login |

Black Sails: vége a 3. évadnak – írta JoeCole

2016. 03. 29. 21:30 - Írta: vendegblogger

31 hozzászólás | kategória: kritika,

A Black Sails harmadik szezonja szép, izgalmas és igényes volt, csak épp nagyban másolta a tavalyi, második évadot. Annak zsenialitását tekintve ezzel még nem feltétlenül lenne baj, de így senkit sem leptek meg sem a lassabb, nyugisabb részek az évad közepén, sem a szezon végi ramazuri.

bsfin1

Nem szeretném negatív felhanggal kezdeni az értékelést, így gyorsan le kell szögeznem: az idei tíz rész tévés szinten abszolút kimagasló látványvilággal, remekül felvett akciójelenettekkel, érdekfeszítő dialógusokkal és a vége felé egy nagyon tökös húzással is szórakoztatta a közönségét.

És ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a Kincses sziget előzménytörténetét egyre több junkie fedezi fel magának: a kibeszélőben végig zajlott az élet, és párszor a hét sorozatepizódja-szavazásokon is felbukkant a sorozat.

bsfin2

Enyhe spoilerekkel folytatom a tovább mögött. Rögtön a tárgyra térek: a sok pozitívumra az idei évadban két jelentősebb negatívum jutott, és az egyik ilyen mindenképpen Feketeszakáll volt. Teach karakterét nem sikerült igazán ütősen bemutatni, a szezon közepén aztán teljességgel jegelték, a fináléra pedig egy elég olcsó húzással hozták vissza. A legendás, rettegett Feketeszakáll ebben a sorozatban egyelőre csak ígéret marad, a negyedik évadban viszont bőven lesz esélye a javításra.

A másik probléma számomra Eleanor volt, pontosabban az aránytalanul sok játékidő, amit kapott. Maga a történetszál Woodes Rogers-szel egyetemben kifejezetten működött, a színészi játék is nagyon a helyén volt, de párszor csak egyszerűen túl sokat kaptunk belőlük (és mivel egyikük sem az a tipikus közönségkedvenc alkat, ez sokak számára zavaró lehetett).

bsfin4

Flint drámáját már mondhatni csúcsra járatták a tavalyi évadban, így cseppet sem meglepő, hogy a kapitány nem tudta felülmúlni korábbi önmagát, de egy tökéletesen megformált, nagyon mély és komplex karaktert láthattunk ebben az évadban is: amint felbukkant, garantáltan valami érdekes hangzott el és mindig lehetett számítani valami váratlanra.

Flint után most már rátérhetünk az évad legerősebb részére, ami nem más volt, mint John Silver. Silver hivatalosan is a sorozat legdinamikusabban fejlődő, legizgalmasabb karakterévé vált. Volt olyan rész, ahol csak egyetlen jelenetben szerepelt, mégis teljesen ellopta a show-t. Már a szezonnyitó után felvetettem, hogy a féllábú szállásmester lehet az idei évad aduásza, és Silver bizony beváltotta a hozzá fűzött reményeket: többször az volt az érzésem, mintha nem Flint, hanem már ő lenne a főszereplő.

Vane szintén brillírozott: nem kellett neki túl sokat szerepelnie vagy beszélnie, hogy kedvenccé váljon. Vane-t személy szerint ebben az évadban szerettem meg igazán, a kiírása pedig nagyon hatásosra sikerült (számomra kifejezetten váratlan is volt, hiszen a történelemkönyvek alapján egy másik főbb karakter kiírására számítottam).

bsfin5

A Black Sails az évad közepén pár helyen túlságosan ráérősen araszolt előre, viszont a szezonnyitó és az évadzáró is nagyot szólt. Ha a tavalyi évadot fél ponttal 8 fölé lőttem be, akkor az ideit fél ponttal 8 alá. A rajongótábora pedig tovább fog gyarapodni, hiszen nagyon valószínű, hogy kiszállni egy ilyen színvonalas évad után után senki fog.

31 hozzászólás Ne habozz!

Sirocco - 2016. 03. 29. 22:19

Jó évad volt. Látványos és az üres járatok ellenére voltak jó húzások a történetben. Flint és Silver idén is jó párost alakítottak. Vane ért pedig kár volt felesleges volt kiírni.

Nézőke - 2016. 03. 29. 22:52

az írók rájöttek,hogy nem kell annyi csöcs, bár Max-et elnéznénk órákig.
Több kalandot tettek bele,és már talán a kincses sziget helye is megvan.
Ami viszont bántó, de csak utólag (mert közben nem gondolok rá, eléggé leköt) az a távolságok vs. időintervallumok…na meg az internetnél is sebesebben terjedő infók.

CyClotroniC - 2016. 03. 29. 23:07

Pont most végeztem a szezonnal és nagyon vegyesek az érzéseim. Egyrészt továbbra is tetszik a sorozat, jöjjön csak a 4. évad, de két dolgot nehezen tudtam megemészteni az évad során.

Az egyik az, hogy sajnos alapvetően kétpólusú lett az ellentét. A korábbi évadokban azt imádtam, hogy ment az intrika a szigeten belül is, a hajókon, kisebb-nagyobb hatalmi harcokkal volt tele minden és a szervezkedéseket se lehetett egyik vagy másik oldalhoz kötni, hanem mindenkinek arra fordult a szélkakasa, amerről éppen az előnyösebb szél fújt. Na ezzel szemben idén a birodalom vs kalózok felállás szegényesebb játékterep volt. Oké, volt hogy a rabszolgaszigeten is kellett ügyeskedni, de alapvetően azért mégiscsak egyértelműbbé váltak a felek és ez nem tett jót a szezonnak.

A másik bajom a dialógussal volt, amit idén szerintem túlírtak egy picit. Eszméletlen jó karakterek nőtték ki magukat a két év során, idén viszont pár kivételt leszámítva valahogy mindenki filozófus lett, pl Charles vagy Max, de még sorolhatnám. Max duplán csalódás, mert eddig az egyik kedvenc karakterem volt, annak ellenére, hogy JPK nagyon nem egy színészóriás, de az elmúlt két évadban azért hozott annyit, hogy elhiggyem a karaktert, sőt – mint írtam – egyik kedvencemmé váljon. Na idén totál hiteltelen volt nekem Max a racionális üzletasszonyként. Főleg az alakítás miatt, de az írás se segített neki, mert nem igazán volt karaktere a felemelkedésének, ahogy igazán markáns szándékot sem kapott az íróktól.

Silver viszont telitalálat. A nyájas kölyökkutya tekintet annyira lelógott nekem a pilotról anno, hogy azért is kaszáltam részben először a sorozatot, aztán magasan az egyik legizgibb karakterré nőtte ki magát. A regényt ismerők meg aztán pláne örülhetnek, mert jönnek szépen elő az ismerős elemek egyre sűrűbben (a fekete folt nagyon menőn debütált pl).

Azért továbbra is Jack a kedvenc karakterem, egyrészt a legüdébb színfoltja a gárdának, másrészt tetszik hogy ő úgy maradt élelmes és okos, hogy közben semmi erőltetett epikusság vagy végzet vagy ilyesmi sallang nem ragadt át rá a többiekről.

A jövőre nézve ígéretes az az 5-ös “kalóztanács”, akik a finálé végén leültek, Silver egyre erősödő mítosza szuper lesz. Talán csak azt kérném a folytatástól, hogy jöjjenek vissza a belharcok, Jack maradjon olyan, amilyen, Max kezdjen ügyesebben és hitelesebben lavírozgatni a felek között, ja és persze a végén Eleanor kapja csak meg, amit megérdemel.

CyClotroniC - 2016. 03. 29. 23:08

“Távolságok” – Amikor Mr Scott-ot egy kis csónakkal Nassauból a másik szigetre teleportálták kb fél nap alatt, az nagyon gáz volt :D

vismajor - 2016. 03. 29. 23:15

JoeCole, nagyjából 100%-ban egyetértek minden soroddal :) Annyi kérdésem volna, te kinek a kiírására számítottál?

vismajor - 2016. 03. 29. 23:27

A távolságokról – azt eléggé elbaltázták. Amennyire az írók tudnak figyelni akár több részen keresztül az időre, egy nap történéseire, hogy minden klappoljon az összes szálon szépen egymás után (ebben az évadban nem annyira érvényesült, de azért itt is nyomon lehetett követni), annyira nem figyeltek ezekre a távolságokra. Hol a bánatban van ez a rabszolgasziget, hogy Ocracoke-ra előbb ér Vane halálhíre, mint ahogy a brit flotta odaér, gyakorlatilag Blackbeard-del egy időben??? Nézte valaki, hol van Ocracoke? Úgy 1000km-re lehet Nassautól. Azt viszont tudjuk ugye, hogy a rabszolgasziget Nassautól egy nap csónakázás…

JoeCole - 2016. 03. 29. 23:28

@vismajor:

történelmi SPOILER következik, szóval vigyázat.
Vane 1721-ben halt meg, Rackham viszont egy évvel korábban. Ezért is hittem szentül, hogy az évad végén ő fog lógni, és egy ideig bizony arrafelé haladt a történet.

h3x0r - 2016. 03. 29. 23:38

Tavolsagok: ennel mar csak a Vikings a jobb, ott ha egy pillanatra nem figyelsz oda, igy a semmibol eltelik 2-3 honap :D

Az elso evad ugyan egy kicsit kozepesebbre sikeredett, de amit azota csinalnak, az egyszeruen zsenialis. Abszolut ott van a sorozat a jelenlegi legjobbak kozott. Az elozo evadhoz kepest talan visszavettek egy kicsit az akciobol, viszont egyre nagyobb hangsulyt kaptak a politikai es strategiai csatak. Nem akarom elspoilerezni a neveket, de tobb szereplonel is nagyon jo volt nezni, ahogy a karakteret epitettet.

vismajor - 2016. 03. 29. 23:40

@JoeCole:
És tényleg. Hornigold meg egy évvel korábban. Viszont az első évad 1715-ben indul (és a spanyol kincseshajó esete tényleg akkor volt), az első két évad történései max. egy-két hónap, a harmadik elejéig az időugrás is csak pár hónap, max. fél év. A harmadik évad megint max. 2 hónap. Így hát ha jól számolom, 1716-ban kellene járnunk, én ezért aztán tényleg senkinek a halálára nem számítottam. Persze egy csomó történelmi szálat előbbre hoztak, pl. a kormányzót is, pár év ide vagy oda mit számít :) Olyan érzésem van, hogy az írók elővettek pár cetlit meg két bögrét, az egyikbe neveket tartalmazó cetliket dobtak, a másodikba random történelmi eseményeket név (és dátum) nélkül, aztán ahogy haladtak az írással és elfogyott az ötlet, húztak egy nevet meg egy eseményt… Így jöhetett ki Vane meg az akasztás :)

polovcev - 2016. 03. 29. 23:50

Annak idején nagyon vártam egy igényes, kalózos kvázi-történelmi sorozatot és eddig még nem nagyon csalódtam. Azt egy kicsit sajnáltam, hogy a spanyolok eltűntek az utolsó 3-4 részre, feltételezem a következő idényben felbukkannak a vitorláik a horizonton.
Jack és Anne párosa szerintem nagyon jól műkődik s határozottan jót tett nekik, hogy megszűnt a háromszög. Abban is van igazság, hogy nem tudtak mit kezdeni Feketeszakállal. Az első felbukkanása erőteljes volt utána meg lassan leeresztett, mint egy lufi.

Na majd jövőre…

Aredhel - 2016. 03. 30. 01:07

@CyClotroniC
Egyetértek, szerintem is sokszor túlírták a párbeszédeket, de számomra Silver és Flint beszélgetéseit is. Amellett, hogy tetszik kettejük dinamikája, és a karakterek alakulása is, többször didaktikusnak éreztem ezeket a nagyon mély beszélgetéseket. Picit mintha hülyének néznék a nézőt, és kihangosítják a szereplők minden gondolatmenetét. Ennél finomabban, elegánsabban is csinálhatnák. Sokszor egy-egy pillantás, grimasz, testtartás beszédesebb, vagy érdekesebb, és több teret hagy az néző spekulációinak, ezáltal pedig jobban be is vonódik.
Mindettől függetlenül nagyon színvonalas, izgalmas évadot láthattunk. Vane nélkül pedig nem lesz ugyanaz. Az első pillanattól Flint mellett a kedvenc karakterem volt, és a kiszámíthatatlansága nyers karizmája miatt élmény volt nézni. El is szomorodtam most hirtelen.
A 8. részben, amikor golyó ütötte sebbel is le tudta győzni Woodsot, mekkora harcjelenet volt már! A rész után vagy háromszor újranéztem a szabadítósdival együtt, pedig ez nagyon nem szokásom.
Egyet sajnáltam még: Silver előtérbe kerülésével Billy picit háttérbe került a sorozat nagy részében, és csak az utolsó 2 részben lett kiemeltebb szerepe. Sajnálom, mert hatalmas potenciál lenne benne.

Leonie - 2016. 03. 30. 02:27

Elképesztő, hogy mennyit fejlődött a Black Sails. Ahhoz képest, hogy egy szimpla kis kalózos mókának indult, jelenleg nem nagyon van sorozat ami a karakterfejlődést tekintve fel tudná vele venni a versenyt. És épp ezért a szereplők elviszik a történetet akkor is, ha a cselekmény esetleg épp pang egy kicsit.

Mordekai - 2016. 03. 30. 07:41

Akkor álljon itt egy másfajta vélemény is. Amennyire imádtam a második évadot, annyira untam a harmadikat. Jól indult, de a vihar után hosszú csend jött. Egy kezemen meg tudom számolni a rövidke akciójeleneteket, a párbeszédeket meg nagyon untam. Valahogy nem sikerült feszültséget vinni a drámába.
Silver és Flint sem tudott tovább fejlődni, kettejük moralizálása a hatalomról, bizalomról egyszerűen már csak önismétlés.
Vane halála semmilyen hatást nem váltott ki belőlem, gyengén és kiszámíthatóan lett megrendezve a jelenet.
Feketeszakáll elég lapos figura, Ray Stevenson kb. ugyanazt a szigorú úriembert hozza mint a többi sorozatában, néz mereven, meg beszél mély hangon aztán kb ennyi. Az meg, hogy megérkezik a végén a csatába, az 1.01 volt a tippmixen.
Max-et is nehéz komolyan venni Nassau “királynőjeként”, nekem továbbra is csak eyecandy-lány maradt.
Azokat a “túlírt” párbeszédeket én meg úgy fogalmaztam meg, hogy “amikor a legutolsó tolvaj/gyilkos/útonálló/kurva/padlósikáló/rabszolga stb. mellékszereplő is ugyanazzal a kifinomult stílussal adja elő az élet nagy bölcsességeit, mint mondjuk a királyi haditengerészet főtisztje, az már eléggé megmosolyogtató.”

Persze a Black Sails nézős marad, de rengeteg a hibája.

Poghy - 2016. 03. 30. 08:34

Remek évad volt, kb. az előzővel egy szinten volt. Igaz, az S2-ben nagyobb WTF-ek voltak, idén viszont kevesebb volt a Jack-Anne-Max nyűglődés. Az első évadban még nagyon nem bírtam Silvert, de mostanra az egyik legjobb karakterré vált, plusz szerintem is jó volt a dinamikájuk Flinttel. Úgyhogy remélem marad ez a színvonal, és természetesen várós a folytatás.

Nade - 2016. 03. 30. 08:38

Távolsagok/hibák: ebben az évadban nem is tűnt fel ez annyira, az első évadról másodikra begyógyuló lőtt seb Flinten, illetve a Vane-ék teleportálása hajó nélkül Charlestownba furább volt. Továbbá én is kb fél évnek számoltam a 3. évadig eltelt időt és kicsit túl gyorsnak találom Silver fejlődését senkiből/piti csalóból vezetővé/kapitánnyá .. pláne hogy túlnövi Flintet. És Billy máris királlyá nevezi ki.

Vane kilépője kemény volt, és szerintem jobb is így hogy ő ment, mert így Feketeszakáll maradt. Hülyén nézett volna ki ha csak a pár résznyi szerep után ki is írják, miközben kb vele reklámozták az egész 3. évadot.
Vane szelleme tovább él, Rackhamban és Anne-ban, Anne még úgy is lett -gondolom szándékosan- ábrázolva az utolsó részben mint Vane.( kibontott haj, ninjáskodás – Apropó itt is sok lehetett azért az a távolság a két flotta között, úszva).

A 4. évad, ha marad a minta, tippem hogy Eleanor lesz pofán lőve Feketeszakáll által, Silver kontra Flint pedig 5. évadban kerül sor. Vagy ha nem, ill. több főbb szereplőt éri el a vég, akkor igen sűrű 4. évad lesz.

BotondB - 2016. 03. 30. 09:06

JoeCole: nagyon jó írás és kb mindennel egyetértek!
Remélem a 4. évadr azért hoznak új szálakat de nálam ez is 8/10 volt.

Mordekai - 2016. 03. 30. 11:01

És lám a hozzászólásom elveszett(?) az éterben.

vismajor - 2016. 03. 30. 11:07

@ Nade, tényleg, a sebhelyek. Pont a lőtt sebhely nem tűnt fel, de Flint mellkasáról is eltűnt az a mély vágás, amit a pilotban Singletontól szerzett.
Meg Billy állandóan mutogatott felkarján sincs heg, pedig Vane a charlestoni párharcukban elég durván megvágta. Még jó, hogy Silver lábát nem növesztették vissza :)

vismajor - 2016. 03. 30. 11:16

@CyClotroniC, elgondolkodtam, mennyire igazad van, hogy árt a sztorinak a kétpólusúvá válás. Azt hiszem, pont ezt hiányoltam a harmadik évadban, hogy mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, jól keresztbe tesznek egymásnak, aztán meg véletlenül hol ezt, hol azt segítik akarva vagy akaratlanul, így téve sokkal izgalmasabbá, fordulatosabbá a történetet.
Most van Eleanor az egyik oldalon, a stratégazseni, aki Flint minden lépését előre tudja. Meg van Flint, aki kétségbeesetten próbálkozik valamivel, de igazából ő is tudja, hogy szar a lapjárás. Így nehéz.
Egyébként nekem az a sejtésem, hogy soha nem fogják visszaszerezni Nassaut. Innen már csak lefelé vezet az út (mármint a karakterek sorsára, nem a sorozat színvonalára gondolok). De ne legyen igazam.

heidfeld - 2016. 03. 30. 11:59

Szerintem előbbre lépett a sorozat. Fejlődtek a karakterek. Természetesen voltak üres járatok, voltak olyan részek, amik nem tetszettek annyira. Az idő múlását, távolságokat nagyon rosszul kezelték. Érzelmi kapcsolatok, szex szinte teljesen mellőzve volt. Ez utóbbi kevésbé lenne gáz, ha nem időznének annyit kuplerájban. Tényleg túl furák a párbeszédek, az akciókat sem kellene az utolsó részre tartogatni.
Személy szerint nem érdekel Silver, aki elég liberális, és nagyon távol áll gonosz legendájától. Jobban érdekel Billy, Max, Eleanor sorsa. Igaz, utóbbi kicsit túl lett tolva az évadban, de Hanna New nekem meggyőzően játszott, Eleanor padig kvázi uralkodik a szigeten.
Kellenek új szálak, új szereplők. Remélem kapunk spanyolokat, vagy egy érdekes Mary Reed -et. se nagyon jó lenne, ha mondjuk 15 részes lenne egy évad. Talán pont a ‘Vikingek’ példája mutatja, hogy sok lehet a 20 rész, de 10 roppant kevés. Nagyon hosszú lesz ez a majd 1 év. Nála simán dobogón van a sorozat, hibái ellenére.

Happy Zoidberg - 2016. 03. 30. 12:13

Összességében, némi ülepedés után, nem olyan jó, mint a második évad, de még így is kimagasló.

Api1899 - 2016. 03. 30. 14:40

Ez volt az eddigi legjobb évad. A hetedik részben villant először csöcs, addig is (és utána is) tökéletesen lehetett a hatalmi harcra koncentrálni. nekem tetszett Max szerepe: rájött, hogy mindenkivel jóban kell lennie, és senkivel sem szabad összerúgnia a port – lányokra és ennivalóra minden tengeri medvének szüksége van. Silver “felvette a szagot”, rájött, hogy miben jó, és arra játszik “rá”. A legjobb motívum viszont a spanyolok, akik a jetik. Senki sem látta még őket, de mindenki be van szarva tőlük :)

Hunor - 2016. 03. 30. 14:48

Teljesen korrekt évad volt, Silver karakterét élvezet volt nézni!
Remélem Elenor hamar megkapja ami neki jár!
A kövi évadban remélem Anne több játékidőt kap, mert izgalmasabb karakter mint hogy részenként legyen 2 mondata

Blobov - 2016. 03. 31. 10:40

Valaki elmagyarázná azért azt pontosan – nyilván aludtam félig -, hogy Flintnek miért nem volt jó végül az a megoldás, amit a kormányzó kínált és ami azonos volt azzal, amit ő még flottatisztként akart (Lord Hamiltonnal(?))?

S hogy akkor most ő végül mit is akar? Független Nassau-t?

vismajor - 2016. 03. 31. 11:11

@Blobov,
szerintem azt már az S03E01-ben elmagyarázták Flint szónoklatával, mikor Hornigold ajánlatának elfogadása helyett a viharnak fordultak. Mert ugye az S02 is erről szólt, hogy mégis inkább vissza kéne térni György király kebelére általános kegyelemmel. Valahogy már ott meg kellett magyarázni, hogy miért nem csapnak le Hornigold ajánlatára (mert azt nem tudhatták, hogy a vén farok úgyis leágyúzná őket). Hogy ebben mi a jó neki? Valószínűleg az egyetlen cél maradt, ami életben tartja, hogy imígyen megbosszulja a saját sérelmeit. Független Nassaut akar, de csak azért, hogy ezáltal jól keresztbe tegyen Angliának. Mert minden épeszű ember elfogadta volna az általános kegyelmet. Már Gates is megmondta az S01E02-ben: “We can’t thieve forever”. Az nem egy stabil államszervezet, ami csupán kalózkodásra épül, két olyan nagyhatalmat piszkálva folyton, mint Anglia és Spanyolország. Eleanor indokai számomra sokkal elfogadhatóbbak, ezért sem tudok rá haragudni. Ő legalább mindig olyan dolgokat támogat, amikkel az utca embere is jól jár, mégis őt gyűlölik egyesült erővel. Ehhez a szerepvállaláshoz baromi nagy lelkierő kell.
De vissza, hogy Flintnek miért nem jó az általános kegyelem. Hát mert akkor rohadt gyorsan véget ért volna a sorozat :) Szóval itt a motivációt nem tették elég hihetővé, de muszáj így lennie, különben nem lenne sztori.

csika7 - 2016. 04. 01. 08:56

A Black Sails korrektül lett pontozva azért 10/8 mert sok hibája van, de mindenképpen a legjobban szeretett sorozatok egyike. Az első évadot egy este alatt daráltam le, est 8-tól reggel 5ig, úgy mentem melóba. A másodikat már részenként néztem up to date. Régóta az első olyan sorozat, hogy ismét elővettem a törikönyveket. (ilyen volt még a Roma, Deadwood, Marco Polo, Band of Bothers stb…) Én kimondottan örültem, hogy nem követik a történelmet, hanem a kincsesziget történetét építik fel történelmi háttérrel. Történelmi spoiler, az előző kommntekben elhangzott Vane és Racham halála, akkor vegyük bele, hogy Teach 1718-ban halt meg.Hornigold egy ével korábban, és visszavonult (ez mondjuk még bele is férne a történelmiségbe, hogy Hornigold segítette az angolokat) Mindenesetre már a legelejétől egy vérbeli kincseszigetre és nem történelmi filmre számítottam, ezért az időbeli csúszások (amiket amúgy elég jól megoldanak szerintem egy két hibától eltekintve) mindig megbocsájtok. Amúgy sokszor az emlegetett csúszások nem is azok. Pl Vane hamarabb indult Charlestownba, csak levélből értesülnek a tervéről. A Black Sails-t nem lehet egy lapon emlegetni egy Fargoval, vagy a True Detective első évadával, de mindenképpen előkelő helye van a legjobbak között. Személyesen azt remélem, hogy a végére igényesen megcsinálják a kincses szigetet is, mert legyünk őszinték, bármilyen színészek is játszottak a kincsessziget filmekben, mind borzalmasak voltak. Nekem valóban az elejétől kifogásom, hogy a dialógok sokszor sekélyesek, és nem a tartalmuk miatt, hanem sajnos a színészek miatt. Elenor, Max a két fekete bárány nekem, ők csak felmondják a szöveget, de amilyen izgalmas volt Flint karaktere az első két évadban, úgy a harmadikban nem éreztem iránta azt az ellenszenvet minden ellenére ami történt vele, amit anno fel tudott építeni, inkább csak szinten tartották a karaktert. Silver valóban ez egyetlen aki részről részre hatalmasat fejlődik. Luke Arnold nem melesleg kaszkadőr volt, úgy brillirozik a szerepben.
Spoileres Ui:Bármennyire is kiszámítható volt, hogy jön Teach, nagyon jól összerakták az utolsó részt és a csatát. Háromszor néztem meg.

Miss Keamy - 2016. 04. 02. 11:38

10/8 szintén. Annyira élvezet volt nézni ezt az évadot is. Daráltam ezidáig, kicsit töménynek éreztem, szóval lassítottam a tempón.
Teach érkezése a végén nagyon szar volt. mármint ez a mondvacsinált 0 motiváció, ugyanis Vane másodjára sem őt választotta, sebaj :D
Engem Max idegesít, ahogyan tényleg felmondja a szöveget vagy ez az álkeménykedés, nagyon rossz színésznő. Ő igazából vívódik melyik oldalt válassza, hiszen a Long John Silverben hatalmas potenciált lát, remélem a kövi évad úgy indul hogy ide-oda fog játszani :) Eleanor javult határozottan, de tényleg sok játékidő ment el vele.
Vane kiírását borzasztóan sajnálom, való igaz hogy ő is nagyon filozofikus lett és milyen okos ebben az évadban :D de benne több potenciál lenne mint pl Teach-ben.
Billy izmos karját mindig látjuk, felnevetek hogy mindenki hosszú ujjú ingben tolja kivétel ő :D
Nagyon várós az új évad, és Anne Bonnie egyik kedvencemmé vált hogy idén lágyabb lett és kifinomultabb a karaktere.
A tűzharc jól sikerült, és a legnagyobb favoritom még mindig Silver, imádom a kezdetek óta, ahogyan árnyalják a karakterét valami zseniális. Flint-et pedig csak tisztelni lehet :) Valószínű Silver összejön finoman a néger lánnyal. és az “utódok” átveszik a hatalmat hamarosan.

Szula 25 - 2016. 04. 09. 10:16

Nem ismerem a történelmet egyáltalán, de nagyon remélem Eleanort jövőre valamelyik karakter ki foglya véreztetni. Nagyon idegesítő lett számomra, tényleg sokat szerepeltették idén miközben szerintem a leggyengébb színész a sorozatban. Arcjátéka semmi nincs ugyan azt a fejet vágja 3. évad óta.

Én kicsit keveselltem az akciókat remélem abból azért többet látunk jövőre. Anne Bonnyt sem bánnám ha többet látnánk majd. Fekete szakálltól én is nagyobb durranást vártam de majd jövőre talán. Vane halála meglepő volt mert eléggé kedvelhető karaktert faragtak idén belőle.

Lord Picard - 2016. 04. 09. 10:55

3 hónappal ezelőttig nem ismertem a sorozatot. Hallottam róla, láttam a reklámját a tévében, de nem foglalkoztatott. Aztán elkaptam egy epizódot és rögtön felkeltette az érdeklődésemet. Az első évadot úgy 3 nap alatt letudtam, a másodikra sem pazaroltam sokkal több időt, szóval a harmadik szezont már hetiben néztem, és idegőrlő volt kivárni a végét, de inkább ne is lett volna vége. A hangulat, a karakterek, a történet azonnal beszippantott, sokkal gyorsabban mint mondjuk a Trónok harca, pedig azt is szeretem.

Nagyon izgalmas volt látni, mihez kezdenek az angolokkal, és majd a spanyolokkal, pláne ismerve a történelmet (nem bírtam magammal, még az első évad alatt utána olvastam). Vane-t sajnálom, kezdetektől izgalmas karakternek találtam, de féltem, hogy kedvencem, Flint ellen fogja végezni, de jó volt látni, hogy együtt küzdenek Nassau-ért. Max-et is valaki eltehetné láb alól, és bár nem kedvelem, de Eleanor intrikáit élvezet nézni. Silver pedig… telitalálat, fantasztikusan építették fel (bár egy kicsit nagyobb időugrást is kezdeményezhettek volna a 2-3. évad között, mert azért ez a hirtelen és gyors pozícióba kerülés furcsa), ha ő és Flint egymás ellen fordul, ami szerintem be is következik a 4. évadban, Nassau-nak legkevésbé az angolok vagy a spanyolok fognak problémát okozni :)

Jó lenne már tudni, hogy áll az 5. évad, lesz-e? Nagyon minőségi, remek sorozattal állunk szembe, nem szeretném, hogy idő előtt véget érjen, főleg, hogy még csak 28 résznél járnak összesen.

1. évad: 10/9
2. évad: 10/10
3. évad 10/8

Narakh - 2016. 04. 11. 01:47

Repes a szívem, amiért a Black Sails három évad után is meg tudott maradni annak az egy szériának, ami sosem okoz csalódást – mi több, minden résszel egyre inkább megszereti magát. Jack több játékidejének nagyon örültem, és Silver “felemelkedésének” rajza is elevenembe talált. Már az évad nyitánya alatt is tapsoltam, mint egy gyerek, de a finálé végén kis híján sírva fakadtam a gyönyörűségtől.

Egyébként meg: HOLY HELL, CLARA PAGET! A készítők láthatólag odafigyeltek, hogy idén ne csak szakadt kalóz legyen. Részemről eyecandy winner.

RoyStampler - 2016. 05. 18. 16:50

Én most jutottam a végére, és nagyon bejött az egész évad, nálam kábé egy szinten van a másodikkal. Mindkét szezonnak megvoltak a maga hibái, így a legutóbbi is volt, amiben jobb volt, mint az előző, volt, amiben gyengébb.

Bár én is utánaolvastam, és először kicsit csalódtam, hogy a történelmi hűségre nem adnak annyit, ezen hamar túltettem magam, mert rájöttem, hogy ettől – mint a Kincses sziget előzményétől – nem is várom, hogy helyettesítse a történelemkönyveket. Azon kívül meg a főszereplők többsége nem tiszteletró méltó mintapolgár, úgyhogy nem zavar, ha az írók nagyvonalúan kezelik a velük kapcsolatos történelmi tényeket.

Vane kiiktatása fájdalmas volt (első évad óta kedvenc, pedig akkor még nem igazán tudtak mit kezdeni vele), de az interjúk alapján legalább nem olcsó GoT-os sokkolásnak szánták, hanem a színész is ki akart szállni, a történelemben is így ért véget a sztorija (akasztották az angolok, bár nem Nassau-ban), és a jelek szerint a halálának van is értelme.

Eleanor idegesít, mert benne annyi becsülnivalót sem találok, mint a kalózok egy részében. Maxet szerettem az első két évadban, de valahogy “túl okos” lett; sokszor eléggé erőltetett, ahogy rájön mindenre. Hornigold halála némileg erőtlen lett; bár nem főszereplő volt, hanem “csak” egy fontosabb mellékszereplő, mégis azt vártam, hogy ennél hatásosabb kilépőt kap. Az viszont, ahogy Billy Silver-párti lett, nekem kicsit fura; oké, hogy nem komálja Flint kapitányt, de az sem jött le, hol és mikor kezdte el annyira tisztelni Silvert, hogy az ő legendáját építgesse.

Végső soron nagyon kíváncsi vagyok, hova fut ki ez a sorozat, a végkifejletet ismerve össze tudnak-e hozni egy olyan, a Kincses szigethez és a történelemhez hű befejezést (a történelem tekintetében csak annyiban, hogy a kalózok végül elbuktak), ami a Spartacus-hoz hasonlóan mégis tud egyedi, izgalmas és megrázó lenni.

Leginkább viszont most azt remélem, hogy a 4. évad nem az utolsó lesz, és folytatják esetleg azon túl is, akár úgy, hogy abban feldolgozzák a Kincses szigetet is.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz