login |

Arrow: pihen a 4. évad

2015. 12. 16. 14:50 - Írta: superpityu

36 hozzászólás | kategória: kritika,

Egyre nehezebb dolgom van az Arrow-val, mert alapvetően érdekes az idei főszál, látszik rajta, hogy tanultak a tavalyi hibáikból, de közben pedig a megvalósítással mintha durván spórolnának. 

oliver

A korábbi évadokban nem igazán tűnt fel, de idén már nem csak a kommentelőknek, de nekem is sokszor szemet szúrtak a harcjelenetek. Azokat látva már-már az az érzésem, mintha táncolnának a kaszkadőrök, ezzel pedig az egész verekedést belengi valami 80-as, 90-es évekbeli “báj” – és ezt még véletlenül sem akarom, hogy bárki pozitívumnak vegye.

Arról nem is beszélve, hogy sokszor a kameramozgások és a vágás sem segít ezen a helyzeten. Néhol tényleg olyan, mintha a múltból érkezett volna a sorozat. Eddig ez nem volt annyira nyilvánvaló, de talán ez az idei könnyedebb hangulat eredménye. Kár érte.

lance

Maga a sztori pedig érdekesen alakul, de a karakterek szintjén már sokszor akadnak gondok. Túl sok a szereplő, túl sok ember van beavatva, így pedig annyira széttördelik a rész végi összecsapásokat, sőt magát a részt is, hogy elvész az izgalom.

darkh

Damien Darkh erős főellenség, sőt maga a karakter is sokkal jobb, mint tavaly R’as volt. Ráadásul mindeközben pedig olyan szereplőket is sikerül megkedvelnem, mint Lance, ami 4 év után nagy szó. Viszont a többiek sokszor csak árnyékuk önmaguknak. 

Dig olyan, mint egy szobanövény. Thea Malcolm nélkül szinte semmit sem érne, plusz a szálára próbáltak már valami fordulatot is tenni, de még így is baromi sótlan az egész. Laurel sokszor annyira érdektelen, hogy csak valami random mondatot adnak a szájába, amit bárki más mondhatna, csak éppen valamelyik szkript-koordinátor szólt, hogy Katie Cassidy-nek meg nem jutott szöveg.

canary

Felicity kapcsán akadnak fenntartásaim, de annak mindenképp örülök, hogy nem sír már annyit, mint tavaly. Továbbra is szállítja a jóféle egysorosokat, de mégsem tudok már túlzottan ragaszkodni hozzá. Oliver pedig sokadjára is bizonyítja, hogy idióta. A csapat létszámának növelésével a figyelme durván lankadt, többször keveredik bajba, mint a többi csatlós összesen.

felicity

Sajnálom azért, hogy az egykor kedvenc sorozatom ennyire beragadt a középszerek közé, és a félévadfinálé sem sokat javított a helyzeten, ahol kilométerekről látható fordulatokkal örvendeztettek meg minket és olyan ócska cliffhangerrel zártak, hogy kicsit szégyelltem magam az írók helyett is. Hatásos volt, tény, de azért 2015-ben ki dől már be ilyesminek?

Persze egyelőre továbbra is nézem majd az Arrow-t, de lényegesen kisebb a kedvem a részek elindítására, mint mondjuk 2 éve volt.

36 hozzászólás Ne habozz!

DennyKeh - 2015. 12. 16. 14:59

Látom írtál a rész végi cligghangerről is. Engem baromira nem hagy nyugodni, hogy most meg fog halni vagy nem? Mert nem nagyon szeretném, ha kiírnák az egyik legjobb karaktert. (Én olyan “addig nem hiszem el, amíg nem látom” típus vagyok, szóval abban a hitben is vagyok, hogy őt fogja rejteni a koporsó.)

superpityu - 2015. 12. 16. 15:18

meghalhat, de biztos nem ő fekszik a sírban. többször kihangsúlyozták a vallását, valamint azt, hogy még csak 3 hónap telt el a visszatérésük óta. a flashfoward pedig 6 hónapos volt.

DennyKeh - 2015. 12. 16. 15:23

Ohh, értem. Köszönöm a választ. Csak azért gondoltam, hogy ő (is) lehetne ott, mert Barry is ott van és hát vele jóban van, vagyis jobban ismeri.
De én inkább ajánlom, hogy ne írják ki, mert akkor nálam beüt a kasza. A kevés hasznos karakterek közül az egyik.

DarkEagle - 2015. 12. 16. 15:23

Tavaly azért meg a panaszkodás hogy a régi harc koreografák jöjjenek vissza. Most visszahozták őket erre most meg ezért panaszkodtok. Fuck logic. :D

Aki látott már kínai filmeket az tudja hogy ez nem táncos harc hanem harcművészeti elem. Most egy szimpla bokszmeccsnek nem lenne sok értelme muszáj valami stílust dinamikát belevinni az pedig megvan. Egy olyan sorozatnál ahol házakról ugrálnak meg szuper emberek vannak ne legyen gond a harcok kidolgozása. Szerintem!

Egyébként az előző és a mostani évad is tudatosan van felépítve más kérdés hogy ez kinek tetszik de azt el kell ismerni hogy a készítők nem részről részre találják ki mit akarnak hiszen már évek óta tudják mit akarnak. Ami a halált illeti még nem biztos hogy ki hal meg de a cliff pont emiatt ütött. Azokat meg úgysem lep meg semmi akik naponta kommentelnek és találgatják mi fog történni. :D De egy biztos akárki is hal meg az végleges lesz, legalábbis ezt mondják.

winnie - 2015. 12. 16. 15:24

“Tavaly azért meg a panaszkodás hogy a régi harc koreografák jöjjenek vissza. Most visszahozták őket erre most meg ezért panaszkodtok.”

jó, azért ne menjünk át debilbe – mintha a T/3 egyetlen embert fedne. aki panaszkodik most, az akkor nem panaszkodott. aki akkor panaszkodott, az most lehet, hogy nem panaszkodik. ennél logikusabb dolog nincs. ez olyan, mintha azt írnád, hogy “tavaly azt írtátok, hogy rossz a szezon, most meg, hogy jó”. _van_, aki ezt, más azt írja.

egyébként, ha valaki szerint gagyi a megvalósítás, akkor mindegy, hogy milyen a stílus.

Zoll-E - 2015. 12. 16. 15:28

Laurel tényleg elég irritáló ha választanom kéne ő lenne az akit kiemelnék mint nem kedvelt szereplőt. Dig tényleg mintha kicsit visszább esett volna. A harc jeleneket viszont kétséget kizáróan elég ügyetlenek, hogy finoman szóljak. Ezeket elnézve maradok a sorozatnál mert ugyanúgy érdekel és reméljük, hogy változni fog ez a pár hiba.

Alexejevic - 2015. 12. 16. 15:44

Felicityt nem merik kiírni. És óriási hiba is lenne. Ő viszi a hátán a sorozatot.
Egyetértek abban, hogy túl sok a karakter. De ezen javítani fog valamelyest az, hogy Sara/Ray elmennek a saját sorozatukba.
A Laurel/Thea/Lance/William anyukája négyesből viszont tőlem nyugodtan meghalhat mind:D Akármelyikük is hal meg, mind hozzáadhatna valami pluszt a történethez.

A harcjelenetek néha valóban “viccesek”, de szerintem ez a CW-n elnézhető.

Nekem hiányzik Nyssa…Megnéznék pár frappáns egysorost közte és Felicity között.

Dig mint egy bábú…Vele is kezdeni kéne már valamit.

Amúgy az évad eddig jó. Nekem tetszik, a főellenség szerintem remek. A flashback-ek nem kellenének, max Constantine dobott rajta valamit.

Én várom a folytatást:)

Cardas - 2015. 12. 16. 15:45

@ DarkEagle: nekem a harci koreográfiával annyi volt a bajom, hogy olyan hatást keltett, mintha nem egymás legyőzésén igyekeznének, hanem csak ütögetnék egymás kezét-lábát.
Kb mintha egy kardpárbajban az ellenfél megsebesítése helyett arra törekednének, hogy minél többször csapjanak a másik kardjára, mutogatva milyen képzettek. A “bokszmeccset” kéne keverni a harcművészettel, úgy kapna egy naturális hatást, és mindenki elégedett lenne.:D

ecsillag - 2015. 12. 16. 15:52

Én azok táborát erősítem (remélem, nem vagyok egyedül), akik elégedettek az évaddal. Roppantul elkeserít, hogy idén is sok negatív véleményt kap (főleg ha a Flash-sel kerül összehasonlításra), és az kevésszer kerül kihangsúlyozásra, hogy sokat javult az előző évadhoz képest. Kaptunk egy nagyon jó főgonoszt, a Team Arrow jól működik (igaz, hogy valóban sokan lettek), a dráma-faktorral pedig ügyesen bánnak, igyekeznek gyorsan lezárni és tisztázni dolgokat, és már nem nagyon akadnak fenn azon a karakterek, hogy én erről miért nem tudtam, miért nem mondtad el.

A nagy kibeszélőjében már leírtam, mit gondolok a cliffhangerről és arról, vajon ki lehet és ki nem lehet a sírban. Több hozzáfűznivalóm nagyon nincs, csak az, hogy én még mindig élvezettel nézem, nekem remek szórakozást nyújt hétről-hétre, köszönhetően Felicity remek egyperceseinek. Néha jobban megnevettet, mint egy szitkom. :D

adam014 - 2015. 12. 16. 16:13

Felicityvel az az egyetlen bajom, hogy sajnos valószínűleg nem ő fog meghalni.

Marianna - 2015. 12. 16. 16:28

Ilyenkor csak suttogva merem megjegyezni, hogy én nekem nagyon tetszik ez az évad.

winnie - 2015. 12. 16. 16:43

Marianna: ezt úgy írod, mintha nem így lenne ezzel sok millió ember. (csak megjegyzem, hogy nem véletlenül vannak bizonyos defenzív szavak (“kövezzetek meg”) tiltólistán, mert iszonyatosan lehangoló olvasni, amikor valaki nem áll ki a saját véleménye mellé, csak azért, mert a két változatból nem azt képviseli, amit az általa olvasott. minden sorozat minden része és szezonja esetében van pro és kontra vélemény a rajongók között. épp az a lényege a blognak, hogy próbálunk biztonságos közeget teremteni a véleményeknek, hogy ne kelljen azokat suttogni vagy szégyellni.

épp ezért érdekes véleményeket olvasni – már persze olyanokat, amikben az is le van írva, hogy miért jó vagy nem jó valami, mert az, hogy “jó” vagy “nem jó”, nem sok értékkel bír egy olvasó számára.

GetRektMike - 2015. 12. 16. 16:44

Nekem eddig bejön az évad, bár az előzővel sem volt semmi bajom. A harcjelenetek se zavarnak túlságosan. Dignek valahogy semmi szerepe nincs az évadban, oké behozták a tesóját meg konfliktus, de ezen kívül nem nagyon történik vele valami. Laurel szerintem egyre jobb lesz, bár neki sincs sok szerepe azon kívül hogy Kanáriként visít egyet. Felicity is jobb mint a múltkori évadban. Mondjuk sejtettem, hogy valami történni fog vele, én arra számítottam hogy akkor támadják meg, mikor Oliver emgkéri a kezét.

Egyébként érdekes elgondolás, hogy mégis ki fog meghalni. A mostani felhozatalból Diget és Theat nyírnám ki, csak ugye ott van Dig testvéres szála, plusz (nem rasszizmus) ő az egyetlen néger, így nem hiszem hogy végeznek vele. Mondjuk ha megteszik főszereplőnek Curtist, akkor simán belefér. Thea meg mondjuk elég erős érzelmi löketet adna Olinak, bár ha legutóbb visszahozták akkor szerintem felesleges lenne ilyen hamar végezni vele. Laurel még csak most lett Kanári, nem hiszem hogy ilyen hamar megválnának tőle. Lance papa is esélyes a halálra, Damien simán végezhet vele ha berág rá. Felicity meg, oké hogy lelőtték de ez nem jelenti hogy meg is hal. Ő zsidó és olvastam, hogy az nem zsidó temető volt, így eléggé kizárt a halála.

DxD - 2015. 12. 16. 16:47

Az a baj a sorozattal, hogy túl nagy lett a “team arrow”. Thea, Laurel tök felesleges, és Dig is eljutott arra a szintre, hogy ha meghalna nem hatna meg senkit, mert már semmi funkciója nincs, az első és második évadban nagyban segítette Oliver karakter fejlődését, most (és a 3. évadban is) csak felesleges drámázás van körülötte. Felicity-t is bírtam az első két évadban, most meg már szinte rühellem, aranyos kis csajból picsogós liba lett, a hölgy rajongók miatt erőltetve összehozták Oliverrel, pedig ha belegondolunk a kémia egyáltalán nem működik köztük, barátnak tökéletesek lennének, de egy párként nevetségesek.

Zsanna - 2015. 12. 16. 17:27

Szerintem az idei évad egész jó. Tavaly voltak lemaradásaim, most folyamatosan néztem, sőt vártam a heti részeket. Jobban, mint a Flasht. Azért én reménykedek benne, hogy meg mernek lépni egy nagyobb halált… Nyilván nem most, mivel valóban még kevés idő telt el a kezdő részben mutatott jövőképhez. És így kb. Felicity kilőve a halott-jelöltek közül. De nem lenne rossz, hogy ha majd aki meghal, az halott is maradna végleg. Nekem nincs bajom a harcjelenetekkel, azzal inkább, hogy a Föld2-ről ide nem látogat el senki, mintha Central City hermetikus lezárásra került volna.

Tyberius06 - 2015. 12. 16. 18:44

Én pl. erőteljesen elgondolkodtam a kiszálláson, immáron harmadjára (először az első évad vége felé, aztán a harmadik évad végénél). Demian Darkh overpower, oké le lehet győzni, meg le is fogják, csak túl sok a szerencsétlenkedés közben. Kevesebb résszel, vagy lassabban adagolt főszállal jobban működne, illetve ha Damien Darkh mellett lenne vagy lett volna másik főellenség is. Asszem pl. a 2-dik évadban is Slade csak az évad második felére került elő mint főellenség.
A rész végi cliff meg röhejes. Ez komoly fantáziátlanság(nak számított már évekkel ezelőtt is), nem is értem, hogy miképp gondolhatják az ilyet komolyan. Sokkal erőteljesebb lett volna úgy a cliff, ha vagy tényleg halott, vagy nem halott de béna azt dolgozd fel a szituációt.
Temetőrész meg ha meghúzzák, hogy végül Felicity lesz a sírban, akkor utána magyarázhatják az idővonalat rendesen. Újranéztem az első rész végi jelentet, amit lelkesen bevágtak a 4×10 promojába. Az nem télen játszódik; se Barry-n se Oliveren nincs kabát, plusz a környezet is inkább tavaszi és hajnali… Mindegy…
Harc szempontjából az egyetlen értékelhető rész az volt, amit a kaszkadőr csávó rendezett. Ott rendben volt minden. Csak azt nem értem miért nem azt erőltetik inkább, az egész pofásan nézett ki.

Boci - 2015. 12. 16. 18:48

Laurel brutálisan idegesít, már évadok óta. Nagyon nem kellene oda. Palmernek örültem, nagyon bírom a stílusát. Majd a LoT-ban alakíthat. :)

ecsillag - 2015. 12. 16. 18:52

“Temetőrész meg ha meghúzzák, hogy végül Felicity lesz a sírban, akkor utána magyarázhatják az idővonalat rendesen. Újranéztem az első rész végi jelentet, amit lelkesen bevágtak a 4×10 promojába. Az nem télen játszódik; se Barry-n se Oliveren nincs kabát, plusz a környezet is inkább tavaszi és hajnali… Mindegy…”

A temetős rész 6 hónappal később van, ergó április-május környékén, ahhoz szerintem tartják magukat. Az, hogy bevágták a 4×10-es promójába, csak egy emlékeztető, hogy valaki meghal majd az évad vége felé, és lehet, hogy Felicity az. Ami nyilván nem, mert most így a felénél megjátszanak egy “majdnem meghalást”, hogy a végén tényleg meghaljon? Nem logikus.

mSO - 2015. 12. 16. 20:40

Lórel sajnos Kanáriként is marha gyenge, egyszerűen nem harcos alkat. A húgának jobban elhiszem, hogy hatékonyan verekszik. Sajnos a harcok tényleg rettenetesek, mintha csak hallanám a kockacsörgést: d20+módosítók, támad, sebez a karakter, az ellenfél kidől.

Lugi - 2015. 12. 16. 20:49

Csak engem idegesít az a mozdulat,arckifejezés mikor Laurel sikítani próbál kanáriként? Valami iszonyat gagyi.:D

winnie - 2015. 12. 16. 22:12

“Laurel sikítani próbál kanáriként?”

uhh, már eleve az egész sokkoló volt a crossoverben, el is feledkeztem róla. én ott láttam először, hogy ez a képessége. kifejezetten vicces volt a jelenet.

dávid11 - 2015. 12. 16. 23:19

számomra az a legrosszabb hogy a ds sorozatok is kezdik átvenni a marvel mintát. Csak nő-nő a szereplőgárda addig amíg már teljesen hasznavehetetlen lesz az összes színész. Meg ez az ócska hozzuk vissza a halott szereplőket egyszerűen röhejes. Akkor már tessék Moirát is visszahozni meg Olivér apját (aki fejbe lőtte magát). Szerintem ha 3 főkaraktert kinyírnának akkor talán visszatérne a sorozat íze mert akkor lenne hely a többi szereplőnek is.
Damien Darkkal meg az a bajom hogy túlságosan is kicentizik a jeleneteit. Ha jól emlékszem ő max 2x pofozkodott Olivérrel ami kb 30 másodpercig tartott. Könyörgök mutassák már meg mit tud a sith erőn kívül.
Meg amit nagyon nem értek miért akarják ennyire összehozni a szigeti és a jelen eseményeit. Már sejtem baszki hogy a szigeti virágokat termeszti Dhark bácsi a pincéjében. DE MIÉRT KELL ENNYIRE Összehozni a két idősíkot?
Slade nél megértettem mert szükség volt rá de a 3.évadban és itt totál felesleges. Szép lassan ez a sorozat is a Walking Dead útjára lép és ezt nagyon nem szeretném.

Ennn - 2015. 12. 17. 01:53

Felicity kiírásához szerintem nem elég bátor a sorozat.
Nekem hiányozna, a sorozatnak jót tenne…

Poghy - 2015. 12. 17. 08:17

Egy fél fokkal jobb az idei évad, mint tavaly, de attól tartok, már soha nem fog visszajönni az első 2 évad hangulata. A kritikával nagyjából egyetértek, bár szerintem az idei boss sokkal gagyibb, mint a tavalyi. Ra’s-nek legalább volt tartása, méltósága, Damien meg kb. olyan, mint a hangyákat taposó kisgyerek, aki élvezi amikor nála jóval gyengébbekkel harcol, és még alkalmat is keres ilyenekre, mint pl. amikor a kártyadobálónak mondta, hogy támadja meg őt. Ezenkívül Dig komolyabb szerepet kap, mint tavaly, ami azért pozitívum.

A félévadzáró elég vérszegény volt, bár ez a testvérsorozatra is elmondható. Minden hülyesége ellenére a tavaly ilyenkori rész legalább ütős volt.

Ripazha - 2015. 12. 17. 12:38

Nekem tetszik az évad….
Na jó kifejtem csak meret szeretitek ha kifejti az ember… :D
…Befejezetem… :D
…Tényleg…
Na szóval…khm-khm…
Mélyen tisztelt publikum, kéretik egy kis csend
Ki nem szökött meg eddig, most már maradjon is bent!
Ülj közelebb a párodhoz, ez később fontos lesz,
Hogy együtt tudjunk mulatni, a tudnivaló ez,
Csak ennyit kell, hogy megjegyezz:
–Egyedül nem megy, egyedül nem megy,
Egyedül nem megy. Ha-ha-ha-ha!

Mostmár télleg komoly leszek. Valahogy most ez jutott eszembe, és valójában értelme sincs a kommentemnek csak gondoltam spamolok egy kicsit ezzel kifejezve, hogy mennyire hidegen hagy a civakodás az évaddal kapcsolatban, pedig először tök értelmes dolgokat akartam mondani, de ráébredtem nem érdemlitek meg… :)

laxikahun - 2015. 12. 17. 15:00

én még mindig nagyon szeretem az arrow-t, bár én is örülnék ha picit faragnának a szereplőgárdából mert túl sokan vannak, és érezhető mikor valaki töltelékszöveget kap. Olyan jó lenne ha Laurel-t kiírnák a francba, nem kéne többet azt a nevetséges “sikítását” látnom/hallanom. olyankor asszonnyal mindig szakadunk a nevetéstől annyira rettenetesen csinálja (csakúgy mint ahogy általánosságban az egész karakter rettenetes számomra). Bár diget én még mindig csípem lehet jobb lenne ha ő is megmurdelne de akkor már inkább thea mert ő is teljesen érdektelen lett.

mSO - 2015. 12. 17. 20:14

Lugi : nekifutottam párszor szavakba önteni azt is, de nem sikerült :) egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy nem tűnik fel egyik alkotónak sem, hogy mennyire gáz

blabla - 2015. 12. 18. 11:16

Nekem nagyon tetszik az idei évad, Damien szórakoztató főellenség és örülök az Oliver-Felicity kapcsolatnak.:)

Meghalni pedig remélem Laurel fog, teljesen felesleges karakter, néha tényleg csak azért szólaltatják meg, mert még semmit nem csinált a részben…

Divexa - 2015. 12. 19. 21:58

Semmi több nem jut eszembe, superpityu csodásan megfogalmazta az összes gondolatom. :)
Várom a folytatást, mert kíváncsi vagyok merre fog haladni a sori.
Talán annyi, a legnagyobb szívfájdalmam még mindig a fene nagy demokrácia. Valakinek fejlődés, én inkább ellaposodásként élem meg. Kell a “király” a team élére. Oliver karakterének is előnyére válna ha újra a kezébe venné a gyeplőt. Kövezettek meg, de nekem nem csak a kockás hasa tetszett, az pedig kifejezetten elszomorít ahogy szép lassan elveszíti a golyóit. Kivétel az utolsó rész.

Divexa - 2015. 12. 19. 22:03

dávid11 “Könyörgök mutassák már meg mit tud a sith erőn kívül.”
Ezen borultam :D

Morgana - 2015. 12. 21. 16:18

Úgy látszik csuda rég jártam a sorozatjunkie-n. Tényleg. Nem lebzselek itt naponta, de ha “felnézek” erre a weboldalra még mindig érnek meglepetések.
Elszörnyedek, mer mintha alapvető hibák lennének a kibertérben.

„DarkEagle – 2015. 12. 16. 15:23
Egyébként az előző és a mostani évad is tudatosan van felépítve más kérdés hogy ez kinek tetszik de azt el kell ismerni hogy a készítők nem részről részre találják ki mit akarnak hiszen már évek óta tudják mit akarnak.”
Itt a lényeg! Nekünk csak az Ő logikájuk szerint kell gondolkodnunk.

„Zoll-E – 2015. 12. 16. 15:28
Laurel tényleg elég irritáló ha választanom kéne ő lenne az akit kiemelnék mint nem kedvelt szereplőt. Dig tényleg mintha kicsit visszább esett volna. A harc jeleneket viszont kétséget kizáróan elég ügyetlenek, hogy finoman szóljak.”
Szerintem Laurel egyre jobban megírt karakter, az más kérdés, hogy ezzel a színésznő nem képes „lépést tartani”. Dig és a többiek visszaesése szerintem annak az érzékeltetése, hogy a „csapat” bizonytalan, nincs igazi vezér. Nem ügyetlenek, hanem hiányzik a stratéga, taktikus Oliver. Fel kell támadnia, megtalálni a helyét az új szituációban

„Alexejevic – 2015. 12. 16. 15:44
Felicityt nem merik kiírni. És óriási hiba is lenne. Ő viszi a hátán a sorozatot.
Egyetértek abban, hogy túl sok a karakter. De ezen javítani fog valamelyest az, hogy Sara/Ray elmennek a saját sorozatukba.”
Nem, nem Ő viszi a hátán a sorozatot, csak még egy befejezetlen karakter, dolga van, tehát úgy tűnik. Én is várom, hogy mindenki menjen a saját sorozatába és, ha a LOT csalódást okoz, akkor írtóra dühös leszek, hogy ennyi időt és pénzt pocsékoltak el!

„ecsillag – 2015. 12. 16. 15:52
Én azok táborát erősítem (remélem, nem vagyok egyedül), akik elégedettek az évaddal.”
Én is.
„nekem remek szórakozást nyújt hétről-hétre, köszönhetően Felicity remek egyperceseinek. Néha jobban megnevettet, mint egy szitkom. :D”
Nem nézek szitkomot, untat. Az Arrow viszont soha nem untat. Biztos túl sok Sartre-t olvastam, köztük „A nevetés”-t.
„adam014 – 2015. 12. 16. 16:13
Felicityvel az az egyetlen bajom, hogy sajnos valószínűleg nem ő fog meghalni.”
Légy erős, biztos, hogy nem Ő. 1., A karakternek még van „dolga” Oliver karakterfejlődése szempontjából.. 2., A karakternek még van hová fejlődni. Olyan valakinek kell meghalnia, aki egyik szempontnak sem felel meg.
„winnie – 2015. 12. 16. 16:43
Marianna: ezt úgy írod, mintha nem így lenne ezzel sok millió ember. (csak megjegyzem, hogy nem véletlenül vannak bizonyos defenzív szavak (“kövezzetek meg”) tiltólistán, mert iszonyatosan lehangoló olvasni, amikor valaki nem áll ki a saját véleménye mellé, csak azért, mert a két változatból nem azt képviseli, amit az általa olvasott. minden sorozat minden része és szezonja esetében van pro és kontra vélemény a rajongók között. épp az a lényege a blognak, hogy próbálunk biztonságos közeget teremteni a véleményeknek, hogy ne kelljen azokat suttogni vagy szégyellni.
épp ezért érdekes véleményeket olvasni – már persze olyanokat, amikben az is le van írva, hogy miért jó vagy nem jó valami, mert az, hogy “jó” vagy “nem jó”, nem sok értékkel bír egy olvasó számára.”

Ja, ezért is torkollod le rendszeresen – Te, aki állításod szerint nem is nézed – azokat aki pozitív véleménnyel vannak a sorozatról? Neked érdekes, hogy olvashatod a miérteket, de eszedben sincs azokon elgondolkodni? Neked lehangoló, ha valaki nem áll ki a véleménye mellé? De vicces vagy! Itt, ahogy látom mindenki elmondja a miérteket és senki sem szégyelli a véleményét. Te, aki nem is nézed a sorit, ugyan mi a fityfenét tudnál ehhez hozzászólni? Javaslok egy szabályt: aki nem nézi, de beszéljen bele.

„GetRektMike – 2015. 12. 16. 16:44
Nekem eddig bejön az évad, bár az előzővel sem volt semmi bajom. A harcjelenetek se zavarnak túlságosan. Egyébként érdekes elgondolás, hogy mégis ki fog meghalni.”
Nekem is, nekem sem. Engem sem. Ez egy harci stílus, amit lehet szeretni, vagy utálni. Nem érdekes elgondolás, meg kell találni, ki az, akinek logikusan meg kell halnia.

„DxD – 2015. 12. 16. 16:47
Az a baj a sorozattal, hogy túl nagy lett a “team arrow”.”
Majd mennek a LOT-ba és végre Arrow lesz a főszereplő a saját sorozatában. Ez az ára a LOT-nak, amit mins az Arrow, mind a Flash megfizet. El lennék ezek nélkül, de nem én vezénylem a csatornát a DC és Berlantit.
„Zsanna – 2015. 12. 16. 17:27
Szerintem az idei évad egész jó…..És így kb. Felicity kilőve a halott-jelöltek közül. De nem lenne rossz, hogy ha majd aki meghal, az halott is maradna végleg. Nekem nincs bajom a harcjelenetekkel, azzal inkább, hogy a Föld2-ről ide nem látogat el senki, mintha Central City hermetikus lezárásra került volna.”
Szerintem is. Szerintem is. Úgy lesz. Nekem sem. Ad Föld-2: már tudjuk, hogy ott Oliver halt meg és Robert a Green Arrow, tehát van remény, hogy meglátjuk, nincs hermetikusan lezárva.

„Tyberius06 – 2015. 12. 16. 18:44
Én pl. erőteljesen elgondolkodtam a kiszálláson, immáron harmadjára”
Soha eszembe sem jutott, mert érdekel a történek és megragadott a főhős karaktere.

„Kevesebb résszel, vagy lassabban adagolt főszállal jobban működne, illetve ha Damien Darkh mellett lenne vagy lett volna másik főellenség is. Asszem pl. a 2-dik évadban is Slade csak az évad második felére került elő mint főellenség.”
Kevesebb rész nem lenne elég a karakterek (fejlődésük/ellenfeleik) bemutatásához. Nem kell másik (fő)ellenség, amit egyébként ebben az évadban is megkaptál Vandal Savage és Anarchin személyében. Ahogy az első évadban a random korrupt üzletemberek, a 2. évadban a random korrupt rendőrök, a 3. évadban a mindenáron vendettát akaró Lance személyében meg is kaptál. Ez az évad sem más ebből a szempontból. Figyelj már oda, légyszíves.
„ecsillag – 2015. 12. 16. 18:52”
Pontosan erről beszéltem.
„mSO – 2015. 12. 16. 20:40
Lórel sajnos Kanáriként is marha gyenge, egyszerűen nem harcos alkat.”
Egy totálisan elbaltázott szereplőválogatás eredménye, szerintem. Míg Thea esetében valamelyest hihető, hogy hisztis tiniből egy jó harcos lesz, aki a 35 kilójával le tud verni egy 100 kilós harcost (kicsi, ezért nem hadonászik, hanem inkább ugrik és rugdos), ezt Laurelről a tomfájával ma sem tudom elhinni, mert a színésznő képtelen ezt velem elhitetni. Egyszerűen rossz.
„winnie – 2015. 12. 16. 22:12
“Laurel sikítani próbál kanáriként?”
uhh, már eleve az egész sokkoló volt a crossoerben, el is feledkeztem róla. én ott láttam először, hogy ez a képessége. kifejezetten vicces volt a jelenet.”
Nem próbált, megtette. Ha szerinted vicces volt, akkor nem láttad a korábbiakat az S03-ban. Ez most kifejezetten jó volt. Látod, ilyen, ha valaki nem nézi a sorit, de van mersze (nem restelli) kritizálni. Ergo nem is érted, fogalmad sincs róla.
“16. 23:19
számomra az a legrosszabb hogy a ds sorozatok is kezdik átvenni a marvel mintát. Csak nő-nő a szereplőgárda addig amíg már teljesen hasznavehetetlen lesz az összes színész. Meg ez az ócska hozzuk vissza a halott szereplőket egyszerűen röhejes.
DC-re gondoltál?
„Akkor már tessék Moirát is visszahozni meg Olivér apját (aki fejbe lőtte magát). Szerintem ha 3 főkaraktert kinyírnának akkor talán visszatérne a sorozat íze mert akkor lenne hely a többi szereplőnek is.”
Ez butaság, mert a karakterek halála nem önmagáért van, hanem a főhős motivációját hivatottak bemutatni.

Morgana - 2015. 12. 21. 17:30

„DarkEagle – 2015. 12. 16. 15:23
Egyébként az előző és a mostani évad is tudatosan van felépítve más kérdés hogy ez kinek tetszik de azt el kell ismerni hogy a készítők nem részről részre találják ki mit akarnak hiszen már évek óta tudják mit akarnak.”
Itt a lényeg! Nekünk csak az Ő logikájuk szerint kell gondolkodnunk.
„Zoll-E – 2015. 12. 16. 15:28
Laurel tényleg elég irritáló ha választanom kéne ő lenne az akit kiemelnék mint nem kedvelt szereplőt. Dig tényleg mintha kicsit visszább esett volna. A harc jeleneket viszont kétséget kizáróan elég ügyetlenek, hogy finoman szóljak.”
Szerintem Laurel egyre jobban megírt karakter, az más kérdés, hogy ezzel a színésznő nem képes „lépést tartani”. Dig és a többiek visszaesése szerintem annak az érzékeltetése, hogy a „csapat” bizonytalan, nincs igazi vezér. Nem ügyetlenek, hanem hiányzik a stratéga, taktikus Oliver. Fel kell támadnia, megtalálni a helyét az új szituációban
„Alexejevic – 2015. 12. 16. 15:44
Felicityt nem merik kiírni. És óriási hiba is lenne. Ő viszi a hátán a sorozatot.
Egyetértek abban, hogy túl sok a karakter. De ezen javítani fog valamelyest az, hogy Sara/Ray elmennek a saját sorozatukba.”
Nem, nem Ő viszi a hátán a sorozatot, csak még egy befejezetlen karakter, dolga van, tehát úgy tűnik. Én is várom, hogy mindenki menjen a saját sorozatába és, ha a LOT csalódást okoz, akkor írtóra dühös leszek, hogy ennyi időt és pénzt pocsékoltak el!
„ecsillag – 2015. 12. 16. 15:52
Én azok táborát erősítem (remélem, nem vagyok egyedül), akik elégedettek az évaddal.”
Én is.
„nekem remek szórakozást nyújt hétről-hétre, köszönhetően Felicity remek egyperceseinek. Néha jobban megnevettet, mint egy szitkom. :D”
Nem nézek szitkomot, untat. Az Arrow viszont soha nem untat. Biztos túl sok Sartre-t olvastam, köztük „A nevetés”-t.
„adam014 – 2015. 12. 16. 16:13
Felicityvel az az egyetlen bajom, hogy sajnos valószínűleg nem ő fog meghalni.”
Légy erős, biztos, hogy nem Ő. 1., A karakternek még van „dolga” Oliver karakterfejlődése szempontjából.. 2., A karakternek még van hová fejlődni. Olyan valakinek kell meghalnia, aki egyik szempontnak sem felel meg.
„winnie – 2015. 12. 16. 16:43
Marianna: ezt úgy írod, mintha nem így lenne ezzel sok millió ember. (csak megjegyzem, hogy nem véletlenül vannak bizonyos defenzív szavak (“kövezzetek meg”) tiltólistán, mert iszonyatosan lehangoló olvasni, amikor valaki nem áll ki a saját véleménye mellé, csak azért, mert a két változatból nem azt képviseli, amit az általa olvasott. minden sorozat minden része és szezonja esetében van pro és kontra vélemény a rajongók között. épp az a lényege a blognak, hogy próbálunk biztonságos közeget teremteni a véleményeknek, hogy ne kelljen azokat suttogni vagy szégyellni.
épp ezért érdekes véleményeket olvasni – már persze olyanokat, amikben az is le van írva, hogy miért jó vagy nem jó valami, mert az, hogy “jó” vagy “nem jó”, nem sok értékkel bír egy olvasó számára.”

Ja, ezért is torkollod le rendszeresen – Te, aki állításod szerint nem is nézed – azokat aki pozitív véleménnyel vannak a sorozatról? Neked érdekes, hogy olvashatod a miérteket, de eszedben sincs azokon elgondolkodni? Neked lehangoló, ha valaki nem áll ki a véleménye mellé? De vicces vagy! Itt, ahogy látom mindenki elmondja a miérteket és senki sem szégyelli a véleményét. Te, aki nem is nézed a sorit, ugyan mi a fityfenét tudnál ehhez hozzászólni? Javaslok egy szabályt: aki nem nézi, de beszéljen bele.

„GetRektMike – 2015. 12. 16. 16:44
Nekem eddig bejön az évad, bár az előzővel sem volt semmi bajom. A harcjelenetek se zavarnak túlságosan. Egyébként érdekes elgondolás, hogy mégis ki fog meghalni.”
Nekem is, nekem sem. Engem sem. Ez egy harci stílus, amit lehet szeretni, vagy utálni. Nem érdekes elgondolás, meg kell találni, ki az, akinek logikusan meg kell halnia.

„DxD – 2015. 12. 16. 16:47
Az a baj a sorozattal, hogy túl nagy lett a “team arrow”.”
Majd mennek a LOT-ba és végre Arrow lesz a főszereplő a saját sorozatában. Ez az ára a LOT-nak, amit mins az Arrow, mind a Flash megfizet. El lennék ezek nélkül, de nem én vezénylem a csatornát a DC és Berlantit.
„Zsanna – 2015. 12. 16. 17:27
Szerintem az idei évad egész jó…..És így kb. Felicity kilőve a halott-jelöltek közül. De nem lenne rossz, hogy ha majd aki meghal, az halott is maradna végleg. Nekem nincs bajom a harcjelenetekkel, azzal inkább, hogy a Föld2-ről ide nem látogat el senki, mintha Central City hermetikus lezárásra került volna.”
Szerintem is. Szerintem is. Úgy lesz. Nekem sem. Ad Föld-2: már tudjuk, hogy ott Oliver halt meg és Robert a Green Arrow, tehát van remény, hogy meglátjuk, nincs hermetikusan lezárva.

„Tyberius06 – 2015. 12. 16. 18:44
Én pl. erőteljesen elgondolkodtam a kiszálláson, immáron harmadjára”
Soha eszembe sem jutott, mert érdekel a történek és megragadott a főhős karaktere.

„Kevesebb résszel, vagy lassabban adagolt főszállal jobban működne, illetve ha Damien Darkh mellett lenne vagy lett volna másik főellenség is. Asszem pl. a 2-dik évadban is Slade csak az évad második felére került elő mint főellenség.”
Kevesebb rész nem lenne elég a karakterek (fejlődésük/ellenfeleik) bemutatásához. Nem kell másik (fő)ellenség, amit egyébként ebben az évadban is megkaptál Vandal Savage és Anarchin személyében. Ahogy az első évadban a random korrupt üzletemberek, a 2. évadban a random korrupt rendőrök, a 3. évadban a mindenáron vendettát akaró Lance személyében meg is kaptál. Ez az évad sem más ebből a szempontból. Figyelj már oda, légyszíves.
„ecsillag – 2015. 12. 16. 18:52”
Pontosan erről beszéltem.
„mSO – 2015. 12. 16. 20:40
Lórel sajnos Kanáriként is marha gyenge, egyszerűen nem harcos alkat.”
Egy totálisan elbaltázott szereplőválogatás eredménye, szerintem. Míg Thea esetében valamelyest hihető, hogy hisztis tiniből egy jó harcos lesz, aki a 35 kilójával le tud verni egy 100 kilós harcost (kicsi, ezért nem hadonászik, hanem inkább ugrik és rugdos), ezt Laurelről a tomfájával ma sem tudom elhinni, mert a színésznő képtelen ezt velem elhitetni. Egyszerűen rossz.
„winnie – 2015. 12. 16. 22:12
“Laurel sikítani próbál kanáriként?”
uhh, már eleve az egész sokkoló volt a crossoverben, el is feledkeztem róla. én ott láttam először, hogy ez a képessége. kifejezetten vicces volt a jelenet.”
Nem próbált, megtette. Ha szerinted vicces volt, akkor nem láttad a korábbiakat az S03-ban. Ez most kifejezetten jó volt. Látod, ilyen, ha valaki nem nézi a sorit, de van mersze (nem resteli) kritizálni.
dávid11 – 2015. 12. 16. 23:19
számomra az a legrosszabb hogy a ds sorozatok is kezdik átvenni a marvel mintát. Csak nő-nő a szereplőgárda addig amíg már teljesen hasznavehetetlen lesz az összes színész. Meg ez az ócska hozzuk vissza a halott szereplőket egyszerűen röhejes.
DC-re gondoltál?
„Akkor már tessék Moirát is visszahozni meg Olivér apját (aki fejbe lőtte magát). Szerintem ha 3 főkaraktert kinyírnának akkor talán visszatérne a sorozat íze mert akkor lenne hely a többi szereplőnek is.”
Ez butaság, mert a karakterek halála nem önmagáért van, hanem a főhős motivációját hivatottak bemutatni.

„Damien Darkkal meg az a bajom hogy túlságosan is kicentizik a jeleneteit. Ha jól emlékszem ő max 2x pofozkodott Olivérrel ami kb 30 másodpercig tartott. Könyörgök mutassák már meg mit tud a sith erőn kívül.”
Meg fogod látni. Nyugi.

„Meg amit nagyon nem értek miért akarják ennyire összehozni a szigeti és a jelen eseményeit. Már sejtem baszki hogy a szigeti virágokat termeszti Dhark bácsi a pincéjében. DE MIÉRT KELL ENNYIRE Összehozni a két idősíkot? Slade nél megértettem mert szükség volt rá de a 3.évadban és itt totál felesleges. Szép lassan ez a sorozat is a Walking Dead útjára lép és ezt nagyon nem szeretném.”
Mert összefüggenek. A sziget nem egy egyszerű sziget, hanem egy pont a világegyetemben, ahol a „gonosz erői gyülekeznek”. Ezt próbálta Constantine Oliver fejébe verni. Nem véletlenül került oda anno és nem véletlenül kerül vissza állandóan Starlin/Star Cytibe.. Ne ragadj már le ebben a realitásban. Ez egy mese, élvezd.
„Ennn – 2015. 12. 17. 01:53
Felicity kiírásához szerintem nem elég bátor a sorozat. Nekem hiányozna, a sorozatnak jót tenne”
Ez nem bátorság, hanem a sorozat főhőse szempontjából fontos kérdés. Mit tenne hozzá a főhős karakteréhez? Semmit, sőt egy nagyon kemény visszafejlődés lenne (akit közel engedek magamhoz meghal (S1-S3), nem marad más, mint a bosszú, nekem meg a sötétség, stb.), ergo ez nem lehet. Éppen ezért a sorozatnak sem tenne jót, mert Oliver soha nem lenne GA. Nincs más, mint előre-hátra. Felicity nem halhat meg. Ki az aki meghalhat? Bárki, aki nem képes többet hozzátenni a akarakterhez.
Van tippn, de Winnie dühös lenne. ergo maradok magamnál-
„Divexa – 2015. 12. 19. 21:58
Semmi több nem jut eszembe, superpityu csodásan megfogalmazta az összes gondolatom. :)”
Én nem. Nekem nem. Nekem biztosan nem. Szuperpityu szerintem nem látja a lényeget és Ó és én tutira nem ugyanazt a sorit nézzük. Sajnálom Szuperpityut, mert nincs fantáziája, nem képes elvonatkoztatni, nem találja magában a gyereket. De tényleg!

“Várom a folytatást, mert kíváncsi vagyok merre fog haladni a sori….. Kövezettek meg, de nekem nem csak a kockás hasa tetszett, az pedig kifejezetten elszomorít ahogy szép lassan elveszíti a golyóit. Kivétel az utolsó rész.”
Szánlak, hogy számodra a sori csak erről szól.
Butaság, amit írsz, mert nyilván nem tagadható, a szereplőválogatás során szempont volt, hogy a főszereplőt megtestesítő SA hiteles legyen fizikai adottságai miatt, de ez a sori nem SA testéről, hanem OQ/Arrow/GA fejlődésről szól. Amit nem mellesleg az eddigi évadok során SA számomra zseniális hitelességgel valósított meg. Az első évad szenvtelen merev, érzelem mentesen eljátszott “vigiante”-tól a az érzelmeit titkoló, majd a kettős személyiséggel harcoló emberen át a magát felvállalni, de azzal állandó problémába ütköző emberen át….Utálom a hülye libákat/kosokat, akik összekeverik a színészt a hős szereppel, az embert a hőssel és egybemossák ezeket. Könyörgöm, van SA, aki egy remek, együtt érző, izzig-vérig ember, szerető férj és apa. Van Oliver Queen, aki az átélt sorscsapások és az apjától kapott küldetés tudattal átitatva megpróbál javítani a dolgokon. Fogalma sincs mibe mászik bele, de végigviszi, akkor is, ha egyre nagyobb problémákba ütközik, melyek gyökere – mint ezzel mindannyian szembesülünk – a múltban gyökeredzik. Szerepével összhangban a múltjából eredően, a város megvédése során további erkölcsi problémákba ütközik amit a jelenben kell fel- és megoldania. Ennyi. Ha tetszik nézed, ha unod, nem kell nézned.

Majd folyt., mer hosszú már most is

bobi64 - 2015. 12. 24. 06:55

Történet: béna
Megvalósítás: béna
Harcjelenetek: Kritikán aluliak
Ennyi.

Mindone - 2015. 12. 31. 12:16

Felicity nem hiányozna, szörnyen idegesitő lett, Oliverből totál papucsot csinált.Hiteltelen lett mint hős, lassan a sorozatot át lehetne keresztelni a zöld Felicityre..túl sok.

Thomas - 2015. 12. 31. 20:02

Szerintem egyáltalán nem nagy a Team Arrow, nekem éppen ez tetszik, hogy többen vannak, akkor volt uncsi, amikor még hárman voltak:) Maximum Dig lenne nélkülözhető, fárasztó már az évek óta húzott szála a tesójával. Laurelt most nagyon bírom, végre megtalálták a neki való szerepet, nekem a “sikítása” is nagyon bejön, iszonyú cool, ahogy beáll:) Thea sajnos most eléggé leépült, meglátjuk, hogy mi lesz vele, de őt csak nem írják már ki, miután “felélesztették”, meg hát az utolsó élő rokona Olinak (jó, most ott a fia…). Gondolom Laurel is biztonságban van az apja miatt, marad Dig:) De őt sem gondolom, hogy le kéne gyilkolni, családos ember, jobban örültem volna, ha a gyereke megszületése után átgondolja, hogy egy kevésbé veszélyes városba költözzenek. Lance sem hiányozna, igaz, hogy a páros évadokban több esze van, de előre félek, hogy mi lesz a következőben, ha ezt túléli:)

Eddig elégedett vagyok, a 3. évad második fele nagyon lejtmenet volt számomra, de most ügyesen építgetik részről-részre a sztorit, bízom benne, hogy ez kitart majd a végéig:)

Diapolo - 2016. 01. 05. 14:18

Morganat nem értem. Szeresse az ember a sorozatot, de sokszor azt érzem, hogy pont te vagy az, aki nem nézed. Szinte egyetlen negatív kritikával sem értesz egyet, pedig az Arrow a 2. évad óta totál leépült és én a midseason rész után úgy döntöttem, hogy kiszállok, mert bár imádom a szuperhősös filmeket, ez egy elbaltázott történet lett. Oliver egy vicc. Megértem, hogy karakterfejlődés meg ilyesmi, de egy szuperhősnek nem a nyálban, hanem a vérben kéne tocsognia, ő pedig a 3. évad óta unalmas. Felicity a sorozat elején jó volt, de miután összehozták Oliverrel nagyjából együtt húzzák le a sorozatot. Thea is régen érdekesebb volt, Diggle is sokat nyavalyog, Laurel pedig…ő Laurel. Két értékelhető karakter számomra Lance és Malcolm, de ez nem elég ahhoz, hogy maradjak. A flashbackek mióta elhagyta a szigetet rettentő gyengék és nem is tudom hova tenni őket, mintha csak azért lennének már, mert volt az első 2 évadban is és akkor most már kell bele. Remélem, a Flash és LoT majd jobb sorozat lesz.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz