login |

Peak TV, avagy tényleg túl sok sorozat van? – írta Donnie

2016. 08. 10. 20:36 - Írta: vendegblogger

29 hozzászólás | kategória: elmélkedés

Túl sok a néznivaló.

Az utóbbi idők egyik leggyakrabban elhangzó mondatáról van szó a sorozatokkal kapcsolatos diskurzusok során. Egyszerre érezzük magunkat szerencsésnek miatta és szitkozódunk is, hiszen képtelenség minden egyes minőségi alkotást figyelemmel kísérni. Nem csak itthon érezzük úgy, hogy túlkínálat van a tévés piacon, John Landgraf, az FX csatorna elnöke a 2015-ös nyári TCA-turné során a Peak (tetőfok, csúcspont) TV kifejezést használta a helyzetre.

A téma innentől kezdve egyre felkapottabbá vált, az amerikai szakírók és nézők körében is sok vitát kiváltó kérdéskört generálva. A bejegyzés megírásához az egyik legfelkészültebb szakembernek tartott Landgraf héten elmondott elemzését vettem alapul.

peaktv1

Nézzük először a számokat, 2014-ben az USA-ban 389 saját gyártású szkriptelt sorozatot mutattak be. Ez a szám tavaly 419-re emelkedett, idén 430-450 közé teszik, és az előrejelzések szerint 2017-re eléri az 500-at is. Ki kell hangsúlyoznom, hogy a fenti adatok kizárólag a főműsoridős szkriptelt szériákra vonatkoznak, ha belevesszük a realityket is, akkor még nagyobb számot kapunk, tavaly ugyanis 750 valóságshowt (ebből 350 új volt) mutattak be csak az Egyesült Államokban.

Minek köszönhető az a tendenciává váló komoly növekedés? A “mindenki akar egy szeletet a tortából”- effektusnak, hiszen rengeteg olyan csatorna kezdett sorozatgyártásba, amelyek korábban ezzel nem foglalkoztak.

A legnagyobb lökést a stream szolgáltatók adták, konkrétan a Netflix, Amazon, Hulu hármas. Közülük is kiemelkedik a Netflix, mely jelen pillanatban 71 saját gyártású sorozatnál tart, ami több, mint az HBO, Showtime, Starz és FX jelenlegi kínálata együttvéve. És ne felejtsük el, hogy eddig mindegyik sorozatuk megkapta a második évadot, tehát nem lemorzsolódás, hanem további növekedés várható.

peaktv2

Összegezve elmondható, hogy a jelenleg amerikai sorozatkínálat 20%-át a Netflix alkotásai teszik ki. A számadatokat látva már nem is csodálkozunk annyira, hogy a Netflix hat milliárd dollárt költ idén a saját programjaira, összehasonlításképp az HBO három, míg az FX egy milliárdot.

Felvetődik az újabb kérdés, miszerint a Peak TV kapcsán vajon pozitív vagy negatív folyamatról beszélünk-e.

Pro és kontra egyaránt lehet érveket felsorakoztatni. Véleményem szerint először is örüljünk annak, hogy soha nem volt ekkora válogatási lehetőségünk, rengeteg minőségi és változatos tematikájú sorozat készül. A verseny pedig arra sarkallja a készítőket, hogy (optimális esetben) még egyedibb, a tömegből kitűnő produkcióval álljanak elő, magyarul mi nézők alapvetően jól járunk.

peaktv3

Ha a kontrát nézzük, ki kell emelni, hogy a merítési lehetőségek megsokszorozódása miatt értékes sorozatok kallódhatnak el, melyekre nem figyel fel a közönség, sőt egyre többször már a szakma sem. A csatornák számára pedig komoly problémát jelent a reklámbevételek csökkenése, az FX esetében tíz év alatt 55%-ról 32%-os visszaesés történt ezen a területen.

Nem lehet tehát kimondani, hogy a jelenlegi folyamat egyértelműen jónak vagy károsnak mondható, mindkettő mellett tudunk felsorakoztatni érveket. Az viszont biztosan kijelenthető, hogy nem tarthat örökké, Landgraf tavalyi önmagát megcáfolva 2019-et jósolja, amikor is csökkenés várható a bemutatott sorozatok számában. Nem radikális, hanem folyamatos mértékű lesz, és véleménye szerint évi 400 szkriptelt szériára lehet számítani.

Ennek egyszerű pénzügyi okai vannak, a drámák előállítási költsége (marketinggel együtt) az elmúlt öt évben átlagosan 20%-kal nőtt, epizódonként átlag 4-5 millió dollárnál tartunk jelenleg. Mivel a nézettségek éppen a Peak TV-nek köszönhetően csökkenő tendenciát mutatnak, így nem lehet ennyi sorozatot profitábilissá tenni.

peaktv4

Az előbb nem voltam teljesen őszinte, ugyanis maradt még egy kérdés, azonban ezt már felétek intézem: hogyan élitek meg a sorozatos túlkínálatot, kellemes problémát jelent, vagy inkább frusztrálttá tesz titeket a jelenség?

29 hozzászólás Ne habozz!

Mankind - 2016. 08. 10. 20:46

Én már várom a szezon indulását, mert kezdek kifogyni. Szerintem kellemes probléma, ha van az embernek sok szabadideje.

winnie - 2016. 08. 10. 20:47

Mankind: a fenti írás nem erről szól. hiába van szabadidőd, akkor sem tudod nézni az összes jó, illetve az összes neked tetsző sorozatot. fizikailag lehetetlen.

“Én már várom a szezon indulását, mert kezdek kifogyni. ”

de amit csinálsz, az az egyetlen védekező reakció, hogy nem nézel sok sorozatot, mert nyilván, aki a most futó mondjuk 50-100 sorozat esetében kifut a néznivalóból, az csak azt mondja, hogy nem néz, nem próbál be sok mindent. és nem is kell. a többség évi alig pár újoncnak ad esélyt.

aki nem törekszik arra, hogy azt megnézze, ami érdekelheti vagy amit érdemes, azt sosem fogja zavarni, hogy sok a sorozat. ami egyébként a tévéket fogja zavarni, én sem leszek bánatos, mert valamit nem nézek:)

(de a szezonkezdést nem nagyon lehet értelmezni, hiszen ősszel elindul mondjuk 50 új sorozat, az év minden szakában elindul ugyanennyi, nyáron is, télen is. az a különbség, hogy míg országos sorozatok általában ősszel kezdenek, addig kábelesek egész évben.)

BDJG - 2016. 08. 10. 20:51

Régen kevésbé kaszáltam 1-1 sorozatot és kitartottam megszokásból vagy hasonlók. Manapság viszont simán kaszálok és inkább átpattanok másik hype trainre, de újabban nekem is problémás követni. Szerintem egyáltalán nem nézek sok sorozatot és néha még így is sajnálom rá az időt újabban. Fura dolog ez, holott meg tök sok történet érdekelne, de hát órákat dob ki az ember sajna.

symor - 2016. 08. 10. 21:18

Nem érzem problémának.

Egyrészt szelektál a saját ízlésem, mivel vannak ugye sorozattémák amelyek eleve nem érdekelnek, akkor sem, ha jókat hallani az adott szériáról egyszerűen mégsem én vagyok a célközönségük.

Másrészt a minőség szubjektív elemei mellett ott vannak az objektív tények, hogy hiába van 100x több sorozat azon színvonalas sorozatok száma nem növekedett olyan mértékben (szerintem) amelyek miatt túlkínálat alakulna ki az igényesebbé váló közönség számára.

Vegyük az HBO-t, nem mondanám, hogy ne szállítana egy garmada sorozatot minden évben, de hányat tartok nagyra és hányat kihagyhatatlannak, ami miatt nem tudtam elmozdulni a monitor elől az elmúlt évtizedben?

OZ, Sopranos, The Wire, Deadwood, Rome, Treme, In Treatment, Game of Throne
(a felsoroltak közül ma már csak egy fut és nem számít az sem újnak)

-ezek a számomra meghatározó sorozatok, ami miatt HBO az HBO

aztán van ugyaninnen néhány rövid életű csoda:

True Detective, Carnivàle

pár kifulladt csemege:

The Newsroom, Entourage, Veep

és néhány nyilvánvalóan jó, de nem nekem szóló darab rövid bepróbálás után:

Sex and the City, Six Feet Under

Leírva sok, de nézve folyamatosan elosztódik, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az intelligens tévék korában, a letöltések világában a modern néző maga határozza meg mire mikor jut ideje és nem a csatorna műsorideje szabja meg egy-egy epizód megtekintését.

Nem érzem soknak, sőt, most nyáron is volt olyan, hogy nem volt mit néznem, amiatt olyan töltelékszórakozás felé fordultam, ami nem kifejezetten a fő áramvonal része.

Persze ez vagyok én, kifejezetten nagy érdeklődéssel.

A műsorok sokasodása azonban még mindig le van maradva valamennyivel a műsorfogyasztás megváltozó szokásaihoz képest, amelyekhez leginkább a Netflix-szerű szolgáltatók igazodnak.

Nem fogyasztunk többet, csak másképp, gyorsabban.

Ma már szerintem az az elavult, amit heti kínálatban leosztva művelnek az olyan óriások, mint az HBO is.

A kínálati növekedés pedig minőségbeli javulásra kényszeríti továbbra is a szolgáltatókat, amit én abszolút pozitívumként fogok fel :)

Deny - 2016. 08. 10. 21:18

Mivel most húzós év előtt állok, próbálom megfogadni, hogy könnyebben fogok kaszálni. Egyelőre 14 pilot érdekel, meglátjuk, mennyi lesz majd nézős. Most egész jól állok dara terén, úgyhogy nem is lesz baj, ha kicsit mérsékelem a sorozataim számát.

Amúgy egyetértek, ha 0-24 szabadidőm lenne, akkor se tudnék minden olyan sorozatot nézni, ami érdekel. Ilyen szempontból nem jó, hogy ennyi sorozat van.

energy - 2016. 08. 10. 21:34

Engem az tesz frusztráltá, amikor kinézek egy sorozatot, de nincs lehetőségem megnézni. Kaszálni tudni kel.

Flanker - 2016. 08. 10. 21:40

Engem se zavar, mert tudom hogyan kezeljem, és tudom hogy mindig lesz új sorozat amit nézni tudok majd. És a bővülő kínálat elég komoly része minőségi, az országos tévék igyekeznek összekapni magukat. A magyar adók is egyre jobb tartalmakat gyártanak sorozatilag, szóval nálam nincs gond.

Luffy - 2016. 08. 10. 21:43

Kevés időm van sorozatozni és eléggé lecsökkent mára a mennyiség amit nézek. Viszont feltűnt, hogy sci-fi (űrhajó és társai változat pl.: SG, SGA, SGU, Firefly, Farscape, BSG, Defiance, Doctor Who) alig vagy már nincs is.
Vagy csak az én látóteremből esnek ki?
Ebbe a rengeteg sorozatba(400+) tényleg nem férne bele pár ilyen témájú esetleg?

bélabá - 2016. 08. 10. 21:59

Én azt vettem észre, hogy egy csomó olyan sorozatot nem nézek, amit régebben simán néztem volna, de most már az engem érdeklő zsánerekben elég sorozat van amit nézni tudok, nem szorulok rá másfajta sorozatokra.

Ez jó annyiban, hogy csak olyat nézek ami érdekel.

De rossz is ugyanezért, mert nem fedezek fel új sorozatokat. Ami elsőre nem fog meg, az megy a kukába, és így sajnos elkerülök jó történeteket is. Ez is érdekes, régen 3-4 részt adtam egy sorozatnak, ma már a pilot alapján simán kaszálok.

Egy példa. Évekkel ezelőtt nem is tudom miért belenéztem a Men of a Certain Age c. sorozatba, bár nagyon nem érdekelt. Végül nagyon megtetszett, ledaráltam. De ez tipikusan egy olyan témájú sorozat, amit ma biztosan nem kezdenék el nézni, mert alapból nem ilyen zsánereket nézek.

BigBoss - 2016. 08. 10. 22:06

ez nem a tv sajátossága, minden műfajban sokkal tágabb a kínálat mint 15 éve…plusz vegyük ide a youtubeot meg társait, 15 éve ki nézett 5-10 perces “kontentet”? azt meg elég nehéz vitatni szerintem, hogy minőségileg messze ez az elmúlt 10-15 év a tv műfaj aranykora. én inkább azon aggódnék, hogy ne durranjon a lufi. ugye még netflixéknek se megy annyira jól mostanában (arányaiban persze).

bélabá - 2016. 08. 10. 22:08

Még valami eszembe jutott. Annak idején a 24, Lost, Six feet under idejében nem hagytam abba sorozatot 1-2 gyengébb rész miatt. Ma simán. Ha nem is kaszálom hivatalosan, de befagyasztom a nézését, és egy idő után már nem is emlékszem miről volt szó benne, amiből meg sokkal nehezebb folytatni.

Ilyen szériák kerültek 1-2 rosszabb epizód miatt jegelésre az utóbbi időben:
– Mr. Robot
– Better Call Saul
– Sense8
– The Expanse
– The Astronaut Wives Club
– Aquarius
– Penny Dreadful
– Devious Maids

Milyen jó dolga van az embernek, ha ilyeneket kaszálhat!

winnie - 2016. 08. 10. 22:22

bélabá: a kaszával kapcsolatban, már írtam posztban is, hogy nálam nagyon kevés sorozat él valamiért a 3-4. évadon. és sok esetben nem azért, mert rosszabbak lennének, és lehet, hogy nem is azért, amit írtam máshol, hogy lejár a szavatosságuk (“annyi volt bennük”), hanem mert az új sorozatokért mindig jobban tudok lelkesedni.

csak ezen a héten megnéztem 7-et az elmúlt 4 hét új sorozataiból, és 4 nagyon bejött. a nyáron is tele vagyok 1-2 évados sorozatokkal – vicces, hogy amit a 3-4. évadjukban nézek, azok esetében is kihagytam egy vagy két évadot, tehát mindkettő a második nézett évadjában van. ami elég wtf. és nem is normális.

pytta - 2016. 08. 10. 22:22

A kérdésre válaszolva: pont ezen gondolkodtam ma reggel munkába menet :) Engem őszintén szólva frusztrál (bár nem tudom, hogy ez-e a jó kifejezés), hogy egy csomó dolog van, amit egyszerűen el se kezdek nézni, mert nem tudok róla,/elsiklok felette/kikerül a látókörömből (elsikkad a nézése – még ha egy időben érdekelt is, de nincs rá időm, így elfelejtem).
És ezzel együtt meg nem “kellemes probléma” a széles kínálat, mert én úgy érzem, sokkal több sorozatból tudok egy “nézhetőt” kiválasztani (értsd: rengeteg sorozatot kaszálok pilot után), és ez meg fárasztó, hogy nehezebb megtalálni az “igazit”.

Juhi - 2016. 08. 10. 22:32

Nekem lassan kifutnak a követet sorozataim, vagy épp nincsenek szinkronizálva… de időm sem nagyon lenne rá így mind1 is :)

kiete - 2016. 08. 10. 22:41

Inkább az a kérdés, hogy érinti a sorozatjunkie.hu-t. Nem tudom megkérdezzem-e winnie, hogy mik tetszetek ezen a héten. Van elég dolgom. Az nem baj, ha sok a kínálat az már inkább ha a kritikusok kihagynak jó sorozatokat, és így közvetetten az olvasónak is rossz ha a sok sorozat van. De neki inkább jobb. A tetőpontot meg elég sok minden befolyásolja, elég izgalmas korban élünk…

dzsiaj - 2016. 08. 10. 22:41

Luffy: jelenleg is megy a Dark Matter, a Killjoys, a The Expanse, plusz érkezik a Lost in Space, a Star Trek:Discovery, meg a 3001:The final odyssey. Ennél több hasonló tematikájú sorozat szerintem egyszerre nem futott anno sem a tévékben (és akkor bőven benne van, hogy kihagytam valamit). Nem mondom, hogy nem lehetne több, én is szeretem a “műfajt” :)

markiboi - 2016. 08. 10. 22:48

Engem is frusztrál kissé ez a növekvő sorozatáradat. Főleg úgy, hogy a pl. a Netflix “arra sarkal”, hogy daráld az egészet, mert ha nem, akkor a többiek elspoilerezik. Na jó, nem mindig, de mostanában így látom. És szvsz manapság tényleg sok minőségi darab születik, csak jó forrásokat kell keresni, ami megsúgja mit érdemes és mit nem érdemes nézni. Erre jó a sorozatjunkie többek között.

Thomas - 2016. 08. 10. 23:02

Engem már egyre inkább frusztrálttá tesz, mert évről-évre több érdekes sorozattervet rendelnek be, így válik egyre követhetetlenebbé az egész. Hiába szűkítem a kört, hogy egyáltalán mibe nézzek bele, hiába kaszálok mindent, ami már kezd közepessé, vagy megszokásból nézőssé válni, így sem tudok mindent elkezdeni. Régen valahol kényelmesebb volt, amikor egy közepes sorozatot is évekig tudtam nézni, nem panaszkodtam, nem volt hiányérzetem, mert valahol ezért sorozatozom, hogy rátaláljak azokra a kellemes, megbízhatóan teljesítő darabokra, amiket akár 10 évig is el tudok nézegetni. A fene vágyik arra, hogy folyton kényszerből kaszálgatnom kelljen, mert folyamatosan özönlenek az érdekesebbnél érdekesebb projectek, amibe szeretnék belekezdeni, márpedig most ez a helyzet. Így meg csak azt érzem, hogy folyton csak kezdem az újabb meg az újabb sorozatokat, amiket nem tudok normálisan kiélvezni, mert abba kell hagyni őket, hogy az időközben kezdődő még érdekesebbekbe belekezdjek. Szóval a túltermelés belőlem elégedetlenséget vált ki (minek nézzem ezt, amikor nem is kihagyhatatlan, és közben már 10 másik érdekes elindult?), és ez egy ördögi kör, ami nekem nem feltétlen jó. Szóval én simán visszavágyom az 5-10 évvel ezelőtti állapotokra, amikor még legalább a kábeles és streames dolgokkal nem kellett foglalkozni:)

DonMaros - 2016. 08. 10. 23:03

Engem idegesít. Annak idején inkább a filmeket néztem nagy erővel és csak pár sorozatot. Mára ez teljesen megfordult. Az ősz eljövetelével 20+ sorozatot nézek, így filmekre szinte nincs időm. De a sorozatoknál is van rengeteg amit szeretnék bepróbálni/ledarálni, de nem tudok. Persze jó dolog, hogy ennyi minőségi termékből lehet válogatni, de rossz érzés, amikor úgy megy el melletted egy sorozat (Justified), hogy mindenki imádja, passzol az ízlésemhez, de egyszerűen nem fér bele. Most instant vagy 30 jelenleg futó sorozat van, amibe bele tudnék kezdeni.

ALDO - 2016. 08. 11. 01:30

“hogyan élitek meg a sorozatos túlkínálatot, kellemes problémát jelent, vagy inkább frusztrálttá tesz titeket a jelenség?”

Egy kicsit mindkettő.
Kellemes probléma, mert van bőven választék, így a néző mindig találhat magának egy-két kedvére valót, még ha nagyon válogatós is. Ezért nem értem, hogy sokan miért siránkoznak, hogy nincs mit nézni.
Ugyanakkor frusztráló is, mert nehéz nyomon követni az újoncokat. Az öt nagy csatornával napra kész vagyok és egy excel táblázatban katalogizálom a sorozatokat. Viszont sok kisebb, kábeles csatornának még csak a létezéséről sem tudok, nem, hogy a műsoraikról. Az online szolgáltatókkal szintén ez a helyzet, bár ők az országos adókhoz hasonlóan szintén kevesebben vannak, mint a kábeles adók. Hiába a junkie, ahol mindennap jönnek az új posztok, hiába a sok vendégblogger, egyszerűen lehetetlen az az egyszerre futó összes sorozatról írni valamit, ami esetleg felkeltheti a nézők érdeklődését, így lehet, hogy lemarad vagy csak később fedez fel egy-egy jobb darabot. És akkor még csak az USA-ról beszéltünk, mert ott a világ többi része is, hiszen az utóbbi időben készült pár jobb angol, kanadai, francia, skandináv esetleg koreai sorozat is.

Stanlee - 2016. 08. 11. 08:59

Engem zavar ez a nagy sorozatboseg, az a mennyiseg, sebesseg es jo otlet rosz minoseggel torteno megvalositasa, amikkel az uj sorozatok kijonnek. Kb. 2013-ig atlathato volt a piac, minden evben jott uj a befejezett vagy kaszalt helyett es lehetett nezni a mar evekkel korabban elkezdett sorozatokat is.

Most viszont kb. 1-2 evadra kell az embernek berendezkednie, mivel sok sorozat a jo elso evad utan gyenge masodik evadot hoz. Ezt en a streaming szolgaltatoknal erzem a leginkabb, nekunk van amazon prime elofizetesunk, tavaly elkezdtunk 3 sorozatot nezni ebbol a masodik evadra kettot az elso 2-3 epizod utan kaszaltunk, a harmadikat meg csak azert nem, mert meg nem jott ki a folytatasa. Az uj sorozatok kozul egyik sem fogott meg minket, pedig szorgalmasan nezzuk a pilot-ot, toltjuk a kerdoiveket, de nagyon keves valami fog meg a streaming sorozatokbol.

En szemely szerint tobb retegsorozatot is nezek, de ott is az az erzesem, hogy max. 2 evad es aztan annyi. Ez persze nem baj, mert talan majd beall ez a piac is a regi sok evados modell helyett a max 2 evados modellre. En viszont sajnos regi motoros vagyok, 2002-tol nezek sorozatokat netrol es nehezen tudom atallitani magam a sok evados modellrol a rovid rendszerre.

Luffy - 2016. 08. 11. 09:16

dzsiaj: kösz, ezek szerint elsiklottam ezek fölött. Megy a listára, ha időm lesz, akkor bepróbálom őket.

b - 2016. 08. 11. 12:22

szte, ez a kérdés stílus függő, a “nyomozós” sorozatokat kedvelőknek lehet tényleg sok lehet, de én pl scifit fantasyt nézek csak, és inkább hiányom van.

meg persze idő függvénye is, abból is akad sorozatozásra :)

LaCRossE - 2016. 08. 11. 13:44

Engem kifejezetten zavar. Rengeteg olyan sorozat van, amit el akarok kezdeni, de még mindig nem találtam rá időt.

Aztán ott vannak azok a sorozatok, amiknek az első évadját például zabáltam, de még mindig nem tudtam rávenni magam a nézésükre. (persze itt nem feltétlenül az idő hiánya okozza ezt)
Ilyen például a Mr. Robot vagy az Aquarius, aminek a két óra nettó premierje annyira elriasztott, hogy még mindig nem néztem meg.

A Preacher első része után is lemorzsolódtam, pedig szerettem. És valószínű nem is fogom folytatni.

A peakben inkább az a zavaró nekem, hogy rengeteg fantasztikus sorozat van, amit AKAROK nézni, de aztán vagy nem jut idő az elkezdésére, vagy nem tudom motiválni magam a folytatására.

LaCRossE - 2016. 08. 11. 13:47

Azt hozzáteszem az előző kommentemhez, hogy nem igazán a peak hibája a dolog, hanem csak sokkal inkább felerősíti, hangsúlyosabbá teszi az eddigi problémáimat a sorozatozással.

CyClotroniC - 2016. 08. 11. 13:54

A legnagyobb baj a PeakTV-vel, hogy sokszor nem is a sorozat minősége dönt valaminek a bepróbálásáról, hanem az idő. Biztos vagyok benne, hogy nézek olyan 8/10-es sorozatot, amit amúgy imádok, de lehet, hogy lemaradtam valami 9/10-esről, csak azért mert amikor indult, akkor éppen annyira tele voltam amúgy jó és kötelező sorozatokkal, hogy nem volt idő próbálni. Viszont ha jön egy olyan időszak, amikor lenne lehetőség valami pótlásra vagy újra, akkor egyrészt rendre az újdonság nyer, aminél aktuális a pilot, másfelől meg sokszor műfaj és hangulat alapján dől el, hogy mire éheztem ki épp.

Idén például ilyesmi maradt ki eddig a Strange Things, a Preacher, a Love, amiket vagy nagyon vártam, vagy nagyon jókat írnak róla, és akkor még mindig nem fértem hozzá az évek óta futó The Americans-hez vagy a Shameless-hez. Ja és persze előbb mindig csábító szintredarálni azt, amiből csak 1-1 szezon kell a felzárkózáshoz (Orange, Tranparent, Mozart, Penny például).

Összehasonlítva régi darabokkal, szerintem egyértelműen most jobb a minőség vagy a kínálat, régen ugyanis olyanokat simán végignéztem, amiket ma már gondolkodás nélkül kaszálnék.

comradecsa - 2016. 08. 11. 16:07

Az emberek döntő többségének metafizikailag is lehetetlen követni a kínálatot, ez nem vitás. Szerintem a peak legnagyobb hátránya a figyelem megoszlása. Számtalan minőségi sorozat van, ami a megérdemelt hype töredékét kapja pl. Kártyavár, Halt and Catch Fire, Man in the High Castle és még a végtelenségig folytathatnám.

Bertollnok - 2016. 08. 11. 16:42

Nekünk, nézőknek nem hiszem, hogy probléma lehet a túlkínálat, mindaddig, amíg a mennyiség nem megy a minőség rovására.

Ráadásul egy sorozat nem veszít az értékéből, “nem megy sehova”. Ha valamire nem jut idő, bármikor lehet pótolni, legalább lesz belőle egyszerre sok/több, amikor ráveszed magad.

Egyébként, furcsamód, nálam már most beköszöntött a “hanyatlás”, mertbár tavaly rekordmennyiségű újonc lopta magát a szívembe (naná, horrorsorozatok érkeztek “futószalagon”), addig idén egy darab sorozat került a nézős szekcióba, pedig kitartóan próbálkoztam (bár még csak augusztus van).

És hát könnyű belátni, hogy például nekem, egyszeri horrorfreaknek, sokkal jobb az, hogy van egy csomó horrorsorozat (is), mint a korábbi időszak, amikor nem, vagy alig volt ilyen. A túlkínálat műfaji sokszínűséget is garantál (korábban elképzelhetetlennek tartottam pl. egy tv-re komponált “slasher” szériát, manapság meg egyszerre több is fut: Scream, Scream Queens, Slasher).

Bagosz - 2017. 01. 21. 18:53

Nálam abban mutatkozik meg,hogy sok a lemorzsolódás,ami tényleg abból van,hogy a pár éve ütősnek tűnő sorozatok mára már porpsabbnak tűnnek.
Továbbá kevés újat tudok csak bepróbálni.Igazán csak a nagyon ajánlottakat.
Kb. 40 sorozatom van,ezt a keretet időhiány miatt nem tudom túllépni.Ebbe kell beleférni az újaknak,kiöckölve a régieket.
Ja, és mozifilmet ritkán nézek.De gondolom ezzel sok sorozatos így van.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz