login |

Westworld – 1×03: Wyatt

2016. 10. 17. 22:00 - Írta: human

96 hozzászólás | kategória: kritika,

Szinte biztos vagyok benne, hogy ez a sorozat pár ponttal jobb végeredményt hoz, ha az ember darálja. Egyelőre csak elveszünk a részletekben, és a sok történetszál miatt igazából alig haladunk előre. Spoileresen folytatom a tovább mögött.

westworld-mam

Számomra a legérdekesebb az volt, ahogy a park dolgozói is szinte úgy kaptak backstory-kat a történetben, ahogy Teddy Hopkins karakterétől. Sőt, a katona csávó még viccelt is ezzel kicsit, de inkább a fekete, szemüveges fickónál kellett észrevennünk, ahogy játszanak velünk, hiszen az ő halott gyerekét is Hopkins egy mondata vezette fel, ahogy a Teddy-nek az új ellenséget nem sokkal korábban.

Az biztos, hogy Hopkins valami durva történetszálat talált ki ezekkel a hostokkal, és ugye mindnél kés van, ami az eddigiek alapján veszélyes lehet akár emberekre is. Ha nem is lelőni fognak látogatót, de lehet megszúrnak valakit ezen a horrorszálon majd?

dolores-stuki

Persze jöhet, hogy miért nem a rész végét emelem ki, de az túlságosan szájbarágós volt az elején a “nem tudom meghúzni a ravaszt”-jelenettel, és a programozás leküzdése után a tényleges tettel. És lehet, ti máshogy vagytok vele, de igazából nem tudunk sokat elemezni ezen, oké, Dolores lelőtt egy másik hostot, miután többször utaltak rá, hogy képtelen bárkinek ártani, viszont ennél többet egyelőre nem tudunk.

A végére hagytam még ezt a másik érdekességet, miszerint egy hangot hallanak a hostok. Dolores-nél is láttuk, de a többi öntudatra ébredt is emlegette Arnoldot, akiről most megtudhattuk, hogy elvileg a Park kezdetekor ott dolgozott, és Hopkinsszal ellentétben ő többet akart elérni az androidokkal, ténylegesen létrehozni egy új, értelmes “lényt”.

hopkins-arnold-monolog

Ennek kapcsán most is volt elmélkedés a tudatról, a létezésről, még a Turing-teszt hátrahagyása is meg lett említve.

És ha már öntudatra ébredés, basszus, a legmeglepőbb mégis az volt, ahogy az eltévedt favágó bezúzta a saját fejét, hogy ne lehessen elemezni a memóriáját. Viszont nem tudjuk, hogy mit akarhatott elrejteni ezzel, hiszen előtte nem sokat mutattak belőle sem. Mit tett? Mit látott? És más kérdések merülhetnek fel.

west-word-koves

Szóval pont ezek miatt lehet jó darálva a sorozat, mert ha a karakterek nem is megkapóak, szerintem a heti 5-10 percnyi látványuk nem elég, a puzzle darabokat elnézegetném, de ahhoz nem vágyakozva ülök le minden héten.

96 hozzászólás Ne habozz!

m76 - 2016. 10. 17. 22:13

Szerintem olyannak kellett volna írni a kibeszélőt aki nem látott előre 4 részt. Eddig minden rész után úgy éreztem, hogy azért írod amit írsz, mert tudod előre minek lesz jelentősége és minek nem.

Pl. Bennem fel se merült volna, hogy azért töri be a saját fejét, hogy ne lehessen elemezni a memóriát.

Aztán még a végén az lesz a csavar, hogy a parkban az öregen kívül mindenki android.

JohnDoe - 2016. 10. 17. 22:13

Amit nem értek: Ha Hopkins Az Alkotó és egy mondattal beindított egy kódsort amitől Teddy-nek egy előre generált – bár a memóriájában eldugott – történetet adott. Nem lehet, hogy a feka tudós is egy android? Ez csak egy elmélet.

Sirocco06 - 2016. 10. 17. 22:24

Ezt human írta nem winnie és ő nem látta előre a 4 részt.

patrickburnsred - 2016. 10. 17. 22:25

nem tudom, persze, jó lenne darálva nézni és remélhetőleg ismerni azokat a dolgokat, amikből csak kis adagokat kaptunk eddig a 3 rész alatt. viszont nekem személyesen ennél a sorozatnál különösen tetszik az, hogy epizódonként kapok információkat és gondolkodom, kérdéseket teszek fel és sokkal többet elmélkedhetek rajta, mintha csak behúznám a kövi részt a vlc-be.

amúgy a rész nekem egy 8/10 volt.

Endre - 2016. 10. 17. 22:44

Ez már jobb rész volt szerintem, mint az előzőek. Tetszett, hogy volt tétje. Veszélybe kerültek valódi emberek is. Az androidokkal nem vagyok képes empatizálni, akármilyen is a programjuk. Szóval amikor csak róluk szól a sztori, azt kicsit unom.

Összességeben 6/10-et nyomtam rá az imdb-n.

Egyénként az nekem sem esett le, hogy azért veri szét a fejét, hogy a memóriacsipje tönkremenjen.

m76 - 2016. 10. 17. 22:44

JohnDoe:
Nem a mondattal adott történetet. Mutatták hogy a háttérben felölti a történetet. A mondattal csak tesztelte, hogy valóban feltöltődött e.

Edrick - 2016. 10. 17. 22:52

“Pl. Bennem fel se merült volna, hogy azért töri be a saját fejét, hogy ne lehessen elemezni a memóriát.” +1 Teljesen mindegy, ki írta, de ez nekem is új, vagy legalábbis én nem gondoltam erre.

Amit én nem értek: miért volt akkor súlya annak, hogy Dolores lelőtt egy másik hostot? Az elmúlt 3 részben halomra ölték egymást, szóval az nem új, hogy egy host megöl egy másikat, és kikötve is csak az volt, hogy élőlénynek nem árthatnak. Dolores agyoncsapta a legyet, félelmetes volt, oké, de akit itt megölt az csak egy másik host volt.
Vagy akkor ő teljesen máshogy működik ezen a téren, mint a többiek? Vagy Dolores elhitte (a nyilvánvaló okok miatt), hogy az egy tényleges élőlény, és azért volt ez a dilemma, hogy ha élőlény, akkor nem tudja lelőni, még ha ő nem is tudja, hogy valójában nem az?

Alapvetően sok dolog homályban van még, és én ezt egyszerűen imádom. Ahogy szépen építgetik a szálakat, én meg ugrálva figyelem a WTF pillanatokat meg azt, hogy miként ébrednek ezek itten öntudatra. Maga a világ és a légköre egyszerűen varázslatos. Jó ez a heti adagolás, plusz lehet rajta gondolkozni. Ha ez nem volt minimum 8/10, akkor megeszem a kalapomat.

Bad Land - 2016. 10. 17. 22:52

En jol ertettem azt hogy Dolores-t meglottek,de mar emberre alakult at es a loves nem volt ra hatassal,kvazi emberre valt.
Tevednek? (12 ora melo es bor hatasa alatt vagyok).

pytta - 2016. 10. 17. 22:57

Ez nekem sem esett le, hogy azért zúzta be a fejét, hogy ne lehessen belenézni.
Amúgy nekem is pont ez jutott eszembe, hogy egyben jobb lenne megnézni… dehát ez van.
Arnold meg biztos feltöltötte a tudatát a felhőbe, és aztán ez kavar be.
Egyébként nem értem, késsel már rá tudnak majd támadni az emberekre is rendesen? Mert akkor simán meg tudják ölni őket. Akkor ez nem ütközik a programukkal (meg a robotika első törvényével stb.)?

Sterling450 - 2016. 10. 17. 22:58

Bad Land: Az túl meta lenne, de a sebbel/helyével nekem is vannak gondjaim, Captain please help!

Malachi - 2016. 10. 17. 22:59

Doloresben most az a trükk, hogy nem követi a történetszálát. Magyarán kb. mindent rögtönöz, önállóan csinál. Cselekszik. “Él”. Azért még keveredik benne a script, meg a rögtönzés, de ez a lényeg.

human - 2016. 10. 17. 22:59

“Szerintem olyannak kellett volna írni a kibeszélőt aki nem látott előre 4 részt. Eddig minden rész után úgy éreztem, hogy azért írod amit írsz, mert tudod előre minek lesz jelentősége és minek nem.”

én csak ezt a 3 részt láttam, amit ti.

human - 2016. 10. 17. 23:03

“En jol ertettem azt hogy Dolores-t meglottek,de mar emberre alakult at es a loves nem volt ra hatassal,kvazi emberre valt.”

ezen filóztam, de szerintem csak bevillant neki egy régi emlék amikor az a csávó hasbalőtte. Ezt onnan veszem, hogy a csávó kétszer “hey get back” és kétszer veszi elő a fegyvert. tippem szerint volt már, hogy Dolores kifutott.

“Amit én nem értek: miért volt akkor súlya annak, hogy Dolores lelőtt egy másik hostot?”

nem az a baj, hogy lelőtt egyet, hanem hogy a programozása ellen cselekedett, amiben ő csak egy áldozat.

Vlad - 2016. 10. 17. 23:03

Edricknek válaszolva:

Dolores nem képes ölni még egy hostot sem, mert úgy van programozva, hogy ő csak a script alapján játsza az esetlen szép szőkét, akivel bárki azt csinál, amit akar. Amikor a srác lőni tanította például Dolores nem bírta meghúzni a ravaszt, mert azt tiltja a kódolása, de az emlékei miatt ezt valahogy felül tudta írni az életben maradása érdekében.

Bad Landnek válaszolva:

Szerintem csak egyszerűen egy DÉjÁ VU-t érzékelt Doloresz, hogy ez az esemény már megtörtént vele úgyanígy a hasbalövés incidens és ezáltal elkerülte.
Nem változhat emberré, mert robot de a gondolatai és az ösztönei már nagyon is emberivé alakulnak.

Vlad - 2016. 10. 17. 23:11

“Pl. Bennem fel se merült volna, hogy azért töri be a saját fejét, hogy ne lehessen elemezni a memóriát.” +1 Teljesen mindegy, ki írta, de ez nekem is új, vagy legalábbis én nem gondoltam erre.

Nem tudom ez például nekem evidens volt mivel egyik Host se bánthat élőt, hogy kinyírja magát, de itt inkább az a kérdés hogy saját maga miatt lett öngyilkos a sok rossz emlék(ciklus) miatt amit átélt vagy ezzel valakit (élőt) védeni probált.

Valakinek vélemény?

human - 2016. 10. 17. 23:14

és akkor ne írjam a posztba amit én figyeltem meg, vagy mi? írjuk ki a címet és kész, vagy tettessük magunkat hülyének a spoileres részen? a fejét akarják levágni a begyűjtők, erre ő feléled és betöri azt. bocs, hogy szerintem ez összefüggött. egy csomó mindent meg én nem veszek észre biztos.

Benzin - 2016. 10. 17. 23:25

JohnDoe – 2016. 10. 17. 22:13

Ha most tippelnem kéne: igen, Bernard egy android, legfeljebb mégsem az, de inkább igen :D

Vlad - 2016. 10. 17. 23:25

A részenkénti posztnak, így egyből a sorozat leadását követően szerintem pont az a lényege, hogy még frissen kibeszéljék az emberek a gondolataikat az aktuális résszel kapcsolatban. Akiknek erre igényük van és szerintem van, szóval így tovább HUMAN.

Aki nem szeret spoilert vagy teoriákat olvasni az ne olvasson a SPOILER után ilyen egyszerű.

kormányos - 2016. 10. 17. 23:40

“Amit én nem értek: miért volt akkor súlya annak, hogy Dolores lelőtt egy másik hostot?”

Ugye amikor a biztonságis csávó meg a csaj üldözik az elkóborolt hostot akkor belefutnak a csapatába akik két napja nem képesek fát vágni mert egyiküknek sincs engedélyezve a fegyver használat (fejsze). Doloresnek valószínűleg ugyanígy nincsen ezért nem képes lőni amikor teddy tanítja és ezért nagy cucc hogy rész végén megteszi.

“En jol ertettem azt hogy Dolores-t meglottek,de mar emberre alakult at es a loves nem volt ra hatassal,kvazi emberre valt.
Tevednek?”

Szerintem itt egyértelműen csak bevillant neki egy korábbi loop emléke ahol ez már megtörtén ezét most eltudta kerülni.

Érdekes amúgy én az első két rész alapján azt hittem Ford lesz a bekattant fejlesztő aki majd gondot okoz de úgy néz inkább Bernard pályázik a posztra. Egyébként szerintem pont ezért jobb hetiben a sori mert így lehet agyalni hogy mi miért és hogy fog történni. Aztán végül persze a kövi rész az elméleteid 90% kidobja de ettől marad nagy élmény a sorozat hogy két rész között is foglalkoztat, filózol rajta. Nekem eddig 8/10 simán.

Gevin - 2016. 10. 17. 23:45

Az túl egyszerű lenne, hogy Arnold valamiféleképpen feltöltötte a tudatát az Ed Harris által játszott karakterbe, amiről sem Hopkins, sem senki más nem tud?

És azért nem nyúlnak hozzá, mert sztorija szerint csak egy gazdag játékos a sok közül.

szpojleres mókus - 2016. 10. 17. 23:51

Mire valóak azok a részletek amikor mutatják hogy építenek egy újat? minden egyes részben elmegy vele 5 perc, először érdekes volt de most már unalmas

Ráadásul szerintem erre ment a büdzsé 30%-a, amikor a bázison vannak a háttér néhol úgy néz ki mintha egy olcsó sorozatot néznék.

kloods - 2016. 10. 17. 23:58

valaki elárulja nekem, hogy miért bánthatják egymást a hostok? ugyanis logikailag nem áll össze: ha egyszer nincsenek tisztában a realitásuk mivoltával, tehát azt gondolják, hogy a körülöttük az egész világ élő, és nem mű, akkor hogyan tudják megkülönböztetni, hogy lecsaphatnak-e egy legyet. vagy hogy egy vendég (valós személy), az tényleg valós személye-e vagy csak egy host.
ráadásul, ha késsel támadnak, akkor hogyan döntik ezt el? mire vonatkozik a kódsor?

Dév - 2016. 10. 18. 00:02

Gevin:
Ezen én is gondolkodtam, de párszor már láttuk hogy nem fognak rajta a golyók,tehát ő is ember lehet. Azt tudom elképzelni hogy mégsem halt meg és ő Arnold vagy egy társa aki be akarja fejezni a munkáját.
Nekem amúgy a legnagyobb meglepetés a részben Hopkins karaktere volt. Olyan értelemben, hogy eddig valamiért ugy éreztem, és talán azt is próbálták sugallni kicsit, hogy köze van a kibontakozó hibákhoz, vagy a meninblackhez, most viszont tisztának tűnik, hogy semmi köze a dolfokhoz.

Dév - 2016. 10. 18. 00:09

@human:
“Az biztos, hogy Hopkins valami durva történetszálat talált ki ezekkel a hostokkal, és ugye mindnél kés van, ami az eddigiek alapján veszélyes lehet akár emberekre is.”
Nekem az jött le, hogy az új horror narrativában az a csavar,hogy a vendégek a maszkos figurák, mert Amikor Teddyt körbe vették hiába lőtte őket nem történt velük semmi.

Dév - 2016. 10. 18. 00:10

Btw, csak szerintem vicces, hogy Teddy meghal minden rész végén? :D

Valaki - 2016. 10. 18. 00:25

-Kinyírták Teddyt!
-Szemetek!

baltian - 2016. 10. 18. 00:30

nekem az ugrott be, hogy a fiatal Hopkins volt Arnold és a mostani egy robot.

mse - 2016. 10. 18. 00:55

“Szinte biztos vagyok benne, hogy ez a sorozat pár ponttal jobb végeredményt hoz, ha az ember darálja.”

Yup. A sorozatot élvezni élvezem, de tényleg nehéz epizódról-epizódra igazán véleményt alkotni róla. Ez nem feltétlenül baj, főleg ha megelőlegezem a bizalmat, de nem éppen egy TV sorozatos narratívára vall.

tanaka - 2016. 10. 18. 01:04

én ennyire még nem élveztem sorozatot, amit az első résztől követtem.

Platschu - 2016. 10. 18. 01:20

Kicsit lassan haladt ez a rész, mert rájátszottak az évadnyitóra. Az utolsó 10-15 perc volt igazán izgalmas. Dolores remek továbbra is. Én úgy értelmeztem, hogy valószínűleg már több százszor lejátszódhattak ezek az események, így meg tudja saccolni, hogy melyik host mit fog tenni. Pl. mindkét apját látta ugyanott halottan egy pillanatra. Tehát egyik napon ide, a másik napon oda jutott el, de most először kezd el magától tanulni és a tapasztalatokból fejlődni. Most viszont belerohant két ember játékos karjaiba, tehát elvileg “védett” helyre került.

A madam a szalonból szintén elkezdett emlékezni, hogy mi is lett Teddyvel odakint. Lehet később már nem csak a kinti, hanem a benti dolgokra is fog emlékezni. Na majd azt kell kitalálni, hogy a két női karakter, hogy kapcsolódik vagy ki a közvetítő.

A fekete kalapos fickó simán lehetne Arnold, még ha a fényképen nem is úgy nézett ki. Lehet az arcát eltorzította vagy a tudatát töltötte abba a testbe, de így félig ember-félig android maradt. Lehet nem tud kiszállni, így kénytelen az újabb és újabb mások által feltöltött hostokkal szórakozni.

PuMa - 2016. 10. 18. 01:23

Valaki: ez tetszett :D

Egyébként nekem az nem tiszta, hogy a mérnök csaj meg csávó miért ijedtek meg a gödörbe esett androidtól? Akkor ezek szerint mégis meg tudta volna őket ölni, mondjuk a sziklával? Illetve azt láttuk, hogy a prosti csaj a 2. részben hogy ébred fel alvó állapotból, na de ez a gödörbe esett most került elő, ez hogyan ébred fel?

egyébként pedig tetszett a sorozat eddig, ez a rész valahogy vontatottabbnak tűnt az eddigieknél, de lehet csak azért, mert későn és fáradtan néztem. 6,5/10

Gevin - 2016. 10. 18. 01:38

“A fekete kalapos fickó simán lehetne Arnold, még ha a fényképen nem is úgy nézett ki. Lehet az arcát eltorzította vagy a tudatát töltötte abba a testbe, de így félig ember-félig android maradt. Lehet nem tud kiszállni, így kénytelen az újabb és újabb mások által feltöltött hostokkal szórakozni.”

Nem is akar kiszállni, mert keresi a hiányzó elemet a piramis tetejéről, amit korábban nem sikerült megtalálnia.

Azt mondta egy bizonyos értelemben itt született 30 éve. Vagyis újjászületett, amikor meghalt, de előtte a tudatát fellőtte a szerverre, hogy tovább élhessen Westworldben.

Ahhoz, hogy ne fogjon rajta a golyó, ugyanúgy, mint egy emberen, pusztán egy sornyi kód kell. Ezt be is mondta a katona csávó, amikor épp a csajnak adta elő, hogy pusztán ennyi választja el az androidokat attól, hogy nekik támadjanak.

Malachi - 2016. 10. 18. 02:17

a fekete kalapos fickó nem Arnold. egy rettentő gazdag ember, akinek a mániája lett a park 30 év alatt. felesleges olyan elméleteket gyártani, melyekre a világon semmi nem utal. persze jó agytorna, csak ne legyen csalódás a vége.

Edrick - 2016. 10. 18. 02:18

@Vlad @human @kormányos: Á, köszi, így már értem, kezd összeállni a dolog :)

Vlad: “A részenkénti posztnak, így egyből a sorozat leadását követően szerintem pont az a lényege, hogy még frissen kibeszéljék az emberek a gondolataikat az aktuális résszel kapcsolatban. Akiknek erre igényük van és szerintem van, szóval így tovább HUMAN.”
+1!
Én például örülök, hogy kezd egy kicsit összeállni a kép. Ha nem akarnék tudni semmit sem, amit mondjuk nem vettem észre, akkor nem olvasnám a részenkénti kritikát, szóval ja, csak így tovább human! :)

Ratdert - 2016. 10. 18. 04:46

Jézusom, nem akarok rohadék lenni, de srácok, csak egy picit figyeljetek oda jobban az epizódok alatt és sok minden fel fog tűnni. Nyilván nem fejted meg a sztori végét, de ott vannak a válaszok, az utalgatások, meg ilyenek. Lost effektus kezd már most kialakulni néhány kommentelő reakciója alapján (világszerte, most nem konkrétan a junkiera mondom). Magyarán: “hülyeség az egész, se füle se farka, a készítők se tudják mit akarnak…” Egyesek már most elvesztik a fonalat pedig tök szép, érthető az utalgatás, meg a belebegtetés a nagy misztikumok (?) ellenére is.

Imádnám egyébként, ha idővel kiderülne nem is a Földön játszódik a dolog, vagy Hopkins az utolsó hús-vér ember. Vagy netán már ő se.

winnie - 2016. 10. 18. 05:10

““Szinte biztos vagyok benne, hogy ez a sorozat pár ponttal jobb végeredményt hoz, ha az ember darálja.””

az új rész előtt meg kell nézni mindig az előző részeket. nekem nagyon sokat segített a megértésben az újranézés.

monti - 2016. 10. 18. 07:30

mélyen egyetértek ezzel

“Szinte biztos vagyok benne, hogy ez a sorozat pár ponttal jobb végeredményt hoz, ha az ember darálja. ”

fel is idegesitett a harmadik rész hogy vége lett :-D

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 08:50

Nekem az a fura, hogy az epizódokhoz készült előzetesekben az HBO rendesen elspoilerez jeleneteket sokkal későbbi részekből. A mostani részhez készültben pl. két olyan hosszabb, nem csak villanásnyi jelenet is volt, amelyiknek még a környezete sem szerepelt a részben.

winnie - 2016. 10. 18. 08:59

igen, mindkét rész után egy this season-ön trailer jött ki, engem is meglepett.

Laci - 2016. 10. 18. 09:08

Agyaltam, hogy kinek van a sorozatban fekete szemüvege, aztán rájöttem, hogy úgy kell érteni a dolgot, hogy “fekete, szemüveges”.

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 11:23

A másik, amin jól szórakoztam, az a Teddy-vel kapcsolatos kiszólás volt, hogy azért nincs háttértörténete, mert egyszerűen elfelejtettek neki kitalálni egyet – LOL, sorozatírók öniróniája.

HeadHunter - 2016. 10. 18. 11:37

Én azt nem értem miért kell elemezni a lakókat? Ezek nem felhőbe mentik az adataikat? :D

pytta - 2016. 10. 18. 11:46

@ Neoprimitív: nem elfelejtették, konkrétan nem vették a fáradságot, hogy írjanak neki. Így még jobb szerintem :)
(“Ah, yes, your mysterious backstory. […] Do you know why it is a mystery, Teddy? Because we never actually bothered to give you one.” hét idézete-gyanús)

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 11:48

pytta: stimmel, így még erősebb :)

patrickburnsred - 2016. 10. 18. 12:41

egyébként én még megemlíteném, hogy Hopkins digitális megfiatalítása mennyire jó volt már. persze értem, hogy HBO meg nagy büdzsé után az ember nem csak azt várja el, hogy szépen fújjon a szél a képen, de azért na!

Meri - 2016. 10. 18. 14:40

Neoprimitív: láttam máshol is a hozzászólásaidat Westworld témában, és irigylem a töretlen lelkesedésedet :-)

Számomra nem is az a legnagyobb baj, hogy baromi unalmas és lassú, hanem hogy szinte tök üres az egész. Hiába vannak látványos és ötletes díszletek, nincs ami megtöltse az egészet.

Ami számomra eddig látszik, hogy görcsösen igyekszik nagyon rejtélyesnek és intellektuálisnak tűnni (akárcsak anno a Lost), ezért összedobál egy rakás klisét. Van itt nekünk fekete kalapos strangerünk, fejbőrre tetovált titkos labirintusunk, Orion csillagképünk fából faragott tehén seggébe vésve, és a szervízszobákban lezajló zavaros pszichológiai analíziseknél csak úgy puffognak a Shakespeare idézetek. Az igazság viszont az, hogy mindez nem változtat azon, hogy csak önmagát ismétli egyfolytában – ugyanazt a pajtás jelenetet nézhetjük meg sokadszorra, Dolores százszorra is elejti a rohadt konzervét, és ki tudja hanyadszorra beszélgetnek vele egy szobában kb. a semmiről.

Az eddigi 3 részt kb. 15-20 percben el lehetne mesélni, de sajnos ez sem javítana azon, hogy eddig továbbra sem került közel hozzád senki, és hiába kezdtek bele vagy két tucat karakterbe nincs olyan történés ami előre vinné az egészet.

Biztosan én vagyok hülye, és valószínüleg megkapom a szokásos “Ne nézd b*zmeg ha nem tetszik” egysorost, de valahogy nem látom a mérhetetlen hype visszaigazolását.

Számomra eddig az “egynek jó, ha nincs más” kategória, és ha nem pörgetik fel tuti nem én leszek az egyedüli aki megválik majd tőle – Antony Hopkins és HBO zászlóshajó ide vagy oda…

John - 2016. 10. 18. 14:49

Jah, teljesen egyetértek, hogy jobb lenne darálva. Rájöttem, hogy nem kell túl komolyan venni vagy túl nagy újdonságot elvárni ês így simán jó sori.

Valaki - 2016. 10. 18. 15:09

A daily boot sequencet akarja szimbolizálni az a mátrix-zongora vagy lesz neki szerintetek fontosabb jelentösége? Amugy a technologiai háttér kicsit furcsa nekem – már amennyit idáig megtudtunk belöle. Például be kell hozni egy hostot firmware update-re, analizisre, nincs OTA frissites? Meg ez a szobeli analizis milyen béna már. Egy mondatos debug infóból döntik el, hogy minden oké? Remélem ezt csak egy ilyen level 1-es diagnosztika, a komolyabb incidens tortenik akkor rákötik a robotokat valami normalis debug szoftverre. Tudom, dramaturgialiag igen neccess lenne jol kivitelezni ezt, de valami utalas csak tortenhetne arra, hogy nem bizza a QA egymondatos diagnosztikai valaszokra a park biztonsagat.
Az is érdekes számomra, hogy Dolores nem egyszeru igen-nemmel felel a feka bácsi “ugye nem beszelsz errol senkinek?” Kerdesere, hanem valami ilyesmit mond, hogy “Azt mondtad ne beszeljek” Az ilyenfajta valasz már a humánoknál is felkúr, de most komolyan :D föleg, ha a save metodus true/false helyett egy harmadik valasszal terne vissza.
ManInBlack: 30 eve volt egy nagyobb incidens, 30 eve visszatero(? Vagy mar 30 eve megallas nelkul bent van a parkban?) vendeg. Valami osszfugges biztos lesz.
Dolores deja-vuje: Amikor bent babál a fiòkos szekrényben, eloszor ott a pisztoly, aztan nem eltunik az is? Vagy csak en lattam rosszul? Majd este megint megnézem, lehet, hogy csak en neztem be valamit.

Sheen - 2016. 10. 18. 16:07

Meri, nincs ebben ismétlődés, minden narratíva amit újrajátszanak, másabb egy picit, új apróságok adódnak hozzá. Sokkal ütősebb egy adott pillanatban egy nagyon apró eltérés (pl. Dolores lecsap egy legyet), ami egy későbbi, komolyabb változás előszele (már fegyvert használ), mintha egy nagyon pörgős nagyon látványos de üres blockbustert néznénk. Fokozódnak, épülnek a dolgok és a karakterek.

ElPadre - 2016. 10. 18. 16:53

őőő, bernard charlie-ja, mármint a halott gyereke? nektek nem volt egyértelmű a kezdeti dolores-es beszélgetésből? nem hopkins egy mondata világított rá, max. megerősítette, amit azért bőven lehetett sejteni.

kizártnak tartom, hogy bernard android, semmi értelme nem lenne a narratívában. hopkins figurája… na, ott már nem olyan egyértelmű. abban is biztos vagyok, hogy a stábból egy vagy több ember android.

egyelőre nagyon bejön a sztori.

Malachi - 2016. 10. 18. 17:18

Meri – felpörgetik. nem fogok most spoilerezni, meg ne kérdezzétek honnan tudom, (mondjuk nem nagy megfejtés) de az ötödik résztől pl. leteszik majd a hajukat páran.

bvr - 2016. 10. 18. 17:34

@human: “Szinte biztos vagyok benne, hogy ez a sorozat pár ponttal jobb végeredményt hoz, ha az ember darálja.”
Főoldalon volt, ezért ennyit elolvastam belőle, de (mivel eddig a legkevésbé sem okoz csalódást hogy ki kelljen írnom magamból :) szóval tartom magamat amit az első résznél írtam hogy nem olvasok kommenteket és az első után már kritikákat sem. Ugyanis nemcsakhogy az idézett állítással értek egyet hogy ez darálva lenne jó (csak hát kinek van ezt türelme összevárni :)) hanem ennél már a legelső résznél megállapítottam hogy ebből heti cikket írni-olvasni-kommentelni kb. olyan (nyilván csak hasonlatszinten kell komolyan venni) mintha egy moziteremben 10 percenként megállítanánk a filmet hogy na akkor most beszéljük meg mit láttunk eddig :)))
Szóval találkozunk majd az évadzáró után, ha kijöttünk a moziteremből :))
(legalább egy kísérlet is, majd legalább el tudom mondani hogy várakozásaimnak megfelelően jobb volt-e így hogy más hetiben nézős sorozataimmal szemben ennél nem követtem a kibeszélőt :)

SemmiCico - 2016. 10. 18. 20:34

Bevallom Nekem nagyon tetszik a sorozat. Lépésről lépésre haladunk, mint a kisbabák😃 A dialògusok csak néha aratnak, de a látvány kárpotól..
Imádtam a megfiatalított Hopkinst.
Dolores fejlődése pedig nagyon izgatottá tesz..én sajnálom szegényt, hogy ez a sors jutott neki és örülnék, ha visszavágna: mind a lakóknak, mind az embereknek. Akik azt szeretik hobbiból, hogy nőket erőszakolnak meg; megérdemlik a halált. ..biztos nagy meglepetést fog még okozni..
Ed Harris félelmetes! Tökéletes alakítást nyújt.. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a labirintussal, hogy ennyire a dolgok mélyére szeretne hatolni..azért Remélem Dolores megbünteti😃
Most azért több háttérinfót kaptunk..
Ki az a női látogató, aki lényegében végigakciózta ezt a részt Teddy oldalán?

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 20:50

SemmiCicio: Ford mond valami olyasmit Bernardnak, hogy azok után, amiket át kell, hogy éljenek, az a minimum, hogy legalább ne kelljen emlékezniük rá…

A wannabe badass csaj szerintem csak random vendég volt, persze ki tudja.

PS: valahol megette egy korábbi kommentemet a blogmotor.

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 20:51

Meri: mi az a “mérhetetlen hype” áruld már el? A bemutató előtt volt egy baromi erős sajtó- és médiakampány – még jó, az HBO beletolt egy vagyont a gyártásba, naná, hogy a reklámot is igyekeztek maxra járatni. De az a várakozásokat tükrözte, nem a sorozatot.

Azóta gyakorlatilag mindenhol jórészt fanyalgó (lassú, unalmas, nem értem, minek ez, minek az, nincsenek szerethető karakterek, stb.) vélemények jelennek meg róla. Itt is. Ez a mérhetetlen hype? Mi akkor a mérhető?

Azt sem igazán értem, hol olvastál tőlem bármilyen töretlen lelkesedést, mert elég sok fenntartásom van vele – igaz, nekem elég sok minden tetszik is és valóban sokkal pozitívabb az összkép, mint a kommentelők többségénél.

Egyébként akinek három rész után is csak annyi marad meg, hogy nem történik semmi, ami előre vinné a sztorit, annak tényleg csak azt lehet tanácsolni, hogy nézzen mást. Nem neki készült. Ennyi.

winnie - 2016. 10. 18. 21:04

“Biztosan én vagyok hülye”
“megkapom a szokásos “Ne nézd b*zmeg ha nem tetszik””

én komolyan nem értem, hogy miért ez a defenzív hozzáállás, már-már passzív-agresszív, mintha itt ilyesmi lenne jellemző (nem az, és nem csak azért, mert irtom azt, ami hébe-hóba érkezik:)

(a mérhetetlen hype nem a végeredménynek szól, hanem az előzetes elvárásoknak. de nem hiszem, hogy akkora hype lett volna, mint egyes képregénysorozatoknál.)

winnie - 2016. 10. 18. 21:07

“”Az eddigi 3 részt kb. 15-20 percben el lehetne mesélni”

viszont ez kulcsmondat. vannak sorozatok és filmek, amiknek a sztoriját egy mondatban el lehet mesélni – általában azok nagyon sikeresek. mert egyszerűek. ennek én speciel a látszólagos sztoriját el tudom egy mondatban, de fogalmam sincs, hogy miről fog szólni. de nem is ez a lényeg.

vannak sztorivezérelt sorozatok, vannak karaktervezéreltek. és vannak ilyenek is. nekem tetszett annyira, hogy megnézzem a 3. részt kétszer, és épp azért, mert nem történetvezárelt. ha az lenne, akkor nem lenne túl érdekes másodjára. így viszont az volt.

teljesen érthető, hogy aki plot driven stílusra vágyik, az nem kapja meg, amit akar – annak ellenére, hogy szerintem marha sok minden történt:) nem fog mindenkinek szólni, de némelyik istenítést követően azt hiszem, el lehet mondani, hogy vannak, akiket nagyon telibe kapott.

Meri - 2016. 10. 18. 21:49

“Egyébként akinek három rész után is csak annyi marad meg, hogy nem történik semmi, ami előre vinné a sztorit, annak tényleg csak azt lehet tanácsolni, hogy nézzen mást. Nem neki készült. Ennyi.”

Kedves Neoprimitív nekem ez jött le 3 rész után. Különbözőek vagyunk, nem kell egyetérteni vele.

Tény hogy a Westworld bemutat egy érdekes világot (ami azért nem annyira eredeti), de nekem 3 rész után is hiányzik az igazi történés, olyan szereplő akit követhetnél, akivel azonosulhatnál.

Én a hülye fejemmel azt gondolom, hogy bármilyen érdekes is a kiindulási pont, egy sorozat nem CSAK egy kapcsolási rajz, design ötlet, vagy technológiai börze amit a kockák kiposztereznek a falra és utána arra verik, hanem egy sztori aminek kell sodrás, ahol vannak olyan karakterek akik behúznak, érzelmi reakciót váltanak ki belőled és van valamiféle lendület ami felkap, amitől a sorozat tart valamerre.

Most írta valaki hogy be fog indulni. Hiszek neki.

Azért írtam, hogy egyenlőre nem túl jól van összerakva az egész, hisz itt is mindenki ezekről, az érdekes és ötletes díszletek halmazáról ír, miközben pl. elvileg Wyatt a rész címe amivel az 55 eddigi kommentből senki sem foglalkozott.

Nem véletlenül.

De majd meglátjuk. Remélem nektek lesz igazatok.

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 21:57

winnie: szerintem ez a sorozat rohadtul történet vezérelt, csak nem a direkt stílusban. Alig van beszélő fej, aki szépen elmondja, hogy most akkor tessék balra nézni ott látható majd a Nagy Konfliktus, a kanyar után pedig csodás panoráma tárul az Eszmei Mondanivalóra.

Ezzel szemben tele vannak a részek apró információkkal, amelyekből már mostanra is egy csomó minden kiderült. Jellemző viszont, hogy ezekből sok egyáltalán nem is jut el a nézők tudatáig, nem is hajlandók bekapcsolódni a játékba. (ld. a “hogy hogy nem veszik észre Harris-t a vezérlőből” kérdés ikszedik felbukkanását.)

Lehet, hogy az HBO nagyon ráfarag, mert ez egyelőre egy puzzle sorozat, ha számítógépes játék analógiát akarok, akkor egy adventure game. Aki FPS-re számított, az utálni fogja. Ez amúgy is egy rizikós műfaj abban a világban, ahol a szakemberek szerint 6-8 percnyi figyelemre lehet maximum számítani, annyi idő alatt kell valami olyat húzni, hogy a következő hat percre is ott maradjon a néző.

Neoprimitiv - 2016. 10. 18. 22:09

Meri: nem sértésnek szántam, tényközlésnek. Legalább tíz olyan sorozatot tudnék sorolni, amit a közvélekedés klasszikus mászthevnek tart, nekem meg nem jött be. So? Se a sorozat nem lesz tőle rosszabb, se én nem érzem magam kevesebbnek emiatt.

Az én számomra elég a lendület és várom a folytatást, de én nagyjából erre számítottam (vagy inkább ezt reméltem) az előzetes hírek és Nolan munkái alapján.

Bővebben az előbb írtam le winnie-nek válaszul, csak megint elnyelte a motor. (pedig emlékeim szerint nem írtam bele olyat, amire allergiás.)

Endre - 2016. 10. 19. 00:36

off:

Neoprimitiv:
“Egyébként akinek három rész után is csak annyi marad meg, hogy nem történik semmi, ami előre vinné a sztorit, annak tényleg csak azt lehet tanácsolni, hogy nézzen mást. Nem neki készült. Ennyi.”

Nekem az a benyomásom a hozzászólásaid alapján, hogy finoman utasításokat osztogatsz. Majd kijelented, hogy ez csak vélemény, próbálván elvenni az élét a ténynek, hogy másra erőltetnéd az akaratodat, pedig tudhatod, hogy azt senki sem szereti, te sem.
Pedig miről van szó? Csak arról, hogy valakinek kevésbé tetszik egy sorozat, mint neked és ezt ki is fejti. Ez nem ellened, az ízlésed vagy a véleményed ellen szól.

on:
Malachi: honnan tudod, hogy felpörgetik? :)

winnie - 2016. 10. 19. 04:51

Neoprimitiv: igen, erre céloztam, amikor azt írom, hogy annyi minden történt, hogy le sem tudnám írni, illetve a karakterek hiánya is erre utal (kevés ennyire direkt sorozat van, mindig a man in the high castle jut eszembe) – viszont abból a fajtából van, ahol nincs fő csapásvonal (ha eltekintünk a “robotlázadástól”), nincs olyan, mint a game of thrones-ban, hogy kié lesz a trón, nincs meg az, amivel röviden egy ajánlóban le lehetne írni a sorozatot.

winnie - 2016. 10. 19. 04:56

“Most írta valaki hogy be fog indulni. Hiszek neki.”

miért? semmi értelme. nem szabad.

a “beindulás” illúzió, a lehető legröhejesebb álfogalom a sorozatozásban, amivel sokan áltatják magukat, amibe kapaszkodnak ahelyett, hogy felelős döntést hozzanak, és olyasmit nézzenek, ami valóban tetszik is nekik. ennek nincs értelme. ez a sorozat már az első percekben “beindult”, a reakciók is erre utalnak. a következő részben sem lesz másabb. oké, lehet, hogy történik valami a 4. vagy 7. részben (nem tudom), ami egy, a sorozatot addig nem túlságosan kedvelő agyát beindítja, de az csak illúzió, nem “beindulás”. ha pedig nem történik, akkor csak ugyanaz lesz, mint most: akinek nem tetszik, az nem fogja érteni, hogy másnak mi a jó ebben.

nyilván mindig mindenben benne van, hogy idővel tetszeni fog az adott egyénnek. van, hogy azért, mert tényleg jobban a szája íze szerint fognak zajlani a dolgok, van, hogy azért, mert ráhangolódik, megszokja (ld. még illúzió – ez a legveszélyesebb, egy sorozatot sokszor egy bizonyos ideig nézve az emberben kialakul egy pozitív visszacsatolás), vagy egyszerűen csak azért, mert mégiscsak sokasodnak a történések, amik később ismét leülepednek, hiszen az évadszerkezet ciklikusságot feltételez, szóval a “beindulás” után “le fog állni”, majd megint lehet, hogy “beindul”. de az ne bírjon jelentéssel senkinek, hogy valaki, akinek egyébként is az elejétől tetszik a sorozat, azt mondja, hogy később még jobb lesz.

Benzin - 2016. 10. 19. 05:42

1×3

Néztem, csak néztem és kis híján rám tört a kognitív disszonancia a nagy narratívában, hogy mi a fene lehet az utolsó tétel a Hopkins-piramis csúcsán? Sajnos az öreg nem árulta el, pedig tudja a disznó, így nyugodtam szunyókáltam tovább.

A pilot volt a pörgős beetetés, de jó lesz ez, mikulásig elszöszmötölnek majd a nagy titkokkal, talán addigra Dolores is megtanul konzervdobozt kézben tartani. Idétlen időkig.

10/7

Neoprimitiv - 2016. 10. 19. 06:51

Endre: nem, egyáltalán nem utasítás, ahogy írtam tényközlés.

Vannak (általánosságban) jónak, meg rossznak tartott sorozatok. És van az egyéni néző, akinek tetszik egy sorozat vagy nem. Se a sorozatról, se róla nem állít ki semmilyen “bizonyítványt”, ha a véleménye eltér másokétól, legyen az akár a többség is. (Itt ráadásul még erről sincs szó.)

Őszintén úgy gondolom, hogy amikor több mint 400 sorozat fut csak amerikai adókon, plusz az európaiak, akkor a tökéletes önsorsrontás, amikor valaki juszt is néz valamit, bár nem tetszik neki. Minek? A “nézem, de nem értem, mi a fene tetszik ezen másoknak” a lehető legnagyobb hülyeség – ki az az időmilliomos, aki önként olyanra pocsékolja a jó eséllyel korlátozott szabadidejét, amit nem szeret csinálni?

Benzin - 2016. 10. 19. 08:27

Neo

Haszontalan dolog rácsodálkozni arra, hogy vannak emberek, akik nem úgy néznek sorozatot, mint más emberek. Ahány ház, annyi sz#pás.

kisanna - 2016. 10. 19. 08:34

én most kaszáltam.

Neoprimitiv - 2016. 10. 19. 08:43

Benzin: jó, ebben igazad lehet, a S/M bulikba is önként szállnak be az emberek.

Meri - 2016. 10. 19. 09:23

winnie:

“komolyan nem értem, hogy miért ez a defenzív hozzáállás, már-már passzív-agresszív”

“a “beindulás” illúzió, a lehető legröhejesebb álfogalom a sorozatozásban, amivel sokan áltatják magukat, amibe kapaszkodnak ahelyett, hogy felelős döntést hozzanak, és olyasmit nézzenek, ami valóban tetszik is nekik.”

:-)

Most elszégyelltem magam. Az ezennel kiderült, hogy röhejes álfogalmakba kapaszkodó, önáltató, felelős döntésre képtelen alak vagyok. Meg passzív-agresszív. Ha ezt anyám tudta volna meg sem szül.

“ennek nincs értelme.”

Hölgyeim és Uraim, mondjuk úgy esküdtek. Ha Csubakka az Endoron él, ítéljenek bűnöst!

Sean - 2016. 10. 19. 10:11

Meri: The Stray a rész címe. human törődik Teddyvel, biztos azért adta ezt.

Izsák Krisztián - 2016. 10. 19. 11:49

Szeretem az építkezős sorozatokat,néha jó elgondolkodni a miö miérten.A sokszor ismételt jelenetek esetében én arra gondolok, hogy azért mutatják többször is,mint mikor egy zenét már százszor hallottál,ha valaki más adja elő,az első eltérő hangnál észreveszed. Őszintén, ha Dolores legközelebb még a levegőben elkapja azt a konzervet,szerintem nem lesz senki, aki nem azt mondja hoppá…annak gurulnia kellene ;)

Warlock - 2016. 10. 19. 13:16

Nekem az elég valószínűnek tűnik, hogy Arnold a “találmányával” végül valamilyen szinten sikerrel járt, még ha nem is abban a formában, aminek gondolta, sőt én úgy gondolom, hogy Arnold még jelen van a parkban, méghozzá ő építette a labirintust, amit Ed Harris karaktere keres. A labirintusban pedig ott lesznek elzárva Arnold önálló teremtményei.

wellwellwell - 2016. 10. 19. 17:53

hát, az első két részre még azt mondtam, setup, de ez a 3. nagyon rossz volt. egy órát elvesztegettek a semmire.

Neoprimitiv - 2016. 10. 19. 18:52

most már tényleg kezdek kíváncsi lenni, hogy akik szerint unalmas, nem történt semmi, stb., azok mit vártak?

Félreértések elkerülése végett: nem azért, mert más a véleményem, vagy mert bezzeg én, pusztán szakmai kíváncsiság. Nem vitatkozni szeretnék, főleg nem meggyőzni bárkit is, maguk a várakozások érdekelnek.

Az HBO egy vagyont ölt a sorozatba és az előzetes reklámjába is. Ez utóbbi láthatóan hatott is, hiszen nagyon sokan belenéztek, sőt komoly elvárásokkal néztek bele. Én az előzetes információk alapján nagyjából azt kaptam a sorozattól eddig, amit vártam, de látható (vagy legalább is a kommentekből úgy tűnik), hogy én vagyok a kisebbség.

Teljesen marketing szempontból érdekelne, hogy milyen sorozat, milyen történet volt az elképzelésekben, aminek nem felel meg az, ami a képernyőre került?

Endre - 2016. 10. 19. 20:43

Neoprimitív: attól még, hogy tényközlésnek nevezed, a tartalma és a felhangja ugyanaz marad. Mégpedig, hogy te jobban tudod, hogy mit csináljon a _másik_ ember…

Qedrák - 2016. 10. 20. 10:55

Én csak most zárkóztam fel a sorozattal, és az első három rész darálva szerintem nagyon is fogyasztható volt. Ahogy a kinti jeleneteket kombinálják a bentiekkel, vagy ahogy az analizáló jellegű párbeszédeket váltogatják a nagyon egyszerű vadnyugati, vagy éppen “nyaralásos” szövegekkel, az elég sajátos élményt ad. Valahogy azért, mert úgy érzem, hogy a párbeszédekre kellene jobban odafigyelni, de láthatóan elég sok részletre ügyeltek, amelyek csak akkor tűntek fel, amikor újranéztem az epizódot.

Úgy vélem azért, hogy volt körülötte egy kis túlhájpolás, de feltételezem, hogy aki mondjuk nem nézi a GoT-ot, annak minden tavasszal jött a szokásos hájptúladagolás, ahhoz képest a Westworld nem szerepelt olyan sokat a különböző médiafelületeken. Viszont az, hogy lassan, lépésről lépésre bontják ki a világot, amit felépítettek, pont arra jó, hogy életben tartsák a körülötte zajló párbeszédet, egy vasgolyó-bonyolultságú sorozatról feltételezem, hogy sokkal kevesebb poszt születik.

nade - 2016. 10. 20. 13:35

Abernathy = Wyatt? az első részben azt mondták korábban szektavezér volt

Neoprimitiv - 2016. 10. 20. 21:29

Endre: tudod valahol végtelenül vicces, hogy miközben én azt mondom, hogy higgyen a saját ízlésének, ha nem tetszik neki, akkor ne nézze csak azért, mert mit mondanak, ígérnek róla mások, te ezt úgy értelmezed, hogy én akarom diktálni, mit csináljon.

De igazad van, amint Benzin nagyon találóan megjegyezte, mindenki úgy szopatja magát, ahogy akarja.

Endre - 2016. 10. 20. 22:40

Neoprimitív:
“De igazad van, amint Benzin nagyon találóan megjegyezte, mindenki úgy szopatja magát, ahogy akarja.”
Ez a lényeg.

Most meg biztatásnak nevezed a mondandódat, de a lényegi része ugyanaz marad. Sorozatokról beszélgetünk, mégis valaki valamilyen formában “jól megmondja” a másiknak, hogy mit csináljon (nézzen) és mit ne. De miért? Ez tök fölösleges és még erőszakosan is hat, hisz egy másik ember életébe, döntéseibe szól bele.

Nashua - 2016. 10. 20. 22:41

Azt miből gondoljátok, hogy Dolores egy hostot ölt meg?

karit - 2016. 10. 20. 23:50

Én egyből azt hittem, hogy egy vendéget lőtt le, aztán a stáblista végére meggyőztem magam, hogy azt csak nem sütnék el már a harmadik részben, hiszen nagyon okosan, kis lépésekkel haladnak.

Pilgrim76 - 2016. 10. 21. 01:00

Van egy érdekesnek tűnő elméletem a harmadik rész másodszori megnézése után: Bernard egy android. Méghozzá Arnold elméje van belementve, és a főnök Ford egyszerre tartja kordában, és kísérletezik az egykori társának 2.0-ás verziójával. Pl. a halott fiáról való háttértörténete egy “horgony”, és a kinti felesége is csak kamu. A fekete cowboy (Ed Harris) pedig az utolsó megmaradt teremtménye, aki ki szeretne törni a western történetből.

russzofil - 2016. 10. 21. 09:55

Úgy tűnik, abban teljes egyetértés van, hogy Bernard android lesz. Különösen azután, hogy mennyire hasonlóan tesztelte le rajta Hopkins a backstory-ját, mint előtte a fejvadászon. Szerintem azonban az sem kizárt, hogy mindenki, Hopkinst is beleértve android és Arnold az egyetlen ember a történetben. Szerintem Arnold volt az, aki létrehozta a világot, de legalábbis Hopkinst, aki azonban idővel fellázadt és a maga ura lett (talán ezért is nem árulta el Bernardak az utolsó összetevőt az öntudathoz, azt megtartja magának). Arnold pedig most belülről igyekszik meghekkelni a rendszert azzal, hogy a “fejébe beszél” egyes androidoknak. Nem is feltétlenül azért, hogy velük lázadást szítson, hanem inkább azért, hogy rajtuk (főleg Doloresen) keresztül közel kerüljön Bernardhoz, akinek olyan viszonya van Hopkins-szal, mint annak idején Hopkinsnak volt Arnolddal. Ezért Arnold pontosan tudja, mik a gyengéi, meg tudja környékezni és rá tudja majd venni, hogy szembeszálljon a teremtőjével (Hopkins-szal), ahogy Hopkins is szembeszállt a sajátjával.

Nashua - 2016. 10. 21. 17:09

Nem értem, mi értelme egy „megerőszakolós” jelenetnek, ha az csak két host között zajlik a csűrben és egy vendég sem részese…
Ha pedig a hasbalövés incidens már megtörtént egyszer Dolores-el, akkor a ravaszt sem most húzta meg először. Vagy kiszabadulhatott máshogy is a csűrből?

Zagar - 2016. 10. 21. 18:17

Sziasztok! Először kommentelek. Nekem tetszik a sorozat. Érdemes megnézni a 73-as eredetfilmet is ami borzalmasan gagyi :) de sok utalás van rá a sorozatban, kicsit érthetőbb lesz a sztori. Amit viszont észrevettem a harmadik részben, lehet csak nekem tűnt fel? Amikor a biztonsági csávó lemászik az androidért a barlangba a kötélen, kesztyű van rajta. És óra a bal csuklóján. Egy Naviforce vagy valami hasonló. Amikor előveszi a fűrészt a tatyójából leveszi a kesztyűt. Majd amikor odamegy a droidhoz, újra kesztyű van rajta. Amikor pedig elkezdi nyiszálni a droid fejét, se kesztyű, se óra nincs a kezén. Ezután a droid felébred és bevisz neki egy gyomrost. Amikor pedig a biztonsági csóka feltápászkodik újra van a kezén óra! Na most akkor ez jelent valamit? Vagy azt, hogy gagyi a sorozat, hogy utómunkánál egy ilyen elb*szást nem vettek észre, vagy észrevették csak benne hagyták mert úgysem veszi senki észre, vagy szándékosan hagyták benne? Amúgy a biztonsági pasas utal rá, hogy akár ő is lehet android. Viccesen ugyan, de haha, mi van, ha tényleg. Szárnyas fejvadász.
A másik kérdés ami nem hagy nyugodni :) az a sorozat tudományos fantasztikus jellege. Mitől mozognak? Mármint a droidok. Mert ha naponta begyűjtik és feltöltik őket okés. Karbantartás, hibajavítás. Kell nekik valami energiaforrás. A trapper droidok viszont már két napja mojolnak a tábortűz körül, hogy nincs fájuk. Nem hiszem, hogy ennyit bírna az aksijuk :)

Zagar - 2016. 10. 21. 18:35

Nashua:
“Nem értem, mi értelme egy „megerőszakolós” jelenetnek, ha az csak két host között zajlik a csűrben és egy vendég sem részese…”

Nem tudjuk kinek mi a szándéka a droidokkal. (2. rész)
Ez egy élménypark a vendégek részére. A háttérben kutatás zajlik szvsz ami az emberi tudat mibenlétének megfejtésére irányul. Kísérleteznek a droidokkal, az emlékek hogyan befolyásolják a tudatot, át tudja e programozni magát egy ember az emlékei megváltoztatásával? Ez egy érdekes téma.

“Ha pedig a hasbalövés incidens már megtörtént egyszer Dolores-el, akkor a ravaszt sem most húzta meg először. Vagy kiszabadulhatott máshogy is a csűrből?”

Vagy előre látja mi fog vele történni. Következtet a felidézett emlékei alapján.

Zagar - 2016. 10. 21. 19:33

Pilgrim76:

“Van egy érdekesnek tűnő elméletem a harmadik rész másodszori megnézése után: Bernard egy android. …”

Ahhoz szerintem túl összetett. A droidok nem ennyire összetettek. Csak most kezdik kapiskálni, hogy mi van.

“A fekete cowboy (Ed Harris) pedig az utolsó megmaradt teremtménye, aki ki szeretne törni a western történetből.”

Szerintem egy beépített ember aki szabad kezet kapott. (2. rész) Vagy valami terv szerint dolgozik. Az a dolga, hogy összefüggéseket teremtsen a történetszálak az események, az androidok között. (sok különálló történet fut a parkban) 2. szintre emeli a játékot. Emlékeket tápláljon rögzítsen a droidokba. Dolores rendszeres kínzásával pl. Úgy látszik erre programozás kevés vagy nem elég mély. Az emlékek programból való törlése csak felszínes. Persze ez csak elmélet :)

asterix - 2016. 10. 21. 20:21

Vajon az androidok itt is erősebbek, mint az emberek?
Valamilyen fehér maszlagból állnak nem fémből.

nade - 2016. 10. 21. 22:18

@Nashua – 2016. 10. 21. 17:09
“Nem értem, mi értelme egy „megerőszakolós” jelenetnek, ha az csak két host között zajlik a csűrben és egy vendég sem részese…”

lehet csak egy sztorielem egy arra kószáló vendégnek, hogy megmentse.

Zagar - 2016. 10. 21. 22:32

“A másik kérdés ami nem hagy nyugodni :) az a sorozat tudományos fantasztikus jellege. Mitől mozognak? Mármint a droidok. ”

Tejet isznak :O Dolores mindig elejti a konzervdobozt. Konzerv tej. Minek egy farmer lányának konzervtej? :) Walter is tejet ivott, folyt ki a lukakon a hasából.

Zagar - 2016. 10. 21. 22:57

Valaki:

“Az is érdekes számomra, hogy Dolores nem egyszeru igen-nemmel felel a feka bácsi “ugye nem beszelsz errol senkinek?” Kerdesere, hanem valami ilyesmit mond, hogy “Azt mondtad ne beszeljek” Az ilyenfajta valasz már a humánoknál is felkúr, de most komolyan :D föleg, ha a save metodus true/false helyett egy harmadik valasszal terne vissza.”

A második beszélgetésük alkalmával a kérdésre “Nem”-el válaszol!

karit - 2016. 10. 22. 00:36

A programjuk enged bizonyos fokú kreativitást, azaz vendégek jelenléte nélkül is “élik” a napi életüket, amiben benne van az erőszak is. A trapper droidok sem kapcsoltak sztendbájba vendég híján, csupán csoportos loopba estek egy túl óvatos programozási korlát miatt. Az éjjeli reset aztán nullázza minden host egyéni napirendjét, amitől minden napjuk olyan egyforma lenne, mint Bill Murray-é, ha a vendégek interakciói nem terelnék őket másfelé.

Nem mutattak még konnektort, de biztos nem kell őket gyakran töltögetni. Lehet, hogy viszki alapú “lifetime” celláik vannak, az már ma sem scifi. Vagy tej alapúak.

Flanker - 2016. 10. 22. 02:06

Annyiban vitatkoznék humannal, hogy én nem darálva nézem, és élvezem. Elfogadtam hogy ez lassú. Ilyen is kell, ne legyen minden egyforma. És a színészek, a sztori, a megvalósítás számomra elsőrangú
És aki szerint nem haladtunk előre, az nem tudom mit nézett :)
Tegyük hozzá, hogy noha a hype (főleg Nolan miatt, mint nagy PoI rajongó) engem is berántott, már maga a termék tart itt, és nem a hype. Igaz, nekem nincsenek elvárásaim, hagyom hogy a sorozat sodorjon magával. Amíg ez működik, számomra nincs gond.
Egyébként én is azt hittem egy pillanatra, Dolores egy vendéget ölt meg a saját pisztolyával. Aztán rájöttem, egy vendég azonnal elmenekült volna.

sakursakur - 2016. 10. 22. 23:39

vajon ezek az androidok álmodnak elektromos bárányokkal?

meg kellett néznem Ed Harris születési évét, mert 70 körülire tippeltem volna úgy alapból, de meglepett hogy 1885-ben született, bizony 131 éves már látszik is ez rajta rendesen a sorozatban.

Blobov - 2016. 10. 24. 12:26

Na, úgy tűnik, hogy eldőlt, hogy Ed Harris android vagy ember. Mármint úgy tűnik.

Enzo - 2016. 10. 25. 01:20

1×03 pótlás
Nem volt rossz a rész, az elején úgy éreztem, hogy kéne már némi magyarázósabb szál is, meg túl sok a hostok közötti jelenet, de aztán a második fele felhúzta a részt. Kaptunk flashbackeket, Arnoldról magyarázatot, a digitálisan megfiatalított Hopkins meg király!
Dolores szála volt talán a legérdekesebb, ahogy elkezdte a múlt szálait látni (újfater helyett régi, Rebus helyett MIB, meg a jövőbelátásnak tűnő megmenekülése)… ERW ismét remekül játszott ebben a részben, főleg a Bernarddal való utolsó beszélgetésben. Apropó Bernard, némi háttértörténet, yeah, mondjuk elég klisés.
Eyecandy szempontból a kevésbé fő női karakterek tetszenek: Clementine, Teddy lövöldözős havercsaja (aki eddig nem is volt), meg Elsie (ez a pisilős jelenet elég WTF volt :D). A szökevényes szál is marha jó volt, nekem is egyből leesett, hogy a vezérlőegységét akarja tönkretenni a saját feje szétverésével.

Darabkák:
-Annyira tudtam, hogy Will tapló haverja úgy fog először megjelenni a részben, mint aki 2 másodperce végzett egy dugással.
-Hé, ez a Rebus nevű csávó, akit lelőtt Dolores, ez a Walking Dead-es Simon (Negan jobbkeze)

#hétidézete:
“-Who are you, Gali-fucking-Leo?
-Maybe it’s in my backstory.”

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz