login |

The Good Wife: vége a 7. évadnak. És a sorozatnak is. – írta foxxmulder

2016. 05. 11. 21:19 - Írta: vendegblogger

33 hozzászólás | kategória: 2015/16 finálék, kritika,

Az utóbbi évek egyik legjobb amerikai országos sorozata ért véget a 7. évaddal – a The Good Wife volt azon kevés nagycsatornás egyike, aminek szinte végig kiemelkedő volt a kritikai és szakmai visszhangja, miközben a nézettségével sem volt gond. Erőssége az intelligens és fordulatos történet mellett a nagyon jól eltalált főhős, Alicia Florrick, akinek karakter fejlődését követhettük nyomon az évadok során.

The Good Wife - 7x22-04

A sorozat egy pofonnal indult és azzal is ért véget. Ahogy azt a sorozat készítői nyilatkozták a finálé után: “The victim becomes the victimizer”.

Keserédes búcsú ez a kedvenc sorozatomtól, és sokakban fog maradni tüske a finálé után. Annak ellenére, hogy kapott lezárást. Nem azért mert véget ért, hanem ahogyan vége lett, kiábrándító lett sajnos. Na, de ne szaladjunk ennyire előre, nézzük csak meg mi vezetett a „csattanóhoz”.

The Good Wife - 7x22-05

Pont a kasza bejelentése előtt írtam a tányérdobálós rész kapcsán, hogy körvonalazódni látszik Alicia karakterében egy gyökeres változás. Ami szükséges ahhoz, hogy tovább lépjen a házasságán, a szakmai és erkölcsi korlátain, és végre elégedett lehessen az életével.

Ezt szépen építették is Jason megjelenésével, az elfogyasztott alkohol mennyiségének csökkenésével, azzal, hogy (megint) a Lockhart/Agos/Lee-nél dolgozik, mint partner, s Luca közeli barátja lett, amihez egyébként kapcsolódik az évad egyik legjobb jelenete is a mosókonyhás kifakadásával.

The Good Wife-7x22-14

Azután jött a kasza híre… és aggódni kezdtem, hogy 9 részbe hogyan fog beleférni minden szál elvarrása és Alicia történetének keretbe foglalása. Sajnos érezhető volt szerintem a kapkodás, Kingék próbáltak minden szereplőnek adni lezárást, de erre kevés volt az idő. Spoileresen folytatom a tovább mögött.

A gyorsan lezavart elvarrások: Zach megnősül, Grace fősulira megy, Howard és Jackie boldogan élnek, Diane és Kurt úgyszintén (vagy nem, a finálét látva), Cary suliban tanít, miután kilépett a cégtől – méltatlanul elbántak szegénnyel, nem is értem, miért.

The Good Wife - 7x22-08

Peter megalázó elnökjelöltségi bukása után könnyű célpont lett, és egy ambiciózus ügyész (Matthew Morrison a Glee-ből, borzasztó szakállal és alakítással) kreált egy korrupciós pert, amiről az évad második fele szólt. Kicsit több időt szenteltek ennek a szálnak a kelleténél, főleg az utolsó 3 részt számolva.

Viszont végre láthattunk valami motivációt Peter jellemében, miután tanúként elmondta, hogy államügyészként azért volt szigorú és alapos, mert nem akart senkit ártatlanul börtönbe csukatni. Ha valaki, hát ő tudja milyen az, hogy egy életre megbélyegzik ezért. Fel is ismerte, hogy a politikai karrierjének már régen vége van múltbéli tettei miatt. Ami „mindössze” a felesége megcsalása volt.

The Good Wife - 7x22-09

Alicia és Jason szerelmi szála számomra néhol már kínos volt. Azt értem, hogy Jeffrey Dean Morgan egy pár szerepben eljátszotta már jól a sármőrt, de itt már unalmas volt mindig a vigyorgó arcát nézni. Nem is éreztem túl hitelesnek. Azt tudtuk meg róla, hogy jól nyomoz és régen ügyvéd volt – ennyi, nem egy Will Gardner, na.

(Apropó Will! De jó volt újra látni a fináléban. Itt jött ki a legjobban a kontraszt közöttük. Hiányzott nagyon a sorozatból.)

És akkor a finálé…nem azt mondom, hogy rossz volt, hanem mint írtam, inkább kiábrándító. Nem azért, mert Aliciából egy néhol cinikus, határozott, céltudatos nőt faragtak az írók. Aki, ha kell a saját kollégáját alázza porig, csak hogy az ügyfelét felmentsék. Ez előre látható volt, erre van szükség a jog világában.

The Good Wife - 7x22-07

Becsapva érzem magam, mert több lehetőséget hintettek el az évek alatt, így most ez a lezárás kevés. Sokan vannak, akik szeretik ha egy sorozat úgy ér véget, hogy utána lehet azon találgatni, vajon mi történik a főszereplővel. A legjobb példa erre a The Sopranos zárása. Azt imádtam. Mert szabad teret hagyott a képzeletnek, és rád volt bízva, hogy mi történjen. Van aki azt szereti, ha mindent tudni lehet a főszereplő jövőjét illetően, lásd Six Feet Under. Az is egy tökéletes befejezés volt.

Itt viszont 7 évig azt figyeltük, hogyan változik Alicia, és hogy mit kezd a változással. Minden évadban új kihívás, új célokkal. Nagyon sokszor utaltak arra, hogy milyen politikai karrier lehetősége lenne, a 6. évad ugye erre is épült, majd a 7.évad pár részében és a fináléban is szóba került ez. Emellett a női névadó parterekből álló cég is téma volt. Marad a cégnél? Politikai pályára lép? Mi értelme volt így ezeknek, ha ezt nem tudjuk?

The Good Wife - 7x22-10

Amit viszont nagyon eltaláltak az utolsó 5 perc a sajtótájékoztatóval, szép kontrasztot és keretet ad az első részhez képest. A pofon pedig szintén sok mindent elárul, mindkettő saját magának szól, ébresztőként. Csak a mostanit ő kapja, teljesen jogosan. A készítők úgy nyilatkoztak, hogy nem volt szándékuk gonosszá tenni Aliciát, és ő is tudja azt, hogy “rosszat tett” Diane-nel, fog belőle tanulni.

Tehát kaptunk egy teljes ívvel, kerettel rendelkező karakter fejlődést, ám a célját nem tudjuk meg. Engem ez zavar.

The Good Wife - 7x22-11

Egyértelmű, hogy előre tervezték az írók, hogy mit szeretnének megvalósítani. Elég csak a részek címei mögött megbúvó koncepciót megnézni: a 4. évadig növekedett a szavak száma 4-ig, majd a 7.évadra csökkent vissza 1 szóra, tökéletes szimmetriát adva neki. Mégis néha úgy érződött, hogy elvesztek a karakterek és történetszálak vezetésében.

Ettől függetlenül örülök, hogy hibái ellenére kitartottam a sorozat végéig, fantasztikus élmény volt 7 éven keresztül követni Alicia Florrick fejlődését, látni azt, hogy mennyit tud változni az ember, ha az élet rákényszeríti. Nagyon kevés színésznő képes ilyen hiteles alakításra, mint Julianna Marquiles tette. Emellett jó volt bepillantani az amerikai politikai viszonyokba, a heti jogi ügyek között pedig volt jó pár érdekes és aktuális témával foglalkozó is.

The Good Wife - 7x22-06

Valahol azt remélem, hogy lesz még egy (valóban) lezáró film vagy minisorozat, ahol megtudhatjuk mi történt ezután a szereplőkkel. Úgy érzem ezzel még tartoznak Kingék. Bár erre az esély szinte semmi. (Igaz, anno a Gilmore Girls kapcsán is ezt hittem, és lám folytatják.)

Így nálam a sorozat 8/10 minden évadot figyelembe véve. Hiányozni fog!

33 hozzászólás Ne habozz!

Cyrax - 2016. 05. 11. 21:32

Nagyon jó a kritika. :)

Szerintem akármit mondanak a készítők, egyáltalán nem úgy tűnt, hogy előre terveztek volna, egy ilyen finálé annyira nem ezt sugallja. Nagyon hiányzik a rendes lezárás, ilyen jellegű zárást egy 2 évadot megélt sorozat szokott kapni.

Egyébként szerintem az utolsó két évad már csak árnyéka volt a régi önmagának, Will és Kalinda nélkül sose volt ez már teljes. Amit meg többször leírtam már, hogy a heti ügyek hihetetlen idegesítővé váltak a végére…

De ettől függetlenül egy korszak vége ez…

CC - 2016. 05. 11. 21:38

Az 5. évadnál – időhiány miatt – abbahagytam a heti követést, de most már ideje, hogy ledaráljam az utolsó két évadot.

Scott21 - 2016. 05. 11. 21:48

Vegyes érzéseim vannak a sorozattal egy a vege utan.
JM nagyon jo szinésznő de ahogy elbánt Archie Panjabival nem tudom megemészteni. Lehet bármilyen személyes problémád valakivel de akkor sem lenne szabad ellehetetleníteni a munkajat csak azért mert te producer vagy, hogy aztan végül az egyedüli lehetősége a kilépése legyen.
Nagyon erös sztorik voltak az évadok során de Petert mindig hagyták túlságosan rátelepedni a sorozatra.
A mellékkarakterek mindegyike baromi erős volt de senkit nem használtak ki igazán már az utolsó évadokra.
A sorozat minden előnyére tudok mondani egy negatívumot, ezért kíváncsi vagyok pár éve múlva h fogok rá vissza emlékezni mert egyelöre túl friss az élmény…

emeric - 2016. 05. 11. 22:06

Egy bajom van. Ezt a sorozatot nem befejezték, hanem abbahagyták…

zso - 2016. 05. 11. 22:13

Az elejétől néztem a sorozatot, és teljesen
egyetértek a kritikában írtakkal. Nem tűnt egy előre megtervezett befejezésnek, és én így rossz érzéssel búcsúztam a sorozattól…
A finálé elszúrásától függetlenül nekem amúgy már az utolsó 2 évad nem nagyon tetszett, és nem Will halála miatt, hanem a sok következetlenség miatt.
Alapítanak egy saját céget, ahol Robyn a nyomozó meg egy csomó fiatal ügyvédet elhoznak a Lockhart&Gardnertől. Aztán Robyn egyszer csak eltűnik. Ez idegesített fel először. Olyan nehéz lett volna egy mondatban megemlíteni az eltűnését?
Utána Diane-t is a céghez veszik meg egy csomó ügyvédet a régi irodából, majd visszaköltöznek a régi helyre (ha már egyszer megvolt a díszlet gondolom…), de ettől ez még mindig a Florrick&Agos elviekben, hiszen Canningé a régi cég. Ehhez képest a 7. évadban is mikor Alicia-ék visszamennek úgy mutatják be a céget, mint amit Howard Stern alapított – WTF?! Emellett Cary küzd, hogy csak ő a fiatal partner a cégnél. És mi lett a többiekkel, akikkel alapították a céget?
Alicia indulása államügyésznek se tett túl jót a sorozatnak. Hiányoztak a tárgyalótermes ügyek a részekből, pedig azok a legjobbak, és nem éreztem a motivációt, hogy ő miért akar államügyész lenni, hiszen most alapított új céget. Ezek után egy ilyen idióta csalással zárják le a sztorit. Mintha visszakoztak volna a készítők… Na és a 7. évadban ki lett az államügyész? Ezt a témát szépen elkerülték. :)
Óh, és a szerelmi életéről ne felejtkezzünk el. Willel annó teljesen idióta indok miatt szakítottak. Aztán Finn Polmarral való kapcsolatát építgették 1 évadon át, hogy végül a kampánymenedzserével feküdjön le, ő meg eltűnjön szó nélkül. És végül jött Jason, akiről tényleg semmit nem tudtunk meg, és végül vele se kezdtek semmit a készítők. Alicia elmehetett volna vele boldogan élni, vagy mondhatta volna, hogy ő még egyszer nem ad fel mindent egy férfi miatt vagy bármilyen sztorit írhattak volna. Helyette vele sem történt semmi, megrekedtek…
Bár a sok kritikám miatt nem úgy tűnik, de amúgy nagyon szerettem ezt a sorozatot :D Hiányozni fog :( Az első pár évaddal olyan magasra rakták a lécet nálam, hogy utána nehéz volt megbocsátani az ilyen történetvezetést…

Ledita - 2016. 05. 11. 22:17

Nagyon jó kis kritika volt, gratu! :)
Már az előző évadban éreztem párszor azt a “kifulladást”, amire többen panaszkodtak, valahogy nem hozott már annyira lázba a sorozat a szuper történetvezetésével, fordulataival, heti ügyeivel, emberi kapcsolataival, mint régebben. :'(
Ebben az évadban is valahogy hiányzott az a bizonyos plusz az egészből, ami miatt anno kedvenccé vált a sori. Jason karaktere elég izgalmas volt eleinte, majd mintha őt is leépítették volna, szegény Carry megint csak szívott és amit nem értettem, miért kellett mindenkinek újra ellenséggé válnia?! :(
Olvastam/megnéztem az írói nyilatkozatokat, értem a keretes szerkezet a pofonnal, olvasgattam a hivatalos fb oldalon a nézői heves reakciókat, kiakadásokat (“worst final ever”…etc), én viszont egyszerűen csak szomorú vagyok így az utolsó rész után.
A szereplőink folyamatosan szívtak az évek alatt, megcsalások, börtön, halál, elvesztett kampányok, idegösszeomlás, lehallgatások, összetört szívek és jól esett volna a lelkemnek egy kis feloldás. Nem csak szerelmi téren, hanem a barátságok és munkakapcsolatok terén.
Tényleg úgy váltunk el a karakterektől, hogy Alicia otthagyja a férjét a pódiumon, Jason-t nem tudja elérni, két munkatársával/barátjával (Carry/Diane) összeveszett, ergo a jövőbeli munkalehetőségei is kérdésesek, gyerekei fősulin, teljesen egyedül maradt (megint). Persze azt is sugallta a rész, hogy a támogatók tényleg átpártolnak hozzá ezután és beindulhat (újra) a politikai karrierje, Jason mellett megtalálhatja a boldogságot és végre továbbléphet a befuccsolt házasságán. Ha így nézzük, nem olyan rossz a helyzet (kivéve Carry/Diane szitut), csak én személy szerint jobban örültem volna egy fix lezárásnak, hiszen ez nem egy évadzáró, hanem a sorozat fináléja volt.
Viszont mindezeken túl Will-t nagyon jó volt újra látni, azért köszönet a készítőknek. Csak pár percre tűnt fel, mégis igazi “The good wife” hangulatom lett a kettősüket nézve. :)
Szép estét nektek! :)

dragon1986 - 2016. 05. 11. 22:30

én valahol ott kaszáltam amikor már világos volt Will vagy ki nagyon oda volt Alicia-ért talán 2-3 évad lehetett.

Derry - 2016. 05. 11. 22:35

Imádtam, de mint több sorozat befejezése után, ennél is számba vehetem, hogy mi zavart a 7 évad során. Amilyen frappánsan kiírták Monica Raymond-ot, Julianne Nicholson-t (3.) és Maura Tierney-t (4.), olyan értelmetlen volt Marc Warren, Amanda Peet (4.), Ben Rappaport, Taye Diggs (6.), és Nikki M. James (7.) hirtelen eltűnése.
Amilyen szépen felépített volt Titus Welliver és Anika Noni Rose szerepe az ügyészségen, olyan összecsapott volt Michael Cerveris megjelenése (5.) és David Hyde-Pierce (6.) választás utáni szerepe, Matthew Goode-ot még megemésztette az ember, de ilyen akkor sincs.
Sosem derült ki, hogy az 5. évadbeli indián adoptálási ügy kicsodán is csattant, nem tudtuk, hogy miután Canning a 3. évadban megszerezte Edelstein-t, hogy kaparintotta meg a 7. évadban a ChumHum-ot. Elvégre a két cég összeférhetetlenséget vont volna maga után, amire maga Canning célzott az 5. évadban az LG iroda felvásárlások kapcsán.
Hiányzott Martha Plimpton, de gondolom Will szerepe miatt és persze a való élet miatt került ki a Canning cégből, de legalább egy említés bejöhetett volna róla. Valami hasonlót elvárthattam volna America Ferrara visszatérése kapcsán, ha már két évvel később Vanessa Williams-szel ez olyan jól működött. Amilyen hirtelen felkerült Alicia a 28.-ra, olyan hirtelen tűnt el a titkárnője Sonequa Martin, pedig nekem abszolút szimpatikus volt (ok. Helyette jött Eli-jal Nora

Derry - 2016. 05. 11. 22:36

De akkor is.) Ės még lehetne sorolni.

Wall-E - 2016. 05. 11. 23:22

Számomra inkább olyan üzenete volt a befejező jelentsornak, hogy elgondolkodjunk, mi a fontos az életben, megérte e mindaz, amit Alicia csinált az évek alatt? Elvesztegette az időt, csak azért házas maradt, mert a karrierjének fontos volt (elvileg, bár mindig úgy tűnt, hogy Peternek van sokkal több haszna ebből az egészből), lehet, hogy “fejlődött” rengeteget, de valójában gátolta is magát a saját boldogságában rendszeresen. És úgy búcsúztunk el tőle, hogy egyedül van. (persze odaképzelhető, hogy megtalálják egymást Jasonnel, meg jó barátok Luccaval amúgy is…)
De valahogy általánosságban is az összes baráti és egyéb kapcsolatnál folyamatosan téma volt a sorozatban az érdek, meg ezek a szövetkezések, nem tudom mennyire voltak igazán tiszta kapcsolatok, mindig belefurakodtak ezek az ügyek, meg mindenféle helyzetek, hiába voltak a múltban olyan dolgok, amik egyértelműen összehozták őket (Pl. Alicia és Cary, mikor Cary börtönbe vonult, olyan szép viszony lett köztük a kezdeti viszontagságok után, de ez a barátság szinte abszolút nem maradt meg, mint egy eleme a sorozatnak).

macskapék - 2016. 05. 11. 23:25

Mindenki Isteníti a Will-es szálat, de szerintem iszonyat gáz volt visszahozni az elhunyt szeretőt a záró epizódra.
A teljes sorozatban vért hánytam Alicia nyálas, a határozott férfiasságot hírből sem ismerő pasijaitól (karaktereitől), kivétel a magánnyomozó lett volna, de annak meg a kényszeres mosolygásától ugrottam ki az ablakon.
A végső pofont nem sajnálom, hiszen Diane fegyverszakértői kapcsolata sem volt hiteles a számomra, az a románc nyugodtan is mehetett a kukába.
Legjobban annak örültem volna, ha Aliciát nem a politika irányába, hanem – Cary-vel karöltve – Canning felé terelgették volna.
Ez van, nem lehet a kedvemre tenni :)

sfefe - 2016. 05. 12. 00:25

Kar, hogy vege…..
Nem is ertem miert fejeztek be mikor a nezettseg is mindig megvol…

winnie - 2016. 05. 12. 04:55

stefe: évek óta kaphatott volna kaszát a nézettsége alapján, de érthető módon maradt. ma már, az a nézettség, ahova lesüllyedt pár éve (és azóta stabil) egy fokkal elfogadhatóbb, de semmiképp sem olyan, ami biztos folytatást ígérhetne.

Risi92 - 2016. 05. 12. 07:13

egyetértek meg nem is. nagyon fura lezárás volt ez. valóban sok kérdésre nem kaptunk választ, de mégis rengeteg minden sejthető. én inkább Wall-E hozzászólását favorizálom, engem nagyon elgonolkodtatott a lezárás: mint egy hidegzuhany, úgy ért. és pont ezért tetszett.

imádtam a sorozatot, nagyon fog hiányozni.

Zagrebačka Mačka - 2016. 05. 12. 07:20

Egy csomó mindennel egyet értek, egy csomó mindennel meg nem.
Nem tudom, nekem talán az évad legrosszabb jelenete volt az Alicia mosókonyhájában játszódó: nyálas volt, csöpögős, olyan igazi amerikai filmes fordulat (és tudd, hogy ha beszélni szeretnél valakivel, én mindig itt leszek…. and I love You) és egyik karakternek sem volt szerves része, és -egy újabb dolog, amivel nem értek egyet- Margulies nem tud rendesen szenvedni, már a mimikája is teljesen természetellenes lesz ilyenkor)

Nem igazán éreztem Alicia SZERVES jellemfejlődését sem, inkább úgy fejlődtek a dolgok, mint a Vissza a jövőbe 3. részében a mozdony sebessége, amikor mindig rádobtak a kazánra valamit, és attól HIRTELEN megugrott a sebesség, de nem szépen, lépésről lépésre.

Azt elhiszem, hogy Kingéknek megvolt a terve az évadok ívére és a végre, más kérdés, hogy azt viszont nem (annak ellenére, hogy visszajutottunk a hetedikre az egyszavas címekhez, ergo vége KELLETT legyen a sorozatnak, hiszen a nyolcadikban akkor már cím nélkül kellett volna adni a részeket :-D) a következők miatt:
– a heti ügyek -bocsánat- de sz@rt se értek. Sokszor érdekesek sem voltak, de sokszor olyan fordulatokkal mutatták be, amit szerintem egyik vagy másik fél azonnal kihasznál, és győz, illetve ha mégsem, akkor úgy megfellebbezi, hogy a fal adja a másikat. Felületesek voltak az ügyek, elnagyoltak, mondva csináltak. Egy részükből talán egyébként lehetett volna valami, ha IDŐT hagynak rá (régen ugye akár két-három részben is boncolgattak egy érdekesebb témát, ami persze nem mindig volt jó, de itt ez a zanzásítás nagyon elvett belőlük)
– egy csomó szálat szőttek bele ugyan, de nem lett belőle semmi, néha kimondottan az volt az érzésem, hogy mégis csak volt szó folytatásról, és ezek lettek volna azok, amik majd továbblendítik a hintát… de persze a legvalószínűbb, hogy csak sokat markoltak és keveset fogtak.
– egy csomó olyan fordulat, amit EZERSZER lejátszottunk már a korábbi évadokban, legyen az a politikai támadás, vád alá helyezés/fenyegetés az igazságtalan büntetés (ami miatt Aliciának vissza kell menni a céghez) Sokszor éreztem azt, hogy ugyan Kingék nagyszerűen kitalálták az ívet, de aztán ennek dramaturgiai megvalósítása, hogy mivel, mi által, hogyan jut el oda az adott szereplő, az már baromi erőltetett. (pl. a Schakowsky vonal, hogy Aliciáék nem tudtak több tanút hozni, aki -szemben a dagadt ügyvéddel- be merték volna vállalni, hogy Schakowski ellen vallanak, illetve, hogy a vádlott srác Alicia ellen fordul, de nekem az is ilyen volt, hogy Alicia újra, ezredjére beáll Peter mögé a kampányba, nem csak azért, mert már ezerszer megégette magát és a családját miatta, hanem mert már semmi köze a férjéhez lélekben.

Szóval teljesen kettős érzésem van: egyrészt mintha sok tekintetben több évadra való esetet, új karaktert, fordulatot akartak lenyomni a torkunkon fele vagy harmad idő alatt, mint korábban, másrészt viszont közhelyesek, lejáratottak, elnagyoltak voltak a történések (erre tényleg Alicia ún. jellemfejlődése a példa, aki inkább szinteket ugrik, mint egy számgépes játékban, sem mint szervesen, lépésről lépésről jut el oda, ahová, de sokszor éreztem azt is, hogy funkciótlanul hoztak vissza karaktereket, mint Canning, Tassioni, de akár Will is, csak azért, mert az utolsó évadban lehetőséget kellett még nekik adni, hogy megjelenjenek. Hát biztos, csak így, tartalom nélkül nem nagyon tudtam örülni, hogy látom őket, mert a szuper karakterüknek nyoma se volt, nem volt rá idő, alkalom, hogy amiért szerettem őket, úgy lássam őket)

Mikor meghallottam a kasza hírét, nagyon sajnáltam, most, hogy néztem, részről részre erősödött az érzés, hogy jó, hogy vége lesz. Szóval, én NEM a VÉGE miatt vagyok csalódott, hanem azért, AHOGY vége lett. :-D

Zagrebačka Mačka - 2016. 05. 12. 07:25

Jaj, elfelejtettem még egy dolgot, mint Columbo :-D
Aliciával kapcsolatban az évad nagy részébe volt olyan érzésem, mintha a Szomszédok Szikszay Etusáról vett volna példát. Egyszerűen csalhatatlan volt, nemes, egyenes… most lett igazán Szent Alicia… a végéig.

És tényleg semminek nem ott lett vége, ahol kellett volna: az ügyeknek sem (ahogy fent boncolgattam, sokszor éreztem, hogy tehetséges ügyvéd ITT nem hagyná abba), meg a sorozatnak is.

Running - 2016. 05. 12. 08:46

Érdekes volt ez az egész. Jó, hogy végre lezárták a sorozatot, mert az utóbbi 1-2 évad rém gyenge volt, a sztorit illetően. Túl sok megrendítő dolog történt, aztán túl gyorsan átléptek ezeken, már túl hiteltelen volt.
A sorozatzáró meg szintén olyan lett, mint az előző évadok, értelmetlen. Nem vártam happy endet, de az hogy a főszereplő 7 évad alatt ugyanoda jutott, ahonnan kezdte, hát…akkor minek volt jellemfejlődés benne.
Alicia és Cary külön cég alakítása még jó ötlet volt érdekes, valahol ott kellett volna valami Jason-ös szálat felépíteni és kifuttatni a sorozatot. Így az egész egy nagy semmi lett, mondanám, hogy életszagú, de még ez sem igaz ezekkel a fordulatokkal, amiket elénk tártak a készítők.

Flyvik - 2016. 05. 12. 08:51

Kettő sorozat van (volt), amit minden idők legjobbjának tartok (tartottam). Az egyik a “The West Wing”, amelynek a lezárása (és utolsó mondata) nálam mindent vitt. A másik ez volt, de ezzel a lezárással sajnos nem tudok mit kezdeni. Abszolút egyetértek azzal a véleménnyel, hogy ezt a szériát abbahagyták. Nincs befejezve, annak ellenére, hogy ugyan a sajtótájékoztatós nyitás és befejezés nagyon szép és jó, de ha 7 évadon keresztül figyeljük a karaktereket, akkor kapjanak egy olyan lezárást, amivel tudunk, mi nézők, kezdeni valamit. Persze, átgondolva JM játékát az utolsó jelenet utolsó schnittjében sok mindent megmagyaráz, ami Alicia karakterfejlődését illeti, de ez nem elég, szerintem.

Addam - 2016. 05. 12. 08:53

Bevallom megnéztem úgy a részt, hogy nem tudtam, hogy az utolsó és ez a végén sem esett le. Simán lett volt benne még pár évad szerintem, kár érte.
Most a Suits 5. évadát darálom, az is tetszik. Tudtok ajánlani még ügyvédes sorozatot?

Zagrebačka Mačka - 2016. 05. 12. 08:53

Öööö, rosszabb vagyok, mint Columbo…. csak ez a megjegyzésed jutott még eszembe:

“Pont a kasza bejelentése előtt írtam a tányérdobálós rész kapcsán, hogy körvonalazódni látszik Alicia karakterében egy gyökeres változás. Ami szükséges ahhoz, hogy tovább lépjen a házasságán, a szakmai és erkölcsi korlátain, és végre elégedett lehessen az életével.”

A választ nem tudom, de biztos, hogy ez az út vezet a boldogsághoz? Levetni az erkölcsi, szakmai, emberi korlátokat? (a házasság még oké, nyilván van olyan kapcsolat, ami már csak elvesz, de nem ad) Nem mondom, hogy időnként nem volt Alicia idegesítő, amennyire ugye, ahogy írtam Szikszay Etust játszott egy csomószor, de épp ettől volt ő más, ettől volt ő a hős. Biztos, hogy jó az, ha olyan lesz, mint a többi.

“Aki, ha kell a saját kollégáját alázza porig, csak hogy az ügyfelét felmentsék. Ez előre látható volt, erre van szükség a jog világában.”
Igen, ettől majd klasszul befut, lesz pénze, de ettől ELÉGEDETT lesz az életével, boldog lesz, vagy csak egy lesz a Canningek, David Lee-k közül? (ugye, az első lépés a legnehezebb, tehát mondhatjátok, hogy biztos nem csúszik le odáig, de aki egyet lép, onnan a többi már nem olyan nehéz, és tíz év múlva lehet ő is egy kiégett, de gazdag ügyvéd lesz, akit nem hat meg holmi pro bono-ban védendő igazságtalanság (pl. tuti, hogy nem száll már szembe Schakowskyval, pláne mindent kockára téve a csekély haszonért, csak mert igazságtalanság ért egy embert…)
Szerintem számára a boldogság valahol ott lehetett volna -és szerintem erre utalás is történt- hogy ilyen utca ügyvédje lesz, ugye az év elején százszor elhangzott, az óvadéki bírósági résznél, hogy milyen boldog, nincs megfelelési kényszer, csak magának és az ügyfélnek felel. Ehhez csak az kellett volna, hogy otthagyja Petert, ne vegye az ő ambícióit, bajait a vállára, hiszen már semmi közük egymáshoz… és persze elfogadni, hogy nem lesz gazdag ezekből az ügyekből*, de hát láthatóan élnek így ügyvédek (Luccának semmi anyagi gondja nem volt odáig, míg össze nem állt Aliciával, és magánpraxist nem kezdett??? És a többi óvadékis ügyvéd éhezik?), neki meg kirepültek a gyerekek, sőt, ha elválik Petertől, akár még valami asszonytartást is kaphat…
Szóval nem tudom, az-e a boldogság és a felszabadulás útja, amit itt a végén megmutattak….. talán pár év múlva lesz egy sorozat, aminek az lesz a címe, hogy “Feleségem védelmében”, ahol majd azt mutatják, mutatnák be, hogy Alicia hogy jut el onnan, hogy mivel feladta az elveit, ugyan sikeres, jól kereső ügyvéd, de nem boldog, majd különböző hányattatások után rájön arra, amit fent vázoltam, és a szegények ügyvédje és boldog lesz :-D

*mondjuk ez is jópofa volt: mikor Grace megszerez nekik egy csomó nagymenő céget, ők meg vagy két részben nem is foglalkoznak velük, míg Emily Gilmore meg a másik nőci a zenészes részben úgy nem dönt, hogy akkor végre meglátogatja őket, és rá nem jön, hogy ez egy sufni cég? (ezek szerint Grace telefonja óta nem látogatták meg őket, nem beszéltek, nem léptek mást??? Nem mutatták be magukat -ugye Emily Gilmore még azt is hitte, hogy a mérges szomszéd Alicia!- és adták el, hogy mik a kiscég előnyei, és nem vázolták fel a körülményeket? Nota bene, még a Carryvel való első cégük ennél jóval spártaibb körülményei abban a lepukkant gyárban sem rettentettek el jóvál nagyobb cégeket! Szóval, pl. csak akkor le kellett volna hajolni egy kicsit, és akkor nem kell elveket sem feladni, mégis lehetettek volna boldogok, nem kell visszamenni a Lockhart&Agoshoz és nyelni…

foxxmulder - 2016. 05. 12. 10:12

Zagrebačka Mačka:

Alicia karakterét az írók, a King házaspár formálták ilyenné. És nem véletlenül lett ilyen. Sokaknak azért nem tetszett a “végleges” formája, mert nem ilyet szeretett volna neki. Mert túl rideg. Az nagyon szubjektív, hogy kinek mi a boldog és az elégedett élet. Gondold csak végig, hogy mik voltak azok a sarokpontok az életében amik ide vezették. Egy ilyen 25 évvel, ami mögötte van, ez számára a helyes út. Hogy a legjobb is egyben? Nem feltétlenül. Ettől még hiteles. Mert az élet alakította őt ilyenné. Nekem elfogadható. Másoknak biztos nem.
De nekem is nagyon hiányzik az a végéről, hogy mit kezd az új énjével. Mert igen, lehet belőle egy új Canning is, de akár olyan politikus is lehet(ett) volna belőle, mint Hillary Clinton.

Nina - 2016. 05. 12. 14:33

anno még én is írtam a sorozatról itt… imádtam, minden percét, de egy jó erős gyomrossal sikerült kiábrándítaniuk belőle- utolsó rész, wtf?! Miért? Ilyen méltatlanul, ilyen nyomorultul… a legjobb lezárás az utolsó előtti rész lett volna. PONT.

Sheera - 2016. 05. 12. 16:54

Mikor megnéztem az évadzárót eszembe sem jutott, hogy ez lesz az utolsó rész, csak láttam, hogy van új rész, és elindítottam. És az volt utána az az érzésem, hogy most mi van? És amikor rájöttem, hogy ez volt az évadzáró, akkor csak nőtt bennem a kérdőjel. A mellékszálak nagy részét valóban lezárták, de egyáltalán nem zárták le Alicia történetét, se szakmai, se magánéleti szempontból. Még ha feltételezzük is, hogy Jason lelépett, akkor sem tudjuk, hogy végül elvált-e. Az interjú ugyan adott egy kis megnyugvást a lezárással kapcsolatban, de akkor is. A sorozat viszont nagyon fog hiányozni, már csak azért is, mert nem nagyon van másik ügyvédes sorozat, ráadásol az aktuális történésekre is jól reagált.

unregard9 - 2016. 05. 12. 19:39

Nekem is kicsit csalódás volt a vége, de Will visszatérése és az izzás Alica és közte, azért kicsit kárpótolt. Egyébként meg senkinek se legyenek illúziói: ILYEN AZ ÉLET! TÉNYLEG ILYENEK AZ EMBEREK!

szerintem - 2016. 05. 13. 08:07

korulbelul az evad felenel vagyok, ugyhogy a finalehoz nem tudok hozzaszolni, de az eddig latott reszek alapjan is van velemenyem a hetedik evadrol.
nekem sosem volt kedvenc sorozatom a the good wife, de jo, minosegi sorozatnak tartottam. minoseginek, mert jok voltak a targyalotermes reszek, mert jok, erdekesek voltak a karakterek, nagyon jok voltak a szineszek (meg a vendegszineszek is), es tetszett a stilusa, a hangulata. nekem nagyon bejott a politikai szal is, szerintem azt is erdekesse tettek.
ez az utolso evad viszont…..nem azt gondolom, hogy rossz lett, inkabb azt, hogy nagyon mas. nem latok bele a tgw iroszobajaba, nem tudom, hogyan hozzak meg a donteseket az egyes epizodokrol vagy az evadokon ativelo tortenetekrol, karakterfejlodesrol, de mintha tavaly ota mindenkit lecsereltek volna. vagy talan szandekos volt a koncepcio-valtas? az egesz olyan sulytalan, komolytalan, idetlen. szinte minden karakter teljesen egysiku lett, meg azok is, akiknek tobb oldalat ismertuk eddig. felsorolhatnek mindenkit, de talan eli-on a legszembetunobb. amit margo martindale karakterevel egyutt csinalnak, az nem ehhez a sorozathoz valo szerintem. a legtobb jelenetuk bohozatba vagy matineba valo. a bugyuta, gyerekes egysorosok, a szelsosegesen gonosz es jo karakterek….nem ilyen volt ez eddig. nekem kifejezetten bejott eddig a sorozat finom humora, most viszont nagyon csalodott vagyok. nem tudom, hogy vegig ilyen volt-e az evad, nyilvan vegignezem, de szerintem kar volt ebbe az iranyba menni, a karcos karakteret veszitette el a sorozat ezzel az evaddal.

AnarchoiD - 2016. 05. 13. 09:51

off

@addam : regi sorozat szamit ? :) mert Shatner & Spader Boston legalja nalam viszi a primet(ugyis hogy TGW fannak erzem magam)

kapitány - 2016. 05. 13. 15:39

Szerintem sohasem tudjuk meg mi történt, erre való a titoktartási szerződés és a valódi jogászok, de ahogy a főszereplő elbánt a Kalindát alakító színésznővel, vagy ahogy – biztos vagyok benne – egy időre miatta szorult háttérbe Cary is, az írók bemondták az unalmast, majd eljátszatták vele saját magát. Aztán kiosztottak egy pofont. Talán a végén a forgatás után rájött miért is kapta.

Benjy - 2016. 05. 15. 20:53

Hát én óriásit csalódtam, pedig a tavaly évad feléig tősgyökeres fannak tartottam magam. Egyrészt mert imádom a jogi sorozatokat, másrészt a történetvezetés is remek volt az apró kisiklásoktól eltekintve. És talán ezért lett egyre több a szájhúzás miután vége lett Cary bírósági perének, mert Alicia kampányára fókuszáltak ami nem volt annyira érdekes, idén meg a párkapcsolatára Jasonnal, ami ugyancsak ásítozós volt. Számomra Alicia unalmas, nála sokkal jobb karakterek voltak a sorozat történelmében. Tudom hogy ő a címszereplő, és így volt meg a fejlődésének az íve, de Jasonnal az egész sorozat leggyengébb perceit szállították.

Ilyen formában ez az évad csalódás volt, és felesleges. Nem érzem, hogy enélkül a 22 epizód nélkül kevesebb lennék, inkább csak keserűbbé tették a számat a következetlenségekkel, és azzal ahogy több karakterrel bántak. Milyen jó dolog sülhetett volna ki abból ha Alicia társul Canninggel, vagy az is érdekes lett volna ha államügyész maradt volna. De ilyen formában ez kevés volt.

BubuMaczko - 2016. 05. 19. 14:02

A kommentek után érdekes a hír, hogy berendelték a spinoffot. Eddig Diane és Lucca lesznek benne, és egy évvel a Good wife zárása után kezdődik majd.

foxxmulder - 2016. 05. 19. 23:55

hmmm, és valóban
http://tvline.com/2016/05/18/the-good-wife-spinoff-diane-lucca-cbs-all-access-time-jump/

hát Alicia nélkül engem nem tüzelt fel a hír…

Vattacukor - 2016. 05. 25. 15:09

Még egy ilyen elcseszett befejezést! Talán a Dexter volt még ilyen fos. Annyira mérges vagyok, hogy nem igaz!

Vitalea - 2016. 06. 05. 20:44

Nekem tetszett a zárás. Alicia élete az első és az utolsó rész között egy teljes ívet zár be. Ez a folyamat aminek a végén valóban bántalmazó lesz áldozatból. Szent Alicia, a háziasszony, aki kitart a férje mellett akkor is, amikor kiderül hogy az egy kurvapecér… nos a végén egy női “Peter-ré” változik. A beszélgetése az ügyésszel, amikor az felemlegeti, hogy régen találkoztak, akkor a gyerekeikről beszélgettek és milyen szimpatikus volt neki, de már nem nevet annyit és ahogy erre Alicia reagált, gyönyörűen bemutatta a változás lényegét.
Alicia nem lett boldogabb, nem lett jobb, nem ilyen irányú az ő fejlődése. Ő cinikus és sikeres lett az évek alatt. Ezt tanulta meg. Willel együtt végképp elengedte a boldogság lehetőségét. Ezért is kellett őt visszaidézni, hogy nyilvánvaló legyen, a boldogság ott úszott el, Jason csak egy kellemes szórakozás, azt mondja csak egy fiú. Amikor Peterért harcol akkor sem a férjéért a szövetségeséért megy, hanem az ügyfeléért. Mikor szembemegy Lucca segítségével Diane-nal is, átlépi az utolsó határt is. Ki vonná kétségbe ezek után, hogy ne lenne képes bármilyen politikai feladatra? Készen áll az új karrierre. Az utolsó határ átlépéséért el is nyeri jutalmát, érkezik a pofon amin megdöbben, de aztán megrázza magát, felemeli a fejét és megy tovább előre. Ezt a folyamatot erősíti Peter fordított útja. Peter végül egészen összemegy, minden hatalmát, sikerét elveszíti, már a kezét sem éri el, lehajtott fejjel, egyedül távozik a pódiumról.
Szerintem mind képben, mind szövegben erős vonalakat húztak zárásként és ez jó. A másodvonalas szereplők dolgait tényleg nem intézték jól, ezek közül főleg Cary sorsa, szerepe a legidegesítőbb.
A heti ügyek kapcsánviszont nem értek egyet. Szerintem a többségük baromi érdekes és izgalmas volt. A drón, a fegyverboltos, az amerikai terrorista, a lehallgató srác, csak ami most kapásból eszembe jut, mindegyik izgalmas és elgondolkodtató ügy volt, ahogy Diane republikánus milliárdostól érkező ügyei is mindig fontos kérdéseket feszegettek. A végén inkább ezek hiánya volt a baj, mert Peter ügye volt Az Ügy, de amíg mentek a heti ügyek, többségükben jók voltak.

Tyberius06 - 2016. 12. 22. 22:42

Így kb fél évvel a zárás után én is bedaráltam a sorozatot. Kb. az utolsó hozzászólással tudok egyet érteni. Nekem tetszett a zárás, nem volt tökéletes, Cary sorsa teljesen mostohán lett kezelve. Szerintem nem kérdéses Alica jövője. Diane pofonja lezárta a kapcsolatukat, szerintem az egyben pontot tett a női névadó partneres elgondolás végére is, David Lee meg fellélegezhetett, bár mint tudjuk Lucca és Diane maraddt szóval…

A heti ügyek nagyon jók lettek szerintem, baromi érdekesek és olyan kérdéseket vetettek fel, amin egyébként érdemes elgondolkodni alapon.
Jó sorozat volt, kellemes 7 évaddal lettem gazdagabb.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz