login |

Star Wars Rebels: féltávnál a 2. évad – írta Nedewya

2016. 01. 19. 19:28 - Írta: vendegblogger

11 hozzászólás | kategória: animáció, kritika,

Fejlődőképes. Leginkább ezzel a szóval tudnám jellemezni a Star Wars Rebels című sorozatot. Mindezt azzal tudnám indokolni, hogy míg az első évad (ha nem is nagy számban) tartalmazott gyengébb történeteket, a második évad eddigi részei kivétel nélkül megütötték a minőségileg elvárható szintet.

Star Wars Rebels S2 - 1

Apró hullámzások persze voltak, de ez még a legjobb sorozatoknál is előfordul. Bár amikor tizedjére nézzük végig ahogy főhőseink egy komplett birodalmi flottát játszanak ki valamilyen filléres trükkel, egy kicsit húzom a számat.

Azonban de addig hajlandó vagyok ezeket a nem túl kreatív, viszont rendkívül zavaró írói húzásokat megbocsátani, míg olyan részeket kapok kárpótlásul mint a Brothers of the Broken Horn (2×05), a Blood sisters (2×07) vagy a Legacy (2×10).

Star Wars Rebels S2 - 2

Nem elvitatva a többi epizód érdemeit, én ezt a hármat tartom méltónak arra, hogy kibeszéljük. 

Jogosnak nevezhető az a kritika, miszerint az évad első fele takarék lángon égett, amit leginkább a Force Awakens megjelenésével lehet magyarázni. Ebből a takaréklángból fakadóan sajnos azonnal következik, hogy galaktikus szinten sajnos nem sok dolog történt.

Star Wars Rebels S2 - 3

Ez némiképp csalódás keltő hiszen kovg1987 és én is azt jósoltam, a korábbi kritikákban, hogy ez az évad majd többet megmutat a galaxisból. Ez nem így lett, de cserébe sokkal többet kaptunk a Szellem legénységéből, valamint régi The Clone Wars-os karakterekből.

Ehhez kapcsolódik az első általam kiemelt rész, a Brothers of the Broken Horn, mely Hondo Ohnaka körül forgott. Bizony a népszerű szélhámos visszatért, méghozzá meglehetősen érdekes szerepben.

Star Wars Rebels S2 - 4

Furcsa volt látni miként változott a személyisége a TCW óta eltelt idők alatt. Az egykor rettegett vezér mindenét elvesztette mostanra, árnyéka volt csak egykori önmagának. Bevallom picit szomorú volt nézni milyen megtörté vált az egykor öntelt karakter.

Ezt a részt bátran ajánlom azoknak TCW-rajongóknak is akik eddig egy részt sem láttak a Rebels-ből, mert Hondo karakterét hihetetlenül eltalálták. A tovább mögött folytatom minimális spoilerrel.

A Blood sisters az én személyes kedvencem az évad első feléből, hiszen végre bekövetkezett az, amire az első rész óta vártam: Sabine kapott egy önálló történetet, melynek hála végre pontosan láthatjuk ki is volt ő mielőtt csatlakozott a Szellem legénységéhez.

Star Wars Rebels S2 - 5

Sabine fantasztikus karakter, talán a legjobb a sorozatban, és most hogy kapott egy lehetőséget, ezt be is bizonyította. Nagyon jó a hangulata a 2×07-nek, dacára annak, hogy a története kissé sablonos. Én bízom benne hogy a jövőben több ilyen Sabine-történettel ajándékoznak meg minket a készítők. Jót tenne a sorozatnak.

S végül a Legacy, amely egyértelműen a Rebels eddigi legszomorúbb darabja. Sokat hallottunk már Ezra szülei felől, most pedig úgy tűnik hogy végérvényesen pont került ennek az átívelő szálnak a végére. Valahol persze várhatónak mondható volt ez a lépés, de minden elismerésem a készítőknek, mert a megvalósítás kifogástalanra sikeredett.

Star Wars Rebels S2 - 6

Emlékszem, a TCW-nek nagyjából három évadra volt szüksége arra, hogy megtalálja a saját hangját, a Rebels-nek nagyon úgy néz ki hogy egy is elég volt. Látva a folytatás előzetesét, egyre inkább úgy érzem, nagyszerű évad lesz ez.

11 hozzászólás Ne habozz!

DeadMan - 2016. 01. 19. 19:42

Sabine számomra kábé a legunalmasabb karakter, de egyébként egyetértek, hogy a második évadra kezdi megtalálni a hangját a sorozat.

Ayrons - 2016. 01. 19. 19:53

Szerintem a Blood sisters egy semmilyen rész volt, nem volt önálló része hát legyen, legyen egy karakter akit majd később visszahozzunk és sablonos volt de nagyon. Sabine majd a Mandalore szállal fog előtérbe kerülni és múltjáról több dolog kiderülni.

Két új inkvizi jók lettek ezen felül Ashoka is remekelt főképp ,mikor a gyerek mentésnél.

Vektru - 2016. 01. 19. 19:57

Pozitívumként megemlítettem volna, hogy végre kilépett a sorozat Lothalról és minden epizód (vagy majdnem minden?) más helyszínen játszódik ami szintén jót tesz a látvány, hangulat szempontjából is.
Ashokat nem megemlíteni pedig nagy bűnnek érzem :(

szpojleres mókus - 2016. 01. 19. 20:19

Az már kiderült, hogy miért vannak fogpiszkáló vékony fénykardok?

nedewya - 2016. 01. 19. 20:25

@Vektru

Igen valóban jó hogy kiléptünk Lothalról… csak sajnos nem nagyon léptünk be máshova. Az előző kritikából kiderül, hogy én voltam az egyik legboldogabb mikor kiderült hogy végre maguk mögött hagyták Lothalt, csakhogy az új bolygók nem igazán kerültek bemutatásra. Legalábbis nem olyan részletesen mint Lothal. Jó hogy részenként máshova mennek, de amíg csak díszletként használják a bolygókat, addig nem igazán tudok erről a jelenségről ódákat zengeni.

Ashoka mindenképpen megérdemli hogy beszéljünk róla, de a legutóbbi kritikák (2×01 valamint 2×02) óta nem történt vele semmi igazán lényeges. Jelenleg inkább amolyan “támogató” szerepet tölt csak be – bár ahogy elnéztem az előzetest ez hamar meg fog változni.

Zordon - 2016. 01. 19. 20:29

En azert vitaba szallnek nehany megallapitassal, bar mar sok mindent kibeszeltunk az evadnyitos kibeszeloben.

Elorebocsatom, hogy eleve az era nem jon be annyira, mint a Clone Wars idoszaka. Ezert lehet a koveket hajigalni, de ez van. :)

A legjobb karakter a sorozatban: Ahsoka. Meg ugy is, hogy csak nyomokban van jelen. Tud banni a fegyverrel, kepzett harcos es jedi – meg ha el is setalt a templombol. (Ami valoszinuleg elobb-utobb ugy folytatodott volna, hogy vissza is ter, ha Miki eger el nem viszi a TCW-t. Ezt soha nem fogom megbocsatani a kerekfulunek)

A kritikaban meg sem emliteni azert erzem indokolatlannak, mert ugyan a hatterben volt legtobbszor, de megiscsak sokszor mozgatta valamennyire az esemenyeket.

A sorozat ugyan fejlodokepes, de tovabbra is legfeljebb kozepes az atlaga. Van nehany jo tortenet, szerencsere kevesebb az abszolut szemet resz, de van meg hova fejlodni. Az alig ertekelheto elso evadnal messze jobb. TCW-t meg mar csak a takony grafika miatt sem fogja soha utolerni minosegben – ez is hozza tartozik ugyanis, es az gyalazatos.

A ket inkvizitor oltari sablonkarakter, de meglatjuk, mi lesz beloluk evad vegere. Vader hat… Vader, az eredeti trilogiabol. Nagyon jol eltalaltak a karakteret. Szerintem tokeletes munkat vegeztek vele, James Earl Jones pedig felteszi a pontot az I-re.

A Ghost legenysegerol nem sok mindent tudtunk meg pluszban, Sabine kapott egy jo kozepes reszt hattersztorinak, Ezra villamcsapasszeruen megtanult banni a fenykarddal es akrobatikusan mozogni a harcteren, Kanan semmilyen, iden nem nagyon jutott szerephez, Hera egyet elorelepett a rangletran, de egyelore annyit tudtunk meg rola, hogy barmit el tud vezetni, ami repul, es jobb, mint barmelyik masik pilota. Chopper szorakoztato, Zeb meg kb az oserdobol beszabadult gorilla, akinek megmondjak, mikor kit kell fejbecsapni.

A trailer porgos, igeretes, megkapjuk a Vader-Ahsoka parbajt is. Mar talalgattunk a masik kibeszeloben, hogy vajon kepzelt vagy valodi parharc, es mi lesz a kimenetele. Nem mondom, hogy kaszalom, ha kinyirjak Ahsokat, de hogy keseru szajizzel fogom nezni a folytatast, ha nezem, az garantalt.

Akarmennyire is szidtam az elso evadot, es eros kritikaval viseltetek ezel az evaddal szemben is, nem bantam meg, hogy maradtam a masodik evadra. Varom a folytatast, remeljuk, felfele ivel. :)

Zordon - 2016. 01. 19. 20:34

@szpojleres mókus

“visszateres az eredeti trilogiahoz”

Ott voltak ilyen alaku fenykardok, es most annyira divat az eredeti trilogiat majmolni, hogy mindent arrol kell mintazni. Engem ez zavar legkevesbe a grafikaban, megszokhato, de oka nincs. Talan egyszerubb az animatorok dolga.

nedewya - 2016. 01. 19. 21:04

Zordon:

Alapvetően szerintem felesleges az összehasonlítás. A TCW és a Rebels két annyira különböző sorozat… Más kor, hangulat, szereplők (ok itt van átfedés) történetek.

Az egyetlen amiért behoztam a TCW-t a képbe, hogy ne felejtsük el, az sem az első 40 részével lett népszerű, vagy épp minőségi.

Az hogy kinek melyik jön be jobban ízlés kérdése, ezen kár vitatkozni.

Az hogy Ahsoka a legjobb karakter, így azért erős – szerintem. Ahsoka jó volt a TCW-ben, de a Rebelsben egyenlőre semmi maradandót nem alkotott. Persze jól harcol, meg a háttérből irányít, de ha csak az itteni szerepe után kéne jellemeznem, nem tudnék róla többet beszélni/írni kb 3-4 mondatnál. Kétség sem fér hozzá mennyi potenciál van benne, de ezt még nem használták ki.

A grafika megint ízlés dolga, nekem a TCW sokkal kevésbé tetszett ezen a téren, de a Rebelsnek is lenne hova fejlődnie.

A többiben – főleg a két inkvizítorral kapcsolatban -egyetértek.

Én sem tudnék örülni annak, ha Ahsoka meghalna. Inkább Kanant írják ki, és Ezra tanítását így Ahsoka vehetné át. Szerintem sokkal jobban működne… :)

beluga - 2016. 01. 20. 11:37

Azert vekonyak a fenykardok, mert az eredeti trilogia Ralph McQuarrie altal gyartott koncepcio rajzaibol merit erosen a latvanyvilag (Zeb pl. Csubi egy korai vazlatrajza alapjan keszult egy az egyben). Nala voltak eleinte vekonyak a fenykardok (lasd pl.: http://www.wired.com/wp-content/uploads/blogs/geekdad/wp-content/uploads/2012/03/vader-duel-art-500×282.jpg), nem az eredeti trilogiaban, mert ott mar egyaltalan nem.

Amugy szerintem pont a latvanyra nincs panasz, szerintem tobb nagytotal meg hatter festmenyszeruen gyonyoru, es talan kevesbe karikaturaszeru, mint a TCW volt, nekem osszesegeben jobban tetszik. Full HD-ban nagy kepernyon nagyon pofas. A korszak is sokkal jobban tetszik. A TIE fighterek vinnyogasa, a rohamosztagosok benazasa (azon nagyon vigyorogtam, mikor Rex oltogatta oket, hogy nem csoda, hogy nem talalnak el semmit, ha nem latnak a hulye sisakjaikban :) ) ezerszer jobban bejon, mint a semmilyen droidhadsereg slapstick “humora”, meg a jellegtelen repuloik (ellenben mondjuk a klonokat nagyon csiptem). Az egyetlen komoly negativum szamomra, hogy nem kezdtek el a 2-3-4 osszefuggo reszekbol felepitett evadokat, mint a TCW masodik feleben. Az is akkor lett igazan jo, mikor komolyabb osszefuggo arcokkal operalt. Illetve Zebrol meg mindig nem sokat tudunk.

beluga - 2016. 01. 20. 11:39

Egyebkent Ashoka nem jedi miota otthagyta a rendet, ezert is feherek a fenykardjai. Kivancsi vagyok mi lesz vele, semleges erohasznalokban eddig nem tobzodott az uj kanon. Es vetek nem megemlekezni a nagyon kiraly urcsatakrol, nekem az egyik legnagyobb pozitivum a sorozatban.

Zordon - 2016. 01. 20. 18:30

Mifele nagyon kiraly urcsata? Ahol 3 ladik all az egyik oldalon es lo, a masik oldalon pedig csak jonnek a teknok es egy puskaloves nelkul varjak, hogy lelojek oket?

Ez turo, nem urcsata.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz