login |

Hírszerda – Mr. Robot 3. évad!

2016. 08. 17. 09:15 - Írta: winnie

26 hozzászólás | kategória: hírek,

  • Premier: Andrew Zimmern’s Driven By Food S1, Swamp Murders S4, Raise The Roof S1 + Finálé: Scream S2, Counting Cars S5, Music Moguls S1, Big Easy Motors S1 + ismét volt Scream After Dark
  • Magyar premier –  AXN: 09.07 Zaklatók (Stalker) 1. évad
  • Magyar premier – HBO3: 09.18 A kenderfutár (High Maintenance) 1. évad
  • Magyar premier – Duna: 09.01 Fábry ??. évad
  • (A STORY4 szeptembertől elkezdi ismételni többek között a Heartland-et és a H2O: Egy vízcsepp elég-et, valamint a 4. évadtól az Esküdt ellenségek: Bűnös szándékot.)
  • A Skydance Media megszerezte a Sword Art Online című anime (itt a kritikánk) élőszereplés tévés jogait, és gyorsan neki is láttak egy SAO-sorozat fejlesztésének. Készítő: Laeta Kalogridis. A történet egy fiatal bétatesztelőről és barátairól szólna, akik 10 ezer másik emberrel csapdába esnek egy újgenerációs online virtuális valóság játékban, ami tele van szörnyekkel és rejtélyekkel.
  • A Detour 2. évadja úgy tűnik, mégsem egy új utazásról szólna. Abban ugyanis a főhős New York-ba költözik és megpróbál új életet kezdeni.
  • Amy Sherman-Palladino úgy írta meg a Gilmore Girls feltámasztását, hogy nem látta a 7. évadot – bár tudja, hogy nagyjából mi volt benne, s akad egy olyan dolog a szezonban, amit az ő részeiben másképp közelített meg.
  • Tom Hiddleston-t nagyon érdekelné a The Night Manager 2. évadja (elmondása szerint), és ezzel Olivia Colman is így van, de állítólag minden John Le Carré-n és fiain múlik. Meg talán a készítőn is, hiszen David Farr meg tökéletesen elégedett az első szezonnal és a lezárással.
  • Sorozatberendelés: Jack Ryan – Amazon, 10 rész, készítő: Carlton Cuse és Graham Roland. Tom Clancy népszerű regényhőséről szóló dráma, mely nem a könyvek adaptációja lenne, hanem fogják a CIA-s elemző főhőst és modern környezetbe helyeznék – és átemelnének ezt-azt a könyvekből. Forgatási helyszínek: USA, Afrika, Európa. Főszereplő: John Krasinski.
  • Szokás szerint jönnek a showrunner-váltások, készítő-kirúgások az országos újoncoknál. A Son of Zorn már túl van ezen, most a Powerless-t készítő Ben Queen távozott a produkciótól. Kreatív nézetkülönbségek, szokás szerint, és halasztják az új showrunner megtalálásáig a forgatáskezdést.
  • A USA berendelte a Mr. Robot 3. évadját. A készítő, Sam Esmail olyat mondott korábban, hogy lehet, hogy nem csak egy év szünet kéne két szezon között, így lehet, hogy nem nyáron jönne a folytatás. A közlemény mindenesetre 2017-et említ.
  • 2006 után ismét lesz Survivor Australia, mármint ausztrál Survivor. 08.21-én startol a szezon, ami papíron a 3. lesz, benne 24 versenyzővel (három 8-as törzs) és 55 napig fog tartani a túlélés. A helyszín Szamoa lesz. Műsorvezető: Jonathan LaPaglia, adásnapok: vasárnap és hétfő.
  • A TNT rájött, hogy a nézők imádják az epizodikus krimiket, így a Rizzoli & Isles kaszája után, 2017-ben, de legkésőbb 2018-ban ismét felvesznek sorozataik közé egy nyomozósat.
  • Matt Cedeño (Cristobal) állandó szereplőnek lett kiemelve a Power 4. szezonjára.
  • Interjú: Millie Bobby Brown (Eleven – Stranger Things – Aaron Paul kérdez), Gabriel Luna (Ghost Rider – Agents of SHIELD), Aziz Ansari (a Master of None készítője és főszereplője), Joe Weisberg és Joel Fields (a The Americans készítői),
  • Pilotszerep: Sam Page – Issues (Freeform)
  • Állandó szerep: Anna Paquin – Margaret Atwood (Netflix/CBC), Catherine Zeta-Jones – Feud (FX)
  • Vendégszerep: Tara Lipinski, Kayla Maroney, Apolo Ohno – Superstore, Rosie O’Donnell – Mom, Amy Schumer – The Simpsons, Family Guy, Bob’s Burgers (mind 09.25-én), Michael Imperioli – Lucifer, Ava Allan – Pretty Little Liars (visszatérő),
  • A Nightcap vendégszereplői: Gwyneth Paltrow, Sarah Jessica Parker, Paul Rudd, Kelly Ripa, Debra Messing, Whoopi Goldberg, George Stephanopoulos, Denis Leary, Michael J. Fox, Andy Cohen, Mark Cuban, Mark Consuelos, Jim Gaffigan, Janeane Garofalo,  Mariska Hargitay, Jim Norton, Rosie Perez, Joel Schumacher.
  • Jon Stewart vendégszerepelni fog a WWE SummerSlam-en.
  • Carlton Cuse fogja rendezni a The Strain 3. évados fináléját.
  • Alan Cumming lesz az International Emmy Awards műsorvezetője 11.21-én.
  • Az Amazon Video YouTube-oldalára és Facebook-ra is feltolta jó pár korábbi pilotját egy az egyben.
  • A Sztárban sztár 4. évad versenyzői: Király Linda, Polyák Lilla, Radics Gigi, Muri Enikő, Kozma Orsi, Nagy Adri, Mészáros Árpád Zsolt, Kocsis Tibor, Kefir, Homonany Zsolt, Vásáry André és Veréb Tamás
  • Az E! elkaszálta az I Am Cait-et.
  • Pilotberendelés: Issues – Freeform, készítő: Sarah Watson – Joanna Coles, a Cosmopolitan magazin élete alapján három karrierista nőről, akik együtt akarják “meghódítani” New York City-t. Mindhárman egy női magazinnál dolgoznak, s próbálják ambícióikat, valamint a való életet, a szerelem keresését egyensúlyba hozni.
  • Pilotszkript: Motherland – Freeform, készítő: Eliot Laurence, executive producer: Will Ferrell és Adam McKay, katonai fantasy egy alternatív Amerikában, melyben 300 évvel korábban véget ért a boszorkányüldözés, miután a boszorkányok megegyeztek az amerikai kormánnyal, hogy harcolni fognak az országért. Így a fiatal boszorkányok 18 éves korukban katonai mágiával kapcsolatos harci kiképzést kapnak – és a nemi szerepek is felcserélődnek, hiszen a nők lépnek fel a terrorista fenyegetések ellen. A történet középpontjában három nő lesz, akik megkezdik kiképzésüket.

26 hozzászólás Ne habozz!

AJ - 2016. 08. 17. 09:21
Iceman - 2016. 08. 17. 09:32

Ha így haladnak néző nem igazán marad a 3. évadra. Valahol meg tudom érteni őket bár én még így is élvezem a második évadot.

Bagosz - 2016. 08. 17. 10:12

Zavaros,de élvezhető a Mr. Robot

Rammsch31n - 2016. 08. 17. 10:17

Ez a Jack Ryan felkeltette a figyelmemet, a filmeket szerettem. :)

jama speciál - 2016. 08. 17. 10:18

Esmail időt kér. Még ki kell találnia a sztorit. Nem lett volna baj, ha a 2. évad előtt teszi ezt, akkor megspórolhatta volna, hogy mindenféle öncélúskodással kelljen kitölteni az értékelhető forgatókönyv hiányában keletkezett űrt.

winnie - 2016. 08. 17. 10:48

“Nem lett volna baj, ha a 2. évad előtt teszi ezt, ”

egy sztorit nem egy ember szokott kitalálni. mondjuk eleve egy sorozatévad előtt senki nem fog olyasmivel foglalkozni, ami a jövővel kapcsolatos. ha berendelik, akkor majd nekiülnek. a sorozat kapcsán nyilván a készítőnek vannak vázlatos elképzelései, de amikor az írószobában elkezdenek agyalni a többi íróval az adott szezonon, akkor úgyis teljesen másfele kanyarodhat el a sztori. ez, az esetek 99%-ban nem egyszemélyes műfaj.

Sorozatgyilkos - 2016. 08. 17. 10:55

Mr. Robot 3. évad nagyon jó hír, ha jövő decemberig kell rá várnunk, az sem baj. Hihetetlen kreatív és egyedi sorozat, szerintem a berendelésben alaposan benne van az Emmy-jelölés, ha már a nézettsége ilyen kegyetlen…

winnie - 2016. 08. 17. 11:22

Sorozatgyilkos: ugyanaz van, mint az unrealnél, bár azt csak egy díjra jelölték. el nem tudom képzelni, hogy egy csatorna a kvázi első és egyetlen emmy-jelölt sorozatét kinyírja, inkább nyelik a veszteséget büszkén. de persze az erős fanfavoritság is sokat jelent, de akkor is furcsa valahol ennyire lent van, szinte a scream szintjén.

jama speciál - 2016. 08. 17. 11:29

Winnie

“mondjuk eleve egy sorozatévad előtt senki nem fog olyasmivel foglalkozni, ami a jövővel kapcsolatos”

Hát ez a baj. Így születnek az olyan parasztvakító blöffök, mint a Lost vagy épp most a Mr. Robot. High concept sorozatot csak úgy van értelme csinálni, ha ténylegesen van koncepció, és az író vagy írók évadról évadra szisztematikusan építik a sztorit, pontosan tudva, hova akarnak kilyukadni. Én ezt a Mr. Robotnál nem látom. Bár állítólag alapból film lett volna, tehát kéne legyen valami forgatókönyvféle, de a látottak alapján csak annyira hiszem el, mint Lucasnak, hogy már ’77-ben 9 epizód volt a fejében. A másik lehetőség, hogy van kész cselekmény, de az valóban csak mozifilm hosszúságra elég, ezért ki kell tölteni a játékidőt céltalan, sehová sem tartó skizoid hallucinációkkal.
Hogy egy jó példát is mondjak, pl. a The Americansről elhiszem, hogy már a kezdetektől fel van építve az egész cselekmény, és nagyon örülnék neki, ha az a sorozat kapna csak feleakkora hírverést, mint a méltatlan Mr. Robot.

winnie - 2016. 08. 17. 12:28

jama speciál: “gy születnek az olyan parasztvakító blöffök”

nem. így születnek a sorozatok. a the americans is. a 2. évad előtt nem fog senki sem a 3. évadon gondolkodni, hiszen az sem biztos, hogy lesz 3. évad. a sorozatok esetében összeülnek minden évad előtt és kitalálják, hogy miről szóljon a szezon. utána elkezdik megírni, hogy a több hónapos írószoba eredményeként olyan dolgok süljenek ki belőle, amire az évad előtti összeülés során nem is gondoltak. van néhány sorozat, amelyeknél előrefele ismernek vagy ismerni vélnek pár fix, nagyobb eseményt, halált, egymásra találást, stb, amely irányába vinni akarják a sztorit, de semmi többet. az americansnél lehet, hogy tudják, hova fut ki az egész sorozat, de azt nem, hogy mi lesz az 5. szezonban.

egyik említett sorozatból sem láttam az összes részt, elhiszem, hogy átverve érzed magad, de kisebbségben vagy, mert látni, hogy mindkettőt iszonyatosan imádják, ergó, ha bármi köze lenne a készítési körülményeknek a végeredményhez, akkor azt mondanám, hogy ez a jó készítési megoldás. de mivel a kettőnek nincs köze egymáshoz, így nem mondom. csak azt, hogy üdv a sorozatvilágban.

tüske - 2016. 08. 17. 12:38

De hát épp a Lost készült úgy, hogy a felénél tudták, hogy mikor lesz vége, és merre megy a sztori. Vagy legalábbis, hogy mi lesz a hátralévő évadok tematikája (múlt, jövő, helyszín, dimenzió stb.). Az, hogy a közbülső apróságokat (amit sokan nem szerettek benne, mert sokszor tényleg ad-hoc parasztvakításnak tűnt) közben találják ki a segéd-írók, az lényegtelen a fő sztori szempontjából. Mellékszálak, mellék-karakterek.

Azt meg, hogy nem is gondolkodnak a további évadokon, erősen kétlem, vicces lenne :). Vagy inkább szomorú.

Sorozatgyilkos - 2016. 08. 17. 12:40

A Lost nagyon rossz példa a parasztvakításra, már a 3. évadtól közölték, hogy összesen 6 szezonra terveznek, és a szezonok nem 22-26 részesek lesznek, hanem max. 18.

Nem engedem bántani a Lostot :)

Sorozatgyilkos - 2016. 08. 17. 12:47

Winnie, a Mr. Robotos kommentet nem engedte át a szűrő, a másikat meg valamelyikőtök törölte. :(

bvr - 2016. 08. 17. 13:09

@winnie, nem teljesen értelek, a múlt héten még azzal érveltél a mr robot kapcsán hogy eleve eléggé kész van a sztori, most pedig hogy minden sorozat csak a következő évadban gondolkozik.

winnie - 2016. 08. 17. 13:44

bvr: a kettő elfér egymás mellett:) a sztori váza megvan, de persze nem kell követni. de ha követik is, akkor is csak az alap van meg, minden mást építeni kell, az új karaktereket, dialógokat, tovább kell fejleszteni a meglévő dinamikákat, stb. ha nem is tértek el nagyon az eredeti szkripttől, azért az átültetés nem csak annyiból áll, hogy bizonyos jeleneteket hosszabb írnak meg.

winnie - 2016. 08. 17. 13:46

Sorozatgyilkos: én engedem bántani a lostot, de igen, ezért sem jó példa, mert tényleg hirtelen nem is jut eszembe más sorozat, ahol jó előre megmondták, hogy még x rész van y évad alatt, annyiban el fognak jutni a végére.

szóval az volt az a sorozat, ami esetében konkrétan az elképzelt végjáték fele mentek. persze ugyancsak évadról évadra haladva – a lostnál jött elő először az évadkezdés előtti írói minicamp is, ami pár héten át tényleg csak arra szolgált, hogy az adott szezon vázás és koncepcióját megalkossák, amire később az írószobában építkezni fognak.

szerintem annál a sorozatnál sokaknak az is a gondja, hogy megmagyarázhatatlan jelenségekre vártak választ. amikre kaphattak volna pár hasracsapós megoldást, de úgy tűnik a többségnek bejött a misztikum és a balladai homály.

Sorozatgyilkos - 2016. 08. 17. 13:56

Igen, sajnos több minőségi sorozatot azért nem folytatnak a nézők, mert nem kapnak mindenre választ, mostanság a The Leftovers erre sajnos a legjobb példa.

Sorozatgyilkos - 2016. 08. 17. 14:01

Winnie: “mert tényleg hirtelen nem is jut eszembe más sorozat, ahol jó előre megmondták, hogy még x rész van y évad alatt, annyiban el fognak jutni a végére.”

A Carnivalnál is elmondták előre, hogy összesen 6 évad, de 2 évad után sajnos megérkezett a kaszás.

A Sons of Anarchynál is jó előre bejelentette Kurt Sutter, hogy 7 évadra tervez, ő megkapta a bizalmat a FX-től.

bvr - 2016. 08. 17. 14:15

@winnie: hát igen, kérdés persze mi van meg és milyen mélységben abból a sztori-vázból, és ha nem túl sok akkor mennyi tehetség van ezt menet közben tartalommal kitölteni. Az idei évad fényében eddig elég szkeptikus vagyok, persze majd meglátjuk.

Edrick - 2016. 08. 17. 14:34

Azért nekem durva egy kicsit ez a palladinos dolog. Mármint valahol megértem, és az is jó, hogy végre-valahára elkészítheti azt a befejezést (vagy megközelítőleg azt), amit eredetileg is szeretett volna, de ez a “nagyjából tudja, mi volt benne” nekem egy kicsit fura. Nem tudom jobban leírni; fura.

winnie - 2016. 08. 17. 14:46

Sorozatgyilkos: ez a tervezés, más. azért terveznek sokan 7 évadra, mert ott a lélektani határ. mindenki tervez, az ilyesmiről beszélnek olykor (de nem szívesen, mert nem sokan akarnak olyanban dolgozni, ami csak 3 év a “megy, amíg megy” helyett), de nagyon ritka egy lost-szcenárió, ahol a csatorna megmondja, hogy 3*16 rész és kalap.

jama speciál - 2016. 08. 17. 14:49

Winnie: “elhiszem, hogy átverve érzed magad”

Nem érzem magam átverve, épp hogy erre számítottam a Mr. Robot 1. évada után, amit egyébként összességében kedveltem, ugyanakkor a végére nyilvánvalóvá vált a szemfényvesztés. Legalábbis én az ilyen Közönséges bűnözők / Pamelás-Dallasos kamu az egész sztori bűvésztrükköket olcsó szemfényvesztésnek tartom. Annyiban lepett meg a 2. évad, hogy ilyen szintű tömény unalomra, érdektelenségre és hangulatnélküliségre nem voltam felkészülve.
A Lost pedig ott szemfényvesztés, hogy teljesen nyilvánvalóan az alkotóknak az 1. évad előtt/alatt fogalmuk sem volt, hogy mit akarnak kikerekíteni az egészből, hanem menet közben ad hoc módon alakult a cselekmény meg úgy minden, és erre tökéletesen áll is amit mondasz a sorozatírásról. Az hogy tudták előre, hogy hat évadot engednek nekik nem jelent semmit, valószínűleg még az 5. évad alatt sem volt elképzelésük, hogy miről szól majd a 6. és hát olyan is lett.

winnie - 2016. 08. 17. 19:49

jama speciál: mondom, minden abból indul ki, hogy az ember nem ismeri azt, hogy készülnek a sorozatok. ez egy mesélési folyamat. például a lostban történetet mesélnek. és építkeznek arra, amit mesélnek. mint ahogy valaki ír egy könyvet. az első könyv idején még nem tudja, hogy miről fog szólni a harmadik. csak sejti, de tudja, hogy a másodikban lehet, hogy olyan dolgok fognak történni, amik teljesen félreviszik a sztorit.

és ezzel nem is vitatkozom, csak a sorozatok kiemelését nem értem, hiszen minden sorozatra igaz ez. főleg, hogy rengeteg minden változó van egy sorozatban, amivel nem lehet előre számolni. ha már a lost – megterveznek karaktereket, és, ha rossz a fogadtatásuk, akkor nem erőltetik őket, hanem kiírják (és kitalálnak nekik egy sztorit ennek kapcsán, ld paolo és nicki). vagy ott van a pár részre szerződtetett michael emerson (ben), aki nekik vált be annyira, hogy továbbvitték, és bővítették a karakterét. bármikor előfordulhat, hogy egy színész kiszáll, vagy nem állandó szereplő leszerződik máshova, rengeteg a változó a sorozatkészítésben.

éppen ezért a készítők megtanulják, hogy ne tervezzenek hosszabb távra. főleg, hogy az sem biztosíték, hogy a következő szezonban a készítő a sorozattal marad.

szóval az, hogy parasztvakítás (meg, hogy útközben kitalálják), az ugyanolyan félreértelmezése a műfajnak, mint régen a rétestésztázás volt. mert a sorozatokat mindig is útközben szokták kitalálni (másképp nem megy, ingyen senki nem fog előredolgozni, és bármikor bekerülhet a stábba valaki új, aki zseniális ötletet dob be), és a sorozatokat mindig is sok évre szokták elnyújtani. mert ez a definíciójuk.

winnie - 2016. 08. 17. 19:51

“valószínűleg még az 5. évad alatt sem volt elképzelésük, hogy miről szól majd a 6.

így van. mint ahogy a 2. évad alatt sem volt a harmadikról. meg a 3. alatt a negyedikről. a blindspot írói sem tudják, hogy mi lesz a harmadik évadban, a flash írói sem, hogy mi lesz a negyedikben.

ez a tévésorozatok világa.

“és hát olyan is lett.”

nem azért lett olyan, mert nem volt elképzelésük. nekem sem tetszett, elkaszáltam a sorozatot. viszont a 6. évad is egy konkrét, átgondolt koncepció volt. abba nem köthettem bele. más kérdés, hogy rohadtul nem kötött le.

jama speciál - 2016. 08. 17. 20:34

Oké Winnie, lehet hogy igazad van és a gyakorlatban minden sorozat, még a nekem tetszők is úgy készülnek, ahogy írod, én ebbe nem látok bele. De hogy művészi szempontból nem ez a legszerencsésebb eljárás abban biztos vagyok. A GoT is addig volt jó, amíg az előre megírt jól átgondolt anyagból dolgozhattak. Az egy olyan sztori amit normálisan nem lehet levezényelni azzal a szappanoperás metódussal, amit felvázoltál, és minden jel arra mutat, hogy Martin sem hasraütésszerűen írta a történetet, hanem bizony már a legelején tudta, hogy merre tart a cselekmény. És szerintem a Mr. Robot is az a kategória, amit illet volna a kezdés előtt alaposan átgondolni, mert már az eddigiek alapján is hemzseg az ellentmondástól.

Kacsamajom - 2016. 09. 18. 22:44

Örülök a 3. évad bejelentésének és nagyon remélem összeszedik magukat az alkotók, mert ez a második évad nagyon – nagyon gyenge lett. Ha nem lettek volna benne ezek a hatásvadász művészkedések, akkor lehet már kaszáltam is volna.
Legalább tudják, hogy kell szórakoztatóan vontatottá tenni a sztorit.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz