login |

The Walking Dead – 7×04: Foszlányok

2016. 11. 14. 17:10 - Írta: winnie

176 hozzászólás | kategória: kritika,

Csak ideiglenesen ugrok be human helyére, hogy sírhassak kérdést vessek fel, mert érdekel mások véleménye is. A részről is írok pár szót, amivel alapvetően lehet, hogy nem lett volna bajom (biztos szükség volt a plusz 15 percre?), de itt végig az volt benne, hogy valaki fogja már be Negan száját, mert a tartalom- és vég nélküli monológjai és a lassú szövegelése a végre már komolyan idegesített. És untatott.

Negan elvileg félelmetes kell, hogy legyen és/vagy badass, de most nagyon nem volt az. Bármennyire is hatásosra sikerült tavaly a belépője, bármennyire is bejött akkor az, amit Jeffrey Dean Morgan művelt, a szememben ezzel a résszel leépítették a karaktert. Nem tudom, hogy ez az írók vagy a színész sara, de a végére, amikor sokadjára futotta ugyanazt a kört, szívesen rászóltam volna, hogy “Oké, értjük. Ugorjunk.”

the-walking-dead-7x04-01

Még mielőtt pár spoileres gondolatot írnék, azon gondolkodtam el, hogy lehet, hogy másféle szerkesztéssel talán Negan is elviselhetőbb lenne.

A 7. évadra a The Walking Dead készítői megint ezt a különálló szálakból építkező elbeszélési technikát vetették be. Az első rész után ugyanis a folytatás két karakterrel foglalkozott, a múlt heti kvázi eggyel (és persze mindkettő új környezetét is megismertük), és most megkaptuk a 3. szálat is. És félek, hogy a 7×05 és 7×06 fogja hozni a negyediket (a 7×01 túlélőinek két maradéka) meg az ötödiket (a két kóbor karakter, akiket tavaly óta nem láttunk).

the-walking-dead-7x04-05

Nyilvánvaló, hogy ennyi főszereplővel nagyjából két metódust alkalmazva lehet mesélni: vagy úgy, hogy egy rész egy szálra koncentrál, vagy úgy, hogy a legtöbb szál jelen van a részben, összefésülve. Az első koncentráltabb, de ha nem érdekes az aktuális epizódra kitalált sztori, akkor a végeredmény elejétől a végéig dögunalom (cserébe a szereplők kapnak “anyagot”), a második töredezett és a karakterek alig vannak jelen, de legalább biztos akad mindig érdekes dolog benne.

Nem tudom, melyik a jobb. Gondolom, embere válogatja, de persze nem merülne fel ilyen kérdés, ha az eddigi négy rész magas színvonalú lett volna – a 7. évad eddig enyhén szólva is hullámzó szintet képviselt. Többek között azért is, mert a sztori nem nagyon haladt előre. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Tudom, hogy szükség volt az eddigi összes részre, mutatni kellett, hogy mi van Carol-lal és Morgan-nel, és az új közösség szerintem megérdemelte a teljes epizódot (bár, ld. fent, más szálakkal két részben is elférhetett volna), mint ahogy az is érthető, hogy Negan-ék táborát is be kellett mutatni, és az alexandria-i élet mellett az első sarcot, hogy lássuk, mi a helyzet Rick-kel. De lehet, hogy érdekesebben is meg lehetett volna oldani.

the-walking-dead-7x04-02

A rész tanulsága az volt, hogy Rick inkább behódolt megtört (Maggie-ről nem tudom, hogy mennyire volt fontos hazudnia), és Michonne is, vívódjon bármennyire, de mellette van. Legalábbis szavak szintjén és látszatra ezt tették az ellenállás egyelőre Rosita-val egyenlő (hajajj!!), illetve talán Maggie-ékkel. Ami nem is lenne rossz, hiszen a Negan-féle nőkhöz való állás igencsak megérdemelne egy csajos válaszcsapást. Oké, Carl-t sem kell félteni

Az epizód kezdetén egyébként kiderült az is, hogy Rick-éknek (érthető módon?) nem célja végezni Negan-nel – a kapun keresztül látszólag simán lelőhették volna, ha akarják, persze akkor ők is megbánták volna.

the-walking-dead-7x04-04

Ami meglepett, hogy számomra, talán Negan folyamatos szájtépése miatt, nem működött annyira az érzelmi csúcspontnak szánt Rick-jelenet Judith-ról, és Michonne ágybetétes felfedezésére sem tudtam azt mondani, hogy “a mocskok!”, mert már korábban is tele volt mindenem Negan-ékkel, szóval nem osztott/szorzott annyira.

Szóval akkor felkészül Maggie és Sasha, majd pedig Tara és Heath, hogy az idei utolsó két részben kapjunk valami csúcspontot, ami persze nem fogja megoldani a szituációt, csak kicsit megingatja Negan-t?

the-walking-dead-7x04-06

Egyébként Spencer minek van?

176 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2016. 11. 14. 17:19

Negan egy bohóc, az évad siralmas eddig (rosszabb mint a másodidk.) Az meg egy igazi rejtély, miért néztem meg ezt a részt.

Enzo - 2016. 11. 14. 17:33

7×04
0. Nem teljesen értem, minek volt ez 60 perces rész, de megalapozásnak végülis jó volt.
1. Az elején olyan békés alvós jelenettel indult, azt hittem flashback, erre Michonne kiindul golyót pazarolni a határba.
2. Maggie “elrejtése” ügyes, erre nem is számítottam – hamarosan ki is derül, hova lett (elég egyértelmű persze).
3. Érdekes jelenetek voltak benne, amik a képregényben nem: Dwight side quest-je Rositának, illetve Negan, amikor megtalálja a szakállas Rickről a videót.
4. Jaaa, hogy Daryl motorja a sínes leszámolás helyszínén volt. Nem figyeltem, ezért eddig azt hittem, hogy múltkor Dwight azt hagyta el a potyogó zombiknál, azért nem értettem, hogy honnan kéne tudnia Rositának, hogy hol van. (Ja és jó, hogy Rosita kapott valami szálat végre.)
5. Negan szinte minden reményt elvett az alexandriaiaktól: vártam, hogy legalább Michonne távcsövese megmarad, de azt is fel kellett adni … de legalább lett egy őzük … ja, nem, az se.
6. Daryl eddig se volt bőbeszédű, most meg aztán abszolút némaságba burkolózott.
7. Micsoda analógia volt a részben, nem tudom másnak is feltűnt-e: ahogy Spencer Rick-et okolta a történtekért, és Lucille Rick kezében, mintegy jelképezve, hogy ő felel Abe&Glenn haláláért.
8. Mi a bánatot talált Michonne a végén és miért reagált így rá? Esküszöm nem tudtam megállapítani.
-> *posztot elolvas* ááááá, hogy azok égő matracok voltak, bazzeg, ki nem találtam volna :D első tippre úgy nézett ki, mint egy földrengés által felgyűrődött útszakasz :D

#hétidézetei, húbazzeg, Negan elemében volt:

“Ho-ly crap! You are creepy as shit, sneaking up on me, wearin’ that collar with that freaky-ass smile.” (Gabriellel való találkozása)

“And I can’t be the only one to notice that you got a fat lady in charge of keeping track of rations, can I?” (asszem ezen már korábban röhögtünk)

“Well, ho-ly smokes! Look at this! It was you guys that took out Little Timmy and the Dick Brigade? (Negan és az aknavető :D)

“I just slipped my dick down your throat, and you thanked me for it.” (straight outta képregény)

Kicsit repetitív volt, de abszolút nem érzem, hogy leépítette volna a karaktert. JDM lubickol a szerepben, és Negan tudja, hogy akármeddig feszítheti a húrt, akkora félelemben tartja Rickéket.

Master Tom - 2016. 11. 14. 17:57

Már bocsi, de JDM fantasztikus, teljesen feldobja a az egész TWD-t. Az sem érdekel, ha ez így nem félelmetes, hanem inkább vicces.

johnny336 - 2016. 11. 14. 18:04

Negan valóban inkább vicces és jópofa, mint félelmetes karakter. Jó, szétcsapta néhány arc fejét, de ennyi. Nem mintha nem lett volna elegendő gore a sorozatban idáig, szóval még az évad eleji dupla haláltól sem szörnyülködtem. Mutattak két szétcsapott buksit egy sorozatban, ahol szétszakadt hullák császkálnak, hőseink meg válogatott módszerekkel aprítják szét szigorúan a fejüket.
Ugyanígy többször öltek már élő embert is a főhősök, szóval semmivel sem jobbak, vagy rosszabbak, mint Negan – persze, ő egy diktátor.
Rick is az, emlékszünk a “This is not a democracy anymore” szövegére? Na, ugye.

winnie - 2016. 11. 14. 18:07

johnny336: igen, nyilván van, aki szerint vicces brahiból ölni, vagy jópofa nőket tárgyiasítani. aki a mában él, az ezzel tisztában van. azt még mindig nem tudni, hogy a szája nagy, vagy ennyire pszichopata, de ezen nem változtat az, hogy a készítők folyamatosan ugyanazt mondatják vele, nulla változatossággal.

“Ugyanígy többször öltek már élő embert is a főhősök, szóval semmivel sem jobbak, vagy rosszabbak, mint Negan”

haha, ez viccnek végülis jó:) mérjük kilóra az ölést és egál. és mossuk össze, álalánosítsunk. nem mindegy, hogy van pár katona az egyik oldalon, a másik oldalin meg…

ez nem így működik. főleg, hogy az “öltek” konkrétan elég kevésre vonatkozik, nem egy karakterről folyton elmondta a twd, hogy nem ölt ember, a 6. évad egyik fő sztorija konkrétan arról szólt, hogy nem képes embert ölni és a “tűzkeresztség” az egyik fontos érzelmi csúcspont volt.

de mondjuk ez teljesen nem ide vágó, a sorozat sem erről szól most, hogy mit és miért tettek rickék. az “ők is ugyanolyan rosszak” duma rémisztően gyenge. éppen arról szólt eddig és most a twd, hogy az írók elmagyarázzák, hogy mekkora a különbség. azt eddig sem vitatta senki.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 18:12

Azért az valamennyire bizonyítja, hogy van még egy kevéske vér Rickék pucájában, hogy mertek hazudni Maggieről. Csak így majd a Hilltopiaknak kell rejtegetniük, mikor Neganék mennek a heti porcióért.
Már nem emlékszem, de a sorozatban Lori terhessége mikor is derült ki? Már csak hogy mi ez, hogy Rick tutira veszi, hogy Judith nem az övé?

_Peter - 2016. 11. 14. 18:13

Egyet is értek Neganről, meg nem is. A Governorhoz képest jól áll néha a vicceskedés, de ha folyton így fog beszélni az tényleg baromi idegesítő. Well look at that! What do we have here! What a hot girl! What a nice day! What a nice place! What an insert random thing! Holy shit! Holy crap! Holy smokes! És közben így táncol hozzá vigyorogva. Micsoda pojáca. Túlzásba viszik, ha minden Negan jelenet ilyen lesz most sokáig…

Nem tudom mire kellett az egy óra, igazából 10 perc után érthető volt a téma, minek húzták?

Maggie eltitkolása jó ötlet? Két darab hiányzó pisztolyt nem bírtak kimagyarázni, de bekamuzzák Negannek meghalt Maggie? Bármelyik bandatag megláthatja bármelyik behajtáskor aztán büntetésként hogy végleg megtörjön megkínozzák majd szegény Darylt egy kád fürdővízzel.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 18:22

Apropó pisztoly! Rositánál akkor hogy maradhatott mégis egy? Az nem volt benne a nyilvántartásban? Dwight amúgy honnan ismeri Rositát? Vagy nem emlékszem valamire?

_Peter - 2016. 11. 14. 18:32

Rosita a pisztolyát most szerezte az erdőben egy megzombult Negan katonától. Dwight onnan ismeri amikor lenyilazta Denise-t, és Daryl ment keresni Mischonne, Glenn és Rosita meg utána akkor mindenkit szépen fogságba ejtett.

Danee - 2016. 11. 14. 18:34

@Enzo

Kidobták az ágyukat és elégették, ergo csak kicseszésből vettél el tőlük-

GabeE3e - 2016. 11. 14. 18:48

Én megkedveltem Negant,tetszenek a szövegek is amiket írnak neki. Szívesen megnéznék egy részt,ami csak róla szólna,hogy miként vált azzá aki,és miből áll egy napja, szerintem érdekes lenne.

f.fredericks - 2016. 11. 14. 18:49

Hát ez a rész felbaszott de nagyon.

****SPOILER****
Én Rick helyében a 3. percben fejbe lőttem volna Negant. (aztán lett volna arcletépés a nézők körében) Mivel nem láttam volna az embereit, illetve olyan állapotban lettem volna. (és valljuk be Rick már kevesebbért is ölt embert, lásd szöszi csaj férja). Ehelyett csak bambul, kinyitja a kaput, érted kinyitja a kaput és beengedi őket.

***SPOILER VÉGE****

Ehelyett, kaptunk 50 perc töketlenkedést. Eskü már Carl is szimpatikusab volt, mint a faterja. Ez a herélt Rick eddig nagyon gáz.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 18:50

GabeE3e: Ebben az évadban tuti nem lesz ilyen, de a készítők nem határolódnak el az ötlettől.

Danee - 2016. 11. 14. 18:55

Túl egyszerű lett volna így megölni Negant, pedig igazából nem lett volna lehetetlen küzdelem, csak aztán jött volna a bosszú. De addig összefoghattak volna esetleg a többiekkel. Persze abban a helyzetben az ember másképp gondolkodik, miután két társa fejéből darálthúst csináltak.

winnie - 2016. 11. 14. 18:57

” az ember másképp gondolkodik,”

rick semmiképp sem akarja bevállalni, hogy miatta újabb ártatlanok szívják meg. a többiek közül jó párakat ez nem zavarna, illetve nem gondolnának erre.

winnie - 2016. 11. 14. 19:01

f.fredericks: “Rick már kevesebbért is ölt embert, lásd szöszi csaj férja)”

és mi lett belőle? ő pontosan tudja. ahogy írtam fent, ez a rész megmutatta, hogy rick-nek nem célja megölni negan-t.

“Ehelyett csak bambul, kinyitja a kaput, érted kinyitja a kaput és beengedi őket.”

szóval, sok minden vád érheti a twd-t, de ezt a momentumot azért a korábbiak teljesen logikussá tették. a kaput rick nyitja ki, nem te. a döntést (vagy nemdöntést) is neki kell meghoznia. te kemény vagy, ő szerinted puha. nem így működik szerintem, egyszerűen csak más a fontos neki, de ezt is elmondta. elmondta carlnak akkor, amikor elvesztette a szemét, most is beszélt judith-ról, de korábban is, és ugyancsak beszélt arról, hogy felelősnek érzi magát mások halála miatt.

Orionk - 2016. 11. 14. 19:14

Sziasztok !

Michonne az epizód végén mit látott? Mi volt az az összedőlt és füstölő épület?
köszönöm

Quantumleap - 2016. 11. 14. 19:21

Orionk: A matracaik. Tehát csak kicseszésből vették el őket.

Rics - 2016. 11. 14. 19:29

Már egy fokkal jobb rész volt mint az előző 2 (számomra). Értem én, hogy most Rick behódolt meg nem akarja hogy mások is meghaljanak de így élni se egy leány álom főleg nem neki aki eddig mindig főnök volt. Várom, hogy Carol mikor bukkan fel és rázza rendbe a társaságot :D

Carl simán fejbe lőhette volna Negant, aki kezd eléggé idegesitő lenni… a többiekkel meg valahogy csak elbántak volna akkor még fegyvereik is voltak (tuti a saját emberei is rettegnek negantól és nem hiszem h szeretik). De nyilván túl könnyű lenne és majd kapunk egy bazi nagy összefogásos ezekiel tigrises és özvegy maggie-s bosszúállós részt kitudja mikor :D

Tony Montana - 2016. 11. 14. 19:29

Újra egy punci papucsot csináltak rickből gratula az íróknak. Komolyan sokkaj jobban tetszik a fear the walking dead. Ott volt a bazooka meg az a rengeteg fegyver simán végezhettek volna velük. Huu nem is idegesítem magam, ezeken a félnótás írókon

Csilla0422 - 2016. 11. 14. 19:31

Eddig nem arról volt szó, hogy Judith Rick lánya? Úgy emlékszem, hogy Lori is ezt mondta.

Spencer okkal tette el a két pisztolyt.

Érdekes, hogy Alexandria Rick “megmentő” akciója előtt nem volt Negan látókörében.

Spencernek igaza van, mert ezt a helyzetet Ricknek köszönhetik. Rick kissé öntelt és egoista lett, most ennek isszák a levét.

Spencert befenyegeti, Negan előtt meg sír, mint egy kislány. A herélt Rick borzalom lett.

Nekem Negan még mindig tetszett. Az első részben kicsit soknak éreztem őt, itt viszont nem. Tetszik a beszéde és kissé pojáca stílusa, de tud ő kemény is lenni.

Bwoah - 2016. 11. 14. 19:51

Sok volt ez a közel 1 óra. Meg lehetett volna oldani ezt 45 percben is, dinamikusan. Borzasztó, ahogy húzzák- nyúzzák ripacs Negan monológjait.
Várható volt Rick teljes behódolása, de hogy pont Rosita legyen a lázadó, jájjj. Viszont Carl…tudtam, az első rész után, hogy neki még megvan a töke :D Jól van az! Maggie szála érdekes lehet, de ha Negan rájön vagy esetleg valamelyik hilltopi vagy alexandrai köp – kmm.. Spencer gyanús, na, őt Lucille kezelésbe vehetné :D akkor lesz gáz.
Michonne-tól nem vártam, hogy gyengül, azt hittem erősebb karakter lesz az első rész után. Ha nem lenne Rickkel, akkor szerintem az lenne. Mondjuk nekem még mindig furák együtt :/
Mikor derült ki, hogy Judith, Shane gyereke??? Eddig abban a hitben voltam, hogy Rick az apa…Világosítsatok már fel, please!
Összességébe nem volt rossz, de nem volt indokolt a hosszabb rész. JDM-től meg kevesebb ripacskodást a további részékben! A következő rész, a promo alapján várós. Eddig úgy néz ki, hogy nem egy unalmas hilltopi szálat kapunk.

Enzo - 2016. 11. 14. 20:03

Ahogy elnézem az itteni+facebookos kommenteket, látom nem csak én nem ismertem fel a matracokat a végén :D

Tirion - 2016. 11. 14. 20:08

Miért nem vágtak vissza most egyből? Tele vannak fegyverrel, emberrel, simán felkészülhettek volna az érkezésükre… ahogy Negannak nyitják a kaput, mehetett volna a headshot, a többire meg az rpg is akár. Lehet Daryl nem élte volna túl, de kevesebbel nem fogják megúszni. Negan nélkül nem sokat érne a saviors csapat, egymást intéznék el a vezetőségért.

Így viszont semmi nem történt nagyjából megint…Negannak ez a stílusa már kicsit unalmas.

Silver-sama - 2016. 11. 14. 20:15

Ki a fene az a Tara és Heath? És a Spencer?

Egyébként nekem pont az ellenkező a véleményem, mint a poszt. Szerintem Negan igenis félelmetes és Badass. JDM zseniális. Annyira Negan, hogy az valami elképesztő. Hála neki ez a szerep, lubickol benne.

Szaby59 - 2016. 11. 14. 20:16

Nekem is ezzel a “standupos” stílussal van bajom még ha jók is a beszólások.
Ja meg szinte gondoltam, hogy rögtön az első rész végén el kell lőni, hogy valaki csakazértis fegyvereket akar…

Szaby59 - 2016. 11. 14. 20:17

Szerk.: Na mármint úgy első, hogy az új “rendszerben”.

Ronaldo - 2016. 11. 14. 20:21

Tony Montana: Simán végezhettek volna a megmentőkkel. Hát, hogyne. Végül is kibicnek semmi sem drága.

_Peter - 2016. 11. 14. 20:31

“Mikor derült ki, hogy Judith, Shane gyereke???”

Rick nem hülye, valamint ha jól emlékszem egy régi flashback részben és az Atlanta melletti táborban is utaltak arra nem volt rendben a házasság. Ha nem volt szex, akkor nem a gólya hozta. Tudta Shane és Lori, és aztán a börtönben kiszámolhatta akkor fogant meg a baba, amikor ő még kómában feküdt.

A “simán lelőhették volna Negant” kommentelőket nem értem mit néztek eddig. Arról szólt az előző évad Rick ment és kereste Negan bandáját nagy vagányan ész nélkül azt se tudták hányan vannak, óriási koppanás lett a vége. Most Daryl túsz, óriási túlerő, rakéta talán elfogyott, mit lehet tenni? Teljesen megalázta Ricket, még Lucille babysittert is csinált belőle, elégetheti az ágyaikat csak mert megteheti. Az se biztos Negan emberei félrenéznének, mert lehet beletörődtek Negan uralmába, lehet voltak haverjaik akiket Rickék megöltek, lehet ők is élvezik… Ha Rick hirtelen leüti, vagy Carl lelövi Negant, a banda első reakcióval tüzet nyit és mészárlás a vége. Még Dwight is akit próbálnak árnyalni hogy nem eredendően gonosz és megpróbált elszökni a családjával visszaállt a sorba. Lehet mégis csak kellene egy Negan flashback hogyan épült a birodalma, de így is látni Dwight jeleneteken olyan az uralma, hogy még meg is kell köszönni csak a fél pofáját égette meg büntetésként és tulajdonba vette a feleségét. Hát nem láttátok múltkor a bázisukon, konkrétan térdelniük kell a saját embereinek is, ha Negan szembe jön a folyosón.

Nok3dli - 2016. 11. 14. 20:40

Én nem bírtam volna így visszafogni magam Rick helyében. Képernyőn át is baromira irritált a billegése, meg az összes nagyképű mondata. Nem is érdemel egyszerű halált (sőt talán semmilyet), hanem az lenne a legjobb, ha ugyanúgy elvennék az összes hatalmát, mint Rick bácsinak.
De könyörgöm Negant nézni/hallgatni már önmagában kínzás…

Amúgy annyi fegyverrel, simán odacsaphattak volna mikor megérkeztek, de áldozatok úgyis lettek volna, amit Rick már nem tudna elviselni. Még ha nyernek is, akár “csak” egy ember árán, az sem érné meg neki. Ez a felelősségteljes vezetés! Minden élet számít.
#Respect

_Peter - 2016. 11. 14. 20:44

“Spencernek igaza van, mert ezt a helyzetet Ricknek köszönhetik.”

A háborút megszavazták Alexandriában a gyűlésen. “Gyerekek sokat kéne kapálni, de a Hilltop népek adnának kaját ha megöljük az ellenségeiket, mi legyen?”

“Spencert befenyegeti, Negan előtt meg sír, mint egy kislány”

Spencer ostoba és önző. Joggal ugatta le Rick. Ha egy az egy ellen párbaj lenne, akkor Rick nyilván azonnal nekiesne Negannak és agyonverné. De így, hogy a többiek életét kockáztatná… Olivia él, mert Rick megalázkodott. Spencer csak a vállát vonta rá, pedig régebben ismeri.

Geza Kovacs - 2016. 11. 14. 20:45

Én nem értem ezt a siránkozást, hogy Negan így nem félelmetes meg úgy nem. Szerintem nem is volt ilyen szándék. Ha azt akarják, akkor nem Jeffrey Dean Morgan lesz a színész. Ez a figura bolond, de inkább irányítási mániás, mint szadista. Pont a kiszámíthatóságot építik fel ilyen szájbarágósan, hogy már-már idegesítő.

JDF óriási király amúgy, sokkal kíváncsibb vagyok már az ő szálára, mint a hagyományosra. Ezt a színészt érthetetlen, hogy miért nem rakják sokkal több nagy filmes szerepbe is, lehetne bármiféle legendás akció- vagy kalandfilmhős, vagy krimiszereplő. Mondjuk sokkal inkább pozitív szereplő, de a bolondot is jól nyomja.

_Peter - 2016. 11. 14. 20:50

JDM a Magic City-ben is jó volt.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 20:54

JDM ezen kívül is játszott már gonoszt valahol?

winnie - 2016. 11. 14. 20:55

geza kovacs: negantől rettegnek az emberei, és rickéket is igencsak megrémisztette. félnek tőle. szóval ezt akarják ábrázolni. tiszta sor, hogy nem mindenki látha ugyanolyannak, elsőre és másodikra nekem is hatásos volt JDM, de így, hogy folyamatosan ugyanazokat a manírokat hozza, számomra rémisztően unalmassá vált és idegesítővé. ezért is írtam róla, mert érdekel, hogy ki hogyan látja.

sok gonoszt jó nézni, de ez… persze lehet, hogy a folytatásban megint jó lesz, talán csak a 60 perc tett be nekem:)

Iceman - 2016. 11. 14. 20:57

Unalmasak Negan szövegei viszont JDM még így is szórakoztatóvá teszi a karaktert, ha ő nem lenne tuti kaszáltam volna már. Hihetetlenül karizmatikus.

JcGross - 2016. 11. 14. 21:00

Érdekes belegondolni, hogy ott volt a Banshee például ami minden héten izgalmas volt és mégis csak több szállal zsonglőrködött. Valahogy megoldották. De ha magasabb röptű példát keresek akkor a Wire is annó rengeteg szereplővel foglalkozott és mesterien megoldotta. Nekem ez nem jön be, hogy egy részt egy csoportnak vagy akár egy karakternek szenteljünk teljes egészében és apránként haladjunk. Inkább adjanak 2-3 csoportból vegyesen, ugrálva.

Ronaldo - 2016. 11. 14. 21:02

Quantumleap: Watchmenben mint Komédiás. Bár erős túlzás a gonosz, de nem is volt széplelkű :)

El Diablo - 2016. 11. 14. 21:04

Én nem szoktam panaszkodni az epizódokra, tetszik úgy ahogy van az egész, de azért el tudnék viselni pár váratlan fordulatot, pl.: Carl simán fejbelövi Negan-t és tsait a szobában… ilyesmi.

Miss Keamy - 2016. 11. 14. 21:15

rohadt jó lenne JDM ha nem lennének ezek az erőltetett hanglejtések. túltolta.
matracokat én sem értettem :D én azt hittem felrobbantott random egy útszakaszt lol

winnie - 2016. 11. 14. 21:18

el diablo: sajnos itt jönnek be a képbe a sorozaton kívül eső infók, az állandó szerep kérdése. negant jó eséllyel még évekig lehet élvezni.

cart - 2016. 11. 14. 21:32

Nekem tetszett, ilyen 6,5/10 rész, de csak mert a dagi csajt nem ölte meg. Mondjuk Carl miatt ez lett volna az utolsó gyufa, így egy kicsit puhák lettek az arcok.
Mondjuk Ricket tökre megértem, ott a lánya is! Ha Negant kinyírja, az emberei bosszút álltak volna, hisz ők is Neganok.
Szervezetten és okosan lehet majd őt lenyomni, de előbb vissza kell billentetni Ricket, aztán hideg fejjel átverni a csávót.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 21:33

Amúgy Negan részéről egy kissé értelmetlen lépés ez, hogy az összes fegyvert elveteti. Így nehezebben fogják tudni élelmezni magukat, amiből kifolyólag kevesebb dolgot fognak tudni összegyűjteni neki.

Csilla0422 - 2016. 11. 14. 21:34

Alexandria “élhető kis paradicsom” volt Zombilandban és Spencer valószínű ennek volt az örököse, de jött Rick és láttuk, hogy mi lett.

Tény, hogy megszavazták a háborút. Viszont Alexandria népének soha nem jutott volna az eszébe olyan felelőtlen ígéret, amit Rick tett Hilltopban. Miért kellett beleavatkozni a dolgukba? Rick arrogáns módon lebecsült egy idegen csapatot, hogy ő majd megmutatja… most ott tart, hogy azt is megköszöni, hogy “lemónikázhatta” Negant. Ha Rick marad ebben a státuszban, a többiek lépni fognak.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 21:40

Csilla0422: Erről az jut eszembe, hogy Rick nem tartozik egy leb**ással a hilltopiaknak, hogy “Vazze, nem mondtátok, hogy ilyen sokan vannak, emiatt meghalt két társam!”?

Nézőke - 2016. 11. 14. 21:41

..én éppen azt akartam kérdezni,hogy ha így leapadtak készletileg és szinte csak tető van a fejük felett,akkor miért nem mennek el? Nem olyan erős azért az az Alexandria-kapocs,hogy a főhősök maradnának, ismét útra kelhetnének, vagy mindenki másfelé próbálna szerencsét. Elvégre a normál életben is elköltözgetsz néha,nem? Itt éreztem egy kis Spencer-igazságot.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 21:44

Nézőke: A válasz kb. 3 éves, és Shane az apja.

Quantumleap - 2016. 11. 14. 21:45

Meg ugye Maggie is szaporodik hamarosan, és ott van Daryl, akit nyilván nem hagynának sorsára.

Nézőke - 2016. 11. 14. 21:53

Quantum: igaz. Bár Maggie halálos ítéletét most írták alá a kamu sírral.
Azért az fura,hogy a két kis kulafegyverek hiányoztak,és ami Maggienél és a túrázóknál van?

..és az meg milyen,hogy JDM “Neganmindigbetartmindent” , közben meg nem a felét viszi el a zsákmánynak,pedig azt ígérte. Ja,hogy az egyik embere lett mohó? azt már nem kell büntetni? Az az ember is behódolt,nem? Olyan votl régen mint Rick, tehát ha Negan nevében megszegi Negan adott szavát,akkor Lucille a fejbe,nem?
Érdekes egy összkép.

Sulo - 2016. 11. 14. 22:03

Oké, mindent összeszedünk de Michonne csokibarna hátáról az a csontszínben világító katanát nem visszük magunkkal.

psychocska - 2016. 11. 14. 22:05

Ez a matrac akkora kib*szás volt, hogy másnap elindulnak és elhagyatott házakból összeszednek háromszor ennyit.

Persze nyilván soha nem fog megtörténni, ahhoz kéne valami józan paraszt ész.

Tomas - 2016. 11. 14. 22:06

Na jólvan, azért vannak akik látják h Negant szándékosan ábrázolják így. Pont ilyen idegesítőnek kell lennie, hiszen ez a cél. Írják itt páran h már sok belőle. Éppen ezt akarják elérni, h soknak tűnjön. Egyébként JDM lubickol a szerepben, baromi jól áll neki.

Benjy - 2016. 11. 14. 22:39

Negan egyszerűen idegesítő, kész, ennyi. Valamiért a Justifiedot fogom ellenpéldaként felhozni, mert ott olyan jó, karizmatikus, karakteres évados főgonoszok voltak, öröm volt nézni. Volt jellemük, rendesen fel voltak építve, stb. Itt Negan kvázi egy iskolai bullyval ér fel, megalázza a többieket, mert csak, megteheti. Nem látom a motivációt, a karakter lényegét, hogy mit miért tesz. Jó nyilván az a válasz, hogy a túlélés érdekében és miegymás, de ez így ilyen formában túl van tolva. A Kormi is csúnya bácsi volt, de ő fel volt építve, volt a karakterének íve. Idén Negan teljesen snassz, és semmilyen. És úgy gondolom ez nem JDM hibája, hanem az írás rossz csak egyszerűen.

El kezdtem gondolkozni a kaszán, mert ez már a 2. hét volt ahol egy 5-10 perces tartalmat húztak szét 1 órára. Nem azt mondom, hogy bődületesen rossz lett, de ez a tartalom részenként, ilyen formában egyszerűen kevés.

_Peter - 2016. 11. 14. 22:46

Ismét eszembe jutott milyen feleslegesen korán írták ki Jesse-t a sorozatból. Mennyivel drámaibb lenne most random kövér házmester néni helyett őt fenyegetné Negan Rick előtt.

“ha így leapadtak készletileg és szinte csak tető van a fejük felett,akkor miért nem mennek el?”

Nem voltak kint a világban Spencerék, zombikat is alig öltek amíg a horda nem jött. Duma van, éles szituban bajba került. Egyszer puhány és önző, de a hősködés is benne van, hogy megmutassa tökös gyerek csak rosszkor és bután így kombinálva elég tökéletes töltelék áldozat jelölt. Mivel gondolom Rickéket most -2 tag és 1 fogoly után kicsit megkímélik az írók. Spencer mondta is Rositának hát most ez az életük, adózni fognak akkor Negannek. Ő harcolni se akart. Az ős-alexandriaiak azt hiszem nem vesztettek senkit Negan miatt. Talán csak Enid indulna világgá, ő nem fél kint lenni és nincs senkije, viszont ő sem olyan különc már, Glenn és Maggie kapcsán tavaly adtak neki szálat, hogy mégis hozzájuk tartozik.

Rickék pedig Daryl miatt és a leendő bosszú miatt nem állnak tovább. Most a szarban is vezetőként viselkedik, csak most az okos dolog a meghunyászkodás amíg összeszedik magukat és összehozzák a szövetséget.

Michonne katana: ez nem hiba, a halott munkaerő nem termeli a GDP-t Negannek, a zombiktól meg kell védeni magukat. Dwight is meghagyta Rosita kését. Negan csak a lőfegyvereket gyűjtötte be, hogy ne tudjanak megint támadni.

krisz - 2016. 11. 14. 22:46

Valóban jó színész JDM, ezt senki nem vitatja, de akkor lenne Negan igazán hatásos, ha nem lett volna a Governor. Egy részt David Morrissey is van olyan jó színész, másrészt meg százszor jobb volt a karaktere. Az meg fel se tűnt, hogy 1 órás volt a rész. Gondolom a midseasen final-ra megismeri egymást a három “áldozat” tábor, Tara-ék meg találnak egy fegyverarzenált? Mert lőfegyver nélkül nem igazán tudnak mit kezdeni, valahonnan biztos lesz majd. Bár nem tudom miért kötelező ilyenkor a cliffhanger, ilyenkor el lehetne hagyni, mert tuti hogy el lesz kapkodva, annyi a történés.

Mephike - 2016. 11. 14. 23:15

Negant a JDM tökéletesen alakítja. Folyamatosan holy shit, és crap, és lucy, és erőfitogtatás, és alázás és idóta fej. Azért az remélem feltűnt, hogy Negan igazi arca nem az, amit 99%-ban látunk. Hanem az, amikor a sírnál állnak, és eldörren egy lövés, egyből eltűnik a fejéről az idióta mosoly. Vagy amikor Rickel közli, hogy most dugta le a torkán és még Rick meg is köszönte, na ez az igazi arca.
De az emberek jobban félnek egy kegyetlen ÉS kiszámíthatatlan szadistától, teszik amit mond, és kérdés nélkül. Rick is egyszer próbált csak meg alkudni vele, azt is zseniálisan lekezelte, ha csak hideg lenne és számító, nem ilyen örült, még most is próbálnák fűzni őt Rickék.

Destrock - 2016. 11. 14. 23:21

A pszichikai hadviselés keményebb az erőszaknál, persze csak ha értitek miről beszélek! A “fiataloknak” és “egyszerűbb gondolkodásúaknak” nyilván a látványos vérengzés az etalon! XD

Bad Land - 2016. 11. 14. 23:35

Egy kerdesem volna,miert nem veszik fontolora a szokest?
Autojuk van,benzint nem vittek el,siman tovabballhatnanak es kezdenek alulrol (mint egy jatekban amikor ujrakezded egy tapasztalt karakterrel)
Elmennenek,keresnenek szovetsegest,visszajonnenek es szetlonek JDM-et.
En nem ertem a keszitok most miert teszik ezt Rick-el,amennyit tokosodott eddig 3-4 resz alatt kiirtottak belole.
A top 3 legrosszabb evadban benne van,esetleg 3ik helyre visszacsuszik ha jol zarjak a dolgokat.

Pipacs - 2016. 11. 14. 23:38

Azért a kulturális utalást említsük meg, Negan vagy tanult ember, vagy a készítők ironizáltak csak, az a kép, amikor Lucille kopogtat, a sors-motívumot “dúdolja” Negan a Sorsszimfóniából, Beethoven szerint: „Így kopogtat a sors az ajtón.” :)

“Eddig nem arról volt szó, hogy Judith Rick lánya? Úgy emlékszem, hogy Lori is ezt mondta.”

Csilla0422: Egyemmeg a kisszívedet! :) Azt mondta? :D Szerintem hatásos vallomás volt, elég gyanús volt az annak idején is már, most végre kiderült, hogy nem volt “vak”, hanem helyesen cselekedett.

“Miért nem vágtak vissza most egyből? Tele vannak fegyverrel, emberrel, simán felkészülhettek volna az érkezésükre…”

Tirion: Ahogy írtad, Daryl. Plusz az emberhátrány. Azt, hogy a leltárt miért nem kamuzták be, és miért nem Maggie ál-sírjába dugták az aknavetőt, meg pár puskát, az rejtély számomra is.

“De könyörgöm Negant nézni/hallgatni már önmagában kínzás…”

Nok3dli: Igen! Amúgy szerintem pont attól lesz igazán g*ci a figura, hogy ilyen elcs*szettül idegesítő. Kezdem érteni, vagy legalább próbálom megmagyarázni. Félelmetesnek nem mondanám, de a gyeplő az ő kezében. És minden pillanatban szét tudnám ütni egy “B +” felkiáltás közben.

A matracos rész aljas kib@szás volt, azon én is sírtam volna. Egyébként nem véletlen, hogy éppen tűzzel pusztították el, tudták, hogy valaki látni fogja a füstöt. Ez már a pszichológiai hadviselés, vagy mifene.

Darylt különben sztem azért vitték magukkal, hogy lássa, igenis sok veszteni valója van, amint a múltkori részben utalt rá, ez D “gyenge pontja” is.

sepörd - 2016. 11. 14. 23:41

Negannál csak az a faszi volt idegesítőbb aki elvette a csaj lufiját. azér ovi szintet nem kéne.

Pipacs - 2016. 11. 14. 23:41

Ó, még kérdés:

Szerintetek van jelentősége annak, hogy Negan egyik kezén van kesztyű? Vmit titkol? Megfigyeltétek már Ti is?

Pipacs - 2016. 11. 14. 23:43

sepörd:

Nekem pedofilak tűnt. Az meg sajnos az oviszint, ahogy mondod, csak másképp. Na ott lendült volna Lucille, ha az én kezemben van!

Zolee4 - 2016. 11. 14. 23:45

Negan nagyon jól csinálja amit és ahogy tesz. Ahogy olvasom a hozzászólásokat ,mindenkinek van vmi reakciója vele kapcsolatban. De sztem nagyon jó ez a pojáca stílus, direkt teszi ezt, arra várva hogy vki felkalja a vízet.

Pipacs - 2016. 11. 14. 23:57

Azért abban is van valami, amit winnie mond, mármint tényleg, oké, értettük, szarban a bicikli, és? Úgy értem, ez már a többedik rész, ahol növelik a feszkót mindenkiben, mostmár zsigerből mindenki kizsigerelné Negant, de bakker, közben történhetne vmi, ahol kioldódik a feszültség! Ha sokáig cizellálják ezt az alá-fölérendelt, rabszolgatartás szerű képet, lassan én is türelmemet veszítem.

Mephike - 2016. 11. 14. 23:59

sepörd: A seregben anno ennél ovisabb dolgokat csináltattak a tisztek velünk, mint ez a lufis dolog (pl bejöttek a körletbe, kinyitatták a szekrényeket és mindenki cuccát kiszórták a földre, stb, stb).
Egy csávó volt is, aki úgy gondolta, hogy ő a legkeményebb a laktanyában és visszaugatott, hidd el, hamar letörték a szarvát. Hiszen pont erről szólt a dolog, megtanítani, hogy azt csináld és azt fogadd el, amit ők mondanak, nem pedig arról, hogy nem volt rend a szekrényekben.
Hidd el, másképp viselkedik az, aki hatalomhoz jut, elég csak megnézned egy melóhelyet, hogy mi történik, ha egy idiótából főnök lesz…

Geza Kovacs - 2016. 11. 15. 00:22

Na jó, a 60 percet én se értettem, felesleges volt. Negan meg olyan gonosz, hogy az unalmasnak mondott szövegeinek ismételgetéseivel lyukat beszél a néző hasába, így szintet ugrik, mert a nézővel is gonosz.

Jacques - 2016. 11. 15. 00:34

Pipacs. Az a kesztyű szerintem csak arra kell, hogy ne törje fel Lucille a kezét.

Pipacs - 2016. 11. 15. 00:57

Jacques:

Gondolod? Hát nem tudom… Negan-nek bibis lesz a kezecskéje. :D Nehéz elképzelni, de talán. Várom még azért a teóriákat. :)

sepörd - 2016. 11. 15. 01:38

de azért JDM pár kilót feldobhatott volna magára, legalább, hogy akkora legyen mint Rick.

karit - 2016. 11. 15. 02:50

“Hát nem láttátok múltkor a bázisukon, konkrétan térdelniük kell a saját embereinek is, ha Negan szembe jön a folyosón.”

Pont ezért. Bennem végig az pörgött, ha most Rick beleállítaná az agyába azt a k. faágat, Negan emberei fújnának egy nagyot és megválasztanák őt cézárnak. Ez a Stockholm szindrómának olyan foka, amit a ripacs szózatai meg az unalomig szomjas ütője cseppet sem indokolnak. Az oké, hogy ‘a statuálás a lényeg, mert aszerint kapja Rick a büntetést’, de Negan sok embere szintén átment ezen, és Dwight sztorija megmutatta, hogy az effajta agymosás pont annyira megbízható, mint a robotvadnyugaton az éjjeli restart.

Még zavarba ejtőbb, hogy ha ez volt Negan első látogatása amióta faképnél hagyta őket, miért várták őt leltárba szedett fegyverszobával. Ha a Shawshankben száz szempár közt lehetett kettős könyvelést vezetni, akkor itt is.

“negant jó eséllyel még évekig lehet élvezni.”

Na jó, de akár tolókocsiban, felpeckelt szájjal, lábak nélkül fenyegetőzve is simán elnézném még évekig.

Az csak a (szintén költői) bónuszkérdés, hogy ha már úgyis elszedték kvázi mindenüket, és Rick szerint ez évekig így is lesz, akkor mi a fenéért nem lépnek le onnan pár száz kilométerrel arrébb? Ott akár még ők is lehetnének a helyi farmerek Neganjai, ha már ez a frencsájz ennyire kúl. Csupán Daryl miatt? Ne már. A megmentéséről nem is álmodhat Rick, viszont minden találkánál ott lóg a levegőben egy-egy újabb statuálás, ha van Rositán sapka, azért, ha nincs, akkor azért.

attackattack - 2016. 11. 15. 03:28

ha már ennyien kérdezték és nem tudtak dűlőre jutni mi füstölgött az út szélén; miért sírt Michonne, ezért megkérdezem: csak én ismertem fel egyből elsőre hogy azok az alvó matracaik? :D

Mark Bolt - 2016. 11. 15. 03:36

Ugye most az alap logikátlanság a sztoriban, hogy kihagyják a lehetőségek közül a menekülést. Teljesen kihagyják. Ez így nem jó, mert akkor megint csak az marad, hogy tegyünk úgy, mintha ez egy olyan szitu lenne, amiből nincs kiút. Ebben a rendszerben Rick jól dönt azzal, hogy megadja magát. Csakhogy van lehetőség menekülni, tehát Rick rosszul döntött.

További logikátlanság, hogy Negan nem egyszerűen adót szed valami vállalható keretek között, hanem az a feltétele, hogy az emberei hetente megjelennek, és mindent visznek, amit érnek. Na most ez nem egy perspektíva. Erre nem lehet azt mondani, hogy ez egy hosszútávon működőképes feudális viszony. 3-4 ilyen szabadrablás után nem marad egy asztal amin ehetnének, de egyébként kaja se marad. :D Most akkor Rick ajánlata, hogy rendezkedjenek be erre az életmódra. Ez egy baromság. Itt egyetlen helyes út van, a menekülés, ezen kellene járatniuk az agyukat, nem pedig azon, hogy hogyan is fognak most együttműködni egy ilyen kaotikus figurával, mint a Negan. És mivel nem ezt teszik, a nézőkben ez szerintem frusztrációt okoz, mert nem értik minek csinál magából fölöslegesen Rick ekkora áldozatot.

Mark Bolt - 2016. 11. 15. 04:06

Meg mondjuk nagyon hiányzik az apró részletekre való gondos figyelés. Olyasmire gondolok, mint hogy Michonne elcsámborog a rétre gyakorolni úgymond, de ha azon túltettük magunkat, hogy a rendkívül értékes mesterlövésztöltényt puffogtatja el a semmire, akkor is feltűnik, hogy semmi nincs nála a ruháján, a kardján, meg a puskáján kívül. Az öltözete is megér egy misét, de ami nekemigazán hiányzik, hogy nincs megtervezve, hogy oké akkor a helyében mi mit vinnénk magunkkal egy ilyen több órás programra. Egy hátizsák kellene hogy fityegjen a vállán, amibe visz magával alapfelszerelést, kaját, meg főleg vizet. Ezek szükségtelen apróságoknak tűnnek, de én pontosan az ilyenekre csettintek, hogy végig lett gondolva a jelenet, ráadásul ennek hiányában nem tudom beleélni magam, mert átmegy mesébe a sztori, és a lukakat nekünk kell beleképzelni. Tehát például most hozzá kell képzelni Michonne-hoz egy hátizsákot, amit a rendező nem csapott hozzá. A Beavatott című bárgyú posztapok széria jut erről eszembe, amiben nekiindultak a pusztaságnak kettesben úgy, hogy csak az egyiküknek a hátán volt egy iskolatáska méretű hátizsák. :D

winnie - 2016. 11. 15. 05:03

Mark Bolt: elmenjenek és adják fel a biztos életet a bizonytalanért? nem tűnik racionálisnak. 5 évig vándoroltak, hogy letelepedhessenek valahol. nem egyszerű ilyen helyet találni. plusz az alexandriaiak meg már rég ott élnek. fel sem merül bennük, hogy elhagyják az élhető közeget. főleg, hogy ugyanolyan élhető maradna. még, ha negan is van, jelen állás szerint itt lehet élni. ez a céljuk. hogy éljenek. vagy így, vagy úgy. nem akar megint vándorolni rick és felelősséget is érez a többi lakos iránt.

nyilván negan rendszere is azért működik már jó ideje, mert működik, és nyilván nem csak ezt a trollkodást folytatja. a kingdomból nem vittek el mindent. annyi eszük van, hogy nem vágják le az aranytojást tojó tyúkokat.

randomguy23 - 2016. 11. 15. 05:13

– Tanulságos volt Negant egy órán át nézni. Bár JDM lemaradása fizikailag illetve karizma terén egyre nyilvánvalóbb, egész tűrhető az alakítása. Az átemelt sorok is rendre ültek, a cenzúráról meg nyilván nem tehet. Ugyan én bevallottan türelmes vagyok vele (mert a karakter megkívánja), megértem, ha egyesek repetitívnek érzik. Sőt, ez alatt a rész alatt eszméltem rá, hogy az írók mekkora veszélyt jelenthetnek a karakterre.

– Óriási pazarlásnak éreztem a sorozat egyik, alapvető mítoszát (ki Judith apja?) kvázi szertefoszlatni egy olcsó példabeszéd kedvéért. Még ha Rick nem is direkten erősítette meg, hogy Shane-től van a kislány.

– Ideje lenne már gatyába rázni egyes szerepköröket, mert féloldalas lesz a történet. Dwight minden fejlődése dacára is teljes homály, tartok tőle, ez már veszett fejsze nyele. A nagyobb gond mégis Alexandriában van, ezt Michonne mai produkciója és a Rosita (meg talán Spencer) karakterének revitalizálására tett kísérlet is mutatja. Nem jó jel, ha még a jelentősebb (de nem fő-)szereplők jellemvonásait sem sikerül egyenesben tartani, és akkor még a maradék lakosságról nem is szóltunk. Célszerű lenne az egyes, megoldandó szálakat odaillő emberekre kiosztani, még ha ez némi előzetes karaktépítést is igényel.

– Maggie halálhírét én sem tudtam mire vélni, szimplán nem látom értelmét. Remélem, ez nem valami olcsó trükk volt az esetleg kevésbé figyelmes nézők elterelésére. Ja, és a matracokat jómagam is betondaraboknak néztem.

– Talán a Negan által búcsúzóul emlegetett “something interesting” az audio lesz amit Eugene barkácsolt? Netán Rick-ék egyetlen megmaradt aduja, a lőszerprés?

(P.S. @winnie: A bejegyzésről lemaradt a The Walking Dead tag, szerintem mindenképpen érdemes lenne pótolni.)

@Nézőke: szó nincs mohóságról, csak rosszul kopírozták a képregényből a jelenetet. Pont az a pici részlet hiányzik, ami értelmet adna neki. A másik eshetőség, hogy szándékosan értelmezték tágabban a “half of your shit” kifejezést. Mivel a látogatás előzménye sem az, mint az alapanyagban, Negan korai vizitjét lehet afféle helyzetfelmérőként értelmezni. Többször is hangoztatta, hogy mostantól Rick-ék neki dolgoznak, és minden, amijük van, az övé. Mivel még nem mérhette fel, milyen körülmények közt élnek s mijük van, váratlanul betoppant, és afféle erődemonstrációként megfosztotta őket ingóságaik felétől. Figyelem: nem “kategóriánként” (étel, ruházat stb.) felezte meg a készletet, hanem a magas prioritású tárgyakat (gyógyszer, fegyver etc.) teljesen elkobozta, plusz ami még belefért a kvótába bútorokból és egyebekből. Innentől kezdve az lenne logikus, ha “csak” a heti zsákmányból részesülne a Saviours (a trükk ugyanaz: Negan válogatja ki, mi is tartozik a az ő felébe).

Quantumleap - 2016. 11. 15. 07:08

winnie:

“5 évig vándoroltak”

Tudtommal kb. 3 év telt el a sorozat eleje óta a sztori szerint. (Judith sem néz ki éppen négy évesnek.) És egy jelentős ideig a börtönben laktak. Ettől függetlenül nyilván nem lenne logikus lelépniük úgy, hogy kisgyerkőc is van velük, Darylt sem akarják sz*rban hagyni. Másfelől viszont ott van Maggie. Hosszútávon hogy képzelik el a rejtegetését (meg később a csemetéjéét)?
Apropó, Daryl! Most akkor az előző epizód mennyi idő alatt is játszódott? Nekem valamiért több, mint egy hetes időszaknak tűnt. Vagy elképzelhető, hogy ott időben túlhaladtunk az 1×04 belieken, csak akkor egyszerűen nem tették bele Negan első látogatását Rickékhez?

ayren - 2016. 11. 15. 07:55

Bwoah
“Viszont Carl…tudtam, az első rész után, hogy neki még megvan a töke ”

Biztos erről van szó? Nem inkább egy kamasz meggondolatlan indulatoskodásáról? Mi történik, ha a szobában lelövi Negant? Vérfürdő, rengeteg alexandriai halottal.
Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a diktatúrák egyedül a vezetőkön állnak és buknak, és ha Negant kiiktatják, az emberei azonnal virágot tűznek a puskacsövükbe és lepacsiznak az alexandriaiakkal?

ayren - 2016. 11. 15. 07:58

Hát az égő matracokat én sem vágtam. :) Úgy néztek ki, mint valami beton építőelemek.

winnie - 2016. 11. 15. 08:08

“Tudtommal kb. 3 év telt el a sorozat el”

felesleges odatenni, hogy tudtoddal:) ha annyi, akkor nyilván annyi, az évadokkal kevertem. a lényegen nem változtat: “jó ideje”

Itchap - 2016. 11. 15. 08:11

“valaki fogja már be Negan száját” … Köszönöm! Pontosan ezt éreztem én is. Rengetegen istenítik, hogy milyen nagyszerű alakítás, meg hú a legkeményebb karakter és a sorozattörténelem főgonosza (Sixx)… közben egy lószart. Egyszerűen már nem bírtam hallgatni, ahogy túlhúzza a szöveget, és komolyan számoltam, hogy hány normális mondatot mond, ami nem ripacskodás és az utolsó mondatán kívül mind az volt. A nejem még bírja (mert ő alapban bírja a színészt), de nekem már nagyon tele van a hócipőm ezzel a karakterrel. És még csak most jött, jézusúristen. Ennyire idegesítő karakter még Carl volt egy időben, vagy a terhes picsa a Lostból.

Mark Bolt - 2016. 11. 15. 08:47

Winnie, mindig a felét viszik el a cuccaiknak. Hetente. Hilltop is a felét említette. Minden héten beállítanak, és elviszik a maradék felét. Ez nem adó, ez költöztetés. Egyszerre annyit visznek, amennyi elfér a teherautókon. :D Látod ez sincs átgondolva, ehhez is pótolni kell a mi fantáziánkkal, hogy oké ez a szöveg, de mivel a valóságban ez nem működhet, képzeljük hozzá, hogy ez egy működőképes rendszer.

Ami oké lenne, ha le lenne tisztázva, hogy első körben elvisszük a javaitokból amit akarunk, elvisszük a fegyverek veszélyesebbik felét, mondjuk az automata, a páncéltörő és mesterlövészpuskákat, és aztán utána csak havonta jövünk, és elvisszük az élelmiszer, gyógyszer, és bizonyos meghatározott dologból a 15%-ot.

Az összes fegyvert begyűjteni szintén inkoherens a sztorival, mert Negan a megfélemlítéssel és kényszerhelyzettel operál, Rick kezébe is fegyvert ad ugye, plusz életképes kolóniákat akar magának, tehát nem szedheti be az összes fegyvert. De beszedi, és megtiltja hogy használják. Most így akarja, hogy gyűjtögessenek neki értékes dolgokat, mert ha nem talál majd következő héten náluk “értékes dolgot”, akkor agyonver valakit? Ez nem feltétel, ez egy elképesztő terror, amit szerintem nem lehet vállalni. Még a fegyverek begyűjtése előtt meg kellett volna próbálni menekülni.

petter - 2016. 11. 15. 08:48

nem olvastam el minden hozzászólást (bocs) de nekem is sok volt Negan ömlengése, már mindenki felfogta, hogy egy szadista állat, a nézők is és Rick is. sok volt egy picit.
azt sem értem, hogy miért nem ölik meg egyszerűen, hiszen az emberei utálják, félnek tőle, oké, hogy mindenkit megtört, de ha valaki egyszerűen fejbelőtte volna akkor nem hiszem, hogy nekiálltak volna megbosszulni, mert mindenki a halálát kívánja szerintem.
Daryl miért nem maradt? Carl hogyhogy megúszta büntetés nélkül az ellenszegülést?

Quantumleap - 2016. 11. 15. 08:52

winnie: Mondjuk azt sose értettem, hogy miért nem telhet az idő a sorozatban a realitásnak megfelelően. Ez Chandler Riggs szempontjából pláne hiteltelen, zura, hogy Carl 3 év alatt hatot öregedett.

Mark Bolt: Nem, szerintem innentől mindig a begyűjtött holmikat viszik majd el.

irgum76 - 2016. 11. 15. 08:54

be copyzom amit a másik poszthoz írtam:

kb 5 perc alatt lezavarható lett volna
konkrétan semmi nem történt benne
Neganék jöttek aszt elmentek

oké Rick megtört de most egy ilyen helyzetben olyan golyózáport zúdíthattak volna a falakról Neganékre, pár molotov koktéllal megspékelve(esetleg RPG-vel ha van még hozzá töltet), hogy egy sem marad élve
jó rendben korábban jöttek de lett volna idő felkészülni
de akkor vége lenne a Negan történetnek aszt nézhetnénk, hogy kapálják a paradicsompalántákat

látom nagyon sokan abban látnák a megoldást ha valaki kinyírná Negant
de könyörgöm Negan csak egy mezei pojáca nem benne van az erő hanem a felépített birodalmával
Negan nélkül is ott lenne az a 30-40 felfegyverzett, kiképzett “katona” (mármint akik ott voltak Alexandriában) mi lett volna ha az áldott jó vezérüket kinyírja valaki?
elszabadult volna a pokol

Quantumleap - 2016. 11. 15. 08:55

De az igaz, hogy bárhogy is nézzük, a fegyverek egy részét akkor is eláshatták volna arra az esetre, ha végképp elmérgesedik a helyzet.

Steelwolf - 2016. 11. 15. 09:00

Szeretnék indítani egy petíciót h végre levágják Carl haját! Egyszerűen borzalmas ahogy ki nézz!

Quantumleap - 2016. 11. 15. 09:05

Ha jobban átgondolom a dolgot, szerintem igazából Negan nem nagyon épít arra, hogy Rickéktől komoly mennyiségű használható dolog folyik be ezek után. Egyszerűen hatalmaskodni akar felettük, ott alázni őket, ahol csak tudja, esetleg direktbe ki tervezi provokálni az okot, hogy Lucille-lal újra lesújthasson. Mindezt azért mert keresztbe tettek neki, és megölték jónéhány emberét. Hilltoppal és Kingdommal (esetleg más csoportokkal, akikről nem tudunk) nyilván azért nem ilyen könyörtelen, mert ők vérfürdő nélkül behódoltak neki.

irgum76 - 2016. 11. 15. 09:06

e szerint:
http://walkingdead.wikia.com/wiki/The_Walking_Dead_TV_Show_Timeline
633 nap telt el eddig (ha jól értem)
Daryl pedig össz-vissz 3 napot volt a kóterben

Soldierdsgn - 2016. 11. 15. 09:15

Nagyon sokan felszínesek innen és olyan sután nézik ezt a sorozatot, hogy hihetetlen :(

– Rick sír Negan előtt, de Spencert befenyíti, mi ez??????? Ne már…
– Miért nem lőtték fejbe Negant? Kérdezik olyanok, akik szarkupacként fetrengenének a sarokban, csak most a kanapéról jó ezt kérdezni :)
– Punci Rick. Nem is szólok hozzá…
– Miért nem használták a gránátvetőt? Mert nincs belevalójuk :D
– Ki az a Spencer, Tara meg Heath? :D Jó, hogy nézted eddig a sorit :)

dexike3 - 2016. 11. 15. 09:15

nekem Negan túlmozgásos kicsit. plusz lehet JDM jó színész, de nem tekintélyt parancsoló a fizikuma (pipaszár lábak, most komolyan? Rick simán lenyomná) ahogy pedig a comic-ban ábrázolták. de azért izgalmas a dolog, belerágja magát a szereplők és a mi agyunkba is. tehetetlenek vele szembe, ahogy a fan-ok is (max. elkapcsolunk).

a végén Michonne meglátta Morgan-t vagy valami mást?

Quantumleap - 2016. 11. 15. 09:16

irgum76: Az teljesen kizárt, hogy kevesebb, mint két év telt el. Még a börtönben voltak, amikor Maggie és Glenn ünnepelték az egyéves kapcsolatukat. És Judith is kinéz minimum két évesnek.

winnie - 2016. 11. 15. 09:19

” Daryl pedig össz-vissz 3 napot volt a kóterben”

ezek csak feltételezések, nem? csak annyi biztos (vagy az sem), hogy 3 különböző napot volt. lehetett akár heteket is.

a timeline-t is saccperkábé tudják csak belőni. max, ha a készítők nyilatkoznak, akkor lehet biztosra menni, illetve, ha a telekhez viszonyítunk.

winnie - 2016. 11. 15. 09:19

“Negan nem nagyon épít arra, hogy Rickéktől komoly mennyiségű használható dolog folyik be ezek után”

jaja, eddig is elvoltak, nem fognak függeni tőlük, csak egy újabb rovátkát jelentenek.

ayren - 2016. 11. 15. 09:26

Steelwolf
Az övénél csak Darylé rosszabb. Az még zsíros is.

winnie - 2016. 11. 15. 09:26

mark bolt: de itt sem vitték el a felét. teljesen random, amit elvisznek. valamiből az összeset, a többségből semmit. kingdomból is alig vételeztek be valamit. ha nem is tudnak matekozni, elég hamar rájöttek volna a korábbi sarcaikból, hogy a felezés nem megvalósítható. a feles duma csak duma ezen a szinten, nem kell szó szerint érteni.

“plusz életképes kolóniákat akar magának, tehát nem szedheti be az összes fegyvert”

a tapasztalata alapján eddig sem volt ez gond. nyilván máshonnan is beszedte, azok is működnek már évek óta fegyverek nélkül. vagy idővel ad nekik.

“Még a fegyverek begyűjtése előtt meg kellett volna próbálni menekülni.”

miért? a puding próbája az evés. komolyan nem értem a logikát. ez nem is logika. azt sem tudják, hogy mi vár rájuk. ők nem nézik a sorozatot. fogalmuk sincs, hogy mire kell számítaniuk. nem állnak kapcsolatban másokkal, max azt tudják, hogy hilltopnak sincs a világon semmi baja a negan-rendszerrel.

semmi, de semmi nem indokolná, hogy feladják az Életet. ha nem találják élhetőnek a viszonyokat, akkor nyilván csinálnak valamit, de egyelőre csak arról van szó, hogy terveik szerint beállnak a sorba.

ayren - 2016. 11. 15. 09:27

Ja, és Rick mintha megint építené a borzadály szakállát.

ayren - 2016. 11. 15. 09:32

winnie
Hogy lehetett volna Daryl heteket a magánzárkájában? Hiszen Negan 1 hetet adott nekik, amíg eljön (Rick mondta), de meglepte őket, és előbb jött. Ergo a 3 nap akár stimmelhet is, de mindenképpen kevesebb, mint 1 hétről van szó.

Gabe3 - 2016. 11. 15. 09:35

Én sem értem, miért nem pörköltek oda a níganéjnak az elején a falak tetejéről azzal a rengeteg fegyverrel meg az RPG-vel… összesen ha 20-30 bandita lehetett ott, hát ennyi a Kormányzónak is volt fénykorában (pl. a börtön ostromakor), mégis elbántak velük. Akkor még ráadásul RPG-jük se volt. :) Csak azzal lőnek vagy kettőt, oszt a banda 3/4-e elszáll a levegőbe, a túlmozgásos pipaszár lábú bézbólmániással az élen. (És igen, engem is irritál ez a pali, zavaróan egydimenziós ripacs szerintem, a Kormányzó sokkal jobb, érdekesebb karakter volt, illetve “rétegezettebb” vagy hogy mondjam.)

little - 2016. 11. 15. 09:35

Nagyon lassú rész volt. Eluntam. Negan nem túl ijesztő, inkább komikus. Néha lapoznék kettőt a monológjai közben, mert nagyon egyszerű, dedós szintű. Talán egy kisgyermek szintjén lehet értelmileg. Mint egy nagy ovi, olyan volt ez a rész. Bízom benne, hogy hanyagoljuk őt egy időre, mert tényleg nem érdekel a dumája. Legalább öljön meg valakit, ha már ennyit okoskodik. A baj, hogy már nincs is kit megölni…
Őszintén, valakit még érdekel bármelyik karakter sorsa? Már el is felejtettük Glennt meg a másik csávót. Hiányoznak? Nekem nem, pedig eddig egy részt sem hagytam ki.

A csúcs szar az a duma volt a végén, hogy megköszönte, hogy a farka meg a torka… nagyon egyszerű… kőművesek szintje

Quantumleap - 2016. 11. 15. 09:41

ayren: Ahogy fentebb írom, símán elképzelhető, hogy az előző részben túlhaladtunk a mostani időintervallumán.

mrsitn - 2016. 11. 15. 09:51

Nagyjából végig olvastam az összes hozzászólást, de egy dolgot senki sem említett. Miért nem derült fény arra hogy Rick kislányára? Ott van a lakásban, babaholmik stb. Negan egy szót sem ejtett róla.
Olyan mintha ott sem lett volna.
Azért apaként szörnyű belegondolni ez a szál mit jelenthetne…

irgum76 - 2016. 11. 15. 10:25

“Még a börtönben voltak, amikor Maggie és Glenn ünnepelték az egyéves kapcsolatukat.”

erre már nem emlékszem viszont a börtön elvesztése óta szinte napról-napra történtek az események (ha jól emlékszem)

“És Judith is kinéz minimum két évesnek.”

Carl meg 16-nak…

ayren - 2016. 11. 15. 11:06

Quantumleap
Nem emlékszem, amikor Daryl a cellában volt, már így ki volt-e dekorálva a képe, vagy a “szökésnél” szerezte be a sérüléseket, amikor összeverték. Ez talán lehetne támpont az időt illetően.

Zerlina - 2016. 11. 15. 11:09

Szerintem meg van indoka, hogy Negant ilyen alaposan körbejárják. Való igaz, hogy ambivalens a karakter, és épp ezért ez nem lehet véletlen. Direkt kerestek hozzá rokonszenves színészt. Itt inkább azt kellett bemutatni, hogy mennyire megtört Rick, bár még azért vívódik. És épp azért, mert még mindig felelősnek érzi magát a többiekért, hiába mondta, hogy “már nem ő a főnök”. Biztos, hogy lesz valami ellenállás és nem is baj, ha most nem tőle fog indulni. Én nem untam a részt. Tudni lehetett, hogy itt nem fogják egy rész alatt legyűrni a gonoszt, mint Terminusban, nem? Sőt, ez több évados projecktnek tűnik.

ayren - 2016. 11. 15. 11:27

Én azért sok éven keresztül nem szeretném ezt a Negan bulit. Oké, hogy a több szál és a lassú tempó miatt ebben az évadban még nem gyűrik le őket, de remélem, a következőben már igen.

_Peter - 2016. 11. 15. 11:31

RPG: Nagyjából ötször leírták rakéta is kell hozzá, lehet a horda ellen elhasználták az utolsót, aztán nem találni minden bokorban utánpótlást.

Matrac: nézzétek HD-ben :)

Rickék büntetése azért komolyabb, mert ők harcoltak. Negan most nem a fele krumpliért ment, hanem alázni eszükbe se jusson megint támadni, azért vitte el a fegyvereket. Hilltop és a Kingdom kedvezőbb üzletet kapott, ha betartják a szabályokat egész funkcionális közösségben élhetnek még az adózás ellenére is, ami jobb mint a zombik közt mászkálni fedél és kaja nélkül.

A Governor népének dumálhatott Rick, mert volt köztük olyan normális mint Tara, Negan emberei viszont tényleg szemetek vagy félelemből agymosottak és egy számukra működő rendszerben élnek. Negan sztori felépítéséből látszott tavaly is ez hosszú téma lesz, nem csapják le hamar mint a kannibálokat, azaz teljesen felesleges lesz minden résznél kérdezni miért nem lövik le.

dexike3 - 2016. 11. 15. 12:19

@ayren: igazad van szerintem még a következő évad rámegy arra. hogy Negan-nal háborúzzanak. de a fene tudja, lehet, hogy zanzásítják és a nagy csata kétes kimenetele lesz az évad cliffhangere aztán várhatjuk a jövő év végét, hogy ki kerekedett felül.

Pipacs - 2016. 11. 15. 12:33

“Daryl miért nem maradt?”

petter: Azér, mer nem engedte meg Negan. Ha azt mondta volna Negan kér(d)ésére, hogy ő is Negan, akkor sem maradhatott volna. Ez nem erről szólt.

“Carl hogyhogy megúszta büntetés nélkül az ellenszegülést?”

petter: Szerintem ku*vára nem úszta meg, hiszen Negan kihangsúlyozta, hogy már csak ezért sem hagy nekik egy darab fegyvert sem. Lehet, hogy az eredeti terv is ez volt, de Carl ezt nem tudhatja biztosan. A bünti az, hogy most kapott egy kis bűntudatbeöntést ezzel. (Ahogy Daryl is Glenn miatt, pedig valszeg az is el volt tervezve, hogy nem csak egy embert fog agyonverni.)

“jó rendben korábban jöttek de lett volna idő felkészülni”
“összesen ha 20-30 bandita lehetett ott”

irgum76, Gabe3: Korábban is megszívták azzal, hogy azt hitték, végeztek Neganékkel. Sokan vannak, több bázissal valszeg, ha most ezeket elintézik, marad elég tartalék Negan, akik jönnek és bosszút állnak. Plusz Daryl miatt sem tehették, az isten szerelmére. Meg mert lett volna egy jó pár áldozat, gyerekek, meg minden.

“De az igaz, hogy bárhogy is nézzük, a fegyverek egy részét akkor is eláshatták volna arra az esetre, ha végképp elmérgesedik a helyzet.”

Quantumleap: Úgyvan! A könyvelést meg el kellett volna tüzelni a f@szomba! Ki mondta, hogy kell olyat vezetni egy posztapok. világban egyáltalán?

“Rick sír Negan előtt, de Spencert befenyíti, mi ez??????? Ne már…”

Soldierdsgn: Tudod mi van: “fölfelé nyal, lefelé rúg”. Neked még sosem volt főnököd? :) :P

Az idővonallal kapcsolatban:

Nekem is úgy állt össze, hogy a múltkori rész eseményei után vagyunk most, tehát Daryl nem tört be, ezér kapott olyan zubbonyt, és most idehozták, hogy lássa, mennyi szerettét elveszítheti, ha továbbra is “duzzog”. A cellás részeknél az eltelt idő nagyon relatív, ha úgy telik, ahogy. Max. a bedobott “szendvicsek” számából lehet következtetni, de jó eséllyel azt kapott mondjuk napi 2-3-szor, szóval még akár 4-5 nap is lehetett az, de nem feltétlenül hetekben gondolkoznék.

Moncsi - 2016. 11. 15. 12:46

mrsitn:
Én is pont ezen gondolkoztam, hogy miért nem találtak rá Judith-ra.. elég felszínesnek kellett lenniük hozzá, de láttuk, hogy átkutatták a házakat, szóval.. fura..

Moncsi - 2016. 11. 15. 12:47

+ megdöbbentő, hogy vannak akik azt gondolták, hogy Rick a vérszerinti apja.. nekem valahogy természetesnek tűnt, hogy Shane az…

irgum76 - 2016. 11. 15. 13:02

“Sokan vannak, több bázissal valszeg, ha most ezeket elintézik, marad elég tartalék Negan, akik jönnek és bosszút állnak.”

hát ha vezetőjüket és 30-40 fegyverest elveszítenek lehet meggondolnák háromszor is, hogy érdemes-e őket csesztetni vagy megvannak úgy ahogy eddig és békén hagyják őket

“Plusz Daryl miatt sem tehették, az isten szerelmére.”

ha a megtört Rick helyére egy alexandriai kiállt volna, hogy akkor most ő a főnök akkor nem biztos, hogy érdekelte volna, hogy Daryl él vagy hal járulékos veszteség egy háborúban

“Meg mert lett volna egy jó pár áldozat, gyerekek, meg minden.”

ha a kapun kívül támadnak rájuk?
úgy szálltak ki a kocsikból mint akik kempingezni indulnak “forróvizet a kopaszra” aszt kész

de mint írtam korábban kár ezen filózni az írók nem akarják ilyen egyszerűen és gyorsan lezavarni mert egyébként nem lenne mit nézni
meg agyalni, hogy ezt mért így és mért nem amúgy tették

Pipacs - 2016. 11. 15. 13:08

Moncsi, mrsitn:

Az a fura, hogy nem törődnek egy babával? (1,5 éves kislánnyal?) Ezek állatok, de azt nem gondolhatjátok, hogy bántanák. Mármint az sincs ráírva, hogy Rickékhez tartozik. Akárki másnál is lehetett a gyerek, amíg razziáztak. De még ha ki is derül, hogy Rick lánya (és itt tök mindegy, ki volt a spermagazda), akkor sem hiszem, hogy idáig elmennének, mármint Carl karjával fenyegetőzni egy dolog, de kisgyereket túszul ejteni, bármi ilyesmi megint más. Negan még a nők megölésének gondolatát sem komálta, legalábbis ezt állította, és ezt valószínűleg nem színleg. Hát még egy kislányt bántani…

Mark Bolt - 2016. 11. 15. 13:22

“De az igaz, hogy bárhogy is nézzük, a fegyverek egy részét akkor is eláshatták volna arra az esetre, ha végképp elmérgesedik a helyzet.”

Jah hát eleve úgy várták Negant, hogy leltárkészen, és a duci csajnak abból lett kellemetlensége, hogy a leltárban nem írt be két pisztolyt. Tehát mi lett volna ha a fegyverek nagyját elássák, és nincs leltár, nem azzal fogadja a csaj a Negant, hogy bemutatja neki a kimutatásait, és hogy mi hiányzik. :D

Várok még egy-két részt, nem gondoltam volna de itt most érik a kasza. Még egy ilyen megalázós részt nem tűrök el. A valóságban itt az történne, hogy a csoport minimum belázadna, fognák a cókmókjukat, és mennének valamerre. Minden jobb, mint hetente várni Negant, hogy vajon most kinek veri szét a fejét, ha elégedetlen.

Mark Bolt - 2016. 11. 15. 13:28

Winnie, annyira megalázzák őket, annyira éreztetik velük, hogy ki vannak szolgáltatva, hogy ez önmagában indokolja a menekülést. Rositával is amit csinált az a mamlasz. Éppen csak meg nem erőszakolta. Van egy kedvenc sapkád, akkor jön egy random negan, és elveszi.
Ez terror, a maffia vagy a drogkartellek is korrektebbek ennél. Negan alaptétele, hogy ha engedelmeskednek neki, akkor senkinek nem lesz baja. Ugyanakkor azzal búcsúzik, hogy ha nem lepik meg 1 hét múlva valami számára értékes dologgal, akkor megint csak szétveri valaki fejét. Hát elmegy a büdös faszba. Fogok egy vasrudat, besétálok a sorozatba, tarkón csapom, aztán megyünk vissza palántákat dugványozni és a maradék részekben csak répát huzigálunk meg pálmát locsolunk. :D

winnie - 2016. 11. 15. 13:51

“nem akarják ilyen egyszerűen és gyorsan lezavarni mert egyébként nem lenne mit nézni”

mert elfogynának a történetek, kiapadna a kút? már majdnem azt írtam, hogy hirtelen az lett a baj, hogy nem azt csinálják, mint már többször is, hanem valami újat akarnak.

az írók egy másfajta status quo-t akarnak bemutatni. meg akarják mutatni, hogy ilyen viszonyok között, hogy működnek az emberek, illetve, hogy mennyire tartható fent az efféle rendszer. és ehhez direkt úgy alakítják a jellemeket és a helyzetet, hogy azokat látva ez legyen a racionális reakció. erre persze lehet azt mondani, hogy az írók ezt akarják, de azok alapján, amit a karakterektől láttunk, nincs más megoldás. például, mert:

“ha a megtört Rick helyére egy alexandriai kiállt volna, hogy akkor most ő a főnök akkor nem biztos, hogy érdekelte volna, hogy Daryl él vagy hal járulékos veszteség egy háborúban”

de nem állt a helyére. ricket meg érdekli. hogy miért, azt láthattuk. és nem véletlenül ilyen akexandria, hogy fel se merülhessen, hogy más áll a helyére.

“hát ha vezetőjüket és 30-40 fegyverest elveszítenek lehet meggondolnák háromszor is, hogy érdemes-e őket csesztetni vagy megvannak úgy ahogy eddig és békén hagyják őket”

lehet. de lehet, hogy nem és visszajönnének még 150-nek és bosszulnának már csak dacból. ha csinálnak valamit ellenük, nem vonhatják vissza. és nincs az az isten, hogy bizonytalanba belemenjenek, abszolút illogikus lenne ilyesmit lépni.

Pipacs - 2016. 11. 15. 14:05

Hát igen, fentebb írta valaki, van egy bűvös kifejezés: “kettős könyvelés”. :)

_Peter - 2016. 11. 15. 14:46

“ha a megtört Rick helyére egy alexandriai kiállt volna”

Mert ők olyan kiállósak, igaz? Eleve azért hívták a harcedzett Rickéket Alexandriába, mert ők tapasztalatlan puhányok. Egy részeges asszonyverő ellen nem álltak ki, persze rambóznak egy ilyen sereg ellen. Spencernek is a megalkuvó monológ után nagyobb probléma volt neki Rick felforgatta a házát mint az, hogy a kövér nő veszélyben volt. Ricken legalább látszik a vívódás ahogy szorongatta Lucille-t és uralkodott magán, mert most az az okos dolog.

Pipacs - 2016. 11. 15. 15:09

“Ricken legalább látszik a vívódás ahogy szorongatta Lucille-t és uralkodott magán, mert most az az okos dolog.”

Valahol igen, de azért a tökös, mindenkinek nekimegyünk Rickből lett most egy mindent sztoikusan benyelő lábtörlő, aki évekig nyelne még. Ez nekem egy kicsit a ló túloldala. Úgy értem, most ezt ő tök komolyan gondolta. Michonne fegyverét pl. ha kicsit is ügyesebben “pillant oda” simán el tudták volna titkolni, nem kellett volna így elárulnia magát Ricknek, nem kellett volna tudnia Negannek, hogy a csaja vadászni ment és hogy mivel. Mint ahogy ha tényleg nem is akart bajt, akkor is ésszerű lépés lett volna legalább néhány fegyvert, lőszert és alapgyógyszereket betárazni valahová, sebtiben meghamisítva a könyvelést. Ez totális kifordulás, és számomra ezt még az sem magyarázza, hogy néhány napja milyen szörnyűségeken mentek keresztül. Kicsit most olyan Rick, mint amikor szellemeket látott Lori halála után, most is totál meg van zuhanva, már-már depressziós, mindenről lemondott, és nem csak a maga nevében, hanem ezzel döntött egész Alexandria helyett is, és amikor vállalni kellett, mint felelős vezetőnek a döntését, akkor kihátrált, hogy “ja, bocsi, amúgy már nem is én vagyok a góré”… Csóró alexandriai balekok meg még ahhoz is lúzerek, hogy valahogy felülbírálják ezeket a “döntéseket”.
Szóval Rick melankóliája sokkal jobban zavart most, mint Negan ripacs nyelvkiöltős majomságai.

Pipacs - 2016. 11. 15. 15:13

Upsz, asszem bedarálódott a hozzászólásom. :)

mrsitn - 2016. 11. 15. 15:24

Negan azt csinál amit akar, mert a kisneganeknek is simán hagy mindent, a szemét aljas kiskirályos viselkedést is. Mindent megtehet, gyakorlatilag akkor és úgy módosít bármilyen alkut ahogy akar. De ezt elfogadni egyszerűen nem tudom hogy lehet. Tippre 20 emberből fel nem fogadná el a teljes kiszolgáltatottságot szerintem. Nincs jövőkép. Egy hétig békén hagyják őket és jön egy kisnegan és valamit tesz, aztán a következő héten egy másik egy ujabb aberrált tettel. Szerintem nincs aki ezt bírja huzamosabb ideig.
Leltárról és fegyverekről. Én kereskedő vagyok nagyon régóta. Azt a mennyiségű fegyvert egyesével feladogatni és kipipálni több óra lett volna, a töltények össze és szét válogatásáról nem is beszélve.
Más csoportokban eddig nem volt gyerek emlékeim szerint (ha igen javítsatok ki!) így egy kisgyermeket találni szerintem igenis nagy szó ebben a világban. (az én kislányom most volt 2 éves, engem ezért talált meg a téma). Szerintem a Savioroktól bármi kitelne a kislánnyal kapcsolatban, simán felhasználnák Rick ellen.

mrsitn - 2016. 11. 15. 15:27

(És eszembe jutott még egy mi lett volna ha: ha annak idején felfegyverzik Hilltopot és együtt ennek a Saviorok ellen, nagyobb az esélyük. Valamint ők harcedzettebbek mint az alexandriai őslakosok)

Pipacs - 2016. 11. 15. 15:54

Szerintem egy ilyen “idilli”, elszigetelt közösségben annyira nem fura, hogy van gyerek, többen is voltak, hiszen ott volt az a gyepált szőke nő, meg a kisfia, aki “anyuzott” a zombisereg közepén. Maggie terhessége sem volt olyan nagy szám, annyira nem lepődtek meg rajta.

Meg szerintem ez még magának Negan-nek is tabu, attól nem lesz f@szagyerek, hogy akár csak kilátásba is helyezze, hogy bántanak egy gyereket. Nem véletlenül csak fickókat pécézett ki magának, Lucille áldozatai és a fogoly is férfiak. Ha esetleg egy-két elvakult agyatlan emberének eszébe is jutna, én simán kinézem belőle, hogy erre még Negan is “no, no”-t mond.

noodles - 2016. 11. 15. 16:04

winnie: én azt sem bánnám ha ezen túl tőled jönne az aktuális rész kritikája, legalább nem egy 6 mondatos hogyvoltot kapnánk.

azért ezen a 2 pisztolyos keresgélésen jót mosolyogtam. most tényleg elképzelhetetlen, hogy akár el is hagyták valahol? elvitte valaki és meghalt, na bumm. és erre ment el egy csomó idő.
rick pedig megzuhant igen, nem is csodálkozok rajta azok után amin keresztül ment.

Pipacs - 2016. 11. 15. 16:16

mrsitn:

A leltáras dolog nekem is sántikált, akkora kapkodás mellett, plusz gondolom le is fegyvereztek közben pár embert a házaknál, meg ugye D a kocsinál is elszedett vagy 3 stukit, szóval igen, ez nem volt életszerű. :) De ez olyan, mint a főzős műsoroknál a ripsz-ropsz-kész, vagy mint amikor a SG-ben mindegy milyen távoli bolygón, mindegy, milyen ősi kultúrában, mindenki tud 20.századi angolul. :) Ezt el lehet nézni, “ez csak film”. :D

Gabe3 - 2016. 11. 15. 16:33

“RPG: Nagyjából ötször leírták rakéta is kell hozzá, lehet a horda ellen elhasználták az utolsót”
Lehet, hogy ti “nagyjából ötször leírtátok”, de attól ez még nem biztos, hogy így van, a sorozatban nem igen volt szó erről. :) Illetve ha jól emlékszem, Abraham legalább négy-öt rakétát talált hozzá anno, és ebből asszem kettőt használtak el (egyet tán a zombihordánál, egyet meg a motoros banda levegőbe repítéséhez). Szóval legalább egy-két töltetnek még kellene lennie elvileg…

“hát ha vezetőjüket és 30-40 fegyverest elveszítenek lehet meggondolnák háromszor is, hogy érdemes-e őket csesztetni vagy megvannak úgy ahogy eddig és békén hagyják őket”
+ 1, ezt én is akartam írni. Ha Rickék elintézik Negant meg egy aránylag nagy csapatot, akik vele vannak (és akik között gondolom fontosabb emberek is vannak), nem hinném, hogy a többiek annyira rohannának, hogy bosszút álljanak. Pláne, hogy ahogy többen is írták, nem igazán tűnik úgy, hogy annyira kedvelné bárki is (épp ezért is életszerűtlen ugye, hogy senki sem intézi el, a bázisukon sem).

“azaz teljesen felesleges lesz minden résznél kérdezni miért nem lövik le.”
Jó, nyilván az írók nem fogják csak így kiírni Negant, ezt én is tudom, meg szerintem más is tudja, de attól még szóvá lehet tenni, hogy mennyire életszerűtlen, hogy van egy csomó szituáció, amikor viszonylag könnyen-kevés áldozat árán ki lehetne nyírni, és akkor senki sem teszi meg. :)

irgum76 - 2016. 11. 15. 16:39

“Mert ők olyan kiállósak, igaz? Eleve azért hívták a harcedzett Rickéket Alexandriába, mert ők tapasztalatlan puhányok. Egy részeges asszonyverő ellen nem álltak ki, persze rambóznak egy ilyen sereg ellen.”

2-3(akárhány)évig tök jól megvoltak gyakorlatilag paradicsomi körülmények között ahhoz képest ami a világban zajlott
pár hete beállított a kis csapat Rick vezetésével és elszabadult a káosz
ezek után nem csodálkoznék ha a legtöketlenebb alexandriai is felpattanna és egy “tűnjetek a picsbe” felkiáltással elzavarná Ricket

Pipacs - 2016. 11. 15. 17:17

Gabe3:

Attól, hogy annak idején esetleg lepuffantotta volna vki Hitlert, meg néhány fontosabb emberét és közvetlen csapatát, még ugyanúgy lett volna jónéhány bosszúszomjas náci, akik nem csak megtorlást, hanem a megürült hatalmi pozíciót is simán megcélozták volna. Számomra logikusnak tűnik, hogy itt is van legalább 2-3 “alkirály”, (nem D, ő csak a lakáj kb.), akik ha gyűlölik Negant, ha nem, szívesen beállnának a helyére. (Negan csapata kicsit olyan, mint egy 7 fejű sárkány, hiába vágod le a középsőt, a többi 6 ugyanúgy lepörköli a hajadat. :))

Szerintem vagy a teljes és maradéktalan győzelem vagy az egyelőre kusshadás a két (illetve végülis egyetlen) alternatíva. Nincs értelme kamikaze-t játszani.

Piciferas - 2016. 11. 15. 17:25

Quantumleap – 2016. 11. 14. 20:54

Desierto című filmben is gonoszt játszik,ajánlom megtekintésre,jó film.

Bazsi - 2016. 11. 15. 17:49

Mondjuk a második és a harmadik résznél egy fokkal jobb volt de ettől sem estem hanyatt, fel is készültem rá h a félidőig semmi extra nem fog történni, ott is max az utolsó 10percben lessz valami esetleg.

karit - 2016. 11. 15. 18:49

“Rick (…) már-már depressziós” : ) Vajon mi kell még ahhoz, hogy ne csak már-már legyen az?

Gabe3 - 2016. 11. 15. 19:11

Pipacs:
Valószínű, hogy beállna valaki Negan helyére, ha megölnék, de egyáltalán nem biztos, hogy pont ugyanúgy menne tovább minden. :) Ahogy pl. igen, ha Hitlert anno lepuffantják, biztosan máshogy alakultak volna a dolgok. Nem hinném, hogy lett volna egy pont ugyanolyan képességű-karizmájú vezető, aki pont ugyanúgy tudott volna hatni az emberekre/pont ugyanúgy be tudta volna hülyíteni a népet, mint ő, ráadásul pont ugyanolyan vágyai-tervei is lettek volna, és pont ugyanúgy is vezette volna a birodalmat. :) Itt a TWD-nél-Negannél ugyanez a helyzet szerintem. Ha lepuffantják, lehet, hogy nem esik szét a banda (bár ez sem kizárt végül is, simán lehet, hogy csak Negan tartja egybe az egészet), lehet, hogy jön egy másik vezető, de biztosan máshogy alakulnának a dolgok. Mellesleg ha nem tévedek, a képregényben van is Negan nélküli Megmentők, és azért az már nem igazán olyan, mint a Negan-féle… :) (Bár nem követem a képregényt, de mintha olvastam volna valami ilyesmit.)

_Peter - 2016. 11. 15. 19:55

Nem spoiler csak egy reddit elmélet: Daryl furcsa pislogása Ricknek Morse kód és mutattak egy hatalmas Morse táblát is az egyik házban. Érdekes. A tábla nekem is feltűnt a rész közben Michonne mögött.

Judith nekem nem hiányzott, igazából gond az íróknak a léte ha még egy hosszú epizódba se fér bele. Maggie is szerintem elvetél, két kisgyereket már tényleg hova tegyenek a sztoriban. Az lesz furcsa Maggie most akkor Anna Frank szerepet kap, hogy bújtatni kell, mert ha két hiányzó pisztoly miatt ekkora cirkuszt csapott Negan mit fog tenni így, ha rájön.

irgum76 – 2016. 11. 15. 16:39

Emlékeztetőül Rickék nélkül Alexandria teljes lakosságát leölték volna már a farkasok vagy az első nagyobb zombicsoport. Eddig csak mákjuk volt az a kőfejtő vagy micsoda összegyűjtötte a környék zombijait. És most bár Rickék koppantak mert egy erősebb kutyával találkoztak, attól még hiába mondanák az eredeti alexandriai lakosok nekik, hogy menjenek el mert balszerencsét hoznak, Negan ugyanúgy jönne az adóért és ha kedve tartja szétverni pár fejet. Ahogy rátaláltak Hilltopra és a Kingdomra, Alexandriát is megtalálták volna Negan emberei akkor is, ha Rickék Georgiában maradnak örökre.

Gabe3 – 2016. 11. 15. 16:33

“attól még szóvá lehet tenni, hogy mennyire életszerűtlen, hogy van egy csomó szituáció, amikor viszonylag könnyen-kevés áldozat árán ki lehetne nyírni, és akkor senki sem teszi meg. :)”

Fotelrambo szemlélet ez. Nem ilyen egyszerű ez. Nem tudom mit képzeltetek el, a dagi nő előjön rakétavetővel a vállán és elintéz mindenkit? A járulékos veszteségre meg behúzunk egy smiley-t? :)

Quantumleap - 2016. 11. 15. 21:31

irgum76:

“Carl meg 16-nak…”

Judith akkor is más. Egy csecsemőt símán kicserélhetnének egy másikra, ha nem akarnák, hogy túlkorosnak látsszon. Summa summarum, én nem hiszem, hogy kevesebb, mint két évvel vagyunk a járvány kitörése után.

_Peter:

“Maggie is szerintem elvetél, két kisgyereket már tényleg hova tegyenek a sztoriban.”

Kajakra nem értem, hogy mit vagytok néhányan ezen kiakadva. Judith marad Alexandirában, Maggie gyereke pedig Hilltopban. És átlagban félévadonként egyszer látjuk majd őket. Mivel hőseink már nem nagyon fognak mozdulni-vándorolni semerre, ez így könnyű és praktikus. Ha elvetélne, Maggie-t már tényleg nem éltetné semmi, és valóban kellene neki egy sírt ásni.

randomguy23 - 2016. 11. 16. 00:27

Quantumleap: valóban kevésnek hathat a két év, de nem ördögtől való elképzelés. Pont Glenn és Maggie példája mutatja, hogy haladt bő két évad alatt “csak” egy esztendőt a sztori.

Carl meg maga az állatorvosi ló: a karakter 7 éves volt a sorozat kezdetekor, Negan látogatásakor pedig inkább 10 mint 9. Ehhez képest a színész erősen 11 felé haladva forgatta az első évadot, mostanra pedig betöltötte a tizenhetet. Judith cseréje egy lehetséges reakció erre.

@noodles: ez nem a két pisztolyról szólt, hanem a kontrollról. Hogy tényleg értik-e az otthoniak is, hogyan mennek mostantól a dolgok. Ez nem csak sokkterápia, a zéró tolerancia szerves része a rendszernek, ami (máshol) többé-kevésbé működik. Bár a hosszútávú fenntarthatósága kérdéses, Negan nem légből kapott frázisként durrogtatja a “reasonable” jelzőt.

Lyrad - 2016. 11. 16. 00:36

Szóval az a nagy helyzet, hogy jót tett a sorozatnak ez a szerkezeti felborítás. A sorozat pozitívumára vált szerintem mindenképp Rick karakterének kiherélése. Túltolták már őt minden szinten, és nagyon sok volt. Az egész TWD világban jóval több van mint egy dráma királynő Rick monológjai, és hisztizései. Végre elkezdték kitágítani a TWD világát, alaposan foglalkozni több szereplővel is. Persze most jön a duma, hogy a sztori ezzel nem halad sehova, de kérdem én: Milyen sztori?? A történetnek nincs célja, nincs szérum, gyógyír, egy végső kánaán ahova el lehet jutni, és beteljesedik mindenki vágya. Tehát ilyen keretek között nyugodtan lehet lubickolni, innen-onnan behozni embereket, történeteket elmesélni, karakterizálni, kifejteni, stb. Mindenre van idő bőven, ha nem csak egy ember szálát akarják tolni a végtelenségig. Sajnos 7 évad alatt, amit lehetett Rick karakteréből kihoztak, volt már mindenféle szerepkörben, a történet körbeért számára, és már a nézők is kezdték unni az szenvedéseit, hát váltottak, és körbetekintenek hogy kik vannak még Rick körül.
Negan?! Fergeteges figura..
Csak így tovább, engem kilóra megvettetek!

Pipacs - 2016. 11. 16. 03:07

Gabe3:

Hát szerintem jobban jártunk így, ami a történelmi részt illeti, abból a szempontból, hogy ha sikerül a bajszos féreg elleni vmelyik merénylet, akkor egy épeszű ember kerül a helyére, és a németek nyerhetik a háborút. Itt viszont úgy érzem, Negannek van a legtöbb gógyija, így lett főnök. Ha megölik, egy sokkal elvakultabb, kevésbé logikus, taktikus, még vérengzőbb “diktátort” is kaphatnak, de nem is ez a lényeg, hanem maga a retorzió, amit Negan kinyírása jelentene. Még akkor is jönnének, és mindenkit lekaszabolnának, ha amúgy a színfalak mögött pezsgőt bontanak, és leköpik Negan sírját. Lássák már, ki a az új fejes, meg különbenis… Én nem tartom akkor sem okos gondolatnak az ész nélküli akciózást. Összehangolt, “végső” támadás ok, de egy random “lövünk, akit érünk” dolognak pont semmi értelme nem lett volna.

irgum76 - 2016. 11. 16. 03:09

“Emlékeztetőül Rickék nélkül Alexandria teljes lakosságát leölték volna már a farkasok vagy az első nagyobb zombicsoport. Eddig csak mákjuk volt”

ezt én is tudom meg mindenki aki nézi a sorozatot
de tekints rá egy alexandriai szemével
Rick bemutatkozása az volt, hogy az első öt percben átvágja valaki torkát
aztán jött még pár verekedés, gyilkosság
a Farkasokra is mondhatják, hogy Rickéket követve találták meg őket
a terelés sem sikerült rendesen
Neganék feltűnése is az ő számlájukra írható

szóval ha egy 2-3 évet békésen éldegélő átlagos lakó szemszögéből nézzük aki nem tudja mi-miért történik annak Rickék minden baj okozói
(szerintem)

nem is lenne rossz egy olyan epizód mint anno a Lostban az egyik kedvencem
amikor két háttérszereplő szemszögéből mutatták újra az eseményeket és fogalmuk nem volt milyen világrengető dolgok zajlanak körülöttük ők csak valami táskát kerestek

irgum76 - 2016. 11. 16. 03:15

ja még ez:

“attól még hiába mondanák az eredeti alexandriai lakosok nekik, hogy menjenek el mert balszerencsét hoznak”

nem száműzésre gondoltam az “elküldik őket a picsbe” kifejezéssel hanem hatalom átvételre (illetve az ő szemszögükből visszavételre)

winnie - 2016. 11. 16. 05:03

“alaposan foglalkozni több szereplővel is”

vó. alaposan? az eddigi 4 részben ricken kívül csak 1-1 részben foglalkoztak daryllel, carollal és morgannel. a többiek közül páran kaptak néhány jelenetet egyetlen részben. volt, akivel ebben az évadban nem is foglalkoztak még.

lehet sok mindent a twd javára írni, csak azt nem, hogy foglalkozik a szereplőivel. többek között a szerkezetnek köszönhetően. más sorozatok egyetlen részében több a karakterizálás, mint a twd egyes félévadjaiban.

Quantumleap - 2016. 11. 16. 05:22

randomguy23: Carl karaktere nem volt 7 éves a sorozat kezdetekor, te a képregénnyel kevered, ott tényleg fiatalabb a sorozathoz képest. (Remélem, ez nem annyira SPOILER!) Érdekes is lenne, ha 10 évesként próbálnának eladni egy 17 éves külsejű karaktert. Jelenleg minimum 14 éves:

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Carl_Grimes_(TV_Series)

monti - 2016. 11. 16. 07:21

már rég kinyirhatták volna ezt a figurát,volt már trükkösebb felállás is akkor is sikerült nekik eltávolitani a főgonoszt))

winnie - 2016. 11. 16. 07:52

“már rég kinyirhatták volna ezt a figurát,”

?? igen, de nem akarják megölni. még a kritikába is direkt betoldottam, ha valakinek nem lenne világos. elmehetnének, de nem akarnak elmenni. meg sem fordul a fejükben, hogy megöljék. egyelőre legalábbis.

Hall Sheriff - 2016. 11. 16. 09:38

Quantumleap

Felvette hogy JDM játszott e már gonosz karaktert.20 évvel ezelőtt a Sliders egyik epizódjában egy Negan-hoz meglehetősen hasonlító figurát alakított.Sid nem volt ennyire jópofa és az embereitől is elszakadt,ezt leszámítva gyakorlatilag ugyanaz a 2 figura.

_Peter - 2016. 11. 16. 10:26

“Kajakra nem értem, hogy mit vagytok néhányan ezen kiakadva. Judith marad Alexandirában, Maggie gyereke pedig Hilltopban. És átlagban félévadonként egyszer látjuk majd őket.”

Engem nem zavarna ez így, de sokan kérdezik most is hol van Judith, mivel még egy ilyen razziás bővített résznél sem kerül elő. Nekem eszembe se jutott. Carlon keresztül már bemutatták milyen ZA-ban felnőni, Lorinál láttuk a szülést, ha Maggie-vel is elmegy 1-2 rész erre csak időt vesz el az évadból, új sztorit nem adna hozzá. Ha úgy írják a betegség és sokk miatt elvetél, az könnyebb az íróknak a jövőre nézve szerintem. Majd kiderül mi lesz.

“nem száműzésre gondoltam az “elküldik őket a picsbe” kifejezéssel hanem hatalom átvételre (illetve az ő szemszögükből visszavételre)”

A hatalom most Negané. Én nem tudom elképzelni egy ilyen Spencerecske tárgyalna Negan kaliberű figurákkal. Ricket komolyan veszik. Ahogy a poszt végén is felmerült: “Egyébként Spencer minek van?” Ideális idei áldozat jelöltnek, Rickéknél most sok veszteség volt, Spencer kapóra jön az íróknak töltelékhalálnak, butaságot csinál vagy hősködik egyet. Szerintem.

turing - 2016. 11. 16. 10:30

Ugy latom sokan atsiklottatok az a teny felett, hogy Rickek nem szamitottak arra, hogy Neganek rogton masnap betoppannak, hiszen egy hetet igertek. Rickek hazamentek, lefekudtek aludni, masnap szinte Neganek ebresztettek oket. Ezert nem volt idejuk megszervezni a rajtautest az erkezo Neganeken, vagy elrejteni a fegyvereket. Miutan hazamentek, azok utan hogy ket tarsukank szetvertek a fejet, ertheto, hogy nem az jart a fejukben, hogy akkor csinaljunk kettos konyvelest a fegyverekrol.

Masreszt, Negan karaktere sokkal, de sokkal gyengebb mint a kepregenyben. Nem csak a karomkodasok hianya miatt, hanem hianyzik belole Negan karakterenek a “lenyege”, amit igy nehez megfogalmazni, hogy mi is az, de valamilyen szintu orultseg. Nem tudom, hogy a szinesz a rossz, vagy ezt kertek tole, de nekem oriasi csalodas.

Igy utolag azt mondom, hogy teljesen elkurtak azzal, hogy Negan-t athoztak erre az evadra, ennek ugy kellett volna lemenni, hogy az elozo evad vegen megjelenik Negan es kb 5 perc alatt lerendezi a dolgot, ahogy a kepregenyben van, ezzel azt is erzekeltetve, hogy nincs szuksege egy oran keresztul turaztatni Ricket, hogy megtorjon. Megjelenik, kis szoveg, loccsan az agyvelo, pa pa. Sokkal hatasosabb lett volna es Negant sokkal inkabb Rickek fole emelte volna, de gondolom a keszitoknek nem ez volt a celjuk, hanem ugy gondoltak, ha az evad vegen loccsan az agyvelo, akkor a kovetkezo evadot kevesebben kezdik el nezni, vagy csak szimplan ugy gondoltak, hogy igy jobb lesz…

winnie - 2016. 11. 16. 10:50

turing: rajtaütést? nem akar rick senkin rajta ütni. megmondta, hogy ennyi volt és kész. eszébe nem jut ellenállni.

“Rickek hazamentek, lefekudtek aludni, masnap szinte Neganek ebresztettek oket.”

és az eközben eltelt egyetlen este alatt zombivá kínozták darylt, és pár óra alatt ötször adtak neki enni? de ha rögtön vissza is jöttek, akkor is gondolt volna rick arra, hogy készüljön neganék ellen. ha akart volna. tudta volna, hogy nincs sok ideje.

Szabby - 2016. 11. 16. 10:51

Próbálom megérteni mindazokat, akik szerint ez egy király rész volt, de sajnos nem megy. Egyszerűen nem értem. Ugyanis – már ki tudja hanyadik alkalommal – ismét pocsékba ment közel 60 percnyi játékidő egy olyan sztori elmesélésével, amire bőven elegendő lett volna 10 is. Mert akárhogy is nézzük, ennek a résznek a sztorija egyetlen mondat: Negan meglátogatta Rick csapatát és elvette tőlük a cuccaikat. Ennyi. És erre elpazaroltak ennyi értékes műsoridőt??

De szerintem nem csak emiatt megy végtelenül rossz irányba a sorozat. Negan a másik. Az idióta hajlongó járásával, valamint a semmitmondó, maníros, giccses és izzadtságszagú monológjaival sokkal inkább nevetség tárgya, egy szánni való retardált cirkuszi bohóc képét mutatja, aki a legkevésbé sem félelmetes. Tényleg így kellene megírni a TWD rettegett főgonoszának karakterét? Mert ez a fiaskó bizonyosan nem JDM színészi képességeivel van összefüggésben, sokkal inkább a showrunner(ek) impotenciájával.

karit - 2016. 11. 16. 12:41

A matracok elvételével talán azt akarták üzenni, ‘ne aludjatok bazz, hanem dolgozzatok’, de a közelükben való cinikus elégetése inkább a jobbágyaik gyűlöletét fogja erősíteni. Az pedig neccesebb irány számukra, mert míg a félelem kordában tart, a gyűlölet dacra és ellenállásra ösztönöz.

Persze lehet, hogy a dac provokálása is Negan érdeke, amivel újabb indokot talál az aberrált hobbija kiélésére. Tuti valami frusztrált vidéki al-színész lehetett a Z-nap előtt.

turing - 2016. 11. 16. 13:04

winnie: ki mondta, hogy rajta akartak volna utni? Azoknak irtam, akik fel voltak haborodva azon, hogy miert nem utottek rajta az erkezo Neganeken. Nekem tobb dolog miatt is ugy jott le, hogy masnap reggel erkezik Negan, de ha nincs kimondva konkretan, akkor elhiszem, hogy eltelt par nap ami kevesebb mint 7. Annyi ido alatt eppen fel is keszulhettek volna, ha akartak volna, masnap reggelre viszont aligha.

randomguy23 - 2016. 11. 16. 16:00

@Quantumleap: nem keverem, direkt említettem meg: az életkori sajátosságai miatt nála a legszembetűnőbb, mennyire másként telik az idő a sorozatban mint a való életben. Ezzel persze semmi gond (amíg a belső koherencia megvan), csak Riggs kamaszkori fejlődése tipikusan olyan, amivel nem igazán lehet mit kezdeni, még ha néha ki is lóg a lóláb emiatt a történetben.

Azzal viszont tényleg nem számoltam, hogy alternatív életkort kaphatott a karakter sorozatos verziója. Ez a fajta előrelátás idegen és rendkívül ritka lenne a készítőktől (ráadásul forrásként sem egy hivatalos megerősítés szerepel, csak a színész egy elejtett mondata), ám ezen ne múljék, én elhiszem, hogy így volt.

@turing: ezt pedzegettem én is fentebb (meg korábban is), szvsz egyfelől JDM adottságai jelentik a korlátot, másfelől pedig a írói korlátoltság. Az finálé valószínű fel lett áldozva a hype oltárán, még ha a készítők őszintén is remélték az elsöprő sikert.

Negan “lényege” tényleg hiányzik, talán a legjobban úgy tudnám megfogalmazni, hogy a feszültség és a komolyság elegye hiányzik. JDM fényévekkel kevésbé tekintélyt parancsoló és veszélyes (értsd: körülményektől függetlenül valós fenyegetést jelentő), mint kellene, hogy legyen.

szelesmalom - 2016. 11. 16. 19:26

7×04
végtelen buta, unalmas sz@r volt.

“Már bocsi, de JDM fantasztikus, teljesen feldobja a az egész TWD-t.”

az év vicce.
annyira egy szánalms ripacs, minden jeleneténél vagy tekerni kell, vagy mute-zni, mert elviselhetetlenül MŰ az egész karakter.

“JDF óriási király amúgy, sokkal kíváncsibb vagyok már az ő szálára, mint a hagyományosra. Ezt a színészt érthetetlen, hogy miért nem rakják sokkal több nagy filmes szerepbe is, lehetne bármiféle legendás akció- vagy kalandfilmhős, vagy krimiszereplő. ”

több sorozatban is volt már,_mindenhol kb. ugyanazt a macsó f@aszt játsza el. végteleül unalmas és mesterkélt.

Quantumleap - 2016. 11. 17. 07:53

randomguy23: Nekem 8. Ha te azt szereted hinni, hogy a 17 éves külsejű Carl igazából csak 10 éves, hát hidd! :)

vasutas - 2016. 11. 17. 09:23

Azt nem értem, miért nem gyakták le Neganeket? Egyértelmű, hogy egy személyben ő a vezér, és nincs ki a helyébe lépjen. Ha legyaknák, káosz lenne, szétesne az egész Savior brigád, egymást fosztogatnák/gyilkolnák.

Furcsa látni Ricket kutyába, az az ember aki egyedül nekiállt többszörös túlerőben lévő zombikat írtani(Alexandria), most önként átadja a fegyvereket, hogy végképp ne tudják megvédeni magukat. És arra bíztat másokat, fogadják el a szolgasorst. Értem én hogy megtört, de szerintem átestünk a ló túloldalára-kevésbé hihető számomra…

winnie - 2016. 11. 17. 09:38

“Azt nem értem, miért nem gyakták le Neganeket? ”

Mert nem akarják. Leírtam a posztban is, de erről szólt eddig az évad, elég konkrétan elmondták – de többször is felmerült kommentben, olvasd vissza, többször is meg lett magyarázva. Valahol tényleg döbbenetes, hogy többek számára nem egyértelmű ez, pedig én már kezdtem azt érezni, hogy a sorozat túlságosan is szájbarágós.

“most önként átadja a fegyvereket”
“kevésbé hihető számomra…”

Két lehetősége volt: átadja vagy nem adja át. Ha nem adja át, akkor meghalt volna egy ember. Teljesen egyértelmű, hogy mit választ. Az lett volna kevésbé hihető, ha Rick ellenáll és mások életét veszélybe sodorja.

“És arra bíztat másokat, fogadják el a szolgasorst. ”

hogy fogadják el az életet a halál helyett. a tévé előtt lehet, hogy a halált választanák egyesek. de a többség az életet.

winnie - 2016. 11. 17. 09:40

turing: de ha abból indulsz ki, hogy az előző rész nem pár óra, hanem napok eseménye volt, akkor ez nem lehet másnap. a lényeg, hogy eszükbe sem volt felkészülni, nem céljuk, hogy ellenálljanak. be akarnak állni a sorba.

Pipacs - 2016. 11. 17. 10:45

” Egyértelmű, hogy egy személyben ő a vezér, és nincs ki a helyébe lépjen.”

vasutas:

Mitől olyan egyértelmű ez számodra?

winnie - 2016. 11. 17. 11:36

ez meg a másik. a világon semmi sem utalt eddig arra, hogy milyen a szerkezeti felépítése ezeknek – vagy, hogy mi lenne, ha meghalna negan. (vagy ez, vagy az, de nem tudjuk, hogy reagálnának.) azt tudjuk, hogy van több helyőrség is a fő táboron kívül, akik ugyancsak szedik a sarcot. nyilván azok élén is fő emberek állnak.

Benzin - 2016. 11. 17. 12:30

Rozita kiválóan megkomponált, remek ritmusú, merészen újszerűen fényképezett erdei akciója alatt valahol a távolban felsírt Frank Darabont és összetépte a 280 millió dolláros keresetlevelét; az epizód végére biztosan talált magának egy buddhista kolostort, hátralevő éveire…

10/6

vasutas - 2016. 11. 17. 13:02

Esélytelenebb helyzetekben választotta a harcot Rick többször is. Előbb utóbb úgyis rájön, hogy harcolnia kell, és fog is. Azzal hogy elvette a fegyvereket, látszólag meg is pecsételte mindenki sorsát.

Szerintem a 3. rész bőven adott választ, hogy Negan egy személyben az istencsászár, és ha figyeltetek, volt olyan jelenet is abban a részben, mikor a tulajdonon összeveszett két noname tag, az egyiket agyonrúgták-ennyire szervezettek. Amikor Negan megjelenik, térdre ereszkednek. Negan azt is mondta, Dwight az egyik legmegbízhatóbb embere. Ő meg csak kényszerből szolgálja Negant, mint a többi-köhöm. Egy igazi diktátor, aki megfélelemlítéssel irányít. Szerintetek a történelem folyamán hány diktátor halálát bosszulták meg a “beosztottak”? Még örülnének is ha eltűnne végleg, nem hogy bosszúhadjáratot indítanának Alexendria ellen!

Nade felesleges logikát keresni egy képregény adaptációban, a Vasemberben sem a logikát keressük.
Már a kezdetektől tele van “logikai bugokkal” a twd, ne értsetek félre, ettől még igenis élvezetes számomra.

Pipacs - 2016. 11. 17. 13:32

“Még örülnének is ha eltűnne végleg, nem hogy bosszúhadjáratot indítanának Alexendria ellen!”

Valahol fentebb utaltam rá, hogy lehet, hogy örömtáncot lejtenének, de retorzió nélkül nem hagynák semmiképp, mert ha valamelyik embere beül Negan helyére (és miért ne?, a rendszer ki van építve, meg van ágyazva, a hatalom sokaknak ízlene), akkor is meg kell mutatni, hogy az ilyen rebellis viselkedés nem maradhat büntetés nélkül.

winnie - 2016. 11. 17. 13:58

vasutas:

“Már a kezdetektől tele van “logikai bugokkal” ”

ha te nem értesz valamit, ha nem látsz logikát benne, akkor két lehetőség van: vagy a sorozat nem logikus, vagy te nem gondolkodsz logikusan. ne csak az elsőt feltételezd. mindig van esély a másodikra is.

“Nade felesleges logikát keresni egy képregény adaptációban,”

ez egy elég nagy marhaság, de legalább érthető az, amiket írsz. ha meg sem próbálod, akkor nem fogsz találni. csak a fordított gondolkodást nem értem: logikátlan dolgokat vársz el, miközben a sorozat a szádba rágja, hogy ki mit miért tesz – és csodálkozol, hogy nem azt csinálják, amit te akarsz?

“sélytelenebb helyzetekben választotta a harcot Rick többször is. Előbb utóbb úgyis rájön, hogy harcolnia kell,”

előbb-utóbb arra jött rá, hogy nem kell többet harcolni. korábban ugyanis nem okozta két barátja halálát. mindvégig az volt a célja, hogy letelepedjen, felnevelhesse a gyerekeit. most talált egy várost. megállapodott. és most olyan állapot van, amiben lehet élni. ahogy hilltop és kingdom is jól el van negan uralma alatt.

“Negan egy személyben az istencsászár”

igen, de fogalmad sincs, hogy akik 3 éve vele vannak, meg akik 1 éve vele vannak, meg akik a 4-es helyőrségét irányítják hogyan viszonyulnak hozzá. illetve, hogy az alattvalók között milyen a viszony. mert kábé senkit nem ismersz, csak pár statisztát a háttérből.

winnie - 2016. 11. 17. 14:01

ha már logikus gondolkodás, ez _szerintem_ így működik: ha örülne bárki is negan halálának, akkor már réges rég megpuccsolták volna. negan él, tehát nem puccsolták meg –> logikus, hogy nem logikus, amit írsz, miszerint “még örülnének is ha eltűnne végleg”

de ezen nincs mit csodálkozni. ez a söpredék remek életet él. nyilván nem fogják leölni a “királyukat”, hogy szétessenek. vagy, hogy más kerüljön az élükre, aki közel sem olyan erőskezű, mint negan.

evergreen976 - 2016. 11. 17. 18:18

…ööö….édes jó istenem ekkora egy balfütyit mint ez a Rick…könyörgöm nyírják ki…(csak hülyülök…vagy mégsem?)…ezt nem gondolhatja komolyan hogy innentől kezdve így akar élni…huuuhhhhh…na mindegy, biztosan rosszul látom a helyzetet.
…Negan (annak ellenére hogy JDM veszettül jól hozza a karaktert , meg amúgy is szeressük) baromi idegesítő…
Hja, és ha már szóba lett hozva Rick által Shane…hááát nagyon hiányzik.Ő biztosan másként cselekedne.
Na mindegy.

Nok3dli - 2016. 11. 17. 18:21

Shane pont azért nincs már köztünk, mert másképp cselekedett :)

Quantumleap - 2016. 11. 17. 19:34

Azt mindenesetre én is remélem, hogy több ilyen típusú epizód nem lesz. Oké, megláttuk, hogy totál becsicskultak és megtörtek, ennyi épp elég volt belőle. Remélem, hogy a következő résztől elindul valami folyamat a helyzet megoldására, mégha lassan is. Elvégre mégiscsak egy akció-horror-drámát akarok nézni, nem pedig a Rabszolgasors zombikkal spékelt verzióját. :)

pieterzoon - 2016. 11. 17. 21:38

Lehet hogy már valaki kérdezte, illetve le volt írva valahol,de most, hogy ledaráltam a hatodik évadot és az eddigi négy részt a hetedikből egy kérdés foglalkoztat: Ugye a járványt mindenki(bár lehet, hogy vannak immúnisak) megkapta, azaz bennük van a vírus és, ha meghalnak, akkor változnak át zombivá. Akkor mégis miért félnek attól, hogy megharapja őket egy zombi, hiszen már a “zombi-kór” bennük van és csak egy sima harapástól nem kellene átváltozniuk, kivéve ha halálos a harapás. Tehát nem értem, hogy miért kell testrészeket levagdosni egy harapás után?

Liu - 2016. 11. 17. 21:58

pieterzoon

Nem emlékszem, hogy 100%ig meg lett volna magyarázva, de elvileg a harapás az, ami “aktiválja” a vírust.
A harapástól minden esetben rövid időn belül meghal ( maga a harapás, az “aktív” vírus, sebláz mindegy, mitől a lényeg, hogy meghal)–> átváltozik.

Ha időben levágják a testrészt, akkor lehet, nem hal meg és változik át.

pieterzoon - 2016. 11. 18. 07:24

A börtönben akik megbetegedtek és meghaltak azok is átváltoztak haláluk után, illetve Rick felesége is a szülésbe halt bele. Ott nem volt harapás.

Quantumleap - 2016. 11. 18. 07:56

pieterzoon: A harapás gyógyíthatatlan, ha egyszer bekapod, 100%, hogy belehalsz. Ha fellelnék az ellenszerét, nyilván változna a szitu. Az se kizárt, hogy ez lesz a sorozat vége.

Pipacs - 2016. 11. 18. 13:00

pieterzoon:

Egyszerű:

A.) Aki meghal és nem kap súlyos fej (agy) sérülést, minden esetben zombi lesz.

B.) Akit megharapnak (és nem sikerül a kezét/lábát idejében amputálni), megkapja ezt a “zombiláz” szerű halálos vírust, amibe belehal és utána az “A.” pont lesz érvényes.

De amúgy kár túlmisztifikálni, nem ez a lényeg. :)

sakursakur - 2016. 11. 19. 00:55

szemetek az írók, mert nagyon megnéztem volna már bolond Morgan reakcióját Neganre…

vagy lehet erre fut ki az évad, hogy a végén Morgan a seprűnyéllel vs Lucille?

sztem is túlzás volt Negan ripacskodása, rémesen szájbarágós a stílusa, 2 zombit nyírt ki mindkettőnél még hősnek állította be magát, csak mert leütötte őket…

Lilia - 2016. 11. 19. 20:13

Rick nem egy tipikusan vetetői alkat, ahogy Shane-től már az elején megkapta ezt a kritikát, bár azóta már igenis fejlődött. A vezető tipus mindig kicsit önző, nem önfeláldozó, Rick pedig mindig a leghúzósabb feladatot vállalja magára. Vezetővé attól vált, hogy karizmatikus, és ő adaptálódik leggyorsabban az adott körülményekhez. Míg a többiek még ott tartanak, hogy lázad az egójuk az elnyomás ellen, Rick már továbblép, hogy megalapozza az élhető életet a jelen helyzetben. Még mindig benne van, hogy odasózzon Negan-nak mikor az elfordul, de a többiek miatt nem teszi.

Pipacs - 2016. 11. 19. 23:15

Lilia:

Van abban vmi, amit írsz, de azért azt gondolom, hogy egy jó vezetőhöz hozzá tartozik – különösen egy “mindennap harc” világban -, hogy 2 lépéssel az ellenfél (probléma) előtt próbáljon járni. Ez esetben arra gondolok, hogy oké, higgadtságra és türelemre inti az embereit, de félre tesz ezt/azt “esős napokra”. Emiatt kissé neheztelek rá, már ha lehet ilyet egy kitalált karakter esetében. :)

zoeyshy - 2016. 11. 22. 14:36

Negan egy komédia lett…

evergreen976 - 2016. 11. 30. 14:44

zoeyshy: hát persze hogy az, mert egy Komédiás játsza.
[Utalás a Watchmen béli szerepére]
XD

Treff Bubi - 2016. 12. 13. 09:10

Sokakkal együtt nekem is sok volt Negan parádézása, de ez jól van így: hány olyan embert ismerünk a való életben, aki szintén “sok”, túltol valamilyen viselkedést? Biztos több kommentelőnek volt már olyan főnöke, akitől felállt a hátán a szőr, vagy akit megvetett a humorosnak gondolt szövege miatt, de muszáj volt eltűrnie, ha nem akart másik állás után nézni:D

Egyébként Negan és Ezekeiel is elképesztően kirívó figurák a TWD eddigi karakterei között, a Mad Max világában voltak ilyen díszpinty őrültek. Kb. olyanok, mintha egy képregényről léptek volna elő… oh wait, tényleg, ez egy képregény. És ez az, ami miatt nekem nem jönnek be. Ami egy képregény keretein belül rendben van, az filmen már túlzás lehet.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz