login |

Ray Donovan: kezdett a 4. évad – írta: tvolker4

2016. 07. 07. 21:43 - Írta: vendegblogger

54 hozzászólás | kategória: kritika,

I guess, I got here same as all you… just, uh… took me a little longer to figure some things out.

Azt kell mondjam, hozta az eddigi szintet az évad első epizódja, de ezen már nem is csodálkozunk. Ray történetében nagy a potenciál, remélem, a “szeretetre vágyó” viselkedés hosszú távon is működőképes lesz. Az idei szezonra esedékes főbb szálak kibontása ugyan még várat magára, de idővel biztosan szépen bonyolódnak majd ezek is, ahogy eddig megszokhattuk.

Ray.Donovan.S04E01.img01

A tovább mögött spoileresen folytatom.

Fura módon, az első rész nem egészen ott veszi fel a fonalat, ahol az előző évad véget ért. Úgy értem, természetesen kiderül, hogyan élte túl Ray a lőtt sebet, hogyan épült fel, de hamar azon kapjuk magunkat, hogy eltelt fél év.

Megmondom őszintén, én azért szívesen megnéztem volna legalább egy-két epizódot, amik során Ray még csak lábadozik, ismerkedik az új helyzettel. Láthattuk volna, hogyan küzd azért, hogy megváltoztassa az eddigi életét. Mert erre is sor került: egy új útra lépett, mellyel megpróbál visszatérni Isten felé.

Liev Schreiber as Ray Donovan and Leland Orser as Father Romero in RAY DONOVAN (Season 4, Episode 01). - Photo:  Michael Desmond/SHOWTIME - Photo ID:  RayDonovan_401_4133.R

Még ha egyeseknek nem is fog tetszeni, a vallás megnövekedett szerepe valamilyen szinten logikus következménye (lesz) a 3. évadban futó szálaknak. Ray egyszerűen túl sokat szenvedett már, a készítők úgy érezhették, hogy éppen ideje lenne helyre tenni a lelkét, erre utal a korábbi promóciós plakát felirata, a “Save yourself“.

Várhatóan az új évad egyik kiemelt mozgatórugóját Ray belső vívódásai fogják adni – erre pedig rögtön az első részben is kapunk példát. Nem tudom, hány évadra terveznek a sorozattal, de rettentő kíváncsi vagyok, milyen status quo alakul majd ki ennek eredményeként, amire később hitelesen, és nem erőltetett módon lehet még újabb történeteket építeni.

Episode 401

Egyelőre viszont tény, hogy Ray messze áll a boldogságtól, ahogy a családi kapcsolatok is messze vannak a tökéletestől, de nem is drámát néznénk, ha nem így lenne. Emellett természetesen Mick is hozta a formáját, és kaptunk még néhány új karaktert is.

Rendkívül pozitív felütéssel indult ez az első rész. Ray szembe nézett saját gyarlóságával, és, mint írtam, fél év alatt tényleg új emberré vált. Ebben a bokszoló Hector támogatja, aki szintén mint áldozat, Romero atya segítségével tudott talpra állni, és azóta példás életet él. Hősünk a sorozatban először beszél igazán nyíltan az érzéseiről, hogy eddig mennyire nem tudott magához senkit sem igazán közel engedni – szép állomás ez a karakter fejlődési ívében.

Episode 401

Ezután, egyfajta kontrasztként, Mickey életébe nyerhettünk bepillantást. Ő az, aki tényleg semmit nem változik, soha nem javul meg. Naná, hogy ismét másokból próbál megélni, és persze hamar lebukik. Hiába kellett jó messzire lelépnie, nyilván vissza fog térni az események középpontjába.

Nem sokkal később színre lépett a másik új karakter, Sonia Kovitzky, egy műkincskereskedő. Valószínűleg fontos szerepe lesz, de egyelőre csak annyi derült ki róla, hogy kitartó, és mindenféleképpen azt szeretné, ha Ray oldaná meg a problémáit. Elvégre Ray ebből él, nem igaz?

Episode 401

A szűk családi kört illetően, Abby ugyan vidámnak mutatja magát, de a betegsége biztosan fog még bonyodalmakat okozni. Terry szeretné az egyházat szolgálni, azonban egyelőre kevés sikerrel jár. Bridget pedig elköltözött, ami reális, ha Ray korábbi viselkedését vesszük.

Az epizód egyik legszebb jelenete pont a két utóbbi beszélgetése volt – Liev Schreiber játéka rendkívül sokat tesz hozzá ahhoz, hogy tényleg elhiggyük, mekkora boldogságot okozhat egy (valóban megváltozó) apának, hogy szeretett lánya hazatér egy közös családi vacsorára.

Episode 401

Ezután viszont valahogy elkapta a nézőt az érzés, hogy ennyire nem lehet minden tökéletes. Utat tör magának a gyanakvás – itt bizony nem fog összejönni a vacsora, egyszerűen nem létezik, hogy ne jöjjön közbe valami probléma… Nyilván ez a kiszámíthatóság nem akkora hiba készítői részéről, szerintem belefér, főleg annak fényében, hogy mi is az a probléma, ami miatt Hector felhívja Ray-t. Főhősünk pedig azonnal szembesülhet azzal, hogy a változás nem megy olyan könnyen, mint gondolta.

A többiek szerepe egyelőre nem volt túl nagy: Bunchy, Daryll és Lena kevés jelenetet kaptak, de főleg Conornál érzem úgy, hogy “csak dísznek” volt ott – remélem, kitalálnak neki is valami érdekeset.

Ray.Donovan.S04E01.img03

A színészek természetesen továbbra is remekül hozzák a karaktereiket, megvan a rutinjuk hozzá, a sorozatra jellemző hangulat is megmaradt, úgyhogy minden okom megvan arra, hogy bizakodva várjam a következő epizódokat.

U.i.: Manapság megszokott dolog, hogy ha elég sok évadot megélt egy sorozat, a főszereplők belekóstolnak a kamera mögötti munkába is, gyakran megengedik nekik, hogy egy-egy részt ők rendezzenek. Mégis, valamiért jóleső érzéssel tölt el a fenti képre nézni.

54 hozzászólás Ne habozz!

Lamantin - 2016. 07. 07. 22:28

a rész első felében egyszerűen nem éreztem a Ray Donovan feelinget, de a másodikra megjött teljesen. amúgy az fura volt, hogy volt ideje hullára innia magát a rendőrrel és a kocsit a falba rakni igényesen, mindezt úgy, hogy még úgy odaért vacsira, hogy senki sem sértődött meg a késésért. teljesen abban voltam, amikor hazaért, hogy na most jön a family drama, jól megleptek.

de az összkép jó volt és szerencsére a 2. rész is hozta ezt a szintet.

TRapper - 2016. 07. 08. 07:48

Sztem egy kicsit korán született ez az értékelés és kizárólag az első részre vonatkozik. A második epizódban azért már egy sereg fent elhangzó, kicsit már tényként felvetett, de mégis csak feltevés színe árnyalódik. Ilyen Hector példás élete vagy Ray új útra lépése.

tvolker4 - 2016. 07. 08. 07:57

@Pistorius
Természetesen ez a megállapítás a rész első felére vonatkozik, amikor még elhitetik velünk, hogy ő egy szinte tökéletes ember :)

@Lamantin
Az nekem is furcsa volt kicsit, hogy ennyi minden belefért az idejébe – jó későn kezdődhetett az a vacsora :D ráadásul elég feltűnően volt azért részeg, fél év józan élet után, mégsem foglalkozott vele senki… de ha ez lesz a legnagyobb probléma az egész évadban, én elégedett leszek.
És egyetértek, erős volt ez a második rész is.

winnie - 2016. 07. 08. 08:15

TRapper: az évadkezdő kritikák mindig az első rész után születnek.

tvolker4 - 2016. 07. 08. 08:19

@TRapper
Bár az írás csak most jelent meg, de még az első rész alapján készült, így nyilván csak abból tudtam kiindulni, amit ott kaptunk. És Ray tényleg megváltozott, csak a nyugis fél évéből nem sokat láttunk, most pedig az új bonyoldalmak hatására egyre inkább visszaesik. De látszik így is, hogy sok esetben mennyire küzd azzal, hogy az új morális iránytűjének minél inkább megfelelő döntést hozzon, ez már azért egy elég komoly változás. Még akkor is, ha végül ugyanolyan döntéseket hoz, mint régen. (Én legalábbis így látom)

JKJ - 2016. 07. 08. 08:21

Én adtam egy esélyt és megnéztem az első részt, de ugyanazt érzem, mint a harmadik évad végén. Tét nélküli, kicsit buta emberek napjai. Olyan mintha az új Sopranos akarna lenni, pedig az nagyon buta emberekről szólt.

Maga az alaphelyzet érdekes lenne, mert azok a részek tényleg jók ahol Ray és a csapata az elit problémáit próbálja eltussolni, de a családi szálak, Ray apja és minden más is rettentően erőltetett. Részemről ennyi volt.

gatyamadzag - 2016. 07. 08. 08:55

JKJ: Nálad milyen az a sorozat, ami nem buta emberekről szól?

Herczi - 2016. 07. 08. 09:10

Ja a Soprnaosban tényleg mindenki, okos, értelmes ember volt, Tony, csak emocionálisan volt instabil és sokszor emiatt illogikus. AJ csak a vége fele akart öngyilkos lenni, Carmela is el volt egy totál szar kapcsolatban, Cristopher se drogozta szét az agyát, Paulie pedig szintén a különösen nagy intelligenciájáról volt híres (interior decorator ) stb. Na és akkor még Junior bácsiról nem is beszéltünk.

JKJ - 2016. 07. 08. 09:13

gatyamadzag: Star Trek, the next generation :-)

dvflls - 2016. 07. 08. 11:37

Nagyon szuper nyitány, tetszett. Ami érdekes, hogy a második részben már el is varrták az örmények miatti szálat, Mickey pedig távozhatott vissza ahonnan jött és semmi új nem került kibontásra, valahogy mintha altatni akarna a sorozat egyelőre, a műkincsgyűjtőbe sem látok túl sok fantáziát, hogy mindenképp visszatérjen.
Kíváncsi leszek mi lesz a fő sztori, remélhetőleg nem ilyen lagymatag, egy részt kitöltő pitiáner ügyekkel telik a maradék 10 rész.

Továbbra is élvonalat képvisel, 9/10

Wall-E - 2016. 07. 08. 13:14

“valahogy mintha altatni akarna a sorozat egyelőre”

Amikor ott a kikötőnél Ray-t figyelte pár pillanatra az a tetovált ember, egyből az az érzésem támadt, hogy egy főszereplő meg fog halni. Esetleg az egyik testvér, vagy valamelyik gyerek, lesz annak még visszhangja, ezt amúgy is szeretik mindenfelé az írók, hogy miután rendeződtek a dolgok látszólag, még van egy utolsó csapás… ez Ray-nek is egy pofon lenne, hogy visszatérjen a régi énjéhez, erre egyébként is több esélyt látok, minthogy elindul felfelé emberileg, lelkileg, ezt szintén szeretik az írók… most is igazából már az első részben újra csinálta a dolgait, meg a másodikban is, szóval ezek könnyen előfordulhatnak.

jelenvalolét - 2016. 07. 08. 20:09

Egyetértek valamely előttem szólóval- hadd ne keressem vissza, fáradt vagyok-, de ezt a vallásos szálat-szemléletet Ray részéről elég gyorsan elvarrták a 2. epizódban, remélem nem spoilerezek ezzel. Visszatértünk az alapszituációba, Ray mindig sodródik valahogy, nem bír úrrá lenni a helyzeten, pedig ettől zseniális az egész…mindig uralni akarja az életét, és sosem sikerül neki. Ez Shakespeare óta működik (ide behelyettesíthető számos jeles szerző szabadon, az írásbeliség megjelenése óta), és itt kiválóan, az én ízlésem szerint.

(Ja, a The path-ot is ajánlom a komoly drámák közül, és a Bloodline-t is, bár keverem most a stílusokat, de mindegyik fajsúlyos dráma a maga módján)

szpojleres mókus - 2016. 07. 11. 21:30

Biztos borzalmas szülő lennék, de ennek a két gyereknek az a baja hogy keveset volt verve. Mindent megkapott bridget is meg a fiú (annyira jelentéktelen színész hogy nem emlékszem a nevére és ritka tenyérbemászó képe van) a szülőktől amit szemük szájuk megkíván de semmi sem jó nekik.

Zoli221 - 2016. 07. 12. 01:33

Connornál még a kutya is jobb szereplő :D

szpojleres mókus - 2016. 07. 18. 18:52

Ideje volt már. 3 évad után ugyanúgy mint a dr houseban amikor housenak meghalt az első betege itt is előjött az hogy ray nem tud egy ügyet megoldani. Valahogy mégsem ül az nekem hogy az apjával megy el pénzt lopni.

norbi - 2016. 07. 20. 08:13

messze a legzseniálisabb évad. egy kis sötét humor és szomorkásabb jelenetek sokasága. Egy shameless akció változata.

Shed - 2016. 07. 20. 21:07

Nagyon ütött a dal,főleg az alatta futó jelenetek miatt, meg jó hangja van a szinésznek is.
És egyébként igen, félelmetesen jó hangulata van ennek a sorozatnak.

Ezek az abszurd helyzetek is feldobják. Sántikál az exFBI ügynök, tudjuk miért, és együtt isznak, üzletelnek, meg kierőszakol Rayből egy dalt.

Persze nem kéne talán működni az egész sorozatnak, de mégis minden részben hoz valami nagyon jó dolgot, ami miatt nézem.

lostfanka - 2016. 07. 23. 21:50

Nekem is bejon az evad de most Voight kicsit lapos nekem, az o karakterevel is csinalni kene valamit. Egyebkent hatalmas szinesz.

Geza Kovacs - 2016. 07. 25. 21:11

Voight már olyan, mint Kim Bauer volt a 24-ben a 2. évadtól. Totál felesleges, de bent akarják tartani valamiért (Elisha Cuthbertet a kinézete miatt, Voightot meg talán mert ő a leghíresebb ebben a sorozatban).

Wall-E - 2016. 07. 26. 21:01

Nem lett volna baj a karakterével, mert kiválóan játssza Voight, csak folyamatosan ugyanazokat a köröket futtatják vele a sorozat legeleje óta, és most már a negyedik évadban járunk.

A negyedik és ötödik epizód nálam egyaránt telibe talált, ütős a sorozat.

Geza Kovacs - 2016. 07. 27. 11:06

Ütös, de nem értem meg, hogy a valószínüleg kimeríthetetlen témát adni tudó hollywoodi problémamegoldó témakör miért hullik kifelé a 2. évad óta a cselekményböl, amikor ezért kezdtem el nézni gondolom mindenkivel egyetemben a sorozatot, és le is nyügözött a világa.

Azóta lett belöle egy magas szintü sima maffiás, üzleti trükközös, családi lelkizös drámás valami, ami történetesen Los Angelesben játszódik.

A Hoemalndben pl. belátták, hogy a családi szál kevéssé érdekes, úgyhogy visszavágták. Itt is ezt kellene meglépjék.

FunNukem - 2016. 07. 27. 16:39

Nekem ez az évad tetszik a legkevésbé. Még szerencse, hogy nyáron csak kevés sorozatot nézek így még belefér az időmbe. Egyébként lehet, hogy dobnám

szerintem - 2016. 07. 30. 10:02

a ray donovan mindig nagyon jo volt, de sosem volt meg ennyire jo. azon keves sorozatok koze tartozik (mint a hannibal peldaul), amik az evek soran csiszolodnak tokeletesse. minden a helyen van mostanra, a tortenet meglehetosen szerteagazo, szinte minden karakternek ertekes szerepe van a sorozatban, nem nagyon van uresjarat. a hangsuly a csaladon van, mindig is azon volt, a hollywoodi munkakbol adodo bonyodalmak eleg jelentosen befolyasoltak a csalad eletet (ray es ezra viszonya emiatt romlott meg peldaul), mostanra pedig (koszonhetoen nagyreszt mickey balf’szkodasainak) a csaladnak eppen eleg gondja van amugy is.
nem tudom nem csodalni a szineszeket ebben a sorozatban, annyira jo a kemiaja mindenkinek mindenkivel, mintha valoban egy nagy csalad lennenek.
irtam mar korabban is, de most is ugy erzem, hogy ebben az evben elkoszon a sorozat. minden karakter kapott egy ivet, meg mickey is, szerintem nem korbe korbe jar, hanem elore halad, csak amolyan egy lepes elore, ketto hatra tempoban. szoval minden karakter szep lassan megerkezik oda, ahova tartott az egesz sorozat alatt, az evad vegen lenne tokeletes befejezni a sorozatot. az is igaz, hogy jelenleg csak az evad felenel jarunk, szoval barmi tortenhet meg, ami aztan jol atrendezi a lapokat. meglatjuk.

szpojleres mókus - 2016. 08. 01. 11:54

Nem nagyon értettem az eheti rész értelmét.

Egész para eddig arról szólt, hogy amig belikov nem elérhető a galériás nőnek az eléggé nagy gond és ebből votl raynak baja.

Most belikov hogyan lesz elérhető? Visszakanyarodunk az egészhez.

Laja - 2016. 08. 02. 04:15

Én értettem, nem pusztán ezeken a szinteken mozgott, érzelmes, morális rész volt. Valóban megoldódott volna minden probléma, ha segít Belikovnak, de Ray nem ezt az utat választotta. Nekem is talán ez az évad tetszik a legjobban, most viszont Raynek minden eddiginél nagyobb problémákat kell megoldania, nagyon megnőtt a tét.

Trader - 2016. 08. 02. 10:41

10/10
Na most fognak eldurvulni az események igazán!
Még 6 ot kell aludni!

dzsi - 2016. 08. 02. 12:33

A harmadik evad eszmeletlenul bejott, annak ellenere, hogy a vegere kifuttatott meszarlas mar picit over the top volt nekem.

De ezt a negyedik evadot en inkabb mar egyfajta Donovan-trash realitykent nezem. Alapbol nalam totalisan hiteltelen volt az, hogy Ray megtert es hivo lett. Teljesen szembemegy ez az osszes karakterrel. Es akkor Terry is az egyhaztol varta a segitseget…

Egyszeruen hiteltelen. Szerintem eddig ez a legosszeganyoltabb evad, ahol minden ad hoc jelleggel tortenik. Orosz maffia, benne az orosz ribanccal, akinek pont mellrakja van, mint Abbynek. Aha, persze. Az nem volt kerdes, hogy Raynek o is meglesz elobb-utobb.

Mickey tovabbra is szorakoztato (Voight remek), de valoban nincs mar sok keresnivaloja a sorozatban. Az meg, hogy Ray az elso evad ota szivbol gyuloli, most meg megkonnyezi, hogy bortonbe megy – alapbol az, hogy az orok csalo, megbizhatatlan, mindenben a maga javat, kiutjat kereso Mick ilyen lazan bevallalja a bortont – egyszeruen nem mukodik nekem. Szembemegy az eddig felepitett karakterek ertekrendjevel.

Azt meg el tudtam fogadni, hogy Ray kinyirja Belikovot (ami persze ordas nagy butasag), de szepen fel volt vezetve, ahogy besokallt. De nem ertek egyet azzal, hogy “a tetek most mindennel magasabbak”. Egy nagy szart, ez mar inkabb elerte a nevetsges es kozhelyes szintet. Ormeny meg orosz maffia, akkora klise, hogy az mar idegesito. Pont az volt a cool a Ray Donovanben, hogy olyan palyakon mozgott, ami Hollywoodhoz kepest kevesbe sztereotip es megszokott. De mostanra nalam atcsuszott a trash kategoriaba.

Az elso ket epizod szimplan borzaszto volt. A harmadiktol kezdett szorakoztato lenni. De inkabb egyfajta buta, eltulzott modon, mint komolyan.

Nincs igazan koncepcio mar, ezert nyomjak a bejaratott kliseket. Lehet, hogy en se bannam, ha ezzel az evaddal lelonek a sorozatot.

szerintem - 2016. 08. 02. 19:59

@dzsi: picit vitatkoznek veled, ha nem gond :)
azt irod, hogy a karakterek hiteltelenek, szerintem viszont nem. ez egy bostoni ir csalad, a vallas nagyon fontos szerepet toltott be mindig is az eletukben (a legnagyobb gondok egyike is onnan ered, ugye). szerintem adott, hogy terry, akinek az elete az elmult idoszakban eleg sulyos ivet irt le, eljut odaig, hogy az egyhaznal probal valami segitseget talalni a lelki udvossegehez.

ray megterese is hasonlokeppen tortent, az elso evadban azt lattuk, hogyan birkozik az egesz csalad a sotet multtal, utana jott a leszamolas, amire ray mindig is vagyott, majd a bunhodes az egesz elozo evadban, aminek a betetozese volt a gyonas. szerintem adott volt, hogy ezutan visszater az egyhazhoz, vagy legalabbis a vallasosabb eletvitelhez.

mickey pedig…epp itt volt az ideje, hogy eszhez terjen es vegre egyszer az eletben onzetlenul cselekedjen. bar jellemfejlodesrol nem beszelhetunk vele kapcsolatban, azert ennyi siralmas, szanalmas probalkozas utan csak o is belatja, hogy nagyjabol barmihez nyul, csak bajt okoz vele, nem csak maganak, hanem a csaladjanak is. nem tartom kizartnak, hogy esetleg megsem onzetlenul, hanem valami mickey-fele elcseszett otlettol vezerelve vonult a bortonbe.

de lehet, hogy csak en gondolom igy. nekem eppen az tetszik ebben a sorozatban, hogy ugy erzem, a karakterek nagyon jol vannak megirva.

jelenvalolét - 2016. 08. 02. 20:47

Nekem a 4×6 10/10-es volt, katartikus. Eleve nagyon szeretem ezt a sorozatot, de a legjobb, amikor Liev a drámai oldalát is meg tudja mutatni. Le a kalappal előtte, komoly színészi munka volt ezt a végső kétségbeesést,kiüresedést, és lelki összeomlás-körüli állapotot így hozni. Természetesen a többi színész is remek, és a forgatókönyv is, de én elfogult vagyok, az tény.

Shed - 2016. 08. 02. 21:04

Még mindig nagyon jó, de egyszerűen nem tudom hogy fogják ezt megúszni. Mármint Ray és a családja. Valamint hogy fog kikerülni az apja a börtönből. Lehet valóban csak 4 évados lesz. Emlékszem ez a sorozat a Dexter utódja lett.
Valljuk be, hogy ott azért a végére kifáradt az egész, bármennyire is jó volt.
Lehet hogy van annyi eszük hogy itt megállnak 4 évadnál, de nem mondják meg és csak rádöbbensz a végén hogy tényleg vége. Arra azt mondanám hogy mesterhúzás lenne.

dzsi - 2016. 08. 03. 11:55

@szerintem: persze, hogy nem gond :)

Ha papok molesztaljak az ocseidet, akkor igencsak fura huzas, hogy attol kersz segitseget, aki a felelos ezert. Szamomra ez karakteridegen.

Mult, leszamolas, bunhodes, ez valoban szep igy, sot, ahogy mondtam en imadtam az elso 3 evadot. De a lelki udvosseget pont, hogy nekik nem ott kene keresniuk hiszen a sotet multtal pont, hogy ez az egesz egyhaz tema ellentetes elojelet kapott. De egyebkent mar latszik is sztem, hogy ez az isten-egyhaz dolog csak atmeneti volt. Ray ugyanugy visszazullik, es kiabrandul az egyhazbol. A Romeroval valo rovid beszelgetese is erre utal.

A karakterek a 3. evadig valoban remekul voltak megirva. Viszont itt a negyedikben nekem megbicsaklott az egesz.

szpojleres mókus - 2016. 08. 09. 13:37

Pontosan az lett mint amit mondtam…

Nem nagyon rétem, Belikovot megölte és rendben van?

Eddig hatalmas hűhő volt azért mert börtönben van, a gallériás asszony úgy kérte a moszkvai maffiát hogy ne öljék me rayt, most meg oké, meghalt, kész?

Avi nem is őrz már a családot? Kisgyerek egymaga játszik otthon lets dancet?

Előző évadokban elakarja tüntetni az apját az életéből most meg kiakarja hozni?

Nagy poztivum volt az ex fbi-ossal ahogyan kínoztak, ahogyan meg is mondta Raynek milyen jól együtt tudnak működni, nagyon igaza volt rendes kémia van közöttük, eltudnám képzelni a következő évadokat ahogyan együtt nyomják a bizniszt.

Connor annyira de annyira unszimpatikus (azt sem értem hogy látta a szomszéd ahogyan lövöldöz a házára, és totál nem érdekli a szomszédot ez?), nem tudom hogy annyira kiváló színész mert igazából egy szarzsákot kell eljátszania és pont azért gyűlölöm mert olyan remekül játsza, de valami borzalmas. Szurkolok hogy vélletlen fejbelőlje magát.

Zoli221 - 2016. 08. 09. 19:25

Nekem a börtönös jelenetek nem voltak világosak, a kínai arra játszott direkt,hogy Mickey mellé kerüljön a cellába? Valószínűleg nem, de akkor meg az öregnek elnézik,hogy kvázi halálra ***ta a cellatársát? PONT Rayt nem lehet elérni, amikor meg felhívják a fiát,be se mutatkozik az őr, hogy kivagyok,kit keresek? Mindennek ráadásul semmi funkciója nem volt, hiszen átkerült Mickey,akkor már hihetőbb lett volna,ha Daryllt nem érik el,mert Marisolt kergeti épp.

dzsi - 2016. 08. 11. 13:06

“amikor meg felhívják a fiát,be se mutatkozik az őr, hogy kivagyok,kit keresek? ”

Pontosan ugyanezt gondoltam mikor neztem. Be se mutatkozik, plusz egy kurva kolyokkel beszel, azert ezt nem olyan nehez megallapitani. Es akkor arra alapozza, hogy buzi-e Mickey vagy sem, amit ez a tizeneves szemelyisegzavaros takony mond?!

Get outta here!

Egyebkent imadom Connort, ahogy megprobal meno lenni es ugy allitja be az apja gengszter mivoltat, mintha egy hollywoodi sztar lenne. Szetrohogom magam azon a keves jeleneten, amibe meg bele merik tenni.

szpojleres mókus - 2016. 08. 23. 17:03

Erről beszélek már két rész óta, komolyan úgy néz ki, mintha Ray azt gondolta volna azzal hogy megölte az oroszt minden oké lesz. Érthetetlen.

dzsi - 2016. 08. 23. 19:25

“Erről beszélek már két rész óta, komolyan úgy néz ki, mintha Ray azt gondolta volna azzal hogy megölte az oroszt minden oké lesz. Érthetetlen.”

Alapbol amilyen “teteket” jatszanak most az nalam tovabbra is a hiteltelen kategoria. Szorakoztato, meg rohogok Mickeyn, plusz van egy-ket jo szal, de mar reg tullepett a csucsponton, amit egyszer elertek.

Most akkor annyi lesz, h talalgathatunk kit fognak kinyirni? Ha tenyleg Avi lesz az, akkor elmehetnek a busba az irok. Csak azert, mert Avi messze nem kotodik annyira senkihez (idezojelesen), es nincs ver a tokukben vegre kinyirni Abby-t. De gondolom valamelyik tesot fogjak inkabb kinyirni a vegen csattano gyanant, amit sajnalnek.

Meglatjuk, egyelore nagyon ingadozo es messze a leg tet nelkulibb ez az evad.

dzsi - 2016. 08. 24. 12:24

“Tét nélküli? Messze a legnagyobb tét most van. Minden eddiginé nagyobb szarban van Ray és ezáltal a családja. Minden részét élvezem.”

Igen, de szamomra ez total sulytalan. Nem jon at egyaltalan az egesz es annyira klises, hogy mar komolyan sem birom venni. Ez a problemam nagyjabol az egesz evaddal.

lostfanka - 2016. 08. 28. 14:45

Nem ertem azokat akik azt irjak hogy a sorozat nem halad sehova, sztem igenis halad. Ray jelleme es Mickey jelleme is szepen valtozik. Amikor Ray es Mickey a kocsiban beszelgettek vagy a bortonbol telefonaltak azok voltak voltak a legjobb reszek, ott latszott igazan hogy halad a sorozat. Es igenis egy remek sorozat.

Abbey amugy szerintem megfog halni rakban, sokat mar nem nagyon lehet kezdeni a karakterevel. Avy szerintem nem hal meg, vele tudnanak meg mit kezdeni, ha talagatnom kellene akkor a fel teso fog elhunyni hamarosan.

Gevin - 2016. 08. 29. 13:20

Szerintem valamelyik tesó fog meghalni az évad végén.

Abby egy önismétlés. Olyan, mintha a lemez ugyanazt játszaná újra és újra. Mennyire szereti Rayt, meg a gyerekeket, meg, hogy már mindent megélt, blablablabla… nem rossz ez, csak a korábbi évadokban már ellőtték és így szinte alig van ereje.

Mickey próbál változni, de olyan, mint egy rossz drogos: visszaeső. Feladja magát a sitten, hogy végre védje a családját (ami az első olyan cselekedet tőle, ahol nem magát helyezi az első helyre), erre amikor kihozzák onnan, akkor elviszi Bunchyt meg a depressziós nőjét az isten háta mögé 4 millió dollárt lopni, aztán persze everything goes wrong és kinyírnak mindenkit.

Az tetszik, hogy tényleg szerette azt a fekát, és látszik rajta, hogy ez megviseli, de alapjáraton ugyanaz a seggfej, aki volt. A különbség annyi, hogy most már legalább megfordul a fejében, hogy esetleg a családjának segítsen elsősorban. De általában csak megfordul a fejében a gondolat. Tovább nem jut.

Run - 2016. 09. 14. 08:10

Sziasztok
Abbynek mi baja lesz?

Zora - 2016. 09. 17. 13:45

4×11

Hát, fura, hogy Sonia köpött! (És most valaki kórházba vitte Avit?) Merthogy a lánya biztonságban van, ezért gondolta Ray, hogy nem mond semmit.
Kicsit bepippantam, mikor Mick elkezdett bájologni azzal a nővel, de aztán hál’istennek senki nem akarta lehúzni, mindenki becsületesen állta a szavát.

Szegény Ray!

lostfanka - 2016. 09. 18. 09:11

Szerintem Ray az FBI besugoja lesz, mas nem nagyon lehet a megoldas. Kerdes hogy meccsel mi lesz, az mar tuti hogy nem AVI lesz aki meghal hanem valaki mas. En vagy a fekete fel tesora tippelek vagy Abbyre, utobbiba mar amugy sem jovo van.

hbal - 2016. 09. 19. 18:30

4×12
Kicsit vegyesek az érzelmeim az évadzáró után…
Nem igazán tudom elképzelni hova lehetne még továbbvinni a sorozatot, ha a Donovan család el tud intézni egyedül egy hiperszuper befolyásos orosz maffiafőnököt… :D Kicsit gagyinak éreztem, na.
Nem illett az egész évadon át tartó komor hangnemhez ez a vidám befejezés. De ez persze csak én vagyok:)

Shed - 2016. 09. 19. 21:30

Hiteltelen volt az évad második fele. Valahogy most nem várom annyira az új évadot, mint tavaly.

szpojleres mókus - 2016. 09. 20. 01:07

Egyetértek, szerintem sem kéne tovább vinni ezt

eleinte volt feszültség aztán átment gagyiba

elment a rákom bameg, csoda történt? téényleg? huuh akkor ki kell találnom valamit, hozzuk össze a szupercsaládcsapatot

mindenkit bumm bumm.

nekem ez túl erőltetett volt hogy képekben csempészték a drogot. A galériás nő meg odaad raynek egy képet teli droggal? wtf??
És ne mondja nekem senki hogy nem tudott róla.

volt nagy sírás rívás elküldjk a gyerekeket biztonságos helyre bunchékkal, ő a semmiből visszzajöttek? mitől lett biztonságosabb??

hbal - 2016. 09. 20. 09:43

@szpojleres mókus: pont ezek voltak a gondjaim nekem is.
Viccen kívül örültem volna ha kiírják Abbyt a sorozatból, úgy még talán el is tudtam volna képzelni valami értelmes folytatást, de így…

doki - 2016. 09. 23. 00:20

Számomra meg is van a hét csalódása.

Sigismundus - 2016. 09. 24. 21:23

Nekem is kissé heppy lett a vége. Nem egy elcseszett ír családhoz illő, és túl könnyen lemészárolták az orosz maffiát.

Persze lehet hogy ezt a túl heppy véget csak haluzza valaki a családból? Ezt el tudom még képzelni, könnyen….

Amúgy az évad az tetszett, a hollywoodi problémamegoldó szálra jobban rákoncentráltak, mint az elcseszett ír családregényre. Ilyennek kell lennie, ezzel vettek meg anno.

A szereplőkről párat, Darylt sajnálom tényleg kissé kívülálló, pedig a legjobb arc, szerencséje inkább hogy félig fekete, és csak félig Donovan.

Connor, nem hálás szerep tininek lenni sorozatokban, de valahol igaza volt amikor kifakadt hogy neki nehéz.. Arra gondolok, körülötte mindenki izgalmas dolgokban vesz rész, a húga, minden fél és egész testvére, nagyapja, még az új utcagyerek csicska is. Apja anyja folyton az ők kemény bostoni gyerekkorukat emlegeti nekik példaként. Ő meg elkényeztetett gyerekként növöget, ez tiszta gáz, ez a nem normális ebben a családban…

Mikey papa, azt érzem rajta hogy kezd hülyülni, időskor, meg csapatta a drogokat ugyebár. Ez látszott rajta nem egyszer.

lostfanka - 2016. 09. 25. 09:03

Nekem alapvetoen bejott az evadzaro, talan jobb is hogy senki nem halt meg a csaladbol, mert mindenki erre szamitott. Igazabol en az utolso kepsorig vartam hogy mikor all meg egy motoros es lovi agyon Abbyt, mert elegge megagyaztak a halalanak, Terry volt a masodik tippem de o vele meg lehet mit kezdeni.

Sigismundus - 2016. 09. 25. 11:04

Komolyan, én azt vártam hogy ez a heppy befejezés valakinek a haldoklása közbeni halucináció. Végül is, Ray, tőle szokatlan módon, a nagy leszámolás előtt mindenkit összehívott, aki fontos, amikor segítséget kért tőlük. Abbynek is elmondott mindent, Terrynek is, meg mindenkinek, így elméletileg bármelyikük képzelegheti azt hogy jó vége lett a sztorinak minden szálon.

gevin - 2016. 09. 25. 22:25

Ez a tökéletes megkoronázása volt az amúgy is elgányolt évadnak.

Eddig olyan szinten be voltak szarva az oroszoktól, hogy csak na. Látszott, hogy Ray is beismerte, hogy a hatalma ide már kevés lesz. Erre az lesz a vége, hogy az egész családot (akit végig próbált óvni) bevonja az orosz maffia elleni háborúba?! Nem értem, hogy a készítők mit gondoltak…azt csak említésszintjén hozom fel, hogy az orosz maffia gyakorlatilag itt kimerült 5 darab emberben…

Mármint, ha ezek után nem repül a fél orosz maffia az Usába és kezdi el egyenként levadászni az egész kikúrt Donovan családot az utolsó utáni másodunokatestvérig, akkor innentől kezdve ez a sorozat ennyi volt.

Azon már csak külön nevettem, hogy évad elején belebegtetett istenes szálat az utolsó részre, úgy hozták elő, mintha erre építették volna fel az évadot. Miközben gyakorlatilag a második, harmadik résztől telibe volt szarva a vallás, mint az évad “főtémája”.

Ha nem lesz több évad, akkor elfogadom a happy endet, de máskülönben ez volt a leghiteltelenebb évad. Kb a közepétől indult be igazán, ott már voltak élvezhető részek, és a karakterek még mindig baromi jók, de a sztori nagyon-nagyon kifogásolható volt ebben a negyedik évadban.

Innen igazából az lett volna az izgalmas, ha Abby és mondjuk Mickey is meghal. Gyakorlatilag egyiküknek sincs már keresnivalója a sorozatban (utóbbit persze sajnálnám, de ez az igazság), és nélkülük lennénenk izgalmasak a továbbiak.

lostfanka - 2016. 09. 26. 07:08

gevin: Mickeyben meg azert van lehetoseg, kezd megvaltozni, mostmar csinal olyan dolgokat amik nem csak maga miatt csinal. Abby viszont total sulytalan mar, probaljak most beallitani hogy tarsa lett Raynek vegre de kozben a karakter is idegesito, meg hiteltelen az egesz. Abby felaldozasaval ratehettek volna egy lapattal. Kurt Shuttert kene irni egy par reszt ide:D

FunNukem - 2016. 09. 26. 11:30

Nekem sem tetszett az évadzáró. Az egész orosz maffia 5 emberből állt. A maffiavezér házát 2 ember védi, ráadásul még kamerák sincsenek sehol, nyugodtan oda szaladhattak Mickey-ék. Egy vicc volt az egész évad szerintem.

Zora - 2016. 10. 01. 23:35

4×12

Azért elviselhető volt a vége. Hogy Ray bekeményített. Meg azt a fránya Frank-et babérokhoz juttatta… Persze, mondjuk vissza akarta szerezni a papírjait.

Namost, ha lesz 5. évad, akkor legyen 100%-ban első évados-típusú. Mert ilyen maffiás-szálat nem akarok.
Hanem celebek mindennapos marhaságait.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz