login |

Pilot-mustra: The Exorcist – 1×01

2016. 09. 24. 18:24 - Írta: winnie

70 hozzászólás | kategória: 2016/17, kritika, pilot-mustra,

(A másik pilotkritikánk itt olvasható.) Lehet, hogy most csalni fogok, de tényleg úgy érzem, hogy mostanában már vagy háromszor leírtam, hogyan viszonyulok az ördög-, illetve démonűzős témához. Konkrétan az Outcast pilotjánál mondtam el, hogy “rémisztően “hidegen hagy a kereszttel való hadonászás, a démonjóga és a deathmetálos hörgés“. És mivel ez mind megvolt a The Exorcist-ban, így nem nagyon találtam benne pozitívumot.

Viszont nem tűnik egy igénytelen sorozatnak, egy előítéletmentes néző számára ez egy korrekt kezdés lehetett, kérdés, hogy miért válassza bárki is ezt FOX-sorozatot a Cinemax-os Outcast-tel szemben? Hmm, miért kéne vagy ezt, vagy azt választani?

THE EXORCIST – 1×01 – 3/10

the-exorcist-1x01-06

Korábban, az ördögűzős mozifilmek 10 évvel ezelőtti reneszánszánál is gondban voltam, amikor rövid leírás alapján el kellett különíteni a műveket, ennél a sorozatnál is kábé azt lehet elmondani, mint az Outcast-nél, ha nem akarok lelőni semmilyen csavart. Pap. Család. Gyerek. Benne valami. Kereszt. És mindegyikből kettő – kivéve a keresztet, abból csak egy.

Oké, konkrétan annyit mondanék, hogy megismerünk két papot, akiket egymás útjába sodor az élet (vagy a halál) – az egyikük gyakorlott ördögűző, a másik pedig inkább szkeptikus, viszont egy anya azzal fordul hozzá, hogy a lányát megszállta valami. A pap a tisztesség kedvéért elkezd vizsgálódni, aztán olyasmibe botlik (és olyan élmények érik), amire sosem gondolt volna.

the-exorcist-1x01-05

Nem egy párhuzamot mutat a The Exorcist az Outcast-tel (mondom, nem túl változatosak a sztorik), de azért nem kópia. Annak ellenére, hogy egy cseppet sem kötött le a pilot, teljesen tisztességes volt, a főhős szimpatikus, Ben Daniels, mint a másik pap pedig kifejezetten jó volt benne, és még érdekes gondolatok is elhangoztak, ahogy körbejárták az isteni és démoni tematikát.

Újdonságok nélkül is volt egyfajta hangulata a pilotnak, és mivel ez a rész totál alapozás volt, a sorozatjelleget öltő epizódok mások lesznek, ezért még akkor is azt mondanám, hogy egy-két rész esélyt érdemes lehet adni a sorozatnak, ha nem láttam volna véletlenül az előzetest. De láttam, és az kifejezetten biztatóra sikeredett, bár egy újabb olyan motívum jelent meg benne, ami az Outcast-ben is megvolt.

the-exorcist-1x01-01

Adja magát, hogy nem túlzó, de azért horrorisztikus jelenetekben nem szegény, a mitológiára ráerősítő sorozatot kapjunk, ami talán később új dolgokat is fog mutatni, de ehhez elengedhetetlen feltétel, hogy az ember vevő legyen a műfajra és a furcsa történéseken se akadjon fel. Szkeptikusok kapcsoljanak el.

Ja, és a végén, miképp a Damien-ben is megkaptuk az Ave Satani-t, ide is megérkezett a Tubular Bells. Ezt persze jó előre nem tudni, de hátha valakinek ez jelenti az utolsó lökést a megtekintés felé.

70 hozzászólás Ne habozz!

pehnemer - 2016. 09. 24. 20:00

Érdekes, mennyire nem illik bele a Tubular Bells ebbe az ördögűzős miliőbe. Nekem az eredetiben is furcsa volt, ezt meg kihagyom, engem is hidegen hagy abszolúte.

winnie - 2016. 09. 24. 20:25

ezt szerintem most hallom először, nagyon sokan eleve ezzel a filmmel azonosítják a zenét, ami nyilván akkor egy ismeretlen műve volt. de a zene nem magával az ördögűzéssel kapcsolatos, hanem inkább hangulati tényező, ha a jelenetet nézi az ember, amiben van. és más horrorfilmek is hasonló típusú zenével operáltak a hetvenes években, elég csak john carpenter halloween-témájára gondolni. (nyilván nem a harang komponensekre gondolok a TB-ből, hanem a sejtelmes első taktusokra, amiket felhasználtak.)

lehet, hogy az számít, hogy ki melyiket ismerte először? ha a zenét, akkor fura lehet a filmben. ha a filmet, akkor viszont nem biztos. persze ez sem törványszerű.

1m4g1n3 - 2016. 09. 24. 21:03

Eredeti filmet nem lattam, ez a 40 perc viszont izgalmas volt es lekotott annyira, h par reszre maradjak. Pilotnak tokeletes az erdeklodesem felkeltette.

szpojleres mókus - 2016. 09. 24. 21:21

Köszönöm pont most akartam esti szórakozásnak bekapcsolni. Nem birtam volna ki még egy borzalmas pilotot annyit csalódtam mstanában.

monti - 2016. 09. 24. 21:27

engem nagyon felbosszantott (végig se néztem) mivel jómagam is foglalkozok démonológiával, hogy ilyen maszlaggal etetik a jó népet, tényleg már keresztel meg egy kis vizzel meg fokhagymával fognak démont űzni :-D
Hülyeség úgy ahogy van

Silver-sama - 2016. 09. 24. 22:05

Tudtam én, hogy jellemezni fogja a plakátja “There is a fate worse than death.” :’D

Lemoni - 2016. 09. 24. 22:31

Na, szóval, ennél rosszabbra számítottam, de még így is messze van nekem az Outcasttől. Annál akkor leírtam, hogy nem a jól bevált ördögűzős klisék, hanem az eltalált atmoszféra adja el nekem ezt a zsánert és az Outcast tudott ilyen hangulatot generálni. Az Exorcisten sajnos meglátszik az országos tévé, ehhez képest talán még korrekt is, de sajnálom, hogy nem került olyan kezekbe, ahol bátrabban és mélyebben belecsapnak a lecsóba. Nem még horrorisztikusabb jelenetekre gondolok (ugyan már, mennyire gagyi ijesztgetés volt az a fekete madár, amikor belerepült az üvegbe), hanem a nyomasztó légkörre, a zsigeri félelemre. Thomas atya, a karakter és a színész rendben van, Angela/Geena Davis viszont az első rész alapján nagyon gáz, az mindenesetre érdekes, hogy “angyali” neve van az ördögtől megszállt házban. Hogy 1-2 részig még maradok, az Ben Daniels érdeme, érdekes a figura és nagyon jól játssza. A feketekalapos ember, akivel Thomas atya találkozott, Sidneyre emlékeztetett az Outcastből. Remélem, nem sütik el azt a borzalmas klisét, hogy a szőke megszállt csaj megpróbálja elcsábítani a jóképú fiatal papot, mert az annyira izé lenne már.

chros69 - 2016. 09. 25. 12:56

Te-jo-eg! Az Outcast ennel jobb volt?! Akkor lehet, be sem kellene ezt probalnom. :)

kiete - 2016. 09. 25. 13:49

Nekem ez jobban tetszett az Outcastnál. A depis lány jó karakternek tűnik.

winnie - 2016. 09. 25. 13:51

chros69: ?? éppen ezért kell bepróbálni, nem? akinek tetszett az outcast, ezt írja. ergó, akinek nem jött be az outcast, annak sokkal nagyobb eséllyel fog bejönni az exorcist. az kábeles, ez országos. van, aki az utóbbi fele tendál.

serra - 2016. 09. 25. 17:11

Már az elején megvett a pap amikor Indiana Jones mozdulattal a fejébe nyomta a kalapját és ment ördögsegget rúgni. :) Jó lesz ez.
Mostanában azt veszem észre, hogy a lassabb tempójú pilotok sokkal jobban bejönnek. Lethal Weapon, MacGyver instant kuka, pedig pár éve még biztosan érdekeltek volna. Ez az öregedés jele lehet. :)

Mark Bolt - 2016. 09. 25. 23:03

Talán a keresztény neveltetésemből adódik, hogy sem a démonos, sem az ördögűzős filmeket nem bírom. Szerintem mert tudat alatt kicsit hiszek az egészben, és amikor olyan halálon túli hangon hörögnek, meg sötétből villannak be a szellemarcok, az engem erősen frusztrálni kezd, mert azt én akár el is tudom képzelni, hogy megtörténhet, bár ésszel felfogom hogy nem, de az idegrendszeremet akkor is meggyötri. :D Conjuring 2-ben is a felénél elkapcsoltam, mert nem kell nekem ez a kínzás. Ha ilyen filmeket 10 évesen néztem volna meg, szerintem örökre tönkretesznek. Zárjátok el a gyerekek elől.

bikkbakk - 2016. 09. 26. 00:14

az eredeti az egyik legjobb horrorfilm, ha nem a legjobb.

ez rémes.

Amúgy a második, borzasztó Ördögűző filmben egy jó dolog volt (Linda Blairen és James Earl Joneson kívül), Morricone csodás zenéje, amit a Hateful Eightben Tarantino is használt.

https://www.youtube.com/watch?v=YtlevfEi7nk

Chros69 - 2016. 09. 26. 20:21

@winnie: kisse szkeptikus vagyok :)

@serra: nem, ez nem az oregedes, hanem az ordogosodes jele! :D

pehnemer - 2016. 09. 26. 22:35

winnie

A zene volt meg először, ez nyilván meghatározó, és valóban akkor egy teljesen újszerű dolog volt, maga a hangzásvilág, a lassan épülő zenei ívek, stb..

Bár zenész füllel ez szubjektiv, valóban nem sokan osztják a véleményem :) De szeretem a filmet és a zenét is

pehnemer - 2016. 09. 26. 22:40

Most jut eszembe, amit a kritikában belinkeltél az nem az eredeti verzió mit a filmben is használtak, hanem egy általam nem ismert, újrakevert talán?

Snoopyzit30 - 2016. 09. 27. 14:34

Teljesen azt kaptam ettől a pilottól, amit vártam. Pontosabban amit az Outcasttól vártam. Ben Daniels figurája nagyon érdekes, a színészt meg amúgy is nagyon bírom. Tomas atya is rendben van, az álma baromi jó volt. A sorozat hangulata sejtelmes (ami nálam elvárás), tetszett hogy nem az ijesztgetésre fordították az időt, azt meghagyták a végére. Bár ezeken a részeken én mindig röhögök, nem találom ijesztőnek, de azt hogy mégis szembesülnek a “problémával” már az első rész végén betudom annak, hogy meg akarták tartani a jumpscare-re vágyó nézőket is és azért volt szükség erre. A rész végén az egész évados sorozatelőzetes is bejött, így én odaülök elé a jövő héten is :)

A kezdés nálam erős 7/10.

DarkEagle - 2016. 09. 27. 16:24

Szerintem korrekt kis Pilot volt. Én is azt kaptam amit elvártam. Igazából a sorozaton sem érzem azt, hogy nagyot akar markolni mert csak szép lassan épült fel. Ha sokat akarna markolni akkor rögtön benyomtak volna egy ördögűzést a képünkbe de igazából csak kóstolgattak minket és ellenben a Designated sorival (igaz az más stílus) ennek ez jól is áll. Ráadásul itt a karakterek szerethetőek, vagy épp ha utálom őket akkor az sem azért van mert szar a színész hanem épp ellenkezőleg.

Én is keresztény neveltetést kaptam és mindig érdekeltek az ilyen story-k de nem ezért tetszett a film. Maga a stílusa, a feeling jött át. Amit anno az 1. film is átadott az ebben is megvolt. Rengeteg snitt volt a Pilotban ami egyből a régi filmet idézte. Nyilván nem véletlen. És át igen lehet mondani, hogy ez az olcsóbb Outcast na de kérem, mégis csak közszolgálati tévén megy és nem kábelen. :D Ehhez képest szerintem a 7/10-es pontozás részemről teljesen kiérdemelt.

És igen, való igaz MINDEN ördögűzős cucc vele járója a kereszt, a szentelt víz és a többi cucc de ezek nélkül nem is lenne ugyan olyan. Milyen lenne már ha egy ilyen sorozatban pl egy pap valami karddal hadonászna vagy felütné a Google-t hogy hogyan kell ördögöt űzni. Esetleg kézrátétellel gyógyítana. Ezek nem vámpírok és a megszállott egyéneket nem megölni kell hanem MEGMENTENI! És ez a lényeg, így lehet HOSSZAN felépíteni egy történetet mert aki azt hiszi, hogy maga az ördögűzés lesz a lényeg a sorozatban az téved. Itt az áldozat, az áldozat családja és a papok közti kapcsolat lesz a lényeg. Igen kaptunk egy főszálát elvégre anélkül sok értelme nem lenne de ki tudja mekkorát akarnak nyúlni. Évad végére előbújhat akár maga a Sátán is hogy háborút indítson. Kinézném a FOX-ból azt is hogy csinál egy crossovert a Luciferrel pl. :D

egypuputeve - 2016. 09. 27. 21:12

DarkEagle: Nem minden ördögűzős cucc velejárója a kereszt, szentelt víz, stb. Ha hivatkozol a “keresztény neveltetésedre”, akkor meg kell jegyezzem, hogy az evangéliumok leírása szerint Jézus Krisztusnak egy cucc sem kellett. Elég volt egy szó is.

Filmeknél sem igaz állításod, ugyanis “Az utolsó ördögűzés 1-ben” egy protestáns és hitetlen lelkész haknizik az ördögűzéssel. Vannak felszerelései, amivel eljátssza, hogy az illetőben van a gonosz és azt persze ki is űzi. Pechére csúnyán mellényúl. A film végére már megtért lelkész egy Bibliával a kezébe ront neki a démonnak. Meg lehet nézni mi a vége. Lehet elkelt volna neki is a kereszt..
Második részt nem láttam, ott lehet vannak klasszikus felszerelések :)

A sorozat egy történetet dolgoz fel, vagy külön részekből áll?

Thomas - 2016. 09. 27. 21:39

Megnéztem, és nagyon lelkes vagyok, nem is tudom, mikor láttam ilyen jól összerakott pilotot. A tempót is remekül eltalálták, a hangulatot is, a színészek is szuperek, különösen az idősebb papot játszó Ben Daniels, akit már többen is kiemeltek. Lehet, hogy ez lesz az a horrorsorozat, ami végre betalál nálam? Mert tényleg olyan érzésem volt, mintha egy jó horrort néznék, voltak valóban ijesztő jelenetek, felidézték az eredeti Az ördögűzőt, ami talán a kedvenc olyan horrorom, ami nem slasher.

Hogy részletesebben is mondjak valamit, a nyitó jelenet csillagos ötös, hihetetlenül megadja az egésznek a hangulatot, aztán utána ahogy suhan végig a kamera az utcákon, ilyen apróságokkal engem már meg lehet venni. Remélem, hogy nem itt is az lesz, mint a Blood & Oil-nál, ahol egy gyönyörűen fényképezett pilot után jönnek a költségkímélő, minden kreatívabb külső jelenetet nélkülöző részek. Ugyanilyen látványosak voltak a mexikói felvételek, és rohadt jók voltak az ott játszódó ördögűzős jelenetek, ott is a helyszín már hihetetlen pluszt adott. Engem még a madár sem bántott, nem baj, ha egy horrorban vannak jumpscare-ek. És a végén a padlásos jelenet megkoronázta az egészet, nagyon eltalálták a csaj mozgását, az tényleg félelmetes volt, amit a tévés horrorokról eddig nem nagyon tudtam elmondani:) Szóval nagyon remélem, hogy hasonló színvonalú folytatás jön, és a nézettség sem zuhan meg, mert ezt így el tudnám viselni hosszabb távon is.

DarkEagle - 2016. 09. 28. 12:52

@egypuputeve: Igen csak azt elfelejted, hogy Jézus nem egy pap volt hanem Isten fia. Ergo neki nincs szüksége keresztre meg Bibliára. Pláne, hogy akkoriban még nem is volt egyik sem. mármint úgy ahogy mi most ismerjük őket.

Szóval ja, egy papot ne keverjünk össze az Isten fiával. :D Egyébként én se láttam minden ördögűzős filmet de nyilván a 90%-ukban benne vannak az alap dolgok és ez nem is baj. Nem ez a fontos bennük hanem a körítés és szerintem ez a sorozat a körítéssel vitte el a pálmát és nem azzal hogy egy pap kereszttel hadonászik. :D

winnie - 2016. 09. 28. 13:51

“A sorozat egy történetet dolgoz fel, vagy külön részekből áll?”

egy történetet dolgoz fel külön részekkel:) átívelés is van, mitológia is, meg úgy tűnik, hogy epizodikus jelleg is lesz, de ezt csak a 3. rész után lehet biztosra mondani.

a lényeg, hogy nem csak a pap állandó szereplő, hanem a megszálltnak vélt gyerek családja is, tehát utóbbiak folyamatosan sztorikat fognak kapni.

egypuputeve - 2016. 09. 29. 12:07

DarkEagle, winni: köszönöm a válaszaitokat, és mindenkinek a hozzászólásait. Meghoztátok a kedvem :) Ez volt az első alkalom, hogy egy sorozatba az itt elolvasott kritikák alapján kezdtem bele. Igaz azt írtam, hogy 99% eséllyel nem nézem meg. Úgy látszik nem véletlenül hagytam meg az 1%-ot. Előítélettel voltam a sorozat felé. Egyrészt, mert amerikai, és nem nézek amerikai sorikat. Másrészt pedig ott van ez a Damien, amit nagy lelkesedéssel kezdtem el, mert a klasszikus Ómen filmek nagyon tetszettek. A pilot felénél kikapcsoltam. Lehet jó sorozat, nem tudom. Most adok neki 1%-ot, hátha..

Az ördögűzőről a véleményem: Nagyon tetszett. Az első momentum számomra a mise volt. Indított egy kételkedő (nem mondanám azért, hogy hitetlen) fiatal, laza pappal és még lazább miséjével. Szentbeszéde közben maga sem hitte el, mit mond. Ez teljesen élethű! Kiváló alap egy karakterfejlődéshez. Számomra jól adagolták a látomásait is, összekapcsolva a valóssal.
A másik pap működése is jól kezdődött. Ördögűzés, vatikáni követ, szembe megy a földi egyházzal, pisztoly, elbukik, összeomlik. Ez is jó alap.
A család számomra unszimpatikus, főleg az anya. Ez az agyonplasztikázott fej…, de gondolom neki tetszik. Viszont jól megformálja a hobby-keresztényt, ami valljuk be nem nehéz. Értem ezalatt, hogy megszokásból, kötelességből eljár a templomban (avagy klubba), kirakatfigura, aki kifelé mutatja a tökéletességet, belül pedig pont, pont, pont. És itt jön a bökkenő. Egy szkeptikus templomba járónak a pilot elején-közepén leesik, hogy a lányát megszállta a démon. Istenben nem nagyon hisz, de azt tudja, hogy ami körülveszi, az csak a gonosztól jöhet. Okés, értem én, hogy a nő szenved/szenvedett depresszióban, és a kettőt külön tudja választani, de azért lehetett volna várni, több jeleneten végigvezetni a nőt. Pl előbb nem a paphoz megy el, hanem az orvosához, ha már bevallottan depis.

A készítők könnyen elhitették, hogy kibe is bújt bele az ördög, majd nagyot húztak a végén. Engem sikerült átverni. De kérem szépen, miért kellett ezt már a pilotban felfedni? Lehetett volna pár részen szórakozni, hogy a másik lány a problémás. Bocsánat, már nem emlékszem ki írta le, hogy lassú a pilot. Szerintem meg nagyon gyors, de ízlések és pofonok.

És igen, ami teljesen magával ragadott, az az zene a végén. Tudom, volt róla szó, de szégyen ide, szégyen oda, nem emlékeztem az Ördögűző zenéjére! Olvastam a cikket, láttam a linket, de hála Istennek nem klikkeltem rá. Így akkorát ütött Mike Oldfiel, hogy utána 4 órán keresztül csak ezt az egy zenei remekművet hallgattam. Jó pár éve semmi zenét nem hallgatok, tegnap este viszont kivétel volt, végigmentem pár koncerten, feldolgozáson, mixen és remixen. Na és ahogy megszólalt, amikor kinézett a kiscsaj az ablakon, mosolyogva, mintegy hadat üzenve a papnak. Csillagos ötös jelent volt számomra.

winni, neked igazad volt a cikkben. Jó előre nem tudni a zenét, mert sokkal nagyobbat szólt a pilot, mint ha tudtam volna. Így nagyon örülök, hogy agyam tudat alatt meglepett :)
Szerintem is egybefüggő lesz a sorozat– nem néztem a trailereket -, kb úgy, ahogy leírtad. Abban teljesen igazad van, hogy biztosat még most nem lehet mondani. Úgyhogy még egyszer köszi a hszeket, megérte nem föladni és kíváncsiskodni :)

egypuputeve - 2016. 09. 29. 13:00

DarkEagle:

Tettél egy állítást, melyet nyomatékosítottál: „És igen, való igaz MINDEN ördögűzős cucc vele járója a kereszt, a szenteltvíz és a többi cucc de ezek nélkül nem is lenne ugyan olyan.” Ha feltételesen írsz, akkor én sem ragadok klaviatúrát.

Két dolog. A „cucc” ebben a kontextusban gondolom számodra, mint „téma, terület, dolog” jelentéssel bír. Értem ez alatt a való életet, filmeket, könyveket, szóbeszédeket, bármit. A minden értelmezése egyszerűbb. 100%, nem 99%. Utóbbi majdnem minden ;)
Két példával cáfoltalak, egy könyvvel és egy filmmel. A sort tudom folytatni, mert van belőle bőven. A kereszt és szenteltvíz a tortának csak egy kiragadott része, amit te kerek egésznek veszel. Ez nem igaz. Apropó, az nem kereszt, hanem feszület, a megfeszített Jézus Krisztus.

Abban igazad van, hogy Jézus Isten Fia, nagyobb hatalom az embernél, lévén teremtő és nem teremtmény. De megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, ergo emberré lett (inkarnált). Ő azt mondja, hogy nem mond mást, mint az Atya (Isten) mond, nem csinál mást, mint amit az Atya cselekszik meg benne. Elküldi a tanítványait, nekik hatalmat ad, hogy parancsoljanak a gonosz lelkeknek (is). A tanítványok mikor visszatérnek, arról számolnak be, hogy Jézus nevére még az ördögök is engedelmeskedtek. Ez is az evangéliumban olvasható. Akkor még nem volt feszület, szenteltvíz, mivel ez a későbbiek folyamán alakult ki, ahogy egyre inkább intézményi kereteket öltött az egyház. Ezt utóbbit írtad is.

Az ördögűzés sikere nem a pap „szerszámaitól” függ, hanem annak hitétől, és a pap nem evilági főnökétől. (Egyszerű business-képpel szemléltetve: Isten a tulajdonos, ügyvezető a pápa, bíborosok a menedzserek, a beosztott pedig a pap :) Ezért is érdekes az a sztori, melyben egy elbukott, hitét vesztet pap végez ilyen tevékenységet, vagy esetleg egy szkeptikus, hitetlen, kvázi megélhetési teológus, akinek a plébánia a munkahelye, a hívek pedig az ügyfelei. Itt a főszereplő nem a pap, hanem aki a kereszten van, akinek szavára minden hatalom térdre borul. Az Ő nevében parancsolnak a lelkeknek, hozzá imádkoznak. Ez nem egy mesterség, hanem ajándék. Vagy kapja az ember ezt az elhívást, vagy nem. Utóbbi esetben lehet az illető akármilyen papírokkal rendelkező papi elöljáró, nem lesz sikere.

A pilotban volt kézrátételes imádkozás a kisfiúnál.

Külön érdekessége a sorozatnak, hogy nemrég halt meg a világ legöregebb ördögűzője. Gondolom nem a sorozatkészítők tették el lába alól az atyát, nagyobb érdeklődést remélve a sorozatnak..
http://24.hu/elet-stilus/2016/09/20/kilencvenegy-evesen-meghalt-a-vilag-legismertebb-ordoguzoje/

Ami pedig felettébb csemege, hogy Max Von Sydow 1965-ben eljátszotta Krisztust “A világ legszebb története – A Biblia-ban”. Így már értem, miért hiteles ördögűző :)
http://www.imdb.com/name/nm0001884/mediaviewer/rm875005184
http://www.imdb.com/name/nm0001884/mediaviewer/rm539460864

A körítés nekem is tetszett, köszönöm a hsz-eket, mert így legalább belevágtam :)

egypuputeve - 2016. 09. 29. 18:48

Bocsánat winnie, rosszul írtam a neved! Lemarad egy ‘e’ betű, kétszer is :x

Lemoni - 2016. 10. 01. 21:43

Második blikkre már egyértelműen azt hozta, amire számítottam, sajnos. Lényegtelen részletekre fecsérlik az időt (családi fatorony építés), szájbarágnak (25x mutatják azt a rohadt poharat, hogy idd már ki!), Geena Davis pedig továbbra is bűnrossz. A 3. részt még megnézem, oszt’ annyi szerintem.

winnie - 2016. 10. 04. 14:09

1×02: ez tetszett. nem tudom, miért, de bejött. valahogy elkezdett érdekelni, bár az űzős klisék még mindig hidegen hagynak, de voltak benne azért érdekes dolgok-

egyébként is terveztem, hogy újranézem a pilotot, mert tuti, hogy sok minden kimaradt belőle, annyira nem érdekelt

6,5/10

Lemoni - 2016. 10. 08. 20:58

Tudathasadásos egy sorozat. A papos, egyházas jelenetek nagyon jók, remek párbeszédek, feszültség, kiemelkedő színészi játékok. De abban a pillanatban, amikor átváltanak a megszállt csajra és családjára, megzuhan a színvonal, gyenge dialógusok, random cselekmények, pocsék alakítások. Mennyivel érdekesebb lenne, ha az előző részben történt mészárlásra fókuszálnának, abban érződik egy ördögi masterplan, ahogy az Outcastben az egyre több megfertőzött városlakóban. Mivel a 3. részben jó arányban, vagyis főleg a papos konfliktusokat mutatták, így kedvet kaptam, hogy tovább nézzem, remélve, hogy a címszereplőn lesz a folytatásban a hangsúly, elvégre The Exorcist a címe, nem pedig The Obsessed.

Snoopyzit30 - 2016. 10. 14. 19:33

1×02

Rendben volt a 2. rész is nagyon. Nekem csak az zavaró kicsit, hogy az anyuka mennyire hamar “rájön” arra, hogy a gyerekét megszállták. Az a jelenet, amikor a tablettel felveszi az nekem kicsit vicces volt mondjuk.
Ezt abszolút ellensúlyozza Marcus atya, amikor a hajléktalan nőnek mondja a tutit és az lazán visszapofázik neki. Nagyon zord volt az a jelenet. Emellett a zenét is jól használták. Marcus atya egyébként teljesen uralja a sorozatot az ő karaktere mindent visz eddig.

Balumedve - 2016. 10. 14. 22:57

Így, három rész távlatából, azt kell mondjam, tetszik amit látok. A klisék nem zavarnak különösebben. Tudom, hogy klisék, de nem sok horrort néztem életemben, főleg nem ördögűzőset, így egy kicsit másképp élem át ezeket, mint a horroron nevelkedett emberek.
A család mizériája számomra sem szórakoztató. Egyrészt szívesen végignézném, ahogy a lányon eluralkodik a démon, de itt néha nagyon bugyután kezelik a dolgot. Pl. amikor a démon átveszi az irányítást, és megszólal azon a nevetséges férfihangon, rögtön kilök a valóságba. Mindjárt az jut eszembe, hogy töke van a menyasszonynak, és elfog a röhöghetnék.
Ezt leszámítva, úgy gondolom megéri folytatni a továbbiakban.

Snoopyzit30 - 2016. 10. 20. 17:52

1×03

A metrós jelenet totál hatásvadász volt. Bár ezt nem tudom felróható-e egy ördögűzős sorozatnak. Megint Marcus atya vitte a hátán a részt a szobai kihallgatós jelenettel. Még mindig nézős, de ez a rész most nekem kicsit unalmas volt. Totál nem érdekel a pápa látogatása meg a többi pap töketlenkedése az ördögűzés kapcsán.

Lemoni - 2016. 10. 22. 20:44

Az 5. rész ritka pocsékra sikeredett. Amikor egy országos tévé elképzeli, hogyan kéne kábeles módon ütni és hatni, de csak egy ilyen nyamvadt selejt epizódot tud létrehozni. Mennyire gagyi volt már a megszállott csaj minden jelenete. Azért, mert gusztustalanra mázolták a képét meg férfihangon hőbörög, még nem lesz belőle ördögi lény, nyomába sem ér Linda Blair félelmetes alakításának. A szerencsétlen Tomasszal meg kábé 7 perc alatt lezavarták a megkísértés-elcsábítás-templomban szánom-bánom kötelező klisét. A legsúlyosabb elcseszés mégis a nagy durranásnak szánt név felfedés volt a végén. Könyörgöm, vigyék át Marcust az Outcastbe és akkor hezitálás nélkül kaszálhatom ezt.

zedtheant - 2016. 10. 22. 23:01

Lemoni: kaszálhatod így is – nekem nagyon bejött!

Snoopyzit30 - 2016. 10. 29. 09:27

1×05

Valahol egyetértek Lemonival, de csak a Tomasos részt illetően. Itt van egy pap, aki nagyon elhivatott meg minden (na jó, voltak már előjelek, hogy a csajra be van indulva), ezerrel készül az ördögűzésre, erre az első adandó alkalommal már sikerül is őt megkísérteni. Ez még oké is volt, mert kiszaladt a szobából. De amikor ez megtörtént majd utána elkezdte a csaj hangját hallani, akkor simán bement a megszállott csajhoz és még akkor sem esett le neki, hogy hol van. Na én ezt nem hiszem el. Ha meg ilyen könnyen lehet őt befolyásolni, akkor totál lúzer és ne akarjon ördögöt űzni. Nem hiába jelezte neki az egyház, hogy ő ehhez kevés. Ha egy olyan gyakorlott papot, mint Marcus atya nem engednek ördögöt űzni, akkor egy ilyen naív kis hülye pap majd pont meg tudja csinálni nem?
Ezt leszámítva az epizód többi része nekem bejött. Bírom, hogy nem hatnak az imák és kb. pont leszarja a démon, hogy mit pofáznak neki.
A rész végi cliff (ha ezt lehet annak nevezni) pedig nagyon tetszett. Itt azt akarták sugallni, hogy anyucit is megszállta valami vagy vele csak próbálkozott a “képzeletbeli barát”?

Metalo - 2016. 10. 30. 16:00

Snoopy: A regi ordoguzos filmben o volt az a kislany akit megszallt az ordog:) ez volt a titka:)

Thomas - 2016. 11. 05. 00:19

Szerintem az 1×05 volt a legjobb rész a pilot óta. Az első háromnegyede egy pár szereplős, borzongaó ördögűzés zárt térben, egy kis viharral aláfestve. A végén meg amilyen mesterien összekapcsolták a filmmel, a hideg is kirázott. Ez most nagyon ütött, pedig az előző 2 résznél már elégedetlenkedtem, hogy minden eltűnt itt is, amitől a pilot annyira bejött:)

szaszab - 2016. 11. 09. 08:40

Nekem az 1×05 után esett csak le hogy miért Exorcist a sorozat címe mikor is kiderült az egyik szereplő igazi neve.

Remélem a Van Helsingről is hamarosan kiderül majd miért az a címe.
:D

Thomas - 2016. 11. 11. 00:40

Az 1×06 is marha jól sikerült, nagyon ütött a pókjárás, meg az utolsó jelent és az ahhoz vezető út is. Azzal meg most nem tudok mit kezdeni, hogy a szerzetesek idézik a démonokat, és a csaj oda akarta Tomas atyát is meghívni. De csak így tovább, egyelőre ez a sorozat nekem messze kiemelkedik a jelenlegi horrorok közül.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 12. 20:07

1×06

Szerintem sem volt rossz a 6. rész, de nem hozta azt a szintet, mint az 5. Sajnos totál gagyinak tartok minden ilyen ördögmegidézős hülyeséget. Bár logikusan gondolkodva akkor már az ördögűzésre is lehet ezt mondani, mert ennyi erővel megidézni is meg lehet, de nekem kicsit olyan “bazári” volt, ahogy ott ülnek az asztal körül és HOPP! már meg is idézték. Hagyjukmá’

Thomas - 2016. 11. 17. 23:38

Az 1×07 is nagyon bejött, most már annyira elkapott az egésznek a hangulata, hogy nem ereszt:) És komolyan aggódtam Casey-ért is, egy pillanata már elhittem, hogy tényleg megöli. Nagyon átélhető volt az a dilemma, amit a fő apácával végigjártak. És megint úgy volt vége, hogy nézném egyből tovább! Remek jó sorozat lett, asszem megvan, hogy mit jelölök majd az év újoncának:)

Winnie, nézed még?:)

Snoopyzit30 - 2016. 11. 18. 15:10

1×07

Valóban egyre jobb ez a sorozat. Tényleg olyan hangulata van, hogy teljesen leköt, csak úgy peregnek a percek. Tetszik a fekete papnak a “nyomozása” (Bennett atya) is, érdekesebb, mint az a démonmegidézős társaság (az a vonal annyira nem érdekel). Nem is értem miből gondolják, hogy Tomas atyát le tudnák oda rántani, aztán ki tudja. Gyorsan túl lépett rajta, hogy megszegte a cölibátust. Most egyébként a családi és maga az ördögűzéses szál nagyon jó, ahogy néztem az előzetest a jövő heti részben aztán tényleg belecsapnak a lecsóba.A sminkeseknek most jár egy piros pont, látszik, hogy dolgoztak Casey arcán :)

Az alábbi idézet pedig nálam a hét idézete:
“God is not some big, fluffy border collie that comes running every time you snap your fingers.”

Lemoni - 2016. 11. 20. 21:08

Végre, a 8. részben már említésre került Merrin atya is, már csak Pazuzu hiányzik…. tényleg, a megszállott csaj apja kicsit emlékeztet az atyára külsőleg.
Meg arra is gondoltam, ahogy elnéztem most a démoni flashbackben az ördög “emberi” arcát, hogy ha már annyit emlegetik a pápát, mekkora poén lenne, ha ez az arc bukkanna fel szentatyaként :o Jól pofára ejtené a pápa ellen szervezőket, hogy nagyobb gonosz náluk :)
Sajnos, az epizód végét megint elrontották egy – szerintem – roppant pocsék cliffhangerrel. Az viszont a hét jelenete volt, amikor Marcus a kocsmában behülyítette a meleg pasit :D

Snoopyzit30 - 2016. 11. 21. 18:32

@Lemoni: “Sajnos, az epizód végét megint elrontották egy – szerintem – roppant pocsék cliffhangerrel”

Én még csak angol felirattal néztem, tehát nem mindent értettem teljesen, de a rész végi cliff azért megvolt. Ezzel számomra felfestették, hogy milyen irányvonalat szánnak a többi részre.

Lemoni - 2016. 11. 21. 22:59

@Snoopyzit30: nekem nagyon nem tetszik ez az irány. Illetve nem csak az irány, hanem az sem, hogy egyrészt nincs a haláloknak, gyilkosságoknak súlya, el van intézve azzal, hogy démon gyilkol, a rendőr pasi meg az apácával olyanon vitatkozik, hogy bemehessen házkutatási parancs nélkül a rendházba körülnézni. Elég zagyván működik a démon is, hol erős és mindenkit egyedül elintéz maga körül, hol cinikusan vitatkozik, aztán varázsszóra (anyuci Kacey-zésére) huss el. Kacey testvére meg maga a megtestesült buta közöny, a tesója ijesztő külsejére, megszállottságára, erejére, gyilkolására, a titka elárulására csak bamba, unott képpel reagál, mintha ezek a dolgok olyan mindennaposak lennének. Nagyon elcseszett az egész család és az a cliffhanger pont azért értelmezhetetlen nekem, mert ismerve az elkövető előéletét, már rég megtehette volna (annak idején a filmben), amikor inkább beleillett volna a történetbe, de most csak egy erőltetett wtf-kísérlet lett belőle.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 24. 18:29

@Lemoni: “Elég zagyván működik a démon is, hol erős és mindenkit egyedül elintéz maga körül, hol cinikusan vitatkozik, aztán varázsszóra (anyuci Kacey-zésére) huss el.”

Igen ez nekem is feltűnt, de szerintem nem anyuci dumájára ment el a démon, hanem amikor az utolsó kenetet mondták rá. Mert még amikor anyuci mondja neki a dumákat és a két pap meg leszedte őt Caseyről, akkor utána még a lány arckifejezése olyan volt, mintha még benne lenne a démon és akkor még ott vergődött is a levegőben ugyebár. Én egyébként tudva a rész végi cliffet, most másodjára jobban figyeltem azt a jelenetet, de nem láttam azt hogy mégis mikor történhetett az ami történt (direkt nem akarok spoilerezni).
Bennett atyával éreztem, hogy gáz lesz, már akkor amikor ott a papnak előadta, hogy mennyien vannak az egyház ellen és milyen gázos dolgok történnek ott. Az autóban már vártam is hogy mikor ölik meg. Mondjuk az kérdés, hogy ő honnan ismerte azt a házaspárt. Marcus mondta neki valamikor? Nem emlékszem erre.
A gyilkosságok következményei egyébként még annyira nem is érdekelnek, lehet hogy folyik valami nyomozás vagy ilyesmi engem a család főleg Kat reakciója zavar. Megszállták a testvérét és végig úgy viselkedik, mint egy komplett idióta. Fogtam is a fejem, hogy ennyire nem lehet ostoba. Tomas atya viszont bebukta szintén, ezt is vártam egyébként, hogy a kis románca nem lesz hosszú életű.

Most egyébként vegyes érzésekkel várom a folytatást. A pápás vonal most 1 fokkal érdekesebb lett számomra, a család vonala meg annyira nem. Na majd a következő részből már többet tudunk. Ha nagyon nem fog tetszeni a folytatás, akkor simán el fogom kaszálni, de egyenlőre érdekel mit találtak ki erre az “új” szitura.

Metalo - 2016. 11. 24. 21:06

Én imádom ezt a sorozatot és nagyon sajnálnám,ha vége lenne még idő előtt :( Mondjuk jelenleg csak azt nem értem,hogy howdy kapitány miért ragaszkodik ennyire Regan Macneilhez :O

Thomas - 2016. 11. 26. 02:01

Snoopyzit30: Ez egy kibeszélő, nyugodtan lehet spoilerezni a már leadott részekből! Inkább ide, mint a nézettséges poszthoz bármi utalást, mert miután ott írtad a nagy cliffet, végig ez járt az eszemben, és rá is jöttem valamikor a rész felénél, hogy mi lesz, még az ördögűzés közben, talán már a pincejelenet előtt. De eleve várható volt, hogy meglépik ezt, már korábban is gondoltam rá, hogy talán nem végig Casey lesz megszállva. Miután a szemei kékre változtak, ráközelítettek Ragen arcára, szemeire, ott már biztos voltam benne, hogy átment, csak talán túl direkt lett volna, ha a színe is változik, nem akarták elvenni a cliffhanger élét.

És amikor beállt anyu mögé, akkor már tudtam, hogy megöli:) Szóval ez most annyira nem ütött nekem, amúgy nem biztos, hogy rájöttem volna, nem szoktam előre kitalálni a fordulatokat.

Az viszont meglepett, hogy Bennett meghalt, valahogy őt fontosabb szereplőnek éreztem, mint hogy csak így kiírják. És már arra sem emlékeztem, hogy a kopaszodó pap van a démonosokkal, vagy ez az ősz hajú, ezeket végig kevertem.

Azt én sem mindig értem, hogy néha erős a démon, és jobbra-balra dobál mindenkit, máskor meg szenved, ez attól függ, hogy éppen milyen erős imakombót vittek be neki?:) És vajon Jessica férje honnan tudta, hogy lefeküdt Tomassal? Az oké, hogy megtalálta a lakást, de milyen bizonyítékokat tárolhattak ott, hagyott egy váltás papi cuccot, vagy mi?

Thomas - 2016. 11. 26. 02:08

“Mondjuk jelenleg csak azt nem értem,hogy howdy kapitány miért ragaszkodik ennyire Regan Macneilhez”

Erre viszont azt tudom mondani, hogy egyrészt a lányát is azért választotta, hogy visszavágjon neki és tovább kínozza és most is ezt teszi. Ráadásul egy démonnak mi haszna egy olyan testből, ami le van kötözve? Onnan már ki nem szabadult volna, így érthető, hogy ha tud, átmegy egy másikba, hogy újra szabadon garázdálkodhasson. Talán másnak nem is tudott volna ennyire a fejébe férkőzni, hisz még a nővérek is gyakorlott ördögűzők voltak körülötte, Regannel meg könnyű dolga volt. Szóval én egyáltalán nem érzem logikátlannak ezt a lépést.

Thomas - 2016. 11. 26. 02:16

“Mondjuk az kérdés, hogy ő honnan ismerte azt a házaspárt. Marcus mondta neki valamikor?”

Most visszanéztem a 6. részben, hogy melyik “főpap” volt ott a démonidézésen (egyik sem, van egy ősz hajú kopaszodó is, én komolyan nem tudom megkülönbözteti ezeket), és ott vihette el Marcus Bennettet a lakókocsis házaspárhoz, mert ott együtt voltak náluk.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 26. 07:42

@Thomas

Ja bocsi, nem akartam ellőni neked semmit, de majd akkor itt írom legközelebb. Egyébként ügyes vagy, mert nekem meg sem fordult a fejemben, hogy anyukába fog átszállni. Végig az volt, hogy ő milyen baromi erős meg már egyszer legyőzte stb. stb. Na jó a pincejelenetnél már éreztem hogy kezdi megtörni őt, de azt nem, hogy meg is fogja szállni őt. Egyébként ha furán viselkedik, akkor elég hamar ki fog derülni hogy mi van. A legjobb Casey reakciója lehet, amikor megtudja, hogy anyucit szállta meg :-P

Nézve a kaszaindexes posztot én most úgy érzem, hogy el lesz ez kaszálva. Sajnos :-/

Thomas - 2016. 11. 26. 12:18

Semmi gond, ez nem is a szó klasszikus értelmében vett “ellövés” volt, csak érdekes, mert amúgy is számíthatnék rá, hogy lesz egy cliff a rész végén, de mégsem ezen gondolkodom végig, kivéve, ha felhívják rá a figyelmemet, mert akkor tudom, hogy tényleg valami nagyobb dolog lesz:) Az meg valahogy kijött, hogy mi nagyobbat lehet itt húzni, meghal Casey? De akkor is át kell költöznie ugyebár valakibe. Aki lehet valamelyik pap, vagy a Mother, vagy Regan. Amikor meg felhívták rá a figyelmét, hogy ha kezd a fejébe férkőzni, akkor fusson, és mégsem tette, onnantól már elég valószínű volt, hogy ő lesz az:)

Persze, előbb utóbb le fog bukni, de végső soron mi a démonok célja? Valamit csinálni akarnak, vagy csak szimplán minél több testet megszállni? Utóbbi esetben akár maradhatott is volna, vagy már érezte, hogy lassan megtalálják a helyes imakombót, amivel kiűzhetik (én ezzel a részével nem tudok azonosulni, hogy az imák mormolása miért hatástalan, aztán egyszer csak mitől működik), és ezzel nyert egy kis időt.

A kasza persze esélyes, de sosem lehet tudni. Engem az érdekelne, hogy ha kirobbanó nézettsége lett volna (mondjuk a FOX-on, pénteken már egy 1.0 is annak számít), akkor kapott volna plusz részeket, vagy mindenképpen csak 10-ből állt volna ez 1. évad? Utóbbi esetben lehet még esélye, ha a midseason újoncok is buknak, meg a Rosewood még gyengébb lesz pénteken, ami simán előfordulhat.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 26. 13:14

Azt honnan tudod, hogy 10 részes lesz? Ez már biztos? Erről megint lemaradtam.

Lemoni - 2016. 12. 11. 00:22

Te jó ég, mekkora ZS-kategória volt ez a finálé előtti rész! Egy természetfeletti, ördögűzős történetben nyilván nem realitást várok, de valami átgondolt következetességnek kéne lenni saját világán belül. Most komolyan, Tomas a mamika elhalálozása estéjén nevetősen vacsorázik a családdal, ugyan néha szóba kerül az elhunyt, de ez picit sem feszélyezi őket, majd az epizód végén bőszen beront hozzájuk és rárivall anyukára, hogy Angie,azonnal hagyd abba! – ettől nyilván összesz….ta magát ijedtében azonnal a démon. Apukát majdnem megfojtja démonanyuka, erre ő szépen lefekszik éjjel mellé aludni. Démonunk kicsit ráizgul saját lányára is, de előtte még apukát is próbálja elcsábítani. A ZS csúcsa viszont az volt, amikor a leánygyermek kérdésére, hogy miért minket szívatsz, előadta a besértődött égi lény mesét. Hogy mondjak valami jót is, végre elhangzott a démon neve, Pazuzu.

margarita - 2016. 12. 11. 20:57

Egyet kell értsek: kicsit gagyi volt a történetvezetes es geena d. larvava botoxolt arca csak rontott, de cserébe egy eleg menő amokfutast csinált a demon. Gondolom most alárendeltek a történetvezetesta borzongasnak.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 13. 21:13

1×09

Nagyon bejött a rész! Most aztán belecsaptak a lecsóba! Minden kezd összeállni. Először is plusz pont, hogy azzal kezdték a részt, hogy megmutatták, hogy is történt a megszállás. Az fontos momentum, hogy magához hívta, aki figyelt korábban az már itt tudta, hogy ez egy egyesülés, mert erről beszélt már Marcus atya korábban ha jól emlékszem, hogy ebből már nincs visszaút, ebben az esetben a démon teljes hatalmat élvez és maga a személy (azaz anyuka) megszűnik létezni. Ami még nagyon bejött az öreg apáca pillantása, hogy amikor meglátta már akkor tudta, hogy ki ő és ezt a néző is azonnal levágta, szóval amikor kimondja az apáca, akkor már mindenki tudja, hogy mi lesz és még ezek után is hatásos a jelenet. Arra is választ kaptunk végre – amin én még eddig gondolkoztam – hogy hogyan is tudják majd Tomas atyát befűzni a megszálltak vagy angyalok vagy micsodák. Ha lett volna Tomas atyában egy kis becsület vagy erkölcs vagy nem tudom mi, akkor ott és akkor lemond mindenről, amikor a pap – aki felajánlotta neki az új templom vezetését – megfenyegette. Mivel a régi “nyájáért” már nem tud felelősséget vállalni, plusz pont megfenyegette egy másik pap, aki még a vétkét is simán eltussolná, na onnan már nem volt visszaút. Szóval a szememben itt Tomas atya elbukott.Az mondjuk oké, hogy leesett neki a tantusz, hogy anyuka és a démon már egy és ugyanaz, de a rész végi belépője tényleg gyenge volt kicsit. Ha a démonnak akkora hatalma van, akkor Tomas atyát is eltakarítja a nappaliból 2 perc alatt. Marcus atya nyomozása is végig érdekes volt, a fürdőkádas jelenet a szentelt vízzel szintén hatásosra sikerült és az is jó húzás volt, hogy tulajdonképpen minden helyszínre késve érkezett. További nagy pluszpont az is, hogy Casey gyorsan kapcsolt és a néző már ezt is nyilván levágta, tehát még a nappalis jelenet előtt ezt is lehetett tudni, de nekem ettől nem ZS kategória, hanem csak még jobban vártam, hogy mi lesz a jelenet feloldása.

De hogy @Lemoni írására válaszoljak. Tomas szerintem nem nevetősen vacsorázott. Igazából megszállt anyun kívül mindenki elég komoly volt és nem is értették a viselkedését. A férjét oké, hogy majdnem megfojtotta, de az a szituáció nem volt olyan, hogy most konkrétan fojtogatja. Ő csak azt látta, hogy a felesége furcsán viselkedik, azt hitte, hogy szexelni akar vele, de megfogta a nyakát és megszorította. Simán betudhatja annak is a férje, hogy a felesége kicsit összezuhant az anyja halálától és amúgy is a férje kicsit féleszű még, szóval engem az különösebben nem zavart.

Mindent összevetve nekem kellemes meglepetés ez a sorozat, de gyanítom a gyenge nézettség miatt el fogják kaszálni. Remélem egy jó lezárást csinálnak neki és akkor lesz egy remek kis minisorozat belőle.

Thomas - 2016. 12. 15. 01:40

Snoopyzit30: A 10 részt nem tudom már, hol olvastam, de tény, hogy a finálé következik. Én pont attól félek, hogy kevés lesz egy rész, hogy ezt korrekten lezárják. Nem mondom, hogy nem volt jó rész, végig feszülten figyeltem, hogy mi lesz, csak kicsit luxusnak érzem kb. az egészet arra szánni, hogy a szereplők is egyenként rájöjjenek arra, amit mi már tudtunk. Ha lenne még 3-4, akkor teljesen oké, így nem biztos.

Annyi új infó valóval volt, hogy már megtörhetetlen a kapocs anyu és a démon között, bár erre én bevallom, hogy nem jöttem rá, amíg ki nem mondta, addig furcsán néztem, hogy mitől lett hirtelen ekkor ereje.

Szerintem inkább Casey-nek esett le lassan a dolog, már ott észre kellett volna vennie, amikor anyu mondta, hogy vallja be, hogy hiányzik neki, meg hogy beleszeretett, WTF?:) De ott még semmi jelét nem láttam, hogy gyanakodna, csak a Kates, simogatós jelenetnél. Az azért egy kicsit hátborzongató volt:)

“Ami még nagyon bejött az öreg apáca pillantása, hogy amikor meglátta már akkor tudta, hogy ki ő és ezt a néző is azonnal levágta”

Én ezt pont hogy nem éreztem! Vagyis sejtettem, hogy rájön, de az arcáról nem tudtam semmit sem leolvasni, amíg meg nem szólalt, érdekes. Pedig nekem is pont az járt a fejemben, hogy nem létezik, hogy pont ő ne jöjjön rá. A megölése viszont nagyon hatásos jelenet volt, mert ott jöttünk rá, micsoda hatalma van.

“Arra is választ kaptunk végre – amin én még eddig gondolkoztam – hogy hogyan is tudják majd Tomas atyát befűzni a megszálltak vagy angyalok vagy micsodák.”

Abban majdnem biztos vagyok, hogy az a fekete hajú főpap (püspök? érsek? nem tudom ezeket a rangokat) nincs megszállva, ez a jelenet inkább azt mutatta, hogy még a jó oldalon állók is romlottak valamilyen szinten. Hogy a papok világa sem a tisztaságról vagy miről szól már, hanem az is a pénzről, a befolyásról. Most őt akarják “reklámarcnak”, mert fiatal, elhivatott, segített egy családnak, sokan megismerték és ultimátumot adott neki. Én azt nem tudom, hogy szinte teljesen kopasz csávó, akit Marcus megfürdetett, ő meg van szállva, azért lett az arca sebes a szentelt víztől, igaz? De őt meg úgy dobálta, mint egy rongybabát, ne már, hogy ő még nem tudott úgy összeolvadni a gazdatesttel annyi idő alatt, mint Pazuzu.

Hát várós a finálé, hogy mi lesz ebből az egészből, szerintem nem létezik, hogy elvarrjanak minden szálat ilyen hirtelen, és akkor pláne fájni fog, ha kasza lesz. Gondolom megakadályozzák a merényletet, de nem lesz minden démon kiűzve, meg mindenki lebuktatva, mert ők is számoltak a folytatással.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 15. 09:28

@Thomas

Szerintem sincs minden pap megszállva, az a kör vagy társaság akik összeülnek megidézgetni a gonosz angyalokat vagy miket, azok csak szeretnék ha őket szállná meg. A kopasz pap, akinek a fejét a vízbe nyomta biztos hogy érintett, amíg Marcussal beszélt addig is az egyik jelenetben fogta a kezében azt a port (emberi hamvakat), amivel ugye megidézték az angyalokat. Egyébként szerintem az angyalok között sem mindegyiknek van olyan hatalma, ereje, mint Pazuzunak. Az a jelenet egyébként nagyon hatásos volt, amikor anyuka képében beballagott a kis gyűlésükre és mindenkit letérdeltetett elé.
Amikor Pazuzu mondja Casey-nek, hogy valójában jó volt, hogy megszállta, ott még igazából nincs annyira oka gyanakodni, hiszen tudja, hogy az anyját is megszállta anno, tehát az anyjának lehet erről saját véleménye. Jó, így utólag persze furcsa volt, de alapvetően Casey miért gondolná, hogy megszállta az anyját. Az volt az 1. lépés, lehet hogy ott felkeltette a gyanúját egyébként.
Az apáca tekintetéből én azonnal tudtam, hogy ő tudja, örülök hogy nekem ez lejött :))

Én is úgy gondolom, hogy lehetne folytatni a sorozatot. Sok a nyitott kérdés. De innentől hogy Pazuzut már nem lehet elűzni (legalábbis bibliai idézetekkel) kérdés hogy az ő karakterével mit csinálnak. Anyut meg fogják ölni vagy mi? Az utolsó részben a pápa látogatása lesz a fókuszban. Úgy érzem kasza lesz, de titkon reménykedem azért hogy folytatni fogják.

Lemoni - 2016. 12. 17. 21:38

De utálom azt a klisét, amikor a gonosz pont addig prédikál, amíg sikerül az ellenfelének magához térni/kiszabadítani magát/rátámadni. Ahogy már sejteni lehetett az utolsó előtti részben, a finálé sem lett, erősebb, de ezzel a nevetséges, kliséhalmazos kabaréval, meg a végén a vinnyogó démonnal az amúgy sem túl acélos évadot sikerült teljesen lenullázni. Az ördőgűzős zsáner ettől függetlenül marad a kedvenceim között, majd legközelebb jobban sikerül másnak.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 20. 12:38

1×10

Vegyes érzéseim vannak nekem is, bár alapvetően nekem az egész évad összességében pozitív és ha lesz folytatás mindenképpen maradok. Az évadzáró viszont nekem is kicsit csalódás. Többet, jobbat, mást vártam.
A pápai látogatás iszonyú gagyi, ha szerintem tényleg menne a pápa Amerikába, akkor kb. 3 millió ember ácsorogna ott, de még lehetne sorolni. Marcus atya és Bennett atya is majdnem elvéreznek, erre x idő után meg elkezdenek verekedni meg mit tudom én. Ebben a jelenetben az volt a pozitív, hogy a gazdag, befolyásos nőcit végre megszállták, egy pontig még azt hittem, hogy visszatér a jó oldalra, de ez ugye esélytelen. Tomas atya álomjelenete tetszett, ahogy a kalapácsos játék is, de maga Angela-ördögűzése látványos volt, de számomra értelmetlen, hogy ilyen egyszerűen ment meg a szobai verekedése a démonnal az konkrétan gagyi volt.

Az évad egészére én adok egy 7,5 pontot, az évadzáró meg egy gyenge 6-os. Összességében tetszett és biztos maradok, ha lesz folytatás.

Thomas - 2016. 12. 20. 20:51

Hasonlóképpen vélekedek én is, remek évad volt, az év egyik legjobb újonca nálam, viszont a finálé csalódás. Az ilyen haluzós/saját fejében játszódó jeleneteket, amikkel az idő felét elhúzták, minden sorozatban utálni szoktam, itt is szörnyen gagyi volt. Verekedés a démonnal a fejében? Meg ez a “kismalac, kismalac engedj be…”-marhaság. Na hagyjanak már! Az egész évadban felvezetett pápai látogatás kapott vagy 5 percet, szörnyen gagyin megvalósítva. A nem tudom mióta tervezgetett támadás is abban merült ki, hogy az egyikük halála után a többi semmit sem tesz, egyáltalán hol volt a megszállt rendőrkapitány (vagy mi), aki a végén beszállt a kocsiba a nőhöz? Azt sem értettem, mivel bénították le az embereket, ami csak a pápára és Marcusra nem hatott. Az meg már kabaré volt, ahogy a kiérzett, ájulás küszöbén álló Marcus és Benett elverték az őreiket. Igen, nagy meglepetés volt, hogy Benett él, de kb. semmi szerepe nem volt, az már hogy egy félholt vagy kettő nyomta le az őröket, nem sokat változtat.

A pozitív oldalon nem is tudom, mi áll. Kiűzték a démont Raegenből, ez jó, már nem is tudom, miért fogadtam el tényként, hogy megtörtént az összeolvadás. A kalapácsos jelenet nekem fájt, ahogy szegény táncos csaj elintézte magát. Amúgy nem is tudom, hogy ha lenne folytatás, egyáltalán maradna-e ez a család a képben, mert az ő sztorijuk látszólag lezárult, Pazuzu (végle?) elpusztult, Raegan meg talán egész életére tolószékbe kényszerült. De azért jó lenne még látni őket. És ahogy sejtettem, koránt sem zárult le minden, maradt két megszállott, meg egy csomóan a társaságból, és folytatják a szervezkedést.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 21. 08:49

Kicsit olyan szaga van ennek az évadzárónak, mintha 13 részesre tervezték volna az évadot, de kb. a 8. résznél szóltak nekik, hogy bocs, csak 10 részes lehet. Mindent bele akartak szuszakolni ebbe az 1 részbe. Nagy kár ezért az évadzáróért :-(

Thomas - 2016. 12. 21. 12:17

Igen, nagyon szépen építgettek mindent 9 részen át, aztán össze lett csapva az egész, eltolták ezzel a fináléval. Pont ahogy a The Strain szokta minden évben:)

Mondjuk én eleve olyan vagyok, hogy a filmeknél is nekem általában az utolsó 15-20 perc szokott lenni a leggyengébb, mármint az olyanoknál, ahol kell valami “erőltetett” végső összecsapás. Az odavezető út, az építkezés mindig érdekesebb, mint egy végső nagy, látványos csihipuhi, amiben úgyis lehet tudni, hogy ki győz. Ez már csak ilyen kötelező kör a végén, mert le kell zárni valahogy a sztorit. Itt is valahogy ezt éreztem, kellett csinálniuk valami finálét, mert ezt követeli meg az évadokra bontott szerkezet, adniuk kellett ennek a szálnak valami lezárást, és próbálták kicsit ötletesebben megoldani a haluzásokkal, de nálam pont fordítva sült el.

Szaby59 - 2016. 12. 21. 14:53

Nekem tetszett, igaz a pápás szervezkedős dolgot kicsit nagyobbnak gondoltam volna, pár jelenet alatt elintézték az egészet.
A Rance család sztoriját is jól lezárták.
Az egyesülés pedig nem teljesen történt meg, ezt akarta Reagan és a kis szobája “szemléltetni”. Volt egy kis része a lelkének ami nem adta meg magát így megtudott menekülni – ez a rész, hogy most végre ő intézte el a démont nekem tetszett és sokkal jobb megoldásnak tartom az eredeti filmre való tekintettel, hogy végül sikerült megmenteni.
Nem bánnám ha lenne 2. évad, a kövér asszonyság ( :D ) az új démon haverjával érdekes dolgokat csinálhat. Kár, hogy az ő karakterét nem mutatták be jobban, érdekes lett volna ismerni a motivációit.

Lemoni - 2016. 12. 21. 18:52

Sajnos, a -számomra- legfontosabb kérdéssel is adós maradt a sorozat, hogy miért tért vissza, mi volt a célja Pazuzunak. Mert az elég vékonyka motívum, hogy 40+ év után újra rágerjedt Reganre. Itt-ott szűk körben gyilkolászott egy keveset, de a “csak, mert gonosz vagyok” sem tűnik hatásos magyarázatnak. A pápa merénylet meg annyira felszínes volt, hogy az armageddon sem látszott a fő célnak, csak néhány hülye hatalmi tébolyának kiélésének. Vagy a családnak előadott nagy monológ, az emberiséget érintő féltékenysége lenne az érve a tetteire, de akkor meg miért a kicsinyes bosszú, hogy Regan lányát szállta meg, azzal mit tudott ártani a családon meg a szerencsétlen apátnőn kívül másnak. Szerencsétlen ördögűző-tanonc Tomas atyát is csak szórakozásból szívatta, pedig Marcus volt a veszélyes rá nézve. Szóval, nem igazán látom át a sorozat lényegét, értelmét, pedig még mindig állítom, volt benne potenciál, csak egy kicsit jobban és alaposabban kellett volna kimunkálni. Meg 1-2 helyen nem ártott volna átgondolni a castingot.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 21. 19:52

@Lemoni

Gondolom neked ezzel kasza is. Amúgy tök jogos, amiket leírsz. Az nekem is nagyon hiányzik, hogy Pazuzu mit is akart. Vagyis azt értem, hogy újra “élni” akart egy testben, de miért éppen Regan. Őt már ismerte korábbról és azt hitte, hogy majd könnyű lesz. Amúgy dramaturgiailag én jobban örültem volna, ha megtörténik az egyesülés. Mennyivel izgalmasabb lett volna és szerintem simán lehetett volna folytatni úgyis. Sok a kihagyott ziccer valóban, de maga az évad nekem végig tetszett, annyi építkezés volt, sokkal többet/jobbat kellett volna ebből kihozni. Szerintem amúgy kaszálni fogják, amit jelenleg csak Marcus atya miatt bánnék.

Lemoni - 2016. 12. 21. 23:19

@Snoopyzit30

Biztos van olyan megoldás, hogy tovább nézzem (ha folytatnák valami csoda révén), de két kikötésem lenne: ne network tévén vigyék tovább és Geena Davistelenítsék.
Ben Daniels-t remélem, megtalálja egy újabb sorozat, nagyon megkedveltem már a Flesh and Bone-ban és itt is kiemelkedően játszott. :)

Snoopyzit30 - 2016. 12. 22. 08:32

Ben Danielst én a House of Cards óta tudom kb. hogy kicsoda, ott pici szerepe volt, de az is nagyon jól állt neki, de a F&B-ban egyszerűen remek volt.
Geena Davis arcát néha fájt nézni. Miért teszik ezt a “sztárok” magukkal?!

alessa - 2016. 12. 30. 17:59

nekem bejött. az évadzáró is. sztem már nem nagyon lehetett tovább nyújtani ezt a történetet. rem lesz még második évad

winnie - 2017. 01. 12. 14:10

“3 millió ember ácsorogna ott”

na de hol?:) csak az út mentén álltak. ahová ment, ott sokan voltak, de az út mentén nem.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 12. 15:30

Hát mindenhol! Pont ez a lényeg. Ha az ember látott már olyan felvételeket (akár csak tv-ben), amikor egy pápa az adott országba látogat (főleg ha Dél-Amerikáról beszélünk) ott még a csilláron is lógnak, hogy ilyen képzavarral éljek. És egyébként is a hosszú részeken át tervezett nagy attack rém gagyi volt, na.
Egyébként tetszett a sorozat, az utolsó részt tartottam gyengébbnek, de maradnék ha lenne folytatás. Én abszolút a sorozat mellett vagyok :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz