login |

Pilot-mustra: Marvel’s Luke Cage – 1×01

2016. 09. 30. 22:21 - Írta: winnie

74 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

(A sorozatról van évadkritika, szóval érdemes spoilerek nélkül, általánosságban kommentelni, ha már végignéztétek.)

Sometimes… survival costs.

Megérkezett a Netflix harmadik Marvel-sorozata, ami valamiért sokkal jobban érdekelt, mint az előző kettő, így a Luke Cage-et nem is jegeltem, hanem nekiláttam délelőtt, és ma már egy emberes adag le is szaladt belőle, bár most csak az első részről fogok írni.

(Természetesen (ezt tanúsíthatom) a Luke Cage-hez nem kell az előző Marvel-sorozatok ismerete, igaz vannak olyan karakterek, akik már korábban is szerepeltek, pl. Turk Barrett. És olykor céloznak Marvel-es eseményekre, mind filmesekre, mind sorozatosakra, ld. Wilson Fisk, vagy amikor feltűnik Claire Temple, akkor visszautal talán a Daredevil egy-két történésére. De semmi komoly.)

LUKE CAGE – 1×01 – 7/10

luke-cage-06

Luke Cage egy harlem-i borbélyüzletben takarít és egy gengsztervezér éjszakai zenés szórakozóhelyén mosogat, és szerintem ezt el kell lőni (vagy mindenki tudja), hogy titokban szuperképességekkel bír: egyrészt baromi erős, másrészt sebezhetetlen (legalábbis golyó- és ütésálló). Ez nem rossz kombináció, más kérdés, hogy nem különösebben akarja használni a képességeit, amikről csak kevés ember tud.

Természetesen, amikor necces szituációkba keveredik akaratán kívül, akkor beveti magát, de körülötte a helyzet akkor kezd el fokozódni, amikor egyik munkaadójának pártfogoltja valami ronda balhéba keveredik, és a gengszterek a nyomába erednek. Ő pedig megpróbálja még előttük előre keríteni a srácot.

luke-cage-01

És itt rögtön ki is térek az egyetlen nagyobb negatívumra, ami valójában pozitívum, de az elején nem így gondoltam. Bár szépen felvezették Cage karakterét, azért valahol mégis hiányzik, illetve hiányzott az a háttértudás, hogy ki volt korábban, és hogy miképp vált ilyenné, némiképp lógott a levegőbe a karakter. Nos, ezért is jó a Netflix-es formátum, mert például az 1×04 abszolút flashback-rész, ami az eredetsztoriját, legalábbis annak az egyik felét elmeséli.

Y’all Harlem niggas are off the hook, I’m going back to Hell’s Kitchen where it’s safe.

Annak ellenére, hogy az első rész igencsak alapozó volt, a hangulata abszolút megfogott. Lehet, hogy azért, mert abszolút nem szuperhősös sorozat látszatát keltette, hanem inkább egy gengsztertörténetet ígéretét kapjuk. Ami, bár nem feltétlenül eredeti a királykodó szemétbűnözővel, a kisebbségi konkurenciával és a korrupt politikusokkal, azonban mégis kap bőven egyéni ízt. (Talán a hip hop zene, vagy a harlem-i körítés az oka?

luke-cage-02

Nem tudom, hogy mi az oka, hogy a Netflix-es képregény-sorozatoknál általában kitérünk erre, de itt is muszáj megemlítenem a színészeket, akik nagyon jól teljesítenek, ráadásul nem egy mellékszereplő is nagyon emlékezetes.

Mike Colter viszi a hátán a sorozatot, nagyon karizmatikus, remek erre a vonakodó, majd mégis akcióba lépő szuperhős figurára. A Cottonmouth-t (nem szereti ám ezt a nevet!) alakító Mahershala Ali megpróbálja kevésbé kliséssé tenni a karakterét, és karizma terén ő sem vall szégyent, az pedig, hogy Alfre Woodard (aki ugyancsak nem szereti, ha Black Mariah-nak hívják) jól politikuskodik, nem meglepetés. (De Frank Whaley, Ron Cephas Jones, Frankie Faison is remekek.)

luke-cage-03

Korábban felmerült, hogy mi értelme egy sebezhetetlen szuperhősnek, hiszen úgysem lehet őt megölni, de egy történet nemcsak akkor lehet jó vagy izgalmas, ha a főhős élete a tét. Számos módon keresztbe lehet neki tenni, meg lehet nehezíteni a sorsát, de persze nem kell aggódni, a sebezhetetlenség kérdését az ellenlábasai is megpróbálják meg kezelni.

A Luke Cage egy lassú sodrású gengszterdráma, amely amellett, hogy abszolút a karaktereire koncentrál, nagyon aktuális témákkal foglalkozik, és a legkevésbé szuperhősös. Nemcsak azért, mert Luke Cage-nek nincs jelmeze (bár a kapucnis pulcsija elég jellegzetes), hanem mert elég realista a megközelítése. És ezért is elég furcsa hallani földönkívüli támadókról szóló párbeszédeket, amik emlékeztetnek minket arra, hogy nem is olyan messze Thor meg Vasember védik meg a világot.

luke-cage-05

Még két dolog: klasszikus pilotnak inkább az első két rész tekinthető egyben. Azt pedig talán mondanom sem kell, hogy az eddig Marvel-sorozatok közül talán ez a legrétegebb, legkevésbé kompatibilis a tömegízléssel. De ettől még népszerű lesz.

74 hozzászólás Ne habozz!

Neoprimitiv - 2016. 09. 30. 22:53

ketyeg lefelé, holnap meglátjuk.

Lemoni - 2016. 09. 30. 23:02

Jessica Jones-ban is az egyik kedvenc karakterem volt, így persze, hogy máris nekikezdtem. Sokkal szuperhősösebbre számítottam, de nem baj, hogy tévedtem. Nagyon tetszik a hangulata és az emberközeli ábrázolás. Daredevilt 1 rész után dobtam, JJ-t szerettem, ez megint nézős lesz.

LaCRossE - 2016. 09. 30. 23:05

Az eddigiek közül nekem talán ennek a pilot epizódja jött be a legkevésbé, számomra valami hiányzott belőle. A második rész még ma lemegy, de szerintem ezt fogom a legtovább “elhúzni” a Netflixes Marvel sorozatok közül.

Edrick - 2016. 09. 30. 23:13

Maximálisan egyetértek a kritikával. Tényleg adta magát a kérdés, amit már annyian feltettek; hogy dehát hogy lehet egy sebezhetetlen embernek ellenfelet adni, meg köré írni izgalmasan egy sorozatot. Így! Így kell!

Mondjuk ennek a tükrében direkt nem az akcióra meg a harcokra helyezték a hangsúlyt, hanem a karakterekre, meg a hangulatra. Utóbbi baromira átjött, de az előbbi, hát.. a színészek jók, szó se róla, de itt is osztom a véleményt, hogy “némiképp lógott a levegőbe a karakter.” Az első részben Luke olyan semmilyen volt, hogy már-már sajnáltam, hogy őt kell felhoznom negatívumnak. Egyszerűen nem tudtam hova tenni én sem.

De aztán jött a folytatás, ami gatyába rázta a dolgokat. Mondjuk pörögni nem pörög úgy, mint ahogy vártam a legelején. Nem, ez iszonyat lassan indul be.
Én bátorkodom leszögezni, hogy aki a Daredevil vagy a Jessica Jones nem tetszését az adott sorozat lassúságára fogta, az ennek Sátántangó lesz – szóval hogy van egy olyan érzésem, hogy azoknak nem fog tetszeni.

De valahogy nézeti magát mégis, meg Luke is belejön a szerepébe, szóval egyre pozitívabb az összkép.

Ja, és a főcím. Képileg olyan, mintha a Daredevil és a True Detective intrójának keveréke lenne, és tök jó. Sajnos nem jött be annyira, mint a J.J.-é és a Daredevilé, meg nem váltja meg a világot, de korrekt.

Egész jó sorozat kerekedik itten. Megyek is, és nézem tovább.

szpojleres mókus - 2016. 09. 30. 23:31

Én vagyok az egyetlen akinem uszáj volt feliratot bekapcsolnia? Érthetetlen ez a néger dialektus.

winnie - 2016. 09. 30. 23:32

szpojleres mókus: passz, szerintem 70-80%-ban nagyon tisztán beszélnek. volt, amikor bekapcsoltam, de azt vettem észre, hogy zavar, akkor kikapcsoltam.

Pocok - 2016. 09. 30. 23:59

Első három rész borzalmas volt és unalmas. Utóbbin konkrétan bealudtam. Még egy rész esélyt adok, aztán mehet a JJ sorsára.

milesteg - 2016. 10. 01. 02:41

Ez az első angol nyelvű sorozat amit magyar felirat nélkül nézek (angol sub kell mankónak).
Nem volt türelmem többet várni.

Fene mód megérte: elkapott a hangulata és nem akarom, hogy eleresszen.
Ezt most akkor le is darálom (ha bírja az agyam a terhelést).

Edrick - 2016. 10. 01. 04:00

Amúgy mi lett azzal, hogy minden rész külön történetet kap az évadon belül? Jól rémlik, hogy volt ilyenről szó valamelyik reggeli hírben – ráadásul mostanában? Mert ha tényleg ez lenne a helyzet, akkor én nagyon nem látom megvalósítottnak, mármint hogy az egész egybefügg, mint a Daredevil meg a Jessica Jones is, és nincsenek “heti esetek” (ez itt nem a jó szó, de nem tudok most jobbat), pedig az dereng, hogy ez volt a terv. Persze, tudom, a terv változhat, de ettől függetlenül a kérdésem még adott.

winnie - 2016. 10. 01. 08:35

Edrick: ehh, erről jut eszembe, hogy az első 2 rész egyben kezelendő, mintha dupla pilot lenne, ezt bele akartam írni.

alapból ez áll, nem? a 3. rész témája elég konkrét, még keretet is kap a rész, a 4. rész a flashback, az 5. rész ia aköré a bizonyos esemény köré szerveződik, ami a 2. részben történtek következménye, stb.

LaCRossE - 2016. 10. 01. 08:38

Három rész után már sokkal-sokkal jobban bejön. Ami számomra a pilotból hiányzott, azt most megkaptam. :)

R89 - 2016. 10. 01. 09:33

Daredevil 1-2. évad: imádtam, egyszerűen fenomenális
Jessica Jones: középszernél picit jobb, Killgrave miatt végignéztem
Luke Cage: nagyon gyenge, minden szívfájdalom nélkül kaszáltam :( pedig vártam erősen

Remélem, hogy az Iron Fist jobb lesz ezzel a hippis, bunyós vonallal. Meg a Defenders is szépen összeáll, mert szerintem egy-két karakter alatt rezeg a léc, ha saját sorozatról van szó (JJ, LC… rátok nézek most)

Amúgy felállt már a szőr a hátamon attól az erőszakos Avengers emlegetéstől, ami a Luke Cage pilotjában volt. IGEN, köszi, tudjuk, hogy egy univerzum…

tomex - 2016. 10. 01. 11:23

Engem valamiért zavar ez az egész marvel univerzum összemosása. Nem az hogy bármit is befolyásolna a netflixes sorozatoknál, vagy túl nagy téma lenne ezekben, viszont nem értem miért kell ezt…

Silver-sama - 2016. 10. 01. 11:29

Ahogy gondoltam, már megint egy Marvel-es Netflix sorozat, amit úgy próbálnak meg eladni, hogy “a filmes univerzumba tartozik” és “szuperhősös”, pedig köze nincs egyikhez sem…
DD és JJ AKKORA UNALOM VOLT. JJ-nek több havonta néztem a részeit, mert akkora szenvedést okozott… És csak David Tennant miatt szörnyülködtem át. De végülis sajnos csalódnom kellett benne is. Pontosabban nem konkrétan benne, ő mindent kihozott a karakterből, amit lehetett, hanem magában Killgrave-ben.
DD-vel pedig jelenleg 5.résznél állok. 2-3 havonta próbálgatom nézni, mert tetszik benne az a sötétség, hasonló ahhoz, ami az Arrow-ban volt az 1-2 évadban, de ne lenne már annyira lassú és unalmas…
Ennek az LC-nek még ugyan nem néztem meg az 1.részét sem, de a kritikák, vélemények alapján semmiben sem különbözik az előző kettőtől. Luke-ot alapból 1 nagyon unalmas és érdektelen karakternek tartom (fenének kell neki saját sorozat?), de mindenesetre a pilotot megnézem (aztán lehet 10 perc után felbosszant és dobom a p*csába :’D).

winnie - 2016. 10. 01. 11:56

tomex: mire gondolsz összemosás alatt?

winnie - 2016. 10. 01. 11:56

illetve reflektálva R89-re: “IGEN, köszi, tudjuk, hogy egy univerzum…”

egyrészt nem hiszem, hogy annyira egyértelmű lenne (mondjuk, ami volt, az pár kikacsintás, semmi több), másrészt ez infót is ad, illetve elhelyezi a sorozatot az időben, én sem nézek marvel-filmeket vagy sorozatokat, így fogalmam sem volt földönkívüliekről, és játszódhatna a sorozat korábban is, nem feltétlenül a mában, de ebből kiderült, hogy abszolút a jelen idővonalról van szó.

winnie - 2016. 10. 01. 12:01

Silver-sama: “amit úgy próbálnak meg eladni, hogy “a filmes univerzumba tartozik” és “szuperhősös”, ”

tényleg voltak ilyen reklámok? nem hiszem, hogy utaltak volna nagyon filmekre a marketing során, eladni inkább gengsztersorozatként próbálták, bár tény, hogy nem nagyon néztem előzeteseket.

ez tény, hogy más, mint a DC-s képregény-sorozatok, a kettőnek nem mindig esik egybe a közönsége, de a visszajelzések alapján láthatod, hogy az itteni olvasóknak is sokkal jobban bejön a DD vagy a JJ által képviselt irány. szerintem jó, hogy így mindenkit megpróbálnak lefedni, hogy nem minden sorozat ugyanazt a stílust képviseli.

“nagyon unalmas és érdektelen karakternek tartom (fenének kell neki saját sorozat?), ”

nem tudom, korábban mennyit szerepelt, de a kérdésre amellett, hogy az a válasz, hogy a sorozatból kiderül, hogy miért kell neki saját sorozat (ha nem nézed, naná, hogy adja magát a kérdés), hogy korábban nem is lehetett túl érdekes a karakter, mert a JJ készítője nem akarta megalapozni LC karakterét, az nem az ő dolga. szerepeltették, de LC megalkotása az itteni készítő feladata.

tomex - 2016. 10. 01. 12:10

Azt nem értem h miért kell ennyire kényszeresen egy univerzumban szerepeltetni azokkal a gagyi filmekkel?! Még talán az első pár lement a filmekből a többivel is próbálkoztam, és a hideg kiráz h eszembe juttatják h ezek akkor most amúgy itt vannak valahol kicsit arrébb pár utcával.. miért nem lehet ezeket teljesen külön kezelni?

mSO - 2016. 10. 01. 12:12

JJ szerepel ebben?

LoGi - 2016. 10. 01. 12:19

Első két rész alapján nagyon könnyen lecsúszik nekem, a másik két Marvel/Netflix kombóhoz hasonlóan. Darálnám ezerrel, ha nem kéne a hétvégén egy csomót tanulnom :D

bikkbakk - 2016. 10. 01. 12:20

tomex,

mert a képregényekben is egy univerzum. De nem értem, miért zavar ez bárkit is, annyi a különbség, hogy az utcai seftes nem a premierfilmek kínai kopiáit árulja.

Llew - 2016. 10. 01. 13:12

Nekem nagyon tetszik. A karakterek jók, még ha tényleg ez a legkevésbé szuperhősös is a három netfixes közül eddig.
Luke levegőben lógásást nem éreztem ismerve az előzményeket. Nyilván nem kötelező, de a JJ-s feltűnése azért sokat alapozott rajta még ha a konkrét múltját nem is ismertük meg. És tényleg viszi a hátán az egészet.

energy - 2016. 10. 01. 13:17

5 rész után abbahagytam. Túl kiszámítható volt…jó sok fekete bűnözővel… talán az egyetlen fehér karakterek a szemét zsaruk voltak… nem én vagyok a célközönség az már biztos.
Birkanyírás (Barbershop) valaki?

Neoprimitiv - 2016. 10. 01. 13:37

tomex: most komolyan, egy 53 perces epizódban elhangzott két mondat, ami brand többi részére utalt (amelyek mellesleg szinte egytől egyik kasszasikerek, akkor is ha neked nem tetszettek), és ezt nem vagy képes megemészteni? Egy képregény sorozatnál, aminek már az alapja is tisztán kereskedelmi produktum?

– Egyszer aszondták benne, hogy Thor!
– Fúj, akkor ez egy szar!

Lehet, hogy a Netflix ennél intelligensebb nézőket célzott meg.

Neoprimitiv - 2016. 10. 01. 13:39

mSO: a pilotban nem, az előzetes promó anyagokban sem volt benne. A többi részre vonatkozó ilyen info pedig spoiler lenne.

Cardas - 2016. 10. 01. 14:08

Silver-mama:
“Ahogy gondoltam, már megint egy Marvel-es Netflix sorozat, amit úgy próbálnak meg eladni, hogy “a filmes univerzumba tartozik” és “szuperhősös”,
– Nem hajtott erre a reklám.

“pedig köze nincs egyikhez sem…”
– ennyi erővel az is baj, ha egy francia embernek semmi köze az amerikai választáshoz, pedig egy világban vannak. kapcsolat kell!

“DD és JJ AKKORA UNALOM VOLT.”
Ha a tempóval van bajod, akkor egy csomó más sorozattal is bajod lehet, mert Mr Robot vagy a Breaking Bad sem gyors, keress hiperaktívat ha az tart ébren.

“DD-vel pedig jelenleg 5.résznél állok. 2-3 havonta próbálgatom nézni, mert tetszik benne az a sötétség, hasonló ahhoz, ami az Arrow-ban volt az 1-2 évadban, de ne lenne már annyira lassú és unalmas…”
– ha a bunyó és a szeret-nem szeret szappanopera dráma érdekel, szintén nem a netflixnél a helyed.

Tomex:
“Azt nem értem h miért kell ennyire kényszeresen egy univerzumban szerepeltetni azokkal a gagyi filmekkel?!”
– nem kényszeresen csinálják, de ha neked egy név megemlítése vagy hasonló dolog az, akkor lehet nem a sorozattal van a hiba… amúgy meg egy világban vannak alapból, akkor igazából azon kéne kiakadni ha szétszednék őket lol

“miért nem lehet ezeket teljesen külön kezelni?”
– mármint miért nem jön Luke Cage segítségére Kapitány… ja, nem jön, Vasember? Ő sem. Váó, tlaánmégis külön kezelik őket. Mintha a magyarok mondjuk nem beszélhetnének teszem az 911-ről, mert az más kontinens, és valakit zavar amiért egy világban történt.

tomex - 2016. 10. 01. 15:19

Neoprimitiv: Na te aztán nagyon inteligens vagy… Nem mondtam egy szóval sem h ez szar. Csak nekem nagyon nem illik össze. Ezek sokkal komolyabb hangvételű és sötétebb hangulatú adaptációk nekem mint azok a gyerekes filmek. És nekem nem illik bele mikor azokat említik. Remélem vagy olyan inteligens h felgodt kedves primitiv..

Cardas: Na itt a másik 14éves észlény..

Neoprimitiv - 2016. 10. 01. 15:52

tomex: “Csak nekem nagyon nem illik össze”

A sorozatnak sehol nem kell “összeillenie” a filmekkel. Ezen az alapon a VW konszern ne gyártson Porschékat se, mert hogy illik össze egy Skoda Fabiával.

Ráadásul a képregény, mint műfaj eleve egy kereskedelmi termék. Nem egy alagsori szobában írja az író az asztalfióknak, hogy hátha majd valaki felfedezi, hogy ő mekkora művész, hanem az összes változatát kifejezetten azért találják ki, hogy eladják. A tévésorozatot is és a filmet is.

Egy kereskedelmi produkcióban megjelenik az a márka, amelyik az egésznek az alapja. Ha nem érted, hogy mi az a keresztmarketing, akkor nézz utána. Ha viszont csak nem tetszik, azon nincs mit érteni, magánügy, nem a sorozat hibája.

tomex - 2016. 10. 01. 16:11

Neoprimitiv: Hallod?! Pontosan arról van szó hogy nem tetszik. idegennek érzem a sorozatban. És leírtam hogy nekem nem tetszik ez benne. Ne haragudj azt hittem szabad ilyet írni anélkül h hogy ilyen okos emberek azt írnák vissza h nálam intelligensebb nézőknek csinál sorozatot a netflix.

Cardas - 2016. 10. 01. 17:53

tomex: reméltem hogy valami érvvel próbálsz majd kontrázni, de nem.
inkább örülnél neki hogy egy gyerekes dolgokra építő filmvilág megpróbál kitörni a saját korlátai közül. nyilván ezt mozifilmes keretek közt nehezebb lenne megvalósítani a hollywoodi bürokrácia miatt, ezért igyekeznek minőségi csatornán keresztül elérni az “intelligens” nézőket sorozatokkal, erre pont az “intelligens” emberek hurrogják le a próbálkozást? ez a szomorú, kedves tízéves barátom.

István - 2016. 10. 01. 17:55

Tomex: ha neked nem illik össze, nem tetszik, ergo szerinted nem jó. De javits ki ha tévedek :D

Pepsi - 2016. 10. 01. 18:02

egyetértek azokkal akik szerint leggyengébb, 3. részt végigszenvedve én is leteszek erről.
JJ is nagyon középszer volt, de Kilgrave miatt kihúztam, ez viszont – 0.

MrKrabs - 2016. 10. 01. 19:41

Hiába a realista megközelítés, nekem olyan fura, hogy nem próbálja meg eltitkolni, hogy kicsoda ő.

A verekedés után a kínaiak bárjában másnap már az egész városnak arról kellett volna beszélnie, hogy van egy sebezhetetlen ember. Meg amikor elhajlítja a bűnözők fegyvereit, utána meg jönnek a rendőrök. Ujjlenyomat alapján azonnal elő kellene venniük.

bikkbakk - 2016. 10. 01. 20:03

A kilencedik résznél tartok(, ez remélem nem spoiler senkinek sem:)), de a zene szenzációs.

CrM - 2016. 10. 01. 20:25

Eddig nem igazán tudtam, hogy mire számítsak, de az írás segített, köszi. Látom, hogy ez nem az én sorozatom.

R89 - 2016. 10. 01. 20:33

Persze, értem winnie, amit mondasz, de nekem úgy tűnt, mintha kötelező jelleggel emlegetnék az Avengerst. Hogy na, legyen meg ez a kör is, a fanboyok hadd tapsoljanak.

Amúgy én szeretem az MCU filmeket, csak annyira random volt az a két mondat, ahogy össze próbálták kapcsolni a Netflix-féle sorozatokkal, hogy az valami fantasztikus. Ennél még egy Vasember cameo is jobb lenne, persze nyilvánvaló, hogy ez nem fog megtörténni, ahogy a Defenders se fog feltűnni a mozikban ezzel a castinggal (99,9%). Vagy úgy egyáltalán?? Hát, ki tudja, ugye. Mióta visszatért Pókember, semmi se kizárható teljes egészében.

A Daredevil még kb tartotta magát a kosztümös, szuperhősös témához, amivel a Marvel filmek arattak, a Jessica Jones kevésbé volt ilyen, LC meg szerintem teljesen elrugaszkodott már a stílustól.

(Egyébként a filmekben nagyon idegesítő, hogy sosincs emlékezetes, fontosabb karakterhalál. Azok meg már súlytalanná válnak lassan. De aláírom, szórakoztatóak. Viszont mozis téren a DC felé húzok, bár ebbe nem megyek most bele, mert hosszú.:)

A Luke Cage szerintem egy óda akar lenni az afroamerikai kultúrának, Harlemnek, elég ha csak a részek címeire és Gang Starra gondolni (Big L, Guru, rest in peace). Persze a gengszterektől eltekintve.

De nem úgy óda, mint a Get Down, mert az roppant szórakoztató lett és végig is fogom nézni. (A Netflix iszonyúan jól válogat gyerekszínészeket ám, le a kalappal.)

Szóval inkább sajnálkozok a Luke Cage miatt, mint bosszankodok… de hát annyi jó néznivaló van. Pl a Harley and the Davidsons, amit frissen felfedeztem a junkie-nak köszönhetően. Vagy a Black Mirror. Elleszek azokkal. :)

winnie - 2016. 10. 01. 20:43

MrKrabs: ő titkolja, csak fontosabb neki, hogy segítsen, mint a titok. és a verekedés után nem hiszem, hogy bárkinek bármi sejtelme támadt volna, ha meg támad, akkor nem biztos, hogy nagydobra veri.

tomex - 2016. 10. 01. 22:31

Cardas: érvvel kontráztam 14 éves barátom. Azzal h nekem nagyon nem illik bele. Túl van amúgy ez már tolva keményen, mert annyira nem zavar mint amennyire itt ölnek megyünk egymásnak.

Mark Bolt - 2016. 10. 02. 04:03

Jessica Jones-t nálam agyoncsapta ez a karakter. Elmegy a fenébe az a csaj, hogy egyetlen faszi van akire ráizgul, az is egy ilyen szénné gyúrt igazságosztó, aki ráadásul sebezhetetlen szuperhős. Én attól a vagány, magányos, antiszoc csajtól nem egy ilyen pasit várok el. Ennél kicsit összetettebb, sebezhetőbb karaktert, olyan magamfélét. :D Hogy legyek szerelmes a csajba, ha egy ilyen gólemmel futkározik? Neki én már szart érek? Tudod mit Jessica? Menj a francba. Ezek a szuperhősök garantáltan streilek, sose lesz gyereketek, aztán majd egyedül fogsz megöregedni Nekem meg majd gyereket szül a Fekete Özvegy. :D

arcfej - 2016. 10. 02. 04:13

Hát kicsit én is csalódtam. Azt vártam volna ettől a sorozattól, hogy minden rész végén izgatottan újjongva kezdjek bele a következőbe. Daredevil még mindig sokkal jobban tetszik.
Valaki itt említette a The Get Down-t. Ha a kultúra érdekel, engem is inkább a zene és a tánc érdekel belőle és annak a gyökerei. A gengszteres gyökerei is.
Ez tényleg egy gengszter drámára sikeredett, némi szupererővel megspékelve. Márpedig én szuperhős sorozatot vártam. Igazából nem izgattak nagyon a karakterek, végig néztem, oké volt. Főcím zene nekem abszolút unalmas volt :D
Maradok a Daredevil, Shield, Lucifer kombónál :) Amit sajnálok nagyon, az az Agent Carter kasza. Nagyon szerettem a hangulatát!

arcfej - 2016. 10. 02. 04:20

Ha meg karakter-dráma, akkor nemrég fedeztem fel itt nálatok a Freaks and geeks-t. Na azt imádtam :)

LHX - 2016. 10. 02. 06:45

Nekem sokkal jobban bejön, mint a Jessica Jones.
Jó kis gengszteres cucc.

sleepwalker77 - 2016. 10. 02. 12:54

Nem volt rossz az első rész, de 10 rész után ott tartok hogy már csak azért szenvedem végig mert utálok félbehagyni sorozatokat. DD és Jessica Jones nagy kedvencem volt, de ez nem tud megfogni, és nem csak azért mert az r&b és hiphop zenékkel a világból ki lehet kergetni, egyszerűen nem éri el nálam azok szintjét, ez a személyes véleményem.

Silver-sama - 2016. 10. 02. 14:13

Cardas (arra, amit nekem írtál):

“DD és JJ AKKORA UNALOM VOLT.”
“Ha a tempóval van bajod, akkor egy csomó más sorozattal is bajod lehet, mert Mr Robot vagy a Breaking Bad sem gyors, keress hiperaktívat ha az tart ébren.”

Nem baj, ha valami lassú, csak ne untasson.
Mr.Robot éppen az egyik kedvenc sorozatom :D. BB-t is elnézegetem.
Hogy jobban megértsd, Mr.Robot hiába kicsit lassú, de Elliot elviszi a hátán az egészet. Azon felül nagyon érdekes az egész. A karakterek, a történet, a mondanivaló.
De sajnos ebben a két sorozatban (DD és JJ) semmi érdekes sincs (számomra). Nem így kellene egy szuperhősös sorozatot csinálni… Ha DD-ből elvennénk a “Daredevil” nevet, nem lenne más, csak egy gyenge nyomozós sorozat. JJ-t meg nem tudom minek nevezni…

EGYÉBKÉNT:

Megnéztem a Luke Cage 1.részét. Pont az, amire számítottam (és rettentően idegesített az az avengers-utalás -_-“). De nocsak, a hangulata miatt még simán elmehet :D.

hbal - 2016. 10. 02. 14:32

Három rész után: tartja a színvonalat.
Nem kiemelkedően jó, de abszolút élvezhető sorozat. Külön tetszik a zenei részleg benne. Eddig olyan 7,5/10-re lőném be.
Na megyek, nézem is a következő epizódot :D

edg - 2016. 10. 02. 20:22

Nem vagyok nagyon képregény-film fan, szóval elvárásaim nem voltak. A DD-t gagyinak tartottam, a JJ-t megnéztem és a kb. a feléig tetszett is nagyon. Ennek az első része meg egész jó volt. Sok benne a feka és izmos a hapi, a hangulata meg tényleg jó.

Brynden Rivers - 2016. 10. 03. 01:35

Évad eleje: 7.5/10
Az egész évad: 9/10
Nekem a 12. rész volt a csúcs a közepén a hip-hop számmal.

Európából nézve nem biztos hogy átjön a sorozat jelentősége, de az hogy a Netflix bevállalt egy ennyire aktuális és az afroamerikai közösségek problémáira reflektáló sorozatot és ráadásul mindezt szuperhős műfajba bújtatva az előtt le a kalappal.

Ráadásul nem ült le az évad közepe mint a JJ esetében, jó volt a főgonosz-vonal, nem úgy mint a DD 2. évadban.

Cardas - 2016. 10. 03. 04:36

Na, megnézve. Az első három rész nekem elég monoton volt, nem fogott meg semmi benne, de a további részek elég jók lettek hál’Istennek. Az utolsóban viszont már nem tudtam komolyan venni a főgonoszt, mintha a realistán ábrázolt gyilkolós őrült helyett egy sima marvel gonoszt kaptunk volna a fináléra.
Összességében 7,5 nálam az első három meg utolsó rész miatt, azokat nem nézve meg 8,5 lenne.

winnie - 2016. 10. 03. 08:41

“Európából nézve nem biztos hogy átjön a sorozat jelentősége, ”

miért ne jönne át? nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne, és az ember bizonyos dolgokkal tisztában van.

majsz - 2016. 10. 03. 10:42

Végére érve azt mondom rendben volt a sorozat, de nekem valahogy kicsit szürkébbre sikeredett mint a DD. Talán mert ahogy a kritika is írta még kevéssé szuperhősös feeling. Azzal is egyetértek így az utalások is furcsábban jöttek le (lehet az MCU fanok miatt kötelező kellék).
Azt hogy egy nagyrészt afroamerikai karakterekből álló sorozat rávilágítson a problémáikra, azért sejteni lehetett, de nem is estek át a dologgal.
Mellékszereplőkre nem lehet panasz, Mariah inkább tenyérbemászó, Cottonmouth nálam jobban szerepelt mint Diamondback. Shades figuráját betalálták, a színész jól egyensúlyozott a szerepben, hozta a “gonoszt” de mégsem került be valahogy az ellenszenves zónába.
A barbershopos részek az elején kifejezetten tetszettek, ’80as filmek hasonló jeleneteit idézték.
Összességében a főszereplő JJ szereplése után egyáltalán nem voltam kíváncsi a szériára de mégis lepörgött a hétvégén és beért kellemes csalódás kategóriába.
Összességében egy kevésbé akció orientált sorozat de más téren ezt pótolja. Aki kizárólag az eksön miatt nézné skippelheti, bár egy “sebezhetetlen” szupererős figuránál ez magában unalmas is lenne, majd várjon a Defendersre, az valszeg eseménydúsabb lesz.

JKJ - 2016. 10. 03. 18:00

JJ után azt hittem ez még gyengébb lesz, de kifejezetten jó lett. Minden tiszteletem a készítőké, mert jól kezelték a lehetséges problémákat.

milesteg - 2016. 10. 03. 19:36

Jó hangulatú sorozat odaillő színészi játékkal. Engem elkapott és nem eresztett. A betétdalok elképesztően jók és jó helyen vannak használva.
Biztos tudok többet mondani róla, ha aludtam rá egyet és leülepedett.
Nekem 9/10.

Edrick - 2016. 10. 04. 04:20

Hát nekem így a közepe felé belassult, pedig az elején 7 rész lecsúszott minden gond nélkül. Most meg nyűglődök vele valahogy. Épp most meg a tizedik résznél vagyok, és eléggé fogtam a fejem. A kiabálós jelenet, hát.. eléggé szánalmas volt, de cserébe legalább hülyén is nézett ki.
Pedig amúgy nem rossz, és tényleg nem az a kimondottam szuperhősös, a hangulat adja nagyon, de valami néha kicsit mégis hibádzik. Csak tudnám megmondani, hogy mi.

bëiz - 2016. 10. 04. 14:03

Érdemes lenne belekezdenem? A DD első évada többé-kevésbé tetszett, de a másodikat elkaszáltam. JJ-ét elkaszáltam mert szerintem borzasztó volt.
Érdekes, hogy a kritikák hogy ájuldoztak a DD-től és a JJ-tól is, aztán részemről mindkettő kukázva lett. Nem is értem a nagy ájuldozást. Ez a kritika is inkább elriaszt. A 7/10 már egy igen jó eredmény, ráadásul egynéhány kommentelő valami rettenet jó sorozatnak tartja. A korábbi élményeimet tekintve ez riasztóan hat. XD

Ez mennyiben más, mint az előbbiek?

Az biztos, hogy semennyire nem vártam ezt. A képregénysorozatoktól alapvetően viszketni kezdek. Különösebben ez a lassúsodrása gengszterdráma sem izgat.

Egyedül winnie 7/10-e akasztott meg…

Nem tudom… mindenre nincs időm, lehet inkább a Westworld a nekem való.

winnie - 2016. 10. 04. 14:11

beiz: ne akasszon meg, mert én meg az előző két sorozatot nem láttam, szóval. felejtsd el a képregényes aspektust: érdekel egy gengsztersorozat, ami hiteles, de sok újdonságot gengsztersorozatos téren azért nem tartalmaz? (már persze a képregényes és hősi aspektuson kívül, amit a válasz idejére felejts el:)

bëiz - 2016. 10. 04. 14:24

Végignyálaztam a kommenteket: R&B-vel meg hiphoppal engem is ki lehet üldözni a világból, úgyhogy szerintem ez nem az én sorozatom. Köszi. :)

LoGi - 2016. 10. 04. 15:58

DD és JJ eddig végig tetszett, elején Like Cage is, de sztem a 11. részt eltolták (nagyon kiszámítható volt, mintha valami network középszer nyomozós lenne, ezért egy csomó időt elbaszott), utána meg legnagyobb meglepetésemre sztem az egész finálét is de azt valami borzasztóan. Nem tudom felfogni h tudták ennyire elrontani, szinte minden szálat elcsesztek a végére. Évad 8/10, finálé 4/10.

Wall-E - 2016. 10. 04. 16:16

Egyszerűen fantasztikus lett! A főszereplő és a többi alakítás is elsőrangú, nagyon erős színészeket válogattak össze, a képi világ és a zene pedig remek hangulatot teremt. Minden benne van, amitől egy szuperhősös sztori érdekes lesz, badass akció, karakterközpontúság, az előző sorozatok alapján tudtam, hogy jó lesz, de még így is meglepett.

Marianna - 2016. 10. 04. 18:29

Most jutottam el végre a pilotig. Nekem tetszett, valami megfogott ebben a gengszteres sztoriban meg ebben a gettó hangulatban. A szám a végén nagyon bejött.
Luke Cage-t bírtam a Jessica Jones-ban, de ő érezhetően itt fog ragyogni. A nyomozónő volt a másik kedvencem.
Nyilván a sztori hű-de-nagyon nem eredeti, azonban jó alapot szolgáltat az egésznek. Azért remélem, hogy tipikus hősös felemelkedésbe nem fog átmenni. Az a pontja nekem is nagyon tetszett, hogy Luke igazából menekülne ebből az egészből, ő csak el akar tűnni a világból. Ezen a ponton kissé emlékeztetett Jessica-ra.
Ez csak olyan kis mellékes megjegyzés, de örülnék, hogyha a netflix-nél nemcsak évi két marvel-sorozat lenne. Úgy nézném már a Jessica Jones folytatását is.

mikkamakka - 2016. 10. 04. 19:14

Bejott a világ ,a karakterek, a színészek is érzik a szerepüket. Ms Dawsont bármiben el tudnám nézegetni naphosszat, Ami nálam nagy negatívum az a kiszámítható story, persze nem fair mondjuk a dróthoz hasonlítani. O a zenéket majdnem kifelejtettem, az is sokat dobott a hangulaton

LaCRossE - 2016. 10. 04. 20:49

Eljutottam az évad végére, és összességében bejött a Luke Cage is. A finálé mondjuk kicsit gyengére sikeredett szerintem.

Diamondback karaktere sajnos mindenben rosszabb volt, mint Cottonmouth-é. Black Mariah és Shades viszont nagyon tetszettek, főleg a végére.

Örülök, hogy Claire ilyen sok fókuszt kapott, na mondjuk nem véletlenül, hiszen Luke Cage korai szerelme a képregényekben Jessica Jones előtt. Azt sajnáltam, hogy se Jessica, se Matt Murdock nem jelent meg, pedig utóbbira még lett is volna lehetőség.

Évadzáró nekem csak 6/10, de az évad összességében 9/10, mert nagyon megfogott a hangulat, és a hatodik (hetedik?) rész csavarja jól ledöbbentett.

Várom az Iron Fistet, a Punishert és a The Defenderst is, na meg természetesen JJ, DD és LC további évadjait. Nálam a Netflix és a Marvel kooperációja az egyik legjobb tévés dolog, ami történhetet ebben az évtizedben.

Kis OFF a végére, de nálam eddig a Top3 újonc ebben az évben:
1. American Crime Story
2. Stranger Things
3. Marvel’s Luke Cage

Edrick - 2016. 10. 04. 22:17

“Edrick – 2016. 10. 01. 04:00
Amúgy mi lett azzal, hogy minden rész külön történetet kap az évadon belül? Jól rémlik, hogy volt ilyenről szó valamelyik reggeli hírben – ráadásul mostanában? Mert ha tényleg ez lenne a helyzet, akkor én nagyon nem látom megvalósítottnak, mármint hogy az egész egybefügg, mint a Daredevil meg a Jessica Jones is, és nincsenek “heti esetek” (ez itt nem a jó szó, de nem tudok most jobbat), pedig az dereng, hogy ez volt a terv. Persze, tudom, a terv változhat, de ettől függetlenül a kérdésem még adott”

“winnie – 2016. 10. 01. 08:35
Edrick: ehh, erről jut eszembe, hogy az első 2 rész egyben kezelendő, mintha dupla pilot lenne, ezt bele akartam írni.

alapból ez áll, nem? a 3. rész témája elég konkrét, még keretet is kap a rész, a 4. rész a flashback, az 5. rész ia aköré a bizonyos esemény köré szerveződik, ami a 2. részben történtek következménye, stb.”

Végül is igen, de én valahogy mégse éreztem annyira különállónak őket – vagy csak nem annyira látványosan különül el, mint ahogy azt vártam. De az már legyen csak az én bajom :)

steelwolf - 2016. 10. 06. 09:01

Én azt nem értem h a 2. részben Shades h-h nem ismerte fel LC-t? Mikor volt flashback h a börtönbe verte!

Joe - 2016. 10. 06. 11:51

Nekem nagyon bejön. Főleg a harlemi helyszín, a rap, hip-hop zene. És az hogy nagyon fekete a sorozat. Nem hiszem hogy magyarba oda lennének érte mert ugye szinesbőrűek,rap zene, na meg USA. Nem magyar embernek való ez. LoL

Gedeon74 - 2016. 10. 06. 19:39

Egy alig szuperhősös szuperhős sorozat? Sweet Christmas!

Én sem vagyok nagy képregénysorozatfaló, az Arrow nálam három évadot ért meg, a The Flash még tartja magát. Dardevil-t nem láttam (bár kacérkodtam vele), Jessica Jones-t azt se tudom, eszik-e vagy isszák. Sokszor a saját univerzumomban sem ismerem ki magamat, nemhogy a DC és a Marvel sötét labirintusaiban.

Alapvetően ezt is leginkább a gengszter téma miatt próbáltam be, és nagyon elkapott a hangulata. Cottonmouth (azért is így hívom, mert én bátor vagyok) ritka jól felépített ellenség volt, bejött a politikai vonal is, tetszett a visszafogott, nyugis nemisszuperhős Cage, óriási volt a zene (nem vagyok hip-hop fan, de az amúgy is túlsúlyban lévő R&B-k egyszerűen zseniálisak voltak és valóban rendkívül sokat adtak hozzá a hangulathoz), számomra pedig külön öröm volt, hogy az alvilági témához képest meglepően kevés volt a Kex&Fakk.

Ami kevésbé tetszett, az SPOILERVESZÉLY ON a főellenség, aki messze nem érte el azt a kisugárzást, ami Stokes-ban megvolt, sőt, még Shades is messze lekörözte ebben. Az ő felépített haragjának az oka is gyengének tűnt nekem, abban a szuperruhában pedig szegénykém kifejezetten nevetséges volt, és amikor egymást püfölve repkedtek harminc métereket, az szinte nem is illett bele a sorozatba, képregénysorozat ide vagy oda. SPOILERVESZÉLY OFF

Mindezeket csak azért írtam, mert én is úgy érzem, hogy annyira jól felhúztak egy szuperhősös sorozatot egy igazán jól eltalált gengszterszálra, hogy végül maga a szuperhősség lógott ki az egészből. De hangsúlyozom, mindezekkel együtt is nagyon bejött, nem bántam meg, és minden kis ide-oda utalás megértése nélkül is simán lehetett élvezni.

(Nem tudom, hogy azért, mert Simone Missick kicsit emlékeztetett Jennifer Beals-re, vagy a fodrászüzlet miatt, esetleg a politikai vonal, tényleg nem tudom, de közben jó párszor beugrott a The Chicago Code, béke poraira.)

piszkosfred - 2016. 10. 07. 12:17

Nekem kicsit lassan indult, de aztan belendult es remek evadot kaptunk. A zenet en is kulon kiemelnem, sok hires enekes/rapper/dj szerepel benne sajat neven :)

emese - 2016. 10. 10. 17:12

Pilot után: nem gondoltam volna, de nagyon bejön a hangulat. És elkapott a zene, remélem, lesz OST hamar, vagy legalábbis meg kell tudnom, hogy az első részben a színpadon lévő zenekar neve mi.

Összességében nekem ez a JJ-vel sokkal rokonabbnak tűnik, mint a DD-lel. Viszont míg a JJ-nél folyamatosan volt egy hiányérzetem, itt semmi okot nem látok panaszra egyenlőre.
Biztos, hogy le fog csúszni az évad.

vvvvvvv - 2016. 10. 10. 19:36

szörnyen unalmas volt, pedig színészek remekül alakítottak és a karakterek is rendben voltak, de a story sajnos nagyon halovány volt, 13 részre kevés.

Dob - 2016. 10. 11. 13:27

steelwolf: szakál, haj. Emiatt nem ismerte fel.

isec training - 2016. 10. 17. 11:49

spoileres leszek.

cottonmouth halála utan nyilegyenesen bezuhant az évad, hihetetlenul eröltetetté és vontatottá vált – nem volt elég sztori 13 részre. Stryker is halálgyenge volt, a ruhája a végén meg nevetséges. Kár érte, mert nagyon jól kezdődott, az egész első fele rendben volt. A zene pedig kulön megér egy emlitést.
Nagyon remélem h a további marvel sorozatokban lesz elég anyag.

Dantes - 2016. 10. 17. 16:19

Az lett a baja, amitől az elején tartottam. Itt egy sebezhetetlen hős és…és mi? Mit kezdjünk vele, Mert ha tegyük Daredevil harcolna és átruccana Harlembe rendet tenni, annak lenne tétje.
De ennek? Szóval…Luke miért nem ver szét mindent egyetlen rész alatt? Mi a fene lesz 13 részen keresztül? Rakétával meglövik, és meg se kottyan neki.
Kellet volna egy méltó ellenfél.

Mert így unalmas. A harcokban nincs tét. Jól néznek ki, csak…kit érdekel, hogy egy sebezhetetlen szupererős emberre pisztollyal lőnek?

A színészek egyébként jók, és a Harlemi hangulat is átjön. Vagy nem a sebezhetetlen Luke Cage kellet volna ide, vagy kellett volna egy megfelelő ellenfél. Így unalomba fullad.

emese - 2016. 10. 28. 01:19

Osztom sokak véleményét, a sorozat első fele nagyon erős. A zene, a hangulat, a Cottonmouth-t alakító Mahershala Ali pedig remekel a szerepben. Nagyon jó még Black Mariah végig, és Teo Rossi mint Shades.
Colter szerintem nem visz a hátán semmit, hozza a karaktert. Miatta én nem nézném.

Ellenben a második fele belassul. Diamondblack egy pillanatra sem tud túllépni a valójában nevetséges (ált. iskből sokaknak ismerős is lehet a karakter) bully kategóriáján. Minden gondolkodás nélkül a homloka közepébe kellene nyomni egy kis ólmot első megjelenése 20. másodpercében, és ennél egy pillanattal sem érdemelne több screentime-ot. Ha már új főellenfél kellett, azt Shades-ből kellett volna kihozni. Mind a karakter sokkal többrétű, mind a színészi játék jóval árnyaltabb és erősebb.

Némileg miscast-nak éreztem Missy-t. A bárban nem adta a dögöt, mint “visualist” detektív, inkább bamba fejeket vágott, és elég rosszul is írták, hogy a sorozat közepe táján bevette a dajkamesét és irtó hülyén viselkedett.

Azért az írásnak amúgy is voltak hibái: mióta és mely országban dönt a helyi polgi a fegyveres rendvédelmi szervek által használható fegyverekről. Max egy banánköztársaságban. A végén meg a bilifejes ruhába öltözött Diamondblack-kel az a csihipuhi. És senkinek nem jut eszébe lekapni a hátáról az elemet…

Kár érte, első fele 10/9, második fele nekem max 10/5.

sfefe - 2016. 10. 31. 19:09

Lesz 2. evad?

hbal - 2016. 11. 07. 22:15

Tizenegyedik résznél járok, és elég szenvedős sajnos, azt kell mondjam. Egyetértek azokkal aki szerint az első fele a sorozatnak sokkal jobb. A színészek sem a legjobbak szerintem, vagyis úgy fogalmaznék hogy “semmi különös”.
Most már csak azért is végigszenvedem, de abban biztos vagyok hogy az eddigi három Marvel-es szuperhősösködésből (Daredevil, JJ) ez lesz a leggyengébb.
A zenei részleg viszont tényleg király.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz