login |

Arrow: vége a 4. évadnak

2016. 05. 30. 16:25 - Írta: superpityu

35 hozzászólás | kategória: 2015/16 finálék, kritika,

Nem gondoltam volna, hogy az Arrow képes lesz meglepni idén. Pedig évad közepén még a kaszán is gondolkoztam, sőt ebben a szezonban először produkáltak olyan részt, amit egyszerűen át kellett pörgetnem. Az évad végére viszont egészen helyrerakták a dolgokat, ráadásul mertek nagyobbat húzni.

bscap0145

Bár nem lett kiemelkedő sem a zárás, sem maga a szezon, nagyjából valahol az első évad nívószintjén lehet most a sorozat, ez viszont bőven elég ahhoz, hogy még maradásra bírjon. Tudom sokszor szidtam a sorozatot, de ismétlem, én voltam legjobban meglepődve azon, hogy tetszik amit látok. Sőt akadt egy üldözős jelenet a 3×22-ben amit rohadt jól vágtak meg, a többi verekedéshez képest, bár inkább ez is csak dinamikus volt, nem esett szét, mint sok másik. Ilyenből kellene több.

Az Arrow legnagyobb ellensége, akárcsak a The Flash-nek (és a Legends of Tomorrow-nak – erről is írunk nemsoká), a béna drámázás. Itt sokáig totálba tolták a szerelmi vívódást, ami teljesen tönkretette az egykori közönségkedvenc Felicity-t, ráadásul sokszor a főszál kárára is ment. Az évad végére viszont visszavettek ebből is, sőt kimondottan jól oldották meg az Oliver/Felicity-jeleneteket, végre nem voltak kínosak, ismét volt közöttük némi kémia, nem úgy, mint az összeboronálásuk idején.

bscap0141

Akadtak idén is nagyon jó húzások, karakterek közül Curtis nagyon jól sült el (állandó is lesz az 5. évadban), kicsit olyan lett a dinamikája Felicity-vel, mint a The Flash-ben Cisco-nak Caitlin-nel, vagy Wells-szel, ami azért eléggé bejött. Vixen felbukkanása is tetszett, remélem sikerül még párszor behozni.

Kár, hogy Damien Darkh nem lett olyan félelmetes, mint azt a belépője ígérte. Hatalmas kihagyott ziccer a fickó, pedig ő lett volna a főellenség. Cserébe a felesége, Ruvé izgalmasabb, erősebb figura lett, sokkal inkább úgy tűnt, hogy övé a hatalom, a nyilvánosság, kicsit hálásabb ez a neurotikus, mindent machináló gonosz szerepe, ami neki jutott.

bscap0178

Persze ahány jó szereplő, vagy megoldás, annyi bénázás és mellényúlás is történt a szezonban. Miután Felicity teljesen lenullázódott, és éppen most kezdi újra feltornázni magát a szerethető karakterek közé, addig az anyja, Donna minden pillanatot megragadott ahhoz, hogy pokolra kívánjam, de azt is aki kitalálta, hogy neki ennyi epizódban kell szerepelnie, hogy feleslegesen drámázzon.

Igazából az évadközi nagy haláltól sem dobtam hátast, de inkább spoileresen folytatom a tovább után. 

Lacrosse már kifejette, hogy miért is volt meglepő pont Laurel kiírása, én sem tudnék újat hozzátenni az egészhez. Teljesen furcsa volt, hogy azt a karaktert írták ki, akit sikerült kiemelni az egyértelmű utálatból és terelgették a szerethetőség felé. Ráadásul annyira a háttérben volt tartva a figura egészen végig, hogy még értelmetlen is lett a beáldozása. Persze a képregényfanatikusok búslakodnak, hogy Black Canary így meg úgy, én pedig csak azt mondom, hogy szerencse, hogy a képregényekből csak merítenek a sorozatok, nem pedig teljesen ugyanazokat a sztorikat kapjuk vissza.

bscap0180

Az viszont nagyon meglepett, hogy az egyre durvuló végjáték katalizátora, a Rubicon aktiválása, ennyi embernél kicsapta a biztosítékot, legalábbis a kibeszélő alapján. Teljesen egyértelmű volt, hogy Felicity-ék nem tudják megakadályozni az összes atombomba becsapódását. Az ARGUS főnöke felügyelte az egész akciót, tehát a kormány biztosítva lehetett arról, hogy a legjobb emberek dolgoznak a Rubicon leállításán. Még így is több tízezer ember halt meg a támadásban, erre sokan azon problémáztak, hogy nem is ismertük ezeket az embereket. Oké.

Bár én is arra számítottam, hogy akkor majd Felicity drámázik egy sort a veszteségek miatt, de abszolút pozitív meglepetés volt, hogy mennyire hamar túllépett ezen, és inkább azzal foglalkozott, hogyan állítsa le teljesen a programot. Sőt az is bejött, hogy felfogta ezt az igazából csúnyán hangzó, “szükséges veszteségek”-dolgot és a legvégén simán rábeszélte Coopert az önfeláldozásra.

bscap0158

Bár tényleg Felicity újrafejlődése volt a legszembetűnőbb motívum a záró epizódokban, azért Oliver is szép utat járt be a szezon során. Voltak nagyon jó pillanatai, bár a temetéses és a fiának üzenetet hagyós érzelmi túlcsordulását meglepően hihetőn adta át Stephen Amell, ettől függetlenül nem érzek nagy változást a színészi teljesítményében. De nem is erről akartam beszélni, szóval Oliverék visszatérése Star City-be, és a Green Arrow megszületése kicsit nyögvenyelősen indult.

Továbbra is megmaradt a kettős élet, azzal a különbséggel, hogy Oliver már nem csak egy playboy szerepében tetszeleg, hanem a város élére állt, hogy reményt adjon az embereknek, amit maszkos hősként nem tehetne meg. A kisebb-nagyobb akadályok ellenére végül mégis Oliver lett Star City polgármestere, amivel nem tudom mit fognak kezdeni. De ha azt nézzük, hogy ez eddigiek mennyire sokáig húzták, és ha nem ő lenne a főszereplő akkor nem sok jövőt jósolnék neki.

bscap0166

Idén a szigetes visszaemlékezések még hülyébbek voltak, mint korábban, ez a kényszeres összefűzés a jelen eseményeivel nagyon béna megoldás. Ráadásul Tiana szála sem volt túl izgalmas, a karakter sem volt szerethető, maximum a motivációit lehetett megérteni. Viszont a béna megoldás a totemmel mindennek a teteje volt. Egyedül annyi tűnik biztosnak, hogy Oliver ismét elkerül a szigetről és megy az oroszokhoz, legalábbis az utolsó jelenet erre enged következtetni.

bscap0138

Sajnálatos módon Thea nagyon lapos volt idén. Az elején még némileg bejött, ahogy megpróbál uralkodni a gyilkolási kényszerén, viszont a végére teljesen unalmassá vált. Ráadásul az egész Malcolm-os, “vigyázok rád, de azért ki is b*szok veled, jaj, de mégis a lányom vagy, vigyázok rád”, megoldás nagyon erőtlenné bált, amikor már a sokadjára használták el.

Dig is borzasztóan kifakult az idei évre, amin nem dobott semmit a testvére és a annak megölése sem. Kicsit olyan már némelyik karakter, mintha kezdené unni az egész hősködést. Ez Dig esetében ez érthető is lenne, hiszen ott a családja, csak valahogy mókás, hogy a felesége pont a hiperszuper ARGUS vezetője lett, miután Amanda Waller nevetségesen lett kiírva. Én legalábbis fogtam a fejem, hogy a sorozat legrohadékabb jófiúja ilyen jelentéktelen halált kapott.

bscap0146

Őszintén fogalmam sincs merre fog elindulni a következő évad. Még ha akadt is utalás, akkor sem szúrtam ki azokat. A banda darabokban, a League of Assasins felbomlott, a HIVE nem is nagyon volt jelen, tippre ez a szervezet még hallatni fog magáról. Szinte bármit bedobhatnak a következő szezonba, ha szerencsések vagyunk, akkor pedig a mágiát sem így fogják erőltetni. Nem is tudom, mikor gondoltam komolyan az Arrow kapcsán, hogy bizakodó vagyok, de most ezt a helyzet.

bscap0168

Ui: A végső nagy összecsapás rohadt bénán nézett ki az összerohanással, amikor fegyvereik is voltak, és mindössze egy lövés dördült el, az is Lyla-tól.

Ui2: Darkh bunkerének robbantásakor vajon, hány ember halhatott meg? Ezen mintha hirtelen átlendültek volna, pedig egy egész városrész tűnt el.

35 hozzászólás Ne habozz!

blueberry - 2016. 05. 30. 16:43

Eléggé meglepődtem a kritikán, nekem egy nagy össze-visszaság volt az évadzáró, ami csak jobban rávilágított az évaddal a problémáimra.
A visszaemlékezés még fölöslegesebb volt, mint eddig, kiéleződött, hogy az egész nem is tartott sehova. Oliver polgármester lett? Ne már, az íjászkodás nem lesz elég neki jövőre? Mondjuk tény, kíváncsi vagyok, mit tudnak ezekkel a szerepekkel kezdeni. Az, hogy Felicity konkrétan felszólította a volt szerelmét, hogy áldozza fel magát, nekem teljesen hiteltelen volt. Az, hogy korábban egy kisebb lakosságú területbe csapódik a bomba, szerintem érthető, érdekes és jó volt, de ez…

Szaby59 - 2016. 05. 30. 16:54

Nem hittem volna, hogy egyszer ezt fogom mondani, de Laurel kiírása szerintem az évad egyik legrosszabb húzása volt…
Tényleg ő volt az aki a legnagyobb karakterfejlődésen ment keresztül és egy idegesítő karakterből, érdekes, hasznos, már már szerethető lett.
A Nyssaval közös jelentei/kapcsolata talán az utóbbi két évben a legjobban megvalósított dolgok egyike.
Nem úgy Felicity meg Oliver… Noha a végére elviselhetőbb lett, de komolyan évad közben megtudtam volna fojtani, egy hisztis p*csa lett belőle. Olyan mintha pár éve véletlenül összekeverték volna valahol az írószobában a Laurel/Felicity-vel kapcsolatos terveket, mert ahogy az egyik fokozatosan jött fel, úgy a másik egyre rosszabb lett. :D
Elég “korrekt” zárás volt, akár sorozatzárásnak is elment volna úgyhogy simán ki lehet szállni akit már nem érdekel. A flashbackeknek amúgy nem tudom mi értelme volt az évadban a műsoridő kitöltésén kívül…

Zordon - 2016. 05. 30. 16:58

A negyedik evad vege volt nalam a vegallomas.

Ment a sullyesztobe az iZombieval meg a The Flash-el egyutt.

amilyen jol szorakoztam az elso es nagyreszt a masodik evadon, annyira elbasztak a 3. es 4. evadot ezzel a bena szappanoperaval. Kuka.

Edrick - 2016. 05. 30. 17:12

Félig nem értek egyet a kritikával: nekem pont hogy az első háromnegyed volt jó az évadnak, és utána volt egy iszonyatos lejtmenet. Akkor még szerintem olt kémia Felicity és Oliver között, utána lett elszúrva. Igaz, az évad végére egy kicsit, de tényleg csak nagyon halványan javult a helyzet, de a kémia nem igazán állt köztük helyre, még úgy sem, hogy Felicity próbált Oliverrel egyszer jófejkedni. És igazából a végére sokkal többet kaptunk Felicity családi drámájából, és nem mondanám, hogy megpróbálta volna magát visszaküzdeni a szerethető karakter közé, ahogyan újrafejlődést sem láttam. Legalábbis nekem nem jött át, ha volt is.
Én igazából a Rubicon kapcsán attól féltem, hogy csak plusz drámát akarnak benyomni. Meg tényleg több mint érthető reakció lett volna az, ami, de ennél a sorozatnál ezt ilyen szinten nem tudom komolyan venni, és azon kattogtam, hogy ezek egy atomtámadást tényleg csak a dráma miatt akarnak behozni.

“Bár én is arra számítottam, hogy akkor majd Felicity drámázik egy sort a veszteségek miatt, de abszolút pozitív meglepetés volt, hogy mennyire hamar túllépett ezen, és inkább azzal foglalkozott, hogyan állítsa le teljesen a programot.”
Dettó, nem tudom elmondani, mennyire örültem annak, hogy tévedtem.

A visszaemlékezések tényleg hülyék voltak, Darhk pedig bár jól indult, a végére leamortizálták a karakterét.
Amanda Waller halála is hülyén volt megoldva, de hát tudjuk, hogy egy “felsőbb hatalom” szólt közbe. Apropó, mikor Nyssa meglátogatta Katanát, megölte? Mert ez is indokolt lenne, és azóta nem is hallottunk felőle.

Viszont összességében, igen, én is bizakodó vagyok. Úgy keverték a lapokat, hogy nem tudom, mi lesz ezután, de érdekel.

Poghy - 2016. 05. 30. 17:18

Ugyanazt a sorozatot néztük?

“nagyjából valahol az első évad nívószintjén lehet most a sorozat”

Az első évadban voltak normális fordulatok, WTF-ek, és jó pár érdekes ellenfél. Idén kb. annyi volt az összes harcjelenet hogy Team Arrow vs. Ghosts újra és újra. A HIVE-on kívül az egyetlen említésre méltó ellenfél Anarky volt, de az ő karaktere is inkább csak egy rossz vicc volt.

“akadt egy üldözős jelenet a 3×22-ben amit rohadt jól vágtak meg”

Arra a jelenetre gondolsz, amikor Oliver egy nyílvesszővel nyitott ki egy zárat? Ja, nagyon hihető volt.

A sok bénázás, logikátlanság és felesleges dráma mellett tele volt olyan facepalm jelenetekkel az évad, mint a már említett zárnyitás, vagy épp a backspace-hackelés. Nekem eddig tartott a türelmem, itt szállok ki, pedig anno nagy kedvencem volt a sorozat.

Kíváncsi leszek milyen béna kifogást találnak majd ki a készítők, hogy a Flash fináléja miért nem lesz hatással az Arrow folytatására.

hbal - 2016. 05. 30. 17:19

én az évad felénél elkaszáltam, egyszerűen iszonyatosan untam, meg valahogy a kedvem is elment tőle… majd talán egyszer visszatérek, de biztos nem a közeljövőben :D
Van egy olyan érzésem hogy az elég korrekt második évadot már nem lehet überelni.

Rammschein - 2016. 05. 30. 17:25

Itt is repült a kasza… nagyon untam, már már néhol idegesített. Szóval részemről jogos döntésnek érzem. Pedig az évad eleje fele még tetszett is… aztán meg elindult a lejtőn.

repeta - 2016. 05. 30. 17:33

egyetértek a kritikával.
az a túl sokat emlegetett “hope” talán beérik.

hummel - 2016. 05. 30. 17:38

Az első két évad rendben volt, az utána kettő viszont már csak azok sikeréből való vegetálás. De a Flash esetében is megfigyelhető az erőteljes visszaesés, a LoT pedig végig gyenge volt. Normális történetszálat egyik sem tudott felmutatni. Azt hiszem én itt fejezem be mind a hármat.

majsz - 2016. 05. 30. 17:56

Laurel kiírása a színésznő miatt volt nem? (munkahelyi problémák amit olvastam itt ott de ez nem 100)

Szóval az Arrow elég sablonos szerkezetű epizódokat terített az utóbbiakban, sok karaktert is sablonossá tett szvsz ha nem lenne Flash (az erőtlen LoT-ot nem is említeném) akár kasza is lenne.
Nagyon remélem, hogy a Flash zárása a kvázi Flashpoint Paradoxon kihat az Arrowra és alaposan felforgatja, mert ami itt folyik az értékelhetetlen.
Ezt az egyszerű halandó vs overpowered/magic/halhatatlan nem igazán sikerül megvalósítani. Lehetne jó koncepció a halmozottan hátrányos helyzetből induló szimpatizánsok a rosszak ellen drámázás de ahogy a kritika írta ebben eléggé bénáznak.
Másrészt a CW elég szerencsétlenül castol, a főbb szereplőket néha sikerül betalálnia de amúgy gyatra. Egy két jól behozott mellékszereplő viszont egész jó hatással lehet, nem gondoltam volna hogy Curtis lesz az aki mutat valamit. Illetve egy jó főgonosz is menthet kaszát.

winnie - 2016. 05. 30. 18:00

majsz: az arrow volt a munkahelye:) (ha valahol olvastad, akkor egy link, és abból kiderül, hogy érdemes-e hitelt adni az infónak.)

Hádész - 2016. 05. 30. 19:03

Nagyrészt egyet értek a kritikával, az ötödik évadba tuti belekezdek. Ami kicsit furcsa részemről, mert a Flash sokkal jobban bejött anno, mégis minden további nélkül kaszáltam a fináléval. Arrowt nehezebben engedem el, talán csak azért mert régebb óta megy és hozzászoktam :D

mSO - 2016. 05. 30. 19:21

“Ui2: Darkh bunkerének robbantásakor vajon, hány ember halhatott meg? Ezen mintha hirtelen átlendültek volna, pedig egy egész városrész tűnt el.”

Ez a Glades alatt volt, amit az első évad végén szerintem lakhatatlanná tett Merlin és így kevés ember lehetett már ott elvileg.

Silver-sama - 2016. 05. 30. 19:39

Én úgy vagyok vele, hogy az évad első fele tetszett.
A flashback sztorit kifejezetten érdekesnek találtam, Sőt, jobban érdekelt, mint a főszál.
Egyszer Oliver megöl egy embert, aztán egy másikat (persze jó kis ürüggyekkel) és izgalmas volt h mikor húzza ki a gyufát a főnöknél :D (+ mi az, amit keresnek a szigeten). Aztán meg kapott a korbáccsal a hátára :3.
Szóval az évad felétől elindult a lejtmeneten főszál terén (a flashback majd csak akkor, amikor a totemet behozták), és már-már kényszerítenem kellett magam a részek megnézéséhez, mert annyira nem érdekelt. de mit csináljak… 3 évad után már csak nem dobom..
Szereplők terén Curtis-t miért kellett???!! -_-” Ki nem állhatom. Unalmas érdektelen darab sz*r, mint a többi… Ráadásul 5.évadban állandó lesz… Miért nem tudnak, valami… nem is tudom… rendes színészeket találni? Vagy szerethető karaktereket írni?
Laurel halála miatt meg rettenetesen boldog voltam ^^ Karóra Felicityt is rögtön az 5.évad 1.jelenetében! ^^

passauf - 2016. 05. 30. 19:44

Dark szerintem Deathstroke után a legjobb gonosz volt a sorozatban, a legnagyobb gond vele az volt, hogy túl erős. Legalább 10x játszották el azt, hogy megtalálták, megütköztek, Dark nyert és valamiért megkímélte Oliveréket. Ezért jó hogy legalább megölte Laurelt, mert ha most visszanéznénk, akkor nem tudnánk semmit se mondani róla, hogy miért is volt ő gonosz. A Darkot játszó színész pedig nagyon jó volt, őt már az Elitalakulat óta imádom.

Másik érdekes karakter még Anarchy volt, nagyon szurkoltam neki, hogy nyírja ki Dark egész családját. Hatalmas facepalm volt, amikor Oliverék többször is megmentették a főellenség családját.

Szerintem egy közepes évad volt, ami jobb volt a 3. évadnál, de egy picit rosszabb az elsőnél. A végén pedig igazán lehettek volna tökösek a készítők és előbb leadják az Arrow évadzárót, amit úgy írhatták volna meg hogy becsapódik 15000 atombomba, majd az utána lévő Flash évadzáróban (ami tegyük fel ugyanakkor játszódott volna időben, ezért Flash nem tudott volna segíteni) Barry visszacsinál mindent amikor megmenti az édesanyját.

majsz - 2016. 05. 30. 20:19

@winnie igen úgy értettem. régebben olvastam, bár ha hiteles info lenne ti biztos tudnátok róla :) (érdekes a dolog, hogy mikor írnak ki egy karaktert a sztori miatt és mikor a színész távozása okán, néha úgy érzem az utóbbi előre nem tervezett dolgot is jobban sikerül megvalósítani)

mSO - 2016. 05. 30. 20:22

passauf : na ja, az jó zárás lehetett volna, tényleg, bár mindkét sorozatban eléggé összefüggő volt az utolsó 2-3 rész.

ALDO - 2016. 05. 30. 20:26

Részletes kritika, ami alaposan kivesézi az egész évadot, nem csak a finálét. A közel múltban pár nap alatt daráltam le, így talán más élményt mintha hetiben néztem volna. Darhk egy fokkal jobb volt mint tavaly Ra’s. Legalább tényleg ilyen képregényes szuper gonosz hangulata volt és próbáltak valamiféle karaktert is összehozni neki. Malcolm szívatása a kezes poénokkal különösen jó volt. A motivációja pedig olyan volt, mintha valami korai James Bond-filmből szedték volna. Laurel kiírását én is sajnálom, mert sokakkal ellentétben nekem korábban sem volt vele semmi bajom. Ha jól emlékszem akkor a LOT fináléban talán adtak valami magyarázatot, hogy miért nem lehet időutazással megmenteni. Felicity ellenben rohadtul sok volt nekem. Amennyire szerethető volt az első két évadban, annyira elegem lett belőle mostanra. Még Cupidót is visszahozták – akit tavaly nagyon bírtam – csakhogy mehessen a rinyálás a kamu esküvőn. Már az se zavart volna, ha az ő nevét vésik fel a sírkőre. Dig is lassan olyan mint a bölcsesség fog, van de minek. Ha őt írják ki, fel sem tűnt volna két-három epizód után. Curtis jónak tűnik bár gyakorlatilag egy első évados Felicity férfi kiadásban. Remélhetőleg lesz valami értelmes szerepe jövőre. Az atomtámadásos szálra nem is érdemes szót se vesztegetni. Ez még a valóságtól kicsit elrugaszkodott képregényes sorozattól is kritikán aluli volt.
A szigetes flashbacket teljes egészében időhúzásnak éreztem. Gyakorlatilag egy bő másfél epizódos sztorit vagdostak szét pár perces jelenetekre, hogy kitöltsék a játékidőt. Azt már az első évad óta tudjuk, hogy Oliver beszél oroszul és vannak is ottani kapcsolatai, így logikusan most ez jön a visszatekintésben. Ebből még talán ki is lehet hozni valamit. A polgármesterkedésre is kíváncsi leszek, mert azért ez mégsem egy politikai sorozat.
Szerintem néha sok ez a 23 epizód. Elég lenne kevesebb. Összességében talán egy kicsivel jobb volt mint a tavalyi, így nekem egy 5,5-öst megér a tízes skálán.

PuMa - 2016. 05. 30. 20:28

Érdekes, mennyire másképp láttuk az évadot. Nekem kb a féltávig tetszett, utána mélyrepülés, zuhanás, szakadék…
és mivel cliffhanger-t nem igazán kaptunk, részemről lehet, hogy kasza, max unalmas óráimban lepörgetek pár részt.
Nálam ez az évad volt a sorozat mélypontja, a második fele miatt. Míg az előző évadnak voltak hibái, ott valahogy tudtam végig izgulni a történetért.
Itt pedig a jó kezdés után sikerült annyira elvenni a kedvem az egésztől, hogy már csak megszokásból néztem. Ez a lezárás pedig feltette a pontot az i-re, szerintem katasztrofálisan rossz volt.
Nem sorolom fel a hibáit, de ami nagyon fájt, és megbocsáthatatlan számomra, hogy a remek belépővel minden elismerésemet elnyerő Darkh-ot olyan szinten leépítették a végére, annyira súlytalan, nevetséges, önmaga paródiájává váló gonosszá tették, amit személyes sértésnek veszek, és megbocsáthatatlan. Ilyen nevetséges módon legyőzni egy erős, karizmatikus, ugyanakkor vicces főgonoszt, így megalázni, ez felháborító. Akkor szeretem (többek közt) a képregényes történeteket, ha olyan főgonosz van, akiről nem tudom elképzelni hogyan tudnák legyőzni, minden próbálkozást keresztül húz, de aztán egy frappáns lépéssel, vagy nagy áldozattal a végén sikerül. Ezért szerettem sokáig az évadot, mert Darkh-ról nem tudtam elképzelni, hogyan győzhető le. Aztán bemutatták a féltáv után, hogy nem is annyira erős. Aztán az atombombánál megint nagyon full-power, és aztán ez a tömeges megoldás… szégyen…Hasonlítsátok össze pl. jó Slade Wilsonossal: emlékeztek a Felicity-s trükkre, az zseniális volt. Vagy aki látta a mostani Shield szezont. *pici spoiler* Ezerszer jobb volt, szintén egy nagyon erős gonosszal, és a végén nagy áldozat kell a legyőzéséhez *vége*
de ez kiakasztott, ahogy a komment hosszúságából is látszik :D
de ugyanezt Zoom-al is eljátszották a Flashben, gagyi volt a legyőzése. A LoT-ban legalább kreatív volt, de ott is elég ad hoc.
Azt mondtam eddig, hogy a DC legalább TV-ben erősebb, de a CW íróinak hála kijelenthető, hogy a Marvel (mondjuk nem nézettségben) itt is felülmúlta már, fényévekkel

Poghy - 2016. 05. 30. 20:58

Érdekes, hogy milyen sokan hasonlítják Curtist a régi Felicityhez, ugyanakkor nekem nem rémlik, hogy akár egyszer is elmosolyodtam volna Curtis bármelyik beszólásán. Míg Felicity egysorosai anno rendszeresen kapták a jelöléseket a hét idézete topikba, Curtisnél nem volt semmi ilyesmi szerintem. Egyszerűen csak Berlantiék úgy gondolják, hogy minden sorozatukba kell egy optimista geek, mint amilyen Cisco, Winn, vagy Atom, és Felicity már nem lehet ez a karakter az Arrowban, ezért hozták be Curtist. Ennek ellenére viszont engem nem emlékeztetett a “bitch with wi-fi”-ra, inkább volt idegesítő karakter.

malteros - 2016. 05. 30. 21:01

Az utolsó részben olyan bénán vágták a verekedős jeleneteket, hogy szinte végig látszódott a kaszkadőr arca. Igényesség nuku volt…

Zsanna - 2016. 05. 30. 21:12

Na. Talán visszatérek. Félévadnál tartok. Akkor minden héten azonnal néztem a részt, de most valahogy nem vettem még rá magam, hogy folytassam. Valahogy az a bajom, hogy uncsi lett. Imádom Olivert, és régen tök jól is szórakoztam. De most nem az igazi. És nem csak az Arrow. A Flasht is félévadnál hagytam abba, és arra sem vettem rá magam. Úgy tervezem, nyáron ledarálom őket. Nem adtam fel, csak nem bírtam tovább. Talán most merítettem némi erőt a folytatáshoz. S bár a kritika bizakodásra ad okot, a kommentek annyira nem. Á, majd még meglátom.

Gate - 2016. 05. 30. 23:21

“Bár nem lett kiemelkedő sem a zárás, sem maga a szezon, nagyjából valahol az első évad nívószintjén lehet most a sorozat…”
Hát durva, hogy mennyire másképp látjuk ezt. Szerintem az Arrow első évada az egyik legjobb évad amit valaha láttam bármilyen sorozatban. Én imádtam a Nolan féle Batman filmeket, a darkos hangulatot, a mindenre elszánt hőst és a földhözragadt realizmust egy szuperhősös filmben. Szerintem ezeket tökéletesen átadta az első évad és jobban kellett volna ragaszkodni azokhoz az elemekhez amiket ez képviselt.

Wall-E - 2016. 05. 31. 01:30

” a darkos hangulatot, a mindenre elszánt hőst és a földhözragadt realizmust egy szuperhősös filmben.”

Ez egyértelműen így volt az elején, ahogy Oliver feltűnt valahol, meg elintézte a dolgokat, harcolt… átjött a jelenetekből a feszültség, az erő, teljesen elhittem, hogy ezzel a taggal nem lehet szórakozni, ez elég nagy részt elveszett, és nem azért, mert a főhős már “vigyáz” az ellenfeleire. Egyszerűen az írás más, más lett az atmoszféra, túlzásba estek dolgokkal, a legtöbb dolgot nem jó irányba vitték el így hosszú távon, például, hogy ilyen soktagú lett az Arrow csapat, túl sok fókusz esett el Oliverről, ahogy telt az idő.

Egy fontos oka mindennek az univerzumbővítés is, a harmadik évadnak is az eleje nagyon jó volt szerintem, de ott is már félbetörte a történetet például a crossover, aminek igazából semmi köze nem volt a Ras-os főszálhoz, és akkor utána meg hirtelen jött a harc a hegytetőn, ahol Olivert leszúrják… A negyedik évad második felében már elég MCU-s lett az univerzum egybentartása is, igazából feltételezve van, hogy azonos univerzum, de nem érzékelünk belőle semmit, mindkét sorozat teljesen különálló, de a világot fenyegető problémákkal nézett szembe, ahogy a Legends is. Talán kevesebb epizóddal hatékonyabban lehetne egy egységes univerzumot teremteni. Emlékezhetünk az előző évadban is, ha már az írás minőségéről beszélünk, amikor Oliver elsétál úgy, hogy Roy, a partnere ájultan fekszik, mert ATOM kiütötte, és valamiért amikor elolvasták a jelenetet utána az írók, vagy amikor volt a table read, vagy akármikor, senkinek nem tűnt fel, hogy ez most mi? Ezt csak mint illusztrációt elevenítem fel.

Az első évadban egyébként az is nagyon jól működött, ahogy Oliver kettős életet él, ez sokat adott hozzá, hogy szimpla emberként is próbált visszailleszkedni, most már ez a vonulat teljesen hiányzik, mivel mindenki tud mindent és kb. az Arrow bázison “laknak”. Már Lance is ott lóg folyton.

Mindenesetre én a harmadik és a mostani évadnál is azt éreztem, hogy angyon ígéretesen indítottak, aztán egy egységes egész helyett katyvasz lett belőle.

Ha nem akarnak 23 részes összefüggő történetet írni, mert hát ez egyébként brutális feladat lenne, és itt a negyedik évadban több volt a Darkhos rész, mint a harmadik évadban a Ligás részek, akkor miért kell széthúzni a megírt sztorit a teljes évadra, és mellette telerakni filler dolgokkal, miért nem lehet inkább 2-3 rövidebb sztorit írni egymás után és azt elmesélni? A történet issza meg ennek a levét, mivel tudjuk, hogy a főszereplők úgy sem halnak meg (olyan helyzetekben, amikor totál adná magát, csak ugye a forgatókönyv), a főgonosz meg még annyira se halhat meg, mert nincs még évadzáró. Innentől kezdve minden feszültségtől, izgalomtól mentessé válik a történet. Amiket leírtam, annak elég nagy részét a Flashre is ki lehet terjeszteni, de az fiatalabb sorozat, ezért is aggasztó, hogy mi történt az évad utolsó harmadában.(Patty lelépéséig néhány apróságtól eltekintve teljesen király volt).

Szula 25 - 2016. 05. 31. 07:39

Wall-E: Teljesen egyetértek az írásoddal.

Én most attól is tartok amit itt a junkien is írtak hogy jövőre jön valami 30-as férfi szereplő több részre, és ezzel nehogy Felicy kapjon valami szerelmi szálat ami miatt megint csak drámázni fognak Oliverrel mert akkor nálam tuti kazsa lesz.

Ádám - 2016. 05. 31. 08:14

Azért ezt a k..a nagy bakit érdemes megnézni… :D

http://9gag.com/gag/anNLVLn/alex-grew-his-hair-after-his-death-o

krisz - 2016. 05. 31. 09:20

Szerintem is gyenge zárás, Darkh halála kicsit hajaz Bane halálára a sötét lovag moziból, olyan semmilyen lett, Lourelért meg kár volt. Viszont én is azt érzem, hogy húzhatnak még nagyot a kövi évadra, pl örülnék ha Oliver csak Felicityvel dolgozna, meg pl Red Arrowal. Nem kell harmincezer karakter, pont ettől volt jó az első évad. Szerintem…

GodBadka - 2016. 05. 31. 09:57

Sajnos DD, mint Arrow főellenség rossz húzás volt, ami félig-meddig meg is látszott a sorozaton. Maga a karakter még el is ment (egy darabig legalábbis), de az egész évad arról szól, hogy nem tudnak ellene kezdeni semmit. Ennek meg az lett a következménye, hogy egy olyan hiteltelen, béna megoldást találtak ki végül, hogy GA felvehesse vele a harcot, hogy hihetetlen.
Remélem a következő évadban jobb történetet találnak ki, mert ez így elég béna volt.
A többi hibáról meg nem is beszélek, már többen megtették előlem.
Számomra az évadban két pozitív dolog volt: Curtis és Vixen. Ezen kívül szinte minden csak csalódás.

The Man Who Laughs - 2016. 05. 31. 16:41

Sajnos a kommentelők többségéhez hasonlóan én sem tudok már ilyen reményteljesen, pozitívan állni a sorozathoz.

Az évadzáró semmivel sem volt jobb, vagy érdekesebb, mint a korábbi epizódok.

A harmadik évadban az egyik legnagyobb probléma szerintem a fő gonosszal volt. Hiszen egyfelől azoknak, akik nem ismerték a képregényes/filmes/rajzfilmes/játékos feldolgozásokból a karaktert, nehezen érthették meg a motivációját (lévén, hogy piszok gyengén volt megírva). Illetve az évad nagy részében nem is igazán érződött, hogy mennyire nagy és komoly fenyegetést jelent.

Nos, azáltal, hogy ebben az évadban Darhk szervesebben jelen volt, mint az előzőben Ra’s Al Ghoul ezt a hibát sikerült kijavítani. A HIVE által jelenetet fenyegetés, veszély végig érződött nekünk is, és a karaktereknek is. Ennyit sikerült javítani az előző évadhoz képest, és emiatt kezdetben sokkal pozitívabban is álltam hozzá, ám a már sokak által emlegetett gyengeségek miatt a lelkesedésem hamar lelohadt.

Hiszen, míg a Flashben – bánatunkra – egyre erősödött a drámai szál, addig itt kezdetben úgy tűnt, hogy a készítők végre visszavettek a szappanoperából, ám természetesen nem.

Felicity szakítása egy hihetetlenül suta, béna, hiteltelen jelenet volt, ami csak arra volt jó, hogy újra elindítsa ugyanazokat a drámai konfliktusokat, amelyek 4 éve már részenként előkerülnek-megoldottnak-előkerülnek stb. Persze nem a drámával van a baj, hanem azzal, hogy az itteni dráma önismétlő, unalmas és hiteltelen. (Ha az írás Jessica Jones vagy Daredevil minőségét hozná semmi bajom nem lenne vele)

Ha pedig a karakterek, és a drámai fővonal ennyire gyengén van megírva, az csak felnagyítja a kivitelezés egyéb hibáit. Mint a kritikában is olvasható megjegyzés a végső csatára, ahol az elvileg elit kommandós, könyörtelen, felfegyverzett HIVE a világ vége küszöbén ahelyett, hogy szimplán lelőné a csőcseléket, neki áll verekedni. Nyilván kákán is csomót keresésnek tűnik ebbe belekötni, de az igazság az, hogy a sorozat hemzseg az ilyen életszerútlen jelenetektől. Emiatt már minden akció jelenet röhejes. (6 katona képtelen eltalálni egy nyílt terepen a motorról komótosan lemászó, majd a fedezékbe bekocogó(!) embert)

És, hiába volt a fő gonosz jelenléte konstans, motivációt nem igazán írtak neki. Hiszen miért is akarta Darhk rebootolni a világot? Mert az rossz. Ennyi.

Ráadásul szerintem az is probléma, hogy ennyire erős a karakter. Az Arrow véleményem szerint akkor működne jól, ha olyan visszafogottabb konfliktusok lennének, mint a Daredevilben. Városi léptékű harcok, maffiózók, gengszterek, nem szuper erős elmebetegek ellen. Hiszen, ahogy mások is írják hihetetlen béna volt, hogy Darhk minden harcban Oliver felé kerekedett, de nem öli meg őt, mert csak. Meg azt sem hiszem, hogy ha már a világ megmentéséről lenne szó, miután az USA közvetlen atomtalálatot kapott, akkor a kormány ne lépne közbe. Hiszen az ARGUS révén pontosan tudhatták ki áll a támadás hátterében, nem hiszem el, hogy ne küldték volna a HIVE ellen az egész sereget, Nato-t stb-t., hanem hátra dölve megvárják, hogy egy ijássz megmentse a világot. Ez egyszerüen túl nagy tétt egy Arrow kaliberű hősnek (arról nem is beszélve, hogy miért is nem kérte már az elején Flash, Atom és a többi meta/képességgel bíró haver segítségét? A közös univerzum átka éppen az, hogy ha potenciálisan logikus lenne egy karakter szereplése, akkor zavaró, ha nincsen ott. Főleg, hogy Flash egyszer meg is lepte Darhkot, amikor az majdnem megölte Olivért, persze ez késöbb nem zavarta a Team Arrowt, hogy különösebb koncepcíó, elöny nélkül vegyék fel vele a harcot.)

Illetve, ugye a flashbackek. Abszolút érződött rajtuk, hogy a készítők menet közben találják ki, hogy mi történt Olivérrel a szigeten, és görcsösen akarnak párhuzamot vonni a két dolog közé, de nem pusztán témában, hanem konkrét cselekményben. Fárasztó, fölösleges részek voltak, és újabb logikai buktatót hordoztak magukban: Oliver volt, hogy csak akkor hozakodott elő a korábbi tapasztalatával, miután lement a flashback, pedig ugye neki már a Darhkkal való eslő találkozásukkor emlékezni kellett volna arra, hogy már látott ilyet. (Hasonló ez az évad közepi halálhoz, amit szintén nem gondoltak át, csak jól belementek egy olyan helyzetbe, ami a testvérsorozatoknál is logikátlanságokat idézet elő felrúgta). Nincs már az a Suspension of Disbelief, amivel el tudom hinni ezt a sorozatot.

De azért nézem, mert csak. (És aztán átkozom is maga, hogy miért nem nézzek valami jobbat, hiszen lenne mit.)

Viszont kíváncsi vagyok, hogy mit hozz a következő évad. A Status quo felugrásában van potenciál, de ahogy Oliver nem maradt egy résznél tovább a kisvárosban, kétlem, hogy sokkal hosszabb ideig lesz polgármester.

The Man Who Laughs - 2016. 05. 31. 16:52

Illetve a sorozat eddigi tétnélkülisége (senki nem hallt meg), Laurel halálát is elbagatellizálta. Hiszen miért is nem lehetett feltámasztani? Mert ketten is másként tértek vissza, na de ők aztán sikeresen leküzdötték a démonjaikat, ha a több hónapos halála után Sarah visszatudott illeszkedni, valószinüleg Lauerelen is lehetett volna segíteni. (Látszik, hogy Constantin nem azért nem szerepelt, mert a történetből ez jött volna, hanem mert írók, producerek valamiért nem akarták behozni a karaktert újra). Miért nem lehetett vissza menni az időben megmenteni? Csak, mert muszáj megtörténnie, igaz más dolgokat meglehet változtatni. (Na az meg a másik dolog, hogy a LoT mennyire a semmiből kapja elő az időutazás szabályait, na de erről majd annál a kritikánál.)

ALDO - 2016. 06. 04. 15:31

The Man Who Laughs:
Na igen, a LoT fináléban eléggé gyenge lábakon állt Rip Hunter magyarázata, hogy az eredeti idővonal szerint Darkh Laurel mellett Sarát és az apjukat is megölte volna, de most, hogy kiragadta a történelemből Sarát, így csak Laurel halt meg, a másik kettő életben maradt. Nekem ez elég hülye indok volt. És valóban eléggé tét nélkülivé vált a szereplők életveszélybe kerülése vagy halála. Akit akarnak azt feltámasztják, akit meg nem, az halott marad, mert csak.

szotyi - 2016. 06. 09. 19:41

na megnéztem 2 utolsó részt, a 22-es felét átpörgettem, a 23-as elejét is. szörnyű volt ez az évad. amúgy éppen annál a nyíllal ajtónyitos jelenetnél gondolkodtam el hogy milyen jó is volt ez a sorozat az első évadban. most meg nincsenek szavak a gagyiságra.

Tyberius06 - 2016. 06. 10. 02:25

Az utolsó rész előtt kaszáltam, viszont a záró meg egéaz korrekt lett. A Flashsel ellentétben ennél látok esélyt a folytatásra, amennyiben nem egy darab az évadon átívelő gonosz lesz,mint volt az az utcsó két évadban, mert az nem működik. Bem tudnak vele mit kezdeni az írók és ugyanez ölte meg nálam a Flasht is.
Egyelőtlre marad kasza, de lehet bele nézek az 5dik évadba.

Arrowman - 2016. 06. 14. 01:10

Szerintem is azzal lehetne kicsit nívósabbá tenni az egysíkú, néha már-már haldokló sorozatot, hogy legalább 2 főbb gonosz is lenne egy évadban. Darhk az elején nagyon ütős főgonosznak ígérkezett, aztán valahogy a túl sok küzdelem vele egyre unalmasabbá és nevetségesebbé tette őt és az évadot is. Nem is vártuk annyira a “final fight”-ot, mert annyira sablonos és kiszámítható volt, hogy elveszti valahogy a mágikus erejét, majd Oliver leveri. Bár kicsit furcsa volt, hogy az öreg miután megfosztották varázserejétől átváltott hirtelen kungfu-módba, de nekem tettszett.

A szigetes visszaemlékezéseknek tényleg nincs több funkciója, mint hogy meglegyen részenként a 42 perc. A Lostból csórták az ötletet, de itt valahogy az első két évadot leszámítva erőltetettnek érzem. Remélem, jövőre az orosz szállal csempésznek némi izgalmat azért a flashback-ekbe is, mert lehet azt értelmesen is “használni”.

Összességében hullámvasútnak éreztem ezt az évadot. Voltak részek, melyek az első két évaddal vetekedtek, de voltak olyanok is, melyek kritikán aluli szintet ütöttek meg (még a 3. évadot is alulmúlták, amit nem könnyű). Mindenesetre várom a következő évadot, mert kisebb létszámú lett a csapat, és így izgalmasabb lehet megint a dolog…

Réta - 2016. 11. 24. 07:23

Ez az a sorozat, amit a mellékszereplők miatt nézek. Nekem Felicity a kedvencem és örülök neki, hogy egyre több szálat kap. Nagyon bejött, hogy a szülei is szerepeltek, szeretnék több ilyen zűrös családi jelenetet látni tőlük a jövőben. Laurel egyáltalán nem fog hiányozni, szerintem sokkal nagyobb hatást ért volna el Dig kiírása. A főgonosz elég rémisztő volt, ez a pasi a halványkék szemével mindig a frászt hozza rám, valahogy a tökéletes nácira emlékeztet és tulajdonképpen a szerepe is ilyesmi volt, hiszen kiirtott volna mindenkit, csak az általa kiválasztottak maradhattak életben. Oliver számomra már csak eyecandy, nem nagyon tudom értékelni, mint karaktert. Thea is elég unalmas volt az idén, benne csak az őrült udvarlói érdekesek. A visszaemlékezések teljesen feleslegesek voltak és az egész idei sztori összecsapottnak tűnt. Nem értem, hogy hova tűnt Superman (Atom kapitány vagy mi ebben a sorozatban) egyetlen rész után, pedig őt igazán kedvelem.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz