Pilot-mustra: The Five – 1×01
5 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra, The Five
Harlan Coben itthon is elég ismert krimiregény-író, s bár nem ismerem a munkásságát, talán akad valaki, aki tudja, hogy esetében a mennyiség párosul-e minőséggel. Coben két könyv között írt egy tévésorozatot, ami egy klasszikus tévés krimi formulát lő el, és próbál megbolondítani egy kicsit. Mivel tíz részes a szezon, egy rész alapján nem nagyon lehet ítélkezni, csak annyit lehet megállapítani, hogy nem forradalmi a kezdés.
THE FIVE – 1×01 – 5,5/10
A történet egy gyors flashback-kel kezdődik, négy tinédzser (3 fiú, 1 lány) magára hagy az erdőben is egy kissrácot, az egyikük öccsét, majd egy képbevágásból arról értesülhetünk, hogy a gyerek eltűnt, a történet pedig a jelenben folytatódik, ahol Négyek egyike nyomozó, a többiek között pedig van orvos, szociális munkás és ügyvéd.
Sok idő eltelt a tragikus eset óta, a gyerek megölését is beismerte valaki, szinte mindenki tovább lépett. Azonban történik egy brutális gyilkosság, és a helyszínen találnak egy ismeretlen DNS-mintát, amit beazonosítva kiderül, hogy a 20 éve eltűnt, halottnak hitt gyereké. Nosza, megindul a nyomozás, és persze sok-sok elfojtott emlék, felzúdul egy bizonyos környezet.
Nyilván a négy barát ismét kénytelen újraélni a múltat, s mi is jobban megismerjük őket eközben (a gyerek énjüket is pár elszórt flashback-nek köszönhetően), meg ahogy ilyenkor lenni szokott, szépen, fokozatosan előkerülnek különféle titkos is a múltból, melyeknek köszönhetően bizonyos motívumok rögtön más megvilágításba kerülnek.
Korrekt volt a felvezetés, látszik, hogy a karaktereket akarják alapozni, de hangulatilag még nem került a helyére minden. Ráadásul egyelőre inkább csak csupa olyasmivel találkoztam a nyitányban, ami innen-onnan ismerős volt.
Igaz, ez nem feltétlenül a The Five hibája, hiszen akkora a túlkínálat a tévés piacon, hogy az elmúlt hetekben láttunk már gyerekkori jóbarátos, tragédiába torkolló flashback sztorit (Game of Silence), sok-sok év után előkerülő, gyerekként eltűnt illetőt (The Family), és persze a klasszikus kisvárosi nyomozós felállás sem új, bár itt azt hiszem, hogy a város nem annyira kicsi. (Bár mégis az az érzésünk, hogy kicsi, hiszen minden magától értetődik, minden kapóra jön, a karakterek foglalkozása, random események, minden az ügy kibomlását segíti elő.)
Viszont, ha azt nézem, hogy egy regényíró munkájáról van szó, akkor érthető ez a felépítés, s lehet, hogy 3-4 rész után konkretizálódni fog a felvett irány, ami talán egyedibb lesz – ennek azért is örülnék, mert a készítő különösen el van telve a történet végével, hiszen elmondása szerint akkora WTF, hogy a stábtagok sem nagyon jöttek rá. Ami…, nos, nem tudom, hogy feltétlenül jót jelent-e, mármint az, hogy nem lehet rájönni.
De a fent leírtak igazából csak felszínes dolgok. Annak ellenére, hogy simán tovább fogom nézni a The Five-ot, az a pilot közben zavart, hogy a tragikus események nem gyakorolnak rám semmilyen hatást érzelmileg. Igen, látunk egy síró gyereket, de annyi. Szülők ide, barátok oda, nehéz átérezni ezt a tragédiát, mint ahogy a jelenben őrlődő karakterek bánatát is. Pedig ez más sorozatoknak összejött, és szükség is van rá, hogy működjön a sorozat. Lehet, hogy több flashback kellene?
Ja, és a pilot vége elég WTF volt, hirtelen azt sem tudtam, hogy most ki és kit meg kivel, annyira random volt. Még szerencse, hogy rögtön leadták a második részt.
5 hozzászólás Ne habozz!
THE FIVE
5,5/10
Szép :D
pff, lol…, eskü, hogy…, á, senki nem fogja elhinni nekem:)
Én olvastam pár Coben könyvet, és mindegyiket szerettem, mert szinte végig fenntartotta a feszültséget, és mindig csavart még egyet-kettőt azon a felálláson, amiről azt gondoltam, hogy végre tudom, hogy ki, miért és hogyan.
Viszont ha valaki szeretne filmes téren Cobenre hangolódni, akkor érdemes bepróbálni a 2006-ban készült francia thrillert, a Senkinek egy szót se!-t. Egész jó film volt. (Más helyeken: Ne szólj senkinek! – Ne le dis à personne – Tell no one).
van errol a sorirol valami update, nezi valaki, jo volt, erdemes a listamra raknom (ahol majd evekig var a sorsara valoszinuleg), na de akkor is…
“a pilot vége elég WTF volt” – hm, én egy duplahosszú részekből álló változatba akadtam bele, úgyhogy nem is tudtam eldönteni, mi lehetett az a pilot végén, mert az én első részem közepe táján 2 elég nagy is volt pont :)
“nehéz átérezni ezt a tragédiát, mint ahogy a jelenben őrlődő karakterek bánatát is”
+1
és a karakterek motivációit is. bár vannak dolgok, amikre utólag azért fény derül, h ki is és miért is, de az egész olyan idegen, és értetlenül néztem, hogy _mindenki_ felcsap nyomozónak, nyomoznak, követnek, kikérdeznek, a rendőrnek nem is mindig szólnak és ezt rajtam kívül senki nem találta furcsának, és hogy hogy lehet, h ennyire ráérnek (elvileg mindnek van állása)
végignéztem, mert azért érdekelt, h mi lesz, de helyenként kettes sebességgel ment, hogy hamarabb odajussak
Ide írd
Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz