login |

Hírkedd – Hap and Leonard 2. évad! Baby Daddy 6. évad!

2016. 06. 28. 09:02 - Írta: winnie

47 hozzászólás | kategória: hírek, ,

  • Ma, kicsit késve, de kiküldöm a nézettséges besegítésre vonatkozó válaszaimat.
  • Mai magyar premier: Profilozók 6. évad
  • Finálé: Turn (vendégbloggger?), American Dad S11 (vendégblogger?), Kids BBQ Championship S1, Barbarians Rising S1, Black Ink Crew S4, Mygrations S1, Monica The Medium S2
  • Bármennyire is azt mondja a Penny Dreadful készítője, hogy tervezett vég volt a sorozaté, ebben nemcsak a nézők (ti is) kételkednek, hanem egyes jól értesült tévés újságírók. Fura.
  • A Game of Thrones évadzárójáról beszélnek: Natalie Dormer (Margaery), Lena Headey (Cersei), Emilia Clarke (Daenerys), Finn Jones (Loras), Isaac Hempstead Wright (Bran), Dean-Charles Chapman (Tommen), Liam Cunnigham (Ser Davos) – érdekes olvasni, hogy több színész is eltávolodni kezdett a GoT-tól más szerepek miatt, volt olyan, kérte is, hogy ne kelljen annyit foglalkoznia a sorozattal/írják ki(jjebb).
  • És itt pedig a legfontosabb beszélgetés a Game of Thrones-hoz, a készítőkkel, David Benioff-fal és D.B. Weiss-szal, amiben arról is beszélnek, hogy miképp tervezik a sorozatot befejezni (említik, hogy még két évad, és utalnak a 13 részre is). Mert valóban véget fog érni. (Egy érdekes infó: Iwan Rheon egészen a legvégéig “versenyben volt” Jon Snow szerepéért.)
  • És tudom, hogy ennek nem itt lenne a helye, talán bekerül a kritikába is, de sokak számára lehet új infó: a Game of Thrones-ban már évek óta igaz, hogy az egy részben látott események nem (feltétlenül) zajlanak egy időben. Olykor hetek, hónapok, akár évek is elválaszthatják őket. Inkább csak dramaturgiai okokból kerülnek egymás mellé. (Mint ahogy egy helyszín egymás utáni jelenetei között is eltelhet elég sok idő.)
  • Az AMC Global szerezte meg az AMC jövőre bemutatásra kerülő, Magyarországon forgatott új sorozatának, a Dan Simmons-regény alapján forgatott The Terror-nak a nemzetközi forgatási jogait, ami így nálunk is az AMC-n kerül bemutatásra.
  • A Freeform-os Dead of Summer készítői ismét megerősítették, hogy a vérengzés másodlagos lesz a sorozatban a természetfeletti aspektushoz képest. Inkább úgy tekintenek a sorozatbéli táborra, mint a Ragyogás szállodájára.
  • A Blindspot a 2. évadban elkezd flashback-ezni Jane gyerekkorára.
  • A Legends of Tomorrow 2. évadban Albert Einstein is kap majd egy (röpke) szerepet. Mármint a karakter.
  • Lady Gaga és Angela Bassett után Cheyenne Jackson is vissza fog térni az American Horror Story 6. évadjára.
  • A Sundance Channel berendelte a Hap and Leonard 2. évadját. Még nem tudni, hogy ki lesz az új showrunner.
  • A Freeform berendelte a Baby Daddy 6. évadját. Nem sok kábeles komédia ér el a 100. részig.
  • Az Orange Is The New Black – 4×12-t rendező Matthew Weiner beszél a részről. Itt is. És itt is. És végül itt.
  • Pilotszerep: Matthew Goode – Roadside Picinic (WGN America), Jason Lewis – Midnight, Texas (NBC)
  • Emmy-s beszélgetések – zeneszerzőkkel: Lyle Workman (a Love zeneszerzője), Mark Isham (az American Crime zeneszerzője),
  • Interjú: Ben Winston és Rob Krabbe (a Late Show with James Corden készítői), Cheyenne Jackson, Adam Horowitz és Eddie Kitsis (a Dead of Summer készítői), a Bloodline készítői és színészei, Jon Bernthal (Frank Castle – Daredevil),
  • Vendégszerep: Bethany Joy Lenz – American Gothic (visszatérő), Megan Mullally, Constance Wu – Dimension 404, Jules Knight – The Royals (visszatérő), Mark Hamil – Man Down,
  • Pilotberendelés: Damnation – USA, készítő: Tony Post, 30-as évek, az amerikai ‘heartland’ (ez nekem sosem volt tiszta – csak hátországot nem írhatok, nem?) titkos történelme, a vagyonosak és az elnyomottak mitikus és véres küzdelmének krónikája, Isten és kapzsiság, sarlatánok és próféták. A középpontban egy férfi, aki kisvárosi papnak adja ki magát, hogy felkelést robbantson ki a status quo ellen, miközben egy iparmágnás profi sztrájktörőt fogad fel, hogy ennek elejét vegye.
  • A Comic Con-on levetítik a Riverdale, a Frequency és a Powerless teljes pilotját.
  • A Total Divas spinoffja, a Total Bellas 10.05-én kezd az E!-n.
  • Új sorozat: Brad Neely’s Harg Nallin’ Sclopio Peepio – Adult Swim, animációs, készítő: Brad Neely, szkeccssorozat, random jelenetekkel, rövidfilmekkel és dalokkal – mindez a készítő sajátos vizuális stílusában. Start: 07.11, de az első részt már be is mutatták a Vine-on.
  • A Travel Channel új sorozata, a Celebrity Adventure Club minden részében egy-egy híresség kap egy kamerát, hogy megmutassa, hogy mi nyűgözi le őket leginkább. Az első részben Jon Cryer az űrutazás kapcsán fog Washington-ba, Houston-ba és Oroszországba utazni.
  • Készítői szerződés: LaToya Morgan – AMC (2 év – az Into Badlands-be fog írni)
  • Elhunyt Bud Spencer.
  • Elhunyt Götz George.

47 hozzászólás Ne habozz!

Speedo - 2016. 06. 28. 09:19

Nyugodj békében, Bud Spencer! :,(

Andro - 2016. 06. 28. 09:26

Nyugodj békében, Mester! A filmjeidben örökké élni fogsz. T_T

Dave - 2016. 06. 28. 09:28

Nyugodj békében Piedone MESTER!!!!
A könnyeimmel küszködöm.

Sorozatgyilkos - 2016. 06. 28. 09:58

Az American Horror Story 6. évadja ősszel érkezik? Mert még semmit sem lehet tudni a történetről, máskor ilyenkor legalább a kor, helyszín kiszivárog…

winnie - 2016. 06. 28. 10:07

Sorozatgyilkos: most kezdték el a forgatást, derül ki a jackson-interjúból, úgyhogy szerintem mindenképp jönni fog.

korábban, még januárban, volt egy infó két idősávról meg még valami homályosat említettek.

bëiz - 2016. 06. 28. 10:47

Jól emlékszem, hogy a hírekhez lehet OFF témákat írni, ugye?

winnie - 2016. 06. 28. 10:49

bëiz: ld. a kommentablak feletti idézetet:)

Ezt mondom (ha OFFtopik, töröljük):
– ha mégis OFFtopikot írsz vagy friss hírt, akkor a reggeli hírekhez tedd
– ha személyes megjegyzésed van vagy panaszod, várjuk leveledet, válaszolunk
– felirat és letöltési linkért warezoldalakhoz fordulj

Scott21 - 2016. 06. 28. 10:51

Kár, hogy nem Iwan Rheon lett végül Jon Snow. Kit Harrington lehet nem rossz színész, de számomra a többiekhez képest nagyon gyengének érződik

bëiz - 2016. 06. 28. 10:55

Szóval kicsit OFF:

A Trónok harca 6×09 rész kommentjeit olvasva jutott eszembe a gondolat, hogy sok sorozatkedvelő, -junkie milyen magas lovon is tud ülni, csoda, hogy bele nem szédülnek. Nem a Trónok harca fan szól most belőlem, ezt a jelenséget elég sok sorozat kapcsán megfigyeltem már, (majd menet közben mondok példákat is).

Szóval az objektív minőség: meggyőződésem, hogy nem kell rajongónak lenni ahhoz, hogy érzékeljük egy-egy rész/sorozat átlag feletti minőségét. Itt van pl. a Leftovers: elfogadom, hogy valakinek nem tetszik, az ízlésének nem megfelelő, mert túl lassú, vagy számára lelkizős, esetleg elvont. Az igazság azonban az, hogy a Leftovers „minőségi mivolta” gyakorlatilag megkérdőjelezhetetlen. Mondhatja bárki, hogy nem szereti a minőségi vörösbort (direkt nem mondok márkát), mert inkább rosé fröccsöt iszik helyette, de attól még az a vörösbor minőségi marad. Vagy itt van pl. a Sírhant művek: unatkozhat rajta akárki, másfél rész után kaszálhatja is, de attól még az a sorozat egy olyan szintet képvisel, ami példaértékű. Valamelyik héten Breaking Bad fikázókba botlottam egy másik blogon. Nem arról van szó, hogy a véleményemmel ellenkező véleményeket ne tudnám feldolgozni. Egyszerűen csak aránytalan volt a fikázás mértéke. Itt egy minőségi darab, mondjuk a BB, és a sárga földig képesek lehúzni. Átsiklanak annak minősége felett, mintha nem vennék észre a kiemelkedő értékeit. Mintha más nem létezne, csak a szubjektív vélemény.

Hülye példa: ha egy szakács kiváló zöldbabfőzeléket főz, akkor is kiváló marad az étele, ha én speciel utálom a zöldbabot. Márpedig utálom. És tudjátok mit? Ha annyira utálom, akkor bele sem kóstolok. Ha sokan dicsérik, akkor talán veszek belőle egy kanállal, de utána udvariasan visszautasítom. Ez hiányzik a kommentelőkből: az udvarias visszautasítás. Évek óta olvasom a TWD poszt alatt gyűlő olvasói véleményeket, és minden harmadik komment szapulja a sorozatot, minden ötödik kaszálni akarja. Könyörgöm: KASZÁLJÁTOK! Magatoknak teszitek meg a legnagyobb szívességet ezzel! (A TWD-t nem akartam ide keverni, elnézést. Jónak tartom, de számomra nincs egy ligában a korábban említettekkel.)

Mi lehet az objektív minőség ismérve? Nehéz lenne megmondani. Egy kicsit mindig más, úgy is mondhatnám, hogy sorozatfüggő. Az biztos, hogy több dolognak kell működnie egyszerre: írás – rendezés – képi világ – színészi játék – hangulat. Ha mindehhez még hozzájön egy jó zenei alap is, akkor mondhatni megkaptuk a minőségi sorozat receptjét (vagy a Leftoverst ;)).

Azért tört ez ki belőlem, mert a kommentelők szerint, ami az egyéni ízlésüknek nem felel meg, az rögtön „sz*r”. Néha úgy érzem, nincs egy normális mérce a nézőkben, ami arra sarkalja őket, hogy mértékkel nyilatkozzanak. Nincs meg a kellő alázat a sorozatok irányába, pedig elvileg sorozatértő és kedvelő közönség lennénk.

Vissza a Trónok harcához: a kilencedik rész egy olyan minőséget képvisel a sorozatok világában, ami példaértékű. Tudvalevő, hogy nem sajnáltak pénzt, paripát, fegyvert a forgatáson. A CGI néhány mozifilmet is túlszárnyalt. Olyan látványt teremtettek, amilyet sorozatban eddig még nem láthatott senki. És mit csinál a csalódott kommentelő? Jelöli a részt a hét csalódásai között, mert… mert csak. Felmerül a kérdés, hogy HBO és Trónok harca nélkül, mikor kaptunk volna tévében ilyen jeleneteket? Nem lehet-e örülni ennek a csúcsminőségnek, ami leszivárgott a TV-be is? Elmondhatjuk, hogy 2016-ra a TV sorozatok látványvilága utolérte a legnagyobb Blockbusterek látványvilágát. Nem gondoljátok kedves kommentelő társaim, hogy ez sorozattörténelem? Még mielőtt: tudom, hogy nem a látvány a lényeg. Ezért is jó példa a Trónok harca, mert 10-ből 7 rész nem a látványról szól, csupán „sétálnak és beszélgetnek” (persze akkor meg az a baj). Ezért lehet üdítő, amikor a képünkbe tolnak ilyen mozis minőségű jelenteket. Persze tudom, ezt a színvonalat már tavaly is meglépték a hardhome-i csatánál. Bizonyos szempontból már akkor eldőlt, hogy ez a sorozat sokkal több, mint az átlag. (Károgók egyébként akkor is voltak.)

Csak azt szeretném mondani, hogy jó lenne, ha minél többen meglátnák egy-egy sorozat vagy film objektív minőségét. Néha látszik, hogy „ez most a csúcs”. Csak úgy látszik. Érezni. Olyankor nem kell feltétlenül szembe menni az árral. Még ha nem is tetszik valamiért, attól még tény marad, hogy ez most a plafon… Udvariasan persze vissza lehet utasítani bármit, ész érvekkel még alá is lehet támasztani. Attól az még minőség marad. Jó lenne egy kis alázatot látni itt a sorozatrajongóktól.

Sorozatgyilkos - 2016. 06. 28. 10:55

Köszi, winnie, én csak arra emlékszem, hogy az űrről, beszéltek, mint helyszín, de az elég komolytalan nyilatkozat volt.

fireblade - 2016. 06. 28. 11:16

@bëiz:

Ha már off..csak egy pici reakció
az a gond az írásoddal, hogy elfogult, és súlyosan szubjektív..ami persze nem gond, ne értsd félre..
De olyan nincs hogy egy sorozat kell hogy tetsszen, mert vegyük észtre értékeit..már bocs, de nekem pl az említett Breaking B. az egy vacak..nekem. az én belső saját magánvéleményem szerint..nem tetszett, untam.
és?
A másik, hogy a kritika mért ne lehetne, ha szeretem a sorozatot? mért ne akarnám nézni, és közben látnám a hibáit? ha neme tetszik kaszáljam? és ha tetszik? de bánt néhány hülyeség? ami persze csak az én véleményem szerinti hülyeség..
Amit írsz, épp úgy elfogult, és szubjektív…hogy gondolod, hogy bárkire rálehet egyfajta sablont húzni???
Az előbb említett B.B.-nél 10x jobbnak tartom a The Sopranos-t, vagy az Elnök Emberei-t…és?
ez az én szubjektív érzésem. tartsd tiszteletben..és is tisztelem a tiedet.

Elment Carlo…nagyon szomorú lettem..életében legenda volt, tegnap hallhatatlanná lett. Isten veled!!

CyClotroniC - 2016. 06. 28. 11:23

bëiz: Ezzel úgy 80-90%-ban egyet is tudok érteni, de szerintem pont a GoT tök jó példa arra – és most kiragadom csak a külcsínyt az egészből -, hogy egy igényesen megalkotott látványvilág nem feltétlenül művészi vagy minőségi. Nem a 6×09-es csatára gondolok itt feltétlenül, szerintem is szuper volt, hanem például arra, hogy a szépségen túl messze nem tesznek annyi extrát a képi formanyelvébe, mint mondjuk más sorozatok, de bizonyos szempontból erre a műfaja miatt kevesebb terük is van.

Gondolok itt például mondjuk egy Mr Robot-ra, aminek az első szezonja szintén tetszett, de nekem a történet túl sok olyan nosztalgikus panelból épült fel, amit értékeltem ugyan kikacsintásokként, de nem tudott igazán megdöbbenteni. Viszont ott van cserébe a rendezés és az operatőri munka, a rendszeresen szélre és sarokba komponált főhőssel, ami szimbolikusan is hozzátesz a sztorihoz, mond és közel valamit, de talán többet is mint hangulatot. Aztán lehetne hozni még példákat, ahogy például a Utopia neonszínei hogyan teremtettek képregényes hangulatot, a Fargo második évadjában a vörös szín szerepe vagy ott van a Transparent (GoT-hoz képest filléres) indiefilmes kamerakezelése, ami mindig ráerősít az örömre vagy éppen a melankóliára, mikor éppen mi a dolga.

Amire ki akarok lyukadni, hogy hiába szép egy csata és mozis minőségű, amiért én is oda meg vissza voltam szerintem sok-sok sorozaton és filmen túl kisebb objektív értéket és újdonságot ad egy nézőnek (akkor is ha “ilyet tévében még soha”), mint mondjuk a Hannibal szimbolikája, a Rick & Morty elszállt de kicsit sem öncélú kreativitása vagy úgy a The Leftovers második évadából kb minden.

Pusztán a grandiózusság és a pénz szerintem egy viszonylag kicsi objektív érték, és ha más szerint nagyobb, akkor lehet, hogy ez sem feltétlenül objektív ugye. A GoT esetében elvitathatlan, hogy milyen szintet képviselnek a csaták, de adott esetben, ha ezeket az objektív értékeket körberajonganánk, akkor ilyen alapon illene elájulnunk egy nyári képregényes vagy akármilyen blockbustertől is. Nem mondom, hogy néha nem szórakoztatnak, de “objektív értékre” talán még többet is találni egy Whiplash-ben, Birdman-ben vagy Black Swan-ben mondjuk, amik bár nem éltek grandiózus dolgokkal, de az egyediségük mindenképpen értékelendő.

A lényeg, hogy bonyolult dolog szerintem ez az objektív érték, meg hogy kinek mi az, a zöldbabos példával élve pedig, ha valakinek az a kedvenc kajája, abból a középszerű is jobban fog neki ízleni, mint mondjuk a világ legjobb sushija, ha nem eszik halat, pláne nem nyersen. Ilyenkor persze jogosan merül fel a kérdés, hogy minek megy sushi bárba az, aki nem is szereti :)

winnie - 2016. 06. 28. 11:25

“Könyörgöm: KASZÁLJÁTOK! Magatoknak teszitek meg a legnagyobb szívességet ezzel!”

ahány ember, annyi viszony a sorozatokkal. a sok év alatt én megtanultam, hogy az ember, ha sorozatot néz, akkor nem feltétlenül arra vágyik, hogy a legjobbak legyenek a nézősei között, hanem mondjuk azok, amiket szeretne szeretni, amik érdeklik történetileg, illetve amiket már megszokott. ezért nehéz az új sorozatoknak utat törnie sokaknál.

és, az is beszédes, hogy én, miután nagyon könnyen kaszálok, nem egyszer megkapom, hogy miért kaszáltam valamit, ami tavaly még a favoritom volt:)

bëiz - 2016. 06. 28. 11:25

fireblade – amit most írtál és ahogy most írtad az a normális. Pontosan így kellene, pontosan erről beszélek. Mindenkinek lehet és legyen is véleménye.

De ne mondd nekem, hogy nem látod néha komment társaid “csak azért se” hozzáállását.

Az objektív minőséget lehet nem sikerült jól megfogalmaznom. Valami olyasmire gondoltam, hogy a negatív véleményed ellenére ugyanúgy értékes marad egy-egy darab, ha a fejed tetejére állsz akkor is. Sokan szoktak itt a fejük tetejére állni. Ezt kellene látni valahogy és nem zsigerből szidni ami nem tetszik, hanem kellő tisztelettel. Pl. látom az értékeit de nekem ez mégsem…. vagy ilyesmi.

Úgy érzem, ez tökéletesen hiányzik a legtöbbünkből.

CyClotroniC - 2016. 06. 28. 11:44

bëiz: Szerintem ez a “jó-csak-nem-passzolunk” dolog alap. Nincs szerintem olyan junkie, aki ne tudna legalább egyetlen egy klasszikust mondani, amit mindenki körberajong, ő is bepróbálta, érti, hogy mire fel van ekkora lelkesedés, de nem neki való és ennyi.

Az általad említett The Leftovers szerintem erre kb a tökéletes példa. Egy nagyon különc darab, de éppen a különcsége miatt extra és éppen ezért fogja legalább annyi ember utálni, mint szeretni. X sorozaton túl szerintem pont az egyediség és a “másság” a legvonzóbb dolog egy újoncban, mert gyakran vágyunk olyasmire, amit még nem láttunk korábban.

winnie: Ez is egy fura dolog, hogy az ember mit néz és kaszál. Lehet, hogy nem hét kérdése alapanyag, de például volt már nálad olyan, hogy le vagy maradva sok mindennel, ennek ellenére jön egy totál random impulzus és elkezdesz valami olyasmit darálni vagy újranézni, ami egyáltalán nem is volt eddig a radaron egy kicsit se, de valamiért megkívántad és eltoltál előle mindent? Már elég masszív listám van arról, hogy miket kéne pótolnom, erre tök random elkaptam egy Poirot epizódot a tévében, és annyira lekötött az oldschool egyszerűsége, hogy elkezdtem darálni szinkronosan. Egyszerűen jól esett valami olyasmit nézni, ami egyszerű, szórakoztató és részben tök más, mint amiket mostanában néztem a régi vágású stílusa fapadossága miatt. Az benne a legjobb amúgy, hogy jobban reseteli ilyenkor az agyamat, mintha csak simán szünetet tartanék a sorozatozásban. 3 szezonig jutottam vele és most már keverem a lemaradásaimmal, mert a sok fapados krimitörténet (darálva külön vicces, hogy minden harmadik sztori “álruhás” :D) egyszerűen újra meghozta a kedvem azokhoz, amikkel elmaradtam. A lényeg, hogy egyre gyakrabban tűnik fel, hogy abszolút kulcsfaktorrá válik nálam, hogy eltérő impulzusok érjenek filmek és sorozatok terén, amik simán befolyásolják azt is, hogy mit darálok vagy hogy milyen újoncokat próbálok be vagy maradnak nézősök, függetlenül attól, hogy papíron mennyire vártam vagy állna hozzám közel.

Néma Harcsa - 2016. 06. 28. 11:44

@bëiz: pl. az évadzáró királyvári kezdő 20-22 perce az, amiért én még nézem a sorozatot (más meg unta). Tavaly a 8. és a 9. epizódnak voltak ilyen szakaszai, ami miatt kár lett volna kaszálnom.
Az idei kilences csatája valóban blockbusterbe illő látvány volt, ettől én még azt untam. Baj? Felépítettségben meg sem közelítette a fent említett húsz percet, pedig kicsit nagyobb volt a büdzséje.
A P. Dreadful utolsó részénél tényleg kíváncsi lennék, hogy mikor kellett ráhegeszteniük a the end feliratot. Annyi szálat így is épp lógva hagytak, hogy még folytatni lehessen valahogy.
Rossz értelemben lett nagyon fura, mintha dr. Frankenstein félbehagyta volna már amúgy is tökéletlen Teremtményét.

Sorozatgyilkos - 2016. 06. 28. 12:20

Winnie, én megértelek, sokszor kényszerből kaszálsz, mert nincs időd. Kevés sorozatot nézel végig, de szerintem Magyarországon vagy talán egész Európában te nézted meg a legtöbb pilotot. :)

Sorozatgyilkos - 2016. 06. 28. 12:21

CyClotroniC, örülök, hogy itt vagy, nagyon jó a Limitált széria, lesz adás nyáron is?

CyClotroniC - 2016. 06. 28. 12:24

Sorozatgyilkos: Köszönjük. Eddig – főleg miattam – nagyon el voltunk maradva, sorry, de éppen a héten terveztünk visszarázódni abba. Mindenképpen tervezzük folytatni a be nem kalkulált szünetünk után.

bëiz - 2016. 06. 28. 12:36

A csata említése félreviszi kicsit a mondandómat, mintha a látványra mennék rá és csak azt tudnám értékelni. Pedig egyáltalán nincs így, csak arról próbáltam beszélni, hogy ilyen mennyiségben és ilyen minőségben tévében ilyen még nem volt. És ezért sorozattörténelem. Nem attól tartom minőséginek, mert csihi-puhi. Hanem azért mert ilyen még nem volt a tévében. :)

Mondhattam volna a LOST pilotját, csak az most kevésbé aktuális. Iszonyat hangulatos volt a roncs, rányomta a bélyegét az egész részre. Olyan grandiózus díszlet sorozatban még nem volt, az is nyugodtan említhető történelmi pillanatként.

De hogy ne vigyen félre ennyire a látvány: ott volt a Lost Konstans c. epizódja. Hibátlan volt. Vagy a tavalyi Leftovers szállodás része. Konkrét agyeldobás. Ezek olyan “minőségi” részek, amelyek élményét nem veheti el egyetlen szőrözős “miért nem futott cikk-cakkban” kommentelő sem. Mert van egy rajtunk kívül álló mérce, ami szerint egyszerűen csak WOW.

Az egyediségre gondolok elsősorban, az újdonságra, hogy meg merik lépni és meg is lépik. Rengeteget dolgoznak egy-egy epizódon, Vérpisti meg bedobja a hét csalódásai közé :D Ez olyan… kicsit olyan méltatlannak érzem.

KisDulcet - 2016. 06. 28. 12:47

Off. Mikorra varhato kb a GoT kritika? Nagyon varom mar. :)

razs - 2016. 06. 28. 12:48

“…volt olyan, kérte is, hogy ne kelljen annyit foglalkoznia a sorozattal/írják ki(jjebb)…”

Lehet ez az én hülyeségem, de tökre utálom amikor megtudom, hogy a külső körülmények (a színészek magánélete, költségvetés, …) érdemben befolyásolták a cselekményt / megvalósítást. Én azt szeretem, hogy ha abban a hiszemben vagyok, hogy egy jelenetet eredetileg is úgy tervezetek ahogy végül sikerült megvalósítani. Ha “megtudom” hogy ilyen-olyan külső körülmény közbeszólt, akkor már kevésbe tetszik ez a jelenet, mert ott motoszkál bennem, hogy ezt eredetileg nem így akarták, ez csak “kényszermegoldás”. Biztos vagyok benne hogy ha nem tudom, akkor jobbnak is találnám. Tudom ez hülyeség, de ez van.

Amikor komoly, mikor például a Lostban volt két valamilyen ittas vezetési ügy, amely a színészek szerepére kihatással volt [Daniel Dae Kim (Jin) és Michelle Rodriguez (Ana Lucia)].
De már az is zavar, amikor olyat megtudok, hogy Lena Headey azért volt hosszú ruhába amikor Jaime kilökte Bran-t az ablakon, mert kisbabát várt. Vagy ugyanilyen okból a TWD esetén a tök idétlen helyre rakott deszka “Tara” esetén.

CyClotroniC - 2016. 06. 28. 12:51

Este jön majd a GoT-os évadkritika, hacsak nincs már valami bebetonozva akkorra, de az meg winnie tudja.

Sorozatgyilkos - 2016. 06. 28. 12:54

A terhességet ha nem írják bele, akkor csak ilyen fapados módszerrel tudják takarni. Bár ki tudja, most, hogy már arcra photoshoppolnak, hasra is tudnak majd :)

razs - 2016. 06. 28. 12:59

De ha beleírják a sorozatba a terhességet, az is ugyanúgy zavarna, mert akkor megint egy “külső körülmény” szólt bele a sorozatba. :)
Azt hiszem Rachel Luttrell (Teyla, Atlantis) esetén volt ilyen eset.

A Vészhelyzet esetén meg azt hiszem egy olyan volt, hogy az egyik éved utolsó plusz a következő évad első része lett volna egy olyan dupla rész, ami ugyanott folytatódik. És az egyik mellékszereplő nővér valami 15+ kg-ot fogyott a két rész között, ezért hiába volt ott a jelenet szerint, egyszerűen mégsem szerepelt. :)

fireblade - 2016. 06. 28. 13:00

@bëiz:

Alapvető tévedésben vagy (de ez megint csak az én véleményem)
azt írod hogy idézem:
“Mert van egy rajtunk kívül álló mérce, ami szerint egyszerűen csak WOW.”
hát, ez a legnagyobb tévedésed..nincs ilyen..a sorozat embereknek készül, és mindenkinek a maga belső mércéje a mérvadó
semmilyen “külső” mérce nincsen egy tv sorozatnál..csak a néző saját véleménye..vagy bejön vagy nem..ennyi.
hogy példát is írjak, az én saját véleményem hogy a sokak által istenített Lost szerintem egy felfújt nulla, semmi..a legnagyobb átverés a sorozatok történetében..és nagyon rossz volt.
és? ez csak az én szubjektív véleményem..semmi más :)
ettől még sokan elájulhatnak tőle, és ezzel nincs is gond :)
A GOT utsó részét én pl sokkal jobbnak tartom mint a 09. részt..sokkal..

winnie - 2016. 06. 28. 13:06

razs: a terhességben az is “poén” lehet (biztos van rá ellenpélda – főleg, ha a színész is ezt kéri), hogy amint a the walking deadben sonequa martin green gyereket kezdett várni, hirtelen biztosra lehetett venni, hogy nem hal meg sasha, mert a készítők nem merték volna meglépni a kiírását, hiszen, ha előre is terveztek ilyesmit, még rájuk sütötték volna, hogy azért “rúgják ki”, mert gyereket vár, amit nem lenne szabad.

Sorozatgyilkos - 2016. 06. 28. 13:59

Ha már ekkora indulatok dúlnak, akkor lehetne egy titkos szavazás, hogy kinek melyik epizód tetszett a legjobban EVER. Titkos, ne kommentben, hanem egy e-mail címre írjuk meg, ne hagyjuk magunkat befolyásolni semmivel. Nos, Winnie? :)

bëiz - 2016. 06. 28. 14:07

A 10. rész valóban nagyon jó lett, sőt, talán jobb is mint a 9. :)

Lehet, hogy igazad van, és nincs rajtunk kívül álló mérce. Magam sem tudtam, hogy hiszek az ilyen ideákban, miszerint a “jó” nélkülünk is “jó” marad. :) Ha nincs aki azt mondja, hogy jó, akkor nem is lehet jó?

Elkalandoztam.

Egyébként fireblade benned is érzek egy kis makacs, csak azért is ellenállást. Persze lehet, hogy tévedek, és egyáltalán nincs így. Úgyhogy nézd meg a LOST Konstans c. epizódját rögtön :D

fireblade - 2016. 06. 28. 14:12

@bëiz:

Előbb azt fogalmazd meg mi az a “jó” ?
ki szerint? mi szerint? és azt ki határozza meg?
látod ezért nincs mindenre rárakható mérce..
bennem nincs semmi ellenállás :) ha tetszik nézem, ha nem, akkor nem..ennyi :)
Lost-al asszem 4. évad 8-12. részig szenvedtem el magam..mert akartam hogy tetsszen..de ott végleg elvágta magát :) van ilyen
ismerek olyat valakit akinek a GOT egy hulladék, de a Barátok közt az isten :) és? :))

DonMaros - 2016. 06. 28. 14:15

Igazából a hiba a mi készülékünkben van. Egyszerűen nem tudjuk elfogadni, ha egy sokaknak tetsző sorozat néhány embernek nem jön be. Nem értjük, hogy egy Breaking Bad, amit minden kritikus és rajongó imád hogy nem tetszhet valakinek. Van egy általános elképzelésünk arról, hogy mi számít “minőségi” sorozatnak, és ha valaki ezzel nem ért egyet akkor ő a hibás, hiszen a a többi 99-nek a százból tetszik. És amikor ezt nem tudjuk elfogadni, akkor az agyunk kikapcsolja a logikus részét, és elkezdünk hülyének titulálni embereket, mert a véleménye nem egyezik meg a többséggel. Ez egy nagyon rossz szokás, amiből az egymás anyázásán kívül soha semmi jó nem sül ki. Persze én is küzdök ezzel. Rengetegszer szeretnék egy péklapáttal hátbab@szni mindenkit, akinek az új Star Trek filmek tetszenek és a régi sorikat fikázza. De inkább megpróbálok egy kulturált vitát folytatni velük, mert abból még akár tanulhatunk is valamit. Meg kell tanulnunk elfogadni, hogy mások vagyunk. Sem a te véleményedet, sem egy sorozat általános megítélését nem rontja az, ha valakinek nem jön be. Egyetérteni vele nem kell, de elfogadni igen.

Szula 25 - 2016. 06. 28. 14:15

Winnie:
Ha jól emlékszem te írtad napi híreknél régebben hogy készül a Hap and Leonard és a Scream Quens első évadainak a szinkronja, azóta nincs valami hír arról mikor várhatóak?

bëiz - 2016. 06. 28. 14:21

Én elfogadom, hogy egyesek a Barátok köztöt istenítik (anyósom is) a trónok harcát meg hulladéknak titulálják, de ilyenkor miért nincs meg az a gondolat, hogy: “én ugyan utálom a fantasyt, mekkora marhaság már ez az egész, sárkányok MUHAHAHA, de basszus azt el kell ismernem, hogy ez az HBO azért oda tette magát rendesen.”

Ilyet sehol sem látok.

Csak az megy, hogy: “a BB egy túlértékelt fos, a TWD-t már rég el kellett volna kaszálnom, a Leftovers bölcsészeknek való értelmetlen marhaság stb. stb.”

Úgyhogy csak visszatérek az eredeti gondolatomhoz, ami szerint több alázat kellene. Elismerni a sorozatokba fektetett munkát és energiát. Nagyon kevesen tesszük ezt meg. A fika meg ahogy a csövön kifér. :)

fireblade - 2016. 06. 28. 14:24

@bëiz:

szerintem túlbeszéltük a témát
én értem amit írsz..és van amiben egyetértek, te viszont nem mindent amit én :) de ez így pont jó
Peace

wouhn - 2016. 06. 28. 14:32

Szerintem amit bëiz próbál sorokba önteni az az, hogy egyes kommentelők óriási túlzásokba esnek.

Pl.: vicc kategória, nézhetetlen, ennyi logikátlanságot még soha nem láttam, sosem volt még ennyire sz.r, stb.

A valóságban ez azt jelenti, hogy hmm, egy kicsit gyengébb rész volt a mostani, esetleg volt egy-két aprság, ami vagy logikátlan volt, vagy nem értettem igazán.

Szerintem sokszor ez (mármint a legutolsó dolog) arra vezethető vissza, hogy nem figyel eléggé a kedves néző. Ha teszem azt valamelyik sorozat valamelyik részének kommentálása előtt le kellene írni az adott epizód tartalmát, tutira nagyon meglepő dolgok születnének az irományokban.

winnie - 2016. 06. 28. 14:36

Szula 25: az egyikről napookon belül lesz, szerintem.

Hepciás - 2016. 06. 28. 14:58

“érdekes olvasni, hogy több színész is eltávolodni kezdett a GoT-tól más szerepek miatt, volt olyan, kérte is, hogy ne kelljen annyit foglalkoznia a sorozattal/írják ki(jjebb).”

Ezért van az, hogy a regény befejezése jobb lesz, mint a sorozaté, ahol azért kell megölni egyeseket, mert a színésznek éppen “jobb dolga” van. A Lostnál is idegsítő volt, hogy Mr.Eko karaktere azért lett elég random módon kiírva, mert a színésznek “nem tetszett a klíma”.

Spoileres innentől (könyves ráadásul)

Sajnos lehet a mostani fináléban is azért halt meg pár karakter, mert a színészek nyifegtek, de a könyvben meg lehet pont “ők” kellettek volna a végére. Az sem tetszik, hogy sokszor egyszerűsítenek meg hagynak ki karaktereket a filléreskedés miatt (Aegon, Griff, Quentin, Vasszív, Stoneheart stb.)

Mondjk érdekes lesz nézni a két finálét. A sorozat végére valami egyszerű befejezésre számítanék (amit relatíve egy sima néző is megjövendöl), a könyvben pedig valami keszekuszát, ami csak elsőre tűnik annak, de végignézve végig ott volt a válasz a szemünk előtt elrejtve a sorok közt (tipikus GRRM)

Hepciás - 2016. 06. 28. 15:09

Egyetértek “beiz”el azt leszámítva, hogy

“Elismerni a sorozatokba fektetett munkát és energiát.”

Ez a sorozatok 90%-nál működik, ott el is lehet ismerni. Aztán vannak azok a gagyi krimik meg sitcomok amik a régebbikből lopnak és minden rész tökegyforma.

Ott mit kellene elismerni?

Hogy szépen loptak? Hogy “ha ha tök jó a vicces fekete csávó karaktere tök jól poénkodik meg reppel”, hogy a krimiben ugyanazok a béna “bűnesetek” tűnnek fel, mint a gyerekkorom “nagy sorozataiban” mint pl a Rexfelügyelő-ben? Hogy a sitcomban megint unalmas klisészerpelők vannak? (bugyuta/harsány családfő, őrmester anyuka, poénkodó fekete haver, karótnyelt főnök, ostoba gyerek, nagyon okos-bizarr-különcgyerek, butuska csajkarakter, okos hipszternő, “vicces akcentusú” mexikóiak és a többi?) Hogy már megint Gary Coleman (isten nyugosztalja) a humor “forrása”? Hogy az egyes epizódoknak semmi hatása nincs egymásra (sitcomban nulla, krimiben néha van, de erőltetett), jellemfejlődés ritkán van… És még nem is beszéltünk a kötelező “politikailag korrekt” befejezésekről…

Itt nincs mit tapsolni vagy elismerni. Futószalagon gyártott az összes, a tömegtermelés mellékterméke az összes ilyen sorozat. El is lesz felejtve a legtöbb.

Hepciás - 2016. 06. 28. 15:24

Kevés az igényes sorozat. Nézz meg itt egy random “hírkeddet”. Legalább 4-5 újat jelentenek be naponta. Mi ez, ha nem tömegtermelés? És szokás szerint a mennyiség a minőség rovására megy. Különösen a krimi/sitcom duónál. Régen a brazil szappanoprák voltak így, bár azokat legalább befejezték tisztességesen, nem “kasza” meg ilyenek. Ezért is nem szívesen kezdek bele “ifjú” sorozatokba, mert nem hiányzik, hogy megszeressem, aztán a tv-társaságnál az egyik trotty benyögje, hogy ennyi volt, mert hiába nézték, “stratégiailag nem érte meg” meg ilyen hazudozások. Engem ez nagyon rosszul érint. Már gyerekkoromban a Samurai Jack esetében is nagyon felbosszantott, hogy csak úgy abbahagyták. Semmi okuk nem volt rá. Hely lett volna. Pénz is szerintem. Nézték is.

Nem tudom, miért kell ez. Utána már alig van esély folytatni, mert a jogot persze megtartja a cég… Vagy ha mégse akkor is töknehéz folytatni.

Flanker - 2016. 06. 28. 15:56

“Úgyhogy csak visszatérek az eredeti gondolatomhoz, ami szerint több alázat kellene..”
Egy fenét! Ez szórakoztatás, nem egy ország költségvetése, a globális klímaváltozás, vagy bármi komoly. Nehogy már még kikapcsolódás, jól érzem magam közben is alázattal forduljak BÁRMIHEZ.. ha szerintem fosszar/unalmas/lopott/gagyi, akkor az is marad.. a termék önmagában meg kell “álljon”. Ha ez nem sikerül neki, akkor bukó.

DonMaros - 2016. 06. 28. 15:58

@Hepciás
Ezzel nem értek egyet. Rengeteg minőségi sorozat van. Lassan mindenki saját tartalmat gyárt, és ha évente minden platform csak egy jó sorozatot összerak, már akkor se tudja az ember, hogy hova kapjon. Én kb 20 sorozatot nézek “csúcsidőben”, de ugyanennyi van a listámon, amikre egyszerűen nincs időm. Az országos csatornákra valóban igaz amit írsz, de kábelen és stream-en rengeteg gyöngyszem van. Nem mind csúcskategória, de még az átlagosabbnak mondható sorozatok is bőven vernek bármit, ami országos csatornán megy.

winnie - 2016. 06. 28. 16:08

“Ezért is nem szívesen kezdek bele “ifjú” sorozatokba,”

ha ilyet írsz, akkor a következőt azért nehéz komolyan venni, miszerint:

“Kevés az igényes sorozat”

lehet, hogy kevés (lehet kevés egyeseknek a 20 vagy a 40 is), de egy biztos, hogy még soha nem volt ennyi igényes sorozat. az, hogy sok a sorozat, irreleváns. és a csatornák, ebben a nagy versenyben nem akármilyen sorozatot akarnak csinálni, hanem JÓ sorozatot, mert tudják, hogy csak azzal van esélyük labdába rúgni.

(de az ifjú sorozatokra visszatérve: én éppen ezért nem is akarok valamit hosszú éveken át nézni (tisztelet a kivételnek), mert olykor észre sem veszem, hogy valami közepeset megszokásból nézek. sok embernek elég a megszokás és azzal áltatja magát, hogy nincs sok minőségi sorozat. én meg elteszek sok sorozatot azzal, hogy “majd később folytatom őket” (vagy kaszálom őket), és látok egy csomó újat, amiktől olykor lehidalok, hogy mennyire jók, illetve jobbak azoknál, amiket náznék akkor, ha a megszokás lenne az úr. de, eennek a hátránya az, hogy sok szarba is sikerül belefutnom. de a heti epizódos kérdésénél is írtam, hogy az elmúlt 8-9 napban mennyire jó ifjú sorozatba futottam bele:)

bëiz - 2016. 06. 28. 16:21

Flanker – úgy kellene kommentelni, mintha ott ülnél a készítőkkel és színészekkel egy szobában, és élő szóban kellene hozzászólni a művükhöz :) Mennyivel kedvesebb lenne az internet. :D

bëiz - 2016. 06. 28. 16:25

Hepciás – szerintem nincs kevés igényes sorozat, csak keveset találunk. :) Találkozni kell velük valahogy és megoldódik. Lehetőséget kell adni, anélkül nem megy.

Sitcomot nem nézek, nem tudok érdemben hozzászólni, de szerintem az a műfaj sajátja, hogy az alaphelyzet szinte sosem változik és egy-egy történésnek alig van ráhatása a későbbiekre. Mondjuk tudok ellenpéldát is, de most nem ez a lényeg.

Flanker - 2016. 06. 28. 16:33

bëiz: bármikor vállalom amit írtam ezen körülmények között is :) Rendszeresen járok találkozókra ahol sorozatokról beszélgetünk, vitatkozunk, órákig :)

Anthony - 2016. 06. 28. 19:06

Nyugodj békében Carlo!!! Még élek nem feledlek.
Elsirtam magam mikor meg halottam, pedig nem vagyok már gyerek.
Tudom szeretett ő annyira minket magyarokat, mint mi őt!
Ő és a hozzá hasonló szinészek az igazi csillagok és nem a sok oszkárt nyert újgazdag majom.

szerintem - 2016. 06. 28. 23:11

“Egy érdekes infó: Iwan Rheon egészen a legvégéig “versenyben volt” Jon Snow szerepéért.”

nekem ez teljesen uj hir, nagyon nagy kar, hogy igy alakult. az egesz sorozat alatt jon snowt kedveltem legkevesbe, tobbek kozott a szinesz rendkivul gyenge alakitasa miatt, az evad vegere pedig kiderult, hogy valoszinuleg ot kellene legjobban kedvelnem…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz