login |

Frequency: 5 rész után

2016. 11. 08. 17:51 - Írta: winnie

16 hozzászólás | kategória: kritika,

The only evidence we have are memories from a reality that doesn’t exist and… and files that got destroyed 20 years ago.

Az eddigi 20 országos újonc közül a legjobban a Frequency pilotja jött be, a nálam nagyon ritka 8,5/10-zel dobtam meg, hogy aztán a második részre alább hagyjon némiképp a lelkesedésem, ugyanis annyira langyos víz lett a folytatás. Persze ilyen kezdés után tudtam, hogy nemcsak 3 résznyi esélyt kap az időutazós krimi, ráadásul akkor még mindig nem volt világos, hogyan is fog kinézni a sorozat.

Ez mostanra azonban kiderülni látszik, és a 3-4-5. epizóddal abszolút elégedett voltam. Ezekben is bőven voltak karakterpillanatok, de az 1×02-ben általam unalmasnak talált érzelmes és érzelgős részeket tartalommal teliek váltották fel, arra pedig szavak nincsenek, hogy mennyire szeretem a megoldást, miszerint a múlt és a jelen idővonala párhuzamosan halad, és az előbbi történéseire valós időben reagál az utóbbi.

frequency-2

Ennek kapcsán, főleg az 1×05 miatt megint az Awake jutott eszembe. Akkor ugye két álomvilágban zajlott a nyomozás, itt pedig arról a mindfuck-ról van szó, hogy a főhősnek kétféle emlékei vannak – egyik a régi idővonalból, a másik pedig a megváltozottból. És a legutóbbi rész esetét erre húzták fel, a Raimy által megélt mindkét változatot láthattuk, s azok alapján derítette fel a lány az ügyet.

Two memories gives you two crime scenes, which gives you just as much evidence.

Ezt az időfelhasználást és -manipulálást szeretem az efféle sorozatokba, nem feltétlenül azt, hogy minden részben más öltözéket viselnek a karakterek, és remélem, hogy a folytatásban is lesznek efféle megoldások, mert tényleg nem tudok betelni velük.

frequency-1

Az 1×02 után még nem volt tiszta, hogy mennyire lesz epizodikus a Frequency, hiszen abban megindítottak az fő átívelés mellett egy ügyet, de azt nem zárták le (bár nyilván tudtuk előre, hogy zsákutca lesz) – csak az 1×03-ban. Úgyhogy gondolom, a központi nyomozás mellett mindig lesznek rövidebb-hosszabb esetek, amiket valahogy próbálnak beépíteni az Nightingale-gyilkos ügyébe. (A nagy kérdés, hogy ezekben felvezetik-e a tettest, vagy az valaki ismeretlen lesz?)

Az mondjuk még mindig nem tiszta, hogy magánélet szintjén mik a készítők szándékai, például a “volt” pasival, akit nem engedtek el, és Gordo is nyilván nagyobb szerepet fog kapni idővel (tippre rájön a rádió titkára és segíteni fog), de nagyon remélem, hogy nem fognak túlságosan belegabalyodni a saját történetükbe. Én ilyenkor persze hagyom magamat vezetni, nincs időm arra, hogy rejtett pradoxonokat keressek. Úgyis az egész az.

frequency-3

Egyébként ez a párhuzamos idősíkozás tényleg nagyon sokat hozzátesz a sorozathoz. Egyrészt így, ami megtörtént a múltban, azt nem nagyon lehet visszacsinálni, másrészt azzal, hogy a “jövőjelent” lehet a múltban alakítani. Plusz az egész tök jó kapcsolatokat lehet teremteni 1996 és 2016 között. Nekem már az üzengetés is ide tartozik (ld. fantomkép), de az, hogy az 1×04-ben Eva és Raimy ismerte egymást, marha jó húzás volt.

És mint írtam, a legutóbbi 3 részben az érzelmes megoldások is remekül működtek. Nem lehet nem szorítani a felnőtt Raimy-nek, hogy sikerüljön utána járnia a dolgoknak, és közben tök jó látni, hogy gyerekként mi a helyzet vele, hogyan éli meg azt, ami már megtörtént.

16 hozzászólás Ne habozz!

Snoopyzit30 - 2016. 11. 08. 18:55

Minden részhez írtam véleményt a kibeszélőben, így ezt passzolnám, csak annyit mondok, hogy mindenki próbálja be, akinek tetszett a film, mert garantáltan nem fog csalódni. Az 1-2. részben lefutja a bemutató köröket + lerakja az alapokat, de aztán a 3. résztől beindul tényleg a móka. Érdekes, elgondolkodtató, figyelni kell, hogy ki-kivel-miért-hogyan. Átívelő, de nem a szigorúan vett értelemben, azonban minden rész tartalmaz valami plusz infot, tehát nem “heti ügyes” úgy igazából.

Nem az a sorozat, amit félálomban lefekvés előtt néz az ember. Főleg ez az 5. rész, figyelni kell, de visz magával minden perc, nincsenek üresjáratok.

Próbáljátok be! :))

FrankLuck - 2016. 11. 08. 20:50

A harmadik résznél tartok, azt hiszem nálam is megmarad – a másodikat kicsit gyengébbnek tartottam én is (nem vészesen), de a harmadik megint bejött. Ezer éve nem néztem CW-s sorozatot, így pacsi nekik, hogy idén sikerül két jóságot is berendelniük (bár mindkettő bukás, így gondolom ők nem örvendeznek ennyire).

_Peter - 2016. 11. 08. 21:04

A mostani idővel játszó sorozatok közül ez maradt meg. Minimum 6-os részt minden héten szállít megbízhatóan. Jó a sötét hangulat, a fater és Roger Sterling felesége is jól játszik. Ha nem lenne ott a logo, nem is gondolnám CW sorozat, a kicsit aranyosan-bugyuta Timeless-t előbb tippelném annak.

Pocok - 2016. 11. 08. 21:28

A negyedik részben elkaphatta volna, de nagyon hülye volt. Eléggé felidegesített, most szüneten van, amíg be nem fejezik az évadot.

Thomas - 2016. 11. 08. 23:53

A 4. részben nekem sem tetszett, hogy miért kellett 100 méterről ordibálva közelítenie a csalogány kocsijához, ahelyett, hogy feltűnés nélkül odasétált volna, és kiszállítja a kocsiból. Persze, mert akkor vége lett volna, de olyan helyzetet nem kell teremteni, amit nem tudnak értelmesen feloldani.

De nem is ezzel volt a legfőbb baj, nekem az 5. rész volt gyengébb, mivel ott előkerült egy teljesen random ügy, ami már nem igazán kapcsolódott a főszálhoz. Pont ettől féltem, ha ezek állandósulnak, akkor nem hiszem, hogy folytatom. A két idősík marha jó, nekem is tetszik az üzengetés, meg ahogy megváltozik a jelen, de két alternatív idősík, bevallom, untatott.

anarchoid - 2016. 11. 09. 02:01

Nembirom ravenni magam hogy nezzem, az elso epizod feleig jutottam, amikor kb abbahagytam a nezese , mert ugyereztem, hogy a film megcsufolasa (orok kedvenc) ez a feldolgozas…….

De azert gyujtom a reszeket , hatha vmikor egyszer ratudom venni magam hogy nezzem (sci-fi fan vagyok)

winnie - 2016. 11. 09. 05:46

thomas: na, ja. igazából, ha nem tudják megoldani értelmesen, akkor nem kéne ilyen béna húzás bele.

winnie - 2016. 11. 09. 05:49

“előkerült egy teljesen random ügy, ami már nem igazán kapcsolódott a főszálhoz. ”

ez igaz, mármint a gyilkoshoz nem, viszont a zsarufőnökhöz igen, plusz a kétemlékes mitológiát is bemutatta – szerintem ez volt a céljuk az íróknak. plusz ki tudja, lehet, hogy az efféle ügyeknél ismerjük meg a későbbi tettest.

hehe, az 1×05 előzetesben mindkét idézetemet ellövik: https://www.youtube.com/watch?v=x7H48nl1ALI

Snoopyzit30 - 2016. 11. 09. 08:19

@Thomas: “de két alternatív idősík, bevallom, untatott.”

Csak 1 alternatív idősík volt. A másik valóban megtörtént, mivel meghalt a csaj apja, ő azt valóban megélte a múltban, tehát az nem volt alternatív. Alternatív az az új emléke lett, mivel ugye megmentette az apját és akkor lettek új emlékei.
Valójában meg nem is idősík az már, mert abba nem tudnak belepiszkálni, egyszerűen a nyomozónő azt csak felidézte az apjának.

deadpool - 2016. 11. 09. 09:01

Rettenetesen fura, hogy ahogy az idővonalakat kezelik. Az 1×04-ben nem kellett volna eltűnni Raimy sebhelyeinek azok után, hogy tulajdonképpen meg sem történt a verekedése a faszival?

winnie - 2016. 11. 09. 09:15

deadpool: a mi tudásunk vagy a logika szerint lehet, hogy el kellett volna, de mit tudhatunk mi erről, hiszen nincs időutazás, vagy ilyen jelenség nálunk. ott meg így történt, amit el kell fogadnunk, mert ott létezik a jelenség. szóval max azt mondhatjuk, hogy a szabályokat az írók állítják fel – bár nehéz dolguk lesz, ha nem akarnak ellentmondani maguknak. bár szerintem az efféle témákban a paradoxonokat és felmerülő kérdéseket nehéz elkerülni.

(ez nem úgy működik, mint az emlékek? hogy vele végülis megtörtént?)

Snoopyzit30 - 2016. 11. 09. 12:45

@deadpool @winnie

Igen, szerintem is vele megtörtént, mert az idősíkok párhuzamosan zajlanak. Tehát ha 20 évvel ezelőtt pl. 10:50-kor ütötte el az autó Goff-ot és a jelenben meg 10:40-kor keletkezett Raimy sebhelye, akkor a 20 évvel ezelőtt 10.50-kor bekövetkezett autós elcsapás következménye nem jelentkezhet a jelenben 10:50 előtt, hanem csak attól a pillanattól, ami úgy is volt, mert akkor a jelenben is eltűnt a fickó. Azaz a múltbeli autós elütés volt hatással a jelenre, de pontosan ugyanakkor az időben.

Számomra teljesen logikusak a szabályok.

moony - 2016. 11. 09. 16:01

imádom. pont.

nekem hatalmas pozitív csalódás a sorozat, pedig majdnem el sem akartam kezdeni, mert a főszereplőnket már a tomorrow peopleben megutáltam elég rendesen, de itt egyelőre nagyon pozitív képem alakult ki róla. már a pilottal megvettek. persze, van egy két logikai bukfenc, de ez mind elnézhető, talán a volt pasi meg Gordo az akit indokolatlannak tartok egyelőre. apukát imádom, akármilyen kis balfék is tud lenni :D

nekem egyelőre a Frequency az idény nyertese.

Duddits - 2016. 11. 10. 17:19

Spoiler alert!!!!

Most néztem meg a 6.reszt es ez alapján Remy expasija a sorozatgyilkos szerintem. Így van értelme hogy mindenhol felbukkan (metró, gyilkosság helyszíne ) plusz a múltban amikor a rendőrök figyelik a fekete nővért akkor egy fiatal srác követte Öt ,mikor elkapják es megfordítják a srácot csak egy pillanatra lehet látni arcát egy tizenévest, azóta 20 év telt el a sorozatban szóval még korban is stimmelne az exbarát! Ebbe az új idosikba simán bele illik de az eredetibe ahol csak az apja halt meg abban csak annyiból, a pasit Remy anyja mutatta be neki Remynek (aki ápolónő es a gyilkos ra van kattanva az apolonokre)… remelem nem voltam túl zavaros sajnos a neveket nem sikerült még megjegyeznem.

Thomas - 2016. 11. 13. 20:28

“Csak 1 alternatív idősík volt.”

Igen, ezt értem, csak ezek szerint rosszul fogalmaztam. Egymás alternatívái voltak:) Talán nem is az idősík, hanem idővonal a jobb kifejezés rá.

Amúgy az 1×06 megint tetszett, igazából ez a rész kívánkozott volna az 1×04 után, annak szinte egyenes folytatása volt, az 1×05 inkább csak lógott a levegőben. Viszont most félek, hogy a Stan-féle vonal kerül majd előtérbe, mert amíg nem bukkannak újabb nyomra, addig csak azt tudják, hogy januárban kapja el Raimy anyját. Remélem addig nem csak random részek jönnek.

solymosgyu - 2016. 12. 24. 11:08

szerintem ebből kasza lesz.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz