login |

Supergirl: vége az 1. évadnak – írta LaCRossE

2016. 04. 20. 18:40 - Írta: vendegblogger

57 hozzászólás | kategória: 2015/16 finálék, kritika,

– What happened?
– You saved the world.

Ha mindenféle konkrétum nélkül kéne jellemeznem ezt a 20 részes első évadot, vagy akár az évadzárót, akkor mindkettőt ugyanúgy tudnám leírni: erősen hullámzó, de ígéretes.

Supergirl-1x20-06

Ahogy az évad során, úgy a fináléban is voltak nagyon jó húzások, illetve erősen kifogásolható pillanatok, többek között egy nagyon ócska cliffhanger, amik hatására általában az embernek vissza kell fognia magát, hogy ne vágja a billentyűzetet a monitorba.

Supergirl-1x20-10

Mivel nemrég volt írás a sorozatról egy crossover kapcsán, és ott már sok dolgot leírtam az eddigiekről, így nem is húznám az időt, spoileresen folytatom a tovább mögött a finálé eseményeiről.

Az előző heti cliffhanger folytatásaként kezdett rögtön az epizód: Karának össze kellett csapnia testvérével, aki amellett, hogy agymosott lett, fel is lett vértezve egy kryptonit páncéllal, karddal és egyéb fegyverzettel, így nem sok esélye volt.

supgirl120_1

Bevallom, az, hogy az egész világot a “remény” mentette meg, picikét nyálasnak hatott, de talán érthető is. Viszont logikai bakiktól nem volt mentes a finálé, ami már kevésbé megbocsátható, mint a kissé kifogásolható tónus, ami végigjárta az epizódot, a furcsa ugrásokról már nem is beszélve.

You’re not the only bad ass in the family.

A DC jól kiszúrt a Supergirllel abban a tekintetben, hogy Superman nem igazán szerepelhet teljes valójában a sorozatban, így csak nagyon esetlen megoldásokat kapunk: ugye a chatelés, ami bár bájos, de önmagában kevés, vagy ott van az, ahogy az előző részben “behozták” Kal-Elt – az egy picikét betette a kaput.

supgirl120_6

Vicces, hogy a legtöbb, amit kaphattunk Supermanből, a csizmája volt. Az is bájos volt, hogy Kara magasról tett arra, mi van vele, ment egyet Hankkel trécselni.

I need you to promise me that when you find Jeremiah you’ll tell him that I never stopped wearing the glasses.

Mert mégis milyen magyarázat az, hogy Supermanre azért hatott a Myriad, mert “sokkal inkább embernek érzi magát, mint Kara”? Ha már ügyesen próbáltak a fináléban tudományosabb magyarázatot adni az agykontrollra, akkor miért kell ilyen baromságokkal elrontani?

supgirl120_4

És akkor hogyan döntsük el, ki is kettejük közül az erősebb? Karára nem hat az agykontroll, ő menti meg az egész világot azzal, hogy felrepül Fort Rozzal a világűrbe, de annyit képtelen megtenni, hogy néhány percre visszatartsa a lélegzetét?

Miért nem lehet sokkal okosabban hozzáállni a felhasználható anyagokhoz? Értem, hogy a készítők kicsit sarokba vannak szorítva a sok korlátozással, de Supermant behozni hiba volt és céltalan, ha már meg kell magyarázni azt, miért nem segít Non és Indigo legyőzésében – ezernyi más megoldást is ki lehetett volna találni.

Supergirl-1x20-07

Arról ne is beszéljünk, hogy milyen halál nyugodtan fogadja mindenki a DEO-nál, hogy röpke 4 órán belül meg fognak halni… Nekem sem volt kedvem sírni, röhögni annál inkább.

És ezek a “kis” dolgok rontják le alaposan az összképet. Pedig nem volt rossz a finálé, egyáltalán nem! Szép kis ívet zártak a pilottal, ahol Kara még csak bukdácsolt szuperhős szerepében, itt pedig megmentette az egész világot. Az összes hibája ellenére megmutatták ezzel a résszel, mennyire sokat fejlődött az első epizód óta nem csak Kara, hanem a sorozat is.

Supergirl-1x20-09

Okay, so that was either my eulogy, or your dictated suicide note. Is there something you need to tell me?

Egyes karakterek gyönyörű irányba fejlődtek: Hank és Cat, akikről az elején nem tudtam eldönteni, hogy pocsékul vannak megírva, vagy csak szimplán számomra érdektelenek, a legizgalmasabb mellékszereplők lettek, már persze Maxwell Lord és Kara testvére, Alex mellett. Milyen szép is volt a “búcsúzkodós” jelenet…

A harc jelenetek is jól sikerültek, bár talán kissé rövidre vágták őket A kedvenc pillanatom egyértelműen az volt, amikor J’onn szó szerint kettétépte Indigót. Az, hogy Nonnal mi lett, nem tudni, feltételezem, nem halt meg.

Supergirl-1x20-12

A világ megmentése után már csak annyi maradt, hogy néhány dolgot előre vetítsenek a következő szezonra. Gyanús volt az a pillanat, amiben Lord megkapta azt az Omegahedront, ebből tuti lesz valami, ahogyan a közös, családi vacsoránál is beszéltek arról, hogy jöhet Denvers papa megkeresése.

Kara pedig előléptetést kapott. Bár kicsit furcsa a “találd ki, mit akarsz dolgozni, aztán azért kapod a fizetésed”, de ebben simán benne lehet az is, hogy Cat tudja, hogy ki valójában Kara, és így akar neki egy kis teret adni, hogy szabadabban tudja a világot menteni. És akkor ott van még…

Supergirl-1x20-13

… a borzalmas cliffhanger. Utálom azokat a megoldásokat, ahol mutatják, hogy a főszereplő nagyon meglepődik valakin, de mi persze nem tudjuk meg egy pár hónapig a dolgot. A készítők sem igazán tudják, ki (vagy mi) is van abban az űrhajóban – illetve azt mondták, hogy van elképzelésük, amit majd megbeszélnek a CBS-szel. Ez így pedig nem csak kevés, hanem rendkívül dühítő megoldás is.

Mindent összegezve, erősen hullámzó, de összességében inkább pozitívabb első évadot kaptunk, egy korrekt kis kezdetet.

Supergirl-1x20-14

Bőven van mit javítani, remélem, ezt a sorozatot is el fogja érni a “második évados csoda”, ahogy én jellemzem a szuperhősös sorozatoknál a durva minőségjavulást (Arrow, Agents of S.H.I.E.L.D. vagy a Gotham). Pontszámilag az első 20 epizód legyen egy 6,5/10, mert a kevesebbet túl szőrösszívűnek tartanám, a többet meg egyelőre nem érdemli meg.

Aztán remélem, találkozunk szeptemberben.

57 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2016. 04. 20. 09:35

megnéztem, de… uhh, jó döntés volt a kaszám. az elején az érzelemhullám és a szeretet mindent legyőz-típusú dolgok, majd a nyafogás, és a végén a nagy összecsapás megint bokszolásokkal és egymásra nézésekkel (bakker, hát nem kara nézett erősebben! shocker). nem, ez nagyon nem az én stílusom.

a párbeszédek meg folyton magasztosak és fennköltek, áll tőlük a szőr a hátamon, annyira természetellenesek, annyira “only in tv”-szerűek.

a cliff meg…:) épp a twd fináléjánál írtam, hogy pár éve a pretty little liars-ben volt ilyen ócska cliffhanger, hogy kinyitnak egy csomagtartót és mindannyian ledöbbennek – ami ugye azért ócska, mert ha valami sokkolót láttak volna meg, akkor megmutatják és az a cliff. viszont mivel semmi extra, ezért inkább nem mutatják meg.

szpojleres mókus - 2016. 04. 20. 18:44

Végigkínlódtam, nagyon rég kínlódtam ennyit (kiskoromban nagyon nagy superman fan voltam, még most is imádom a témát 25 évesen, kötelességnek éreztem végignézni). Szerintem egy 3 pontot lehetne rá tenni, néha gy éreztem mintha valami komédia lenne, vártam hogy hátulról beröhög a közönség. Olyan rzésem an mintha senki sem venné az egészet komolyan, irtózatosan gagyi, az egészet a legjobban sokat gondolkodtam, a 90es évekbeli power rangerhez lehetne hasonlítani.
Nem akarok senkit sem megbántani de ez mazochistáknak vagy gyerekeknek való.

DarkEagle - 2016. 04. 20. 19:04

Egyetértek a cikkel teljesen. Remélem jövőre felébred a mély álomból a DC/WB páros mert örökké úgysem tudják mellőzni Supermant. És emiatt csak halmozzák a bakikat. Annyi potenciál lenne ebben a sorozatban, a színészek nagyon jók, leszámítva James-et alakító srácot ugye. Nem rá szabták Jimmy karakterét. :D De ha jövőre leszoknak erről a túlságosan is erőltetett feminista dologról és Superman is megjelenik végre rendesen akkor sokkal jobb lehet a sorozat. Konkrétan J’onn az egyetlen erős férfi karakter. Mindenki más aki erős az nő. :D Értem én hogy a fiatal lányoknak meg kell mutatni hogy nem csak a pasik lehetnek kemények de ezt lehet úgyis hogy közben a pasik is erősek maradnak nem csak sipákoló ovisok.

Pontozás terén kb én is ennyit adnék. A véleményem meg leírtam jóval hosszabban a kibeszélőben.

Egyébként a készítők azt nyilatkozták hogy az aki a hajóban van, alapjaiban változtatja meg jövőre a sorozatot, feltéve ha berendelik ugye. De ez eléggé egyértelmű hogy be fogják. :D

Szóval kíváncsi vagyok milyen alapokra gondolnak a készítők. ^^

LaCRossE - 2016. 04. 20. 19:22

Superman ilyen nemű kezelése érdemtelen a karakterhez, akkor inkább csináltak volna Karának teljesen más eredetet, amiben Superman nem is létezik egyáltalán.

DarkEagle: az, hogy a készítők tudják, ki van az űrhajóban, nekem inkább tűnik blöffnek, egyszerűen nem tudom elhinni – akkor megmutatták volna nekünk is. Lehet, hogy van néhány elképzelésük, de az meg teljesen más ugye.

Szerintem lesz 2. évad egyébként, meglepne, ha kaszálná a CBS, még ha nem is betonbiztos a nézettsége, én bízom a dologban.

heidfeld - 2016. 04. 20. 19:27

Sajnos az utolsó két rész nagy csalódás volt. A párbeszédek többsége tényleg ‘magasztos és fennkölt’ volt.Szánalmast is mondhatnék.
Nagy többségnek tetszett a 16, de nálam messze a 15. volt a legjobb. Nagyon tetszett a hangulata, nagyon ültek a beszólások, és Italia Ricci is kurva jó volt.
Sajnos nagyon nem volt átgondolva a koncepció. Egy jó ötletre 2 rossz. Érthetetlen kapkodás. A hülye chetelés a tesóval/Simán hallhatták volna egymás hangját, ha a csúnya WB nem engedte képernyőre/. De azt tényleg nem tudom felfogni, hogy a vélhetően a nézők többségét alkotó fiatal lányoknak, gyerekeknek, miért nem mutattak valami halvány párkapcsolatot 20! rész alatt??? Pedig szegény ‘Supergirl’ csak megérdemelt volna egy fiút, vagy lányt, vagy földönkívülit. De kaphatott volna csak egy kicsit veszélyesnek tűnő ellenségeket, mert az ezeken csak nevetni lehetett.
Greg Berlanti egy idióta, ha ezt komolyan gondolta, pedig lettek volna lehetőségek a sorozatban. 5/10 az évad. Nagyon sok változás kell, ha lesz második. Sajnos kicsi az esélye. Kár érte.

jesustomer - 2016. 04. 20. 19:31

ne haragudjatok de szerintem ez szar volt. túl nyálas, mintha kara csak clark-ra várna, mert clark mindent el tud intézni.. miközben kara a főszereplő. na te jóég mekkora blődség ez már.

Silas - 2016. 04. 20. 19:32

nyugodtan ki lehet mondani, nem kell szépíteni: gyenge a sorozat.

John Doe - 2016. 04. 20. 19:39

Nagy részt egyetértek a leírtakkal. Kivéve a cliffhanger, engem az annyira nem zavart, habár tényleg kitalálhattak volna valami jobbat is.

Nálam 6.75/10-el zárt az évad, van benne egy kis jóindulat is, de összességében pozitív hatású szezon volt.

Superman meg jó lenne, ha rendesen is szerepelhetne a sorozatban, de ha mégsem, akkor okosabb kifogásokat kéne találniuk az íróknak. Már HA lesz 2. évad.

LaCRossE - 2016. 04. 20. 19:48

jesustomer: miért haragudnánk? A vélemény az vélemény, amikor meg van támogatva indokkal is valaki véleménye, az még jobb! :D

davil - 2016. 04. 20. 19:50

Szerintem nem gyenge, hanem közepes sorozat. Aminek nehzebb dolga van, mint a többi éppen futó képregény sorozatnak. A gyenge jelzőről az Arrow jut eszembe. Vagy méggyengébbnek ott a LoT. ami rémisztően rossz.

Wall-E - 2016. 04. 20. 19:51

Ugye volt az évad vége felé egy olyan epizód, amiben említik, hogy Clark azért nem tud segíteni, mert elment a Földről valahova… na most ha már egyszer nem használhatják Superman karakterét, akkor lehet jobb lett volna, ha néhány rész után, mikor Kara némileg belejött, Superman valamiért lelép a bolygóról, és ha egyszer megoldhatóvá válik, hogy benne legyen a sorozatban, akkor visszajön, ha nem, akkor meg ez van és Supergirl veszi át a helyét. Lehet, hogy ez a képregényes alapokkal ellenkezik, de az évad rengeteg problémáját, amelyek között sajnos vannak logikai hibák is, megoldhatta volna. Persze biztosan ki lehet találni több ennél sokkal jobb megoldást is, most csak a hasamra csaptam, de nem érződik valóságosnak a történet ezen része, egyszerűen nem a karakterek nem akarnak találkozni, hanem a forgatókönyv megmondja, hogy nem lehet, ez mindig egy nagy probléma, bármilyen filmben/sorozatban találkozunk vele.

galocza - 2016. 04. 20. 19:53

rendben, többnyire nem kenyerem a képregényesek.
rendben, ha már képregényfigura, nem superX.
rendben, ha már superX, nem a kislány.
de könyörgöm, még az első epizódot sem voltam képes végignézni (talán félig?), az pedig azért ritka!

davil - 2016. 04. 20. 20:02

Bemásolom a kibeszélőben írt véleményem
Nos, ahogy ígértem, most kifejtem bővebben a gondolataim.

Először is, tisztázzuk végre, hogy NEM a Supergirl sorozaton múlik, hogy szerepelhet-e benne Superman vagy sem. Ők szeretnék behozni, nem folyamatos karakternek, de néhány részben benne lenne, főleg mikor nagy baj van. És nem csak ilyen módon, mint ahogy most is látjuk néha. Homályosan, vagy csetelve. Ez a DC és a WB sara, 100%-ig! Senki másé, a sorozatot hibáztatni, ezért egyszerűen nem lehet, és nem is jogos.

Az évadról összességében:
Nagyon változó volt, és bizony voltak komoly hullámvölgyek. Akárcsak epizódon belül is. Néha az embert elkapta az epizód, és 20-25 perc úgy elrepült, mintha csak 30 másodperc lett volna. De sokszor, az a maradék 15 perc, 40-nek tűnt. Az évadot, én egy nagyon erős 6.5/10-re értékelném.

Ha összevetem a Pilotot, és az évadzárót, akkor talán azt kell mondanom, hogy a kezdet jobb volt, mint a zárás. És térjünk is rá az évadzáróra:

Két dolog zavart, vagy mondhatom úgy, hogy “nem értettem” – persze igen, de valahol nem akarom érteni.
1.
Supergirl miért nem tudott lélegezni az űrben? Clark többször járt ott, filmben, sorozatban is, nem csak képregényben. Talán az egész évad legérthetetlenebb pillanata volt számomra. Illetve mi lesz ott a Fort Rozz-al, közvetlenül a Föld “mellett”?
2.
Alex VS Kara. Jó oké, talán még volt is benne némi lehetőség, lehetett volna belőle dráma, hogy esetleg Alex meghal, vagy kómába esik, bármi. De így? Gyorsan elintézték, és annyi. Ez így nagyjából értelmetlen volt. Nem hozta, amit hoznia kellett volna.

Tehát ez a két dolog számomra teljesen értelmezhetetlen. Nézzük a pozitívumokat:
1.
J’onzz és Indigo harca jó volt, nekem tetszett. Kara is szépen helyretette Non-t.
2.
Az a beszéd, amivel hatott az emberekre. Önmagában nem volt nagy szöveg, de mégis átjött. Melissa Benoist azokban a jelenetekben jól mutatott, és pluszt tudott adni egy gyengére megírt szövegre.
3.
Max mint gonosz, majd félig-meddig jófiúként való felhasználása. Sokkal jobban fest így, mint mikor még nagyon “gonosz” volt. Nem mellesleg, Alex és közte valószínűsítek egy szerelmi szálat.
4.
Ez volt a legnagyobb pozitívum számomra, lehet nem nagy szó, de szerintem nagyon kellett. KARA. Hogy Kara-ként voltak jelenetei bőven. Mert ugyan Supergirl a címe, de Melissa Kara-ként zseniális. Hatalmas telitalálat volt erre a szerepre. Ha meglátom, akaratlan mosolyogni kezdek, és a lehető legjobb értelemben.
5.
Cliffhanger… egyszerű, de lehet róla beszélni, ötletelni. Nem akart túl nagyot ütni, kellemes zárás volt.

Nos ennyit erről, picikét még a színészekről:
Melissa (Kara) David (J’onzz) Calista (Cat) és Jerremy (Winn) jól teljesítettek. Winn karakterfejlődése jól sikerült, J”onzz talán a legnagyobb pozitívum, Cat szövegei zseniálisak, és Melissáról már írtam. Sajnos, ezt Mechadról nem tudom elmondani, James Olsen megvalósítása a sorozat legnagyobb hibája. Az összes képregény sorozat karakter közül, ami fontos is a sorozatban, messze a legrosszabb alakítás lett. Valamit tenni kell vele, mert Ő nem maradhat. Még Melissát is képes elrontani néha a jelenetekben, pedig az nagyon-nagyon nehéz.

Remélem kapunk második évadot, a végére 6-7 millió között állt meg a nézettség, 1.3-1.4-es demoval. Teljes nézettségben, minden képregény-sorozatot ver, nem csak a CW-eseket, hanem FOX-ot, és ABC-t is. Majdnem duplája. 18-49-ben viszont nem elég erős, mentségére szóljon, nehéz műsorsávban van, és a CBS nem éppen a fiatal nézők adója.

Supergirl 1. évad: 6.5/10.

Silver-sama - 2016. 04. 20. 20:17

Két szóval: Borzasztóan gagyi!
Próbálja kiszolgálni a nézőket, de ilyen gagyi megoldásokkal, ilyen kevés költségvetés mellett nem képesek minőségit alkotni. Így egyszerűen nem lehet olyan sorozatot csinálni, mint amilyet szeretnének. Túl nagy mércét állítottak fel maguk elé. Repülés, nagy tárgyak, épületdarabok dobálása… Nagynak akar látszani, de nem képes a feltételeknek eleget tenni.
A történetek, a fordulatok gagyik… mintha tiszta amatőrök írnák meg csinálnák az egészet…

apost - 2016. 04. 20. 20:17

A sorozat maga nézős, bár mikor nagyon túl akarják drámázni, akkor olyan értelmetlen beszélgetések zajlanak le, amik már már fizikailag is fájnak.
Viszont ez az évadzáró valami elképesztően borzalmas volt. Ritka pillanat, de annyira kompletten rossz rész volt, hogy már neki sem állok sorolni a bajaimat.

mse - 2016. 04. 20. 20:19

Engem ugyan nem érdekel, ez maradt nagyjából az egyetlen sorozat, ami nem okozott nekem csalódást idén. Nem árult zsákbamacskát, nem szúrt ki velem, nem ragaszkodott a CW-s tesók agyoncsépelt és mostanra irritáló “mindig megölünk valakit egy szezonban” modelljéhez. Könnyed családi szórakozás, ami gyönyörűen kipipálta azokat az elvárásokat és pontokat, ami teljessé tette számomra az évadot.

Kinek a pap, kinek a papné, tudom, hogy sokaknak volt csalódás a sorozat, és kétlem, hogy azok akik így vélekedtek pár rész után, mostanra meggondolták volna magukat… De számomra akkor és most is bejöttek a látottak, inkább ebből kérek még 10 fogást mint bármely más jelenleg futó képregénysorozatból.

Silas - 2016. 04. 20. 20:25

Arrow, LoT, ezek is gyengék, de szerintem egy fokkal még mindig jobbak, mint a Supergirl. Végignéztem de kb az 1×16-t tudom kiemelni, a vörös kriptonitos rész miatt, az tényleg jó volt, meg a crossover epizód. De ennyi.

Finálét leírom két mondatban: Jaj ne, Alex, egy család vagyunk. Tudom, hogy ott vagy belül.

John Doe - 2016. 04. 20. 20:34

Hát, a LoT az szerintem, mindennél rosszabb. Azt tényleg büntetés volt nézni. Többet soha. Annál azért jóval jobb a Supergirl.

Dehát, ezért is szép az élet, mindenkinek más a véleménye és az ízlése.:D

torjack - 2016. 04. 20. 20:34

Tipikus CW sorozat nagyobb büdzsével. Nem jósolok nagy jövőt neki a CBS-en.

Nem tudom kik írják a roppant nyálas és közhelyes dialógusokat, de rájuk férne egy tasli.

Az Olsen gyerek meg minden idők egyik legfélresikerültebb castingja. Óriási kapufa.

Szaby59 - 2016. 04. 20. 20:36

Bevallom őszintén sokkal rosszabbra számítottam az előzetesek, meg a pilot után is, de ez teljesen vállalható lett. A mellékszereplők közül csak Jimmy Olsent idegesít, a többiek teljesen jók még Lucy is kedvelhető lett miután szakítottak :D
Jobban bejött ez mint a LoT vagy akár az aktuális Arrow évad, nagyon remélem, hogy lesz 2. évad.

Alexejevic - 2016. 04. 20. 20:56

Én sem fogom szépíteni a dolgot…Ez egy borzasztó gyenge sorozat volt. Abban egyet értek veled DarkEagle, hogy óriási potenciál lenne benne. Ugyanez elmondható a többi DC sorozatról is, főleg az Arrow-Flash kettősről, a LoT-t inkább hagyjuk. Az kritikán aluli…
Van egy közös producer csapat. Van a Supergirl-ben egy remek színésznő Melissa Benoist személyében. Aranyos, vicces, cuki, de mégis erős jellemű nő/lány, aki ismerkedik önmagával, erejével…De szerintem totálisan képregényhű és viszi a vállán a sorozatot.
Car karaktere is remek. Eléggé hiány mostanában a sorozatokban az ilyen szurkálódós, erős női karakter. Ő a másik nagy meglepetés a soriban.
Na de a többi…James Olsen… Atyavilág…Egyszerűen pocsék az egész. És erőltetik a kapcsolatot Kara-val, ami őt is totál nevetségessé teszi…

És ami a legjobban kiveri a biztosítékot nálam…Maga a Warner és a DC bohóckodása az egész univerzummal és univerzumokkal…Superman folyamatosan chatel, folyamatosan emlegetik, folyamatosan árnyékként jelenik meg…De a csúcs az volt, amikor a rikító piros csizmája feltűnt, majd Kara elsétált mellette…:D:D Teljesen kicsinálják Superman karakterét, mondhatni lemennek gagyiba…És ez sajnálatos.
Most domborodott ki teljesen az, hogy hiba volt különszedni a filmes és sorozatot univerzumot. Ezért hanyatlik ennyire az Arrow is. A Supergirl pedig így indult el…Utóbbi ráadásul egy az egyben Superman ellenfelekből építkezik. Totálisan hiteltelen számomra az egész. És még csak az hiányzik, hogy a sorozatokban is kapjunk valami übergagyi Supermant, aki minden részben mond vagy ír vagy valami nagy lelki monológot Kara-nak az élet nagy dolgairól…

És főleg nevetséges ezeket a részeket és párbeszédeket látni akkor, amikor a moziban megy egy Batman v. Superman…

Nemes egyszerűséggel a CW sorozatai, valamint a Supergirl önmagukban hosszú távon nem tudnak olyan ellenfeleket és feszültségeket felvonultatni, ami hiteles és látványos lenne…Mert gagyik történetileg a “nagyfiúkhoz” képest.

És ebbe fog belebukni a Supergirl, hogy mindenki várja a csodát Superman személyében, de nem fog jönni…

Nem hiszem el, hogy nem lehetett volna összehozni a filmeket a sorozatokkal. Nem kellett volna átjárniuk egyik soriból a másikba, csak néha egy-két kikacsintás lett volna. És máris nem lenne ilyen übergagyi és erőltetett az egész univerzumépítés, kiegészülve értelmetlen karakterkiírásokkal és utalásokkal…

Én, mint DC rajongó és sorozatrajongó, nagyon bosszús vagyok emiatt…

Gábor - 2016. 04. 20. 20:58

Nekem tetszett az évad! Sok potenciált látok benne!
Melissa Benoist szerintem nagyon jó színész, bár tény hogy a szégyenlős aszisztens szerep jobban áll neki mint a Women of Steel :D
Calista Flockhart meg egyszerűen zseniális :)

winnie - 2016. 04. 20. 21:14

“És ebbe fog belebukni a Supergirl, hogy mindenki várja a csodát Superman személyében, de nem fog jönni…”

a készítők tervezik, hogy valamikor behozzák őt a képbe.

winnie - 2016. 04. 20. 21:16

egyébként mi az általános vélemény a nézők között a james-kara chemistryről? a készítők oda vannak tőle, de számomra ennyi alapján nem volt meggyőző. (direkt nem is alkotnék sommásabb véleményt, mert nem láttam annyit, hogy merjek)

John Doe - 2016. 04. 20. 21:21

Kara-James? A csávó annyira nem illik hozzá hogy azt elmondani nem lehet. Alig találni nézőt, aki Jamest kedveli, abszolút mellélőttek a castingon vele.

Wall-E - 2016. 04. 20. 21:59

Winn-el egy nagyon lassan épülő románc szerintem érdekesebb lett volna, a srác sokkal szimpatikusabb karakterként és Kara-val is, amögé talán sokkal többen oda tudtak volna állni, ha jól írják meg.

Így viszont nem tudom, hogy Winn szálát jól futtatták e ki, évek óta szerelmes volt gyakorlatilag Kara-ba, nem tudom, hogy nem jött e túl könnyen utána ez az őszinte barátság, mert azóta egy darab utalást nem tettek rá, hogy Winn-nek vannak még érzései.

eClipse - 2016. 04. 20. 23:09

Jamesszel nem is csak az a baj, hogy nem illik Karahoz (és a színészek között sincs semmi kémia), de az a színész. Jó ég, szerintem kőarcúbb, mint Stephen Amell. Sőt gyakorlatilag köröket ver rá. És én elhiszem, hogy k*rva jóképű a csávó, de nah. Attól még a karizmája nulla.
Az évadzáró amúgy nagyon “meh” kategória volt, tele bugyutaságokkal, de jól leírta LaCRossE, meg az előttem szólók.
Leginkább a kriptonit páncélnál fogtam a fejem, meg azon, hogy túl hamar le tudták kapcsolni a Myriadot. Jah meg Non totál súlytalan volt egész évadban, gondoltam itt majd villant valamit. De nem.

MP - 2016. 04. 20. 23:31

távközlést tanult mérnökként rettentő jót nevettem (kínomban) ezen az egész Myriad dolgon, mármint amit a technikai hátteréről magyaráztak. meg azok a dumák a stúdióban, is, te jó ég. oké, oké, ez egy képregénysorozat, abból is az egyszerűbb fajta, de azért na… never go full retard, szól a mondás.

hokuszpk - 2016. 04. 21. 00:29

Kara – James chemistry ?
nahat van olyan ?
a Smallvilleben valahogy jobban mukodott a dolog. Es nem azert, mert Laura egy akkora szineszorias, hogy csak na.
Bar Melissanal ebben a szerepben fenyevekkel jobb.
Mondjuk utolag kiderult, hogy James Jimmy es az is teny, hogy ott nem volt ilyen gorcsolos-szenvedosre irva a forgatokonyv.

hokuszpk - 2016. 04. 21. 00:30

na. lenyelte a motor a nemegyenlot.
akkor irjuk fonetikusan
James != Jimmy

davil - 2016. 04. 21. 03:14

Szerintem Melissa sokkal jobb színésznő mint Laura. Melissa Kara-ként kifogástalanul teszi a dolgát. És Supergirlként is egyre jobb lett az évad folyamán.A Small meg ugyan sokáig műsoron volt, de nézhetetlen sorozat volt nálam, egy rettenetesen rossz főszereplővel, aki gyalázatosan gyengén alakította Clarkot.

James Kara dolog nem működik, elrontották James castingját. Sajnos, nem kicsit. Kivéve, ha egy karakteridegen idegesítő Jamest akartak, mert akkor sikerült.

István - 2016. 04. 21. 11:52

Iszonyatosan szar volt ez az évadzáró. Az elején az egész nyálas egy dumával megszabadít mindenkit a szuperkriptoni agykontroll program hatása alól. Úristen.

Azt még megérteném hogy nem lehet benne Superman, de akkor ilyen gagyi megoldásokat se alkalmazzanak már mint a csizma, vagy hogy az előző részben a földön sincs aztán mégis odarepül.

Lehet erős nőt akartak itt kihozni Supergirl karakteréből, de a Girl of Steel helyett ez inkább lett Girl of Rinya, amihez mondjuk Benoit teljesen megfelel, de ha már komolyabban kéne venni, a közelébe sem jutna a Vandervoort féle Karának.

Az évadban fellelhető ellenségek mind Superman ripoffok, a Red Tornadótól kezdve Bizarroig, ami a leggázabb megoldás volt az egész évadban.

A sztori meg tele volt akkora plot holeokkal ami egy szakadt csöves gatyáján nincs. Űrben nem tud lélegezni, Fort Rozzt simán felemeli magában, de persze ezt Superman évekkel ezelőtt nem tudta megtenni, és még lehetne sorolni. A Jimmy casting szánalmasan rossz.

A részben pozitívum a Martian Manhunter karaktere volt, bár a marsi kinézetét neki is sikerült hipergagyin megoldani.

Vártam ezt a sorozatot ahogy minden képregényes dolgot, de remélem a CBS kaszát ad neki, mert ez valami borzalom.

zsedan - 2016. 04. 21. 12:28

Az én véleményem magába foglalja az összes negatív kritikát amit eddig írtatok.
Brutálisan gagyi és nézhetetlen.

Alina - 2016. 04. 21. 12:51

István:
Miért? Ha neked nem tetszik, akkor már kaszálni kell? Ennyi erővel minden sorozatot kaszálni kellene, mert vannak akiknek nem tetszik. “Benoit teljesen megfelel, de ha már komolyabban kéne venni, a közelébe sem jutna a Vandervoort féle Karának.”

Ez abszolut butaság, Melissa amit csak lehet kihoz a karakterből… maximum rossz az ítélőképességed, ha még őt is szidod. Mondjuk nem is értem, minek veszed el a saját életedből az időt ha ennyire nem jön be a sorozat. Ettől még sokan szeretik.

Aki szerint nézhetetlen, az ne nézze, nem értem, hogy ez miért ilyen problémás. Tényleg ennyi szabadideje van mindenkinek hogy azt nézik ami nemis teszik, csak azért hogy szidhassák, hát gratu.

Alina - 2016. 04. 21. 12:52

Ja, és nálam 7/10 az évad, és akkor is ennyi, ha majd valaki lehurrog, hogy miez a pontszám..

davil - 2016. 04. 21. 13:16

@István

A véleményed elfogadom, mert az nem érdekel, és nemis fontos, de amit a hozzászólásodban írtál, ami már nem szimpla vélemény, az igencsak szomorú, és elgondolkodtató.

“de remélem a CBS kaszát ad neki, mert ez valami borzalom.”

Őszintén, téged miért zavarna ha folytatnák a sorozatot? Gondolod a Te véleményed többet ér bárki másénál, hogy azt mondhasd reméled törlik? Mondhatod, jogod van hozzá. DE miért akarsz rosszat más embereknek? Azoknak, akik nézik, Ők több millióan vannak, tőlük vennéd el a sorozatukat? Azért mert neked nem tetszik? Annyi sorozat fut, már csak képregényes is, erre ilyen gyerekes és pökhendi szöveget írsz a mondandód végére.

Ott a Flash, nézd azt ha tetszik. Van Arrow, Legends of tomorrov, Lucifer, Gotham, Agend of sheald, szóval bőven van mit nézned. Számomra a LoT mindenidők legrosszabb sorozata, mégsem mondom azt, hogy töröljék, mert eleve nekem ez nem fontos, és tudom hogy van aki szereti. Annak miért akarnék rosszat, és majd maga a csatorna eldönti hogy az aktuális sorozatot folytatja-e vagy sem.

Azt állítod, hogy Laura Vandervoort jobb Kara volt. Attól függ honnan vesszük, maga a Supergirl jobb sorozat mint a Smallville volt, szerintem. Nem más szerint. Laura Vandervoort jó színésznő, de nem jobb mint Melissa Benoist.

Szóval vissza arra amiért a hozzászólást megírom, igencsak szomorú, hogy azért mert neked nem tetszik, másoktól is elvennéd a lehetőséget hogy nézhessék azt, amit kedvelnek. Attól függetlenül az, hogy végül lesz-e második évad, vagy sem. Én bízom benne hogy igen, de az sem lepne meg túlzottan, ha nem.

István - 2016. 04. 21. 17:12

Alina:
Azért néztem, mert minden képregényes sorozatot amiért minden képregényes sorozatot megnézek. Pont.
Az itt ábrázolt Supergirl karaktere pedig egy tipikus nagyon csajos érzelgősségre rámegyünk és akinél nem minden második probléma az hogy jajj most akkor Wynn, vagy jajj Jimmy,jaj most ezt akkor hogy meg most miért ilyen meg miért úgy. Ezzel szemben a Smallville-s Supergirl egy sokkal komolyabb karakter volt. Nézni pedig az első mondatban leírt miatt néztem végig az évadot.

Davil:
Nézem mind az általad felsoroltakat, de semmi baj. A LoT pedig leginkább az Arrow/Flash összekötések és felvezetés miatt még mindig kevésbé tűnik gagyinak, pedig annál is azon a véleményen vagyok hogy ami nem megy nem kell erőltetni.
A teljes Smallvillet és a Supergirlt nem lehet összehasonlítani, majd ha 10 évet megél a Supergirl akkor visszatérhetünk erre.
Hogy miért adnék neki kaszát? Mert a Supergirl nem csak egy olyan kategóriát képvisel mint dráma, akció, komédia stb, mint a nagy átlag, hanem azon belül a képregényes sorozatok alkategóriáját is. Ott ha csinálnak valamit ami gyenge, az kihat a többinek a megítélésére is, legyen az Marvel vagy DC, mert az emberek, a nagy átlag néző, a nem rajongók, akik a legtöbben vannak és ezáltal akiken múlik hogy ezek életben maradnak e vagy sem, azt fogják látni, hogy ez a képregényes cucc gagyi, így biztos a többi is az. Ugyanúgy ahogy filmtéren a BVS leszereplése nem csak a DCU-ra de az MCU-ra is csúnyán visszaüthet. Szó nem volt arról hogy másoknak rosszat akarjak ezzel, de ahogy téged nem érdekel a véleményem, engem meg mások érzései hagynak hidegen ;)

István - 2016. 04. 21. 17:19

Ja és az ezzel a kioktató, lelkizős dumával nálam semmit nem érsz el, ahogy mások érzései, az ilyen is hidegen hagy. :)

John Doe - 2016. 04. 21. 17:33

Szépen kimagyarázod.:)

A Supergirl nem fog 10 évadot megélni, az picikét sok lenne. De 3-4 évet képernyőn lehet, márha berendelik a folytatást.

Az a mondat, amit beírtál hogy: “, de remélem a CBS kaszát ad neki, mert ez valami borzalom.”

Az nem teljesen korrekt. Jól írták, ezzel másnak rosszat akarsz. Sokaknak meg tetszik a sorozat, nem véletlen van még CBS-en is 6+ milliós nézettsége, és világszerte sokan követik a sorozatot.

Értem én, hogy ráfogod arra, hogy akkor majd mást is ez alapján itélnek meg. No de kérem, akkor a LoT vagy az Arrow? Mindkettő rémgyenge, a LoT nézhetetlen, nagyjából 2/10-es szintet hoz. Akkor azokat is kaszálni kéne, mert szerintem gyengék, ja nem, van aki szerint elfogadható.

Szerintem butaság elvenni a saját életedből időt arra, hogy olyat nézz ami nem tetszik. Mintha minden focimeccset megnéznél, mert szereted a focit…

John Doe - 2016. 04. 21. 17:48

No de mindegy, Te így látod, sokan meg másként, jól is van ez így.

A CBS meg hamarosan úgyis eldönti, folytatja-e a sorozatot vagy sem. Én bízom abban hogy fogja, mert nem érzem annyira rossznak mint Te. Egyelőre teljes nézettségben, jobb a Shieldnél, Lucifernél, Gothmannél is, nem csak a CW-s sorozatoknál, de tudjuk, a 18-49 számít igazán, ott meg kb azok szintjén van élőben, ami a CBS-en azért annyira nemjó.

István - 2016. 04. 22. 13:12

John Doe:
Az hogy jobb nézettségben a többi szuperhősösnél, az akkor számítana igazán ha mind ugyanazon a csatornán futna. A CBS-en ez a 6 milliós nézettsége hátulról a 3. vagy 4. Ha megnézed a heti adatokat, ott első helyen majdnem mindennap egy CBS sorozat van, de az összes többijük is a legfelső pozíciókat foglalja el.Utána jön néha ABC, de leginkább NBC, aztán a Fox és ABC osztozik, az alján CW. A CW-n az 5 millió már top-nak számít. A saját csatornáján nem teljesít jól.

John Doe - 2016. 04. 22. 14:07

Máshogy nehéz lenne őket összehasonlítani. Nyílván a CBS-en van 14-15 milliós átlagnézős sorozat is, ha a többi képregényhez nézem, akkor okés, ha magához a CBS-hez, akkor nem. Éppen ezért állok úgy a folytatáshoz, hogy az sem lepne meg ha folytatnák, de az se ha nem, persze remélem hogy fogják.

bobi64 - 2016. 05. 04. 11:53

A főszereplő aranyos, a sorozat nagy lehetőségekkel indult, a színészek jók, néhány karakter egész kellemes meglepetés blablablabla…
Szerintem teljesen igaza van annak aki lehúzta ezt a hulladékot. Nem a képregénység miatt, nem a roppant ellenszenves James miatt, nem a Superman hiánya miatt (egy kicsit azért is), hanem azért mert rosszul írták meg, rosszul készítették el és jómagam rosszul vagyok, ha ennyire hülyének néznek a készítők. Annyira logikátlan, rosszul átgondolt a történet, meg mindenféle agyficamokkal, a sorozat univerzumán belül vizsgálva is tök hülyeségekkel teli az egész, hogy totál fércmunkának minősíthető.

mSO - 2016. 05. 06. 21:56

Az egész sorozat hulladék. Egyedül J’onzz miatt kezdtem bele, hátha jók lesznek legalább az ő jelenetei. De nem – illetve kb 20%-ban azok. Melissa meg hiába csodacuki és a Kara idétlen ügyefogyottsága is jól áll neki, az egész történetvezetés meg a szövegek ijesztően gázak. A zárás is… 7 percnél mindenki összezuhan a fájdalomtól, de 5 percnél már ölelkeznek, aztán 1-2 percnél leáll vitatkozni. Amúgy maga a jelenet, míg kiemelte a hajót, az is tovább tartott 1-2 percnél, szóval popkorn lett volna az emberekből mielőtt kiért volna, mert neki meg kell ígértetnie a nővérével valamit… 1 jó rész volt, amit legalább 70%-ban élveztem: amikor a vörös kriptonit hatása alatt volt. Kicsit összeszedettebb lett az egész.

mSO - 2016. 05. 06. 21:57

Mondjuk ex-supigirl Laura jól alakított. Lehetett volna sok potenciál ebben a sorozatban, ha nem nőklapjaszerkesztőkre bízzák.

heidfeld - 2016. 05. 07. 10:29

MSO “nőklapjaszerkesztőkre bízzák” véleményével teljesen egyetértek. Viszont a vörös kriptonit előtti rész volt a legjobb. Laura Vandervoort kurva jó volt, de szőkén jobban fest:D

Matt Colors - 2016. 05. 11. 18:56

A Flash crossover miatt kezdtem el nézni ezt a sorozatot… Gondoltam egy hasonló színvonalú valami lesz. Nos, nem. Nem az. A Flash-ben is annyi zs kategóriás elem, bénázás, hogy ihajj. Mégis, ott valamiért el tudom nézni. Van dramaturgia, színészi játék (persze azért attól sem esek hasra) alapvetően jók az ötletek, de ez… Ez egy f*s! Annyira műanyag, hogy már fáj. Komolyan mondom, a régi Lois és Clark jobb volt… Ha egy sorozatnál, már a legapróbb dolgok is zavarnak, ha már a hangeffektekbe is belekötök, akkor alapvetően vannak komoly problémák az egésszel.
5 részt tudtam megnézni, aztán az 5. rész után megnéztem a 18. részt, hogy képbe legyek, mi történt Flash-el, a Zoom hajtás közben történt eltűnésével kapcsolatban… És ennyi. Kasza.
Maradok Flashnél. A Legends of Tomorrow-ot is hasonló okokból kifolyólag kaszáltam…

passauf - 2016. 05. 13. 08:28

Supergirl kasza és berendelés. És ez a legjobb azoknak, akik szerették, mert így már nem lesz akkor nyomás a sorozaton nézettség szempontjából.

Én pedig azért örülök neki, mert így Flash és Superman egy univerzumban van sorozatos szinten. :) Persze Superman (és nem is a filmesről van szó) tuti nem fog felbukkanni, de akkor is.

Akkor én karácsonyra egy négyes crossovert kérek szépen a CW-tól :)

soliduss - 2016. 05. 13. 08:55

Szerintem a CW-nál már dörzsölik a tenyerüket…. fogadok ,hogy a 2. évadban lesz valamilyen event amivel egy földre hozzák össze a sorozatot… vagy valamilyen kaput fognak nyitni.

Zöld íjász, Flash, Legend of T és supergirl…. mi lesz itt kérem szépen…. még talán egy ninghtwing és a sorozatos univerzum agyon fogja vágni a filmest….

Connor MacLeod - 2016. 05. 15. 20:43

Kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz más a 2. évad. Amúgy csak a lehetséges crossoverek miatt költözik a produkció? Mert ha ugyanazok készítik, akkor elég lenne csak a theCW-nek leadnia, ha a gyártás ugyanaz. Bár, biztos nem ennyire egyszerű a dolog jogilag.

Kicsit OFF, de Superman és kíváncsi vagyok,hogy volt-e más sorozatok első és második évadja között ilyen:
Érdekes, hogy anno a Lois és Clarknál volt egy éles váltás a 2. évadtól. Ott kirúgták a showrunnert és az írókat. A díszlet is megújult, a sorozat látványvilága sokkal színesebb lett, élénkebb. Az első évadbeli eseményekre a cliffhangeren kívül nem volt semmi utalás a későbbiekben. (sem previously on lois and clark bevágás szinten a 2×1-en kívül.)Az ottani Cat Grant (Tracy Scoggins) karaktert kiírták, mintha sosem létezett volna. Ugyanez történt az egyik szereplővel, aki az első évad utolsó részeiben csatlakozott a planethez. A Jimmy Olsent alakító színész is más lett. Az első évad hétköznapi ügyeit is felváltották a szupergonoszok.

Kérdésem, hogy van-e más sorozat melynél az első és második évada között is ilyen drasztikus változásokat eszközöltek. Winnie?

winnie - 2016. 05. 15. 21:40

most hirtelen nem tudok túl ismert példát mondani, de biztos, hogy voltak elég durva váltások. a body of proof vagy az unforgettable – bár előbbi a 3. évadra váltott – ilyen volt, az up all night koncepcióját is borították, de volt, ahol szereplőcseréken kívül lazán munkahelyet, vagy életkort, szereplőt, családi állapotot váltottak, elég rugalmasan. persze nem ez a megszokott.

Connor MacLeod - 2016. 05. 15. 23:21

Van egy elméletem. :) Eleve az Eobard Thawne által ismert idővonalhoz képest 10 évvel előbb lett Barry-ből flash, tehát lehet, hogy kb 10 év múlva lesz csak Superman ebben a mostani idővonalban. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a Supergirl 2. évadjára ki megy, és ki marad, illetve mi változik, és hogy hozzák össze a CW-s Arrowerzum idővonallal.

passauf - 2016. 05. 16. 00:57

” hogy hozzák össze a CW-s Arrowerzum idővonallal.”

Nem lesz ez bonyolult. Arrowban és Flashben továbbra is lesznek pici utalások egymásra részről-részre. Legends of tomorrow ellesznek valahol az idővonalban vagy idegenek ellen harcolnak, szóval ők nem lesznek hétről-hétre. Supergirl is szépen el lesz az Earth-3-en. Aztán karácsonykor jön Flashben vagy Arrowban egy nagyon erős ellenség, ekkor Flash szépen összeszed mindenkit mind a 4 sorozatból, elvégre ő tud időben és univerzumok között utazni. Győznek a jók, mindenki megy vissza a saját sztorijába.

Inkább az lesz az érdekes, hogy egy héten keresztül 4 db összefüggő sztorijú részt kapunk majd vagy valahogy máshogy adják le. Az is szóba jöhet, hogy két hétig húzzák (2 crossover egyik héten, 2 a következő héten).

Connor MacLeod - 2016. 05. 16. 13:03

Érdekes lenne, ha kapnánk egy Earth-1-es Kara-t. :)

Tommi - 2016. 06. 06. 22:10

Superman szerepelni fog a Supergirl évadnyitójában, és a folytatásban is feltűnik majd. A casting most folyik.
Kérünk Batmant meg Harley Quinnt is akkor!

spike0007 - 2016. 06. 07. 15:18

Ha egyszer már lesz végre a DC sorozatokban is Superman, akkor kérjük Tom Wellinget Superman szerepére!!!!! :)
Amúgy így a nagy crossoverben tuti megalakul az Igazság ligája! Ekkora ziccert nem szabad kihagyni.

winnie - 2016. 06. 07. 20:15

elég nagy butaság lenne wellinget, de nem is hiszem, hogy felmerülne bennük.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz