Advertisement
login |

Aranyélet: vége az 1. évadnak

2015. 12. 25. 18:40 - Írta: winnie

59 hozzászólás | kategória: hazai termék, kritika,

A végén kurvára benyújtják a számlát.

Akkor elkezdődött valami a magyar sorozatgyártásban? Oké, korábban volt Terápiánk, ami inkább kamaradarab volt, meg Társas játékunk, de romkomokat korábban is láttunk már, igaz moziban. Viszont az Aranyélet végre igazi zsánerdarab, bűnügyi dráma. És az se tévesszen meg senkit, hogy hivatalosan ez is feldolgozás, hiszen nem sokban hasonlít az eredetire, s maga a sorozat esszenciája is összetéveszthetetlenül magyaros.

Aranyélet - 1x07

Persze a fenti nagy szavakhoz a műfaj nem elég, a minőség is kell, itt pedig az megvolt. Tudom, hogy közel sem mindenki állt be a sorba csápolni, de mi a pilotnál és később is nagyon lelkesek voltunk, és a végére is csak azt tudom mondani, hogy bár rövid volt a szezon, de abszolút tetszett a sorozat – és hiszem, hogy nem csak a magyar mivolta miatt jött be.

Oké, azt elismerem, hogy a kezdésnél (már-már szokásom szerint) lelkesebb voltam, de a végére sem sokat változott a véleményem, maximum azt sajnáltam, hogy nem robogott gyorsabban és erőteljesebben a végkifejlet felé a vonat, nem lett egyre jobb és jobb, amit látunk, annak ellenére, hogy a gépezet érezhetően flottabbul, nagyobb összhangban haladt.

Aranyélet-1

Nyilván hatásosabb lett volna egy folyamatosan emelkedő görbe, de így sincs miért panaszkodni, még akkor sem, ha a legvégére az első évad egy nagy alapozás látszatát kelthette az (esetleges) folytatásra. Persze a megkedvelt karakterek, illetve a jó pár emlékezetes jelenet rögtön feledtette velem a most kibukó elemzőbb énemet, amikor nézem a sorozatot, nem ilyesmin agyalok.

De alapvetően, mint egyébként gyakran a sorozatoknál, nagyjából egy status quo-változást láttunk, valamint egy-két kivétellel, pár szóval leírható egyéni történeteket, karakterutakat. Azonban ezeket jó volt nézni. Most komolyan használjam ezt a szót? Beszippantott, na!

Aranyélet-4

Láthattuk, ahogy az ingatag alapokra építkező kölcsönházban, újgazdagként, magát stiklikkel fenntartó szélhámos család élete széthullik, ahogy az apa megpróbál új életet kezdeni (totálisan esélytelenül), s azt, ahogy a múltja egyre mélyebbre és mélyebbre húzza őt. Miképp azt is, még ha kissé pillanatképesen is, hogy mindezt a családja, főleg a két gyerek miképp szenvedi meg.

Annak mondjuk jobban örültem volna, ha kissé kapkodnak, de Janka sztoriját jobban végigviszik, s (már most?) kisül belőle egy jóféle long con, mintsem a “valami van”-megoldás és az érzelmi vívódás mellett teszik le a voksukat. Tudom, hogy ő a leginkább negatív szereplő, s úgy tűnik hülyeség tőle elvárni ilyesmit, de azt hittem, hogy a pénz mellett nem a család ellenében teszi le a voksát, hanem azzal együtt. (Ahogy kommentben is szó van róla: valljuk meg, nagyobb meglepetésektől azért mentes volt a szezon.)

Aranyélet-7

Amiben azonban mindenképpen idén az Aranyélet bizonyult számomra nyerőnek a hazai sorozatok közül, az az ambíció volt, mind a csatorna, mind a résztvevők (néhány nagyon jó színészválasztás rengeteget számított), mind a készítők részéről.

Eleve az, hogy az HBO ennyi pénzt beleölt a sorozatban, eleve az, hogy nem fogták vissza magukat, s ha voltak rendezői elképzelések, amiket ki lehetett váltani olcsóbb megoldásokkal, akkor nem az utóbbi utat választották, és persze azzal, hogy az írók és a rendezők mertek “nagyot álmodni” – és itt nem csak az itthon szinte példa nélkül autós üldözésre, vagy az 1×07-végén a hosszú, vágás nélküli jelenetre gondolok, hanem apróságokra is, helyszínválasztásra, vagy a rutint kerülő beállításokra.

Aranyélet-5

A végére csak egy apróság: a cliffhanger. Az nagy csalódás volt. De csak azért, mert én tényleg szeretem az ütés cliff-eket, amikor az ember veri a fejét a falba. Sajnos az Aranyélet végén csak valami légypiszok volt, aminél még talán az is jobb lett volna, ha nem próbálnak meg cliffhanger-t csinálni. Bár lehet, hogy ezt nem is szánták annak. Mindegy.

Persze összességében nem tudok mást mondani, mint hogy az Aranyélet kötelezően nézős volt számomra, és maradok a második szezonra is, mert kizárt, hogy ne legyen.

Aranyélet-6

Bár annak ellenére, hogy ezt abszolút darálós sorozatnak láttam, valahol sajnáltam, hogy a szezont két négyes adagban néztem meg, és nem húztam el az élményt 8 hétre. Lehet, hogy így ütősebb volt, és a hullámzásokon könnyebben átléptem, de tuti, hogy kimaradtam abból az élményből, hogy várjam a következő részeket. De hát ez a darálással jár.

Aranyélet-3

A sorozat teljes szezonját az HBO már december 6-án elérhetővé tette az HBO GO-n, a tévében vasárnap lesz a finálé.

59 hozzászólás Ne habozz!

spamdog - 2015. 12. 25. 18:50

tévében vasárnap lesz a finálé…
Nincs GO-m, igazán várhatott volna a cikk vasárnap estig.

Dr. Agy - 2015. 12. 25. 18:57

Korántsem hibátlan a sorozat. Pl. a színészi alakítások is picit hullámzóak voltak, a sztori se tartogatott különösebben meglepetéseket, egész kiszámítható volt.
De ennek ellenére nagyon szerethető volt az egész, hétről hétre kimondottan vártam az aktuális epizódot (én szerencsére így néztem meg). Ha ehhez hozzátesszük, hogy a magyar sorozatozás életében – nyugodtan mondhatjuk – úttörő munkáról van szó (we’ve come a long way from Kisváros), akkor kalapot kell emelnem a készítők előtt. Remélem, ez csak a kezdet volt.

winnie - 2015. 12. 25. 19:03

spamdog: így is öreg hiba volt, hogy nem rögtön írtam meg… már két hete ki akarom rakni, de akkor is aktuális lesz, amikor vége, plusz nincs benne spoiler. persze értem, amit mondasz, de ez olyan, mint a netflix vagy a feliratos kérés, vannak pro és kontra érvek.

ha valami elérhető, akkor próbálunk írni róla, még akkor is, ha ez sokszor nem sikerült.

Lin's Lawyer - 2015. 12. 25. 19:07

Abszolút egyetértek a kritikával, nagyszerű, élvezhető, profi sorozat, bízom a folytatásban. Az utolsó résznél úgy éreztem, hogy nem akartak nagyot ütni, csak némi lezárás-félét adni és a vége is inkább csak kavics-hanger lett, de összességében nagyon tetszett.

sziki - 2015. 12. 25. 19:07

Én imádtam. Elvileg lesz második évad és kell is. Remélem az is tudja tartani a színvonalat. Nagyon örülök, hogy hazánkban is láthattunk egy ilyen sorozatot végre már.

Luke - 2015. 12. 25. 19:44

Az utolsó rész tankcsapdás darálását kb 5-6 alkalommal legalább lenyomtam annyira bejött. Le a kalappal a készitők elött. Jöhet a berendelés :D

Bazsi - 2015. 12. 25. 20:07

Na végre, már vártam én is vagy 2 hete!
Abszolút egyetértek, egyértelműen a legjobb sorozatok közé tartozott az idén, jópár évek óta nézős amcsi sorozat is elbújhat mellette.
Egyszerűen imádtam! Én is 2x4es adagban néztem meg, de mindig megnéztem az aktuális részt újra.
Erős volt már a kezdés is, annak ellenére hogy az első rész végén az autós üldözés nem tetszett, de ezen kívül nem tudok negatívumot mondani.
A 6.ik részben a családi dráma, a 7.rész végén a vágás nélküli jelenet mind mind kiemelkedőek voltak, és spoiler nélkül a végén a tankcsapdás résznél szinte tomboltunk mi is 3-4 alkalommal visszanéztük.
Hogy mennyire volt cliff, hát lehetett volna más szemszögből is megközelíteni a dolgot, de így is ütött azért, és nyitva hagyta a dolgokat hogy na mi lessz.
Színészek is hozták amit kell, sőt szerintem remek választás volt mindenki, szerintem a képi világ magyar sorozathoz képest pláne jó, igényes, összerakott volt!
Jöhet a 2.évad!

Dregnarr1 - 2015. 12. 25. 22:08

Az említett utolsó részi “darálást” szívesen megtekinteném klipben, ha valaki tud linket, örömmel venném!

Mordekai - 2015. 12. 26. 09:31

Írtam ide egy részletes kritikát, de aztán töröltem, mert jobb ötletem van. Mindenki tegye fel magának a kérdést:

“Ha ez nem hazai sorozat lenne, nézném-e?”

Csak őszintén. A reklám és bérkomment-szűrőt persze mindenki kapcsolja be előtte. ;)

winnie - 2015. 12. 26. 10:14

mordekai: kár érte, mert a véleményt jobban díjazzuk a trollkodásnál, de ha olvastad volna a fenti sorokat, én feltettem, és válaszoltam is. attól, hogy benned megfordulna ilyesmi, a többség nem nézne olyasmit, ami nem érdekli, az pedig végképp nem érdekelné, hogy milyen zászló alatt fut. sőt, az hogy magyar, lehet, hogy a többségnél inkább mínusz pont, ha amerikával állítják szembe. de ha téged az nyugtat meg, hogy kapnál x igenlő és y nemleges választ, akkor legyen.

egyébként, ha valamikor, akkor most teljesen értelmetlen a kérdés: fapad, munkaügyek, szérum, butiquehotel.hu, válótársak, egynyári kaland, kossuthkifli – az aranyélettel együtt legalább 8 magyar sorozat futott idén itthon, plusz mindjárt jön a csak színház és más semmi.

és van egy tippem, hogy nagyon kevesen vannak, akik a fentiek közül 1-2-nél többet néztek volna. én például 8-ból 6-ot elkaszáltam. pedig magyarok voltak.

LaCRossE - 2015. 12. 26. 12:20

Én csak a winnie által felsoroltak közül az Egynyári kalandot és ezt néztem. Teljesen felesleges trollkodni, hogy sokan csak azért “istenítik”, mert magyar, és egy picikét jó, egyébként amerikai társaihoz képest semmi. Pont leszarom, lehetne lengyel is, mondjuk akkor nehezebben kezdtem volna el, egyrészt nyelvi akadályok, másrészt nem biztos, hogy hallottam volna róla. Ez a 8 rész egy nagyon jó kis szezon volt, kár egyáltalán az olyan kommentekre pazarolni az időt, akik a szokásos negatívkodásukat hozzák, csak mert valami magyar viszonylatba van helyezve.

Reklám, meg bérkommentet emlegetni pláne totál ostobaság, Mordekai, ezt a fajta “intelligenciát” kérlek, mellőzd erről a blogról.

Sosem értettem, miért kell ennyire mellre szívni, hogy egy sorozat tetszik az embereknek. Lehet rajta értetlenkedni, lehet azt mondani, hogy neked nem tetszik, de bérkommentelőknek nevezni a sorozat szeretőit egyszerű trollkodás.

Bazsi - 2015. 12. 26. 14:01

Mordekai te még másnapos voltál reggel tegnapról?
legalább 10 olyan amcsi sorozatot tudnék írni kapásból ami a közelébe se ért.
ha butiquehotellel kapcsolatban írod ezt azt megértem, de ez nem az a szint …

Mordekai - 2015. 12. 26. 16:01

Egyáltalán nem trollkodásnak szántam, csak valahogy olyan felesleges okoskodásnak tűnt, amit először írtam. Először magamnak tettem fel a kérdést és a válasz egyértelmű nem volt.

Ördög Zoltán - 2015. 12. 27. 00:29

Az utolsó részt én is holnap fogom megnézni. Ha tehetem mindent hetiben és a tévében nézek.
Kifejezetten tetszett!

És nem csak azért nézem mert magyar!
A román Árnyakat is szerettem és a brazil Sr. Avila is bejön. (Talán a brazil a legjobb a három közül.)
De a lengyel és a cseh HBO sorozatát is nézni fogom majd.

Nekem nagyon szimpatikus hogy az HBO kicseréli az európai országok sorozatait, így mi is csemegékhez juthatunk, és az Aranyélet is eljut majd Romániába, Csehországba, Lengyelországba és még ki tudja hova. (Nem jelentették be, de miért ne lenne így?!)

winnie - 2015. 12. 27. 07:02

Mordekai: épp ezért mondom, hogy ahogy mások is, szerintem nyugodtan leírhatod, hogy mi volt gáz, vagy miért nem volt jó a sorozat. nyilvánvaló, hogy sokan közepesnek vagy sokkal gyengébbnek látták.

indeu - 2015. 12. 27. 18:35

Nem csak azért, néztem, mert magyar (valaki írta, hogy ez inkább mínusz, mint plusz és ez igaz sajnos), hanem mert jó volt.

Adott egy jó sztori, jó karakterekkel, akiket jó színészek, hitelesen játszottak mindezt profi megvalósítással. Egyben volt az egész és szórakoztató volt. Hatalmas pluszpont, hogy elkerülték a szokásos, magyar “klisészínészeket” (pl. Csányi, Szabó Győző és társai) és helyette tehetséges ismert és kevésbé ismert színészekre bízták a szerepeket. Az pedig, hogy hiteles és jó alakításokat nyújtanak, az a rendezők erénye, úgyhogy külön riszpekt Dyga Zsombornak és Mátyássy Áronnak.

Semmi erőltetett, kötelező termékelhelyezés, szóval csak így tovább. Azt hiszem jelzésértékű, ha azt mondom, hogy egy valahonnan kapott 30 napos hbo go kuponnal ez volt az egyetlen tartalom, amit megnéztem.

Várom a 2. évadot, annak ellenére, hogy a cliffhanger tényleg vékony volt. 8/10

kekecke - 2015. 12. 28. 16:24

Jó kérdés, hogy ha nem magyar, akkor is megnéztem volna-e.
Azt hiszem, nem. Te talán csak azért, mert ez igazán MAGYAR volt. Magyar helyszín, magyar valóság, magyar szereplők.
Jó kis sorozat volt, bár szerintem sem hibátlan.
A szereplők közül Döbrösi Laura teljes melléfogás, se nem szép, se nem tehetséges. Nagyon lineáris a “teljesítménye”, már ha van neki. Ha lenémítva nézem, nem találok különbséget a Társas Játék és az Aranyélet között, azért ez sokat elmond. A karaktere is nulla, ráadásul teljesen elrugaszkodott a valóságtól.
Csér Kálmán is érdekes figura volt a történetben…
A végét úgy érzem, a készítők nagyon összecsapták, de mindent összevetve jó kis sorozat.
Remélem, ha lesz folytatás, akkor egy kicsit jobban összekalapálják a sztorit.

verhold - 2015. 12. 28. 20:09

Őszintén szólva, nekem és a páromnak is nagyon bejött a sorozat, és távolról sem azért, mert magyar, sőt…. annak ellenére. :P
És igen, akkor is végignéztem volna simán, ha nem az. Többen leírták már, miért lehetett szeretni, most nem ismételnék. Elég hozzá annyi, hogy a Barátok közt-höz, meg Kisváros-hoz, neadjisten Szomszédok-hoz szokott magyar nézőnek igazi felüdülés volt igazi színészi játékot is látni, érdekes karakterekkel, és életszerű – ezzel együtt messze nem mindig jó – döntésekkel.
Remélem, lesz második évad, mert szívesen követném a szereplők sorsát tovább.

Ami picit érdekesebb (legyen negatívum) volt (SPOILER, ha valaki nem látta a 8. részt):
Nem vágtam igazából, hogy a végén most Janka visszament a családhoz, és otthagyta a Csérkálmit, vagy csak…. hazalátogatott a szülinapra, de ugyanúgy válásban vannak.
Illetve, az Attila nagy ötlete a végén nagyon ad-hoc alapokon nyugodott, ezer dolgon megbukhatott volna (lehet, még meg is fog), azért elég nagy mák, hogy a rendőrök is pont a legjobbkor értek oda, és a két hősünk is el tudott lógni észrevétlenül…

béla - 2015. 12. 28. 21:08

Gyakorlott Homeland, House of Cards, Breaking Bad stb nézőként először nem akartam elhinni, hogy magyarok is tudnak jó sorozatot csinálni. Így két hétig tartott, mire rá tudtam magamat venni hogy megnézzem az első részt. Aztán meg azt nem hittem el, hogy magyarok tudnak ILYEN JÓ sorozatot csinálni. A feleségemmel hétről-hétre néztük a részeket, minden alkalommal vártuk a bemutatót. A legjobban az egyedi látvány tetszett, szerintem simán hozta az amerikai sorozatok szintjét. Remélem lesz folytatás! Persze lehet magyarkodni, hogy mi nem volt jó, meg mi nem volt elég alapos, de kit érdekel, ha az összkép ennyire egyben van. Szerintem a lezárás is megfelelő, nyilván nem tudták, hogy lesz-e folytatás. Most lett vége a Homeland utolsó évadának is, szerintem ott nyögvenyelősebbre sikerült a befejezés. A cliffhanger megvolt, nagyon sok az elvarratlan szál a történetben, bőven van hova írni a folytatást.

sherlock20 - 2015. 12. 28. 21:48

Korrekt volt.

Amúgy mivel kvázi flashforward a vége, a “cliff” feloldása tuti az lesz, hogy Márk csinált valamit abban az egy hónapban. Amúgy kicsit tovább is vihették volna egy erősebb vég felé, de mindegy, így is elfogadjuk és szeretjük.
Ha nem tudnám, hogy hazai a dolog, akkor is néztem volna, egyszerűen jól lett megcsinálva. Ha jövőre az Egynyári kaland és az Aranyélet által elkezdett ösvényen folyna tovább a hazai sorozatkészítés, nagyon boldog és elégedett lennék.

Mordekai - 2015. 12. 28. 23:14

Gondoltam megvárom a finálét, mielőtt írok. Ami egyébként egész jó volt és így sokat javít az összképen.
A Tankcsapdás “montázs” közben volt egykét mosolyogtató dolog: a rendőrnő szemében ahogy megcsillan az értelem, a bőrkabátosok a vakuk kereszttüzében, mint valami rocksztárok, a fiú meg felgyúrta magát 64 kilóról 67-re, gengsztertetkó és már beleáll mindenbe. :)
Ezt az “újra (majdnem) együtt a család” lezárást még nagyon korainak és elhibázottnak tartom. Nekem lett volna erre és a cliffhanger-re jobb forgatókönyvem. Az sem egészen jött át, hogy itt most kínos anyuka jelenléte, vagy mi van.

Pár észrevétel a készítőknek a következő évadokra:

– Kerülni kellene a magyartalan és életidegen szöveget. Példa: a finálé elején, a flashback-ben a “Mit mondasz?” az egyértelműen a “What do you say?”, szerencsésebb lenne pl. a “Benne vagy?”. Ilyenből sajnos volt nem kevés.
Meg az ilyenek, hogy “nekünk hugyoztak”, na ez már a kínos kategória.

– Azokat a jeleneteket, ahol két színész külön próbál alkotni és nem egymásra reagálnak, azokat vagy újra fel kéne venni, vagy ügyesebben összevágni… de inkább újra felvenni. Pár csúnyán artikulálatlanul elhadart mondat is becsúszott, főleg Th. Szabolcs részéről. A nemkívánatos légzőszervi zajokat meg szűrni kellene.

– Ha már célozgatnak a badass sorozatok atyaúristenére (hullát savval, Stevia… hehe), akkor tessék szépen ebbe az irányba elmenni. Kevesebb szappannal mélyebben a bűnbe. És akkor onnan lehet majd kimászni. Mondjuk több évadon keresztül. Több akció, fordulat, izgalom kell. A nagymama, testvér szálat hanyagolni lehetne, ezeknél éreztem a “Barátok Közt Plusz” effektet magamon.

– Hollósi Endre karakterét is meg kellene erősíteni, több szereplő kellene a körébe, és akárhogy is nézzük az ellenség is csak két bőrkabátos fazon volt az éjszakából.

Az ítélet:
Van hiba bőven, de a nézhető kategória, korrekt iparosmunka, szerethető, jó alap, csak nekem egy tapasztalt junkie se mondja azt, hogy itt valamitől el kellene ájulni, mert az nem hiteles.

Még annyi, hogy Döbrösi Laurával semmi baj sincs, legfeljebb annyi, hogy vállban nem túl erős. :)

Laja - 2015. 12. 29. 06:25

Ez nem csak annak ellenére jó, hogy magyar, hanem pont azért is. Ahogy a kibeszélőben is írtam, az egyik, ami igazán tetszett benne, a jó színészi játék, történet, képek, és ötletek mellett, a remek, nagyon eltalált, húsbavágó kulturális utalások, és sok, csak magyar emberek által érthető poén, kikacsintás.

A mogorva, alulfizetett orvosok, a kizsebelő biztonsági őr, a piák okosítása, a prostitúció, mint kitörési pont, a korrupció, a kiskirályok uralma, a pitiség, a szlovák rendszám, a disznóvágás.. És mindezek nem az arcunkba tolva, hanem nagyon jól eltalálva, és a legtöbbször viccesen tálalva. És a zenék: hogy beraktak Tankcsapdát, Szabó Balázst, nem pedig a szokásos gagyi nyálzenéket, hatalmas pluszpont. Ezért jó, ha van egy jó magyar film, vagy sorozat, mert ezek az apró utalások a sorozatok, filmek sava-borsa. Egy amerikai sorozatban a felét sem értjük meg, a South Parkban meg pláne nem.

rob - 2015. 12. 29. 08:23

Pont írni akartam én is, hogy hihetetlenül eltalált volt néhány jelenet, amely utalt a magyar valóságra.
Ezek közül az egészségüggyel kapcsolatos utalások szóltak szerintem a legnagyobbat: teljesen hétköznapira, 100%-ban hitelesre sikerült.

A fényképezésben is nagyon jól jött, hogy teljesen új helyekről, új szögekből kapták le Budapestet, jó volt a helyszínválasztás. (Bár Hollósi gengszterlakja egyezik a Válótársak palotájával, azonos évadban nem kellett kétszer elsütni ezt a jellegzetes helyszínt.)

SPOILER
Mi lett végül a vérdíjjal?
A kiscsákó felmarta, de azt követően is kottogtak. Lenyelte?
SPOILER

Nekem ez nagyon bejött, simán 10/9,5 és várom a következő évadot.

Paleee - 2015. 12. 29. 14:49

Én viszonylag kevés sorozatot nézek mostanság, valahogy nem szippant be annyira, mint anno, inkább csak régieket darálok, szóval ebből kiindulva azt kell mondanom, hogy ha nem magyar lett volna az Aranyélet, hanem mondjuk a finn Helppo elämä-t adták volna szinkronosan, oda se kapcsoltam volna.

Viszont nem bántam meg, hogy maradtam, nekem is igazából csak a cliffhanger okozott csalódást, bár így ha nem lesz második évad, akkor sem fogom tövig rágni a körmöm.

mondo - 2015. 12. 29. 17:17

Tankcsapda (még akkor is, ha régi), Szabó Balázs? Mind mainstream a Gép-indulóhoz képest! Na, akkor nagyot néztem, pedig maga a jelenet technikai szemmel nézve nagyon gagyira sikerült.

Döbrösi Laurát én se kedvelem, mégis az ő jelenete volt az egyik kedvencem, amikor úrianyunak lazán odamondta, hogy cukor… :D

Mindezek pedig semmiségek a legfőbb dilemmához képest, miszerint a történet főhősei, akikért izgulnunk kellene- gyilkosok, akárhonnan is nézzük…

szebe - 2015. 12. 29. 20:17

Abszolút nem bántam meg, hogy maradtam végig, tetszett a sorozat.

Az utolsó részt egy picit összecsapottnak éreztem, elég hamar lerendezték a dolgokat.

A TCS-s montázs viszont király lett. A cliffhanger meg…találd ki, kihez jöttek a kékek :)

perelli - 2015. 12. 29. 21:11

Egyetértek a trollunkkal. Csak azért adtam neki esélyt végig, mert magyar, és hátha jobb lesz. Nézhető, de semmi több.

freestyle82 - 2015. 12. 30. 05:07

Winnie, te jartal jobban hidd el, en kenytelen voltam hetiben nezni,mert hbo odra nem tettek ki a teljes evadot, sokkal szivesebben neztem volna en is 2 reszben. Egyebkent imadtam az evadot, de nem volt kulonosebben varos a kov resz, szoval plusszt nem jeentett a varakozas.
Az meg idegesito volt, h a reszek elejen nem voltak “az elozo reszekbol”-ok sem….
Leszedni meg hulyeseg lett volna ha vasarnap ejjelre kint volt az aktualis resz a tvmen.
Mikor derulhet ki,h mikor folytatodik?

freestyle82 - 2015. 12. 30. 05:20

Ordog Zoltan@ en is a roman Arnyakat akartam felhozni Mordokai felvetesere. Na az pl sokkal gyengebb mint az aranyelet,megis vegigneztem vmiert. De pl Sr avila-nal is sokkal jobb.
Nekem mar a tarsas jatekban is a thuroczki volt a fav. ,sztem itt is hasonlokeppen ot birtam leginkabb.
Sztem tarsas jatekot is kenterbe veri ez a sorozat.

Dhomasson - 2015. 12. 30. 12:55

Szerintem nem olyan rossz kérdés ez, hogy néztük volna-e, ha nem magyar. Én azt hiszem kaszáltam volna 3-4 rész után.
Viszont ez hatalmas pozitívum volt, ahogy beleszőtték a magyar valóságot, az anya jelzáloghitelétől kezdve az egészségügy helyzetéig. És egyáltalán nem klisészerűen hatott, pedig ha valaki előre elmondta volna, hogy lesz benne mindennapi rasszizmus, politikai korrupció, disznóvágás, építkezési ügyeskedés, piapancsolás, stb, akkor előítéletesen legyintettem volna. De nagyon jól szőtték bele a sztoriba, hitelessé téve a történetet. Jó ez az út, nem az amerikait kell mindenben másolni, van nekünk elég alapanyagunk, csak okosan kell használni.

A minősége összességében hullámzó volt. A remek pilot után eléggé leült, viszont az utolsó 3-4 rész nagyon bejött.
Fasza volt, hogy mind a négyük sztorija egyenlő mértékben volt hangsúlyos, nem volt Walter Jr. és mindegyik szál érdekes is volt.

Színészileg Thuróczy jött be leginkább, a másik véglet viszont Döbrösi, aki bármennyire is bájos teremtés, de néhány jeleneténél szinte kínosan éreztem magam. Van tehetség a csajban, csak kiegyensúlyozatlan. Ez talán rendezői hiba is.

LaCRossE - 2015. 12. 30. 14:31

Szóval nem azt kifogásoljátok, hogy az emberek csak azért adtak neki esélyt, mert magyar, hanem azt mondjátok, hogy ugyanez amerikai környezetben nem működött volna nektek? Ebben mondjuk van valami.

Dhomasson - 2015. 12. 30. 17:11

LaCRosse!
Én kb így érzem. A történetet, a karaktereket nekem az tette érdekesebbé, hogy a magyar valóságban zajlik mindez, egész hiteles formában.

LaCRossE - 2015. 12. 30. 18:11

Én viszont ennyire nem tudom feketén-fehéren látni a helyzetet. Papíron igazat adok neked, de ez a mi lenne ha dolog nekem sosem jött be, így lehet, hogy egy amerikanizált verzió is bejött volna – még ha nem is olyan mértékben, mint ez.
De mondom, kezdem vágni, mit akartok többen is mondani. :) A lényeg azonban változatlan, az Aranyélet egy jó magyar sorozat, ami megállja a helyét simán amerikai társai mellett. :)

Dhomasson - 2015. 12. 30. 18:35

Persze, hogy nem lehet egy az egyben áttenni más környezetbe, ez itt készült és ezért is lett ilyen. Amerikában máshogy nézne ki.
Én csak azt mondom, hogy nekem ez a történetvezetés, ezek a karakterek, ez a megvalósítás, stb. összességében kevés lett volna, ha nincs a magyaros környezet.

asd - 2015. 12. 30. 20:06

Úgy gondolom, hogy a sorozat célja a magyar valóság csúnya oldalának bemutatása. Ebből a szempontból hiánypótló a sorozat.
A szereplők hitelesek, a történet vezetés meg olyan mint amit a történet megkíván.
Szerintem nem valid érv, hogy ha pl. Walter White csempészne cigit a mexikói határon már rögtön nem is lenne olyan jó a sorozat. De ha például a trónok harca a világűrben játszódna az sem ütne akkorát.

DavidDahmer - 2015. 12. 30. 20:13

Nézettségi adatokat tud valaki?

fm! - 2015. 12. 31. 10:31

9/10 lenne külföldi sorozatként, de így simán 10/10…

Totyi - 2016. 01. 02. 14:57

Sziasztok!

Valaki nem tudja hol van helyileg Budapesten a villa ahol Miklósiék laknak?

LaCRossE - 2016. 01. 02. 15:35

Budapest, 2/A kerület.

szebe - 2016. 01. 02. 16:13

Pontos címet nem találtam. Volt viszont pár vágókép a sorozat során, ami alapján egy ügyes időmilliomos ki google-térképezheti :P

finder - 2016. 01. 03. 21:32

Úgy tűnik, ez (időmilliomos :)) vagyok én.

Pallér utca a megfejtés.

Sonny Burnett - 2016. 01. 06. 01:17

Rögtön az első epizód elején a futó Janka mellett feltűnik egy utcanévtábla, az, valamint a drónos felvétel a házak felett rengeteget segít a kérdésben. :)

—spoiler—

Megjegyzem, szerintem egyáltalán nem volt gyenge a cliffhanger, csak kicsit át kell gondolni hozzá az eseményeket. Az évad fő sztorija akár lezártnak is tekinthető (előre nyilván nem tudhatták, lesz-e második évad), de hagytak kellő muníciót a folytatáshoz. Az evidens rendőrautón túl például az is komoly kérdés, hogy mit kezdett Márk a pénzzel? Nem úgy néz ki, hogy a család tud róla, hogy elment érte, viszont nagy az esélye, hogy a gengsztereknek hiányozni fog az a tízmillió. Márk akkor is zavartan hallgatott, amikor a jogsi boríték nélküli megszerzésére terelődött a szó, így bőven feltételezhetjük, hogy a nagy megrendülés ellenére sem jár egyenes úton. Az is látszik, hogy Janka és Kálmán között van egy feszültség, a pasas egy ponton túl láthatóan nem tolerálja a golddiggereket. Arról nem is beszélve, hogy a konkurens banda ellen épphogycsak megindult a büntetőeljárás, ők is felfedhetnek a lövöldözésről egy-két gyanús körülményt, és nekik is lehetnek lefizetett embereik… Szóval van honnan folytatni.

winnie - 2016. 01. 06. 05:19

“Az évad fő sztorija akár lezártnak is tekinthető , de hagytak kellő muníciót a folytatáshoz. ”

muníció minden nélkül is van elegendő a folytatáshoz, az élet megy tovább, lehet folytatni. például azzal, amit írsz. rengeteg mindennel lehet.

a rendőrautónál a világon semmit sem tesz hozzá. az tett volna, ha kiszállnak és mondanak valamit, ha bevisznek valamit, ha letartóztatják hollós megöléséért, vagy történik valami meglepő/sokkoló, de ez semmi. mintha meg sem történt volna, hiszen elkenhető bármivel. nem _kell_ foglalkozni ezzel a 2×01-ben, annyira jelentéktelen, hogy arra járt egy autó.

finder - 2016. 01. 06. 12:54

Én HBO OD-ről néztem, ami már nem HD felbontású, az utcanévtábla pedig már nem olvasható úgy.
De a drónos felvételek, illetve a ház jellegzetes négyszöges tetőpereme segített az (Apple Map)-en történő megtalálásban.

Sonny Burnett - 2016. 01. 06. 14:05

@winnie:

Így van, alapvetően “az élet megy tovább” elven bármit lehet folytatni. Nem vagyok teljesen otthon a terminológiában, de pl. a fiú és a pénz szála az én szememben mindenképpen egy cliffhanger, még ha nem is azt hagyták legutolsó jelenetnek. Ugyanígy a rendőrautó megjelenése is: valóban nem olyan erős, mint azok a példák, amiket írtál, ugyanakkor rendőrautók filmekben-sorozatokban a legritkább esetben állnak meg egy ház előtt pl. defekt miatt, vagy azért, hogy beállítsák a navigációt. A magam részéről kifejezetten szeretem az ilyen kibontatlan, mégis érezhetően baljós sejtetéseket.

finder - 2016. 01. 06. 18:35

Sonny-val értek egyet. A ház előtt megáll egy rendőrautó, kiszáll egy rendőr és elindul a kapu felé, miközben bent négyen ülnek és közülük akármelyikükért jöhetett (emberölés, vagy abban való részvétel; gyújtogatás; sikkasztás). Ennél nagyobb folytatás után kiáltó, de mégis nyitvahagyott befejezést nem tudok elképzelni. Ha látjuk, hogy belép és elmondja mit akar, akkor eggyel kisebb meglepetés vár a 2. széria elején.
+ a már említettek: mit tervez Márk a pénzzel; mit lépnek Tomcsáék kint maradt haverjai (vagy összesen csak ketten lettek volna?); Csér átutalta a pénzt?; eleve szakítottak Jankával és ő így haza akar kuncsorogni, vagy csak ott akart lenni a fia 18. szülinapján?; tényleg boldogul Hollós és Attila egymás nélkül? – holott egész életükben számítottak/számíthattak egymásra; hova fajul tovább Mira személyisége; meddig bírja Attila csóró biztiőrként, ahelyett, hogy legalább visszaszerezné a tesójától a pénze egy részét, stb-stb.
Szerintem tökéletes volt így az évad lezárása.
Nem mondom, hogy a világ legnagyobb cliffhanger-e volt (azt ellőtték a “Birodalom visszavág” végén :)), de nem is akart az lenni érzésem szerint. Nekem tök rendben volt így.

Totyi - 2016. 01. 10. 23:28

FINDER KÖSZI

Totyi - 2016. 01. 10. 23:45

És te google street viewon találtad meg? Linket tudsz adni? kösziii

finder - 2016. 01. 11. 18:16

Nem, a Streetview-n 2012 januári kép van az utcáról és még csak az üres, gazos telek látszik:

https://www.google.de/maps/place/Pall%C3%A9r+u.,+Budapest,+1029+Magyarorsz%C3%A1g/@47.5668969,18.9482093,3a,90y,323.44h,76.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1sm1DqcCzmgtaZ6whuAw81iw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dm1DqcCzmgtaZ6whuAw81iw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D76.350212%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x476a7627e5b8bf01:0x84101f7e40e8fbcb?hl=hu

Google Earth-ön jól kivehető a ház jellegzetes formája/teteje (a kert még ott sem füves), meg a környező jellegzetes épületek, kertek a medencékkel, stb. Tényleg sokat segít a sorozat legelső 2:23-nál lévő drónos kép, mikor Janka hazaér a futásból.

finder - 2016. 01. 11. 18:25

De amúgy Apple Map-en (iPad) találtam meg, annak nagyon bitang a ‘3D Buildings’ (vagy vmi ilyesmi) nézete.

winnie - 2016. 01. 12. 07:47

“Ennél nagyobb folytatás után kiáltó, de mégis nyitvahagyott befejezést nem tudok elképzeln”

én kábé tízezret. eleve az nyitva hagyottabb lenne, ha közeli lenne a snitt. vagy ha tovább engedték volna pár perccel. körülbelül bármi.

az, hogy egy autó megáll, nem jelent semmit. illetve csak egy dolgot jelent: úgy fejezték be, hogy nem tudták, hogy folytatják, és olyan zárást akartak, amit bárhogy lehet folytatni. viszont nem akartak maguk elé kihívást támasztani.

a legtöbb cliffhanger mindig kérdésfelvetés, az írók nem fognak gondolkozni azon előre, hogyan oldják fel, de amerikában szeretik az olyan húzásokat, amit nem lehet egyszerűen feloldani. ez a húzás tejesen snassz. feloldható azzal is, hogy becsengetnek a szomszédba. vagy hozzájuk valami teljesen random ügyben. ergó el lehet mismásolni, ha nem ezen a szálon indulnak el a 2. évadban. senki nem fogja számon kérni rajtuk.

és ez a cliffhanger már csak azért sem cliffhanger, mert nem definiálható, az ember nem fogja kaparni a falat, mert fogalma sincs arról, hogy miért kéne. nulla érzelmi töltettel bír.,

finder - 2016. 01. 12. 17:59

Szerintem direkt poén, hogy távoli a kép. Pár (tized)mp mire észreveszed, hogy vmi mozog, realizálod, hogy mi az, eleve jobban továbbgondolod így a dolgot. Egy premier plánban mutatott rendőr sztem nem lenne erős ennyire – persze mint minden, ez is ízlés dolga.
Ha bármelyik szcenárióra izgulnál a 3 közül (a fiúkért jöttek, Jankáért jöttek, Miráért jöttek), akkor izgulhatsz így is, mert a pakliban mindhárom benne van. És ez így pont egy kérdésfelvetés: melyikükért is jöttek?
Ja és hogy poontosítsuk megáll egy rendőrautó pont a ház előtt, kiszáll egy egyenruhás és odamegy a kapuhoz. Persze, fel lehet majd oldani úgy is, hogy értesítik a családot, hogy megszüntették a nyomozást a naspolyafácska ügyében, mert Ambrus visszavonta a feljelentést, de a pakliban benne van bármi komolyabb is – a körmödet rághatod ha akarod. (Ha nem akarod, nem muszáj, ez csak egy TV sorozat. :))
Abban vszleg igazad van, hogy az írók se döntöttek még a továbbiakról.
De azt a pitiánerséget, hogy úgy oldják fel, hogy ja, semmi, csak rosszul van a rendőr társa és egy pohár vizet szeretne kérni, én nem nézem ki belőlük. Ennyire azért elnyerték a bizalmamat ezzel a 8 epizóddal.
Mivel viszont konkrét ígéretet nem kaptak a folytatás anyagi fedezetére, ezért sztem szándékosan nem is akartak konkrét megkezdett szálat hagyni. Sztem ez így qva jó megoldás lett a részükről.

Enzo - 2016. 01. 13. 18:45

Először az 1×08-ról:
1. Óriási cliffhanger után egy flashbackkel kezdeni: mint a “nagyok”. Ügyes húzás volt, még úgy is, hogy ha jól emlékszem az első visszatekintése a sorozatnak, és még a maga módján érdekes is volt, hogy na így találkozott Atti Hollóssal először.
2. Annyira életszerű volt az a jelenet, hogy Márk telóról wikipédián nézi, hogy kell ellátni a sebet, meg kellett mosolyognom, mert tökéletesre sikerült.
3. Mira ötlete egész ügyes volt, de sajnos nem jött be. Oszi meg visszatérhet a 2.évadban, mondjuk hogy hazaszökött :D
4. Atti ötlete, hogy Komáromit széttrancsírozni, és bekamuzni Hollósként Tomcsáéknak, te jó ég…először nem értettem mit akar vele, aztán leesett…hát, marha merész, az biztos, és elég sok ponton megbukhatna, mint ahogy félig meg is bukott. (Tomcsáék előtt kiértek BTW, mint a rendőri erősítés? :D)
5. Mira-Oszi fürdőruhás jelenet és kiskiflinagykiflizés, yum :P
6. A gyrosevős jelenet is király, pláne a felcserélődő kontraszt, hogy Mira bulizik a jacuzziban, Attiék meg az aprót számolgatják Rákosrendezőn – pár résszel ezelőtt még fordítva lehetett volna.
7. A Tankcsapda-montázs zseniális, annyira feelgood kis “kivel mi történt” összevágás lett, és szövegileg is stimmelt, talán a rész csúcspontja volt.
8. A cliff a végén szerintem is jó így, nem kellett konkrét szálat nyitva hagyni, de megadta az esélyt a 2.évadhoz, úgyis pár fentebb említett kérdés nyitva áll még.

Verdikt: Ez igen, ez ott volt a szeren, megállta volna az amerikai piacon is a helyét. Illetve, ez nem a jó kifejezés, mert többek közt pont attól lett minőségi, hogy a “tipikus magyar” működést/hangulatot 100%-osan sikerült eltalálnia, ezt kinn nem értenék, az tuti.
A színészek közül szerintem mind az 5 főszereplő remekül játszott, nem is tudom, kit kéne kiemelni, talán Anger Zsoltot mint Hollós. Emellé kaptunk még egész jó mellékkaraktereket (Komáromi, Gyuka, Oszi…), kiválóan fényképezett látványvilágot, a zenei betétek teljesen rendben voltak, a főcím beeszi magát a fejedbe fél napra…na, megérte megnézni, az első magyar sorozat, amit néztem, és nagyon remélem, hogy nem “unikum” lesz, hanem egy tendenciát indít el.

beluga - 2016. 01. 14. 13:48

Csatlakozom az előttem szólok többségéhez, nekem egy egyébként jó sorozathoz még rengeteg pluszt jelentett a magyar “fűszerezés” (amiket már kiemeltek többen: fásult egészségügyisek, pesti romkocsmákban fetrengő külföldiek, simlizés – utolsó részben mikor Atti biztonsági őrként hozta haza a lejárt kaját, azon nem bírtam nem vigyorogni nagyon -, de talán még kicsit idetartozik a kocsmáros feleségének a “nem kellett volna hergelni” reakciója Mira afférjára is, stb.).

Nekem a “cliff” egyébként tökéletes volt, mivel pont nem cliffhangernek éreztem. Atti Márknak előadott fatalista szövegével (mindenki úgy él, ahogy tud, és a végén benyújtják a számlát) én úgy értelmeztem a vége montázst meg a rendőr felbukkanását, hogy bizony a szereplők élete továbbra is rohad, nem változott semmi, mindenki nyakig sáros, az is maradt, Atti kitörési kísérlete szélmalomharc. A megölt nyomozó helyett most új lohol utánuk, Márkot valószínűleg megeszi az alvilág, ahogy az apját (egyébként az ő sztoriját éreztem a legtragikusabbnak, nagyon eltalált karakter), a rendőr meg jöhetett tényleg bármelyikükért, vagy csak pusztán kérdezősködni, szerintem abszolút lényegtelen, hogy mi a pontos ok, ez volt a szimbóluma, hogy nem jutottak tulajdonképpen egyről a kettőre, sőt. Nekem ez a 8 rész így kerek egész, fel sem merült bennem, hogy lesz folytatás, bár ha jön, akkor várom szeretettel. :)

jan - 2016. 02. 06. 13:05

Jankáért a sikkasztásért/hűtlen kezelésért tuti nem megy ki a rendőrség, a kislányért dettó, max. idézik őket tanúként a rendőrségre..

gyerecske - 2016. 02. 11. 18:13

Nem számítottam rá, hogy ennyire jó lesz, várom a 2. évadot.

Peti - 2016. 03. 01. 09:37

Na gyerekek, megjött az átutalás az HBO-tól, és hát meg kell dolgozzam a pénzemért, szóval: Nagyon tetszett a sorozat, kiváló a történet és a színészek is. Viccet félretéve, nekem bejött. Lehet, hogy nem tökéletes, viszont élvezhető, és láthatóan igyekeztek rendesen leforgatni. Tetszett az is, hogy a krimi/dráma mellé betettek aktuális problémákat, pl. Oszi esete, karrier-kilátásai (Farkas Franciska és Döbrösi Laura jól játszanak együtt), korrupciót (bankos csaj, vámosok,rendőrség). Apróságokra figyelhetnének jobban, pl. amikor az őrnagy “letartóztatja” a srácot -ilyen Mo-n nincs, maximum őrizetbe veheti, az ügyészség tartóztathat le. Én várom a 2. évadot…

Enzo - 2016. 06. 05. 02:29

Zavaróan semmi infót nem lehet találni a neten arról, hogy kiadják-e DVD-n az első évadot.

Groot - 2016. 12. 08. 11:38

az feltűnt, hogy ez 1-1ben a karakter sztorija kb, mint akit játszik?

http://port.hu/adatlap/film/mozi/viktoria-a-zurichi-expressz-viktoria-a-tale-of-grace-and-greed/movie-153585

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz