login |

Gilmore Girls: A Year In The Life – Spring, Summer, Fall

2016. 11. 27. 21:48 - Írta: human

67 hozzászólás | kategória: kritika,

Kemény dolog a téllel kezdeni, mert az összes évszak sorra került, és egy szomorúbb idővel kell befejezni a történetet is. A Year In The Life pont az volt, ami kellett még a Gilmore Girls sorozatnak. Kicsit csapongó leszek, ami illene is a témához, de nem tudok elég terjedelmes lenni.

gilmoregirlsfin1

Most nem akarom előrángatni pont azt, amit már írtam, de a végére egy kicsit sok volt már a “még neki is be kell köszönnie” húzás. Bár ha jobban belegondolok, néha az életben is összefutunk olyanokkal, akik valaha fontosak voltak nekünk, és ezekből a helyzetekből néha bizony csak kínosan lehet kijönni. Itt is csak 1 év alatt tűnt fel mindenki, szóval végülis…

He’s like a superhero, but his power is that you can’t remember him no matter how much time you spend with him. Kind of like every Marvel movie ever.

Ami jobban zavart, hogy mintha kicsit túlzásba estek volna a valószerűtlen jelenetekkel. Ez alatt konkrétan a musicalt értem. Jól is lehet használni ilyesmit, a Scrubs vonatkozó epizódját végigvigyorogtam, de itt konkrétan untam. Ez volt az a 20 perc (egy órának érződött), aminél el is akadtam a nézéssel egy időre.

gilmoregirlsfin2

Amúgy pár véleményt elnézve azt még szóba akartam hozni, hogy a Gilmore lányok sem angyalok. Néha elég önzőek, de talán pont a hibáik miatt kedveli őket még mindig sok ember. Lorelai sosem volt a legjobb anya, a minta, amit hozott magával sem volt az igazi, így inkább csak az a kérdés, hogy jó-e nézni, mert minden “baromság” meg van alapozva az anya és lánya jellemében.

– I don’t know how to do this.
– Do what?
– Live my life.

Annak amúgy nagyon örülök, hogy végül nem lett olyan szomorú ez a szezon, mint vártam. Csak mert a Winterben és a Springben bőven alapoztak rossz dolgoknak, és meglepő, hogy milyen karakterfejlődéssel lettek ezek feloldva. A valószerűtlen musical és még szürreálisabb gazdag négyes mellett már-már realisztikusan oldottak meg tipikus sorozatos zsákutcákat. Olyanokat, amikbe régen simán elmerült volna a sorozat egy évadra.

gilmoregirlsfin3

És pont ez, a tényleges karakterfejlődés az, ami miatt végül egy sima mikrózás helyett egészestés vacsora lett ez a folytatás. Mert lehetett volna az a végeredmény is, hogy csak jókat mosolygunk a feltűnő kedvelt karaktereken, és ennyi, leoltják a Marvel-mozikat, nyúlnak a Facebook-filmből, és még százezer utalást kapunk, mint egy Family Guy-ban, de nem ez történt, egy kicsivel több lett a Year In The Life.

gilmoregirlsfin4

Annyira nem akarnám pontozni a felélesztést, a lényeg, hogy részemről ez remek szórakozás lett. Más, mint amit vártam, de ez egyáltalán nem baj, sőt.

A folytatás? Hát nem tudom, bár nem hiszem, hogy ne lenne sikeres, és ennek velejárója lehet akár az újabb berendelés is, de Amy-Sherman Palladino az itteni 4 szót szánta az igazi sorozat legvégének is. Hiába lenne tökéletes alapozása új évadoknak, egyben be is zárja a kört.

67 hozzászólás Ne habozz!

Cathy07 - 2016. 11. 27. 21:53

Nagyon jó volt, kivéve a musical, elképesztő vontatott, hosszú és rossz volt, pedig alapvetően imádom az ilyesmit. Közben végig azt éreztem, hogy ezzel mennyi értékes perc veszik el, az amúgy is nagyon rövid sorozatból.

Ha nem lesz folytatás én simán azt gondolom, h Jessé a gyerek és kész :D

Sam Seaborn - 2016. 11. 27. 22:09

A musical meg az élet halál brigádos gazdag kölykök (akik amúgy régebben néha szorakoztatóak voltak) 15-20 percei azért elég unalmasak voltak. De amúgy klassz volt.
Simán vevő lennék 1-2 évente hasonló 4 részhez (többet szerintem úgysem tudnának összehozni).

wellwellwell - 2016. 11. 27. 22:50

rory lekopírozza az anyját: a gyerek logané és élete szerelme jess. reménykedjünk a folytatásban.
a musical rész tényleg nagyon gyenge volt, az úrigyerekek kalandja sokkal jobb volt, mert szervesen épült a sztoriba és a kirándulós kaland is emiatt volt egy fokkal jobb.
alapvetően jólesett velük tölteni a hálaadást. :)

F.Enci - 2016. 11. 27. 22:53

A musicalen ezek szerint csak en nevettem. De en nagyon. Imadtam azt a 20 percet, es egyszeruen zsenialis volt Sutton Foster es Christian Borle.
Es ballada, amit enekelt, es az a pillanat, amikor az eljutott Lorelaihoz… Engem is megerintett.
Amugy mind a negy resz zsenialis volt – szerintem.

Impish - 2016. 11. 27. 22:55

Azok táborát gyarapítom, akik imádták ezt a négy részt.
Nagyon nagyon tetszett, és minél többet gondolkodom annál jobban ugy látom mintha a kedvenc jeleneteinket ollózták volna össze. Pl.: amikor Lorelai visszajön és Luke hadarva kiabál majd Lorelai megkéri a kezét. …

Viszont 1 dolog nem tetszik: miért mutatták meg Lane apját?!??

Diapolo - 2016. 11. 27. 22:58

SPOILER!!!

Hatalmas kedvencem és igyekszem nem hosszan írni róla… A sok fanyalgóval ellentétben én imádtam. Jó volt újra látni Roryékat. Végig lebilincselt, szerintem jó volt az irány. Kirk Winteres fellépésén jót nevettem és Richard temetését is annyira jól megcsinálták, hogy elhullajtottam pár könnycseppet, pedig nem szokott semmi meghatni, de ez a sorozat nagyon hozzám nőtt. Rory szálát sokan szidták, azonban én teljesen jónak éreztem. Ha 32 éves koromban semmi nem működne körülöttem, csaponganék és nem találnám a helyem, akkor én is elkeseredett és hirtelen döntéseket hoznék, amelyek nem biztos, hogy később ésszerűnek tűnnének. Mert az olyan maximalisták mint Rory ha nem stimmelnek a dolgok egyszerűen fejre esnek. Emilyt is rossz volt látni, ami szintén érthető volt. Annyira hozzánőtt Richardhoz az évek során, hogy a hiányában nem volt meg az a biztos pont az életében, amely az előtt. Lorelai szála viszont maga volt a kiegyensúlyozottság, Luke pedig megmaradt a maga szerethető furcsaságában. Az egyetlen negatívum a musical volt, azt én is eluntam, sokkal rövidebb jelenet is megtette volna. Kíváncsi lennék a folytatásra, jövőre nyugodtan jöhetne egy ugyanilyen négyes pakk. Nálam sima 10/10, de lehet csak az elfogultság miatt.

Edrick - 2016. 11. 27. 23:17

A musical nekem is betett. Borzalmas volt. Tudom, hogy az is volt a cél, de ilyen hosszan egyáltalán nem kellett volna. Nem mintha rabolta volna az időt – bár lehetett volna másra is fordítani -, mert az idő volt az, amit tökéletesen be tudtak osztani, és annyi tartalom volt minden részben, hogy már az első rész után azt hittem, Gilmore Girls túladagolásban halok meg.
Szóval visszakanyarodva elég lett volna egy jelenet is, maximum kettő, hogy érzékeltessék, milyen szar, de az egész sok volt. Pedig a rész eleje (‘Yes, Khaleesi’ – szakadtam) és a vége baromi erős volt, de a közepe lehúzta. Nekem, legalábbis, talán ezért éreztem pont a Summert a leggyengébbnek a 4 rész közül.

A Winter tiszta nosztalgia faktor, a Spring ezt mintha lerázta volna magáról (2-3 sorral lejjebb olvasható, hogy miért), a Fall meg rohadt jó lezárás volt. És tudjátok, mi tetszett nekem különösen? Hogy az első részt leszámítva alig éreztem, hogy ez egy revival. Nem nyomta rá teljesen a bélyegét, egyszerűen olyan volt, mintha (megint) évek óta menne a sorozat, és csak bekapcsolódtam volna. Annyira jó érzés volt, de komolyan.

Aztán jött a negyedik rész. És ott tudatosult bennem, hogy ez tényleg és tényleg az utolsó utáni legutolsó rész, és nincs tovább, és hogy ennek sírás lesz a vége. És ezt is olyan szépen csinálták meg, hogy én oda vagyok meg vissza. Csak hogy egyet mondjak: Kirk (akiből az első két rész után látványosan visszavettek) kvázi lezárása nagyon tetszett, olyan olyan nincsenek rá szavak, milyen volt. A “k*rvajó”-val tudnám jellemezni, de mással tényleg nem :D
Az utolsó jelenetnél viszont először majdnem tökön szúrtam magam, hogy ezt ne, ezt ne, de körülbelül fél perc kellett hozzá, hogy fogjam a fejemet, és röhögjek, hogy bakker, ezt igenis így kellett; ez rohadt jó lezárás volt mégis.

Nyilvánvalóan nem bírtam beosztani a 4 részt, de újranézem még úgy is, összességében nagyon jól szórakoztam. Kellett már nagyon :)

PapiLaci - 2016. 11. 27. 23:56

Gilmore girls rajongoktol kerdezem, az eredeti sorozatnak rendes vege lett (elvartak minden szalt) vagy hirtelen lett vege (maradtak kerdesek)?

human - 2016. 11. 28. 00:11

PapiLaci: elvarrtak, de nem volt mindenki elégedett. nade most itt a tényleges. ha nem kell cliff ne nézd meg az utolsó percet.

f.fredericks - 2016. 11. 28. 01:58

Nekem is nagyon tetszett. Viszont én is azok táborát erősítem, akiknek nem tetszett a musical. Az már valahogy nem fért bele nekem, túl abszurd volt, már szinte groteszk. Kedvenc részt nem tudnék kiemelni, mert rengeteg volt (pl. az összes jelenet Parisszel). Viszont a legmeghatóbb egyértelműen az volt, mikor Lorelai felhívta Emilyt a túrázás végén. Amúgy egy ilyen évente egy négyrészes balhén rajta lennék, rengeteg nyitott kérdés maradt. A poén, hogy én végig Rory Michelle Obamás jelenetét vártam, mert kajak azt hittem, hogy az egy rész a filmből. :) És én Rory karrierjét ilyen irányban képzeltem el alapból. A másik megosztó rész, az élet-halál brigádos, viszont tetszett. Súrolta a határokat, de tetszett. Viszont megnéztem volna Taylor arcát, mikor reggel meglátja a boltot. :)

lujza1004 - 2016. 11. 28. 04:02

Én nagyon vártam ezt a négy részt, mert az egyik legmeghatározóbb sorozat volt az életemben, amit valaha láttam. Imádtam ezt az anya-lánya kapcsolatot, és nagyon jó érzés volt viszontlátni a lányokat. Az ő pörgős beszédstílusukat újból hallani, látni a bolond kisvárost és szinte az összes jelentős szereplőt felbecsülhetetlen volt.
Viszont történet szempontjából sajnos másra számítottam. Olyan volt nekem, mintha nem 10 év, hanem csak 2-3 év telt volna el. A Lorelai és az Emily szál szerintem tökéletes volt (habár sajnálom, hogy Lorelainak nem lett közös gyerek Luketól), de Rory története nagyon nem tetszett. A fiúi közül Logan volt mindig is a kedvencem, de amit leműveltek ebben a négy filmben, hatalmas csalódás volt. Persze nem akkora, mint az, hogy komolyan úgy gondolta bárki is, hogy ez a négy szó a tökéletes lezárása a történetnek.
A musical nekem sem tetszett, feleslegesen rabolta az időt.

Synrew - 2016. 11. 28. 05:43

A musicalt én teljesen elkönyveltem Bunheads kikacsintásnak, szerintem az a sorozat is többet érdemelt volna mint ami jutott (1 évad) és így nem találtam zavarónak.
A befejezés nagyon tetszik,nem kell aggódni senkiért,nem érződik lezáratlannak,ugyanakkor gyakorlatilag innen fel is lehet venni a fonalat akár egy sorozatra is,ha épp arról van szó.

Marci - 2016. 11. 28. 06:45

Nekem tetszett, és voltak csúcsjelenetek dögivel – a legjobb a Fallban Lorelai a dombon, amikor telefonál -, csak jaj, bár ne lenne Rory ennyire szar alak.

Scott - 2016. 11. 28. 06:58

Van 1 olyan érzésem, hogy Amy azt akarta ezzel elérni, amit már mások is írtak, külföldi oldalakon is, hogy Rory-nak Logan a Chrisptopherje és Jess a Luke-ja. Azt a sztorit meg már láttuk 7 évadon keresztül, hogy alakult, nem hiszem, hogy csak azért csinál folytatást, hogy ezt még egyszer eljátssza a következő generációval. (bármennyire is jó lenne látni). Másrészt tök jó lenne ha a baba fiú lenne, és Richard után neveznék el, és kitalálnának arra is egy olyan rövidítést, mint a Lorelai-nak kitalálták a Rory-t

Atter - 2016. 11. 28. 07:37

Impish:

Én akkor ezek szerint lemaradtam: tényleg mutatták Lane apját? Mikor? :O

borsó - 2016. 11. 28. 08:26

Mindig is nagy rajongója voltam a sorozatnak, de ez nekem most csalódás volt. Néhány jelent visszahozta egy pillanatra a régi hangulatot (Kirk második filmje epic volt), de összességében hiányzott a kisvárosi hangulat, sok jelenet nem is Stars Hollow-ban játszódott, a szereplők karakteridegenek voltak, a jelenetek elnyújtottak (a musical vagy 20 percig tartott úgy, hogy egy vadidegen volt a középpontban), ráadásul néhány jelentetnél azon gondolkodtam, hogy mégis mit szívtak az írók, amikor kitalálták, annyira el volt rugaszkodva a valóságtól. Nekem sokszor ötlettelen is volt, amit láttam. Tudom, eltelt 10 év, ezt valahogy fel kellett vezetni, de ennek a négy résznek számomra semmi köze nem volt az eredeti sorozathoz, mert 80%ban hiányzott az, ami a sorozatot azzá tette, ami. Annak meg pláne semmi értelmét nem láttam, hogy visszahozták a szereplőket, csak hogy mutogassák, ők is itt vannak, úgy, hogy aztán nem is használták őket. Rory és az apja között annyi kémia volt, mintha sose találkoztak volna korábban, Logan meg úgy viselkedett, mintha elfelejtette volna, hogy most nem The good wife forgatásra ment…

Mom - 2016. 11. 28. 08:28

@Atter: A Springben, a nemzetközi kajás fesztiválon, a főtéren. Rory Lane-nel beszélget és odaintegetnek neki. De én is jobban örültem volna, ha ezt a rejtélyt meghagyják.

Az jutott eszembe a kommenteket olvasva, hogy nekem a hetedik évad is nagyon tetszett és személy szerint fel se tűnt a készítő váltás (nem is tudtam róla akkoriban, utólag meg már mindegy), de mit szóltunk volna akkor, ha eredetileg ez a 7. évad vége? Nem tudom, hogy ASP hogy képzelte el az egész évadot, de ha tényleg ezzel a négy szóval fejezte volna be, nekem sokkal rosszabb lezárása lett volna a “friss” sorozat végén. Most sokkal jobban el tudom fogadni akkor is, ha nem lesz tovább.

Egyébként a hangulat, a nosztalgia, a kikacsintások, a visszaemlékezések mind-mind működtek nálam. Egyedül az összhatás lett kicsit borúsabb, mint amilyet vártam. Persze a való élet pont ilyen tud lenni, mégis az idilli kisvárosi képhez picit több cukormázat el tudtam volna képzelni a szereplők magánéletében is. De azt elismerem, hogy ez így sokkal életszagúbb.

Az én személyes kedvencen a Paris összes, azon belül is a Chiltonos látogatás, ahol egy nagy dózis Paris-őröletet kaptunk :D
“Sorry, did I accidentally step into 2003?” :D

Enci - 2016. 11. 28. 08:55

Az esküvőről mi a véleményetek? Az hogy tetszett nektek?

laparama - 2016. 11. 28. 09:05

Kezdem a negatívval,hogy a pozitívval zárhassam:
-Paul. Mi az,hogy Rory elfelejti a “pasiját”?Meg mindenki,és ez akar lenni a poén? Nekem ez nagyon nem tetszett,erőltetett volt.
-Paris a Chiltonban. Nem tudom miért de ő is nagyon erőltetett volt,konkrétan feszengve néztem ahogy berúgja az ajtót,és összeveszik Francis-el,csak mert meglátja Tristant! (akit amúgy én fel sem ismertem volna,ha nem mondják,hogy ő,mivel kb. 1 mp-ig mutatta a kamera)
-Rory szál. Oké,én megértem,hogy ha gazdag családban élsz,akkor vannak kötelezettségeid,tehát nem vehetsz feleségül egy csövest például,de hát Rory nem éppen az. Miért ne jöhetettek volna össze Logannel? Kell a drámai szál,persze,de a végén azért feloldhatták volna. Szerintem a Huntzbergerek is elfogadták volna,ha már ott a trónörökös…(mondom ezt úgy,hogy team Jess vagyok ezerrel,az ő benézése az ablakon a végén K.O. kategória volt a kis lelkemnek…)
-Lane. A nagy semmi volt a része!!! A fiait nem is mutatták,a Hep Alien kb. 1 percig zenélt.Többet érdemelt volna szerintem.
Pozitívumok:
-Luke és Lorelai nem ment szét a 9 nem látott év alatt! Ez nagy szó:) És tulajdonképpen most sem,csak pár hétre ment el túrázni Lor,az a kis dráma még belefér. És végre összeházasodtak!
-Szerintem egyáltalán nem baj,hogy egy szabadúszó 32 éves újságírónak nincs lekötött élete. Miért ne utazhatna? Miért ne írhatna több helyre? Sablonos is lett volna,ha tökéletes karriert fut be a New York Times-nál,és kosztümben jár mindenhova…
-Jess. A múzsa,a támogató,a jófej:)
-Emily története. Bemutatták rajta a gyász fázisait,nagyon megható volt. Még sírtam is rajta,ami lehetne negatív,de én mégis a pozitívhoz sorolom.
-Kirk 2.filmje:D
-Az élet halál brigádos rész.
-Taylor kifakadása a kávézóban.
-A Taylor elöli összepakolás a titkos esti kiülős helyen.
-Mr. Kim!
-A musicalen is volt,hogy felnevettem.
-Kiefer Sutherland! :D

Tehát azért több volt a pozitív összességében,úgyhogy várom a folytatást! :)

f.fredericks - 2016. 11. 28. 09:22

@Atter: Szerintem az is olyan Lorelaios volt. Végülis, megint eglógott az esküvőjéről, de most legalább a vőlegényt vitte magával. :D

len90 - 2016. 11. 28. 09:51

Elkezdtem nézni úgy, hogy beosztom négy napra. Feltem, hogy nem fog tetszeni, de a Winter nagyon aranyos volt és abszolút hozta a Gilmore feelinget, így alig vártam a Springet. Másnap lelkesen neki is ugrottam, de a végére rendesen untam, már többször az órámra pillantottam, hogy mikor lesz vége. Gondoltam sebaj, majd a Summer…hát nem, a Summer semmivel sem lett jobb, még alúl is múlta. És tényleg a musical volt a mélypont, nem kellett volna ennyi ideig húzni, pedig én a Bunheads óta szeretem Srutton Fostert. Ez után úgy voltam, hogy screw az egy napra egy rész, ha már ennyire elronották az élméyemet, és az egész Gilmore világot akkor legalább legyen vége, legyek túl rajta. Erre a Fall-t olyan erősnek találtam, hogy hiába volt vagy 100 perc, tényleg 5 perc után már megint az órát lestem, de most azért, hogy ne legyen vége. Szerintem nagyon jó lezárás lett.

Emily története annyira nem tetszett, én ezt nem értem karakter fejlődésnek, inkább karakter elidegenedésnek, fájt a szívem amikor eladta a Gilmore házat, és rettenet idegesített ahogy Berta családostól ránőtt a fejére, végig azt vártam, hogy előbújjon a jó öreg Emily és úgy kirúgja a vén csotrogányt, hogy napokig magához se térjen. De azért annak örülök, hogy legalább “megtalálta a lelki békéjét” Richard halála után és az új money deal is tetszett.

Lorelai storyja korrekt lett, örülök , hogy itt meglett a happy end. Megérdemelte már mindenki, csak tényleg az bosszantott benne, hogy ezzel miért kellett eddig várni? Miért kellett a Springet és Summert is végig szenvednie, holott én nem éreztem, hogy neki most bármit is át kelljen értékelnie a Luke-kal való kapcsolatával kapcsolatban, egyedül az tűnt biztos pontnak az életében, minden más: a szálló, az eltűnő barátok, a kallódó Rory mind szopás volt, egyedül a Luke-kal való kapcsolata működött rendesen, nem értem miért kellett a Wild-os kitérő.

Rory story-ja az amit félig így jósoltam meg. Érdekes, mert amikor tizenéves fejjel néztem a sorozatot ő volt a kedvenc karakterem és úgy tekintettem rá, mint a megtestesült tökéletességre. Aztán amikor tavaly újranéztem már sokadjára, immár 25 éves fejjel a sorozatot nagyon sok minden feltűnt nekem. Itt kezdett el nagyon zavarni a Dean-es dolog, gyerekkoromban ezt úgy érzékeltem, hogy Dean eleve inkább hozzá tartozott, mintsem Lindsey-hez, de most nagyon zavart, hogy Rory így belemászott egy házasságba, még akkor is ha eleve halva született dolog volt. A másik ami egyértelmű lett számomra a dárnál, hogy Rory-ban TÉNYLEG NINCS MEG AZ AMITŐL SIKERES ÚJSÁGÍRÓ LEHETNE. Az első jel a Chiltonban jött, amikor Charleston igazgató behívta magához és azt mondta, hogy szocializálódjon jobban. Tényleg ha belegondolunk élt ő ott a kis buborékjában egy elvarázsolt kisvárosban ahol mindenki istenítette, rengeteg kaját ettek az anyjával aki a filmek, Lane pedig a zene terén volt rá nagy befolyással, így ebben a kettőben otthonosan mozgott, a saját érdekéődéséből kifolyólag meg a könyvek világában mélyedt el alaposan, de semmi más kapcoslata nem volt a külvilággal, egy ilyen ember nem lesz jó riporter, vagy tudósító, egy ilyen ember nem tud BÁRMIRŐL írni. Ezt jól ki is hangsúlyozták a Summer-ben, amikor elaludt a munkája közben, egyszerűen köze nem volt a témához, kitalálni sme tudott egy témát, a weblapos interview-ját nagyon gáz volt nézni a Spring-ben igaza volt Julia Telles Goldini karakterének, hogy nem alkalmazta: nem volt semmi ötlete, nem tudott 1 dolgot se mondani, hogy mit adna hozzá a laphoz. Amikor a Yale-re került is kiütközött hogy hadilábon áll a saját vélemény kifejezésével: Doyle szerint sótlanok voltak az írásai, és amikor ettől bepöccent (a balett kritika) átesett a ló másik túloldalára és nem tudta mérlegelni, hogy meddig mennyen el, és még képes lett volna BOCSÁNATOT KÉRNI EGY KRITKÁÉRT. Aztán jött Mitcham Huntzberger, erről a szintén fan barátaimmal iszonyatos vitám volt, teljesen letámadtak amikor azt mertem mondani, hogy Mitcham-nek igaza volt. Ők azzal érveltek, hogy Mitcham nem olvasta el a cikkeit, de egy ilyen embernek nem is kellett. Igaza volt, ott volt a közvetlen környezetében, beendete a meetingjeire és ő abszolút nem élt semmilyen lehetőséggel, végig kukán ült a sarokban és jegyzetelt: megint az ütközött ki, hogy nincs meg a személyisége sem a tudósításhoz, sem a riporterkedéshez. Nem ő lesz a cápa, aki bármi áron megszerez egy riportot, és nem ő lesz aki gátlástalanul az interview alany szemébe nézve felteszi a leggátlástalabb, legprivátabb kérdéseket is. És igenis egy olyan ember, aki ezt az egész ipart a kezében tartja ezt el tudja dönteni. Ezt nagyon örültem hogy így látják Palladinoék, szerintem Rory sikertlenségét már nem lehet azzal magyarázni, hogy “nem jöttek össze a körülmények”. Most is inkább otthagyta a Brooklyn-i apartmant és ismertől ismerősig csövezett meg Loganhez repülgetett Londoba hetyegni, mint hogy a kezébe vette volna a sorsát és mindent beleadott volna. De miért is tette volna? Egyértelmű, hogy nem szerzett neki annyi örömöt, ha igen nem így alakultak a dolgok, mert azt viszont megmutatták nem egyszer, mint a Chiltonos, mind a Yales, mind a mostani időstakban (New Yorker piece), hogy azért ha akar tud ő írni, csak nem az a fajta író aki bármiről tud írni, vagy aki tele lenne kreatív energiával. Viszont azt sajnálom, hogy megint bevállalta a “másik nő” szerepét, mert ha bár mr járt ebben a cipőben pont azt hittem ,hogy azért tanult belőle valamit és ennél azért többre tartja magát és tisztességesebb. Megint úgy ledegradálta Logan menyasszonyát, mintha nem is egy emberről lenne szó, honnan tudja hogy a csaj nem reménytelenül szerelmes és boldog Logannal? Megint le tudta annyival, hogy van egy köcsög MENYASSZONYA a srácnak, akinek van pofája odaköltözni hozzá…ugyanúgy, amikor Lindsay-t szídta, hogy nem érdekli Dean jövője. Nem másokban kellene szerintem a szállkát keresni. Rory-t pedig abszolút nem tudom elképzelni egyedülálló anyaként…Ja és azt is felháborítónak találtam, hogy nem értette meg, hogy Lorelai miért nem akarta hogy megírja mindenét, azért ha belegondolunk Lorelai élete tökéletesenek látszik így a távlatból, de azért nem semmi struggle lehetett neki ameddig eljutott oda, ahol tart. Szerintem ezt fel lehetett vola fogni, plusz ezt megint úgy értem meg, hogy Jess nélkül még ez az ötlet se született volna meg a fejében, aztán hogy szajkózta, hogy ez az ő “storyja”, ezt hogy ismeri, hát persze mert ez az ÉLETE. És ismeri az ő verzióját, és azt hiszi, hogy ismeri Lorelai verzióját, holott csak egy kis részletét ismeri, még mindig elhiszi, hogy kiskorában is minden tökéletes volt, amikor a Szabadság szálló fészerében éltek Lorelai-al azért mert Lorelai feltett egy mosolyt, hogym egédesítse Rory-nak ezeket a mélypontokat. Szóval nagyon lehúzni se akarom a karaktert, de a végére kedvencből számomra legkevésbé kedvenc Gilmore lánnyá vált…

kisanna - 2016. 11. 28. 10:39

vártam, és csalódás volt, de persze hogy ne volna az, kb. erre is számítottam.
mintha mindent és mindenkit bele akartak volna gyömöszölni ebbe a 4 részbe, így sokszor erőltetett volt,a táncolós, “misztikus” jelenteknél (meg persze a musicalnél) bele-beletekertem, hogy mikor fog már valami történni végre.
zavart, hogy Stars Hollow a sorozatban sokkal kisebb volt, most meg tele világító kirakatokkal, stb., ezen nagyokat néztem.
az meg, hogy Rory azon szenved 6 órán keresztül, hogy mindenhonnan bombázzák át jobbnál jobb állásajánlatoknál, hát nem tudtam annyira sajnálni…

ha a cliffhanger után tényleg folytatni akarják, akkor én lehet, hogy arra nem nevezek be, ezt se kellett volna megnéznem. kicsit elrontja a sorozat varázsát.

takacsjoli - 2016. 11. 28. 13:16

Egyetértek az előző hozzászólókkal, összességében csalódás volt. Lorelai és Emily kapcsolatát és a fejlődésüket jól mutatták be, azok a részek jól sikerültek, de ezen felül Lorelai, főleg az utolsó részben lecsúszott egy silányabb Bridget Jones verzióba, a hátizsákkal való nettó 5 perces szerencsétlenkedése es a nappaliban idétlen tornázása egyáltalán nem illett a karakterhez, és még különösebben vicces sem volt. A korábban annyira realista és jó tanácsokat osztogató anyából semmi nem maradt, édeskedve és vicceskedve nézte végig Rory szerencsétlenkedését, Logan-el a karrierjével és mindennel együtt.
Halál brigád nekem egyáltalán nem jött be, nem rémlett hogy ennyire közel állt volna ezekhez a srácokhoz, hogy hosszú montázst és érzelmes búcsút igényeljen, ezzel szemben a legjobb barátnőjével Lane-el nem nagyon foglalkozott…
Sajnálom, nagyon vártam pedig, és drukkoltam hogy jó legyen.

human - 2016. 11. 28. 13:30

Mom : nem, a saját évadja végére gondolta, nyilván nem azokat a részeket írta volna elé, mint amit az új showrunner tett anno. látszólag lorelai felnövését és roryval az új ciklus kezdetét gondolta befejezésnek, ahogy itt láttuk.

Mom - 2016. 11. 28. 14:18

@human: ez biztos, de nekem jobban tetszett így, hogy a valóságban és a sorozatban is eltelt 10 év és ezért nem úgy tűnik, mintha tegnap fejezte volna be az egyetemet, ma meg benyögi ezt a hírt :)
Csak felmerült bennem, hogy mi lett volna a közvélemény, ha akkor készül el ez a befejezés és nem ennyivel később :)

nibrin - 2016. 11. 28. 16:12

Nekem a Rory szál egyáltalán nem tetszett. Szerintem akkor zárult volna be a kör, ha mondjuk Jess-től esik teherbe még gimisként. Így 32 évesen a nagyapától valószínűleg örökölt vagyonnal a zsebében, szülői és nagyszülői támogatással a háta mögött még ekkora identitásválsággal is könnyedén elevickél a poronttyal. Nekem nagyon nem hiányzott az a benyögés a végére. Azt már inkább hiányoltam, hogy veszekedjen egy jót vele Logan. Rory nyafog, teljesen kivan, közben meg ő mondott nemet 10 évvel korábban a srácnak.

Medgeeek - 2016. 11. 28. 16:34

Érdekes módon én új rajongó vagyok a Gilmore lányok világában. Nagyjából két hónap alatt daráltam végig az egészet és habár szekptikus voltam, teljesen beszippantott. Imádtam szinte minden részét, talán még a keserédes véget is, habár az utolsó évad nem lett az igazi, a lezárás jól hozta az előző évadok szellemét. Hogy mit is vártam ettől a résztől? Nosztalgiát persze, infromációt a szereplőkről és egy újabb személyisêgfejlődési szakaszt Rory életéből. Sajnos az elvárásaimat nem teljesítette be teljesen. A karakterek egymás közti dinamikája jó volt, ugyanúgy működött mint régen, viszont a szreplők elosztását, megjelenésėt elég rosszul oldották meg, ahogyan a történet sűrűssége sem volt elég egyenletes. Taylort annyiszor láttam, hogy már már feleslegesnek éreztem, egyszerűen nem érdekelt. Talãn ő volt az egyetlen áló kifejezetten irriált. Úgy általában viszont a főbb szereplőket jól hoztták vissza, Paris zseniális volt, és Lane is hozta a lázadóból visszazselidült felnőttet, Emily történetszála friss volt, meglepő és nagyon is életszerű. Sajnos Loreail és Luke kapcsolata annyira sziklaszilárd volt, hogy már már unalmasnak is hatott, pedig nagyon sok időt szenteltek neki. Rory szála pedig számomra kifejezetten hiányosan maradt. A szerelmi élete kurtára vágásával elég monoton lett ugyan azt a karrier mélypontot végig nézni, amit már egyszer láthattunk tőle. A lezárás amellett, hogy engem megdöbbentett elsőre, de végiggondolva logikusan hatott, valahogy még sem lett az igazi. Hiszen hiába van a Logan-Christopher, Jess-Luke párhuzamot egyértelműnek kikiáltása nekem még sem az. Egyrészt túlságosan egyszerű, másrészt Logan valószínűleg szereti Royt ahogy ő is őt, és még az is lehetne, hogy otthagyja a menyasszonytmiatta, akit a ‘dinasztia’ miatt vesz el, de Rory nem is hagyja meg neki a lehetőséget. Akármennyire is jó ez a ‘kör bezárul’ szöveg, számomra pont az veszett el a sorozatból, ami lételeme volt: hogy a szereplők ha hibaztak tanultak belőle és ha még a való életben ezt nehéz is kivitelezni, az a kis valóság szelet is pesszimista irányt vett.

abba - 2016. 11. 28. 16:48

Nagyon sok olyan véleménnyel találkoztam, hogy el sem hiszik, hogy Rory ugyanolyan sorsra jut, mint Lorelai, meg hogy ő jobbat érdemel?
Ezt speciel nem is értem, hiszen kettejük helyzete korántsem egyforma. Lorelai 16 volt, egy gyerek, Rory pedig egy felnőtt 32 éves nő, pont annyi, amennyi az anyja volt a sorozat elején. Azért hadd legyen már egy harmincas nőnek gyereke, ne tegyünk úgy, mintha az anyaság valami teher volna, vagy átok vagy mit tudom én.
Ráadásul valamennyire pont erről szólt mind a sorozat, mind a revival, hogy milyen remek utat jártak be ők ketten, anya és lánya, és ennek az ünneplése volt szerintem az utolsó négy szó.
Semmi sem történt volna meg, ha nincs Rory – és most Rory is találhat magának egy új életet, ha már hátrahagyta a régit (újságírás, Logan stb.)

takacsjoli - 2016. 11. 28. 17:34

Tehat tudatosan, egy gyakorlatilag sikertelen karrierkiserlet és párkapcsolat(ok) után, láthatóan jobb hijan vállalna apa nélkül gyereket, hogy ez majd mindent helyrehoz? Miközben éppen megint az anyjánál él? Ez pozitiv?… Számomra nem.

BubuMaczko - 2016. 11. 28. 18:52

Azért Emily védelmében: azt nem szabad elfelejteni, hogy meghalt a férje. Én megértem, ha valaki eladja a házat, mert ott mindenhol az elmúlt ötven évet látja, és lehetetlennek tűnik továbblépni. Az, hogy beenged magához egy családot, enyhítheti a magányát. A nőegyleti húzásnak kimondottan örültem, mert Emily máshogy látta már a dolgokat. A nőegylet “problémái” semmik Emily fájdalmához képest. Az kimondottan tetszett, hogy egy nyugodt helyre költözött, talált munkát, amit élvezett, és úgy általában megbékélt magával.
Lorelai-nál nekem is furcsa volt, hogy a kapcsolatukban kilenc év után jön elő a gyerek kérdés (mikor akárhogy számolom, Lor már 48), és az esküvő csak utána. Ezeket vagy meg kellett volna lépni amikor újra összejöttek, vagy békén hagyni. Amikor újra eljátszották a Luke kiakad, Lorelai meg megkéri jelenetet, csak fogtam a fejem.
Megnyugtatlak, nem csak Te értesz egyet Hansberger apukával. Szerintem amúgy nem is volt sértés, hogy ő kiváló asszisztense lehetne valakinek. Ez önismereti kérdés. Rory befelé forduló, szociálisan kimondottan esetlen, ráadásul elkényeztetett. Nem tudom elképzelni a dolgok sűrűjében, vagy hogy ő vezessen egy beszélgetést. Viszont szeret kutatni, tanulni, rendszerezni, és valakinek vezetnie kell őt. Ez tipikusan egy asszisztens személyisége. Az, hogy nincs önismerete, huszonévesen még elment, de hogy kilenc évig semmit sem tanult a világról, önmagáról, ez egy vicc. Mondjuk ebben nagyon el lett rontva, mert az egész családjától mást sem kapott, mint hogy ő a legcsodálatosabb, legtehetségesebb lány, és aki mást mond, az hazudik. De felnőttként már nem lehet erre fogni mindent.
Az nekem is furcsa volt, hogy elvileg már írt egy-két jó cikket, de nincs benne annyi professzionalizmus, hogy olyanról ne írjon, aki nem akarja, hogy megírják a történetét. A megoldás pedig hiszti egy temetőben a nagyapja sírja fölött. Nekem már a hetedik évad végére Roryról erősen átalakult a véleményem, itt csak rontottak ezen.

@human
Roryból sosem lesz Lorelai. Lor alulról kezdett egy szakmát, tinédzser anyukaként, és egy fészerben élt. Lehet, a jobb oldalát mutatta a gyerekének, de kőkeményen megdolgozott mindenért. És Christopherrel őszinte volt, sosem zárta el előle a lányát.
Rory ezzel szemben a család kicsi hercegnője, akinek nem kell félnie, hogy utcára kerül, vagy éhen hal. Az anyja, apja és a nagyanyja is ott áll mögötte a csekkönyvével, és nem ápol egyikükkel sem rossz viszonyt.
Plusz Rorynak derogál olyan “alantas” munkát végeznie, ami nem pontosan olyan, amilyet ő elképzelt magának. A hetedik évad végén és itt az online magazinnál is volt lehetősége állást szerezni, de az egyiknél elutasította, itt meg nem készült fel. Utána meg dühöng, mert elvárásaik voltak felé.
Ahhoz képest, hogy Lor 16 évesen esett teherbe, nagyon hamar felnőtt, és talpraállt, Rory pedig harminckét éves, felnőtt nő létére egy káosz, akit terelgetni kell. Az meg mindennek a teteje, hogy eszébe sem jut elmondani az apának, akinek joga lenne tudni, és eldönteni, hogy részt vállal-e a gyereke életében.

desperate HOUSEwife - 2016. 11. 28. 20:34

Én azon gondolkodtam, hogy lehet, hogy most a Palladinók nagyon is tudatosan bevállalták, hogy Rory-ból konkrétan negatív karakter lett? Amit itt már sokan írtatok, az mind igaz: elkényeztetett, fogalma sincs a világról, nem tudja kezelni a kudarcait és nem tanul a hibáiból. Ebben a 4 részben konkrétan alig volt szerethető megnyilvánulása vagy olyan, amivel szimpatizálni lehetett volna.
És ha belegondolok, a GG soha nem vonta cukormázba a főszereplőit, a Gilmore család minden egyes tagjának voltak eléggé vállalhatatlan húzásai, és Luke és Jess sem volt sosem szent. Szóval nálam tulajdonképpen bele is fér a képbe, hogy ezen a ponton Rory-t nem pozitív karakterként mutatják be, viszont a 4 rész végére elér egy olyan pontra, hogy végre megtalálhatja magát. A könyvírással megtalálta az igazi útját, Logannel megszakították ezt a mérgező kapcsolatot, a gyerek új kezdet, és még Jess is ott lehet neki… talán most léphet végre igazán szintet a karakterfejlődésben.

f.fredericks - 2016. 11. 28. 20:57

@BubuMaczkó Lukenál és Lorelainál végülis szóba került a gyerek, mikor Luke egy gyerekbaseball meccsen azt mondta, hogy “That’s the kid” :) Csak (mint ahogy ő is mondta) mivel Lorelai nem reagált a dologra, ezért nem forszírozta tovább.

blueberry - 2016. 11. 28. 21:08

Beosztottam négy napra, azt hittem nehéz lesz, de nem volt az – egyrészt, mert nem akartam, hogy véget érjen, másrészt… na igen. Összességében nagyon tetszett, jó volt látni a városi arcokat, mind Lorelai, mind Emily története nagyon tetszett. Na de.

Mindig Jess párti voltam, de még a részek előtt tudtam, hogy Loganre van több esély és vele való összejövésnek vagy vele való bármilyen együttlétnek tudtam volna örülni, ha jól lesz megírva és lesz értelme. Nem akarok a 7. évados Logannel jönni, a 6. évadosra is elég gondolni – aki itt ezekben a részekben megjelent, az mintha levetkőzött volna minden karakterfejlődést – és Rory vele együtt. Rory megmondta neki, hogy neki nem pálya ez a veled is, meg mással is dolog, ő barátnő alapanyag és Logan elfogadta ezt. Akkor meg mi történt? Hogy jutottak idáig? Logan mindig harcolt az apja támasztotta elvárások ellen, most meg elfogadja őket?

És Rory. Még ha Logant elfogadom is (hogy ilyen szerep kellett a történetbe) – Paul, most komolyan? Marty még szerencsés volt hozzá képest. De nálam a mélypont egyértelműen az “I slept with a wookie!” volt. Percekig meg voltam győződve róla, hogy ez csak egy pun, a fáradtság miatt aludt el egy wookie vállán, de nem. És ez nem az a Rory, akit ismertünk, a fáradtság és a Logannel való kapcsolata bőven elég “wake up call” lett volna, erre nem volt szükség. (A Spring nem is tetszett kimondottan.) Ja és mellesleg, miért lenne a világ vége a Chiltonban tanítani?

Apróbb nem tetsző dolgok még: Lane. (Az apja nekem azért tetszett, mert tulajdonképpen nem oldotta meg a rejtélyt, simán lehetett ettől Koreában a sorozat alatt, azt, hogy él, meg tudtuk, mert Lane többször mond “parents”-t.) Értem én, hogy mindenki nem futhat be, de legalább megmaradhatott volna benne valami a Lane-es lelkendezésből és álmodozásból.

És a formátum. Valami nagyon nem működött itt. Elméletben jó volt a koncepció, de a másfél órás részek… Simán végigtudtam mindig nézni 4-5 GG részt egyhuzamban, mert valahogy emészthetőbb úgy. Így mintha a részek keretsztorijai (pl. musical) túlnyújtottak lettek volna és csak azt éreztem, hogy “nem állhatnánk meg egy pillanatra?” Szóval talán 8 45 percet rész, amiben 2-2 egy évszak, nekem jobban működött volna.

És az az utolsó 4 szó. Önmagában tetszik és jól bezárja a kört, utat nyit valami újnak és mégis ugyanannak. De könyörgöm, a szürreális brigádmegjelenés után (ami önmagában klassz jelenet volt) nyilvánvaló volt, hogy ide fogunk kilyukadni. Rory nem itta meg a kávéját, (se alkoholt), mindenkinek újabb állomásokról beszélt, meg Chritopherből akarta kihúzni, hogy igen, megmondhatja a nő, ha egyedül akarja felnevelni azt a gyereket. Már vártam, hogy mikor szerez egy almát.

tulipán - 2016. 11. 28. 22:33

sztem szörnyű lett az új évad: erőltett konfliktusok, erőltett megoldások, ááá, bakker, sajnos béna lett az egész. összevissza, ok nélküli bajok és megoldások (szegény Emily Gilmore v. April mit csapongott már pl.?) sablonos, nagy könnyes mondások, és white people problems mindenhol. nekem nagyon nagy csalódás, pedig nagy rajongó vagyok. (voltam?)
nekem mindig is a legnagyobb gyengeségnek A.Bledel számított, sztem egész egyszerűen rossz színész, igazi színészi kelléktár nélkül, sablonos mimikával, kézmozdulatokkal, hanghordozással, de most még L.Graham és mellésüllyedt, lehet, h. a plasztika miatt.
szóval, örülök, h. a többség ilyen lelkes, de sajnos engem már a “tél”ben elvesztettek :(

ciniminy - 2016. 11. 29. 00:18

Mivel annyi karakteridegen dolog volt benne, így kissé vegyesek az érzéseim:

– Emily – aki korábban képes volt kirúgni egy házvezetőnőt azért, mert hangosan kopogott a cipője, befogadja az ismeretlen nyelven beszélő és ismeretlen ételeket főző Berthát az egész lármás familiával együtt…..
– Rory….magával amúgy a munkakeresési problémákkal abszolút nem volt semmi bajom, ha minden tökéletes lett volna, az uncsi, meg szerintem igenis reális, az iskoleelsősség messze nem jelenti, hogy a valóéletben is ott lesz az elsők között, pláne hogy a Rory által tanult klasszikus újságírás, tényleg haldokló műfaj, de hogy Rory – aki minden dolgozatához, vizsgájához egy csomó kutatómunkát végzett, folyton magolt, és rendszerezett – úgy megy el 2 állásinterjúra, hogy azt se tudja miről szeretne írni, szerintem nem reális (aláírom, hogy nekem is az jött le, hogy nem kell állásinterjúznia ahhoz a weboldalhoz, de azért hogy azt se tudja, hogy miről ír a blog, aki hónapok óta üldözi)
– Rory mindig is egy kicsit önző volt a párkapcsolataiban, de ennyire kegyetlen, vagy nem törődöm, mint Paullal….szerintem messze túlzás, ha meg csak egy vicces geg akart lenni, akkor meg túl hosszúra húzták…
– Logan a 7. évad végén megkérte Rory kezét, akkor most mégis, mi ez, az „Apám azt mondja, hogy egy másik lányt vegyek el, és akkor ez így is lesz,” /bár mondjuk ezt a korábbi évadoknak is felróhatnám, mert sose értettem ezt az én vagyok a „ nagy lázadó, yactfeltörő, élet-harcos brigádvezető, de úgy ugrálok, ahogy apuci fügyül” karaktert, pláne, hogy Rory mit eszik rajta
– egyéjszakás és Rory?…na nem….
– Rory úgy van együtt Logan-nel, hogy tudja, hogy menyasszonya van? Tudom, én, hogy Dean-nel, mint nős férfival bújt először ágyba, és hogy Logan-nel is voltak már nyitott b,de az előbbit később megbánta, az utóbbi meg sose működött, szóval én nem értem ezt most miért kellett…..

Amit imádtam Kirk és az Ooober, ill. Kirk 2. filmje, ill. Kirk a Gilmore házban, a Secret Bar, a Chiltonos volt-diák találkozó, ahogy egyes mellékszereplők felbukkannak, még ha csak egy-egy jelenet erejéig, aranyos pillanatokat (mint pl. Sookie-Lorelai), vagy végre méltó lezárást szolgáltatva (Dean – Rory), de én frappánsnak tartottam az utolsó négy szót is.

mmalna - 2016. 11. 29. 00:24

Kissé ambivalens érzéseim vannak, de inkább csalódott vagyok összességében. Jó volt nézni, mert a hangulatot még mindig át tudják adni, szóval ez egy plusz. De a sztori, karakterfejlődés meg izé… főleg Rory, egy katasztrófa. A hetedik évadnak sok gyenge pontja volt (Lorelai-Chris házasság, brrrr), de a karakterfejlődés megvolt benne, és a vége szerintem egy jó lezárás. Valamennyire nyitva marad, és még pozitív is. Amy Sherman-Palladinóék láthatóan úgy döntöttek, hogy kb. ignorálják a hetedik évadot, ha már nem ők írták, és lényegében megcsinálták a saját hetedik évadjukat, csak ami akkor nagyjából működött volna, az 10 évvel később már sok esetben vérciki a karakterek szempontjából. Lorelai mostani sztorija alapvetően még tetszett is, nade hogy kb. ugyanott vannak Luke-kal 10 év után? Rory (és Logan) pedig gyakorlatilag visszafelé fejlődtek. Kb. olyan érzésem van, mint a HIMYM-nél, volt egy készítő egy alapvetően jó elképzeléssel, hogy akarja lezárni a sztorit, csak ahogy alakult az élet, az az elképzelés már nem működött olyan jól, ő mégis ragaszkodott hozzá.
Ja, és talán nem figyeltem, de nem volt nekem teljesen egyértelmű, hogy Rory titkolni akarja a gyereket Logan elől? Az tiszta, hogy egyedül akarja nevelni, de el se akarja mondani? Nagyon remélem, hogy nem, az már tényleg a legalja lenne.

ciniminy - 2016. 11. 29. 00:29

Csak mert ez nagyon kikívánkozik belőlem, de megígérem, aztán lelövöm magam:

Aláírom, hogy Rory egyedülálló gyerekként, meg a kisváros üdvöskéjeként el volt kényeztetve, de igenis rászolgált a dicsérő szavakra, a Chiltonban iskolaelsőként végzett, az összes rangos egyetemre bejutott, a Yalen az újság főszerkesztője is volt.

És szerintem igenis, ha akart egy állást, akkor azért kész volt küzdeni, pl. már nem tudom melyik epizódban, de emlékszem, hogy az egyik újság szerkesztőjének, aki nem is akart gyakornoki állást meghirdetni, egész nap az agyára ment, téblábolt körülötte, míg végül kicsikarta, hogy elolvassa a portfolioját, és megkapta az állást…ezt a régi Roryt hiányoltam a mostani epizódokban….

bollokcs - 2016. 11. 29. 10:27

Én is nagyon izgatottan vártam a folytatást, anno nagyon megérintett a sorozat világa (férfi létemre), aranyosak és szerethetőek voltak a karakterek, pörgős és tartalmas a cselekmény, ütősek a poénok.
Mindig izgatottan vártam az újabb részeket a TV-ben és ez az egyetlen “nagy” amerikai sorozat, amelyet teljes egészében megvettem eredetiben DVD-n.

Nem akarok itt hosszas fejtegetésekbe menni, nagyrészt én is egyetértek az előttem szólókkal. A hangulata többnyire tényleg ugyanolyan varázslatos volt, örültem a régi (mellék)szereplők megjelenésének is, bár néha erőltetettnek éreztem (Chris, Dean, Doyle). Emily és Lorelai szála rendben volt, Lane-t egy kicsit keveselltem, Michelle-nél furcsa volt ez a meleg szál (bár talán nem meglepő), a musicalecet meg eleve nem szeretm, így itt sem kedveltem meg.

Az utolsó mondat viszont pofánvágott. Nagyon. Csúnyán.

Percekig álltam a szoba közepén, és kérdezgettem, hogy MIÉRT?! Ha Rory magánélete szét is esett és szakmailag sem úgy alakultak a dolgai, azért a könyvírással nagyjából megtalálta volna az útját. Erre jön ez a szingli anyaság?! Nemár…. Az I.J. Anyátokkal befejezése ehhez képest semmiség volt (pedig azt is nagyon csúnyán eltolták).

A GG-ben azt szerettem, hogy ha volt is valami dráma, előbb utóbb feloldották. Most pedig itt hagytak egy ekkora cliffhangert, miközben egyáltalán nem biztos, hogy lesz folytatása a dolognak.

Enci - 2016. 11. 29. 14:34

Azt lehet tudni, hogy milyenek a nézőszámok a nagy felélesztésre?

winnie - 2016. 11. 29. 14:47

enci: a netflix sosem közöl nézőszámokat, kábé fogalmunk sincs arról, hogy teljesítenek a sorozataik.

abba - 2016. 11. 29. 17:14

Mindenki a régi Rory-t hiányolja, de pont ez a lényeg:Rory már nem olyan, mint régen. Változott a világ, és már nem biztos benne, hogy azt akarja csinálni, amit régen. Kényelmetlenül érezte magát az ultramodern blog-szerkesztőségben, már nem érez elég ihletet ahhoz, hogy kitaláljon új témákat, hogy kapcsolatba lépjen idegenekkel.

Szerintem pont reálisan volt ábrázolva ez a nervous breakdown, ahogy körülötte mindenki kezd valamihez, ő meg bukdácsol. Mégsem tudja elengedni a múltat: próbálkozik újságírással/írással, még mindig csügg Loganen – ami pont nem azt jelenti, hogy még mindig halálosan szereti, hanem hogy egy olyan időszak része Logan, amikor Rory biztos volt magában, és ez az, ami hiányzik neki.
Rory ki is mondta a fő problémát: “I need to be twenty again.”

Lorelai életét Rory tette olyanná, ami, nélküle ő is is egy boldogtalan életet élt volna le (tudjuk, hogy lázadó volt, de ki tudja, lett volna-e bátorsága elmenni, ha nem terhes).

Lorelai egyedülálló anya volt, és csodálatos gyerekkort adott Rorynak – és szerintem EZ az, amit az utolsó négy szó ki akar fejezni, hogy az anyaság egy áldás, ami újabb remek történetet indíthat be. Rory-nak nem kell összejönnie valakivel ahhoz, hogy teljes legyen a befejezése, nem kell szuper munka, mint ahogyan azt kamaszkorában elképzelte.

Ez a zavaros időszak megviselte, és ennek lehettünk tanúi, nem értem, miről lehetne itt még beszélni. Rory mindig is rengeteg hibát vétett, és most is ebben az irányban haladt tovább. Talán majd most.

BubuMaczko - 2016. 11. 29. 18:33

@abba: Azért ez távol van az idegösszeomlástól. Rory nem mentális beteg, inkább amolyan kapunyitási válság ez. Csak ahhoz kicsit késő.
Nekem nem a régi Rory hiányzott, de pont, hogy a legrosszabb tulajdonságait vették elő. Még egy huszonéveshez képest is durva lett volna ez a viselkedés. És ettől lett hiteltelen és idegesítő.
Lorelai és Luke dolgai is elég hiteltelenek kilenc év után, az ötvenes éveik felé tartva.

abba - 2016. 11. 29. 21:08

@BubuMaczko
Tévedés ne essék, az idegösszeomlás nem a ‘mentális betegek’ sajátja.
De egyébként egyetértek veled, Roryt én sosem szerettem kifejezetten, csak az anyaság helyzetét akartam megvédeni attól az alázástól, amit több helyütt is láttam.

elliot - 2016. 11. 30. 12:30

Tetszett, szerettem, a hangulatot hozta. Én most egy Roryéhoz hasonló kapunyitási krízist élek át (csak sajnos nem Yale-graduateként:D), így az a szál nagyon megérintett. Ma már ez nem diploma után történik meg az emberrel, hanem pár év munka, útkeresés, esetleg gyerek után. 32 évesen teljesen időszerű a dolog (meg a Pán Péter szindróma is, ami a 30-asok klubjával van Stars Hollowban). A terhessége nem érdekelt a végén, csak az a fura benne, hogy hogy fejezték volna be az eredeti sorozatot ezzel??? A 23 évest így engedik ki az életbe? Ugyan már. És akkor most McCain lett volna ennyi ideig az elnök? Rory nélkül mi lett volna a demo kampánystábbal?:))

Az Emily-szálat elnagyoltnak, giccsesnek találtam. Sajnálom, hogy a férfiszínész halála miatt Kelly Bishopnak csak ez a gyászfolyamat jutott, amiben kiderül, ő sosem volt igazán Mrs Gilmore, az csak egy szerep. Egy elpazarolt élet van mögötte és percei vannak hátra.:(

A fiúkról: Dean túl jól nézett ki (mármint ugye a színész miatt Dean is), irreálisan sok pénz volt az arcában, hajában, mindenében a 4 gyerekes, decens életet élő apához képest, amit játszott. A Tristanos jelenetet meg egy szemétkedésként értékelem, mert C.M.M annak idején Tuti gimibe ment a Chilton helyett. Nekem ez kicsit gyomorforgató volt. És ugyanígy bántak el egyébként a Sookie “otthagyó” karakterrel is. Logant sosem szerettem, de most nem irritált a jelenléte. Jess meg megint adott egy világmegváltó tanácsot, aztán távozott a színről.

abba - 2016. 11. 30. 21:07

@elliot

Emily imádott Mrs Gilmore lenni. Imádott Richard feleségeként élni, imádott a DAR tagjaként foglalatoskodni – de most meg kell tanulnia úgy élni, hogy nem feleség, nem valakinek a társa, hanem önálló, teljes ember, és erről szólt ez a szál, nem a korábbi életének megcsúfolásáról.
Éppen erről van szó, hogy a gyász megváltoztat, de ettől nem lesz kevésbé szép az az élet, amit maga mögött hagyott.

Thrasher - 2016. 12. 01. 00:36

“Logant sosem szerettem, de most nem irritált a jelenléte”

pont most nem, amikor az utolsó részig semmi mást nem csinált, csak a szeretőjét a menyasszonya ágyában? :D

human - 2016. 12. 01. 18:14

ezt én sem értem (a Rory pasiai posztnál is írta valaki, hogy a mostani Logan illene hozzá??), Logan most volt talán a legrosszabb, hiszen menyasszonya volt végig.

Konit - 2016. 12. 03. 22:52

Jó volt a Parenthood-os kikacsintás is a Park Rangerekkel :) (Lauren Graham karakterének pasija meg testvére)

mandarin - 2016. 12. 04. 00:10

A Rory-Logan szálhoz: Valaki írta, hogy kijárt volna egy veszekedés a deénmegkértemakezedet10éve dolog kapcsán, és valahogy én is azt éreztem, hogy annak ellenére, hogy korábban valóban nem volt menyasszonya Logannek, de most valahogy sokkal megértőbb volt Roryval, mint amilyennek – érzésem szerint – lennie kellett volna egy ilyen dolog után, pláne ahogy Rory előhozza az összeköltözést meg a házasságát (ami Rory szempontjából érthető, hogy miért teszi, de Logan reakciója a dologra fura). Szerintem ezért mondják sokan, hogy ez a Logan jobb verzió, mert annyira halálian megértő, hogy már szinte karakteridegen a dolog.

Amit egyébként kiemelnék az egészből: Emily szála, iszonyatosan tetszett, az egész annyira jól volt felépítve. Számomra teljesen kerek volt és tökéletes.

Lanie - 2016. 12. 04. 12:04

Én mondjuk szívből gyűlölöm Logant, a gazdag ficsúr barátait és úgy egyébként a baráti társaságának és a családjának minden egyes képernyőn töltött percét. Annyira de annyira nem illik nekem a sorozatba és annyira túl volt erőltetve mindig is a szerepeltetése az egésznek, hogy leginkább két kezemet a levegőben tartva tudom kérdezgetni a semmit hogy;
Miét?
Rory meg egy lassan házas ember? Tényleg? Ezt kellett csinálni a főszereplővel akinek az életét követtük? Annyira karakter idegen nekem ez az egész. Csak hogy ő is kövessen el hibákat mint az édesanyja mert, tudjátok, csak.

Melinda - 2016. 12. 04. 15:39

Szerettem <3 ahogy a sorozatot!!!
Nyilván más volt kicsit hisz kb minden percében valami tartalomnak kellett lennie. Jó hogy jöttek a mellék szereplők Paris, Michell, Kirk.. Sukieból és Laneből jöhetett volna kicsit több.

Spoileres :)
Rory: Ahogy olvastam, elég sok kommentelőnek nem tettszett. "Nem találja önmagát" ez volt a vonala és szerintem nagyon jól összerakták.(31 vagyok lehet kicsit ezért érzem át az ő szálát jobban)
A vége végül is egy tökre várható de ennek ellenére "még sem számítottam rá" jelentet volt. Rögtön én is Logenre gondolok, mint apa de ha ezt a Logen= Christofper vs. Jess=Luke párhuzamot feszegetjük … Jess jelenlétét és a Roryval való kapcsolatot keveselltem és az az egy visszanézés számomra maximum Jessre vonatkozik, hogy neki Rory a nagy Ő

Emily: "Gyász" Remekül levezették. Valaki írta, hogy így eltűnt a Mrs Gimore (hálaistennek) és igazából elvesztegetett élet van mögötte. Ezek szerint valahonnan még is csak jött Lorelai elevensége és életszeretete. :)

Lorelai: A nő zseniális minden pozitív és negatív tulajdonságával együtt. Mind a színésznő a sorozat szíve lelke. Kedvenc jelenet: "huhh" (csomagolás :D <3)

Kedvencek:
Taylor elöli összepakolás a titkos esti kiülős helyen.
Luke: nem hagyhatsz el monológja <3
Amikor Roryt bemutatják az újság szerezőségében a két öreg mókusnak és memorizálja a neveket
A nyári jelenet a két kis " rabszolgával"

TIPIKUS BEST GILMORE Jelenet:
Az esküvő előtti rész mikor elküldi otthonról Luke a lányokat akik jelzik, hogy lelépnek és kérdi tőlük most csak úgy tesztek, mintha elmentetek volna és a konyhában ültök és esztek <3 <3

Negatív: A musical rész (kevesebb több)

LEGYEN FOLYTATÁS :)

BubuMaczko - 2016. 12. 04. 18:05

Azért nem idegen Rory-tól ez a viselkedés. Dean házasságát is szétverte, mert “az én Deanem!”
Rory különösen az utolsó három évadban nagyon önző és elkényeztetett. Teljesen illet Loganhez az elején, de még ez a ficsúr is túlnőtt rajta a végére.
Az is illik hozzá, hogy jó dolgában azt se tudja, mit csináljon. Hiszen ő a család szeme fénye, aki ahhoz kezd az életével, amihez csak akar, és persze semmi nem elég jó neki. Sosem lesz olyan, mint az édesanyja, mert az előteremtett neki mindent, és burokban nevelte.

Wysa88 - 2016. 12. 10. 15:55

Rory karaktere már az 5. évad óta lejtmenetben van, a 6. évad eleje volt eddig az abszolút mélypont a közmunkával, de aztán összeszedte magát Jess hatására. Ahogy most is az ő tanácsát fogadta meg és kapott ihletet. Viszont azzal mélységesen egyetértek, hogy Logan apjának igaza volt és nincs meg benne az a plusz. Sose volt. Igazából mindig is Paris árnyékában volt és ott is maradt. Pl. valaki, akit szinte születése óta csak a Harvard érdekelt, nem tudta, hogy önkéntes munkát is kell vállalni a jó jegyek mellé, közösségi életet is kéne élni az iskolában és hasznos ha benne van a diákönkormányzatban? Ezeket többnyire Parisnak köszönheti, ha ő nincs jó nagy eséllyel nem kerül be egyik elitegyetemre sem. A fiúkkal kapcsolatban viszont ha belegondoltok, ez a fordulat nem is olyan váratlan, hiszen Dean miatt majdnem nem ment a Chiltonba sem még a legelső rész ezzel indult, majd Jess miatt a kis mintadiák ellógott egy egész napot a suliból még a 2. évad vége felé, aztán a Yale-t meg otthagyta 2 év után, és ahhoz meg Logan vezetett. Szóval igen, gyenge és bizonytalan és ez az új részek alatt is visszaigazolódott. A többiek karakterfejlődése rendben volt, Emily feldolgozta a veszteséget, Lorelai megtanult boldog lenni és Luke is hozta a formáját, ezeket szerettem.

Sasha86 - 2016. 12. 18. 12:45

Én valójában kissé ellenpólus leszek (illetve mindig is az voltam) a Rory-Logan szállal kapcsolatban, mert én végig bírtam a srácot pont azért, mert ő valódi volt, tele hibákkal, aki megbántja azt, akit szeret és nincsenek mindig jó válaszai, nem túl romantikus, csak önmagához képest.
Ehhez képest abban egyetérthetünk, hogy a folytatásban most nem igazán a fenti Logant kaptuk, de őszintén, én nem lepődtem meg a nyugodt, támogató karakteren. Hogy miért? Meg karakteridegen? Ugyanmár, ezen nem kéne meglepődni, rém egyszerű a képlet: ő elkönyvelte 10 éve, hgy Rorynak nem kell több, így megadja neki, amire vágyik (szex, szállás, hosszantartó, felesleges eszem cserék, szigorúan veszekedés nélkül), mert valahol legbelül még szereti, ugyanakkor már kívülről látja, nem reménykedik és ami a legfontosabb: neki pasiként nagy érvvágás, hogy most az ő élete áll jobban, ő a támogató, pasiből van, verheti a mellét a szép öltönyök alatt, mert hiszen már úgyis mindegy. Mit várjon? Rory annyira (hülye) vigyázott arra, hogy komolyabb részeknél előadta a szokásos “no strings attached” szöveget, pedig egyértelműen nem így érezte, hogy semmi értelme nem lett volna ebbe többet belegondolni, így összességében a párosukból Logan vált valódi felnőtté, Rory meg nem előre, hanem vissza fejlődött lásd “I slept with a wookie”, rettenetes, tényleg egy gyerek kell neki, hogy magára találjon…..

Aleysa - 2016. 12. 21. 10:57

Imádom a sorozatot. E is jól indult, az első hozta a hangulatot, a poènokat, megvolt a feelgood. De a folytatás nekem borzalmas. A tavaszi meg nyári rèsz kapcsán többször èreztem magam kínosan. Első Paris nevetsègesen túljátszott drámája a wcben..nemááár…mint egy rossz ripacs. Jess beugrom, s megmondom a tutit jelenete. Majd April szenvedèse. Lane most komolyan mèg mindig együtt èl a szemüveges sráccal is???
Az, hogy Rory olyan amilyen…simán kijöhet rajta hogy nem tudja mit kezdjen magával, mondjuk a viszony Logannal kicsit erős, de rendben. A parkapcsolat sosem volt az erőssègük.
A legjobban a temetèses rèsz tetszett, szuper volt, teljesen őszintènek tűnt, hogy Lorelai bár szerette az apját de semmi illő dolog nem jutott eszèbe. S Emily is nagyon szerethető a gyászával. Mèg hátra van a legutolsó rèsz s nagyon drukkolok h megüsse az első színvonalát.

Aleysa - 2016. 12. 21. 11:24

Olvasom itt hogy majd a gyerek megoldja hogy Rory megváltozzon??? Wtf??? Egy gyerek nem oldja meg az ember èletèt, könyörgöm. Nem lesz tőle automatikusan mindenki nagyon èrett ès felelőssègteljes, pláne ha előtte egy elkènyeztetett, nekem mindenből a legjobb jár felfogású emberke bírt lenni 30 felett is. Szóval mivel nem is igazán jó ember gyerekkel sem feltètlen lesz az, meg jó anya sem lesz automatikusan.

anonim - 2016. 12. 22. 23:35

Na, rég kommenteltem, tudjátok az internet világa’ amivé vált, hát a trágyadomb hozzá képeszt egy mély szakadék… szóval ha már a veszett lányok akkor kénytelen vagyok véleményt írni.
Először is, amit láttam ebben a négy részben az valami különleges volt. Hát igen aki abban az időben volt még mo-n katona (mint és) és az eltávokon vasárnap szívek szállodáját (hogy jött ez a cím…) nézett, és töltődött fel a tévé előtt az átérezheti, hogy mit is érez valaki 16 év elteltével… gondolom magyarként egy ujjamon megszámolhatom ezeket az embereket, vagy inkább különlegesnek érzem magam, hogy egyáltalán figyeltem, felfigyeltem erre a sorozatra. Nekem legalábbis különleges volt ez a női világ, és én is különleges lettem, hogy beletekinthetek…
Aztán múlt az idő, remek történet, fantasztikus lezárással, szóval, hogy rory Obama stábjával megy turnézni… csá, azt majd lesz valami… tökéletes, számomra a bon voyage, egy mesevilág volt és élveztem, hogy részese lehetek… valószínűleg a koromból adódóan beszippantott a gépezet… Amiről azóta megvan a véleményem…
De hát ez a 4 rész. Szerintem ilyen még nem nagyon volt, és nem is lesz. Ilyet még nem éreztem, TV sorozat iránt meg végképpen nem, szóval az embert elönti a tisztelet, a gyermeki kíváncsiság, valami megtöri a jeget, egyszóval valóság lesz az, hogy igen, tényleg ért valamit, és még most is ér egy történet, egy kitalált világ, amit azóta szívembe zártam, megszerettem, és most itt van újra és igazol, hogy nem mindegy. Nem mindegy, hogy ha valamire azt mondom, hogy igen akkor az valahogy rám is azt mondja, hogy igen és már csak ettől szép a világ…
Na persze volt már ehhez hasonló, pont James Van Der Beek játszik Krysten Ritterrel ahol kapcsolódik a két sorozat, hiszen Lucy – Rory jó barátok egy ideig… de minek tépem itt a számat, hiszen aki tudja mire gondolok az úgyis átélte mindazt amit én, remélem azért 5-nél többen vagyunk…

zsenike - 2016. 12. 23. 06:49

Sziasztok, kicsit OFF,

szinkronról nincs hír :/ ??? KÖSZI

winnie - 2016. 12. 23. 07:24

nincs. a netflix szerintem előbb feliratokkal fog foglalkozni, szinkront akkor kaphat, ha eladnák tévécsatornának, ami nem tudom, hogy lehetséges-e,

Agiccc - 2016. 12. 25. 11:40

Bocsi, nem olvastam el az összes kommentet, de pár dolgon megakadt a szemem: Logan szterm egyértelműen Rory Luke-ja és nem Jess. Nem derült ki, hogy hogy alakult ki ez a szitu köztük, hogy közben neki már menyasszonya van stb, de én úgy képzeltem el, hogy Rory miatt, hogy ezt ő akarta így csinálni, hiszen ő utasította vissza a végén. Szóval én egyértelműen Logant találom Roryhoz legjobban passzolónak, bár bírom Jesst is….

AHH - 2016. 12. 31. 23:52

Mivel majdnem mindenki megemlítette, én is ezzel kezdem: a musical
Nekem tetszett, bár lehetett volna talán rövidebb, sírtam a röhögéstől.Az egész sorozatban az abszurditás fogott meg, és ez a színpadi “remekmű” remek főhajtás ez előtt. Kirk színdarabjait és filmjeit is mind imádom, annyira gáz, hogy nem lehet nem szeretni, csak úgy mint a karaktert.

A Richardot alakító Edward Herrmannnak méltó emléket állítanak, nem lett giccses, pedig féltem tőle. Emily gyásza is nagyon szép, összekapcsolódik azzal a sorozatbeli történéssel, mikor a férje kórházba kerül, és az mondja Lorelainak, hogy mindent a feleség szerepének rendelt alá, nem tudja, mi lenne vele Richard nélkül.

Rorynál meghasonulok,mert valamiért mindig azért szurkoltam, hogy végül Logan mellett kössön ki, bár tudom, hogy valószínűleg Jess jobban illik hozzá. Gondolom a vége az, hogy a gyerek Logané, de végül Jess mellett köt ki Rory.

Lorelai és az anyja közötti kapcsolat is jól van kezelve, és nem reked meg,fejlődik.
Amiből többet szerettem volna látni, az a Luke-Taylor kettős, bár őket bármilyen mennyiségben el tudom viselni.

Dorgo - 2017. 01. 01. 23:39

A legjobb a vége. Az az egy mondat és a reakció minden uncsiságot elfeledtetett.

Szerintem Jess való Rory mellé. Ő az egyedüli ember aki nem adja alá a lovat és képes visszarángatni a földre. Jó lett volna egy kis veszekedés, vitatkozás köztük, és igen a Logan/Rory veszekedést én is hiányoltam. Először nem is tudtam hova tenni, hogy ők ilyen jóban vannak, mivel azért 9 évvel ezelőtt nem így váltak el.

Egy utolsó folytatást még végig néznék, de a 4 rész csak akkor elég, ha nem akarnak mindenkit belepréselni és ezt a nosztalgikus hangulatot felejtsük el, térjünk vissza a bolond kisvároshoz. :)

Kirk még mindig zseniális. :)

Zagrebačka Mačka - 2017. 01. 20. 16:41

Kicsit későn, de nem bírom ki, hogy ne kiáltsam világgá a fájdalmam: szar volt!
Nálam nagyobb Gilmore fan szerintem kevés volt, így nagyon örültem a hírnek, hogy na, akkor most tényleg megkapja azt a lezárást, amit eredetileg terveztek.
Ehhez képest most egyszerűen nem látom, hogy mi is volt a készítők fejében, ami okvetlen megfilmesítést kívánt? Mintha semmi, de semmi nem történt volna a szereplőkkel, nem fejlődtek sehová, és gyakorlatilag semmi nem is történt velük azóta, hogy a hetedik évad végén otthagytuk őket Luke kávézójában. Ugyanazok vannak körülöttük, ugyanabban vannak, ha Edward Herrmann szegény nem hal meg, akkor még ez a gyász-vonal sincs, szóval mi is volt ennek a négy résznek az alapötlete, amit el kellett nekünk mesélni?????
Nem mondom, némely mellékszereplőt jó volt látni (na, ebben aztán tényleg megadták a fanoknak, akár volt értelme, akár nem, igyekeztek MINDENKIT berántani legalább egy fél mondatra), ugyanakkor szenvedés volt pl. amit Parisból csináltak. Paris mindig dilis volt, de nem teljesen bolond és hisztérikus.
Ahogy a legtöbb mellékszereplőnek nem volt semmi funkciója azon kívül, hogy a néző örüljön a viszontlátásnak, úgy egy csomó apró mozzanatot, mondást, szokást is visszahoztak….és nem kezdtek vele semmit. Nekem a régi sorozat egyik legnagyobb dobása volt a “film by Kirk”, de ehhez képest minek kellett ez a second flm by Kirk? Még csak vicces sem volt igazán.
Az egész új négy rész egyetlen pozitívuma, hogy egy villanásra megláthattuk Lane apukáját (bár, ez meg túl szimpla volt ahhoz képest, hogy minden másnak nagy feneket kerítettek minden cél nélkül… nekem legalább egy beszólást belefért volna Rory részéről, hogy eddig alig látta Lane apját, most meg csak egy napra jön haza, és itt van….)
Összegezve: van, ami hirtelen befejeződik, és mivel nem volt “rendes” vége az ember egy életen át sajnálja. De ha eltelik elég idő, akkor talán jobb is azt úgy hagyni…. és szívből kell örüljek, hogy nem lett Jóbarátok film sem…. :-D

andrea1 - 2017. 01. 23. 16:03

Későn már, de azért van.pár gondolatom.
Talán most sajnálom, hogy elkezdték újra. Nem volt jó,a hangulat meg volt de a.történeti szálak.
Emilyvel szerintem nem volt gond, karakterfejlődés meg volt, örülök hogy így ha el is vesztette a férjét,de kerek lett a története.
Nekem kicsit túlzás az hogy az esküvő nem volt megtartva eddig Luke és Lorelai esetében,ki kellett hisztiznie.. viszont szép volt maga a szertartás. Roryt nem így képzeltem el,valahogy valamilyen politikai vonalban. Mindegy. Nem volt szimpatikus a szála,ahogy így lecsúszott mind szakmai életébe és a magánéletébe. Ennyire elfelejteni azt,hogy van barátja? Megint abba a hibába esik mint Deannél? Logan-Rory dolog az egész abszurd.
1. Nem lett megbeszélve a visszautasított házassági ajánlat, ami persze.nagyon fiatalok voltak akkor,érthető volt a nem is (Mondjik hány lánynak tört össze a szíve :D nekem legalábbis).
2. Logan attól függetlenül hogy még egyértelműen szereti őt, ő nem fog mégegyszer próbálkozni: egyszer leterdelt,minden lány arra vár hogy kapjon egy gyűrűt és ő megtette,miután Rory elérte hogy mellette kössön ki, betörte,megváltozott.ami részben nem is változás volt, hanem elkezdett nem dacolni a élete ellen, jó lehet ez az élet ha olyan lány van mellette mint Rory…. Leterdelt, nemet kapott az arcába,egy ffi…szóval értem is hogy oké csak ennyit kaphatok belőle, elveszek egy másik lányt mert családot akarok. Viszont itt visszalépett.
3. Rory. Megteszi ezt Logannel? Otthagyta, nemet mondott. Nagyon beképzelt ez amit csinál és ha idegesíti az,hogy nem akarja ezt Logannel és azt sem.hogy meghazasodjon akkor álljon elé, megtette mar.
Sajnálom ezt a.szálat, nagyon drukkoltam nekik most nagyon eltoltak.
Mert ez az elképzelés hogy Logan az új Chris és Jess Luke nem áll fenn. Logan olyan Luke kategória, megváltozott Rory miatt, megkerte hogy mondja neki azt ne menjen el Londonba stb annyi mindent tett érte, támogatta. Jess meg Deannél jobb volt de onerzetes és ezáltal sokszor sértődöttként viselkedett. Megmondta neki, hogy menjen vissza az egyetemre? miért kell elmondani valakinek ezt? Akkor már amúgy is.érződött rajta, hogy vissza akar menni,jobb pillanatban találta meg, Logan időt adott neki, ahogy az anyja is. Mert ezt neki kell elődönteni. Beul és mondja írjon könyvet, az anyja életéről és ez mennyire jó ötlet? nem érti a különbseget 32 evesen. Jess és Logan semennyibe nem hasonlítható, utóbbira sokkal inkább lehetett és lehet számítani. Mondjuk az lenne a kérdés Rory kit szeret.

dodo - 2017. 01. 25. 09:49

Ez a Jess-Luke, Logan-Chriss hasonlat nekem s eszembe jutott, de aztán elvetettem.
Elsőként – Rory nem Lorelai: többen is kifejtették, hogy miért elégedetlenek Rory karakterével, és ehhez semmi újat nem tudok hozzátenni. Elkényeztetett, és nem harcol (pedig tudna, ahogy régebben is tette) a dolgokért. Ez alatt az egy év alatt is volt 4 munkája, amit elvállalt, aztán nem fejezett be…
Aztán: Logan ugyan gazdag, és Chrishez hasonlóan betársult a családi üzletbe, de nem kiszámíthatatlan és megbízhatatlan, mint annak idején Chris volt, sőt, talán Rory jobban támaszkodhat rá, mint ő Roryra. Összességében – ha az övé egyáltalán a gyerek – akkor még jobban járna vele, ha ő nevelné fel, semmint a szerteszét lévő anyja.
Jess pedig nagyon hasonlít Luke-ra személyiségében, de nagyon más utat választott (pont fordítva, mint Chris és Logan): Galériát nyit egy nagyvárosban, regényt ír, nem telepszik le Rory mellé, és vár, hogy hátha az megint ránéz. És ez jó. Tényleg Jess az, aki a sorozatban is és itt is a legjobbat hozza ki Roryból (ami olykor fontosabb, mint a feltétel nélküli támogatás – khm.. megcsalás). És mivel ők nem voltak nonstop együtt az elmúlt években, szerintem reálisabb, hogy ebből bimbózzon ki újra valami, mint hogy Rory változtasson a status quo-n, és kidobassa Logannel Odette-t. Főleg, hogy Jess nyilvánvalóan benne lenne.
Szerintem az, hogy ennyire Logan-centrikus lett mindenki, kizárólag Palladinóék hibája – nagyon sokat kaptunk belőle és nagyon keveset Jess-ből, amiért szerintem a teljes literati-közösség az interneten háborogna, ha nem altatják el a haragjukat azzal a nézéssel a végén. :D

Sook Jai - 2017. 02. 24. 17:52

Ezer éve is van már, hogy érdemben kommenteltem volna, de kb ennyi az ideje annak is, hogy bármilyen sorozatot néztem volna. Gyerekkel kicsit más az élet, mint előtte. :) És pont ez az, ami miatt kikívánkozik belőlem a véleményem. Teljesen más volt ezt a 4 részt anyaként, 38 évesen végignézni, mint huszonéves féligfelnőttként anno. Sajnálom is, hogy nem “premier időben” néztem meg így utólag, mert most már nem tudok “vitatkozni” a kommentelőkkel, hisz max csak az néz be a kibeszélőbe, aki szintén időn túl látta ezt a bónusz évadot.
Fél órája fejeztem be a Fall-t, sok minden kavarog bennem. Az első, hogy számomra a GG-nek három főszereplője volt: Emily, Lor, és Rory. Ha innen nézem, akkor ez az évad mindhármuk esetében megkapta a fejlődést, a drámát, és a lezárást is.
Fura, hogy Roryt annyian kritizáljátok. Biztos a korom miatt, de visszatekintve, hogy ki voltam 18 évesen, vagy 23 évesen, vagy 32 évesen — és most itt nem a karrierről, és nem a kapcsolatokról beszélek — teljesen megértem ezt a fajta életérzést, amit a karakter kapott a folytatásban. Van az úgy, hogy nem találja az ember a helyét – tök függetlenül az anyagiaktól – , van az úgy, hogy egyik kapcsolat, egyik munka sem kielégítő, leginkább azért ,mert azt sem tudod, hogy ki vagy, és van az úgy, hogy az ember lánya igazán tényleg csak akkor nő fel, ha születik egy gyereke. Nem lehet összehasonlítani a gyerek előtti és gyerek utáni életet, és szerintem ezzel egyetért az, aki megélte ezt. Voltak olyan momentumok – PAul-dolog – ami kilógott Rory történetszálából, de nekem így volt gömbölyű, ahogy. Alexis nem egy szélespalettájú színésznő, lehetett volna jobb is ebben, de hát ez van. Nem tudom bántani sem, meg kritizálni sem, mert én is voltam 23 is, 32 is, és történetesen lányom van.
Ennek köszönhetően az utolsó részt végig bőgtem szinte. Öregszem, vén csotrogány lettem, ennyi :))

Viszont jó volt látni, ahogy az anya-lány kapcsolatot ennyire sokoldalúan, sokszor nyersen, sokszor mázosan filmre vitték, mégse tolakodóan vagy szájbarágósan.
Abban biztos vagyok, hogy majd úgy 15 év múlva a lányommal végig nézzük az egészet.:))
És várom a folytatást.

dorakrok - 2017. 03. 07. 13:53

Nagyon vártam, de kicsit elfeledkeztem róla. Őszintén lehet vártom, hogy a Viasat ráugorjon a megcsinálja szinkronosan, mert én anno még úgy néztem végig és nekem az az igazai.
Na de ledaráltam egy nap alatt és összességében azt tudom elmondani, amit már megtettetek, winter és fall nagyon erős spring és summer meg lagymatagan unalmas.
Mindenek előtt: ne feledjük, hogy eltelt 9 év. Amit nehéz fejben tartani, mert egyrészt tényleg úgy tűnik mintha 1-1 karakter esetében ezt még a készítők is elfelejtették volna. De azért mégis eltelt. Ez alatt értelemszerű, hogy a város pl megnőtt, érthető, ha Rory kiábrándult, ha Logan lehiggadt stb. De akkor szálanként:

– Lorelai és Luke kapcsolata mindig is fura volt és lassú a gyerek meg szerintem nem véletlenül nem került szóba, mert szerintem Lorelai nem is akart többet, csak miután az anyja jól a képébe vágta, hogy önző és még Luke-ra sincs tekintettel gyorsan begőzölt, hogy akkor megadja neki a gyereket ha ő akarja, csak közben szerintem Luke is beletörődött, hogy nem lesz közös gyerek, meg annyira ő sem akarhatta, ha 9 év alatt volt egy teljes értékűnek aligha nevezhető próbálkozása a témával kapcsolatban, az esküvő meghát tudjuk, mibe fullad amikor Lorelai ezzel próbálkozok, szerintem nem akarta piszkálni az alvó oroszlánt (én a valóságban is ismerek olyan párokat, akik még 10 év után sem házasodtak össze, de tervezik, majd egyszer), ami viszont engem zavart, hogy Luke-ot a szoksáosnál is butábbra állították be (nem tudja, hogyan működik a béranyaság, szótár kell neki, hogy értelmezze April levelét stb) apropó April, ezt nem is értettem egészen, csak nekem tűnt kicsit lekezelőnek az apjával kapcsolatban?
– Emily: nagyon szépen összerakták ezt a gyász szálat viszont ez a házvezetőnős rész ez nagyon gyenge volt. Értem én hogy lassan már nem volt ember aki a Gilmore házban dolgozna, na de akkor is, lehet élvezte hogy nincs egyedül abban a nagy házban, de mást is el tudtam volna képzelni, vagy jobb karaktert. Számomra egyáltalán nem fura, hogy eladta a házat és vidékre költözött, ott megtalálta azt a békét, amit keresett és látható, hogy nem feledte Richardot, hiszen a képe ott lógott.
– és akkor Rory… Közel vagyok ahhoz a korhoz, amiben ő van és tudom milyen érzések kerítik hatalmába, hogy tényleg átlépte a 30-at és a karrier nem akar beindulni, most mindegy hogy olyan karrier, amihez nincs affinitása, de ő ezt álmodta meg magának és nem boldogul vele, belefullad és nem tudja merre meneküljön, alkudjon-e meg vagy próbáljon tovább küzdeni vagy induljon más irányba? Ráadásul a magánélete sem okés. Megértem, hogy szétzuhant és ennek oka az, hogy képes úgy elmenni egy állásinterjúra, hogy nem készül fel rá, legyen szó a nagy álommelójáról, ahol hónapokig tologatják a találkozót vagy csak egy blogról. Vádolhatjuk azzal, hogy miért nem volt képes előbb felfogni, hogy ez nem neki való de én ezt senkinek nem tudom a szemére vetni, nehéz megtalálni azt a munkát, amit szeretünk és tudunk is csinálni ugye, fel a kezekkel akinek sikerült. Ráadásul teljesen jól hozz a társadalmi problémát is, hogy a fiatalok 20-30 évesek nem találják a helyüket, már nincs meg az mint pl nagyanyám idejében, hogy 20-30 évig toltál egy munkahelyet plusz az első fiúhoz hozzámentél aki megkért, mindezt 16-18 éves, sőt ma már az sem ritka, hogy valaki 30-35 éves még szingli és gyermektelen. A Logan dolog, én valahogy mindig úgy éreztem, hogy Logan az igazi Rory számára és nem tudom, hogy sokan miért hiszik, hogy Jess való inkább hozzá, tényleg nem. Lehet realista a srác és el tudja igazítani Rory-t, de erre Logan is képes, csak ő nem képébe mondósan. Az meg hogy Logan Roryval is együtt volt (vagy nem volt) miközben volt menyasszonya, nos ez a dolog nem új nála, hiszen azt hiszem a sorozat alatt sem volt kizárólagos barátnője soha Roryn kívül, pont ezért gondolnám, hogy Logannal összetartoznak. A veszekedést én nem hiányoltam, hiszen mint írtam eltelt 9 év, ez alatt gondolom azért Logan ha akarta, már nem egyszer Rory orra alá dörgölte a dolgot másként el sem tudom képzelni, hogy ilyen jól ellegyenek egymással, sőt hogy Logan hajnali 2kor felkapja a telefont ha Rory hívja. Sőt, bár ez is csak spekuláció, de szerintem Logan nem véltlenül alkudott meg Odette-el kapcsolatban, hiszen látta, hogy Rory egyenlőre nem partner egy házasságban, a családot sem igazán kedveli és gondolom ott volt a nyomás is az apja részéről. És akkor a nagy bummm, a terhesség… Azért sejthető volt, hogy Lorelai így közel ez 50-hez nem fog teherbe esni és Rory lesz az “almaevő”. Akkor már biztos voltam az egészben, amikor elment az apjához, szeretett volna bizonyosságot arról, hogy az apának is jó ha nem neveli a gyereket. Csakhát ugye az akkor más szitu volt, Lorelai és Christopher 16 évesek voltak ő és Logan túl vannak a 30-on (igen 1000%-ig biztos vagyok abban, hogy Logan az apa), és Logan tényleg felnőttnek tűnt. Persze értem én, hogy valószínűleg nem akarja szétzúzni Logan életét (ahogyan azt anno tette Deannel), meg gondolom Huntzberger papától is megkapta volna a magáét és ebben a lelki állapotában (nem a terhességre gondolok) ehhez nem volt semmi kedve. Sőt abban sem lehetünk biztosak, hogy tényleg el fogja-e titkolni, szinte biztos vagyok abban, hogy ezt se Lorelai se Emily nem hagyná neki.

Összességében egy kis nosztalgiának jó volt, bár én sem látom nyomós indokát annak, hogy ezt a 4*1,5 órát minek hozták össze? Tényleg nem volt benne semmi, de semmi ami indokolta volna, azon túl, hogy meggyászolhattuk Richard Gilmore-t és az őt alakító Edward Herrmann-t. De ezért a nem is esküvő esküvért vagy azért hogy lássuk (az utolsó 10 mp-ben), hogy Rory terhes lett, hát nem tudom. Ez megint pont olyan lezáratlan vagy éppen lezáratlanabb mint a 7. évad volt. Tessék tanulni Veronica Mars-éktól ők baromira meg tudták csinálni a rendes lezárást.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz