login |

Suits: az 5. évad – írta elzoltan

2016. 03. 28. 14:54 - Írta: vendegblogger

22 hozzászólás | kategória: kritika,

A Suits sajnos már rég, nagyon rég nem az igazi. Arra a kérdésre keresve a választ, hogy igazából miért is nem láthatjuk kedves sorozatunkat régi tündöklésében, egyelőre egy kielégítő választ tudok elképzelni: egyszerűen nincs elég erő a történetben.

A nagyon meggyőző első két évad után már jött is az erősen kritizált harmadik, majd a nyomokban megmosolyogtató „Deja vu”-jeleneteken kívül abszolút semmit nem kínáló negyedik, és most, ez az ötödik… Ma már több, mint nehéz elképzelni, hogy egy időben heti epizódkritikákat is kapott a Junkie-n a USA sorozata.

Suits-1

Aki eddig az összes részt látta, tudja, hogy felállásában a harmadik szezon különbözik a másik négytől: ott egy ügy van a központban, az egész évad arról szól, míg a többiben – az ötödiknek csak kábé a felében – szinte minden részre jutott egy ügy. Ez a drasztikus szerkezetbeli változást is a fent megnevezett oknak tudhatjuk be, és tulajdonképpen igazuk is volt az íróknak: egy ilyen gyenge évad is jobb volt, mint harmadszorra is eljátszani ugyanazt. Vagyis igazából három évadon keresztül minden részben ugyanazt.

Kár, hogy az S5 még gyengébb lett. A tartalomról nem is igazán kell írni, aki látta az 1./2./4. évadot, az tudja mi, mikor és hogyan történik. Nem ismerek még egy olyan sorozatot, amit 10 véletlenszerűen kiválasztott emberből 9 meg tudna írni és rendezni, ha rendelkezésére állnának a források.

A recept egyszerű: fogd az írók által közepesen, az első évad első három részére megírt karaktereket, majd véletlenszerűen, lelombozóan és pofátlanul hozd vissza őket minél többször. De ha szégyelled visszahozni tizedszer ugyanazt a karaktert, sebaj!

Suits-2

Addig végy valami alibi ügyet, Mike és Rachel veszekedjenek, Rachel veszekedjen ezen kívül az apjával és Donnával is, akivel a végén pár frappánsnak szánt és az első évad óta unalmas szöveg kíséretében béküljenek ki. Ezalatt Jessica mártírarccal siessen át Harvey-hoz párszor egy kínos párbeszédre, hogy aztán Harvey ugyanezt megtehesse, néha Luis segítségével. Ezzel kész is az elterelés – hozd vissza Trevort!

Az 5. évadra nagyon unalmassá vált, hogy az előbb felírt képletet egyszerűen ráerőltetik az évad eleji állásra, majd újra és újra. (Persze fontos megjegyezni, hogy ezek a hibák nem jöttek ki addig, amíg – méltán, hisz az alapötlet jó, és imádhatóak a bugyuta karakterek – megszerettük a sorozatot, de most már valami komoly húzásra lesz szükség, hogy megmentsék.)

Suits-3

És bár szomorúan búcsúznék el valakitől, hiszen a karakterek, és szinte még fontosabb, a színészek terén is van mit újítani, ugyanis szintén kevés sorozatra lehet elmondani, hogy több a gyenge-közepes színész, mint a jó. (Azóta kiderült, hogy Gina Torres lehet, hogy tovább áll a hatodik szezonban.)

Lássuk be, bármennyire is szeretjük őket, Donnától és Rachel-től minél hamarabb meg kéne válni, a leggyengébb karakterekből ezek a nem túl rátermett színészek már rég kihozták, ami bennük van. Ha Harvey nem lenne ennyire kulcsfigura, és nem ő hozná a nézettség felét, Gabriel Macht teljesítménye alapján tőle is búcsúzhatnánk.

Suits-4

Ennyi negatívum után nem tudom, mi említhető pozitívumként, hacsak nem az, hogy még mindig mindannyian nézzük – (tényleg) tisztelet a kivételnek.

Nézzük, miközben tudjuk, hogy – hacsak nem következik be valami általam is kívánt változás – az évadzáróban elhúzott mézesmadzaggal ugyanúgy pofára fognak ejteni, ahogy azt eddig minden egyes évad és félévad után tették, valószínűleg maradunk a hatodik évadra is, hátha látjuk végre Rachelt hihetően sírni, Harvey-t nem nevetséges játékkal hirtelen megkomolyodni, hátha látjuk Donnát… Á, hagyjuk.

22 hozzászólás Ne habozz!

kateelee - 2016. 03. 28. 15:29

ezek fényében örülök, hogy 11 rész után kaszáltam.

Benjy - 2016. 03. 28. 15:44

Talán az egyik legfájóbb kasza volt junkie pályafutásom alatt. Imádtam a karaktereket, Rick Hoffman pedig egy igazi zseni, de az a szintű történetmesélés ahova eljutottak, ultimátumra késztetett. Azért a 2. évadot lehet egyszer újranézem, mert azt imádtam, de sajnos utána az önismétlésen és a karakterek leépítésén kívül nem maradt sok minden.

pixie - 2016. 03. 28. 16:04

teljesen egyetértek.
Én ráadásul mondhatni darálva néztem az összeset, és így még rosszabb volt, hogy ugyanazt nyomatják.
Mikor előhozzák, hogy Mike szülei meghaltak, és milyen rohadtul befolyásolja ez a jelenét/aktuális ügyét, én azt gyűlölöm a legjobban.

Natale - 2016. 03. 28. 16:21

Gabriel Macht nem gondolnám hogy ennyire rossz, szerintem pont hogy az ő karaktere volt az egyetlen ahol némi mélységet kaptunk, és ez még elég hihető is volt, legalábbis az évad elejn a pszichológusos jelenetek. A végén a “ki vállalja be hogy börtönbe megy a másikért” már persze nevetséges. Abban viszont igazad van, hogy ő hozza a nézettséget, szerintem én is már csak miatta nézem.

DorianGray - 2016. 03. 29. 03:21

Szerintem az 5. évad a sorozat csúcsa. Valódi dráma volt, elhittem hogy vérre megy, valódi mélységeket kaptak a karakterek, messze jobb volt, mint a mindössze one-linerekből építkező első évadok.

Amanda - 2016. 03. 29. 09:20

Nem értem , vagy lehet nem ugyanazt a sorozatot nézem , de nekem nem volt ennyire gyenge, sőt. Örültem, hogy végre nem csak heti ügyeket kapnak, hanem végre kiderült Mike “titka”.
Én nagyon szerettem ezt az évadot, sőt még is lépett hogy a végén valóban bevonult.
Emellett azt láttam , hogy végre mindenki csapatjátékossá érett.

Minden percét élveztem.

stiles - 2016. 03. 29. 09:37

én is másik sorozatot néztem szerintem. Gabe Machtot meg Sarah Raffertyt meg kifejezetten jó nézni, szeretem a játékukat. nekem tetszett az évad, végre ment a Mike story is valahova, végre úgy néz ki hogy következménye is van a viselt dolgainak. meg szerintem a karakterek is jófele fejlődnek.

nem szeretem kevésbé, mint ahogy az elején szerettem.

winnie - 2016. 03. 29. 10:26

“én is másik sorozatot néztem szerintem.”

nincs másik ilyen címen. de elég furcsa lenne, ha mindenkinek ugyanaz lenne a véleménye. főleg a sokadik évadnál, amikor egyre többen és többen szállnak ki, egyre nagyobb és nagyobb lesz a pozitívan hozzáállók aránya.

mondjuk a suits esetében túlságosan is egybehangzó sajnos az évek óta tartó lejtmenetről szóló sok megállapítás.

Fulee - 2016. 03. 29. 16:04

Szerintem is az 5. Evad volt a legjobb. Volt 1 ugy/resz, most meg vegre a folytatolagos reszekre raaltak. Mi ertelme egy sorozatnak, ha kihagyhatsz 15 reszt es akkor is ugyanonnan folytathatod?
Ha Donna-tol megvalnak, nalam vege a dalnak :D Jessicat sem szivesen latnam eltunni. A szineszi brigaddal nincs gond, Rachel kicsit sokat aggodik neha, tuljatsza, de ezen felul elvezet volt nezni.
Ugy latszik kinek a pap….. :)

kissbence09 - 2016. 03. 31. 20:34

Mi ertelme egy sorozatnak, ha kihagyhatsz 15 reszt es akkor is ugyanonnan folytathatod?

Haha, ezt kérdezd a Good Wife készítőitől. :D

Maga az 5. évad: a kezdeti részek siralmasak voltak, nem is néztem meg őket egynél többször. A végére jól erőre kapott, és nagyon tökös volt Mike börtönös szála is. Viszont az évad összességében nézve talán az eddigi legrosszabb. :(

fm! - 2016. 04. 02. 13:37

5×10-nél leakadtam, azóta se láttam egy részt se. Lassan kijár neki egy kasza…

Marci - 2016. 04. 14. 12:39

Szerintem semmivel nem jobb vagy rosszabb a sorozat, mint mondjuk 3 évaddal ezelőtt. Nem is értem ezeket a hozzászólásokat..

Marci - 2016. 04. 14. 12:40

Aki meg már rég kaszálta, az pláne ne próbáljon már meg véleményt írni róla, amikor azt se tudja, hogy mi történt benne mostanában. Thx..

Tatala - 2016. 05. 03. 22:55

Én most tartok darában az 5×13-nál, és alig várom, mi lesz a vége…
Kicsi tényleg idegesítő, ahogy egymás irodájába össze-vissza rohangálnak:)
Nekem viszont Donna örök eyecandy karakter marad, csak miatta nézném :)

Addam - 2016. 05. 13. 10:53

Most daráltam le, nem bírtam abbahagyni. Lehet, hogy nem hoz annyi újdonságot már, de végre volt tétje a konfliktusoknak, főleg a végén nem az volt a helyzet, hogy majd Harvey mindenkit elküld a francba és úgyis megoldja.

Elar - 2016. 05. 15. 10:44

Hát hát.
Tegnap éjjel befejeztem 15 perc híján az évadot.
Gyakorlatilag egyetértek az írással. Mondjuk én bírom Donnát, de kellene már valaki aki összekapja a sorozatot.
Habá félek, hogy már késő. Úgy érzem elfáradt a történet.
az egy dolog, hogy vártam a következő részeket, hogy mi az isten lesz Rossal, de így elhúzni…. Brr.
Tegnap este időnként már fizikailag fájt nézni azt a jópár bugyutaságot. Kicsit a brazil szappanoperák jutottak az eszembe.

Kiváncsi leszek mit hoz a 6. évad így a mostani befejezéssel.

Kovi - 2016. 05. 18. 10:58

Előbb utóbb minden sorozat ellaposodik. Én értem, hogy mindenki különbözően látja a sorozatokat, de úgy gondolom, hogy az sokkal unalmasabb volt, mikor minden részben egy ügyet oldanak meg. (Elvállalnak szociális alapon valamit, majd bajba kerülnek és valamelyik kipattant ötletével nyernek) Ez ment az első 2 évadon keresztül. Jobban örülök neki, hogy be merték ezt az évadot így vállalni, mert egy “több hetes filmet” láthattunk. Szóval tiszteletben tartom mások véleményét, de akkor kíváncsi lennék mi a véleményük a Walking Dead-ről (vagy másik 4-5 sorozatról) amikor a látványon meg egyéb dolgokon kívül semmi nem változik, marad az alap történet (végre nyugiban vannak, akkor háború valakivel, akit nagy nehezen és veszteségek árán legyőznek, Rick megint szerelembe esik..stb.) Azt meg istenítik. Nekem az a semleges, azért nézem, mert eddig is néztem. Szóval nem értem egyes embereknek milyen egy eltorzult ízlése van.

Zagrebačka Mačka - 2016. 05. 25. 18:13

@Kovi: azért, mert valaki nem ért velem egyet, nem mondanám rá, hogy eltorzult az ízlése. Ahogy apósom szokta mondani, nem vagyunk egyformák… hála Istennek. rég szar lenne, ha mindenről mindenki ugyanazt gondolná…
És ezt nem csak azért mondom, mert nem most nem értek Veled egyet :-D
Sajnos a Suits régen mélyrepülésben van, mégpedig azért, mert persze, hogy a sorozatokban gyakorlatilag ugyanazokat a dolgokat variálják, de épp ezért fontos, hogy ha újra elővesznek egy panelt, akkor legyen benne valami új. Ebben nincs.
Ez meg nálam azt okozza, hogy ha nem mesél magába a történet, ráérek gondolkodni, és megtalálni még a szálkákat is a történetben. Tehát, mondjuk az első két-három évadban egyáltalán fel sem merült bennem, hanem elfogadtam alapvetésnek, hogy oké, Mike-nek nincs diplomája, de ahogy egyre több ember megtudja, egyik se lép semmit. Holott a veszély, nem az, hogy egy Sheila Zas ír egy e-mailt, mert nem emlékszik erre a diákra (mekkora a Harvard, hogy MINDEN diákot ismer????), hanem az, hogy ha tudjuk, mikor járt oda, kell hogy legyenek csoporttársai, akik nem feltételezik, hanem tudják, hogy ilyen nevű akárki soha nem járt oda velük (és ez az ügyésznek se jut eszébe, hanem egy névtelen, feltételesben fogalmazó mail alapján támad? Na, ne…). Szóval, az első adandó alkalommal Mike-nak ténylegesen el kellett volna végeznie egy jogi egyetemet…. addig meg simán lehetett volna alkalmazni, mint egy speci tanácsadót, vagy valami hasonlóként, mert hogy a nyomozás, meg a fotografikus memória, netán a cseles húzások kitalálásához baromira nem kell végzett ügyvédnek lennie senkinek, szóval simán ülhetne ott bárhol, és adná a tippeket Harveynak és a többieknek, akik viszont, mint végzett ügyvédek el tudnak járni annak értelmében….
Ugyanez az alapvetés nem elfogadás az, hogy elegem van, hogy Harveyt, meg az irodát minden ügyész annyira utálja, hogy akár törvénytelenül is el akarják őket kapni. Egyrészt tényleg nincsenek olyan nagyhalak, akiket valóban el kéne kapniuk? Másrészt az eddigi öt évadban semmi törvénytelent nem láttunk az irodában, magyarán feltételeznünk kell, hogy ugyan ügyeskednek, mint minden ügyvéd, de a jog határain BELÜL maradnak. Ha meg így van, akkor egyszerűen nincs miért nyomozni ellenük, nem hogy ötödjére, de egyszer sem… (ráadásul alig van olyan ügyük, ami nem polgári peres dolog, magyarán, max. csak a felperes és alperes vitája céggel, válással, kártérítéssel kapcsolatban, semmi köztörvényes, mondjuk kábszer kereskedelem, gyilkosság stb. dolog, ami igazán súlyos lenne… de ha lennének is ilyenek, azokat is védi valaki, akik nem egyszer felmentetik őket -O.J. Simpson!- vagy legalább is jelentősen enyhíttetik a neki szánt büntetést: akkor ezeket az irodákat is mind üldözi az ügyészség????)
Persze az ügyekről sokszor üvöltött korábban is, hogy nem valósak, de legalább a karakterek elvitték a dolgot. Ehhez képest nézd meg pl. Rachelt, aki kezdetben, ha jól emlékszem, nem csak a nagy munkabírásával, hanem az eszével is jó munkaerős volt a cégnél, most meg, mikor Mikeot letartóztatják, csak picsog meg rohangál ide-oda kétségbe esetten, fogalma nincs, mit lehetne tenni (mivel ő még nem végzett ügyvéd, nyilván nem védhetné Mike-ot, de ez a picsogás…) vagy ott van Louis, aki ravasz és okos volt, és a kiállhatatlan felszín alatt néha megcsillant az ember. Mára egy roncs ül ott, akinek alig veszik hasznát, max. röhögni lehet rajta.
Szóval nagyon sok ponton van baj a sorozattal, egyet-kettőt elviselne a dolog, ahogy pl. anno, a testvér sorozata a White Collar is gyengült a vége felé, de nem ennyire. Igen, ott az tette nézhetővé, hogy megmaradt a feel good érzés, de itt korábbi feel goodból drámát akartak csinálni, és sajnos, ezt már nem vitte el a hátán.

(egyébként még az irodai belharcokról annyit, hogy itt is meg a the good wife-ban is csak pislogtam mindig, hogy ha ennyire szabad a rablás, akkor miért lepődnek meg minden egyes alkalommal, miért nincsenek jobban felkészülve rá, vagy miért nem védekeznek jobban (akár úgy, hogy nem nő eszetlen és menedzselhetetlen nagyra az iroda, ahol már magától értetően lesznek sértett, nem érdemeik szerint elismert emberek, akik ezért bosszút fognak forralni?)

winnie - 2016. 05. 25. 18:19

“Előbb utóbb minden sorozat ellaposodik.”

?? ezt meg hogy? vannak olyan sorozatok, amik idővel egyre jobbak és jobbak lesznek, hogy végül a csúcson érjenek véget.

sokszor csak a néző fásul bele valaminek az évek óta tartó, monoton nézésébe, mert elfelejti idejében kaszálni a sorozatot.

” sokkal unalmasabb volt, mikor minden részben egy ügyet oldanak meg.”

érthető, hogy kinek ez, kinek az jön be. az epizodikus sztorik minden részben megújulnak, ez változatosságot is adhat.

“Azt meg istenítik. Nekem az a semleges, azért nézem, mert eddig is néztem. Szóval nem értem egyes embereknek milyen egy eltorzult ízlése van.”

istenítik? a walking dead-et? melyik univerzumban?:) egy sorozatot sem ér annyi kritika, mint azt. lehet szemezgetni a legutóbbi rész kommentjeiből: http://www.sorozatjunkie.hu/2016/04/04/the-walking-6×16-last-day-on-earth/

de minden részhez van kritika, bőven vannak negatív vélemények.

senkinek sem eltorzult az ízlése, mert mást gondol.

piszkosfred - 2016. 07. 14. 20:03

Szerintem jot tett neki ez a reboot a 6. evadban a kezdes nekem bejott. Persze ezt meg siman el lehet rontani innet, de ebbol az uj felallasbol akar valami egesz jo is kisulhet…

VanillaSky - 2016. 07. 15. 17:15

“a 6. evadban a kezdes nekem bejott.”

Hát nekem 13 perc is elég volt ahhoz, hogy ez a sorozat végérvényesen a süllyesztőbe kerüljön. Luis és Harvey cicaharcolnak, anyu pöröl velük, Rachel sírdogál és a börtönalkalmazott érzelmeire próbál hatni. Ugyanaz, mint eddig, csak még hihetetlenebb köntösbe bújtatva.

Pip - 2016. 08. 16. 01:17

A hatodik évad felére az egyik kedvenc sorozatomból az lett, h szinte nincs olyan pillanata, ami ne idegesítene, vagy ne lenne vérlázítóan gagyi….

inkább bele se megyek, mennyi minden lett rossz benne, mert szinte könyvet tudnék róla írni :D

de azért még kitartok…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz