login |

The Walking Dead – 6×13: Carol

2016. 03. 14. 22:10 - Írta: human

142 hozzászólás | kategória: kritika,

Még egy bottle epizód? Gond egy szál se, hiszen a The Walking Dead írói megtáltosodtak, már a képességeikhez mérten. Ezek az emberek dolgoztak a 6. évad elején? El sem hiszem. Nyilván spoilerek a tovább mögött.

walkcarol1

Szóval Carol. Ez volt az ő része. Úgy tűnik, hogy hiába tudja mit kell tenni ebben a zombikkal és sétáló halottakkal teli világban, a szükséges rossz tettei kezdik kikezdeni a lelkét.

Ezt néztük 45 percben.

walkcarol2

Az első évados gyenge Carol találkozott az ellenségben levő nőben azzal a Carollal, akivé válhat, ha továbbra is a mostani útján halad. Kíváncsi leszek, hova vezet ez — a halállottón előrelépett nálam — , hiszen egyelőre még a csoportban szükséges szerepét nem adhatja fel, és nyilván kiált Maggie és a túlélése mellett.

Amint veszélybe került a jövő, a gyerek, rögtön meghozta a szükséges lépéseket…, de ehhez meg kellett ölnie a jövőbeli magát, ami viszont ismét növelte az áldozatai számát, a nyomást rajta.

walkcarol3

Az egészhez kellett összesen három-négy szoba, és pár nagyon jó jelenet. Komolyan le a kalappal, karakterizáltak minimalista keretek között, és nagyon jól sült el.

142 hozzászólás Ne habozz!

Zombiebie - 2016. 03. 14. 22:21

Azon kívül, hogy jó kis epizód volt, szerintem érdekes, hogy a rabló csapat két tagja is azonosítja magát Negan-nel. Ezek szerint ezek velejéig agymosott zsoldosok lesznek. Remélem, hogy nem az uccsó részre fedik fel őkelmét.

winnie - 2016. 03. 14. 22:31

asztem az lesz a címe, hogy i’m negan:)

Rezsidémon - 2016. 03. 14. 22:31

Húde irritált Maggie. Carol legalább érezte, hogy erkölcsi homályzónában jár, de Maggie őszintén felháborodott azon, hogy emberek, akiket meg akart ölni, foglyul ejtették.

winnie - 2016. 03. 14. 22:32

Zombiebie: anno, amikor megírtuk a hírt, hogy ki fogja játszani, arról volt szó, hogy a 6×16-ban érkezik. sőt, adná magát, hogy az utolsó másodpercben.

izé, posztapokaliptika - 2016. 03. 14. 22:34

Jó rész volt ez is.
Apróbb baromságokkal, de határozottan jó rész volt.

winnie - 2016. 03. 14. 22:34

Rezsidémon: de ők is felháborodtak azon, hogy meg akarták őket ölni, nem? vagy valami hasonló.

nem mellesleg, ha valaki meg akar ölni, bármikor fel lehet háborodni, sok helyen még az állam sem teheti meg:)

Pocok - 2016. 03. 14. 22:36

Durva rész volt. Bírtam, ahogy Carol hogy játszotta az áratatlant :D Vártam, hogy mikor megy át badassbe :D

Kicsit össze is zavarodtam. Most akkor ki az a Negan? Mert ez alapján úgy tűnt, hogy a csoport az, nem pedig egy személy.

Desmond Wallace - 2016. 03. 14. 22:38

Költségtakarékos karakterizáció.:)
A cselekmény nem sokat haladt, de Carol jó volt.

“i’m negan”

Erről a Spartacus ugrott be.

winnie - 2016. 03. 14. 22:38

Pocok: amikor pánikrohama volt és majdnem összeomlott, akkor carol annyira nem játszotta az ártatlant. távol állt tőle a játék. más kérdés, hogy ha rászorul, akkor eljátssza, hogy badass, de egyetértek humannel, így félő, hogy nem fogja sokáig húzni.

karli - 2016. 03. 14. 22:41

Szerintem a killing businessben csak úgy lehet sikeresnek lenni, ha felháborodsz hogy valaki téged is meg akar ölni.
Jó rész volt, még néztem volna.

JohnDoe - 2016. 03. 14. 22:43

“találkozott az ellenségben levő nőben azzal a Carollal, akivé válhat”
Igen, de lehet másmilyenné is is válni egy ilyen világban? Értem én, hogy a rengeteg rossz dolog ami történt velük és amiket tettek egyénenként az kikezdi az ember lelkét. De ne most akarjon má’ lelkiismeretet növeszetni.

winnie - 2016. 03. 14. 22:45

johndoe: ne viccelj, a többség tök átlagos, normál ember, mint bármelyik jámbor alexandriai vagy a hilltopiak zöme. de persze igazad van, aki aktív akar lenni, vagy aki túlélésre kényszerül, annak persze mást kell tennie.

(ha pedig ez lelkiismeret, akkor az nyilván mindig is volt neki, csak eltakarja a badass álarc.)

Rezsidémon - 2016. 03. 14. 22:47

Előző évados kibeszélőkben sokszor írtam, hogy Rick egyre inkább olyan lesz, mint a sorozat antagonistái. Azon, hogy mi a “szükséges rossz” a túléléshez, még el lehet vitatkozni, de meglepő módon a legtöbb kommentelő még azt is tagadta, hogy a sorozat készítői/írói szándék szerint létezne a “Rick antihőssé válik” történetszál.
Holott elég markáns pillanatok jelzik a derék sheriff fokozatos átalakulását, és immár a régi harcostárs Carol hite is megingott Rick ‘agresszív védekezésében’ (hasonló konfliktust már lebegtettek az előző évadban Daryl-lel és Mischone-nal, na meg ott van full kontrasztnak Gandhi-Morgan).

fireblade - 2016. 03. 14. 22:47

Érdekes rész volt..ez egy másik “Rick csapat” volt..de vesztettek..de az biztos hogy Carol volt a fő lényeg..rá illetve a lelki és emberi összeroskadását modellezték.
Talán az volt a fő cél, hogy ellenpontozzák a csapat laza kivégzőosztag jellegét..Hiszen Rick olyan könnyedén lő fejbe akárkit, mintha sörrel kínálná..
és lehet ez zombiapokalipszis világvége, de azért ez talán már erős, és sok…főleg Carolnak..és ebbe belejátszik Maggie terhessége is..
Valahogy Carol nem akarja hogy Maggie olyan legyen mint ő? vagy ő nem akar megint terminátorrá alakulni?
megjátszás működött, de valahogy túlzottan beleélte magát….és az ellencsajban talán saját magát, vagy Maggie negatív mását látta..
Történet persze nem haladt előre, de ezzel nem volt gond….jó rész volt..nem kiemelkedő, de karakterizálásra pont megfelelt..

JohnDoe - 2016. 03. 14. 22:49

“de nincs előírva, hogy ilyennek kell lennie.”
Nincs, ez igaz. De akkor meghal. Az alexandriai népeket most hagyjuk, ők csak a vak mázli miatt vannak életben. Szerintem egy ilyen világban nincs “átlag ember”. Aki idáig eljut az nem az átlag ember. Az átlag ember egy része már meghalt a “fear the…” valamelyik random epizódjában.

Enzo - 2016. 03. 14. 22:49

Furcsa rész volt ez, kicsit költségkímélő, kicsit zárt helyes, kicsit karakterfejlesztős, kicsit szürreális.
Érdekes volt az elején a másik szemszögből látni az előző rész végi történéseket.

Az új csapatról tényleg egy darabig nem is volt 100% egyértelmű, hogy Neganékhoz tartoznak, kb az erősítette meg mikor a keménycsaj mondta hogy a barátja felrobbant. Ja, amúgy nagyon menőnek hangzott az alfa-omega-théta,meg mindenféle csatornájuk :D Molly, az akcentusos dohányos néni szerintem zseniális karakter volt, elnéztem volna még egy darabig :D (amúgy már kb az ötödikféleképpen hívják a zombikat, angolban valami growlers vagy mi volt, magyarban morcogók <- :DDDD)
Amikor bevitték Maggie-ékat a kill floor helyiségbe, enyhén Fűrész feelingje volt a dolognak, nem?

Carol hihetetlen, milyen színjátékot lenyomott, már lassan nem lehet tudni, hogy melyik reakciója igaz. Paula hangjának utánzása a walkie-ba zseniális volt, a begyújtós jelenet meg már elég durva…
Maggie amúgy miért nem segített neki, mielőtt Paulát rádöfte a karóra? Csak ott állt a háttérben…

Ez a "Negan" dolog meg egyelőre ilyen "Én vagyok Spartacus" utánérzés kicsit, aztán majd jövő héten kiderül remélhetőleg, hogy is van ez, addig ne mondjunk semmit róla ;) Bár az előzetes nem csigázott fel…

Szajko - 2016. 03. 14. 22:51

A képregényt nem olvasva csak én gondolom úgy, hogy a Negan valójában egy acronym lehet? NEGAN. National something something? :)

winnie - 2016. 03. 14. 22:52

Rezsidémon: amíg olyasmiket tesz, hogy embereket fogad be, gyengéken segít, néniket kísér át a túloldalra, addig a világon semmi fokozat nincs. kilengései vannak, tolódik el a saját értékmérője, de folyton kompenzál, és magában racionalizál – márpedig azt nem úgy teszi, mint egy rosszfiúnak ábrázol rosszfiú.

már korábban is csinált olyat emberekkel szemben, ami elítélhető volt, de ebben nincs fokozatosság egyelőre, nincs folyamatos torzulás. a többiek ezeket a kilengéseit, a hajlamot viselik nehezen.

valamilyen szinten antihős, naná, már jó ideje, ez nem felfedezés, de rém messze van attól, hogy definícióként lehessen használni, mint oly sok más sorozta antihősét. oké, annyira nem messze, de amíg megvan a családja, addig nem lesz komolyabb borulás. (ahol a család lehet, hogy bővebb értelemben vett család, bár carlék nyilván jóval a többiek előtt valóak.)

JohnDoe - 2016. 03. 14. 22:55

Rezsidémonnak igaza van, Rick már most anithős. Persze, lehetne elmélkedni rajta, hogy egy ilyen világban mi számít antihősnek. DE! Ebben a világban nem lehet mást tenni. Vagy te vagy ő.

Rezsidémon - 2016. 03. 14. 23:01

winnie: igen, de Maggie néhol azt a ‘damsel in distress’-t tolta, mint amikor a Governor foglya volt. Most viszont végig általa nem ismert emberek legyilkolására törekedett, még azután is, hogy azok nem ölték meg kapásból (nemúgy ahogy ő tette volna). Ez az erőszakos hozzáállás/kegyetlenség rendkívül izgalmas lenne, ha nem társulna önáltató áldozatisággal. Az ember ilyen helyzetben vagy legyen Carol (“szörnyű dolog, de meg kell tennem”), vagy Morgan (“minden élet számít”), vagy Rick (“they f*ck with the wrong people”), ők legalább tisztában vannak magukkal.

fireblade - 2016. 03. 14. 23:03

Lassan megint odajutnak, hogy az ember az ember fő ellensége, a zombik (milyen idióta neveket adnak nekik)
csak könnyen leküzdhető biodíszletek.
De komolyan, egy kiskéssel simán legyakták mindet..régebben komolyabb fegyverzettel, felszereléssel is elbuktak jópáran..
Érdekes volt az ellenszöszicsaj, miből mivé lett..de valszeg ő már a békeidőkben is pszihopata volt, csak elnyomta magában..olyan könnyedén ált át erre a simán leöldöklök mindenkit elvre..

winnie - 2016. 03. 14. 23:04

Rezsidémon: igen, ezt nem vitatom.

(uhh, a fuck wrong people még mindig fáj, az annyira oneliner-szagú volt, hogy nem is tudom, hogy komolyan gondolták-e, vagy csak akartak valami keményet)

Nézőke - 2016. 03. 14. 23:04

Enzo@: a segítségnyújtás elmaradását én is néztem, + még akkor is,amikor a pasi nekitámadt a főnökasszonynak,akkor a rekedt rákos és a robbantott szűz miért nem helpeztek? csak álltak ott,és várták,hogy a két gúzsba kötött megoldja a szitut.

A résszel semmi bajom nem volt, az leszámítva,hogy Paula beálhatott volna közéjük, látszólag nem vette szívére a pasija halálát sem, kb ennyi fűzheti ezeket a Negan embereket egymáshoz.

JohnDoe - 2016. 03. 14. 23:06

+ ami zavaró volt: Ezek kik voltak? Negen emberei? Random népek? Fosztogatók?

Rezsidémon - 2016. 03. 14. 23:12

Negan emberei, szerintem ez egyértelmű volt. Különben minek akarták volna visszacserélni a túszul ejtett társukat? Csupán annyi meglepő volt bennük, hogy nem tetovált börtöntöltelék motorosok mind.

Bazsi - 2016. 03. 14. 23:12

csodák csodájára, de jó rész volt! Végre nem akartam elaludni rajta!

sinyster - 2016. 03. 14. 23:18

Carol tuti nem hal meg, ahhoz túl sokat fejlődött már az évek során, hogy a legösszetettebb karaktert csak úgy kiírják (mellesleg olvastam egyszer a készítő nyilatkozatát, hogy Carol az egyetlen karakter, aki tuti nem fog meghalni). De Maggie most esélyes hogy kinyiffan szerintem.

fireblade - 2016. 03. 14. 23:22

Terhesen? azt nem vállalják be….Talán Glenn..ő már megszökött párszor az étlapról..de nálam akár Ricknél is rezeghet a léc…amilyen kissé életunt killerré változott..
szerintem a évad vége megint egy nagy fogság lesz, szétszakad a csapat pár karakter meghal..és mindenki fogoly lesz valahol.

JohnDoe - 2016. 03. 14. 23:22

Rezsidémon: oké, Negan emberei voltak. Én minden eshetőséget megvizsgálok :D. Már semmiben nem vagyok biztos.

winnie - 2016. 03. 14. 23:24

“egyszer a készítő nyilatkozatát”

a készítő frank darabont, akit a 2. évadban kvázi kirúgtak a sorozatból.

(de ezzel nem arra célzok, hogy ő mondta, hanem arra, hogy bárki mondta, lehet, hogy holnap nem lesz beleszólása semmibe. nem szabad mindent elhinni.)

“ahhoz túl sokat fejlődött már az évek során”

és, mint kiderült, lehet, hogy nem is olyan sokat, csak az álcája fejődött. a twd-ben egyébként felesleges komolyabb karakterizálást keresni, mert tök jó, hogy vannak ilyen részek, de érdemes megnézni, hogy egyébként mennyi szerepe (“fejlődése”) volt carolnak például az elmúlt 30 részben. tippre a fele részben nem szerepel, a negyedükben pedig alig. és volt 1 vagy 2, maximum 3 történetszála. ez marha kevés.

ettől még jogos, hogy ő az, aki talán kiemelkedik ebben a tekintetben.

JohnDoe - 2016. 03. 14. 23:30

Bár, hozzátenném nem muszáj tetovált börtöntölteléknek lenni. Lehet, hogy valami más “érték” fejében tartja maga mellett a népeket. Ezért gondolom, hogy ezek csak amolyan “scavenger” státuszban voltak. Nem neki dolgoztak főként.

Crias - 2016. 03. 14. 23:37

Ami engem nagyon zavart hogy
1. A felmentősereg kb 6 max 8 emberből állt???
2. Hogy mentek be ha a bejáratnál még ott voltak a Z-k felkarózva? És Maggienek úgy kellett kivágnia magát :D

FirstT - 2016. 03. 14. 23:37

Ugye most már alapelv lesz Rickék csoportjának, hogy ők jószerével elengedték a jövőt, békét, kaját, nyugodt emberi kapcsolatokat akarnak maguk körül. Ebből ágaznak le vaskos mellékágak S06 második fele során. Neganék ledózerólasa taktikailag nem volt más, mint a “larger world” megtisztítása, lehetőség a békésebb alexandriai élethez. De ez már nem interpretálható a csoport korábbi erőszakos cselekedeteihez mérten. Eddig mindig belesodródtak ilyesmi szituációkba, és ritkán keresték maguktól a bajt. Most ez is megtörtént, és a mostani résszel Carol és Maggie se szabadul fel a lelkiismeretük súlya alól, sőt. A begyújtott kamrában elégő embereknek erős konnotációja van a történelemben, szerintem nem kell ragoznom, szóval ezt már egészen durva, józan ésszel szimplán nem legitimálható tettnek gondolnám. Carol személyisége végletesen esett szét az epizód során. És két út mutatkozik neki is, és a csoportnak is az évad végéig. Vagy minden eddiginél nagyobb megzuhanások és elvetemültségek fognak következni, vagy pedig belassulás, gatyába rázás, bizonyos rutinok újrafelvétele, annak a teljes elfogadása, hogy Rickék leélik a maguk hátralévő életüket megoldás nélkül az egészre. Egyre erősebben nyit az érzelmi, történeti végletek felé a TWD, ki tudja hol lesz a megállás.

Crias - 2016. 03. 14. 23:38

Viszont tényleg jó rész volt, nem állítgattam meg, tényleg kezdik megtalálni magukat? :)

Jacques - 2016. 03. 14. 23:49

FirstT! Megtaláltad a szinonima szótárt vagy bölcsész vagy? :D (interpretálható, konnotáció, legitimálható)

Vitto - 2016. 03. 15. 00:01

Hát fura, hogy ekkora a lelkesedés… én rommá untam magam ezen a részen. Oké a végére felpörgött, de ez a 26x látott moralizálós szenvedés, meg azok a zsé kategóriás “színészek” (Carolt leszámítva)a nevetséges dumákkal, a szokásos logikai buktatókkal együtt, hát nagyon nem húzott be. Az meg, hogy ezer éve lehet tudni, hogy ki fogja játszani Negant meg totál elveszi az izgalmat, meg a titokzatosságot.

Géza bátyó - 2016. 03. 15. 00:06

Érdekes, izgalmas volt, de akármilyen hülyén hangzik is egy ilyen sorozatnál, most már tényleg túlzás, amekkora őrült tempóban mészárolják egymást a mikroközösségek megmaradt tagjai egymást. Úgy, hogy közben otthon süteményeket sütnek, barátkoznak és gyereket várnak.

Az egyetlen következetes dolog a kannibál közösség volt akkor már: totál bolondok voltak a nap 24 órájában, embereket ettek, daraboltak, dolgoztak fel vágóhídon. Na de a többiek?

Ez valami nyugati, leginkább amerikai mánia lehet, hogy egy ilyen jellegű feszkó esetén mindenki mészárolni kezdi a másikat, isten tudja miért. Totál beteges a gondolkodásuk.

Azon kívül, hogy nem mondják meg, hogyan alakult ki a sorozat elején olyan baromi rövid idő alatt, hogy alig pár ember lézeng erre-arra a világ legfejlettebb és legnagyobb haderejű országában, egyetlen történelmi példa se igazolja, hogy a legnagyobb pusztítás alatt is bármikor lett volna ilyen alapból mindenki mindenki ellensége helyzet.

Laja - 2016. 03. 15. 00:16

Ez egy nagyon izgalmas, és jó rész volt, ami végig a székbe szegezett. Ezért szeretek egy sorozatot, és vannak, amik sorozatban, évadokon keresztül tudják nyújtani ezt, a Walking Dead nem nagyon tudta mostanában, de az előző részekben abszolút. Csak így tovább, mintha megtanultak volna sorozatot írni ismét.

fireblade - 2016. 03. 15. 00:27

Azért annyira nem volt izgalom, egyértelmű volt hogy megmenekülnek, ennyivel a vége előtt, nem válnak meg két alapszereplőtől..
Csak az volt a kérdés mikor szabadul ki Carol, és hogy rendezik le az idióta bandát.
A körítés, bár nem volt rossz, nem aról szólt hogy megmenekülnek vagy sem..hanem azt hogy hogy rendezik le őket..az élve elégetés azért az nagyon erős volt..talán az első igazán túlzás a sorozatban..

zs - 2016. 03. 15. 01:08

Geza Batyo a tortenelem soran eddig meg nem volt dolguk zombikkal…

zs - 2016. 03. 15. 01:12

fireblade az elve elegetes igazan tulzas volt? akkor az alvo emberek kessel arconszurasat azt minek nevezned? vagy raketavetovel szetloni 10 embert 5 meterrol…lol

fireblade - 2016. 03. 15. 01:18

@zs:

10 emberrel éppen harcban voltak :) az igaz, hogy tökmindegy ha ölsz, hogyan teszed, itt a miértek a lényeg..
A tűz Maggie és Carol miatt volt túlzás..őket fogja nagyon megviseli, egy dolog ledöfni valakit, vagy harcban megölni, de nagyon más élve elégetni..sok ember ilyen terhet képtelen elviselni..

Asszem - 2016. 03. 15. 01:47

Jó rész volt, jó színészekkel (végre), én örültem volna, ha valahogy úgy oldják meg a szitut, hogy a vörös nő a másik csapatból is megmarad.

Carol épp a Morgan korszakát éli, szerintem sincs sok hátra neki, én azt vártam, hogy lelövi magát.

karit - 2016. 03. 15. 02:13

Ijesztő belegondolni, hogy akármilyen mélyen vagyunk már az erkölcsi mocsokban, valahogy mégis elfogadom és szurkolok Rickéknek, mert igazolhatónak tűnik minden újabb szint a ‘vagy ők vagy mi’ kontextusban. Akár a megelőző csapás is.

Még ijesztőbb (és nyilván ez is triviális), hogy ha a másik csapat életét néztem volna hat hosszú éven át, pont ellentétes érzelmekkel álltam volna fel ma a tévé elől (vigyázva, ne lépjek közben az LCD üvegszilánkjaiba), hiszen tettek korábban bármit, ők a MI családunk / törzsünk / hordánk / népünk – a MI Igazságunk.

És a legijesztőbb, hogy ehhez nem kellenek zombik sem: minden háborúban álló népcsoport képes feldolgozni magában ezt a kognitív disszonanciát. Vajon hibáztathatók érte?

winnie - 2016. 03. 15. 02:16

karit: ez a the walking dead. azért még nem tart ott a sorozat, hogy komolyan ijesztő legyen belegondolni ilyesmiben. többek között ezért nem sikerült a közönségsikeren többet elérnie, mert azt a ziccert, amiről te is írsz, nem tudja (vagy nem akarja) kihasználni.

“ha a másik csapat életét néztem volna hat hosszú éven át, pont ellentétes érzelmekkel álltam volna fel ma a tévé elől ”

egy nagy francokat:)

oké, sok csapatra ez biztos, igaz lehetne, még az is lehet, hogy pauláékra, erre a pár nőre is, de azokra, akiket kinyírtak, a negan & co-ra, a többiekre az eddig látottak alapján nagyon nem. és valószínűleg a kormányzóra vagy a kannibálokra vagy a claim bandára sem. (oké, az jogos, hogy ahogy rick antihős, úgy a többi vezető karaktere sem határozza meg az “alattvalók” személyiségét, de az jelent valamit, hogy ki kihez csatlakozik, plusz rick a diktátorkodásból megint átállt egy másfajta vezetői megközelítésre. (taraék helyzete lehetett hasonló, de ők is csak egy aprócska szeletét jelentették a kormányzó bandájának.)

szóval egyelőre a the walking deadnek nem sikerült sok olyan konfliktusba keveredni, ahol a rickékkel szembenállókra ilyesmi igaz lett volna.

dvs - 2016. 03. 15. 02:45

Miért ez az egyetlen -amúgy túlnyomórészt középszerű – sorozat az oldalon amiről heti kibeszélő van? (Meg ha jól emlékszem a FTWD is hetis volt) A blog fennállása óta ettől sokkal jobbak is voltak/vannak véleményem szerint, de ezt mindenki nyilván tudja.

Csak érdekel. :)

Korrekt rész összegezve, lezárult egy mellékszál, tartok tőle, hogy a sorozat egy pihenőrész keretében visszaáll barátok közt’ üzemmódra, (Leltározás, a kapott ellátmány, hazatérés, stb, mert egyelőre megint nincsen ellenfél) hogy végül az utolsó (két?) részre bedobjanak valami nagyot, amivel megágyaznak a hetedik évadra.

winnie - 2016. 03. 15. 05:10

dvs: ne viccelj. szerinted?:) oké, hogy már nincs 2-300 komment egy résznél, de még így is ez a legkibeszéltebb. ha van rá igény ÉS hetiben szinten vagyunk vele, akkor miért ne.

ha a legjobb sorozatokról akarnánk írni hetit, akkor american crime meg american crime story lenne, vagy… (és sorolhatnám). de valójában elég az, hogy nézzük, ld. a másik két heti posztos sorozat sem feltétlenül azért kap posztot, mert annyira jó. hanem azért, mert kábé mással nem vagyok naprakész. oké, ezt nem én írom, de amikor valamivel naprakész leszek, szokásom jelezni kritikával.

Quantumleap - 2016. 03. 15. 06:36

Nem hiszem el, hogy egyesek még mindig azt fejtegetik, hogy Rickék jó vagy rossz emberek-e. Leírtam már többhelyütt is, hogy csak fel kell tenni a kérdést: Megtámadnak és kifosztanak random embereket, csoportokat, akikbe belefutnak? Gyakorolnak rémuralmat valakik fölött? A válasz mindkettőre nem. Tehát abban a világban, ahol a sorozat játszódik, igenis jóknak számítanak.
Negan bandája pedig jól láthatóan a 100%-os ellentétük. Erre az olyan dolgok is extrán rádobnak, mint például most a nő sztorija, hogy a járvány kitörésekor első dolga volt kinyírni a főnökét. Rickék közül tett valaki ilyen dolgot?

Quantumleap - 2016. 03. 15. 06:56

Rövidebben, zanzásabban:

Ebben a világban (elsősorban) azok számítanak rosszaknak, akik erőszakkal elveszik azt, ami a másé.

A. - 2016. 03. 15. 07:03

A sötét hajú csaj pedig Maggie alternatív változata volt ill. egy Glenn és a baba esetleges elvesztése utáni jövőképe.

monti - 2016. 03. 15. 08:33

Az hogy sima zsoldosok lettek meg mészárosok nekem már nem eszi be a gyomrom

RuBen - 2016. 03. 15. 08:35

Kifejezetten tetszett ez a rész, a maga “alternatív” jövőképeivel, és filózgatásaival. Kicsit szerintem az amerikai önmagyarázás van benne. Rick és csapata azért a jófiúk, mert az elnyomottak elnyomóitól pucolják ki a környéket. Hiszen ez megy a valóságban is, nem? Amerika bevonul, győzelmet arat, de az áldozatok számát nem nézi, mert ők felszabadítanak…

Quantumleap - 2016. 03. 15. 08:38

winnie: Te amúgy honnan veszel ilyeneket, hogy Negan majd csak a 6×16 utolsó másodperceiben jelenik meg? Nem arról van szó, hogy keményen be fogja mutatni magát valami genya cselekedettel (ami több, mint valószínű, egy régi szereplő kinyírása)?

winnie - 2016. 03. 15. 09:19

Quantumleap: nem, az utolsó másodperces elképzelés az én írói munkásságom (megjegyzem, anno sixx-szel arról dumáltunk, hogy az 5×16 utolsó másodpercében fog megjelenni. szóval nem most gondoltam erre, hanem már tavaly is.)

annyiról volt szó hírben, hogy az utolsó részben.

ld: http://www.sorozatjunkie.hu/2015/10/12/hirhetfo-325/

bár itt csak a szezon végét írom: http://www.sorozatjunkie.hu/2015/11/10/jeffrey-dean-morgan-negan/

nem olvastam egyébként semmit előre, de két lehetőség van: megjelenik a zárásban és, megismerjük egy kicsit, vagyis kap bőven képernyőidőt, vagy az antréja (“Itt van negan”) után feketeség és vége a résznek (eszelős cliff, egész nyaras anyázás)

szerintem az utóbbi sokkal hatásosabb, de nem hiszem én sem, hogy a színész csak ennyit forgatott volna eddig. nagyobb felhajtást csaptak annál, hogy egy snittet kapjon.

Asszem - 2016. 03. 15. 09:42

Quantumleap nem hiszem el, hogy egyesek még mindig fekete-fehéren gondolkoznak és nem értik meg, hogy másnak miért más a véleménye, pláne erkölcsi kérdésekben, ami sokszor nem egyértelmű.

Ha egy ember biztos halálát okozva nagyobb valószínűséggel (de nem biztosan) meg tudsz menteni 10 másikat, akkor mit tennél?

Rick-ék a zsoldosmunkát az alapján vállalták be, amit láttak/hallottak Negan-ékról, de nekik közvetlenül nem ártottak.

De ahogy Rick-ék lenézték az alexandriaiakat puhányságuk miatt és tudták, hogy nem életképesek ebben a világban, ugyanúgy ők sem biztos, hogy fenn tudnak maradni, ha nem csak a zombikkal kell küzdeni.

És ahogy Rick csapatában sem mindenki támogatta a döntést, de végül elfogadta, mert a csoport így döntött és még mindig nagyobb az esélye a túlélésre a csoportban, mint egyedül, ezért maradt (pl. Morgan), ugyanúgy Negan, vagy akármelyik “gonosz” csoportban simán lehetnek hasonlóan döntő emberek, akik nem gonoszságból döntöttek úgy, ahogy.

ayren - 2016. 03. 15. 09:46

Rick csapata ebben az évadban határozottan szintet lépet antimorálban. A múltkori részben a megelőző csapás, most meg az élve elégetés újabb lépés a színskálán a fekete felé, és egyre inkább vitatható erkölcsileg, bár persze racionális szempontból még mindig felsorakoztathatók érvek mellette, kérdés, hogy meddig lehet valamit racionálisan igazolni, és mi az a határ, amikor már nem? Amikor már az a tét, hogy képesek vagyunk-e embernek maradni?
Carol ezen a határon van, ezért a szétesése, én pedig nagyon, nagyon aggódom a kedvenc karakterem életben maradásáért.

sinyster - 2016. 03. 15. 09:52

Fireblade: Pedig jobb lenne ha bevállalnák. Nem azért, mert Maggie karaktere unszimpatikus lenne (Glenn viszont annál inkább), de ott van szerencsétlen Judith is, aki már viszi a hátán a “gyerek, aki folyton sír mikor támadnak a zombik, és csak a baj van vele” szerepet. Szerintem egy Maggie-Glenn halál lenne a legjobb a történet szempontjából, mondjuk mikor Neganék támadnak, a csata közben elhullanának.

Winnie: Nekem egy percig se fordult meg a fejemben, hogy Carol tényleg szétesett a rész során. Minden amit művelt, kezdve hogy felkapta a láncot, egyből gondoltam hogy azzal szabadul ki. És szerintem a roham is megjátszás volt. Nyilván van mikor megrökönyödik (mint mikor a két kislány sztorija volt), de ettől szerintem nem fog kiesni a ritmusból.

ayren - 2016. 03. 15. 10:06

sinyster
Először én is azt hittem, hogy a “hiperventilláció” csak egy trükk, készül valamire, de a végére sajnos nyilvánvalóvá vált, hogy az magától jött.
Gondolj arra, amikor a végén Daryl megkérdezi tőle, hogy jól van-e, és ő mondja, hogy nem. A kábulat, a szétesés ott ül az arcán.

mildi - 2016. 03. 15. 10:28

rickék jók vagy rosszak? egyik sem. próbálnak túlélni. akárcsak az összes többi csapat. ha teszem azt, a twd már az elejétől fogva mondjuk neganékat követte volna, akkor most nekik drukkolnánk, őket boncolgatnánk, mert az ő embereiket ismernénk, és rickék lennének a kívülről jövő fenyegetés.
ők is csak az egyik csapat a sok közül.

Desmond Wallace - 2016. 03. 15. 10:40

“a twd már az elejétől fogva mondjuk neganékat követte volna, akkor most nekik drukkolnánk, őket boncolgatnánk”

Mennyire tudnánk szurkolni annak a csapatnak, akik szétverik más emberek fejét, lefotózzák, aztán kitapétázzák vele a hálószobát?

fireblade - 2016. 03. 15. 10:52

Honnan tudod hogy ö verte szét a fejeket? és ha más volt, és csak ösztönzésképp rakta ki, hogy ilyen állatokat le kell vadászni??
Jó, ez nem valószínű, de hát mi reális ebben a sorozatban??:):) semmi
mindenesetre az már lejön a sorozatból, ilyen világban semmi régi törvény erkölcs nincs és nem számítanak a régi értékek.
Nem lehet régi szabályokat a mostanra ráhúzni, mert semmi értelme..a gyilkosság szónak elveszett a jelentősége..kb annyi az értelme mint az éhes vagyok-nak :)
Túlélés bármi áron? még a saját énem, és erkölcsi minimális alapom elvesztése árán is?
nem ez az út amin Rickék elindultak vezet a Neganasodáshoz??
Hiszen már ők is élelmet és ellátást kértek a védelemért Hilltopiéknak..ez már majdnem Negan szint..egy hajszál választja el őket attól…hogy a ha ráakadnak a környék többi zárt falujára..tőlük is védelemért valamit kérjenek..
Túlélésért csak ez az út van? Neganasodás?
vagy van más is?
hát majd kiderül..vagy nem :)

karli - 2016. 03. 15. 11:26

Szerintem sokkal “könnyebb” egy helyiségbe égő cigit dobni, és úgy megszabadulni valakitől, mint teszem azt leszúrni. Ezért nem értem miért az előbbi a durva.

Totya85 - 2016. 03. 15. 11:29

Szerintem ez a sorozat egy régóta folyó erkölcsi vitában teszi le a voksát. Egy brit filozófus Philippa Foot találta ki a következő esetet: elszabadult villamos száguld egy vágányon, melyen öt ember fekszik lekötözve, kezünkben pedig egy váltó, mellyel a szerelvényt egy másik sínpárra terelhetjük, ahol viszont egy tehetetlen csecsemőt ítélnénk halálra. Mi a teendő? Ezt a történetet legtöbben villamos dilemmának hívják,és azóta már számtalanszor átfogalmazták és mai napig is része több pszichológiai tesztnek. Ez a sztori amit WD-be szemlélünk egy olyan csapat történetét meséli el akik Rick vezetésével igenis meghúzzák azt a váltó kart hogy mentsék azt ami számukra fontosabb. Egy statisztika szerint az emberek 90%-a így tenne. Szóval felesleges és teljesen értelmetlen bárkinek is hogy elítélje azt amit lát a sorozatban ugyanis ha a szükség úgy hozná legtöbbünk túllendülne ezen az erkölcsi bukfencen.

karit - 2016. 03. 15. 11:58

Quantumleap: nem a jók vagy rosszak itt a kérdés, hanem hogy mekkora hat évnyi érzelmi elköteleződés ereje (vö. stockholm szindróma már pár óra-nap után): hogy ha Rick lenne Negan, mennyire nem számítana már, mi mindent tett az ide vezető úton.

Ugyanígy szurkoltunk Heisenbergnek Hank ellenében, és féltettük a bankrabló de Nirot szemtől szemben Al Pacinoval a reptéren.

Mert bár a kissé manipulatív fényképalbum a falon igyekezett meggyőzni Glennéknek – meg ugye, engem -, hogy az alvó emberek kinyírása nem csupán szükségszerű, de igazságos is, egy ügyes kanyarral kiderülhetett volna akár az is, hogy Jesus = Negan, aki a riválisait Rickékkel intéztette el, és hogy akit Glenn fejbe szúrt, annak Neganék elrabolták és megkínozták a négy gyerekét és a nagyanyjából lekvárt főztek a szemetek, majd visszaküldték neki a fotóikat, amik csak a bosszúra emlékeztették.

(Winnie: a törzsünk / hordánk helyett állhatott volna felekezetünk / politikai pártunk / futballcsapatunk is, az eredmény ugyanaz: ezért impossible mission meggyőzni a (vélt) igazamról egy fundamentalistát, ‘eeemútnyócévezőt vagy ultra szurkolót (((és junkie-t)))).

ayren - 2016. 03. 15. 12:19

karit
Nem hat, hanem nagyjából két év telt el, már többször szóba került.

nagypapa - 2016. 03. 15. 12:25

újabb mérföldkőhöz ért a sori kreativitásban és itt most a háttérzene lopásra gondolok, konkrét annál a scenenél miután kikötötték a bansheeben is szerepet játszó addigra elhunyt tagot:
https://www.youtube.com/watch?v=sN9gcEZMZO8

aki látta a filmet, megmaradt neki a zseniális ost, és megnézte ezt a részt, tagadhatatlanul ismerősen csengő háttérzenére ismerhetett

Gera87 - 2016. 03. 15. 12:27

Jó rész volt! Erősen közepes! Tényleg gratu az íróknak, rendezőknek, és szerintem a castingeseknek is, mert a Paulát alakító Alicia Witt tökéletes volt!

clegane - 2016. 03. 15. 12:29

winnie: “oké, sok csapatra ez biztos, igaz lehetne, még az is lehet, hogy pauláékra, erre a pár nőre is”

na tessék, hát pont erről a pár nőről van szó.
akikkel szerintem pont azt akarták megmutatni, hogy amúgy Neganék közt még sok ilyen ember van, nem csak pszichopata.
szóval hát akkor valamennyire mégiscsak kihasználták ezt a ziccert. én simán elhittem legalábbis ennek a résznek, hogy akár ezeknek a nőknek a kalandjait is nézhettem volna 6 éven keresztül.

amúgy nekem is az jött le hogy Carol csak tetteti a fuldoklást is, hogy levegyék róla a kendőt, és tudjon beszélni, és így összezavarni a fogvatartóikat.
de külön tetszett, hogy kétféleképpen is lehet értelmezni, úgyhogy lehet hogy én tévedek, de úgy is jó.

human - 2016. 03. 15. 12:51

nagypapa: már a kormányzós részben használták ezt a zenét, még a sicario előtt jóval.

karit - 2016. 03. 15. 14:02

ayren
Mi nézzük őket hat éve, nem ők egymást.

tghooker - 2016. 03. 15. 14:23

Egy nyomolvasó elmagyarázhatná nekem hogyan találtak rá Carolékra?
Egyszerű mádi honpolgárként kérdezem. Totál idegen területen egyáltalán nem tudnék olyan szinten tájékozódni. Carolékat elvitték az erdőből, gyalog majd autóval valamerre valameddig, de Rick és tsai simán megtalálták őket. Követtéka Bridgestone nyomokat vagy hogy a túróba?
Egyetértek néhány kommentelővel, rém unalmasak voltak ezredjére ezek a műmoralizálások…

_Peter - 2016. 03. 15. 15:04

Hiányzott már harcos Maggie! Főleg ahogy bepöccent amikor az anyajegyes a hasa felé szúrt. Sok jó jelenet volt, kicsit az lógott csak ki, amikor a vörös és Carol verekedtek. Maggie meg csak nézett. A cigis nőről meg a Leftovers cigis nője ugrott be.

Vajon mekkora lehet Negan bandája? Nagyjából számolva RPG-vel a motorosok, az előörs bázis, most a kill floor olyan 30-40 ember mínusz. Nehéz elképzelni a főbandával amikor találkoznak, hogy Rickék veszteség nélkül megússzák. Az igazi háború csak most kezdődik. Carol, Maggie, Glenn, Abraham is ott vannak a halállottón nálam.

A végén a jól vagy-nem Caryl ölelkezés sokkal több lett volna, ha nincs a múltkor elővett hozzák össze Tobinnal dolog.

“Egy nyomolvasó elmagyarázhatná nekem hogyan találtak rá Carolékra?”

Tudták Maggie és Carol hol voltak utoljára, Daryl nagy mester a nyomokkal. Lehet a fogolyból is ki tudtak szedni valamit, az útközben lecsapott zombik is jelzésként szolgálhattak. Tudták walkie-talkie hatótávolságon belül vannak, tudták egy épületet kell keresniük. A kocsi miatt út, egy útnál 50/50 az irány. És szerencséjük volt.

ayren - 2016. 03. 15. 15:45

karit
Ja, futtában olvastam, bocs.:)

ayren - 2016. 03. 15. 15:47

“A cigis nőről meg a Leftovers cigis nője ugrott be.”

Nekem is. :)

Sheen - 2016. 03. 15. 17:37

Ennek a “neganosodás” témának szerintem semmi alapja. Igen erőltetett párhuzamokat lehet csak találni, pl. ez is gyilkol, az is gyilkol, de már itt sem ugyanaz az indíték. Neganéknál láthatóan nincsenek emberi kapcsolatok. Pl. álmában kinyírná az “ágymelegítőjét” ha érdeke úgy kívánná, Maggie nem így van Glennel, Rick sem Michonne-al. Ricket nem hogy nem egy hajszál választja el attól hogy Negan legyen, hanem abszolút nem is azon az úton halad. A tagjaikat eddig például soha semmiért nem büntették meg semmiféle formában, semmi nem mutat arra hogy a jövőben effélét tennének. Neganék csonkítanak némi benzin miatt is.

fireblade - 2016. 03. 15. 19:11

@Sheen:

ezt az egy kapcsolatot ismered a Negan bandából..honnan tudod, hogy nincs több jobb ember is ott.?
akik relatíve normális kapcsolatban élnek,
kicsit korai ez a következtetés…
viszont Rckék pont ua. csinálják, amiért utálják Neganékat…védelemért kaját kérnek.. :)

winnie - 2016. 03. 15. 19:19

fireblade: de aki jobb ember, az miért tartana velük, ha még az is lelépett tőlük, aki olyan pondró, mint az, aki meglopta darylt? (már, ha ők neganosok voltak)

az i’m neganozás eléggé szektajellegűnek tűnt, két külön helyről. nyilván kényszer hatása alatt is lehet ott lenni, de nagyon necces.

“Rckék pont ua. csinálják, amiért utálják Neganékat…”

azért hülyeséget ne. rickéknek lehetett volna nemet mondani. és rickéknek felajánlották, hogy dolgozzanak meg a kajáért. teljesen más kapcsolat a “ha nem adsz, kinyírlak” és a “segítek, ha adsz”.

Lukinyúl - 2016. 03. 15. 19:26

Negan ezt nem fogja szó nélkül hagyni. kb. 20-25 emberét Rickék már kinyírták.
és akkor még a felrobbantott motoros bandát nem is számoltam.

ha Rick bandájából csak Glennt vagy vmleyik nőt megölik, ezek már vérbosszúra készülnének.

Negan oda fog csapni azt hiszem.

Sheen - 2016. 03. 15. 19:47

fireblade: a lényeg az, hogy Negan bandájában mindenki által elfogadott egy bizonyos erkölcsi morális stb. színvonal. Aki kényszerből fogadta el, az is elfogadta. Nem lehet tűt keresni a szénakazalban, hátha akad köztük jó ember is. Ez egy ilyen csapat, ilyen törvényekkel, ezt tudomásul kell venni és a helyén kell tudni kezelni (ahogy Rick teszi). A többit winnie tökéletesen leírta.

Az a “pondró” pedig aki meglopta Darylt, szinte biztos hogy Neganos volt. Azt hitték hogy Daryl az egyik előőrs katonája. Emlegették hogy elegük van a térdelésből, azt is hogy kezdettől fogva köztük élnek mégsem ismernek mindenkit, annyian vannak. Hajtóvadászat is indult ellenük, a motor pedig a végén Primohoz került aki Neganos.

Persze valami oltári csavarral kiderülhetne hogy Washington környékén nem csak Negan az, aki rengeteg ember felett uralkodik és helyőrségei, előőrsei vannak, de nagyon valószínűtlen hogy ha volt is ilyen, az erősebb nem darálta már be a másikat idáig.

Mortanius - 2016. 03. 15. 19:59

Nagyon várom már, hogy ez a Negan odacsapjon végre a szupercsapatnak!

Llew - 2016. 03. 15. 20:18

Jó kis rész volt. Carol remélem nem zuhan meg, vagy nem a legrosszabbkor.
Konkrétan megszámoltam Negan veszteségeit:
7 motoros by bazooka
21 az antenna bázison
4+4 a vágóhídon Carolék által
1 a kopasz motoros
Összesen 37
Ezek után kurva nagy bandának kell lennie, ha még maradt valaki. Viszont ha akkora népességet összetudtak trombitálni, akkor már sokkal egyszerűbb lenne egy működő civilizációt építeni sem mint rablóbandázni. Hiltopban Jesusék voltak max 40-en, meg Rickék összesen vannak kb annyian. Ha a Saviors 20-30 fője csak egy kisebb rész csapat, akkor egy több száz fős rablóbanda ellátására tucatnyi Hiltop kéne. Akkor pedig fura lenne, hogy még nem botlottak rendesen beléjük csak ilyen pletyka szinten. Meg akitől hallanak róluk az nem rögtön azzal jön, hogy egy több száz fős sereg tagja
Kíváncsi leszek mi lesz a helyzet, vagy a magyarázat.

Sheen - 2016. 03. 15. 20:38

Llew: kihagytad azt a kettőt akit Abraham és Sasha lőtt szitává az autójukban ülve, a 6×06 elején. :)

fireblade - 2016. 03. 15. 20:48

@winnie:

Egy kb többszáz fős csapatban azért valszeg nem csak tömeggyilkos pszihopata lehetséges..van aki más megoldás nem lévén, van aki mondjuk sebesülés miatt, és lehet olyan aki a családja miatt van ott, vagy zsarolják..pl orvos sebész, és segíteni kell Negan csapatát, és akkor életben hagyják őt meg a családját..de utálja őket..sok lehetséges eset lehet, de azt most kijelenteni, hogy csak tömeggyilkosok alkotják Negan csapatát..korai szerintem.
hülyeség?? hát nem.
Beleköthetsz a részletekbe, de Rickék bezony kb ugyanazt csinálják..lehet szelídebben látszatra..és az hogy szerinted volt más választásuk a Hilltopiaknak, hát bocs, az mosolyogtató..nem volt más választásuk..vagy Rickék, vagy Neganék..két ultimátum..látszatra a jobbat választották..
és megmondták, ha nem egyeznek bele, akkor is elviszik a kaját..

Sniper - 2016. 03. 15. 21:14

“W” homlok tetkós támadóknak, semmi közük nem lehetett a “Negan” csapathoz és azt a szálat végleg kilőtték?

Sheen - 2016. 03. 15. 21:30

fireblade: nem emlékszem hogy azt mondták volna: akkor is elviszik a kaját ha nem egyeznek bele.
Negan csapatát pedig minden bizonnyal nem csak tömeggyilkosok alkotják, de Negan “katonáit” viszont holtbiztos hogy azok. Az előretolt helyőrségeibe és a hajtóvadászatokra nem a szelídebbeket fogja kijelölni egyetlen agresszor sem.
Hilltopnak pedig két lehetősége volt a jövőre nézve: vagy elfogad egy feudális rendszerben egy alárendelt szerepet, vagy egy olyan, másik várossal képzeli el a jövőt, amelyikkel békés cserekereskedelmet folytathat és kölcsönösen segítik majd egymást.

getkey - 2016. 03. 15. 21:46

A Rickék/Neganék-moralizáláshoz még egy apró gondolat (bár az előttem szólók nagyjából már lefedték a kérdést): Rickék véletlenül sem ugyanazt csinálják, mint Negan bandája, jelesül, hogy “védelemért kaját kérnek”.
Neganék kvázi maffia módjára védelmi pénzt szednek, vagyis nem külső veszély ellen biztosítanak védelmet Hilltop (és vélelmezhetően egyéb, eddig nem látott közösségek) számára, hanem kegyesen nem gyilkolnak halomra mindenkit, amíg megkapják a kikényszerített harácsot.
Rickék ezzel szemben egy létező külső veszélytől szabadítják meg őket, ellenszolgáltatásért cserébe. És ahogy winnie is mondta, a másik legfőbb különbség, hogy nekik lehet nemet mondani. Fennáll az alkupozíció. Nekik azért fizetnek terménnyel, ellátmánnyal, mert ezt választották (!), és nem azért, mert különben másnap bedózerolnák a földbe a hulláikat Hilltop épületeivel együtt.

fireblade - 2016. 03. 15. 22:19

Elfogadom, hogy másképp látjátok, ez van :)
de a véleményem fenntartom..

v0m1t - 2016. 03. 15. 23:40

Imádnám ezt a sorozatot, ha nem 1-1 részre lenne 9/10-es casting, hanem a 2/10-es állandó nyomorult vásoslakó szereplők helyére.

Rezsidémon - 2016. 03. 15. 23:53

Döbbenetes az az apologéta hozzáállás, amivel Rick-et szerecsenmosdatjátok. Mintha nem fognátok fel a látottakat, holott évről évre az emberség-túlélés-barbárság viszonya a sorozat vezérmotívuma.
Azt lebegtetik, azt pedzegetik minden évadban, hogy mit kell feladni a ‘hagyományos értékekből’ a megváltozott világban. Önzetlenség, jóhiszeműség, könyörület – ezeket már többször sikerült hátrahagyni, igaz az írók végül mindig visszatáncolnak (ahogy az eddigi ellenfelek is mindig rosszabbak voltak). Rick eleinte Alexandra elorzásával számolt, később kimondta, hogy hagyni kell a gyengéket elhullani, majd végül visszatáncolt a közösségi/befogadó szerepbe.
Ezt a húzd meg-ereszd meg játékot űzik az írók, de valamiért a nézők felének nem esik le az egyik fokozat, hiába a jelzésértékű szakáll (civilizáltásg-elvadulás-megborotválkozás-megtisztulás, régi western motívum), hibába az ‘első csapás’, hiába a ‘casus belli’ kereső hozzállás, hiába a statáriális kivégzés. Newsflash: attól, hogy valaki főszereplő, még nem kell minden tettét pozitívan értékelni.
Komolyan mondom, ha Rick jövőhéten horogkeresztes karszalagban jelenne meg, lesz olyan, aki majd azt írná, hogy az csak az indiai termékenységi szimbólum.

getkey - 2016. 03. 16. 02:04

Rezsidémon:

Szerintem valamit félreértesz a “szerecsenmosdatásban”.
Senki nem állította, hogy a sorozatnak ne lenne egyértelmű és karakteres vonulata Rick személyiségének és mentalitásának folyamatos változása, a megváltozott világhoz való fokozatos adaptációja, erkölcsi nívójának és morális elveinek lazulása. Ez szerintem a napnál is világosabb mindenki számára.
A vita arról szól már egy ideje (nyilván nem ebben az évadban kezdődött, és nem is most fog befejeződni), hogy a posztapokaliptikus világban is létezik a jó és a rossz fogalma. Ez a dualitás, a tettek viszonylagossága, megítélhetősége nem tűnik el attól, hogy a civilizáció elpusztult. A probléma szerintem az, hogy sokan ugyanazokat a meghatározásokat projektálják a posztapokaliptikus világ jó és rossz fogalmára, mint amiket a kényelmes, civilizált életben használunk rájuk. Igen, Ricknek vannak kilengései, adott esetben él a kivégzés eszközével is, néha állatiasabb, néha pedig kevésbé az, a döntései sokszor megkérdőjelezhetőek és elítélhetőek morálisan, stb., stb. Ez nem is kérdés. A hangsúly azon van, hogy ennek ellenére is tapintható a különbség közte és a Negan/Kormányzó/Claiming klán kaliberű karakterek jelleme és motivációi között. Minden eddigi átalakulásával együtt sem sorolható az előbbiekkel egy brancsba.

“attól, hogy valaki főszereplő, még nem kell minden tettét pozitívan értékelni.”

És attól, hogy valaki finoman szólva sem skatulyázható be a gáncs nélküli lovag szerepébe, még nem válik automatikusan pszichopata állattá.
Nem szerecsenmosdatásról van szó, csak arról, hogy nem minden fekete, ami nem fehér.

Rezsidémon - 2016. 03. 16. 03:38

getkey:

Épp arról prédikálok mióta, hogy Rick erkölcsi homályzónában mozog, a jelleme árnyalódik, a tettei nem egyértelműek, stb. Fekete-fehéren meg azok látják a sorozatot, akik mindig azzal jönnek, hogy a Negan/Kormányzó/Claiming klán mennyivel rosszabb, és hogy Rick-nek nincs más választása.
A mondanivaló/üzenet viszont felette áll a szüzsének, márpedig olyanja még egy olyan következetlen/hullámzó színvonalú sorozatnak, mint a TWD, is van.
Rick persze nem olyan, mint Walter White, belőle nem a lappangó gonosz jött felszínre. Rick színtisztán a környezete produktuma, erőszakos közeg erőszakos embereket szül, de sokan valahogy még ezt sem akarják elfogadni. A badass/cool karakterek elemzésében rendre elhomályosodik az ítélőképesség, lásd a már említett Walter White.

gyerecske - 2016. 03. 16. 07:31

Nagyon negatív irányt vett Rick csapata, egyikőjük sem fog hiányozni ezek után ha kinyírják őket.
Ez tetszik a sorozatban, már nincsenek egyértelműen pozitív hősök, emberek vannak , akik túl akarnak élni bármi áron.

gyerecske - 2016. 03. 16. 07:38

Llew – 2016. 03. 15. 20:18

Az is lehetséges, hogy nem csak Hilltop látja el Negant, hanem több ilyen kisebb csoport, akkor pedig jóval többen is lehetnek.

ayren - 2016. 03. 16. 07:42

getkey
Helló, helló hol van az a beígért posztocska? Nem lustácska egy kicsit kegyelmed?

Én egyébként arra leszek kíváncsi, hogyan, és mennyiben tudják majd visszahozni Rickéket innen, ahová eljutottak a megelőző csapással és az élve elégetéssel.
Pont az a lényege ennek a húzd meg, ereszd meg játéknak, hogy mindig picit kisebbet lépnek hátra, mint amennyit előre, így morális téren egyre többet veszítenek.

Sheriff Hood - 2016. 03. 16. 09:26

Mivel már konkrétan Banshee-elvonásom van, kellemes meglepetés volt Rus Blackwell felbukkanása, “kicsit” másfajta karaktert játszott, mint “amott”. Kár, hogy csak egy epizód erejéig tűnt fel és ennyire mellékszerepben, de ezek szerint a TWD-ben mindenki szeretne benne lenni, még ha csak egy cameóról van is szó (vagy ennyire nem kapkodnak Blackwell után).

Negan szinte biztos, hogy nem csak pár másodpercre tűnik fel, amikor Michonne-t először láttuk, még nem is a később castingolt színésznő játszotta, szóval valami badass dolog készülődik, amihez Jeffrey Dean Morgan karizmája kell.

Viszont mivel van egy elég konkrét elképzelése az alapanyagot ismerőknek, felmerült bennem, hogy az egész eddigi évad egy óriási félrevezetés bizonyos karakterek sorsát illetően (Glenn, Abraham, Michonne, Carol), és a shocker érdekében valószínűbb, hogy valami olyasmi jön, amire senki sem számít. A Glenn által vizslatott fényképgyűjtemény viszont új darabbal bővül szerintem még ebben az évadban, méghozzá Rickék bandájából.

Itchap - 2016. 03. 16. 09:31

Nekem bejött ez a rész is, bár sejtettem az elején, hogy mi lesz a vége, így is lett. Egy mondat azonban figyelemre méltó volt, nem sokan említettétek: “You are not the good guys!” -mondta a Frankie-tetkós csak Maggienek.

f.fredericks - 2016. 03. 16. 10:29

Olvasgatva a kommenteket, úgy látom elég megosztott a társaság Rick viselkedésével kapcsolatban. Számomra nagyon hasonlít a viselkedése Jaxére a SOÁ-ból, amikor rájön, hogy nincs számára visszaút és minden széthull körülötte. Elképzelhető hogy itt is ugyanaz lesz a vége, illetve talán az ő karaktere még menthető. Carol már az elöző részben is kezdett szétesni, végülis ő egy törékeny nő, akit megedzettek az évek, meg az események, de olyan sok minden történt, és olyan gyorsan, hogy nem volt ideje feldolgozni. Alexandriában viszont felvette a háziasszony szerepet, ami kényelmes volt neki, és igaz először csak kamuból csinálta, de szerintem bele tudna szokni. És ezt ő is érzi, és amikor elkezdte számolgatni, hogy hány embert ölt meg, rájött, hogy ez nem ő, és egy bizonyos szinten megrémült saját magától. A vörös nő, pedig megmutatta, hogy milyenné válhat ha ezt tovább folytatja, és ez nem tetszett neki.
Amúgy ezek a karakterek nagyon jók voltak, kár volt értük, néztem volna még őket egy darabig.

Eva - 2016. 03. 16. 12:36

Igen csak jó rész volt, végre. Én megettem, hogy Carol csak tetteti magát, és ütős volt, hogy még sem.

Nem olvastam (még) a képregény ideillő részét, de csak engem zavar, hogy Negan bandája a “megváltók” nevet használja (legalábbis a szinkronos verzióban)? Hilltp-ban meg van/volt egy Jesus?

Sheen - 2016. 03. 16. 13:06

Eva! Nem megváltók: megmentők (saviors).

Eva - 2016. 03. 16. 13:12

oké, Sheen, így azért már más értelmet kap a dolog

getkey - 2016. 03. 16. 21:57

ayren:

Nem kicsit vagyok lustácska, hanem nagyon. Ég is a pofám rendesen. :( Pedig napi szinten határozom el, hogy akkor a teendőim mellett ma ezt is elkészítem… Kegyelmes ezért inkább Te légy! :)

Rezsidémon:
Jobban árnyalva a képet úgy látom, végső soron egyetértünk. :) Walter White-tal kapcsolatban pedig még inkább. Bár az ő esetében nem is annyira lappangó gonoszságnak nevezném a dolgot, mint inkább a teszetosza, félig-meddig lúzer, az-ág-is-húzza kisember átalakulásának, aki kezébe szeretné venni az irányítást, és a sarkára állni, de ehelyett fokozatosan részegül meg a megszerzett hatalomtól, és vetkőzi le az emberségét, az erkölcsi normáit ezzel párhuzamosan.

Gutowsky - 2016. 03. 16. 23:07

Sokan kattognak az “élve elégetésen”.

Ketten vagytok.
Két pisztollyal, kevés lőszerrel.
Pár percen belül ismeretlen létszámú és tűzerejű “ellenség” érkezik, akik várhatóan szemrebbenés nélkül az életedre törnek.
Te mit tennél?
Kilátástalan tűzharcba bonyolódsz, vagy csapdát állítasz.

Egyébként ha hátulról lelövöldözték volna őket, miután elmentek az ajtójuk előtt, akkor mi lenne a különbség?

Költői kérdések, nem kell válaszolni.

Ano - 2016. 03. 16. 23:32

Skacok, az csak engem zavart, hogy Rick ilyen kis naiv volt? Elkezdi a srac az ” en vagy Spartacus” mondokat, amit a cigis csaj is tolt (O.K. azt meg Carol nem momdta Ricknek) es Rick kapasbol fejbelovi. Meg ha valoban o lett volna Negan, akkor is jo lett volna kihallgatni, nem? Eleg nagy tuflák ez a Rick.

Mark Bolt - 2016. 03. 17. 01:07

Carol már most olyan, mint a vörös csaj. Ha Carol lett volna a helyében, ha Rickéket irtják ki és csak ő meg néhányan maradnak, szerintem olyan mészárszéket rendez, hogy ahhoz képest ez a vörös nő maga volt a józan mértékletesség.

Mark Bolt - 2016. 03. 17. 01:13

Azért az durva, hogy áldozat nélkül lehozták ezt a háborút. Be volt lebegtetve, hogy lesznek áldozatai, ezt a részt végig izgultam, hogy nehogy Maggie, nehogy Carol, jól csinálták. Attól féltem, hogy egy váratlan pillanatban le akarnak majd sokkolni, és hirtelen a vörös fejbe lövi a Carolt.

ayren - 2016. 03. 17. 07:33

Mark Bolt
Nem a háborúnak van vége, csak egy csatának.

Ano - 2016. 03. 17. 11:03

“Nem a háborúnak van vége, csak egy csatának.” Ayren-i.u.2016.

Badass :)

Sheen - 2016. 03. 17. 11:18

Mark Bolt! “Carol már most olyan, mint a vörös csaj.”
Mármint összefekszik mindenkivel, hagyja elvérezni a társait. Ha elkapnák Glennt és neki foglyai lennének, nem menne bele a cserébe mert előtte még meg akarná tudni a foglyoktól hol laknak, hogy ki lehessen őket később fosztani. Különben is kettőért egy az nem jó üzlet. Carol az apokalipszist úgy kezdte hogy agyonlőtte a férjét az első nap mert annak korábban kávét kellett főznie. Carol tíz után nem számolja már az áldozatait, ahogy láttuk. A háborúnak vége. Az igen… akkor én mást néztem.

Mark Bolt - 2016. 03. 17. 12:53

Elfelejted, hogy Carol a börtönjárvány idején simán legyilkolt egy rakat embert sutyiban, a túlélés érdekében. Nyilván akihez érzelmileg kötődik, azt nem öli meg, de a vörös csaj is törődött a saját csapatával. A kettő között a különbség, hogy Carol társai sokkal szerethetőbbek, ezért ő érzelmileg sokkal közelebb áll hozzájuk. De ha Carol lett volna a vörös nő bandájában, ő is kb. annyira kötődött volna hozzájuk.

Sheen - 2016. 03. 17. 13:09

Nos így is lehet nézni, nem is állítom hogy nekem van igazam csak éppen én máshogy látom. Szerintem Carol a járvány idején is azért ölt mert a többség érdekét nézte és úgy gondolta szükségszerű amit tesz. A vörös csaj azért gyilkolt mert a saját érdekét nézte és már akkor is aszerint szelektált, ki az aki számára hasznos és ki az aki nem.

CotA - 2016. 03. 17. 13:40

Csak nekem volt végig Lost feelingem? Arra emlékeztetett, főleg az elején, mikor az “others” szemszögéből mutattak be egy részt (mikor körbevették Jack-éket fáklyákkal a dzsungelben páran és figyelték őket, meg szintén a háttérből dumáltak).
Amúgy nagyon tetszett a rész, egy korábbi évadból sem emlékszem ennyi jó részre egymás után.

Eva - 2016. 03. 17. 14:24

Mark Bolt – 2016. 03. 17. 12:53
Carol a börtönben 2 embert ölt meg (prevenciós céllal, mert nem tudhatta, hogy lesz ellenszer). Csak a pontosítás végett.

Mark Bolt - 2016. 03. 17. 15:35

Carolt nem menti fel, hogy a tette a csapat érdekét szolgálta. Ez olyan, mintha az ebolát kivégzéssel kúrálnánk. Önző módon viselkedett, nem kérdezett meg senkit, nem volt tekintettel a beteg emberekre sem, fogta magát és ledöfködte őket, aztán elégette. Nem véletlenül nem kultiválták Rickék ezt a húzást. Én szerintem Carol és a vörös csaj között annyi a különbség, hogy az egyik rossz társaságba keveredett, a másik meg jóba. A vörös csajból lehetett volna Carol, ha elejétől a Rickékkel van, és Carolból is lehetett volna vörös csaj, ha a motoros bandával tolja. ennyit számít a környezet. Most pedig öleljük meg szeretteinket! :D

hummel - 2016. 03. 17. 17:13

„Carol és a vörös csaj között annyi a különbség, hogy az egyik rossz társaságba keveredett, a másik meg jóba”
Még szó sem volt róla, hogy ki milyen társasággal találkozik, mikor a vörös (Paula) kinyírta a főnökét.

Sheen - 2016. 03. 17. 18:33

Egy cselekedet helyességét három mércével kell mérni: a körülmények, a cselekedet és a szándék alapján. A körülmények és a tettek lehet hogy ugyanazok mindkét csapatnál, de Rickék egymás, a csapatuk túlélése érdekében tesznek meg dolgokat, Negan csapatában viszont mindenki a saját túlélése érdekében kötődik csupán a társaihoz is.
Carolt nem az menti fel hogy a csapat érdekét szolgálta, az menti fel hogy nem a saját érdekét nézte. Persze minden nézőpont kérdése, a wc és a temető is ugyanaz egyeseknek hiszen ha menni kell, hát menni kell…

Rezsidémon - 2016. 03. 17. 19:16

“Negan csapatában viszont mindenki a saját túlélése érdekében kötődik csupán a társaihoz is.” – ezt nem tudom miből szűrted le. Bajtársiasság még az olyan motoros tahók között is van, mit akiket először ismertünk meg Negan bandájából, és a heti rész csavarja meg pont az volt, hogy a többiek nem mind olyanok, lásd a cigarettázó nő, aki már-már szimpatikus volt.

Mark Bolt - 2016. 03. 17. 19:42

Hummel, oké a vörös eleve magasabb szintről indított, Carolnak volt egy fejlődése a megvert feleségtől a hidegvérű tömeggyilkos háziasszonyig. :) Viszont nem ismerjük ennyire a vörös sztoriját. Isten tudja mért ölte meg a főnökét. Nem volt pszichopata, mert a társai bíztak benne. Oké a faszival elbánt, de viszont az meg előtte megütötte, tehát eleve nem volt harmonikus a kapcsolatuk.

Mark Bolt - 2016. 03. 17. 19:47

Sheen, Carolt nem menti fel semmi a börtönös sztori alól. Az eszköz amit választott, az menthetetlen. Igen, veszélyben volt a csapat, de ilyen döntést ő nem hozhatott anélkül, hogy a társai ne érezzék árulónak. Ezek után hogy lehetett megbízni benne? Ha bárki veszélyezteti a jövőben a csapatot, akkor majd Carol titokban elteszi láb alól, ha épp olyanja van? Na ezért csapták ki a csapatból. Ilyen emberben nem lehet megbízni. Más kérdés, hogy utána visszavették, és sok jópontot szerzett, és mindenki szereti, nekem is egyik kedvencem, és például ha választani kellett volna hogy ki haljon meg, Maggie vagy Carol, akkor nem tudtam volna dönteni.

Sheen - 2016. 03. 17. 21:45

Mark Bolt, oda se neki, így már én is jártam nem egyszer. Ha olyankor lett volna egy RPG-m… :D

Rezsidémon: “ezt nem tudom miből szűrted le”. Az epizódokból amiket láttam. Mondj példát az ellenkezőjére. Deanna-t nem azzal szúrták fejbe hogy “egyél sz*rt”, bár ez a megható pillanat is biztos a bajtársiasságot képviselte a cigarettázó nő részéről, ahogy az is hogy hagyta előtte elvérezni azt a tagot aki később megharapta. Semmiféle részvétet nem láttam rajta. És a többieken sem. Azt láttam hogy basszus, kinyírták a számomra semmit nem jelentő embereket körülöttem, akikre amúgy nagyban köpök, de ezzel most csökkent a túlélési esélyem.

NoFearthewalkingdead - 2016. 03. 17. 21:51

Úgy vélem Carol és Morgan ezek után jó barátok lesznek. :) Indokolatlanul jött meg pont most a lelkifurkája. Az vicces volt, amikor bemegy a banda a kamrába, sokan vannak, következő kép, amikor égnek, csak ketten :D Meg persze nem hagynak kint őrszemet. A szőke (?) csaj amúgy nem ír származású? Egy zombi, vagyis egy sétáló halott fejét tenném rá, hogy az :D

Sheen - 2016. 03. 17. 22:05

Carol és Morgan sosem lesznek jóbarátok. Az egyik intelligens, érzékeny, döntésképes, erkölcsi és morális határokkal amiket egyre nehezebben bír. A másik egy kötöznivaló bolond az S01E01 óta.

Rezsidémon - 2016. 03. 17. 22:54

Sheen:

Az epizódokból, amiket láttál, te max. csak feltételezheted, hogy milyen emberekből áll Negan bandája (ha csak nem mutatták be neked soron kívül az évad maradékát).
Ha nem sikerült volna levenni a heti rész szüzséjét, segítek: Negan bandája nem kizárólag deviáns rosszarcú henchman-ekből áll, mint ahogy azt első megjelenésük alapján sejtetették.
A nagy “reveláció” az volt, hogy épp úgy a szél fújta össze őket, mint Rick bandáját. Hogy ki hova kerül, sokszor csak a véletlenen múlik. Végső soron Rick csapata is csak egy túlélő kényszerközösség, ahol szintén nincs mindenki jóban egymással, és nekik is megvoltak a maguk pszichopatái/”nehezen vállalható” tagjai.
Úgyhogy annyira nagyon nem is különböznek (fényképek hullákról? – Daryl levágott fülnyaklánca!), és attól, hogy Negan bandája rosszabb, és bűnözők dominálják, még ugyanúgy lehet köztük önzetlenség/kialakult barátságok. Lám a tetovált lányt sem szexrabszolgának tartották, pedig elég jó bőr volt. Egyelőre nem egy Mad Max-szintű vandál horda.

Arról, hogy “hagyták elvérezni” az antipatikus fickót, meg annyit, hogy amikor Rick hagy cserben/tesz ki veszélynek alexandrai birkákat (évadnyitó?) szemrebbenés és a lelkiismeret leghaloványabb jele nélkül, akkor egyből jön a “dehát szorongatott helyzet volt/nem volt választása/a körülmények hibája”.

Sheen - 2016. 03. 17. 23:34

Rezsidémon, nem az érveléseddel van baj, csupán azzal hogy én Rick helyében habozás nélkül ölnék. Te meg nem. Nálam apokalipszis sem kell hozzá. Ha ketten rám törnének a házamban éjszaka és gyorsabb vagyok, nem kezdek el azon gondolkodni hogy mi van ha az egyik csak kényszerből jött mert zsarolják a családjával. Azon gondolkodnék hogy a kétéves lányom a szomszéd szobában alszik és az életét védem. Ez van most. Ha évek óta így élnék, mint Rickék, még ennyire sem lenne kérdés számomra. A sorozat ezzel kapcsolatban korrekt: ott is van akinek ez nem kérdés, és van akinek még ott is probléma. Nem vagyunk egyformák.

Rezsidémon - 2016. 03. 18. 00:01

Igen, de most éppenséggel Rick volt az aki rátört éjszaka másokra, akiknek a szomszéd szobában aludt a mátkája/haverja.
A vita részemről meg nem arról szól, hogy én vagy más valós személyek hogyan viselkednének hasonló helyzetben, azt úgysem lehet tudni, amíg be nem következik (Fun fact: akik a leghatározottabban állítják, hogy ők bizony megtennénk, azok szoktak végül habozni/ledermedni).
A diskurzus arról szól, hogy Rick tettei morálisan mennyire védhetőek/materiálisan nézve mennyire indokoltak.

Sheen - 2016. 03. 18. 01:19

Amikor Rick otthagyta a stoppost az út szélén, az logikátlan és szükségtelenül kegyetlen volt a szememben. (Igaz, ott meg is volt zakkanva, hallucinált meg mindenféle baja volt.) Amik most történnek, amiket most tesz, azok szerintem teljesen rendben vannak.

ayren - 2016. 03. 18. 07:41

Rezsidémon
“Úgyhogy annyira nagyon nem is különböznek (fényképek hullákról? – Daryl levágott fülnyaklánca!”

Hibás a párhuzam. Amennyire a fotón látni lehetett, és ahogy sugallták a készítők Glenn reakciójából és a fotók dramaturgiai szerepéből következően, a képeken nem szétvert fejű zombik voltak, hanem szétvert fejű emberek,
Daryl viszont zombifüleket gyűjtött.
Oké, nekem már ez is egy kicsit beteg :), de erkölcsileg abszolút nem kifogásolható.

_Peter - 2016. 03. 18. 10:31

Sheen – 2016. 03. 18. 01:19

A stoppos esetet sose értettem miért látják páran kegyetlenségnek. Eléggé szájbarágták akkor Rick a Lori trauma után, Maggie-ék elrablása után, a Governor veszély közben milyen volt a börtön hangulata: Lehet bízni Merle-ben? Befogadják Tyresse csoportját? Andrea az ellenségnél… Bízhatnak Michonne-ban? Az a road trip a Morgan résszel amiben a stoppos is volt pont arról szólt, hogy Michonne is csak akkor vált taggá. Ennyi ügy közben pont nem még egy plusz idegen gondját fogják a nyakukba venni, amikor még a fia is vele volt. Nem segítettek neki, de nem is bántották. Éppen hogy logikus volt! Erkölcsködni lehet rajta persze, de ilyen a ZA világ. Vagy akár a normál világ is, amikor mész a fontos dolgodra te se állsz meg minden kéregetőnek.

Rezsidémon - 2016. 03. 18. 11:56

ayren:

Nekem úgy jött le, hogy a fotókon nem zombik voltak, ezért is írtam hullákat.
A párhuzam meg nem arra vonatkozik, hogy mennyire beteg vagy “erkölcsileg kifogásolható” a két tett (szétvert fejes fotó rosszabb).
A két tett összehasonlításával arra akartam felhívni a figyelmet, hogy egy külső nézőpontból, a kívülálló szemével nézve mennyire elmosódik a határ a két banda között.
Ha töröljük az előismereteinket, és a már ismert/kedvelt karaktereknek kijáró azonosulást, akkor mit látunk?
Két egymással szemben álló hatalmi- és érdekalapú erőcsoportosulás védelmi pénzeket szed, az egyik zsarolva, a másik zsoldba, az egyik útonálló, a másik meg kap az alkalmon (“casus belli”), de egyikük sem kegyelmez. Ha nem ismernéd Rick-éket, nem hatna meg, hogy ők közben nem úgy gondolnak magukra.

ayren - 2016. 03. 18. 14:00

Rezsidémon
“A párhuzam meg nem arra vonatkozik, hogy mennyire beteg vagy “erkölcsileg kifogásolható” a két tett (szétvert fejes fotó rosszabb).”

Akkor mire? Annak illusztrálására írtad, hogy olyan nagyon nem is különbözik egymástól a két csoport.

Ezzel a párhuzammal az a bajom, hogy a két említett tettet összemosod, és a szétvert fejű embereket (brutális gyilkosság) egyszerűen csak némileg rosszabb tartod, mint a zombifülgyűjtést.
A zombifülgyűjtés viszont erkölcsileg egyáltalán nem kifogásolható (még a hullagyalázásnak sincs értelme zombiföldön), szemben a gyilkossággal (ezért tartom tévesnek a párhuzamba való belevonását). D. a kis trófeagyűjtésével nem ártott senkinek, maximum én személy szerint kissé betegesnek érzem, de ez legyen az én bajom.

Rezsidémon - 2016. 03. 18. 15:03

ayren:

“Akkor mire?”

-nem akarom ismételni magam, de leírtam, hogy mire (konkrétan a következő mondatban): “A két tett összehasonlításával arra akartam felhívni a figyelmet, hogy egy külső nézőpontból, a kívülálló szemével nézve mennyire elmosódik a határ a két banda között.”

Lehet hogy vitatható vélemény, de azért értelmezhető, nem?

Nem azt állítottam, hogy a két tett azonos/kumulatív/felcserélhető, hanem, hogy mindkét félnek megvan (volt) a maga defektje, így objektíven nézve már nem egyértelműen leosztható a dolog jókra és rosszakra. Nem a két tett mosódik össze, hanem a határ hősök és gonoszok között.

Ha nagyon szőrszálhasogató lennék, azt is mondhatnám, hogy egyébként nem tudjuk mi a teljes sztori a képekkel, csak feltételezzük, hogy valami vérszomjas barbárság. Értelemszerűen ezt gondolnánk arról is, aki fülekből csinál nyakláncot, csakhogy Daryl esetében ismertük a szubjektív igazságot: ő egyfajta önmegerősítő bátorság kabalának használta, miközben elveszett gyermeket keresett hősiesen.
Így érthető. De Negan bandájáról ezt nem tudhatjuk. Csak azt, hogy van köztük ilyen is, olyan is. Csakhogy Rick-et ez már nem érdekli.

(Megjegyzem szerintem ettől a dilemmától jobb a sorozat. Amikor erről írok, akkor nem kritizálok, hanem éljenzek.)

A fájdalmam csak annyi, hogy sokaknak a “de a másik sokkal rosszabb” érv elegendő ahhoz, hogy minden tett/felelősség igazolva/mentesítve legyen. És ezzel nem arra célzok, hogy aggasztó lenne a kommenttestvérek erkölcsi nívója. Pont, hogy nem valamiféle machiavelli-i elvek mondatják ezt; hanem rózsaszínes naivitás. Mert ő a főhős és van kisbabája, tehát nem lehet rossz ember, ugye.

Sheen - 2016. 03. 18. 16:15

_Peter, nem azt írtam hogy nem értem meg az okait, hanem azt hogy nem értek vele egyet.

ayren - 2016. 03. 18. 17:26

Rezsidémon
Egyetértek veled, hogy az erkölcsi dilemma állandó jelenléte jót tesz a sorozatnak, hogy igen, állandóan boncolgatnunk kell Rickék tetteit, mert annyira határterületen billegnek, és minden ilyen tettük morálisan többféleképp is értelmezhető pro és kontra – nyilván részben a befogadó személyiségének függvényében.

“Nem azt állítottam, hogy a két tett azonos/kumulatív/felcserélhető, hanem, hogy mindkét félnek megvan (volt) a maga defektje, így objektíven nézve már nem egyértelműen leosztható a dolog jókra és rosszakra.”

Ezzel a magyarázó mondatoddal viszont megint nem értek egyet, hogy a brutális gyilkosság is olyasféle, csak kicsit súlyosabb defekt, mint fülgyűjtés.
Szerintem totál nincsenek egy szinten, a fülgyűjtés lehet defekt (ismétlem, nem ártott vele senkinek!), az viszont, hogy szórakozásból agyonverünk embereket, a fejüket pépessé verjük, és még le is fotózzuk a hullákat, hogy élvezkedhessünk a kis gyűjteményünk felett – na ilyet csak egy pszichopata csinál, ezt azért nem minősíteném egy kis lelki defektnek.
Szerintem objektíven nézve sem közel azonos fajsúlyú a két dolog, abszolút más kategóriát képviselnek.
A péppé vert fejekre szerintem akkor se tudnának az alkotók erkölcsi felmentést kreálni, ha olyan bepillantást kapnánk az elkövető korábbi életébe, ahogy Darylébe ugye kaptunk.
Daryl minden, csak nem pszichopata, és nem pusztán azért nem látom úgy, hogy ez a két tett köszönőviszonyba sincs egymással, mert őt évek óta nézem, és valamennyire ismerem a motivációit.

De szerintem jobb, ha egyetértünk abban, hogy nem értünk egyet, és berekesztjük a vitát, mert már úgyis minden érvünket ellőttük. :)

amazemez - 2016. 03. 18. 20:07

Miko gyűjtött füleket Daryl? Nekem ez fel se tűnt

Rezsidémon - 2016. 03. 19. 11:54

A méltatlanul lenézett második évad derekán Daryl elment solo mission-re, megkeresni Carol eltűnt kislányát. Valahogy megsérült a rengetegben, és azt haluzta, hogy Merle őrangyalként eljött hozzá, emlékeztetni, hogy ki is ő valójában. Az élmény hatására levágott néhány zombit, a füleiket megtartotta trófeának, majd sérülten hazamászott.

Pipacs - 2016. 03. 20. 11:15

“Meet us on the kill floor!”

Hiányolom a kritikából, hogy nem tett említést a “csupa nő” felállásról. A fickó kb “kellék” volt csak. Most kaptunk egy képet, hogy is néz ki női oldalról ez a szép új világ. Persze a végén kellett két erős férfikar, igazi nők, nem kaszaboló hajasbabák. Darylt – megint – nagyon bírtam, az a nagy szíve…:)

kékosztriga - 2016. 03. 21. 22:33

Nagen egy szekta szerintem. A közösség tudat erősebb mint az én tudat. Star Trek Borg vagyunk. Megvan? Nyilván így hívják a főnököt, de valamitől csak jön ez a nagy magabiztosság meg ez a mindenki Nagen feeling.

Arra vagyok kíváncsi, még nem láttam a 14. részt, hogy végre összerakják a puzzle darabokat, hogy itt valami picsa naggyal állnak szembe és rohadtul kinyitották a szarvihar bödönt vagy naivan hátra dőlnek, hogy de fasza Rick kinyírta Nagent oszt nyertünk. Mert akkor lesz nagy meglepi. Vagy mindenki elmondja amit hallott és tud begyűjtik a sok fegyvert, na meg a füvet, és készülnek a bulira.

Ja az feltűnt a 12. részben, hogy drogot termesztenek odabent? Ha jól láttam.

jerrycomovie - 2016. 03. 23. 07:34

kékosztriga:
A szekta neve eddig saviors volt.
Negan egy személy.
Negan, biztos sok hívét fanatizálta. Talán, akik megemlítették eddig, hogy “Mind Negan-ek vagyunk” ill. “Én vagyok Negan” egyfajta pszichológiai ok miatt mondták, amit Negan sulykolt beléjük, azaz, hogy ahogy Negan viselkedik és az esetleg eredendően morálisan megkérdőjelezhető, az mostanra nagyjából minden túlélőre igaz, aki már ölt ember az életben maradásért, így azok átfordítva, mind maguk is Negan-ek.
Negan, akárcsak a kormányzó, tarthatott beszédet, amelyben elmondhatta: – Te is Negan vagy! És te is Negan vagy! Mind Negan vagyunk. stb.

kékosztriga - 2016. 03. 23. 22:14

Azt, hogy Negan egy szekta én is pontosan így értettem. És ki gondolta volna, hogy egy személy ha egy színész alakítja… :P :) Mit is írtam:”Nyilván így hívják a főnököt,…”
Az, hogy Megmentőknek nevezik magukat egy dolog, persze nyilván ez a szekta neve, de attól még mindenki Negan tehát Negan szekta. ;)

Logikus a beszédes levezetésed, de szerintem itt többről mélyebbről van szó mint egy ilyen sima átvitt értelmű hasonlatról.

Csak tippelek de a jövőben pont ez fogja a gondod okozni. Mert ez a mentalitás teszi őket erőssé. Érdeklődve várom mit hoznak ki belőle mert ebből sokat ki lehet. Szerintem ez a Negan harc vonal eltart majd a 7. évad végéig.

jerrycomovie - 2016. 03. 23. 22:41

kékosztriga:
Mélyebbről, mint a szociálpszichológia?
Mire gondolsz? Valami misztikus kapcsolat lesz? Átmegyünk Lostba szerinted. Fejtsd ki. :)

Nem állítom, hogy ez Negan szekta. Azt állítom, hogy ez egy roppant kemény banda, akiket Negan vezet és sokukat erősen fanatizálta.

Csakén - 2016. 03. 24. 23:51

Hihi, azt vágjátok, Glenn kit szúrt halántékon először? :)

jerrycomovie - 2016. 03. 26. 21:01

Haha, én nem. És lusta voltam újranézni… :)

Josie 05' - 2016. 03. 27. 18:08

Enzo: -hoz csatlakozva szerintem nem enyhén, hanem totál Fűrész feelingje volt amikor bebilincselték Carolékat a helyiségbe, a biztonság kedvéért még egy „mocorgó” is be volt téve középre, hogy egyértelmű legyen az utalás, szerintem ez nem lehetett véletlen. Gondolom ezeket a parafrázisokat (I am Negan vs I am Spartacus vagy a Leftoverses cigi – bár ez utóbbi nekem elég belemagyarázós, szerintem inkább csak megmagyarázza, hogy mitől lett tüdőrákja a nőnek, meg kicsit hangsúlyozza ezt a minden mindegy életérzést, bár kétségtelen hogy volt egy kis Patti-s beütése a karakternek) a törzsközönségnek szánják, akikről el tudom képzelni, hogy ilyeneken nevelkedtek (just like me). Ha 20 évad lesz, azt is végignézem, de szerintem kicsit kezd kifáradni a széria. Vagy már nincs hova fejlődni. Gondolom ezért jött be menekülő útvonalként a Fear The WD.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz