login |

The X-Files – 10×03: Darin Morgan FTW!

2016. 02. 02. 18:40 - Írta: winnie

123 hozzászólás | kategória: 2015/16, kritika,

Nagyon remélem, hogy a The X-Files 10. évadjának a végén nem az lesz a konklúziónk, hogy csak a 10×03-as részt érdemes megnézni a szezonból, de eddig tény, hogy a csalódást keltő, kakukkolósan összeesküvős évadnyitó, valamint a korrektnek mondható folytatás után, a harmadik rész volt az első, ami kiemelkedőre sikeredett, sőt zseniális lett.

I can’t believe I’m about to say what I’m about to say, but I think I just found your horny toad lizard man.

Persze ez nem csoda, hiszen Darin Morgan írta, aki az eredeti sorozat legjobb epizódjai közül háromért is felelt (3×04 – Clyde Bruckman’s Final Repose/Clyde Bruckman végső nyugalma, 3×12 – War of the Coprophages/Gyilkos csótányok, 3×20 Jose Chung’s ‘From the Outer Space/Látogatók + ő írta a 2×03-at (Blood) és a 2×20-at (Humbug) is, de ezek annyira nincsenek meg bennem), és most is pontosan azt szállította, amit elvártunk. Egy kellőképpen elborult, vicces, és csavaros, monster of the week sztorit.

The X-Files - 10x03-01

Persze, ha már Darin Morgan-ről van szó, mindenképpen érdemes jelezni, hogy vevőnek kell lennie a stílusára, a humorára, a meta megközelítés módra, amit gyakran képvisel. Aki a Chris Carter-féle komolykodást és összeesküvést részesíti inkább előnyben, s a franchise meggyalázásának tartja a viccelődést, annál egy ilyen epizód pont ellenkező hatást fog elérni, mint nálam.

Mulder the Internet is not good for you.

A Mulder & Scully Meet the Were-Monster története ott van a címben, Mulder-ék szokás szerint kapnak egy jelzést egy csúnya gyilkosságról. Ami az erdőben történt. És amit két igencsak betépett figura szerint valami szörnyű lény követett el. A nyomozás persze megindul, majd több váratlan fordulatot is vesz.

The X-Files - 10x03-04

Bármilyen más infót vétek lenne elárulni a részről. Ez annyira nem meta, mint egyébként szokott lenni egy-egy Darin Morgan-rész, viszont tele van remek kikacsintásokkal a sorozattal, illetve korábbi történésekkel, rajongói elméletekkel kapcsolatban (sőt, a rajongók olyan jelenetet is kapnak…!), de maga a The X-Files stílusa is kap némi pajkos bökdösést.

Ezért is mondtam a pilotkritikában, hogy ez a 10. évad teljesen kiszámíthatatlan úgy, hogy négy író teljesen függetlenül egymástól írta meg a 2-5. részeket (Chris Carter meg a keretet, az átívelős sztorit) – mert simán elsülhet egy-két kéz, miközben mások csütörtököt mondanak, vagy fordítva. Most Darin Morgan csillantotta fel a reményt.

The X-Files - 10x03-02

Lényeg a lényeg: a rész nagyon jó volt, helyenként hangosan röhögős, nálam nagyon kevés választotta el a 10/10-től, egy, talán másfél pont. És bár múlt héten valami olyasmit írtam, hogy a sorozat lehet, hogy már csak idézőjelek között lehet szórakoztató, nagyon remélem, hogy nem ez lesz a helyzet, és a folytatás rám cáfol. Az azonban biztos, hogy ez az epizód azért is működött, mert nem volt véresen komoly.

The X-Files - 10x03-03

Ja, még valami: Rhys Darby marha jó volt a részben. Mondjuk ő általában mindig jó szokott lenni.

123 hozzászólás Ne habozz!

Silas - 2016. 02. 02. 18:47

Doomsday a Smallville-ből mit keres itt?

Play - 2016. 02. 02. 18:52

Néha visítva röhögtem rajta és a szörnnyel kapcsolatos csavar egyszerűen bámulatos volt :D

Play - 2016. 02. 02. 18:53

És az a sírfelirat… Nagyon szép lett.

ar - 2016. 02. 02. 19:10

Geez, nem hittem el, hogy azt latom amit latok. Mintha a SupNat-ot lattam volna, csak Dean helyett Hank Moody szerepel. Borzalmas.

wondorog - 2016. 02. 02. 19:10

winnie: Humbugot lehet érdemes lenne újra megnézed, egyik kedvenc részem a sorozatból, tipikus DM féle agymenés.
Szintén vicces volt a 2 drogos karakter előszedése, akik először a War of the Coprogphages-ben, később pedig a Quaigmaire-ben is feltűntek (nagyon megjegyezhető arcuk van), ráadásul úgy hozták vissza őket, hogy imdb alapján a nő azóta semmilyen filmben/sorozatban nem játszott, ezért hatalmas taps.
A rész meg teljesen zseniális olykor hangosan röhögős, olykor meg dermesztő volt, hogy ez most teljesen komoly? Aki emlékszik arra a bizonyos Vince Gilligan féle Bad Blood című vámpíros részre az tudja, hogy ott volt talán legdurvábban az ilyen mértékű abszurditás (na jó a Joe Chung, a Small Potatoes- szintén Gilligan-, valamint a Humbug is játszanak).

felvideki - 2016. 02. 02. 19:17

bocs de szerintem ez marha gagyi. Anno az Xaktak nekem ugy maradt meg hogy “felek tole” de amit most kapunk az egy komedia. En egy American Horror Story 1 – 2 evad Alien verziojat cserebe kapom ezt… mmmm. Nem vagyok megelegedve

artschi - 2016. 02. 02. 19:21

Szép cickói vannak Scully-nak :)

Scott21 - 2016. 02. 02. 19:22

nekem tetszett ez a rész is, de félek h ezzel a résszel nagyon sok embert elijesztettek most, már az első pár képkockával, lehet velem van a baj, de nekem az első két rész még ennél is jobban tetszett

István - 2016. 02. 02. 19:29

Silas: Ez nem Doomsday, ez egy Jem’Hadar a Deep Space Nine-ból :D

Cinzina - 2016. 02. 02. 19:34

Nekem nagyon bejött. Annak idején is szerettem a humoros részeket a sorozatban, ez nekem nagyon ütött. Bárcsak az összes rész ilyen lenne! :D

edg - 2016. 02. 02. 19:36

Jó rész volt, de azért remélem a sötétebbnek szánt részekből is kihoznak majd valamit.

winnie - 2016. 02. 02. 19:36

felvideki: mint írtam fent, én abszolút megértem, de az eredeti sorozatban is voltak ilyen részek. egyébként meg mégiscsak gyilkosságok történtek, és csúnya dolgok, szóval akár félni is lehetett:)

moony - 2016. 02. 02. 19:41

hát ez kegyetlen király volt, sírva röhögtem az egészen, nagyon megfogtak :D amúgy már bocs, de supnat? köze nincs hozzá. inkább a who-s lényekre hajazott a cucc.

des - 2016. 02. 02. 19:45

Én már a 3. részt nem is nagyon akartam megnézni, de ha vicces, akkor azért még megnézem. De szerintem nekem ennyi volt ez a sorozat.

majsz - 2016. 02. 02. 19:51

nem nézem, de a kép láttán nálam is detto a Smallville Doomsday ugrott be, csak vmi butított verzió

Dark Energy - 2016. 02. 02. 19:56

Ez baromi jó volt, pont.

Eli - 2016. 02. 02. 20:06

Hali!
Agyalok ezen egy ideje, de nem igazán tudok dönteni. Annak idején szerintem néhány epizódot csíptem csak el az egészből. Még gyerekként.
Szerintetek érdemes felülnöm a hype vonatra így mindenféle kötődés nélkül a r égi sorozathoz?
Ha kivesszük a nosztalgiafaktort, élvezhető marad a dolog?

winnie - 2016. 02. 02. 20:07

eli: egyelőre inkább antihype vonat van, hype semmiképpen sem, de erről szól a fenti írásnak is az egy része, meg a korábbi is, plusz a kommentek. nyilván nem lehet tuti tanácsot adni, de míg az első rész esetében nem érdemes felszállni, ez mindenképp olyan, amit lehet nagyon élvezni.

de többen írnak ilyen irányú tapasztalatokat. van, akinek nagyon bejön minden nélkül is, másnak meg nem. kérdés, hogy az ember a többségi véleményre hallgat inkább, vagy kalandor típus.

edg - 2016. 02. 02. 20:08

wondorog: Igen! Most néztem meg, hogy melyik a “Humbug” (S02E20) és az nekem is az egyik régi kedvencem. Tulajdonképpen az az egy rész lekörözi messziről az AHS freak show egész évadát.

moony - 2016. 02. 02. 20:09

@Eli én is minden előismeret nélkül ültem neki a rebootnak, egy részt nem láttam az eredetiből. és baromira élvezem :D

Thrasher - 2016. 02. 02. 20:30

OK, nyilván vártam a “rajongókat”, akik szerint ez gagyi, és miezmár, és nem is veszik már komolyan, szimplán azért, mert baromira nem emlékeznek rá, hogy anno ez is a sorozat jelentős része volt…

Ezek után az ilyen apróságok, mint Queequeg, vagy a drogosok, vagy az esetleg általam észre se vett utalások meg főelg esélytelenek sokaknál. :)

Morgan olyan nekem kicsit, mint Drew Goddard volt a Lostnál: kevés részen dolgoztak, de az mind óriási kedvenc.

Nálam a rész mondata:
“Mulder, the Internet is not good for you.”

Phoenix - 2016. 02. 02. 20:34

Nekem ez a 6 rész olyan mintha karácsony lenne hat héten át. Nem egyszerűen imádom, hanem számomra a SOROZAT. Viszont a Darin Morgan részeket a Clyde Bruckman kivételével sosem szerettem. Kilógtak a sorból. Ami működik egy 22 részes évad feelgood részeként, olyan pazarlás a hatosból egyet erre ellőni. De ízlések és pofonok, a SupNat feeling nekem is beugrott, pedig az is nagy kedvenc, viszont a nagyon elborultan humoros részeket ott sem szerettem.

winnie: Nem tudom mennyire mérvadó a junkiek anti-hype-ja, azért akik itt kopácsolnak évek óta nálatok, messze nem az utca emberét képviselik. Én azt veszem észre, hogy baromira rápörgött a környezetemben sok mindenki. Egy két oldal beleállt, van aki két lábbal is néhány oldalon, de azért sokkal nagyobb arányban vannak a pozitív vélemények.

winnie - 2016. 02. 02. 20:35

Phoenix: semennyire. általánosságban írtam. de ahogy én sem ebből ítélek, te se a környezetedből tedd. vélemények vannak mindenfele, de azért látni, hogy melyeket kell szűrni és melyeket nem. ha az embernek a szubjektív dolgok nem kellenek, akkor marad a nézettség.

a lényeg, hogy sokkal több volt a negatív hang, mint amire számítani lehetett egy efféle rebootnál.

bandido - 2016. 02. 02. 20:54

Eddig a legrosszabb rész.
Ez egy paródia rész volt. Saját magát parodizálta ki a sorozat.
Muleren is látszott, hogy majdnem elröhögi magát több jelenetnél.

1/10. Kis jóindulattal.

Beregi Attila - 2016. 02. 02. 20:57

egy 20 részes évadba beleférne egy filler, de amikor 6 részed van összesen, hát nem tudom.
én jobban örültem volna egy átívelő történetnek.
ettől még volt pár jó poén :)

winnie - 2016. 02. 02. 20:59

Beregi Attila: ez nem filler, de ahogy te érted, főleg az x-akták esetében nem nagyon lehet még töltelékről sem beszélni, hiszen a sorozat egy epizodikus nyomozós sorozat – olykor átívelő szállal, ergó a legtöbb rész ilyen. ha kisebbségben lennének ezek a részek, akkor igazad lehetne. a 2. rész is ilyen, a 4. és az 5. rész is egy bűnügy nyomozása. és ahogy sokszor szokott lenni, a premierben és a fináléban van egy kis átívelés.

_Peter - 2016. 02. 02. 21:00

Végig röhögtem az egészet, kész. Az első rész pocsék volt, a második remek igazi rejtélyes, félelmetes X-aktás, most ez a harmadik meg vicces szörnyes.

9 pont simán. Régen is volt ám ilyen nem komoly rész.
Tele volt hét idézete dumákkal

Mulder what are you doing with MY poster?
Mulder the Internet is not good for you. Vagy a motelben Mulder monológja után This is how I like my Mulder. You are bat crap crazy. Mulder csengőhangja! A piros speedo! A sírfelirat! Az elképzelt jelenet!

Szexi Scully FTW!

Lemoni - 2016. 02. 02. 21:06

Hát én ezen kifeküdtem :D Pont az a jó, hogy vannak ilyen részek is, mert hogy hihetnénk a komoly szörnyekben, ha nincsenek vicces szörnyek is?

Deny - 2016. 02. 02. 21:12

Gyerekek, márpedig ez zseni volt, kész! :D

winnie - 2016. 02. 02. 21:17

“Tele volt hét idézete dumákkal”

ó, basszus, az idézeteket kihagytam.

ehh.

pótolva.

Beregi Attila - 2016. 02. 02. 21:31

winnie, azt megértem (sőt, el is fogadom), hogy a potenciális új nézőknek ezt az oldalt is meg kell mutatni. csak én személy szerint azt gondolom, hogy ehhez túl rövid ez az évad. De majd a nézettség alakulásából kiderül, mennyire jött ez be a Fox-nak.

Thrasher - 2016. 02. 02. 21:53

@Beregi Attila:
új nézők? ha valami, akkor ez az, ami a régi rajongók kiszolgálása volt.
nem értem a logikádat.

torjack - 2016. 02. 02. 22:12

Tömény zsenialitás volt az egész, tényleg ideje lenne már berendelni a következő évadot. Eddig a nézettség is oké, ha ebből nem kér folytatást a FOX, nyugodtan behinthetik sóval a csatorna helyét.

Annatar - 2016. 02. 02. 22:12

Eli:
Szerintem nézd meg előbb a sorozat többi részét. Lehet, hogy anélkül is élveznéd, de az új részek olyan szinten ráépülnek a régiekre, hogy sokról maradsz le azok ismerete nélkül. Egyébként maga a sorozat egy-két gyengébb epizódtól eltekintve mai szemmel is abszolút élvezhető, én kb. két éve néztem végig.

A részről: végigvigyorogtam az egészet, engem leginkább a vámpíros részre emlékeztetett, abban volt hasonlóan elborult humor :D

energy - 2016. 02. 02. 22:13

Mindig is tudtam, hogy Scully nő, de most…
10/10

LaCRossE - 2016. 02. 02. 22:13

A meta poénokon tényleg sírva röhögtem (Mulder fotózgatásán, a videón, stb), de egyébként a rész és a cselekmény borzalmas és ostoba volt számomra, nagyon nem voltam vevő rá. Sorozatrészre olyan jelzőt, hogy “szánalmas” nem szoktam használni, de itt ez a jelző jutott újra és újra az eszembe. Mellette pedig az, hogy abszurdan poénos. Áh, fene sem tudja, hatalmas ellentmondások vannak bennem, de leginkább azt tudom mondani, hogy egy néhány nagyon betaláló poén volt egy egyébként érthetetlenül szánalmas történésben.

Dave - 2016. 02. 02. 22:16

OMG ez tényleg Nagyon jó volt.

Sam Seaborn - 2016. 02. 02. 22:19

Zseniális volt! :)
10/10
Az első részben voltak még bajok, az egy kissé megcsúszott remélem az utolsó rész azért helyrebillenti majd a mythologys dolgokat is. De az utóbbi 2 rész nagyon jó volt. Ez a mostani a top20 x-files részbe nálam simán befér. Féltem a visszatéréstől, de eddig abszolút vállalható a dolog, sőt!

BeregiAttila - 2016. 02. 02. 22:27

Thrasher, arra gondoltam, hogy a régi rajongók nyilván tisztában vannak vele, hogy az sorozat néha ilyen részeket is ad, de a fox azért új rajongókra is pályázik. És ők szerintem úgy ültek le a sorozathoz, hogy ennél azért “komolyabb” a dolog. De a fene tudja, lehet a harmadik részre már amúgy is csak a régiek maradtak :)

Mikilós - 2016. 02. 02. 22:28

Én is sokat röhögtem a részen. Jók néha az ilyen komoly sorozatokba egy kis komédia rész is. Ami nagyon aranyos volt a sírfelíratt ahogy a készítők megemlékeztek Kim Mannersre. Azon tényleg el mosolyodtam cuki volt. :) Csavarós egy rész volt az biztos. De ami igazán bejött az Mulder ügyetlenkedése a telefonnal, meg a motelban (Psycho) Scully egy kukkot nem tudod szolni na meg a mellei :) és a színész aki volt a gyíkember az jól hozta a szerepét. Szóval számomra eddig az X-akták reboot nem csalódás.

KeriL - 2016. 02. 02. 22:31

Egyetértek a cikkel!
Zseniális volt ez a rész!
Az eredeti X atkák olyan korban volt népszerű, amikor komolyan elhitték az emberek az UFO sztorikat és az egyéb marhaságokat. Miért ne tették volna amikor a hidegháború titkairól még fogalmunk sem volt.
Most sokkal realistábbak az emberek. Nem hiszik el a meséket, (legalább is azokat) így az eredeti X akták nem működne olyan jól.

Éppen ezért ez a rész (igényes) paródiát csinált a korábbi X aktákból, miközben megkaptuk ugyan azt a hangulatot és rejtélyt amit a régiben is annyira szerettünk, és a végén mégis magával ragad a történet és újra elhisszük azt a sok marhaságot, pont ahogy Mulder is szkeptikusként viselkedik az elején, de a végére újra hívő lesz. Szóval zseniális és imádtam.
MÉG, MÉG ILYET!

Thrasher - 2016. 02. 02. 22:35

@BeregiAttila:
Háccsakhogy ott hibádzik a dolog, hogy azt írtad, hogy a “potenciális új nézőknek ezt is meg kell mutatni”, pedig itt kirívóan nem ez volt a cél.
Tele volt a régieknek szóló utalásokkal; régen is csak elvétve voltak hasonló epizódok, tehát nincs ok úgy beállítani a dolgot, mintha jellemzően ilyen lenne a sorozat; meg hát pont, hogy nem az ilyen stand-alone, hanem a tessék-lássék belengetett, epizódonként három és fél percet kapó átívelő szálak szoktak lenni azok az eszközök, amivel megpróbálnak nézőt marasztalni.

Szal amikor azon gondolkodtak, mivel próbálják esetleg hosszabb távra megvetni a lábukat, tuti nem erre a részre gondoltak. :)

BeregiAttila - 2016. 02. 02. 23:00

@Thrasher szerintem nem összeegyeztethetetlen a kettő. persze, hogy a régieknek is szól (akár nagyobb részben is), és ők remekül szórakoztak, én is jókat röhögtem a sok önirónián. Csak azok, akik esetleg most látták először, lehet, hogy néznek értetlenül, hogy ez meg mi volt :) na majd meglátjuk, van még 3 rész

Bazsi - 2016. 02. 02. 23:46

hát nem gondoltam volna h ezt fogom egy X akták részhez írni de többet röhögtem rajtam mint egy adam sandler vígátékon :D
Tetszettek a kikacsintások, kicsit brahi rész volt elmaradt a para érzés, de nem volt rossz.
temetőben főcím csengőhangnál majdnem megfulladtam :D

Tsabus - 2016. 02. 03. 00:04

Szerintem is zseniális volt ez a rész, nem is figyeltem anno, hogy a kedvenc “nem komoly” részeim Darin Morganhez fűződnek. Emiatt is szerettem az X aktákat, hogy mertek lazák lenni, akkora poénokkal, hogy szakadtam a röhögéstől, miközben összeségében komolyan vett sorozatról van szó. Szerintem egyébként jó úton halad a sorozat, kapunk egy miniévadot mindazzal, ami jó volt benne, komoly UFO-s (mini) átíveléssel, de közben benne van az a könnyedség, amit egyébként pont a Supernaturalban látok néha-néha (főleg régebbi epizódokra gondolok), lehet pont az X aktákból nyúlták az ötletet :) Szóval összességében örülök az új évadnak, sajnálom, hogy már csak 3 rész maradt, szorítok a sikernek, ami sajnos egyáltalán nem biztos.

Lajoska67 - 2016. 02. 03. 01:11

Na ha ilyen lesz, akkor viszont tényleg kuka, bár az első kettő reményt keltő volt még.

Ez egy szemét szar volt. Nem is értem, hogy gondolták. Kb. a Bones színvonala volt az eleje, de néha még közben is az jutott az eszembe. Még a parodizáláson belül is a színvonaltalan trágyák közé tartozott, 1/10. Igen, néha a klasszikus évadokban is humorizáltak, kicsit, de az eset akkor is komoly volt. Ez meg egy hulladék.

Platschu - 2016. 02. 03. 01:28

Scully erotikus jelenetén túl ennek az egésznek mi értelme is volt? Oké, szórakoztató kis epizód volt, de akkora marhaság is egyben, hogy még a maradék komolyságát is elveszítette a sorozat… Szerintem erre kár volt részt vesztegetni.

Malachi - 2016. 02. 03. 02:14

Nyilván senki nem nézi meg újra a részt, szóval azoknak írom akik szerint ez értelmetlen marhaság volt, túl vicces, egy kabaré: kár, hogy nem néztétek amikor a temetőben beszél a gyíkember Mulderrel. Gondolom a telefont nyomkodtátok, vagy ment a chat. Csak azért gondolom, mert az egy jó öt perces beszélgetés. Ott derült ki, hogy mire is épült az epizód és hát az minden, csak nem marhaság. Nagyon okos, roppant vicces rész volt az egész.

winnie - 2016. 02. 03. 07:37

“de az eset akkor is komoly volt. ”

humor ide vagy oda, ez az eset azért elég komoly volt. ugyanúgy gyilkos volt benne, stb. az, hogy egy szörny belekeveredett a történésekbe, nem csökkent a komolyságán.

idioty - 2016. 02. 03. 08:13

Kicsit SPoileres:
Őszintén szólva a temetős részig csak fogtam a fejem, hogy milyen gagyi az egész. Ott értettem meg igazán miről szól az egész. Pontosabban a végén olyat mondott a fickó, amitől tényleg megkérdőjeleztem én is az egész mondani valóját és nem tudtam higgyek-e neki vagy sem. Pont ahogy Mulder érezhetett.
A vége meg kifejezetten tetszett.
Szóval érdekes, hogy addig a jelenetig milyen gagyinak gondoltam az egészet és hogy át tudták fordítani a részt igazán jóra.
Összességében így nagyon tetszett. Amúgy rengeteg kérdést feszegetett a rész, amivel az egész eddigi sorozaton rágódhatott az ember.

idioty - 2016. 02. 03. 08:15

Ja igen, annyit még hozzátennék, hogy évek óta ez az első (film) sorozat, ami leültet a TV elé, és várom a következő részt. Még akkor is, ha az egész nem ér egy fabatkát sem, megérdemlik a figyelmemet erre a kis időre!

Sancho Pansa - 2016. 02. 03. 08:17

idioty: Bármennyire is tiszteletreméltó és örömteli, hogy ezt teszi, valahol szomorú is, mert ez az új trend. Visszahoznak valamit és sokan csak cím alapján megnézik. Lehet jó, lehet rossz, elég a reklám és a cím, minőség nem számít, zombizás van. Ennek az lesz a következménye, hogy egy csomó mindent visszahoznak, egyre többet az eredeti sorozatok kárára. Ahol a készítők nincsenek arra kényszerítve, hogy jót írjanak, mert a nézőnek elég a nosztalgia. Ld Gilmore Girls, Twin Peaks, Full House és a többi.

Szóval jó ez, hogy van, aki így áll hozzá, de a többség jobb, ha kritikus marad, és ami nem érdemli meg, annak nem ad esélyt.

Marvin42 - 2016. 02. 03. 08:18

Jó rész volt, végig röhögtem az egészet. Ahogy a paranormális történésekből kiábrándult Mulder kifigurázza saját magát, az valami zseniális. (Ahogy a telefonnal bénázott… :D )

amaranta - 2016. 02. 03. 08:39

Az eredeti sorozat sejtelmes, nem magyaráz halálra semmit, nem szentimentális, nem érzelgős, és csupán irónia és szarkazmus van benne.
Ellenben az új részek siralmasak. Mintha nem is ez a sorozat lenne.
A harmadik részt pedig jobb lett volna, ha meg sem csinálják. Siralmas. Mintha a Grimmet néztem volna. Végig az járt a fejemben, hogy “mi van?”

Annatar - 2016. 02. 03. 09:01

amaranta:
Régen is voltak ilyen részek. A Bad Blood címűben pl. ugyanilyen hülyére vették a figurát. Lehet kritizálni a részt amiatt, hogy személyesen neked nem tetszett, de ez a fajta hülyülés is része az eredeti sorozatnak.

Ace - 2016. 02. 03. 09:07

Eddig mind a három rész tetszett az a vicc az egészben hogy eddig mind a három rész jellemzően x-aktás volt olyan mintha mindenhonnan csippenteének egy darabot kíváncsi leszek mit hoznak ki a végére.

Amúgy engem nem is maga az ügy szórakoztatott hanem a rengeteg vicces utalás meg az egysorosok.

Nekem is ez volt a kedvenc beszólásom:
Mulder, the Internet is not good for you.
Ez hatalmas volt :D

juhaszvik - 2016. 02. 03. 09:09

Sancho Pansa: ha egyszer a nézők részéről meg van az igény, hogy egy régebbi sorozatot újból elővegyenek, akkor hadd próbálkozzanak már a csatornák ennek a vágynak a kielégítésével. ugyan én nem sok jó újraindítást láttam, de ettől még a nosztalgia egy fontos szempont.
a kreativitást pedig ne féltsd, pont valamelyik héten volt egy nagyon jó válogatás itt az sj-n, hogy milyen új sorozatok jönnek majd (nekem nagyon jónak tűnnek), a statisztikák pedig végképp nem téged igazolnak, gondolok itt arra, hogy pl hány újonc sorozat volt tavaly…

Mordekai - 2016. 02. 03. 09:34

Zseniális rész volt. Végig röhögtem az egészet. Részemről mehetne az egész reboot ebbe az irányba.

stirltiz - 2016. 02. 03. 09:34

Botrányos és egyben szánalmas volt az egész. Semmi mondanivaló, csak 50 perc szégyenletes vergődés. Gyenge kezdés után erős visszaesés. Teljes érdektelenség.

Paleee - 2016. 02. 03. 09:35

@Beregi Attila: nekem is ez a véleményem, 24 részbe simán belefér 1-2 ilyen, de ebbe a rövidke évadba? Úgy készültem, hogy hátha most kiderül valami az első évadból, erre jött ez a rész, esküszöm a Dokik jutott róla eszembe, abban vannak ekkora bugyutaságok. :D

A.G. - 2016. 02. 03. 09:46

Sziasztok! Köszönöm a cikk írójának, hogy miközben neki nagyon tetszett, a megosztó jelenség másik táborára is gondolt. Ez így korrekt és bár sajnos egyetlen pillanatot sem tudtam élvezni, sőt visítottam én is, csak a fájdalomtól tisztelettudóan elfogadom az ellentábor véleményét. Amíg nem olvastam a hozzászólásokat meg voltam győződve, hogy ezért a részért valakit ki fognak rugni. Mindénesetre Murderék helyébe tekintettel az elmúlt 20 évre ebbe nem mentem volna bele. Ha igen akkor sem a visszatérő X-Files részeként. Értékelés 1/10 kritikán aluli.

Almir - 2016. 02. 03. 11:06

jaj de zseniális volt ikdszéééé hahaha! az ember a szörny! micsoda eredetiség! áhá mulder és scully fordított szerep…..azta erre még shakespeare is irigy lehet!

hóóó micsoda beszólások! mekkora hipsterek vagyunk. INTERNET XD

gratulálok annak akinek tetszett remélem boldog hogy egy ilyen hígfossal gazdagodott a 6 részes visszatérés.

pluhi - 2016. 02. 03. 11:07

Nem volt ezzel baj. Nekem nincsenek meg annyira ezek a mókás részek régről, inkább az UFOs szál, a gumiember, meg “he is one” jelenti az X-Aktákat. Azért pár perc után leesett, hogy mi megy itt, onnantól meg csak röhögés.
Más kérdés, hogy 6 részből én is jobban bírtam volna egy full átívelős sztorit, de ez van.

sleepwalker77 - 2016. 02. 03. 11:12

Első rész szörnyű volt, második már nagyon bejött, de ez a harmadik eddig a csúcs. Supernatural-nek voltak ilyen direkt idióta részei, azokon röhögtem ennyit. :)

winnie - 2016. 02. 03. 11:13

sleepwalker77: és a supernatural vajon melyik sorozattól vehette az ihletet?:)

CyClotroniC - 2016. 02. 03. 11:52

Most már tényleg lehet, hogy bepróbálom a szezont, mert viccesek ezek a szélsőséges vélemények. Itt például csomó 1/10 van, míg az összes amerikai kritika ezt az egy részt dicsérte csak fel a teljesen középszerű visszatérésből. Tényleg érdekel már, hogy mi ebben az ennyire durván megosztó, hogy sokaknak fogyaszthatatlan, míg a AV-n pl max pontos, sőt az olvasók 90+ százaléka szerint is az :D – http://www.avclub.com/tvclub/mulder-and-scully-meet-monster-and-he-us-231587

Sam Seaborn - 2016. 02. 03. 12:05

Rászántam kb. 5-10 percet és találtam egyből 13-15 részt amiket akár egy kalap alá lehetne venni a mostani résszel.
Tehát ez régen is szerves része volt a sorozatnak, ráadásul az alábbi epizódok közül nem egy ott lehetne bármelyik legjobb x-akták részeket tartalmazó listáján. Én nagyon örülök, hogy volt egy ilyen rész most is, elvégre egy sorozatot azért néz az ember, hogy szórakozzon, ez a rész pedig (számomra) kétségkívül szórakoztató volt.

“Bad Blood” – Season 5, Episode 12
“Je Souhaite” – Season 7, Episode 21
“Jose Chung’s From Outer Space” – Season 3, Episode 20
“Dreamland I. & II.” – Season 6, Episode 4 & Episode 5
“X-Cops” – Season 7, Episode 12
“Humbug” – Season 2, Episode 20
“Hollywood A.D.” – Season 7, Episode 19
“Small Potatoes” – Season 4, Episode 20
“Clyde Bruckman’s Final Repose” – Season 3, Episode 4
“Arcadia” – Season 6, Episode 15
“Impropable” – Season 9, Episode 13
“How the Ghosts Stole Christmas” – Season 6, Episode 6

De akár a “Syzzygy” vagy a “The Unnatural” epizódokat is ide lehetne sorolni, azokban is bőven voltak humoros részek, egyik sem vette olyan komolyan magát.

Thunder - 2016. 02. 03. 12:13

nyilván orientálni akarták a régi rajongótábort, hogy a reboot-ban mi várható, szvl ne csak ufó-háttérhatalami összeesküvés lesz – ahogy persze régen sem – de számomra ez az önirónikus, habkönnyű humorherold epizód nagyon lelohasztotta a lelkesedést. Még, ha a végén egy kicsit tudtak is javítani az összképen.

Kb a SW7-hez mérhető csalódóttságot éreztem … és nagyjából oda juttatott, hogy a kellemes bizsergő várakozás, amit napközben is éreztem, várva az esti részt, átfordult unott legyintésbe mára.

Egy ilyen mini hosszúságú újrázásnál, ez több, mint bátor lépés a Chris Carter-től. Inkább botor.

Lemoni - 2016. 02. 03. 12:14

Á, annyira nyuszika sapkája….. ha éppen komolyabb átívelős szál a fő csapásirány, akkor felületes és erőlködős, ha MOTW, akkor régimódi és unalmas, ha hülyülés van, akkor “mi ez a sz*r?”….. én meg örülök, hogy ilyen sokszínű, de én elfogult vagyok :)

winnie - 2016. 02. 03. 12:28

thunder: “Egy ilyen mini hosszúságú újrázásnál, ez több, mint bátor lépés a Chris Carter-től. Inkább botor.”

ehhez semmi köze nem volt chris carternek. ő nem szólt bele abba, hogy a 4 író hogyan írja meg és rendezi meg a rájuk jutó 4 részt.

egyébként a hossznak nincs köze ahhoz, hogy milyenek a részek. az volt a terv, hogy a premier és a finálé az átívelő szállal foglalkozik, a többi 4 rész meg négy heti bűnügyes szörnyes sztorit hoz. kábé pont, mint az eredeti sorozat, csak ott voltak félévados dupla részek is.

Valaki - 2016. 02. 03. 12:42

winnie: De a második rész is valamilyen szinten kapcsolódott az háttérhatalmi összeesküvéshez (ufó-ember hibrid, szuperhuman, az irányított evolúció következő lépése?). Az e03 lehetett volna egy sima, borzongós monster of the week rész és ugyan úgy bennehagyhatták volna a viccesebb “meta-utalásokat”, felőlem még a speedós-csengőhangos jelenetekkel együtt is, de maga a szörny sztorija szerintem rémesen kínosra sikeredett. Én azt vártam minden jelenet végén, hogy kizoomol a kamera és mutatják a filmstábot is, majd Mulder szemforgatva hívja Scullyt, hogy “muszáj volt ezt bevállalnunk?” és kiderül, hogy csak egy cigis által megrendelt Michael Moore féle leleplező filmben játszanak a filmébli karakterek.

winnie - 2016. 02. 03. 12:47

Valaki: ilyen szempontból igazad lehet, ez tényleg eléggé külön volt. kíváncsi leszek, hogy a következő kettő merre fog haladni.

sinyster - 2016. 02. 03. 13:10

Nekem új nézőként is teljesen jó rész volt. Igen, nem az igazi komoly, ijesztő epizód, mint a második (ami nekem is jobban bejött) de ez is jó volt a maga stílusában. Nagy eséllyel pont azért is lett ez a rész olyan, amilyen, hogy a sorozat saját magát parodizálja ki, gondolok itt például a régi sorozat idejében milyen telefonok voltak, ma pedig Mulder mit össze nem szenvedett a kamera app-al, plusz a további utalások a mai dolgokra. Jó volt ez, ideillő, csak más stílusú.
8/10

Thunder - 2016. 02. 03. 15:03

Valaki:
“Én azt vártam minden jelenet végén, hogy kizoomol a kamera és mutatják a filmstábot is, majd Mulder szemforgatva hívja Scullyt, hogy “muszáj volt ezt bevállalnunk?” és kiderül, hogy csak egy cigis által megrendelt Michael Moore féle leleplező filmben játszanak a filmébli karakterek.”

:) egy ilyen verzió is bennem is folyamatosan felmerült, mikor már nagyon kínossá kezdett válni a Grimm/SupNat utánérézés…

Winnie: az alábbi videóból számomra nem az derült ki, hogy Ch. Carternek semmi ráhatása nem volt a dologra, hogy ilyen irányba menjen:

http://www.blastr.com/2016-2-1/exclusive-x-files-chris-carter-reveals-mulder-and-scully-meet-were-monster-secrets

Mindegy, én azt remélem, régi rajongóként, hogy ez csupán egy felejthető egyszeri kisiklás volt egyrészt, másrészt pedig, hogy a stúdió úgy dönt, hogy folytatják normál hosszúságú következő évaddal.

winnie - 2016. 02. 03. 18:12

Thunder: itt csak annyit mond, hogy ezt az ötletet pitch-elte neki. természetesen ő a sorozatfőnök, de itt nem volt írószoba, hogy napi munkában mások is alakíthassák a részt. megvolt a pitch, lehetett írni. réadásul ez egy rész night stalker-szkript alapján íródott, amit anno 8-10 éve, amikor ment az a sorozat, már nem forgattak le a kasza miatt, szóval az alap akkor megvolt.

de egyébként tényleg lényegtelen. viszont normál évadot nem nagyon lehet várni, mindkettejüknek van saját sorozata jelenleg, ahol dolgoznak. még.

Borisz - 2016. 02. 03. 18:37

Jóval töményebb volt, mint a Bad Blood és társai, de nem baj. 9/10

kecskebégető - 2016. 02. 03. 20:14

10/10 hogyan lehet többet adni?

m76 - 2016. 02. 03. 20:31

Az első rész egy közepes papírforma visszatérés volt, meg bemutatkozás az új nézőknek.
A 2. rész egy viszonylag jobb heti ügyes rész volt, ami a régi X-aktákat idézte 1:1-ben.
Erre a részre meg nincsenek szavak. A maga nemében zseniális volt. De ha valaki beáll arra, hogy most ez egy véresen komoly összeesküvős sorozat, és nem azt kapja amit vár, akkor megértem hogy csalódik. De nem a sorozatban, hanem a saját fals elvárásaiban csalódik ilyenkor.

ayren - 2016. 02. 03. 21:09

Az első rész szimplán sz*r volt, a második totál átlagos, ez viszont végre szórakoztató. Én régen is azok közé tartoztam, akiknek a viccesebb, ironikusabb részek voltak a kedvenceik, szóval az előrejelzések után sejtettem, hogy ez be fog jönni.
Már filmnézés közben leírtam, hogy “Mulder, the Internet is not good for you”, hogy majd szavazzak rá a hét idézete posztnál, de látva a kommenteket, nem kell hozzá kristálygömb, hogy megjósoljam az e heti egyik dobogóst, ha nem az aranyérmest.

öccáz - 2016. 02. 03. 21:19

Én nem néztem régen max 1-2 részt láthattam, (meg talán a filmet) komolyabbra emlékeztem, most se érdekelt különösöbben csak a Duchovny meg a Gillian (californication meg hannibal hiány)
Az első 2 részben is fura volt hogy Hanket látok meg hogy nem túl bonyolult az egész, nem kaszáltam de ezt megállítottam kb 8 perc után és jöttem ide ránézni a kommentekre hogy ez most komoly-e. a poénok jók voltak meg végignéztem, szórakoztató, de meglepődtem. Értem mit akarnak és mint ‘új’ néző, nem hánytam le, tovább fogom nézni, kicsit olyan feelingem volt mint a Jurassic world-el hogy először abba is fura volt a cinizmus meg hogy sokadik bőrt rántják le aztán rájöttem hogy egy jó mozi volt tényleg így szórakoztatnak már hogy kicsit minden önmaga paródiája.

sziszko - 2016. 02. 03. 21:39

sztem nem mindenkinek esett le, hogy itt miről volt szó, számomra az volt a legkomolyabb, amikor szegény gyíkember nézőpontjából láthattuk, Mulder átment Scullyba a kétkedésével, Scully meg Mulderbe ezzel a nyakon csípem a gyanúsítottat egyedül hősködésével, nagyon szerettem az x-aktákat, a visszatérésnél kicsit húztam a számat az elején, nagyon sok volt, de ez a rész igenis nagyon jó volt a fordított szemszög miatt, és Mulder is megkapta a végén a hitét, nagyon komoly volt! és szép álmokat a gyíkembernek! 10/10

netro - 2016. 02. 03. 21:41

Én vártam azért a végén, hogy az utolsó fél percben Mulder felébredjen egy földönkívüli űrhajó műtőasztalán és kiderüljön, hogy csak az idegenek basztatják az agyát.

A poszt és a kommentek után egy picit jobban tetszett ez a rész de még így is sajnálom, hogy a hatrészes miniepizódból egyet erre durrantottak el.

Tiffauges - 2016. 02. 03. 21:47

Csatlakozom azokhoz, akiknek nagyon tetszett, a régi elborult, gyagya részek hangulatát idézte meg, meglepően jól. A kicsit nyögvenyelősen indult első rész, és a valamivel már érdekesebb, klasszikus epizód után jólesett ez a kis őrület.

Lajoska67 - 2016. 02. 03. 23:33

A probléma nem azzal volt, hogy könnyedre vagy valamennyire viccesre vették a figurát. Hanem hogy itt egyszerre akarták kiparodizálni az általános sztorijaikat, de még magát a sorozatot is, mindezt tették valami iszonyatős blődséggel.

Tehát az tény, hogy régen is volt, hogy felvont szemöldökkel nyomozgattak, annyira abszurd baromság volt az ügy (a nézőnek vicces), de hogy a főszereplő telefonja a sorozat zenéjére csörögjön, és Mulder folyamatosan kattogó fényképezőjű telóval rohanjon (pisztoly nélkül!) egyedül egy két lábon járó gyík után, miután egy átharapott torkú hullát találnak, na az nagyon kínos nekem. Ahogy a szörnnyel való filozofálgatás perceken át nemkülönben, a végén a zsebből előkerülő borosüveggel együtt.

A gyilkos meg annyira volt komoly, mint a Chuckból Lester, ami azért egy harapdálós sorozatgyilkos esetében megint nem ide való. Az 5 halott ellenére az ügynökök szeme sem rebbent persze, meg se vizsgálták őket igazán.

Tényleg csak az mentette volna meg a részt, ha felébrednek a szereplők a végén.

dvs - 2016. 02. 03. 23:49

Mélypont.. Konkrétan ez a néhai sorozatnak a paródiája a régi szereplőkkel. Inkább ne tért volna vissza.

2/10

Junkieka - 2016. 02. 04. 00:12

10/10 :)

DarkEagle - 2016. 02. 04. 03:11

Lassan ott tartok hogy jobban röhögök a kommenteken mint ezen a 10/10-es részen. :D

a magukat nagy X-Files “rajongók”-nak nevező egyének olyan hasonlatokkal jönnek hogy sok a Bones, SupNat meg Grimm utánérzés. Mintha ezeket a sorozatokat nem az X-Files ihlette volna. Kész röhej és ilyen emberek nevezik magukat X-Files fanoknak. Szerintem inkább csak láttak 1-2 részt a tévében régen most meg hogy divat mindenre rávágni hogy gyerekként nagy rajongója voltam, erre is rávágják mint most a Star Wars felélesztése miatt ugye.

Félreértések elkerülése végett ez a rész nem a sorozat paródiája hanem egy tipikus Darin Morgan rész volt. ;)

Ja és ha már itt tartunk, Rhys Darby egyszerűen zseniális volt. Bár ő mindig az ahogy Winnie is írta.

Scully FTW BTW. :D

Görbetükör - 2016. 02. 04. 08:20

Az X-akták mindig is kendőzetlenül odaba… vágott a nyers társadalomkritikák terén. Lehet az csak a baj,hogy a nem tetszős többség felismerte magát a “szörnyben”. :P

gabri - 2016. 02. 04. 11:38

Ahhoz a kaszthoz tartozom, aki anno gyerekként csodálta/borzongta végig az első 2-3 évadot, majd kissé idősebben a továbbiakat (felnőttként pedig a viasatos ismétléseket is). Nem volt bajom soha az elborultabb részekkel, mert azok is minőségibb darabok voltak zömmel, de az új évad nagyon gyérre sikerült. Az első rész még az internet elterjedése előtti korban is viccesnek hatott volna, a másodikban mintha elindult volna valami, de a harmadik borzasztó volt. Nem feltétlenül azért, mert viccesre próbálták venni a figurát, hanem mert nevetségesre sikerült, vagy inkább szánalmasra. Talán a 70-80-as években tudtam volna értékelni/nevetni egy ilyen részen (10-12 éves fejjel). Röviden összefoglalva: önmaga paródiájának a gyenge színvonalú paródiája.. (X-Files theme csengőhang?!! Ezt komolyan viccesnek tartotta bárki is??!!)

ayren - 2016. 02. 04. 12:25

“X-Files theme csengőhang?!! Ezt komolyan viccesnek tartotta bárki is??!!”

Jelentkezem, igen. :)

DarkEagle - 2016. 02. 04. 12:50

“X-Files theme csengőhang?!! Ezt komolyan viccesnek tartotta bárki is??!!”

Szerintem az nem is poén akart lenni. De bárminek is szánték zseniális volt.

noodles - 2016. 02. 04. 13:58

szeretem a régi x-aktákat és nagyon élveztem az 1-2 részt de ez csak nagy jó indulattal is közepes volt. egyszerűen nem lehetett komolyan venni ahogy Mulder viselkedett, nem illett a karakterhez. ha csak egy különálló résznek tekintem (végül is az is)akkor egynek elment de soha többet ilyen bohóckodást, egyszerűen nem illik ide, még ha régen voltak is ilyen részek. 9 évad alatt elmegy 1-2 mellékvágány de itt, ebben a 6 részben kár volt ezt meghúzni.

Pipacs - 2016. 02. 04. 14:26

“X-Files theme csengőhang?!! Ezt komolyan viccesnek tartotta bárki is??!!”

Szerintem hatalmas geg. Nem mert sírva nevetős, hanem mert egy ilyen legendás sorozatba simán belefért ez a ziccer is, amit kár lett volna kihagyni.

Nekem vegyesek az érzéseim, minden régi részt is láttam, az újakkal nincs bajom. Az elsőben az “arcba megmondás” témát leszámítva sem csalódtam, a második volt számomra a “tipikus” X-akták rész, ez annyira nem tetszett, de lehet, hogy csak mert a “szörnyes rész” beharangozás miatt én másra számítottam. A temetős jelenet kicsit túl hosszúra sikerült, azt konkrétan untam pl. Ami tetszett, az a Mulder-Scully kvázi “szerepcsere” vicces volt, hogy az elején konkrétan Scully győzködte a szkeptikus Muldert.:)

California Max - 2016. 02. 04. 19:05

Nekem barmi johet xaktakbol, egy ilyen resz igy extran jo.
Viszont kuldom mindenkinek, hogy milyen is egy igazan elborult resz:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/How_the_Ghosts_Stole_Christmas

Minden benne van amitol imadtuk,imadjuk az xaktakat.

Turorudi - 2016. 02. 04. 23:06

Tényleg zseniális, de ezt már sokan leírtátok. Volt egy fontos funkciója ennek a résznek, mert Mulder magára és az X-aktákhoz történő visszatalálásáról is szól.
Ez a sok Ford gépjármű, már el is felejtettem… :)))
Az idézetekhez mén: “Foxman, you’ve got to put me
out of my misery!”

GetRektMike - 2016. 02. 05. 02:01

Zseniális rész volt, vicces és ahogy olvasom elég megosztó. Nem értem azokat, akik azért nevezik rossznak ezt a részt, mert komolytalan, nem sötét és titokzatos meg ilyesmi. Nem tudom, hogy ők látták-e a korábbi évadokat, de a régi sorozatban is voltak elborult részek, például volt egy ikerpár, akik ha találkoztak, a közelükben mindenki bekattant vagy a kedvencem, mikor az egyik rész egy az egyben egy Cops paródia volt.

Na meg egy közel húsz éves múltra viszzatekintő sorozat szerintem simán megengedheti magának, hogy saját magából viccet csináljon, mint mondjuk a Csillagkapu 200. része.

Annatar - 2016. 02. 05. 07:43

GetRektMike:
A Csillagkapu 200. része pont ennyire megosztó volt, azt sem tudták sokan értékelni :P Pedig az is zseniális volt a maga nemében.

Soldierdsgn - 2016. 02. 05. 08:55

KeriL: A statisztikák alapján mára többen hisznek az földönkívüli életben és a háttérhatalmi irányításban, mint anno.

Soldierdsgn - 2016. 02. 05. 09:05

Almir, lehet veled van baj, nem? Sok sikert a gyógyuláshoz! :)

winnie - 2016. 02. 05. 11:01

Annatar: azért egy random xf-részt nem érdemes összehasolítani egy jubileumi, rajongóknak szólóval. olyan másik nem volt abban a sorozatban, az egy szerenád volt az sg-fanatikusoknak. ehhez hasonló jó pár volt eddig is.

Annatar - 2016. 02. 05. 11:13

winnie:
Persze, ebben igazad van, de annak is volt előzménye, a 100. rész. És ott sem ez a kettő volt csak humorosabb rész, bár többnyire kevésbé voltak elborultak, mint az X-files humoros részei. Csak arra akartam utalni, hogy bármelyik fandomban előfordulhat, hogy egyes rajongók nem tudják értékelni az ilyen jellegű epizódokat :)

Pocok - 2016. 02. 05. 13:22

Ekkora fost nem emlékszem mikor láttam utoljára. Mármint a harmadik rész, illetve első.

Narakh - 2016. 02. 05. 18:51

Zseniális rész volt. És asszonnyal azt is konstatáltuk, hogy Gilliannek jól áll az öregedés (pedig azért már a Hannibalban is kaptunk belőle).

sepörd - 2016. 02. 05. 19:56

hát maradjunk annyiban hogy majdnem átment szánalmasba, amikor Mulder hullára issza magát a temetőben (majd felpattan, előtte meg a csengőheng) ott meg át is ment.

oroszlanfoka - 2016. 02. 05. 20:57

Ez – számomra – maga volt a borzalom. Siralmas, széteső, paródiának is zsenge. Maga a cápaugrás. Pedig mennyire vártam az X-aktákat. De nem ezt…

winnie - 2016. 02. 07. 04:45

oroszlanfoka: ez nem paródia volt, de ha cápaugrásnak véled, akkor nem láttad az eredeti sorozatot:)

dalia - 2016. 02. 07. 11:34

klasszik wtf rész, jó hogy nem olvastam előtte semmit, így csak döbbenet fejjel ültem 50 percet, hát mi többet adhat egy sorozat ha nem ezt, király volt. csengőhangot és i want to belive-t is pontoztam, van ami annyira rossz, hogy már jó.

oroszlanfoka - 2016. 02. 07. 11:41

@winnie: I beg to disagree…láttam az eredetit, de akkor még nem voltam “hardcore junkie”, nem láttam minden epizódot – nem emlékszem mindenre. Örülök, hogy sokan kedvüket lelték a minapi epizódban, de nyilván sokan sokféleképp látjuk, s más a preferenciánk. Nekem nagyon nem tetszett – de az eddigi epizódok sem voltak fényesek, szerintem. Amúgy virágozzon ezer virág!

winnie - 2016. 02. 07. 20:57

oroszlanfoka: ezt most nem érdemes leírnod, vagyis érdemes, csak nem nekem címezve, mert ha megnézed, a kritikában én is leírtam, hogy sokaknak nem fog tetszeni – csak arra célzok, hogy nem paródia (mert az más), illetve, hogy az eredeti sorozatban is volt vagy egy tucat hasonló rész. eleve darin morgan legtöbb epizódja ilyen volt. szóval így a cápa sem áll, hiszen annyira nem jelentett újdonségot.

urbai - 2016. 02. 07. 23:11

mire háborodtak fel ezek a marhák hogy a kormány 9 éven át megvezette őket ufó ügyben, mikor ilyen zöld nyomi gyíkok után futkároznak akikkel még össze is barátkoznak végül?

tottypatty1986 - 2016. 02. 07. 23:23

A régi részek idejében még gyerek voltam, nem minden részt láttam természetesen, sőt valószínűleg nem is az összes évadot…emlékezetem is kopott már X-akták ügyben, hisz csak 1-szer láttam azokat részeket, amiket anno tévében láttam. Az tény, hogy ilyen vicces részek nem nagyon rémlenek, de ugye voltak. Nekem ha az X-aktákra gondoltam mindig az a félelmetes, borongós, misztikus, tépelődős feeling ugrott be.
Ezt a 2. rész hozta ebben az új évadban. Nekem bejött.
Tetszett, hogy a rész elején Mulder tök kiábrándult volt, aztán a rész végére találkozott egy igazi szörnnyel. Egyszóval számomra pozítiv volt a rész.
Ebben a rövid évadban én személy szerint azt kedvelem, hogy tapasztaltak lettek hőseink, együtt voltak, van közös személyes-, és szakmai múltjuk, és nagyon remélem, hogy erre jobban rámennek majd a folytatásban.

Egyet nem értek:

Ha Scully és Mulder oly kevés időt töltött a fiukkal Will-lel, mert örökbe adták, akkor mégis hogy lehet, hogy Scully emlékei között olyanokra emlékszik vissza, hogy az iskolás fiát viszi iskolába, Mulder pedig együtt épít rakétát a kissráccal… Vagy ez csak egy ilyem vágyálom volt mindkettőjük részéről?
(Ui: Mondjuk lehet ez pont nem ebben a részben volt, hanem az előzőben…egyszerre néztem meg a 3 részt, egymás után. :) )

Annatar - 2016. 02. 08. 09:20

Nyilván nem emlék, hanem vágyálom. Elképzelték, milyen lett volna felnevelni.

Skirm - 2016. 02. 08. 10:12

Ez a harmadik rész nagyon nem jött át nekem, leginkább idegesítő volt. Pedig az alapötlet nem lett volna rossz, hogy nem minden az aminek látszik, vagy hogyan küzd meg az emberi léttel, vagy hogy ki is a szörny valójában. A kivitelezés viszont annyira debilre sikerült, hogy szinte nevetni se tudtam rajta. 1/10 de csak Scully dekoltázsa miatt… :)

Sam Seaborn - 2016. 02. 08. 12:51
Sam Seaborn - 2016. 02. 08. 19:45

Illetve a Half time show alatt leadták az utolsó epizód első 1 percét, hasonlóan az első epizódhoz, ahol Mulder fényképek segítségével eleveníti fel a sztorit. Mondjuk itt a végén van egy érdekes csavar, SPOILER-es lehet.

https://www.thewrap.com/gillian-anderson-becomes-an-alien-in-new-x-files-finale-teaser-video/

Laja - 2016. 02. 09. 02:39

Én is gyorsan ránéztem a kritikára, és a kommentekre, és nem hittem el, hogy ennyire pozitív a többség.

Ez olyan volt mintha önmagát parodizálná ki a sorozat (rosszul), és Duchovnyn is látszott, hogy egyáltalán nem tudja komolyan venni.

Elhiszem, hogy a régiben is voltak ilyen részek, bár én pont azokra már nem emlékeztem. De ez így nagyon nem illett a többi részhez, egyszerűen így nem konzisztens. Mintha a Jóbarátokba betennénk egy akciórészt, ahol a főszereplők teljesen komolyan halomra lövik a terroristákat, és még meg is kínoznak 1-2-t, miközben veszélyben a világ. Vagy ha a Homeland kijönne egy sitcom-résszel, alánevetéssel. Vagy a Walking Deadbe egyszer csak belepillantanák egy zombicsalád életébe, akik valójában tudnak beszélni, főzőcskéznek, aztán jönnek a csúnya Rickék. Mindez musicalben előadva.

A temetői beszélgetés.. nem volt ez annyira mély, popfilozófia, sokkal komolyabb megmondások is vannak sorozatokban.

1-2 poénon jót röhögtem. A színvonaltalanság, a gagyiság, a minőségtelenség jött le nekem.

3/10

winnie - 2016. 02. 09. 09:25

Laja: a különbség, hogy ha a fent nevezett sorozatoki ilyen részt hoznának, akkor szinte mindenki utálná őket. ezek a részek meg mindig is rajongói kedvencek voltak.

a kulcs ott van, hogy akinek tetszett és értékeli, az tudja, hogy másnak miért nem fog tetszeni annyira. míg akinek utálta, az el nem tudja képzelni, hogy más szerint miért zseniális. mondjuk az igaz, hogy sokan előre tudták, hogy zseniális lesz, így némiképp elfogultság is lehet az értékelésükben, afféle “naná, hogy rohadt jó rész volt”-hozzáállás.

ha nem emlékszel a régi, önironikus, meta részekre, akkor érdemes pótolni őket. magasan a legjobb részei voltak az eredeti sorozatnak. sokan szerették az x-aktákat, de nem azért, mert 10/10-es részeket hozott volna. sok jó és érdekes részt produkált, de nyilván egy szimpla epizodikus nyomozós sorozat részeire az ember nem nagyon szór 6-7/10-nél többet, olykor, ha jól sikerül az epizód, előkerülhet a 8, néhanapján a 9 (mint ahogy elég gyakran csak közepes a végeredmény), de egy Jose Chung’s ‘From Outer Space’-nél a rajongók többsége simán behúzta a 10/10-et.

Conorr - 2016. 02. 10. 07:59

A harmadik rész számomra az évad legjobb része volt, pedig nagyon úgy voltam vele hogy az első két rész után dobom a sorozatot, de így nem bántam meg hogy maradtam. Bár tudom hogy több ilyen rész nem lesz, de remélem felzárkóznak minőségbe a komolyabban vett nyomozós részek is erre a színvonalra.

KlopekDR - 2016. 02. 15. 00:29

Azt vártam mikor tűnik fel Sam és Dean Winchester

winnie - 2016. 02. 15. 08:08

KlopekDR: de ezt ugye tudod, hogy a supernaturalnek, és eleve a meta, önironikus supnat-epizódoknak melyik sorozat az elődje?:)

edg - 2016. 02. 16. 06:16

Oh my, oh my.
Az S10E05 volt szerintem minden idők legrosszabb x-akták része. Szégyen a készítőkre nézve.
Kendőzetlen propaganda a végtelenségig legegyszerűsítve.
Sajnálkozva mondom, de ezután elvesztettem a hitemet Carterben. Ha ilyen részeket képes csak írni, akkor inkább ne írjon semmit, hanem menjen Texasba lövöldözni bárkire, akit épp közellenségnek kiáltanak ki.

Csigusz - 2016. 02. 23. 21:07

ma néztem, teljesen padlót fogtam. valóban kiemelkedő rész (számomra) de meg tudom érteni, hogy valaki viszont miért utálja. tény, nem egy kommersz humorral operáló epizódot kaptunk.
(az ezt megelőző kettő, viszont totálisan felejthető kategória)

GoHawks - 2016. 02. 24. 12:47

Nem értem a fanyalgókat…Oké, hogy három évesen egy temetőben nézted meg alienekkel és farkasemberekkel körülvéve áramszünet és vihar idején, begombázva a régi részeket…De nézzétek meg újra.
Ha még mindig rettegtek a gumiembertől, meg gólemtől, meg idegenektől, akkor oké (bár nem értem, hogy aki bírja az ilyesmit, az az elmúlt ~10 évben hogyan nem sütötte ki az agyában a parareceptorokat a megannyi thriller-horror-sci-fi-fantasy-stb filmmel), de azért ez nem ugyanaz.

Én az új évad tiszteletére a régi részek kb 80-90%-át újranéztem, és a legélvezhetőbb részek azok az egyedibbek voltak számomra, amik közül sok nem feltétlenül túlzottan komoly.

Ez egy egyedi rész volt. A második rész hangulata, témája, történetvezetése a régi évadokban is nagyon sokszor előjött, és nem csak itt, hanem ezer más hasonló sorozatban. Ilyet viszont, mint ez a rész, nem könnyű találni.
Nálam a tíz évad összes részéből még az is lehet, hogy top3-as ez a rész, de a 10 legjobb között biztos benne van

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz