login |

Westworld – 1×06: The Adversary

2016. 11. 07. 19:45 - Írta: winnie

120 hozzászólás | kategória: kritika,

– I’m human, like the guests.
– How do you know?

Hmm, furcsa. Lehet, hogy jobban szeretek a félhomályban botorkálni? Csak, mert eddig ebben a részben történt a legtöbb dolog – mármint nem felpörgött a sorozat, de az 1×06-ban hozták tudomásunkra a legtöbb információt. És bármennyire is szép és megkapó volt, ahogy a bűvész a trükkjei megoldását mutogatta, ezúttal az összkép mégis csalódást okozott.

westworld-1x06-02

A tovább mögött folytatom, spoilerek nélkül.

Az ezúttal központi figura Maeve szála persze nagyon jól működött, de ez csak a rész fele volt. A sétája nem kicsit sokkoló és, nem tudom, elgondolkodtató volt – már persze, ha az ember a helyébe képzelte magát. Csak azt nem tudom, hogy ezt most lehet-e karakterizálásnak, karakterépítésnek tekinteni, mert bár szó szerint alakult a jelleme, valójában az egész olyan képlékenynek tekinthető, mintha meg sem történt volna. A tudása meg törölhető, nem?

westworld-1x06-06

Korábban is említettem, hogy mennyire híján van a komolyabb karakterizálásnak a Westworld (nem ez a fő aspektusa, mint ahogy az sem, hogy aggódjunk-e egyes szereplőkért) – illetve, hogy pont a robotok kapnak leginkább személyiséget, akik mesterségesek. Na, szerintem ennek köszönhető, hogy több mellékszál is elég hatástalan maradt számomra.

Ilyen volt az íróé, aki továbbra is inkább idegesítő maradt, most Ed Harris és Teddy sem spannolt fel, még akkor sem, ha utóbbiról csúnya dolgok derültek ki, és ugyanez a helyzet Theresa-val, akit eddig alig láttunk, és gőzöm sincs, hogy miért várják el, hogy most, hogy erőteljesebben jelen volt, bármit is érezzek, ha róla van szó. (A “ki az áruló?”-kérdés sem olyan, ami miatt álmatlan éjszakáim lennének, nagyon random és lóg a levegőben kellő alapozottság híján.)

westworld-1x06-03

Ford-hoz legalább adtak némi réteget, kiderült egy titka, de ez bármennyire is beszédes volt, a sok belassult titkolózás és tudálékoskodás (lehet, hogy nem ez a jó szó) miatt, ugyancsak nagyon elnyújtottra sikeredett. Elsie-vel is ráérősre vették a figurát, hogy aztán képtelenek legyenek legalább még az epizódban eljutni vele valahova – a hátulról való elkapása rém ócska húzás volt folytatás nélkül.

Az Arnold-mitológia is megmaradt tényezőnek, egyre több kérdést tesznek fel vele kapcsolatban a karakterek – ennek kapcsán én kivárok, hogy mire jutnak, mert ez az a vonal, ami már a kezdetekben sem izgatott, mert nem érzem, hogy ezen a vonalon bármi izgalmasat vagy meglepőt lehetne produkálni.

westworld-1x06-01

ui: Múltkor kommentben felmerült a park területe. Nos, az egyik rendező (nem készítő) 300 négyzetmérföldet említett, de lehet, hogy annál is nagyobb.

ui2: A másik érdekes kérdés a sorozat viszonya az alapul szolgáló filmekhez. Ennek kapcsán a készítők többször is elmondták, hogy nincs köze a kettőnek egymáshoz, annak ellenére, hogy utalások szerepelnek itt-ott (ebben a részben is volt valami ismerős a háttérben a filmet ismerők számára), de ezekbe nem érdemes többet belelátni. Persze lehet, hogy ködösítenek és, ha lenne köze a filmhez, akkor sem árulnák el, de én maradok amellett, amit mondanak.

120 hozzászólás Ne habozz!

Platschu - 2016. 11. 07. 20:18

Nekem nagyon tetszett. Maeve elég határozottan elérte a célját. A sétája alatti zene nagyon szép és a helyzet is elég megdöbbentő lehetett a számára. Ugyanakkor minden más dolgozó hagyta, hogy körbe menjen? Ennyire nincs semmilyen ellenőrzés? A két dolgozó fickó is simán teljesíti a kérését, tehát mostantól majd a saját kódját is átírhatja? Vagy belenyúl a többiek kódjába mostantól a teljes öntudatra ébredés után?

A másik értelmetlen dolog volt még, hogy az író rápisil a terepasztalra, holott az virtuális.

A régi-új hostok ötletről beugrott a BattleStarGalactica.

Zagar - 2016. 11. 07. 20:21

Ebben a részben Lee Sizemore lopta el a showt! Emlékezetes marad a jelenete :D

A hatodik rész előtt ledaráltam az eddigi részeket. Tényleg nem érdemes sokat találgatni a történet menetén. A különböző mellékszálak és loopok csak félrevezetés.

“A másik érdekes kérdés a sorozat viszonya az alapul szolgáló filmekhez. Ennek kapcsán a készítők többször is elmondták, hogy nincs köze a kettőnek egymáshoz, annak ellenére, hogy utalások szerepelnek itt-ott (ebben a részben is volt valami ismerős a háttérben a filmet ismerők számára), de ezekbe nem érdemes többet belelátni. ”

Kénytelen leszek egyetérteni veled :)

Edrick - 2016. 11. 07. 20:27

“A sétája nem kicsit sokkoló és, nem tudom, elgondolkodtató volt – már persze, ha az ember a helyébe képzelte magát. Csak azt nem tudom, hogy ezt most lehet-e karakterizálásnak, karakterépítésnek tekinteni, mert bár szó szerint alakult a jelleme, valójában az egész olyan képlékenynek tekinthető, mintha meg sem történt volna. A tudása meg törölhető, nem?”

Platschu: “Ugyanakkor minden más dolgozó hagyta, hogy körbe menjen? Ennyire nincs semmilyen ellenőrzés?”

Mindkét dologgal egyetértek. Iszonyatosan gyönyörű jelenet volt, a zenével még inkább, csak egyrészt az ne nézett volna ki olyan hülyén, hogy tényleg senkinek nem tűntek fel, ahogy ott járkáltak, másrészt pedig valóban újra lehet írni akár az egész énjét is, szóval nem tudom én sem, hogy számít-e karakterizálás szempontjából, vagy hatásvadászat volt az egész. Ha csak utóbbi is, azt azért meg kell hagyni neki, hogy rohadt jól csinálta a sorozat.

Fakocka - 2016. 11. 07. 20:28

Dolores is első generációs és Arnold tervezte. Akkor most ő is szétnyíló arcú android, nem is olyan mint a többi?

Zagar - 2016. 11. 07. 20:30

Platschu: Maeve öntudatra ébredését kicsit túlhúzták szerintem. Nem volt túl életszerű :/

baggio - 2016. 11. 07. 20:36

Igen, ott volt ő is abban a legördülő listában, amit Bernard lekért az első generációs még aktív hostokról.

winnie - 2016. 11. 07. 20:37

“Platschu: “Ugyanakkor minden más dolgozó hagyta, hogy körbe menjen? Ennyire nincs semmilyen ellenőrzés?” ”

nem arról van szó, hogy egyszerűen azt hitték, hogy viszik valahova? mármint nyilván nem kell vinniük, hanem magukkal hívják. tehát lehettek ott hivatalosan is, nem? nem véletlenül volt jelmezben. a többiek meg megszokták, hogy olykor bivalyt vezetnek, máskor egy embercsordát, és már nem is törődnek velük.

(mármint én erre gondoltam. mert abban biztosak lehetünk, hogy a készítői válasz erre megvan, ez túl egyértelmű dolog, hogy ne gondoljanak rá.)

patrickburnsred - 2016. 11. 07. 20:37

jólvan, akkor nem csak én szúrtam ki a Bernard jeleneténél a háttérben, mintha Yul Brynner figurája lett volna :)

egyébként nekem a bukdácsolások ellenére is tetszett a rész, bár azaz Elsie-s elkapás tényleg béna volt, főleg, hogy annyit pepecselt ott, hogy tök egyértelmű volt.

Geza Kovacs - 2016. 11. 07. 20:59

Jó volt, de az nagyon gáz, hogy a robot lány rábeszéli a dolgozókat mindenféle agybajra, és még csak nem is vették a fáradtságot, hogy megindokolják ezt. A saját eddigi felépítéséhez képest válik következetlenné a sorozat, és ez egy nagyon jó út a lezüllés irányába.

Platschu - 2016. 11. 07. 21:03

Winnie : Nyilván ez történhetett, hogy mivel mindenki minden hosttal és állattal mozdulatokat gyakorol, így miért ne sétálhatna egy hosttal? De kint a folyosón, majd fellifteznek? Sehol egy katona? Mert mintha arról szó esett volna, hogy a központ tudta nélkül is felülírhatnak dolgokat, de azért csak követik, hogy a már elkészült és “bejáratott” modellek mégis merre bóklásznak parkon belül és a központban. Ám mivel a múltkori “szökése” sem tűnt fel senkinek, így most vagy ennyire rossz az ellenőrzés a túlzott magabiztosság miatt vagy ez is egy játék része lesz.

Maeveben egyértelműen ott változott meg valami, amikor látta a lányát, illetve Clementinet a klipben. Tehát csak kedveli a másik örömlányt, ha egyszer nap, mint nap együtt lógnak a kezdő városban.

winnie - 2016. 11. 07. 21:03

geza kovacs: szerintem azert eleg ertheto volt, hogy mi tortenik, errol volt szo az elozo reszben es most is, sot, kvazi ennek agyaztak meg a korabbi tortenesek. raadasul nem igazan rabeszeles zajlott. es agybaj?

Zagar - 2016. 11. 07. 21:05

Tetszett még Teddy Rambozós jelenete :D Jól lezárás volt a cselekménynek. MiB csak pislogott, hogy mire képes ez a Teddy gyerek :D

Fakocka: “Dolores is első generációs és Arnold tervezte. Akkor most ő is szétnyíló arcú android, nem is olyan mint a többi?”

Nem biztos, hogy kell a hardver is. Elég lehet, ha a szoftvert átmásolják.

dAve - 2016. 11. 07. 21:06

Ez egy olyan rész volt amelyiknél nem tudom hogy a hét legjobbjának vagy a hét csalódásának jeloljem.

leila - 2016. 11. 07. 21:08

@patrickburnsred

Én is kiszúrtam. Sőt, a zene alatta is ugyanaz volt, mint amikor a fekete cowboy üldözi a főhőst az eredeti filmben.

Bad Land - 2016. 11. 07. 21:15

Szamomra ez a resz tetszett a legjobban, elindultak valahova, elkezdtek valamifele igazi cselekmenyt,ami mar nem a kitorolheto kategoria.
Amugy Maeve eleg erdekes valtason ment at, nincs azokon a droidokon egy shut down gomb? Vagy mar eljutott oda hogy felulirja azt is?
Ez a sorozat hetiben nem jo nezni mert az ember az apro reszleteket sajnos elfelejti. Szinte minden epizodbol hianyoznak fontos dolgok mivel elfelejtettem azokat.
Osszesegeben ha erre is raraknak egy lapattal biztos maradok az evad vegeig.
Szerintem evvel a sorozattal nem fognak GoT tortenelmet irni. (marmint hamarabb lejar/kaszaljak mint a GoT-ot).

Silver-sama - 2016. 11. 07. 21:17

Dolorest most először nem láttuk :S (ha jól rémlik) Ettől függetlenül nagyon érdekes volt a rész. Sosem okozott még csalódást.

kovacspéterke - 2016. 11. 07. 21:30

Most komolyan azért tud kitörni egy robotlázadás, mert két beszari hentes felhúzza az egyik robot agyát, az emátiáját meg le? sztem ez nagyon következetlen. Miért nem kezdett el kiabálni Sylvester vagy valamit. Komolyan megijedt, h beledöfi a kést?

Minden más tetszett, még Maeve túrája is, az nagyon szép volt, de ezzel nekem egy kicsit odakozmált az egész.

kovacspéterke - 2016. 11. 07. 21:32

Remélem, Lee-t nem basszák ki, szomorú lennék :D

kovacspéterke - 2016. 11. 07. 21:36

Az viszont nagyon tetszik, hogy meg tudják forgatni a szereplőket. két résszel ezelőtt úgy nézett ki, hogy Ford mindent irányít, most viszont a rész végére nagyon nem így állt a dolog.

Malachi - 2016. 11. 07. 21:41

nem tudom, hogy én értettem félre valamit (nagyon remélem, hogy nem) vagy többen nem figyelnek eléggé, de világos a robothentesek motivációja: nagyon félnek attól, hogy kirúgják/beperelik/felkoncolják őket, mert belepiszkáltak egy robotba úgy, ahogy nekik tilos. ezért tartják titokban az egészet. eleve ott kezdőtött az egész, amikor azt hitték elfelejtették elaltatni, közeben Maeve csak a visszaszámolós álombeli technikát használta valahogy. már az nagyon nagy gáz volt, arról sem tud senki.

a szakállas majom meg persze, hogy betojt amikor ott a nála minden szempontból felsőbbrendű gép, ami szikét szorít a nyakához. ugye éppen ebben a részben hangsúlyozták, hogy a hostok mindenben megegyeznek velünk, csak éppen az “agykapacitásuk” sokkal nagyobb. ez így már kb. BSG szint, ugye az emberi formájú, “lélekvándorló” Cylonokkal.

Brynden Rivers - 2016. 11. 07. 21:46

@Platschu-hoz csatlakozva

Az továbbra is rohadtul nincs megmagyarázva a sorozatban hogyan nem vesznek észre olyan alapvető változásokat, mint Dolores esetében a gyilkolás.

Maeve programjának átírását is lelegyintették azzal hogy de meg lehet csinálni hogy ne vegye észre senki – ja csak a 20 alapértéke egyikét (vagy többet) írnak át. Ha egy mai banknál ilyen lenne a biztonság, aggódnék hogy bankszámlához tartozó jelszavam ugyan az-e még.

És továbbra sem értem hogy a ázsiai csávó vagy bárki miért segítene önként egy robotnak – nem látott még életében egy “robotok lázadnak filmet”?

asterix - 2016. 11. 07. 21:49

Azért Félix nagyon be volt tojva a körtúra alatt, egyértelműen attól parázott, hogy lebuknak.

yuuki - 2016. 11. 07. 22:15

Radiohead – Motion Pictures Soundtrack juhuhuuuu! Lassan már heti szinten repetitíve nyomom, hogy mennyire jó zenéket tolnak ebben a sorozatban, ez nagyon alávert Maeve sétájának.

Egyébként nekem kifejezetten tetszik ez az információadagolás, ami megint csak új kérdőjeleket vet fel, mint hogy miért áll érdekében a cigiző főninőcinek a szabotázs. Vagy hogy mi ez, hogy Teddy előzőleg emlékezett x verzióra, most meg rávilágítottak, hogy az nem is úgy volt, ettől meg ő is rájött – vagy Ford átírta a sztoriját, hogy megnehezítse Ed Harris dolgát a labirintussal?

Plusz Arnold lassan már olyan lesz, mint Columbo felesége, folyton szóba hozzuk, de sosem látjuk.

Ettől függetlenül a héten ez volt a kedvenc egyértelműen, egyelőre engem nagyon lekötnek ezzel az elbeszélési technikával.

bebb - 2016. 11. 07. 22:38

yuuki: ááá, ez nagyon betalált nálam is, a rész végi következetlenségek ellenére kilóra megvettek :). És az megvan, hogy a rész elején is Radiohead ment a bárzongorán (Fake Plastic Trees)? Ez már a 3. a sorozatban, mindegyik Maeve szálán hallható, a No surprises volt az aláfestő zenéje a 2. részben, amikor az alapsztoriját meséli a vendégeknek.

winnie - 2016. 11. 07. 22:41

“nem látott még életében egy “robotok lázadnak filmet”?”

ahogy sok zombifilmben nem láttak zombifilmet:) de ettől eltekintve, miért merülne fel benne efféle gondolat? ő egyszerre csodálja a dolgot és fél, nem?

Koviubi - 2016. 11. 07. 23:04

Ez de rossz rész volt… Komolyan az első 5 rész, főleg az ötödik nagyon király volt, erre jönnek egy ilyen fossal? Hol is kezdjem, a tini horroros csajjal akinek egyedül kell sötét eldugott színházban gonosztevőt vadásznia? Vártam, hogy mikor basszák fejbe hátulról egy vascsővel. Vagy a két balfasz hentes akiknek ott volt a hatalom a kezükben és ahelyett, hogy lehúzták volna Maeve ertekeit, főleg az IQ-t és aztán töröltek volna nyugiban mindent meg visszaállítják, nem meg több erőt kellett adni neki. Ha valamit nagyon nem bírok egy filmben az a logikátlansag, a józan paraszti ész pofán köpése.

bebb - 2016. 11. 07. 23:12

Maeve az ujja köré csavarta Felixet, végül is ez a dolga madamként, hogy felismerje a kliensek mozgatórugóit és azzal manipulálja őket. A madaras jelenetnek így lett értelme, ott mutatták be, hogy ő valójában programozó szeretne lenni, és most bizonyos értelemben beteljesült az álma, hiszen egy csinos pucér “nőt” irányíthat :D

A szakállas hentesnél viszont nem volt túl meggyőző, hogy a fenyegetéssel/zsarolással rávette, hogy ne köpje be őket, és még a képességeit is átírja. Egy adott pillanatban elszökhetett volna, egy android elől üvöltve menekülő dolgozót csak észrevesznek a biztonságiak.

kovacspéterke - 2016. 11. 07. 23:13

@Malachi – persze h be vannak szarva, de náluk van az irányítás. Mennyibe telt volna h mondjuk nem felfele húzzàk az agyát, hanem lefele? Vagy kikapcsolják, törlik és kész. Sok lehetőségük volt elhárítani a problémát.

@Brynden Rivers – többször beszélnek róla, h Ford új narratívája szétzilált sok mindent, ezért lehet h nem tűnik fel, h a hostok nem a szokott helyükön vannak.

Malachi - 2016. 11. 07. 23:30

de ez nekik – legalábbis a madarásznak – nem probléma. azon túl, hogy összevissza tojja magát a lehetséges következményektől, halálosan csodálja is Maeve-t. szerelmes bele mint az ágyú, kb. vagy csak nagyon vonzódik hozzá.

a másikat meg azzal zsarolja, hogy beköpi a kis bizniszét az aktiválatlan robotokkal, akiket pénzért dugnak a kollégák, vagy valami ilyesmi.

hogy miért nem húzza le az összes jellemzőjét? ezer oka lehet. a legnyilvánvalóbb mondjuk az, hogy amint elkezdene sumákolni, Maeve kitörné a nyakát. akárhogy. mert vlillámgyors, szupererős és pontos. mint ahogy azt mutatták, amikor először nekiindult, hogy elmondja az egészet a főnököknek.

plusz ott van, hogy bármit tesznek a robottal, el kell számolniuk vele. ha leállítják, ha törlik, akármit tesznek ami gyanús és feltűnhet, simán kiolvasható a memóriából – mint ahogy láttuk, Fordék és a programozók rendelkeznek OP jogokkal kb. – és azonnal lebuknának. és akkor megint csak per, kirúgás, börtön, ki tudja mi.

vesztett helyzetben vannak minden szempontból.

Geza Kovacs - 2016. 11. 07. 23:33

Igen, agybaj, hogy egy a történet szerint kifejezetten szigorúan és pontosan működő szervezetben 1-2 technikus kérésre elkezdi átprogramozni az egyik bentlakót úgy, hogy ez szigorúan tilos, tudják mennyire veszélyes lehet akárkire, látványosan izgulnak is ettől, de mégis megteszik, holott egy olyan robotról van szó, aki hanggal/beszéddel irányítható, tehát még fenyegetőzés esetén is le lehet állítani simán.

Dixon - 2016. 11. 07. 23:35

Valamikor 2-3 résszel ezelőtt megjegyeztem, hogy válaszok helyett csak újabb kérdéseket kapunk. Hát azt kell mondjam a helyzet ilyen téren semmit nem javult, sőt…
Aztán, hogy ez most jót tesz e a sorozatnak, vagy sem azt magam sem tudom eldönteni.
Az biztos, hogy egy sorozaton nem szoktam ennyit agyalni a heti rész után, hogy akkor most mit tudtunk meg stb.
De elnézve mennyi teória született már a sztori minden apró részletére kiterjedve, nem csak én vagyok így vele.
Amellett, hogy még mindig kitartok a 2 idősíkon futó cselekmény mellett továbbra sem tudom, hogy mit gondoljak Arnoldról, Fordról, Bernardról meg még jó pár dologról.
Valami biztos infó jöhetne lassan így az évad vége felé.

Platschu - 2016. 11. 07. 23:35

Az egész csak azért tűnik logikátlannak, mert ugyebár a park mindenhol be van kamerázva. Igaz nem fejtették ki, hogy hogyan, de csak képesek voltak pl. Dolores apját is nézni a verandán vagy a városban is virtuálisan nézegetni, hogy ki mit művel. Már ott se értettem, hogy hogyan. Vannak elrejtettek kamerák? Vagy szimulált a világ?

Na már most itt meg egy őrzött központban a gyanús tevékenységek nem tűnnek fel senkinek? Hiszen Elsie kiszúrta a nekrofil palit, míg itt Maeve esetében nem? Ki módosítja a programját? Arnold? Saját maga Arnoldon keresztül? Esetleg a szabotáló?

Ki lehet a szabotáló? Bernard nem tűnt meglepettnek annyira, így simán elképzelhető, hogy ő a nő társa. Esetleg Ashley? Vagy Arnold is ott lapul még valahol? Vagy Ford így teszteli a saját embereit? Itt még mindig jöhetne egy csavar, hogy Elsiet kinyírják, erre tadam… kiderül, hogy mégis csak robot. :)

Mik a lenti, lezárt szintek? Mennyit tudnak az ott dolgozók erről? Mi történt ott? Tehát ennyire azért ne legyen már rossz a belső biztonsági rendszerük, hogy soha senki nem megy le oda vagy takarítana vagy valami. Mert arra gondoltam, hogy esetleg az a rész már a FutureWorld és valamilyen korábbi host lázadás miatt az egészet eltemették. De akkor csak simán ráhúztak még egy épületet? Nem logikus ez sem, de majd kiderül idővel.

A 300 négyzetmérföld egyébként nem sok. Ha azt nézzük, hogy egy 20×20 km terület, az elég hamar bejárható még gyalog, nem hogy lóval vagy vonattal. Ide felesleges kanyonokat beépíteni. Ez sem volt logikus már a múltkori részben, hogy a kanyonok csak díszletelem a western hangulathoz. Önmagában rengeteg helyet foglal el, leszűkíti a narratíva lehetőségeit, tehát miért építtetne még többet Ford? Vagy ha már egy meglévő kanyonban rendezték be a parkot, akkor mi szüksége lenne még több “helyre”? Nem is csodálkozom, hogy MiB bekattant egy csöppet már, de reálisan nézve 30 év alatt már mindent megnézhetett kismilliószor. Durva hasonlattal élve, mintha be lennétek zárva 30 évre csak Budapestre. Előbb-utóbb mindent látnátok már. S éppen a nagy hegyek és a kanyonok vennének el rengeteg hasznos felületet.

Ford kapcsán említette, hogy még simán megtörténhet, hogy mint a Sithek, megölte Arnoldot, de ő maga nem ért ám mindenhez. Vagy ő maga is már rég robot, csak Arnold ezt nem árulta el neki a halála előtt. Elég szentimentálisnak tűnik, ha ragaszkodik a szellemcsaládhoz, a lenti beszélgetőtársához, a gyerekkori önmagához. Nincs neki családja a sztoriban, aki továbbvinni az álmát? Mit akar a templommal? Hitet vagy reményt adni a hostoknak? Hiszen eddig ettől mereven elzárkózott tőle, hiszen elvileg Arnold volt az ilyen szentimentális lélek.

ericghar - 2016. 11. 07. 23:37

A Maeve részhez. A karbantartókat lenyűgözte az android, hiszen ők csak kikapcsolt állapotban láthatják azt (Félix mondja is hogy erre neki sosem lenne pénze – mármint hogy bármelyikükkel “élőben” beszéljen). Most viszont beszélhettek az egyikükkel, sima ügy hogy behódoltak neki. Mintha a repülőgép karbantartóknak engednék meg hogy szálldossanak az Airbus-al.

Shikork - 2016. 11. 07. 23:38

Mit szóltok a 2 idősík elmélethez?
Az egyik a múltban játszódik, 35 éve, amikor Williamék megérkeznek és a jelen, ahol Williamből “rosszfiú” válik = Ed Harris.
Elég sok bizonyíték utal erre.

patrickburnsred - 2016. 11. 07. 23:42

Malachi:

de így ezzel meg nem buknak le? ugyanúgy változtattak rajta, ami elvileg elszámolandó dolog és vissza is nézhető. vagy ordas nagyot tévedek?

Malachi - 2016. 11. 07. 23:43

pofonegyszerű cáfolatot olvastam a két idősíkra, de most tuti nem tudnám felidézni.

white95 - 2016. 11. 07. 23:47

de most komolyan.csak engem zavar hogy amikor beindul a zongora akkor senki sem nyomkodja? és ez senkit se zavar?se a k*rvákat,se a többi hostot se a vendégeket.azért simán tehettek volna egy hostot a zongorához hogy élethű legyen .

Malachi - 2016. 11. 07. 23:53

patrickburnsred – dehogynem, gondolom nyilván, ha ellenőrzik Maeve-et valamiért. talán majd mindent úgy alakítanak most, hogy ne kelljen ellenőrizni, nem tudom. de azt is láttátok, hogy nem fér hozzá mindenki a programhoz, más jogosultsága van Fordnak, más Bernardnak, a henteseknek nincs is semmiféle, csak bénáznak azzal a táblával valamit. én így láttam.

nem azt mondom, hogy húdevilágos és logikus az egész Maeve szál, csak vannak kérdések, amik szerintem kis figyelmetlenségből adódnak és azokat próbálom helyretenni. szóval ha valamit kimondtak, elhangzott, akkor azon nem kell agyalni. minden máson viszont muszáj, hehe.

Zagar - 2016. 11. 08. 00:04

Shikork: “Mit szóltok a 2 idősík elmélethez?
Az egyik a múltban játszódik, 35 éve, amikor Williamék megérkeznek és a jelen, ahol Williamből “rosszfiú” válik = Ed Harris. Elég sok bizonyíték utal erre.”

Ellene is. Szerintem félrevezetés. Egyidőben játszódik. Szerintem. Legfőbb érvem a Wyatt szál. Wyatték kapcsolták le Teddyt és MiB szerint Wyatt egy új motívum. Persze ettől még lehet. Van már néhány logikátlanság ebben a sorozatban.

MiB arról beszél az előző részben, hogy a droidok mostanában elég silány minőségűek a költséghatékony gyártás miatt. Theresa egy kínaival beszélget az irányítóközpontban. Na, és ez az ipari kémkedési ügy is! Nem lesz ebből baj fiúk? Még megsértődnek az elvtársa :D

Ford azt mondja a 3. részben Theresának, azért számolja fel a park egy régi részét mert ő nem egy szentimentális típus. Az, hogy egy első generációs robotcsaládot rejteget nem éppen ezt erősíti :P

DarkEagle - 2016. 11. 08. 00:29

Nagyon szomorú, hogy ennyien nem értik a sorozatot. Pedig tényleg mindent megmagyaráz. Vagyis hát egyelőre nem mindent de ezt ne is várjuk el 6 rész után és nyilván nem 1 évaddal terveznek szóval ja. :D

“és ugyanez a helyzet Theresa-val, akit eddig alig láttunk, és gőzöm sincs, hogy miért várják el, hogy most, hogy erőteljesebben jelen volt, bármit is érezzek, ha róla van szó. (A “ki az áruló?”-kérdés sem olyan, ami miatt álmatlan éjszakáim lennének, nagyon random és lóg a levegőben kellő alapozottság híján.)”

Ami azt illeti pont, hogy nem volt random és talán ezt alapozták meg a legjobban hiszen ez a főszál, ha jól rémlik már a 2. de lehet hogy már az 1. részben felvezették hogy mit is akar a nő. :D És azok után ahogy Ford kioktatta egyáltalán nem volt meglepő. Ráadásul a munkaköre miatt eléggé egyértelmű a dolog.
Számomra azóta kristálytiszta a célja mióta láttam ahogy ránéz Fordra. És ha ez nem lenne elég még ki is jelenti SZÓ SZERINT, hogy mit akar csak hát ugye a kis kutyulija nem jelenti mert bele van zúgva a nuniba. :D

VISZONT az már nem kérdés hogy Ford tudja mi van és nem véletlen hogy saját story-t akar és sajnos a kíváncsiságom győzött ezúttal is és hát a kövi rész előzetese eléggé alátámasztja amit fentebb írtam.

Ami a karakterizálást illeti már múltkor is írtam de leírom újra: Nekem az tetszik a legjobban a sorozatban eddig, hogy a robotok sokkal emberibbek ez szerintem nem véletlen és direktbe tolt fricska a világ és a technika felé. Általában a legtöbb robotos/lázadós cuccok erről szólnak de talán nem ennyire kiélezve és ezt tényleg csak azok veszik észre akik nagyon figyelnek, mert ha megnézitek újra ezt a 6 részt minden résszel ahogy haladunk előre a robotok egyre okosabbak lesznek és az emberek egyre hülyébbek vagy inkább úgy mondom, hogy a megszokásaik rabjai. Amire ugye a robikat tervezték. És itt jön képbe Arnold terve/a többi vezetőé/Forddé. :D

Brynden Rivers - 2016. 11. 08. 00:34

@kovacspéterke

Oké a kávéfőző a pirítós helyén van, mert felújítanak
De az nem tűnik föl hogy a kávéfőzőből pirítós jön ki?
Dolores elvileg nem lőhetne senkire, ehhez képest…

@winnie

Ha zombi-szafariban dolgoznék, lehet ismernék pár zombi filmet. De rossz a példád. A zombi a normál világban új dologként, a posztapok világban a világvége okaként jelenik meg nem olyanként amivel már régóta (30 éve) együtt élünk.

De igazából a csávónak a tanulmányai (mégiscsak AI-jal dolgozik) / kiképzése (a robot nem veszélyes de csak mert úgy van programozva) / vállalati szabályok alapján is meg kellett volna nyomnia a nagy piros gombot.

Brynden Rivers - 2016. 11. 08. 00:41

@Shikork

100% hogy nincs két idősík, ez már onnantól bukó volt, hogy tudjuk, hogy a 30 évvel ezelőtti robotok jóval bénábbak voltak, darabosabb mozgásúak, ehhez képest a Willam-et köszöntő szőke hölgy elég emberi volt.

Meg volt egy biztonságtechnikus csávó aki foglalkozott William és Ed Harris problémájával is, ugyanabból a vörösfalú irányítóteremből.

Párhuzamok témák, kapcsolatok vannak pl. Willam és a haverja meg Arnold és Hopkins karaktere között

patrickburnsred - 2016. 11. 08. 00:50

Malachi:

persze, ez így tökre világos. csak amit írtál, hogy Maeve sarokba szorította őket, ez ugye olyan, hogy nem tehetik meg azt, hogy kamuzzanak, hiszen akkor rájuk támad vagy valóban elárulja valamiképpen a vezetőségnek a titkos dolgokat, ha meg változtatnak a tulajdonságain, akkor is lebuknak. nyilván az is magától értetődő, hogy nem állhatnak hárman egymással szemben, hogy minek tegyék meg az egyiket vagy a másikat, hiszen mindenhogyan szarul jönnek ki, így a sorozat szempontjából ezt volt törvényszerű meglépni.

egyébként meg szerintem ez a nem ölhetnek az androidok csak a fizető vendégekre vonatkoznak, szépen is néznénk ki, ha megölnének egy jól tejelő pénzes zsákot, nem igaz? egy huszadrangú hentesnek meg miért ne vághatnák el a torkát egy szikével? eleve ez nincs és Maeve előtt nem is volt számításba véve gondolom – illetve meg most is csak ketten tudnak erről egyelőre, így továbbra sincs ezügyben félelem, hiszen a sleep mode továbbra is működik a többieknél-, hogy így maguktól ténylegesen felébrednek, pláne nem manipulálja őket arra, hogy felhúzza a tulajdonságait.

zopeto - 2016. 11. 08. 03:24

Shikork: “Mit szóltok a 2 idősík elmélethez?
SPOILER

Sajnos mostmár szinte biztos hogy két idősík van (én reméltem hogy nem mennek el errefelé).

A logók. Két Westworld logó van, és egyetlen cégnél sem lehet egyidőben két cég-logó.
A “régi” logó kitölti a teljes képernyőt, a
2. részben 4:35-nél, amikor William megérkezik és felmegy a mozgólépcsőn. Ugyanezt a logót látjuk, ebben a részben, amikor Bernard lemegy a régi romos irodába, és bekapcsolja az ottani számítógépet.

Az “új” logó látható pl. ebben a részben 20:44-nél.

Viszont ez mindent teljesen összezavar, minimum a személyzet néhány tagja, és főleg Ford robot (ópardon: host).
És ha William a múltban kóricál Dolores-sel, akkor kérdés hogy AKKOR miért nem érték el a labirintust, vagy az akármit amit keresnek – és mi történt azóta.És hol van most William (?!) – ha meg ő a feketekalapos, mint azt sokan gondolják, akkor mi ment időközben az agyára, hogy Dolorest erőszakolja a pilotban. Plusz ha tényleg két idősík lesz, az szinte értelmezhetetlenné tenné a sorozatot, mert minden jelenethez ki kellene majd találni hogy mikor játszódik/játszódott.

Én még mindig reménykedek benne, hogy ez csak valamilyen trükkös elterelés a logókkal.

zopeto - 2016. 11. 08. 03:45

Az pl. lehetne hogy az új logó nagyon friss, mondjuk pár napos.

Valakinek nincs ideje átnyálazni az eddigi részeket? Kéne csinálni egy logóanalízist :)…

das - 2016. 11. 08. 09:45

@Malachi “Maeve kitörné a nyakát. akárhogy. mert vlillámgyors, szupererős és pontos.” öööö, miért, szupererős, szuperhősi erőkkel bírnak a robotok? erre utalnak valahol konkrétabban vagy csak én maradtam le róla? nem tudom mekkora páver van bennük, milyen porszívómotor hajtja őket, de a golyó fog rajtuk, az tuti! :)

Platschu - 2016. 11. 08. 09:48

Tényleg más a logó a 2. részben, ez fel sem tűnt. Szép találat. Ettől még a fogadó csajszi simán lehetett egy nagyon odaadó ember és nem feltétlenül host. :)

A zongorát pedig nem kell nyomkodni, mert a lyukas kottából a gép kiolvassa a lejátszandó számot.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Verkli

Shikork - 2016. 11. 08. 09:48

Sok dolog van a 2 idősík mellett és ellen is. Ez a jó ebben.
Én kitartok még kicsit mellette, mert erre több tény utal, mint ellene.
Plusz valahogy azt érzem, hogy William, Logan és Dolores kalandja – ha a múltban van – az évadzáróval ér véget, ami a 30 évvel ezelőtti “incidens” azaz a park majdnem pusztulása lesz.

Jól láttam previewkból, hogy Logan, mint Droid ül a bázison?
Van olyan elmélet is – nem az enyém – hogy William-ék kalandja vezet az incidenshez, ahol kvázi elérnek a Labirintus közepére, akármi legyen is az, ami kvázi hallhatatlanság azzal, hogy fel tudják tölteni a tudatukat a rendszerbe/host-ba. Így él még mindig Arnold is és többen mondják, hogy nem William a MiB hanem Logan. William tudata pedig Teddy-be töltődött. (hát nem tudom….erre is van 1-2 elmélet: Dolores Love…
Teddy a jelenben van …. Dolores pedig felismeri benne William tudatát … “You are back” ….
Arnold=Wyatt?

Malachi - 2016. 11. 08. 10:24

das – ez is csak egy érzés, ahogy elkapta a fazont, és ahogy Teddy a kést amikor a feketeruhás játszadozott vele az asztalnál abból úgy tűnik, képesek kb. bármire.

white95 - 2016. 11. 08. 11:06
zopeto - 2016. 11. 08. 11:11

“Tényleg más a logó a 2. részben, ez fel sem tűnt. Szép találat.”

A YT-on beszéltek róla, állítólag még ki is twitter-elte a Delos (a fiktív cég a sorozatban), hogy a logókra érdemes figyelni.

csengetett mylord - 2016. 11. 08. 11:19

Szerintem parádé a sorozat.Sok kérdés merül fel bennem is, de kettő mindenképp érdekel, ha valaki vágja ossza már meg velem.Kösz.

1. Ahogy látjuk ez jóval nagyobbnak tűnik ,mint 20km X 20km ,de ha még ekkora is , el van kerítve ,vagy h érik el, hogy a normál világból ne kerüljön be valaki,vagy robot ne menjen ki, vagy ne szálljon be egy helikopter vagy bármi egyéb.Tehát ezt ,hogy oldják meg?

2. Amikor behívják beszédre őket ,akkor azt h oldják meg? Megállítják a sztorit? VAgy akkor hívják amikor nem vendéggel vannak? Kimennek érte? Ha igen a terület nagyságából ítélve az se két perc.Tekintve h kószálnak állandóan.

zopeto - 2016. 11. 08. 11:22

“Ettől még a fogadó csajszi simán lehetett egy nagyon odaadó ember és nem feltétlenül host. :)”

Viszont a fogadó csajszi mindkét logó mellett feltűnt úgyhogy akkor ő is host, Ford-al együtt (+ még pár technikus). Elég nagy katyvasz lenne a történetből a két idősíkkal. (Amikor a tour végén Mae nézi a videót, a lány szerepel benne, persze ezt elvileg Delos megoldhatta volna felvételről is, de az nem lenne életszerű.)

zopeto - 2016. 11. 08. 11:38

” h érik el, hogy a normál világból ne kerüljön be valaki,”

A YT-bon valaki erről agyalt, és arra jutott hogy a park nem lehet a Földön, de én arra tippelek hogy ezt a kérdést nem fogják érinteni, és a válasz a “valahogy megoldották” lesz.

A mozgáshoz mindenfelé vannak a területen álcázott liftek, amik elég méretes folyosókról indulnak – és nyilván nem sétálniuk kell a föld alatt. Az igaz hogy park emiatt inkább néz ki “Dark City”-szerű építménynek, mint egy valós területnek az USA-ban vagy akárhol.

zopeto - 2016. 11. 08. 11:49

“amikor beindul a zongora akkor senki sem nyomkodja? ”

:)

Gépzongorának hívják, és nem filmtrükk, direkt vettek a forgatáshoz egyet. Már többször mutatták, lyukszallaggal működik. Szövőgépben is volt hasonló, ezeket tartják az első programozható eszközöknek.

zopeto - 2016. 11. 08. 11:53

“Dolores is első generációs és Arnold tervezte. Akkor most ő is szétnyíló arcú android, nem is olyan mint a többi?”

What a turn off …

eszteralma - 2016. 11. 08. 11:57

“Plusz ha tényleg két idősík lesz, az szinte értelmezhetetlenné tenné a sorozatot, mert minden jelenethez ki kellene majd találni hogy mikor játszódik/játszódott.”

Én (is) hiszek a két idősíkban. Visszanéztem az előző részeket, hogy találok-e bármilyen meggyőző érvet pro vagy kontra, de nagyon trükkösek az alkotók. A logó az egyetlen nyom. Viszont visszanézve úgy, hogy azt feltételezem, hogy Williamék más idősíkban vannak, egyáltalán nem teszi katyvaszossá a történetet, sőt!

“És hol van most William (?!) – ha meg ő a feketekalapos, mint azt sokan gondolják, akkor mi ment időközben az agyára, hogy Dolorest erőszakolja a pilotban.”

Eygáltalán nem biztos, hogy megerőszakolta. Nem tudjuk, mi történt, lehet, hogy éppen segített neki valahogy. Valami érzelmi kötődés volt köztük régen, az biztos. Plusz a következő pajtajelenetben hogy-hogynem pont ott van egy pisztoly Dolores keze ügyében…szerintem nem véletlen.

zopeto - 2016. 11. 08. 12:22

“Egyáltalán nem biztos, hogy megerőszakolta.”

Azt tudjuk hogy halálra rémítette és elvonszolta a pajtáig, nem tűnt túl barátságosnak. Nem kötelező pöcsnek lennie, ezért az nem magyarázat hogy csak megjátszotta, hogy a pajtában beszélhessenek.

“egyáltalán nem teszi katyvaszossá a történetet, sőt!”

Ok, de pl. Ford jelenetei mikor játszódnak – jelen, múlt, mindkettő ?
Egy másik probléma pl. Dolores. Szépen látszik a klasszikus ív ahogy naív parasztlányból kiválasztott lesz, egyre önállóbbá válik, és tart a labitintus felé, ami a történet vége. Viszont ha két idősík van, ez ív összetöredezik, és Dolores minden jelenetét újra kell majd címkézni (múlt/jelen) – visszamenőlegesen.

Zagar - 2016. 11. 08. 12:37

Okés, két idősík van. Lehetséges amennyiben a William sztorit Dolores visszaemlékezésében látjuk. Teddyt lekapcsolják Wyatték, Dolores lelövi a hostot és meglép egyedül. Ez a jelen. Reggel felébred kezében a pisztollyal. Majd visszaemlékszik arra, hogy William megkínálja kávéval. Innen a múlt. …
Eljut egyedül a faluba, a biztonságiak nem tudják, hogy vendéggel van-e (jelen), és beszél a lánnyal. A múlt, hogy Williammal távozik. És körülnéz, keresi a lányt akivel beszélt a jelenben, vagyis a jelenet idősíkja szerint a jövőben. Ez nekem nem kerek. Vagy valamit félreértelmeztem.

A másik a Lawrence szál. Vagy kettő van belőle vagy két idősík van. Minden lehetséges :P

kovacspéterke - 2016. 11. 08. 13:05

Brynden Rivers, a robotok nem voltak bénábbak, nézd meg a kisfiút vagy Dolorest. A mib is mondta, h az volt a marketing, hogy jobbá teszik az élményt az organikus szövetekkel, de csak azért tértek át, mert olcsóbb.

A bácsit az alagsorban nem javítják, azért darabos.

Hanadi - 2016. 11. 08. 13:20

Szerintem sem tenné átláthatatlanná a sorozatot. Sőt szerintem igen egyszerű, a jelenetek többsége szerintem a jelenben játszódik. Öreg Ford, MiB, stb, és a múlt az csak William jelenetei.
Arnold “meghalt”, rá kb 5 évvel történt az incidens, valószínűleg ehhez az incidenshez vezet William-ék szála, Logan mondja hogy mennyire be akarják magukat vásárolni a parkba (valszeg a Delos). William valahogy megakadályozza hogy az incidens elpusztítsa az egész parkot, ezért lesz ilyen vip, hogy bármit megengednek neki. (Már most is változik a személyisége, 30 év alatt simán lehet belőle a mib. És most megint kezdenek elszaródni a dolgok. Ford is azt kérdezi Dolorestől, hogy MEGINT hallja-e a hangokat. Szerintem az ez ellen szóló érvek a többi részben meg lesznek magyarázva, és sokszor szerintem a vágással trükköznek úgy, hogy ne legyen feltűnő. De a logó egyértelműen nagy utalás erre. A régi gépen ez volt, Ford flashbackjében az egyik csávó köpenyén is az volt, a jelenben meg mindig csak az új logót látjuk. Plusz ezzel lehet magyarázni azt is, hogy Williemet ellökte a francba, amikor meglőtte a host, MiB meg semmi, még csak hátra sem hőköl, ez simán lehet fejlesztés a 30 év alatt.

eszteralma - 2016. 11. 08. 13:21

“Egy másik probléma pl. Dolores. Szépen látszik a klasszikus ív ahogy naív parasztlányból kiválasztott lesz, egyre önállóbbá válik, és tart a labitintus felé, ami a történet vége. Viszont ha két idősík van, ez ív összetöredezik, és Dolores minden jelenetét újra kell majd címkézni..”

Dolores egy korábbi idősíkban (3

eszteralma - 2016. 11. 08. 13:24

Dolores egy korábbi idősíkban (30 évvel ezelőtt) is végigjárhatott egy utat (mind öntudatra ébredésben, mind fizikailag a labirintus felé), de aztán történt valami, és az egész törlődött. Valaki, aki ennek tanúja volt (akár a MiB) visszajár, hogy még egyszer megpróbálja, ezúttal sikeresebben.

eszteralma - 2016. 11. 08. 13:27

Akinek van türelme újranézheti olyan szemmel, mintha a William-es szál korábban játszódna, és egészen új értelmezést kapnak a dolgok. Nem biztos, hogy valóban így van, de mindenképpen izgalmas…

patrickburnsred - 2016. 11. 08. 13:40

plusz ha már szóba jött ez, hogy 2 különböző logót láthattunk / illetve Lawrence is két különböző (?) történetszálon is jelen van – ami jelentheti a két idősíkot is, nem emlékszem, hogy bárki is írta volna, amit most visszanéztem a 2. részben, hogy a MiB tökéletesen tudja, ki Lawrence és még mond is olyat, hogy “régebben előkelőbben fogalmaztál”, Lawrence pedig (nyilván átprogramozás miatt) nem emlékszik a MiB-re. ez is kicsit pro és kontra, hiszen megerősítheti, hogy egyszerre nézzük a múltat és a jelent, de lehet egy szimpla egyszerű válasz is, hogy a MiB már olyan régóta van itt, hogy több különböző narratívát is végigtolt már a labirintuson kívül és így nem kizárt, hogy Lawrence-szel is összefújta már a szél.

patrickburnsred - 2016. 11. 08. 13:41

miközben Williamékkel teljesen párhuzamosan vagyunk a jelenben (ez lemaradt az előző kommentemről)

Zagar - 2016. 11. 08. 13:54

A hatodik rész előzetesében van egy jelenet amikor MiB (hátulról) és Dolores együtt látható. Dolores abban az ingben van amiben Williamékkel mászkál.

eszteralma - 2016. 11. 08. 14:16

@Hanadi – nekem is pont ez az olvasatom

Bikuci - 2016. 11. 08. 15:43

Minden jel a két idősíkra mutat, egyelőre nekem is ez a narratívám.:)

Zagar - 2016. 11. 08. 18:34

Az a bosszantó, hogy ezzel az erővel egy teljesen normális sorozatot is lehetett volna csinálni, ahol szépen bemutatják, hogy mi van, egy-egy visszatekintéssel, minden napi konfliktus helyzetekkel emberek és robotok között, emberek és emberek között. Az, hogy nem mutatok meg, nem mondok el információkat, szívatom a nézőket az idősíkokkal, álom és valóság közötti átmenet nélküli váltásokkal ez egy ideig érdekes, de hosszú távon ne nekem kelljen már kitalálnom, hogy most mit is látok! Egyszerűen zavar, hogy nem ismerem ki magam a történetben és ezt hamar megunom. A Lostot is hamar meguntam pont emiatt :/

Palmetto - 2016. 11. 08. 19:04

Vágja valaki ,hogy hogyan oldják meg ,hogy ember ne tudjon embert ölni?

patrickburnsred - 2016. 11. 08. 19:17

Zagar:

nagyon sok más embernek meg pont a “zavaros” történetvezetés miatt (is) korszakos alkotás a Lost és ezen a vonalon halad a Westworld is. (nem a korszakos alkotás, hanem a történetvezetés útján)

yuing - 2016. 11. 08. 20:14

Érdekes rész volt. Volt benne két erős jelenet számomra, ebből nyilván az egyik a Maeve sétája, a másik Teddy ámokfutása, Harris reakciójával. :D
Az meglepett, hogy Theresa Arnold cinkostársa, illetve kíváncsi leszek milyen formában látjuk majd őt, ha erre sor kerül. Narratíva író faszi viszont elég idegesítő. :)

Zagar - 2016. 11. 08. 20:22

Palmetto: Lőfegyverrel nem tudja mert a lövedék valamilyen módon blokkolódik, ha emberre lő. Ha droid van a közelben a Good Samaritan reflex által megakadályozza, hogy ember kárt tegyen emberben. Egyéb módon kárt tehetnek egymásban, de annak jogi következményei vannak. Ez benne van a park szabályok leírásában.

Zagar - 2016. 11. 08. 21:15

Hanadi:”Plusz ezzel lehet magyarázni azt is, hogy Williemet ellökte a francba, amikor meglőtte a host, MiB meg semmi, még csak hátra sem hőköl, ez simán lehet fejlesztés a 30 év alatt.”

Már Logant sem találta el a golyó amikor El Lazo embere rálőtt. A fickó rálőtt kettőt hármat, füstölt a levegő, de a golyó nem ért célba. Meg is nézte mi a baja a pisztolyának. Logan lecsapta a fickót, a pisztolyát pedig elrakta azzal a megállapítással, hogy újabb típus :)

Benzin - 2016. 11. 08. 21:40

“Az internet kétharmada p#rnó, egyharmada WW teória, de most úgy látom, kezd megfordulni az arány”

(tanulatlan kollégám egy éjszakába nyúló elmélet-vadászat után)

Logitor - 2016. 11. 09. 00:08

Az eredeti filmben nagyon egyszerűen megoldották a lelőhetőséget: minden fegyverben volt egy célra néző hőérzékelő. Ha testhőmérsékletnek megfelelő hőtartományt érzékelt, arra nem sült el. Persze itt más a helyzet hiszen a lövedékek láthatóan becsapódnak csak nem sebeznek. Mintha a tár váltogatná hogy most épp normál vagy pedig gumilövedeket engedjen a csőbe.

M - 2016. 11. 09. 03:03

“When Bernard see’s Ford’s “father” and asks – “aren’t you Arnold?” because that is the man in the picture Ford shows Bernard and tells him it’s Arnold. Did anyone else notice that?”

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1064453137011210&set=p.1064453137011210&type=3&theater

kovacspéterke - 2016. 11. 09. 07:59

Zagar, pont az van, hogy a park semmilyen felelősséget nem vállal az esetleges sérülésekért, legyenek azok fizikaiak vagy lelkiek :)

Zagar - 2016. 11. 09. 09:49

kovacspéterke: “Zagar, pont az van, hogy a park semmilyen felelősséget nem vállal az esetleges sérülésekért, legyenek azok fizikaiak vagy lelkiek :)”

Nem egészen, van bizonyos fokú felelőssége, hogy a park biztonságosan üzemelhessen. Különben senki nem menne a parkba szórakozni napi 40.000 dollárért, pláne nem gyerekekkel. A kérdés az volt, hogyan akadályozza meg az ember ember elleni erőszakot. Erre is vannak biztonsági eljárások, de van egyéni felelősség is ami a látogatókat terheli.

Palmetto - 2016. 11. 09. 10:02

Zagar,

Kösz az infót, fentebb már kérdezték de engem is érdekelne, arról nincs infód , hogy maga a park Amerikában egy körbekerített rész, vagy nem is a földön játszódik? Vagy ha Amerika , hogy akadályozzák ,hogy behatoljanak a területre?

MikeMonster - 2016. 11. 09. 11:21

Ki kaphatta el Elsie-t? Amennyit ott vacakolt, akár Bernard is odaérhetett. A nőcinek kell egy hozzáértő segítség, aki ért a hostokhoz, kiismeri bent magát, és Berni-vel eléggé összemelegedtek.

Még a katona/rendfenntartó fazon lehetne talán.

MikeMonster - 2016. 11. 09. 11:22

Úgy értem, a “dán nőcinek”, csak lemaradt :)

Zagar - 2016. 11. 09. 12:34

Palmetto: Nincs. Csak találgatni tudok. Azt sem tudjuk mikor játszódik a történet. Nyilván a távolabbi jövőben. Egy elég nagy tengeri sziget ideális helyszin lenne, de az sem elképzelhetetlen, hogy a Marson.

ragklaat - 2016. 11. 09. 13:20

Dolores = Theresa, itt hallottátok először

qwert - 2016. 11. 09. 13:37

Szerintem kizárt hogy 2 idosik legyen, meg hogy William és Ed ugyan az a személy
Amikor Ed meg Teddy mennek pariahba nem tudnak a rendes úton oda menni, mivel mondjak nekik út közben hogy balhé volt a városban, amiben ugye williamek is részt vettek (előző nap?)
A másik cáfolat dolores visszaemlékezései, valószínűleg ezek a régi incidensről vannak (ő már járt abban a faluban, kislány, templom, sír stb..)
Ha az incidens csak most kezdődne williamekkel nem lennének ugye emlékei róla:)
A másik hogy az androidok sokkal fejlettebbek lettek azóta, amikor Ford lenn beszél egy régi típussal az kb semmit nem improvizál, még beszélgetni sem nagyon lehet vele mert hülyeséget válaszol:D
Williamekkel amik vannak meg nem lehet már megkülönböztetni egy embertől

karit - 2016. 11. 09. 15:37

“kizárt hogy … William és Ed ugyan az a személy”

Miért nem inkább Logan és Ed? Sokkal hihetőbb a hasonló életszemléletük miatt.

A másféle logók, az idősebb karakterek használata, a 30 éves incidens(mentesség) és más gyanús utalások miatt nagyon esélyes a két idősík. De ha ez kevés indok lenne, ott van J.J.A… (Remélem, azért utazgatni nem fognak előre-hátra.)

A lőfegyverek sebzését irányíthatják iBullettel, ami akár ki is kerülheti a vendégeket. http://24.hu/tech/2012/02/01/magatol-celoz-a-jovo-lovedeke/

Megnézném szívesen egy temetkezési vállalkozó “műhelyét” is, vajon csak egy szemétledobó van benne? És még jobban érdekelne, hogy a napi szinten szétlőtt várost/fogadót is TMK technikusok lambériázzák újra éjszakánként, vagy rábízzák a helybeli asztalosdroidokra.

karit - 2016. 11. 09. 15:39

“mondjak nekik út közben hogy balhé volt a városban, amiben ugye williamek is részt vettek (előző nap?)”

vagy (mert a balhék a narratívákban mindennaposak)

mondjak nekik út közben hogy balhé volt a városban, amiben ugye williamek is részt vettek (harminc éve?)

Zagar - 2016. 11. 09. 17:41

MikeMonster: “Ki kaphatta el Elsie-t? ”

Szerintem Arnold. Még mondta is, hogy Arnold? És utána elkapta :)

kovácspéterke - 2016. 11. 09. 19:33

karit, én is gondolkodtam egy ideig, hogy a mib=logan, de ed harris szeme kék, ben barnesé meg barna. pedig elfogadhatóbb lenne úgy a két idősík.

karit - 2016. 11. 09. 20:05

kovácspéterke: lehet, bár ebbe a világba (meg némi hbo-s félrevezetésbe) egy bionikus kontaktlencse/szaruhártya simán beleférne. Ha meg a liftkezelőig bezárólag mindenki robot, úgyis mindegy az aznapi szemeszíne.

karit - 2016. 11. 09. 20:11

De az is lehet, hogy miután Logan később megöli esetleg Williamet, szeretné az egykori barátja szemén át nézni a világot.

Zagar - 2016. 11. 09. 23:33

Logan nem lehet MiB. Logan robot. A multkori részben elkapták, csináltak egy heget a szeme alá és átprogramozták Hectorrá :P

kovácspéterke - 2016. 11. 10. 13:04

kait, remélem, nem egy hülye kontaktlencse lesz a válasz, mert akkor ideges leszek.
én egyébként azért gondoltam rá, mert ő jött az elején azzal, h már mindent végigcsinált, és keressenek izgalmas questet messzebb, és h mibként már az az egy marad neki, hogy megtalálja a maze-t.

polarbee - 2016. 11. 10. 15:04

Lehet baromság, de nem lehetséges, hogy a MAZE (labirintus) nem egy kézzelfogható dolog a sorozatban, hanem a MAZE rajza alapján ez maga az (emberi) agy (szerintem hasonlit egy felülnézeti agyra)?
Magukban kell rájönni kik ők, és ha ez megvan, akkor lesznek szabadok?

Anyci - 2016. 11. 10. 18:56

Sziasztok! Nem hiszem, hogy Logan lenne MIB, nekem ő túl egyszerű ehhez, nincs motiváció, hogy ilyen sokáig vissza járogasson.

kovácspéterke - 2016. 11. 10. 19:11

polarbee – én is ilyesmire gondoltam, illetve a tudatra, nem agyra.

Zagar - 2016. 11. 10. 20:30

Pedig Teddy elmondta mi a maze, ha figyeltetek. A halál és az újászületés mítikus szimbóluma. Ez a labirintus eredeti jelentése. A tudatossághoz is van köze. Egy beavatás. Halál és újászületés. Nyilván nem véletlenül mondta el MiB-nek. Hogy a filmben mit kezdenek mindezzel? Van tippem, de ez találgatás. Talán a tudatátvitellel lesz kapcsolatban. Futureworld 76. Valaki meghal az útvesztőben és mint droid éled újá. Szerintem.

karit - 2016. 11. 10. 22:13

Lehet az ábra csupán szimbolikus, de akár valamiféle “kapcsolási rajz” is, végül is nem véletlenül kereste és találta meg a MiB ott, ahol.

asterix - 2016. 11. 10. 23:12

És mi van ha nem 30 év a különbség, hanem kevesebb?
Akkor érthető lenne a hostok kinézete, és William meg eltűnt valahogy, és mondjuk majd ki kell szabadítani……

patrickburnsred - 2016. 11. 11. 00:09

az már megvan persze, hogy a maze egyelőre, mint szimbólum működik és nem láttuk, hogy ezen túl ennek van-e valami fizikai valója is, viszont most csak megmaradva az “elméleti” szimbolikánál, akkor tekinthetjük úgy, mindaz amit a MiB keres, az végig ott van az orra előtt? gondolok itt arra, hogy gyakorlatilag az egész maze gyakorlatilag maga a Westworld és egészvégig ott vannak és csak erről szólna az egész, hogy (ami egyébként tök izgalmas és roppant mód morbid is nekem, a jó értelemben – már ha a morbidnak lehet jó oldala is) ha meghalsz, mint vendég, hostként maradsz tovább? ha most ez is van, hogy működhet ez hosszútávon? a kinti világban nincs hiány, vagy olyan személy aki visszavárja őket? senki sem keresi őket, csak levél, hogy bocsi, megmurdelt, itt van x tízezer dollár gyász-pénz?:D bár lehet csak túlgondolom ezt is és ennél sokkal prózaibban néz ez ki majd a sorozatban.

karit - 2016. 11. 11. 01:24

“a kinti világban nincs hiány, vagy olyan személy aki visszavárja őket?”

El bírnám viselni, ha a kutya sem várná vissza Williaméket, és a kinti világ csupán az emlegetett Level 2 lenne, ami fölött akár a The Signal / Dark City idegenjei is csak a Level 3, és akik csak hinnék, hogy ők a főnökök, pedig csupán a hagyma következő rétege, a következő elefánt hátán elterülő világban etc.

De bízom benne, hogy amikor a hbo-s készítők sorrendbe rakták a kiagyalt narratívákat, ez a közepest sem érte el náluk, és sokkal egyedibb megoldása lesz – úgy 5 év múlva.

Addig pedig szurkolok, hogy a legvégén ne Ford régi-új templomában gyűljön össze minden főszereplő.

patrickburnsred - 2016. 11. 11. 03:25

ja nyilván, én sem ebben látom a hosszútávú fantáziát, csak elméletben feldobtam, hogy amíg semmit sem tudunk a kinti dolgokról, addig gyakorlatilag bármi lehet, aztán persze a mi szempontunkból a kutyát sem érdekli, ha van bent vendégként egy gazdag “kisgyerek” 40k/nap pénzért, csak ha ez a meghalsz robotként folytatod azért elgondolkodtató a külső világ(ok)ra nézve

Zagar - 2016. 11. 11. 14:00

Anélkül, hogy mélyebben belemennék a találgatásokba, el tudom képzelni, hogy a kinti világ (ahogyan MiB mondta Teddynek csak egy világ a sok közül) egy lakott bolygó azaz lakott világ. Ahogyan Ford mondta Bernardnak már minden betegséget gyógyítani tudnak. Csak az öregedést és a halált nem ahogy látható! Valami ilyesmi lehet Ford célja szerintem, az emberi tudatot tovább éltetni egy droid testében mintegy halhatatlanul. Arnold talán eljutott eddig és a megoldást elrejtette a “labirintus”-ban. Azután meghalt. Most pedig valakik meg akarják találni a labirintust. MiB mindenféleképpen. Dolores pedig ki akar jutni. Talán ő már volt a labirintusban. Csak találgatok.

Elsie azt mondja Theresa továbbította az adatokat. Nem hiszem. Inkább talán valaki Theresa hozzáférésével. Talán Bernard?

Nekem Maeve történetszála különös. Valahogy nem illeszkedik az egész történetbe.

kovácspéterke - 2016. 11. 11. 17:44

Zagar, figyeltem, hogy Teddy a programozott robot mit mondott a maze-ről. ettől még lehet teljesen más.

Zagar - 2016. 11. 11. 22:49

kovácspéterke: Minden lehetséges. Csak próbáljuk kitalálni, ha már belevittek ebbe a játékba. Vagy jobb lenne megnézni egyben az egészet, hogy ne kelljen ilyesmin gondolkodni? :)

patrickburnsred - 2016. 11. 12. 00:37

viszont ami számomra még érdekesebbé teszi ezt a maze-t, ami a 6. részig eszembe sem jutott a pilot óta és itt sem hozta fel nagyon senki, hogy ugye valószínűsítető, hogy az androidok fejében ott van ugyanez a maze rajz és engem ez a jó értelemben felbasz, hogy mégis mi lehet ez, mert nem az, hogy nem tartom elképzelhetetlennek, de abramst és nolant ismerve biztosan többről van itt szó, mint egyszerű tudatátviteli halhatatlanságról, vagy tudja már a fene :D

Enzo - 2016. 11. 12. 13:11

1×06
Érdekes, a poszttal ellentétben én talán az eddigi legjobb résznek tartom a hatodikat. Nem tudom, hogy ez összefüggésben van-e azzal, hogy Doloreséket kihagyták, de tény, hogy most minden egyes történetszál egyértelműen érdekelt.
Sokmindenre rámondták már, hogy ez az új LOST, még ilyen Under the Dome szintű dolgokra is, de sok év óta most a Westworldnél érzem először azt, hogy erre igaz lehet valamennyire. A részt meg net nélkül néztem meg, és annyira igényeltem volna utána a “kattogást” (teóriák olvasását, stb)…most végre bepótoltam :)
És még egyszer hálát adok a készítőknek, hogy nem netflixes formában jött ki, hanem hétről-hétre lehet találgatni.

Felix-Maeve szál: hú, hát ez komoly volt, hogy Maeve így sakkban tudta tartani őket…elmondanak neki mindent és még a beállításait is felülírják? Szerintem is kicsit gyanúsabbnak kellett volna lennie, amikor ketten a folyosón sétáltak, a központnak azon a részén nem hiszem, hogy felöltözött hostoknak kéne így sétálgatniuk, ráadásul az üvegfalak miatt mindenki odalát. Egyébként remek volt látni a különböző tervezői és tesztelői szobákat ennyi percen keresztül, továbbá az oprendszert is, az attribútum-mátrixszal együtt. Külön hasznos, hogy Maeve rákérdezett a “bulk apperception”-re, amit így elsőre én se vágtam, hogy mi, de láttam, hogy ki van emelve a többi jellemző közül. Egyébként nem lehet, hogy “kint” bánthatják az embereket a hostok, csak a parkon belül nem?

Sizemore szál: na végre, rég láttuk a fickót. Annyira megszívatták, jót röhögtem, mikor a hugyozós jelenet után Theresa bemutatta neki a csajt, akiről azt hitte, hogy látogató. Amúgy eszerint az a medencés lazulós központ látogatóknak is van? Én azt hittem, csak a dolgozóknak.

Bernard nyomozós szál: ez is király volt, végre megtudtuk, hogy Ford megcsinálta a gyerekkori családját régi androidokból (a szétnyíló fejű kisgyerek mennyire creepy volt, te jó ég). Theresa adatokat csempész, és eszerint Arnold is életben van. Viszont az Elsie-s résznek nem örültem, amikor először mondta, hogy egyedül megy oda, már hótt egyértelmű volt, hogy elkapják, neadjisten megölik, a francnak kell odamenni egyedül… -.- Remélem nem nyírja ki a titokzatos idegen.

Egyebek:
– Nem tiszta, hogy mikor/mitől/kinek indul újra a nap pontosan…most is láttuk Maeve-et felébredni, Hector körözési plakátját most szögelték ki…
– Ki lehet az ember Teddy teóriájában a labirintus közepén? Arnold?
– MiB milyen szemeket meresztett amikor Teddy legépágyúzta a katonákat :DD “hát fiam, ezt én se csinálhattam volna jobban” :D
– Figyeltétek, hogy az előző rész első jelenetében Ford által említett “kutya elkapja a nyulat” sztori most előjött a “valóságban” is?

#hétidézetei:
“-Does that make this a… glass-half-full or half-empty-type situation?
-We’re engineers. It means the glass has been manufactured to the wrong specifications.” (Bernard)

“Is that where the ‘whoroborus’ came in?” (Theresa)

Zagar - 2016. 11. 12. 13:38

Enzo: Ford a régi családját Arnoldtól kapta ajándékba. Ford tartja őket karban. És azt hitte tudja őket irányítani. De valójában “Arnold” is tudja őket irányítani. Bárki legyen is Arnold. Ha a kép valódi Arnoldról amit Ford mutatott Bernardnak, a (legalább) 34 évvel korábbi fotó, akkor Arnold már valóban halott lehet, vagy legalább is már nem annyira virgonc :) Arnold jóval idősebbnek tűnik a képen Fordnál. Arnold szerintem valóban halott lehet de valaki az általa hagyott hátsó kapun keresztül Arnold kódját használva hozzáfér a rendszerhez.

Enzo - 2016. 11. 12. 21:08

@Zagar: hopsz, valóban, csak rész közben jegyzeteltem, és elfelejtettem updatelni azt a sort a későbbi infók birtokában :D
Az mondjuk fura, hogy Bernard megkérdezte Ford apjától, hogy ő Arnold-e.

Vamp - 2016. 11. 12. 22:48

Valaki irta hogy nem lehet ket ideosik, mert Dolores modern android. Nos, Az egyik reszben emlitettek, hogy Dolores kb az elso android a parkban es mar 100%-ban atepitettek. Tehat siman elkepzelheto, vagy “arckinyitos” fajta meg a multban, a jelenben meg “hus-ver”

Irta valaki azt is, hogy az oreg android, akivel Ford beszel, az milyen bena, es akkor olyannak kene lenni a 30 evvel ezelotti androidoknak is. Viszont, ugye azt mondtak, hogy azt az androidot a park nyitasakor hasznaltak (ez mondjak is), viszont azt nem lehet tudni, hogy a 30 evvel ezelotti esemenyek azok a park nyitasakor jatszodnak-e. (Szerintem nem)

xeo - 2016. 11. 12. 23:10

Ford nem mondta, hogy milyen kapcsolatban állt Arnolddal, csak annyit mondott, hogy a társa. Lehet, hogy Arnold sosem volt élő személy, csak egy AI (amolyan Vasember féle Jarvis). Segített megtervezni az első droidokat, majd az apja mintájára készítettbe “áttöltötték” Mivel Arnoldnak valószínűleg elég magas volt a “bulk apperception”-je hamar ráött, hogy többet is ki lehetne hozni ebből, mint amit Ford elvárt tőle. Hogy ezt megakadályozza, Ford lehúzta a tulajdonságmátrixát egy amőba szintjére, és berakta egy faházba :)

Nemtudom mi van, a fotó alapján egyértelműen az apja=Arnold, de csak akkor nem öregedhet, ha droid.

kovacspéterke - 2016. 11. 12. 23:42

@Zagar, ezt arra mondtam, h írtad fentebb h Teddy már elmondta, mi a maze. Csak ugye ő azt mondja, amit beleprogramoztak. Szóval nem biztos h az a megoldás. Én nem akarnám ledarálni, szeretek agyalni rajta :)

kovacspéterke - 2016. 11. 12. 23:54

@Enzo, a medence látogatóknak van a park utánra, h visszarázódjanak.

Zagar - 2016. 11. 13. 11:10

kovácspéterke: Ahogy mondod. A kérdés az, hogy Teddy kitől kapta az infót, amit a hostok úgylátszik ismernek. Fordnak akkor ugrott be a maze, hogy már valahol látta, amikor meglátta a faluban a jelet az asztalon. Akkor kereste meg gondolom Arnold régi jegyzetét Dolores tervrajzával. Kézenfekvő következtetés tehát szerintem, hogy Arnold vagy (ha már halott) valaki Arnold személyiségét használva akarja MiB-et a labirintushoz vezetni.

Zagar - 2016. 11. 13. 12:06

xeo: Lehetséges. És az is, hogy Arnold egy fiktív személy akit Ford talált ki, hogy rá kenhessen mindent, ha balhé lesz. :) Volt egy fotója az apjáról és rámásolta a képre a saját alakját. Mondott is valami olyasmit Bernardnak, hogy ha az igazság elbukik, hangoztasd a legendát. Érdekes, hogy Bernard bár már régóta a parkban van, nem tudott Arnoldról, Logan pedig igen, bár az ügyvédei nem találtak semmit Arnoldra vonatkozóan. Kérdés még mindig, hogy akkor ki Arnold és honnan van hozzáférése a hostokhoz?

turing - 2016. 11. 13. 21:36

Enzo: azert kerdezte meg az apjatol, hogy ő Arnold-e, mert a kepen amit az oreg mutatott neki -ő fiatal koraban Arnolddal- az az emberrel szerepel.

Blobov - 2016. 11. 14. 08:32

S01E07: Tyűha, ez ma nagyon nagy ugrás volt :)

AdamBan - 2016. 11. 14. 09:45

Odabaszott rendesen.

progmat - 2016. 11. 29. 14:52

Maeve-nek lehet akármilyen magas az IQ-ja, legfeljebb akkor van lehetősége módosítani a saját kódját, ha van benne programozási modul. Azt meg nem tudom minek tennének egy hostba? Anélkül annyi esélye van, mint az okos telefonodnak átírnia a saját kódját.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz