login |

Gotham: kezdett a 3. évad

2016. 09. 21. 22:30 - Írta: superpityu

116 hozzászólás | kategória: kritika,

– And you’re James Gordon. Son of a respected Gotham D.A. Former war hero. Former white knight cop. Now bounty hunter. You know, someone should do a story on you.
– Eh, not interested.
– Yeah, me neither, actually.

A Gotham nem semmi változáson esett a tavalyi évadban, meg is emlékeztünk róla párszor, hogy a Gotham is egy olyan képregénysorozat, ami a folytatásra javulni tudott. Idén pedig megtudjuk, hogy sikerülni fog-e az újabb szintlépés (mint tavaly az Agents of SHIELD esetében), vagy csak szinten marad, ne adj isten, lejtmenet lesz az évad.

bscap0235

A szezonpremier alapján nagyon nehéz lenne megmondani, hogy merre is fog elindulni a történet. Rengeteg potenciál van a sztoriban, akárcsak karakter, akik mégsem nyomják el egymást a képernyőn.

A sok szereplő miatt egy kicsit kötelező körös lett a kezdés, szépen végigvettük, hogy ki hol tart a finálé óta. Sok meglepetést ugyan nem kaptunk, és a kiszivárgott infók miatt kicsit kiszámítható volt, hogy egyes figurák milyen utat fognak bejárni az epizód alatt.

bscap0234

Jöjjenek a spoilerek a tovább után. 

Jim fejvadászként tengeti a mindennapjait, Lee új életet kezdett, amit valószínűleg csak pár epizódig fog élvezni, hiszen ránézésre az új fickója kiköpött Jim. Szóval főhősünk szerelmi bánattól ittasan immár szabadúszóként próbálja begyűjteni az Indian Hillből elszabadult szörnyeket, elég nagy sikerrel.

bscap0244

Pingvin minden létező lehetőséget próbál kihasználni, hogy eltegye láb alól Fish-t, mielőtt még Ő tenné ezt vele. Eközben Fish és csapata egyre több gondot okoz Gotham lakóinak. Ráadásul egy nem várt genetikai buktató is megnehezíti a kísérletek életét, így pedig egyre nagyobb veszélyt fognak jelenteni, amíg el nem érik a céljukat és nem sikerül Strange közelébe férkőzniük.

Egyelőre úgy tűnik, hogy két fontosabb szál lesz, az egyik az elszabadult szörnyekre és a Fish/Pingvin-ellentétre fog épülni, a másik pedig a titkos tanácsra, amit Bruce az előző évad végén fedezett fel. Egyelőre ez van háttérben, de nem csodálkoznék ha az évad közepén (vagy végén) ennek a legyűrése lenne a cél, amit együttes erővel tudnának véghez vinni.

bscap0241

Persze akadtak meglepetések is a részben. Az egyik Valerie Vale karaktere. Kellően cserfes és elszánt ahhoz, hogy passzoljon a Gotham kissé komor világába. A belépője is tetszett, igaz, szinte mindig bejönnek az ilyen végletekig elmenő újságíró karakterek. Ráadásul egészen jól működött a dinamika Jim és közte. Gondolom, lesz némi affér a két szereplő között pár részen belül, hogy szövevényesebb legyen a magánéleti vonal.

Ami abszolút meglepetés, az Barbara. Tavaly rengeteg fejlődött a karakter, a sorozat legfeleslegesebb szereplőjéből sikerült egy elvetemült állatot kihozni, ami egészen jól állt karakternek. Továbbra is ezen az úton haladnak vele és közben még Pingvin bárját is megörökölte, ami gondolom központi helyszíne lesz a szezonnak. Érdekes látni, ahogyan egyre nagyobb hatalom kerül a kezébe, és talán idővel rá is fog nőni a többiek fejére, ha túl nagy teret hagynak neki.

bscap0248

Nyáron már tudtuk, hogy Ivy szerepére egy idősebb színésznőt castingoltak (Maggie Geha), így nem igazán volt súlya annak a szálnak, amiben a kislány találkozik a szörnyekkel és az egyik elkezdi megöregíteni. Igaz, látnunk kellett, hogy mi lesz vele, de szinte semmi meglepetést nem tartogatott ez a szál.

Selina továbbra is több vasat tart a tűzbe, de szinte biztos vagyok benne, hogy az Ivy-s eset miatt meginogott a bizalma Fish iránt. Ráadásul a Bruce-klón is a nyomában van, amivel igazából nem is tudom, mit szeretnének elérni.

bscap0253

Kellemes bemelegítés volt ez az epizód, a következő részben kicsit konkrétabban kirajzolódhat, hogy merre is fog tartani a szezon. Legyen a kezdés 7/10, jó volt látni ismét a sorozatot.

116 hozzászólás Ne habozz!

LaCRossE - 2016. 09. 21. 22:55

Abszolút jó kezdés volt szerintem, remekül megalapoztak a továbbiaknak. Fish szereplésének továbbra sem örülök annyira, de túltettem magam rajta.

És egyetértek, Barbara abszolút meglepetés. Nem mondom, hogy a legjobb karakter, de nagyon tetszik, amit csinálnak vele. (mondjuk nekem az a nevetés egy kicsit túl Jokeres volt, de eh, egye fene)

(Nem lepődnék meg, ha valahogy Barbarából egy Harley Quinnt faragnának egyébként)

“az új fickója kiköpött Jim.”

Vicces, hogy ezt írod. Én először azt hittem, tényleg Jim, és az egész egy álomjelenet.

heidfeld - 2016. 09. 21. 23:19

Nekem nagyon tetszett. Talán túl sok a karakter, de meg fogják oldani. Fish kicsit felesleges, de egy kollégámnak tetszik az őt játszó színésznő. Nagyokat nevetek, ha meglátom:D
Barbara nagyon kellemes meglepetés. Nem néztem ki az őt játszó csajból még a felét sem, hát ideje elnézést kérnem, kifejezni elismerésem.
Jamie Chung külön említést érdemel. Egyből megtalálta a helyét, remek a karaktere. Jamie nagyon jó színésznő. Igazán megérdemelte, hogy egy jó sorozatban komoly szerepe legyen. Mekkora butaság, ahogy Mulan karakterével bánnak azok a trehány kópék!
7.5/10 Nagyon várós a következő rész.

Edrick - 2016. 09. 22. 03:51

Barbara tényleg jó volt, Butch meg mint a hősszerelmes, hát.. :D
Fish meglepően nem zavart, bár nagyon azt érzem, hogy itt valaki már pedig meg fog halni ebben az évadban. Vagy Fish, mert beteg, vagy Barnes, mert ott a helyzet képletesen és szó szerint is sántít nekem. Tehát szerintem valakitől el kell majd búcsúzni. Nem tudom, miért érzem így, csak olyan volt a légkör.
Riddlerre kíváncsi leszek, hogy meddig lesz bezárva. A “Penguins eat fish” ütött rendesen.

A Court of Owls bérgyilkosa megtámadja Alfredot c. jelenetnél én komolyan azt éreztem, hogy ez tavaly már egy az egyben lement, csak egy másik bérgyilkossal, aki ugyanúgy Bruce-t kereste, és ugyanúgy összetűzésbe keveredett Alfred 007-essel. És annak is valami hasonló lett a vége. Szóval szerintem azt már láttuk korábban :)

Amúgy a Jim – Lee jelenetről csak én gondolom, hogy a benti Jim az Karlo volt? Őszintén szólva nem emlékszem, mi lett vele az évadzáróban, miután lebukott. De ha mondjuk megszökött valahogy, akkor simán lehetne szerintem ő Jim.

Jó kezdés volt, de lehet, hogy azért tetszett ennyire, mert tűkön ülve vártam, és megkaptam a kellő adagomat, és most boldog vagyok? De ha annyira vártam, akkor meg miért felejtettem el majdnem kedden, hogy már kijött? :) Mindegy is, tetszett, na :D Már hiányzott.

Wall-E - 2016. 09. 25. 23:26

Jó volt az epizód, kedvelem a karaktereket, különösen Bruce-t és Selina-t, a képi világ továbbra is az egyik nagyon kiemelkedő elem, jól néz ki “Gotham”, viszont a nyitójelenet nagyon ügyetlen volt, amikor Jim harcol a hatalmas “szörny” ellen, ez az a fajta Gotham-es írás volt, amelyiket mondhatni könnyű kritizálni.

Enzo - 2016. 09. 26. 17:26

3×01
Gotham iz bekk! Mennyi új freak, csak úgy tobzódunk bennük, remek! Úgy egyébként korrekt évadnyitó volt, felvázolta a főbb szálakat, cliff is volt, stb.

-Gyorsan elintézték ezt a “megkeresem Lee-t” szálat :D
-A benti Jim nemhiszem, hogy az alakváltó lett volna, Barbarának is azonnal feltűnt, hogy nem Jimként viselkedik, hát még Lee-nek hogy feltűnt volna :D
-Mibe, hogy lesz Jim és Valerie Vale között románc? (amúgy eddig bejön az újságírócsaj karaktere, kell egy kis vérfrissítés, ha már alig halnak meg a szereplők)
-Na, csak túlélte Barnes és Tabby is.
-Barbara valóban jól nyomja :)
-Szép intro Selinától, ellopta Butch pénztárcáját :D
-Bruce beszéde a tanácsnak király volt (csak a következményeit szívta meg)
-Már most látom, hogy lesz egy “Emo Bruce átveszi Bruce személyazonosságát” szál valamikor (csak még nem mostanában, mert egyelőre azt se tudja, ki az :D)
-RIP Peabody :/
-A “Penguins eat fish” kifejezés tuti hogy volt már az első évadban, ha más nem, a kommentek között.

Először nagy szemeket meresztettem, hogy még mindig a fiatal Ivy van képernyőn, de amint a Marv nevű fószer képességét másodszor bemutatták, leesett, hogy hogyan lesz belőle nagylány – rögtön be is hozták Ivyt :D Hát, stílusosabb mint a Barátok közt-féle színésznőcserék, az tuti :D

#hétidézete
“I don’t think Gotham’s running out of monsters anytime soon.”

DarkEagle - 2016. 09. 26. 21:15

Jó kis nyitány volt, tipikus Gotham. :D

Engem ami nagyon érdekel, hogy ki is lesz igazából Bruce klón. A többi szál ilyen jó-jó de nem tudom nagyot fog-e szólni vagy csak dísznek vannak.

VISZONT megkaptuk a sorozat ELSŐ “BATMAN”-jét. :D
Megvolt az első “Batman” vs Gordon harc is. Azért ez eléggé jó kis kikacsintás volt. Csodálom hogy ezt meg sem említetted Pityu. :P

Egyébként a rész elején totál azt hittem hogy Gordon álmodik. SŐT nekem az az érzésem hogy Lee pasija tényleg egy Gordon klón. Erre rájön és ezért fog visszatérni és ő fogja vezetni majd Arkhamot. Ha jól rémlik tavaly volt egy Gordon klón csak nem tudom hogy megölték vagy mi volt vele. Ha nem halt meg akkor lehet hogy ő kavar Lee-vel. :P

Pipacs - 2016. 09. 27. 00:42

Valaki tudja esetleg, hogy Ivy szála a színésznő muszájcseréje miatt alakult-e így, vagy volt eredetileg is valami ilyesmi terv? Mondjuk, nekem mindig “gyanúsan” túl kislányos, túl esetlen volt pl Cat-hez, vagy akár Bruce-hoz képest is…

Amúgy tetszett nekem is a kezdés, de hogy ez a k*b*szott hal nem akar már végre tényleg megpurcanni, azt sehogy se értem, az írók legnagyobb melléfogása volt, hogy behozták ezt a karaktert, sosem működött, szuperképesség ide vagy oda egyszerűen béna az egész, bár lehet, sőt, tuti sok múlik a színésznőn is.

Enzo - 2016. 09. 27. 01:05

tééényleg, én is akartam írni, hogy volt egy kvázi-Batmanünk :D

Edrick - 2016. 09. 27. 02:18

Amúgy a “kvázi-Batman” az nem Man-Bat volt? Nekem ő ugrott be elsőre, amikor megláttam a szárnyait

Ugye? - 2016. 09. 27. 14:36

Szerintem Talonra gondoltak Batmanként.

Ugye? - 2016. 09. 27. 14:36

De nekem inkább Éjszárny ugrott be elsőként róla.

DarkEagle - 2016. 09. 27. 16:27

Egyébként igen ha szigorúan akarjuk venni akkor az a denevér csóka Man-Bat volt. :D

LaCRossE - 2016. 09. 27. 18:26

“Valaki tudja esetleg, hogy Ivy szála a színésznő muszájcseréje miatt alakult-e így, vagy volt eredetileg is valami ilyesmi terv?”

Komolyabban is akartak foglalkozni ebben az évadban Poison Ivyvel, és mivel a karakternek elég szerves része, hogy gyönyörű és könnyedén elcsábít másokat (mondhatni a vonzerejét kihasználja rendesen), ezért döntöttek, hogy egy kicsit öregítenek rajta. Nyilván kissé furcsa lett volna a fiatal Ivyt látni, ahogy férfiakkal flörtöl.

3×02

Azért volt egy-két fordulat, ami meglepett a részben. Először is, hogy Bruce feladta azt, hogy nyomozzon a szülei halála miatt. Érthető, de nyilván nem fog ez örökké így maradni.

Reménykedtem, hogy a pingvin felfalja a halat, de még mindig nem történt meg. Picsába.

Ja és emo!Bruce megjelenése a Wayne házban nagyon-nagyon meglepő volt, erre nem számítottam.

Összességében még jobb rész volt, mint az évadnyitó.

MP - 2016. 09. 27. 23:58

ez a rohadt durcimurci Gordon minden évadban fog kapni magának egy finom kis nőcskét?

Pipacs - 2016. 09. 28. 11:08

LaCRossE:

Köszi. Milyen vicces, hogy ilyen simán el tudják ezeket intézni…:)

heidfeld - 2016. 09. 28. 20:34

Ez a Gotham egyre jobb lesz. Pingvin és Fish találkozásának “eredménye” nem tetszett. Többi nagyon rendben volt.

Edrick - 2016. 09. 29. 01:03

“Dancing lessons” :D Kész vagyok.

Az a Fish/Penguin-jelenet 10/10. Jó, valószínűleg azért mondta csak, hogy elfusson, de baromira hatásos volt, és át is jött rendesen. Szegény Cobblepot – minden tekintetben. Egyrészt mert (nyilván?) bepalizták, másrészt mert tényleg volt valami szomorú abban a jelenetben.

Harvey Harvey maradt, Bruce pedig még inkább Bruce, jó lesz ez, na :) A néha rossz, első évados gothames pillanatok azért még megvoltak benne khm, de azt leszámítva öröm volt nézni ezt a részt is. :) (Csak aztán nehogy egyszer túl magasra tegyék a lécet.. !)

Koklászbóklász - 2016. 09. 29. 20:16

Jobbak a szereplők, mint bármelyik batman filmben,(ööö Gordont kivéve), selinából látszik, h macskanő lesz, nem tudom a srácnak a nevét aki Bruce, de róla elhiszem, h ő lesz batman pedig az első évadban ő volt a gyengepont. spolier Nem tudom, h lesz gordon lánya Barbara, pedig az lesz. Szóval már most van tippem 2 eltávozó szereplőre.

Edrick - 2016. 10. 04. 15:47

Yehah! :D Igen! Imádom! :D

Bocsássátok meg lelkesedésemet, de egyszerűen nem tudok betelni ezzel a sorozattal. Megy, és teszi a dolgát, ahogy azt kell. Sőt még kicsit jobban is. Mintha csak az előző évadot néztem volna, olyan érzés kapott el.

Thatch jó – nagyon jó, és szerintem nem stimmel vele minden, van egy olyan érzésem (a tavalyi “We’re all mad here” mondat miatt), hogy ő is szabadulhatott akár Arkhamból. Vagy ha nem is, akkor a családi kötelékben kételkedek kicsit; lehet, hogy tényleg testvérek, de a képregényes alapsztori kapcsán ez nem olyan biztos. Majd meglátjuk, csak tippelek úgy is.

Pingvinnel egy kicsit bajban vagyok. Amikor jött a polgármesteres dolog, gondoltam jó, legyen, de tényleg csak ilyen sztorit kap a karakter? Mármint imádom azért, amilyen, de ez a szál valahogy nem mozgat meg, talán a legkevésbé érdekel az összes közül. Aztán a végére valahogy megenyhültem, mert örömmel láttam, hogy egy alapból nem tetsző szálból is ki tudnak jönni jól: nevesen, hogy Nigma szabad! Éljen! :) Kellett már, ezt a haverkodást közte és Pingvin között meg egyenesen imádom.

Meg alapvetően a sorozatot is egyre jobban. Azt érzem, hogy azt csinálják, mint tavaly: ha van egy lehetőség, akkor nem húzzák-halasztják a végtelenségig, vagy egy (fél)évadzáróig, nem tökölnek vele, hanem képesek hamar lépni (pl. tavaly Ed játéka Jimmel nekem akkor váratlanul hamar jött) – és lehetőleg okosan. És most is ezt látom: Homeless Bruce máris akcióba lendült. Végtelenül kíváncsi vagyok, mi a terve, meg hogy ki küldte, de mondjuk amíg tűkön ülve azt várom, hogy ez kiderüljön, ő addig is megy, és teszi a dolgát. Én meg élvezem minden percét.

Ja, és még valami: Falcone. Eléggé meglepett, érzem is, hogy lesz valami gebanc a szerelmi háromszöggel meg vele. Bakker, de jó volt látni, örültem neki nagyon :)

Gotham, csak így tovább!

Enzo - 2016. 10. 07. 17:00

3×02
Hú, rohadt gyorsan behoztak minden olyan szálat/történést, amire úgy az egész évad során elszórtan számítottam, de legalábbis nem a második részben:
-Fish Mooney szálon valami tetőpont (és talán ideiglenes szüneteltetés is)
-Ivy előkerülése idősebben
-Vale és Jim összejönnek (ez tényleg túl gyors volt talán)

A Jim-Vale-Barbara beszélgetés hatalmas volt, tetszett, hogy bemutatták további szörnyek képességeit (bár a bőrrucis csajról nem sok derült ki), illetve Jim terve is remek volt a túszhelyzet feloldására, kár, hogy Pingvin elcseszte. Jó, Fishnek jár a keksz a szövegéért, meglepően jó volt a jelenet, ahogy fentebb is írtátok, de akkor is, írják már ki :D

-Kicsit évadzáró feeling volt, ahogy mindenki összegyűlt egy helyre.
-FelnőttIvy mennyire dögös, wow! Azt hittem, van vmi képessége, hogy feléleszti a növényeket, vagy valami.
-Az Ivy-t megmentő csávó polcán egy “REY MIDAS” feliratú rendszám volt, ez utalhat valamire (mármint az univerzumon belül)?

A Bruce-EmoBruce találkozáson meglepődtem, teljesen azt hittem hogy Selina jött be az ablakon megint. Na ebből mi lesz…
A Jim-Vale csók utáni váltás viszont annnnnnnyira mocskosul kiszámítható volt: nahát, pont visszajön Lee a városba, és szerelmi konfliktus lesz…ne már -.-

A következő rész ígéretesnek tűnik ;)

Enzo - 2016. 10. 09. 17:39

(Marha kevesen írunk ide, hol van a többi néző??)

3×03
Yay, Mad Hatter! Elröppent a rész, Alice képessége is marha érdekes volt :)

EmoBruce mikor bemutatkozott, hogy “Öt” a neve, akkor egyszerre jutott eszembe a Stranger Things és a Schimán “A lány, kinek neve öt” című videója :D
Hú micsoda bonyodalmak lesznek itt, ha Emo Dark Bruce (merugye hajat vágatott) megtanul kevésbé furán viselkedni… (Amúgy hogyhogy tud autót vezetni?)

A szerelmi szál még mindig meh, de most legalább tettek bele egy kis pluszt. Már a rész közben felírtam hogy “tuti lesz vmi csavar Marioval”, erre kiderül hogy Falcone fia, wow. Jó volt látni az öreget :)

Nygma kiszabadulásának meg örülök, a Pingvinnel való bromance-ük az egyik kedvenc szálam :D

Pipacs - 2016. 10. 10. 16:27

Hát nekem az Alice szál (és gondolom a hipnotizőr az őrült kalapos) fölösleges volt. Az eredeti képregényben is belekeverték? Nekem olyan OUAT fílíngem lett, ott még értem többé-kevésbé ezt az “innen is, onnan is” kutyulást, itt kevésbé. De ha volt ilyen az eredetiben is, akkor bocsi.

Edrick - 2016. 10. 10. 20:15

Enzo: “(Marha kevesen írunk ide, hol van a többi néző??)”

Én is azért írok ide minden héten, mert úgy talán nem kerül le az oldalsávból. De beállni érzem a tavalyi helyzetet, akkor is ugyanez volt. Mondjuk azt is hozzá kell venni, hogy nézni nézik többen is, nem csak mi, de nem kommentelnek annyian, mint ahányan nézik. Ettől függetlenül tényleg szomorú egy picit, amikor azt látom, hogy minden 3-4. hozzászólás az enyém, pedig én is (majdnem mindig) csak hetente írok.

Edrick - 2016. 10. 10. 20:25

Áh, ez lemaradt:

Pipacs: igen, ez a képregényekben is így van, Mad Hatter (és az általa már-már idealizált és állandóan hajkurászott Alice) gyakran felbukkant. És szerintem nem meglepő az OUAT kötődés, elvégre mindkettő a meséből jött elő, csak Batmannél nyilván egy kicsavart és még torzabb formában – Gotham gonoszaihoz híven, hogy megfelelő gonosz legyen belőle

Pipacs - 2016. 10. 11. 11:48

Edrick:

Ok, így már értem. Attól még nem hiányzott annyira… Mint ahogy a hasonmás Bruce se. Vhogy nekem is tényleg az az érzésem, hogy már túl sok szálon fut a sztori.

Edrick - 2016. 10. 11. 21:13

Hát egy picit tényleg sok a szál. De szerintem azért igyekeznek beosztani őket, nem mindenből egy kicsit belepakolni egy részbe, hanem valamelyeket kihagyják néha, és helyette rámennek egy másikra jobban kibontva azt.
Most is félig-meddig ez volt. Például külön öröm, hogy Fish-t tartaléklángra vették, és 2 rész óta nem is láttuk. De gondolom, ez nem marad így sokáig.
Pingvin és Nygma brománca hihetetlenül élvezetes, jó volt ez a kis karaktermotiválás, meg hogy az emberek tényleg szeretik, de azért azt is látjuk, hogy (még) mennyire manipulálható. Butch lépése meg érik, szerintem nem fog sokáig egy helyben maradni.
Selina és ál-Bruce története filler-szerű volt, de erről a “People are overrated”-en túl tényleg nem lehet sokat beszélni; nem sok vizet zavart. Mondjuk a szerelmes Bruce a végén megmosolyogtató volt, de tényleg semmi több.

Meg úgy magára a részre is igaz, hogy most tényleg nem volt sok. Volt ez a burceos szál, Jervis Jimmel szórakozott, és amúgy még biztos látjuk érzéseim szerint, Harvey Harvey volt, Jim meg békült Lee-vel, Oswald nyert és közben Butch jön. Kész, ennyi.

Na, de kit hagytam ki, akinek még külön bekezdést is csinálok? Barbarát!! Az a nő.. Sose gondoltam volna az első évad után, hogy sajnálni fogom, hogy _csak_ mellékszereplő. Pedig ő annyira adja, hogy saját szálat kapjon, és ne csak 5 percet. De majd remélem erre is sor kerül, ez kifejezetten jó lenne a többi szál mellett, nem érdekelne, hogy annyi van így is.

Azért a sok szálon futtatás mentségére szóljon, hogy már elkezdték összekötni Fake-Bruce-t és a Court-ot; remélem, nem is hagyják annyiban. De amúgy tényleg érződik, hogy sok dologgal kell foglalkozniuk.

Ja, még csak annyit, hogy a vége olcsó húzás volt. Ez így elsőre nem is tetszett, de majd meglátjuk, mit hoznak ki belőle.

Kicsit lassabb rész volt; de attól még persze jó. Apró lépésekben megyünk, de nem is kell mindig rohanni. Majd jövő héten.

noodles - 2016. 10. 12. 12:54

ál-Bruce gondolom onnan tud vezetni ahonnan verekedni is, bár nekem se hiányzott annyira ez a szál azért érdekel mi a célja ezzel. Tervezte már ezt vagy csak spontán jött neki ahogy meglátta Selinát?
A mágus így elsőre jó volt, Pingvinnek kicsit hirtelen jött ez a polgármester dolog. Jó lesz ez.

Enzo - 2016. 10. 12. 18:22

3×04
Választási szál:
Tetszett Nygma trükkje, egyrészt a kislánnyal, másrészt hogy tisztességesen megnyerette Pingvinnel a választást – bromance upgrade, Butch meg tuti nem fogja ezt sokáig hagyni. Amúgy Pingvin egész normálisan nézett ki az esemény kedvéért, a plakátos verziója nem is hasonlít korábbi önmagára. Véletlen lehet vajon, hogy kb az amerikai elnökválasztásosdi idejére időzítették ezt a szálat? :) (James=Hillary, Pingvin=Trump?)

Mad Hatter szál:
Hehe, bővült az Alice-univerzum, Tweedledee és Tweedledum helyett 5 Tweed fivér, ötletes, már csak egy nyúl kéne.
Szegény Alice (who the fuck is Alice?), elég furán zárták le a részt. A cliffhanger mondjuk felemás Barnes-szal, egyrészt kíváncsi vagyok, mivé válik, másrészt nem tudta, hogy fertőző? Hát csak jobban kéne már vigyázni…

DarkBruce szál:
Na ennek is érdekesen lett vége, gyanús is volt, hogy csak így lelép, de talán a legizgalmasabb irányba csavarták így, hogy a Court of Owls vette szárnyai alá (haha szóvicc!). Szerelmes Bruce meg tényleg megmosolyogtató volt :)

-Barbara mennyire remekül játszott abban az egy jelenetében! Tényleg több kéne belőle :)
-Nem volt Valerie ebben a részben :O Mondjuk annyira nem hiányzott, hát még Mooney!
-Hohó, úgy látom, a következő részben több olyan szereplő is visszatér, akit régen láttunk/több képernyőidőt érdemelne! ;)

Bazalt98 - 2016. 10. 12. 18:49

3×04

Jó rész volt!
Aliceért kár, cuki volt..de tipikus kiírható karakter volt.
A Terrible Tweed Twinek is jók voltak, bár én valamiért azthittem csajok lesznek o.O.
A Nygma-Butch ellentét is jó volt. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz Butch következő lépése.
Éreztem, hogy a Court of Owlsnak köze lest Klón Brucehoz. Remélem ő lesz Owlman! :D
Barnes is kapott egy érdekes szálat.
Várom a következő részben Fisht és Ivyt! :)

sunny - 2016. 10. 13. 18:36

Jim mennyivel jobb ilyen, kicsit lazább szerepben. Sokkal élvezhetőbb, nem tűnik unalmasnak.
Pingvin és Nygma páros jó ötlet volt. Kíváncsi leszek, Nygma hogyan fogja Butch-ot szívatni, kivonni a forgalomból. :)

DarkEagle - 2016. 10. 14. 19:36

Na végre én is beértem. Eddig baromi jó az évad. Kalaposunk nagyon jó volt.

De szerintem a rész fénypontja Hush-Bruce. :D
Szerintem nem lehet azzal vitázni hogy ő lesz Hush.
Mindenki hogy nézett ahogy elkente Alfred száját, Selina meg annyira ráizgult hogy hagyta hogy lesmárolja. XD Érdekes csevejek lesznek ezek után kettejük közt az igazi Bruce-szal. :P

Barbi még mindig remekel. Pingvin mint polgármester agyhalál de királyság. :D

És ahogy sejthető volt Jim és kedvenc riporternőnk is kavart egyet. Naná hogy rám hozták a frászt mikor megjelent Lee. :D hál Isten egyik fronton se volt dráma, szegény Jim hogy meglepte hogy Valerie-nak csak egy újabb jó kis este volt. Pedig szerencsétlen már randira akarta hívni. XD

Barnes meg totál idióta de nagyon érdekel mi lesz vele ezek után. Ja és Fish remélem nem jön vissza de sajnos ez lehetetlen nem hiába engedte el Pingvin, ha nem terveznének vele semmit megölték volna. De én komolyan nem értem mit látnak ebben a nőben. Irritál minden megmozdulása.

heidfeld - 2016. 10. 16. 09:32

Aliceért nagy kár… Tudom, milyen kegyetlen Gotham világa, de ez az egy gondom van a sorozattal: Remek karaktereket ölnek meg túl korán.
Barbara nagyon jó, lehetne többet. Valerie kifejezetten hiányzott. Oké, én elfogult vagyok Jamie Chung irányában…

Neoprimitiv - 2016. 10. 16. 21:51

+1 Barbara

Nem tudom, mennyire van Erin Richardsnak beleszólása, hogyan játssza el a zakkant, életveszélyes nőt, de évadról évadra nagyságrendet javul. az a pár sor a nyuszifarmmal és a teával olyan messze volt a korábbi, zs kategóriás szemmeregetés-fogcsikorgatástól, hogy élmény volt nézni.

yooha - 2016. 10. 19. 12:23

Hú, hát kezdtem elhinni, hogy Pingvin meg Nigma túlmegy a barátságon, de aztán nem.

LaCRossE - 2016. 10. 19. 21:00

yooha: még van rá ráció, egyelőre nagyon erős bromance van, de nem csodálkoznék, ha több lenne belőle.

Edrick - 2016. 10. 20. 02:43

Hú, az jó életbe, én meg a Flasht néztem meg előbb, nem pedig ezt. Öreg hiba.

Alakulnak a dolgok szépen :)

A brománc tényleg adja, hogy több legyen belőle. De én azért egy kicsit félek ettől, mert a karakterek különlegessége ugyan megmaradna, de nem tudom, egy ilyen dráma (azért nem lenne minden happy, pláne nem Gothamben) hogyan hatna rájuk. De ha jön mégis, én érdeklődve várom.

Mert ugye Ed ezen kívül fergeteges volt, most hogy kicsit kívül jutott a komfort zónáján. Oswaldnak (még?) jó ez a polgármesteres dolog. Reméltem, hogy Ed nem fordul ellene, és csak játszik Butch-csal, szerencsére igazam is volt.

Bruce is egyre jobb, de ugye már magasztaltam elégszer most is meg még tavaly is. Valahogy ez a selinás dolog is tetszik, pláne, mikor Jim még szórakozott is Bruce-szal :D

A kapitányból még egész érdekes dolgok jöhetnek ki, ahogyan nyilván Thatch nem ül ölbe tett kézzel. Ennél jobban már csak Ed bosszúját várnám Jimen, amiért börtönbe juttatta.

Huhú, mik lesznek itt még.

DarkEagle - 2016. 10. 23. 21:10

Érdekes egy rész volt. Ezt a bromance-et nem kéne erőltetni abban a formában mert néha még így is zavaró, nem vagyok homofób de azért akkor se tudom elviselni az ilyet. :D Pláne két ILYEN karakternél. Amúgy is unom már a PC-zést.

Jim meg Bruce pajtizása poén volt. Két kis detektív csajozásról dumál hát mit ne mondjak megmosolyogtató. :D Ivy úgy látom szeretné még húzni kicsit Selina agyát ami szintén poén. Selina is csigázza Bruce-t amitől nem olyan gyerekes ez az egész de ők tényleg jó párost alkotnak.

És hát Jim és Valerie is jók együtt de a kövi rész előzetese remélem nem úgy végződik amitől félek.

Barbie baba még mindig baba. :D Egyelőre nagyon jó évad és a kapitányra is kíváncsi vagyok mi lesz vele de tippre ő lesz az első aki nem kattan be.

Blobov - 2016. 10. 24. 12:29

Fura ez a harmadik évad azért, ahogy most már teljesen eltűnt a heti szörny, de az egész is kezd átmenni lassan egy timburtonös mesélgetős évadba. Egyre több a vicces/groteszk díszletes helyen zajló indoor jelenet, egyre inkább folyik össze két rész (azaz az egyik vége átnyúl a másikba, de abban meg kezdődik egy új, etc.), szóval érdekes ez a sorozati metamorfózis.

Edrick - 2016. 10. 25. 14:55

Oké. Úgy érzem, beszélnünk kell.

Nem tudom, hogy örüljek-e annak, hogy Oswald és Nygma kapcsolata (most ugye minden lehetséges értelemben) kritikus ponthoz lépett. Komolyan nem tudom, hogy mi lesz. Meg hogy mi legyen. Ha össze akarják őket hozni, hozzák össze őket, de ne menjünk át ilyesfajta drámába, szappanba meg pláne ne, amiatt, hogy (még) nem jönnek össze. Bár iszonyatosan kíváncsi vagyok, ki az a nő (meg olyan érzésem is volt, hogy nem véletlen találkozás történt), azért itt nem kéne ezt játszani. Jó, tudom, klisé, kvázi már kötelező kör (nem), de ez nagyon nem tetszik most.

De azért nézzük meg a másik oldalt is. Ha összejönnek (azt hiszem, velük kapcsolatban egyre biztosabban használhatom ezt a szót), az mit adna? Lehetséges, hogy ők ketten lennének azok, akik Gothamben kvázi a boldogságot jelentenék a sok szörnyűség közepette? Vagy pont mivel Gothamről beszélünk, nem is lehetnének boldogok? Mert a karakterek megmaradnának olyannak, amilyenek eddig is voltak (lásd: Ed most is küldött valakinek egy bombát csak úgy lazán :D), csak egy ilyen kapcsolattal csavarnának rajtuk? Vagy tényleg nem tudnak most mást Pingvinnek kitalálni? Mert utóbbin azért elgondolkoztam, hogy oké, polgármester lett. És? What now? Hogyan tovább? Mert itt érzésem szerint megint megálltunk Pingvinnel, és lehet, hogy ami van, az azért van, hogy legyen valami, mert mást nem tudnak kitalálni?
Bocsássatok meg, de kong a fejem ezektől a kérdésektől, és komolyan nem tudom, hogy most mi van. Egy dologban vagyok biztos, hogy kettejük között nem szeretnék szerelmi drámát, féltékenységet meg pláne nem – arra úgy is ott van Butch.

Szóval ezt most nem rossz vagy jó dologként mondtam, csak egyelőre abszolút nem tudom belőni, hogy milyen kicsengése lesz ennek.
De a többi dolog szépen menetel előre. Olyan szinten, hogy megint öröm volt nézni. Thatch egyre jobban kezd hasonlítani a képregényes Mad Hatterre, és jól hozza a karakterét, bár nem gondoltam, hogy ennyi ideig marad, de üsse kő, rosszabb nem lett tőle a sorozat. A kapitány vonalát is szépen csepegtetik (lassan, de úgy, hogy ne legyen unalmas) Barbara csillagos ötös, és mostanában se Court, se Fish, se fake Bruce. És még ezek nélkül is össze tudtak hozni egy baromi jó részt. Bravó! Hát még mi lesz, ha azokat is folytatják.

Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra, csak döntsék el a készítők, hogy mit is szeretnének Oswalddal meg Eddel, és akkor rendben leszünk.

Wall-E - 2016. 10. 25. 15:06

Edrick:

Én úgy értelmeztem a szőke nő felbukkanását, hogy ezzel akarták érzékeltetni, hogy Ed a nők iránt érdeklődik, annak ellenére, hogy látjuk, milyen szoros kötelék alakult ki közte és Pingvin közt. És akkor lehet valami olyan jelenet, hogy a vacsoránál Pingvin már épp bevallja az érzelmeit, amikor megkérdezi Ed-től, hogy mi újság és akkor Ed felemlegeti a csajt, ez is teljesen tipikus lenne ugyebár, de akkor ez megalapozhatna mondjuk egy kezdődő konfliktust kettejük közt, ami nagyon erős lenne Pingvin érzései miatt. Ez hihetőbb történetszálnak tűnik nekem, minthogy köztük tényleg kialakul valami, legalábbis egyből semmiképp.

Pipacs - 2016. 10. 25. 23:22

3×06 (spoileres lesz):

Most komolyan, ha el akarta volna intézni a kalapos a csajt, akkor simán fejbe lövi. Vicces, erre kár volt ennyi játékidőt elpazarolni, meg építeni szépen fel, növelni a feszkót, ha nyuszik meghúzni, hogy tényleg meghaljon.

Amúgy persze, tetszett, még mindig durván jó ez a sorozat.

Bár még egy negatívum azért akadt ebben a részben, és ez Pingvin, mint szerelmes meleg férfi. Eszembe nem jutott volna, nyilván illik vmilyen szinten a karakterhez ennyi “másság”, de vhogy olyan feleslegesnek érzem, ennél egyszerűbben is egymásnak ugraszthatták volna őket, mert felteszem, most majd ez lesz.

Pipacs - 2016. 10. 25. 23:27

Ja, és Jim meg egy húgyagyú, hogy nem gondolt rá, hogy neki kell majd választania, és akár a ravaszt is meghúznia, vagy egy dugi stukker kellett volna, vagy vaktöltény a szem előtt lévőbe, vagy igazából k*vára mindkettő… Ha jól meggondolom, ez a rész nem is tetszett!:)

Enzo - 2016. 10. 26. 02:28

3×05 pótlás
Hú, micsoda hatalmi cicaharcot nyomtak le ebben a részben. Már elsőre is úgy éreztem, hogy ez kezdő húzásnak elég erős terv Butch-tól, de aztán majdnem bejött neki. És utána Nygma amit leművelt…már majdnem elhittem, hogy tényleg Pingvin ellen fordul, de aztán sokszorosan átvágta Butch-ot, a báros jelenetet vissza kellett néznem, mert nehezen tudtam követni. Tabitha meg végül egyértelműen Butch melléállt, az se semmi, így most a mentőeltérítéssel kicsit félbevágták ezt a szálat…
Robin Lord Taylor és Cory Michael Smith is remekül játszott, az egyszer biztos!

#hétidézete 1.: Barbarától a “Best party ever!”
#hétidézete 2.:
“-So you do have feelings for me? I’m confused.
–Good.”
#hétidézete 3., ami szerintem senki másnak nem tűnt fel, de nekem nagyon tetszett: Jim belépője Valerie Vale vérvizsgálatos vacsijába (alliteráció rulz!), annyira megalázta a másik csávót azzal a rendeléssel, ananászlé bázzeg, ananászlé :DDD ráadásul elvitelre, qrvanagy!
“Two whiskeys and a pineapple juice for this guy. […] To go.”

Darabkák meg a többi szál:
-Victor Zsasz, yay! Kaphatna kicsit több műsoridőt.
-Bruce és Selina, awww.
-Na ez vidám lesz, ha még egy darabig nem ismerik fel Ivy-t. Valaki összeköthetné nekik a pontokat Marv képességét, Peabody megöregedett hulláját, stb. felhasználva.
-A Pingvin-Nygma bromance most már kezd túlmenni egy határon, komolyan azt hittem, hogy lesmárolják egymást :D
-Barnes marha nagy volt, ahogy észrevette, hogy mankó nélkül állt fel, még a végén megtetszik neki az új énje.
-A legvégén meg a Tetch cliffhanger totál WTF…

DarkEagle - 2016. 10. 28. 02:01

Eléggé WTF rész volt. Jó is volt meg nem is. És most már tényleg imádkozom hogy ne legyen szerelmi szál Nygma és Pingvin közt mert baromira erőltetett ez a shit PC-ség. Még szerencse hogy kevés idő jut erre és a sorozat továbbra is abban jó amiben szokott. Bár Jim talán most felébredt kicsit mert nagyon hülye volt.

Mindenesetre nem panaszkodhatok mert azt hittem kliséznek egyet és belép valaki az ajtón és megmenti a csajokat és Jimnek nem kell nevet mondania így egyik se tudja meg kit szeret. Szóval azért pacsi hogy az egyik golyót kapott. Bár én inkább Lee-nek adtam volna szóval Jim jól választott. :D Egyébként röhej de tetszett hogy a készítők Valerie szájába adták a jogos kérdést. MI AZ ÖRDÖGÉRT JÖTT VISSZA GOTHAMBE LEE? De most komolyan mi oka volt rá? Aki elhitte neki hogy nem Jim miatt az nagyon bolond lehet. Jim meg itt van 3 nővel maga körül és ebből az egyik a felesége lesz legalábbis ha követik a képregényt. Elvégre Barbi még kijöhet jól innen is.

No mindegy. Egyelőre jó az évad. Egyébként most hogy belegondolok fel se tűnt hogy nem volt benne Bruce és Alfred sőt Selina és Ivy sem. :D

Enzo - 2016. 10. 28. 18:07

3×06
Kicsit Kilgrave feelingem van ezen a Mad Háttér szálon, én se számítottam rá, hogy ilyen sokáig marad, de jól nyomja. Arra vártam, hogy nem lesz lövés, valahogy megússzák, úgyhogy meglepett a sorozat tökössége. Jim pedig milyen szöveget lezavart Tetch-nek a húgáról, majdnem bejött…

Pingvin és Nygma homoerotikus száláról meg nemtom mit gondoljak, elég fura. Ez a Miss Kringle-utánzat, aki még a rejtvényeket is szereti, annyira tökéletes pár Ednek, hogy nem lehet véletlen a felbukkanása.

Egyszóval a csomó másik szál nélkül is remekül megvoltunk a részben.

Wall-E - 2016. 10. 30. 02:01

Enzo:

A Miss Kringle-utánzat természetesen Miss Kringle iktertestvére, aki úgy akar bosszút állni Ed-en, hogy elcsábítja, s aztán végez vele. :)

A 3×06 egyébként a szokatlanabb felépítésű epizódok közé tartozik a sorozatban, szinte teljesen egészében Jim-re koncentráltak, a többi szereplő vagy hiányzott, vagy nagyon minimálisan volt jelen, elég jól működött, hogy ilyen sok időt szántak erre a szálra.

Edrick - 2016. 11. 01. 15:36

Nofene. Pedig már éppen azon gondolkoztam el, hogy a tavaly folyamatosan az arcunkba csapódó WTF-ek után most mennyire tud működni a sorozat azok nélkül is, csak úgy simán, egyszerűen. Halál nyugodtnak érzem a történetvezetést, mármint hogy olyan, mintha odafent a készítők nem paráznának amiatt, hogy mindig kell valami váratlant húzni, mintha csak azt mondanák, hogy hagyni kell a dolgokat szépen menni. És így is teszik.
Annyi szállal nem foglalkoztak már egy ideje, hogy te jó ég. Fish konkrétan eltűnt. Pedig azt hittem, hogy komolyabban, közvetlenebbül is részt vesz majd a történetben, de nem, semmi már vagy 5 rész óta. Vele együtt eltűntek a szörnyek is (Alice volt eddig csak, akivel komolyabban foglalkoztak, illetve az ő utóhatása), Strange is.
Court of Owls-t csak csepegtetik még csak, most volt igazából az egyetlen nagyobb fordulat velük kapcsolatban. Bár nem tudom, nevezzem-e fordulatnak, mert azért valljuk be, elég klisés ez az “apa mégis életben van, sőt, ő a szervezet feje” dolog, de teljesen nem tudok haragudni rájuk, mert őrülten érdekel, mit hoznak ki ebből. Mondjuk vajon Falcone is tudta, hogy Peter él? Simán benne lehet érzésem szerint, és ha igen, akkor ezzel simán borulhat a szerelmi három-négy?-szög is egy olyan módon, amit abszolúte nem vártam volna. Szóval klisé, de azért érdekel, mi sül ki belőle – a családi drámán kívül, persze.

Aztán ott Barnes, akiből előbb-utóbb azért ki fog törni a dolog, egy újabb érdekes lehetőség.
Aztán Pingvinék. Talán ez érdekel a legkevésbé (és Pingvin esetében szerintem ez nagy szó), de ebből is annyi dolgot kihozhatnak, mint a nyűg. Ráadásul (újabb elmélet) Kringle nekem egyre valószínűbb, hogy nem véletlen, vagy Butch, vagy tán Fish és Strange keze is lehet a dologban, akárhogy is, valahogy Pingvin lesz ott a célszemély, aki miatt ez van most. Adná, hiszen nem egy ellensége van, plusz még ő is a polgármester. Még a Courtot is el tudom képzelni; ha volt egy fake Bruce, miért ne lehetne egy Kringle hasonmás is?

És igazából Ivy sincs sehol :D Bruce és Selina aranyosak nagyon, meg persze Alfred örök kedvenc, de most még ők is jól elvannak.

És valójában miről szólt a rész? Mad Hatterről, meg Jimről :D A dream sequence tetszett, a hab már csak az lett volna, ha a kislányát Barbarának hívják, de ezt nem sütötték el. :) Tényleg annyira jó látni, hogy minimális dolgokkal is simán jó részeket tudnak hozni hétről hétre. Mondjuk szerintem Jervis most már pihen egy kicsit, de rá is fér, bármennyire is jól sikerült, azért nem kell mindig ő :)
Annyi lehetőséggel dolgozhatnak most, hogy az valami hihetetlen. Szépen fejlődik a sorozat :) Nagyon várom, mi sül ki belőle.

U.i.: Több képernyőidőt Barbarának! :D

heidfeld - 2016. 11. 01. 20:45

Nem csoda, ha háborognak az Istenek. Chelsea Spack szőke hajjal?? Nagyon örülök, hogy visszatért, de pont szőkén?? No, ez legyen a legnagyobb baj. Majd valami bizarr dolog miatt lehet még vörös hajú. Lényeg a zöld szem…
A 7. rész is hozta a magas szintet. Benedict Samuel játéka ismét jó volt, aztán jött Erin Richards… A szavak ereje kevés, hogy mennyire jó volt ismét, sokadjára. Fel van adva a lecke Balsai Móninak, aki szinkronizálja. Nagyon kíváncsi leszek, hogy oldja meg, de én bízom benne.
Egyébként az a bámulatos, hogy Erin minden megerőltetés nélkül hoz ki hihetetlen jó játékot, és láthatóan élvezi. Élmény őt nézni.
Nagyon remélem, hogy ez a Jim-Valerie dolog még működhet! Amúgy Jamie Chung nekem nagyon tetszik, de jó a karakter, és jól is játszik.

LaCRossE - 2016. 11. 01. 21:09

Milyen őrült és bátor fordulat lenne egy női Joker a Gothambe. Barbara Jokerként érdekes lenne, és Erin Richards színészi képességeiben már nem is kételkednék.

Pipacs - 2016. 11. 02. 00:26

Edrick:

Nem azért, de 2 egyforma gyűrűje is volt apucinak? Jim megtalálta az apjáét a dobozban, akkor gondolod, hogy az árnyékban fotelező csóka egy és ugyanaz vele? Nyilván vki az ügyészségről, de kétlem, hogy az öreg Gordon.

Pipacs - 2016. 11. 02. 05:20

Amúgy csak nekem jutott eszembe, hogy Barnes kitűnő Bane lehetne? Ezzel az új cuccal a vérében…

Edrick - 2016. 11. 02. 18:26

Jogos, jogos, kicsit előreszaladtam. Bár szerintem benne van, hogy anno a balesetben nem halt meg, el lehetett kendőzni. Viszont azért ha nem is biztos, hogy ő a foteles fazon, az azért jelenhet valamit, hogy ugyanolyan a két gyűrű, tehát apuci lehetett mondjuk Court of Owls tag? Vagy ne is próbáljak meg ilyen elméleteket gyártani? :D

Pipacs - 2016. 11. 02. 21:11

Edrick:

Szerintem itt arról van szó, hogy a korrupció, és a mindenkin átgázoló hataloméhség egész magas szintekre, a legfelsőbb körökre is régóta beette magát, ahogy az Gotham-hez illik. És ez a gyűrű az ügyészség vagy mindenesetre vmely, az igazságszolgáltatáshoz tartozó szervezet “jelvénye” lehet, és az egész haluzás arra ment ki, hogy Jim levonja a következtetést, hogy ez egy jó kiindulási alap egyrészt számára is (ergo visszament a rendőrséghez), másrészt ha vmikor, vmilyen formában esetleg találkozik ezzel a foteles mukival (vagy Bruce, aki elmeséli neki élményeit), akkor be fog neki villanni a gyűrű, és hogy a tudatalattijában felbukkant apja talán ezért mondott neki olyasmit, hogy ez a kulcs, erre koncentráljon.

Szerintem amúgy ha egy átlagos sorozatról beszélnénk, elvethető lenne, hogy még él apuci, de egy Strange dokival még akár azt is el lehet képzelni, hogy visszajött. Bár hozzá teszem, ez is soványka elmélet, mert itt eléggé úgy tűnt, hogy Mr. Főg*ci a gyűrűvel régóta nyűvi azt a fotelt, nem hiszem, hogy az elmúlt hónapok “terméke” lenne, márpedig Fish volt az első jól sikerült remekmű, előtte nem valószínű, hogy bárki is sikeresen “feltámadt” volna. És továbbra sem hiszem, hogy 2 gyűrűje volt az öreg Gordinak, vagy hogy szentimentális okokból szerzett egyet, mert a másikat “meggondolatlanul” a fiának adta. Hiszen, ha tényleg ő a legaljasabb szervezet (egyik) góréja, akkor mi a bánatért ragaszkodna egy ilyen szimbólumhoz? Nyilván “hétköznap”, az “ál-életében” viseli, mint köztiszteletben álló valaki (bíró, tudomisén), és ebben a jelenetben meg az alvilági énje ült, és rajta volt, mert mindig viseli.

Nekem ez a teóriám, de lehet, hogy tévedek.

Enzo - 2016. 11. 03. 15:15

3×07
– Most látszik csak igazán, mekkora fordulópont volt az előző rész végén a döntés, lesznek még gubancok ebből.
– Oké, Tetch arcát hogy nem ismeri még _mindenki_ a városban??? (Gondolok itt Pingvinre, aki nem ismerte fel pl.)
– Isabella valahogy gyanúsan túl tökéletes, még Ed múltja se tántoríthatja el, nagyon fura ez.
– Jim látomásai érdekesek voltak, Barbara kitett magáért, plusz bejött ez a gyűrűs szál. (A fickó a végén nyilván nem Jim apja, miért lenne 2 gyűrűje?)
– Miért volt megszúrva vajon Mario nyaka?
– Jim megint nyomozó, eh, lassan nem tudom fejben tartani, hányadszorra :D Vajon meddig marad így?
– Miért érzem úgy, hogy hiba volt Tetch-et (és csatlósait) csak simán bezárni? :D
– @Edrick:
“a tavaly folyamatosan az arcunkba csapódó WTF-ek után most mennyire tud működni a sorozat azok nélkül is, csak úgy simán, egyszerűen. Halál nyugodtnak érzem a történetvezetést, mármint hogy olyan, mintha odafent a készítők nem paráznának amiatt, hogy mindig kell valami váratlant húzni, mintha csak azt mondanák, hogy hagyni kell a dolgokat szépen menni. És így is teszik.” <- és mennyire igaz, ugyanez fogalmazódott meg bennem.

Pipacs - 2016. 11. 03. 21:17

Enzo:

“Miért volt megszúrva vajon Mario nyaka?”

Nekem elsőre az ugrott be, hogy a kalapos elkapta, és kapott egy löketet a hugi véréből. De lehet, ez így nem “életszerű”, mert ugye azt italba is csempészhette volna. Talán apuciék oltották be valamivel (esetleg igazságszérummal?)… Vagy Strange keze van a dologban? Igazából elég sok lehetőség van, lehet, hogy ezek közül egyik sincs a közelében az “igazságnak”. Viszont az majdnem biztos, hogy 1-2 részen belül kiderül, mert annál tovább úgysem tart ki egy átlag néző memóriája, amikor az egészet csak 10 mp-ig mutatták. :)

Diana - 2016. 11. 03. 22:15

Enzo, Pipacs:
Nem azért volt valami Mario nyakán, mert amikor a “teaparti” közben próbált segíteni Jimnek Tetchék lefogták/megverték?

steelwolf - 2016. 11. 04. 21:54

Most komolyan Pingvinből meleget csináltak? Vagy meleg a képregényben is?

Pipacs - 2016. 11. 04. 23:26

Diana:

Azért nem hiszem, mert ahhoz túl pici volt az a tapasz, viszont Jim meg annyira bámulta nagy csodálkozva-elgondolkozva, hogy tutira vmi ennél huncutabb ok lesz itt a háttérben. :D

steelwolf:

Láttam egy youtube videót (meg nem mondom, melyiket), amiben Pingvin és Nygma beszéltek erről a “fordulatról” és ott vmi olyasmit mond (én ezt hámoztam ki belőle) Robin Lord Taylor, hogy Pingvin kicsit összekeveri a szezont a fazonnal, nem a klasszikus (és ezzel együtt nem is a szexuális) értelemben “esett bele” Nygmába, hanem egyszerűen most ő az, akire igazán támaszkodhat, segíti, sikeressé tette, stb… A múltban folyamatosan elhullott mindenkije, akit szeretett, az anyja, az apja (vhol Fish is sztem), most meg itt van egy “igaz barát” és emiatt hiszi azt, hogy szerelmes, szó sincs homokos hajlamokról. (Legalábbis nem komolyakról…;):D)

Pipacs - 2016. 11. 04. 23:35
Isaac - 2016. 11. 05. 11:00

Lehet Nygma Isabellája (Bella) valójában ,Kristen akinek a könyvimádó “szörnyeteghez” vonzódó eredet-könyvet olvasta fel Strange (reanimáció után),mert ha jól emlékszem mindig valamilyen fiktív személyiséget kaptak meg.Szóval,ha ezt a gondolatmenetet tovább pörgetve a Once upon-ben is könyvtáros Bell ;)

dAve - 2016. 11. 05. 12:53

És én meg azt hittem Fishnél idegesítőbb karakter nem lesz, erre jött Galavan majd most ez a Tetch aki mindenkin túltesz. Ha nem nyírják ki nagyon gyorsan enyi volt számomra. És még pingvint is ki akarják teljesen herélni. Jó lenne a sorozat de ezek a dolgok most nálam nagyon lehúzzák. Nem igaz hogy nem tudnak elővenni egy olyan főgonoszt akit komolyan tudok venni es legalább elviselhető…

Pipacs - 2016. 11. 05. 12:59

Isaac:

Most ezt úgy érted, hogy Strange kiásta és feltámasztotta? Nekem az rémlik, hogy Ed vmi bőröndbe tuszkolta be, valszeg fel is darabolhatta. De ha nem, ez akkor is szerintem kicsit túlzó elmélet, mert a többieket nem x napnyi rohadás után tették jégre, hogy kísérletezhessenek velük. Persze, megint csak az van, hogy ez egy Gotham esetében még mindig nem a “teljesen elképzelhetetlen” kategória. :)

Edrick - 2016. 11. 05. 13:39

Isaac: én úgy emlékszem, hogy a könyv, amit Strange olvasott fel, az az Alice Csodaországban volt. Vagy csak erre emlékszem, de volt más is?

Isaac - 2016. 11. 05. 13:51

Igazatok van pontosan nem emlékszem,de szerintem nem darabolt,mivel több filmben is láttunk már “kis” hölgyet
utazótáskában és Kristen nem egy Brienne of Tarth ;)
Strange több halott testtel is kísérletezett talán az övével is.Arra gondoltam,hogy az asszisztenssel beszélték, amelyiknek nem volt éntudata (mint Fish) annak be kellett adni ki is ő.Erre használta Strange az Alice könyvet (Edrick :) ) ,talán másnál másikat vett le a polcról.Egy biztos ez a hasonlóság véletlenül elég fura lenne…főleg egy Gothamben ;) Itt külsőre értettem :)

Pipacs - 2016. 11. 05. 15:24

Isaac:

Okés, játszunk, vegyük úgy, hogy így volt. :) Akkor honnan tudott enniymindent Edről Strange és miért áll érdekében ez a játszmázás? Vagy Izabella tudat alatt tárolt emlékei (magától) késztették arra, hogy Ed nyomába eredjen, bepalizza, stb.? Mert az kevéssé lehetséges, hogy tényleg bejön neki Nygma, az “eredeti személyisége” sokáig egyenesen ignorálta is őt. Gondolod, hogy a többi szörnyecskével együtt szabadult ki ő is? És ha igen, simán kapott állást, normálisnak tűnő ént fenntartva a városi közkönyvtárban?

Edrick - 2016. 11. 05. 15:48

2×07: Momm’s Little Monster: a rész végén Nygma behódol a gonosz énjének, megfogja a vágóeszközt, és vihogva Kringle holtteste felé közelít. Nyilván nem látjuk a konkrét jelenetet, de feltételezhetjük, mit csinált Ed, szóval szerintem kijelenthetjük, hogy feldarabolta. :) (lehet, hogy ide pont nem kéne mosolygós smiley)

Enzo - 2016. 11. 07. 23:55

FYI: ha jól látom, a sorozat a 3×10 után, azaz november 21.-től megy midseason szünetre.

Edrick - 2016. 11. 08. 03:24

Bakker, tényleg. Mondjuk le is ment már 7 rész, ha így nézem, akkor nem meglepő, hogy már csak három van a hetivel együtt, de azért eléggé pörgött, talán azért nem tűnt fel.

Wall-E - 2016. 11. 08. 18:57

Nekem kicsit sok ez a Pingvin-Ed szál most, túl sok képernyőidőt kapott az egész a mostani részben, számomra nem elég érdekes, úgy érzem, eredetibben is elő lehetne ezt adni. Az összkép viszont nagyon jó, ütős eddig az évad.

Blobov - 2016. 11. 09. 10:05

Engem is untatott a Pingvin-Ed szál és Isabella kicsinálása se izgatott fel túlzottan, annyira irreál volt Pingvin egész viselkedése.
Viszont Barnesból nagyon jó főgonosz lehet még, tippem szerint ő lesz az ultimate evil a második félévadra(tavaszra).

LaCRossE - 2016. 11. 09. 14:40

Barnes simán lehet Judge (az animált sorozatból).

Edrick - 2016. 11. 09. 19:57

Az összkép még mindig tényleg nagyon nagyon jó, de Pingvinnél azt érzem, hogy vele egyszerűen nem tudnak mit kezdeni. Most ez nyilván nem Robin Lord Taylor hibája, hanem csak egyszerűen nem adnak normális szerepet a karakterének. A polgármesteres dolognál éreztem először ezt, de végül viszonylag jól sült el, úgy értve, hogy amíg azzal foglalkoztak, az megmentette kicsit a karaktert. De most megint egy súlyos visszaesést érzek vele kapcsolatban. Annyira többre lehetne képes, ehelyett nem csinálnak vele semmit sem, még a bromance-szál is kezd érdektelenségbe fulladni. Vagy csak ennyire nem illik bele a mostani történésekbe, ezért van ilyen értelemben hanyagolva a nagyobb szálakból? De hisz ő a polgármester, lehetne mondani, és még úgy se.. Fáj kimondani, de jelenleg őt érzem a legnagyobb negatívumnak. (Meg ebben a részben még a fojtogatós jelenetet, nekem baromira erőltetett volt.)

De mint mondtam, azért az összkép még mindig pozitív, nem is kicsit. Barnes karakterébe is kezdenek életet lehelni, és jól áll neki. Egy darabig én is azt mondtam volna, hogy Bane-nek beillik, de most már én is a Judge-ot támogatom.

Viszont eddig bármilyen nyugalommal is töltött el, hogy Fish-ék és még nagyon sok mindenki hanyagolva van, mert hogy maajd behozzák őket, de most már kezdek kicsit félni amiatt, hogy a következő két részbe tuszakolnak bele mindent és mindenkit, avagy hagyják a következő félévadra. Előbbitől érthető okok miatt tartok, utóbbi meg azért nem, mert akkor tulajdonképpen elment egy fél évad Mad Hatterre, az ő következményeire és így egy picit Barnes-ra? Élvezetes volt, oké, szó se róla, de ha így nézem, akkor tartalmilag és a történések szempontjából meg elég soványka lett.
Jó, tudom, van még két rész, de nagyon érdekel, hogy mit hoznak ki ebből; hogy szárnyalnak, vagy mondjuk összehoznak egy tavalyi évadzáró szintű dolgot.
Meglátjuk.

Wall-E - 2016. 11. 09. 22:44

Edrick:

Szerintem pont amiatt volt ennyi jó epizód, hogy nem kapkodtak sok felé, hanem fókuszáltabb történetek voltak, az utóbbi 3 részből Bruce és Selina csak egyben szerepelt és abban is csak néhány percig. Tehát ennek az előnye is meglehet, amikor jön Fish és a többiek, az ugyanígy megoldva ígéretes lehet majd.

Pingvinnel tényleg gond van, bár felfogható úgy, hogy most a háttérben van és majd azzal indítják el megint a komolyabb történéseket körülötte, hogy méltó ellenfele lesz Fish-ék személyében, meg ugye a Court of Owls is megkörnyékezte. Igen, most is sokat szerepel, de ez az Ed-féle szál nagoyn hamar kifáradt, amikor belebegtették pár résszel ezelőtt, nagyon érdekesnek tűnt, de elképesztően klisés és olyan semmilyen lett. Viszont ezt se rovom fel akkora hibának, mivel úgy tűnik vége is az autóbaleset után, most jöhet az érdekes része, ahogy Nygma felfedezi az igazságot.

Edrick - 2016. 11. 10. 01:17

Wall-E: Igen, szerintem is azért voltak jó részek, mert nem kapkodtak, és mint azt korábban írtam, nem kellett nekik se Strange se Ivy se más nagyobb durranás ahhoz, hogy jó részeket tudjanak produkálni. Míg tavaly csak úgy röpködtek az arcunkba a WTF-ek, most tök jól elvoltak Mad Hatterrel. Ez nem is baj, mondom, jól csinálták baromira, de gyanúsan hanyagolva van a többi szál, és félek, hogy vagy most akarják behozni őket ebben a 2 részben durrbele módon, vagy meghagyják őket tavaszra, amiből tök jól kijöhetnek, – ahogy te is mondtad – ha úgy csinálják meg, mint ezt a félévadot. De olyan nagyon csönd van a többi dolog körül, és az évad elején azért nem ezt vártam. Szóval csak picit fura, ha így visszanézek, hogy mire készültem anno, és teljesen mást kaptam, de abszolút nem baj.
Kíváncsi leszek, mi lesz. De azért megjegyzem, egy kicsit óvatos vagyok, nehogy megint túl közel repüljenek a Naphoz, mert még a végén belebuknak itt nekem.

Edrick - 2016. 11. 10. 01:20

Wall-E: Igen, szerintem is azért voltak jó részek, mert nem kapkodtak, és mint azt korábban írtam, nem kellett nekik se Strange se Ivy se más nagyobb durranás ahhoz, hogy jó részeket tudjanak produkálni. Míg tavaly csak úgy röpködtek az arcunkba a WTF-ek, most tök jól elvoltak Mad Hatterrel. Ez nem is baj, mondom, jól csinálták baromira, de gyanúsan hanyagolva van a többi szál, és félek, hogy vagy most akarják behozni őket ebben a 2 részben durrbele módon, vagy meghagyják őket tavaszra, amiből tök jól kijöhetnek, – ahogy te is mondtad – ha úgy csinálják meg, mint ezt a félévadot. De olyan nagyon csönd van a többi dolog körül, és az évad elején azért nem ezt vártam. Szóval csak picit fura, ha így visszanézek, hogy mire készültem anno, és teljesen mást kaptam, de abszolút nem baj.
Kíváncsi leszek, mi lesz. De azért megjegyzem, egy kicsit óvatos vagyok, nehogy megint túl közel repüljenek a Naphoz, mert még a végén belebuknak itt nekem. Mármint hogy azzal, hogy ilyen lassan és nem mellesleg látszólag okosan, szépen építgetik a dolgokat csak úgy, mint tavaly, csak hát láttuk, hogy mi volt akkor is az utolsó részben.

heidfeld - 2016. 11. 11. 20:01

Az egy dolog, hogy Chelsea Spack nagyon bejön nekem, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen jól tud játszani is. Nagy kár lenne, ha ismét elveszítenénk!
Talán ez volt az évad leggyengébb része, de igazán a karaktere jelen helyzete nem érdekel annyira. Másokat szívesebben néznék! Egy erős 6/10 azért jár neki.

steelwolf - 2016. 11. 12. 20:34

Végre Michael Chiklis több teret kap(hat)! Nagyon badass volt az öreg Vic Mackey!!

Enzo - 2016. 11. 13. 23:58

3×08
Random észrevételek:
– Hát ez a “szakítás” nem igazán volt “gentle” Pingvintől :D de nem is jött össze…Isabella jól nyomta a Kristen-terápiát, kár hogy Püngvin kicsinálta. Na de ha Ed megtudja, hú milyen rage lesz ott.
– Lee-nek csak szerintem állt hülyén a ruha és főleg ez a frizura a partin?
– Nafene, Falcone-Barnes találkozó, ilyen se volt még, kellett.
– Érdekes lesz a Barnes-szál, főleg rá hegyezték ki ezt a részt. Engem se zavar, hogy epizódokon át hanyagolunk szálakat, majd lesz valahogy. Amúgy nem olyan biztos az a szünet nov21 után, most nov28-nak látom, tehát még 3 rész.

Edrick - 2016. 11. 15. 20:33

Hát most megmondom őszintén, hogy bajba vagyok ezzel a sorozattal. Vagy legalábbis ezzel a résszel.

Mert persze egyrészt jó, hogy kaptunk egy Ivy-t, sőt a szoknyája nem is lehetett volna ennél rövidebb, másfelől viszont olyan, mint valami túlkoros tinilány, aki lopkodik, amikor meg bajba kerül, rögtön megy Selinához, és nem mellesleg “ja, amúgy én vagyok Ivy”. Az a meglátásom, hogy Ivy-t nem így kellett volna behozni, mert ez így gyakorlatilag csak egy alibi volt ahhoz, hogy végérvényesen is megjelenjen a Court. Mert amúgy tök véletlenül lopott el Ivy egy olyan kulcsot, amihez közük van. Imádom az ilyen véletleneket :D (nem).

A másik dolog a történetvezetés. Vannak olyan dolgok, amiket szépen lassan építgetnek részeken keresztül, majd egy részben lerendezik, és van az, amiben két rész alatt rohamtempóval viszik előre az adott szálat, és ott meg hiányzik az alapozás. Még Pingvin is megjegyezte, hogy “Even if you’ve only known them for, like… a week. BUT!..”

Érthető, mire szeretnék kilyukadni? Kb. arra, hogy felemás a megvalósítás. Mármint nekem, személy szerint. Élvezem ugyan a részeket, és még pozitívumnak is felróható, hogy nem tökölnek sokat a dolgok nagy részével, hanem pikk-pakk lerendeznek egy konfliktust (ebben eléggé élen jár a sorozat), de megvalósítás szintjén nem műkszik mégsem, mert mondjuk Barnes-t már most gyorsan egy rész alatt elkapták, hogy jövő héten foglalkozhassunk a Court-tal, pedig szerintem egy rész alatt ez gyors volt. Meg ugye az előző évadból kiindulva ilyenkor van az, hogy az elkapott személyt nem látjuk egy jó darabig, vagy csak nagyon minimálisan, és gyakorlatilag kispadra van ültetve.

Hogy ne szaporítsam tovább a szót, csak annyit még, hogy továbbra is hozza az elvárt szintet, és élvezem, de félek attól, hogy el fog mozdulni egy olyan irányba a sorozat, ahol a készítők össze-vissza dobálóznak az újabb meg újabb ötletekkel, és átesve a ló túlsó oldalára valami teljesen szürreális dologba fullad az egész. De lehet, hogy csak nagyon paranoiás vagyok. Viszont valami tagadhatatlan ellentmondást érzek a sorozattal kapcsolatban.

superpityu - 2016. 11. 15. 21:21

“másfelől viszont olyan, mint valami túlkoros tinilány”

hát de az is :D tetszettek a jelenetei, nem csak kimondottan a szoknyája miatt. a parfümös rész bejött, viszont tényleg ezeknek a szálaknak az összefésülése volt fura. hogy pont ez a kulcs lesz jó bruce-nak valamire.

Pipacs - 2016. 11. 18. 00:42

3×10 rész promo-ja sokat elárul a szála összefésüléséről sztem.

Bruce egyre tökösebb, kezd belejönni a szerepébe a kissrác is, jó jeleneteket is írnak neki.

Ivy eredendően egyébként ha jól gondolom, Selina-nál fiatalabb volt, nem is csoda, hogy ilyen agyatlanságokat csinál, rájött, hogyan használja az új testét, de a felelősségérzet meg az ésszerű cselekvés még várat magára… (És ha jól sejtem, nem is jön el. :D)

Pipacs - 2016. 11. 18. 00:43

Benyelt a szűrő..:(

Enzo - 2016. 11. 18. 02:22

3×09
Hát ez a rész most nekem se jött be annyira. A nyakláncos-kulcsos szál legalább érdekes volt, de nem tudom, hogy a következő rész előzetesén kívül annak honnan kellett volna leesnie, hogy a kulcsnak a Court of Owls-hoz van köze.
Ivy figurája meg kb ugrál a veszélyes csábító nőci és a kislány között, ez nekem nagyon fura. Meg hát eleve, Marv képessége csak a testét teszi idősebbé? Mert ha nem, akkor egy kb 10éves csitri agya lakozik most egy ilyen bombanő testben, de annak meg nem így kéne kinéznie, vagy csak a jelenetek egy részében. Edrick is tökéletesen leírta a “túlkoros tinilány” kifejezéssel :D
Nygma szála meg ugyan kecsegtet egy nagyon durva háborúval Pingvin és őközte, de a mostani történések rém kiszámíthatóak voltak: nyilván odamegy a helyszínre, és talál valami nyomot, ami alapján gyanakodni kezd … és utána nyilván más jut eszébe, mint lehetséges gyanúsított (hacsak nem duplacsavar, és Pingvint veri át). (Youtube komment: Isabellának az arca fele volt leégve, mintegy Kétarc utalásként :))
A Jim-Barnes szál se mozgatott meg különösen, egyfajta kötelező kör volt, Barnes meg egyébként egy Sith nagyúr, hogyaszongya “I deal in absolutes” ;)

Pipacs - 2016. 11. 18. 12:54

Enzo:

Szerintem csak testi öregedés, egyértelműen. (Vmi életenergia elvétel szerű kamutudományos elméletem van erről..:D) Az észbeli és személyiségfejlődéshez idő kell, ez megkerülhetetlen, szóval igen, kiskamasz lány szexi felnőtt nő testében.

Ami Izabellát illeti, mentek itt a találgatások, de egyikünk se számolt az arccserélős plasztikai sebésszel, szerintem ez a válasz a múltkori kérdésre ezzel kapcsolatban. Kérdés: ki és milyen céllal varrta rá a halott csaj arcát.

heidfeld - 2016. 11. 19. 14:23

Legnagyobb gondom a sorozattal, hogy érdekes karakterektől nagyon hamar megszabadulnak. Izabella maradhatott volna még pár részig. Legalább kiderült, hogy Chelsea Spack nagyon jól néz ki, és játszani is tud. Ivy szoknyája tényleg rövid volt. Nagyon kíváncsi leszek, hogy szellemi fejlődése milyen gyors lesz?
Jövő héten lesz Barbara is. Élmény őt nézni.

Pipacs - 2016. 11. 19. 15:35

“Nagyon kíváncsi leszek, hogy szellemi fejlődése milyen gyors lesz?”

heidfeld:

Szerintem nem (csak) a gyorsaság, hanem az irány a kérdés, mármint ez az egész “hoppá, felnőttem” dolog – az eddigi életvitelével, a növényb*ziságával és azzal együtt, hogy már eleve kicsit fura, stikkes kiscsaj volt – tereli majd afelé, hogy végül az a bizonyos Poison Ivy legyen belőle. (És a szexi külső, meg az extrém, zöld ruhák iránti rajongása is adott, persze. :)) Már most látszik például, hogy nyoma sincs benne semmi empátiának, vagy lelkiismeret furdalásnak, erkölcsi érzéknek. Cserébe kapzsi és számító, hidegvérrel használja az embereket ugyanúgy, mint a külsejét (tehát eszközként) céljai eléréséhez.

Edrick - 2016. 11. 22. 14:49

Na, ez most betett. Ez valami gyönyörű volt. Az elején kicsit pörgősebbre számítottam, de ez így, ahogy volt, tökéletes volt.

Örülök, hogy a múltkori Ivy-s szálon csavartak egyet a Whisper Ganggel, jó meglepi volt, kár, hogy ilyen hamar ki is iktatták őket, bár amennyi karakterrel foglalkoznak, lehet, jobb is, hogy nem hagyták őket.

Nygma-vonalon szintén örülök, hogy nem az utolsó előtti pillanatban lépett be Barbara, hanem az utolsó utániban, és ugyanúgy megléptek egy fenyegetést, mint múltkor a Lee-Vicky választásnál. Bár szerintem nagyobb súlya lenne, ha nem sikerülne visszavarrni Tabitha kezét, de üsse kő, elnézem.

Barbara meg (most már szokás szerint) rohadt jó volt; a fenekelős jelenete aranyat ért. Meg a többi is, jó lesz ez a szítsunk háborút dolog, pláne, ha még hozzávesszük a Court-ot is.

Ahol egyébként eléggé érdekel, hogy Falcone milyen körökben mozog/mozgott a Court-on belül, meg hogy miért akarták megölni a fiát, és akkor az ominózus kérdés: hogy került kapcsolatba Alice vérével Mario, és lehet-e köze a nyakán lévő sebhez, amit a múltkor láttunk?

Ezzel a résszel most nagyon felpörgettek, kifejezetten tetszett. Ja, és még bónuszként Harv megint ontotta magából az egysorosokat :D Én teljesen kész vagyok.

Blobov - 2016. 11. 23. 09:59

Kissé zavarban vagyok a félévad után: az eleje valami fenséges volt (Fish-t leszámítva), a hangulat zseniális, ami Tetch-csel tetőzött be… hogy aztán határozottan zuhanjon.

Olyan az egész, mintha össze-visszadobnának szálakat, az egyiket felveszik, csócsálják, ledobják, másikat vesznek elő, közben az egyik valahol eltűnik, de majd visszajön, mert az újat néha túl hirtelen dobják el.

Pl.: Jól indult a gonoszBruce, erre elveszett az egészben, pedig nagy lehetőségek lenne benne, de erre a félévadra félre lett téve. Akkor minek lett elővéve?

Isabella: Lehetett volna ezt rágni még, lehetett volna valami rejtélyesebb eredete (bár végülis poén volt így is, hogy eredet nélkül passzolt Nygmához), erre hirtelen el lett dobva az amúgy is nevetséges bromance miatt.

Barnes: építgetjük, oszt egy rész alatt kiszedjük… mi ez már? Ráadásul egy olyan fightban, ahol a hipererős Barnest Gordon falhoz tudja vágni? Ugyanmár…

A záró rész ezekhez képest volt csak jó (megint: eldobott karakterek, pl. a Whisper Gang), Nygma/Barnes/Tabitha/Barbara viszont zseniális volt.

Edrick - 2016. 11. 23. 14:37

Blobov: a kommentedből azt veszem ki, hogy szerinted ez a félévad zárása volt, pedig van még egy rész jövő héten :)

Edrick - 2016. 11. 23. 14:40

Amúgy a többi részével majdnem teljesen egyetértek, mert vannak olyan szálak történetvezetés terén, amiket szépen lassan építgetnek részeken keresztül, majd egy részben lerendezik, és van az, amiben két rész alatt rohamtempóval viszik előre az adott szálat, és ott meg hiányzik az alapozás. Nekem felemás a megvalósítás

Blobov - 2016. 11. 23. 15:35

Edrick: basszus, tényleg :) Pedig azért vettem előre (és tettem hátra a Frontier-t), mert mondván félévzáró :)

Enzo - 2016. 11. 28. 16:58

3×10
Ez a rész határozottan jobb volt! Ennyi leleplezést egy epizódban, wow:
-Bruce-ékat nem az Owls üldözi, hanem az ellenfeleik. (ügyes!)
-Mario is megfertőződött a vírussal…téééényleg, akkor ezért volt a nyakán tapasz múltkor! Amúgy már az elején gyanús volt, amikor az étteremben beszélgettek róla, de az jó kérdés, hogy milyen körülmények között fertőzödött meg? (vagy ő is foglalkozott vele? nem emlékszem)
-És hát a legjobb szál, ahogy Barbara összerakta a nagy képet az Isabella-gyilkossággal kapcsolatban, a vége félelmetesen jó volt, Erin Richards továbbra is marhanagyot játszik (a boltos fenekelős jelenet is zseni). Amikor meg Pingvinnek leesett, hogy tényleg nem Butch a gyilkos, arra a jelenetre már előre dörzsöltem a tenyerem, és nem okozott csalódást.

Azért néhány negatívum is volt:
-Tegye fel a kezét, aki meglepődött, hogy Mario elment Harvey felügyelete alól :D
-Barbara milyen adat alapján találta meg, hogy hol van Nygma? Mármint milyen címet tároltak ott a boltban, ami alapján rájött?

Darabkák:
-Olga beszél angolul, wow!
-Tabby és Butch szép pár lesznek, összesen 2 kézfejjel :D
-Jó volt látni egy(?) rész erejéig a “régi” Falconét :)
-Na, ezen a szálon is bejön a Court of Owls, úgy érzem, az évad végére ők lesznek az igazi központi szál/főgonoszok.

A félévadzáró trailere elég király, és nem lő le sokmindent :)

wondorog - 2016. 11. 29. 11:12

Na ez kemény volt, mondjuk én azt vártam, hogy Lee fog meghalni és Mario megszökik, Jim meg majd rá fog vadászni ezek után, hálistennek ez a sorozat még mindig képes meglepni. Bár a Lee drámázást annyira nem várom, ezért is reméltem, hogy inkább ő fog elhullani.

Slorem - 2016. 11. 29. 11:49

@Enzo: “Barbara milyen adat alapján találta meg, hogy hol van Nygma?”
Szerintem szállítási cím. Én úgy értelmeztem, hogy házhoz szállították a “kellékeket”.

Tabitha karakterét szerintem elég rendesen leépítették, az előző évadban sokkal badassebb volt. Most meg gyakorlatilag egy biodíszlet. A love story-val nincs bajom, vagyok elég romantikus ahhoz, hogy szurkoljak nekik. De ennyire nem kellene leépíteni egyiküket sem…

Marióval kapcsolatban én arra gyanakszom, hogy a Court of Owls tagja (volt) vagy a Whisper Gangé. Előbbinél arra a férfira gyanakszom, aki megölte Oleget (@The Americans :D). Az ő arcát szerintem még nem láttuk, de lehet, hogy csak én nem emlékszem rá. Az utóbbi meg ugye magyarázatot adna arra, hogy miért akarták megölni.

Egyébként az évad nekem egyre jobban tetszik, bár tényleg zavaró, amit Blobov írt. De néhány esetben viszont pozitívum (pl. engem nem nagyon érdekelt emó-Bruce, vagy ugye a “közönség kedvenc” Fish…).

LaCRossE - 2016. 11. 29. 12:49

Hát ez egy nagyon jó félévadfináléra sikeredett. Barbara még mindig eszméletlen jó, bár nem csak a színésznőn múlik, szerintem az írók nagyon vágják, hogy kell neki jó jeleneteket írni.
Megnéztem a következő rész promóját és HATALMAS hype. Nem hiszem el, hogy pont a születésnapomon tér vissza Ő.

Edrick - 2016. 11. 29. 14:12

Hát, ez bitang jó kis félévadzárás volt. Viszont azért nem vagyok maradéktalanul elégedett, mert ahogy beharangoztak szereplőket még az évad előtt, mint pl. Fake Bruce, Ivy, vagy Vale, úgy alig voltak használva, most meg konkrétan sehol sem voltak. Jó, mondjuk inkább ne legyenek, ha nem használják őket, minthogy a háttérben legyenek biodíszletként, de azért egy picit hiányoztak nekem.

Ugyanakkor nézhetem úgy is, hogy egy teljesen más irányba ment el a félévad, mint ahogy azt alapból várni lehetett, és elég szépen megleptek, még Strange se kellett, és milyen jó részeket tudtak hozni. Legalábbis nagyrészt, mert volt néhány gyengébb hetünk is, de azért még így is elég pozitív az összkép.

Selina és Bruce között nagyon jó a kémia, Alfred még mindig a nyugdíjazott 007-es, és azért elég badass volt, hogy csak meg tudta ölni a Talont :)

Carrie Hopewell izé Selina anyu meg olyan kellemes meglepetés volt, hogy letettem a hajamat. És még azt is hajlandó vagyok nekik elnézni, hogy megint egy előbukkanó családtagról van szó (mint tavaly Paul Reubens), mert ez egyszerűen hihetetlenül jól esett. És ha hozzávesszük, hogy ő is tolvaj (mondjuk? egy macskanő “béta verzió”? eléggé olyan volt az a szemüveg :D), akkor meg pláne.

Jimnél ez a tőr eltűnik a vízben annyira mesterkélt volt, hogy az már fájt, de oké, elnézem nekik, mert mégis kíváncsi vagyok, mit reagál erre Falcone. Meg hogy tényleg miért volt baj az a Court-nak, hogy Mario vírusos volt? De valahogy csak összekötik a szálakat majd.

Szóval nálam egy erős 8/10 a félévad, a végét kihegyezték a katartikus pontokra, és nem is buktak bele, megint változik majd a tábla, és hogy Barbara hogy tör hatalomra, azt meg öröm lesz nézni :) (Meg hogy aztán hogy esik le onnan.. ;))

LaCRossE - 2016. 11. 29. 16:12

Carrie Hopewellt el is felejtettem. Kicsit gondolkodnom kellett, honnan ismerős, de szerintem érdekes dolgokat várhatunk Selina anyutól és Selinától is.

wondorog - 2016. 11. 29. 16:14

Én olvastam pár hete, hogy Ivana-t becastingolták, mint Selina anyja, az elején ki is szúrtam azonnal a Guest star-oknál, de nem gondoltam, hogy Selina ismeri is őt.

Blobov - 2016. 11. 30. 10:48

Wow, a félévadzáró jó volt: Jim végre tökös volt, meglepően tökös.

winnie - 2016. 11. 30. 11:36

szerintem ez nem a félévadzáró, az a 3×14 lesz, ha abból indulok ki, hogy utána több hónapra lepihen a sorozat.

Edrick - 2016. 11. 30. 14:25

Mondjuk még logikus is lenne, hiszen azért elég hülyén lett elvágva az utolsó jelenet, így meg nem volt annyira félévadzáró-jellegű. Meg logikus is lenne, hogy 1 hónap szünet még nem feltétlenül jelent zárást, bár már előfordult olyan is.
Én itt ezzel most egy picit meg vagyok zavarodva. Mennyi lenne az a több hónap? Az előző évadban úgy volt, hogy nov. 30. volt a zárás, és február 29-én tért vissza. Akkor most még minek az egy hónap, és utána szünet? Mondjuk ezt a kérdést már tavaly is feltettem, és meg is kaptam rá válaszként, hogy

“hehe, régen mindig így volt, most nagyobb blokkokban mennek a dolgok, de gondolom nem akartak 5 hónap szünetet, hiszen az adott, hogy májusban van vége. és még így is októberben, szóval később kezdenek.”

Ez oké, de az, hogy most mikor-hogy van félévadzárás azt végképp nem értem :D

Blobov - 2016. 11. 30. 15:00

Egy csomó külföldi oldal mid season finale-nak hívja a tegnapi részt.

winnie - 2016. 11. 30. 20:25

Blobov: ezért jó, hogy itt vagyunk mi:) viccen kívül, nyilván ahogy más nem tudja, úgy nekik sem kötelező tudniuk. de ha most lenne a félévadzáró, akkor a 01.30-it másképp kéne hívni. mondjuk az elnevezés másodlagos, de ha író lennék, én a 3×14-re készülnék kettőzött figyelemmel, ott zárnám le a sztorit, vagy léptetném következő szintre.

LaCRossE - 2016. 12. 01. 15:00

Mondjuk a promók szokták mondani, ha midseason finale, de itt szó sem volt erről bennük.

chester - 2016. 12. 06. 20:55

Ezt találtam, nem tudom mennyire hivatalos (és mivel még nem láttam fenn a neten a részt, valszeg igaz):

Gotham 3×12 Season 3 Episode 12 Promo – This January, *** . . . ###. *** . . . ### when Gotham returns with all-new episodes! (nem akarok spoilerezni)

Alexejevic - 2016. 12. 06. 20:56

Nagyon tetszik ez az évad is! Remekül mutatják be Gotham-et, mondom ezt úgy, hogy a sorozat berendelésénél nagyon féltem, hogy bohócot csinálnak majd egy csomó ikonikus karakterből, mint például Pingvin vagy Nygma. De erről szó sincs…Gyakorlatilag Bruce kora és a szabad kéz miatt akármeddig húzható a sorozat, simán benne lehet akár 7-8 évad is. Mivel tudjuk, hogy ezek a karakterek hova fognak kilyukadni, mi/ki lesz belőlük, csak az odáig vezető út a kérdéses. De a készítők nagyon odafigyelnek a részletekre. Tökéletesen játszanak a karakterre jellemző színekkel, tulajdonságokkal, jellemfejlődéssel.
Például Bruce az első évadban egy hisztis ficsur volt, a mostani évadban pedig kiemelik a nyomozó készségét, gondolom ezeket tovább építgetik majd, míg nem ő lesz Batman. Azért az nagyon érdekel, hogy a Selina-val való kapcsolata után képben lesz-e Macskanő azzal, hogy gyerekkori szerelme ki is:) Ezek érdekes dolgok, még így képregény rajongóként is:)

Enzo - 2016. 12. 08. 02:17

3×11
Hmm. Megvolt a megfelelő félévadzárós hangulat, de ugyanakkor a rész bizonyos fontosabb pontjai nem a legjobban sültek el.
Apropó félévadzáró vagy nem, mindegy hogy minek hívjuk, a lényeg, hogy viszonylag hosszú szünet jön. Mindenesetre elég érdekes megoldás, hogy január 16.-23.-30.-án még visszatér 3 résszel a sorozat, aztán megint szünet.

Szóval, pozitív oldal:
– Amikor Pingvinnek leesik az elején, hogy mire céloz Barbara (“And the penny drops.”), az a jelenet libabőr, az arckifejezésekkel, a szövegekkel, a kameramozgással, mindennel.
– Tetch is stílusos volt a száján kicsúszó versikével, jó volt újra látni.
– Ed behúzta a csőbe Pingvint szépen. A kicsinálását viszont tudni lehetett, hogy szép alaposan megtervezi, ergó a késsel hátbavágós jelenetről ordított, hogy csak elképzelt.
– Victor Zsasz, yay! Igazán kaphatna már valami fontosabb szálat, de azért jó volt látni őt is, marha elmebeteg feje van a színésznek (Anthony Carrigan) így haj nélkül – a hajas képei meg meglepően normálisak.
– Selina anyukája a végén, na WTF, erre nem számítottam. Mibe, hogy lesz valami flört közte és Alfred közt? :D

Negatívabb oldal:
– Az Owls-épületbe való bejutáson olyan marha sokat nem gondolkoztak az írók, eléggé le volt egyszerűsítve, Alfed simán kiiktatja a 2 őrt, közben Bruce-ék átrepülnek az utca fölött a kötélen, bent az égvilágon senki, Bruce tudja a kódot, mindenki tudja az utat…
– A vége pedig naaaaaagyon összecsapott lett szerintem, folyton a hátralévő időre pillantgattam, hogy hogy fog ez beleférni…és végül ugyan értem, hogy miért csinálták ilyenre (leeső-elúszó kés, Lee nem látott semmit), de valahogy akkor is olyan klisés és hirtelen lett az egész. A Mario vérében használt anyagot meg Lucius már az alap vizsgálatkor észrevehette volna, erre csak több jelenettel utána került szóba, akkor viszont mint mindent megrengető, mindenkit meggyőző, döntő fontosságú bizonyíték. Eh.
(Na jó, annyiból várós lesz a folytatás mindenképp, hogy Falcone marha pipa lesz Jimre, az igaz.)

Az előzetes meg…nem mondok semmit inkább :D

Pipacs - 2016. 12. 08. 20:20

chester – 2016. 12. 06. 20:55

Én is megtaláltam ezeket a promókat és csak ezeket, szóval sztem nem kamu… Vagy de?

winnie - 2016. 12. 08. 20:36

ha előzetes, akkor nem kamu, he will return.

majd kirakom, a kritikánk után, ha lesz.

heidfeld - 2016. 12. 09. 17:17

Nagyon jó volt. Amit Erin Richards művel nincsenek szavak.

Enzo - 2016. 12. 11. 23:29

Filmes testvérblogon egy MoB MoB, azaz egy Morena Baccarin Moment of Beauty poszt! :)
https://filmbuzi.hu/archives/2016/12/10/moment-of-beauty-13/

Blobov - 2017. 01. 18. 12:48

Jó kis kezdés volt ez, bedobott jópár szálat, amiből majd megint csemegézhetnek, hogy akkor melyik lesz 2 rész alatt kivégezve és melyik az, amelyik az évad végéig kitart. Jerome Rajongók Klubja, ez meg zseniális :)

Bazalt98 - 2017. 01. 18. 15:19

Jó rész volt.
Gordon vs Zsazs 2.forduló :D
Bejött amit tippeltem, hogy csak az utolsó pillanatban látjuk Jerome-t.
Jerit is láthatnánk valamikor :D
Alfred és Maria tuti összejönnek.
Pingvin viszont egy idegesítőbb. Kifulladt a 3.évadra? :/
Basil jó kis meglepetés volt. De miután megtévesztette a rendőrséget nem zárták be? Kiengedték, vagy megszökött? Bár az utóbbi könnyű lenne neki.

DarkEagle - 2017. 01. 20. 20:04

A liliputi Bat csapat nagyon kedvemre való. Eddig nagyon jó az évad és egyre jobb lesz. Így hogy Jerome is visszatér meg pláne. Nygma vs Pingvin nagyon brutális harc lesz. :D

Mondjuk én továbbra is tartom hogy Selina anyja tervez valamit, nem tetszik a képe. Tuti hogy nem a lánya miatt jött vissza. Az viszont poén hogy csóri Alfred megint rossz nőbe habarodik bele. Eleinte féltem hogy mi lesz ha összehozzák Brucet meg Selinát de baromi jók együtt.

Jim vs Falcone érdekes lezárást kapott már ha le lett zárva tényleg. Nem igazán értem miért meg hogyan tudta meggyőzni őt Lee. Azzal hogy Lee még mindig szereti Jimet még több okot kéne adnia arra hogy legyilkolja. Szóval nekem ez picit fura.

És akkor itt van még a Court of Owls, nem, nem fogom őket Baglyok Udvarának hívni mert baromi cinkes fordítás, nem is értem mit gondolt a fordító mikor ők egy bíróság lényegében. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok hogy le lesznek-e szerelve idén van hosszabb ideig megmaradnak. Talán miattuk még Falcone is képbe kerülhet újra.

DarkEagle - 2017. 01. 20. 20:05

Megint benn maradt a kommentem. Csináljatok valamit az oldallal mert megint kezdi a hülyeségeit. :D

Enzo - 2017. 01. 23. 18:13

3×12
Hát a finálénál jobb volt a visszatérés, az tuti.

-Érdekes ez a szellemes szál, bár egy idő után elég egyértelmű volt, hogy Tarquint besározták, meg az is, hogy Nygma áll mögötte. Azt meg észre se vettem, hogy az arcváltó fickó ugyanaz, amelyik anno a fakeGordon volt.
-A Jerome-szekta egész para, jó sokan vannak. Ahhoz képest, hogy “Jerome returns” címszóval harangozták be a részt, csak a végén mutatták … de végülis így is áll a kijelentés.
-A Jim elleni bosszúhadjáratot elég gyorsan lerendezték (megint egy ilyen szál…eh), de legalább Zsasz többet szerepelt.
-Selinanyuék szála mérsékelten érdekes, de legalább megláttuk, hogy mire jó az üvegbagoly.

#hétidézetei:
A “Doesn’t anyone die in Gotham anymore?” Harveytól, meg utána nem sokkal a “It’s not a morgue, it’s a motel.” :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz