hiányban szenvedek, hogy erre is rá kellett volna vetődnöm. Végül is jobb későn, mint soha.

zolij - 2016. 01. 20. 20:08

hát ebben a tempóban tényleg nem érnek az első könyv végére az évadban :)
Következő részben mondjuk elérnek az Erosra, ott eltöltenek 2 részt (nem hiszem hogy egybe belesűrítenék), szóval maradna egy rész minden másra (plusz itt ugye jelen van a földi szál, ami a könyvben nincs). Kérdés hogy hol fogják elvágni.

Annatar - 2016. 01. 20. 20:15

Á, ezt komolyan gondolták, hogy Miller hátrahagyja a kalapját?

Aredhel - 2016. 01. 20. 20:36

Eddig nagyon tetszik a sorozat, és a tempó is bejött, de a mai rész már tényleg kissé lassú volt az ízlésemnek. Gyakorlatilag alig haladt előre a sztori. Azt vártam a múltkori után, hogy Millernek gyakorlatilag menekülnie kell, erre még visszamegy Julie lakására, plusz azért leáll cseverészni az OPA vezetőjével. Miért? És miért nem ölik meg? A múltkor épphogy megúszta, most meg már a státuszát is elvesztette. Ezt nagyon nem értettem.

Thrasher - 2016. 01. 20. 21:47

Én igazából a könyvek ismerete nélkül se tudom, hogy sikerül befejezni ezt a szezont.
Ritkán érzek egy évadot ennyire rövidnek.

Thrasher - 2016. 01. 20. 21:49

@Aredhel:
Ez tök klasszikus elem ilyenkor, a bukott hős igazságérzete nem bírja ki, hogy ne keresse a bajt csakazértis még egyszer, stb.
Megölni meg gondolom, azért nem ölik meg, mert azzal, hogy kirúgták, veszélytelen lett, hiába tudja, amit tud.
Ez is egy klasszikus elem, rosszfiúk alábecsülik jófiút, aki a hosszabbításban fordít :)

Aredhel - 2016. 01. 21. 09:26

@Thrasher
:-) Köszi. Így már érthető.

Parci - 2016. 01. 21. 17:09

nekem a legfőbb bajom most már az, hogy noha láthatóan a világ, amiben az egész játszódik, kellően komplex, valahogy a hangsúlyok nem jók a sorozatban. se a szereplőket nem bontották ki igazán, se a világot, se a fő sztorit. hét rész rengeteg idő, jól használva baromi sok dolgot meg lehet mutatni, de itt valahogy egyik sem sikerült.

egyébként végig azt érzem, hogy ebből tök ütős számítógépes játékot lehetne csinálni. lehetnél te mindkét főszereplő (nyomozó, holden), szép lassan derülnének ki a dolgok, egy játéknál még a nagy összeesküvésesdi is ütni tud, a világot szép lassan megismered, belakod stb. simán hozhatná egy mass effect szintjét, sőt!

schray - 2016. 01. 21. 20:00

@Aredhel – Miller története klasszikus noir, benne van minden ami kell, lecsúszott nyomozó, korrupt hatalom, egyszerre szimpatikus de taszító maffia szerű szervezet, egy végzet asszonya, akinek indokolatlanul kiszolgáltatja magát a főhős… Nagyon jók az ilyen történetek, de sajnos nincs túl sok belőlük. Utoljára talán a Person of Interest első évadjában éreztem ezt a “fojtogató sötétséget”

Nagyon jól összerakták, nekem épp most a hetedik részben volt ez “kellemesen” lassú, és az előző néhányban volt inkább vontatottabb a tempó. Pl Miller ismerősének a búcsúja Ceresen tök jó volt, pedig csak karakterépítés volt igazából. A Holdenes családi látogatás nem volt benne a könyvben ha jól emlékszem, de amiket az (egyik :D ) anyja elmondott, tök sokat ad hozzá a karakteréhez (ahhoz képest, hogy a sorozatban mennyire nem hangsúlyos a fickó könyvhöz képest)

De akit ez zavar a tempó, tartson ki, innen exponenciális iramban fog fokozódni a történet. :D

Neoprimitiv - 2016. 01. 22. 10:18

Este élesedik a könyves kibeszélő és az évadközi poszt.

Stiel - 2016. 01. 22. 12:49

Köszi!

pluhi - 2016. 01. 22. 15:47

Első hat rész bejött, ez a hetedik kicsit gyengébb volt, de elment. Jó ez.

Enzo - 2016. 01. 25. 16:41

1×06
A földi szál tényleg kicsit fölösleges, mert annyira nem fér bele a 2 főszál (meg most plusz még Mateo szála) mellé, hogy csak nagy ritkán van róla sz, így meg elveszíti az ember a fonalat, hogy ki kicsoda és mit akar. (Jó, Avasarala nyilván megjegyezhető persze. :D)
Közben olvasom a könyvet is, és tényleg volt 1-2 változtatás + ott tök gyorsan eljutottam például Shed haláláig.

Thrasher - 2016. 01. 27. 21:44

“A földi szál tényleg kicsit fölösleges”

De hiszen azok a jelenetek az egyetlenek, amik alapján képet kapunk az aktuális politikai helyzetről, muszáj, hogy legyen.
Az más kérdés, hogy elférne több is belőle, de hát a 10 rész az 10 rész.

Mateo érdekes kérdés, gondolom, azért kellett, hogy saját szemünkkel is láthassuk, egy korábban már megismert karakterrel kapcsolatban azt, ahogy egyre jobban eszkalálódik a helyzet, és ne csak a lájtos zavargások, meg a háttérben levő képernyőkön levő “BREAKING NEWS” feliratok tudassák velünk ezt.
Kell ez is, hogy éljen a konfliktus, ne csak két dimenziós háttérvászon legyen.

Szóval, 1×09 :)
Az utsó jelenetre kb. mindenki számított egy ideje szerintem, de egy pillanatra se vont le az epizód feszültségéből.
Kár, hogy a shoot-out nem volt éppen De Palma szinten megkoreografálva, de nem volt rossz.
Csupán annyira csillogó szemekkel beszéltek róla a könyveket ismerők, hogy valami igazán egyénire számítottam.

És egyre kevésbé értem azokat, akik szerint a karakterekbe nem lehet belekapaszkodni, szerintem ritka jó némelyik.
Miller óriási klisé, de pont ezért szórakoztató nyomozója, Amos jó ideje a legszórakoztatóbb bad-ass, akit láttam, Naomit is többnek érzem, mint a kötelező erős, önálló női token, Alex… Alex a pilóta, azok általában ilyen furcsák szoktak lenni. :)
És a legtöbb színészen is ízt érzem, hogy igenis visz személyiséget a játékba, nekem Steven Straittel sincs bajom, Hodlen a tipikus unalmas jófiú karakter, abból nehéz izgalmasat kihozni.

Enzo - 2016. 01. 27. 23:40

Szerintem 1×08-at akartál írni :)
Már elsőre azt hittem, hogy kiszivárgott előre megint :D

G. - 2016. 01. 28. 18:11

Egy pillanatra én is megijedtem, hogy rossz részt néztem épp most meg :D
Amúgy egész egyenletes az évad színvonala, bár kissé mintha belassult volna a történetvezetés. Kíváncsi leszek a (dupla?) évadzáróra.
G.

Llew - 2016. 01. 28. 19:09

Jó réz volt, érdekes irányba megy, szerintem váratlan az eddigi politikai helyzetes dolgokhoz képest. Illetve nem pont ezt vártam azok mögé.
A rész végi akció nem volt rossz, de a bérgyilkos osztag elég béna volt, ha egy csapat melós lenyomta őket.
Jó hogy összeért a két szál.

Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz, így gyorsan el is kezdtem olvasni a könyvet.

FjFoX - 2016. 01. 29. 13:08

@Llew: a csapat melósból 2nek van katonai kiképzése, Amos meg valószinüleg sörétes puskával a kezében születet meg :)

leila - 2016. 01. 29. 22:35

Nagyon jó kis sorozat. Érződik rajta az alacsony költségvetés, de mégis könnyed, szép és magával ragadó.

A földi események valóban unalmasnak és feleslegesnek tűnnek, de a könyvben biztos nem azok. El kell olvasnom azokat is.

Az utolsó részben pedig végre összeérnek a szálak.

Desmond Wallace - 2016. 01. 30. 09:11

“A földi események valóban unalmasnak és feleslegesnek tűnnek, de a könyvben biztos nem azok.”

Az első könyvben nincs földi szál.

Llew - 2016. 01. 30. 11:47

@FjFoX:
Nyilván nem először láttak fegyvert, de egyikük sem tengerészgyalogos volt, és egy black opps teammel sehogy sem voltak egy súlycsoportban.
Ha Jack Bauer ilyen könnyedén elintéz egy bérgyilkos osztagot egy szavam sincs, de itt kicsit zavart.

@leila: nem ismerem a költségvetési adatokat, de szerintem pont, hogy nem alacsony, de annak semmiképpen sem tűnik.
Ha észrevehetően alacsony költségvetést akarsz látni, akkor nézz bele a Killjoys-ba, ahol minden külső díszlet kb ugyanaz a gyárépület.

Neoprimitiv - 2016. 01. 30. 12:09

leila: öt millió dollárból gazdálkodhatnak epizódonként, az sorozatos szinten sok. Ráadásul szerintem ha valamit lehet mondani a sorozatra, akkor az pont az, hogy látványban teljesen hozza egy (nem eleve százmilliós kasszasikernek gyártott) film szinvonalát.

Llew: a könyvben egy kicsit normálisabban megindokolták a szituációt (előzményben is és a “kiértékelésben” is). Itt most visszaütött, hogy átírták a Ceres-en korábban történt eseményeket.

Thrasher - 2016. 01. 30. 16:36

@leila
“Érződik rajta az alacsony költségvetés”
Hol?

“A földi események valóban unalmasnak és feleslegesnek tűnnek”
Leírtam korábban, miért szükségesek.

Llew - 2016. 01. 31. 10:55

OFF: A könyves kibeszélő rendesen kibeszélő spoilerekkel ugye? A könyv egyharmadánál tartok, gondolom ne merészkedjek be? Illetve csak az első könyvre szól ugye? Későbbiekről nem lesz benne még infó?

Neoprimitiv - 2016. 01. 31. 13:34

Llew: mivel a sorozat sem tartja a könyvek sorrendjét, a könyvesben a későbbi kötetekre vonatkozó infók is vannak.

Stiel - 2016. 01. 31. 14:27

Llew: ne merészkedj be.

Llew - 2016. 01. 31. 17:00

Ok, kösz. Akkor előbb elolvasom a könyveket.

Aredhel - 2016. 02. 03. 12:15

Nagyon jó lett a finálé. Imádtam Holdent és Millert együtt, bár Millert imádom szólóban, Holden nélkül is :-)
Amikor vége lett, csak ültem és bámultam a főcímet. Most nem tudom, elolvassam-e a könyveket. Anno a GOT-nál nem bírtam ki, de utólag bántam, mert megváltoztatja a sorozatélményt. Lehet, hogy jobb ezt hétről hétre felfedezni, még ha néha kicsit lassan is halad a történet.
Ebben az évadban talán a 7. rész volt az, ahol egy kicsit zavart a tempó. Egyébként nagyon élveztem, hogy végre van egy jól kidolgozott, gazdag sci-fi, érdekes karakterekkel, grandiózus látvánnyal és kellemes zenével. A BSG óta vágytam hasonlóra, és azt hiszem meg is kaptam.

Llew - 2016. 02. 03. 19:34

Durva jó vége lett. Az ember várja itt a politikai szálak kibogozását aztán az egész csak álca.

Elkezdtem olvasni a könyvet, még nem értem ide, de azt hiszem gyorsan kipörgetem, nem tudok várni, hogy mi lesz.
Ami eddig volt az alapján nekem tetszenek a sorozatbeli változtatások, és jobb a csapat itteni kapcsolata.

A lopakodó hajó hogy-hogy nem vette észre a Roci távozását? Illetve ha Holdenék tudták mi történik az állomáson, akkor oda is lőhettek volna egy két atomot, mint a múltkor a hajóra.

Thrasher - 2016. 02. 03. 22:10

Régen éreztem utoljára ilyen rövidnek egy 10 részes évadot, és ha a tetejébe nem csak egyszeri dolog volt ez, hanem mostantól néha bepróbál ilyesmit SyFy, az kánaán.

Amos meg megy a kedvenc TV-s karaktereim listájára.

Annatar - 2016. 02. 03. 22:10

Azt hittem, végigviszik az első könyvet az évadban, de inkább eltértek az egy könyv/egy évad sémától, és saját tempót diktálnak. Csak ez azzal jár, hogy most vagyunk az első könyv kb. 3/5-énél, és messze még a második évad. Aki gondolkodik a könyvolvasáson-nemolvasáson, ezt kalkulálja bele :)
Kicsit más lett a sorozat, mint a könyv, de nem kevésbé jó. Jól sikerült adaptáció a hibák ellenére.

Annatar - 2016. 02. 03. 22:14

Llew:
Az állomás, még egy ilyen kisebb aszteroida is, mint az Eros, eléggé nagy, nem lőhető szét olyan könnyen a Roci fegyverzetével. Megszökni pedig azért tudtak, mert a megfigyelőhajón nem is feltételezték, hogy bárki ki tud jutni a vesztegzárból, és egyébként is a kísérletükkel voltak elfoglalva.

Llew - 2016. 02. 04. 10:12

Annatar:
nem ész nélkül gondoltam lövöldözni a sziklát, de ugyanaz ami az Anubisnál működött itt is ment volna. Ott is egy barlang belsejében lévő hajót lőttek, itt is, ha belőnek 1-2 atomot a nyíláson, ami a kikötőbe vezetett az elég lett volna.

És az egy dolog, hogy nem is feltételezték, de radarnak csak kéne lenni azon a hajón ami jelzi, hogy másik hajó van a közelben. Mindegy majd a következő részben meglátjuk mi lesz.

Annatar - 2016. 02. 04. 10:25

Llew:
Viszont ha elkezdenek lövöldözni, a másik hajó biztos, hogy észreveszi őket, és akkor esélyük sem lett volna túlélni. És ha meghalnak, nincs, aki elmondja a világnak, hogy mi történt. Arról nem is beszélve, hogy sokkal több kell az Eros elpusztításához, mert ha csak darabokra robbantják, attól a protomolekula még életben marad, még ha csak szunnyadó állapotban is. Pár hajó felrobbantása a dokkokban nem semmisíti meg az egész aszteroidát.

FjFoX - 2016. 02. 04. 13:31

@Llew:
Emlékeim szerint Rocin nem atomtorpedóval van felszerelve. De ha mégis akkor is az Eros elég nagy ahhoz, hogy csak néhány atombombával felrobbantsd, 34 km hosszú, 11 km széles.
és ahogy a többiek is mondják, az első torpedó élesítése után rögtön ugrott volna a lopakodó és az ellen a Rocinak esélye sem lett volna.

Desmond Wallace - 2016. 02. 04. 22:55

Ez a dupla finálé bizony eléggé ütős lett.
Most már tényleg kijelenthetjük, hogy itt a BSG utódja.

G. - 2016. 02. 05. 21:23

Bizony bizony, nagyon jött a BSG utánérzés, tűkön ülve várom a 2. évadot és csak reménykedem, hogy a nézettség a végére elég lesz a folytatáshoz.
Amúgy van még ilyen jellegű (és lehetőleg minőségű) jelenleg is futó sci-fi a piacon?
G.

Thrasher - 2016. 02. 07. 20:41

Egyébként hova tűntek a kommentelők? A szezon 2/3-a körül nagyon elfogytunk.
Akkoriban visszavett az odab*szásból a sorozat, az igaz, megértem, ha kevesebb hype-ot generált, de a ratinget nézve nem volt nézőszámbeli visszaesés, szal fura, hogy elhallgattunk.

Ha meg mindenki a könyves kibeszélőben van, akkor pompás, jövő januárig nem fogok veletek szóbaállni, csak akkor fogok nekiállni a könyveknek :D.

m76 - 2016. 02. 07. 21:45

Na végre végig néztem, tényleg nagyon jó. De BSG utódnak azrt még nem kiáltanám ki.

Az évadzáróval egy baj volt, hogy semmi lezárás nem volt benne nem volt rossz csak én egy évadzárótól több fő cselekményt előremozdító eseményt várok.

Annatar - 2016. 02. 07. 23:00

Azért nem volt évadzáró jellege, mert nem akarták belezsúfolni tíz részbe az egész első könyvet, inkább lassabban építkeztek, és egy elvágható ponton fejezték be. Szerencsénk, hogy rögtön berendelték a második évadot, így legalább az be lesz fejezve. Azon ment a fejtörés a könyves kibeszélőben, hogy vajon mi lesz a második évadban, mert a könyv maradéka nem tölt ki 13 részt, sőt.

Nehéz egyébként annak úgy beszélni a sorozatról, aki olvasta a könyveket, hogy ne utaljon rájuk, bocsi :) Más élmény egy ismert sztori feldolgozását nézni, mint egy számodra teljesen új sorozatot. Nem biztos, hogy a könyvet nem olvasóknak az tetszik, ha arról írok, hogy mi volt más a könyvben, vagy minek a megvalósítása tetszett vagy nem tetszett.

karit - 2016. 02. 08. 00:14

Eddig nagyon rendben volt, még ha (sajnos nem olvastam) kicsit el is vesztem a politikai szálak közt, és fogalmam sincs, milyen irány lesz ebből.

Az űrös látvány pazar, tátott száj, stb., a fizika is oké (a pár hiba, pl. hogy ha már direkt többször mutatják, hogy a kifelé az itt “lefelé” van, akkor kívülről az Eros ne úgy álljon már, mint a cövek, megbocsátható), egyedül a vége zavart össze kicsit. Remélem, nem megy el a rossz emlékű ‘szentjánosbogaras’ irányba.

Lehet, neki kéne állni a könyveknek.

Annatar - 2016. 02. 08. 07:50

karit:
Pontosan mi zavart össze?

Malachi - 2016. 02. 08. 10:14

messze van ez a BSG-től, viszont a karakterek továbbra is tökjók, a világ átgondoltnak tűnik és szépen kidolgozott és a sztori is elég érdekes, szóval jöhet a második évad. kár, hogy vége, kellene még néhány ilyen korrekt, klasszikus sci-fi sorozat.

Annatar - 2016. 02. 08. 19:45

Elkezdtem újranézni, és most tudatosult bennem, hogy mit is látok, amikor New Yorkot mutatják. Kissé magas a tengerszint, többméteres falak védik a partokat. Meg gondolom, ha jobban ismernénk az amerikai kontinens földrajzát, a többi utalást is jobban értenénk, hogy milyen klímaváltozások zajlottak le a Földön. Tetszik, hogy figyelnek a részletekre :)

Parci - 2016. 02. 11. 17:10

végignéztem becsülettel az első évadot és nagy tisztelettel elkaszálom. nekem nem elég eredeti/izgalmas, a politikai szál meg nem érdekel. nézhető egyébként, de nem hiányzik a folytatás igazán, ha most jönne a következő rész, nézném, de nem jön.

Thrasher - 2016. 03. 02. 04:06

“nekem nem elég eredeti”

jaja, tele a fészer ilyenekkel

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz