login |

Sorozatfelélesztés = biztos siker?

2016. 07. 27. 20:13 - Írta: winnie

21 hozzászólás | kategória: a hét kérdése, elmélkedés

A téma elég aktuális, és linkelném ezt a tavalyi posztot, ami rámutat, hogy miért is van olyan sok reboot – röviden azért, mert a felújított sorozat sok nézőt hozhat a streaming szolgáltatóknak a régi epizódok esetében, ld. Netflix és Star Trek / Gilmore Girls / Full House.

Szerinted melyik készítés alatt lévő reboot lesz (minőségtől függetlenül) nagy siker? És melyik fog nézettségileg csalódást okozni?

Csak arról jutott ez eszembe, mert már pár hónapja is írtam, amikor láttam, hogy a Full House rebootjának, a Fuller House-nak az előzetese 10M fölötti megtekintést produkált a YouTube-on, rögtön az jött le nekem, hogy ez remek befektetés, hiszen kizárt, hogy ennyi érdeklődő mellett ne legyen meg rögtön a 2. évados berendelés. Főleg, ha minden rész egyszerre elérhetővé válik.

Hiszen, ha ne adj isten nem is jó a sorozat, pár részt akkor is meg fog nézni belőle a rajongó, és egy 13 epizódos szitkomévad is leszalad gyorsan. Mint ahogy egy 6 részes The X-Files is, még akkor is, ha az illető később azt mondja, hogy 6-ból 5 rész gyenge volt. Biztos volt ilyen köztetek is, nem? Amit szerettünk, azzal sokszor elnézőbbek vagyunk.

Ergó: az ilyen sorozatfelélesztésekkel biztosra lehet menni, nem?

Jó pár sorozatreboot készül mostanság. Itt írtam általánosságban a feldolgozásokról és rebootokról, hogy miben jelentenek mást a sorozatos világban, a lényeg, hogy most valójában revival-ökre gondolok, sorozatok felélesztésére, folytatásként való újraindítására, ahogy erre sor került a Heroes, a The X-Files, a Full House vagy a The Muppets esetében. Vagy… Á, nem olyan egyszerű az ilyesmi kategorizálni.

Mert mint tudjuk klasszikus folytatásként érkezik a Twin Peaks, a Gilmore Girls, a Prison Break, a Tremors, a Mystery Science Theatre 3000, plusz felélesztik a Star Trek-et, a Xena: Warrior Princess-t, animációs sorozatok terén pedig itt az új The Powerpuff Girls, Samurai Jack és Ducktales. Sőt, ugye a Law & Order is tervbe van véve. (Meg volt Damien is, ami egy filmnek, az Omen-nek a folytatása, és talán az NBC is berendeli sorozatnak az ugyancsak filmalapú Cruel Intentions-t.)

A miért-re persze nem csak a régi epizódok a válaszok, hanem az is, hogy egy ismert márkanevet könnyebben bepróbál a néző ebben a túlkínálatban. Példát nem kell mondanom, mindenki nézze meg a legutóbbi tíz bepróbált újonca címét.

(A felélesztések mellett persze vannak klasszikus feldolgozáok, meg előzmények, amik nem annyira idetartoznak, országos csatornákon lesz MacGyver, Lethal Weapon és The Exorcist, de új adaptációként nemrég láthattuk a Roots-ot és az Anne of Green Gables-t, a Netflix pedig berendelte a Lost in Space és a One Day At A Time új változatát. )

21 hozzászólás Ne habozz!

Kissur - 2016. 07. 27. 20:22

Szerintem a Prison Break elég korrekt számokat fog hozni, a 24 viszont a Super Bowl után jót fog hozni, de Bauer nélkül zuhan a kaszáig.

Én is akarok kommentelni - 2016. 07. 27. 20:39

A Knight Rider felélesztése is mekkora siker volt! Alig győzték elkaszálni :o

Hegedda - 2016. 07. 27. 20:53

Ha új nézőket akarnak megszólítani, akkor szerintem nem a legjobb lépés, inkább biztonsági játéknak érzem ezeket, egyszer siker volt, reaganmindenjobbvót ;-))

Uatu - 2016. 07. 27. 20:56

Csak egy szót mondanék: Heroes.

Sawyer - 2016. 07. 27. 21:02

A Prison Break tuti nagyot szól, sok rajongója volt, max pofára esnek, viszont a 24 úgy jár, mint a Live Another Day

Jencike05 - 2016. 07. 27. 21:21

Nagyon bízom a Twin Peaksben.Imádkozom hogy ne csesszék el.És remélem a Gilmore girls is fogja hozni a régi szinvonalat.

LorelaiLeigh - 2016. 07. 27. 21:52

En bizom a Gilmore-ban. A sztorit a 6-7. evadnal jobban nem nagyon lehet elrontani, dialogust irni meg csak nem felejtettek el Palladinoek. Stars Hollow orok kedvenc, szoval nagy baj nem lehet. Csak Richard fog hianyozni :(

wirth6 - 2016. 07. 27. 22:00

Pedig a Tremors sorozatban nagyon gyenge volt.

danca - 2016. 07. 27. 22:26

A Prison Break szerintem is sikeres lesz. Eleve csak minisorozat, így az is meg fogja nézni ezt a pár részt, akinek nem jön be (a régi nézők közül biztosan). A Gilmore Girls szerintem bukta lesz, de ez csak egy megérzés.

Általánosságban pedig inkább mondanám lutrinak, mint biztos sikernek. Vagy most mi is a reboot lényege? Mert ha csak egy évados nosztalgiát terveznek, az valószínűleg sikeres lesz. De a további évadok…
ha már egyszer el lett kaszálva/lezárva a sorozat, akkor nem sok értelmét látom, hogy még x évadon keresztül elvegyék a játékidőt új sorozatoktól meg az életemből és a nézettség exponenciális csökkenése is sokkal valószínűbb. Az előbb említett nosztalgia faktor meg szerintem simán működhet egy évadra.

zolkó - 2016. 07. 27. 23:04

A Gilmore Girlsben, és a Twin Peaksben én is bízom NAGYON. De a Heroes bődületesen rossz volt, a 24 nem érdekel, már a Kieferes LAD sem volt egy nagy durr, a Prison Break-nél meg már a 3. évad kasza lett nálam, szintén nem is érdekel, az X-akták szintén nem érdekelt. Macgyver, Xena, ezeken meg csak röhögök, már azon is, hogy egyáltalán felmerült a feltámasztásuk ötlete.

szubi - 2016. 07. 27. 23:33

Sorozatfelélesztés = biztos siker?
Nem.

Sorozatfelélesztés = jó ötlet?
Jobb/könnyebb mint egy teljesen új/nulláról induló történetet létrehozni.

Sorozatfelélesztés = biztos befektetés?
Igen. Könnyebb eladni, mert egyszer már bizonyított.

Zizi - 2016. 07. 28. 00:16

szerintem a Gilmore Girls sikeres lesz, a többi felsoroltban nem vagyok annyira biztos

Quantumleap - 2016. 07. 28. 07:46

danca:

“A Prison Break szerintem is sikeres lesz. Eleve csak minisorozat, így az is meg fogja nézni ezt a pár részt, akinek nem jön be (a régi nézők közül biztosan).”

Ebben kicsit tévedsz. Én speciel egy képkockát sem fogok megnézni belőle, még a trailereket sem tekintettem meg. :)

Szerintem amúgy nézettségileg egyik rebootnál sem lesz gond, legalábbis a kezdeteknél. Amiben reménykedem, hogy végig tartja a szintet, és tetszetős is lesz, az a Twin Peaks. Pontos dátumról még nincs hír?

Enci - 2016. 07. 28. 07:54

A Gilmore egy tuti kasszasiker lesz. Mai napig beleszeret mindenki, aki megnézi. Én sem eredeti időkben néztem, hanem valamikor 2012-ben. És még akkor is királyság volt. Mai napig így vagyok vele, ha elkezdem nézni. És treaser alapján is teljesen megvan a maga hangulata. Az az igazi, régi hangulata.

Vielon - 2016. 07. 28. 11:01

Egy felélesztett sorozattal találkozni talán kicsit olyan, mint egy régi ismerőssel. Látod, és azonnal beugrik az összes helyszín, ahol dumáltatok, az összes “kaland”, amit együtt éltetek meg az összes érzés, ami akkor volt…hibák is persze.

Ha a másik sokat változott, és te is, akkor az egészből egy furcsa “szellemidézős nosztalgiázás” lesz, és nem találkoztok többet.

De ha a találkozó kiváltja belőled a régi érzést, akkor jöhet a repeta.

Nyilván az is kérdés, hogy az a történet (vagy karakterek), ami megállta a helyét egy teljesen más környezetben, működhet-e most is.

Tudom, nem teljesen ide tartozik, de pl. a MacGyver-ben ezért is kételkedem. Nem tudom elképzelni, hogy működni fog. Túl sok “okos, talpraesett fiú” van a palettán.

Ahogyan egy Magnum sem férne el a tucatnyi nyomozós darab mellett. Aztán ki tudja :) (a Rosewood talán pont ezt a vonalat próbálta feléleszteni…de lehet, hogy tévedek:))

A Xena ellenben szerintem simán oks lesz. A Fantasy műfajnak van létjogosultsága, ahogyan az “erős” női karaktereknek is.

Prison Break: szerintem siker lesz. Talán nem akkora, mint annak idején, de a készítők nem ma kezdték az ipart, volt idejük bőven átgondolni, hogy melyik “húzásuk” működött annak idején, és mire reagált esetleg rosszul a nagyérdemű, és tippre mire fog most.

Hogy hány új néző lesz, aki a 10 rész alapján mondjuk kedvet kap pótolni a lemaradást, az már jó kérdés.

Twin Peaks: szintén van benne potenciál bőven, talán még az “új nézők” számára is.

juhaszvik - 2016. 07. 28. 11:59

A GG akkor lehet csak sikeres, ha a teamJess fog nyerni… :)

viccet félretéve: nem ismerem, hogy az USA-ban mekkora népszerűségnek örvend, de Mo.-on kult státusza van, ráadásul nem kevés számban az amatőr (nem junkie) sorozatozók körében is. más kérdés, hogy szinkron nélkül mennyire fognak rákattanni az emberek.
ha a netflix lépni akarna a magyar piacon egy nagyobbat, akkor (a feliratok bevezetése mellett) ez (lehozni eredeti szinkronos hangokkal) egy ideális projekt lehetne.
apropó, valaki nem járna utána a viasat/mtva/rtl háza táján, hogy van-e egyáltalában tervben tévés megjelenés?

winnie - 2016. 07. 28. 14:45

Csak egy szót mondanék: Heroes.

az nem az eredeti szereplőgárdával volt.

winnie - 2016. 07. 28. 14:48

“Sorozatfelélesztés = biztos siker?
Nem.”

én elhiszem, de hol a példa?

a poszt alapja a fuller house volt. ami lehetett volna bármilyen pocsék (mondjuk szerintem ennél nem nagyon lehetett volna rosszabb), a netflixnél elindítják az első részt. majd a másodikat, mert nem kerül semmibe. és később folytathatják, “hátha jobb lesz”-alapon.

“Sorozatfelélesztés = jó ötlet?
Jobb/könnyebb mint egy teljesen új/nulláról induló történetet létrehozni.”

ugyanolyan nehéz, itt nincs eltérés. illetve külföldi adaptációt a legkönnyebb.

“Sorozatfelélesztés = biztos befektetés?
Igen. Könnyebb eladni, mert egyszer már bizonyított.”

nem azért lehet eladni, mert bizonyított. minden sorozat kasza, és nem mindegyik a csúcson, így sok sorozat nem bizonyított. ld. a prison break sosem volt túl nézett. az ismert márkanév sokkal fontosabb, mint a bizonyítás.

Sawyer - 2016. 07. 28. 19:27

“Sorozatfelélesztés = biztos siker?
Nem.

én elhiszem, de hol a példa?”

24 – LAD, Heroes

Sawyer - 2016. 07. 28. 21:14

Amit nagyon szívesen megnéznék, az az Invasion – Rejtélyek városa. Egy évad készült belőle, nekem nagyon bejött, meg is van eredetiben dvd-n, jó kis misztikus ufós, de sajnos annak idején kaszálták :/

Dexter Morgan - 2016. 08. 02. 12:08

Valójában nincs olyan, hogy ‘biztos siker’… olyan ziccereket sikerült már rettenetesen eltolni az elmúlt 10-15 szezonban, hogy az ember a haját tépte tőle… :)

Az utóbbi időkből, és a közeljövőről: az X-Files számomra csalódás volt, de azért még így is jó volt látni újra őket. A Full House érdektelen volt számomra, de lehet, hogy még egyszer rápróbálok.

A Gilmore Girls-t nagyon várom, a Xena és a MacGyver érdekel, a többi viszont nagyon nem, a Prison Break-kel az élen, az számomra már eleve nézhetetlen / minősíthetetlen volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz