Advertisement
login |

The Expanse: vége az 1. évadnak

2016. 02. 08. 21:20 - Írta: Neoprimitiv

55 hozzászólás | kategória: kritika,

Akiknek nincs ideje sok betűt olvasgatni, azoknak röviden: ismét van egy jó scifi a SyFy-on.

Igen, örülhetünk, végre. A The Expanse annak ellenére is fordulatosnak és eseménydúsnak érződött, hogy az első évad az első könyv feléig jutott csak el. Voltak benne néha apróbb üresjáratok, de talán a hetedik epizód kivételével egyszer sem éreztem azt, hogy egy helyben járnának. (Könyves spoilereket és infókat a könyves kibeszélőbe írjatok.)

eros

Ebben azt hiszem, nagyon nagy szerepe van a látványnak. Nemcsak a szépen megcsinált, és már a pilotkritikában is dicsért, űrbeli CGI-ra gondolok, hanem a belső terekre is. (Ez alól csak a földi jövőképek kivételek, azokon még dolgozhattak volna egy kicsit.)

Amikor valaki zéró gravitáció mellett lassított felvételként mozog perceken át, az nagyon unalmas lehetne, de annyira összhangban voltak a fények, a kameramozgás és a díszlet, hogy az ember inkább a szék szélére csúszva várta, hogy mi bukkan elő a következő ajtó után. Jó volt tényleg futurisztikusnak ható használati eszközöket látni, a Defiance vagy az Almost Human után már ez is nagy öröm.

kutyu

Az évad nagyon sok ponton eltért James Corey öt kötetes regénysorozatának első kötetétől és változatlanul úgy érzem, hogy szerencsés kézzel nyúltak a készítők a forráshoz.

A három oldalú konfliktus, ami a könyvben csak háttér, a sorozatban arcokat kapott. Ennek köszönhetően a hatalmi harcokat és a végül is az egész sztorit meghatározó Föld – Mars – Öv szembenállást nem csak a Rocinante legénységén keresztül látjuk, hanem ez önálló, párhuzamos szálként működik a sorozatban.

fold

Ennek köszönhetően változatosabb a látvány is, nem vagyunk végig a főszereplők meglehetősen klausztrofób világához kötve.

Az is jót tett a sorozatnak, hogy az elején Holden legénysége nem egy boldog, összeszokott csapat volt a szeretett parancsnok mögött. Az eltérő egyéniségek így jobban látszottak, a könyvet nem ismerők számára nem volt előre lefutott, hogy milyen döntéseket hoznak majd a szereplők. A későbbiekre nézve is pozitív lehet, hogy így nagyobb egyéni játékterük van.

shootout

Az egyetlen dolog, ahol változatlanul fenntartásaim vannak, az a szereposztás, pontosabban egy része. A végére sem változott meg a véleményem a 7. rész után írtakhoz képest, talán csak annyiban, hogy Shohreh Aghdashloo-t egy kicsit jobban megszoktam.

Steven Strait viszont nekem még mindig nem meggyőző a többieket vezetni képes parancsnokként. Mintha a castingosok csak a karakterlap egyik felét olvasták volna el és csak a “gyermeki becsületességre” koncentráltak volna a kiválasztásakor.

holden-miller

A második évadot a premier után szinte azonnal berendelték. Most már csak azért kell szurkolni, hogy a kiábrándítóan alacsony nézettség miatt ne vágják vissza nagyon a költségvetést, illetve, hogy presztízssorozatként kezelje a Syfy és kitartson mellette tűzön-vízen át.

human 7/10-et adott a pilotra, én az évadzáróra és az egész évadra is megszavaznék egy 8/10-et, mert végig tartani tudták a színvonalat, sőt még emeltek is téten.

55 hozzászólás Ne habozz!

demerzel - 2016. 02. 08. 22:10

Engem rögtön beszippantott, Nagyon tetszett a sokszereplős, szálösszefésülős stílus.
El is kezdtem olvasni a Leviatán ébredését. A könyv nekem még jobban tetszik, de kiváló a sorozat is. A könyv nagyon jól írja le a fullasztó, szagos, “visszaforgatós” kolóniákat.

Annatar - 2016. 02. 08. 22:28

A regénysorozat nem ötkötetes, csak annyi jelent meg belőle eddig. A hatodikat nyárra ígérik, és vannak novellák is. Alapanyag tehát bőven van :)

Desmond Wallace - 2016. 02. 08. 22:30

Nagy kedvencem lett a sorozat.
Öröm volt nézni ezt a finálét.

Tod - 2016. 02. 08. 22:34

Érdekes világ, jó karakterek, béna történet.

Claire8310 - 2016. 02. 08. 22:59

Nagyon bejött, könyvestől mindenestől, nekem Steven Strait az utolsó két részre nagyon beért, jöhet a következő évad. Majd.

Stiel - 2016. 02. 08. 23:01

Engem is berántott. Izgalmas a történet, jó a látvány, alaposan kidolgozott a világ. A karakterekkel sincs gondom, nagyrészt OK, egy-kettő nagyon jó (Amos). Közepe felé picit lassabb volt az évad (5-7. epizódok), de aztán a vége megint eseménydús.

Tulazon - 2016. 02. 08. 23:40

Holden az utolsó pár részre teljesen meggyőzött, jó választás volt, Alexszel az elején sem volt gondom, kb ilyennek képzeltem, de Amos még jobb mint a könyvekben, az a hideg tekintet, ahogy az utolsó részben fejbe lövi a rendőrt teljesen ott volt.

Claire8310 - 2016. 02. 09. 00:30

Na meg az Amos- Holden jelenet, a 8 részben talán, ahogy halál nyugodtan ott ül, Holden meg a fegyvert a fejének szegezi. Iszonyat jó lett tényleg Amos.

Neoprimitiv - 2016. 02. 09. 08:24

Amos szerintem is az egyik legkellemesebb meglepetés, de mivel Wes Chatham-et már a 7. rész utáni kritikában is külön kiemeltem, nem akartam ismételni.

Annatar: a GoT példáján okulva a számomra a még csak beígért kötetek nem léteznek. Majd ha már a polcon lesz, akkor lehet róla beszélni.

Ace - 2016. 02. 09. 10:00

Csak tartsa meg a Syfy. Nagy hiány van ilyen sorozatokból.

Stiel - 2016. 02. 09. 10:03

Lehet, hogy elsiklottam felette, de… a Medina az micsoda és hol is van? Könyvekben később szerepel egy Medina nevű hely, de a soriban még nem lehet az.

Annatar - 2016. 02. 09. 10:50

Stiel:
A sorozatban Medina egy “városrész” Ceresen. Lehet, hogy ez azt jelenti, hogy az a későbbi hely majd más nevet kap, de majd meglátjuk. Remélhetőleg :)

Annatar - 2016. 02. 09. 10:53

Nem emlékszem, hogy a könyvben így hívták volna azt a területet, de a szónak ebből a jelentéséből jöhet: https://hu.wikipedia.org/wiki/Medina_%28v%C3%A1rosnegyed%29

Rodney - 2016. 02. 09. 11:10

Én az első rész után kaszáltam, pedig a Dark Mattert is végig tudtam nézni. Látva a pozitív értékeléseket, lehet, újra bepróbálom majd.

Llew - 2016. 02. 09. 11:59

Nagyon érdekes világ és sztori, jó technikai megvalósítás, nagyrészt jó színészgárdával.
Nekem is a főszereplő, Holden a leggyengébb, de elmegy kategória. A többiekkel nincs gond, de valahogy nem a szereplők érdekelnek. Annyira nem is törekedtek rá, hogy kötődjünk hozzájuk.

tzf - 2016. 02. 09. 12:32

Végre van egy jó scifi sorozat a tévében, egy olyan scifi, ami az utóbbi sok-sok évben olyan ritka, mint a fehér holló, erre az emberek alig nézik, alig érdeklődnek iránta, a nézettség legalján végez.
Megy a sok agyatlan, ostoba baromság, mert a sok ostoba agyatlannak ez kell. Egyszerűen nem értem, komolyan nem értem.
Hiánypótló sorozat bakker, az első 5 között kéne lennie!

tzf - 2016. 02. 09. 12:38

Bocsánat, nem spammolni szeretnék, de még egy kérdés.
Szinkronos verzióról lehet tudni valamit? Vagy felejtsem el?

Valaki - 2016. 02. 09. 21:50

A kiszivárgott első 4 rész megnézése után én is parkolópályára tettem, de most ledarálva az 1. évadot újból az elejétől nem bántam meg. Vannak benne számomra butaságnak tűnő elemek, amiket remélem megmagyaráznak, pl: Ha jól vettem ki, az Anubis-t egy földi magáncég építette. Hogy a fenébe tudna akár még egy (a mai viszonyokra átültetve) Google vagy Apple méretű cég olyan haditechnikát felvonultatni, ami mondjuk leszedné az USA egyik atomtengeralattjáróját egy lövésből( mert ha jól értettem, a marsi űrladik a kínai néni vezetésével zászlóshajó volt)?
Ugyan ez kicsiben: A fertőzött lányka beparkolt az Anubis kistesójával az Eros P+R-jébe, és senki nem járt a csodájára a kor Bugatti Veyronjának? Mindegy, ez inkább szőrszálhasogatás.
Ami még nem volt teljesen világos, hogy mi a fene akar lenni az OPA (az öv kormánya? magyar gárda? gerilla szervezet?) és hogyan is működik az öv államszerveződése, úgyhogy rá kellett gugliznom, amit azért felrónék a sorozat készítőinek.
Ezeket leszámítva – és reménykedve, hogy normálisan kibontják a dolgokat – nagyon jó kis scifi sorozat, rég volt ilyen. Hajrá!

Llew - 2016. 02. 09. 23:09

Valaki:
Azért elég jól sejtették a dolgokat. Az utolsó részekben látottak alapján ahogy a földi nő reagált a történésekre, illetve a főnöke megmozdulására Julie apjával, az Anubist és a társait csak elvben építette egy magáncég, de inkább igen erős az összefonódás a cég és a földi kormány vagy annak egy része és a cég között.

A példád meg sántít, mert egyrészt inkább egy csatahajó a jó párhuzam, másrészt nem a Googlenek kéne olyan haditechnkiát fejlesztenie, hanem pl a technológiával rendelkező cégeknek az usa kormánynak való szállítás helyett kéne a Googlenek gyártani amit kér. És a google befolyását tekintve ez azért 1-200 év távlatába tekintve annyira nem elképzelhetetlen.

Julie meg nem egy lopkodó komppal ment az Erosra, hanem egy lopakodó hajó nem annyira feltűnő, vagy civilnek álcázott kompjával.

Hami - 2016. 02. 09. 23:09

Opa=Outer Planets Allience, magyarul KBSZ – Külső Bolygók Szövetsége, nem hivatalos szervezet, ami az Övbéliek jogaiért harcol, azt képviseli. Vagy ilyesmi.

A sorozat nagyon pofás lett, viszont az alapanyag (könyvek) sajnos eléggé gyengécske. Szerencsére sokkal, de sokkal többet kihoztak belőle.

Annatar - 2016. 02. 09. 23:54

Megspóroltak egy csomó ide-oda furikázást :D

Amúgy szerintem messze túl vagyunk a könyv felén, mert jónéhány eseményt felcseréltek és sok információhoz máshogy jutottak, mint ahogy a könyvben. Három, de maximum öt rész alatt be kell, hogy fejezzék az első könyv eseményeit, és ugorhatunk tovább a második könyvre :)

Neoprimitiv:
Ha valamit úgy definiálsz, hogy “ötkötetes regénysorozat”, az azt sugallja, hogy egy kész, befejezett műről van szó, pedig itt nem erről van szó. Csak ezt nehezményeztem :)

Valaki - 2016. 02. 10. 08:18

Llew: Köszi, akkor ezek szerint az UN keze is benne van. Azt hittem, hogy arról tudna az indiai néni, de a végefelé már tényleg megvezetettnek tűnt ő is, így már vili.

leila - 2016. 02. 10. 10:00

Mi céljuk volt a molekula kitenyésztésével az Eroson?

Nekem tetszett az egész.

bkitten - 2016. 02. 10. 11:07

Rodney-nak, egyetértek veled, elég ha az utolsó 2 rész megnézed és mindenre fény derül, nem kellett volna végigszenvedi az előzőeket.
Nekem sok volt az előzmény,de a végén jól sikerült a story érdekes lett várom a folytatását, ami ritka, hisz oly kevés a jó sci-fi.A könyvet nem hiszem hogy elolvasom ezek után
részemről egy erős 8/10- et adok eddig rá

Desmond Wallace - 2016. 02. 10. 17:18

“Mi céljuk volt a molekula kitenyésztésével az Eroson?”

Az még nem egészen derült ki.

benadapheondelat - 2016. 02. 10. 20:03

“Mi céljuk volt a molekula kitenyésztésével az Eroson?”

EZ végülis nem spoiler mert elmnodták az egyik részben, nem ők fejlesztették,csak találták.

Rational Gaze - 2016. 02. 12. 21:03

Szégyen, hogy mennyire alulnézett, engem elsőre elkapott és ha egyben kint lett volna az évad akkor bedaráltam volna az egészet, mert nagyon bejöt. 8. részt emelném csak ki, szerintem zseniálisan volt felépítve, imádtam.

Nagyon nagyon örülök a 2. évadnak, de tényleg bosszantó, hogy ezt bezzeg nem nézik elegen. A könyvekhez mindenképp meghozta a kedvem amúgy.

xyz314 - 2016. 02. 13. 15:46

Ennél unalmasabb, kiszámíthatóbb finálét még nem láttam.
Az első perctől nyilvánvaló volt, hogy a két főszereplő eljut a hajóhoz. Innentől kezdve az egész résznek nem volt értelme. Volt esélye, hogy a másik csapatból valaki meghal, de még azt sem jött össze, csak a teljesen lényegtelen rendőrt lőtték le.
Miért is váltak ketté? Hogy kiderüljön, hogy kísérleteznek az állomáson élőkkel? Amire pont 2 másodperc alatt lehetett rájönni.
A kiszámítható kisgyerek szál, akit mégsem mentenek meg az szánalmas volt.

Annatar - 2016. 02. 13. 19:10

xyz314:

Szóval kiszámítható volt és unalmas, mert nem halt meg egyik főszereplő sem? Ettől értelmetlen az egész? Mert csak az a lényeg, hogy ki él és ki hal meg? Komolyan? Mondjuk ha neked ennyi jött le az egész sorozatból, akkor tényleg hiába nézted…

Azt meg persze, hogy nézőként lehetett tudni, hogy kísérlet fog folyni, mert nekünk megmutatták, hogy Dresden felkészül rá. De ezt Millerék nem látták, nem tudhatták. Csak az igazságot keresték, válaszokat arra, hogy miért kellett elpusztulnia a Canterbury-nek és miért kellett meghalnia Julie-nak. El sem tudták képzelni, hogy létezik ekkora gonoszság és kapzsiság, ami ahhoz kellett, hogy egy egész állomást, másfél millió embert feláldozzanak a “tudomány” oltárán. Nekik ezt fel kellett fedezniük. És tudod, egy történetben nem csak a végkifejlet a fontos, hanem az odavezető út is. Főleg, hogy ez messze nem a végkifejlet volt, mivel – ahogy ezt többen is említettük – , a sorozat nem jutott el az első könyv végéig. Ez csak egy nagyobb csúcspont volt a történetben. A lényeg még hátravan.

Szóval ha annyira kiszámítható az egész, akkor meséld már el légy szíves, kizárólag csak a sorozatban látottak alapján, hogy ki és milyen célból és mivel kísérletezett, és ennek milyen következményei lesznek. Te biztosan jobban tudod, mint az írók, akik ezt az univerzumot kitalálták.

kplesz - 2016. 02. 13. 20:35

Miii?? ez ilyen walking deades meg GOTos baromság, hogy mindig meg KELL halnia valakinek, jó tényleg elég kiszámítható lett, de lehet hogy a következő évadban így halad majd a sztori, a szereplők összetalálkozásából. Ha az egyik kb. főszereplőt kinyírják, máris szűkülnek a lehetőségek a történetben. És azért nem olyan tág a történet, mint a Gotban.

Enzo - 2016. 02. 13. 21:17

Jó kis évad volt, abszolút igényes és kellően mocskos a látvány. A történet nem egyszerű, nem jut eszembe másik olyan sorozat, ahol ennyire kellett koncentrálnom, hogy megértsem a szálakat / emlékezzek az összefüggésekre, ilyen szempontból kicsit talán szerencsésebb lett volna darálni.
A finálétól én is vártam volna valami nagyobb csavart, ami úgy igazán megüt, de mivel a könyvnek még csak a felénél járunk, egye fene elfogadom.
A karakterekkel nincs bajom, Amos tényleg marha jó lett, Naomi, Alex, meg Miller is király.
Szóval valóban…végre van egy jó sci-fi!
És akkor most folytatom a könyvet.

Annatar - 2016. 02. 13. 22:38

Nem a könyv felénél vagyunk, annál sokkal kevesebb van hátra, mivel nem teljesen úgy és olyan sorrendben történtek a dolgok a sorozatban, mint a könyvben ;)

xyz314 - 2016. 02. 13. 23:03

Annatar:

Pontosabban megfogalmazom. Nem az a lényeg, hogy meghal-e valaki vagy sem. Nem ettől jó vagy rossz ez a sorozat. Azért írtam, hogy meghal-e valaki vagy sem, mert a finálé 80 százalékában azt néztem, hogy odaérnek-e a hajóra (és az nyilvánvaló, hogy aki nem ér el a hajóra az halott ember), amikor tudtam, hogy igen, nekem ez a hajóra való eljutás volt unalmas, kiszámítható és hosszú.
Elég lett volna 10% is, és akkor helyette több lehetett volna az általad említett út, mondjuk nem arról, hogy kísérleteznek a lakossággal, hanem, hogy kik és miért.
És ha már itt tartunk, fogalmam sincs kik állnak az események mögött, nem tudok jobban semmit mint az írók, mert ez az ő dolguk, a könyvet sem olvastam, tudod én a néző vagyok, és ha egy évadzáró rész 80%-a unalmas és kiszámítható, akkor mondhatom rá, hogy az nekem nem tetszett.

Annatar - 2016. 02. 13. 23:34

Hogy kik és miért, az majd a folytatásban derül ki. Itt még nem volt itt az ideje ;) De ezt nem tudom megérteni, hogy mitől válik unalmassá és kiszámíthatóvá valami csak azért, mert sejted, hogy a főszereplők megússzák. Attól még keresztülmennek egy csomó mindenen, ami megváltoztathatja őket.

Én egy dolgot hiányoltam az erosi eseményekből, ami a könyvben talán kicsit sok volt, de a sorozatban meg túlságosan visszafogták. A könyvben nem csak a biztonságiakon kellett Holdennek és Millernek átverekednie magát, hanem embertömegeken is, akik közé beszabadultak a már megfertőzött emberek, és sokkal aktívabban terjesztették a fertőzést, barna szmötyit okádva az egészségesekre. A könyvben köpetzombinak (vomit-zombie) nevezték őket. Ebből a sorozatban csak egy nagyon szolid verziót kaptunk (Naomi csapata találkozott eggyel a szervizalagutakban), Holdenék nem is láttak ilyet. Pedig szerintem ez kellett volna ahhoz, hogy kialakuljon egyrészt hőseinkben, másrészt bennünk, nézőkben az a zsigeri irtózat és félelem a protomolekulától, aminek kellett volna.

Nem tudom, pontosan milyen megfontolásból hagyták ezt ki, talán a mostanában mindenhol túlhasznált zombik miatt, vagy meg akarták őrizni a sorozatban Holden ártatlanságát, vagy túlságosan horrorisztikusnak gondolták az egészet, esetleg nem fért bele a költségvetésbe, vagy mindegyik. De nekem hiányzott, és talán eseménydúsabbá is tette volna a menekülést.

Blaze - 2016. 02. 14. 11:25

Nekem azért fura volt, hogy végig kellett szenvednem 8 részt ahhoz, hogy kiderüljön, miről is szól a sorozat. Mert az utolsó két részig egy értelmetlen, követhetetlen zagyvaságnak tűnt. Nem ártott volna kicsit gyorsabb ütemben adagolni az információkat, mert ez a titokzatosság az elején inkább idegesítő volt, mint érdekfeszítő. Már majdnem kaszáltam a sorozatot, annyira rosszul volt felépítve a történet.

sityu8411 - 2016. 02. 14. 17:49

Kérdés : Az a srác akit kiraktak az ürbe a nagybácsi annak volt valami lényege ?

Annatar - 2016. 02. 14. 18:43

Elképzelhető, hogy a srác még visszatér. Van a könyv hátralevő részében egy Diogo nevű valaki. Lehet, hogy ezzel akartak egy kis háttérsztorit adni neki. Egyébként maga az incidens egy bekezdés volt a könyvben, csak megemlítették, mint a kirobbanó háborús cselekmények egyik példáját, a sorozatban pedig arcokat adtak hozzá.

Caspar - 2016. 02. 16. 23:16

Becsülje meg minden sci-fi rajongó ezt a sorozatot, minden hiányosságával együtt, mert egyedülálló atmoszférát (miliőt, hangulatot, életérzést) teremtett, ami nem látható és hallható(!) a korábbi “műanyag” szériákban!

Ace - 2016. 02. 18. 13:09

Nem gondoltam ,hogy fognak még valaha ilyen jó scifi sorozatot csinálni annyi kudarc után de ez most teli találat lett nálam. Remélem még sok évadot megér bár a nézetség aggasztó… pedig fényévekre van a sok műanyag tucat szartól amiket mostanában kitermelnek és scifinek hívank…

_Peter - 2016. 02. 23. 18:37

Nekem is bejött, messze jobb mint az Extant amit végig se bírtam nézni. Darálva nem volt vontatott. Tetszett a sötét hangulat és hogy tényleg az űrben játszódott. (a Firefly fele szinte vadnyugati jópofáskodás volt) Reális is volt, úgy értem nem egyből más galaxisok és furcsa űrlények, hanem emberek közti konfliktus a sztori.

pehnemer - 2016. 02. 28. 16:10

Én most végeztem vele, nagyon bejött, az atmoszféra meg a titkozatos légkör, a bizonytalanság, mind el lett találva! Várom a többi évadod, remélem jönnek majd szépen sorban. Végre egy tökös sci-fi!!

Csypi - 2016. 03. 01. 17:44

Nekem is nagyon tetszik a sorozat, ledaráltam pár nap alatt. A látványvilága, kivitelezése és sztorija is egyedülálló.
Nekem nincs bajom a castinggal, üdítő volt látni egy két színészt újra. :)
Abszolút 9/10-es az 1. évad.

Csigusz - 2016. 03. 09. 22:48

Szuper volt, most értem a végére egy laza dara során. A hajós részek kicsit a BSG-re hajaznak ez tetszik, de maga a világ és a körítés is érdekes (a könyvek is beszerezve, nyáron rárepülök). Ami egyedül kicsit negatívum, hogy ezt a 10 részt nem éreztem egésznek, mintha egy fél évad lett volna csak, annyi de annyi minden még homályos :)

(Mindenféle cifrább, konkrétabb spoiler nélkül csak annyit kérdeznék, hogy az első könyv is eddig tart? Vagy itt nem ennyire szigorú az évad/könyv feldolgozási arány?)

Neoprimitiv - 2016. 03. 10. 06:11

Csigusz: nem, ez kb. az első könyv két harmada volt.

Csigusz - 2016. 03. 10. 21:59

@Neoprimitiv: köszi!

kiskiraly - 2016. 03. 15. 18:06

Tényleg jó kis sci-fi sorozat a jelenlegi műsoron levők közül.

Egy kis magyarázat kellene (a könyvet nem olvastam):
Az Övbéli embereknek külön nyelvük van vagy micsoda?
(nem külön fajról beszélünk, hiszen ugyanúgy emberek)

Könyvben van valami említés erről?

[saját elképzelés: már 200 év eltelt és jópár generáció, így az angol keveredett más nyelvvel is. Most hirtelen a holland-afrikaans párhuzam jutott eszembe.]

Neoprimitiv - 2016. 03. 15. 19:09

kiskiraly: nagyjából pontos a tipped. nem emlékszem, a könyv mennyire ment bele, de részben kevert, részben torzult nyelv, egy csomó saját szóval, kifejezéssel. Az afrikaans is jó példa, de a jiddis-német is.

Llew - 2016. 03. 15. 20:39

A harmadik könyvnél tartok, átmerészkedhetek már a könyves kibeszélőbe? :)

Nade - 2016. 04. 04. 01:42

na ledaráltam mára én is, és tényleg megérte, jó volt. A 3.részig mondjuk nem fogott meg, de aztán jobban beindultak az események. A vége viszont… remélem nem zombisfilmmé változik ez is, a divatot követvén.
Az űrben hagyott srác sorsa nekem is feltűnt, de valszeg kiderül a következő évadban. Az, hogy nem volt a fináléban főszereplő halál… azért ne húzzátok már le emiatt. Miller gyerekkori barátját lőtte le Amos, szóval abból biztos lesz valami bonyadalom még.
A Miller szálat amúgy bírtam, bár lehet már klisés kissé a noir-os detektív történet, de azért mégse olyan gyakori hogy itt ne lett volna üdítő elem. Blade runner-ra, meg Policenauts-ra emlékeztetett.
Tetszett továbbá hogy voltaképp ez is egy Cowboy Bebop/Firefly/Dark Matter/Farscape, hisz ez a csapat is törvényenkívüli lett, meg minden pusztul amerre megfordulnak, viszont jóval precízebben megvalósítva.

Tamás - 2017. 02. 03. 00:18

Azért egy SCIFI díszletek közé helyezett politikai krimitől még nem kellene így hanyattesni.
Nézzünk szembe a tényekkel, ez a sorozat játszódhatna napjainkban, és akár a XVI, században is.

Stiel - 2017. 02. 03. 00:50

Tamás: értem, mire gondolsz (emberek közötti ármány és konfliktus a fő szál), de azért már a Föld-Mars-Öv szembenállásnak is elég sok speciális része van. Másrészt meg az Eros állomáson történteknek is bőven lesz még olyan sci-fi-s következménye, amit nehéz lenne más korban elsütni. És hát sokaknak a világ megismerése is élmény. :)

winnie - 2017. 02. 03. 04:38

na igen. kinek mit jelent egy sorozat. valakinek a sztorit, másnak a világot, ahol játszódik, vagy a karaktereket, amiket mozgat, illetve a kérdéseket, amiket felvet.

ráadásul minden történetet el lehet mesélni más időpontban. persze ettől még:

“Azért egy SCIFI díszletek közé helyezett politikai krimitől még nem kellene így hanyattesni.”

én ezt nem értem. ha az egyik (ha nem A) legjobb műfajt a jelennél izgalmasabb, azaz scifi környezetbe is teszik, akkor…, szóval mitől lehetne még jobban hanyattesni?

oké, ha a 16. században játszódna, az még ászabb lenne, sőt, egy római korban játszódó politikai krimi végképp a legnagyobb hanyatt esés lenne, de azért a scifi is jó.

gajdipajti - 2017. 02. 04. 15:24

Kellett neki a 2 rész az induláshoz. Már hiányzott egy kis zero g űrharc.

Z - 2017. 03. 20. 09:41

Én is egyetértek Tamással, bár ez népszerűtlen vélemény. Az első 2 részt megnéztük a párommal, nekem nem volt benne semmi pofánvágó újdonság, sablonos karakterek klisészerű konfliktusait láttuk.
Néhol fájóan hiányzott a nyomozós fickó logikájából 1-2 lépcső, hogy A pontból B pontba hogy jutott el, pl. a gazdag csaj lakását mégis hogy találta meg? Egyszer csak ott volt.
A kapitánnyá avanzsált szerencsétlen idiótasága szerintem kifejezetten idegesítő volt, túlzásba estek nála a “naív becsületesség” kiosztásánál. Aki ennyire nem tud krízishelyzetben magán uralkodni, hanem ösztönlényszinten kezd el vagdalkozni, az másodtiszti ranghoz nem jut, nemhogy elsőtisztihez… Ja, hogy szeretik az emberek? Hát attól még nem lesz vki jó főnök, max jó stand upos.
Vagy említhetném az elromlott légzsilipet is, amikor előtte 5 percen keresztül azon vitatkoznak, hogy ne menjenek ki, mert minden levegőjük elveszik, aztán meg betekerik a zsilipajtót és mégiscsak lesz újra levegő…
A scifi elnevezésben benne van a “tudományos” is, nálam itt az egész nagyon gyenge lábakon áll.

A rengeteg pozitív vélemény után nekem nagy csalódás volt, kifejezetten a társadalomkritika érdekelt volna, ehelyett nem tudnám megmondani ez mi volt.
A “nagy egész” konfliktus (Föld-Öv-Mars) komplikáltsága nem jön át (ami igazán a scifi vonal lehetne, mint pl. Asimovnál a betondzsungel Föld és a többi bolygó az Alapítvány sorozatban), a karakterek meg annyira semmitmondóak, hogy egyáltalán nem érdekel, hogy élnek-e vagy halnak.

Még 1-2 részt megnézek azért, hátha felpörög.

Balbertimi - 2017. 04. 30. 14:06

Férjem böngészgetés közben találta az ismertetőt, mondja nekem, h valami protomolekulás film… Mondtam, azt nézni kell, most olvasom a negyedik kötetet :) nekem tetszett, bár sok minden nem olyan mint a könyv, de mindenképp jó h tudom, miről van szó. Lehet már a harmadik évadról tudni, lesz-e?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz