login |

Banshee: vége 4. évadnak. És a sorozatnak is.

2016. 05. 25. 21:40 - Írta: superpityu

44 hozzászólás | kategória: kritika,

Újabb remek sorozat ért a végéhez, sőt az utolsó évad fényében talán szerencsések is vagyunk, hogy véget ért a Banshee pályafutása. Hiába volt azonban gyengébb, illetve másabb a záróévad, mint a korábbiak, a sorozat mindenképp megmarad egy szép emlékként.

4 éve a pilotra és az első szezonra úgy emlékszem, hogy sokan vártuk a sorozatot, majd még többen szerettük meg. Meglehetősen összetett és könnyed ponyvát kaptunk, ez pedig mai napig hiánycikknek számít a sorozatok között – az Outsiders-ön kívül más sorozatot nem is nagyon hasonlítottunk hozzá.

bscap0089

De nem csak a ponyvajelleg miatt volt maradandó az első szezon, hanem a Banshee különleges atmoszférája, a kisvárosi hangulat (amishokkal és indiánokkal megfejelve) valamint a megnyerő karakterek is sokat tettek az egészhez.

A folytatásban már voltak feltűnőbb problémák, de sokaknak az első évadról áthozott főszál okozott keserű szájízt. Ettől függetlenül továbbra is kitartott a sorozat iránti rajongás, továbbra is tele volt piszok jó pillanatokkal, rengeteg akcióval, valamint egyre jobban kibontakoztak a főhőseink is.

bscap0094

Aztán jött a 3. szezon, amiről nehéz már anélkül beszélni, hogy nem bújna elő belőlem a fanboy. Az összes rész ezer fokon pörgött, a gyengébb szálakról simán elterelték a figyelmet, egy-egy brutális akciójelenettel, amelyek közül a Nola/Burton-féle meccset szerintem még sokáig fogjuk emlegetni.

Közben pedig rengeteget karakterizáltak, csúcsra pörgették Hood és Siobhan kapcsolatát, izgalmas karaktereket vezettek fel, vagy éppen írtak ki – nem nagyon volt megállás. A finálé pedig egy kecsegtető folytatást ígért, amelyben látszott, hogy lesz némi hatalmi átrendeződés.

bscap0045

Majd nem sokkal később jött a kasza híre, amit még mindig nem nagyon tudtunk hova tenni, de hivatalosan készítői döntés volt. Emellett 8 részesre csökkentették az epizódszámot, ráadásul még el is költöztették a produkciót, de igazából nem lehetett érezni, hogy bármi gond lenne. Még akkor sem, amikor a szokásos januári kezdést is eltolták áprilisra.

A 4. évad startja egyszerre volt meglepő de izgalmas, viszont elkezdetek olyan művieskedést használni, ami addig nagyon nem volt jellemző a sorozatra. Ha valaki nem látta volna az előző szezonokat, akkor biztosan elégedett lett volna azzal, amit kapott, mert lényegében nem volt ez sokkal gyengébb, mint a korábbiak, egyszerűen csak más. Azonban ez a “más” nem feltétlenül állt jól a Banshee-nak.

bscap0090

Talán akkor kezdtem éreztem, hogy igazán gond van, amikor más sorozatok jutottak az eszembe a részek nézése közben, például a The Following, a Twin Peaks, a Hannibal vagy a True Detective, márpedig a Banshee nagy erőssége korábban mindig is az volt, hogy egészen egyedi tudott lenni. Ráadásul nem csak az volt a “baj”, hogy néha megidézett egy-egy jobb nyomozós sorozatot, hanem elkezdtek szokatlan megoldásokat használni.

Korábban tele volt olyan jelenetekkel a sorozat, ahol az emberek képébe nyomták az akciót, a vért, idén pedig olyanokat vállaltak, hogy elfordult kamera miközben bunyóztak. WTF!? Biztosan sok más sorozatban jópofa ez a megoldás, de Banshee korábban premier plánban tépte ki az egyik legizgalmasabb mellékszereplője torkát, vagy éppen lőtte szét valaki fejét – nem voltak ennyire szűzk*rvák.

bscap0079

Bár történetben már bőven akadtak mellényúlások a hajrában, viszont a Hood karaktere nagyon szépen ívelt felfelé az évad, vagyis inkább a sorozat során. Igazából rá a korábbi évadokban sem volt panasz, de most tényleg beérett az egész karakter. Korábban sem hazudtolta meg magát, de idén az állandóan felbukkanó emlékképek rengeteg adtak hozzá a karakterhez.

Pedig jött új csaj is idén, szerencsére sikerült a kettejük kapcsolatát nem túlzásba vinni, tiszteletben tartva a múltban történt dolgokat. Ezzel a húzással pedig kicsit még komplexebbé vált Hood, valahogy a szokatlanul hétköznapi és emberi oldalát sikerült előhozni ezzel a szállal.

bscap0081

Maga a sorozatfinálé nem volt rossz, akadtak benne jobb és rosszabb húzások is, de az egész olyan papírformának tűnt. Bár kaptunk pár csavart, szerencsére minden főbb szereplő kapott egy nagyon menő jelenetet, amiben azért méltóan búcsúzhattak a sorozattól. De az is tény, hogy akadt pár izzadságszagú összebandázás is, hogy minél több dolog férhessen bele a zárásba.

Hiába volt ez az évad gyengébb, mint a korábbiak, a finálé megpróbálta helyretenni a dolgokat. Nem lett tőle jobb a szezon, szó sem róla, de valahogy mégis rossz érzés volt elengedni ezeket a karaktereket. A készítők pedig minden pillanatot megragadtak, hogy küldjenek egy-egy érzelmesebb pillanatot a végén.

bscap0091

Bevallom leginkább Hood és Carrie kapcsolatától tartottam, szerencsére sikerült az egészet olyan szépen lezárni, hogy valamiféle keretet adjon az egész sorozatnak. Szerencsések vagyunk, mert ez a pillanat sok korábban felépített dolgot lerombolhatott volna, de sikerült jól megoldani a búcsújukat.

Ha már búcsúzás,. akkor egyértelműen a Job-féle volt a nyerő, ami magába foglalta, hogy miért is volt ennyire király ez karakter.

Banshee, Pensylvania, suck my tit!

bscap0093

A finálé javára kell azt is írnom, hogy Brock rengeteget fejlődött ebben az egy órában is. Igaz, korábban is letért a helyes útról, de amikor elkezdett ráébredni, hogy Proctor ellen nem tud nyerni törvényes utak járásával szinte érezni lehetett, ahogy felszabadul a karakter.

Tökéletesen adta vissza, azt az üzenetet, hogy nem mindig a törvényes út a helyes, néha le kell térni az ösvényről, hogy jót tegyünk. Igazából Hood karaktere is erre épült az elején, igaz nem szándékosan okozott jót, de mégis erről szólt sokáig a sorozat, a szerethető rablóból pandúrrá válásról.

bscap0078

Bár a finálé tényleg sablonszerűen kezdte el lezárni a szálakat, egyszerűen nem gondoltam arra, hogy a sorozat vége ennyire pozitív kicsengésű lesz.

Igaz, maradtak nyitott szálak, de javarészt hepiend lett, mondhatni mindenki megkapta azt, amit megérdemelt. Már-már azt is mondhatnám, hogy kicsit tipikus lett a befejezés, ahogyan kezelték a karaktereket, de ettől nem érzem, hogy kevesebb lenne a Banshee.

bscap0097

Csak ismételni tudom, hogy hiába a gyenge 4. évad, hiába érezhetjük, hogy nem kellett volna kizökkenteni a korábbi medréből a sorozatot, és hagyni, hogy olyan maradjon, mint korábban, a korábbi szezonok érdemeit egy kicsit sem csorbították meg a mostani mellényúlások. A 4. szezon tényleg csak olyan 6/10-es szinten mozgott, viszont az egész sorozat simán 8/10.

Talán sosem lesz meghatározó sorozat a Banshee, nem nagyon fogják hivatkozási pontként emlegetni, s bármennyire is szeretnénk, lehet, hogy még kultstátuszba sem kerül, de ezektől függetlenül az utóbbi jó pár év legjobb ponyvája volt, ami hiányozni fog. Nagyon.

44 hozzászólás Ne habozz!

Happy Zoidberg - 2016. 05. 25. 22:05

Eh. Okés volt. Megmenteni nem mentette meg a sorozatot, de okés volt.

John Doe - 2016. 05. 25. 22:15

Két év rendkívül jó színvonal, egy harmadik évad, ami picit tán gyengébb volt, de abszolút jó, és egy negyedik, ami más volt, nem az amit vártunk, amit megszoktunk, de végül, a végére, az utolsó 20 percre, igencsak visszatért a Banshee,- vagy csak az emlékek, és a tudat, hogy pár perc és vége, majd el is köszönt.

Szép zárás volt, igaz Banshee-hez talán túl “boldog” vége lett, de sebaj. Az egész sorozat megérdemel egy 8/10-et.

Nézőke - 2016. 05. 25. 22:25

az jelent valamit,hogy az első konfliktus(Burton) a 28., a második pedig (Bunker) 33.nál le lett zárva?
Néztem az órát,hogy mi a fenét fogunk még csinálni 25 percen keresztül.
Hát megkaptam: Gyűrűk ura befejezést,ahol 7x vége lehetett volna,de csak rátoltak még egy utolsó utáni búcsúzkodást is.

bvr - 2016. 05. 25. 22:28

Hát én messze nem vagyok ennyire megbocsájtó, ez rettenet volt, évad közben voltak kommentek amelyek a fő szálat/szálakat tekintve megjósolták ezt a véget, nem akartam elhinni (vagy csak reméltem) hogy nem ezt húzzák – de hát igen…
Én az első évadot nagyon szerettem (mondjuk pont a finálé relatíve azért nem annyira), utána nekem sokat zuhant, viszont mindig voltak jó részek, jó karakterek ami miatt azért érdemes volt maradni.
Hát erre a záró évadra visszatekintve… – nem nagyon találnék ilyet.

kiskiraly - 2016. 05. 25. 22:33

Hasonló a pontozás nekem is.

Az 1×01 nálam magasan a legjobb sorozatpilotok közé tartozik.

El kéne újra kezdeni nézni…

pytta - 2016. 05. 25. 22:52

Annyira jó volt a kezdése ennek a sorozatnak, és annyira erős az egész első évada, hogy sokan sokmindent hajlandóak megbocsátani neki.
Azért nekem is hiányozni fog, a jelenlegi felhozatalból még csak hasonlót se tudok mondani (hangvételre, sztorira, karakterekre, stílusra), baromi jó szórakozás volt hétről hétre (és most nem az idei évadról beszélek).

Lamantin - 2016. 05. 25. 22:59

hát igen, a 4. évad fura volt, de nem maradt bennem rossz szájíz a finálé után. a 3. évadot csúcsra pörgették, de az első kettő is piszkosul jó volt.

sajnálom, hogy ennek így kellett lennie, ilyen típusú történetből nem gondolnám, hogy ne lehetett volna kihozni még pár évadot, ezért furcsállom, hogy készítői döntés a dolog. kíváncsi lennék, mi állt a háttérben.

na mindegy, suck my tit, 8.5/10 nálam az egész sorozat. valahogy nincs szívem lejjebb venni belőle az utolsó évad miatt.

Jack Shepard - 2016. 05. 25. 23:03

Nagyon jó szórakoztató sorozat volt, kikapcsolta az embert. Hiányozni fog.

Tatala - 2016. 05. 25. 23:04

Nekem nem sok hozzáfűznivalóm maradt: a kritika minden egyes szavával egyetértek, és sajnálom, hogy vége…
Azt pedig még jobban sajnálom, hogy nincs hasonló sorozat, amit most nézhetnék :(

Hegedda - 2016. 05. 25. 23:08

Most visszagondolva az Origin epizódokat nézve ugrott be, valami történt de akkor még nem tudtam mi. Így utólag azt mondanám mintha óccsón akarták volna megúszni egy helyszínnel…
Amishok, indiánok szublimálása elég szomorúvá tett, elég korrekt feszültséget tudtak hozzátenni a sztorihoz.
A főcím legalább megmaradt, külön megemlíteném a végére írt átiratát.
Ami még furcsa volt a stáblista utáni jelenetek előre hozása uccsó résznél meg a végére hagyták…
Hiányozni fog akárcsak a Justified.

bostone - 2016. 05. 25. 23:29

A sötét tónus, amit a záróévad produkált, tőlem egyáltalán nem áll távol. Nekem inkább hozzátett, mint elvett. Az utolsó rész bármennyire iskolás megoldásnak tűnt, mégis korrekt befejezést eredményezett.

Szaladam - 2016. 05. 25. 23:51

en a negyedik evad kezdese elott vegignyomtam ujra az elso 3 evadot, a harmadik az abszolut kedvenc. de igazabol mondharom evadban olyan gyonyoruen tologattak az akcio-humor-drama aranyokat, hogy szamomra az elso harom evadot tokeletesse tette.
ez a negyedik evad tok mas volt, az eddigi tokeletes dramat iden nagyon tultoltak, es a sztori sem haladt joiranyba, nem hasznaltak ki elegge a harmadik evad vegi felvezetett potencialokat, de ettol fuggetlenul minden reszen nagyon jol szorakoztam, es orultem, hogy egyaltalan lathatom ezeket a fabtasztikus szineszeket, karaktereket.
de az elmult 8 hetben amikor visszagondoltam az elso 3 evadra, mindig nagyon fura erzesem volt, mintha egy teljesen mas sorozatra gondolnek vissza.

a Bunker-bunyo lehetett volna kicsit hosszabb es durvabb, de igy is erös volt es kiraly volt. a zarojelenetek nagyon jol sikerultek, rossz erzes volt elbucsuzni a karakterektol. hianyozni fog ez a sorozat.

kerdesem, hogy mivel a Strike Back 2-5 evada is cinemaxos es hasonlo (habar mas temaju), akciodus laza dolognak tünik ranezesre, egy Banshee-rajongonak ajanlanatok-e?

VanillaSky - 2016. 05. 26. 00:08

“A sötét tónus”

A sötét tónussal épp az volt a gond, hogy nem illett a sorozathoz, de ha már hozták, akkor legalább ezt is elcseszték. Bode egy semmi karakter volt. Az áldozatok teljesen ismeretlen random arcok, akihez a néző nem kötődött, maga a főellenség pedig nevetséges. Az implantátumokkal, a nyugodtnak álcázott bölcsességeivel semmilyen izgalmat nem váltott ki a nézőből. Erre ment el 6 rész a 8ból.

DonMaros - 2016. 05. 26. 00:11

Én sem tudok ennyire elnéző lenni. A 4. évad valami langyos lábvíz volt az előzőekhez képest. Legalább a végére raktak volna egy nagy leszámolást. Amikor Bunker a nácik házában van, konkrétan megállítottam a lejátszást, hogy rákészüljek a jelenetre, mert azt hittem itt valami epic bunyó lesz. Szinte beleerőszakoltak jeleneteket a bárban, hogy Sugar valahogy képernyőn legyen és az istenkirály Job az évad felében meg sincs aztán meg használhatatlan. Nagyon sajnálom, hogy ilyen méltatlan véget ért a sorozat. De az első 3 évad miatt nálam örök gyöngyszem lesz.

@Szaladam: Mindenképpen nézd meg a Strike Back-et. Nálam az akciósorozatok királya. A Pesten forgatott részeket pedig külön élvezet nézni.

Mike - 2016. 05. 26. 00:37

Ez az utolsó évad az előző évadokhoz képest gyengébb volt, főleg az akciójelenetekben vettek vissza. Az egész évadban Hoodnak 1 emberes bunyója volt, az utolsó részben, és 0 rendes szexjelenete(amiből a régebbi évadokban még kb 2 részenként volt, bement 1 random kocsmába és egyből felpróbált valakit). Ez valszeg a költségvetés jelentős csökkentése miatt lehetett. Főleg az előző évadhoz képest ahol már a 3. részben több akciót tettek le az asztalra mint ebben az egész évadban, ottvolt az iszonyat kemény Burton-Nola bunyó, 1 résszel késöbb Hood-Proctor, utána a Cadis indián raid, ebben az évadban egy kb 4 perces Hood-Burton vicc kaliberű bunyó és ennyi.
Mindenesetre hiányozni fog, rettenet jó és hangulatos sorozat volt. Szerintem pedig bőven kultsorozat, legalábbis ahogy redditen is olvasgattam ott is mindenki így jellemzi.

@Szaladam
A Strike Back eléggé hasonló volt, több akcióval,kevesebb drámával. A 4. évadban 1 jelentős hangulatváltáson esett át, az addig drámaibb jeleneteket kicserélték iszonyat hangulatos,vicces buddy humorra. Azt legfőképp a 2 főszereplő összhangja és az ő közös jeleneteik viszi. Ha a Banshee tetszett azt is élvezni fogod.

sepörd - 2016. 05. 26. 04:06

ezt hogy tudták így elcseszni…
jó nyilván megint megy a sumákolás, előzö évad végén mikor Hood és Proctor összenéz abból ki akartak valamit hozni, jó is lett volna. ez a pointless szekta értékelhetetlen mint legfőbb tartalom. hát csalódtam a készítőkben. én megértem, hogy elfogynak az ötletek, de azt már nem, hogy a sorozat védjegyeit kivesszük, erre nincs mentség. Proctort kivették (félig Hoodot is), csak a “rosszak” haltak, és egyetlen jó bunyó volt az évadban, az utolsó Calvin/Bunker.
finálé azért jó volt, hozta a kötelezőt.

az első 3 évet nagyon szerettem, 2-3 évadot egyben néztem az marad meg leginkább, egyik legjobb darám.

Dalmayr - 2016. 05. 26. 07:50

Én sem vagyok elégedett ezzel az évaddal. Nem volt rossz, de sajnos jó sem. Túl sokat akartak és ezért nem sikerült összehozni szerintem. Ha nem lett volna benne ez a szektás-FBI-os vonal (Eliza Dushku nagyon jó formában van de a feje szörnyen szét van műtve) akkor lehetett volna valami epic utolsó évad. Kurt-Calvin, Hood-Proctor leszámolással, esetleg Hood, Carrie, Job a testvérisèg ellen. Végülis mindegy mostmár, így is kedvenc marad a Banshee, főleg a 2. évad. Hiányzott valami ebből a fináléból még úgy is, hogy jobb volt mint az évad többi része. Ez a happy end nem illet a sorozatba. Számomra az lett volna a hiteles ha porig rombolják Bansheet a nagy leszámolásokban, és 1-2 főszereplő belehal.

Mordekai - 2016. 05. 26. 08:02

Gyengécske volt ez a 4. évad. Történet szempontjából már a 3. is felesleges volt, mégis jól összehozták, de a befejező évad nem méltó a Banshee névhez.

Ez a szektás szál lapos volt, inkább megnéztem volna egy amish-kartel háborút. Mekkora poén lett volna, ha a békés földművesek fegyvert ragadnak és rendet csinálnak. Aztán mondjuk az öreg fater szúrja le Kai-t a végén egy vasvillával.

Hood lassan ébredt fel.
Proctor-ból is keveset kaptunk.
Job is túl sokáig volt parkolópályán.
Carrie/Brock kerek volt, de nekik is több idő kellett volna.
A nácis szál is rövidke volt.
Az FBI-os új csajnak sem volt ideje kibontakozni.
Sugar-nek semmi szerep nem jutott.

Burton motivációja is so-so, jobb lett volna azt a vonalat kibontani, amikor – emlékszünk ugye – Rebecca benyúl a lábai közé és megrémül valamitől. :)

Az epizódok végén a bónuszjelenetek is simán hozzá lettek csapva az egészhez, ezt a formátumot is minek változtatták meg? A webes miniepizódok is rém gyengék, a szereplők egyesével besétálnak a kocsmába, dumálnak pár mondatot Sugar-rel, ‘oszt ennyi. Kb. 2 óra alatt vehették fel az egészet.

Ez mostmár a sokadik olyan eset, amikor egy sikeres és minőségi sorozat látványosan összezuhan a kasza híre után. Csak találgatok, de ez nem arról szól, hogy ilyenkor a készítők átmennek költséghatékonyba? Vagy már inkább a következő project-re gyúrnak fejben? Vagy eleve kevesebb pénzt kaptak?

FunNukem - 2016. 05. 26. 10:23

A 4. évad végére már csak egy jó Hood-Burton bunyót vártam, de nagyon gyenge volt.
Viszont a Bunker-Calvin harc nagyon tetszett, kár, hogy olyan gyorsan lerendezték azt is.

A 4. évad miatt én is max 8/10-et adnék a sorozatnak. Előtte 10/10 volt a számomra :(

Bazsi - 2016. 05. 26. 10:46

Én szerettem a 4.évadot is, attól függetlenül hogy lassú volt, minden percét ugyanúgy vártam mint az első 3évadét. Az első résznél már tudni lehetett h nem lessz idén akkora kaszabolás mint az előző évadokban, de így is azt gondolom hogy az utóbbi 4év abszolút kiemelkedő simán top3as sorozata volt. Nagyon fog hiányozni! A kamera elfordulós jelenet tényleg csúnya húzás volt a készítőktől, de 4 ilyen évad miatt ez simán megbocsájtható.
Egy biztos sokszor újranézős lessz, és remélem csinálnak neki valami spioffot, jó pár variációt el tudnék képzelni.

laxikahun - 2016. 05. 26. 11:28

minden negatívuma (számomra nem volt az, minden percét imádtasm ennek az uccsó évadnak is) ellenére imádom ezt a sorozatot, és biztos meg fogom még nézni többször.

Job nagyon fogsz hiányozni!!!

Reeka - 2016. 05. 26. 12:14

Nagyon-nagyon sajnálom hogy az utolsó évad nem sikerült jól… annyira vártam pedig! Az utolsó két-három rész hozta talán a régi hangulatot. Ettől függetlenül imádom a Banshee-t, top5-ben marad nálam örökre, nagyon hiányozni fog. Egy spinoff-ot bírnék én is.
Annak örülök hogy Burton volt Rebecca gyilkosa, de ezt a szálat jobban is kibonthatták volna… Teljesen felesleges volt ez a szektás-nyomozós vonal, bár Eliza Dushku karaktere bejött egyébként.
Kurt Bunker-t is bírtam nagyon, sokkal többet is szerepelhetett volna. Job régi énje visszatért végre az utolsó részre, imádtam, hiányzott nagyon ez az évad elején.
Jó volt a finálé, de én meg voltam győződve, hogy többen meg fognak halni, hm.
Bírom, hogy nem tudtuk meg Lucas Hood igazi nevét! :)
-“Suck my tit” – ez az év idézete nekem! :D

Shaikon - 2016. 05. 26. 15:08

Banshee, Pensylvania, suck my tit!

Job The Best :)

Nézőke - 2016. 05. 26. 17:38

Reeka: megtudtuk,csak sajnos ultraHDben kéne néznem.

amikor az FBI os aktát nézi az ágyán,és a letartóztatási elrendelés van nyitva,akkor lehet látni felül balra a nevét,de én csak valamit Smith valamit látok, de azt is csak tippelem..

bab1lon - 2016. 05. 26. 18:08

Nézőke: Amikor elkapták a gyémánt lopás miatt, akkor a John Smith nevet adta meg, ami valószínűleg ugyanúgy kamu. :D

agika88 - 2016. 05. 26. 18:36

a sorozathoz képest nagyon idilli kis befejezés volt. a hősök megkapták a megérdemelt jutalmukat, ez esetben a nyugalmukat, a gonoszok elhulltak. Olyan igazi feelgood volt, akkor is ha nem igazán illett a Bansheehez. Azért egy olyan igazi epikus, heroikus küzdelmet még rakhattak volna bele Burtonnel. úgy lett volna igazán szép a búcsú.

Azon azért elgondolkodtam, h mi értelme volt, h Hood odament a városba az első részben.. végül is Proctor lerendezte magát mikor rossz emberekkel próbált cimborálni :D
Carrie férje meghalt miatta, de össze újra így sem jöttek…
Max annyi, h kapott a nyakába egy meglehetősen problémás kamaszlányt. :D sok értelme volt az egész várost megbolygatni ezért és bucira veretni a fejét részről részre.

Sawyer - 2016. 05. 26. 18:53

A megtört Hood Proctornak kezd dolgozni, annak nagy örömére. Minden rá bízott feladatot Proctor embereivel kéne megoldani, de Hood badass és egyedül intézi el újdonsült főnöke ellenségeit, miközben Proctor cserébe információk után kutat Jobbal kapcsolatban. Sugar többször próbálja meggyőzni Hoodot, hogy hagyjon fel Proctor oldalával, de a megtört Hood hajthatatlan.
Közben Ana és Bunker titokban üldözik a bűnt Banshee utcáin, Lotus a volt feleségével drámázik, míg Calvin és náci portyája közös üzletbe kezd Proctorral.
Burtonnak többször nézeteltérései támadnak Rebeccával, ráadásul a csaj a hátuk mögött keverget.
Félévadnál Proctor rájön, hol tartják fogva Jobot, így Burton és Rebecca maradnak, Hood és Proci pedig egy kisebb sereggel elutaznak a távoli országba, hogy kimentsék. Tervezgetés, végül túszmentőakció, katonák leölése.
Ezalatt Bansheeben Calvin megöli a frissen szabadult papusát, tejhatalmat szerez a testvériségnél, és uralma alá veszi Bansheet. Hoodék visszatérnek, szembekerülnek az új “királyokkal”, miközben Rebecca a zavargás alatt rejtélyesen meggyilkolódott…

Ennyi, egy normálisan kivitelezhető, részekre lebontható sztori, legalábbis én a látottak alapján így csináltam volna.

Az évad egy nagy rakás nulla, a karakterek kiheréltsége az egyik fő gond, a másik ez a rektes szekta, aminek értelme nem volt, az elejétől kezdve nyilvánvaló volt, hogy nem ők a ludasok, ennek ellenére lefoglalta a játékidő 70%-át, megfosztva a főszereplőket a vászontól. A másik az ostoba sztori, bugyuta fordulatok, klisék, és gagyi akciók. Az egyetlen, amit nagyon meg tudok dicsérni, az az operatőri munka és képi világ. (A Burtonös körsvenk nem az operatőr hibája, mielőtt még valami okos beleköt.)

Részemről az évad 4/10, a sorozat 8/10, de nem szívesen nézem újra a vége miatt :(

bab1lon - 2016. 05. 26. 19:41

Agika88: Hood azért maradt ott, mert Deva közelében alrt lenni. Szerintem ez így rendben volt.

sepörd - 2016. 05. 26. 20:29

Sawyer: ennyi, ez marha jó.

tobias88 - 2016. 05. 27. 20:17

Az utolsó évadot kivéve nagyon jó volt a sorozat. Még az utolsó rész is jó lett volna, ha az előtte lévő 7 rész pörgős és akciódús, mint az első 3 évad volt. Ahhoz illett volna egy ilyen levezetés, de ehhez a 7 részhez nem. Kicsit csalódás lett számomra ez a befejezés, pedig simán a felejthetetlen sorozatok közé emelkedhettek volna, így viszont olyan mintha a 7. részig a készítők nem is tudták volna, hogy vége lesz.

Sheriff Hood - 2016. 05. 27. 21:51

Többször is hosszan leírtam már, mi tetszett és mi kevésbé a záró etappal kapcsolatban, ezért most nem ismételném magam, csak néhány apróságot fűznék hozz.

Először is, ahhoz képest, hogy a Banshee az akcióiról volt híres, és Hood volt a főszereplő, meglehetősen érdekesen kezelték az évadzárókban. Az első évad fináléját passzívan, kvázi kispadon ülte végig, tudjuk kinek a fogságában vergődve. A második évad fináléjában is emlékezetes a késes jelenet és Fat Au cameója, majd a Rabbit szál lezárásának is szemtanúja csupán. A harmadik szezonban ugyan ő volt a túszmentő akció vezetője, de Pszicho őrmesterrel Carrie-nek kellett késhegyre menő párbajt vívnia, miközben Gordon lett a tragikus hős, de még Job is meccselt egyet a kőkemény kommandóssal.

Szóval “kellett” már egy nagyjelenet Hoodnak is egy fináléban, de ha innen nézzük, kissé csalódást keltő volt a leszámolás Burtonnal. Maga a végkifejlet, hogy Proctor kezébe adta az “igazságszolgáltatást”, tetszett, mert végül is azzal bízták meg, hogy találja meg a gyilkost. De a szokásos “agyba-főbe verik a hőst, de végül feltámad és győz” klisé megfejelve a “fehér fénnyel” nagyon nem illett a Banshee-hez. És ha már “megfejelve”, az a fejelgetés is bugyutának tűnt a korábbi, jól megkoreografált bunyókhoz képest. Az egyetlen kreatív elem az egészben Burton árván maradt szemüvege volt az autóban, aminek lekerülése rendszerint a pszicho módba váltást jelzi. Amikor Bunker a fához vágta a tesóját, sokkal jobban kezdett pumpálni az adrenalin, sokkal inkább visszahozta a kezdeti Banshee érzést (“Meet the new boss!”).

Hood szálát viszont szépen varrták el, a búcsú Carrie-től és Sugar nagymonológja az elmotorozással együtt tényleg a “nagyon fog ez hiányozni” érzést hozta elő az emberből.

Proctor viszont méltatlanul szorult háttérbe, a karakterével nagyon sután bántak a készítők az egész évadban. Ahhoz képest, hogy jelentős figura volt a sakktáblán, elég kisstílű lezárást kapott, ha már a megidézett dolgokról beszélünk, nekem a Sebhelyesarcú nagyjelenete jutott eszembe, amikor kisétált a ház elé a géppisztollyal. Az meg, hogy egy lábtöréssel akarták kvázi mártírrá tenni, megint olyan olcsó húzás volt, írtak volna neki inkább egy rendes befejezést. Ha nem akartak volna mindenáron Hoodnak egy akciót a fináléra, hanem csak közli, hogy Burton volt a hasfelmetsző és intézzék el Proctorral, majd erre jön egy Nola-Burton párbaj, aminek a végén két sebzett harcos rogy össze vérben ázva, sokkal hatásosabb lehetett volna – amennyiben egy flashbacknél jobban kibontják a Burton-Rebecca gyilkosság hátterét Bode szeánszai helyett.

A nagy egészet vizsgálva még mindig úgy gondolom, hogy a készítők az eredeti befejezést adták nekünk, de a kasza miatt olyan lett az egész, mint egy grandiózusnak szánt film, aminek a lelke és a kohéziója a vágóasztalon maradt. Ha a Breaking Badhez hasonlóan a Banshee is megkapta volna a kétszer nyolcrészes lezárás lehetőségét, szépen el lehetett volna varrni a szálakat. Bár szerintem még így is el lehetett volna, ha kivágják vagy minimálisra csökkentik a Bode szál játékidejét, de addigra valószínűleg megszerezték Dushkut kvázi állandóra, és egy ilyen névvel nem lehet megtenni, hogy csak úgy kihagyják a történetből. Máshova meg nem nagyon fért volna be, igaz, a sorozat mitológiájából nem is hiányzott volna.

A Banshee viszont hiányozni fog a palettáról, biztosan újranézem még néhányszor.

karli - 2016. 05. 27. 23:16

Sawyer, egy ilyen változatot én is megnéznék!

Sawyer - 2016. 05. 29. 15:44

Hát igen, szerintem a sztoriban az egyik legnagyobb baklövés, az a 3. évad végi Proctor-mosoly ki nem használása.
Én a mostani évadot látva, ha ezt tervezték, biztos így írtam volna meg a forgatókönyvet, az 5. évadban pedig mehetett volna a végkifejlet felé a nácik elleni harc, a Bunker-família barátok köztje, és jó arányban a Rebecca halála utáni nyomozás, kisebb mértékben belekeverve a szektát.
Nyilván esélytelen, de én is megnéznék egy másik befejezést, netán még annak örülnék, ha A szökéshez hasonlóan később újra előveszik, és készítenek még legalább egy méltó évadot, ami mellett eltörpül a 4. : )

zoo - 2016. 05. 31. 17:47

Imádtam, végig, hiányozni fog.

gerő - 2016. 06. 01. 16:12

Én nem tudom jó szájízzel venni ezt az új évadot. Voltak szép pillanatai, de…

1. csak azért behozni egy teljesen felesleges, vörös sárkány vonalat, hogy eltereljék a figyelmet Burtonről, gáz volt. Még akkor is, ha szépen ki volt dolgozva a történet és remekül hozta a csávó a karaktert.

2. Job. Elkezdik keresni, feladják, majd 18 hónap múlva, megint. Nem tartom racionálisnak, hogy frissében ne kapták volna el Leo-t. Vagy bármi. (Plusz nem tartom racionálisnak, hogy valakit másfél éven át kínozzanak. Ha valaki nem törik meg, fél év alatt, utána sem fog.)

3. Proctor. Oké, hogy megalomán, de csak nekem fura, hogy polgármester volt. Valahogy nekem nem illik bele a személyiségébe, sokkal inkább kinézném belőle, hogy egy bábot rángat.

4. Hol vannak az amishok? A sorozat kellemes ínyencségét adták hangulatban. Volt két szerepük, mikor Rebeca testét akarták.

5. Hol vannak az indiánok?

6. Visszatérve Proctorra. Ha ekkora haverja a Testvériség vezetője, hogy washingtonból lejön banshee-be, akkor a kartell ellen miért nem védik be. Oké, egy szállítmány oda, de a gyártósor még megvan. (plusz ugye új náci gyerek is Calvin helyett)?

7. Hood. Oké értem én a jellemfejlődést meg minden, érezni rajta, hogy szenved, de baszki, Shioban, Carrie/Ana, Deva és Rebeca(plusz a saját gyereke) elvesztése kicsit komolyabb képi megjelenítést kíván, mint néhány flaschback. A színész adott volt, jól játszott, ez a rendezés hibája.

8. Olyan akciójelenetek, mint a boxoló, az albínó rab, vagy a burton-indián csaj jelenetek után, alig volt bunyó. És a Burton féle végső összecsapás megcsúfolása az eddigieknek, mert bár dramaturgiailag adta, akció szempontból én többet vártam.

9. Kurt drámája kihegyezetlen, jóllakott ovisként viselkedik.

Mindent összevetve, nekem összecsapottnak tűnik a dolog, csalódottságom nem titkoltan a magasra rakott első (és talán második) évad mércéje miatt van. Ez a sorozat kulttörténeti alapmű lehetett volna, amely autentikusan mutatja be a “rosszfiúk” érzelmeit, személyes drámáját és motivációval mutatja be a a szereplőket, a kérdésekre nem pedig csak mert-el válaszolt. Kár érte. Mindig szép emlék lesz a harmadik évadig, de én a 4.-re úgy fogok tenni, mint az alien 4re. Egyszerűen nem veszek róla tudomást.

editje - 2016. 06. 05. 10:27

Ezek nem voltak a helyén számomra:

Miért kellett ennyit várni hogy Job-ot kiszabadítsák??? Kicsit megrázzák magukat és egy epizód alatt gyakorlatilag nehézség nélkül kiemelik vmi black site-ról ahol majd 2 évet szívatták??seriously?

Engem személy szerint idegesített ahogy post-mortem próbálták Siobhan és Hood kapcsolatát elmélyíteni. A történteket tekintve nekem olyan volt mint bármelyik banshee shag – semmi több.

Miért nem lehetett azt a szegény Nolát kicsit jobban meggyászolni??? Most lehet, hogy tévedek de úgy rémlik, hogy fel sem tűnt senkinek, hogy eltűnt??? :( :(

Egyébként kb 2 hét alatt néztem meg a 4 évadot, totál lekötött és szórakoztató volt – mondjuk Kai kicsit egy dimenzióssá vált a végére, nekem ő volt a legszimpibb karakter.

kopasz gyerek - 2016. 06. 10. 15:28

Tud valaki a Banshee-hez hasonló sorozatot mondani? :)
Nemsokára végzek a 4.évaddal, jól jönne valami pótlás:)

Lui - 2016. 06. 10. 22:00

Nagyon jó sorozat volt, de a 4. évad nem volt “Banshee” minőség. Kár is lett volna ebben az új szellemben folytatni, mert amit az első 3 évadban kaptunk, azt már nem nagyon lehetett überelni (lehet le is kellett volna még akkor zárni – legalább jobb szájízzel)

Tuti újra fogom egyszer nézni. De csak az első 3 évadot. Ahhoz fogható tökösség/keménységet talán csak a The 100 2. évada vállalt be.

Trailblazer - 2016. 06. 12. 19:53

Calvin alfa-neonáci apósától vártam valami nagyobb dobást, ám a karrierje kurtára-furcsára sikeredett. Mondhatni nagyobb volt a füstje, mint a lángja, nem egészen gondolták át a szerepét.

Egyébként nálam mindent összevetve 9/10 a sorozat, ahol a 10/10-es zsinórmérték a Breaking Bad.

winnie - 2016. 06. 16. 04:58

kopasz gyerek: el kell olvasni a posztot.

Dezyre - 2016. 07. 23. 13:49

A cikk kapcsán elkezdtem nézni, a vége felé haladva valóban a ponyva stílus irányába indult a sorozat. Ám hozzátenném aki esetleg a végignézés előtt olvasná, hogy készüljünk a nagyon sok drámaiságra. Tehát a címkék között előbb a dráma utána az akció. Főleg az első évadban, köszönhetően a szláv rendezőknek rengeteg érzést láthatunk kommentár nélkül, hosszan csak az arcok, kifejezések mutatásával.
Nekem személy szerint nem favoritom az ilyen drámai akció sorozat, inkább sci-fi és detektív sorozatokat kedvelem, de mégis az ilyen beállítottságú nézőt is képes a képernyő elé ragasztani, mivel nagyszerű a vágó és effekt munka (kivétel a 3. évadban a szarvas, de pár rész múlva a furgonnal kárpótolják a nézőt). A kaszkadőrjelenetek is megfontoltak, nincsenek “háttértáncosok”.
Ugyan a kis mellű színésznőket részesítette inkább előnyben a casting csapat, de a meztelenség is rendkívül ízlésesen és néhol állatiasságát vagy éppen érzelgősségét kifejezve van megjelenítve. A főcím végig fenomenális.
A történet gyenge, de szerintem pont nem is lényeges, mivel egy kisvárosról szól, egy főszereplővel és a hozzátartozó kötelező mellékszereplőkkel, tehát egyértelmű, hogy aki a sorozat végét okozná azzal, hogy fenyegeti a főszereplő helyét a kisvárosban az meg fog halni. És legalább ezzel nem spóroltak, van bőven a lassú és meglepően gyors halálból és ráadásul sokszor még kiszámíthatatlanul is. A megjelenítés nagyszerű a filmben. Vagy többkamerás vagy többször felvett jelenetekkel teszik pörgőssé az akció jelenteket, és melankolikus ahol kell, szóval aki nem kedveli a kapkodó kamerákat az is megtalálhatja a filmben amit keres, mert minden pont jó helyen van.

idioty - 2016. 08. 09. 10:17

Nekem összességében tetszett, bár az előző évad mérföldekkel jobb volt.
Szívesen megnéztem volna egy olyan befejezést, ahol Burton kinyírja Hood-ot.
Proctor kiiktatása is kicsit gyengus volt számomra, hiszen ahogy megtudtuk a náciktól, voltak emberei (plusz a nácik), akik azért meg is védhették volna, bár szerintem már élni sem volt kedve. Viszont nekem jobban tetszett volna az, hogy ha nem mutatják egyáltalán a halálát. Mert Brock beszédéből egyértelműen elhangzott, hogy ki fogják nyírni és szerintem elég is lett volna ennyi is.

Ami viszont végképp lerombolta a 3. évad nagy zsákmányának megszerzését, hogy rettenetesen sok erőfeszítésbe került a kitervelése, lebonyolítása és maga a harc is, és erre jön Job leszámolni a hacker főellenségével, amit úgy visz véghez, hogy lenyúlja az összes pénzét. És ekkor volt az a pillanat, amikor megütött a dolog, hogy igazából bármikor megtehette volna ezt Job és nem kellett volna egyáltalán a 3. évadbeli “zsákmány”. Így kb értelmét vesztette számomra.

Na mi újság, Vágner Úr? - 2016. 08. 25. 10:28

Tegnap sikerült befejezni a 4. évadot. Más volt, mint az előzőek, de nekem tetszett. Antony Starr kérése volt, hogy kevesebb bunyója legyen Hoodnak, szóval nem lepődtem meg, hogy nem verekedett minden részben :) Szeretem, amikor a készítők időben lezárnak sorozatokat, és nem mennek el a felesleges, időhúzó részek kreálása irányába.
Az tuti, hogy a Justified mellett ez lett az utóbbi idők kedvenc sorozata nálam, és mindkettőt hiányolni fogom…

szyszaa - 2017. 01. 17. 20:30

a legjobb sorozat, amit valaha láttam! magasról teszek azokra a kisebb-nagybb hbákra, amiket uccsó évadban “elkövettek”! így is nagyon élvezetes volt, egy mp-ig nem unatkoztam! Mi kell még?! hiányozni fog!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz