login |

Peaky Blinders: kezdett a 3. évad – írta: BotondB

2016. 05. 17. 16:36 - Írta: vendegblogger

64 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Másfél év után végre visszatért a képernyőre a Peaky Blinders, az egyik legjobb jelenleg futó angol sorozat. A hosszú szünet ellenére nem lehet okunk panaszra, hangulatos és tartalmas résszel indított az évad, s az eddigiek alapján ígéretesnek tűnik a folytatás.

31

A második évad egy temetéssel kezdődött, míg ezúttal egy jóval vidámabb eseménynek, egy esküvőnek lehettünk szemtanúi. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Tommy és Grace házassága nem hiszem, hogy nagy meglepetés lenne a többség számára, de mindenképpen érdekes körülményeket teremt majd előre láthatóan: így a bandavezérnek már sokkal több vesztenivalója van (a két éves időbeli ugrásnak köszönhetően már a gyerek is megszületett). Egyébként olyan nagy jelentősége nem lett az időugrásnak, inkább a kevésbé izgalmas eseményeknek biztosított némi természetes lefolyást, minket csupán a bonyodalmak kezdetekor beavatva (ne feledjük, 6 rész kevés a töltelékekhez).

32

Az esküvő egyébként kitűnően teremtette meg ismét az előző évadok hangulatát, ennyi várakozás után nagyon kellett egy hamisítatlan Peaky Blinders-epizód a dohányfüstös, italozós dialógusokkal, az eredeti akcentussal elordított legkevésbé sem változatos káromkodásokkal.

Azonban Tommy szorult helyzetének következtében a rend felborulni látszik: a Birmingham korlátlan irányítójává váló banda egy nagyobb volumenű ügybe keveredik, amelyből nincs kibúvó hatalmas veszteségek nélkül, ezzel adva fő eseményszálat a történéseknek.

33

Igazából várható volt, hogy ebbe az irányba mennek el a dolgok. Hiába rendelkezik egyedi és magával ragadó atmoszférával a sorozat, vérfrissítés nélkül belefásulnak a nézők a hasonló jellegű konfliktusokba.

Innentől azonban mindenképp szélesre tárulhat a világ a készítők előtt, s bár Tommy egyszeri ügynek nevezi a dolgot, mi mind tudjuk, hogy innen már nincs visszaút: a hatalom és pénz (amiből a zárójelenet alapján jó sok van) iránti vágy, illetve a felsőbb körök egyértelmű utasítása a tét emelésére készteti a társaságot.

34

Szintén pozitívumnak tartom Arthur helyzetének alakulását, aki egyoldalú és végtelenül kiszámítható karakterként is szerethető tudott lenni, most azonban esély mutatkozik személyiségének árnyalására is, ami rengeteget tehet hozzá a karakterhez.

A legidősebb Shelby fivérnek gondot okoz a kialakulóban lévő konfliktus elfogadása, illetve az ahhoz való alkalmazkodás, de nagyon igyekszik megváltozni. Komoly karakterfejlődés és izgalmas események vannak kilátásban ezen a szálon is.

35

Összességében tehát sikerült egyetlen új konfliktus megteremtésével hatalmas potenciált biztosítani a sorozat folytatásának, szinte minden kontextusát ígéretessé téve: a már említett Arthur, a családi idillnél szerencsére árnyaltabbnak ígérkező Tom-Grace kapcsolat, továbbá az időközben önmagát igazi Peaky Blinderré kinövő Michael, és az érdekesnek ígérkező oroszok is izgalmas események középpontjába kerülnek várhatóan.

Már csak Tom Hardy visszatérése kell, ahhoz, hogy teljesen elégedettek legyünk, addig is egy kitűnő kezdet után, egy rendkívül izgalmasnak ígérkező folytatással magunk előtt kijelenthetjük: minden adott, ahhoz hogy a sorozat legjobb évadát kapjuk kézhez a következő hetekben. Reméljük, így is lesz.

64 hozzászólás Ne habozz!

Néma Harcsa - 2016. 05. 17. 19:34

Hű, de pörög a topik!
Az előző évadban Londonnal bővültek, most meg a korai PB-feeling mellé lett egy kis “Downtown Abbey”-légkör és egy UK-n kívülre mutató kémszál is – a töriben kevésbé jártas nézők ez utóbbit talán nem teljesen értik sajnos, sőt: a szintén “Churchill-bérenc”, ám nyilván ellenlábas tiszteletes szerepe kicsit nekem is zavaros, de megnézem inkább magyar felirattal is a 2. részt.
Szerintem baromi ügyesen építkeznek, és a néha zavaróan nyálfaktor is valóban leépülni látszik szerencsére, az atmoszféra és a szégyentelenül arcunka tolt épp ízlésembe vágó zene viszont maradt.
C. Murphy pedig mintha évadról évadra egyre jobban játszana, de lehet, csak a karakter miatt tűnik úgy. (Az Arthurt játszó színész eddig is ká jó volt.)
És akkor most várom a Gomorra és a Veep kibeszélőt is, hiánypótlók lennének.

pieterzoon - 2016. 05. 17. 20:40

Én éppen most nézem a második évadot. Csak én emlékszem rosszul, vagy tényleg nem volt ennyire kiemelve a Shelby család cigány származása az első évadban. Mintha úgy emlékeznék, hogy ott cigányként, csak az a család volt említve, ahonnan a harmadik fiú(John?) felesége származik, de a Shelbykről ezt nem nagyon mondták.

szerintem - 2016. 05. 17. 21:06

nagyon egyedi a sorozat, az biztos, de nalam azert nincs rajta a legjobb sorozatok listajan (bar ha csak az angolokat nezzuk, akkor talan…..)
kicsit eklektikus a stilusa, a zene peldaul nagyon bejon nekem is, de nagyon nem passzol a sorozat stilusahoz. ettol fuggetlenul mukodik a dolog, de kisse diszonans modon. ugyanez a szineszekre is igaz, cilian szerintem nagyon jo, az arthurt jatszo szinesz szinten, sam neilt viszont fajt nezni, vagy az allandoan dalra fakado grace-t jatszo szinesznot szinten. a tortenet is eleg csapongo, bar az igaz, hat resz szinte semmire nem elegendo, ugyhogy ezen a teren nem sok elvarasom volt.
a harmadik evadot meg nem kezdtem el, arra szamitottam, hogy felkerul a netflixre, de mult heten csak a masodik lett elerheto sajnos.

BotondB - 2016. 05. 17. 21:32

pieterzoon: szerintem volt pár megjegyzés azért talán Campbell részérôl de annyira nem volt kiemelve valóban.
Ugye ahogy egyre feljebb jutnak egyre jobban kilógnak gondolom ezért jött be kicsit erôsebben.

Néma Harcsa - 2016. 05. 17. 21:40

pieterzoon: több cigánynak nevezett népcsoport is van Nagy-Britanniában, a Shelbyk esetében az első évados ír katolikus szál miatt inkább erre tippelnék (nekik egyébként etnikai/nyelvi értelemben nincs közük a cigányokhoz), de eddig nem nagyon részletezték a dolgot: https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers
Ez a másik opció. https://en.wikipedia.org/wiki/Romanichal

Néma Harcsa - 2016. 05. 17. 22:14

szerintem: S. N. részemről rendben volt, bár Polly néni (Helen McCrory, egyben Lewis Damienné) lejátszotta a 2. évadban. Grace-t, illetve konkrétan a színésznőt viszont felőlem is bármikor kiírhatják az érzelgős szekvenciákkal együtt.
A soundtrack jelentős részét ronggyá hallgattam évekkel ezelőtt, szóval lehet, hogy elfogult vagyok, és csak azért nem zavar, hogy nem igazi akkori kortárs muzsikát pakolnak alá, vagy legalább átiratokat, mint a Fargo s2-ben. Általában zavarni szokott az ilyesmi, itt viszont simán megvesznek a jó zenére lassított felvételes hatásvadászattal. Bár Nick Cave esetében egy számcímet bele is írtak a sztoriba.
Szerintem kosztümös-gengszteres vonulatban (tehát kettőben egyszerre) veri a mostani az amcsi sorozatok nagy részét. A Gomorra erősebb az utóbbi témában, de az meg brutálisan olasz.

Néma Harcsa - 2016. 05. 17. 22:19

(A főcímtéma Red Right Hand a történetben Churchill fű alatti külön titkosszolgálata, hogy érhető legyek.)

Thrasher - 2016. 05. 18. 10:11

az van, hogy most jöttem rá, hogy valamikor a tavalyi évben átvette a GoT-tól a “legjobb jelenleg futó HBO-sorozat” címét

szerintem - 2016. 05. 18. 11:40

@Nema Harcsa: a gomorrat nem ismerem, de ha olasz, akkor biztosan nem is fogom megismerni. gengszteresbol csak a boardwalk empire-t ismerem, de az mondjuk ennel sokkal jobban tetszik. van esetleg masik gengszteres, amit ajanlanal? (a sopranos kihuzva, egy reszt lattam, instant kasza volt)

@pieterzoon: szerintem rogton az elso reszben utalnak ra vagy talan ki is mondjak, hogy ir szarmazasu cigany csaladrol van szo…az legalabbis biztos, hogy en mindig is igy tekintettem a shelby-kre.

Miss Keamy - 2016. 05. 18. 11:49

azért remélem ami a 2. rész végén történt, nem lesz végleges és megtörtént. pont ettől lenne jó az évad, hogy főhősünk vállalva a család alapítást hogyan próbálja megvédeni őket.
az oroszok behozása nagyon jó ötlet volt, imádom ezt a sorozatot :)

Néma Harcsa - 2016. 05. 18. 14:08

szerintem: próbáld be a Gomorrát mindenképpen, iszonyat nyomasztó, kifejezetten színvonalas, és a mostani nápolyi szervezett bűnözést mutatja be meglehetősen brutálisan. (Nincs benne idealista nyomozó és ilyen egyéb szokásos olasz sablonok, sőt csak bűnöző antihősök vannak, meg némi szociografikus felhang).
A Narcos a Netflixtől szintén odaver.

Néma Harcsa - 2016. 05. 18. 14:17

A Capo dei Capi szerintem szintén ütős, formailag kicsit hagyományosabb sorozat volt az olaszoktól, csak elenyésző részben fikció (a pozitív hős figurája teljesen kitalált), egy elég híres főgenya, Toto Riina életútját mutatja be a negyvenes évek közepétől a kilencvenes évek közepéig, meg az útját keresztező hullajelölteket is persze. A “címszereplő” akkorát játszik, hogy állítólag még az igazi Riina is megdicsérte a dutyiból.
De az lehet, csak nekem érdekes, meg az olaszoknak, mivel nekik ez történelem, kb. olyan, mintha az MTVA sorozatot forgtattatna V. Lászlóról, csak T. Riina kissé komolyabb alak volt azért.

Brynden Rivers - 2016. 05. 18. 16:02

A 2. rész vége sokkoló volt :(
Pedig volt a részben foreshadowing bőven.

szerintem - 2016. 05. 18. 20:52

@Nema Harcsa: kosz az infot, utananezek ezeknek, bar csak akkor fognak mukodni, ha talalok angol feliratot. a narcosnak az elso reszet lattam, tetszett is, csak mindig volt valami mas neznivalo….

gromit - 2016. 05. 19. 00:31

Underbelly: ausztrál antologikus gengszteres (értsd: minden évad más-más hely és korszak alvilágát mutatja be, valós karakterekkel)

Európából hirtelen a holland Penoza jut eszembe de fogalmam sincs, hogy a fellelhető-e angolul is

Snoopyzit30 - 2016. 05. 21. 14:46

Hát visszatért végre ez a sorozat is. Jó sokat kellett várni :(
A gyerek születésén én nem lepődtem meg, mert Grace már a 2.évad végén a derbin elmondta Tommy-nak, hogy gyereket vár tőle. Azon inkább meglepődtem, hogy ilyen gyorsan eltakarították az útból Grace férjét, valamint May-t (a színésznő a valóságban Tom Hardy felesége) is gyorsan kivonták az egyenletből. Viszont most, hogy Grace-t lelőtték, lehet May majd gyorsan visszakerül a képbe.
Az időugrás viszont szerintem is az események felgyorsítása miatt kellett, a 6 rész tényleg kevés lenne a töltelék eseményekre.
Arthur változása nekem is tetszik, gyakorlatilag egy drogos pszichopata volt már a végén, most meg próbál ‘jó útra’ térni. A 2. részben az a jelenet, amikor az asztalnál ül és villámlik az valami szenzációsan volt fényképezve és a beszólása is tetszett, hogy van egy kis dolga (“just paperwork”), közben meg ugye fel kellett gyújtani a kocsmákat.
John-on kicsit meglepődtem, hogy miért védelmezi annyira Lizzie-t (aki egy k*rva volt ugyebár), amikor neki ott van a felesége (Esme), aki most ezek szerint újra terhes. Kérdés, hogy John támadása az olasz fickó ellen beindít-e majd valami komolyabb dolgot.
Az oroszok behozása nekem egyenlőre annyira nem jön be, nem értem, hogy hogy jön ez most Churchill-hez és ebbe a szarviharba most azért keveredtek bele a Shelby-k, mert Tommy kért valami engedélyt Churchill-től és emiatt tartozik neki? Azt hittem az le lesz tudva azzal, hogy megölték azt a katonát a derbin.
Lehet újra kellene néznem az 1-2. évadot, hogy képbe legyek, mert már nem emlékszem a részletekre.
A hangulat (fényképezés+zene) nekem még mindig hozza az elvárt szintet, így a történetvezetésen egyenlőre nem akadok fenn, meglátjuk mit hoznak ki belőle.

Thrasher - 2016. 05. 21. 15:48

@Snoopyzit30
A 2. évad végén Churchill nevében “kegyelmezett meg” az egyik tag Tommy-nak, gyorsan egyértelművé is tette, hogy nem ingyen.
Az orosz téma meg a bolsevik forradalomba való nyugati beavatkozásról szól. Abban mondjuk nem vagyok biztos, hogy ’22-ben az még tényleg úgy működött, hogy suttyomban csempésztek tankokat a fehér gárdának, és nem nyíltabban, de végülis ez tökmindegy.

Thrasher - 2016. 05. 21. 15:53

Hja, a lényeget elfelejtettem:
Szóval a 3. részben fura volt a boszorkányos jelenet. Tematikailag illett ugyan az epizódba, amiben végig az “igazi magát” kereste Tommy, meg a tesók, de a karakter szempontjából nekem elég izé volt, hogy egy ilyen látszathülyeségre (amiről ő maga is tudta, hogy látszathülyeség) ad bármit is.

Amúgy mi az a növény, amit rágcsálnak a kölyökkel?
Lehet, hogy korábban már volt említve, nagyon halványan rémlik valami, de nemtom.

Snoopyzit30 - 2016. 05. 21. 19:06

@Thrasher

Arra emlékszem igen, hogy a 2.évad végén azért nem lőtték le, mert majd lesz egy feladata, de arra nem emlékszem, hogy miért is akarták megölni. Vagy csak Campbell (Sam Neill) akarta megöletni Tommy-t, de Churchill meg meggondolta magát, merthogy még segítségére lehet? Na ez a része kicsit homály nekem.
A 3. részt még nem láttam, ahhoz nem tudom hozzászólni még.

Snoopyzit30 - 2016. 05. 21. 19:10

Akit érdekel: itt lehet a sorozatról nagy méretű jó minőségű képeket nézegetni (némelyik spoileres lehet):

http://www.farfarawaysite.com/section/peaky/gallery.htm

egypuputeve - 2016. 05. 22. 23:10

Snoopyzit30: Eldöntöttem, hogy nem nézek PB topicot, amíg el nem kezdem, nehogy lelőjék a poénokat. Szegény szőke csaj, pont őt lőtték le. Kik, az írek, bosszúból? Holnap kiderül. Pedig olyan szépen énekelt. Nem is tom, melyik a szebb kettőjük közöl (szőke vs. vörös). Mindegy, szerintem így is meg fogok hökkenni a jelenetnél, nem lehet spoilerezni :)

Campbell bosszúból utazott Tommyra, Grace miatt, hiszen megkérte a kezét. Kapott egy jó nagy büdös No-t, Tommy viszont ágyba vitte. Ki akarta nyírni Tommyt, ezért is lett ‘kiválasztva’ az ‘ír piszkos melóra’. Tommy levágta, honnan fúj a szél, és írt egy levelet Churchilnak, amit a kurvájából titkárnőnek előléptetett csajjal gépeltetett le (mindig is mondom, tanulni, tanulni :), melyben elmondja, hogy mi mindent tett a hazájáért, milyen érdemrendje van, és kéri, hogy a munka fejében kapjon engedélyt szeszcsempészésre Amerikába. Kvázi hagyják békén a szállítmányait. Campbellnek ez nem tetszik, Churchilnek viszont igen. Van egy kis vitájuk azzal, hogy a munka elvégeztével Cambell eltakarítaná Tommyt. Felfigyelt a tehetségére, így kapott kapott komolyabb feladatot. Úgy éreztem, mintha Cambellnél is többre tartaná. A S02 végén a gödrös jelenetnél mondja neki az ügynök, hogy majd jelentkeznek. Két ügynökét Tommy fejében beáldoz. Ezek után megy haza, és már nagyszabású saját tervein pörög az agya, amiben unokaöccse profi partnere lesz. Gondolom. Jah, Campbell Gracet is meg akarja ölni S01 végén, csak pont ő kap golyót a lábába. Emlékszel, amikor szétverette Tommyt, majd előadja neki a nagy megmentőt? Bár úgy rémlik, hogy azért kapott, mert bekóstolta Londont – tesójára is rámennek. Az olaszok voltak, amikor is Cambellék megjelentek, és ‘megmentették’. Tehát csak figyelték, passzívan verették meg. A kórházban kapja meg az ‘Irish business-t’.

Baromi jó sorozat, bár jobb lenne mininum 10 résszel évadonként. Igaz egy órás, így 9 40 perces résznek felel meg. Úgy érzem, az angolok a minőségre mennek, nem a mennyiségre.

Itt olvastam, hogy régi korhű angolt használnak. Ezt nem érzem, Emse-nek az akcentusa ugyanolyan, mint a Lutherben. Murphy Nyilatkozott, hogy széles a szereplő gárda. Ők írek, Campbell kiwit beszél. Most néztem végig a GOT-ot, ott sok az ír, de mégis mintha másabb lenne a PB ír angolja. Szerintetek ilyen volt az akkori angol?

Snoopyzit30 - 2016. 05. 23. 09:24

@egypuputeve

Köszi, hogy képbe hoztál, így már emlékszem, persze. Most nem lett volna időm/kedvem újranézni az egész 2. évadot.
Én nem vagyok nagy akcentus-szakértő, de azt érzem, hogy nagyon kemény az az akcentus, amivel beszélnek. Húgom volt kint 3 hónapot Írországban, ő azt mondta, hogy komolyan alig értette amit beszélnek az emberek. Szóval ez a mai napig meglehet ott. Ezért is szigorúan tilos magyar szinkronnal nézni egy ilyen sorozatot. Itt az egyik legfőbb erősségét veszi el az, aki szinkronosan nézi.
Remek sorozat valóban.

Thrasher - 2016. 05. 23. 12:28

Jaaa, Sam Neill új-zélandi? Mindig azt hittem, hoyg brit.
Akkor ezért volt olyan hírhedten idétlen a kiejtése.

Snoopyzit30 - 2016. 05. 23. 16:58

Sam Neill Észak-Írországban született, de aztán elköltöztek Új-Zélandra, amikor 7 éves volt. Az anyja angol származású az apja új-zélandi. De amúgy más filmekben nem beszél így, ahogy itt a PB-ben.

egypuputeve - 2016. 05. 23. 17:31

Thrasher: Neked teljesen igazad van, mert brit, Észak-Írországban született. 7 évesen mentek Új-Zélandra. Ami óriási PB vonatkozásában, hogy Neilleké volt Új-Zéland legnagyobb italkereskedése, a Neill and Co. Wiki kiadja: https://hu.wikipedia.org/wiki/Sam_Neill
Kiejtése ezért volt olyan, szimpla szakmai ártalom :)
Remélem Aunt Polly tényleg kinyírta, mert ha nem, akkor rosszabb, mint egy macska. Egyébként eszméletlen jól formálta meg az aljas embert, akcentusa illik is hozzá. Mondja is főhősünknek tán S01ben, hogy nincs sok különbség kettejük között. A kis kínai örömlánynak is odavert, amivel tudott. Hiányozni fog!

Azon gondolkoztam a minap, hogy Tommy lenne a rossz fiú, de valahogy mégis ő a jó fiú. Nem ármánykodó, tartja a szavát, van esze, és használja. Szeret terjeszkedni, szal szereti a pénzt, ez pedig másnak nem tetszik, de van benne az üzletemberek becsület szava. Tisztában van vele, hogy ‘üzletfelei’ át akarják verni, ami nem éri meglepetésként. Ezért is írta meg a levelet, és adta oda sisterének, ha S02ben esetleg kinyírná Campbell. Pont zsaru oldalon találjuk a genyót, maffiózó oldalon pedig a tisztességes állami hőst. Már kezdem azt hinni, hogy Tommyt a helyzetek tették azzá, ami lett, ergo ő egy megélhetési bűnöző :)

egypuputeve - 2016. 05. 23. 18:00

Snoopyzit30: Most már rákeresek valami interjújára Samnak. Az angol ugye világnyelv, és más az írás, mint a kiejtés, így könnyen lehet vele variálni. Videómegosztókon lehet találni embereket, akik pár mondatot mondanak el kb. 30 akcentussal. Élvezetesek. Egyébként az akcentusok vs. sorozatok-ról írtam egy reagálást itt minap: http://www.sorozatjunkie.hu/2016/03/17/vikings-es-az-5-evad/
Nem reklám, csupán nem szeretném ismételni magam, és azt hiszem PB-nél is megállja a helyét az ott leírtak.
Grace-t láttam a Muskétásokban és a Flemingben. Nála nem éreztem változást, igaz ez nem ma volt.

blckwht - 2016. 05. 23. 21:10

Snoopyzit30:
Charlotte Rilay-nek és Tom Hardy-nak megszületett a közös gyerekük októberben, így előbbit nem véletlenül írták ki.

Thrasher - 2016. 05. 23. 22:44

Most, hogy ennyire erre terelődött a téma, megint elgondolkoztam rajta, hogy felszínes vagyok-e, hogy mondjuk egy jó kövér mancunian, vagy southern drawl mennyire el tud nálam adni valamit. :D

Akcentussal sokkal könnyebb badassnek lenni.

Ugyanakkor mondjuk Becky a Utopia-ból a legförtelmesebb dolog, amit valaha hallottam :D

Meg mondjuk így offolni es elég förtelmes. Na mindegy.

Snoopyzit30 - 2016. 05. 24. 10:24

@egypuputeve

Elolvastam az írásodat az akcentusokról, valóban érdekes. Én is már két részre osztom a sorozatokat, amit szabad szinkronnal nézni és amit nem. Lehet szidni a szinkront, de van olyan sorozat, ami tényleg elmegy úgy is. Nálam olyan 80%-20% az arány a felirat javára.
Az angol tudással egyetértek, pont most buktam bele a diplomamunkám írásába, azzal, hogy nincs benne elég nemzetközi szakirodalmi forrás. Mondjuk más a szakmai szint azért, de tény, hogy angol tudás nélkül már lassan semmit sem lehet csinálni.

@blckwht

Tényleg gyerekük született, pedig olvastam is róla, de valahogy el is felejtettem. A celeb-hírek annyira nem hoznak lázba :)

egypuputeve - 2016. 05. 24. 16:34

Köszi Snoopyzit30! Ahol nincs jelentősége az akcentusoknak, ott akár nem is baj a szinkron. Nyelvtanulás szempontjából viszont felesleges időpocsékolás, de nem mindenki tanul nyelveket..

Tegnap elkezdtem a PB 3/1-t, 2. jelenetig jutottam – fordítgattam és tanultam. Úgy beszélnek, mintha tele lenne a szájuk. Összehasonlítva a Trónok harca íreivel sokkal másabb. Sir Davosnak lehet hasonló. De nem tudom eldönteni, hogy korabeli e. Mindenesetre piszkálja a pupomat :)

Két észrevétel 3/1-ből. Jeremiah (ószövetségi próféta volt Jeremiás), aki S01-ben az utcán prédikál, majd a bandaháborúban felfegyverkezve védi a területét, most mint pap jelenik meg és adja össze a jegyeseket. Már akkor is anglikán pap volt, vagy ír katolikus? Esetleg közben végezte el a teológiát? Nekem anno nem tűnt hivatásos papnak, nagyot ütött a jelenet. Másik: Polly beszólása, amikor adják a megjelenteknek a liturgia szövegét és nem kéri – van aki ismeri :)

Snoopyzit30 - 2016. 05. 25. 15:28

3×03

Ó, de remek kis rész volt ez!

@Thrasher: szerintem sem adott Tommy igazából a cigány jósnő (vagy ki) szavára, csak meg akart szabadulni a zafírtól. Szerintem a nőnek fogalma nem volt róla, hogy el van-e átkozva, meg sem említette mint lehetőséget, csak amikor Tommy elmondta, hogy szerinte mi van, akkor ‘kapcsolt’.

Tetszett az is, ahogy John és Arthur visszarántották Tommyt a valóságba az öreg olasz fejbe lövésénél. Ahogy Tommy viselkedett, tiszta hanniballecteri magasságokba emelte a jelenetet. Legalábbis nekem rögtön az jutott eszembe.Az is pozitív volt, hogy nem ölték meg a feleségét (szegény tanár néni).

Arthur magánélete talán rendbe jön, kíváncsi leszek engedik-e az írók, hogy “boldog” legyen a karakter.

Az orosz szálat most végre kezdem érteni és így élvezni is, jobban átlátható már Tommyék szerepe.

Továbbra is a fényképezés és a zene teremt olyan hangulatot, ami ennek a sorozatnak a sajátja és teljesen oda tudom képzelni magam a történésekbe.

Még valami. Grace hiánya valóban nem fájó (pedig én bírom a színésznőt), inkább előrébb gördíti a storyt.

Néma Harcsa - 2016. 05. 25. 23:03

Teljesen rendben volt a “vallásos” kitérő, picit hasonló, mint egy bizonyos cseh novellában a favágók kereszténység-értelmezése, akik évente mennek le a hegyekből gyónni a faluba, majd gyónás után rögtön elkövetik a kocsmában az első bűnöket, amiket jövőre majd meggyónhatnak, mivel számukra a kiszabott ötven miatyánkkal egy évre lenullázódott minden, a hittételek és a valódi megbánás lényegtelenek, nem praktikusak.
A végrehajtó szereppel (és ezzel egyszerűsítettem) elégedetlen Arthur és John szála iszonyat jó, randa konfliktus lesz előbb-utóbb. Az orosz matriarcha is eléggé ütős figura.

Néma Harcsa - 2016. 05. 25. 23:04

Grace nem hiányzik, neki is jobb így. :)

Néma Harcsa - 2016. 05. 25. 23:11

Az intrikus pap egyébként csak engem emlékeztet Mr. Tfvertfvrízre a Csengetett,Mylordból? Nem rokon a két színész?

Néma Harcsa - 2016. 05. 25. 23:15

(Az említett novella a Harc a veszendő lelkekért Hasektől, online elérhető magyarul a MEK-ben. De az direkt humoros cucc.)

Néma Harcsa - 2016. 05. 26. 13:09

Berendelték a negyedik és az ötödik évadot is.

egypuputeve - 2016. 05. 27. 00:07

Megkérdeztem az észak angliai native barátomat, mi a véleménye PB akcentusairól. Idézem: “The accent is still the same from around Birmingham, but some of the words used are a bit old and we don’t use them often anymore. In Ireland they have different accents too, especially northern Irish and southern Irish. Haha yeah, that’s kiwi. From New Zealand.” Azt nem írta, hogy tetszik e neki a sorozat :)

Néma Harcsa - 2016. 05. 27. 16:19

A négyes talán az évad eddigi legjobbja volt, úgy sejtem, innen már csak fokozódhat a drámai feszültség. Hardy azért még mindig hiányzik.

Néma Harcsa - 2016. 05. 29. 14:58

Thrasher, utánanéztem, ’22-ben a fehérek grúziai igazi katonai főerejét már lezúzta a Vörös Hadsereg, a fel-fellángoló gerillatevékenységet illetve egyéb próbálkozásokat viszont csak ’24-ben számolták fel teljesen a bolsevikok. A pap beszél is erről, hogy az új kormányon és a konzervatívokon belül több frakció van, hogyan kellene külügyileg viszonyulni az új államalakulathoz. Szóval történelmileg stimmel a sztori, a 4. rész fényében pláne, mivel nagyjából kiderül, hogy mi is ez az egész manőver valójában. (Ha valaki nem egészen érti, szívesen felvilágosítom :) )

Néma Harcsa - 2016. 05. 31. 21:00

(Viszont az imént láttam, hogy az I. Világháború után Churchill gyarmatügyi miniszter volt, a belügyi titkosszolgálatot a tízes évek elején vezette, szóval Winston szálát picit beleerőltették az írók.)

Néma Harcsa - 2016. 05. 31. 21:02

(Ez esetben író, egész pontosan, S. Knight.)

Rammschein - 2016. 06. 03. 08:42

SPOILER:

Az 5-ös részben végre van a régóta hiányolt Hardy is végre. :)

Rammschein - 2016. 06. 03. 09:48

Egyet nem értek… a 3. évadban, mi ez a női kavarós szál a szervezeten/családon belül?(Ada, Polly, Linda…) (Még a ruszkik hagyján a hercegnővel…) Kell ide is egy feminista löket, hogy erős nők stb.? Vagy itt akkor most ez része lenne a korképnek azért csinálják? :)

Thrasher - 2016. 06. 03. 22:41

én, én…
én most már nem tudom, jó-e ez az évad.
erősen hajlok afelé, hogy igaza van azoknak, akik “style over substance”, és hasonló című IMDb topicokat nyitnak

Rammschein - 2016. 06. 04. 10:13

thrasher ez pontosan mit jelent? :D

Thrasher - 2016. 06. 04. 11:40

hogy l*fasz se történik, de azt nagyon menőn adják elő

Rammschein - 2016. 06. 04. 12:05

jaj értem… hát ez a GoT-ba is ott van egy-két szálon néha. :)

Thrasher - 2016. 06. 04. 15:15

nope

Rammschein - 2016. 06. 04. 15:34

Pedig, van… Arya szála…Bran szála eddig az évadig… :D

topofthemorning - 2016. 06. 05. 20:39

Nem tudom eldönteni, hogy én néztem túl sok Godfathert vagy a készítők…

Néma Harcsa - 2016. 06. 05. 22:47

topofthemorning: a családtörténeti szál mellett ez az évad valóban hasonlít tematikailag a Keresztapa 2-3.-ra. (Szerintem Michael egyébként nem véletlenül Michael, ha már.)
Az utolsó két részre sajnos szétcsúszott az írás, pl – 5. rész SPOILER: – semmiből előrántott, Michaelt érintő papi pedofília, teljesen kihagyhatóan előrántott alagútásó veterán haverok, stb. 6. rész spoiler: a francnak tűnnek fel kozákok az előző részben, ha aztán többet nem látjuk őket?
Tom Hardy szerepéről ordít, hogy a rajongók kedvéért írták bele.
Persze nem volt szörnyen rossz, csak a másodiknál jóval gyengébb lett a végére.

Néma Harcsa - 2016. 06. 05. 22:52

A zenés minivideóklipek továbbra is jók, ahogy a színészek nagy része és a fényképezés is.
Reméelm, Knight összekapja magát a következő évadra, ez a 4. részig ígéretes volt az új elemekkel, aztán kissé elkrta.

Rammsch - 2016. 06. 06. 18:53

Ja, az utolsó két rész fura volt… A kiszivárgott 6.-nak a végét nem is értem… az utolsó 5 percét…
Jó nagy WTF volt… lehet építkezni Tommynak előröl…vagy mi. Nem is tudom elképzelni milyen irányba viszik ezt el, mert a családi harmónia, ami a korábbi két évadban volt darabjaira hullott…az biztos.

Néma Harcsa - 2016. 06. 06. 19:48

Nem “kiszivárgott” a szó sorozatjunkie-s értelmében, az amcsi Netflixre két hete felkerült az egész sorozat, ám valamiért baromi lassan került ki a zárásról egy elég pocsék webrip, felirat nélkül. (“Nagy” soriknál még aznap kihajítja az egész évadot valaki torrentre.)
Szóval angol felirat nélkül láttam, így nekem sem teljesen tiszta – az amcsik is felirattal nézik – (SPOILER): tulajdonképpen feldobta a családtagjait, hogy a családi bizniszt megmentse. A pap és a Gazdasági Liga, vagy mi, a radikális konzervatívak emberei, akik paráznak az erősödő Munkáspárttól (tudom, manapság nehéz elképzelni, hogy pl. Tony Blairnek köze van a bolsevikokhoz), az orosz (és több kelet-európai) forradalom eléggé ráhozta a frászt az arisztokráciára és a mágnásokra akkoriban mindenhol. Szóval az egész évad folyamán a P. B. banda nem a “puhány” kormánynak dolgozott, hanem az antikomcsi frakciónak, akik konfliktusra akarták kényszeríteni a kormányt a Szovjetunióval. A végén Tommy a kormánynak hódol be úgymond, a vonatrobbantást így nem varrják a ruszkik nyakába, stb. De a famíliának azt mondogatja, hogy minden rendben lesz, a bíróságon szándékszik majd elsimítani az ügyeket, gondolom stb. Nem kell előről kezdenie, nem veszített el semmilyen üzletet. Nyilván családi konfliktusok lesznek főleg a következő évadban – Polly néni és Arthur bá is elég haragosnak tűntek.
SPOIL vége.
Mindegy, túl lett tolva az utolsó kettő epizód több értelemben is.

Néma Harcsa - 2016. 06. 06. 20:08

Kérdezted is korábban, hogy mi ez a nők lázadoznak dolog: akkor kezdett feltörni a Munkáspárt Angliában sok női egyenjogúsító törkevéssel, szóval korszellemileg stimmel, itt szerintem humor/vagányság forrásként jól működött, hogy ugye még a gengszterszféra női is fel voltak háborodva. Amikor nekiindulnak, mint a Spice Girls, kb., csak PJ Harvey-e, az remek jelenet volt:)
A másik ok talán az, hogy kritikailag sokan lehúzták a 2. évadot, merthogy abban a női karakterek kiszolgáltatott/megalázó helyzetbe – biodízslet funkcióba kerültek állandóan, míg az elsőben ugye nem. Esetleg ezt akarták kompenzálni, hibásan. Merthogy ez eléggé leszrós szempont egy ilyen sorozatnál, feszültségben és történetben egyszerűen szintet léptek a második évaddal, hogy aztán valami egészen zavaros másik helyre lépjenek vissza a harmadikkal.

Rammsch - 2016. 06. 06. 21:02

Hát igen sejtettem, hogy kicsit kórképes akart lenni ez a női dolog…de kicsit túlhúzták azt is, meg ezt a komcsis-ruszkis-kormányos izét is… :D Míg a maffiás szál egy kicsit leült emiatt… + a kudarcba fulladt biznisz legitimáció is.

(Egyébként engem ez annyira nem zavar ez a feminista szál, kivéve ha a 2. évados szitura gondoltak, hogy ott nagyon megkritizálták a készítőket, mert elnyomták a női karaktereket, és ebből kompenzálnak most…na akkor viszont egy kicsit igen, mert ez a full liberális hülyeség, amit nyomatnak manapság lásd Fox és az X-men plakát esete – egy a sok közül-, kezdi kiütni a biztosítékot ezekkel a baromságokkal nálam).

Még mindig nem teljesen értem… asszem évad elején Churchill mást tervezett Tommy-ékkal… totál megzavarodtam már… :D Hátha valaki jön és megmagyarázza majd kerek perec.

Viszont egy dolgot értek…de azt nagyon, a hercegnő szépen átverte a családját. :DD Belevaló egy karakter volt az övé… meg, hogy a családot is össze kell kalapálni valahogy, amihez Tommy pénze kevés lesz egy ilyen lépés után. :D

Egyébként furcsa… mert tényleg ott volt a Netflix logó a kiadott részen… de akkor, hogy miért nem tolta ki valaki egyszerre az egészet… felfoghatatlan. :DDD

Néma Harcsa - 2016. 06. 06. 22:30

Itt Churchill nem a kormány pártján van (illetve nem tudni, ő-e még a sorozat szerint a P. Blinderst “szívességekért” cserébe támogatók feje a politikai elitből, a valóságban 1911-ben volt a belső elhárítás főnöke, ilyen szempontból már az első két évadban is csúsztatott a sztori, itt nem is a hivatalos titkosszolgálat bérli már fel Tommyékat, hanem egy háttérszervezet), szóval nem a kormány mellett vannak, hanem ellene. Már a 2. részben magyarázza a pap, amikor először megjelenik, hogy puhány a kormány a hazai és a szovjet kommunistákkal szemben. Gyakorlatilag ez bontódik ki nagyobb összeesküvéssé. A végén úgy tűnik, Tommy a kormánnyal paktál le, hogy elviszik a balhét a robbantásért.
Kerekperec magyarázat nem lesz, ahhoz túlbonyították a sztorit. :)
A hercegnő jó karakter volt, de az egész orosz család szerintem.

Néma Harcsa - 2016. 06. 06. 22:35

Még mindig nem biztos, hogy érthető voltam, szólj, ha valami nem tiszta. :)

Néma Harcsa - 2016. 06. 06. 22:43

Még rövidebben: új kormány van, Churchillék nem szeretik az új kormányt. Churchill, illetve az őt helyettesítő szervezet, aminek a pap tagja, a tankok ellopására bérli fel a családot az évad elején, de valójában már akkor fel akarják robbantatni a szállítmányt a komcsikkal, és egy csapásra meg akarnak szabadulni Tommyéktól is, valamint keményebb fellépést kikényszeríteni a kormányból a hazai és a szovjet kommunisták ellen. Tommy az évad legvégén a kormány oldalára áll, nincs diplomáciai brit-szovjet botrány, mivel feldobja a valódi elkövetőket, akik a testvérei, cserébe megmaradnak az addigi bizniszek, a legalizáció viszont bukik.

Rammsch - 2016. 06. 07. 10:28

Á kösz, így asszem értem már nagyjából… :D
Akkor is jól (fölöslegesen) megkavarták az egészet…
ez az évad a korábbi 2-vel ellentétben nem igazán nyerte el a tetszésemet, így hogya fináléra aludtam egyet… Grace-t is visszahozták aztán neki is rövid időn belül lőttek… az meg oké, hogy a kicsi család elszállt kicsit, de Tommy meg adott nekik visszakézből egy nagyot. :D Ez sem tetszik annyira. Na mind1. Ettől függetlenül maradok, mert kíváncsi leszek mit hoznak ki belőle, de lehetett volna ez jobb is.

Néma Harcsa - 2016. 06. 08. 19:37

Nézd inkább a Gomorrát, köröket ver erre az évadra, bár ott kevésbé a klasszikus értelemben vett szórakoztatás a cél, meg nem is kosztümös. Cool gengszterrel sem találkozol benne, csakis vérgcivel és még vérgcibbel, és a szerelmi szálak – nincs sok benne – szintén életszagúak. Eleinte talán fura a realista jelleg, de hamar beszippant.

Néma Harcsa - 2016. 06. 08. 21:59

Nyilván én is megnézem a következő évadot, az általam kedvelt zenékre anakronisztikus helyszínre, ráadásul lassított felvételben vágott cuccok miatt már mindenképp, az a sorozat védjegye. Ellenben remélem, hogy az író kap pár tockost a BBC-től, hogy ha csak 6 epizódja van egy évadra, kerülje el a mostani irdatlan randa hibákat.

Thrasher - 2016. 06. 12. 22:11

Yep, ahogy Harcsa is mondja, ez kicsit kisiklott a végére.

Volt itt minden, a klasszikus sztori a feltörekvő gengszterről, aki az útját keresi, próbál beilleszkedni, a másik klasszikus sztori a gengszterről, aki a saját családját veszélyezteti, volt egy kis női hatalomátvételi törekvés, de mindegyik tematikát agyonnyomta a totál cikk-cakkos fősztori.

Snoopyzit30 - 2016. 06. 28. 17:09

Én most értem a végére – lévén hogy vártam a magyar feliratra – és szerintem is sokat akart a szarka. Az írók ötlete lehet hogy tök jó, de inkább egy olyan sorozatban működött volna ez, ahol van 10-13 epizód kibontogatni az eseményeket. Most tényleg az van, hogy ha valaki nem vágja a háttértörténetet, akkor fogalma nincs már az egészről, úgy meg van kavarva. Azért ha azt veszem az 1-2. évad sztorija az faék egyszerűségű volt ehhez képest. Mellesleg voltak benne tök unalmas részek, majd felpörgött és lezárták az egészet alig 10-15 perc alatt.
A cliff viszont nekem nagyot ütött, innen aztán van hova fejlődni.Jó kis dráma lett a vége. Arthur arcán ott volt minden, iszonyú jó az a színész. Tommy meg nem mert még csak a szemébe se nézni.
Alfie karaktere kap egy plusz pontot még akkor is ha csak úgy szórakozásból van beleírva, kb. az évadzáró legjobb párbeszéde zajlott le közte és Tommy között.

Ez az évad nálam a sok kavarás miatt viszont csak 7/10.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz