login |

Fear The Walking Dead – 2×04: Should I Shoot?

2016. 05. 03. 18:50 - Írta: human

71 hozzászólás | kategória: kritika,

Rájöttem, mi a bajom a Fear The Walking Dead mostani részeivel. Na nem a csaj.

Fear-3

Egyszerűen nem mutatták, hogy miért nehéz Mexikóba jutni, ezért ez az egész céltalannak tűnik. Mármint felszedni hozzá még egy embert, aki összesen Strandet és saját magát tudja kifizetni. Kinek fizet és mit? Egy szó nem volt erről.

Fear-2

Olyan az egész, mintha valami határátlépésről dumálnának egy működő, de karanténezett világban, miközben Los Angeles égésével indult az évad — persze lehet, hogy a védett hely drága, de ez nem jön át igazából.

És pont ezért volt igazából érdekes a rész vége. Végre van egy olyan közeli cél, ami tiszta karaktermotivációt jelent. Ennek megfelelően talán érdekes is lesz a folytatása.

Fear-4

A továbbiakban csak spoileresen tudom folytatni.

Ugye a fő cselekmény az volt, hogy a srác, akivel Alicia rádiózott, beérte őket, és egy trükk segítségével feljuttatta a haverjait is a hajóra. De persze némi segítséggel a túlélőink kerekedtek felül. Emlékeztettek minket, hogy a tanárnéni bizony simán gyilkol, miközben egy újonc a vízen ringatózó motorcsónakból fejbe lőtt pár embert.

Ennek a jelenetnek leginkább az energiája tetszett. A hajón keménykedő gonoszok kiszúrják a csónakot, de mire lőnének, addigra az ottani gyilkos már mindenféle filózás nélkül húzogatta a ravaszt — tetszett az előtte elhangzó “Ha fel kell tenni a ‘Lőjek?’-kérdést, akkor már rég hullani kéne az embereknek”, amire ugye képtelen volt az emós srác.

Fear-5

Közben Depp folytatta az akciózását, bekente magát zombivérrel, teljesen hidegvérűen, és elindult elintézni valamit Strand számára. Nick-nek nem is drogosnak kellett volna lennie, hanem valami bérgyilkosnak, annyira félvállról, lazán veszi a legdurvább történéseket is. Ugyebár ő hozta be az előbb említett, az apokalipszist szintén lazán viselő mesterlövészt is a képbe.

should3

És akkor itt vagyunk, hogy meg kell menteni a lányt meg a teljesen beszürkült szerelőt apát, akit elvitt a rádiós srác és csapata. Végre egy rendesen felvezetett cél, bár remélem, nem húzzák sokáig.

71 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2016. 05. 03. 18:30

hát persze, hogy a flashback hiányzott ebből a sorozatból:)

6/10, 5,5/10, 3/10, ez meg 3,5/10

szórakoztató szempontból elég értékelhetetlen lett a 2×04, a felénél már nem nagyon tudtam mit kezdeni magammal. azt hittem, hogy majd az évad felénél végiggondolom, de nem, most sújtott le a kasza. már nincs meg az, hogy a karakterekkel fedezem fel és élem át a világ változását, ami az elején még megvolt.

egymás után néztem a 3-4. részt, de iszonyú unalmas és fantáziátlan volt sajnos mindkettő. eleinte még érdekeltek a karakterek, de már csak nick maradt. valahol megdöbbent, hogy a készítők tudják, hogy nagyon jó, amit csinálnak, igazán nem látom benne, hogy miért lelkesednek ilyen epizódok után. nem szörnyű vagy ilyesmi, de az nem rész, hogy az egyik szálon repülőroncsot kutatnak, a másikon meg hajót szerelnek, az egyiken felfedeznek, a másikon jön pár idióta.

Pocok - 2016. 05. 03. 19:05

Legutolsó rész után úgy döntöttem, hogy több időt nem fogok erre a szarra szánni.
Hihetetlen mennyire rossz.

dukyka - 2016. 05. 03. 19:10

Fájdalmasan unalmas. Mintha a készítőknek nem csak ötleteik nem lennének, de rohadtul nem is érdekelné őket az egész.

emtike - 2016. 05. 03. 19:11

Én értem, hogy nem a globális apokalipszisről szól a sorozat, hanem egy csoport túléléséről, de mi az, hogy a nyitó képsorokban belógatnak egy helikoptert, meg egy repteret és aztán meg sem említik/nem is mutatják, hogy az emberek(a civilizáció maradványai?) mit csinálnak? Az a baj, hogy nem először csinálják, hogy felkeltik az érdeklődést és aztán úgy elsiklanak a válasz felett, mintha tényleg nem érdekelne senkit… Így viszont tényleg nem több, mint az anyasorozat(hanem sokszor kevesebb) és csalódást okoz, hogy nem is “előzmény”, hanem csak egy másik TWD.

Nálam érik a kasza.

winnie - 2016. 05. 03. 19:13

dukyka: “de rohadtul nem is érdekelné őket az egész.”

pedig nagyon lelkesek (persze ez minden sorozatra elmondható), és ők, mint írtam, tudják, hogy nagyon jó és compelling, amit letesznek az asztalra. nem véletlen, hogy egy résznek csak a vázát megírni 7-9, sokszor túlórás munkanap 10-12 író számára, maga a szkript ezután jön még ugyanennyi időben.

ha valaki egy résszel ennyi időt tölt, akkor az csak törődni tud vele, akkor azt érdekli, és akkor jó eséllyel imádja, amit csinál. mert egyébként nem csinálná.

diumdisum - 2016. 05. 03. 19:15

Strand hogy került a vízbe? Amikor felértek a “vendégek” még fentről leste őket. Miért nem egyértelműbb, hogy őt lőtték meg a gumicsónakban?

Alicia elég lazán kezelte a szituációt, fél vállról vette azt hogy anyjáék megkötözve, szétütve. Hiába aranyos, pl. Chris sokkal jobban alakít nála.

Szerintem Daniel lánya meghal az évadban. Hány részes is lesz ez? 16? Gondolom a végén jutnak Mexikóba.

Alakul a sztori, de ez még mindig csak egy közepes színvonal, nálam 10/6 ami még engem szórakoztat.

winnie - 2016. 05. 03. 19:21

diumdisum: 7+8 epizód

“Strand hogy került a vízbe? ”

én azt hittem, hogy az egész rész egy die hard lesz, totál ledöbbentem, hogy elkezdett csónakázni. oké, lehet, hogy a mexikói sráchoz igyekezett, de amíg ezt nem tudtam, addig wtf-oltam.

dukyka - 2016. 05. 03. 19:25

winnie: Nem komolyan gondoltam nyilván, de akkor ennyi belefeccölt órával még szomorúbb az eredmény.

human - 2016. 05. 03. 19:26

Strand hoyg kerül a vízbe? ahogy Darylt nem lőtték le a vonatsínen, a Walking Dead akciórendezői és vágói ide is átjöttek. Nem fért el az a snitt, közben meg bőven volt más kivágtható…

Drebil hadnagy - 2016. 05. 03. 19:31

Egy nagyon-nagyon vékony hajszál választott el tőle, hogy lelőjem az egészet, és hagyjam végleg a 3,14csába, amikor megérkezett a hajóra a várandós liba meg a két baromarcú. Annyira nyilvánvaló volt, hogy trükk… de ha a nézőnek az, akkor azoknak a hülyéknek ott miért nem???
Simán lefegyverzik az űbergyanakvó, salvadori halálbrigádos fickót is, meg a terhes csajt is simán beküldik a hajó gyomrába egyetlen egy ember kíséretében. Ehhh…

Az már csak tényleg hab a tortán, hogy az egész Mexikóba átjutós sztori teljesen WTF volt. Miért nem lehet csak úgy átjutni oda? És mi volt az a sok fény meg a helikopter a rész elején? Egyszerűen nem áll össze az egész.

winnie - 2016. 05. 03. 19:33

dukyka: ertelek, es en is kabe erre celoztam a kommentemben, hiszen minden sorozatra igaz, hogy lelkesednek az irok ertuk (es folyton, ha podcastben hallok egy irot beszelni a sorozatarol, amit kaszaltam, folyton elkap a lelkesedese, amibel meg van gyozodve, hogy rohadt jo az, amit ir), de itt tenyleg nehezen tudom elkepzelni, hogy ezt lenyugozo sztorinak tartjak. fura az egesz.

winnie - 2016. 05. 03. 19:36

drebil hadnagy: nekik eddig nem nagyon volt negativ tapasztalatuk, az orok nem tudtak mit tenni, es egyebkent is a terhes no eleg jo alca mindenfele gyanakvas elaltatasara, meg amugy is kevesen voltak, szoval, ha ovatosak, marpedig salazar az, akkor is meglephetik oket.

alaptetel, hogy a tevenezo midnig okosabb, o akkor koppan, ha az eleteben olyan szituacioba keveredik, amiben sziv egyet, es ami lattan, ha teveben latna sajatmagat, akkor anyazna, hogy milyen hulye a fiktiv szereplo:)

Isaac76 - 2016. 05. 03. 19:37

Na most aztán aggódhatunk Lexáért ;)

Rammschein - 2016. 05. 03. 19:38

Én unatkoztam hétfőn, úgyhogy adtam még egy utolsó esélyt neki, de nem élt vele… xD én azt nem vágtam egész részben, hogy a drogos junkie, hogy került partra! :O Strand is hülye volt, hogy csónakázni ment… hát nála volt egy komoly gépfegyver… -,-“

Benzin - 2016. 05. 03. 19:53

@Rammschein:
volt fegyvere, de a tárat kivette belőle a salvadori észkombájn

Enzo - 2016. 05. 03. 20:08

Winnie, érdekes hogy pont az utóbbi 2 részt húzod le, mikor most kezd beindulni a dolog :D

Amúgy ez egy szürreális rész volt, kicsit kihagytak belőle dolgokat, meg eleve ez a cold open az explicit zombibeles arcmosással…
Abszolút nem rémlett, hogy Strand adott egy papírt Nicknek, de maga a szál tetszett, a csávó halál laza, meg ez a Luis is vidám fazon, a fegyvert se fél használni. Mondjuk a hajón az ezt követő lefegyverzősdi meg a nemJack túszejtőcsávó (Reed?) leszúrása kicsit gagyi jelenet lett.
Alycia ügyesen behálózhatta volna Jacket és vártam, hogy egy óvatlan pillanatban leüti vagy valami, de így nem került rá sor.

Flashback, ez egész érdekes volt, de sokkal inkább kinéztem volna Strandből egy nőket vizslató típust, kicsit indokolatlannak éreztem, hogy meleg.

De a legrosszabb(?), hogy belefeledkeztem a részbe, és lekéstem miatta a Leicester bajnoki címét. Eh.

dukyka - 2016. 05. 03. 20:12

Gondolom köze van ahhoz, hogy Strand meleg, hogy maga a színész is az.

JulesThe5th - 2016. 05. 03. 20:13

Itt is sújt bizony a kasza… az első évad még érdekes volt látni, hogy is jut el a világ oda, ahol a TWD tart, viszont már ott is fájdalmas volt a sok eröltetett dráma.

Most bezzeg még ez sincs meg, csak a picsogás maradt. Ha lesz még jövőre, bepróbálom, ha nem, hát nem lessz eröltetett könnycsepp se. Kár érte.

Enzo - 2016. 05. 03. 20:19

@dukyka: ah, na ezt nem is tudtam, köszi

winnie - 2016. 05. 03. 20:42

enzo: lehet, hogy fordított sorrendben is ezek lennének az osztályzatok, kihatnak az előző részek által lelombozódások a folytatás fogadására, de az biztos, hogy én mást várok, erős drámát, és nem közhelyes, elfoglaljuk, elvisszük eseményt – az meg főleg nem érdekel, hogy salazar badass lesz és kiszabadítja őket. skippelném, és az érdekes résszel foglalkoznék, ami számomra érdekes. tudom, hogy van, aki annak örül, ha előkerülnek a fegyverek, de itt szerintem nagyon rosszak voltak a “rosszfiúk”, a hősök pedig olyan rém passzívak, hogy… (strand elhajózik, bmeg…:)

egyébként a flashback nagyon nem érdekelt, de szerintem az egyetlen érdekes fejlemény a részben az volt, hogy kiderült, hogy strand csupán vissza akar jutni a szerelméhez. na, ez az, amire valamennyire fel tudtam kapni a fejem, de addig meg eldöntöttem, hogy kasza.

de ha most lett volna hatos a rész a kezdeti 3-as után, akkor is ment volna szerintem a levesbe. egy jó epizód kellett volna, az meg nagyon gáz, hogy majd minden részben az érdekes húzást az utolsó percre tartogatják.

norm - 2016. 05. 03. 21:23

Strand csónakba kerülését nagyon nem értem… elég B movie húzás volt

nadi - 2016. 05. 03. 21:28

Az szerintem mindent elmond, hogy annyira beleuntam, hogy észre sem vettem, hogy az ezermestert meg heda-t elvitték. És az sem esett le, hogy megjelent a “cseles hajófoglalók” főnöke.

dexike3 - 2016. 05. 03. 21:39

Alig pár hét telt el a kitörés óta, de már itt is ember embernek farkasa. Nick kezd kikupálódni. Strand még, így is érdekes. Az is feltűnt, hogy szemléltetik még működnek dolgok(helikopter, fénylő házak,stb.). Ezért sem értem miért eröltetik ezt a Savior vonalat. És kik pásztázzák a vízet egy hajóról?Akik szétlötték azt a korábbi hajót és látszódtak a radaron?
A legjobb introducing Carlos volt, de ő szerintem egy Daryl klón. Viszont imdb szerint marad 12 részig. Abigal viszont csak 1 részre volt hitelesítve De ha lehet hinni az össznépi filmes tákolmánynak akkor Alex visszatér és marad is a ladikon.

winnie - 2016. 05. 03. 21:40

dexike3: tényleg nem tudom elégszer leírni, hogy az imdb-ről ne szedjetek előre mutató castings infókat, mert oda pár dolgot felvisznek automatikusan. az amc sorozatokban ellentétben az országosokkal, ahol 2-3 részre előre kiadnak stáblistát, még azt sem lehet tudni, hogy vendégszereplő ki lesz, nem hogy a többiek közül ki fog éppen szerepelni (nyilván állandó szereplő sem lesz mindben). nem 5 vagy 10 résszel, de még 1-2 résszel előre sem.

például dougray scott (abigail) visszatérő szereplő, szóval több részben lesz, a mexikói csávó is. viszont a flight 462-es kínai csajt is előzetesen beírták minden részre, és most ahány részben nem lesz (lehet, hogy visszatér, nem tudhatom) mindig ki fogják húzni, hogy nem volt. értelmetlen az egész, mert nem tud senki semmit. főleg egy olyan sorozatban, ahol halálok lesznek.

biztos az, ami előzetesen kijön, hogy x vagy y színész szerepet kapott. más nem.

asterix - 2016. 05. 03. 21:47

Én mindenképp maradok, majd meglátjuk.
Valamelyik előző részben Salazar megtalálta a puskát ott matatott, ahol a mostani részben Strand és szerintem csinált vele valamit vagy elvette töltényeket. Még meg is jegyezte Strand, hogy a paranoiás vagy valami ilyesmi.
Fegyver nélkül jobb híján,inába szállt a bátorsága. Otthagyta a hajót és a barátjához ment volna a partra, hogy kitalálják merre tovább. Nem gondolnám róla, hogy bármilyen mentőakcióba kezdett volna, bár ki tudja.

asd - 2016. 05. 03. 21:48

Az első képen látszik, hogy miért nézem még a sorozatot. :D

dexike3 - 2016. 05. 03. 21:51

Aki nem tudja miért lehet olyan nehéz bejutni Mexikóba annak javaslom nézze meg a Sicario-t!Apokalipszis+Fegyverek+Drogbáró=Kiskirály (Governor)

diumdisum - 2016. 05. 03. 21:52

Én az elején úgy gondoltam, hogy csak kamuszöveg amit Strandről mondanak hogy ő volt a csónakban. Vártam mikor ugrik elő legyakni mindenkit :D

Meg a kapitány pont akkor megy el amikor látja hogy emberek jöttek? Eddig meg levakart minden idegent a hajójáról. A fullos hajó radarja nem mutatta hogy eveznek feléjük? :D

winnie - 2016. 05. 03. 22:00

dexike3: ha amerikában ki tudnak kötni egy random helyen, akkor mexikóban nehéz lenne találni egy gazdátlan sziklát? (a sicariót nem érdemes idekeverni, mert abban a zombik szerintem sokkal gyengébbek voltak.)

Vincent Vega - 2016. 05. 03. 22:09

Nagyon idegesítő volt a szereplők balf*szkodása. Remélem csak erősebb részeket kapunk innentől.

tomex29 - 2016. 05. 03. 22:22

Egyszeruen olyan erzesem van neha mintha kihagynanak jeleneteket.Mar az elozo resznel is volt valami ilyen, de most ketto is.. es a drogos srac megy akcioja az elejen es a kapitany gumicsonakozasa.. Ez nagyon gagyi dolog..

kékosztriga - 2016. 05. 03. 22:23

Nem elég, hogy a készítők amatőrök hülyék de a nézőt is hülyének nézik. Ha nem szeretném annyira a posztap sorozatokat meg a TWD univerzumot kaszálnám. De még így is megtörténhet annyira karcsú volt ez a rész és főleg annyira bugyután, önellentmondásosan volt megcsinálva hogy az már fájt.

Amikor feljutnak a hajóra terhes csajjal és lefegyverezve elfoglalják 4x tekertem vissza megnéztem újra és újra. Olyan volt szakmai szempontból mintha a Szomszédok egy akció jelenetét láttuk volna.

kékosztriga - 2016. 05. 03. 22:31

dexike3
Sicario alatt melyik filmet érted? Én csak egyet ismerek abban nem voltak zombik. Az imdb is csak ezt dobja:
http://www.imdb.com/title/tt3397884/?ref_=nv_sr_1

Amúgy tényleg ez határon átjutás most komolyan kitört az zombiapokalipszis a pénz semmit sem ér nem őrzik a határt. Egy tippem van droggal fizetnének valami bandának. De amúgy kár energiát rakni az agyalásba. Ez előző résznél még reménykedtem de az elvette a reményem.

Egyébként azt hittem nem is lesz erről a részről kritika olyan későn jött. :P ;) Azt hittem a sjunkie is olyan rossznak tartja, hogy már írni sem érdemes róla. Ha így folytatják eljöhet az az idő is…

peeeety - 2016. 05. 03. 23:03

A srác a parton és Strand a gumicsónakban. Őszintén szólva nem is értem. Vissza kellett néznem az utolsó rész végét. Ezeket magyarázza már meg valaki? Huhh, mindegy, a barátnőmmel úgyis le kell nyomni ezt még egyszer, de akkor is wtf. :D

sepörd - 2016. 05. 04. 01:28

ezért mennyit kapott valaki hogy megírta? könyörgöm legalább még ha fos is legalább sz@rrá álljon már össze. iskolában kéne mutogatni hogy így ne.

human - 2016. 05. 04. 03:46

ha a sorozatra gondolsz, akkor írószoba van több íróval.

El Diablo - 2016. 05. 04. 04:54

A hullámzó tengeren haladó gumicsónakból a hullámzó tengeren lehorgonyzott hajón álló célpontokat halálpontosan eltalálni két, gyors egymásutánban leadott lövéssel. Lehetetlen. Ilyet a világ legjobb profi mesterlövésze sem tud.

Bagosz - 2016. 05. 04. 09:31

Bírom ezt a sok igazságügyi szakértő hozzászólást.Gyerekek,ez film,nem a valóság.Oké,tudom,minél hihetőbb,annál élvezhetőbb. Maga a rész szerintem a 2.évad legjobbja volt.Talán mert kezd akciódús lenni és aszereplők erkölcsi dilemmái is kopnak,ami egy apokaliptikus világ óhatatlan velejárója a túlélés miatt sajnos.Lásd The Walking dead,ott hová fajultak a szereplők az évek alatt.
Úgyhogy továbbra is a heti várós top háromban van Nálam.

Sancho Pansa - 2016. 05. 04. 09:52

Bagosz: Ú, ha top 3 akkor rossz belegondolni abba, hogy mennyire rohadt jó sorozatot nem nézel.

winnie - 2016. 05. 04. 09:55

“Gyerekek,ez film,nem a valóság.”

és most sokan a fejükhöz kapnak, hogy “Jé, tényleg!”. ilyen mélyre szerintem nem érdemes süllyedni. attól, hogy valaki megmagyarázza, hogy miért tart gyengének egy részt, és az indoklását “vonod kétségbe”, az értékítélete, hogy gyenge a rész, még megmarad.

sepörd - 2016. 05. 04. 10:34

human: nem, most a részre, tényleg mintha kivágtak volna jeleneteket, nem állt össze.

kékosztriga - 2016. 05. 04. 12:24

Bagosz – 2016. 05. 04. 09:31
Nyilván nem várja el az ember a 100% valósághűséget, hiszen akkor pl. Rick és csapatának rohadó foggal skorbutban kellene fetrengenie, de az elvárható, hogy legyen némi hitelesség és ne otromba butaságokkal legyen tele. Az meg végképpen elvárható ha van teremtve egy univerzum akkor a saját magával ne keveredjen önellentmondásba és hiteles legyen, önmaga szabályaihoz képest. Ez itt nem teljesül.

Elmúltak azok az idők amikor mindent néznek az emberek vannak profi sorozatok amik teljesítik a fenti igényt. Ha elkezded nézni őket ez még a top 10-ben sem lesz nemhogy a top 3-ban.

noodles - 2016. 05. 04. 13:00

szerintem ott lőtték lábon magukat a készítők, hogy nem egy előzmény sorozatot csináltak hanem egy twd klónt, és igazából még nézem is mert nekem bejön pár karakter de nagyon nem erre számítottam

Bagosz - 2016. 05. 04. 14:12

Örülök,hogy aggódtok az ízlésemért,de hát ízlések és pofonok…
A top 3 az én általam nézett top 3 az adott héten abból a 7-8 sorozatból amit heti rendszerességgel nézek.A többi dara,ahogy időm engedi.
Nem,nem nézek mindent,elég válogatós vagyok.7-8 év alatt kialakul az ember.
Szóval nem kell ez a felsőbbrendű duma,meg leszólás,hogy úristen,hogy lehet nálam a top 3-ban.
Nálam a témaválasztás a legmeghatározóbb.A lényeg,hogy kikapcsoljon(pl Z nation,SupNat,GOT) vagy elgondolkoztasson (The leftovers,Mr Robot) vagy mindkettő (Orange is the new black).És ez lehet a kritikai díjat érdemlő Leftoverstől,Better call Saultól,House of Cardstól a limonádé szintű The Strain, illetve Tyrantig.
Szóval egy öreg junkieba álltatok most bele.
Szóval ízlések és pofonok.

Bagosz - 2016. 05. 04. 14:30

winnie.
És az milyen étékítélet,ha nekem tetszik és akkor kitalálják,hogy nincs ízlésem,meg mindent nézek (kékosztriga,Sancho Pansa)? Ők is mondtak egy véleményt, én is.Te most az övékét véded, az enyémet kritizálod.Maradj pártatlan mint egy jó gazda.Pont az egyik legöregebb junkie-ba álltok bele?

Bagosz - 2016. 05. 04. 14:40

Sancho Pansa

heti várós top 3, tehát abból az 5-6 ból,amit heti szinten nézek és nem utólag darálom.

Kékosztriga
7-8 éve vagyok junkie,rengeteg sorozatot nézek,néztem,nagyon sok lemorzsolódott.A nagyon fajsúlyosaktól (The leftovers) a limonádékig (The Ballers).És Neked is mondom, a heti öt-hatból top 3,amiket nem utólag darálok.
Az egy év alatt nézett,most is futó 40-50,illetve életemben látott többszázba hadd ne soroljam be Neked.

Kormányzó - 2016. 05. 04. 15:24

kékosztriga: “Az meg végképpen elvárható ha van teremtve egy univerzum akkor a saját magával ne keveredjen önellentmondásba és hiteles legyen, önmaga szabályaihoz képest. Ez itt nem teljesül. ”

Itt mi nem teljesült?

Rohadó fog? 2 és fél év alatt nem rohad el a fogad, sőt többször is mostak fogat, vannak akik évekig nem mosnak fogat és eszik a cukros szarokat mégsem rohad nekik…

peeeety - 2016. 05. 04. 15:37

Az volt ezzel a hajós dologgal is a furcsa, hogy utána kétszer tuti elmondták, hogy Strand kihajózott stb.
De már a kezdés is olyan volt, hogy elbizonytalanodtam, hogy vajon nem hagytam-e ki egy részt vagy bármi ilyesmi. Kb. nem is értettem az egészet.
A rész jó volt, nekem nem volt bajom vele, de ez nekem egy kicsit túl sok wtf volt bele ilyen ‘ugrásokkal’.

hummel - 2016. 05. 04. 16:38

A rész úgy indult, mint a többi, andalítóan. Aztán ahogy felbukkantak az új arcok már sejteni lehetett, hogy ez a rész másként fog folytatódni és ez mennyire igaz lett. Felpörögtek az események és a következő részre is megalapoztak. Végre kezdik felvenni az apokalipszis ritmusát.

winnie - 2016. 05. 04. 16:51

noodles: pedig nagyon sokan egyetertenek abban, hogy ez a sorozat szinte mindnben kulonbozik a twd-tol, nem sok klonszeruseg van benne.

winnie - 2016. 05. 04. 16:53

hummel: ez a vegre kezdik felvenni a ritmust valahol vicces megallapitas, mert ez nem ugy mukodik, hogy most mar tempos lesz. epp az a lenyeg, hogy most lehet, hogy jon valami be akciozas (ami biztos, hogy engem nem izgat), es utana vissza minden, ahogy eddig volt.

én örülnék a legjobban, ha neked lenne igazad, de általában teljesen alaptalan feltételezni egy váltástól azt, hogy nem lesz visszaváltás.

winnie - 2016. 05. 04. 17:13

bagosz: ne viccelj már, hiszen te voltál az első, aki mások véleményével foglalkozott (még akkor is, hogy nem úgy, hogy nincs igazuk) – én meg erre reagáltam, és azt kapom meg tőled, hogy valakit védek?:)

most erre mit mondjak? nem védek én senkit, nem a véleményedre reagáltam, hanem arra, hogy mások véleményét magyarázod, ráadásul olyan trivialitással, ami minimum sértő. feltételezed, hogy x vagy y nem tud elvonatkoztatni, miközben néz egy csomó sorozatot, ahol el tud? wtf:)

a mondandóm lényege az volt, hogy attól, hogy megmondod valakinek, akinek nem tetszett, hogy ez film, attól még nem fogja azt mondani, hogy “ja, akkor jó rész volt”, ergó nem is érdemes ilyet mondani. az máris más lett volna, ha leírod, hogy pedig mesteri volt a feszültségkeltés, vagy valamelyik karakter (megjegyzem, a főnök (connor?) érdekes figurának tűnt), vagy húzás (flashback, mexikói), akkor egy szót sem szóltam volna, még akkor sem, ha nem értek egyet, de így…

winnie - 2016. 05. 04. 17:14

ja. a többiek kommentje nem az én tisztem, de fölöttem sem azt írták, hogy nem jó az ftwd (lehet, hogy neki tetszik – még véletlenül sem írt véleményt), hanem, hogy van sok olyan sorozat, ami jobban tetszene neked, mint ez.

és ez nyilván igaz. rád is. rám is. majdnem mindenkire. mindketten egy csomó mindent nem nézünk, ami fut jelenleg és tuti, hogy nagyon bejönne nekünk. olyannyira, hogy lehet, hogy simán felváltanánk a nézős sorozataink felét rájuk.

Bagosz - 2016. 05. 04. 19:01

winnie,
konkrétan megírták,hogy ha nekem ez a top 3,akkor hm…Én a filmről írt véleményekre reagáltam,mire megkaptam,hogy miket nézhetek ha ez a top3,ami már kicsit személyeskedő…
mi is volt triviális? hogy ez csak film? ebben a beszólásban benne volt egy kis humor,cinizmus és irónia is.Ja, de ha nem esik le…
De ha gondolod,vívhatunk még szellemi pengecsatákat és értelmezésbeli vitákat.
Tudod,mindent meg lehet magyarázni,és mindennek az ellenkezőjét is.
Én egy sorozatot összképében nézem,nem szoktam ennyire kiboncolni,mert belekötni mindig mindenbe belelehet,és valóban igazak azok a hibák amiket itt sokszor leírtok,de úgy érzem,mintha mindenki megmondóember akar lenni.A negatív kritikák, fikafaktor sokszor erős,mintha sokan attól lennének igazi véleményalkotók.”Majd én megmondom…”
De igen elkanyarodtunk. Egyébként meg leírtam,hogy mitől éreztem jónak a részt,olvasható az is.

Bagosz - 2016. 05. 04. 19:05

A furcsa vágás,kimaradt jelenetek egyébként jó meglátás.Így utólag tényleg volt valami kapkodás.

kékosztriga - 2016. 05. 04. 19:32

Bagosz – 2016. 05. 04. 14:40

Nem állt szándékomban sem személyeskedni, sem “beléd állni.” Ha annak érezted Mea Culpa. Maradjunk annyiban, hogy igazad van, az ízlések különbözőek. Engem zavar az amiket leírtam, főleg azért mert lett volna potenciál a sorozatban és képesek lennének, sok pont az általad felsorolt sorozatok bizonyítják, jót igényeset írni.

Kormányzó – 2016. 05. 04. 15:24
Látom megragadtad a mondandóm lényegét…:P Tartsunk fogászati szimpóziumot? :))

Hogy mi nem teljesült? Hát ez: Az meg végképpen elvárható ha van teremtve egy univerzum akkor a saját magával ne keveredjen önellentmondásba és hiteles legyen, önmaga szabályaihoz képest.

Ezt meg kell magyarázni? Csak nézni kell és látni. Egy példa: Salazar tökös volt sokat látott katonának van beállítva. Erre jön egy csapat kölyök és lefegyverzik azzal, hogy “nézz oda ott egy csoki fagyi”? Az a jelenet szánalmasan gyenge volt. Nézd újra. Mintha a Szomszédokban Vágási Feritől vették volna el a puskát. Az életbe nem veszel így el egy puskát nemhogy egy képzett embertől de egy háziasszonytól sem.

chulo - 2016. 05. 04. 20:33

Na én is megnéztem. Minden alkalommal leírom, hogy hagyom a p.csába, aztán előbb-utóbb csak rászánom azt a háromnegyed órát :D
ami engem nagyon zavart, és többen is említették, hogy kb. olyan volt, mintha a vágó részegen rakta volna össze ezt a részt. Egyszerűen nem állt össze az egész. Fura volt, össze-vissza ugrált az időben, nehéz volt követni, pláne, hogy nem volt olyan húde lebilincselő a sztori.
A meleg csók nagyon kellett egyébként, már percekkel előtte fogtam a fejem, hogy nemááá’ minek kell ez bele?
Írják meg úgy, hogy a testvéréhez siet, aztán annyi. Na mindegy, belefér egy kis PC.
Viszont a hajó átvétele tényleg röhejes volt. Már az nagyon gáz, hogy hetek (?) óta nem tudtak összeszedni néhány pisztolyt legalább, mikor azért ááámerikában kb a sarki fűszeresnél is lehet atombombát is venni – különösen, hogy tudták, hogy a rosszfiúk követik őket. Az a minimum, hogy azért egy picit felkészülök az önvédelemre. Nem kell, hogy néhány héttel a gebasz kitörése után már mad max hajóval menjenek, de ez az együgyűség se hiteles számomra.
De a támadók terve is furcsa volt. Hárman felmennek egy full ismeretlen hajóra (nem vehették készpénznek a csajjal folytatott beszélgetést, és eltelt kis idő azóta), közülük az egyik egy 8 hónapos terhes csajszi, és egyből szét is válnak. Legalább lett volna az, hogy csak ki van tömve a ruhája és amúgy egy exkatona vagy akármi. Nem értem mi volt a terv…mi lett volna, ha Salazar papa kíséri le a csajt? Annyi mi lett volna ha volt ebben a tervben, hogy hihetetlen.
Valahogy kimaradt az is nekem, hogy Nick hogy keveredett a partra? Mikor küldte oda Strain? (kezdem megjegyezni a neveket lassan)
Ahogy láttam azért nem közvetlen a vízparton volt a ház…csak így elindul a töksötétben a ki tudja hova? Lehet csak én vagyok béna, de ha kidobnak éjszaka közepén a Balatonba hogy menjek és keressek meg egy napi járóföldre valahol egy konkrét házat, akkor azért talán kellene ettől picit pontosabb infó. De oké, jó volt a térkép.
A mozgó csónakból leadott 2 halálpontos headshot vicces, de odaát Rickék is homlokkal célozva is kizárólag fejen tudnak lőni mindenkit, ezt lenyelem még.

Egyébként ha ennyi ajánló belefér még másik sorozatból (olvasd mielőtt törlöd pls :D )
akit érdekel az első évadból nagyvonalúan kihagyott néhány nap, az esetleg csekkolja le a Containment-et. Az pont arról szól, hogy hogy lesz egy 0. betegből indulva nagy járvány.

hummel - 2016. 05. 05. 08:00

winnie: A felvenni a ritmust, nem az akciózásra értettem. Arra gondoltam, hogy a 2. évad első 3,5 részében úgy viselkedett a csapat, mint egy az erdőben eltévedt, napok óta bolyongó enervált gyerekcsapat, aki tudat alatt úgy van vele, majd úgyis jönnek a felnőttek és megmentik őket. Csak nagy ritkán tesznek valamit a jövőre gondolva. Mindezt napokkal, vagy hetekkel azután, hogy beütött a krach. Érthetetlen.

Már rég célzottan kellene átfésülniük a környéket. Víz, étel, fegyver, gyógyszer, üzemanyag, bármi más, ami az adott helyzetben hasznosítható. Már rég abban kellene gondolkodniuk, hogy bármikor felbukkanhat valaki, aki veszélyforrást jelenthet. Ha partra szállnak, akkor tessék-lássék alapon nézelődnek, a nyílt tengeren meg hirtelen meglepik őket?

Az idegenek támadása végre felébresztette őket, remélhetőleg mostantól képesek lesznek a gondolkodásukat az új helyzethez igazítani.

noodles - 2016. 05. 05. 09:18

hummel: számomra pedig az fura, hogy pár hét után már profi túlélőként kellene gondolkodnia egy átlagos embernek? meg az, hogy rögtön gyilkosokká válnak az emberek, jó ez persze előfordulhat, sokszor ennyi se kell hozzá de persze hőseink bele is futnak az ilyenekbe.

winnie: de miben más ez mint az anyasorozat? az első évad még talán de mostanra ugyanúgy egy kis csapatot látunk akik egy helyszínre vannak beszorítva, csak erdő/börtön helyett egy hajóra.

Nicket se volt sok értelme megírni hernyósnak, ha ilyen könnyen szabadulni lehetne a cucctól, az írók nyithatnának egy rehab központot :)

hummel - 2016. 05. 05. 10:44

noodles: Látták ahogy az emberek, illetve a katonaság miként reagált a helyzetre mikor még LA-ban voltak. Láttak egy szétlőtt jachtot is azóta. Az üzenet egyértelmű. A másik amit fel kéne fogniuk, hogy hiába van megpakolva a jacht, azok a források bizony ki fognak fogyni, és ilyen körülmények között akkor kell beszerezni valamit, amikor lehetőséged van rá és nem lehet várni vele.

Dióhéjban a józan helyzetértékelést hiányolom a csapattól, az új helyzetre van ráhangolódást.

kékosztriga - 2016. 05. 05. 12:27

Akkor foglaljuk össze: A FTWD egy gyenge kakika amit 1000x jobban meg lehetett volna írni, a készítők vagy túl keveset szívtak vagy túl sokat. De mi ennek ellenére nézzük mert junkie-k vagyunk nem tudjuk letenni az anyagot olyan könnyen mint Nick a hernyót. ;) :D :D

winnie - 2016. 05. 05. 13:58

noodles: de ha így állsz hozzá, akkor lehetne egy ember, kis csapat vagy nagy csapat. egy helyszínre beszorítva vagy vándorolva. itt ráadásul vándorolnak, miközben egy helyszínen vannak. érted. bármiről szólna, azt mondanád, hogy ugyanolyan:) mert más lehetőség nagyon nincs. ez olyan, mint hogy a twd-ben vagy egy helyben vannak, vagy mennek. hát, naná, mert más lehetőség nem nagyon van.

pedig itt másféle beállítottságú karakterek vannak (nincs alfahím rick terminátor), a csoport más alapján szerveződött (két család, nem pedig sokfelől), más hajtja őket, stb.

persze az is igaz, hogy bármilyen lenne a sorozat, én is tudnék sokféle dolgot felsorolni, amiben különbözik a kettő.

Divexa - 2016. 05. 05. 21:32

Én roppant elnéző vagyok a sorival, várom a folytatást.Bár az utóbbi résznél nekem is felszaladt a szemöldököm. Elég sok mindent lenyelek ami kissé bugyuta, vagy számomra logikátlan, mert jó mese. De hogy a “világvégén” a pénznek még legyen értéke…. ezt én sem tudtam hová rakni. Ráadásul nekem is kezd olyan érzésem lenni, mintha lemaradtam volna pár percről, vagy véletlenül kivágtak volna pár jelenetet. Azért még nem adom fel :)

winnie - 2016. 05. 06. 07:37

“De hogy a “világvégén” a pénznek még legyen értéke…. ezt én sem tudtam hová rakni. ”

világvége? pár hete kitört valami járvány, de közel sincs világvége.

KisDulcet - 2016. 05. 08. 20:36

Minden heten eldontom, hogy nem nezem tovabb, aztan valahogy mindig visszakeveredem a sorozathoz. Na mindegy is. (A nevmemoriam nem jo..)
Csak nekem volt fura erzesem akkor, hogy mikor a feher meleg bacsi es a fekete meleg bacsi elvaltak, es a feher figyelmeztette a feketet, hogy mar kitort a jarvany es egyre tobben fertozodnek meg, akkor valami melyebb is lapult a dolog mogott? Mintha ok valami bennfentesek lennenek, es tobbet tudnanak a virusrol es a kialakulasarol, mint a tobbiek?
Na meg a masik, hogy nekem nem teljesen ugy jott le a dolog, mintha olyan nagyon dult volna a lav koztuk, inkabb csak a feher foszer reszerol, a fekete szerintem csak erdekbol volt/van vele, amit meg akkor kezdett, mikor a 30 ezres lopasert cserebe valaszthatott a kinyir a verofium vagy leszel a csokosfium opciok kozul meg az elejen.
Persze lehet en magyarazok bele tul sokat,de igy azert meg erdekesebb is lenne :D

asterix - 2016. 05. 08. 22:15

Mindig jó valamiben mélyen rejtő titkot sejteni.
Reméljük az írók is így gondolják :)
Amúgy az tényleg érdekes, hogy ha a fehér pasi nem megy Strand után akkor elvileg kapcsolat sincs köztük. Strand lelép a pénzzel és kész.

Sunabubus - 2016. 05. 09. 13:59

Hát én kezdek egyre többet beletekerni. Aztán meg persze újranézem, mert a vágás borzalmas, és fontos jelenetek hiányoznak, de nem azért, mert véletlenül áttekertem, hanem mert egész egyszerűen nincsenek benne. :D Hjaj.
Azon gondolkodom, hogy ez olyan sorozat lesz-e, amit 2-3 évadig várok, hogy beinduljon, és hogy izgalmas legyen, hogy aztán egyszercsak vége legyen, vagy mi lesz ebből?

Mark Bolt - 2016. 05. 09. 15:24

Jó én a 4. epizód felénél kikapcsoltam. Nem tudom tovább nézni. Ez már olyan, mint a “Családi mozidélután a Disneyvel, korszellemnek megfelelően átalakítva horrorosra. Szerintem nem is a Walking Dead nézőközönsége, ez egy családbarát zombisorozat, leülhet nézni a nagymama, nagypapa, anyuci, meg a gyerekek, olyasmi inkább mint a Terra Nova, amit szintén csak azért gyürködtem le epizódról epizódra, mert tetszett az alapsztori és a körítés. Shannara krónikái szintén ez a vonulat. Jó a háttértörténet és a fantáziavilág, de a párbeszédek és egyáltalán a forgatókönyv az “Családi mozidélután a Disneyvel” szint. 12-16 éveseknek és 50-es anyuciknak tökéletes.

A. - 2016. 05. 10. 05:45

Én is feladtam a 4. rész felénél, eddig bírtam, több esélyt egyszerűen nem érdemel ez a sorozat. Egy percig sem lehet izgulni senkiért, nincs is miért, mert fel sem merül bennem, hogy itt bárkit kinyírhatnának. Nincs feszültség, csak szenvedés, a színészek katasztrofálisak, egyik ellenszenvesebb, mint a másik. Óriási csalódás ez az egész.

Peter7 - 2016. 05. 10. 12:02

A Christ játszó baromarcút nyírja már ki valaki, rossz nézni a búval baszott fejét, a színész játéka meg a BK színvonalán mozog.

rapguruz - 2016. 05. 16. 20:24

Főleg ez után a rész után ugye Peter7?? :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz