login |

The 100: vége a 3. évadnak

2016. 06. 05. 20:30 - Írta: Desmond Wallace

39 hozzászólás | kategória: 2015/16 finálék, kritika,

Véget ért a posztapokaliptikus scifi 3. évadja, és már az elég beszédes, hogy a kibeszélő 1000 komment fölött van. Volt tehát miről beszélni az elmúlt hetekben, és a The 100 kapott is idén hideget-meleget a rajongóktól – a mostani szezon során több hideget, mint eddig. Nekem az évadnyitóval nem volt különösebben bajom, de aztán kevésbé tudott szórakoztatni a cselekmény.

The 100 3×16

A szezon második felében azonban jó irányba mozdult el a történet, de az S2 szintjét így se sikerült elérnie a CW sorozatának. Röviden: több klisé, kevésbé tartalmas főszál. Ez volt a 3. évad. Lehet tehát kritizálni a The 100 idei teljesítményét, és tény, hogy az alkotók nem tudták hozni a tavalyi minőséget, de ettől még így is éppen eléggé szórakoztató volt ez a 16 rész.

Tartogatott számunkra az évad néhány szívbemarkoló jelenetet is, de a végére már úgy éreztem, hogy pár karakter túl nagy biztonságban van, egyszerűen túl sok volt a csodás megmenekülés. A karakteridegen viselkedések miatt húztam még a számat, hiszen a főszál miatt több karaktert is kiforgattak a bőréből az írók.

The 100 3×16

Nemrég arra a megállapításra jutottam, hogy a sorozat legnagyobb gyengéje a főszereplő. Eliza Taylor alakításával korábban nem volt bajom, de a 3. évadra végül beláttam, hogy bizony nem túl tehetséges, és ez néhány jelenetre eléggé rányomta a bélyegét. Ettől függetlenül, a The 100 különleges darab a sorozatok között, hiszen olykor olyan merész húzásokat is tud produkálni, amire nem nagyon láthatunk máshol példát. Még kábelen sem.

Innentől már spoileresen folytatom.

Az utolsó két részre elég jól felpörögtek az események, és a megszaporodó klisék ellenére is elég jól szórakoztam. Ez pedig azért is nagy szó, mert maga a főszál közel sem volt olyan érdekfeszítő, mint tavaly. A 2. évad végén belebegtetett MI ugyan tartogatott pár érdekesebb momentumot, de messze nem lett annyira érdekfeszítő, mint a Person of Interest esetében.

The 100 3×16

A Fény Városa abszolút nem jött be nekem, hiszen így csak agyhalott rabszolga lett a szereplők egy része, akikért azért se nagyon lehetett izgulni, mert könnyen sejthető volt, hogy végül megússzák ezt a mátrixos kalandot. Egy-két mellékszereplőt leszámítva ez így is lett.

Természetesen az évad végén győztek a “jók”, hiába jött a sok falmászó ChipMan, ALIE elbukott, de előtte még megfenyegette Clark kisasszonyt, hogy a forgatókönyvírók a játékidő húzásával tudják fokozni a feszültséget – nem sikerült. Ha tényleg az atomerőművekkel lesz probléma a 4. évadban, akkor nagyon csalódott leszek, és szerintem nem csak én vagyok így vele.

The 100 3×16

Pike halála nem lepett meg, de azt nem értem, hogy Jaha miért nem kapott egy golyót a szeme közé. Egy jó ideje már csak felesleges teher ez a karakter, bár azt is meg kell hagynom, hogy vannak olyan szereplők is a sorozatban, akikre szintén igaz volt sokáig ez a megállapítás, de aztán bőven fejlődtek a 3. évadban.

Konkrétan Murphy és Raven karakterének alakulását tudnám kiemelni az idei epizódokból. Murphy ugyan sose volt a kedvencem, de most nagyon ügyesen mozgatták a történetben. Raven pedig kezdi kinőni magát, és örültem neki, hogy idén tényleg tudták használni, Lindsey Morgan pedig tudott is élni a kínálkozó lehetőséggel. (Persze a sok szereplő között akadt így is jó néhány, akikkel nem igazán tudtak mit kezdeni az írók, és csak tologatták őket ide-oda, vagy éppen részekig pihentették őket, hogy aztán valami roppant “eredeti” szituációba keveredjenek.)

The 100 3×16

Abby már azt is elmondhatja magáról, hogy volt ő már akasztott ember is. Ütősebb és logikusabb húzás lett volna, ha tényleg meghal, de ezt nem merték meglépni az írók, pedig Clark kezéhez sokkal több vér is tapad már tavaly óta. Ez a csodás “feltámadás” főleg annak fényében béna megoldás, hogy Lexát milyen röhejes módon írták ki a sorozatból.

A fináléból viszont nem maradhatott ki az egykori parancsnok, én pedig közben arra gondoltam, hogy mennyivel jobban jártunk volna, ha anno Alycia Debnam-Carey kapja a sorozat főszerepét.

The 100 3×16

Azért maradt bennem némi hiányérzet a finálét követően, de ha az egész évad olyan lett volna, mint az utolsó két rész, akkor szívesebben gondolnék vissza az idei 16-ra.

Nagy gond továbbra sincs a The 100-del, de a készítő. Jason Rothenberg tud ennél jobbat is. Összességében olyan 6,5/10-re tudnám belőni az évadot, miközben bízom abban, hogy az alkotók tanulnak a hibáikból, és jövőre egy kevésbé klisés, valamint átgondoltabb évadot nézhetünk – ha nem így lesz, akkor a vér vért követel. Jövő év elején talán már okosabbak leszünk.

39 hozzászólás Ne habozz!

DennyKeh - 2016. 06. 05. 21:02

Végre valaki, aki ki meri mondani, hogy Eliza Taylor színészi játéka még fejlődésre szorul.

Akármennyire is szeretem a sorozatot (benne van a Top3-ban, ha nem a Top1!), az idei évad sajnos tényleg nem tudott lekötni annyira, mint az előző kettő, ez a Fény Városa szál pedig egyszerűen borzasztó volt és unott. Sokkal jobban bírtam az olyan erdőben harcolós, menekülős részeket, amikből idén sajnos nagyon kevés volt.

A karakterek már tényleg sokan vannak, ideje lenne egy kisebb népírtásnak is. Az évad során teljesen úgy vettem, hogy Jasper nem fogja megélni a 4. évadot, erre tessék, számomra nagyon idegesítő volt a 3. évadban. Én a mellékszereplők közül kiemelném még Harper karakterét, aki idén végre több játékidőt kapott és élt is vele.

A kedvencem nekem még mindig Octavia, de a karakterét az idei szezonban szerintem nagyon elszúrták, esetleg a fináléban láthattunk tőle igen szép dolgokat. Nem hozta az 1. és 2. évados szintet. Remélem a 4. évadra megint több szerepet kap, mint az idei szezonba, viszont aggaszt a tudat, hogy mivel a végén Pike-ot olyan szívtelenül leszúrta, nehogy egy 4. évados gonoszt kapjunk belőle. Raven tényleg valami eszméletlen karakterfejlődésen ment át, és el kell ismerni, hogy a színésznőnek is van tehetsége.

Nekem nem is sorozat első felével volt a bajom, hanem a közepével, ami baromi unalmas részeket hozott egy-kettő kivételéve.

El kell ismernem, hogy ritka az olyan sorozat, ami egy évad alatt megszabadul igen erős színészektől, azaz karakterektől, vegyük például Lexa (Alycia Degnam-Carey), vagy Lincoln karakterét (Ricky Whittle), plusz itt volt egy igen erős Brenda Strongunk is.

ALIE szerintem az a kifejezetten szerethető gonosz volt, én csíptem a karaktert, vagy lehet a színésznőt, ezért kicsit fájt a búcsú. Viszont Jahától már igazán megszabadulhattak volna.

Én mindennek ellenére nagyon várom már a 4. évadot, szerintem minden idők egyik legjobb sorozata, ezért remélem, hogy még sok évadon keresztül élvezhetem.

Mordekai - 2016. 06. 05. 21:06

Elég sajátos vélemény Eliza Taylor-ba így belekötni, semmivel sem lógott ki, semmivel sem volt rosszabb a többi CW színé… öööö… modellnél. :) Ha már valaki, akkor inkább Avgeropoulos kisasszony oldotta meg kicsit gyengén a Lincoln halála utáni jeleneteit.

blueberry - 2016. 06. 05. 21:12

Az én véleményemtől sokkal pozitívabb ez a kritika. Az évadzárót már szinte fél szemmel néztem végig és nem húzott semmi, hogy jobban koncentráljak rá. Úgy éreztem, hogy értékelhető karaktereket kiírnak, míg mondjuk Jaha és Abby (nem hittem el, hogy már sokadjára az utolsó pillanatban menekül meg) szabadon rohangál. Murphy és Raven nekem eddig is a kedvenceim voltak, bár utóbbi szerintem idén pont, hogy kevesebb teret kapott (remélem a továbbiakban hanyagolják nála a nem-tud-lábra-állni-és-csak-ez-történik-vele konfliktusokat).
Várom a 4. évadot, bár csak mérsékelten bizakodom…

sinyster - 2016. 06. 05. 21:15

Jó volt ez, nálam is nagy favorit. DE!
1: Annyira be lett harangozva, hogy Clarke mekkora Vanheda, ehhez képest a tavalyi hegyes “mészárláshoz” hasonló dolgot nem kaptunk tőle, hanem végig csak virnyákolt, hogy sajnálja, sőt összességében nekem úgy jött le, hogy még sajnáltatja is magát sokszor. De lehet Eliza Taylor nem túl meggyőző játéka hozta ezt nálam.
2: Lexa túlságosan be lett csicskítva, le lett butítva teljesen. Volt még benne potenciál, de nem hatott meg a halála.
3: Én örültem, hogy Lincoln-t kiírták. Mellé mehetett volna még a levesbe Octavia, Jaha, és Jasper.
4: Brenda Strong. Nem is értem miért tudták le annyira gyorsan a karakterét, sokkal jobb fő gonosz lett volna ALLIE-nél.

A felsoroltakon kívül tényleg tetszett amit láttam, de az tagadhatatlan, hogy a karakterek visszafelé fejlődtek sajnos, nem előre. Mindenesetre a 4. évad várós.

Benzin - 2016. 06. 05. 21:18

ez a pike nagyon kemény volt

meglővik, majd megkötözve vonszolják pár posztapok mérföldet, vasra verik, kikötözik, egy rozsdás kampóval 300 bemetszést okoznak a testén, utána túlél egy robbanást, meglövik, agyonverik a chip-zombik, szétvágják a lábát karddal és végén benyögi, hogy szeressük egymást gyerekek :DD

dukyka - 2016. 06. 05. 21:21

Amennyire vártam az évadot, legalább akkora csalódás volt. Hihetetlen ostoba lett. De a legrosszabb a karakterek leamortizálása. Az meg, hogy a kezdeti főbb szereplők sérthetetlenek, miközben van legalább féltucat felesleges, az no comment és akkora még nem is említettem Lexa-t. Jason-nék legalább annyit megpróbálhatnának a jövőre nézve, hogy mostantól nem próbálják hülyének nézni a nézőt.

casi - 2016. 06. 05. 21:24

Murphy nálam is favorit lett, általában szeretni szoktam a negatív karaktereket. Raven engem inkább idegesített az évad során. Kiírták az egyetlen jó pasit is a sorozatból, nem tudom, hogy miért fogom nézni ezután :D
Maga az évadot megszokásból néztem, volt, hogy le is voltam maradva pár résszel, elég unalmas volt. Jahát (illetve magát a színészt, most nincs kedvem megkeresni a nevét) eddig talán a Grey’s anatomyban láttam, de lehet, hogy máshol is és ott se nagyon bírtam. A másik meg Pike… fúúú, lehet, hogy valami problémám van a fekete színészekkel vagy mindig ennyire irritáló karaktereket kapnak?
Az biztos, hogy visszatérek a következő évadra, de remélem, hogy ennél izgalmasabb szál lesz.

Tish - 2016. 06. 05. 22:09

Muprhy-t amennyire utáltam az elején annyira megszerettem. Már nem az van, hogy mekkora “suttyó” hanem tényleg át lehetett érezni/megérteni, hogy mit miért csinál. Sokat fejlődött a karakter.
Clarke és Bellamy számomra eléggé bosszantó volt ebben az évadban.
Az zavart végig, hogy sok olyan butaságra tették az írók a hangsúlyt, hogy az már fájt. Mintha nem vennék figyelembe azt, hogy a nézők esetleg érthetik hogy ezzel vagy azzal mit akartak mondani és jól elmagyarázzák, mint az elsőben az 1+1-et..rémes.
Lexa hiányozni fog. Ő nagyon jót tett a sorozatnak. Nem tudom, hogy a történet alapján úgyis meg kellett halnia vagy csak a The Fear the Walking Dead miatt lett kiírva, de azért én is nagy fellélegzők közt voltam amikor megjelent a “városban”.
Azért az végére jól összekapták magukat, szóval várom a 4. évadot.

Rammschein - 2016. 06. 05. 22:20

Hát nem tudom… nekem az első 3-4 rész még tetszett, de utána olyan lejtmenetbe kapcsolt, hogy hiába a poszt-ap téma… jövőre nem hiszem, hogy folytatni fogom… Nekem nagyon le lett építve az egész plot… főleg ezzel a City of Ligts-os szállal… Meg az a cliff is a végén… röhej.

A pozitívum nálam Murphy egyértelműen, meg egy pár mellékszereplő a bandából.+Végre mertek fontosabb szereplőket is kinyírni… de még így is annyit lehet majd… :”D Na mind1.

Nagy negatívum Clarke… meg az ALIE-t játszó színésznő játéka… oké, AI… de engem baromira irritált a beszéde meg a fejtartása stb. :)

A lényeg, hogy az 1. két jó évad után számomra ezt baromira elcseszték.

Kriszta - 2016. 06. 05. 22:23

Ez az évad annyi sebből vérzett…hogy összeszámolni is nehéz lenne.Meg sem közelítette az előző évadokat.
A CoL szálnak sem láttam semmi értelmét,a karakterek viselkedése illetve azok következmények nélkül hagyása meg…de ezt már megbeszéltük.
Sajnálom lehetett volna jobbat is kihozni ebből.

Komolyan a legjobb volt mikor Raven bechippelve beolvasott Jaspernek és Bellamynak.
“the good little knight by his queen’s side.”

Resop Heda :(

Nézőke - 2016. 06. 05. 22:47

jó ez,de Clarke tényleg egy picsogós semmilyen lett. Sztem ez a rekedt hang is hozzátesz ahhoz,hogy ne szeressük.
ALIE pedig…
a felütés remek lett, mondjuk durva volt, 9 hónapot, vagy mennyit ugrottunk hirtelen..
de aztán… az AI , megtámogatva drónokkal, ennyire volt képes. Brávó.

Ja, és kivi vagyok mi lesz Jahával,merthát hiába a nullázódott ALIE, nála alapból megmarad ez a baromság, tehát: golyót bele.

Enzo - 2016. 06. 05. 22:57

Szerintem egész jó volt az évad, bár talán a 2.-at tényleg nem veri, én átlagosan olyan 7-7,5/10-re hoznám ki.
Pozitív, hogy kaptunk némi háttérmagyarázatot, és elég sok fontos/epic történés is volt, de mellé negatívumként jöttek a logikátlan butaságok. Az Ice Queen minimális szerepe is zavaró volt + hogy a végén visszatértünk a csippelés előtti állapotba gyakorlatilag – max az Ontari halála miatti káosz, meg az erőművekról az infó, ami új.

Eddig eszembe se jutott, de ADC tényleg jó lett volna főszereplőnek :) Én nem tartozom azok közé, akik a 3×07 óta lehúzzák a sorozatot és 1 pontot adnak rá IMDb-n, ettől függetlenül nem értettem egyet Lexa ilyesformán történő kiírásával, hiányozni fog.

Murphy abszolút pozitívum, zseniális karakter lett, Ravennek meg Harpernek is örülök. Jahát meg Abbyt tényleg túl régóta húzzák.

Ja és legyen már egy évadzáró ahol nincs tömegmészárlás és/vagy fogantyú-meghúzás :D

Amiből többet látnék szívesen:
-grounder törzsek dinamikája, egyéb nemzetek, távolabbi helyek (felfedezőút valahova, de nehogy megint AI legyen belőle :D)
-hatalmi harcok a Heda pozíciójáért
-radioaktív állatok for gods sake!
-Monty+Harper :3

wellwellwell - 2016. 06. 05. 23:33

Egy csomo karaktert birtam, de annyira szetszort fostalicska lett a sztori ebben az evadban h 5 resz utan kaszaltam.

KreBen - 2016. 06. 05. 23:42

Nem volt annyira jó, de annyira rossz se. Nekem nem a klisékkel volt gondom, hanem azokat nagyon rosszul használták fel.
Clarke, Bellamy és Lexa igen leépült ebben az évadban, mások pedig jobbak lettek Raven, Murphy. Újszereplők közül főleg Roan jön be, Luna olyan semmilyen nem lett pedig nagy volt a füstje.

A 4. évadot csak azért várom, mert remélem kilépnek a keleti partról, így láthatunk esetleg más népeket egy olyan fallout szintű városállamok lehetnének benne, amik eléggé érdekesek lehetnének. Másik dolog amiről eddig szó se volt, hogy pl. Európával mi van vagy a nyugati parton? Illetve ott van Raven Rock Mountain Complex sokkal nagyobb (bár ez is a keleti parton van), mint Mount Weather.

mse - 2016. 06. 06. 00:13

Meh, engem a 3×09 környékén vesztettek el úgy igazán végleg, de a 3×04-3×05 környékén is kirezgett már a léc. Voltak erősebb epizódok az évadban azután is, de még azok se állják meg a helyüket, ha az egészben betöltött szerepüket nézem. Egyszerűen gagyi, szétesett, céltalan, és karakteridegen volt a szezon, a második évad után nem ezt vártam, de nálam még az elsőt sem ütötte meg, mert legalább az még tartott is valamerre idővel. Ez egyszerűen kerek perec nem volt jó. A sorozat meggyőzte magát saját zsenialitásáról, de pont azokat a jellemeit hanyagolta, amik erőssé tették, és arra feküdt rá, ami nem megy. Nem kaszálom még, de nagyon remélem, hogy levonják a megfelelő tanulságokat a következő évadra.

Thomas - 2016. 06. 06. 01:13

Szerintem sem hozta a 2. évad színvonalát, de ezzel a visszaeséssel is még simán az egyik legjobb sorozat maradt, én legalábbis remekül szórakoztam.

Lexa és Clarke volt nálam mindig a sorozat igazi motorja, minden jelenetük egy élmény külön-külön is, amikor meg egymás mellé kerültek, izzott körülöttük a levegő. Lexa kiírása után lényegében Clarke-ra maradt a feladat, hogy vigye a hátán az egészet, és bizony simán az volt a 2 leggyengébb rész, amiben nem, vagy alig szerepelt. Én egyáltalán nem találom rossznak Eliza Taylort, szerintem mindkét színésznő tökéletes választás volt a szerepére. Eliza azokban a cuccokban (most nem nézem vissza, hogy a korábbi évadokban is ennyire hangsúlyos volt-e ez a “szado-mazo Matrix” ruhatár, de most már többször szembeötlött, hogy egyre durvábban öltöztetik őket:), azokkal a nézésekkel, nem húznék ujjat vele:) Meg ahogy vonult be a City of Lights-ba a fináléban, pedig ott nem is volt rajta az a köpeny:) Erős jelenléte van a csajnak, na:)

Másrészről meg ott vannak a totál felesleges szereplők, akiket nem tudom, minek kell erőltetni, mint Jaha és Murphy, akik már régóta idegesítőek, most feliratkozott melléjük Bellamy, Jasper és Monty Python is, akinek a karakterét teljesen leépítették… lényegében az összes srác:) Bizony, ennek a sorozatnak az erős női karakterek adják a sava-borsát, és sajnos ez az évad nekem visszalépés ezen a téren, Clarke-ot és Octaviát is hányszor kapták el, kötözték meg, meg sem akarom számolni. És az is kicsit csalódás volt, hogy Clarke tarkójából kikerült a chip, mert én már nagyon régóta erre vártam, hogy ő lesz a következő fővezér, adná magát a karakterfejlődés következő lépcsőjeként, hiszen sok mindent tanult Lexától.

Zaphod - 2016. 06. 06. 07:06

Behalok, amikor tök hülyének nézik a készítők az ember fiát…
Két napja sikerült bedarálni a 3. évadot, nagyjából négy óra alatt. A konklúzió: Ha holnap kiirtja Béla a fél nemzetedet, majd a szemed láttára kitépi anyukád gerincét, és a végén pisztolyt fog a plüss nyuszidra, te akkor sem lövöd fejbe a galád szörnyet, inkább leteszed a fegyvert, és jól megadod magad, mert TUDOD, hogy az álnokban vagy ott lakozik még a jó, vagy meggyőződéssel állítod, hogy van jobb módod is a cselekmények alakítására. Eszméletlen… Kérem vissza az elcseszett négy órámat, mert nagy szükségem lenne rá!!!
The 100 sika. Örökre…

hummel - 2016. 06. 06. 08:07

A 3×04-ig még élvezhető, utána viszont csalódás. Rosszul, logikátlanul felépített történetszálak, melyek előrehaladásához felhasznált karakterekre rá sem lehetett ismerni. A reaktoros kicsengés pedig az egész mélypontja. A készítőknek nagyon össze kell kapniuk magukat a 4. évadra, ha túl akarják élni.

sandor555 - 2016. 06. 06. 08:38

Legalább Lexát kiírták, még ha egyedül is vagyok ezzel a véleménnyel.
-1 bugyuta románccal kevesebb.

jessm - 2016. 06. 06. 08:54

Szerintem nincs semmi baj Elizával, a Cw és más sorozataimban is sokkal rosszabb játékot is elszenvedtem a föszereplőtől. A kisugárzás pedig szerintem helyén van, el hiszem neki , hogy ő egy vezető és irányítja az embereit. Azok a részek voltak a leggyengébbek amikben ő nem szerepelt, szóval bizony -bizony kell a sorozatba.

Az évad hullámzó volt, a főgonosz eléggé surolta az elviselhetetlen határt, és tényleg nem tudtam izgulni ezen a történeten.
Belllamy érthetetlen pálfordulásával sem tudok mit kezdeni. emellett Lexa hirtelen halálával se, bár én Céarke miett nézem, de nagyon fog hiányozni.
Jaha tényleg kaphatott volna egy gólyót, úgyis ott van még Kane(?) és Abby is. Murphy pozitvi csalódás volt idén. Lincoln pedig soha nem érdekelet, csak a Rómeó és Júlia szerelem miatt találták ki az egész karkatert. Octavia is elég gyenge volt idén mind történet mind szinészi játék terén, annak örülök, hogy kinyírta pikeot.
Remélem egy jobb évadot kpaunk jövöre.

Éva - 2016. 06. 06. 10:31

Sosem volt bajom Eliza játékával, bár az igaz, hogy idén nagyon rá hárították a sorozat cipelését, ls itt-ott már meglátszott az erőfeszítés.

A baj az, hogy Clarke-nak MINDEN egyes jelenetben kínzást és világfájdalmat kellett elveszítenie, nem volt semmi, ami kiegyensúlyozta volna a karaktert, ezt pedig nehéz egy évadon keresztül nyomni egy fiatal színésznek szerintem.

Amilyen hatalmas kedvvel kezdtem neki az évadnak, annyira hagytak cserben – 3×04 és legfőképp 3×09 után már szinte mukának éreztem leülni a sorozat elé, és volt, hogy nem nagyon tudtam felidézni, mi is történt az elmúlt 40 percben. Ez nem túl jó jel.

A gond az, hogy hiába ‘sérthetetlenek’ a főbb szereplők, érzelmileg sikerült teljesen leválasztani sok nézőt (köztük engem) róluk. Az első évad isteni jellemfejlődésén végigmenő Bellamy tömeggyilkos lett, akinek kínos módon megbocsátunk? Octavia egész évados gyűlölete hülyén jött ki, még ha érdekes is lehetett volna, akkor is úgy érzem, elrontottak valamit. Mintha nem jó emberek irányába ment volna a nagy utálat a részéről. Ja, és Pike megölése a végén? Tulajdonképpen nem is rossz húzás, kíváncsi vagyok.

Abby azért menekült meg, mert nem akartak még egy embert elvenni Clarke-tól, hogy aztán tovább szenvedjen. Nem lehetett ezt már megcsinálni, így is mi mindenen ment át.

Murphy tényleg meglepően remek, jól használták a karakterét, és ott van az egészen kiváló Devon Bostick, Lindsey Morgan, akiket sikerült valahogy ismét a tömegtől elszeparálva egy kis házikóban tartani 14 részen át.

Ezért is volt nosztalgikus az a rész, amikor a régi csapat együtt próbálta kiűzni az ördögöt Ravenből – az a rész volt kábé a kedvencem, csak mert jó volt együtt látni megint a bandát.

Kicsit félek a 4. évadtól, ami akár az utolsó is lehet, bár a CW-nél sosem lehet tudni.

mse - 2016. 06. 06. 11:23

Taylorról annyit azért még, hogy van hova fejlődnie, de szerintem is abszolút megállja a helyét, CW-s szinten biztos, de úgy általános országos sorozat szemszögből sincs mit szégyellnie. Neki mondjuk egyszerre áldás és átok, amikor erősebb színészekkel van jelenete, mert ezek hozzák ki gyakran a legtöbbet belőle, de ugyanakkor a nézőnek mindig szemet szúr, amikor a lead-et felülmúlja egy másik szereplő.

Desmond Wallace - 2016. 06. 06. 14:06

“A kisugárzás pedig szerintem helyén van, el hiszem neki , hogy ő egy vezető és irányítja az embereit.”

Én pont ezt nem látom a színésznőben.

kahlan - 2016. 06. 06. 14:13

Én most csatlakoztam be a sorozathoz és darálva néztem végig az első évadtól a harmadikig… Hát mint ne mondjak, így még égbekiáltóbb volt a 3.évad színvonalának meredek zuhanása… Pedig totál beszippantott, az 1-2. évad tényleg nagyon jó volt, leszámítva persze némi logikai bukfencet és egyebet, de szórakoztatott annyira, hogy ezeken simán átlendüljek.
Jahát fent kellett volna hagyni az állomáson meghalni, addig volt érdekes és hasznos a karaktere, és eleve hiteltelen volt nekem, hogy csak talált ő is megoldást a földre lejutásra, aztán meg amit onnantól művelt…
Persze ő hozta be a 3.évad fő konfliktusát, ami nem volt rossz az MI-vel, de ott is annyi logikátlanságot műveltek… (azt lehet tudni, honnan volt ennyi chip raktáron Elie-nek? mert szinte mindenkibe került a végén)
Pike-ra meg nincsenek szavak… hogy ennyire behülyítsen mindenkit a szélsőséges nézeteivel, na ne már…
és hát nekem a legnagyobb WTF Bellamy karakterfejlődésének kukába dobása és agyatlan zombivá degradálása. Hiába lett ismét önmaga a végén, azért ezt nem lehet semmissé tenni.
A végén már nem volt súlya a tömegmészárlásnak sem, annyiszor megjátszották, főleg, hogy sokszor következmény se igazán lett belőle.
Nekem Lexa sem volt egy meggyőző karakter, a leszbikus szál meg hát na, valahogy a semmiből jött, és nem igazán éreztem szükségességét. Nekem hiteltelen volt hogy Lexa a nagy, kemény vezér és Clarke tök könnyen tudta befolyásolni. Talán a halála is hitelesebb lett volna, ha tényleg kinyírja az egyik törzs, azért, mert ilyen puhány lett.
Tényleg akkor működött a sorozat a legjobban, amikor az eredeti ‘The 100’ csapat fogott össze, pl. Raven ördögűzése.
Próbálok bízni benne, hogy visszatalálnak a 4.évadban a helyes irányba, mert rengeteg potenciál lenne még benne, és tényleg tök jó a téma és a látványvilág is, csak ne csináljanak hülyét a karakterekből és ne dobálózzanak minden 2.részben tömeggyilkossággal, mert nem attól lesz jó az egész.
Ami még bosszantó hiba, hogy nem igazán van súlya a sérüléseknek (lövés pl.), egy kis orvosi ellátás, valami mocskos ronggyal pepecselnek rajta, és voálá, meg is gyógyult :)

Csilla0422 - 2016. 06. 06. 14:17

Míg az első két évadban súlyos erkölcsi és morális döntéseket kell meghoznia a karaktereknek, addig itt egy részük teljesen kifordulva önmagából, agyatlanul cselekedett és viselkedett. Néhány karaktert leépítettek: Clarke, Lexa. A Blake testvérek szélkakas fordulásaira nincs magyarázat. Hatalmas füst volt Nia, Azgeda, Luna és a konklávé körül, de ezekből semmit sem láttunk. Egy Brenda Strong-ot vétek volt nem megfelelően szerepeltetni.

Harper pozitív meglepetés volt. A színésznőnek is, hiszen ő úgy tudta, hogy S3-ban nem fog szerepelni, mert a karaktere S2-ben meghalt. Jasper eredetileg a fináléban meghalt volna, de kivágták ezt a jelenetet.

Pozitív volt a Harmon testvérek jelenléte, legyen az Niylah vagy Murphy.

Ontari karaktere villám módjára badass-ként lecsapott aztán egy félénk buta liba lett. Az elrontása hiba volt.

Abby és Indra keveset szerepelt, pedig ők igazán erős női karakterek. Erica Cerra Becca szerepében fantasztikus volt, Alie-ként már kevésbé. De itt is néha volt olyan jelenete, hogy le a kalappal előtte. A teljes évad után véleményem szerint az ő szálának nem sok értelme volt így.

Eliza szerintem az évad első felében domborított, míg a másodikban sokszor szemlátomás szenvedett. Ezekben a részekben egy-két jó alakítása volt csupán.

Amikor a megszállt Raven osztotta a többieket – na ez kifejezetten tetszett.

Számomra megmagyarázhatatlan és fájdalmas Lexa halála valamint a grounder kultúra, mitológia lenullázása.

Még mindig nem tudom eldönteni, hogy Bellamy mészárlása vagy a tette utáni megbocsátás a gyomorforgatóbb.

Összességében az évad csalódás volt. A nyári előzetesek alapján több grounder sztorit vártam és most még csak Alie morzsákat. A kevesebb több lett volna.

A 303 és 304 részek torony magasan verik az összes részt, számomra a sorozat legjobb részei voltak.

Enzo - 2016. 06. 06. 14:46

Még 3 dolog eszembe jutott:
1. Erica Cerra mint ALIE szerintem zseniálisan hozta a creepy AI nőcit.
2. Van megint vicces recap a fináléról, mint a 2×16 esetében:
http://moonaskingtostay.tumblr.com/post/144852763678/the-100-ep316-recap
(remélem most átmegy a link)
3. @adminok: oldalsávba légyszi rakjátok ki ezt a posztot, thx!

agika88 - 2016. 06. 06. 22:55

Én ezennel kiszálltam. Az utolsó részeket már csak végigpörgettem. Egyáltalán nem jött be ez a mátrixos sztori, pedig az évad első pár részében azt hittem, hogy meg fog fogni a történet. Nem így lett :(

Annie - 2016. 06. 09. 10:46

5 nap alatt daráltam le 3×13 -ig -akkor az volt a legfrissebb rész. A dara alatt nagyon sokat anyáztam, sokszor szívesen szétütöttem volna a laptopomat, hogy “ezmiez” -pozitív és negatív értelemben is. Nagyon vegyesek az érzéseim a 3. évaddal kapcsolatban. Ahogy többen is említették, a karakterek visszafele fejlődése az egyik legzavaróbb, leginkább Bellamy-ért fáj a szívem. Én nem tudok neki megbocsátani, a mai napig sokat gondolkodom azon, hogy miért csinálta, Pikenak nem kellett volna ekkora hatással lennie rá… Clarke sokszor csak rohangált ide-oda; nem gondolom, hogy Eliza színészi játékával lenne baj, ezzel az előző két évadban nem volt probléma -úgy érzem, idén a sorozat írói nem tudták, mit kezdjenek a lány karakterével.

Jaha-t ott kellett volna hagyni az űrben, értem, hogy ő hozta be a fő konfliktust a sorozatba, de ez a benapocskázott éne borzasztóan irritált. Legszívesebben leütöttem volna néha egy péklapáttal.

Lexa… Drága Lexa, ő nem ilyen halált érdemelt volna, mint ez az elcseszett golyó. Én sosem voltam nagy Clexa fan, de Alycia nagyon hiányzik a sorozatból, szerintem egy igazi mozgatórugója volt az epizódoknak. Felvigyorgott a fejem, amikor a 3×16-ban megjelent.

Ez az Alie-s szál nem volt a kedvencem, úgy érzem, hogy a sztori helyett inkább a sokkfaktorra helyezték a hangsúlyt, bár az tetszett, ahogy a grounderek mitológiájával összekapcsolták az AI-t. Plusz Erica Cerra hangját imádtam, szerintem csináljon egy hangoskönyvet :D

Murphy idén nagy kedvenc lett, a nagy antihősből egy igazi hős lett :D Felnőtt, na! Raven pedig egy igazi badass csaj, ha hagyják kibontakozni, és Lindsey is lubickol a szerepében, ha van lehetősége kibontakozni -ördögűzős jelenet, a 3. évad egyik kedvence.

Kane-t és Abby-t meg mindenki hagyja békén. Nem a trash szól belőlem, de szerintem olyan kis édesek ahogy 3 évad alatt kialakult köztük valami. Ez a slow burn igazán illik hozzájuk; meg amúgy is, felnőtt karakterek is kellenek a sorozatba.

Összességében nekem 10/7 ez az évad, sok mindennel nem értek egyet, de sok minden azért tetszett is. Remélem a következő évad tényleg nem az erőművek körül fog forogni, szerintem nem lenne jó alaptéma.

Mizumono - 2016. 06. 09. 15:11

Én is most fejeztem be a harmadik évadot, és sajnos nem ért fel a másodikhoz. A legfőbb bajom az volt az évaddal, hogy a történet helyett, főleg a brutalitásra helyezték a hangsúlyt, ami nekem már a vége felé túl sok volt.
Valamint az sem tetszett, hogy az egész évad tele volt karakteridegen dolgokkal. Bellamy pálfordulását, a mai napig nem értem, sőt nevetségesnek tartom, hogy mindenki megbocsátott neki, amikor ennél kisebb dolgokért is haltak meg szereplők az eddigi évadok során.
A sorozatot még nem kaszálom el, de ahhoz, hogy maradjak a következő évadnak ennél jóval többet kell nyújtania.

Carlo Blaine - 2016. 06. 16. 02:32

Az első pár résznél amennyire szánalmasnak tartottam a sorozatot úgy lett szinte részről részre egyre jobb és a 2. évadra már majdnem imádtam… De ez az évad egy hatalmas szégyen volt, mint a kezdése a sorozatnak…
Igazából feelsleges lenne leírni azt a legalább 10-15 dolgot csak ebből az évadból ami oltári nagy hülyeség volt.
De nagyon érdekes jelenség ez a seb elfertöződés is, egyszer pillanatok alatt elfertőződik, máskor 1-1 vágás, szúrás lövés igazából semmi… Voltak nagy kreatívkodások az elején amikor még figyeltek az írók, mérgezett nyíl, ilyen olyan kények, betegség terjesztése, hát ez már a múlté.
De az a böszmeség amit én még nem láttam nagyon, pedig vagy 100 nál is több sorozatot láttam az a hirtelen a végre békére talált földiek utálata lett.
Azok az emberek akik látták mire képes pár 100 ilyen, és milyen mikor felálnak több ezren, azok hirtelen pár tucat fegyveres mögé állnak, hogy övék a föld… hát anyám borogass kérlek.
Azok akik hangtalanul leereszkednek a fáról meg vissza pillanatok alatt egy embert elkapva, akik mesterlövész pontosággal dárdáznak meg lőnek íjjal, miközbe ismernek mindenféle mérget, a gerilla harcmodorról már nem is beszélve, hát ne bassza meg már a kutya… Hát ilyen baromságot én többet nem akarok látni az életbe, mert rohadt hínos volt.
Vagy a bárkán az átlag iq 60 és 80 között helyezkedett el vagy mi?
Az meg hogy hova jutottunk, sikerült a félig meddig őskor vagy ókorbol bejutni a mátrixba meg a b kategóriás film/sorozatbeli fbi hackelőket megszégyenítő hackeléseket látni… Hát jó…
Aztán ez az állandó rábeszélés a békére, hogy jaj ugyanmár pár száz halott, de hát béke érted, el kell kezdeni, meg jobb megoldás meg minden… Aztán persze hiba nélkül sikerül rábeszélni azt aki az emberek mészárlásába nőtt fel, és 12 klán vezére miközbe ez a 12 klán brutális gyilkos ősember szintű emberekből áll, nem metin2 klánokból… Kicsit kínos azért, pláne hogy a sorozat tud nagyon merész és brutális lenni, miközben ilyen szánalmas tini nyálban is úszunk… Nem csoda, hogy iylen káosz meg unbalanszolt fostengerbe nincs nézettség… még is mire? Ha a brutalitást vesszük meg a komolyságot, ahhoz túl logikátlan ostoba és gyerekes a sorozat, ha meg ezt a cwtini szart vesszük ahhoz meg túl brutális és kegyetlen…
És ahogy látom a sorozat kb. a 2. évaddal meghalt, mert hogy a 4. is hasonlóan szar lesz arra a fejemet teszem. Ilyen American Horror Story érzésem van, volt 2 jó évad aztán viszlát, félek itt is annyi volt a jóból…

Carlo Blaine - 2016. 06. 16. 02:32

lények*

Tyberius06 - 2016. 07. 01. 00:58

Nagyon nehezen értem a végére az utolsó részeknek, volt pár szál, ami idegesített, és emiatt nem akaródzott folytatni. És jah a végén az ALIE magyarázza, hogy miért volna jó a fény várósában időhúzás baromi zavaró volt. Nem volt opció igazából, hogy bekapcsolva maradjon.
Mondjuk maga az sem tetszett, ahova ezt az MI szálat kivezették.
Ami viszont jó volt, amikor Lexa megjelent. Kincset ért a karakter minden jelenete, illetve a végén, amikor Octavia megszúrta kicsit Pike-ot, azt elsétált mint aki jól végezte dolgát. Az derék volt.

Egyébként azt nem értettem, és ez egy elég nagy plot hiba volt, hogy amikor a csipetcsapat betört a “trónterembe” és meglőtték Jahat, akkor mégis, hogy a rákba jutott ki onnan Jaha? Mert Bellamy lelőtte, majd leütötte, Jaha beájult, Ontari agyhalott volt, rájöttek, hogy fentragadtak feketevérű nélkül, azt “to be continued…”
Következő rész elején meg már Clark anyjából szedték ki a chipet, de mi lett Jahaval? Mert aztán már csak arra hivatkoztak, hgoy odakint egy másik teremben gyűjti az erőket míg a többiek odalentről másztak felfelé…

Egyébként engem érdekel a folytatás, még akkor is ha az atomerőművekkel folytatódik, mert érdekel a felfedezni való világ… Bár biztos lesz valami csavar benne… Mondjuk, hogy ALIE bullshittelt egyet Clarknak és nincsenek is veszélyben az atomerőművek, mert egyébként ez a magyarázat, amit adott, hogy a 100 éve ledobott atombombák miatt, most kezdenek el leolvadni a több mint 100 éves atomerőművek (amik mégis hogy élték túl a nukleáris holokausztot??????? – már csak azért is mert általában stratégiai célpontok, mind kiber-, mind nukleáris támadás esetén), akkor ordenáré hülyeség, hogy esélytelen, hogy komolyan gondolják…
Pedig elég komolyan adták elő…

Pufi - 2016. 07. 01. 12:44

Pike előkerül a semmiből, jön ezzel az utáljuk a groungeröket, a föld a miénk baromsággal és Bellamy beáll mögé. Ez úgy fel**szta az agyam, hogy majdnem kiszálltam. Meg a 234876234 szor bejátszott, “Ha nem chippezed be magad megölöm a szerettedet fasság.” Azt sem értem, hogy Lunához mi értelme volt elmenni. Talán a 4 évadban előkerül. Jahának golyó (már minden sorozatba kell egy főveréb?). Jasper iszonyat idegesítő, golyó. Monty is idegesít, mióta az ökör anyja előkerült

Enzo - 2016. 07. 22. 23:51

Videó, ami nem trailer, de 1 új jelenet van gagyi CGI-jal a végén
https://www.facebook.com/cwthe100/videos/1039860106061693/

renus92 - 2016. 11. 29. 19:43

Én most kezdtem neki egy hete a sorozatnak és már mind a három évadot befejeztem nagyon beszippantott az egész én nem tudom kinek mi a baja Elizaval nekem az abszolút kedvencem,Raven és Kane mellett.Na de amikor Lexat kiírták ő volt a number 1 el se akartam hinni,hogy így halt meg,de bezzeg Abby és Pike szinte terminátorba mentek át! És ne is beszéljek arról amikor rögtön lexa halála után még Lincolnt is el kellett veszítenem,pedig Lexa karakterében még annyi minden volt és jó lett volna,ha folytatják a közös kapcsolatot Clarke és Lexa!Meg Octavia és Lincoln között.Inkább Jaha-nak Jespernek kellett volna meghalnia…Még aki nagyon szimpatikus Octavia és Indra!Már várom a következő évadot is! :)

renus92 - 2016. 11. 29. 20:00

És még annyit had tegyek hozzá,hogy itt olvasom a komenteket és hatalmasakat nevetek és mélységesen egyet értek az előttem szólókkal,hogy nem csak én vagyok itt az egyetlen “bolond”,aki ennyire tud mérgelődni,izgulni és sírni egy egy rész vagy szereplő után ért! Az meg a másik,hogy Bellamyt én sem értem,hogy mi a f@szt csináltak vele a 3. évadban.És bocsássunk meg neki hiába ölt meg annyi embert ártatlanul amíg az ők bőrüket védték, na meg Piketól kaptam még agyf…szt a végére mennyire megszerette a földieket és majd nem elpusztíthatatlan lett.Legalább Octaviaban volt annyi méltóság,hogy meg tegye a végén és végre megölje és még abban is,hogy ő volt az egyedüli teszem hozzá a saját testvére ugye bár Bellamy akire rá sem bír nézni azok után amit tett és nagyon helyes a többi viszont… Néhány karaktert nagyon eltérítettek egy nagyon rossz vágány felé!
U.I Lexát hozzák vissza a sorozatba nem érdekel,hogyan,de oldják meg ameddig benne volt mindig széles mosollyal és meleg szívvel izgatottan vártam,hogy láthassam.Egy remek fiatal színésznő!

mrc - 2016. 12. 14. 20:42

From the ashes, they will rise

So we meet again

Venna - 2017. 01. 12. 22:59

Ledöbbenve olvasom a kommenteket, mert nekem az összes közül a harmadik évad a kedvencem. Oké, a fontosabb karakterek nem haltak meg (ahogy eddig sem tették), de számomra még a gondolata is hátborzongató annak, hogy van egy egész hadsereg, akik mindent látnak, mindent tudnak, nem éreznek fájdalmat… és ezek ellen vagyok én. És ha elkapnak, akkor egy leszek közülük, és isten tudja, milyen szörnyűségeket fogok művelni, miközben már senkitől sem várhatom, hogy megmentsen, mert ÉN vagyok/voltam az utolsó remény. Tudom-tudom, nem dolgozták ki jól a szálat, ahogy azt is tudom, hogy a valóságban esély sem lett volna egy ilyen sereget ellen. De a The 100 számomra eddig sem a logika és hitelesség fellegvára volt… ennyi hibát én még sorozatban nem igazán láttam, de nem zavar, megbocsátom neki, mert szerintem hihetetlenek a színészei. Szerintem a neki szánt szerepet mindenki jól eljátssza, hihetetlen, ahogy beszélnek és minden arcrezdülésük.
Nagyon sajnálom Lexa halálát, mert számomra ő vitte a hátán a sorozatot, de szerintem szükséges volt. A Citi of Lights-os szál miatt mindenképp, de ha nem is azért, akkor azért, mert miatta egyszerűen nehezen haladhatott volna tovább a történet; ha megteremti a békét, akkor voilá, nincs sztori, ha nem teremti meg, akkor pedig valószínűleg kilökték volna a parancsnoki trónból, és elvesztett volna mindent, amit a karaktere jelképezett. Így úgy halt meg, hogy mindenki nagynak látja és hatalmasnak, olyannak, amilyen volt. Egyébként meg egy trónvesztett valaki lenne, aki fut a szerelem után… nem tudom. Nekem ez így egyszerűen jobban tetszik, főleg, hogy imádom a chipes szálat, és ahhoz szükséges volt a halála.

Ami picit zavart, az tényleg Bellamy elrontása volt, főleg ilyen légből kapott indokkal. Kreáltak neki egy barátnőt csak azért, hogy megöljék. Ha valaki olyannal jött volna össze, akit ismerünk, és akivel már kicsit korábban alakítottak köztük valamit, teljesen más lenne a helyzet… de engedjük ezt el, és nézzük olyan szemszögből, hogy amit Bell a földiekről tud, az annyi csak, hogy segítséget ígértek nekik, amit egy alkuért cserébe eladtak a nagy főellenségüknek. 47 ember életét, az ő embereiét csak úgy odadobták, annak ellenére, hogy elvileg szövetségesek voltak. Érthető, hogy miért álltak annyian Pike mellé, ahogy érthető az is, hogy miért volt Pike olyan, amilyen. Ami nem érthető, hogy mi az istenért nem tartott Abby és Kane is egy nagy beszédet, amiben ismertetik a saját álláspontjukat, és megpróbálják meggyőzni Árkádia lakóit arról, hogy őket támogassák. El lehetett volna mondani, hogy milyen hatalmas a földiek serege, milyen kevés az esély, hogy szövetség nélkül túlélik, hogy ne kezdjenek egy olyan háborút, amit nincs esélyük megnyerni, mikor van esély a jobbra. Na mindegy, kicsit eltértem.

Szerintem a Clarke-ot játszó színész jól játssza a szerepét. Nekem Clarke az elejétől kezdve idegesítő karakter, nem változott semmi, de nem vettem észre hibát a színészi játékban. Tud valaki példát mondani?

Az Alie-t játszó színésznő pedig zseniális volt szerintem, egyszerűen a hideg kirázott tőle, de a jó értelemben.

Na mindegy, ízlések és pofonok.

Orgi - 2017. 02. 13. 16:16

1 hete találtam rá erre a sorozatra, nem hittem volna de le is daráltam a 3 évadot, nem is tudom mikor szórakoztam ilyen jól sorozaton már jó ideje. Egy csomó igazság van a negatívabb hozzászólásokban, de ezektől függetlenül is mindenkinek ajánlom…
Nagy kedvencem volt Lexa, nekem a romi szála is tetszett volna, kaphatott volna legalább valami dicsőbb véget, bízok benne hogy néha még előkerül, bár sok értelme már nem lenne…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz